[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:41:
[...]

Aan een download manager heb ik ook al zitten denken, maar het moet er wel een zijn die dus automatisch dingen download als je op de download-link klikt.

In internet explorer heb ik alles al standaard staan.
dus als iemand een goede download manager weet....

[...]

Save Target As (opslaan als...) werkt ook niet op deze site, alleen UITVOEREN.
dus dan gaat ie downloaden in een TEMP map, en dan haalt hij hem wel in zijn geheel binnen.

download acceleratoer: heb ik niet.
Windows firewall: staat uit.
Virusscanner: norton 2006

Aan norton kan het volgens mij niet liggen want op laptop, zoals al eerder vermeld, zit helemaal geen beveiligingssoftware.
Dus volgens mij moet het een bug in de EBs of IE 6 en 7 zijn.

maar als het IE is, waarom had ik dan niet eerder last van vastlopende downloads (van grote bestanden) op sommige sites, met mijn vorige modem, de SPEEDTOUCH 510?
Het is natuurlijk vrij simpel na te gaan of het aan het modem ligt, simpelweg even je SpeedTouch aansluiten, username: kpn@direct-adsl en password: kpn en proberen. Persoonlijk denk ik dat het aan jouw (software)-configuratie ligt, al zou ik niet weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Volgende probleem heb ik weer...

Ik heb alles van de KPN (IPB/Mine). Mine loopt gemiddeld 1x per dag vast, maar het het vage vermoeden dat dit meer door de EB komt, dan de Mine Tuner. Me internetverbinding werkt dan ook niet meer, verander ik de DHCP lease van 2 dgn (std) naar iets anders, dan werkt alles opeens weer.
Trial/error...vermoed een rotte DHCP server.

Is het mogelijk om DHCP van de EB uit te schakelen en een twee router te gebruiken als DHCP server? (m'n ode Thomson ISDNADSL router heeft dit bijna 3 jr zonder problemen gedaan)

In hoeverre heeft dit idee invloed op VOIP en Mine TV ? (heeft deze box een vast IP?)

edit:
SE versie 1.40.9c ... erug brak, maar beter is er niet en terug kan niet...zucht)

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 30-12-2006 12:17 . Reden: sw ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 08:40:
[...]
Persoonlijk nummer
Overal ter wereld bellen voor de Nederlandse tarieven
Waar staat dat? Ik heb nog een keer gezocht op die gare KPN-site, maar kon het echt niet vinden. Kun je eens een schermafdruk hier posten? Dan kunnen we daarmee KPN gaan lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als ik die tweede zin letterlijk in Google intyp kom ik op een pagina van Planet Internet uit. Als je dan op Bellen klikt in het lijstje onderaan met die pijltjes ervoor, staat die zin onder het kopje Persoonlijk Nummer. Maar dat zal wel alleen gelden voor Mijn Online Telefoon, aangezien Planet volgens mij alleen daar ondersteuning voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Buzz
Je tuner moet via de EB (S of T maakt niet zoveel uit) aangesloten zijn, deze geeft via een aparte VP/VC het iptv door aan de tuner. Vandaar ook dat hij op netwerk 1 schijnt te moeten, een andere router zou ik niet doen. Ik zou het melden bij de HD, als het reproduceerbaar is moet er ook een oplossing voor zijn lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Tsunami schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:32:
Als ik die tweede zin letterlijk in Google intyp kom ik op een pagina van Planet Internet uit. Als je dan op Bellen klikt in het lijstje onderaan met die pijltjes ervoor, staat die zin onder het kopje Persoonlijk Nummer. Maar dat zal wel alleen gelden voor Mijn Online Telefoon, aangezien Planet volgens mij alleen daar ondersteuning voor geeft.
Hmm. Ik had al gegoogeld met site:kpn.com ;)

Zal straks Mijn Online Telefoon eens proberen op een plek waar X-Lite wel werkt met mjn XS4ALL VoIP, maar niet met mijn KPN IPN.

En dan eens kijken of ik mijn 020-nummer in Mijn Online Telefoon gefrummeld krijg })

Edit 13:45: dat gaat dus niet lukken. Onder Win98 crashte Mijn Online Telefoon zo hard, dat zelfs CtrAltDel niet meer werkte. En na een reboot onder Win2k op deze laptop (zit ook nog XP Pro op) blijkt mijn persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar te zijn.

Edit 14:30: Het IPB menu was weer terug. Dus dacht ik Mijn Online Telefoon even te starten in IE7 onder XP Pro. Niks, hoor. Die UtopiaActiveX.dll plugin van TNO Telecom (ooit heette dat nog het dr. Neherlab) bleef maar fouten geven. Elke keer werd IE7 weer afgesloten. Paar keer verwijderd, nada. Eerst disabled, MOT starten, enabled, nada.

Vervolgens maar Win2k Pro opgestart. En daar werkte die MOT wel. OK, thuis werkt het nu wel. Tijd voor de koffie ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Jan-E op 30-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Sinds gisteren knippert het lampje voor de 2e telefoon aansluiting opeens constant. We hebben hier echter niets op aangesloten en hebben ook geen 2e telefoonnummer of zo.

Het gaat om een siemens modem. Heeft iemand een idee wat dit nu weer is? Misschien meer mensen die dit opeens hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon je box ff uitzetten en weer aanzetten als het dan nog niet weg is ff de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 08:40:
quote:
Mijn Online Telefoon wordt gestart.
Fout: Kan geen contact maken met het netwerk i.v.m uw netwerkinstellingen.

FIREWALL??????
Dat klinkt inderdaad als een firewall. En dat kan op 2 plaatsen zijn: je eigen PC of de router van het hotel die het SIP-protocol niet kent. Maar werken gaat het toch niet. Mijn Online Telefoon had ik thuis dus na veel moeite aan de praat gekregen. Maar hier krijg ik dit:
Geen contact met het netwerk. Sluit venster en probeer het opnieuw.
Tegelijkertijd werkt de XS4ALL Webphone (ook een ActiveX applet) wel. Het bevestigt mijn stelling: een 084 IPB-nummer gaat alleen maar werken als je ergens een KPN ADSL-aanlsuiting hebt. Eens kijken hoe lang het duurt voordat Planet zijn website aanpast.

Sjiet, lees je nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:59:
[...]
Dat klinkt inderdaad als een firewall. En dat kan op 2 plaatsen zijn: je eigen PC of de router van het hotel die het SIP-protocol niet kent. Maar werken gaat het toch niet. Mijn Online Telefoon had ik thuis dus na veel moeite aan de praat gekregen. Maar hier krijg ik dit:
[...]
Tegelijkertijd werkt de XS4ALL Webphone (ook een ActiveX applet) wel. Het bevestigt mijn stelling: een 084 IPB-nummer gaat alleen maar werken als je ergens een KPN ADSL-aanlsuiting hebt. Eens kijken hoe lang het duurt voordat Planet zijn website aanpast.

Sjiet, lees je nog mee?
Toch moet het wel op de 1 of andere manier lukken.
ik heb via en ander netwerk (internet van introweb) gewoon met mijn 084 nummer kunnen bellen.
zou ik via een 86.xx.xxx.xxx proxy-server dan wel verbinding krijgen?

ps: die zin kwam idd van planet internet, ik zei echter KPN, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:41:
@Buzz
Je tuner moet via de EB (S of T maakt niet zoveel uit) aangesloten zijn, deze geeft via een aparte VP/VC het iptv door aan de tuner. Vandaar ook dat hij op netwerk 1 schijnt te moeten, een andere router zou ik niet doen. Ik zou het melden bij de HD, als het reproduceerbaar is moet er ook een oplossing voor zijn lijkt me..
Het maakt niet uit op welke netwerk poort je de STB aansluit, hij doet het op alle 4 (bij de Siemens althans), bij de ST716 weet ik het niet.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:33:
Toch moet het wel op de 1 of andere manier lukken.
ik heb via en ander netwerk (internet van introweb) gewoon met mijn 084 nummer kunnen bellen.
Dat was dan ook een KPN aansluiting bij Introweb. Blijft pindakaas.
zou ik via een 86.xx.xxx.xxx proxy-server dan wel verbinding krijgen?
Proxyservers werken over het algemeen voor poort 80-verkeer, niet voor 5060-verkeer en dergelijke.
ps: die zin kwam idd van planet internet, ik zei echter KPN, sorry.
Ga maar klagen bij Planet, kan ik niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Is hier iemand met een Linux doos achter de Experia en een beetje tijd over? Ik zat me af te vragen wat er gaat gebeuren als je die doos met twee netwerkkabels aan de Experia hangt en dan daar een Transparante SIP-proxy op installeert. Het idee is het volgende:

Bij een connectie vanuit een VoIP-client gaat het 5060-verkeer via kabeltje A naar de Linux doos. De SIP-proxy ziet dat en stuurt het via kabeltje B weer naar buiten, dus naar de SIP-server.

