[Ervaringen] partyfotografie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@hos2: Ben je al overgestapt van irfan naar een ander pakket? Ik zou je sterk aanraden om eens naar Capture One Pro te kijken. Kan je heel gemakkelijk, in raw, je contrast/USM/whitebalance veranderen en batchgewijs exporten. Zou je die foto van DJ Daan eens in Raw willen sturen naar crisis AT intellit.nl?

@rapture: Leuke foto's! Alleen naar mijn smaak iets de flets, wat voor sluitertijden heb je gemiddeld gebruikt, en hoe stond je flitser? Naar mijn idee is de sfeer soms wat weggeflitst.

[ Voor 23% gewijzigd door J3roen op 07-01-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

CRiSiS schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:42:
@rapture: Leuke foto's! Alleen naar mijn smaak iets de flets, wat voor sluitertijden heb je gemiddeld gebruikt, en hoe stond je flitser? Naar mijn idee is de sfeer soms wat weggeflitst.
De sluitertijden stonden meestal op 1/15, 1/30 of 1/60. En de flitser staat op -1 FEC.

Het is te zien of er wel sfeer is. In de donkere regio's worden mensen idd wit geflitst.

De rest van de foto's: http://users.skynet.be/rapture/happy6/

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 08-01-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat je trots bent op je foto's, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om ze nog een keer onder de aandacht te brengen door jezelf te quoten.

[ Voor 101% gewijzigd door Zoefff op 08-01-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm ik vind ze te steriel overkomen en iets te geposseerd allemaal. ik zou na het zien van deze fotos me nu niet direct geroepen voelen om naar club zalinaz te gaan. danst niemand daar van het publiek of zo ?? waarom heet het dan een jumpparty als er niemand jumpt ??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eens, pak een groothoek en druk dat ding in het dansende publiek en kijk dan eens wat je eruit sleept. Ik heb ook flink wat geposeerde plaatjes op een avond, maar ik probeer er altijd wel een 20-30% spontane shots uit te trekken om het interessant te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was dit weekend ook nog wel flink drama met mijn modelletjes, ook al zei ik dat ze niet op me moesten letten bleven ze me toch stiekem in de gaten houden en besprongen me zodra de flitser afging om het resultaat te kunnen zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:01:
gebruikt er iemand van de canon clan hier eigenlijk ook de 10-20 mm lens ?? en zoja wat zijn de ervaringen ermee ? :P
Ik zal binnenkort hier eens wat werk van posten ;). Heb na lange tijd weer eens een UWA shoot only gedaan. Vond dat wel in het thema passen. Voorbeeldje;

Geschoten met een Tokina 12-24 F4

Freaky;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_148.jpg

Bij bovenstaande beelden valt het effect nogal mee, bij onderstaande foto heb ik helemaal uitgezoomt;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_039.jpg

Het feestje heette overigens niet voor niets "The Freakball", met ofwel dressed chique, dan wel als freak.

Geschoten met m'n D200 Nikon tank :P

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela jules het lijkt wel alsof met de onderste iets mis is met de focus op de gezichten ? of had je het focuspunt soms op het eten gelegd }:O

of is er iets met de rendering van de jpg gebeurd. :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jules schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Ik zal binnenkort hier eens wat werk van posten ;). Heb na lange tijd weer eens een UWA shoot only gedaan. Vond dat wel in het thema passen. Voorbeeldje;

Geschoten met een Tokina 12-24 F4

Freaky;
[afbeelding]

[afbeelding]

Bij bovenstaande beelden valt het effect nogal mee, bij onderstaande foto heb ik helemaal uitgezoomt;
[afbeelding]

Het feestje heette overigens niet voor niets "The Freakball", met ofwel dressed chique, dan wel als freak.

Geschoten met m'n D200 Nikon tank :P
hmmm, warme nikon kleurtjes.....eindelijk weer eens een echte camera in dit topic, vieze canon kleurtjes zien we genoeg :+....(gotta love the yellow, geintje natuurlijk, deze zijn goed geconverteerd volgens mij)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van onderen geflitst of lijkt het maar zo? Nikon CLS going to the clubTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@hos;
focus lag idd op het eten, weer eens wat anders dan alleen mooie dames ;)

@nomad;
warm zijn de foto's zeker. te veel rood naar mijn idee. volgende keer probeer ik daar een workaround voor te ontwikkelen. de gelige Nikon - ACR kleur werk ik altijd weg bij de nef's. kwestie van wb bijstellen. maar het gros was jpg's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jules schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:09:
@hos;

@nomad;
warm zijn de foto's zeker. te veel rood naar mijn idee. volgende keer probeer ik daar een workaround voor te ontwikkelen. de gelige Nikon - ACR kleur werk ik altijd weg bij de nef's. kwestie van wb bijstellen. maar het gros was jpg's.
het rode is ook niet zo makkelijk weg te halen, het is niet even een saturation schuifje, vaak toch wat lastiger dan dat. Jij haalt de ACR kleur weg bij de nef's zeg je, wat is je workflow daarvoor? Heb soms dat ik het wat teveel handmatig doe en dat is niet bepaald snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

jules schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:09:
@hos;
en komt dat half vage effect ook niet toevallig omdat je synchronisatie op het achterste gordijn gedaan hebt.
Puike shots overigens.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:08:
[mbr]Ik snap dat je trots bent op je foto's, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om ze nog een keer onder de aandacht te brengen door jezelf te quoten.[/]
Ben ik het mee eens ging wat mis sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:46:
[...]

hmmmm ik vind ze te steriel overkomen en iets te geposseerd allemaal. ik zou na het zien van deze fotos me nu niet direct geroepen voelen om naar club zalinaz te gaan. danst niemand daar van het publiek of zo ?? waarom heet het dan een jumpparty als er niemand jumpt ??
Deze mss beter.. van de bovenzaal

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/220.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/217.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/216.JPG

beneden zaal

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/177.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/157.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:07:
[...]

Van onderen geflitst of lijkt het maar zo? Nikon CLS going to the clubTM
Zaklamp onder het gezicht effect > freaky, vond ik wel bij het thema passen. Goed uitgevoerd? ;) (overigens heb ik dit wireless gedaan met een SB800 erop en een SB600 in de hand.)
nomad85 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:17:
[...]

het rode is ook niet zo makkelijk weg te halen, het is niet even een saturation schuifje, vaak toch wat lastiger dan dat. Jij haalt de ACR kleur weg bij de nef's zeg je, wat is je workflow daarvoor? Heb soms dat ik het wat teveel handmatig doe en dat is niet bepaald snel.
D'r staan wat voorgeprogrammeerde kleurprofielen in. Die werken overigens alleen direct op de jpg. Geen idee of Nikon's Capture Editor die specifieke settings ook mee neemt. Als je je eigen profielen gaat instellen worden de settings wel meegenomen in NCE.

Het ACR gebeuren is weer een verhaal appart. Je kan ACR zelf automatisch laten bepalen wat voor settings je wilt. Vond ik zelf geen bevredigende resultaten geven. Ik heb standaard settings ingesteld (shadow, exposure, saturation en contrast. Brightness laat ik hem zelf bepalen). De WB is vaak een vaste handeling; ietsje kouder zetten en de tint ook een paar tikkies veranderen.

Soms is een foto wat vernageld, of heeft ie net wat meer swung nodig. Met een beetje curvewerk is dat dan wel makkelijk te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YellowCube schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:32:
[...]

en komt dat half vage effect ook niet toevallig omdat je synchronisatie op het achterste gordijn gedaan hebt.
Dat half vage effect (shot 1, bewegende barman) komt door een langere sluitertijd. Niet door wel of geen synchronisatie met het achterste sluitergordijn. Dat heeft er niks mee te maken. Dat zegt alleen maar iets wanneer een flitser zijn flits afgeeft.
Puike shots overigens.
Thanks!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 01:42:
[...]

Deze mss beter.. van de bovenzaal

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

beneden zaal

[afbeelding]

[afbeelding]
Sorry, vind het maar vage shots. Ik word nog steeds niet warm gemaakt voor Zalinaz. Fotografie is niet alleen een technisch verhaaltje, maar heeft ook met emoties te maken. Op mijn foto's hierboven is niet zo direct een gezellige sfeer terug te vinden, dat kan ik be-amen. Dat was hierbij ook even mijn doel niet.

Hieronder wat foto's van precies dezelfde avond, maar dan met positieve sfeer (om als voorbeeld te geven)
Ze hadden met oud en nieuw lekker eten;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_005.jpg

Mensen die uit hun dak gaan;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_081.jpg

Barpersoneel kan overigens ook zorgen voor sfeer;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_127.jpg

Daarnaast wil je ze nog wel eens dansende mensen pakken op momenten dat ze er net niet natuurlijk op staan. Erg belangrijk; timing! Gevoel voor ritme en evt dansen zorgt vaak voor een betere timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow jules ze zijn weer te gek. en rvangils, zoals jules al opmerkt geld het ook voor mij. niet alle fotos hoeven haarscherp te zijn hoor, de dansfoto van jules spreekt veel meer dan die toch grotendeels geposeerde dansers bij jou. en zoals je bij jules ook ziet hoef je iemand niet perse van top tot teen erop te zetten. helaas heb ik niet zelf een goed voorbeeld van afgelopen weekend :(

maar ik krijg de indruk dat je zoizo voor een onmogelijke opgave staat als je uberhaupt nog steeds de vloer kan fotograferen :P

en als je niet zonder toestemming mag fotograferen, vraag het dan begin van de avond aan iemand en zeg dat je de foto ongemerkt maakt later op de avond. ik heb hiermee wat meer problemen doordat ik alleen maar een 28 mm lens gebruik en het dan wat moeilijker is om het ongemerkt te doen. :p

niet alles in een foto hoeft naar mijn bescheiden mening duidelijk te zijn, zolang maar ergens in de foto de nadruk op ligt wat oftewel scherp is of op een andere manier bepaald wordt
hier nog uit het archief van de stubnitz

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-10-28-arcofgoa/thumb2/image55.jpg

en in het geval er zeepbellen zijn kan je daar ook gebruik van maken
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice/thumb2/image80.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/157/347661978_feb3d9e176.jpg
Nog 1tje uit de panama reeks :) Tijdens don Diablo zijn set.

