[Ervaringen] partyfotografie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Hebben jullie echt lang met die Canons gespeeld (zeg maar een half uur of langer?) of was het echt even snel een paar plaatjes proberen te schieten in een paar minuten? En hebben jullie tot nu toe alleen maar met Nikons gespeeld?

Ik heb van Nikon eigenlijk alleen maar ervaring met een D70 en een D50. Hoewel de knopjes anders zaten, de scrollwieltjes ergens anders zaten, de menustructuur anders was, er geen grip onder zat, had ik toch geen moeite om te wennen aan beide camera's. En qua grip vind ik een kale 20D toch ook niet veel verschillen tussen de Nikons. De D50 is zelfs iets kleiner, dus zo'n grip is voor sommigen blijkbaar ook niet nodig.

Zet de ISO stand ergens op, geef me twee wieltjes of een wiel+knop combo om m'n sluitertijd en diafragma te veranderen, en een druk op de sluiterknop = foto opslaan op geheugenkaart. Waarschijnlijk dat mijn hands-on-ervaring (uit m'n Dixons tijdperk) met bijna alle merken en types tot een soort van cognitieve herkenning voor symbolen en knopjes heeft geleid (je moet toch wat doen in je pauze? :9). In ieder geval zie ik mezelf niet snel in de problemen komen als ik een camera van een ander merk in m'n handen krijg en een half uur de tijd krijg om uit te zoeken waar alle dingen, die ik nodig heb, zo ongeveer zitten. Dat ik daarna meteen 100% aan de slag kan is natuurlijk iets anders, maar een onwerkbare situatie is ook iets totaal anders. Anderen doen er helaas iets langer over om aan een nieuwe camera te wennen, maar wil dat automatisch zeggen dat het dan niet goed is en dat hetgene waar je aan gewend bent beter is? Natuurlijk niet.

Maar als je al tevreden bent met je huidige gear en geen tijd/zin of moeite ervoor wil doen om te wennen aan een andere camera, dan heeft het natuurlijk ook geen zin om over te stappen naar een andere camera, en kan ik best begrijpen dat je elk verschil met je huidige camera als een onoverbrugbare hobbel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
jules schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:36:
[...]
Toch maar weer een piccie erbij van julius aan het werk;
[afbeelding]Met een Nikon cam natuurlijk :P
Is het mijn verknipte geest of zie ik daar nu een 18%grijswaardeshirt?
Ik vraag me overigens af waarom je een op de cam gemonteerde flitser in slave-mode zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Toff schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:39:
[...]
Ik vraag me overigens af waarom je een op de cam gemonteerde flitser in slave-mode zou zetten.
Om een foto te maken van een andere fotograaf waarbij de flitser van die andere fotograaf afgaat op het moment dat je de ontspanknop indrukt. M.a.w. als je een foto wilt waar een ontstekende flitser op staat, is dat handig.

edit: Ik had trouwens mijn flitser eens per ongeluk nog in slave staan terwijl ik bij een politieauto stond die zijn flitsers aan had... Mijn accu was zo leeg 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172373 op 13-01-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 172373 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:02:
[...]

Om een foto te maken van een andere fotograaf waarbij de flitser van die andere fotograaf afgaat op het moment dat je de ontspanknop indrukt. M.a.w. als je een foto wilt waar een ontstekende flitser op staat, is dat handig.

edit: Ik had trouwens mijn flitser eens per ongeluk nog in slave staan terwijl ik bij een politieauto stond die zijn flitsers aan had... Mijn accu was zo leeg 8)7
hela misschien wel een tip dan om je flitser in slave modus op de hoedenplank te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:13:
[...]

hela misschien wel een tip dan om je flitser in slave modus op de hoedenplank te leggen :+
Gaaf wat een idee, zo gauw die flitst flits je terug, en is je nummerbord niet zichtbaar....jammer dat die andere camera niet even een voorflitsje geeft om te vertellen wanneer je moet flitsen, ben bang dat je al te laat bent met flitsen wanneer je reageert op de main flash..zeker een flitspaal zal wel een redelijk korte sluitertijd hebben....aan de andere kant, licht heeft relatief geen vertraging dus wanneer de inwendige vertraging van je camera kleiner is dan de sluitertijd van die ander, dan moet het lukken...
Zullen we hier even een topic over maken zodat we eindelijk van die vervelende post uit leeuwarden zijn?
:+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
guillaumemay schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:
Zet de ISO stand ergens op, geef me twee wieltjes of een wiel+knop combo om m'n sluitertijd en diafragma te veranderen, en een druk op de sluiterknop = foto opslaan op geheugenkaart.
Juist, dat riep ik ook al. Natuurlijk reageren camera's dan nog net wat anders, met name het flitsen geeft bij Nikon soms wat hardere resultaten is mijn ervaring, maar in de M-stand maakt het allemaal geen ruk meer uit. Twee wieltjes en gaan met die banaan :)

Waar ik trouwens wel telkens tegenaan loop is dat ik de SB-800 echt enorm stroef vind met het verplaatsen van de kop. (En dat doe ik nog wel eens, quote van Jules "Man, je lijkt Gerard wel met die flitser!") Bij de 550EX moet je twee knoppen induwen wat niet altijd handig is, maar het gaat allemaal supersoepel. Sterker nog, tenzij je in de uiterste standen zit hoef je nog niet eens de knop in te duwen om te kunnen verplaatsen, erg prettig :)

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 13-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
neographikal schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:20:
[...]

Juist, dat riep ik ook al. Natuurlijk reageren camera's dan nog net wat anders, met name het flitsen geeft bij Nikon soms wat hardere resultaten is mijn ervaring, maar in de M-stand maakt het allemaal geen ruk meer uit. Twee wieltjes en gaan met die banaan :)

Waar ik trouwens wel telkens tegenaan loop is dat ik de SB-800 echt enorm stroef vind met het verplaatsen van de kop. (En dat doe ik nog wel eens, quote van Jules "Man, je lijkt Gerard wel met die flitser!") Bij de 550EX moet je twee knoppen induwen wat niet altijd handig is, maar het gaat allemaal supersoepel. Sterker nog, tenzij je in de uiterste standen zit hoef je nog niet eens de knop in te duwen om te kunnen verplaatsen, erg prettig :)
Met de 580EX gaat het makkelijker... 1 knop indrukken en je dan je kop zo draaien als je wilt. Maar liever dat je op mij lijkt dan op Jules........stel je voor zeg.... Neo met Nikon hardware......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

[...]

