Lol.. een minimale fps tussen 10-25fps blijft toch hetzelfde.. het blijft kappen.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:50:
[...]
Dit is natuurlijk onzin.
Procenten zijn juist uitgevonden voor een objectieve vergelijking. Als deze 12fps t.o.v. 10fps in jouw voorbeeld wordt doorgeschaald naar lichtere instellingen, dan is de kans aanwezig dat dit resulteert in 60fps t.o.v. 50fps.
Verschillen aantonen met fps is grote onzin, fps zegt helemaal niks als er geen referentie is. 10 fps verschil bij 20fps is natuurlijk een veel groter verschil dan bij 100fps. Bij procenten is de refentie altijd meegenomen.
Een lompe geheugenbandbreedte van de R600 zorgt vooral voor minder bottlenecks bij de zware beweringen zoals rook etc. Dit resulteerd juist in een hoge minimale fps. Het zou namelijk kunnen dat de G80 een hoger gemiddelde haald doordat de max fps veel hoger is door de grotere fillrate.
De wijze waarmee deze review is gebracht is zeker wel in het voordeel van ATI, maar ondanks deze gekleurde pet ben ik wel met deze denkwijze eens.
Als je gamed is de minimale fps verantwoordelijk voor de gameplay, niet de max. fps. En daarom denk ik ook dat de G80, hoe snel deze ook mag zijn, niet dezelfde stabiele gameplay zal brengen als de R600 wanneer het echt zwaar gaat worden.
Dus zou de R600 al een heel stuk sneller moeten zijn , wat ik denk dat niet het geval is.
Net zoals de G80 sneller is dan de 7950GX2 zijn de minima's in bepaalde games toch praktisch dezelfde. En ik ga eerder voor een stabielere average fps die dan bv. @ 50fps ligt dan een minimale fps van 20 ipv 15 met een gemiddelde van 40fps. Gameplay wordt pas stabiel hoger dan 30fps.
Edit : Zoals ik al zei.. nvidia heeft nog belange niet de 'goede' drivers uit voor de G80 en dat is merkbaar in bepaalde games. En misschien is de core clock van de R600 bijna maxed out ? Zoals dit ook het geval was bij de R580 terwijl men met een G80 makkelijk 630/2000 kan halen met strakke GDDR3 timings. En dat resulteerd en een winst van 8-10fps in bijna alle games.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 14:11 ]