Gaan er nog mensen zaterdag naar de Effenaar?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/254.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/242.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/221.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/190.JPG

denk ik...

Iedereen heeft weer een andere invalshoek zoals hij denkt dat hij het goed doet!
Wat ik hier veel zie is dat men meer de artistieke kant opgaat met de foto`s zodat het meer op "kunst" gaat lijken dit is geen comentaar alleen de manier waarop ik er tegenaan kijk.
Ik denk dat je hiermee voorbij gaat aan het originele idee over partyfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

jules schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 03:37:
[...]

Dat half vage effect (shot 1, bewegende barman) komt door een langere sluitertijd. Niet door wel of geen synchronisatie met het achterste sluitergordijn. Dat heeft er niks mee te maken. Dat zegt alleen maar iets wanneer een flitser zijn flits afgeeft.
Dan zei ik het verkeerd. Je hebt slow-sync gekozen (en aangezien ik dan zelf vaak rear-curtain gebruik, ging ik bij jou van hetzelfde uit).
Daarmee heb je d.m.v. je flits e.e.a bevroren. Aangezien bij foto 3 de schotel met eten vol in je flitsbereik ligt (en bij foto 1) wordt elke beweging van die schotel bevroren. De dames (en de barman) liggen slechts een klein deel (of helemaal niet) binnen je flitsbereik en zijn dus niet bevroren. Hence, een onscherp lijkend beeld bij de dames (en een bewogen barman).

slechts een kleine correctie op mijn eigen opmerking :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk rvangils die bovenste 2 beginnen er op te lijken :+

en kunstzinnig ? ik weet niet, ik probeer eerder de algehele sfeer weer te geven en de sfeer is zelden scherp op de feesies die ik bezoek. het is ook een hele kunst om de sfeer vast te leggen aangezien die door veel factoren wordt bepaald.

het is natuurlijk zo met feesten en dansen is dat mensen compleet uit hun dak willen gaan. dat moment dat je je helemaal laat gaan en even niet meer op deze aarde bent is iets wat ik uiteindelijk wil proberen vast te leggen. alleen nog niet gelukt helaas alhoewel die danseres bij de arc of goa er dicht bij in de buurt kwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jules schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 02:14:
[...]

Zaklamp onder het gezicht effect > freaky, vond ik wel bij het thema passen. Goed uitgevoerd? ;) (overigens heb ik dit wireless gedaan met een SB800 erop en een SB600 in de hand.)

[...]

D'r staan wat voorgeprogrammeerde kleurprofielen in. Die werken overigens alleen direct op de jpg. Geen idee of Nikon's Capture Editor die specifieke settings ook mee neemt. Als je je eigen profielen gaat instellen worden de settings wel meegenomen in NCE.

Het ACR gebeuren is weer een verhaal appart. Je kan ACR zelf automatisch laten bepalen wat voor settings je wilt. Vond ik zelf geen bevredigende resultaten geven. Ik heb standaard settings ingesteld (shadow, exposure, saturation en contrast. Brightness laat ik hem zelf bepalen). De WB is vaak een vaste handeling; ietsje kouder zetten en de tint ook een paar tikkies veranderen.

Soms is een foto wat vernageld, of heeft ie net wat meer swung nodig. Met een beetje curvewerk is dat dan wel makkelijk te bereiken.
Oke, dat is duidelijk, ik doe het niet veel anders. Had gehoopt dat het een soort standaard afwijking zou zijn die je in batch uit je foto's kan halen ofzo, maar idd je hebt wat vaste instellingen en per foto kijk je of dat genoeg is. Je moet het nog steeds per foto doen dus, hoewel dat idd redelijk snel gaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Ik deed zelf ook wat party-shots maken,
maar nu sinds afgelopen Zaterdag een Speedlight 430 EX gekocht voor mijn Canon 350D.
Wat een verschil zeg.

tot nu toe alleen wat foto's thuis geschoten en nog niet op de party's, maar dat ga ik zeker proberen, en ik zal hier Zo snel mogelijk wat foto's posten gemaakt met mijn nieuwe Flitser.
maar gezien wat ik al gemaakt hebt, is het zeker een goede aankoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dank!
en zoals je bij jules ook ziet hoef je iemand niet perse van top tot teen erop te zetten. helaas heb ik niet zelf een goed voorbeeld van afgelopen weekend :(

maar ik krijg de indruk dat je zoizo voor een onmogelijke opgave staat als je uberhaupt nog steeds de vloer kan fotograferen :P
Of je iemand van top tot teen erop zet is een kwestie van smaak natuurlijk. Danseresjes zet je er eerder van top tot teen op. Samen met neo heb ik in de begin periode heel wat foto's verprutst aan danseresjes. Totdat ik eens logisch ging nadenken over timing, positie, ritme en de rest van de shizzle.

En ja, bij mij was er idd geen plaats om iemand er van top tot teen op te zetten ;). Overigens hangt het er vanaf wat je met iedere foto wilt bereiken. Met een beetje commerciële gedachte in je achterhoofd ga je toch ook al snel hele andere foto's maken. Je bent ingehuurd om de toko te promoten, niet om af te kraken. Als ik een paar keer ergens ben geweest en ondanks de promotie blijven bepaalde bezoekers achterwege (er van uitgaande dat er geen andere redenen zijn) voel ik me toch lichtelijk schuldig en ga ik op zoek naar redenen/manieren hoe ik in mijn set weer wat interessanter kan maken. Een vergaande gedachte, een heel ver gaande gedachte zelfs. Maar het geeft wel aan waar ik mee bezig ben.
en als je niet zonder toestemming mag fotograferen, vraag het dan begin van de avond aan iemand en zeg dat je de foto ongemerkt maakt later op de avond. ik heb hiermee wat meer problemen doordat ik alleen maar een 28 mm lens gebruik en het dan wat moeilijker is om het ongemerkt te doen. :p
Er zijn vele manieren om dat te bereiken ;) Ik heb me laten vertellen dat clubs al in hun regelementen hebben opgenomen dat bezoekers gefotografeerd kunnen worden en dat ze met betreding van de club daarmee al instemmen.
Marty26 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:07:
[afbeelding]
Nog 1tje uit de panama reeks :) Tijdens don Diablo zijn set.
Naise!
Gaan er nog mensen zaterdag naar de Effenaar?
Ik geloof dat ik wat andere zaken op de planning heb :P
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:10:
Ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen

[...]

denk ik...
Naar mijn idee nog steeds niet.

Je kan je afvragen waarom er danseresjes ingehuurd worden. Vanwege entertainment. Ze jutten het publiek wat extra op om lekker te gaan dansen. Ze kunnen een act (DJ) extra swung geven in zijn set. Ze geven mannen een mooi uitzicht. (ongetwijfeld zijn er nog meer redenen, maar dit was quick 'n dirty) Ik zie dit allemaal nergens terug. Behalve dat we uitzicht hebben op een mooi figuur. De haren beperken het uitzicht op haar gezicht, terwijl het gezicht veelal het eerste aanspreekpunt is voor bijna iedere persoon op deze aardkloot. Ik zou desondanks maar in 1 situatie achter je gestaan hebben.... Helaas weet alleen jij daar het antwoord op.

Bij de 2e foto is het moment wel beter, de hoek ten opzichte van het stel is ook prima gekozen. Echter stoort mij de gigantisch rommelige achtergrond die in dit geval helemaal geen aanvulling op de foto heeft.

