[Ervaringen] partyfotografie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok en nu nog je afmetingen aanpassen :p

ps digitalfrog heb je per ongeluk ook nog fotos gemaakt van dj kareem en of dj tommy ??
(trouwens, je site was net onbereikbaar :'( )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Desolation Angel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:04:
1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

6.
[afbeelding]

7.
[afbeelding]

Enkele shots van het nieuwjaarsfeestje van mij studentenvereniging. Eerste keer eropuit met de IST DS en 360FGZ :)
Voor de eerste keer, best aardig, mijn foto's zagen er niet veel beter uit. Maar er kan véél meer sfeer in gepompt worden. Vooral door je flits verpest je een hoop aantal foto's. Mensen zien er zo uit als spoken, zo bleek... Haal de volgende keer die camera van de "auto" stand af, lees dit hele topic goed door voor tips, en binnen no-time maak je prachtige plaatjes waar wél sfeer in zit! Succes!

Daarnaast vind ik mevrouwtje nummer 7 wel nice :9 Sorry het moest gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik schiet sowieso in de M-stand ipv de auto :)
Als je enige directe tips zou hebben, dan zou dit erg gewaardeerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Desolation Angel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:53:
Lens meer open zetten zodat meer licht (lees sfeer) binnenkomt (lagere F waarde dus), sluitertijd verhogen, en probeer het licht van de flitser te bouncen (niet direct in het gezicht dus richten). En wanneer mogelijk een hogere ISO om nog meer licht door te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:00:
[...]

Lens meer open zetten zodat meer licht (lees sfeer) binnenkomt (lagere F waarde dus), sluitertijd verhogen, en probeer het licht van de flitser te bouncen (niet direct in het gezicht dus richten). En wanneer mogelijk een hogere ISO om nog meer licht door te laten.
yep dat is het wel zo in het kort, oh ja en veel oefenenen natuurlijk ben je nog vergeten erbij te zetten :P en dan 1 dag worden we ooit eens net zo goed als digital frog , gerard of jules , etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Diafragma vol open gooien is vaak helemaal niet nodig en alleen maar lastig: je dof wordt op 2.8 vaak erg krap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:47:
Diafragma vol open gooien is vaak helemaal niet nodig en alleen maar lastig: je dof wordt op 2.8 vaak erg krap :)
Om nog maar te zwijgen van 1.8 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:40:
[...]

yep dat is het wel zo in het kort, oh ja en veel oefenenen natuurlijk ben je nog vergeten erbij te zetten :P en dan 1 dag worden we ooit eens net zo goed als digital frog , gerard of jules , etc :+
Inderdaad, heeeeel veel oefenen! Tenzij je een enorm natuurtalent bent natuurlijk :)
Ik hoop ook ooit dat niveau te benaderen! Maar vooral, gewoon plezier hebben met waar je mee bezig bent, dat is toch het allerbelangrijkste. (Maar daar is iedereen het wel mee eens denk ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Desolation Angel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:53:
Een beetje flauw wellicht, maar toch, als fotograaf kan je natuurlijk altijd vooraf verzoeken om goede sfeerverlichting.

Als je vantevoren afspreekt dat er gefotografeerd wordt (uiteraard valt het niet echt te regelen bij een spontane actie) dan is het een kleine moeite om te vragen om statische spots op muren en dergelijke, als onderdeel van de aankleding.

Zo vaak ben ik niet aan de bak als fotograaf, maar ik leg een klant wel vantevoren uit dat ik het beste sfeer kan vangen als die er is. Zonder fraai omgevingslicht worden het ook minder mooi aangeklede foto's. Dat snappen ze altijd wel. Of er vervolgens ook nog wat mee gedaan kan worden, dat is dan een tweede.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

neographikal schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:47:
Ja, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Maar hij gebruikte F8, dat lijkt me toch iets teveel van het goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CRiSiS schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Ja, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Maar hij gebruikte F8, dat lijkt me toch iets teveel van het goede ;)
En ook de ISO had nog wel een bumpje mogen hebben... Goed voor, bij elkaar, 3 stops meer omgevingslicht. Dat is niet weinig.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein praktisch puntje waar ik maar geen goed antwoord op kan krijgen: dragging the shutter: is dat nu met erg trage sluitertijden werken (zeg 1 seconde) of is dat de combinatie van trage sluitertijden samen met tweede gordijnflitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:22:
Klein praktisch puntje waar ik maar geen goed antwoord op kan krijgen: dragging the shutter: is dat nu met erg trage sluitertijden werken (zeg 1 seconde) of is dat de combinatie van trage sluitertijden samen met tweede gordijnflitsen?
http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html

Check deze link maar ff :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:22:
Een beetje van beide. Eeste of tweede gordijn maakt niet uit voor de techniek zelf, al zorgt het wel voor verschillende resultaten. First curtain lijkt slierten vooruit te sturen, second curtain is juist sporen aan het trekken. Waar dragging the shutter op neerkomt is dat je langere tijden dan flash sync gebruikt. Hoeveel langer is afhankelijk van de situatie. 1 seconde is wel erg veel, maar kan op zich nog wel, als de situatie dat toelaat. Meestal zit je, uit praktische overwegingen, wel op kortere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Maar dragging the shutter, dat wordt toch meestal toegepast met de manual optie toch? Ik schiet namelijk meestal in Av, volgens mij is het dan niet mogelijk om dit toe te passen. En manual is fijn om alles te regelen natuurlijk, maar je bent er wel een stuk langzamer door met fotograferen. Dat is ook de reden dat ik vaak Av gebruik ipv M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Grmbl, kan dat "hoe krijg je dat licht voor elkaar" niet in de topic waarschuwing? INCL dragging the shutter?

