[Ervaringen] partyfotografie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nomad85 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:57:
Je gaat een avond proef fotograferen. Laat je resultaten zien en overlegt met de club om te bekijken wat voor foto's hij wilt. Vervolgens maak je een prijsafspraak en geef je aan wat hij wel en niet voor rechten op je foto's heeft.
Dit doe je vooraf om twee redenen:

a. je gaat scheve gezichten krijgen
b. omhoog gaan met de prijs is 20x moeilijker dan zakken

Hoe je het went of keert, zelfs voor een beginner is €7,50 per uur belachelijk laag. Hou even rekening met het risico voor je apparatuur en het feit dat het nog nachtwerk is ook. Je verdient minder dan een callcenteragent overdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik denk dat als ik 60 euro per uur ga vragen ik meteen mag inpakken. :p Dat is met betrekking tot de grootte van de discotheek niet haalbaar. Jullie hebben mij in ieder geval wel overtuigd dat 7,50 per uur te weinig is.

Ik neem aan dat hoe meer rechten de opdrachtgever krijgt, hoe meer ik per uur mag vragen hiervoor?
Ben nog steeds aan het twijfelen waar ik om ga vragen, tenslotte is het niet zo'n heel grote plaats en ben ik ook een beginner. Mischien dat ze mij een goed aanbod doen :)

Het ding waar ik nog overtwijfel is het volgende, aangezien het extreem donker daar is zou ik heel erg graag een 430EX willen kopen. Maar voordat ik dat bij elkaar heb gespaard, duurt dat weer even. Dat krijg ik er amper uit. Kan ik dat nog anders regelen, of zal ik dat echt bij mijn uurloon moeten voegen? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Timo op 29-12-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

fooker schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:25:
Ik denk dat als ik 60 euro per uur ga vragen ik meteen mag inpakken. :p Dat is met betrekking tot de grootte van de discotheek niet haalbaar. Jullie hebben mij in ieder geval wel overtuigd dat 7,50 per uur te weinig is.

Ik neem aan dat hoe meer rechten de opdrachtgever krijgt, hoe meer ik per uur mag vragen hiervoor?
Ben nog steeds aan het twijfelen waar ik om ga vragen, tenslotte is het niet zo'n heel grote plaats en ben ik ook een beginner. Mischien dat ze mij een goed aanbod doen :)

Het ding waar ik nog overtwijfel is het volgende, aangezien het extreem donker daar is zou ik heel erg graag een 430EX willen kopen. Maar voordat ik dat bij elkaar heb gespaard, duurt dat weer even. Dat krijg ik er amper uit. Kan ik dat nog anders regelen, of zal ik dat echt bij mijn uurloon moeten voegen? :?
Tsja ... Lees ook dit nog even door, erg nuttige tips over afspraken maken: Auteursrechten & afspraken van gratis foto's

Verder ... Een eerste keer voor nop kan. Daarmee kan je laten zien wat je in je mars hebt, zowel qua fotografische kwaliteiten als hoe je bent in de omgang. Daarna? De uurprijs van Richtprijzen.org is een mooie, erh, tjsa, richtpunt he? Vraag bijvoorbeeld een zesde van het richtbedrag, als openingsbod, zak eventueel tot, zeg, een achtste, of ga uit van het bedrag zonder BTW. Zo moet je je gevraagde uurloon enigszins kunnen onderbouwen ten opzichte van professionele bedragen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
fooker schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:25:

Qua grootte maakt het niet zo bijster veel uit wat je vraagt moet ik zeggen. Ik heb kleine lokale clubs als klant die me meer betalen dan een SpecialSports of Uithof (om maar twee grote organisaties te noemen). De kleinere klanten waarderen het juist meer dat je leuk werk aflevert dan een grote organisatie die qua structuur heel strak is. Ik weet niet waar je moet schieten, maar 7,50 euro is te weinig en 60 euro is weer teveel als beginner. Daarnaast, denk je wel aan een overeenkomst of sta je uiteindelijk op de loonlijst als oproep kracht?

Anyway, tja, ik ken je financiele situatie niet, maar misschien dat iemand in je wil investeren m.b.t. die flitser, dus misschien dat je ouders je willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo en hier wat fotos van het ballonnenfeest, voor mijn gevoel was het allemaal vrij dramatisch omdat niks werkte zoals ik wou. focus had ik problemen mee, en met dragging the shutter wilde het ook al niet lukken en een zaal vol met rook geeft ook de nodige focus problemen ;(

maar toch maar een paar pics, thema was intolerantie waarbij het doorslaan van de maatschappij in de vele controles en onzinnge veiligheidsmaatregelen centraal stond

sherlock holmes was er in ieder geval
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image013.jpg

de honderden ballonnen met jointjes eraan waren er ook weer die gedurende de avond naar beneden kwamen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image052.jpg

id was wel verlpicht op dit feest (out of focus :( )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image065.jpg

de dames van 'the ship of fools' waren ook present, oftewel knettergek zijn voor gevorderden :Y :Y :Y
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image082.jpg

zeer aandachtig aan het opnemen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image081.jpg

de koningin was er
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image093.jpg

en soms vergeet je je camera op tijd terug te zetten van M 1.8 1/15 seconde naar andere modus
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image108.jpg

ik moest er ook aan geloven :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image100.jpg

leuk portretje
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image118.jpg

en dragging the shutter werkt niet echt bij neurotische dj's die zelf achter de draaitafels staan te stuiteren |:( tips hiervoor zijn van harte welkom :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-12-28-ballonnenfeest/thumb2/image133.jpg

en voor de rest zie
http://thehospages.com/pi...006-12-28-ballonnenfeest/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:26:

[...]

en dragging the shutter werkt niet echt bij neurotische dj's die zelf achter de draaitafels staan te stuiteren |:( tips hiervoor zijn van harte welkom :+
[afbeelding]
:+
Op dat moment kan je maar weinig doen. Ik kan geen EXIF spieken dus ik weet niet welke settings je bij die plaat gebruikte, maar als ik zoiets lastigs voor m'n neus zou hebben zou ik ISO1600 of zelfs ISO Hell™ overwegen.

Het is of een Ruisfeest (op mijn 10D dan) of dan toch maar achtergrond licht opofferen en de flitser, naar verhouding, harder laten knallen. Dus toch maar even de sluitertijd verkorten, zodat de bewegingsonscherpte wat minder wordt en E-TTL(II) vanzelf de flitser harder laat werken.

Of je gaat de lichtman uitschelden, dat 'ie niet voor voldoende licht zorgde voor de artiest. :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:29:
[...]

Op dat moment kan je maar weinig doen. Ik kan geen EXIF spieken dus ik weet niet welke settings je bij die plaat gebruikte, maar als ik zoiets lastigs voor m'n neus zou hebben zou ik ISO1600 of zelfs ISO Hell™ overwegen.

Het is of een Ruisfeest (op mijn 10D dan) of dan toch maar achtergrond licht opofferen en de flitser, naar verhouding, harder laten knallen. Dus toch maar even de sluitertijd verkorten, zodat de bewegingsonscherpte wat minder wordt en E-TTL(II) vanzelf de flitser harder laat werken.

Of je gaat de lichtman uitschelden, dat 'ie niet voor voldoende licht zorgde voor de artiest. :+
stond al op 1.8 met iso 1600 en volgens mij 1/15 sluitertijd. en ach ja op de overloop bij paradiso is niet echt een lichtman actief :P
alleen vroeg ik me af of je het nog iets meer kon bevriezen zodat er toch nog iets scherps overblijft. zonder het omgevingslicht teveel teniet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ben net terug van een leuke nacht werken. Heb samen met Richard van Link2Party wat gespeeld met diverse camera instellingen. Wat me is opgevallen:

- De hele avond ISO 1600 schieten kan heel goed met een 5D.
- Moet hierdoor wel m'n FEC en m'n sluitertijden aanpassen. Weer geheel wennen, want eerst kon ik iemand door m'n flitslicht goed bevriezen, maar door de stop meer licht flitst deze soms niet meer zo krachtig dat iemand bevroren wordt. Ik weet nu op ISO1600 gewoon even niet wat m'n grenzen zijn qua sluitersnelheden door de mindere "flitslichtbevriezing".
- Een hele hoop gekloot met m'n lichtmeting. Van evaluatief naar center weighted average en terug. "Vroeger" schoot ik standaard op center weighted average, soms spot, nooit evaluatief (nooit echt geprobeerd, want theoretisch zou cw-average toch beter moeten zijn?). Leuke discussie gehouden over welke nou de beste resultaten oplevert, want hij schoot weer alles op evaluatief.
- Ik schiet RAW, bewerk ook na (vooral knippen, en een standaard belichtingscompensatie van 2/3e stop). Hij schiet alles in JPG. En van daaruit gaat alles meteen de site op. Het enige wat hij doet is een batch waarbij de 3:2 foto naar 4:3 wordt geknipt, want z'n gallery is voor 4:3 gemaakt. M'n respect daarvoor, want zo rechtstreeks alles vanuit JPG meteen de site op, dat kan ik dus gewoon niet.