Bij een antwoord van de SIP-server gaat dat wederom via kabeltje A naar de Linux doos, maar de SIP-proxy ziet nu dat het afkomstig is van de SIP-server en retourneert het via kabeltje B naar de SIP-client.

In theorie is het een eitje. Zo'n setup met twee kabels werkt ook prima, weet ik uit ervaring. Via kabel A is mijn webserver van binnenuit compleer bereikbaar via shares. En via kabel B staat diezelfde bak gewoon in de DMZ.

Moet kunnen. Nu nog iemand die zin heeft om het te testen...

Nakomertje: nog makkelijker zou natuurlijk een hardware oplossing zijn: een router die dit via een NAT tabel oplost of iets dergelijks. Of gewoon een SIP proxy in een doosje met een inkomende en een uitgaande ethernet lijn. Bestaat zo iets?

[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 30-12-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers

ik heb de laatste tijd last van een downgrate van mijn EP ben al een half jaar bij planet!
nooit last gehad,maar nu valt om de 3a5 min mijn download snelheid vast van :322.7 KByte/sec naar
30.6 KByte/sec en minder, kortom het schommelt enorm!
situatie EP / ISRA punt = 20 cm nog dichter en ik moet gaan graven!
heb al geprobeert om DNS servers handmatig intevoeren-Preferred DNS server: 195.121.1.34 , Alternate DNS server:195.121.1.66 . en daarna t,ig keren gereset! de firewaal staat op LOW , en de wireless network op OFF en de Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) ook al gezocht op meerdere pc,s op spyware of andere wormen of virussen, elk pc toont de zelfde waarde,s
helaas dit mocht ook niet baten heb de splitter er al afgehaald ,maar niets helpt tegen deze interfalen van mijn download snelheden,vreemd genoeg blijft mijn uploadsnelheid stabiel!
heb de planet helpdesk al gebelt die kunnen hier geen verklaring voor vinden,ik zou terug gebelt worden door de technische dienst van deze provider,nou we zijn al 3dg verder maare niks van hun gehoort!!
zal wel met de feestdagen te maken hebben. als iemand nog een TIP! heeft bijvoorbaat dank!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
nu krijg ik via kpn na een vraag van mij een mededeling als je een voeding adapter heb voor de experiabox type DV-121A2UP 12V-1200MA deze moet vervangen worden door een andere adapter
heeft iemand van jullie deze voeding gehad of heeft en vervangen is voor een andere ?

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:50:
Nakomertje: nog makkelijker zou natuurlijk een hardware oplossing zijn: een router die dit via een NAT tabel oplost of iets dergelijks. Of gewoon een SIP proxy in een doosje met een inkomende en een uitgaande ethernet lijn. Bestaat zo iets?
Even voortborduren op dit idee. Neem even voor het gemak aan dat de SIP-client op een vooraf bekend IP-nummer zit en dat je die op een andere poort laat praten dan het gebabbel met de SIP-server.

De webclient is dan bijvoorbeeld 11.22.33.44:5061
Die maakt een connectie met mijn EBS op 84.87.225.195:5061
De SIP-server in mijn geval: 213.75.12.214:5060

Men neme een doos en hange daar 2 ethernet kabels aan.

Kabel A heeft intern IP-adres 192.168.2.200
Kabel B heeft intern IP-adres 192.168.2.201

NAT-instellingen in de EBS:

Public port 5060, local port 5060, local IP 192.168.2.200
Public 0ort 5061, local port 5061, local IP 192.168.2.200

Wat moet de doos dan doen?

Inkomend verkeer op poort 5061 is afkomstig van de SIP-client
en moet dus naar 213.75.12.214:5060

Inkomend verkeer op poort 5060 is afkomstig van de SIP-server
en moet dus naar 11.22.33.44:5061

Twee vragen:
1. Gaat dit werken of wordt in het SIP protocol ook een IP-nummer over de lijn meegezonden? Dat laatste zou de zaak frustreren, want dan moet de doos ook nog de meegestuurde IP-nummers gaan zitten vervangen.
2. Wat is de goedkoopste doos die dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
IntToStr schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:46:
Sinds gisteren knippert het lampje voor de 2e telefoon aansluiting opeens constant. We hebben hier echter niets op aangesloten en hebben ook geen 2e telefoonnummer of zo.

Het gaat om een siemens modem. Heeft iemand een idee wat dit nu weer is? Misschien meer mensen die dit opeens hebben?
Ja, had ik van de week ook. Dat is een 'spook' telefoontje. Ik had geen zin om de EB uit te zetten omdat ik bang was dat ik dan gelijk de nieuwe firmware zou krijgen (heb nog 1.38) of erger.
Heb dus het kabeltje van de telefoon uit lijn 1 even in lijn 2 gedaan en hij ging toen over. Opgenomen (niks te horen) en toen weer terug in lijn 1 gedaan.
Lijn 2 knippert nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
equinoxe schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:55:
[...]

Andere info:
De backup.bin van de meeste siemens routers waren doorgaans encrypted met XOR met 0xFF;
Echter die van de experia niet, we proberen uit te zoeken hoe die dan wel versleuteld is.
Waarschijnlijk zal de versleuteling niet veel afwijken, maar de vraag is hoe dan wel??
Is er iemand hier die misschien meer ervaring in XOR etc heeft?
Indien deze decrypted kunnen worden, kan er misschien een lokaal IP aan de trusted worden toegevoegd, of een vervangen worden..
[...]
Even een kleine update, vastgelopen op de encryptie, 't is helaas geen XOR met bijv 0xFF, dit is vast komen te staan, wil echter niet zeggen dat file niet ontsleutelbaar is..
Methode:

Maak 2 config-files aan, wijzig 1 item, en vergelijk de 2 files.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Plaintext1 (ascii):
0000000000000000000000000
Encrypted:
2E 5A 9F 75 7E 07 E7 5F 85 2F 49 64 96 15 A1 4C 03 64 14 26 28 AB D5 DC F1
Plaintext2 (ascii):
1111111111111111111111111
Encrypted(hex):
3B F6 94 56 29 30 E9 6D 54 50 ED 4A CD EB F4 FE F5 A3 ED D4 C3 F0 46 97 75

Begin van beide files zijn gelijk, maar na de versleutelde data zijn de files geheel verschillend..
Bij een eenvoudige XOR wijzigt alleen het gewijzigde gedeelte, en moet de rest weer gelijk zijn.
Dan was de sleutel ook heel makkelijk te achterhalen..

Nu wijzigt meer, wat dat precies betekend weet ik zelf niet, ben niet thuis in encryptie..
(die EB(s) leert me dagelijks nieuwe dingen ;) )

Ook valt op dat hetzelfde teken geen 2x hetzelfde is versleuteld..
Ik zal dit nog eens uittesten met langere plaintext..

Iemand die er meer ervaring in heeft en zich geroepen voelt hier naar te kijken, graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:03

Aapje

Opel-beun
This one really pisses me off, ik probeer al een paar dagen random die helpdesk te bereiken, krijg telkens We hebben 't atm te druk bel later terug, verbinding word nu verbroken...

Stuur ik die eikels een mail erover, krijg ik dit terug:
Onderwerp Re: IPB Nummer nog niet geporteerd, Helpdesk telefonisch te druk [Incident: xxx]

Geachte heer/mevrouw ,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij betreuren het wanneer u niet meer wenst te bellen met de servicelijn. Gezien het feit dat u aangeeft reeds vaak gebeld te hebben met de servicelijn hebben wij hier wel begrip voor. Echter, de e-mail servicelijn heeft geen mogelijkheid om de door u gestelde vragen per email te beantwoorden voor uw specifieke situatie.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk toch te bellen met de telefonische servicelijn.

Het telefoonnummer is 0900-1905 (? 0,01 per minuut) en kies voor optie 3. De servicelijn is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur geopend.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Ik wil graag ping toestaan met mijn Siemens Experia Box, of ICMP doorsturen met NAT naar mijn server in m'n internet netwerk..

Kan dat? _O-

Ik wil het liefst geen gebruik maken van DMZ, zodat de router al het verkeer dat ik niet wil hebben afvangt, en het dus niet in de log van m'n server komt.

[ Voor 76% gewijzigd door RePlayer op 31-12-2006 03:53 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:01:
beste tweakers

ik heb de laatste tijd last van een downgrate van mijn EP ben al een half jaar bij planet!
nooit last gehad,maar nu valt om de 3a5 min mijn download snelheid vast van :322.7 KByte/sec naar
heb al geprobeert om DNS servers handmatig intevoeren-Preferred DNS server: 195.121.1.34 , Alternate DNS server:195.121.1.66 . en daarna t,ig keren gereset! de firewaal staat op LOW , en de wireless network op OFF en de Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) ook al gezocht op meerdere pc,s op spyware of andere wormen of virussen, elk pc toont de zelfde waarde,s
helaas dit mocht ook niet baten heb de splitter er al afgehaald ,maar niets helpt tegen deze interfalen van mijn download snelheden,vreemd genoeg blijft mijn uploadsnelheid stabiel!
heb de planet helpdesk al gebelt die kunnen hier geen verklaring voor vinden,ik zou terug gebelt worden door de technische dienst van deze provider,nou we zijn al 3dg verder maare niks van hun gehoort!!
zal wel met de feestdagen te maken hebben. als iemand nog een TIP! heeft bijvoorbaat dank!! _/-\o_
Heb hier net IPB, maar schommelt ook tussen < 30KB/s en > 600KB/s..