@ hierboven, het kan beiden, maar dan moet je wel je camera weten in te stellen. Just learn it, or don't ask it again please! 't Is al zo vaak langsgekomen :(

En oh ja, happy new year iedereen! (als ik dat nog niet gewenst had)

grmbl, nog steeds bezig met verwerken van foto's :|

D200 icm ACR zuigt op het moment. :|

Met welk progsel bewerkt rvangils zijn foto's eigenlijk?

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 03-01-2007 17:03 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
jules schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:59:
@ hierboven, het kan beiden, maar dan moet je wel je camera weten in te stellen. Just learn it, or don't ask it again please! 't Is al zo vaak langsgekomen :(
Ja daar heb je wat aan, zo'n antwoord ;) Je bent niet verplicht te reageren natuurlijk, kzal d'r nog maar eens een zoekpoging op wagen dan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Okay mensen even heel serieus, laat ik eens behulpzaam gaan worden in 2007.

STEL ik geef een "workshop" (op stap met Gerard...) hoeveel mensen zouden er dan serieus interesse hebben? Ik regel de club en het publiek. Wie hier (of ergens anders) zouden er dan een keer mee willen gaan. Regio Den Haag dan trouwens.

[ Voor 172% gewijzigd door YellowCube op 03-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cyclonist schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:17:
[...]

Ja daar heb je wat aan, zo'n antwoord ;) Je bent niet verplicht te reageren natuurlijk, kzal d'r nog maar eens een zoekpoging op wagen dan! :*)
Kijk, dat is nu juist wat we van de mede GoT-ers verwachten. Niet eerst vragen, maar eerst zoeken ;).

Als je een hoop fotografie kennis hebt, de dingen diafragma, sluitertijd en ISO stuk voor stuk goed begrijpt en de neven effecten, inclusief weet hoe je flitser reageert in welke situatie, dan kun je uiteindelijk voor iedere situatie een rekensommetje maken. Maar daarvoor moet je wel eerst experimenteren. En of je op M schiet of op diafragma voorkeuze (A voor de Nikonians onder ons ;) ), dat maakt niet uit, zolang de combi van diafragma en sluitertijd maar juist is. Voor een party fotograaf is deze kennis eigenlijk wel een pre. Daarnaast is je camera voor 100% kennen ook ten zeerste aan te raden. Met de handleiding op zondag uitbrakmiddag op de bank ff doornemen kom je vaak zat weer tot geniale ingevingen die je kan uitproberen.

In de A stand word het overigens alleen een stukje lastiger bij de meeste camera's, omdat hij vaak maar tot een bepaald maximum kwa sluitertijd wil zakken. Dit moet je instellen in je camera, als je camera daar tenminste een optie voor heeft. Maar het heeft ook nadelen. Als het te licht is ben je dan opeens de sjaak, omdat dragging the shutter weer niet opgaat. Dan moet je je instellingen weer induiken en je sluitertijd weer veranderen. Tenzij je manueel gaat schieten en je alles met je koppie erbij schiet. Net zoiets als met een handgeschakelde auto rijden. Als autocoureur wil je niet anders omdat je op ieder moment optimale controle hebt. Overdag schiet ik lekker op diafragma voorkeuze, maar zodra het wat donkerder word schakel ik over op manueel. Tenzij ik erg veel last van tegenlicht heb. Met name festivals met grote tenten zijn dan pittig ;). Maar niet onoverkomelijk.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:')
hoera!

[ Voor 71% gewijzigd door YellowCube op 03-01-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zie hieronder, opmerking overbodig geworden ;)

[ Voor 74% gewijzigd door J3roen op 03-01-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

right. Ik heb na wat overleg alsnog wat aangepast. Dus resume party.
Excuses voor het ongemak.

[ Voor 29% gewijzigd door YellowCube op 03-01-2007 18:39 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

GerardHenninger schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:31:

STEL ik geef een "workshop" (op stap met Gerard...) hoeveel mensen zouden er dan serieus interesse hebben? Ik regel de club en het publiek. Wie hier (of ergens anders) zouden er dan een keer mee willen gaan. Regio Den Haag dan trouwens.
Ik heb wel degelijk interesse! Samen met een vriend van me. Lijkt me erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
YellowCube schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:39:
right. Ik heb na wat overleg alsnog wat aangepast. Dus resume party.
Excuses voor het ongemak.
O+

Datum prikken dan maar? Als ik vrij heb en ik kan ergens maffen in de omgeving van Den Haag dan wil ik best een keer een weekendje komen buurten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
heheeee.. EXIFs bij foto's = commentaar. ;)

2.
Sterretjes!!! Daar kun je zulke leuke dingen mee doen.
Exposure Time: 0.020 s (1/50)
Aperture: f/8.0
ISO equiv: 400

Probeer het de volgende keer met één seconde (of 2, of 3.. ) , f/4 en vertel het meisje op de voorgrond dat ze doodstil moet blijven staan terwijl de twee erachter met de sterretjes zwaaien. Zoiets. Lekker speels. Het zijn geen konijnenoren, het zijn STERRETJES. (me ergert zich aan het missen van sterretjes dit jaar).