Bij 3 & 4 heb je ditmaal wel alleen hoofden erop staan, maar stomweg 2x dezelfde houding achter elkaar. Technisch gezien impliceren beiden nog steeds weinig sfeer kwa licht.
Iedereen heeft weer een andere invalshoek zoals hij denkt dat hij het goed doet!
Wat ik hier veel zie is dat men meer de artistieke kant opgaat met de foto`s zodat het meer op "kunst" gaat lijken dit is geen comentaar alleen de manier waarop ik er tegenaan kijk.
Ieder heeft een eigen invalshoek, daar geef ik je 100% gelijk in. Maar ik vind het nog steeds verre van kunst wat hier gepresteerd word door de meesten. Alleen hos komt er het dichtste bij in de buurt. Maar juist die kruisbestuiving maakt het interessant voor allen. De meesten zijn bezig met een zo mooi technisch uitgevoerde afbeelding te maken, met niet al te veel diepgang erin. Nu is juist die diepgang erin moeilijk te verkrijgen, daar heb je echt inzicht en een hoop ervaring voor nodig naar mijn idee. Bij jou heb ik het idee dat ik wat essentiële factoren mis op iedere foto...
Ik denk dat je hiermee voorbij gaat aan het originele idee over partyfotografie.
... vandaar dat Ik ontzettend benieuwd ben naar wat jij daar dan onder verstaat!
YellowCube schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:22:
[...]
Dan zei ik het verkeerd. Je hebt slow-sync gekozen (en aangezien ik dan zelf vaak rear-curtain gebruik, ging ik bij jou van hetzelfde uit).
Eigenlijk schaam ik me nu wel. Slow-sync :?. Volgens mij heb ik dat het eerste weekend toen ik in het bezit was van m'n SB600 (bijna 2 jaar geleden) icm D70 eens uitgeprobeerd. Te lange sluitertijden en absoluut niet bevredigend materiaal. Nu ik manueel schiet begrijp ik het nut eigenlijk niet meer van die stand. Zo langzamerhand ga ik ook denken waarom die voorgeprogrameerde settings niet beter ingesteld staan. Hebben ze dit gedaan om een consument niet te dicht in de buurt te laten van een pro?? Wel vreemd overigens dat een gemiddelde compact bevredigender resulaten laat behalen middels die pre settings.
Daarmee heb je d.m.v. je flits e.e.a bevroren. Aangezien bij foto 3 de schotel met eten vol in je flitsbereik ligt (en bij foto 1) wordt elke beweging van die schotel bevroren. De dames (en de barman) liggen slechts een klein deel (of helemaal niet) binnen je flitsbereik en zijn dus niet bevroren. Hence, een onscherp lijkend beeld bij de dames (en een bewogen barman).
Hoe voorkom je overbelichting op je foto? Juist, onder andere door je scherpstelpunt juist te bepalen. (zeker als je je belichting als in flitser niet van je body af kan halen) ;) Een beetje TTL systeem gebruikt o.a. informatie uit de afstandsmeting ;). Daarom vind ik iedere detail kennis van je camera zo belangrijk. Met dit soort info/ervaring kom je al een heel stuk verder op een gemiddelde club avond ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:04:
het is natuurlijk zo met feesten en dansen is dat mensen compleet uit hun dak willen gaan. dat moment dat je je helemaal laat gaan en even niet meer op deze aarde bent is iets wat ik uiteindelijk wil proberen vast te leggen. alleen nog niet gelukt helaas alhoewel die danseres bij de arc of goa er dicht bij in de buurt kwam. :+
Dit soort momenten vind ik ook ubervet. Als je zelf veel op de dansvloer staat (en danst!) zul je ongetwijfeld weten wat dit inhoud. Overigens maakt iedereen dit op zijn/haar eigen manier mee. Als je naar onderstaande foto kijkt is dit gewoon een uitbundige meute die opgaat in de muziek (waarschijnlijk met een flinke dosis alcohol op ;) );
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_silly_20061231_081.jpg
nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:21:
[...]
Oke, dat is duidelijk, ik doe het niet veel anders. Had gehoopt dat het een soort standaard afwijking zou zijn die je in batch uit je foto's kan halen ofzo, maar idd je hebt wat vaste instellingen en per foto kijk je of dat genoeg is. Je moet het nog steeds per foto doen dus, hoewel dat idd redelijk snel gaat nog.
Als je het goed uitvoert hoeft een 'bewerking' maar een paar tellen te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

jules schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:03:

Eigenlijk schaam ik me nu wel. Slow-sync :?. Volgens mij heb ik dat het eerste weekend toen ik in het bezit was van m'n SB600 (bijna 2 jaar geleden) icm D70 eens uitgeprobeerd. Te lange sluitertijden en absoluut niet bevredigend materiaal. Nu ik manueel schiet begrijp ik het nut eigenlijk niet meer van die stand. Zo langzamerhand ga ik ook denken waarom die voorgeprogrameerde settings niet beter ingesteld staan. Hebben ze dit gedaan om een consument niet te dicht in de buurt te laten van een pro?? Wel vreemd overigens dat een gemiddelde compact bevredigender resulaten laat behalen middels die pre settings.
Hoezo schamen, ik neem aan dat jij met je handmatige instellingen niet veel anders doet maar dan een beetje correctie er op toegepast.
Slow sync: langere sluitertijden met gebruik van flitser, zodat je en je omgevingslicht nog behoudt en dus de hele zaak niet doodflitst.
Imo heb je wel gelijk dat die optie niet helemaal ideaal is. Het waarom daarvan is niet zo heel verwonderlijk toch? Imo niet omdat ze een consument niet te dicht bij een pro willen laten komen, maar omdat jij je camera vertelt dat ie de omgeving ook gewoon netjes moet belichten. En dus doet ie dat en zal ie langere sluitertijden moeten introduceren. Met een beetje handmatige belichtingscorrectie is daar prima onderuit te komen. En aangezien je daarmee je sluitertijden aanpast beinvloed je dus alleen je omgevingslicht en niet je flitslicht. Wat voor 'n instellingen gebruik jij nu als ik vragen mag?
En over die pre-setting van compactcamera's zit ik me ook wel eens te verbazen. Aan de andere kant, jij hebt je dSLR en flitser zo te zien prima onder controle en het resultaat mag er helemaal zijn, plus dat je nog eens eindeloos kunt gaan varieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YellowCube schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Hoezo schamen, ik neem aan dat jij met je handmatige instellingen niet veel anders doet maar dan een beetje correctie er op toegepast.
Slow sync: langere sluitertijden met gebruik van flitser, zodat je en je omgevingslicht nog behoudt en dus de hele zaak niet doodflitst.
Imo heb je wel gelijk dat die optie niet helemaal ideaal is. Het waarom daarvan is niet zo heel verwonderlijk toch? Imo niet omdat ze een consument niet te dicht bij een pro willen laten komen, maar omdat jij je camera vertelt dat ie de omgeving ook gewoon netjes moet belichten. En dus doet ie dat en zal ie langere sluitertijden moeten introduceren. Met een beetje handmatige belichtingscorrectie is daar prima onderuit te komen. En aangezien je daarmee je sluitertijden aanpast beinvloed je dus alleen je omgevingslicht en niet je flitslicht.
Mja, op zich kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bij een minimale sluitertijd van 1 sec bevries je nagenoeg gegarandeerd je onderwerp met je flitser, als je diafragma ook nog eens wat verder is dichtgeknepen en je achtergrond niet al te licht is. Het is gewoon puur afhankelijk van wat voor effect je wilt creëren met de foto. Per situatie bepaal ik de sluitertijd.
Wat voor 'n instellingen gebruik jij nu als ik vragen mag?
Volgens mij ben jij één van de mensen die de topic waarschuwing daar geplaatst heeft waar hij moet staan ;).
Nogmaals, ik kan daar niks over zeggen, is compleet afhankelijk van de situatie. Van diafragma f 1.8 tot f 8, en van sluitertijden 1/80 tot aan bijna 2 seconden. Van ISO 200/400 tot aan ISO 1600(en laatste tijd 3200), direct inflitsen, indirect inflitsen, 2e flitser erbij. Variabelen op lokatie kunnen zijn; aanwezige hoeveelheid licht, beweging achtergrond, beweging onderwerp, belichting achtergrond, belichting onderwerp, spots op achtergrond, spots op onderwerp, rook, kleur spots, brandpunt afstand, stroboscoop, reflecterende voorwerpen in je omgeving. En ik zal ongetwijfeld nog een hoop factoren vergeten zijn. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen ervaringen en daardoor ook een stijl ontwikkeld. Begrijp je ook dat met voorgaande factoren het gewoon moeilijk is om aan te raden met wat voor instellingen iemand anders moet gaan fotograferen? Het beste is om gewoon op pad te gaan en te gaan experimenteren. Begin met een vaste instelling (ISO 800) en diafragma op F4 ofzo, en wissel je sluitertijden tussen de 1/60 tot aan 2 seconden. Een keer daarop ga je eens experimenteren met diafragma. Een keer daarop weer met je ISO, daarna ga je je flitskop eens bewegen. En als je alles gehad hebt begin je maar weer eens opnieuw. Soms kom je ook in lastige situaties terecht waar je je voorgenomen plannetje direct in de prullenbak mag gooien. Dan moet je opeens met andere settings experimenteren. In het begin kon ik nog niet meteen lukraak schieten, moest ik eerst m'n settings goed krijgen. Dan mislukte de eerste 2-10 foto's. Nu schiet ik vrijwel meteen raak de eerste keer. Maar dat is puur gebaseerd op een redelijke ervaring.
En over die pre-setting van compactcamera's zit ik me ook wel eens te verbazen. Aan de andere kant, jij hebt je dSLR en flitser zo te zien prima onder controle en het resultaat mag er helemaal zijn, plus dat je nog eens eindeloos kunt gaan varieren.
Yupz, da's wel een voordeel aan een dSLR. Als je kennis van zaken hebt, dan kun je wat eenvoudiger en wellicht ook sneller combinaties maken en inspelen op wat er gebeurd. Ik kan mij heel goed voorstellen dat er legio mensen zijn die daar geen interesse in hebben, of zelfs geen oog voor. En die dat eventueel met een eenvoudige handeling wel iets voor elkaar kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:03:
Je bent ingehuurd om de toko te promoten, niet om af te kraken. Als ik een paar keer ergens ben geweest en ondanks de promotie blijven bepaalde bezoekers achterwege (er van uitgaande dat er geen andere redenen zijn) voel ik me toch lichtelijk schuldig en ga ik op zoek naar redenen/manieren hoe ik in mijn set weer wat interessanter kan maken. Een vergaande gedachte, een heel ver gaande gedachte zelfs. Maar het geeft wel aan waar ik mee bezig ben.
[x] eens, ook al wordt ik niet ingehuurd ik probeer altijd wel een positieve sfeer vast te leggen. Voor de negatieve sfeer moet je maar je TV aanzetten op elke willekeurige nieuwszender.
leukste compliment dat ik ooit heb gehoord : "jouw fotoimpressies kan ik gewoon met een gerust hart doorsturen naar mijn moeder"
Er zijn vele manieren om dat te bereiken ;) Ik heb me laten vertellen dat clubs al in hun regelementen hebben opgenomen dat bezoekers gefotografeerd kunnen worden en dat ze met betreding van de club daarmee al instemmen.
hmmm bij illegale feesies zijn ze niet zo happig op reglementen, 1 van de kenmerken is ook over het algemeen dat er eigenlijk helemaal geen reglementen zijn . je lost het met elkaar gewoon op :+
Ieder heeft een eigen invalshoek, daar geef ik je 100% gelijk in. Maar ik vind het nog steeds verre van kunst wat hier gepresteerd word door de meesten. Alleen hos komt er het dichtste bij in de buurt. Maar juist die kruisbestuiving maakt het interessant voor allen. De meesten zijn bezig met een zo mooi technisch uitgevoerde afbeelding te maken, met niet al te veel diepgang erin. Nu is juist die diepgang erin moeilijk te verkrijgen, daar heb je echt inzicht en een hoop ervaring voor nodig naar mijn idee. Bij jou heb ik het idee dat ik wat essentiële factoren mis op iedere foto...
hela en gerard vind ik ook wel kunstzinnig bezig met zijn curves, :+ volgens mij is hij er al zover in geevolueerd dat hij op het moment van het maken van de foto al weet hoe hij het gaat curven oftewel het beinvloed volgens mij al zijn gehele manier van fotograferen :p