Mijn SB-600 heeft één knop voor tilt en rotate, dat gaat allemaal soepeltjes (geen ervaring met canon-varianten). Op m'n SB-24 (die ik voornamelijk op m'n d1h gebruik) zijn het wel twee aparte knoppen, wat ik erg irritant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
[...]Ik vraag me overigens af waarom je een op de cam gemonteerde flitser in slave-mode zou zetten.
Anoniem: 172373 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:02:
[...]Om een foto te maken van een andere fotograaf waarbij de flitser van die andere fotograaf afgaat op het moment dat je de ontspanknop indrukt. M.a.w. als je een foto wilt waar een ontstekende flitser op staat, is dat handig.
Denk ik dus niet hier, want:
jules schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:08:
[...]Ik had geeneens een idee dat ie een foto nam, dus dat is nog extra veel humor.
offtopic:
[quote]Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:13:
[...]hela misschien wel een tip dan om je flitser in slave modus op de hoedenplank te leggen :+[/quote]
Moderne flitsers werken met verschillende kanalen, dus dat gaat niet lukken vrees ik. Ouderwetse flitsers met slave en ouderwetse losse slaveunits reageren op plotselinge lichtveranderingen. Dat kan zelfs een aansteker zijn, of een zaklamp. Ook niet echt handig in het verkeer, nog los van wettelijke bezwaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Net terug van 11 in Amsterdam, leuk feest met A Guy Called Gerald (die de hele tijd chagerijnig naar zijn 2 laptoppies aan het kijken was). De belichting ter plekke was echt waardeloos om te fotograferen. Pitch black of Strobe's 'r Us. Af en toe wat sfeerverlichting, maar ik daar moest ik de "objecten" echt lang voor laten wachten ;) Morgen maar eens kijken wat het resultaat is, maar na 2 uur hield ik het voor gezien (het fotograferen dan ;))

Wat doen jullie bij slechte lichtomstandigheden?

* J3roen schenkt nog een Baco in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door J3roen op 14-01-2007 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
CRiSiS schreef op zondag 14 januari 2007 @ 05:16:

* dodge_911 schenkt nog een Baco in ;)
Lightjockey dronken voeren en 'n eigen mannetje achter 't licht?
Tenminste, dat deed ik vroeger @MiXX weleens >:)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo dit weekend zowaar geen fotos van mij voor de verandering *O* even naar pacific parc geweest en toen nog de flexbar maar had camera niet bij me. en club 11 kan je toch hele leuke fotos maken. ik vond die lichtomstandigheden nooit zo hopeloos :S

en zoizo kan je daar natuurlijk waanzinnige reflectieshots maken, volgende keer eens proberen door mijn expensive flash thinghy naar het publiek te richten (onderstaande uiteraard nog op available light)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-03-03-clubmud/thumb/image08-big.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 14-01-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

* neographikal schenkt nog een Baco in ;)
Waar mogelijk bijsturen, maar de show is er voor de bezoekers en niet voor de fotograaf :) Dus als dat niet lukt, gewoon aanpassen en je best doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep creatief wezen, er zijn wel meer interesante dingen daar te fotograferen buiten de mensen om. alleen van de lift al kan je een dozijn fotos maken :+

http://thehospages.com/pi...-12-26-club11/image16.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Ik sluit me aan bij de rest: Als de lichtjock niet wil of kan helpen, dan is het een gevalletje "Suck it down!", dus maar roeien met de riemen die je hebt.

Geen achtergrond verlichting = geen sfeer, dus dan gaan ik maar freewheelen met de 10D op ISO 1600 of zelfs op standje Noise Hell™ en de 50/1,8 II erop, die dan vrijwel helemaal open gaat op f/2.

Ik ben dan niet vies om Het Pad van hos2 te Bewandelen, oftewel lekker lange sluitertijden :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zag recent een aardige oplossing bij de buren: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=38829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow dat is echt te gek, alleen denk ik niet dat die flitsers op mijn fietsie kunnen. maar zoizo leuk om te proberen om mbv mijn st-e2 eens te gaan tegenflitsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 15:52

Blerf

VroomVroom

1# Billy Nasty
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/156/356904287_439f047d77.jpg
2# Spelen met flitsers :P
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/156/356904439_927e3cba39.jpg
3# Wie o wie?
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/139/356904383_db9c7bacb6.jpg

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dank voor de reacties! Wat ik in het begin ook zeker heb gedaan is zoveel mogelijk gebruik maken van het weinige licht (wat op dit feest iig) heel erg centraal was, en ook waar het stampvol was ;) Maar op een gegeven moment werd ik er gewoon moe van om steeds iedereen te manoeuvreren naar het (stampvolle) gedeelte. Ik had ook geen kaartjes bij me (worden nu ontworpen) en dat begon me ook een beetje te irriteren want iedereen wilde (begrijpelijk) weten waar ze foto's konden vinden ;)

Iedereen die een foto wilde heb ik zoveel mogelijk naar het licht gebracht, maar ja, sommige snappen het nou eenmaal niet ;) De LJ heb ik maar niet aangesproken, ik denk ook eerlijk gezegd dat ze het express redelijk donker hadden gehouden vanwege de muziek; het was vrij donker (de muziek dan ;)).

Ik heb net een aantal bekeken en ik moet zeggen, het valt nog mee. Zal later nog wat posten.

Die link van DPZ, wauw. Dat zijn echt top platen. Echt ontzettend knap gedaan.

OT: Iemand hier ervaring met Pixelpost? Ik heb even rondgekeken en dat lijkt me een leuke webapplicatie voor het presenteren van mijn fotografie. Of weet iemand een beter alternatief?

[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 14-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nop, heb geen alternatief in de aanbieding, ik doe het nog via het ouderwetste handwerk mijn compilaties maken :+ (ben nog wel aan een project bezig om het ook automatisch te kunnen doen :p , maar dat loopt nog wel een tijdje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Een paar foto's van gisteren ( ben niet geheel ontevreden ). Overigens mijn eerste avond met een handstrap ipv van de camera om mijn nek. Heerlijk! Wat een genot ;)

1.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_5.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_6.jpg

7. Een gozer genaamd Gerald (MAN wat was hij chagerijnig de hele avond ;))
Afbeeldingslocatie: http://misc.intellit.nl/dump/got/elf/elf_7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door J3roen op 16-01-2007 19:11 . Reden: Spontane darmverkramping. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

guillaumemay schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:
Hebben jullie echt lang met die Canons gespeeld (zeg maar een half uur of langer?) of was het echt even snel een paar plaatjes proberen te schieten in een paar minuten? En hebben jullie tot nu toe alleen maar met Nikons gespeeld?
1e keer was een gehele avond, 2e keer was in totaal een 30-60 min ofzo. Hij voelde gewoon niet lekker aan, kon er naar mijn idee niet snel genoeg mee werken. In december was het een gehele avond, de 30D was toen zeker prettiger dan de D70, met name de autofocus. De belichting die avond was ook wat gelijkmatiger waardoor ik me er minder mee bezig hield. Afgelopen donderdag was dat anders, iedere hoek, iedere vierkante meter moest ik stevig aan de settings klussen. Die neckstrap vind ik totaal overbodig als je al een handstrap hebt. Hij zit meer in de weg dan dat hij nuttig is. Ook zat hij bij mij te strak wat ik achteraf pas merkte. Het gewicht met 70-200 + grip + 550EX was me ook wat te zwaar, icm volgens mij een iets kleinere zoeker dan de D200 zorgde dat er voor dat ik 3/4e van de tijd het oculair niet lekker voor m'n oog kon houden tijdens het zoomen en ik maar een half beeld zag. Toen ik ook nog eens de sluitertijden en het diafragma tegelijkertijd wilde veranderen werd het helemaal erg. Naar het schijnt heb ik toch nog aardige platen geschoten.
Zet de ISO stand ergens op, geef me twee wieltjes of een wiel+knop combo om m'n sluitertijd en diafragma te veranderen, en een druk op de sluiterknop = foto opslaan op geheugenkaart. Waarschijnlijk dat mijn hands-on-ervaring (uit m'n Dixons tijdperk) met bijna alle merken en types tot een soort van cognitieve herkenning voor symbolen en knopjes heeft geleid (je moet toch wat doen in je pauze? :9). In ieder geval zie ik mezelf niet snel in de problemen komen als ik een camera van een ander merk in m'n handen krijg en een half uur de tijd krijg om uit te zoeken waar alle dingen, die ik nodig heb, zo ongeveer zitten. Dat ik daarna meteen 100% aan de slag kan is natuurlijk iets anders, maar een onwerkbare situatie is ook iets totaal anders. Anderen doen er helaas iets langer over om aan een nieuwe camera te wennen, maar wil dat automatisch zeggen dat het dan niet goed is en dat hetgene waar je aan gewend bent beter is? Natuurlijk niet.
Ik hoop dat het duidelijk is dat het in een lowlight setting met wisselende lichtomstandigheden en een lompzware camera toch ff wat rottiger omstandigheden zijn dan als je buiten in het zonlicht loopt met een eenvoudige compact die je niet of nauwelijks kent. Zeker als de originele eigenaar wat settings getweaked heeft naar zijn eigen wensen en ik juist ook zoiets gedaan heb, echter net een andere kant op. Ik mis op zo'n moment bepaalde functies waardoor ik minder uit de voeten kan.
[...]
Haha, denk dat het jouw verknipte geest is :p
ik had het geeneens door dat deze foto gemaakt werd.
[...]