3.
Let ook op je achtergrond. Zo'n vieze donkere trap is natuurlijk niet echt party sfeermakend toch? :)

4.
Focal Length: 23.0mm (35mm equivalent: 34mm)
Exposure Time: 0.017 s (1/60)
Aperture: f/8.0
ISO equiv: 400
Hmm.. wat was je onderwerp? De hand+muis? Nee toch. Ik zie eigenlijk een hele goede mogelijkheid om de verlichting van dat scherm te gebruiken. hos2 (waar is 1 eigenlijk?) kan het vrij goed, dat gebruik maken van aanwezig licht (omdat ie gewoon nooit flitst .. okee.. soms dan een beetje ;)). Maar voor dit shot zou dat echt ideaal zijn. Dus je ISO hoogst, f/laagst, sluitertijd kan denk ik zo zonder flits even naar 1/8 (afhankelijk van hoe trillingsvrij jij kan zijn).

5.
Zelfde tip als al de anderen: lagere sluitertijd, hogere ISO, groter diafragma dan nu. Compenseer alles eens met een stop (dus halveer je f/waarde, je sluitertijd en verdubbel je ISO) en kijk even of het verschil maakt.

6.
zie 5. hmm.. je hebt manual geschoten, maar alles hier is 1/60e of 1/50e ISO 400, f/8 :p.

7.
Wat een heerlijke meid. Maar je diafragma is met f/8 te dicht. Zo wordt m'n blik ook getrokken naar de colaflessen en die hand uit de film Army of Darkness. Diafragma open gooien en je isoleert haar meer, plus je vangt ook nog eens meer sfeerlicht op. :)

Hmm.. een algehele conclusie: je fotografeert geen landschappen, dus die f/8 kan zeker omlaag naar maximaal f/5.6 voor groepsfoto's (max 5 man dan). Zoveel DOF heb je gewoon niet nodig, plus het maakt je foto's ook een stuk donkerder. Maar goed, dit zijn maar mijn tips. Misschien dat ze juist voor slechtere resultaten zullen zorgen (you never know). Hopelijk heb je er wat aan. Zoniet, dan heb je toch nog wat meer geleerd over je SLR toch. Altijd leuk. Zien je tweede serie hier graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01

Mits vervoer en datum heb ik ook wel interesse! :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Een "workshop" heb ik niet nodig, maar weer, net zoals met NEO gebeuren van afgelopen september, een soort van werk-meeting doen lijkt me gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:59

als de datum goed is en ik vervoer heb wil ik ook best komen, ligt er een beetje aan wat voor eisen je stelt aangezien ik met partyfotografie nog moet beginnen (en nog geen flitser heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
offtopic:
Tis een Lowepro zo te zien. Maar het type kan ik ook niet op de site vinden misschien een oud model :?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als ik me niet vergis was dit een tas van Gerard. Hij had een glasslaafje bij zich :+
*HUP* even een stopje pushen in DPP, croppen, resizen, en hier is 'ie duidelijker in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/portfolio/NEO2k6/tascrop_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Tijd voor nog eens een grabbel uit mijn afgelopen weekend...
Afbeeldingslocatie: http://galleries.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-30-Slices/normal_2006-12-31_03h04_Slices-130.jpg
Mooie Griekse dame met 'n stralend paar mooie, euh, rijen tandjes 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-30-Slices/normal_2006-12-31_01h57_Slices-069.jpg
Achterkant van de dame uit m'n vorige post! 2.8 powah :)
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-30-Slices/normal_2006-12-31_01h59_Slices-081.jpg
ST-E2 geklooi.
Afbeeldingslocatie: http://galleries.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-30-Slices/normal_2006-12-31_01h38_Slices-048.jpg
Nog meer ST-E2 geklooi.
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-30-Slices/normal_2006-12-31_01h27_Slices-033.jpg
Overzichtje...

[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 07-01-2007 14:27 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Stealth Reporter 650 AW... Beetje te groot soms, maar ik weer in ieder geval zeker dat ik alles bij me heb. Er gaat in
- Canon 1D
- Canon 30D
- 17-40
- 24-70
- 70-200
- 50 mm
- 15 fish
- flitser
- opladers / accu's
- etc etc

Voor de zomer is een rugtas toch weer handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lijkt me een leuk plan Gerard!
Mits het niet op een zaterdagavond is, dan ben ik aan het werk ;)

Ik heb wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik zou dat wel eens willen meemaken... Ik klets wel vaak mee, maar zonder de ervaring van werkelijk in een club staan schieten met die cam...
Ik doe mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod

Man, wat een leuk idee en een genereus gebaar! Wat zou ik daar graag bij willen zijn... Helaas ben ik door astma/longproblemen niet in staat dit soort gelegenheden te bezoeken, maar ik zie het voor me: 20 of meer camerageeks in 1 club. Zet de lasers maar uit, GoT komt vanavond flitsen! Of had je iets kleinschaligers in gedachte? Vier tot vijf man per keer lijkt me eigenlijk het maximaal haalbare, of je zou er een special van moeten maken, in samenspraak met een club, "Photonight Extreme" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:34:
[...]

Yep, ik zou dat wel eens willen meemaken... Ik klets wel vaak mee, maar zonder de ervaring van werkelijk in een club staan schieten met die cam...
Ik doe mee...
Mooi, dus jij bent nummer 2? (Hos is nummer 1)
Tom schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:17:
[...]