en ik denk dat als je verder wil in de fotografie de richting van het kunstzinnig / creatief ermee weten om te gaan bijna noodzakelijk wordt. nu al zie je dat er veel meer 'partyfotografen' komen doordat de dslrs steeds goedkoper worden. als je boven de meute uit wil blijven steken moet je dus ook iets kunnen laten zien wat anders is dan anderen maken. maar buiten het technische (mis)bruik van de cameramogelijkheden blijven compositie en het doel ervan ook belangrijk :)
... vandaar dat Ik ontzettend benieuwd ben naar wat jij daar dan onder verstaat!
ikke ook :+ (nooit geweten dat er zoiets als een origineel idee over partyfotografie was :$ )

oh en 20 januari een trance feesie in het LVC in Leiden, zitten er dan nog per ongeluk die avond werkeloze partyfotografen in de buurt die zin hebben om te trancen :+
hier fotos van vorige keer http://www.thehospages.co...-04-01-cosmiccombination/

en dan nog een fototje zo ervan, al die lappen tekst moeten toch wat opgevrolijkt worden :+
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/parties/2006-04-01-cosmiccombination/thumb/image28-big.jpg
gezien het vele blacklight vooral veel deco fotos gemaakt toen aangezien ik toen nog geen EFT had :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

jules schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:16:

Volgens mij ben jij één van de mensen die de topic waarschuwing daar geplaatst heeft waar hij moet staan ;).
da's een van mijn collega's geweest.
O-)
maar zonder gekheid. Het was niet een vraag in de trant van "vertel mij even hoe jij het doet, want dan kan ik het de volgende keer ook". Jij vertelde mij dat je de slow sync laat voor wat het is en alles gewoon handmatig doet en ik vroeg me dus af wat je dan precies anders doet. Uiteindelijk doe jij (aan je foto's te zien) niet veel anders dan wat de slow-sync optie doet met wat ingrepen gebaseerd op omstandigheden en ervaring.
da's positief bedoeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 09-01-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:19:oh en 20 januari een trance feesie in het LVC in Leiden, zitten er dan nog per ongeluk die avond werkeloze partyfotografen in de buurt die zin hebben om te trancen :+
Hee leuk! Woon ik vlakbij dus ik kom ook wel even langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
en ik denk dat je bij die zwart wit foto nog het contrast wat moet vergroten en misschien wat ruis toevoegen, dan lijkt het net een echte
thanks hos. zal het de volgende keer zeker uitproberen. :)
maar ps wie is chantal ? :p in meererlei opzichten een mooie foto :+
--Idd O+ --Hos2 heb je toevallig nog meer foto's van die Chantal? die ogen die doen gewoon wat!! wat een vrouw zeg!! ik zou zeggen vraag haar eens als model en doe een leuke shoot!
Leuke meid idd. Ik zal dr even mailen met de vraag, hopelijk heeft ze er zin in.
Lekkere set Gium, complimenten :)
--
Het zijn mooie plaatjes geworden! Welke lenzen heb je gebruikt en met name die voor portret?
Thanks. :> Die avond had ik er een 24-70/2.8 op zitten.

Verder ook leuke plaatjes gezien hoor.
http://thehospages.com/pi...maffia/thumb2/image14.jpg
ubercool man. Jefferson Airplane - White Rabbit cool.

Verder vind ik dat rvangils wel progressie boekt hoor. Er zit nu meer leven in dan vroeger. Niet slecht na een avondje experimenteren toch? Ik moet trouwens ook meer werken aan m'n timing om actie er goed op te zetten. Ik ben soms wel eens afgeleid door een gesprek dat ik even vergeet waar ik ook alweer mee bezig was, waardoor je een briljant nummer mist waarbij iedereen losgaat. Ga de volgende keer met een wijder lensje de vloer op om te kijken of ik dat lekkerder vind werken voor wat meer 'actie', want ik ben wel geïnspireerd na jullie pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:19:
[...]

[x] eens, ook al wordt ik niet ingehuurd ik probeer altijd wel een positieve sfeer vast te leggen. Voor de negatieve sfeer moet je maar je TV aanzetten op elke willekeurige nieuwszender.
Ik doelde met deze reactie meer op rvangils. Jij bent een verhaal apart in deze, maar zoals ik ook al aangaf wel een aanvulling hier naar mijn idee ;)
leukste compliment dat ik ooit heb gehoord : "jouw fotoimpressies kan ik gewoon met een gerust hart doorsturen naar mijn moeder"
Mja, de wereld word steeds gekker en gekker. Al heb ik het idee dat dat ook wel weer begint bij te trekken, of de extremen zoeken meer hun eigen weg. Een van mijn vaste opdrachtgevers laten boekjes drukken met daarin wat partyshots. Als er weer eens zo'n serie uit is neem ik een bulk mee en geef ik er ook altijd een paar aan m'n ouders. Die laten ze dan vol trots zien aan familie en bekenden. Altijd leuk natuurlijk ;).
hmmm bij illegale feesies zijn ze niet zo happig op reglementen, 1 van de kenmerken is ook over het algemeen dat er eigenlijk helemaal geen reglementen zijn . je lost het met elkaar gewoon op :+
Haha, dat kan ik me goed voorstellen. Al heb ik bij dat genre feesten nog nooit problemen meegemaakt. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen in die gemoedelijke sfeer!
hela en gerard vind ik ook wel kunstzinnig bezig met zijn curves, :+ volgens mij is hij er al zover in geevolueerd dat hij op het moment van het maken van de foto al weet hoe hij het gaat curven oftewel het beinvloed volgens mij al zijn gehele manier van fotograferen :p
De kunstzinnigheid kun je op verschillende manieren bereiken natuurlijk ;)
als je boven de meute uit wil blijven steken moet je dus ook iets kunnen laten zien wat anders is dan anderen maken.
Dat is altijd al geweest met creatieve vakken. Of je gaat in een niche gebied zitten, of je zoekt het op, je creëert er eentje, of je probeert met voorsprong de beste te zijn op een bepaald vlak. Tenminste, als je een commerciële inslag hebt natuurlijk. Als je een minder commerciële inslag hebt, is die drang om te presteren en op te vallen veel minder. Je gaat dan meer af op wat jij zelf mooi vind en bent meer met je eigen ontwikkeling bezig.
en dan nog een fototje zo ervan, al die lappen tekst moeten toch wat opgevrolijkt worden :+
[afbeelding]
gezien het vele blacklight vooral veel deco fotos gemaakt toen aangezien ik toen nog geen EFT had :P
Had je die niet al eens eerder gepost? Die tekst komt me zo bekend voor ;)
YellowCube schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:28:
[...]

da's een van mijn collega's geweest.
O-)
maar zonder gekheid. Het was niet een vraag in de trant van "vertel mij even hoe jij het doet, want dan kan ik het de volgende keer ook". Jij vertelde mij dat je de slow sync laat voor wat het is en alles gewoon handmatig doet en ik vroeg me dus af wat je dan precies anders doet. Uiteindelijk doe jij (aan je foto's te zien) niet veel anders dan wat de slow-sync optie doet met wat ingrepen gebaseerd op omstandigheden en ervaring.
da's positief bedoeld :)
Voor zover dat niet al duidelijk was (en ik me deze functie nog kan herinneren); ten opzichte van de slow sync zal ik ongetwijfeld kortere sluitertijden pakken en grotere diafragma's.
De flitser gebruik ik niet op M (zoals neo soms zegt te doen), maar lekker in standje TTL of TTL-BL (Nikon specifiek!). Die laatste schijnt beter te zijn, maar heb nog weinig verschil gemerkt. Als je je flitser op M gaat gebruiken moet je ook rekening gaan houden met afstand tot je onderwerp, nog meer je diafragma in de gaten houden (en evt sluitertijd). In dat opzicht ben ik wel blij dat die belichtingsautomaten een hoop werk uit handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:19:
[...]
oh en 20 januari een trance feesie in het LVC in Leiden, zitten er dan nog per ongeluk die avond werkeloze partyfotografen in de buurt die zin hebben om te trancen :+
hier fotos van vorige keer http://www.thehospages.co...-04-01-cosmiccombination/
Ik woon de omgeving van leiden, en 20 januari heb ik nog niks staan. Verder heb ik de laatste tijd weinig feestjes meer gedaan, een lichte verschuiving naar andere vormen van fotografie.