Al met al een leuke nacht, want het is altijd leuk om van je standaard routine weer even te klooien met je techniek om te kijken wat er wellicht verbeterd aan kan worden. Maar ik heb nu wel het gevoel dat ik te weinig tijd heb gehad om genoeg uit te proberen. Had ik hier maar een mannequin pop en wat leuke achtergrond/disco verlichting. Het wordt morgenavond maar even oefenen met de vriendin voor de kerstboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Als voorproefje een paar niet-highres foto's :)

Leuke meid!, deed niet moeilijk over een foto...
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans25.jpg

Aardig Druk in de Jeans!
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans31.jpg

Soms sta je in het middelpunt :D
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Jeans%20vrijdag%2029%2D12%20Album/slides/jeans86.jpg
Meer foto's...

Zonde van de JPGartifacts maar daar kan ik op het moment niks aan doen. Ik zal later wat highres foto's posten :) Op & aanmerkingen welkom... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Net terug van vakantie en gisteren alweer een opdracht. Meteen maar eventjes m'n nieuwe speeltje de D200 aan de tand gevoeld. Bijna een maand geleden zei ik over de 30D; "with Canon you can". Maar een D200 is ook zeker niet te onderschatten. Sterker nog, extra handelingen die ik me eigen had gemaakt op de D70 om wat oneffenheden glad te strijken, die waren volstrekt onnodig op de D200. De resultaten moet ik nog op mijn pc bekijken, maar op het scherm zagen ze er prima uit :)
GerardHenninger schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:40:
[...]

Qua grootte maakt het niet zo bijster veel uit wat je vraagt moet ik zeggen. Ik heb kleine lokale clubs als klant die me meer betalen dan een SpecialSports of Uithof (om maar twee grote organisaties te noemen). De kleinere klanten waarderen het juist meer dat je leuk werk aflevert dan een grote organisatie die qua structuur heel strak is. Ik weet niet waar je moet schieten, maar 7,50 euro is te weinig en 60 euro is weer teveel als beginner. Daarnaast, denk je wel aan een overeenkomst of sta je uiteindelijk op de loonlijst als oproep kracht?

Anyway, tja, ik ken je financiele situatie niet, maar misschien dat iemand in je wil investeren m.b.t. die flitser, dus misschien dat je ouders je willen helpen?
Dit is een hele aardige houvast om een begin bedrag te vragen. Maar weet ook dat met een te lage inzet je je prijs zoals neographikal al zei heel moeilijk omhoog kan krijgen. Een partysite is een heel goed begin daarvoor. Gratis schieten, weinig gezeur maar wel flink veel oefenen. Ik ben bij 1 opdrachtgever in 6 maanden tijd met mijn prijs een 100% omhoog gegaan in mijn begin tijd. Dat is een gok die je neemt, de meesten zullen dat niet behappen. Maar zolang jij je kwaliteiten blijft ontwikkelen zijn de €'s ook te verantwoorden. Probleem voor mij werd ook dat andere opdrachtgevers wisten wat mijn prijs was en mij voor diezelfde prijs wilden hebben. Tsja, dan hebbie een probleem ;).
Hoe ik het aangepakt heb kwa prijsbepaling is mijn huidige gear in excel gezet, levensduur daarbij gezet, gekeken wat voor afschrijvingen dit per jaar met zich meebracht. Dit ook met gear gedaan wat op mijn wensenlijstje stond, ook benodigde software, pc/laptop, verzekeringen, risico, overhead kosten (bijwerken administratie, acquisitie) etc etc. Dan kom je uit op kosten per jaar. Dat gedeeld door de geschatte hoeveelheid shoot die ik zou doen. Dan rolt er een break-even-prijs uit ongeveer (excl gewenste gear). Daarbij moet je dus nog je eigen uurloon optellen per shoot. Weet daarbij ook dat de blauwe maffia een aardig deel daarvan ook nog wil hebben. Als je dan ook nog eens weet dat afdingen heel normaal is in het wereldje moet je standaard ook wat hoger inzetten. En dan opeens begrijp je waarom je niet te laag moet inzetten.

Overigens kan ik het ten zeerste aanraden om, gratis of niet, altijd afspraken te maken en deze op papier te zetten. Doe dit ook vooraf en niet achteraf! Ik was daar wat lakser in, maar kwam wel steeds meer "gezeur" tegen. Het werkt iig mee aan een positieve verstandhouding met je opdrachtgever.

Overigens, kom je kwa prijs en of afspraken daaromheen niet tot overeenstemming waar beide partijen tevreden over zijn, dan liever geen opdracht.

[ Voor 17% gewijzigd door jules op 30-12-2006 14:45 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:41:
ps hebben de d200 gebruikers alhier al eens een keer de double exposure functie gebruikt ?? ben er wel benieuwd naar eigenlijk ook al zit ik in het canon kamp :p
Het kan ook achteraf heb ik gezien, ik ga daar binnenkort eens wat meer mee experimenteren. In de ons welbekende donkere omgevingen gooi je gewoon je achtergrond zwart en zet je 2 mensen op de foto naast elkaar die in het echt niet naast elkaar stonden. Erg compromiterend soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ISO3200 is prima bruikbaar op een 5D, geen schijntje pijn, mits je een beetje oke belicht. Maar dat gekloot met je lichtmeting, ik weet niet, maar ga gewoon eens manual schieten. Werkt vele malen lekkerder en je ontwikkelt veel meer een gevoel voor wat je nou aan het doen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm alleen jammer dat die 5D en die 30D zo lomp zijn. als die nu eens in een 400D formaatje uitkomen sta ik vooraan bij de winkel :p

zo en waar gaat iedereen naar toe met oud jaar ? :P
ik ga me op blijburg ingraven en daarna als ik nog energie en puf heb naar een kraakfeesie met zwembad. zondagmiddag de blaffende vis band in jawel de blaffende vis en nog het nieuwjaarsborreltje van festina lente. en dan ga ik zo ongeveer instorten heb ik in de planning *O*

iedereen alvast beste wensen voor het nieuwe jaar en mogen de optisch gevoelige chips u allen welgezind zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
neographikal schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:49:
[...]

ISO3200 is prima bruikbaar op een 5D, geen schijntje pijn, mits je een beetje oke belicht. Maar dat gekloot met je lichtmeting, ik weet niet, maar ga gewoon eens manual schieten. Werkt vele malen lekkerder en je ontwikkelt veel meer een gevoel voor wat je nou aan het doen bent :)
Ik schiet ook manual. Standje M dus. Maar bedoel je dat ik m'n flitser nu ook op manual moet zetten? :?
Die laat ik gewoon op ETTL, waarbij het gedrag van je flitser nu bepaalt word door je standje M, maar ook door de stand van je lichtmeting: Evaluatief of CW-Average. En dat veranderde gedrag van m'n ETTL flitser, door de veranderde lichtmeting van evaluatief naar cw-average en terug, gaf verschillende resultaten.

Maar als je echt manual flitst.. ik weet het niet hoor. De lichtsomstandigheden veranderen zo vaak :/. Denk niet dat ik er tijd voor zou hebben om constant m'n flitser aan te passen.

Maar mijn probleem is waarschijnlijk al opgelost. Als ik de ISO een stop omhoog doe, waardoor het flitslicht een stop minder wordt en dus voor de helft minder licht uitzendt, dan moet ik gewoon m'n FEC een stop omhoog doen om nu dezelfde onderwerpsbelichting te krijgen als wat ik daarvoor had met de lagere ISO. Vrij logisch eigenlijk.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Flitser heb ik vrijwel altijd op ETTL, maar je lichtmeting van de flitser kun je of op evaluative zetten of op center weighted, via de custom functions. De rest van de lichtmeting instellingen doen er verder niks aan afaik :)

Hoewel ik de laatste tijd ook nog wel eens op full manual wil gaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 30-12-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
neographikal schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:01:
Flitser heb ik vrijwel altijd op ETTL, maar je lichtmeting van de flitser kun je of op evaluative zetten of op center weighted, via de custom functions.
Daar was ik dus mee aan het stoeien. Heb je/iemand er ook wel eens mee gespeeld? (hint: ervaringen?) :)
Ik vertrouw evaluatief gewoon niet zo, vooral bij tegenlicht situaties heb ik het gevoel dat hij het soms gewoon niet goed meet. In de praktijk (of nou ja.. die 10 foto's van gisteravond voordat ik weer terugging naar cw-average) heb ik het gevoel gehad dat m'n flitser iets zachter flitst als deze op evaluatief staat, wat in té onderbelichte onderwerpen resulteerde. Maar helaas heb ik dan niet meteen cw-average erna geflitst om te kijken of dat nou echt kwam door de meting, dus om nou meteen te concluderen dat het door de lichtmeting kwam is natuurlijk ook iets teveel van het goede.