Lijkt me een leuk plan Gerard!
Mits het niet op een zaterdagavond is, dan ben ik aan het werk ;)

Ik heb wel interesse.
Nummer 3? Op een donderdag of vrijdag moet ook geen probleem zijn...
Toff schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:15:
[...]
Man, wat een leuk idee en een genereus gebaar! Wat zou ik daar graag bij willen zijn... Helaas ben ik door astma/longproblemen niet in staat dit soort gelegenheden te bezoeken, maar ik zie het voor me: 20 of meer camerageeks in 1 club. Zet de lasers maar uit, GoT komt vanavond flitsen! Of had je iets kleinschaligers in gedachte? Vier tot vijf man per keer lijkt me eigenlijk het maximaal haalbare, of je zou er een special van moeten maken, in samenspraak met een club, "Photonight Extreme" ofzo.
Een max van 6 moet haalbaar zijn in 2 groepen van 3 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gerard:

Ik = 4

(voorkeur weekend; ivm school/werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
@ Gerard
Dit lijkt me wel eens leuk om mee te maken, ook al post ik weinig in dit topic meelezen doe ik wel.
Bij een workshop zou ik graag aanwezig willen zijn, ik kom uit Den Haag dus dat lijkt me geen probleem.
Dus no: 5?

[ Voor 4% gewijzigd door Triplefox op 04-01-2007 06:38 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@ gerard

Ik had gisteren meteen al gereageerd. Maar blijkbaar was die reactie ook al weggemod. Tegelijkertijd met jouw aanpassing. Ik bood meteen een logeerkamer aan, mocht je zoiets een keer in Amsterdam willen doen.
Dus bij deze, ik ook graag.

Huidige partyfoto ervaring: 0,0

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en werd ik ook al meegeteld ? want volgens mij zijn er nog wat berichtjes in de digitale afvalbergen achtergebleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik zou wel mee willen, maarja Den Haag ligt voor mij iets te ver :)

Wel een sjiek initiatief :)

Vanavond weer werken, kijken of ik wat geleerd heb. Hoop dat mijn platen weer beter worden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Timo op 04-01-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JumpStart schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:22:
[...]

Een "workshop" heb ik niet nodig, maar weer, net zoals met NEO gebeuren van afgelopen september, een soort van werk-meeting doen lijkt me gaaf :)
Same here :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@@ Gerard:
Ik had ook al gereageerd, net na Hos ;) Samen met een vriend van me als dat kan ;) Wordt wel erg druk zo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

prachtig om te zien dat mensen hier blijkbaar wel trek in hebben, complimenten voor gerard dus :)
Schiet zelf ook wel in café's e.d., maar echte party fotografie niet. Studentenfeestjes voornamelijk eigenlijk :P, maar vind het idee heel gaaf gerard.
Ik ga niet mee hoor, zo te horen heb je het al druk genoeg en geef de mensen die het heel graag willen maar :)

hahahaha, echt te mooi, die gerard komt nooit meer van ons tweakers af :D

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 04-01-2007 13:11 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mm, als er nog plek is lijkt het mij ook wel wat :) Geniaal plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraaard zou ik hier ook graag bij willen zijn, mits er nog plaats is. Heb ook weinig ervaring als partyfotograaf en denk dat de meeste wel wat van je kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ach, anders ga ik gewoon als Gerard II mee om ook workshop te geven ;) Ik heb me laten vertellen dat ik het ook wel redelijk kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach het is zoizo leuk om elkaar eens te ontmoeten natuurlijk en hoe kan dat beter dan er meteen een workshop aan te koppelen. :)

ben benieuwd of die club niet stapelgek gaat worden als er in 1 keer 4 fotografen zijn en of er voldoende fotosl..... en andere onderwerpen aanwezig zijn die gefotograffeerd willen worden en het liefst door allemaal (dan kan je pas leuk vergelijken :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha juist dat is dan nog maar de vraag of die "fotosle....." er zijn. Gok dat gerard dat wel regelen :P Andere onderwerpen zijn natuurlijk ook goed.

@JumpStart Misschien is dat nog wel een idee om wat meer ervaren partyfotografen mee te sturen. of meerder keren en meerdere groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik wil jullie echt niet allemaal tegelijk zien in zo'n club, de mensen moeten wel heeeelemaal gek worden. Twee meisjes poseren, 8 fotografen geeft aanwijzingen, 12 maken een foto ervan :D
Wat gerard al zei dat hij groepjes van 3 ging maken lijkt me verstandig, maar zo te horen is hij er op deze manier wel flink wat tijd mee kwijt, worden nogal wat groepjes van 3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook wel leuk idee om allemaal met dezelfde camera fotos te maken maar op je eigen cf kaartje, dan kan je pas leuk vergelijk maken onderling en kan je het echt hebben over de compositie en insteek van de foto ipv het gebruikte materiaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:21:
misschien ook wel leuk idee om allemaal met dezelfde camera fotos te maken maar op je eigen cf kaartje, dan kan je pas leuk vergelijk maken onderling en kan je het echt hebben over de compositie en insteek van de foto ipv het gebruikte materiaal :P
Volgens mij ben je bang dat je eigen gear het niet trekt t.o.v. anderen :+...grapje natuurlijk. Hoewel het grappig is om te testen, denk ik niet dat veel mensen er veel behoefte aan hebben.
Ben benieuwd hoeveel mensen uiteindelijk mee willen en of het haalbaar is voor gerard om dit alles in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik wil graag de techniek ook leren. Pas als je die een beetje onder knie hebt, kun je je druk gaan maken over de compositie. Als je enkel een beetje in het rond begint te schieten kun je af en toe een lucky shot hebben. Is ook een manier om het uit te vinden.
Zet mij in een dierentuin, na zeker 15.000 foto's durf ik te zeggen dat ik dan wel wat aardigs zal schieten.
Zet mij in een (donkere) club en ik weet bijna 100% zeker dat ik de eerste keer ga huilen van de resultaten. En ik ben nogal een perfectionist.... dus huil nogal snel :'(

Is er geen andere omgeving te bedenken waar zoiets te oefenen is? Ik kan hier in de huiskamer mijn Ikea hond gaan blindschieten in het halfduister, maar dat is toch anders. Want de interesse is een beetje te groot vrees ik.

