Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 47 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.801 views sinds 30-01-2008

• Gold Leader
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-10-2010

Gold Leader

Powered By Gold Squadron

@ Mr. Detonator

hehe geeft niet hoor, maar me post is niet gemeen bedoeld maar het kwam mij wel een beetje te veel over.

maare wat zalde Refresh van de R600 worden R650 net als R350 dat was van R300? of toch R680 net als dat van R580 was van R520?

heh ik denk R650 zou meer qua verhouding overheen komen maar kan het verkeerd hebben hiero hehe :) Anyways 2007 wordt een zeer intressant jaartje qua 3D techniek enzovoorts.

Gold Leader wijzigde deze reactie 02-01-2007 23:59 (56%)

Dual OpteronDP 2380 C2, 4x 4GB PC2-6400 ECC Reg, Pine XFX HD 4870 XXXE 1GB / EVGA GTX 295 RE 1.72GB Supermico IPMI 2.0 card, AXP 2700+, EPoX EP-8K3A+, 3x 512MB PC3200 Kingston Hyper-X @ PC-2700, 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500, SB Audigy2 Platinum

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:49
het lijkt erop dat de beruchte site nou écht uit de lucht is

of zouden er straks foto's opstaan ? :X

Mr. Detonator wijzigde deze reactie 03-01-2007 00:04 (53%)

• Gold Leader

Gold Leader

Powered By Gold Squadron

heh wie weet, maare idd echte foto's zou wel meer op echte bewijs op neer komen hoe realistisch de review ook was.

Mischien was die reviewer wel een medewerker heh wie weet dat ie ontslag heeft gehad, echt de wereld kan echt gek in elkaar zitten :X maar ja of dat het geval is, dat is maar een vage speculatie, we zullen toch maar even moeten afwachten, een ding lang zal het gelukkig niet meer gaan duren :) 3 a 4 weken is zo om.

wat ook wel raar is waarom zou DX10.1 niet DX 10.0b heten? ook wel vaag.

Gold Leader wijzigde deze reactie 03-01-2007 00:13 (8%)

Dual OpteronDP 2380 C2, 4x 4GB PC2-6400 ECC Reg, Pine XFX HD 4870 XXXE 1GB / EVGA GTX 295 RE 1.72GB Supermico IPMI 2.0 card, AXP 2700+, EPoX EP-8K3A+, 3x 512MB PC3200 Kingston Hyper-X @ PC-2700, 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500, SB Audigy2 Platinum

• m277755
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-10-2012

m277755

leest meer dan hij typt

Ik wil niet graag mosterd na de maaltijd brengen, maar jullie posten veel sneller dan ik lees O-)
quote:
X-LimiTed schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:48:
Je moet eerst even lezen hé dan zie je wel wat ik zeg..
Als ik mijn cpu naar 3.000Ghz OC ipv 2.7 is mijn score rond de 14.000 Punten en 3Dmark06 is dan rond de 8200 Punten. Dus zie je ? CPU bottleneck , met een Q6700@3.2Ghz heb je dat niet meer.
Een regel in een ander bericht die niets zegt over het eerste bericht (het bericht waaruit in quote) gaat me niet helpen begrijpen wat je bedoelt. In het eerste bericht zeg je dat je met overklok een lagere score haalt dan zonder overklok en daar reageer ik op.

Verder mag je ook wel lezen wat ik typ. Je zegt dat een hogere score in 3dmark06 met een snellere processor bewijs is dat de videokaart gebottleneckt wordt door de processor. Het is echter geen bewijs voor of tegen die uitspraak omdat de processor in 3dmark veel zwaarder meegewogen wordt dan in spellen. Als je dezelfde instellingen gebruikt als jij in 3dmark06, maar dan met een geforce 7300gs erin zal je zien dat de totale score veel hogere uitvalt met een quadcore intel dan met een opteron op 2,7 ghz. Is de 7300gs dan ook beperkt door de processor?
quote:
RappieRappie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:21:
Het zal wel sneller wezen in zo'n benchmark, maar er zijn geen games die physics gebruiken, op 1 of 2 na dan. En dan waren die physics van R6 ook nog niks bijzonders ook... :O

Nee, ik denk dat dat physics gebeuren nog wel 2 jaar op zich laat wachten. Als het daarmee nog wat wordt that is. Persoonlijk denk ik van wel; als we in 2008 8 cores-CPU's hebben geeft dat wel wat physics ruimte voor in de games. :P Met een core of 4 voor physics naast de 4 cores die voor games zouden kunnen worden gebruikt zal dat wel lukken denk ik. :P
Ik denk dat er wel een markt is voor physics op iets anders dan een processor. Als ik kijk hoe mijn processor (x2 op 2,7 ghz) havok physics in half-life 2 (en met name Gary's mod voor hl2) afhandelt is er nog wel ruimte voor verbetering. Situatie met niet al te veel objecten gaan prima, maar met veel objecten gaat het al snel mis.