Ligt in ieder geval niet aan de DNS servers, die zoeken alleen het IP bij het adres.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Ik probeer nu al een tijdje een Shoutcast server aan de gang te krijgen en wil graag op de Thomson EB NAT toepassen of DMZ, maar ik kan dit hier nergens vinden, zijn deze pagina's verborgen?
Inleiding
Op deze pagina kunt u het openbare IP-adres van uw Internet-verbinding(en) toewijzen aan een specifiek apparaat op uw lokale netwerk. U zou dit kunnen doen als:

->U het netwerkadresomzettingsengine (NAT) van uw SpeedTouch™ niet wilt gebruiken.

->Dit apparaat servertoepassingen uitvoert (webserver,...) en u wilt dat het vanaf het Internet toegankelijk is. U kunt hetzelfde bereiken door een poortkaart voor de gespecificeerde server te maken, zoals beschreven in Delen van spelen & toepassingen.

Dit apparaat moet worden beschouwd als het enige toegangspunt tot uw lokale netwerk (DMZ). Houd er rekening mee dat het apparaat waaraan u het openbare IP-adres toewijst alle beveiliging zal verliezen die door SpeedTouch™ werd geboden.

Opening van de pagina Openbare IP toewijzen
Ga als volgt te werk:

1 Op het menu Thuisnetwerk klikt u op Apparaten.

2 In de Kies een taak... lijst klikt u op Het openbare IP-adres aan een apparaat toewijzen.

Toewijzing van het openbare IP-adres aan een apparaat
Ga als volgt te werk:

1 Klik op de koppeling Bewerken van uw Internet-verbinding.

2 Kies in de Apparaat lijst het apparaat waaraan u het openbare adres wenst toe te wijzen.

3 Klik op Toepassen.

4 De SpeedTouch™ meldt u dat u als gevolg van de nieuwe configuratie enige aanpassingen dient te maken; klik op OK.

5 Verbreek en vernieuw het IP-adres van het apparaat. Zie voor verdere informatie de gebruikershandleiding of help-functie van uw besturingssysteem.

6 Indien nodig kunt u servertoepassingen ook opnieuw aan dit apparaat toewijzen.
Alleen als ik dan zoek staan die taken er helemaal niet, maar staat er alleen Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen, en ik krijg het dus niet voor elkaar, is hier een oplossing voor?

B.V.D. Tim Leferink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben we allemaal z`n verbinding als ik

Downstream-snelheid: 1088 kbps
Upstream-snelheid: 128 kbps
Lijnmodus: G.992.1 (G.DMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nope...

[ Voor 94% gewijzigd door Edmund op 30-12-2006 23:44 . Reden: quote weg.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Jojo26: Wat bedoel je hebben we allemaal zo'n verbinding als ik?

Downstream rate: 6144 kbps
Upstream rate: 768 kbps
Line mode: G.992.1 (G.DMT)

[ Voor 45% gewijzigd door RePlayer op 31-12-2006 03:17 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijnmodus: G.992.1 (G.DMT)
Maximale lijnsnelheid: 3072 kbps (downstream) / 512 kbps (upstream)
Ruismarge: 15 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 42 dB (downstream) / 50 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Heb een Lite abo met een Siemens EB, 60 cm kabel van ISRA (oude lasdop) naar ADSL op de EB. +- 4300 meter naar centrale (woon in afgelegerije bij de dijk, eerste afslag na randje wereld rechts :+ )
EB staat naast een JVC homecinema receiver, onder een televisie met op 30cm een DECT telefoon, gescheiden van TV en telefoon door een houten plaat (staan op en in een audiomeubel) O-) .
GS108 ontvanger in gebruik, kanaal 13, via WZC, 7 meter afstand, 1 stenen muur en signaalsterkte zeer goed.

@jojo26
Nee, we hebben niet allemaal zo'n verbinding als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 1541 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Noise margin: 28 dB (downstream) / 34 dB (upstream)
Line attenuation: 27 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Dit zijn mijn waarden op een 1,5 Mbit profiel, Iemand enig idee wat voor snelheid ik max kan halen met deze waardes?

Ps: Postcodecheck zegt dat ik 1780m van centrale afzit, maar dit klopt niet, dit is veel meer volgens mij :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
BaBoOn schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00:
This one really pisses me off, ik probeer al een paar dagen random die helpdesk te bereiken, krijg telkens We hebben 't atm te druk bel later terug, verbinding word nu verbroken...

[...]
Je moet ook altijd naar 0800-0407 bellen.
Dat 0505 nummer wordt idd afgebroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
BaBoOn schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:00: This one really pisses me off, ik probeer al een paar dagen random die helpdesk te bereiken, krijg telkens We hebben 't atm te druk bel later terug, verbinding word nu verbroken...

"Wij betreuren het wanneer u niet meer wenst te bellen met de servicelijn. Gezien het feit dat u aangeeft reeds vaak gebeld te hebben met de servicelijn hebben wij hier wel begrip voor. Echter, de e-mail servicelijn heeft geen mogelijkheid om de door u gestelde vragen per email te beantwoorden voor uw specifieke situatie. Wij verzoeken u daarom vriendelijk toch te bellen met de telefonische servicelijn."
Dat zou mij ook razend maken.

Persoonlijk zou ik KPN nog eens mailen met de vraag telefonisch contact met jou op te nemen, zodat het probleem tenminste in behandeling kan worden genomen. Tweede lijns support heeft mij een aantal malen keurig terug gebeld. Niet dat het 't probleem nu is opgelost... maar ik werd tenminste (min of meer) fatsoenlijk terug gebeld.

Wanneer dat niet helpt, zou ik vragen of KPN mee wil denken om het probleem op een andere manier onder de aandacht te brengen. Telefonisch kom je er niet door en met een e-mail kunnen of mogen ze schijnbaar niks (misschien zijn ze bang voor TROS Radar et cetera).
maartend schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:41: [...]Je moet ook altijd naar 0800-0407 bellen.
Daar bel ik idd ook altijd mee. Even niet aan gedacht 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door boukej op 31-12-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, Ik ben Rinus en een totale NOOB. ( wat betreft het internetPlusBellen gebeuren.)

Had voorheen een sitecom WL109 Router en een abonnement Basic plus bij wanadoo.)

Geen problemen gehad behalve zo nu en dan wanadoo met de server down. ( kan gebeuren zo nu en dan, ik beschouw dat als normaal als het niet iedere dag gebeurt.! )

Ik heb een 780 thomson EB en telefoon en internet werkt deels goed. Nu moet ik natuurlijk vertellen over het gedeelte dat niet goed werkt. eerst vertellen hoe ik hier terechtkom.
Ik heb problemen met bepaalde websites ( zoals gameservers.com en vele andere ) die ik niet kan bereiken ( kan server niet vinden )maar de meeste servers kan ik wel bereiken en snel. Tracert gedaan naar de genoemde site en tot en met de vierde hop gaat het goed, daarna time out bij opdracht tot de negende en tiende hop, daarna gaat het door met timeout bij opdracht tot en met de dertigste hop. Ik heb het ip adres van de vierde ( KPN.net ) in mijn browser gezet en kwam hier terecht om nogmaals ( ook gekeken op adsl.net/forums ) te zien dat er legio problemen zijn met de box/KPN. Ik weet nog steeds niet of het nu bij KPN zit en/of mijn instellingen.Heb daarom ook na diverse emails naar KPN ( met geen of trage reacties ) en diverse telefoontjes ( met geen/lange wachttijden en of verbinding wordt nu verbroken vanwege drukte ) een monteur bestelt.Deze monteur kan dan even checken of het aan mijn kant en/of bij KPN zit.Dus ik kan niet hard maken dat het PUUR KPN is . Maar ik ben het met velen hier en op andere forums over dit onderwerp eens dat KPN niet doet wat zij beloven.

24 uur onbezorgd internetten en bellen.!! :(

Je kunt dus KPN in gebreke stellen en geen stuiver betalen totdat je hebt wat zij beloven. Het is ondoenlijk om alle grieven en miskleunen te verzamelen en een claim te plaatsen bij KPN ( het is gewoon TE VEEL.! ) Maar misschien kan een van jullie goeroes al een antwoord geven op mijn probleem(pje) ?