Reactie op hieronder: mijn teller is bij 9999 over de kop gegaan en staat nu alweer op 9800 nogwat. Dus is het toch al niet helemaal duidelijk aan de bestandsnaam of een foto 1 jaar oud is, of van verleden week. Heb jij daar dan een trucje voor?

[ Voor 9% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-01-2007 17:39 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fuck dat :+ Ik wil geen andere CF kaarten in m'n cam, behalve geformatteerde, want ik heb er geen zin in om m'n nog steeds correcte doorgaande image count overhoop te halen door een CF kaart met Canon folder(s) die verder is dan m'n eigen camera telling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:33:
[...]

Fuck dat :+ Ik wil geen andere CF kaarten in m'n cam, behalve geformatteerde, want ik heb er geen zin in om m'n nog steeds correcte doorgaande image count overhoop te halen door een CF kaart met Canon folder(s) die verder is dan m'n eigen camera telling.
hela die van mij zal waarschijnlijk niet verder zijn hoor in telling, elke 10.000 fotos begint ie weer bij 0 :P

en ok, het was maar een ideetje :+

ps over imagecount gesproken , heeft iemand hier wel eens het probleem gehad dat als je er een ander kaartje in stopt dat die dan nog oude nummers gaat hergebruiken. ik had het dit weekend 2 keer gehad dat ik bij het kopieren van mijn cf kaartjes dezelfde bestandsnamen had terwijl het gewoon andere fotos waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:43:
[...]
ps over imagecount gesproken , heeft iemand hier wel eens het probleem gehad dat als je er een ander kaartje in stopt dat die dan nog oude nummers gaat hergebruiken. ik had het dit weekend 2 keer gehad dat ik bij het kopieren van mijn cf kaartjes dezelfde bestandsnamen had terwijl het gewoon andere fotos waren :?
Ik heb het wel eens gehad als er nog foto's op de kaart staan (met lagere nummers) die je er in stopt en h'm dan formatteert. Heb het toen opgelost door er een foto op te zetten met een juiste nummer, en dan weer te formatteren.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, mijn reactie was ook weggetovert door YC zijn toverstaf denk ik, maar ik vind het ook erg leuk. Kan jammergenoeg niet zo vaak partypics maken, alleen op feesten waar ik zelf meehelp enzo, dus dan is zoiets erg leuk om wat meer ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zijn er vanavond nog Tweakers in Panama? En morgen toevallig op de Stubnitz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marty26 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:20:
Zijn er vanavond nog Tweakers in Panama? En morgen toevallig op de Stubnitz?
oei wat is er op de stubnitz voor iets leuks te doen :p

is ook nog een illi trance feesie ergens in het centrum en 'what's happening here' in de kring dus ik weet niet of ik de stubnitz ga redden :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Effe wat foto's tussendoor..

Vannacht eerst in Zoetermeer voor een feestje...

#1 - Leuke chick van wie ik zomaar een drankje kreeg _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_amf044.jpg

#2 - 1 foto met curves dan...
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_amf057.jpg

#3 - Gekke vriendinnetjes
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_amf081.jpg

#4 - En toen werd ik ineens keihard de dansvloer opgetrokken. In een split second had ik m'n 1D-tankje in de aanslag om te kijken hoe hard ie zou aankomen op iemand z'n hoofd, totdat ik onze collega ineens zag :) Savalle..... Wat deed je daar!? :P
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_amf092.jpg

Toen met 190-210 km/u naar Amsterdam want we moesten daar weer om 03:15 uur zijn.

#5 - In Amsterdam zijn de vrouwen toch net iets leuker
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_fr003.jpg

#6 - En ze gaan ook wat meer los op de muziek van deze (jonge)man
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20070104_fr009.jpg

Dus...

Anyway, ik zal binnenkort een apart topic (thanks Yellowcube) openen voor de "workshop"... to be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela gerard , welke fisheye lens gebruikte je nu eigenlijk ? je had toch ook een canon met een cropfactor 1.6 of niet ?

zit er ook over te denken om zoiets aan te schaffen :p

ps had je mijn bestandje nog ontvangen ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:36:
hela gerard , welke fisheye lens gebruikte je nu eigenlijk ? je had toch ook een canon met een cropfactor 1.6 of niet ?

zit er ook over te denken om zoiets aan te schaffen :p

ps had je mijn bestandje nog ontvangen ?? :?
Je bestandje was corrupt... maar heb je berichtje dus wel ontvangen.

Ik schiet met een 15mm Sigma fisheye op een 1.3x (1D) of 1.6x (30D) camera. De foto's van dit jaar zijn 1.3x crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:58:
[...]

Je bestandje was corrupt... maar heb je berichtje dus wel ontvangen.