Maar een partyfotografie-mini-meet lijkt me heel gezellig! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

guillaumemay schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:05:
Verder vind ik dat rvangils wel progressie boekt hoor. Er zit nu meer leven in dan vroeger. Niet slecht na een avondje experimenteren toch?
Hij boekt zeker progressie. Maar ergens vind ik nog een bepaalde basis missen. Maar wellicht zit ik er naast omdat hij compleet andere inzichten heeft?
Ik moet trouwens ook meer werken aan m'n timing om actie er goed op te zetten. Ik ben soms wel eens afgeleid door een gesprek dat ik even vergeet waar ik ook alweer mee bezig was, waardoor je een briljant nummer mist waarbij iedereen losgaat.
Dat heb ik ook wel eens. Ach, aan de andere kant. Je bent ook weer een soort visitekaartje voor je eigen club. Dus af en toe een langer gesprekje zou wat mij betreft wel mogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:10:
[...]

Ik woon de omgeving van leiden, en 20 januari heb ik nog niks staan. Verder heb ik de laatste tijd weinig feestjes meer gedaan, een lichte verschuiving naar andere vormen van fotografie.

Maar een partyfotografie-mini-meet lijkt me heel gezellig! :)
I'll be there, tweede keer partyschieten dus ben benieuwd of het wat gaat worden. En ik heb nog een sh*tload aan muntjes dus dat komt wel goed uit ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Wortelsoep op 09-01-2007 20:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie platen allemaal, volgens mij alle delen van dit onderwer gevolgd en ze zien er steeds mooier uit ;) Ik heb me ook een beetje op partyfotografie gericht en vorige week in Outland mijn eerste foto's geschoten. Als mensen het op prijs stellen zal ik wel wat foto's posten. (wil me als newbie qua posten niet gelijk overal inmengen) Ik zou graag wel een wat kritiek of complimenten willen krijgen.

Voor de liefhebbers mijn setup: (waar ik naar mijn idee redelijk mee uit de voeten kan)

canon eos 350D +grip
efs 17-55 3,5/5,6 kitlens
sigma 17-70 2,8/4,5
ef 70-300 IS USM 4/5.6
ef 50 1,8
sigma 500 dg super + omni
en nog wat ander los spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:45:
Wat een mooie platen allemaal, volgens mij alle delen van dit onderwer gevolgd en ze zien er steeds mooier uit ;) Ik heb me ook een beetje op partyfotografie gericht en vorige week in Outland mijn eerste foto's geschoten. Als mensen het op prijs stellen zal ik wel wat foto's posten. (wil me als newbie qua posten niet gelijk overal inmengen) Ik zou graag wel een wat kritiek of complimenten willen krijgen.
Gewoon posten... aan de hand van de foto's kunnen we pas beoordelen of het wat is en kunnen we je daar dus feedback op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze dan, files zijn alleen kleiner gemaakt en volledig onbewerkt. Graag kritiek over belichting, compositie etc etc.

1.
Afbeeldingslocatie: http://digitalpicture.eznom.net/picture.JPG

gemaakt met de kitlens 27 mm, ISO 200, 1 sec, F7.1, Ettl met second curtain flits

2.
Afbeeldingslocatie: http://digitalpicture.eznom.net/dj1.JPG
gemaakt met de 50mm, ISO 1600, 1/100 sec, F1.8, geen flits

3.
Afbeeldingslocatie: http://digitalpicture.eznom.net/dj2.JPG
gemaakt met de 70-300, 70mm, ISO 1600 1/80, F4

4.
Afbeeldingslocatie: http://digitalpicture.eznom.net/zaal.JPG
gemaakt met de kitlens 27 mm, ISO 200, 1 sec, F7.1, Ettl met second curtain flits

Ben benieuwd... ;)

Owja, waarom niet de sigma 17-70 2,8-4,5 gebruikt? Deze was uitgeleend, dus moest crea met de kitlens zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 10-01-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep jules die had ik al een keer eerder gepost in deel 2 of 3 of zo, ben de tel kwijt :+

en ziet er al goed uit rene, al had ik persoonlijk die bovenste niet hoger laten gaan dan F5 voor nog wat meer kleur erin, en de linker dame kijkt niet echt lekker , zou hem dan snel nog een keer overgedaan hebben

en giul, je mag chantal ook wel naar mij doorsturen hoor voor een shoot ;)
Haha, dat kan ik me goed voorstellen. Al heb ik bij dat genre feesten nog nooit problemen meegemaakt. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen in die gemoedelijke sfeer!
het scheen dat toen ik net in die scene kwam dat iedereen nog vrij neurotisch stond tegenover fotografen. he ik ben zelfs een keer uit pakhuis afrika gezet omdat ze dachten dat ik voor de AIVD werkte _O- _O- _O- _O-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:31:
Bij deze dan, files zijn alleen kleiner gemaakt en volledig onbewerkt. Graag kritiek over belichting, compositie etc etc.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]
Ziet beter dan mijn eerste keer eruit.
3.
[afbeelding]
Telelens laat ik eerder thuis, met een 50mm/1.8 en dichterbij staan gaat ook.
4.
[afbeelding]
Ruggen als onderwerp?
Ben benieuwd... ;)
Technisch zit je relatief goed zodat je eerder aan compositie en diepgang kan werken.
Owja, waarom niet de sigma 17-70 2,8-4,5 gebruikt? Deze was uitgeleend, dus moest crea met de kitlens zijn ;)
Tot nu toe heb ik partyfoto's met de kitlens getrokken, het wordt eens tijd dat ik naar een Tamron 17-35/2.8-4 zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

1.
[afbeelding]

f/7.1 ? Waarom? Diafragma ergens tussen de 3.5-4.5 is echt dicht zat! En waarom je ISO zo laag bovendien? Wil je geen omgevingslicht?
2.
[afbeelding]
Ik snap je relatief korte sluitertijd, snap ook dat je dan al snel voor f/1.8 kiest, maar die had je wel naar 2.2 kunnen zetten bij 1/60e oid. :) Bovendien is het een relatief saai plaatje, links is te donker en er zit weinig beweging in.
3.
[afbeelding]
Is gewoon niet scherp, had wel wat meer licht mogen hebben. Zeker die laser is bijna onzichtbaar.
4.
[afbeelding]
Als hij bewust bewogen is is het te weinig, als het per ongeluk is: jammer. :P Ook hier weer: diafragma meer openen, ISO omhoog en je sluitertijd (dus) omlaag.
Ben benieuwd... ;)

Les 1: Niet je UWA-zoom uitlenen, zeker niet als die lichtsterker is, beter is en meer bereik heeft dan je andere beschikbare lenzen.
Les 2: ISO hoger
Les 3: Diafragma meer openen
Outland heeft best wel wat licht hangen, omdat foto's met omgevingslicht gewoon een vrolijker uitstraling hebben moet je hier proberen gebruik van te maken. Dat verkoopt beter, dat vinden mensen op de foto leuker en dat is wat jou uiteindelijk meer drive geeft om te knallen. Er zijn clubs en situaties waarbij je bijna geen omgevingslicht hebt (Poema in Utrecht bijvoorbeeld), dan moet je wel met alles vol open gaan werken, anders wordt het niks. :)

Op zich is je insteek echt prima, de uitwerking noopt nog wel tot wat aandacht, maar dat komt met de tijd wel. Hoop dat je iets aan mijn (opbouwend bedoelde) kritiek hebt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips, voor wat betreft het diafragma van 7,1, denk dat dat iets is van mijn fotografie avonturen als ik op reis ben. Mijn ervaring leert gewoon dat ik geen scherpe platen krijg op de snelste lensopeningen. afstoppen tot F7,1 is vaak de oplossing geweest. (zie het maar dat er ook compactcams zijn die tot ISO 3200 :S gaan maar ook baggerplaten opleveren) Waarschijnlijk voor dezefotografie hoef ik hem niet zoveel te knijpen. Maar wees gerust, de kitlens komt er als het goed is nooit meer op haha

ISO zal ik voortaan wat hoger zetten ;)

@ Floris, zoveel kritiek had ik ook niet verwacht ;) nee hoor, bedank voor de kritiek, ga hier zeker wat mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Eigenlijk is het idee niet zo moeilijk ;)

Als het donker is, moet je zorgen dat je zo veel mogelijk licht binnen krijgen kan. Dit doe je door en je diafragma wat groter te kiezen waarnaast je de ISO en sluitertijd aanpast op de situatie. En ja dan sta je dus met grote regelmaat op ISO800+ en f/3.5 (of nog kleiner) plaatjes te schieten met sluitertijden van 1/20 en trager :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ps, zou je je post nog willen editten en de check images knop willen gebruiken? Het zorgt ervoor dat de pagina niet verspringt als je op een specifieke link klikt. Die mogelijkheid word erg veel gebruikt hier.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

guillaumemay schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 06:12:
nog wat fotos van afgelopen maandag en 2 van die vrijdag.
[...]
Oeh, ziet er goed uit allemaal! Volgende week zal ik wel ns komen kijken naar de meester in actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

offtopic:
@Rene206: Check Images is bij deze al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps kan die check images gewoon niet automatisch plaatsvinden bij het posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
Soms worden er afbeeldingen gebruikt die kunnen veranderen van grootte. Het is dan juist weer niet prettig. Overigens is deze optie eigenlijk alleen handig in topics of posts waar een shit load aan afbeeldingen word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela is toch ook een 8mm voor de canon te krijgen :+
(met tussenring dan wel te verstaan)

http://www.kremlinoptics....g_fisheye_3_5_8_lens.html

http://www.pauck.de/marco...sheye/peleng_fisheye.html

en hier wat voorbeelden met zowel een 350d als een 5d
http://www.astrosurf.com/buil/fisheye/test.htm

iemand hier ervaringen mee per ongeluk :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:22:
hela is toch ook een 8mm voor de canon te krijgen :+
(met tussenring dan wel te verstaan)

http://www.kremlinoptics....g_fisheye_3_5_8_lens.html

http://www.pauck.de/marco...sheye/peleng_fisheye.html

en hier wat voorbeelden met zowel een 350d als een 5d
http://www.astrosurf.com/buil/fisheye/test.htm

iemand hier ervaringen mee per ongeluk :P
als je de peling 8mm gewoon bedoeld dan hebben genoeg mensen er ervaringen mee, of bedoel je iets anders extra's?....de 8mm peling staat vaak op inkoopacties.net en is 2e hands ook wel te krijgen. Verder heeft hij wel wat nadelen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nomad85 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:38:
[...]

als je de peling 8mm gewoon bedoeld dan hebben genoeg mensen er ervaringen mee, of bedoel je iets anders extra's?....de 8mm peling staat vaak op inkoopacties.net en is 2e hands ook wel te krijgen. Verder heeft hij wel wat nadelen hoor :)
Nadelen? Manuele focus, manuele diafragma (uit m'n hoofd). I got to love the fish, but only my Nikon fish :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:20:
[...]