[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 30-12-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Vannacht was weer 'n feestje :
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-29-Slices/normal_2006-12-30_00h00_Slices-007.jpg
Blondjes...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-29-Slices/normal_2006-12-30_01h08_Slices-054.jpg
Brunettes...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-29-Slices/normal_2006-12-30_00h06_Slices-018.jpg
Crew had ook wat te vieren...
Afbeeldingslocatie: http://www.docgonzo.com/albums/upload/2006-12-29-Slices/normal_2006-12-30_02h12_Slices-123.jpg
Mooi blondje op de toog, beetje spelen met remote 430EX en ST-E2.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Potver, mooi figuur.. en die benen.. :9 mooie foto, m'n complimenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@dodge_911:

Fijne foto's! Vooral de laaste ;) Wel leiden de watermerken/logo's me erg af. Het lijkt wel een trend te worden de laatste tijd om minder subtiele logo's te gebruiken, of is dit slechts mijn mening? Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor het logo van fooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
CRiSiS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:12:
@dodge_911:

Fijne foto's! Vooral de laaste ;) Wel leiden de watermerken/logo's me erg af. Het lijkt wel een trend te worden de laatste tijd om minder subtiele logo's te gebruiken, of is dit slechts mijn mening? Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor het logo van fooker.
Ik heb m'n watermerken al aangepast na opmerkingen van mensen hier.
Kleiner kan ik ze echt niet maken, dan raken sponsor en opdrachtgever beetje unhappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

dodge_911 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:41:

[...]

Mooi blondje op de toog, beetje spelen met remote 430EX en ST-E2.
Potver! Zo'n ST-E2 kan inderdaad een flinke zooi extra creatieve opties bieden zeg... Of kan zoiets ook met een simpele hot-show verlengkabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
CRiSiS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:12:
@dodge_911:

Dit logo is toegepast door de kroegbaas zelf, hij zorgt ervoor dat de foto's online komen te staan. Vandaar heb ik ook nog niet de High-Res foto's kunnen posten. :)

Ik heb nu afgesproken dat ik voor 20 euro per avond ga beginnen, dat is 2 uurtjes foto's maken en rest is zelf feesten verder krijg ik drankjes op kosten van de zaak. Omdat ik dit eigenlijk toch wat minder vond, heb ik dat hem ook gezegd. Hij heeft daarop geantwoord dat het voor hun op het moment niet meer kunnen en willen betalen, maar hij zei wel dat eind Januari we het hier nog eens over zouden hebben.
De kans is dat er dan meer mogelijkheden bestaan :), al met al ben ik daar best tevreden mee. :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

fooker schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:54:
[...]

Dit logo is toegepast door de kroegbaas zelf, hij zorgt ervoor dat de foto's online komen te staan. Vandaar heb ik ook nog niet de High-Res foto's kunnen posten. :)

Ik heb nu afgesproken dat ik voor 20 euro per avond ga beginnen, dat is 2 uurtjes foto's maken en rest is zelf feesten verder krijg ik drankjes op kosten van de zaak. Omdat ik dit eigenlijk toch wat minder vond, heb ik dat hem ook gezegd. Hij heeft daarop geantwoord dat het voor hun op het moment niet meer kunnen en willen betalen, maar hij zei wel dat eind Januari we het hier nog eens over zouden hebben.
De kans is dat er dan meer mogelijkheden bestaan :), al met al ben ik daar best tevreden mee. :) >:)
Succes met je zelfbeheersing. Ik weet zelf hoe lastig het is om die camera op te bergen op het moment dat je het naar je zin hebt. Speel dit dus hard, wees zakelijk, 2 uur werk, en meer niet, zelfs geen minuutje meer. Want als je niet oplet sta je zo ineens 3 uurtjes met je camera in handen in plaats van 2. OEPS, daar gaat je schamele loontje verder omlaag.

Hou je opdrachtgever ook strak aan die toezegging dat je het eind januari er nog eens over gaat hebben. Als dat gesprek niet volgt, of bij dat gesprek wordt duidelijk dat er geen betere betaling inzit, dan moet je zakelijk blijven en durven zeggen "Jammer, dan niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
JumpStart schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:47:
[...]Potver! Zo'n ST-E2 kan inderdaad een flinke zooi extra creatieve opties bieden zeg... Of kan zoiets ook met een simpele hot-show verlengkabel ?
Niet op die afstand, m'n tot flitsslaafje gebombardeerde baas stond 3 meter van me weg...
"Hier, hou ff vast, en richten op die meid!"
Ik heb ook zo 'n Canon Off Shoe Camera Cord 2 en het werkt toch net allemaal net niet lekker...
Ik heb 'm destijd gebruikt om m'n flitser naast m'n cam te monteren, dit was leuk voor portrait oriented shotjes, maar zelfs daarvoor gebruik ik tegenwoordig m'n ST-E2. Voor vrij gebruik hangt die cord me echt te hard in de weg. 'k Ga vanavond denk ik gewoon 'n handvat onder m'n flitser schroeven en 'n flitsslaafje recruteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n cord kan natuurlijk ook nog wel tot leuke fotomomenten leiden als halfdronken bezoekers erdoorheen gaan lopen en half gewurgd worden :+

ik vind de ST-E2 heel handig , je kan je flitser ook gewoon op een speaker zette bijvoorbeeld. verder is het voor scherpstellen handig in moeilijke lichtomstandigheden. ok je 430Ex kan het ook alleen moet je dan wel je flitser afdekken met wat lichtondoorlaatbaar materiaal.

wel een dure gadget voor wat het doet maar als je het hebt kan je er wel heel wat creatiefe uitspattingen mee vezinnen :P

oh en
@fooker , 2 en 3 kunnen denk ik beter , oftewel een duidelijk onderwerp uitgelicht en met gezicht naar de camera toe dan als het een mens betreft ;)

@dodge je kan anders misschien je sponsors er beter van overtuigen dat je de logos in een border zet ipv in de foto. het logo komt er dan NOG beter uit en de foto is niet verziekt :p zie voorbeelden o.a. van digifrog en van mij (heb ik afgekeken van digifrog hoor :+ ) en de laatste is zoals ik ook wel de fotos wil maken. :p nou hier dan meteen een voorbeeldje met border en logo zoals mijn laatste geslaagde poging was van dansende dame vastleggen .
http://thehospages.com/pi...cture.php?pic=image52.jpg
:X

maar ja moeten er misschien aan wennen dat reclame maken en subtiliteit nogal contra zijn voor sommige personen die ermee te maken hebben :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:33:
ik vind de ST-E2 heel handig , je kan je flitser ook gewoon op een speaker zette bijvoorbeeld. verder is het voor scherpstellen handig in moeilijke lichtomstandigheden. ok je 430Ex kan het ook alleen moet je dan wel je flitser afdekken met wat lichtondoorlaatbaar materiaal.
Kan je niet in je camera gewoon instellen dat je die flitser gebruikt als AF-assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:54:
[...]

Kan je niet in je camera gewoon instellen dat je die flitser gebruikt als AF-assist?
nop met de 350d was dat niet mogelijk. volgens mij met de 30d wel, was een vorige week hier nog gepost dacht ik. via de custom functions kan je dat aan of uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:03:
[...]

nop met de 350d was dat niet mogelijk. volgens mij met de 30d wel, was een vorige week hier nog gepost dacht ik. via de custom functions kan je dat aan of uitzetten
Koop dan ook eens een normale camera :P

Fijne jaarwisseling hos en dat we op 1 jan weer wat leuke hos-foto's mogen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de opmerkingen van mijn laatste post (zeker die van gerard bedankt voor je advies ik hoop dat dit een beetje is wat je bedoelt ) die ik mij ter harte heb genomen probeer ik het weer eens nu met wat foto`s genomen in club zalinaz van de teenageclub, een avond voor jongeren van 11 t/m 15 jaar.
Als er hier 1000 binnen zijn willen ze ook alle 1000 op de foto!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/091.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/131.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/169.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/175.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.teenageclub.nl/4images/data/media/24/147.JPG

Ik heb de belichting op 1, stapgrootte iso op 1, flitssync op 1/200 en sluiter 1/15

jullie mening graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:23
Prachtige plaatjes!
Eh... een beginnersvraag: welke lens en diafragma heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje kleurtjes in die club wow wat een openbaring 8)

en ik zou gezien hun leeftijd ipv fotos maken ze meteen goed opvoeden. anders worden het later allemaal van die fotosnollen die je over 10 jaar nog achterna zitten ;)

en een cursus posseren en omgaan met partyfotografen zou ook meteen handig zijn om ze bij te brengen . je moet wel een beetje aan de toekomst blijven denken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de kleuren zijn op een jump avond ver te zoeken veel rook en af en toe hard wit flits licht daar mag je het mee doen.
Ik heb deze foto`s met de 17-35 f/2.8 D(if) en verder veel verschillende diafragmas geprobeert.