Een goede jaarwisseling met veel geduld en een gezond begin toegewenst aan allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:10:
Dus ik kan niet hard maken dat het PUUR KPN is . Maar ik ben het met velen hier en op andere forums over dit onderwerp eens dat KPN niet doet wat zij beloven
Dus als het wel aan jou ligt, is KPN nog steeds de schuldige? Omdat zij niet doen wat zij beloven?

Ik weet niet alle instellingen in je configuratie, maar als jij sommige websites wel kan bereiken en andere weer niet, dan lijkt me dit niet een probleem van KPN. Ik weet niet of de ST780 ook een firewall probleem heeft(medium detection medium/low) in de webinterface?! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heb precies hetzelfde probleem...www.telegraaf.nl doet het prima, www.nu.nl is compleet onbereikbaar....ongeacht welke pc ik hier gebruik (zelfs geprobeerd via WLAN/Nokia E60) of welke DNS servers ik invul (die van XS4ALL invullen heeft ook geen effect)

geloof me, DIT ligt dus aan de KPN (genoeg andere dingen kunnen ook user eigenwijsheid issues zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:55:
Heb precies hetzelfde probleem...www.telegraaf.nl doet het prima, www.nu.nl is compleet onbereikbaar....ongeacht welke pc ik hier gebruik (zelfs geprobeerd via WLAN/Nokia E60) of welke DNS servers ik invul (die van XS4ALL invullen heeft ook geen effect)

geloof me, DIT ligt dus aan de KPN (genoeg andere dingen kunnen ook user eigenwijsheid issues zijn)
www.nu.nl is "nu" gewoon bereikbaar! (Het laden duurt iets langer dan normaal). Lijkt mij dus eerder een probleem bij nu.nl!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Ook hier geen probleem met www.nu.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:10:
Ik heb problemen met bepaalde websites ( zoals gameservers.com en vele andere ) die ik niet kan bereiken ( kan server niet vinden )maar de meeste servers kan ik wel bereiken en snel. Tracert gedaan naar de genoemde site en tot en met de vierde hop gaat het goed, daarna time out bij opdracht tot de negende en tiende hop, daarna gaat het door met timeout bij opdracht tot en met de dertigste hop.
Ik kan gewoon naar www.gameservers.com surfen. Binnen enkele seconden heb ik de site voor m'n neus.

Ook traceroute gaat... zoals je ziet kom ik in het netwerk van choopa.net/.com uit. Het ip adres van gameservers.com is dezelfde als choopa.net.

Wat er precies bij jou in de route mis gaat weet ik niet. Misschien kun je een copy/paste doen.

Het verschil met jou verbinding en die van mij is dat jij een EB (ExperiaBox) van Thomson hebt en ik een EB van Siemens. Daarnaast zorg ik voor m'n eigen dns.

Het kan 'm aan dns liggen... maar wanneer dns van KPN het adres gamservers.com niet omzet, dan kan traceroute niets voor je doen [kan naam van doelsysteem xyz niet omzetten]. Je kunt tracert ook eens uitvoeren met switch -d om te kijken of het inderdaad mis gaat met het omzetten van de andere hostnamen in de route [tracert gameservers.com -d].

Uiteraard kun je dns helemaal uitsluiten/testen door bijvoorbeeld dns-servers van OpenDNS in te voeren op je werkstation (of in je EB). Geef op je werkstation met Windows na wijziging wel het volgende commando ipconfig /flushdns. Hiermee wordt de dns-cache van het werkstation geledigd, zodat er geen omzetting van cache gedaan wordt.

OpenDNS heeft een duidelijke beschrijving hoe je DNS kunt wijzigen op je werkstation met Windows: http://www.opendns.com/start/windows.php :Y)

Mochten hiermee je problemen opgelost zijn, dan kan het probleem bij dns van KPN liggen of hieraan gerelateerd zijn. Test van te voren wel of het probleem er nog steeds is, voordat je wijzigingen gaat aanbrengen.

Succes d'r mee.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
bouke@clnt01:~$ traceroute gameservers.com
traceroute to gameservers.com (208.167.225.6), 30 hops max, 38 byte packets
 1  router.inet (192.168.2.1)  0.421 ms  0.322 ms  0.311 ms
 2  195.190.249.109 (195.190.249.109)  28.416 ms  8.578 ms  8.850 ms
 3  iawxsrt-rt2-bb21.wxs.nl (213.75.64.145)  41.695 ms * *
 4  * nl-rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net (213.75.1.233)  13.686 ms *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  194.151.244.58 (194.151.244.58)  26.014 ms  25.647 ms  25.735 ms
 9  217.239.40.26 (217.239.40.26)  104.659 ms  103.015 ms  102.905 ms
10  0.gi8-3.cr1.nyc1.choopa.net (212.184.27.122)  92.519 ms  91.670 ms  110.837 ms
11  0.te1-2.cr2.jrcy1.choopa.net (64.237.32.33)  92.106 ms  93.821 ms  93.340 ms
12  208.167.225.6.choopa.net (208.167.225.6)  110.269 ms  100.720 ms  96.666 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, boukej.

Ik heb gedaan wat je mij liet zien. Instructies waren zelfs voor mij duidelijk genoeg. Maar helaas, het werkt niet voor mij.
Volgens mijn PC gebruik ik niet opendns. Ik heb de wijzigingen aangebracht, maar geen resultaat. Cache gewist, EB opnieuw opgestart.....noppes.

Tracert geeft dezelfde resultaten, tracert met -j vertelt mij: een van de ip opties is ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:03

Aapje

Opel-beun
maartend schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:41:
[...]

Je moet ook altijd naar 0800-0407 bellen.
Stonden meer problemen in me mailtje naar hun, ze reageren op het onderwerp van mijn mail, niet op de content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:49: Ik heb gedaan wat je mij liet zien. Instructies waren zelfs voor mij duidelijk genoeg. Maar helaas, het werkt niet voor mij. Volgens mijn PC gebruik ik niet opendns. Ik heb de wijzigingen aangebracht, maar geen resultaat. Cache gewist, EB opnieuw opgestart.....noppes.
Ik heb 't getest op twee systemen (Windows XP Home en WIndows XP Pro). Hierbij heb ik op het eerste systeem alles handmatig opgegeven. Bij het tweede systeem heb ik alleen de dns-servers gewijzigd. Dit werkt prima... Ik heb hierbij de aanwijzingen op http://www.opendns.com/start/windows_xp.php gevolgd.
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:49: Tracert geeft dezelfde resultaten, tracert met -j vertelt mij: een van de ip opties is ongeldig.
Switch -j werkt inderdaad niet. Je moet switch -d hebben (d van dirk).
Voorbeeld: tracert www.gameservers.com -d (kijk anders eens op http://www.microsoft.com/...t/cnet/cnbd_trb_ssis.mspx voor meer informatie over tracert).

[ Voor 8% gewijzigd door boukej op 31-12-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik heb gister ook eindelijk na 2 maanden wachten het installatie pakket binnen gekregen. De boel geinstalleerd en het werkt allemaal goed. Alleen kom ik niet uit het 'Mijn KPN' gebeuren. Ik me ervoor aangemeld maar kan nergen de opties vinden die je zou moeten hebben volgend de handleiding.
Duurt dat even voor dat dat beschikbaar word ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 09:27:
[...]

zoalsin de SP staat, het sms ontvangen is on mogelijk
Ik vind het nergens terug, geef eens een kleine hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:05:
[...]

Ik vind het nergens terug, geef eens een kleine hint.
staat idd niet in de SP, zal ik wel ergens anders mee door elkaar gehaald hebben, maar het is iig niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isengrim, had hetzelfde probleem.
Heb je 1369 gebeld om te activeren.? Daarna activatiecode invoeren. De eerste drie keer dat ook gedaan, alles werkte zoals het nu werkt, alleen mijn KPN gaf niet de opties. Bleek volgens KPN dat mijn abonnement/account niet geactiveerd was. ?????? Opnieuw gedaan en een mailtje gestuurd.
Mailtje terug met de volgende tekst. Ga naar KPN.com.......click op prive.......type activeren IntenetPlusBellen in de search bar en daar kun je de instructies volgen. Toen kreeg ik wel de opties.

Succes.

En silent tears, zelfs als het aan mij ligt, dan vind ik KPN nog steeds schuldig.
Waarom.? Ieder bedrijf dat service belooft ( bijv. 24 uur onbezorgd bellen en internetten) en dit niet 90 procent kan waarmaken is schuldig in mijn ogen. Iedere provider heeft weleens problemen, als zij dit binnen een redelijke tijd kunnen oplossen noem ik dat service. maar als er niet gereageerd wordt op mailtjes en of niet telefonisch bereikbaar zijn, wat zegt jouw dat.?
Zoek maar eens op het internet en type InternetPlus Bellen van KPN en-of een bestaand probleem.
Schrik niet van het aantal probleemgevallen en negatieve reacties van honderden mensen. Ik ben een flexible persoon en zeer geduldig, maar ik betaal tenslotte niet voor een pakketje lucht. Jij wel.?
Sommige mensen zijn afhankelijk van het internet d.m.v. een zakelijk gebeuren en/of een vereniging met forums . Ikzelf ben clanleader van een clan en kan de bewuste website niet bereiken en dus ook geen aanpassingen uitvoeren. Maar er staan wel 24 leden te schreeuwen om bepaalde veranderingen. En inderdaad firewall is niet bereikbaar in de box ( zwarte thomson 780 )
Genoeg, het zal best wel weer in orde komen, maar jammer dat het zo stug en moeilijk moet gaan.