Mwa, ik doe wel meer dan dat met m'n camera.
De SB800/600 heeft net als de 550 EX een aantal vaste standen met daartussen losse draai/kantel mogelijkheden. Die Nikon knop mag misschien stroef gaan, maar is gewoon een kwestie van wennen. Hij is blindelings te vinden, iets wat ik over die 2 knoppen op een 550EX niet kan zeggen. Die knop achterop ligt me daarvoor net wat te diep. Overigens is het formaat ook wat klein waardoor je alsnog aardig wat moeite moet doen om hem in te drukken. Zelfde effect als wat jij waarschijnlijk bij mijn SB800 had.
Met een 2e flitser de verlichting wel naar je hand zetten :P. Zowat de gehele NYE in de silly heb ik zo rondgelopen. Niet dat de LJ zo slecht was (hij was wel dronken:P), maar d'r scheen wat verlichting verkeerd aangesloten te zijn waardoor andere verlichting niet gebruikt kon worden.
CRiSiS schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:42:
thx ;) Vraag me af hoe het met zijn gehoor is; 3 dagen per week en geen oordoppen zo te zien.
(Gebruik ze zelf ook niet, maar ik ben dan ook niet 3 dagen per week aan het werk)
Ze gebruiken dus wel oordoppen, tenminste, de kale van de 2 broers. Bij Beterhoren gehaald. € 120,- Die dingen liggen zo diep in hun gehoorgang waardoor ze niet opvallen. Geen idee welk merk het specifiek was. In ieder geval wel op maat gemaakte otoplastieken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo, weer eens wat fotootjes van mijn kant;

opening van een nieuwe gelegenheid. Goh, hoe zal hij heten?
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_060.jpg

Going to love that Tokina ultra wide angle;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_052.jpg

Nog maar zo'n soortgelijk shot dan;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_058.jpg

Nu duiden deze foto's niet echt "sfeer" aan als in gezellig;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg.php?img=jules_altro_20070103_007.jpg
(18-70 op D70)

There was music;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_053.jpg

.. some dancing;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_071.jpg

And last but not least, champagne
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_altro_20070103_073.jpg
(still loving that 10,5 mm fish)

Alles geschoten met een D200 + Tokina 12-24 (tenzij anders vermeld), onbewerkt en direct uit cam (op schalen, USM en logo stansen na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ze zijn mij wat te warm geloof ik. Ik snap dat de verlichting daar rood was, maar dat is meestal zo, kan het geel en rood ietsje minder?...misschien ben ik ook wel gewoon vervuild doordat ik altijd canon materiaal zie hierzo, waardoor nikon te rood lijkt. Misschien heeft nikon het wel aan het juiste eind, maar zo lijkt het allemaal net wat te

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 'some dancing' vind ik meer een rvangils foto hoor jules ,alleen dan iets kleurrijker :P (ps heb rvangils hier eigenlijk niet meer gezien, hopelijk hebben we hem niet weggejaagd met onze eerlijke kritieken O-) ) ben echt benieuwd waar hij de volgende keer mee aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nomad85 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:46:
ze zijn mij wat te warm geloof ik. Ik snap dat de verlichting daar rood was, maar dat is meestal zo, kan het geel en rood ietsje minder?...misschien ben ik ook wel gewoon vervuild doordat ik altijd canon materiaal zie hierzo, waardoor nikon te rood lijkt. Misschien heeft nikon het wel aan het juiste eind, maar zo lijkt het allemaal net wat te
Voordat ik er achter kwam dat de foto's te saturated, contrastrijk en te rood bleken, had ik deze shoot al gehad. Dus niks aan de settings getweaked tov de oudejaarsavond foto's. Canon is veelal (helaas) wat lafjes met de kleuren helaas. Dus mogelijk komt dat daardoor.
Anoniem: 167065 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:49:
die 'some dancing' vind ik meer een rvangils foto hoor jules ,alleen dan iets kleurrijker :P (ps heb rvangils hier eigenlijk niet meer gezien, hopelijk hebben we hem niet weggejaagd met onze eerlijke kritieken O-) ) ben echt benieuwd waar hij de volgende keer mee aankomt :)
Ben wel benieuwd in welk opzicht je hem een rvangils foto vindt? 't Is idd wel meer dat ik de foto heb gekozen omdat het mijn verhaaltje meer af maakt dan dat ik 100% tevreden ben hierover. Toch vind ik hem wel aan mijn "standaard" voldoen; emotie, kleurrijk, compositie, dynamisch, natuurlijke houding (of iig duidelijk dat hij aan het line/country dansen is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
jules schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:10:
Canon is veelal (helaas) wat lafjes met de kleuren helaas. Dus mogelijk komt dat daardoor.
Hmm. volgens mij is dat een kwestie van smaak. Als ik m'n foto's met flits zo rechtstreeks uit m'n Canon camera bekijk met AWB, dan valt het mij ook op dat ze warm van kleur zijn. Daar heb ik volgens mij al 1000x over geklaagd :P (zoeken in deeltje 4.. ok, 2x dan). Standaard is de temperatuur in 90% van m'n flitsfoto's > 5000K, terwijl ik dat meestal terugtrek naar < 5000K, omdat ik > 5000K vaak te warm vind. Kwestie van smaak dus, want sommigen vinden het juist mooi.

De verzadiging is ook een kwestie van smaak. De standaard instelling vind ik iets te verzadigde magenta en rood hebben. Bij m'n RAW-programma heb ik bij de kleurbalans van al m'n foto's cyaan een tikje sterker gemaakt om magenta iets te onderdrukken, maar dan wel weer de verzadiging, maar vooral het contrast omhoog (contrast beïnvloedt ook de kleuren). Een ander doet dit dus niet, en krijgt dus rodere en magenta-ere platen. Wat ook mooi kan zijn, die voorkeur verschilt weer per persoon.

