Na een goed anderhalve week spelen heb ik eindelijk een goede mening kunnen vormen over het spel. Tot nu toe valt het multiplayer gedeelte me gewoon tegen. Dit komt door een aantal factoren.
-Zo zijn er veel maps die gewoon weinig sfeer, creativiteit en persoonlijkheid kennen.
-Zo gebalanceerd als iedereen zegt vind ik het zelf in principe niet. Er zit zeker wel een vorm van balans in, maar overdrijven is ook een vak. Diverse wapens hebben bijvoorbeeld op zowel longrange, alswel shortrange geen enkele functie, en andere wapens zijn op zowel short range alswel long range te krachtig.
-Tevens zijn veel maps wel gebaseerd op zowel close als long range, maar 9 van de 10 keer zijn alle players wel in de close range areas te vinden. Snowbound is daar een goed voorbeeld van.
-Een ander aspect wat ik erg jammer vindt is dat ranked matches maar uit 4 tegen 4 in team slayer bestaan en in slayer gewoon maar met zijn vijven bent. 4 tegen 4 had GoW, iets waar de maps op waren gemaakt, in tegenstelling tot de maps in halo 3.
-Tevens zuigt de matchmaking gewoon aan alle kanten, alle redenen hiervoor zijn hierboven wel een keer genoemd.
Forge en theater zijn echter wel erg leuke mp extras, maar kunnen bovenstaande aspecten niet minder negatief over laten komen.
Ik heb tot op heden nog het meeste plezier gehad met de Singleplayer. Coop en de metagames waren erg leuk om te doen. Dit is dus tegengesteld met wat ik van te voren had gedacht, aangezien ik met name ging voor het mp gedeelte. Maar dit heeft er wel toe geleidt dat ik weinig meer te vinden zal zijn in slayer matches. Iets wat ik eigenlijk erg leuk vond in het begin. Het matchmakingsysteem heeft dat plezier gewoon verknalt. Net weer een keer geprobeerd.. Krijgen eerst king of the hill op Snowbound. Iedereen gelukkig gevote.. wat krijgen we daarna... slayer on Snowbound! wat een joy. Dus ik zal het maar met Team slayer met paar vrienden moeten doen totdat CoD4 uitkomt.
Heeft iemand anders dezelfde ervaringen of ben ik nu gewoon een zeikerd..
Ik hoop echter wel dat er binnenkort een soundtrack cd uitkomt want de muziek in de game is perfect.
[
Voor 5% gewijzigd door
uchiha tijntje op 04-10-2007 17:38
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.