Gelukkig nieuwjaar en gezond en vrolijk weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het niet kunnen ontvangen van sms'jes op je vaste lijn vindt ik toch wel een groot gemis van IPB en een rede om straks mijn abbo niet meer te verlengen. Toen ik nog analoog zat maakte ik er zeer veel gebruik van ;( Nu kan ik alleen nog maar verzenden.

Wat is eigenlijk de rede dat je niks kan ontvangen maar wel verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentTears schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:22:
Dus als het wel aan jou ligt, is KPN nog steeds de schuldige? Omdat zij niet doen wat zij beloven?
Probleem bij IPB is dat er zoveel problemen zijn dat op een gegeven moment de KPN weinig goeds meer kan doen omdat ze al zoveel beloofd hebben en zo weinig waargemaakt dat er dus mensen zijn die al hun vertrouwen in KPN, waar het IPB betreft, compleet zijn verloren. Schuld van die mensen? Nee, eerder schuld van KPN, want inmiddels is het produkt al zo lang op de markt dat alle kinderziektes al lang en breed verholpen zouden moeten zijn, helemaal gezien de bedragen die KPN rekent, in vergelijking tot haar concurrenten.
Ik weet niet alle instellingen in je configuratie, maar als jij sommige websites wel kan bereiken en andere weer niet, dan lijkt me dit niet een probleem van KPN. Ik weet niet of de ST780 ook een firewall probleem heeft(medium detection medium/low) in de webinterface?! Iemand?
Het is juist precies andersom, als je sommige websites wel kunt bereiken en anderen niet, dan ligt dat meestal niet aan je eigen instellingen, helemaal als het op geen enkele PC lukt. Kennelijk gaat er hier iets fout tussen de ADSL centrale en de te bezoeken server, niet bepaald iets waar deze gebruiker zelf iets aan kan verhelpen. Waar de kink precies zit is echter moeilijk te zeggen, maar aangezien er over 30+ hops wordt gesproken vermoed ik dat het probleem bij een router van KPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:27:
Het niet kunnen ontvangen van sms'jes op je vaste lijn vindt ik toch wel een groot gemis van IPB en een rede om straks mijn abbo niet meer te verlengen. Toen ik nog analoog zat maakte ik er zeer veel gebruik van ;( Nu kan ik alleen nog maar verzenden.

Ik kon analoog ook al geen smsjes ontvangen. hoe deed je dat dan?

heb nog steeds 1.38 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:00:
[...]
www.nu.nl is "nu" gewoon bereikbaar! (Het laden duurt iets langer dan normaal). Lijkt mij dus eerder een probleem bij nu.nl!!
Goed, maar wat ik niet snap...als ik goede DNS servers (= van XS4ALL) instel in me EB, dan kan het hele ding geen verbinding leggen of pagina's ophalen, gebruik ik de crapy DNS van KPN IPB dan kan ik site's als GoT (goh :9), telegraaf en whatever openen, maar NU.nl & Nieuws.nl dus niet.

Wordt miss me IP geblokt oid? Of is NU.nl nu in handen van de Chinese overheid gevallen? :/

Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 14:56
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:27:

het ontvangen van smsjes met ipb is WEL mogelijk. Ik kon dit al met mijn analoge lijn en ik kan het nu ook met ipb. Gisteren nog getest en het werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Misschien kan iemand mij hiermee helpen?

[KPN] Installatie Software Experia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katban schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:08:
[...]

het ontvangen van smsjes met ipb is WEL mogelijk. Ik kon dit al met mijn analoge lijn en ik kan het nu ook met ipb. Gisteren nog getest en het werkt!!!
Ik ben er al achter dat sommige providers hier niet aankomen, Vodafone bv niet. Oranje en KPN mobiel weer wel. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bijna 2007, en opeens is de regel "In de loop van 2006 is het wel mogelijk om uw overige nummers te gebruiken" verdwenen op de KPN-site, de pagina waarop overstappen vanaf ISDN wordt uitgelegd. Weer zo'n loze belofte, zoals dat met die 5 mobiele nummers die je gratis zou moeten kunnen bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 20:49
Heeft iemand al een oplossing voor de stotterende telefoon tijdens verbinding met nieuwsservers? Dit is bij mij nu al meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
snelheid limiteren? niet altijd op je max?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Buzz_Lightyear schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:58: [...] Goed, maar wat ik niet snap...als ik goede DNS servers (= van XS4ALL) instel in me EB, dan kan het hele ding geen verbinding leggen of pagina's ophalen, gebruik ik de crapy DNS van KPN IPB dan kan ik site's als GoT (goh :9), telegraaf en whatever openen, maar NU.nl & Nieuws.nl dus niet.
Als je wilt testen met andere instellingen, probeer dan eens OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220. Meer info vind je hier: http://www.opendns.com/ (werkt voor mij prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
humme schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:21: Heeft iemand al een oplossing voor de stotterende telefoon tijdens verbinding met nieuwsservers? Dit is bij mij nu al meer dan een maand.
KPN moet hiervoor een oplossing bieden. De vraag is of dat ooit gaat gebeuren... maar je kunt zelf een aantal dingen proberen...

Kijk eens naar de max snelheid (up en down) van je verbinding en neem hier eens 50% van. Geef deze beperking op aan je news client/leecher en kijk wat het effect is.

Wanneer dit werkt, dan bouw je de snelheid op... zo niet, dan bouw je af en kijk je wat er gebeurt.

Ik neem aan dat je ongeveer acht simultane verbindingen hebt met de nieuwsserver (dat laten veel pay-servers toe). Je kunt hiermee ook eens wat tests uitvoeren door het aantal te verminderen wanneer de eerste optie geen goed resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
humme schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:21:
Heeft iemand al een oplossing voor de stotterende telefoon tijdens verbinding met nieuwsservers? Dit is bij mij nu al meer dan een maand.
ik heb dat ook al een tijdje, ook als ik aan het normaal aan het surfen ben .ik heb hier telefonisch contact gehad .nu zou er wat aan mijn verbinding niet goed zijn ?ik vind dit wel raar want ik heb een goede internet verbinding en telefoon .welke voeding heb je bij de experiabox ?want daar zijn blijkbaar ook problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

boukej schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:45:
[...]

KPN moet hiervoor een oplossing bieden. De vraag is of dat ooit gaat gebeuren... maar je kunt zelf een aantal dingen proberen...

Kijk eens naar de max snelheid (up en down) van je verbinding en neem hier eens 50% van. Geef deze beperking op aan je news client/leecher en kijk wat het effect is.

Wanneer dit werkt, dan bouw je de snelheid op... zo niet, dan bouw je af en kijk je wat er gebeurt.

Ik neem aan dat je ongeveer acht simultane verbindingen hebt met de nieuwsserver (dat laten veel pay-servers toe). Je kunt hiermee ook eens wat tests uitvoeren door het aantal te verminderen wanneer de eerste optie geen goed resultaat oplevert.
Wat ik vooral merk is dat het niet de bandbreedte zelf is, een 10mb of 100mb via ftp of http binnentrekken doet de telefoon bij mijn ouders niet stotteren, zodra newsleecher of grabit aangezet word gaat hij wel stotteren en haperen. Beetje zelfde verhaal als met de verbindingen van torrents dus... :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:50:
[...]

Ik ben er al achter dat sommige providers hier niet aankomen, Vodafone bv niet. Oranje en KPN mobiel weer wel. Erg vaag.
EBT doet het gedeeltelijk wel en EBS niet.

(het kan ook andersom zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 09:27:
[...]
EBT doet het gedeeltelijk wel en EBS niet.

(het kan ook andersom zijn)
Dan zul je denk ik andersom bedoelen want ik kan prima SMS zenden en ontvangen via mijn SX551. Ook op de SX552 kon ik dat prima. Ik was mij er niet van bewust dat er een probleem was met andere netwerken. Ik zal nog eens uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand met een Linux doos achter de Experia en een beetje tijd over? Ik zat me af te vragen wat er gaat gebeuren als je die doos met twee netwerkkabels aan de Experia hangt en dan daar een Transparante SIP-proxy op installeert. Het idee is het volgende:

Bij een connectie vanuit een VoIP-client gaat het 5060-verkeer via kabeltje A naar de Linux doos. De SIP-proxy ziet dat en stuurt het via kabeltje B weer naar buiten, dus naar de SIP-server.