En voor de JPGs rechstreeks uit de camera, ik heb die nu staan op neutral/contrast-3/saturation-1. Maar iemand anders kan daar naar eigen voorkeur natuurlijk standaard/contrast+1/saturation+7 ofzo van maken. Het is op zich dus afhankelijk van de gebruiker en zijn/haar eigen stijl. Ik denk dat ik bij een Nikon camera ook zou tweaken aan die instellingen om m'n eigen stijl erin terug te zien qua temperatuur en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Canon lafjes qua kleuren? Misschien komt het omdat ik alles natural schiet, toen je die vivid stand op de D200 gebruikte zagen de kleuren er werkelijk niet uit :X Ik hou van wat neutralere kleuren in de RAW-presets, die vividstand was echt over de top. :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 15-01-2007 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:10:
Ben wel benieuwd in welk opzicht je hem een rvangils foto vindt? 't Is idd wel meer dat ik de foto heb gekozen omdat het mijn verhaaltje meer af maakt dan dat ik 100% tevreden ben hierover. Toch vind ik hem wel aan mijn "standaard" voldoen; emotie, kleurrijk, compositie, dynamisch, natuurlijke houding (of iig duidelijk dat hij aan het line/country dansen is ;) )
onderwerp er helemaal op in een vreemde houding (ok wist niet dat het hier om line dancen ging) op een bijna lege dansvloer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Hoehoe, afgelopen weekend weer goed gewerkt. 2 avonden - 522 foto's :) Veel mensen wilde opeens op de foto. Sinds ik nu extreem lange sluitertijden gebruik, 1 seconde enzo gecombineerd met flits heb ik beetje last van bleke gezichten. Heb gezocht wat "wb shift/bkt" doet, heb dat nu op -"A4,M4" gezet. Hopelijk helpt dat voor warmere foto's en gezichten.

Ook zit er waarempel volgende week waarschijnlijk nog een 430EX op mijn camera. Met dank aan mijn ouders, die mij dat geld eventjes gaan sponsoren. :D _/-\o_

Het blijft erg donker bij deze kroeg, erg donker. Ik ga toch eens vragen of er semi-spots op de dansvloer gericht zouden kunnen worden. Het is bijna onmogelijk om daar nu een foto te maken. Meestal zit je met focusproblemen, al gaat die flitser dat hopelijk oplossen >:)

Voorbeeldjes:
Bleke mensen
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Vrij%20en%20Zat%20Album/slides/jeans101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.welovejeans.nl/fotos/Vrij%20en%20Zat%20Album/slides/jeans242.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Timo op 15-01-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die led spots zijn maar 60 euro of zo in duitsland. bere goed en zuinig en ze kunnen ook nog alle kleurtjes produceren die je maar wilt zodat je niet eenzijdige kleurtjes krijgt in je fotos ;)

en 522 fotos ?? het gaat hier op dit forum voornamelijk om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van je fotos :+

en ik zou je witbalans de witbalans laten en het gewoon op de pc aanpassen, deze cafebezoekers lijken wel aan geelzucht te lijden }:O (weet je zeker dat je een canon hebt ? :P )

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-01-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:04

YellowCube

Wait...what?

neographikal schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:50:
Canon lafjes qua kleuren? Misschien komt het omdat ik alles natural schiet, toen je die vivid stand op de D200 gebruikte zagen de kleuren er werkelijk niet uit :X Ik hou van wat neutralere kleuren in de RAW-presets, die vividstand was echt over de top. :)
de D200 heeft een vivid stand? :P
maar je hebt gelijk.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:39:
die led spots zijn maar 60 euro of zo in duitsland. bere goed en zuinig en ze kunnen ook nog alle kleurtjes produceren die je maar wilt zodat je niet eenzijdige kleurtjes krijgt in je fotos ;)

en 522 fotos ?? het gaat hier op dit forum voornamelijk om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van je fotos :+

en ik zou je witbalans de witbalans laten en het gewoon op de pc aanpassen, deze cafebezoekers lijken wel aan geelzucht te lijden }:O (weet je zeker dat je een canon hebt ? :P )
Hah, veel foto's inderdaad maar komt ook omdat ik veel met de instellingen aan het spelen was. Plus daarnaast was het onnoemelijk druk. Waardoor alle mensen veel portretfototjes willen. Zit je zo aan 200 foto's op een avond. :) Wilt niet zeggen dat deze stuk voor stuk goed zijn, maar ik ben gewend om door te schieten i.p.v te verwijderen.
de kwaliteit van de overige foto's mag je zelf beoordelen, er zijn er intotaal 313 op de website gekomen.

Witbalans aanpassen op de PC is niet echt mogelijk, de plaatjes moeten van de camera af gewoon -goed- zijn. Dit omdat mijn baas mijn geheugen kaartje mee naar huis krijgt. Hierdoor ben ik niet verantwoordelijk voor het uploaden van foto's :)

[ Voor 24% gewijzigd door Timo op 15-01-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Iemand komend weekend nog naar 013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

fooker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:55:
[...]
Witbalans aanpassen op de PC is niet echt mogelijk, de plaatjes moeten van de camera af gewoon -goed- zijn. Dit omdat mijn baas mijn geheugen kaartje mee naar huis krijgt. Hierdoor ben ik niet verantwoordelijk voor het uploaden van foto's :)
Als je slim bent probeer je daar iets aan te veranderen. Fotograferen is ook de kunst van het weglaten, dus het is handig om de meeste rotzooi eruit te gooien. :) Verder de witbalansjes nakijken, belichting hier en daar is aanpassen. Opzich hoeft het niet lang te duren, maar je foto's komen een stuk beter tot hun recht. :)
Of vind je baas het zo'n probleem om de foto's de volgende dag pas te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sowieso, ik lever een set met foto's aan die ik vind passen, niet zomaar een berg foto's - en je ziet maar wat je ermee doet. Ik corrigeer de spullen altijd wel na, sommige platen soep ik zelfs nog even zodat het er wat strakker uit komt :) Zomaar de kaart meegeven met fullres foto's? Nee dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh feesie in leiden ga ik denk ik toch niet naar toe, is dit weekend ook weer een trancefeesie in een kraakpand vlakbij huis. mochten daar nog geinterreseerden voor zijn dan hoor ik het wel.

maar wie weet , ik sta erom bekend dat ik me last minute kan bedenken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:03:
oh feesie in leiden ga ik denk ik toch niet naar toe, is dit weekend ook weer een trancefeesie in een kraakpand vlakbij huis. mochten daar nog geinterreseerden voor zijn dan hoor ik het wel.
Heb je iets meer info? Je hebt mijn e-mail mocht je het hier niet allemaal willen neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 15:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, ik ga ook voor de leeuwen. Heb toegezegd om 8 februari een gala van m'n opleiding vast te leggen, eens kijken wat ik er van bak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Nope, ik ben waarschijnlijk vrijdag wel achter de lichttafels in Tivoli te vinden als Speedy J daar draait/speelt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

fooker schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:28:

Ook zit er waarempel volgende week waarschijnlijk nog een 430EX op mijn camera. Met dank aan mijn ouders, die mij dat geld eventjes gaan sponsoren. :D _/-\o_
Haal dan ook even een omnibounce, dat scheelt weer in het harde flitslicht (alhoewel je zonder omnibounce prachtige platen kunt maken, kan ik inmiddels niet mee zonder. Flitser 45 graden omhoog en gaan met dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
proller schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:11:
[...]
Flitser 45 graden omhoog en gaan met dat ding!
Waar bounce je tegenaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
De omnibounce ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
In mijn geval is bouncen zeer handig, plafond in de kroeg is redelijk laag te noemen en wit. Weet bijna wel zeker dat hierdoor veel betere foto's mogelijk zijn dan met direct flitsen. Laat staan met de interne flitser. :P

Omnibounce heb ik direct meebesteld met mijn 430EX. Hoop dat deze snel aankomt..... >:) :9

Zondag ga ik platen schieten bij mijn danscursus, natuurlijk geheel vrijwillig. Deze komen op de website te staan met naamsvermelding en eventueel is er de mogelijkheid dat mensen foto's kunnen na-bestellen. Leuk als tijdsverdrijf en natuurlijk ideaal voor portfolio foto's. :+

Ben aardig op weg om een klein portfolio op te zetten, nog even de beste foto's uitzoeken, bewerken, wachten op de flitser en dan ben ik 'r helemaal klaar voor :)

Hoop dat mijn flitser er morgen of overmorgen aan komt, anders duurt het nog wel even denk ik voordat ik het echt goed door heb. :)

@ gerard:

oh.. :+ :P

[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 18-01-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Het was een vraag voor Proller hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Chiron schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:28:
[...]