Ik schiet m'n een 15mm Sigma fisheye op een 1.3x (1D) of 1.6x (30D) camera. De foto's van dit jaar zijn 1.3x crop.
ah ok , ik vond er al zoveel curve inzitten die ik bij een 1.6 crop nooit zo sterk waarnam. ik wil ook wel een fisheye alleen met 1.6 curve is er niet zoveel beschikbaar voor canon :(

en deze is iets aan de dure kant http://www.expansys.nl/p.aspx?i=140264
:'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:08:
[...]

ah ok , ik vond er al zoveel curve inzitten die ik bij een 1.6 crop nooit zo sterk waarnam. ik wil ook wel een fisheye alleen met 1.6 curve is er niet zoveel beschikbaar voor canon :(

Kan ook goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits het te doen is voor mij vanuit Vlissingen, Zeeland zou ik erg graag van de partij zijn. Hotelletje boeken, of je moet zeggen dat het doorgaat tot in de vroege uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:08:
[...]

let er wel op dat die 8mm een circulaire fisheye lens is en dus dit beeld geeft:
Afbeeldingslocatie: http://dddo.cocolog-nifty.com/test/images/a050820cross08c.jpg

weet je...stap gewoon gezellig over op Nikon. Die hebben een leuke fisheye speciaal voor cropcamera's.
;)

[ Voor 58% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2007 16:24 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
YellowCube schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:16:

weet je...stap gewoon gezellig over op Nikon. Die hebben een leuke fisheye speciaal voor cropcamera's.
;)
Of blijf gewoon bij Canon als je GEEN ruis in je beelden wilt :) Dan kom ik wel naar Amsterdam zodat je met mijn fish mag spelen..... Zolang je YellowCube maar negeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Of blijf gewoon bij Canon als je GEEN ruis in je beelden wilt :) Dan kom ik wel naar Amsterdam zodat je met mijn fish mag spelen..... Zolang je YellowCube maar negeert :P
Yellowcube wie ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:02:
[...]

oei wat is er op de stubnitz voor iets leuks te doen :p

is ook nog een illi trance feesie ergens in het centrum en 'what's happening here' in de kring dus ik weet niet of ik de stubnitz ga redden :+
rockit meets rotzooi is morgen avond :) Vanavond Billy Nasty in de panama. Ook wel aardig denk ik.
Mocht je gaan je hebt me nr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart wil eigenlijk ook wel weer eens lekker knallen!

En dat ik dan volgende week een dagje betaald het fotograafje uithang op de Horecava, da's leuk, maar toch niet echt partyfotografie. Alhoewel... Er zal qua sfeer en gebruikte techniek toch nog het nodige overlap zijn met dit topic, vooral bij het gedeelte waar m'n opdrachtgever staat: LAB, Lifestyle & Bars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:35:
* JumpStart wil eigenlijk ook wel weer eens lekker knallen!

En dat ik dan volgende week een dagje betaald het fotograafje uithang op de Horecava, da's leuk, maar toch niet echt partyfotografie. Alhoewel... Er zal qua sfeer en gebruikte techniek toch nog het nodige overlap zijn met dit topic, vooral bij het gedeelte waar m'n opdrachtgever staat: LAB, Lifestyle & Bars.
hela ik kwam in de blaffende vis een dame tegen die dat regelde voor de horecava. ik weet niet of het voor lab lifestyle & bars was
deze was het geloof ik
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-blaffendevis/thumb2/image11.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Marty26 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:13:
[...]
Vanavond Billy Nasty in de panama. Ook wel aardig denk ik.
Mocht je gaan je hebt me nr :D
Shit.. Als ik dat eerder had geweten, Billy Nasty is best leuk :(... Zijn ze trouwens coulant als het gaat om fotografie in panama, of via via via?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
nog wat fotos van afgelopen maandag en 2 van die vrijdag.

SushiSamba. Samba danseres:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/SushiSamba291206035.jpg
Horen natuurlijk ook billen bij.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/SushiSamba291206025.jpg
Vriendinnen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/SushiSamba291206022.jpg

Oud en nieuw begint met champagne:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206010.jpg
Thema was black or pink. Bij deze dus een roze bloem in zwart haar .
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206035.jpg
Nu we toch bij haar zijn: Mascha&Romy. Zwart wit. Niet omdat ik van zwart wit houd, maar omdat ik de kleurenfoto had verneukt. Alles was namelijk knalrood door een voorbijkomend rooie spot. Maar ik en zij vonden deze 'conversie na een fuck up' wel leuk. Raar, want ik associeerde zwart wit vroeger altijd met termen als droefheid, rust, kalmte, eenzaamheid, depressie, oude vampierfilms, melancholie, schipbreuk, verlies, angst, verleden, alles niet-party-sfeer eigenlijk. Wat vinden jullie van Z/W fotografie? Volgens mij had Jules wel eens wat zwart wit werk hier laten zien, ik ga dalijk eens even zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206020.jpg
Maar goed, op naar Chantal:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206008.jpg
DJs kunnen natuurlijk niet ontbreken.Sunnery James & Ryan Marciano (geen idee eigenlijk wie wie is)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206075.jpg
Gregor Salto
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/LOOKSNYE311206186.jpg

Verder was er nog een afterparty van 07:00 tot 13:00. Een After Lounge.
Dus om 6:00 iedereen eruit.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/AfterLounge010107001.jpg
Heerlijk rustig ochtendje After Lounge. Zet die lounge banken maar vast klaar. :O Kopje koffie erbij.