Voor mij zou een Ageia kaart te duur zijn voor de voordelen die hij biedt, maar een deel van de physics door de videokaart laten doen (zoals in de planning staat bij beide bedrijven) lijkt me wel wat. Het is lastig physics berekeningen parellel uit te voeren om dat alle objecten van elkaar afhankelijk kunnen zijn. Videokaarten kunnen beter omgaan met van elkaar afhankelijke berekeningen en zijn daarom meer geschikt voor physics dan processoren

Ik ben wel bereid de videoinstellingen wat lager te zetten als dat betekent dat er meer objecten met elkaar kunnen botsen enz als daarmee het spel interessanter wordt (maar dat is in handen van de ontwikkelaars).
quote:
wat ook wel raar is waarom zou DX10.1 niet DX 10.0b heten? ook wel vaag.
Van directx 5, 6 , 7 en 8 is een .1 of zelfs .2 versie geweest. Het zal wel te maken hebben met hoe belangrijk de veranderingen zijn ten opzichte van de .0 versie.

• aca
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

quote:
AMD's R600 to suffer another delay

Spin the respin action, Feb launch looking unlikely

By Theo Valich: Wednesday 03 January 2007, 08:30
THE FIRST AMD/ATI graphics chip just cannot enter the world without much screaming and wriggling.

In fact, it's looking more like Nvidia is going to be to the market first with an 80 nanometre version of the G80 graphics chip, rather than ATI's 720 million transistor monster.

The last revision of the prototype chip - upon which a certain "pre-review" is based - also suffers from problems which are serious enough to get another re-spin, sources tell me. This re-spin puts a hold on the launch for another couple of weeks, and now R600 is looking like an early March launch, probably the week before SnowBIT in Hangover. However, AMD/ATI is making severe changes to the whole line up and we can say that this launch, when it happens, will be very, very shocking for the 3D industry.

I am not talking about pseudo-penismarks here.

We learned about the performance and feature characteristics and they're looking pretty impressive in more than one way, although you can expect that Dr. Spinola's engine is getting into defensive mode, saying people "don't understand what the R600 is".

However, engineer teams are working around the clock to make this launch as good as possible.

One small note on the tech demos. Prepare for your mandibles to drop, because Adrienne should look like a high-school attempt at 3D graphics compared to ATI's thing. µ
* aca zucht

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:49
update:

However, we will start uploading and proofreading our ATI R600 Test - Part 2 shortly, so stay tuned. We actually do have quite some surprises…

Mr. Detonator wijzigde deze reactie 03-01-2007 10:41 (10%)

• OruBLMsFrl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-03 00:31

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

quote:
Mr. Detonator schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:03:
het lijkt erop dat de beruchte site nou écht uit de lucht is

of zouden er straks foto's opstaan ? :X
Site is weer in de lucht op een andere server en beloofd een grote update op 5/6 januari waaronder 2560x1600 tests, ben benieuwd. Dat stukje hierboven komt op mij weinig geloofwaardig over. Er zijn grote problemen, ze moeten de kaart die al te laat is nog 3 weken uitstellen, maar als de R600 komt gaat hij de hele industrie in meerdere opzichten opschudden. Ondertussen heeft de concurrent zijn kaarten in alle winkels liggen en komt de 8900 snel dichterbij. De R600 doet mij op het moment wat te veel denken aan vaporware met veel hype, specs en claims. Helaas vallen dat soort verhalen uiteindelijk toch vaak tegen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:33
Nou, alles rondom de R600 is wel vaag nu :/
Want overal hier zie ik quotes van sites die zeggen dat de R600 vertraagd is tot begin maart;
kijk ik vervolgens op die vage Level505.com site, staat er bijna onderaan dit:
If you just bought a GeForce 8800, especially the GTX version, you might want to return your card on January 22nd when ATI R600 cards become available throughout the US at 630 USD (MSRP Price) which roughly equals the current price for a GeForce 8800GTX.
Naja het zal allemaal wel vind ik... ik wacht gewoon rustig tot ie uitkomt..

Overigens zeggen ze ook op Level505.com dat rond 5 januari er heel misschien beperkte plaatjes te zien zullen zijn..

• markjuh
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-02 15:27

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:55
quote:
Obi-Wan Kenobi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:19:
idd de R600 zal geen problemen hebben met de PCI-Express architechtuur en zal ook beter ondersteund worden in Vista.

Maardan de mensen met hun R580/R580+ kaarten en andere R5.xx kaarten zitten ook wel oke hoor, of je nu een PCI-Express x8 slot hebt of een x16 je hoeft niet bang te zijn dat je kaart het niet doet, want werken zal die zeker wel, waarbij een G80 in de soep loopt ;)

Ook nu een sterk voordeel van ATi kaartjes.
Right...... Vooral het 1ste en het laatste stuk is onzin..... Middelste stuk, tja er zijn wat problemen ja..
Alsof ATI kaarten probleemloos zijn. Mijn X1950XTX begint inmiddels ook kuren te vertonen... shit happens. Ben er eigenlijk toch niet zo happy mee, hij lijkt een beetje op mijn oude 9800PRO met destijds DDR2, dat ding was ook uniek qua geheugen, maar vertoonde ook een aantal rare fratsen.

En laat de R600 nu maar eens uitkomen, dat gaat nog wel een paar maanden duren. Wachten iig niet waard.

epo wijzigde deze reactie 03-01-2007 13:23 (10%)

• Gold Leader

Gold Leader