Nope, ik ben waarschijnlijk vrijdag wel achter de lichttafels in Tivoli te vinden als Speedy J daar draait/speelt :)
Oke,

Maar er komen wat fotograven van feestagenda, phono, liquid-motion, en aangezien PVD hier fotos maakt voor Phono, dacht ik van ik vraag het ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

offtopic:
Zenith failliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Sorry, dit nieuwsbericht is nog niet goedgekeurd voor plaatsing en staat nog in de approve queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Laatst hier wat postjes over Zenith.
Vandaag in het nieuws dat het failliet is.
Na een jaar. met 1,5 miljoen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Tom schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:35:
Laatst hier wat postjes over Zenith.
Vandaag in het nieuws dat het failliet is.
Na een jaar. met 1,5 miljoen schuld.
Zo duur was ik toch niet... ? :P

Als het goed is komt er een doorstart, laten we het hopen, want het is een hele leuk tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
:D :D

Nog paar minuten en dan mag * Timo weer richting de kroeg :9.. Vandaag extra acties, veel gratis drank. Hoop dat 'r iets te doen is vandaag :+ Niet dat het weer zo leeg is als vorige week donderdag. Al zullen deze acties denk ik wel mee helpen aan de opkomst...

Ben van plan om even te overleggen met mijn baas, of ik toch de foto's thuis kan uitzoeken en bewerken. Na jullie advies ben ik namelijk eens gaan editen en daar kwamen nog best leuke dingen uit. Mocht dat lukken dan schiet ik vanavond in RAW een 2GB kaartje vol. 8)

Waarschijnlijk krijg ik volgende week de 430EX binnen, met omnibounce. Denk dat ik de komende weken wel zoet ben O+

[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 18-01-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Oke, misschien een heel dom antwoord, maar dit is waar ik mijn flitser voor misbruik:

Ik schiet (sinds kort) via dragging the shutter. Om dan de mensen te bevriezen flits ik 2nd curtain flash. De flitser staat dan op -1/3, en 45 graden omhoog, met omnibounce. Voordeel hierbij is dat de flits niet te hard is, en lekker diffuus is (geen harde schaduwen meer). Ik heb ook al met de flitskop gewoon recht vooruit geflitst, maar ik vind de foto's dan te "geflitst". Met 45 graden omhoog komt het nét wat mooier uit. De flitser op -2/3 zetten vind ik niks, dan is de flits weer niet krachtig genoeg, of ik moet zonder omnibounce flitsen, maar dan krijg ik weer die harde schaduwen.

Ik zal wel iets verkeerd doen zeker ;) (vandaar je vraag, toch?).

Owjah, de sluitertijd langer maken gaat bij mij niet zo lekker, ik heb soms last van een trillende hand, geen idee waarom, maar dan merk ik echt de beperkingen van mijn lichaam zeg maar... Gelukkig heb ik sinds kort een lens met IS en ik moet zeggen dat dat echt héél lekker werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 18-01-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou even het woord 'bouncen' opzoeken in een engels nederlands woordenboek proller ;)

en weet je zeker dat je lens 17-85 mm is ??

ondanks de knipoog heeft proller heel weinig aan dit soort opmerkingen. Zo'n ding heet nu eenmaal een omnibounce

en zijn hier nog gemotiveerde partyfotografen aanwezig ? http://www.udc.nl/ }:O

[ Voor 64% gewijzigd door YellowCube op 19-01-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:44:
ik zou even het woord 'bouncen' opzoeken in een engels nederlands woordenboek proller ;)

en weet je zeker dat je lens 17-85 mm is ??
Ja bouncen is weerkaatsen, dat snap ik ook nog wel ja. Maar wat wil je daar mee zeggen dan? Dat ik moet bouncen tegen een plafond ofzo? Of tegen andere mensen aan? Ik gebruik mijn omnibounce omdat het licht dan meer diffuus / minder hard wordt :) Zoals ik dus al in mijn verhaaltje uitgelegd heb. Maar als je zo nodig commentaar hebt op mijn manier van flitsen, zeg er dan ook even bij wat er mis gaat, is plaats van zo'n domme en flauwe verwijzing naar het woordenboek.

En uiteraard weet ik met wat voor spul ik rondloop :(

http://www.canon.nl/For_H...nses/EF_1785mm_f45IS_USM/

Beetje jammer weer van dit topic, dat er nooit eens normaal gereageerd kan worden als iemand om advies vraagt.

Dit is niet persoonlijk aan jou maar gewoon over het algemeen. Als je dan commentaar hebt, help iemand dan ook een beetje...

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 19-01-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hela ik ben ook geen bounce expert hoor, dus ik weet ook niet wanneer je juist wel via het plafond moet bouncen of juist niet :p (heb dat ding ook nog niet zolang hoor)

oh en ik kende alleen de 17-55 2.8 IS van canon , wist niet dat er ook een andere versie was met kleiner diafragma :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
Dat er in dit topic vaker wat "harder" gereageerd word komt omdat er vaker dingen gevraagd worden die al te vaak gevraagd zijn. Denk dat er ook in mee speelt dat er hier een aantal mensen een extra belegde boterham verdienen en daardoor minder snel hun kennis willen spreiden en hier komen om op een hoger niveau te discussiëren.

Ikzelf ben ook geen bounce koning, ik pak liever een 2e flitser erbij waar ik meer resultaat mee behaal, of ik schiet juist direct. Dat laatste past overigens ook meer in mijn stijl van fotografie. Welke techniek ik toepas is afhankelijk van omstandigheden, factoren die hiervan afhankelijk zijn; hoeveelheid aanwezig licht, bounce mogelijkheden, type feest/event.

Overigens heb ik laatst met iemand een discussie gevoerd over een IS variant op een groothoek tot begin tele lens voor partyfotografie. Die IS werd eigenlijk nutteloos bevonden, omdat hij in die situaties waarin hij hem wilde gebruiken hij juist niet bruikbaar was doordat het onderwerp zelf te veel bewoog. In mijn stijl van fotografie zou het wellicht een aanvulling zijn, maar kan heel goed begrijpen dat het bij anderen juist geen aanvulling is. Daarnaast heb ik zelf een relatief vaste hand. Voor webformaat schiet ik gerust plaatjes met een sluitertijd van 0,5-1 sec. Als je van je zelf uit veel trilt dan kan IS daarentegen wel aardig helpen. Wellicht is het ook eens interessant om wat meer oefeningen te gaan doen, of onderzoeken waardoor dat komt. Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden echt niet zo'n vaste hand had zoals ik nu heb. Zelf heb ik er overigens geen speciale oefeningen voor gedaan, maar gewoon de algemene tips gevolgd die zelfs in iedere camera handleiding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:15:
[...]