Tja wat opvoeden betreft je moet ze voor de camera wegslaan bijna zo opdringerig zijn ze dat maak je bij een 18+ niet zo mee hoor, ik heb mijn spullen nog niet uitgepakt of ze staan al in rijen van 10 dik.
Af en toe vlucht ik het podium op omdat ze aan je beginnen te zitten zeeeeeeeeeeeer iri is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
@multilul : zie TS... en of hij nou met Nikon of Canon schiet, met een Tamron of Canon L lens, dat maakt geen drol uit (uitzonderingen daargelaten)

@rvangils : stukken beter! Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Gerard en nog excus voor de slechte start van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:23
GerardHenninger schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:06:
@multilul : zie TS... en of hij nou met Nikon of Canon schiet, met een Tamron of Canon L lens, dat maakt geen drol uit (uitzonderingen daargelaten)
Klopt. Ik vroeg ook niet naar merk of type ;-)
Excuus voor het niet lezen van de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Oké, weer wat plaatjes van mijn kant. Helaas was het niet de party waar ik op gehoopt had (slechts 300 man, in een zaal voor 500 man). Toch was het wel een ideale oefen lokatie, om eens te kijken wat nu wel en niet lekker werkt, mijn flitser eens met -2/3 en -1/3 kunnen proberen, alsmede een wat hardere flits. Er waren nog meer fotografen aanwezig, waar ik lekker mee heb staan babbelen.

Deze avond draaiden DJ Ko-C en DJ Jean. DJ Ko-C draaide back2back met o.a. Tiesto, Ferry Corsten, Marco V en vele anderen. Verder is hij bekend van parties als BITCH en is resident DJ bij Kinkyland. DJ Jean heeft denk ik geen uitleg nodig.

Praatjes vullen geen gaatjes, dus, bij deze de foto's!

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_1990.JPG
#1: DJ Ko-C

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2026.JPG
#2: Hmmm, benen...

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2040.JPG
#3: DJ Jean aan de draaitafels.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2051.JPG
#4: Normaal zijn dit soort danseressen "plork", maar deze was wel cute :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2061.JPG
#5: Helemaal uit hun dak op "Feel It".

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2074.JPG
#6: Stampen! Deze gast wist de aandacht op zich te vestigen door op het paaldans podium zijn kunstjes te vertonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2101.JPG
#7: Zelfs DJ Jean werdt de keiharde muziek even te veel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2102.JPG
#8: Eindelijk lekkere verlichting!

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2188.JPG
#9: Fotomomentje inclusief Prodent smile :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2209.JPG
#10: Jongen met openstaande gulp wil met dame dansen (ja no way dat zij dat dus wil he!).

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2259.JPG
#11: Ook eens spelen met wat kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2261.JPG
#12: Lekker kontje ja.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2271.JPG
#13: Handjeschudden met de DJ.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2283.JPG
#14: Gewoon een lekkere plaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2303.JPG
#15: Knopjes en schuifjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2314.JPG
#16: En de huis-DJ van Club Lub.

Dat was het weer van mij, tot in 2007! Graag weer commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

guillaumemay schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:31:
[...]
Daar was ik dus mee aan het stoeien. Heb je/iemand er ook wel eens mee gespeeld? (hint: ervaringen?) :)
Ik vertrouw evaluatief gewoon niet zo, vooral bij tegenlicht situaties heb ik het gevoel dat hij het soms gewoon niet goed meet. In de praktijk (of nou ja.. die 10 foto's van gisteravond voordat ik weer terugging naar cw-average) heb ik het gevoel gehad dat m'n flitser iets zachter flitst als deze op evaluatief staat, wat in té onderbelichte onderwerpen resulteerde. Maar helaas heb ik dan niet meteen cw-average erna geflitst om te kijken of dat nou echt kwam door de meting, dus om nou meteen te concluderen dat het door de lichtmeting kwam is natuurlijk ook iets teveel van het goede.
Ik vind dit dus ook een interessante discussie. Ik ben al vrij in het begin begonnen met op CW te schieten omdat dit bevredigendere resultaten gaf op mijn D70. Evaluative, of zoals bij Nikon Matrix metering genaamd, werkt bij tegenlicht met behoorlijk wisselende resultaten. Als je daarna ook nog eens met preflashes gaat werken word het helemaal moeilijk. Laatste tijd wil ik het weer eens afwisselen. De D200 scheen er minder moeite mee te hebben.
fooker schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:54:
[...]
Ik heb nu afgesproken dat ik voor 20 euro per avond ga beginnen, dat is 2 uurtjes foto's maken en rest is zelf feesten verder krijg ik drankjes op kosten van de zaak.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit zwaar onbetaald is! Een barman neemt zijn eigen gear (welk gear eigenlijk?) toch ook niet mee naar zijn bar?
Je schiet 2 uur, bent daarna nog bezig met nabewerken. Moet ze daarna nog uploaden/mailen whatever. Daarnaast heb je contact momenten met je opdrachtgever waar ook tijd in gaat zitten. Kosten van je eigen website. Kosten/risico van je gear. En ga zo maar door. Voor € 20,- kom ik bij wijze van spreken alleen maar gedag zeggen en blijft mijn gear thuis liggen. Daarnaast zou ik nog gratis drank krijgen ook.

Die gratis drank behoord niet in de onderhandelingen te zitten. Iedereen die in een club/cafe werkt krijgt dat gratis, PUNT.
Omdat ik dit eigenlijk toch wat minder vond, heb ik dat hem ook gezegd. Hij heeft daarop geantwoord dat het voor hun op het moment niet meer kunnen en willen betalen, maar hij zei wel dat eind Januari we het hier nog eens over zouden hebben.
Het standaard smoesje dus...

Wat ik al eerder zei, zorg dat zowel hij als jij tevreden zijn over de afspraken. Als één van beide partijen dat niet zijn, dan moet je gewoon geen afspraken maken. Jij loopt risico met je gear, kan problemen krijgen met bezoekers. Als jouw camera gesloopt word, dan staat die cafe baas daar echt niet voor in! Jij bent je camera kwijt, hebt geen inkomsten meer en moet dus bij iemand anders gaan solliciteren. Je bent dus gewoon beter uit door een normaal baantje te zoeken....

Zet alles eens naast elkaar wat voor kosten je maakt, je schrikt jezelf wezenloos als je dat ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 12:30
Zo ook weer thuis :O

Was vanacht op Fubar een feestje in Club Rotterdam.. Jammer dat rond 2 uur de grote zaal dichtging en alles naar een klein zaaltje toe moest waar alleen de DJ booth verlicht was.. Verder alles pikkedonker.. Wel flink geexpirimenteerd..

Wat kiekjes :)

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/130/339282342_4c34c0d4e3.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/339282342/

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/131/339274701_b2142c6a98.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/339274701/

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/162/339430652_7c49fd4ddf.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/339430652/

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/127/339209422_7e71224f4f.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/339209422/

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/158/339217303_07eda2161f.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/ilovetechno/339217303/

Vind vooral de laatste wel wat hebben..

[ Voor 7% gewijzigd door ilovetechno op 31-12-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De laatste is domweg vet, belichting zou ik alleen wel ietsje terugschroeven maar hij is vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
neographikal schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:30:
De laatste is domweg vet, belichting zou ik alleen wel ietsje terugschroeven maar hij is vet :)
Dank je :) Zal zo nog eens kijken wat ik kan verbeteren.. Ik vond hem ook super .. Nu nog eens een hele set van dergelijke kwaliteit leren schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ rvangils én proller: Besef dat je nog een flink eind verder kan doorschieten (hah, woordgrapje :+ ) met het dragging the shutter idee. Neem eens het risico om nog eens een stopje, of twee, op te schuiven in sluitertijd, je flitser zal de bewegingsonscherpte toch grotendeels wel bevriezen.