Nadelen? Manuele focus, manuele diafragma (uit m'n hoofd). I got to love the fish, but only my Nikon fish :P
yep maar deze post was ook voor canonians bedoeld ja :+

en manuele focus erg met een fisheye ? je zit toch altijd 30 cm van je onderwerp af als je het nog enigzins zichtbaar wil hebben toch :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:20:
[...]

Tsk tsk tsk. 10,5 mm op 1.5x crop. Ga dan voor 15 fish op full frame!

Erhmm, right, wacht, jij schiet Nikon... Laat maar zitten :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:11:
[...]

[ditheeftnietsmetpartyfotografietemaken-mode]

Zit die gozer nou niet zo te pesten! We maken allemaal wel eens een fout! :P
Sommige mensen zijn er nou eenmaal ingetrapt, ik ook. Maar je wordt ook altijd doodgegooid met aantrekkelijke en misleidende Nikon reclames, daar zal het aan liggen denk ik. ;)

[/ditheeftnietsmetpartyfotografietemaken-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela in de metro staat er een heel stuk over de partyfotografen van link2party !
ps zitten die hier ook eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:56:
hela in de metro staat er een heel stuk over de partyfotografen van link2party !
Inscannen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry geen scanner hier op mijn werk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:56:
Welke Metro, ik kan niets vinden.....

UPDATE : Al gevonden, Amsterdam Editie

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/misc/_metro_l2p.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door GerardHenninger op 11-01-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

thx ;) Vraag me af hoe het met zijn gehoor is; 3 dagen per week en geen oordoppen zo te zien.
(Gebruik ze zelf ook niet, maar ik ben dan ook niet 3 dagen per week aan het werk)

[ Voor 31% gewijzigd door J3roen op 11-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
CRiSiS schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:42:
thx ;) Vraag me af hoe het met zijn gehoor is; 3 dagen per week en geen oordoppen zo te zien.
(Gebruik ze zelf ook niet, maar ik ben dan ook niet 3 dagen per week aan het werk)
Tja.... ze gebruiken niet altijd oordoppen... gaan richting de 40 jaar..... tja.. vul de rest zelf maar in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Brak brakker brakheidst, serieus, die hebben geen gehoor meer over. Vriend van me heeft wel veel de muziek op z'n mp3speler hard staan, maar zo bar veel gaat hij niet eens uit. Hij hoort echt beduidend slechter dan ondergetekende, laat staan dat er nog wat van je gehoor over is na al die tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dan zou mijn pa, die al 36 jaar DJ is (vroeger meerdere avonden per week, zonder gehoorbescherming), dus niets moeten horen? :)
Je hoort mij niet zeggen dat gehoorbescherming onzin is, maar maak er niet zo'n issue van en laat ieder het voor zich bepalen (sommige, zoals ik, komen er later vanzelf wel achter ;)). Alleen op maat gemaakte gehoorbescherming is misschien fijn, met de rest (ook al is het een goed merk zoals Alpine) vind ik troep en niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ieder zijn eigen prioriteiten uiteraard, maar als ik 3 dagen per week in een club zou zijn, dan zou ik wel bescherming gebruiken. Mijn gehoor vind ik wel erg belangrijk. Ik weet uit mijn omgeving hoe vervelend het is om te leven met een (ook al kleine) gehoorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:18:
Dan zou mijn pa, die al 36 jaar DJ is (vroeger meerdere avonden per week, zonder gehoorbescherming), dus niets moeten horen? :)
Je hoort mij niet zeggen dat gehoorbescherming onzin is, maar maak er niet zo'n issue van en laat ieder het voor zich bepalen (sommige, zoals ik, komen er later vanzelf wel achter ;)). Alleen op maat gemaakte gehoorbescherming is misschien fijn, met de rest (ook al is het een goed merk zoals Alpine) vind ik troep en niet fijn werken.
36 jaar DJ ? jeetje heet je vader soms Dimitri :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:18:
Doe een gehoortest en je weet genoeg. Als er nu nog niks aan de hand is dan loopt hij een behoorlijke kans op Tinitus en dat is _nasty_.

Je moet het uiteraard helemaal zelf weten, maar met je harses in 95dB+ gaan lopen en dan ook nog geregeld is gewoon vragen om problemen. Kun je lang over praten, of kort, na een half uur 90dB heb je al een permanente gehoorschadiging te pakken. Veel clubs draaien 95-105, de grotere feesten heb ik over de 110 zien gaan. Tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het was verder niemand opgevallen dat de (mijns inziens niet al te beste) foto van Rutger Geerlings afkomstig was? En diezelfde Rutger Geerlings kennen we hier als rud-gr ofwel www.fotograferen.net ;)

De discussie over gehoor moeten we denk ik niet nog eens aangaan, maar ik vraag me wel af of Tom's vader inderdaad Dimitri niet is :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. die gehoorbescherming vind ik een eigenzinnig punt. Ik ben het er volledig mee eens dat als je 3x per week foto's maakt je gehoorbescherming draagt. Maar al die mensen die 3x per week feesten? Vraag me af hoe het daarmee zit. En het barpersoneel dan ;) graag 2 Baco's, wat zeggie, heb oordoppen in :P

Ik denk dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Weet wel als ik weer foto's gaat maken en niet voor de lol ben dat ik zeker gehoorbescherming ga indoen. Vorige week hoorde ik na de fotosessie in outland mijn oren nog zeker 1,5 uur suisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:40:
Tja.. die gehoorbescherming vind ik een eigenzinnig punt. Ik ben het er volledig mee eens dat als je 3x per week foto's maakt je gehoorbescherming draagt. Maar al die mensen die 3x per week feesten? Vraag me af hoe het daarmee zit. En het barpersoneel dan ;) graag 2 Baco's, wat zeggie, heb oordoppen in :P

Ik denk dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Weet wel als ik weer foto's gaat maken en niet voor de lol ben dat ik zeker gehoorbescherming ga indoen. Vorige week hoorde ik na de fotosessie in outland mijn oren nog zeker 1,5 uur suisen ;)
Door oordoppen kun je mensen juist beter verstaan. Er zit een filter in dat niet zomaar alles zachter maakt, maar juist de harde en zware tonen eruit filtert die het schadelijkst zijn. Stem geluid wordt juist niet gefilterd en komt dus veel beter door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Door oordoppen kun je mensen juist beter verstaan. Er zit een filter in dat niet zomaar alles zachter maakt, maar juist de harde en zware tonen eruit filtert die het schadelijkst zijn. Stem geluid wordt juist niet gefilterd en komt dus veel beter door
Weer wat geleerd ;) Ik denk er dan serieus over om die dingen te gaan halen. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto is al een tijdje geleden ( +/- 3 maanden ) gemaakt maar deze vond ik een plekje waard in dit topic.

Foto is geschoten met een sony cybershot p41 ( R.I.P ) ( vervanging is een s5600 )

Afbeeldingslocatie: http://londemanmp.no-ip.info/www.tweakers.net/DSC02287%20(Medium).JPG

Grotere versie is : http://londemanmp.no-ip.info/www.tweakers.net/DSC02287.JPG

De vage vlek bij de man zijn been is alleen niet mooi en de vrouw links maar voor de rest vond ik hem wel aardig gelukt.

Is verder ook geen bewerking aan gedaan.

Wat vinden jullie ervan ?? , zal binnenkort meer party fotografie plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:11:
[...]

Ach ja, als we allemaal het geld zouden hebben... Daarom heb jij ook een 2e hands 10D gekocht toch? ;)
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:06:
[...]

[ditheeftnietsmetpartyfotografietemaken-mode]

Zit die gozer nou niet zo te pesten! We maken allemaal wel eens een fout! :P
Sommige mensen zijn er nou eenmaal ingetrapt, ik ook. Maar je wordt ook altijd doodgegooid met aantrekkelijke en misleidende Nikon reclames, daar zal het aan liggen denk ik. ;)

[/ditheeftnietsmetpartyfotografietemaken-mode]
Fout fout fout. Ik zie het probleem niet zo. Ieder merk heeft z'n voors en z'n tegens. Van Nikon word ik niet 100% blij, maar van Canon ook niet. Dé reden dat ik 8 jaar geleden voor m'n eerste Nikon gekozen heb was vanwege degelijkheid, verder ontliepen ze elkaar niet zo. In het genre waar ik nu zit (D70/300D/20D - D200-30D) is Nikon nog steeds de degelijkste. Ik ben happy met die body's, ik kan er mee werken. Sterker nog, ik kan er prettig mee werken. En daar gaat het om!
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:40:
Die staan vaak wat verder van de speakers vandaan en hebben dus minder te verduren. Daarnaast zou het ook niet handig zijn omdat ze de gehele avond communiceren. Een taak als barman op een clubavond zou voor mij niks zijn omdat ik mensen uberhaubt al slecht versta. Gelukkig is dit tijdens het gebruik van gehoorbescherming een stuk verminderd.
[...]
Voor ieder is dit weer verschillend. De ene verstaat er juist beter door (zoals ik), de ander juist minder. Waardoor dit komt, geen idee. Overigens is het verschillend per merk en type oordop wat voor dempingskarakteristiek hij heeft. Die van mij zou vrijwel niet vervormen tov zonder demping. Toch hoor ik anderen een stuk beter. Ra-ra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:57:
Deze foto is al een tijdje geleden ( +/- 3 maanden ) gemaakt maar deze vond ik een plekje waard in dit topic.