Maar dit was dus om half 10 's ochtends.. :S
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/pics/december/AfterLounge010107100.jpg
Nog vol aan de bak gemoeten... maar heb wel heerlijk kunnen slapen daarna. :>

[ Voor 1% gewijzigd door guillaumemay op 06-01-2007 06:37 . Reden: bluh. check images. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja hier ging dat afterbrak kraakfeesie ook nog tot 4 uur smiddags door , alwaar ik toen ik om 10 uur naar huis ging nog de rijen voor de deur stonden :p

maar ps wie is chantal ? :p in meererlei opzichten een mooie foto :+

en ik denk dat je bij die zwart wit foto nog het contrast wat moet vergroten en misschien wat ruis toevoegen, dan lijkt het net een echte ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:27:
maar ps wie is chantal ? :p in meererlei opzichten een mooie foto :+
Idd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lekkere set Gium, complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

1# Je begint op de DansVloer.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/129/347662295_41f3e4546c.jpg
2# Dan pak je wat Extra spullen uit je tas.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/141/347662343_45c8f2f0c5.jpg
3# Vervolgens roken we er nog maar 1.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/159/347662425_dc4c3ca985.jpg
4# Zoeken we ff plaatje uit om het publiek blij mee te maken.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/131/347662386_155c050165.jpg
5# Ja hoor de Dancing lady's gaan ook weer los.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/137/347662214_f75e7966df.jpg
6# Maar wat hun kunnen kan de Dj ook :P
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/162/347662111_c976982041.jpg
7# En dat was dan ff de zweer impressie.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/132/347662023_9deeb0e0e4.jpg

Hier gewoon ff een zweer plaatje :) Was verder niet zo een super feest moet ik zeggen.
Raar publiek heel veel urban publiek op toch wel een redelijk harde line up.... Maar goed vanavond naar stubnitz en Supperclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hos2 heb je toevallig nog meer foto's van die Chantal? die ogen die doen gewoon wat!! wat een vrouw zeg!! ik zou zeggen vraag haar eens als model en doe een leuke shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:19:
Hos2 heb je toevallig nog meer foto's van die Chantal? die ogen die doen gewoon wat!! wat een vrouw zeg!! ik zou zeggen vraag haar eens als model en doe een leuke shoot!
Psst, die meid zat in een shoot van Guillaume, niet van hos2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep beter lezen hoor, ze zat niet in een shoot van mij :'( :'( :'( maar ik wil zeker wel een shoot met haar doen :p

en marty26, lijkt wel alsof je nu ook veel available light only schiet :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaumemay schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 06:12:
nog wat fotos van afgelopen maandag en 2 van die vrijdag.
Het zijn mooie plaatjes geworden! Welke lenzen heb je gebruikt en met name die voor portret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt er iemand van de canon clan hier eigenlijk ook de 10-20 mm lens ?? en zoja wat zijn de ervaringen ermee ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wil je niet voor mensen, vervormingen galore:

[showcase] Een sessie met Hardly Easy | update 17 mei

Een fisheye is voor partyfotografie veel prettige werken, plus dat het vaak 2.8 glas is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:43:
yep beter lezen hoor, ze zat niet in een shoot van mij :'( :'( :'( maar ik wil zeker wel een shoot met haar doen :p

en marty26, lijkt wel alsof je nu ook veel available light only schiet :P
Ja klopt ook wel minder in geflitst en me iso wat naar beneden gegooit om te kijken wat het effect zou zijn. Maar goed vanavond Stubnitz en daar maar weer oud en vertrouwd met de flitser aan de haal :P
Als je ook gaat call me :) gezelligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een paar van gisteravond in club zalinaz I love jumpstyle.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/300.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/250.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/241.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/237.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/226.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/190.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.zalinaz.nl/site_nieuw/gallerij//2007-01-05%20I%20Love%20Jumpstyle%20/173.JPG

Het is dus wederom een jumpparty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marty26 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Ja klopt ook wel minder in geflitst en me iso wat naar beneden gegooit om te kijken wat het effect zou zijn. Maar goed vanavond Stubnitz en daar maar weer oud en vertrouwd met de flitser aan de haal :P
Als je ook gaat call me :) gezelligheid.
nop denk het niet, met dit weer en mijn algehele verkoudheid die me snel moe maakt denk ik dat ik het bij het kraakfeesie hou. mocht je die kant op willen gaan dan hoor ik het wel ;)

de kring laat ik denk ik ook maar voor wat het is vanavond. :/

zo ik ben wer thuis, wat een te gek avondje bij sloterdijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zo ik heb het ook weer overleefd. :D Wat een top feest. Het eerste feest zinds tijden dat ik eigenlijk gewoon meer zin had om los te gaan dan om foto's te maken. Mooie locatie en leuke mensen doen wonderen. Maar heb alleen geen stem meer over :P
Foto's komen nog moet eerst nog beetje slapen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ik had hetzelfde, gelukkig is dat wel mooi met progressive trance dat je er langzaam in wordt getrokken en op een gegeven moment sta je te stuiteren . in het begin sta je een beetje fotos te maken en te hobbelen en op een gegeven moment laat je het ook maar voor wat het is en is het stuitermodus. maar ja als je 10 uur lang op een feesie bent dan heb je ook tijd zat :+ zo nu eerst even lunchen en dan kom ik met de fototjes aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

1# Plaatjes zoeken
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/159/348943135_6c3162b588.jpg
2# OOOOOOOOHH die plaat :D
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/158/348942988_c2963a3542.jpg
3# De dames waar ik mee op pad was heel de nacht :)
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/132/348942687_e2023df510.jpg
4# FF dj wissel.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/140/348942911_83314eef77.jpg
5# en nog 1 :)
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/124/348942624_96f6179519.jpg
6# en toen was het tijd om van het uitzicht te genieten.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/157/348942861_52792f9e65.jpg

Tja toen was het Half 6 tijd om naar huis te gaan. De dames gingen nog voor de After in de bunker. Ik voor die in me bed.
Was top feestje en Stubnitz is echt een super locatie! Be there next year!