Heb je iets meer info? Je hebt mijn e-mail mocht je het hier niet allemaal willen neerzetten ;)
hela heb je mijn meeltje nog ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:57:
[...]

hela heb je mijn meeltje nog ontvangen ?
Hey! Ja sorry had hem gisteren gelezen maar moest snel weg. Ik zou ook gaan, maar ik hoor echt net dat degenen die mee zouden gaan, toch niet meegaan :( Ik ben zelf ook nogal brak nog van gisterenavond, dus denk dat het een volgende keer wordt! Wordt wel weer tijd voor een leuk Goa feestje ;)

Gisteren met mijn hoofd tussen borsten gedrukt, gesandwiched door mooie dames........ jaren 80 feestjes maakt wel wat los bij vrouwen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:49:
[...]

Hey! Ja sorry had hem gisteren gelezen maar moest snel weg. Ik zou ook gaan, maar ik hoor echt net dat degenen die mee zouden gaan, toch niet meegaan :( Ik ben zelf ook nogal brak nog van gisterenavond, dus denk dat het een volgende keer wordt! Wordt wel weer tijd voor een leuk Goa feestje ;)

Gisteren met mijn hoofd tussen borsten gedrukt, gesandwiched door mooie dames........ jaren 80 feestjes maakt wel wat los bij vrouwen.. :)
hela hou me op de hoogte van dat soort feesies :+

oh en volgende week zondag is prog as a frog in wilhelmina pakhuis, echt te gekke feesies zijn dat altijd :) (alleen ben ik er nog nooit gesandwiched door roedels dames }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

haha, jaren 80 muziek, dat maakt veel los bij vrouwen idd. Moet weer es een glitterclub gaan doen. Neo, heb je binnenkort weer eens tijd? Doen we hem weer eens met z'n 2-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vanavond weer eens foto's maken op een feest, heb er echt zin in! (d'mob d&b in delft).
Wel een krappe ruimte (cafe), maar wel een leuk publiek, dus dat compenseert elkaar wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

jules schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:59:
Als je van je zelf uit veel trilt dan kan IS daarentegen wel aardig helpen. Wellicht is het ook eens interessant om wat meer oefeningen te gaan doen, of onderzoeken waardoor dat komt. Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden echt niet zo'n vaste hand had zoals ik nu heb. Zelf heb ik er overigens geen speciale oefeningen voor gedaan, maar gewoon de algemene tips gevolgd die zelfs in iedere camera handleiding staan.
offtopic:
Ik heb last van een vorm die tussen tremor en hyperthyreoidie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperthyreo%C3%AFdie) in ligt. En dan met name in mijn handen. Ik ben juist met fotografie aan de slag gegaan om zo een vastere hand te ontwikkelen. Tevens fotografeer ik volgens het boekje van Canon. Linkerhand onderaan de lens, rechterhand aan de grip. Mijn rechterarm leunt daarbij een beetje op mijn borst (elleboog). Gewoon netjes zoals het moet dus. Alleen ik tril gewoon heel erg van mezelf. Niets aan te doen helaas (medicijnen maken het ook allemaal niet zo veel beter, en ik kan er prima mee leven hoor, alleen met dragging the shutter loop ik eerder tegen problemen aan dan dat de meeste mensen dat doen.

[ Voor 2% gewijzigd door Nik op 20-01-2007 19:57 . Reden: linkje dr bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien is zoiets als tai chi wel iets voor jou proller, daarmee leer je je lichaam beter kennen en kan het eventuele effecten van de aandoening die je hebt verminderen of een oplossing voor zijn door de oefeningen die je daarbij doet.

oh en natuurlijk ook de knop indrukken tijdens het uitademen is ook niet onbelangrijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:10:
[...]

hela hou me op de hoogte van dat soort feesies :+
Elke 3de vrijdag van de maand is er 80's verantwoord in Hotel Arena. Erg leuk ;) Als je volgende keer mee wil laat even horen, ik kan waarschijnlijk wel gastenlijst voor je regelen.

Cursus available light schieten lijkt me leuk ;) Vooral daar!.. Het is zo ontzettend druk dat je eigenlijk alleen maar bij de minder sfeervolle delen kunt fotograferen. 17mm was ook echt nodig, als ik nu 24 had gehad dan denk ik dat het minder succesvol zou zijn (tenzij je maar 1-3 personen erop wil)

O ja, heel erg Off-topic, maar ik heb een soort van portfolio / gallery website opgezet (komt straks ook een photoblog ernaast) en zou wel commentaar willen of het wat is. Website: http://jg.intellit.nl.
(draait nu als dev. nog even op mijn servertje thuis dus kan soms wat traag zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:03:
misschien is zoiets als tai chi wel iets voor jou proller, daarmee leer je je lichaam beter kennen en kan het eventuele effecten van de aandoening die je hebt verminderen of een oplossing voor zijn door de oefeningen die je daarbij doet.

oh en natuurlijk ook de knop indrukken tijdens het uitademen is ook niet onbelangrijk !
Kijk dat is nog eens een gouden tip ;) Ga ik zeker mee aan de slag. Maar laten we maar verder niet te veel offtopic gaan en zeker niet over een lullige aandoening die ik heb, Wikipedia doet het erger omschrijven dan dat het is, maar ik heb gewoon last van trillende handen, en onverwachte bewegingen (dat laatste heeeel weinig, maar soms wel irritant).

Back to the partypics :P

Helaas kan ik vanavond niet uit, ik zit nogal met een toetweek in mijn maag, mijn examen ligt nu op het punt van eehm, mislukken, dus ik ga er even een weekje hard tegenaan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 20-01-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en het antwoord op de levensvraag 'en waar moet je nu wel naar toe bouncen ?' blijft nog steeds onbeantwoord }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201326

Het is idd net als een pistool afvuren, je admenhaling speelt een grote rol. Ik heb best wat geschoten (met een geweer) maar ben pas 1 jaar bezig met fotografie. En toch is mijn hand vaster als menig persoon met meer ervaring. Ik weet zeker dat het deels door je ademhaling komt. En wat ik doe is mijn adem inhouden als ik schiet. Zo blijft je longinhoud stabiel waardoor je lichaam geen andere bewegingen maakt.

Maak maar eens een kader van je handen, houdt dit op dezelfde afstand, richt op een object en adem diep in en uit. Je ziet een verticale verschuiving van het object. Dit komt omdat je longen in/uitzetten.

Genoeg daarover, vanavond maar weer naar outland, moet zo doorrijden, zal wel wat foto's posten. Dragging the shutter, lange sluitertijden etc.

Shoot them tonight voor degene die gaan!
proller schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Kijk dat is nog eens een gouden tip ;) Ga ik zeker mee aan de slag. Maar laten we maar verder niet te veel offtopic gaan en zeker niet over een lullige aandoening die ik heb, Wikipedia doet het erger omschrijven dan dat het is, maar ik heb gewoon last van trillende handen, en onverwachte bewegingen (dat laatste heeeel weinig, maar soms wel irritant).