@ jules: Dat fooker een schijntje gaat vangen is duidelijk (en dat weet hij ondertussen ook wel) maar het is niet zo zwart als je nu doet overkomen. Hij hoeft niet na te bewerken, begreep ik uit een eerdere post hier, (op een batch resize na misschien), hij hoeft niet te sorteren, hij hoeft geen eigen website te onderhouden en ook, omdat dit z'n eerste stapjes zijn, nog niet moeilijk te doen met acquisitie.

Kortom, je hebt gelijk, maar je oordeelt in dit geval (weer eens ;) ) teveel / tè sterk vanuit professioneel oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:30:
af en toe wat zwaar overbelichte fotos hebben ook wel wat hoor :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:36:
[...]

af en toe wat zwaar overbelichte fotos hebben ook wel wat hoor :Y :Y :Y
De foto was van orgine vrij overbelicht.. Nog even wat zitten proberen maar meer als dat kon ik er niet van maken.. Indien iemand denkt dat zijn/haar photoshop skills beter zijn kan ik hem de orginele RAW mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

JumpStart schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:12:
@ rvangils én proller: Besef dat je nog een flink eind verder kan doorschieten (hah, woordgrapje :+ ) met het dragging the shutter idee. Neem eens het risico om nog eens een stopje, of twee, op te schuiven in sluitertijd, je flitser zal de bewegingsonscherpte toch grotendeels wel bevriezen.
Daar ben ik idd mee bezig om te kijken hoe of wat. Beetje kloten met sluitertijden enzo. Maar vanavond liep ik tegen een rotpunt aan. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_1959.JPG
Verlichting 90% van die avond.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/301206/IMG_2259.JPG
Ronde zaal, met daarin weinig verlichting.

De enige verlichting die avond was die vierkante stellage. Een stel kiddo's bediende het lichpaneel, en hadden werkelijk geen idee waar ze mee bezig wasren. Ze kenden bekende dansnummers niet, waardoor de verlichting lekker doorknipperde als er een rustiger moment kwam. Echt 3x niks. beetje jammer, ik had er zelf meer van verwacht. Eigenlijk wsa het gewoon een kut avond. Slecht publiek (bijna niemand wilde op de foto, what the fuck?), de verlichting was echt helemaal niks. Een grote ronde zaal met alleen in het midden een stellage. Tja, het was in een sportcomplex, en daar in een zaal waar men ook vergaderingen en danslessen houdt. Oftewel, helemaal geen zaal voor dit soort doeleinden. Het enige leuke eraan was dat DJ Jean en DJ Ko-c lekker draaiden. Verder was het voor mij gewoon echt een uitdaging, ééntje die ik gewoon niet aan kon. ISO 1600, f/2.8, zelfs die combo gaf bij mij nog niet het gewenste resultaat. De meeste foto's moest ik ook "licht invullen" wilde ik er een beetje iets uit krijgen.

Heb echter wel weer een hoop dingen geleerd. Ik heb mensen ook gewoon gevraagd of ze even naar het licht willen gaan staan. De meeste zijn daar niet zo moeilijk in, maar een aantal bleef gewoon staan en dacht maar aan 1 ding: foto en bier. En dan moet je gewoon tegen een donkere muur schieten. Daarnaast lekker met de flits kunnen spelen, de omnibounce eens geprobeerd met verschillende standen. Voor mij was het een heel nuttige avond iig. :)

Tot slot nog even een vraagje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/guillaumemay/temp/meflash.jpg

Ik zie hier guillaumemay met een zonnekap werken. Vanavond waren er ook gasten die een zonnekap gebruikten. Werkt dat nou een beetje? heeft dat nut? Je wil toch juist zoveel mogelijk licht vangen? Of is het ter bescherming van de lens? Of heeft het echt ook nut? Ik snap het idee achter een zonnekap bij low-light situaties niet zo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 31-12-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vergelijkbaar met een donker zaal zoals rapture in "[Ervaringen] partyfotografie deel 5"

Ik had die foto's met een kitlens 18-55/3.5-4.5 volledig open en iso 1600 getrokken. De sluitertijd is wel richting 1/15, 1/13, 1/10 geduwd zodat ik nog wat licht binnenkrijgt.

Zonnekappen dienen om storend licht (kunnen voor reflecties zorgen) weg te houden en om de objectief beetje te beschermen.

Vannacht ga ik met de camera "op jacht". ;)

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 31-12-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
proller schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:53:
[...]

Daar ben ik idd mee bezig om te kijken hoe of wat. Beetje kloten met sluitertijden enzo. Maar vanavond liep ik tegen een rotpunt aan. Kijk maar:

[afbeelding]
Verlichting 90% van die avond.

[afbeelding]
Ronde zaal, met daarin weinig verlichting.

De enige verlichting die avond was die vierkante stellage. Een stel kiddo's bediende het lichpaneel, en hadden werkelijk geen idee waar ze mee bezig wasren. Ze kenden bekende dansnummers niet, waardoor de verlichting lekker doorknipperde als er een rustiger moment kwam. Echt 3x niks. beetje jammer, ik had er zelf meer van verwacht. Eigenlijk wsa het gewoon een kut avond. Slecht publiek (bijna niemand wilde op de foto, what the fuck?), de verlichting was echt helemaal niks. Een grote ronde zaal met alleen in het midden een stellage. Tja, het was in een sportcomplex, en daar in een zaal waar men ook vergaderingen en danslessen houdt. Oftewel, helemaal geen zaal voor dit soort doeleinden. Het enige leuke eraan was dat DJ Jean en DJ Ko-c lekker draaiden. Verder was het voor mij gewoon echt een uitdaging, ééntje die ik gewoon niet aan kon. ISO 1600, f/2.8, zelfs die combo gaf bij mij nog niet het gewenste resultaat. De meeste foto's moest ik ook "licht invullen" wilde ik er een beetje iets uit krijgen.

Heb echter wel weer een hoop dingen geleerd. Ik heb mensen ook gewoon gevraagd of ze even naar het licht willen gaan staan. De meeste zijn daar niet zo moeilijk in, maar een aantal bleef gewoon staan en dacht maar aan 1 ding: foto en bier. En dan moet je gewoon tegen een donkere muur schieten. Daarnaast lekker met de flits kunnen spelen, de omnibounce eens geprobeerd met verschillende standen. Voor mij was het een heel nuttige avond iig. :)

[afbeelding]

Ik zie hier guillaumemay met een zonnekap werken. Vanavond waren er ook gasten die een zonnekap gebruikten. Werkt dat nou een beetje? heeft dat nut? Je wil toch juist zoveel mogelijk licht vangen? Of is het ter bescherming van de lens? Of heeft het echt ook nut? Ik snap het idee achter een zonnekap bij low-light situaties niet zo ;)
De eerste heeft totaal geen onderwerp.. ik zie wel her en der lichten hangen..

2de foto: Je flits veel te hard in.. en je ISO wellicht ook wat omlaag.. En je sluiter mag ook wat hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook altijd m'n zonnekap erop, zon of niet, simpelweg vanwege de extra bescherming die het biedt. Het zit me niet in de weg, sterker nog: het geeft me nog wat extra grip. Over minder gevangen licht hoef je je geen zorgen te maken, want een zonnekap houdt alleen licht tegen vanuit hoeken waar je het niet vandaan wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]
[...]

Een grote ronde zaal met alleen in het midden een stellage. Tja, het was in een sportcomplex, en daar in een zaal waar men ook vergaderingen en danslessen houdt. Oftewel, helemaal geen zaal voor dit soort doeleinden. Het enige leuke eraan was dat DJ Jean en DJ Ko-c lekker draaiden. Verder was het voor mij gewoon echt een uitdaging, ééntje die ik gewoon niet aan kon. ISO 1600, f/2.8, zelfs die combo gaf bij mij nog niet het gewenste resultaat. De meeste foto's moest ik ook "licht invullen" wilde ik er een beetje iets uit krijgen.

[...]

[afbeelding]

Het laatste eerst: Die zonnekap is er voor wat extra bescherming, met name tegen rondspetterend vocht, en het stoten/vegen tegen kleffe kleding/mensen. Het is natuurlijk geen 100% bescherming, maar beter dan een compleet kaal front-element. En net zoals het buiten de kans op flare vermindert doet het dat binnen natuurlijk ook, want ook spots kunnen flink flaren.

Wat betreft de verlichting binnen... Je gaat nog versteld staan van hoeveel licht je van een paar meter hoog plafond kan bouncen! Flitskop recht omhoog (omnibounce eraf) en laat die flitser maar hard knallen. Je vreet je zo wel een stuk sneller door je flitser AAs heen en recycle tijden zijn ineens wat langer, maar dat moet geen verbazing zijn lijkt me.