Bij een antwoord van de SIP-server gaat dat wederom via kabeltje A naar de Linux doos, maar de SIP-proxy ziet nu dat het afkomstig is van de SIP-server en retourneert het via kabeltje B naar de SIP-client.

In theorie is het een eitje. Zo'n setup met twee kabels werkt ook prima, weet ik uit ervaring. Via kabel A is mijn webserver van binnenuit compleer bereikbaar via shares. En via kabel B staat diezelfde bak gewoon in de DMZ.

Moet kunnen. Nu nog iemand die zin heeft om het te testen...

kpn's sip server
. |
EB
. |
sip-proxy/ doorgeefluikje (192.168.2.1:5060 101 ) ---------------------- andere comp. buiten netwerk

Dit zou met die sip-proxy toch ook mogelijk zijn??
je moet alleen het ww van de interne sip proxy nog hebben. (of je gebruikt je 084 nummer)

Heb thuis nog wel wat pc'tjes staan, zal dit wel eens bouwen. (gaat wel ff duren want k ben erg druk de laatste tijd...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BOUKEJ,

Ik had een fout gemaakt met instellen van OpenDNS. Ik heb twee verbindings types. Een 1394 netwerkkaart en een Broadcom NetXtreme gigabite Ethernet. De laatste is mijn connectie naar de www. Ik had de tcp/ip voor de 1394 naar de opendns settings gezet. Dit werkt niet. Nu heb ik het naar de Broadcom.........gezet en het werkt. ( OpenDNS )

Alleen het probleem is nog steeds hetzelfde. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
[...]
Heb hier een Linux doos (Debian stable) achter een EB (Siemens) staan met 2 NIC's, hij host zo'n 10 websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Allemaal de beste wensen voor 2007 :*)

En ontopic: Gaat hier nog steeds super met IPB O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
Een paar vragen:

1) In de openingspost zie ik staan dat de Siemens EB maar 256 Verbindingen toestaat vanwege de 8bits tabel. Maar ik zie het volgende in de EB:

Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 702 entries

2) Ik wil ping toestaan of al het icmp doorsturen naar mijn router. Hoe moet dat?

3) Ik had ISDN. Kan ik de Quattrovox blijven gebruiken?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 256 verbindingen klopt, zodra je meer open hebt staan loopt je telefonie beroerd. Die Nat Table zegt weinig, als ik mijn modem reboot heb ik eerste 5 minuten ongeveer tussen de 10-100 entries, daarna gaat het rap verder omhoog. 8)7
Modem staat nu weer 3 dagen aan (reboot omdat ik mijn bekabeling in de woonkamer heb "opgeruimd" vanwege mijn audio (had problemen met mn receiver, ondertussen opgelost) en geeft 1446 entries terwijl de afgelopen 3 dagen alleen uTorrent geknepen op 50 connecties aktief was, ik 10-15 gesprekken gevoerd heb en een paar keer op internet ben geweest.. :z .

@ punt 3
Nee. de QV is een ISDN apparaat, na portering is alleen nog analoge apparatuur bruikbaar achter de EB. Staat ook al in alle 10 delen van dit topic dus met zoeken had je het antwoord gehad >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arnout schreef op maandag 01 januari 2007 @ 11:49:
Heb hier een Linux doos (Debian stable) achter een EB (Siemens) staan met 2 NIC's, hij host zo'n 10 websites.
Probeer dan eens Asterisk te installeren. Heb je niet eens 2 NIC's voor nodig. Standaard installatie, waarna je sip.conf en extensions.conf niet meer hoeft te omvatten dan wat hier beschreven staat:

Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Kan zelfs nog iets korter, want [ipb-in] in sip.conf wordt niet eens gebruikt.

Werkt bij mij nu ook met AsteriskWin32 en X-Lite, zowel inbellend als uitbellend. Ik heb het nog niet van buiten kunnen testen omdat Asterisk nu draait op mijn laptop en die neem ik mee als ik elders internet...

Maar uitgaand gaat dus nu al zo: X-Lite meldt zich aan bij Asteriks op 192.168.2.33:5062 en kan dan bellen. Kies ik bijvoorbeeld mijn mobiel, dan stuurt Asteriks dat telefoontje door naar de SIP-server van KPN die dat keurig weer aflevert op mijn mobiel. Met mijn 020-nummer als Caller-ID ;)

Van buitenaf zou hetzelfde moeten werken door X-Lite te laten bellen met 84.87.225.195:5062. En dan zou Jeroen033 dus gewoon hebben kunnen bellen vanuit zijn buitenlandse hotel.
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 10:44:
kpn's sip server
. |
EB
. |
sip-proxy/ doorgeefluikje (192.168.2.1:5060 101 ) ---------------------- andere comp. buiten netwerk

Dit zou met die sip-proxy toch ook mogelijk zijn??
je moet alleen het ww van de interne sip proxy nog hebben. (of je gebruikt je 084 nummer)
Nee, dat gaat met een gewone SIP-proxy niet werken. Die neemt gewoon het gesprek aan en levert dat lokaal af. Je moet een SIP-proxy hebben die geheel zelfstandig weer naar buiten belt ofwel een gewone proxy die het SIP-verkeer vanaf de externe SIP-client direct doorstuurt naar KPN's SIP-server en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:55:
[...]

Zoals mij ingefluisterd is (en met zijn toestemming gepost):

Wachwoord is gebonden aan IP adres;

Maar om via telnet binnen te komen:
telnet naar 192.168.2.1 8081
User: "admin"
pass: "" -> krijg je error
Nogmaals
pass: "" -> krijg je weer error
en dan:
pass: "*" -> krijg je error, direct weg enteren
Meteen harde reset (met knopje) op router uitvoeren en inloggen met:
pass: "" -> en dan krijg je "client restricted"
Hier hangen we op dit moment op vast, je moet blijkbaar vanuit een bepaald IP inloggen.

Uit eigen onderzoek:

Opmerkelijk:
met andere voor gedefinieerde users zoals "webadmin" laat de telnet sessie niet eens de password invoeren, maar sluit direct af.. :S

Gevonden in de kernel (soho.bin, zie een van mijn vorige post om bin file te downloaden):
Een andere voorgedefineerde gebruiker die gevonden is: "@Xperia#" waarbij ik niet zeker ben of de eerste en laatste teken wel of niet gebruikt moeten worden (@ teken van gebruikersgroep admin ?? )
Daarna komt een hash, maar deze vorm is mij onbekend, 't is in ieder geval geen MD5 :( , anders had ik het wachtwoord kunnen achterhalen met mijn rainbow tables.
Wie weet wat voor soort hash dit is?

Andere info:
De backup.bin van de meeste siemens routers waren doorgaans encrypted met XOR met 0xFF;
Echter die van de experia niet, we proberen uit te zoeken hoe die dan wel versleuteld is.
Waarschijnlijk zal de versleuteling niet veel afwijken, maar de vraag is hoe dan wel??
Is er iemand hier die misschien meer ervaring in XOR etc heeft?
Indien deze decrypted kunnen worden, kan er misschien een lokaal IP aan de trusted worden toegevoegd, of een vervangen worden..

Soho.bin wordt op dit moment geanaliseerd met IDA-pro, echter vanwege het ontbreken van een Entry Point moet ik alle routines handmatig als code aanwijzen, dit kost tijd, veeel tijd..
Daarnaast is mijn assembly kennis beperkt tot x86, en ben ik me nu aan het verdiepen in MIPS, dat is dus een heel ander verhaal..
In soho.bin moet de wijze van encryptie staan, kwestie is het vinden en interpreteren van de code, zodat dat in een progje gestopt kan worden dat dat voor ons lokaal op de PC kan dienen.

Iemand al eens geprobeerd om de kernel aan het lopen te krijgen op een Mips router emulator zoals Qemu (die ondersteund ook AR7 processors)?
Is het iemand al gelukt om het versleutelde file backup.bin te ontsleutelen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Nog even terugkomend op:
B-Buster schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:36:
Sinds we IPB hebben bemerk ik regelmatig een vreemd verschijnsel: Bij het op internet surfen komt het voor dat een pagina ineens voor een minuut of 5 à 10 niet meer op te roepen is. Na deze periode werkt het wel weer gewoon een kwartier, half uur, een uur of soms langer, maar het niet beschikbaar zijn komt wel weer terug.
boukej schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:46:

Het klinkt alsof er problemen zijn met het omzetten van het adres door dns. Wat je kunt proberen/testen is handmatig dns-servers invoeren in de Experia Box.

Ik heb de box van Siemens. Daar vind ik de setting onder: Advanced / Internet / Internet Connection / DNS Servers (http://192.168.2.1/advanced_internet_dns.stm). Hier heb ik de volgende server ingevoerd: 195.121.1.66 (KPN) en 208.67.220.220 (OpenDNS). Wanneer de server van KPN niet werkt, neemt de server van OpenDNS het over.