Foto is geschoten met een sony cybershot p41 ( R.I.P ) ( vervanging is een s5600 )

[afbeelding]

Grotere versie is : http://londemanmp.no-ip.info/www.tweakers.net/DSC02287.JPG

De vage vlek bij de man zijn been is alleen niet mooi en de vrouw links maar voor de rest vond ik hem wel aardig gelukt.

Is verder ook geen bewerking aan gedaan.

Wat vinden jullie ervan ?? , zal binnenkort meer party fotografie plaatsen.
Mag ik vragen waarom je hem zo geweldig vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Door oordoppen kun je mensen juist beter verstaan. Er zit een filter in dat niet zomaar alles zachter maakt, maar juist de harde en zware tonen eruit filtert die het schadelijkst zijn. Stem geluid wordt juist niet gefilterd en komt dus veel beter door.
De ene filter is de ander niet. Harde geluiden filteren en zachte niet, dat kan alleen met actieve filters. Die dingen in je oren zijn passief. Hard/zacht selectief filteren kunnen ze niet.

Verder zijn er lineaire filters, die over het hele hoorbare frequentiebereik (min of meer) constant dempen, die zijn het meest geschikt voor musici, en doppen die niet lineair zijn. Een variant daarvan is een getunede filter die het frequentie gebied van spraak minder dempt dan de rest. Dit beinvloedt wel de klankkleur van de muziek, rond de 1 kHz komt relatief veel door.

Zie verder: JumpStart in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Mag ik vragen waarom je hem zo geweldig vind?
Dat zo'n vrouw helemaal uit haar dak gaat en de belichting etc goed zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Er is te hard ingeflitst, je ziet niets van de achtergrond, de compositie is op zijn zachtst gezegd matig..

maar je hebt gelijk, de vrouw gaat helemaal uit haar dak :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep het juiste moment vastleggen is ook 1 van de belangrijkere aspecten van elk soort fotografie, en dan leren hoe je het het beste kan doen is daarnaast ook niet geheel onbelangrijk .

zoals gezegd, te hard geflitst en er is niks meer over van de achtergrond, hoger iso en lager diafragma volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:18:
[...]
Dat zo'n vrouw helemaal uit haar dak gaat en de belichting etc goed zijn volgens mij.
idd, ze gaat uit haar dak. Misschien kan hos hier ook even naar kijken, we hadden het er een paar dagen geleden nog over ;).

Anyway, zoals garyu al zegt, de technische dingen blijven achterwege. Ik zal daar verder niet op door drammen, meer de gevoelskant; compositie is relatief saai, standpunt is niet ultiem gekozen om haar emotie te laten zien. Daarnaast staat ze er naar mijn idee niet op haar charmantst op. Het is een vrij onnatuurlijke pose. De persoon achter haar is jammergenoeg ook niet zichtbaar. En links daarachter staat er iemand op apegapen.

Genoeg dingetjes om een volgende keer op te letten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:21:
Er is te hard ingeflitst, je ziet niets van de achtergrond, de compositie is op zijn zachtst gezegd matig..

maar je hebt gelijk, de vrouw gaat helemaal uit haar dak :).
De achtergrond is nu mooi zwart, de vrouw staat er volgens de kleuren mooi op dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

JumpStart schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:08:
[...]

De ene filter is de ander niet. Harde geluiden filteren en zachte niet, dat kan alleen met actieve filters. Die dingen in je oren zijn passief. Hard/zacht selectief filteren kunnen ze niet.

Verder zijn er lineaire filters, die over het hele hoorbare frequentiebereik (min of meer) constant dempen, die zijn het meest geschikt voor musici, en doppen die niet lineair zijn. Een variant daarvan is een getunede filter die het frequentie gebied van spraak minder dempt dan de rest. Dit beinvloedt wel de klankkleur van de muziek, rond de 1 kHz komt relatief veel door.

Zie verder: JumpStart in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."
ah oke, my bad....maar je verhaal is duidelijk iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:33:
[...]

De achtergrond is nu mooi zwart, de vrouw staat er volgens de kleuren mooi op dacht ik zo..
Tsja, we zouden eerst eens moeten definiëren wat partyfotografie nou eigenlijk inhoudt. Iedereen geeft er min of meer z'n eigen draai aan, maar er zijn toch wel een paar pijlers waarop het genre rust. Het gaat (tenminste, dat is mijn interpretatie) toch vooral om mensen, interactie en sfeer. Als je het zo bekijkt, dan mist je foto gewoon het merendeel van de ingredienten.

Sfeer? Erhmm, welke? Geen achtergrond, dus geen impressie van de omgeving.
Interactie? D'r danspartner is onzichtbaar, er is geen geflirt met de camera.

Dat je een paar storende elementen (een half lijf, onderbelicht en wel) er nog af had kunnen croppen, om zo het beeld wat beter te vullen... tjsa, dat voegt niet alsnog die ingredienten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:50:
[...] er is geen geflirt met de camera.[...]
Hmz, vind ik in deze geeneens nodig. Hos heeft in het verleden ook al eens dromerige dansende mensen hier in het topic laten zien. Dat zou naar mijn idee iig niet mogen uitmaken. Ik zal ongetwijfeld ook shots hebben in mijn archief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Hmz, vind ik in deze geeneens nodig. Hos heeft in het verleden ook al eens dromerige dansende mensen hier in het topic laten zien. Dat zou naar mijn idee iig niet mogen uitmaken. Ik zal ongetwijfeld ook shots hebben in mijn archief...
Niet zo letterlijk alsjeblieft :+ Op het moment dat iemand duidelijk helemaal aan het spacen is op muziek, dan mag dat ook wel onder interactie vallen. En iets als leuke detailshots vallen ook niet direct eronder, maar horen wel bij partyfotografie.

[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 11-01-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:56:
[...]

yep, ik vind dat flirten met de camera er juist NIET bij horen. ok af en toe is het wel grappig als je groepjes hebt die op de foto willen :p . maar kennelijk verschilt daarvan de definitie per regio of club hoe mensen en fotografen erover denken. bij die club waar rvangils werkt is kennelijk het ultieme uit je dak gaan moment als je op de foto wordt vastgelegd ook al is het aan de personen op de foto totaal niet te zien maar wie weet hebben ze daar andere definities van 'UIT JE DAK' gaan.
ik probeer juist die momenten te pakken waarbij mensen je totaal niet doorhebben omdat ze te druk bezig zijn met 'UIT HUN DAK' aan het gaan en uberhaupt eigenlijk niet meer doorhebben dat ze op aarde wonen en verblijven in het dagelijkse leven. (en ja dat kan ook zonder diverse verdovende geneugten hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

GerardHenninger schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Welke Metro, ik kan niets vinden.....

UPDATE : Al gevonden, Amsterdam Editie

[afbeelding]
humor
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/150/353648260_f11b8fa022_o.jpg

Foto van twstd had ik gemaakt :) staat er ook vandaag in.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De achtergrond geeft een idee van de omgeving, in een ultiem donker hol (bv een cafe, lage plafonds en balken die in de weg staan maken het bouncen moeilijker) zal je weinig licht/lichteffecten zien. Meestal is er wel licht en je gaat het op de foto's laten zien? Dan kunnen de kijkers zien of een bepaalde party goed aangekleed is. Mijn foto's zijn in weinig tot middelmatig verlichte omgevingen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

[...]

Dit is toch niet wat je iemand als feest idee wil geven? Ik bedoel je kijkt er na en denkt naar dat feest wil ik echt nooit!
Ziet er een beetje uit als Death metal hok.