* JumpStart heeft in, een zeer snelle flits van inventiviteit, zelfs wel eens van een verse, nog compacte, wolk uit de rookmachine gebounced. Dat leverde nog een prima plaat op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind die flares juist een leuke bijdrage leveren aan een foto, of ik moet een verkeerde definitie van flares hebben maar dit zie ik onder flares ;)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/bands/2005-10-14-chinapop/thumb/image06-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:35:
ik vind die flares juist een leuke bijdrage leveren aan een foto, of ik moet een verkeerde definitie van flares hebben maar dit zie ik onder flares ;)

[afbeelding]
Ik vind de foto die je als voorbeeld nou niet bepaald geslaagd.. maar flares kunnen inderdaad bijdragen aan een foto.. Maar meestal niet naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

ilovetechno schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:59:
[...]

De eerste heeft totaal geen onderwerp.. ik zie wel her en der lichten hangen..

2de foto: Je flits veel te hard in.. en je ISO wellicht ook wat omlaag.. En je sluiter mag ook wat hoger. :)
Moet je beter lezen, waarom ik de eerste foto post, niet vanwege dat het een mooie plaat is ofzo, maar om te laten zien hoe weinig an amateuristisch licht dat er aanwezig was 8)7

Nummer 2 was om eens te kijken naar de mogelijkheden met nabewerking, om eens een andere plaat uit de camera te toveren.

Tipje, lees voordat je blaat :/ NOFI maar die reactie was nergens voor nodig.
Wilko schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:04:
Ik heb ook altijd m'n zonnekap erop, zon of niet, simpelweg vanwege de extra bescherming die het biedt. Het zit me niet in de weg, sterker nog: het geeft me nog wat extra grip. Over minder gevangen licht hoef je je geen zorgen te maken, want een zonnekap houdt alleen licht tegen vanuit hoeken waar je het niet vandaan wil hebben.
Duidelijk. :)
JumpStart schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:11:
[...]
Wat betreft de verlichting binnen... Je gaat nog versteld staan van hoeveel licht je van een paar meter hoog plafond kan bouncen! Flitskop recht omhoog (omnibounce eraf) en laat die flitser maar hard knallen. Je vreet je zo wel een stuk sneller door je flitser AAs heen en recycle tijden zijn ineens wat langer, maar dat moet geen verbazing zijn lijkt me.

* JumpStart heeft in, een zeer snelle flits van inventiviteit, zelfs wel eens van een verse, nog compacte, wolk uit de rookmachine gebounced. Dat leverde nog een prima plaat op ook.
Daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Maar dan moet ik ws even met mijn flitscompensatie gaan spelen. Goede tip voor de volgende keer iig. Alleen krijg ik dan wel heel erg wit licht? Iig snap ik dan wel dat je natuurlijker licht krijgt, maar de achtergrond verlichten zoals bij dragging the shutter zit er dan toch niet helemaal in lijkt me? Maargoed, ik ga het gewoon een keer proberen, kijken of ik dat een beetje voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

1#
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/137/339536359_b713438ba0.jpg
2#Vanity Always nice to work whit!
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/155/339538407_60fe3959c4.jpg
3#Hey happy 2007 :P
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/125/339538344_8c1e3b588e.jpg
4#After Play?
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/142/339538113_85ac2c40a5.jpg
5#Giving me the Hair!
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/128/339538629_1fd2ca670f.jpg?
6#Think ur own thing :P
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/164/339538931_a0ed91e2dd.jpg

Avondje supperclub! Altijd gezellig! FF met de meiden op stap :) Die maken je foto avond altijd goed :P

Hier ff snel wat pics de rest nog niet uitgezocht. :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ik herkende meteen de voorzichtig steile trap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beetje overkill aan dezelfde dames nietwaar? ;)

Lijkt verder bijna op zo'n gratis preview van een porno site als je sommige foto's bekijkt? :? Was dat wat je wilde bereiken, of was het gewoon ook een geile avond?

[ Voor 64% gewijzigd door jules op 31-12-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
jules schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:35:

Lijkt verder bijna op zo'n gratis preview van een porno site als je sommige foto's bekijkt? :? Was dat wat je wilde bereiken, of was het gewoon ook een geile avond?
Wat het ook was het ziet er wel gezellig uit :P :9 ... Op mijn werk heb ik soms ook van die 'leuke' taferelen..

Overkill aan dames heb ik soms ook last van, meestal als het nog vroeg is en de hele tent vol staat met fotoschuwe tieners.. :p

Vraag me af waarom ik deze foto zo leuk vind.. O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/JEANS%20zat%2030%2D12%20ALbum/slides/jeans23.jpg
@hieronder, tis kunst!!!! :P

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 31-12-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een ideetje om een apart topic aan te maken mbt porno fotografie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@hos: Ik ben voor ;)

Ik heb ook nog wat geschoten vannacht; komt er morgen aan denk ik (geen tijd meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan neo dan misschien ook een goeie inleiding fabriceren voor het pornofotografie topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
[quote]proller schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:42:
[...]

Moet je beter lezen, waarom ik de eerste foto post, niet vanwege dat het een mooie plaat is ofzo, maar om te laten zien hoe weinig an amateuristisch licht dat er aanwezig was 8)7

Nummer 2 was om eens te kijken naar de mogelijkheden met nabewerking, om eens een andere plaat uit de camera te toveren.

Tipje, lees voordat je blaat :/ NOFI maar die reactie was nergens voor nodig.

[...]

Sorry ik had wat slaaptekort en heb eroverheen gelezen :+

p.s. Zijn er vanavond nog medetweakers op Ex Pr0nstar?

[ Voor 85% gewijzigd door ilovetechno op 31-12-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Bij deze wil ik alle partygeeks een hele fijne jaarwisseling wensen en dat we nog meer mogen prutsen met onze camera's in 2007! Voor de mensen die moeten "werken"; zet hem op, zet het vannacht nog online! Voor de mensen die niet gaan werken : vergeet je camera niet :)

Heel veel plezier allemaal!

XXX (jaja)

Curvemeister G / Reptile / Gerard / GerardHenninger.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Da's een mooi gebaar G, succes allen en vooraal een goed uiteinde!

Gisteren toevallig nog een 3e aanvraag binnen gehad voor een shoot vanavond. Busy, busy! Maar helaas, ik ga er maar 1tje doen :p. En daarna rollend naar huis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Dank je! Ook allemaal een voorspoedig 2007 gewenst.. en dat iedereen nog betere foto's mag maken dan in 2006!!

Ik ga tot circa 4 uur fotograferen en erna zoek ik de tap op! >:) Gelukkig hoef ik niet te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

jules schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:35:

Gewoon geile avond. Was daar voor die dames mee naar toe. Verder nog wel wat andere leuke zweer plaatjes hoor maar die volgen nog. Maar dacht beetje pr0n voor het oude jaar :P

Ik wil ook iedereen een Knallend 2007 wensen! En dat we nog veel mooie gekke plaatskes mogen dumpen op T.net. En uiteraard de standaard dingen: Gelukkig, Gezond en spetterend nieuwjaar :P

Oooh en strijkers en Bompijlen Strijkers en andere bommen gaan niet samen

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Marty26 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:51:
Ik wil ook iedereen een Knallend 2007 wensen! En dat we nog veel mooie gekke plaatskes mogen dumpen op T.net. En uiteraard de standaard dingen: Gelukkig, Gezond en spetterend nieuwjaar :P
Ik ga al knallend naar 2007, niet met vuurwerk, wel met mijn camera om geheugenkaartjes vol te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
jules schreef op zondag 31 december 2006 @ 08:28:
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit zwaar onbetaald is! Een barman neemt zijn eigen gear (welk gear eigenlijk?) toch ook niet mee naar zijn bar?
Je schiet 2 uur, bent daarna nog bezig met nabewerken. Moet ze daarna nog uploaden/mailen whatever. Daarnaast heb je contact momenten met je opdrachtgever waar ook tijd in gaat zitten. Kosten van je eigen website. Kosten/risico van je gear. En ga zo maar door. Voor € 20,- kom ik bij wijze van spreken alleen maar gedag zeggen en blijft mijn gear thuis liggen. Daarnaast zou ik nog gratis drank krijgen ook.

Die gratis drank behoord niet in de onderhandelingen te zitten. Iedereen die in een club/cafe werkt krijgt dat gratis, PUNT.

Het standaard smoesje dus...

Wat ik al eerder zei, zorg dat zowel hij als jij tevreden zijn over de afspraken. Als één van beide partijen dat niet zijn, dan moet je gewoon geen afspraken maken. Jij loopt risico met je gear, kan problemen krijgen met bezoekers. Als jouw camera gesloopt word, dan staat die cafe baas daar echt niet voor in! Jij bent je camera kwijt, hebt geen inkomsten meer en moet dus bij iemand anders gaan solliciteren. Je bent dus gewoon beter uit door een normaal baantje te zoeken....