@Hos inderdaad dat is dus ook wat mij weer eens overkwam :D was wel lang geleden moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik krijg de kleuren van m'n foto's maar niet 'lekker'. Voor m'n gevoel kloppen ze niet. Vooral geel en oranje ziet 'vies'/dof uit. Kan het moeilijk omschrijven eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://antonis.tweakdsl.nl/temp/IMG_1474.jpg

Afbeeldingslocatie: http://antonis.tweakdsl.nl/temp/IMG_2386.jpg

Deze foto's laten min of meer zien wat ik bedoel vanwege de oranje/gele lichten op de achtergrond. Het zal wel vooral nabewerking zijn (deze zijn voor de handigheid even onbewerkt behalve geresized). Saturation omhoog maakt het wel warmer maar die vreemde kleur oranje blijft.

Of zit het tussen m'n kop? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 07-01-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

De trick is rekening houden met de achtergrond :) Net als rode lampen die gewoon heel het publiek bedekken. Timen dat de lampen ff weg zijn. Of ff harder in flitsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja, maar die eerste foto is gewoon in een ruimte (overloop) genomen waar dat het omgevingslicht is. Natuurlijk kan ik harder flitsen zodat het wegvalt of iets dergelijks, maar de kleur an sich is niet mooi, toch? Uit dit topic zijn er best een aantal fotografen die in dezelfde ruimte een heel ander resultaat zouden halen. Ik denk dat het meer met de nabewerking te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder je instellingen of lens. Te denken valt; iso, aperture, flits sterkte, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier dan wat fototjes van mijn nachtelijke avonturen

dj daan
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image14.jpg

voor alle leeftijden
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image33.jpg

help ik wordt gevideeood :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image45.jpg

mijn favo modellen waren ook aanwezig (zijn al elders in mijn compilaties te vinden)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image52.jpg

achtergrond is ook wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image51.jpg

andere model
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image66.jpg

de bar
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image64.jpg

sfeer
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image71.jpg

niet iedereen bleef wakker
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-06-trancemaffia/thumb2/image01.jpg

en voor de rest zie
http://thehospages.com/pi.../2007-01-06-trancemaffia/

nu veelal volgens de digifrog methode geschoten zoals hij die op zijn site beschrijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

rapture schreef op maandag 01 januari 2007 @ 07:50:
Een preview van Happy6 foto's:

Er was licht in de Psy Trance zaal.
[afbeelding]

Monica Electronica in de Electro zaal.
[afbeelding]

Na verloop van tijd merkte iemand van de security dat mijn camera op en mocht niet meer fotograferen op deze evenement. Dus het was gedaan met foto's trekken.

Nu slapen en morgen rustig fotosoepen.
Na lang fotosoepen...

Drum and bass zaal.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_drumbass_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_drumbass_006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_drumbass_011.jpg

Monica Electronica in de Electro zaal. Het was in Antwerpen te doen.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_electro_026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_electro_016.jpg

In de wandelgangen kan je "bestormd" worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_gang_008.jpg

Voorgrond uit of focus, zal op de kleine scherptediepte moeten letten.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_gang_012.jpg

Mash Up zaal (allerlei muziek door elkaar), animatie boven het drankbonnetjesverkoophokje.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_mashup_012.jpg

Spots kunnen speciale effecten geven.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_mashup_017.jpg

En als je ff wacht, komt er volk bij.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_mashup_018.jpg

Psy Trance zaal met merkbaar meer verlichting en aankleding.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_psytrance_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_psytrance_020.jpg

Chill-out-zone.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_psytrance_022.jpg

Reggae zaal.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_reggae_007.jpg

DJ/MC kreeg hulp van danseressen.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_reggae_011.jpg

Daarna is meneer aan de beurt.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_reggae_012.jpg

Techno zaal en mijn eerste tour is rond.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_techno_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6_techno_006.jpg

Commentaar is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@@ Hos: Die eerste foto van DJ Daan is echt vet! Past precies bij het soort feest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, moet alleen nog het contrast ervan een beetje oppeppen zodat ie wat kleurrijker wordt. dat is wel lastig met die flitsfotos dat ze nogal snel vaal zijn 8)7 maar misschien had ik toch nog hogere iso of lager diafragma moeten kiezen om het kleurrijker te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:34:
nu veelal volgens de digifrog methode geschoten zoals hij die op zijn site beschrijft :+
Tot nu toe heb ik available light (concertfotografie: iso omhoog, sluitertijd kort houden en diafragma open) met dragging the shutter gecombineerd. DigitalFrog methode ziet er interessant uit, de sluitertijd met 5 à 6 stops verlengen, iso van 1600 verlagen naar bv 400 à 200 en diafragma halfdicht doen. Minder ruis en meer scherptediepte, uiteindelijk gaat de flits af om het onderwerp in 1 keer goed te bevriezen. En je hebt minder last van overbelichte spots die ff voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep dat heb ik ook altijd gedaan zover mogelijk open alles en iso zo hoog mogelijk en dan op 1/15 seconde schieten. deze methode door het op 1 seconde te zetten bevalt me wel, je hebt meer kans dat je bewegende onderwerpen nog scherp hebt en je vangt toch omgevingslicht en je hebt minder last van ruis :)

ik had een tijd geleden met mijn dubbel fotografie ook al zoiets gedaan door het op 4 seconden te zetten met iso 100, voor enkele fotos had ik er nog niet aan gedacht :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 22:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)

Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html