Maar goed je moet het ook niet zien als een aanval deze Opmerkingen! Je moet het zien als iets waar je wat van kunt leren :Y
Het is niet alleen show Off topic maar ook iets waar je wat kunt leren van elkaar en tips kunt geven en krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:05:
[...]
Fout fout fout. Ik zie het probleem niet zo. Ieder merk heeft z'n voors en z'n tegens. Van Nikon word ik niet 100% blij, maar van Canon ook niet. Dé reden dat ik 8 jaar geleden voor m'n eerste Nikon gekozen heb was vanwege degelijkheid, verder ontliepen ze elkaar niet zo. In het genre waar ik nu zit (D70/300D/20D - D200-30D) is Nikon nog steeds de degelijkste. Ik ben happy met die body's, ik kan er mee werken. Sterker nog, ik kan er prettig mee werken. En daar gaat het om!
Hoho, rustig Jules :) Mijn post was licht ironisch bedoelt. ;)
Nikon roeleert nog steeds (dat is een understatement :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Overigens, nog even iets compléét anders:

Expect in a club near you: Aroma jockeys! Mixen, vrij letterlijk, met geurstoffen. Kookplaatjes, ventilatoren erbij, en je kan binnen een paar seconden weer een andere geur/essence de zaal insturen. Die lui hebben al op een van de Extrema feesten gestaan, en ik verwacht dat dit vaker de kop op zal steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/portfolio/Horecava2k7/CRW_6304_768.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En??? Is het wat?
Ik heb het wel eens op tv gezien, maar aangezien ik geen geur-televisie heb kan ik me er niet direct een voorstelling van maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en geeft OD07 dan die cursussen of zo ? volgens mij is dat de enige aroma jockey die nederland rijk is.

op deze evenementen heb ik hem in ieder geval vastgelegd
http://www.thehospages.co...p?page=galleries&urlid=32

toch wel handig die mysql database die ik tijdens de kerst heb ingericht op dit soort momenten :+

en het is wel grappig hoor zo'n aromajockey, eigenlijk heeft het een omgekeerd effect. je krijgt geen negatieve vibe van bv 'wat een rokerig stink hol'is dit maar je denkt gewoon 'lekker hier' en hebt niet bewust door dat er iemand met geurtjes bezig is. en als je er echt op let dan vliegen de citrus geurtjes en andere vreemde geurtjes door je neusgaten :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:04:
En??? Is het wat?
Ik heb het wel eens op tv gezien, maar aangezien ik geen geur-televisie heb kan ik me er niet direct een voorstelling van maken. ;)
Ik moet een beetje scheef lopen hier, omdat Aroma Visuals niet alleen op clubs en parties staat, maar ook andere evenementen.

Denk maar aan wierrook, maar dan iets dat binnen een tiental seconden op kan komen, en ook binnen een tiental seconden weer kan verdwijnen. Er kan een zo een zaal volgeblazen worden.

In dit geval was het dus een presentatie van de kunde van cocktail shaking, wat in feite "koken" met vloeibare stoffen is. Er kwam bijvoorbeeld een cocktail op basis van sinasappel voorbij waarbij ook die bewuste geur ging de zaal in. Ditto voor mixen met aardbeien, en dan weet je wel welke geur de zaal in gaat. Een cocktail met sour mash whisky, en er ging graan de zaal in. Citrus, kaneel, vanille, olijf, rozen (!!!) enzovoort, enzovoort.

Het is absoluut verbazend hoe subtiel en tegelijkertijd heftig geur kan bijdragen aan zo'n presentatie. Je ziet de cocktail gemaakt worden, de ingredienten worden uitgelegd, er komen op de beamer bijbehorende beelden van de ingredienten. Het moet op een party ook absoluut iets speciaals zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Discotheek waar ik werk heeft ook een keer zoiets gehad. Ik was er absoluut niet over te spreken, vond het nep/gemaakte stinkgeuren. Goedkoop wc-verfrisser spul.

In de Versuz heb ik trouwens ook het idee dat er een 'aparte' geur hangt... zou het kunnen dat ze daar een speciale rookvloeistof gebruiken met een geurtje? Dat vind ik namelijk wel okay. Valt me zelfs elke keer positief op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OD07 gebruikt naar ik weet alleen puur natuurlijke materialen. van hem heb ik ook vernomen om ipv wierook kooltjes te gebruiken aangezien wierook veel lijm bevat. je kan veel beter het hars op een gloeiend kooltje doen ipv zo'n stokje aan te steken. en je kan er ook andere kruiden, blaadjes etc zoals lavendel steranijs, etc op doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Tom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:33:
Discotheek waar ik werk heeft ook een keer zoiets gehad. Ik was er absoluut niet over te spreken, vond het nep/gemaakte stinkgeuren. Goedkoop wc-verfrisser spul.

In de Versuz heb ik trouwens ook het idee dat er een 'aparte' geur hangt... zou het kunnen dat ze daar een speciale rookvloeistof gebruiken met een geurtje? Dat vind ik namelijk wel okay. Valt me zelfs elke keer positief op :)
Welke discotheek is dat als ik vragen mag?
En als je VersuX aan de kanaalkom in Hasselt bedoelt, ben je imo van hier in de buurt :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die bedoel ik inderdaad. Maar ik kom daar niet uit de buurt, maar ga er wel af en toe heen om op stap te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Die geurjockeys is echt niet iets nieuws, dat deden ze jaren geleden al in de Escape in Amsterdam op de Chemistry clubavonden :)

Wat betreft rookvloeistof zijn er inderdaad bepaalde soorten waar een smaakje aan zit, zo ben ik al eens aardbeien en Redbull als smaak tegengekomen in diverse catalogi :+

[ Voor 40% gewijzigd door Chiron op 12-01-2007 11:39 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:33:

Club Red in Rotterdam gooide er Cocos in. Die hadden de keuze uit weet ik veel hoeveel geuren (zoals ik het begreep).
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:23:
[...]

Hoho, rustig Jules :) Mijn post was licht ironisch bedoelt. ;)
Nikon roeleert nog steeds (dat is een understatement :P )
Gisteren weer eens een 30D met de zogenaamde crême de la crême van de lenzen van Canon erop; 70-200. En uiteraard met grip en handstrap (en nog eens een fucking neckstrap)
Kon ik er mee werken? Nee. Wellicht is het gewenning, ongetwijfeld eigenlijk. En het gewicht zal ook wel parten gespeeld hebben. Daar waar je met de D70 nog echt geen grip nodig had kwa accu's, scheen je dat bij de 300D wel weer nodig te hebben. Geen idee hoe dat zit bij de 20/30D, maar bij een D200 is een grip kwa energie gebruik wel weer een aanrader. Ook als je maar 1 hand beschikbaar hebt (omdat je in je andere hand een 2e flitser vasthoud) dan kun je opeens die custom button aan de voorkant niet lekker meer bedienen. Wellicht ga ik soortgelijke problemen krijgen, vooralsnog kon ik gister iig beter uit de voeten met m'n eigen spul.

Het is nog even afwachten op het resultaat, maar ik hoorde al geluiden dat dat prima was. Resultaat dus wel prima, alleen de bediening/handling die niet prettig is van een Canon :P

Toch maar weer een piccie erbij van julius aan het werk;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/dsc_0023_2show.nl_1_.jpg
Met een Nikon cam natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:36:
Gisteren weer eens een 30D met de zogenaamde crême de la crême van de lenzen van Canon erop; 70-200. En uiteraard met grip en handstrap (en nog eens een fucking neckstrap)
Kon ik er mee werken? Nee. Wellicht is het gewenning, ongetwijfeld eigenlijk. En het gewicht zal ook wel parten gespeeld hebben. Daar waar je met de D70 nog echt geen grip nodig had kwa accu's, scheen je dat bij de 300D wel weer nodig te hebben. Geen idee hoe dat zit bij de 20/30D, maar bij een D200 is een grip kwa energie gebruik wel weer een aanrader. Ook als je maar 1 hand beschikbaar hebt (omdat je in je andere hand een 2e flitser vasthoud) dan kun je opeens die custom button aan de voorkant niet lekker meer bedienen. Wellicht ga ik soortgelijke problemen krijgen, vooralsnog kon ik gister iig beter uit de voeten met m'n eigen spul.
Die paar keren dat ik eens met een canon in me handen stond vond ik het ook behoorlijk wennen: buttons die anders zitten, één scrolwiel die aan de bovenkant zit i.p.v. 2, dáár waar je rechter wijsvinger of duim zit. En verder zijn de body's natuurlijk veel te klein imho waardoor een grip echt nodig is. Nee hoor, ik ben nog blij met nikon. :)

De laatste tijd doe ik niet meer zoveel feestjes, meer reportages van evenementen waarbij wat meer flitsmogelijkheden (bouncen etc.) en als je daardoor een iso1600 plaats netje belicht hoef je amper te zeuren over (nikon-) ruis. :) Verder niet zoveel herrie en dronken mensen om je heen, ruimte om je tas eens veilig op de grond naast je neer te zetten... het lijkt wel alsof ik oud wordt. :P
Toch maar weer een piccie erbij van julius aan het werk;

[afbeelding]
Met een Nikon cam natuurlijk :P
Is die foto spontaan genomen én is het toevallig dat je op dat moment ook flitste, of is hier geposeerd en gaat je SB-800 op de slave af? :P

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:39:
[...]

Die paar keren dat ik eens met een canon in me handen stond vond ik het ook behoorlijk wennen: buttons die anders zitten, één scrolwiel die aan de bovenkant zit i.p.v. 2, dáár waar je rechter wijsvinger of duim zit. En verder zijn de body's natuurlijk veel te klein imho waardoor een grip echt nodig is. Nee hoor, ik ben nog blij met nikon. :)

De laatste tijd doe ik niet meer zoveel feestjes, meer reportages van evenementen waarbij wat meer flitsmogelijkheden (bouncen etc.) en als je daardoor een iso1600 plaats netje belicht hoef je amper te zeuren over (nikon-) ruis. :) Verder niet zoveel herrie en dronken mensen om je heen, ruimte om je tas eens veilig op de grond naast je neer te zetten... het lijkt wel alsof ik oud wordt. :P
Eensch met commentaar ^^^. Overigens ben ik de laatste tijd ook bezig met meer fotografie dan alleen feestjes in clubs idd. Binnenkort maar eens wat werk daarvan posten :)
Is die foto spontaan genomen én is het toevallig dat je op dat moment ook flitste, of is hier geposeerd en gaat je SB-800 op de slave af? :P
Ik had geeneens een idee dat ie een foto nam, dus dat is nog extra veel humor. Overigens is het een koud kunstje idd om hem tegelijkertijd te laten flitsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep gewoon je eigen flitser als slave zetten op die van de ander. met de st-e2 heb je 4 channels, dat heb je dus zo uitgevonden :+
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)

Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html