Zet alles eens naast elkaar wat voor kosten je maakt, je schrikt jezelf wezenloos als je dat ziet!
Het blijft dat ik echt een beginner ben, maar dat wil ik zo snel mogelijk veranderen. De situaties waarin ik nu moet schieten zijn best moeilijk, daar leer ik veel meer van dan wat vakantie kiekjes enzo maken. De camera lag voorheen meer stil dan hij gebruikt werd. Daarom ben ik al blij dat ik iets van ervaring op kan doen, ookal betaald het dan niet perfect. Toch vind ik dat bedrag best redelijk en eind januari zal ik de eerste zijn die om een gesprek vraagt. :)

Voordeel van het werk, is dat ik simpelweg stuk of 150 foto's maak. Het kaartje inlever, de kroegbaas doet de rest. Het kost mij dus niet echt veel meer dan die paar uurtjes. :) Daarnaast vermaak ik me nog ook tijdens het schieten _/-\o_ Vergeleken met een ander soort baantje word ik hier veel beter behandeld.. _/-\o_

Toch kan ik eigenlijk wel begrijpen waarom ze maar 20 euro per avond kunnen/willen betalen. Ze weten nog niet exact wat ze van mij moeten verwachten, en ze zijn pas opgestart. Het cafe is nu 3 weekjes open. Dus kan me wel indenken dat ze de kosten laag moeten houden.

Naast het voordeel van gratis uitgaan, wat ik dus in feite ook heb en dat is voor mij echt wel handig, is het ook veel sjieker om te zeggen dat je partyfotograaf bent, als vakkenvuller of callcenter medewerker. Hell ik krijg opeens aandacht van de meiden 8) , plus ik heb een instant excuus om alleen uit te gaan, "Ik werk hier". :)

Al met al ben ik voorlopig zeer tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een preview van Happy6 foto's:

Er was licht in de Psy Trance zaal.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6-preview1.jpg

Monica Electronica in de Electro zaal.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6-preview2.jpg

Na verloop van tijd merkte iemand van de security dat mijn camera op en mocht niet meer fotograferen op deze evenement. Dus het was gedaan met foto's trekken.

Nu slapen en morgen rustig fotosoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela psytrance ? waar was dat ? en monica electronica, altijd leuk en hele gezellige meid :Y :Y :Y

zo eerst naar blijburg geweest alwaar het nogal druk was dus toen om 4 uur naar huis gegaan en vandaar uit nog naar een kraakfeesie achter sloterdijk geweest. best wel grappig, heleboel herkenning aldaar bij de dj's en bezoekers die me nog van de stubnitz herkenden en wederom op de foto moesten natuurlijk :+

maar nu eerst slapie doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Heren en dames, een heel voorspoedig 2007 toegewenst. :*) Geniet ervan, en ik hoop dat het begin leuker was dan mijn geval.

heb net de afterparty achter de rug en ga nu lekker even een middagdutje doen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok en nu in omgekeerde volgorde wat fotos dus om te beginnen met de afterbrak

mijn overbuurman, alleen was de lens nog beslagen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image19.jpg

2 verontwaardigde zussen die hun foto bij de arc of goa niet konden terugvinden
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image29.jpg

nog 2 dames waarvan een vriendin van de linker verontwaardigd was over een foto van amstelrust alwaar ze met haar vriendin massages gaf. (ging over de omvang van haar achterste of zoiets :p )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image27.jpg

beetje flitsen op dansend publiek kan ook geen kwaad
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image25.jpg

tja gewoon wat detail
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image31.jpg

yep je kwam niet zomaar naar binnen je moest eerst wat triviant vragen beantwoorden mbt de organisatoren :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-vaag/thumb2/image01.jpg

ok nu eerst eens gaan lunchen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Mijn O&N werd gevierd in de club van een vriend (m'n oude werk); gezellig met vrienden en vriendinnen het nieuwe jaar in.....

#1 - We beginnen met genoeg drank
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh001.jpg

#2 - Dan wat vuurwerk (let ook op de geweldige fotografie op de gevel :P )
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh028.jpg

#3 - Iedereen moest verkleed
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh041.jpg

#4 - Dus tja
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh067.jpg

#5 - Vuurtje?
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh212.jpg

#6 - Al Capone?
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh145.jpg

#7 - Vriendinnetjes
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh114.jpg

#8 - Gerard-WC-shot (copyright - toilet dame)
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh170.jpg

#9 - Pauline van dichtbij.... zeg maar...
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20061231_bh183.jpg

En nu lekker niets doen....... en morgen ook niet.....:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy new year everybody !!!

One from Dracul.....

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/72426201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vette plaat Ralph!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zomaar wat plaatjes uit de serie van gisteren gepakt die ik zelf leuk vind. Ik heb gisteren weer eens lekker spontaan gedaan, fisheye erop, dichtbij pakken, 50mm voor de wat spontanere shots, etc :) Bewerking idem, lekker warm en een beetje speels hier en daar :)

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8461.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8465.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8496.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8553.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8587.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8639.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8652.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-01-01-inferno-got/IMG_8681.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Qrimetime in de HMH. Omdat m'n camera ter reparatie is heb ik de F30 maar gebruikt :9

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime7.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime9.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/xqrimetime10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

erg netjes gedaan, mooi dat je ondanks de compacte camera (met dito instellingsmogelijkheden) toch nog achtergrond ligt hebt mee kunnen nemen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Heeft even geduurd, maar hier een paar plaatjes van afgelopen zaterdag in de Sugar Factory.
(Als het er teveel zijn, dan hoor ik het wel, maar wat mij betreft, hoe meer hoe beter)

1.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_06.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_07.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_18.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_19.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_24.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_29.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_30.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_31.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_32.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_36.jpg

11.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_38.jpg

12.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_39.jpg

13. De organisator (jammer dat hij er niet helemaal op staat)
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_56.jpg

14.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_33.jpg

En in het kader van p0rn vond ik deze redelijk toepasselijk:

15.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_47.jpg

16.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_54.jpg

17.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/electronation_30-12-06/electronation_30-12-06_64.jpg

Commentaar/tips meer dan welkom. Ik vind ze zelf toch nog een tikkeltje te donker, maar ik begin het het dragging the shutter gebeuren iets meer door te krijgen. Zeker vergeleken met vorige week. De verlichting ter plekke was niet zo mooi als in de melkweg; als ik toen wist wat ik nu wist dan..... ;)

Volgende keer ga ik meer op mijn compositie letten, wat (naast beheersen van de techniek) toch ook wel erg belangrijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CRiSiS schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:53:
Heeft even geduurd, maar hier een paar plaatjes van afgelopen zaterdag in de Sugar Factory.
(Als het er teveel zijn, dan hoor ik het wel, maar wat mij betreft, hoe meer hoe beter)
Als je nu ook nog eens de check images knop gebruikt, dan zijn we allemaal happy. Dan maakt die hoeveelheid voor mij (en ik neem aan ook anderen) ook niet zo veel uit. Zie overigens ook in de topic waarschuwing boven de quickreply o.a.

Je boekt iig vooruitgang, altijd leuk om mee te maken ;)

Als je ze overigens te donker vind, waarom maak je ze dan niet lichter? Daar heb je photoshop voor of weet ik veel wat voor ander programma?

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 02-01-2007 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

8< 8<
13. De organisator (jammer dat hij er niet helemaal op staat)
[afbeelding]
Roy!

De linker hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Site_nu-echt/GF6N9247.jpg

Ze zijn inderdaad wel een pietsje donker, blijf oefenen met 'dragging the shutter' zou ik zeggen. En gebruik alsjeblieft het juiste formaat foto's of minstens de [check images] knop. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 02-01-2007 09:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@@ Jules & Floris:

Thanks, ik heb check-images gedaan; formaat was al volgens de regels iig. Was laat gisteren.
Ja Roy idd! Super aardige gozer..En zjin leuke feestjes van Electronation, ik ben hooked iig ;)

Verder nog tips misschien behalve dan het wat te donker is? Ik kan wel editten uiteraard in photoshop of zelfs nog in Capture One, maar ik vond de kwaliteit er niet beter op worden, vandaar ;)

Voor volgende keer ga ik een andere lens testen, 24-105L F4 IS, iemand toevallig ervaring met deze lens & party fotografie? Het extra bereik ten opzichte van de 17-40L lijkt me op zich wel erg prettig. Hoop alleen dat 24mm wijd genoeg is voor een crop camera.