Back to the partypics :P

Helaas kan ik vanavond niet uit, ik zit nogal met een toetweek in mijn maag, mijn examen ligt nu op het punt van eehm, mislukken, dus ik ga er even een weekje hard tegenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oei dat wordt een leuke discussie zo te horen 'to breath or not to breath that's the question' :+
even een polletje dan maar

[ ] ik schiet bij het uitademen
[ ] ik houd mijn adem in bij het maken van een foto
[ ] ademen ? wat heeft dat nu weer met fotografie te maken }:O

nadeel bij het inhouden van je adem is dat je gehele lichaam ook blokkeert en daardoor ook juist spanningen kan opwekken die tot beweging lijden. maar ik ben benieuwd wat er uit de poll gaat komen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 20-01-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:10:
oei dat wordt een leuke discussie zo te horen 'to breath or not to breath that's the question' :+
even een polletje dan maar

[ ] ik schiet bij het uitademen
[ ] ik houd mijn adem in bij het maken van een foto
[ ] ademen ? wat heeft dat nu weer met fotografie te maken }:O

nadeel bij het inhouden van je adem is dat je gehele lichaam ook blokkeert en daardoor ook juist spanningen kan opwekken die tot beweging lijden. maar ik ben benieuwd wat er uit de poll gaat komen :)
[x] ik houd mijn adem in bij het maken van een foto

Maar ben nu lam.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
GerardHenninger schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:52:
[...]

[x] ik houd mijn adem in bij het maken van een foto

Maar ben nu lam.......
offtopic:
Succes zometeen ;)

Ik houd ook al vanaf het begin af aan m'n adem in, vooral als je lange sluitertijden gebruikt is het handig, je staat gewoon stabieler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pffff iik bnen eeen beetje bra en zo }:O weltyrtujdytd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FG foto's
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e5845b1c4c7396be20a160ef83370eea/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2b1c533073edf46264b99c0a155042a8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb52a8249c7bcce2fb888d2192bca07c/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ff755a2168e3cd62974ba3abcfa523e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/26408e0a4924262d74a8f616d8f4cabd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4a43062cf9e831831aec8a8023515e18/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4411d589a9becd85dfa2bd0d4b0745fb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e80334f42b9efbe8b6fa8e4f69903f7f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71166a497819ac81e9bf46ce05e532fa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e5367afd79826510312edfca2138f85c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2fa1bb6efde346a5d65bc803481ecc9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0a8a01dfcdec9d374e81d4d6ebef76c8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a576b4b4484cc8acfa6eb28d08b3b26b/thumb.jpg

2: Gozer stond helemaal uit zijn dak te gaan, vlak voor de speaker. En ik vond het zelfs met oordoppen in nog aardig hard, niet voor niets drumm & Bass
3: MC, best bizar eigenlijk, stond daar gewoon de hele avond in de microfoon te lullen, ik zou een droge bek krijgen :P
11: $chick, kwam naar mij toe en vroeg of het een 350d was, bleek dat zij die had, de rest verstond ik niet echt, vanwege het volume, maar wel dat ze met mij op de foto wilde. Okee :P
12: opa aan het spacen :+ Deed vrolijk mee, ook om 4 uur snachts :P
13: en de plaat draaide nog lang en gelukkig.

Commentaar welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou jongens, ik ga mezelf maar eens voor de leeuwen gooien hier. Goafeestje in het LVC in Leiden. In de zaal was het stíkdonker, het enige licht kwam van een paar blacklights dus eigenlijk is het daarbinnen niet echt gelukt :P Er was echter ook een lounge met gelukkig een stuk meer licht dus daar heb ik me wel aardig vermaakt. Goed, niet lullen maar vullen heh:

#1 Knuffelen..
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics/albums/20070120goa-lvc/pictures/picture-92.jpg

#2 Rookwaren..
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics/albums/20070120goa-lvc/pictures/picture-37.jpg

#3 Een impressie van de hoeveelheid licht in de zaal. Hij's niet helemaal scherp maar ach. 1/2 seconde uit de losse pols, vind het nog best kunnen eigenlijk. Ik had misschien wel even die verdwaalde vlekjes rechtsonderin weg moeten halen.
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics/albums/20070120goa-lvc/pictures/picture-48.jpg

#4 Een van de weinig shots van binnen die nog enigzins gelukt waren. De meeste mensen keken me aan met een gezicht van "pleur op met je cam!", vond ik wel een beetje jammer
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics/albums/20070120goa-lvc/pictures/picture-49.jpg

#5 Laatste, deze vond ik ook nog wel grappig.
Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics/albums/20070120goa-lvc/pictures/picture-74.jpg

Het staat u vrij me compleet af te fakkelen.

Er liepen trouwens ook nog iemand met een D50 en iemand met een D200. Ik vond het wel grappig, aangezien je hier toch overwegend Canon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die met die d200 ken ik denk ik wel ,
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/parties/2006-08-03-boomfestival/thumb2/image124.jpg

gisteren toch naar ander feesie gegaan iets dichter bij huis anders was ik ook wel naar LVC gekomen. toch wel leuk dat om 7 uur er toch nog wat bekenden uit leiden naar amsterdam waren gekomen. net terug van lunchen dus zometeen de fotos uitzoeken . momentje geduld.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 21-01-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Jep, dat was 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh en 3 vind ik wel leuk geworden. bij 2 moet je je afvragen of iemand het wel leuk vind om zo op het net te verschijnen (een vraag die ik mezelf altijd stel als ik een foto plaats) . de rest doet me weinig.

oh en gisteravond nog met de 60mm 2.8 geschoten. hopeloze %^&*^&* lens. doet er minimaal 10 seconden over om een beetje normaal de focus te bepalen |:( |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 21-01-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Nummer 2 is een maat van me, gaat geen probleem worden. Had er zelf ook wel bij stilgestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Wie gaan er naar Flockers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ow, dan komt al dat partyflock grut hier naar het Gelredome

*zoekt dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Houden we het topic ook nog een beetje nuttig naast leuk mensen, dat het niet te chatterig wordt? Tnx :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkig heb ik nog geen last van partyflockers op de feesies waar ik naar toe ga :p

en hier dan wat fototjes van gisteravond om dit topic een beetje nuttig te houden :p . uit de serie 'het toilet' hier wat pics

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image67.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image81.jpg

en dan nog wat portretjes
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image34.jpg

ach ja en zij komt van onder de rivieren :p
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-01-20-squatfather/thumb2/image18.jpg

rest staat hier
http://thehospages.com/pi...s/2007-01-20-squatfather/\
}:O

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 21-01-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik weet niet waarom, maar ik vind het echt een topper! Kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
die heeft wat filmachtigiets, mooi hoor

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:28:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik vind het echt een topper! Kunst ;)
thanks, ik vind het ook de meest tot de verbeelding sprekende foto van het geheel. :)

is ook mooi licht dat blauw groenachtig. geeft heel aparte sfeer daardoor.

en je hebt een te gek feesie gemist , echt waanzinnig gewoon *O* *O* *O*

en dat filmachtig iets is denk ik wel een juiste omschrijving, alsof het een beeld is uit een cultfilm of zo van lang geleden

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 21-01-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:36:
[...]

en je hebt een te gek feesie gemist , echt waanzinnig gewoon *O* *O* *O*
:( :( :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:11:
Houden we het topic ook nog een beetje nuttig naast leuk mensen, dat het niet te chatterig wordt? Tnx :)
Volgens mij heeft niemand er last van... behalve jij dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dit topic begint wel steeds meer op HK niveau te lijken... hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Je hebt nu eenmaal te maken met (soms) sociale mensen die houden van uitgaan, ouwehoeren en fotograferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hela niet lullen maar je posts met fotos vullen :P

ik ben toch niet de enige die afgelopen weekend is uitgeweest en per ongeluk zijn camera mee had :?

en wat is HK ? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 22-01-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:23:
Je hebt nu eenmaal te maken met (soms) sociale mensen die houden van uitgaan, ouwehoeren en fotograferen :)
Daarom zou de HK op zich geen misplaatste plek zijn voor dit topic ;) Overigens is het bloed weer terug in de alcohol...
Anoniem: 167065 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:27:

ik ben toch niet de enige die afgelopen weekend is uitgeweest en per ongeluk zijn camera mee had :?
... vanavond een opdracht... maar wel een andere dan normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

GerardHenninger schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:46:
[...]