Misschien werkt 't / lost het 't probleem op?
Dit was inderdaad de oplossing. Heb het nu een aantal dagen kunnen testen en er is nog geen enkele keer een foutmelding op mijn scherm gekomen. Die DNS van KPN is dus behoorlijk brak.

Bedankt!

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:09:
Maar uitgaand gaat dus nu al zo: X-Lite meldt zich aan bij Asteriks op 192.168.2.33:5062 en kan dan bellen. Kies ik bijvoorbeeld mijn mobiel, dan stuurt Asteriks dat telefoontje door naar de SIP-server van KPN die dat keurig weer aflevert op mijn mobiel. Met mijn 020-nummer als Caller-ID ;)

Van buitenaf zou hetzelfde moeten werken door X-Lite te laten bellen met 84.87.225.195:5062. En dan zou Jeroen033 dus gewoon hebben kunnen bellen vanuit zijn buitenlandse hotel.
Truc geslaagd! Ik heb Asterisk even overgezet op een andere PC en kan nu vanuit elke plek waar ik X-Lite kan draaien via die Asterisk server, die thuis draait, met mijn 020-nummer bellen. Roaming forever })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:30:
[...]
Truc geslaagd! Ik heb Asterisk even overgezet op een andere PC en kan nu vanuit elke plek waar ik X-Lite kan draaien via die Asterisk server, die thuis draait, met mijn 020-nummer bellen. Roaming forever })
Ik denk dat het het makkelijkste is om het hele systeem even duidelijk (lees: monkey-proof) uit te leggen voor meelezers en andere mensen die bv. 0% verstand hebben met het draien van servers.

Zodra ik thuis ben, zal ik dit even nabouwen, maar dat duurt nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RePlayer schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:13:
3) Ik had ISDN. Kan ik de Quattrovox blijven gebruiken?
Ik heb een paar weken geleden bij iemmand IPB geinstalleerd en daar bleef de Quattrovox gewoon werken, ook na het porteren. geen idee hoe dit kan maar het blijkt dus soms wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Top man dat het lukt..

Ik moet me ook maar gaan verdiepen in asteriks... veel over gehoord en gelezen maar nog niet mee gespeeld.
Ik ga het op mijn SME box installeren en uitproberen.

Zou je wel een soort howto van de instellingen kunnen maken?

bij voorbaat dank

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:07:
Top man dat het lukt..

Ik moet me ook maar gaan verdiepen in asteriks... veel over gehoord en gelezen maar nog niet mee gespeeld. Ik ga het op mijn SME box installeren en uitproberen.

Zou je wel een soort howto van de instellingen kunnen maken?
Ik ben gisteren pas voor het eerst met Asterisk gaan spelen, dus weet er ook nog vrij weinig van. Eigenlijk heb ik alleen maar de instellingen van 'ajvdw' overgenomen. Wat nog niet werkt: extern gebeld worden op die X-Lite zodra iemand mijn 020 belt. Dat zal er wel mee te maken hebben dat er 2 SIP clients tegelijk zich registreren bij KPN's SIP server: de EBS en Asterisk. Als ik de Experia zou vervangen door een ander niet-VoIP ADSL modem zou dat ook verholpen zijn.

Verder ga ik nog eens kijken of het lukt om uitgaand met mijn 020-nummer te bellen, maar dat inkomend mijn 084-nummer gebruikt wordt. Dan zou ik mijn 020-nummer met *61 naar dat 084 nummer kunnen laten doorschakelen (wat gratis is) en zo ook extern gebeld kunnen worden. Dat wordt nog even vogelen.

Voor diegenen die hun 020-wachtwoord niet hebben: dit gaat bij jullie dus alleen maar werken met een 084-nummer, zowel inkomend als uitgaand. Maar vanuit het buitenland of vanaf een niet-KPN ADSL verbinding bellen met je 084 nummer heeft natuurlijk ook wel voordelen.

Ik ga nu toch eens snuffelen naar een goedkope, maar flexibele wireless SIP Phone. Dat is beter dan zo'n soft client als X-Lite. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:53:
[...]

Voor diegenen die hun 020-wachtwoord niet hebben: dit gaat bij jullie dus alleen maar werken met een 084-nummer, zowel inkomend als uitgaand. Maar vanuit het buitenland of vanaf een niet-KPN ADSL verbinding bellen met je 084 nummer heeft natuurlijk ook wel voordelen.
Ik heb op mijn mda vario SJphone geinstalleerd en daar mijn 084 nummer in gezet en dit werkt super.
Dus daar heb ik geen Asterisk server voor nodig.

Ik begrijp wel dat als je Asterisk met GUI instaleerd dat het gelijk als telefooncentrale (voor een telefoniste) kan werken enz.

Ik heb net de cd gedownload en zal morgen een test server installeren.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:47:
Ik heb op mijn mda vario SJphone geinstalleerd en daar mijn 084 nummer in gezet en dit werkt super.
Dus daar heb ik geen Asterisk server voor nodig.
Maar daar kun je dus niet mee bellen als je niet aan een KPN ADSL lijn hangt. En dat lukt mij dus nu wel. Bijvoorbeeld vanaf een Versatel verbinding, waar ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:53:
[...]
Maar daar kun je dus niet mee bellen als je niet aan een KPN ADSL lijn hangt. En dat lukt mij dus nu wel. Bijvoorbeeld vanaf een Versatel verninding, waar ik nu zit.
Dan heb ik tot nu toe dus de mazzel dat ik iedere keer een KPN Netwerk te pakken had......
Moet ik maar snel met die server aan de gang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
humme schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:21:
Blijven zeuren om het modem van Thomson en dan de mogelijke problemen met die bak erbij nemen.
Maar deze vraag met antwoord komt elke 3 dagen terug, dus je kunt ms ook wat verder terug bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik ben gisteren pas voor het eerst met Asterisk gaan spelen, dus weet er ook nog vrij weinig van. Eigenlijk heb ik alleen maar de instellingen van 'ajvdw' overgenomen. Wat nog niet werkt: extern gebeld worden op die X-Lite zodra iemand mijn 020 belt. Dat zal er wel mee te maken hebben dat er 2 SIP clients tegelijk zich registreren bij KPN's SIP server: de EBS en Asterisk. Als ik de Experia zou vervangen door een ander niet-VoIP ADSL modem zou dat ook verholpen zijn.

Verder ga ik nog eens kijken of het lukt om uitgaand met mijn 020-nummer te bellen, maar dat inkomend mijn 084-nummer gebruikt wordt. Dan zou ik mijn 020-nummer met *61 naar dat 084 nummer kunnen laten doorschakelen (wat gratis is) en zo ook extern gebeld kunnen worden. Dat wordt nog even vogelen.

Ik ga nu toch eens snuffelen naar een goedkope, maar flexibele wireless SIP Phone. Dat is beter dan zo'n soft client als X-Lite. Iemand nog suggesties?
Jan,

Dat wachtwoord wat je hebt weten te bemachtigen is dat willekeurig of zit er nog een logica achter

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vanaaf eens sinds lange tijd "problemen" gehad.

DNS van KPN bleek brak. Kon ineens geen sites meer bekijken en msn werd enorm traag.
In de S EB DNS weer uitgezet en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:58:
Dat wachtwoord wat je hebt weten te bemachtigen is dat willekeurig of zit er nog een logica achter
Ooit (1 juni 2006) heeft de telnet interface bij mij een paar uur open gestaan. Toen heb ik mijn wachtwoord eruit gevist en een XS4ALL VoIP account op Tel2 gezet. Dat laatste is een paar weken geleden teloor gegaan bij een harde reset.

Edit: verkeerd gelezen zag ik na Rosco's antwoord. Exact 20 tekens bestaande uit cijfers en kleine letters a-z. Daar kun je niet op gaan numbercrunchen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 02-01-2007 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Leuke ontwikkeling. Dat sipnummer password heeft overigens geen enkele logica, bestaat uit ruim 20 tekens (zoiets als de wpa key) dus het is onmogelijk om dit verder op te zetten en werkend te krijgen als je dit password niet weet. 084 nummer kan dus wel aangezien hier het password vrijgegeven wordt.
http://www.asterisk.org/
http://www.xten.com/index.php?menu=download
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen waarmee ik begonnen ben........a.s. woensdag een montuer van KPN die hopelijk het probleem oplost en/of traceert wat nu werkelijk het probleem is. Ik zal in ieder geval posten als er een oplossing is en ook bij geen oplossing hoop ik een omschrijving van het probleem en de oorzaak te kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Probleem: Surfen traag, timeouts van pagina's.
Wat gaat goed: Downloaden, bellen, sommige sites wel bereikbaar.