@pvdplanet: Erg mooie foto's! Helemaal als je bedenkt dat ze met een CM zijn gemaakt!
@neo: Zo'n fish-eye geeft echt leuke effecten! Hoop ik ook ooit eens te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vind 24 te lang op een cropcamera en daarom heb ik zelf besloten om de 17-40 te houden en geen 24-105 te halen :) Misschien dat ik het ooit nog doe als ik naar fullframe overstap, maar op crop is de 17-40 een erg prettig bereik voor dit werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We have a good number of great party-photographers here. I'm impressed by your work here !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier nog wat van de nieuwjaarsborrel in de blaffende vis, uit de categorie 'heel ander feesie'

de eigenaar die biertjes doorgeeft
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-blaffendevis/thumb2/image22.jpg

floor de barmedewerkster die echt een stem heeft waar je de rillingen van krijgt. lijkt een beetje op mellisa etheridge (oei deze hoort eigenlijk in het dooie concertfotografie topic thuis geloof ik )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-blaffendevis/thumb2/image36.jpg

Enige jammere van de ST-E2 is dat je alleen standje auto-focus kan gebruiken en niet AI-servo. heel jammer als het onderwerp net nog 10 cm beweegt zoals hier denk ik het geval is van het focus probleempje :'(
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-blaffendevis/thumb2/image38.jpg

de barmedewerksters
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-01-blaffendevis/thumb2/image53.jpg

zo en nu maar weer eens even gaan lunchen aldaar, tot laterzzzz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:10:
Enige jammere van de ST-E2 is dat je alleen standje auto-focus kan gebruiken en niet AI-servo. heel jammer als het onderwerp net nog 10 cm beweegt zoals hier denk ik het geval is van het focus probleempje :'(
Is met mijn Speedlite 430EX niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

rapture schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:12:
[...]
Is met mijn Speedlite 430EX niet anders.
550EX ook niet anders ;) Kwam ik ook achter afgelopen weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GerardHenninger schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:49:
En nu lekker niets doen....... en morgen ook niet.....:P
Damn Gerard, je foto's zien er echt super uit. Ik heb net eventjes op je website gekeken, toppie allemaal. Echt heel sjiek, ook de scherpte in de foto's vind ik geweldig, je kan de porien tellen :D
Ik heb het idee dat je soms een fisheye gebruikt, dat vind ikzelf altijd heel erg sjiek uitzien.

Ik vroeg mij toch een ding af, ik hou nu vooral mijn camera zo recht mogelijk. Voordat ik mijn tijd ga verdoen met spelen met foto's maken op een hoek, zou ik willen vragen of dat verstandig is?
Of moet ik zoveel mogelijk recht blijven schieten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
[...]

Fijn zaaltje eej dat Prieel, ellendig warm & benauwd en een acoustiek van een blok steen ;)

(ik heb btw nog een foto van de kerstparty van je toen die Marco Borsato imitator op 't podium stond)
ja, toen zat ik ff achter 't licht aldaar, Rood is wel een simpel nummer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
fooker schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:43:
[...]

Damn Gerard, je foto's zien er echt super uit. Ik heb net eventjes op je website gekeken, toppie allemaal. Echt heel sjiek, ook de scherpte in de foto's vind ik geweldig, je kan de porien tellen :D
Ik heb het idee dat je soms een fisheye gebruikt, dat vind ikzelf altijd heel erg sjiek uitzien.

Ik vroeg mij toch een ding af, ik hou nu vooral mijn camera zo recht mogelijk. Voordat ik mijn tijd ga verdoen met spelen met foto's maken op een hoek, zou ik willen vragen of dat verstandig is?
Thanks! Scherpte komt vooral door de gebruikte hardware en settings, maar soms doe ik er ook nog wel een kleine USM overheen (in Capture One).

Ik gebruik inderdaad ook een fisheye en tijdens die betreffende avond iets vaker dan normaal, gewoon om het feit dat ie klein is en omdat ik dan niet met 3kg in m'n hand rondloop.

Je kan prima spelen met de compositie van je foto's, vooral in het uitgaansleven. Er zijn geen echte regels voor, gewoon draaien, schuin, van boven, van onder etc etc. Het is niet alsof je landschappen schiet en dat alles kaarsrecht moet zijn. Hou er wel rekening mee dat je onderwerp duidelijk op de foto staat.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
fooker schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:43:
Ieder z'n eigen stijl natuurlijk, maar de foto's zien er 'schuin' wel wat dynamischer uit natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps vraagje alhier, het valt me op dat mijn fotos nogal 'mat' overkomen terwijl ik bij de anderen meer 'glans' ontwaar. heeft dat te maken met de nabewerking of met de manier waarop ik de fotos maak (meestal is standaard mijn camera op 1600 iso 1.8f en 1 stop onderbelichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:19:
ps vraagje alhier, het valt me op dat mijn fotos nogal 'mat' overkomen terwijl ik bij de anderen meer 'glans' ontwaar. heeft dat te maken met de nabewerking of met de manier waarop ik de fotos maak (meestal is standaard mijn camera op 1600 iso 1.8f en 1 stop onderbelichten)
Misschien omdat je foto's door het gebrek aan licht wat "bewogen" zijn. Je flits daarnaast amper... en het zal ook wel een stukje bewerking zijn..... Schiet je JPEG of RAW? En welke software (voor RAW?) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Misschien omdat je foto's door het gebrek aan licht wat "bewogen" zijn. Je flits daarnaast amper... en het zal ook wel een stukje bewerking zijn..... Schiet je JPEG of RAW? En welke software (voor RAW?) gebruik je?
ik schiet jpg en raw maar voor het maken van mijn compilaties gebruik ik de jpg's en converteer die mbv irfanview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Irfanview dumpen, ik heb dat progsel ook een tijdlang gebruikt maar bij het resizen leverde het toch artefacts op :) Gewoon PS'en of je RAW-converter het direct goed uit laten spugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Commentaar/tips meer dan welkom. Ik vind ze zelf toch nog een tikkeltje te donker, maar ik begin het het dragging the shutter gebeuren iets meer door te krijgen. Zeker vergeleken met vorige week. De verlichting ter plekke was niet zo mooi als in de melkweg; als ik toen wist wat ik nu wist dan..... ;)
De zoektocht naar juiste balans tussen available light en inflitsen, deze foto heeft teveel available light en te weinig flits. Op tijd zulke omstandigheden ontdekken en settings aanpassen.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6-preview3.jpg

Hier is het onderwerp voldoende belicht en nog altijd teveel available light.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6-preview4.jpg

Achteraf kan je ff croppen om de compositie beetje bij te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/foto/happy6-preview5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 02-01-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
hos, mail eens een willekeurige RAW naar gerard [apepiemeltje] gerardhenninger.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:47:
hos, mail eens een willekeurige RAW naar gerard [apepiemeltje] gerardhenninger.net
hmmm ik krijg een error terug
host gerardhenninger.net [81.171.108.178]: 550-Verification failed for
<SRS0=sK2n+A=GL=thehospages.com=hos@yourhostingaccount.com>
550-Called: 65.254.254.58
550-Sent: RCPT TO:<SRS0=sK2n+A=GL=thehospages.com=hos@yourhostingaccount.com>
550-Response: 550 mailinc28: Host 81.171.108.178, error:
R5.1
550 Sender verify failed

:(

ik heb nu maar via je contact form op je website een berichtje gezet met een linkje erbij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:08:
[...]

hmmm ik krijg een error terug
host gerardhenninger.net [81.171.108.178]: 550-Verification failed for
<SRS0=sK2n+A=GL=thehospages.com=hos@yourhostingaccount.com>
550-Called: 65.254.254.58
550-Sent: RCPT TO:<SRS0=sK2n+A=GL=thehospages.com=hos@yourhostingaccount.com>
550-Response: 550 mailinc28: Host 81.171.108.178, error:
R5.1
550 Sender verify failed

:(
awww, hahaha
gerard [aaap] 2nite.nl

En anders moet je hem even uploaden ergens :P

@MODS :
Sorry voor deze slowchat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een ideetje voor de mods om zoiets als PM (private messages) aan te slingeren op dit forumpje :p

en gerard zie nog mijn edit erboven ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Schat, dat werkt allang, maar je zult zelf even een vinkje in de voorkeuren moeten zetten :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:14:
Schat, dat werkt allang, maar je zult zelf even een vinkje in de voorkeuren moeten zetten :*
:$ :$ :$ :$ :$

oh en gerard, heb je mijn berichtje nu ontvangen ? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
1.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0002.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0008.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0011.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0028.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0036.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0039.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.bandofmates.be/albums/diana_newyear%40pocket-2007-jeroen/0043.jpg

Enkele shots van het nieuwjaarsfeestje van mij studentenvereniging. Eerste keer eropuit met de IST DS en 360FGZ :)

[ Voor 3% gewijzigd door Desolation Angel op 03-01-2007 02:05 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)

Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html