Volgens mij heeft niemand er last van... behalve jij dan......
Als er Topic Reports komen over het lage danwel chat-niveau van een topic, hebben mensen er last van - ikzelf niet overigens, aangezien ik dit topic niet volg: dus die aanname is niet correct Gerard :)
jules schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:14:
Dit topic begint wel steeds meer op HK niveau te lijken... hmz...
Blijkbaar toch meer mensen die er last van hebben.
GerardHenninger schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:23:
Klopt: daarvoor zijn andere middelen voor communicatie natuurlijk: irc en instant messengers bijvoorbeeld: GoT en daarmee FG is geen chatforum, ik kan er ook niks aan doen :) Een leuke vlotte sfeer in een topic is zeker leuk en wordt aangemoedigd, maar het moet wel voor iedereen leuk blijven, dat is alles wat ik vraag. Je originele opmerking 'niemand heeft er last van behalve jij' raakt dan ook kant noch wal :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Daarom zou de HK op zich geen misplaatste plek zijn voor dit topic ;) Overigens is het bloed weer terug in de alcohol...
Goed goed..... dan gaan we weer over op foto's
[...]
... vanavond een opdracht... maar wel een andere dan normaal :P
*kuch*Camel*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:27:

Nee hoor ;) al had ik mijn camera niet perongeluk bij me :p

Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/5.jpgAfbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/6.jpg

en natuurlijk wil ik ook op de foto :p:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/7.jpgAfbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/9.jpgAfbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/jeans/10.jpg
't was weer een drukke boel vrijdag en zaterdag avond >:)
Remy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:30:

Klopt: daarvoor zijn andere middelen voor communicatie natuurlijk: irc
Is er een irc kanaal voor partyfotografie dan? :)

[ Voor 49% gewijzigd door Timo op 22-01-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij gaat er iets fout met de conversie van je fotos fooker. ze zien er niet uit en dat heeft naar ik kan zien veel te maken met het maken van de jpg's. misschien dat een kenner hier zo kan zien wat je fout doet ?

zelfs met irfanview wordt het nog beter :p

en wat is HK !!! :X

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 22-01-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:37:
volgens mij gaat er iets fout met de conversie van je fotos fooker. ze zien er niet uit en dat heeft naar ik kan zien veel te maken met het maken van de jpg's. misschien dat een kenner hier zo kan zien wat je fout doet ?

zelfs met irfanview wordt het nog beter :p

en wat is HK !!! :X
Haha, ik weet het.. Had ff zo snel geen tijd om ze op mijn eigen webspace te zetten. Mijn baas heeft de neiging om ze nog een keer te comprimeren (nadat ik ze al gedaan heb) :X

Dalijk ff uploaden :-)
edit: Zo beter? :-)

Ohja, die gast in het blauwe hemd ben ik :+

Ik heb gister bij mijn danscursus foto's geschoten, valt dat ook onder 'party'-fotografie? Althans, mag ik het hier posten :+..

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 22-01-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
HK = Huiskamer hos...... een sub-forum hier op GoT...... zonder speciale rechten kom je er niet in. Maar wees niet bang, je mist weinig.... suffe topics van pruts0rs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilko schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:53:
Nou jongens, ik ga mezelf maar eens voor de leeuwen gooien hier. Goafeestje in het LVC in Leiden. In de zaal was het stíkdonker, het enige licht kwam van een paar blacklights dus eigenlijk is het daarbinnen niet echt gelukt :P Er was echter ook een lounge met gelukkig een stuk meer licht dus daar heb ik me wel aardig vermaakt. Goed, niet lullen maar vullen heh:

#4 Een van de weinig shots van binnen die nog enigzins gelukt waren. De meeste mensen keken me aan met een gezicht van "pleur op met je cam!", vond ik wel een beetje jammer
[afbeelding]

Het staat u vrij me compleet af te fakkelen.
helaas , maar fakkelen gebeurt hier weinig. op DPZ echter weten ze je fotos tot op het bot te filleren. uitkijken dat je er geen trauma van overhoud en daarna nog wel je camera durft op te pakken. :P

en als je nog nooit naar goafeesies bent geweest dan is het inderdaad wel even schrikken hoe het publiek reageert. (zo schrok ik me rot toen ik een keer op een 'normaal feest' kwam in de sugarfactory met mijn cam en iedereen me ongeveer besprong om op de foto te komen) meeste mensen op mijn fotos ken ik ook al en of zij kennen mijn gezicht al van eerdere feesies. het is veel minder zien en gezien worden op goafeesies dan andere feesies waar ik kom en er hangt zeker geen partyflock foto geilheid.

het publiek is veel introverter met goa dan gewoon club publiek . zoals een mooie meid die ik ken het een keer treffend omschreef
'als ik naar een club ga wordt ik om de 2 minuten lastig gevallen, op een goa feesie kan ik de hele nacht doordansen zonder dat iemand je stoort'
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ja, ik heb het gemerkt ghehe. *klik*, komt die gast naar me toe, gebaren dat ie de foto wil zien, ik laten zien, hij kijkt me boos aan: "DELETE!", en dan op zo'n toon van "en anders...!". Dus maar snel gedelete ;)
Ik vind het werkelijk knap dat jij het voor elkaar krijgt telkens weer foto's weet te trekken op zulk soort feestjes. De mensen zijn inderaad heel erg introvert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Goed... foto's dus.... foto's zijn van dit weekend.. diverse tenten... ergens bij Utrecht, in Amsterdam en Zoetermeer....

"Op stap met Billy The Klit en Geertje"

#01 - Dames op de bank..
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk041.jpg

#02 - Fotograaf die geilde op m'n lens. Of hij die mocht hebben :? M'n camera waar je 3 van die lenzen mee kan kopen boeide hem niet.. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk061.jpg

#03 - Aanhang op de foto
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk062.jpg

#04 - Blonde dame
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk069.jpg

#05 - Vriendinnetjes van blonde dame
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk084.jpg

#06 - Handig je naam op je rug
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk089.jpg

#07 - "Iedereen gaat los!"
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk111.jpg

#08 - En tuurlijk worden er dan "typische" Gerard foto's gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk121.jpg

#09 - The Klit op de WC
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk142.jpg

#10 - Iedereen is al weg en ook wij worden er uitgegooid
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk156.jpg

#11 - Billy The Klit
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/jan/20060120_btk172.jpg

To Be Continued.....
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)

Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html