Ik wordt er gek van. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Hier ook problemen met surfen. (IPB Comfort)
Bellen, downloaden geen problemen.
Sommige sites geven echter timeouts, loopt niet echt soepel.
Normaal gesproken vliegt elke pagina die ik aanklik op mijn scherm.
Nu erg langzaam of er komt helemaal niets.
Is er soms een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ik lees net in een ander Topic hier: DNS problemen (?) bij IPB (KPN).
Dit is waarschijnlijk hetzelfde.
We zijn dus niet de enige, is blijkbaar een algemeen probleem.
Hoop dat het vandaag opgelost wordt, het duurt al minimaal 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt moed zou ik zeggen, het duurt hier al vanaf installatie ( 15 dec. ) Bellen en downloaden geen probleem, hoewel downloaden is traag ( inharent aan lite abo.? ) Timeouts bij sommige websites.

Zodra ik meer weet post ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

192.168.2.1:5060
101
kpn

dit wil dan toch wel op die asterisk-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

internettten hier ook traag. Downloaden wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:15:
[...]

192.168.2.1:5060
101
kpn

dit wil dan toch wel op die astrix-server?
Waar haal je dat vandaan? Want voor mij geeft hij met dat paswoord 401 Unauthorized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Alles van google is ook heel traag op dit moment.

Edit: en ik heb sinds gister en vandaag een probleem met bellen: ik krijg zo nu en dan een "snelle" in gesprek-toon, dit heb ik ook bij mijn eigen mobiel die dan gewoon bereikbaar is. Hebben meer mensen dat? Niet de hele tijd, maar zo nu en dan.

[ Voor 71% gewijzigd door Arnout op 02-01-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Actuele meldingen

02-01-2007 10:57 uur. Storing opvragen websites
Als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u enkele websites niet kan benaderen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het probleem zo spoedig als mogelijk te verhelpen.

Bron: www.planet.nl/help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb de laatste tijd last van een downgrate van mijn EP ben al een half jaar bij planet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:08:
Heb net te horen gekregen dat de terugbeltijd voor internetproblemen zo rond de 10 dagen ligt. Kan dus wel kloppen dat ze je nog niet teruggebeld hebben...

Er schijnen momenteel wat storingen in het netwerk van KPN te zitten, misschien dat dat een verklaring is voor deze problemen..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:59:
[192.168.2.1:5060
101
kpn]

Waar haal je dat vandaan? Want voor mij geeft hij met dat paswoord 401 Unauthorized.
Mijn kennis die bij kpn werkt, zegt dat kpn als ww moet werken... (ik kan zelf nix doen want ik heb nog 1.38 (gelukkig) en ik heb ook geen zin mijn EBs te resetten)

miss. kan jan-e zijn wachtwoord van zijn geografische nummer even uitproberen.

zou kpn dat wachtwoord van je geo. nummer niet gwoon bij iedereen hetzelfde doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemmand ervaring met asteriskNOW en IPB-voip?

heb een win2000 SBS server wegens bepaalde dingen die onder linux niet draaien en zit dus vast aan VMwareof een andere computer die na een sommetje wat ik geloof ik al eerder had vermeld 500 euri per jaar kost, op VMware kan ik asteriskNOW op draaien, zonder enige aanpassingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:39 . Reden: toevoeging+onduidelijke zin verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:12:

heb een win2000 SBS server wegens bepaalde dingen die onder linux niet draaien en zit dus vast aan VMwareof een andere computer die na een sommetje wat ik geloof ik al eerder had vermeld 500 euri per jaar kost, op VMware kan ik asteriskNOW op draaien, zonder enige aanpassingen.
Ben er mee aan het testen...
Zou perfect zijn voor de linux "noobs" om toch een oplossing voor het roamen te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:22:
Mijn kennis die bij kpn werkt, zegt dat kpn als ww moet werken... (ik kan zelf nix doen want ik heb nog 1.38 (gelukkig) en ik heb ook geen zin mijn EBs te resetten)

miss. kan jan-e zijn wachtwoord van zijn geografische nummer even uitproberen.
kpn werkt niet als wachtwoord en mijn geografische wachtwoord ook niet. Inloggen met X-Lite op de interne sipserver vanaf een lokaal adres werkt niet. Dat kan een fout wachtwoord zijn, maar ook een restrictie in de zin van deny all, allow 192.168.2.1. Hoe dan ook, ik kan er niet bij. Maar die hele interne SIP-server interesseert me ook geen biet.
zou kpn dat wachtwoord van je geo. nummer niet gewoon bij iedereen hetzelfde doen?
Zo stom zijn ze echt niet. Dan zou nu ieders wachtwoord op straat liggen.

Intussen ben ik wat verder aan het spelen geweest met Asterisk.Uitbellen vanaf een niet-KPN IP-nummer via X-Lite naar Asterisk en vandaar weer auitomatisch uitbellen met mijn 020-nummer als Caller-ID gaat nu vlekkeloos.De geluidskwaliteit heb ik overigens nog niet getest.

Andersom, dus mijn 020- of 084-nummer laten overgaan op het externe adres gaat nog niet vlekkeloos. Van buitenaf (m'n GSM) inbellen op de Asterisk server had ik werkend, toen ik nog thuis was. Nu werkt het niet meer, en kan ik ook niet meer bij m'n telefooncentrale-PC. Toch op dat ding ook maar een VNC-servertje zetten. Het lijkt erop dat het wel gaat lukken. Wat ik op afstand nog kon testen leverde onder meer dit resultaat op:

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwet.info/x-lites.gif

Links zie je de X-Lite die op mijn webservertje thuis draait. Die heeft gebeld naar de Asterisk, die weer op een andere PC thuis aan het snorren was. Die Asterisk had vervolgens contact gemaakt met de X-Lite rechts (in de Ponteneur). Het rechter deel van het plaatje is iets later 'geschoten', maar het idee is duidelijk: vijf minuten connectie, zonder dat KPN eraan te pas kwam. Als Asterisk nu zo lief wil zijn dat ook voor een inkomend telefoontje vanaf mijn mobiel te doen, is ook het inkomende traject verzorgd.

Verder kun je met Asterisk wel leuke dingen doen. Bijvoorbeeld een binnenkomend gesprek tegelijkertijd naar meer telnrs sturen: zo zou je een binnenkomend telefoontje voor je 084-nummer tegelijkertijd naar je geografische nummer, naar je mobiel of naar een ingelogde SIP-client kunnen laten gaan.Wie het eerst opneemt heeft 'm. In het eerste geval gaat het geluid drie keer door de Experia: KPN 084 - EB - Asterisk, Asterisk - EB - KPN 020, KPN 020 - EB - Tel1. Of dat echt gaat werken is maar de vraag. In het tweede geval gaat het geluid 2 keer door de EB: KPN 084 - EB - Asterisk, Asterisk - EB - je mobiel. In het derde geval gaat het geluid 1 of 2 keer door de EB. In het gewenste geval 2 keer: KPN 084 - EB - Asterisk, Asterisk - EB - SIP client. De eerste verbinding is een KPN-lijntje, de tweede een pure eigen VoIP-VoIP verbinding.

Was het overigens iemand al opgevallen dat je je geografische nummer niet meer met *21 kunt doorverbinden naar je 084-nummer? Vroeguhh kon dat wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:12:

heb een win2000 SBS server wegens bepaalde dingen die onder linux niet draaien en zit dus vast aan VMware of een andere computer (...)
Waarom pak je AsteriskWin32 niet? Daar test ik nu ook mee op een Win2k Pro 800 MHz Pentium3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07-2022
:? Ik heb IPB van KPN sinds augustus 2005.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik een tevreden gebruiker bent.
Zowel het gebruik van Internet als van Internetplus bellen geeft weinig problemen.
Echter sinds nu al weer enkele dagen ervaar ik een vreemd verschijnsel met Internetplus bellen.
Wanneer ik iemand bel (vaste net) en deze is in gesprek, dan krijg ik geen ingesperks-toon maar :? lijkt het alsof de verbinding normaal tot stand is gekomen.
De gespreksteller op mijn telefoon loopt maar ik krijg niemand aan de lijn.

Ik herrinner mij dat dit in het verleden (in de beginsfase van IPB van KPN) ook het geval was, echter toen lag dat aan het feit dat ik nog niet geporteerd was.
Mijn vraag aan dit forum is of er gebruikers zijn die momenteel dit zelfde verschijnsel ervaren.
Ikzelf bel vanuit de regio Rotterdam (Hellevoetsluis)

Gaarne reactie

arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:20:
[...]
[knip]
Waarom pak je AsteriskWin32 niet? Daar test ik nu ook mee op een Win2k Pro 800 MHz Pentium3.
linkje? was ff lui, maar k heb m al.. :+

welke versie van x-lite is dat eigenlijk??? komt niet echt overeen met de mijne. (het uiterlijk klopt wel maar die 3e knop bv. niet)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn collega heeft IPB van KPN en heeft er goed de balen van. Hij heeft alles laten aanleggen door een monteur en is nog steeds niet telefonisch te bereiken op zijn vast nummer met de normale lijn. Hij is wel te bereiken op dit nummer wanneer er gebeld wordt met een GSM toestel. Komt dit iemand bekend voor??
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.