FINISH THE FIGHT - 2007
Info
Halo 3, de nieuwe titel van Bungie, werd aangekondigd op de E3 van dit jaar. Er is onderhand al een hoop info/media over uit dus het leek me een noodzaak om er maar eens een groot topic over te maken.
In dit volgens Bungie (vooralsnog) laatste deel uit de halo trilogie, keer je als de Master Chief weer terug naar aarde en valt eindelijk de beslissing in de strijd tegen de covenant, de flood en god mag weten wat nog meer. Uit het einde van Halo 2 en de E3 trailer kunnen we opmaken dat de covenant op zoek zijn naar de "Ark", genoemd door 343 guilty spark aan het einde van deel 2, die zich naar alle waarschijnlijkheid op aarde bevindt.
Wat kun je nu verwachten van dit slotstuk uit de epische serie? Waarschijnlijk meer wapens, meer voertuigen, meer vijanden en nog een hoop goede dingen met meer ervoor. Plus een uitgebreide multiplayer via onder andere xbox live, die al in het voorjaar van 2007 door een besloten groep xbox 360 bezitters kan worden getest.
Bungie heeft aangegeven dat Halo 3 uitkomt in 2007, wanneer precies is nog niet bekend, maar ga er maar van uit dat het tegen het eind van dat jaar zal zijn. Voor meer informatie kun je op de site van Bungie kijken of op de officiële Halo 3 site waar je ook info vind over het aanmelden voor de bèta of je kunt kijken op de Halo 3 pagina van xbox.com.
Filmpjes
Er zijn tot nu toe 2 filmpjes over Halo 3 gelanceerd: 1 op de E3 van 2006, gemaakt met de ingame engine, om die een beetje te showen en mensen enthousiast te maken voor het spel. Het 2e filmpje is op 4 december te zien geweest als reclame voor halo 3 op de amerikaanse TV in de pauze van een NFL wedstrijd. Waarom Bungie reclame maakt voor een spel dat ze pas over misschien een jaar gaan uitbrengen vraag ik me af, maar het zal wel te maken hebben met de lancering van halo3.com en de kickoff van de aanmeldingen voor de multiplayer bèta. In ieder geval, hier zijn de filmpjes.
Halo 3 E3 2006 trailer
Halo 3 TV commercial
Mochten de links niet (meer) werken, kan je ze ook massaal, maar in slechtere kwalitieit op youtube of google video vinden.
Er wordt altijd veel gespeculeerd over de clues die verstopt zitten in de Halo filmpjes. Aangezien de TV reclame vrij nieuw is zullen en de komende tijd genoeg geruchten ontstaan. Post ze graag, want wie houdt er niet van sappige halo geruchten?
O ja, ze zijn beide ook gratis te downloaden op xbox live marketplace, ook in 720p. Dan zie je de easter eggs en andere clue's ook wat beter.
Multiplayer bèta
Je leest het correct: vanaf 4 december kan je je aanmelden voor de halo 3 multiplayer bèta. At least, dat konden mensen uit Noord-Amerika. Op de site halo3.com waar de aanmeldingen plaatsvinden staat nog steeds:
En hoewel de verstrekkingen van Halo 3 bèta keys in Amerika gewoon via aanmeldingen bij Bungie zelf gaan, lijkt het erop dat je in europa ze moet verkrijgen via 'xbox community sites'. Ik heb op twee xbox sites uit de UK al prijsvragen gezien waarbij ze 100 bèta keys weggaven. Waarschijnlijk zijn/komen er nog veel meer, maar kijk nu onder andere op 360 monster en Brit Xbox.European Gamers
Europe will soon have the chance to secure their place on the Halo 3 multiplayer beta, scheduled to start next spring. Keep an eye on your local Xbox community site for more details.
Als je mee wilt doen aan de bèta moet je overigens wel beschikken over een xbox 360 met harddisk, een xbox live gold abonnement en een gamertag die gekoppeld is aan een windows live ID (voormalig MSN passport).
Dat was voor nu alle info, ik zal deze startpost bijwerken als er nieuwe info bijkomt, speculeer er intussen maar op los en ik zie jullie op live in 2007 om het gevecht te beeïndigen.