username/password van je ADSL is niet locatiegebonden. Stugger nog: username/password liggen niet eens vast, maar moeten gewoon voldoen aan bepaalde vormvereisten: username kpn@direct-adsl met password kpn werkt ook.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:29:
Dat VoIP locatie gebonden maken is zelfs makkelijker te realiseren (omdat username/password van je ADSL ook locatiegebonden is), dan zelf een custom made firmware uitrollen waarop je support moet geven.
Verwijderd
Tuurlijk, maar dit is gewoon weer zo'n vreemde KPN-kronkel. Ik snap zelf ook wel dat het kan (want het kón ook), maar je mag het gewoon niet selecteren. En dan kan je niks, want je EB zit potdicht.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:10:
[...]
084-nummers, weet ik niet psies hoe dat dan geregeld is. ik weet wel dat het moet kunnen (Serveradres, nummer en wachtwoord. Klaar!)
Ik zou helemaal niet alles met de box hoeven doen, als ik maar gewoon zelf iets kon kiezen. Als ik gedwongen word de EB de gebruiken, wil ik er het uiterste uithalen. Waarom zou het kunnen uitzetten van firmwareupdates niet ten goede komen van de betrouwbaarheid? Als het gewoon goed werkt, hoef je niet persé een nieuwe versie. Zie mijn Tiscali-verhaal.En je verwacht van de KPN betrouwbaarheid, maar wil ook dat de KPN jou zo vertrouwd dat je alles met de box kan doen wat je wil.En bijvoorbeeld bepaald welke firmware versie er op staat. Dat zal uiteraad niet te goede van de betrouwbaarheid gaan en KPn heeft dan ook geen controle over die betrouwbaarheid.Dat snap jij ook wel
Ik heb ook een 084-nummer op een eigen ATA, maar ik wil juist bijvoorbeeld een SIP-telefoon kunnen gebruiken met mijn 040-nummer, en geen analoge telefoon die via de EB zit.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:12:
[...]
084 nummer is perfect voor je eigen sip apparatuur :d
Ik weet wel dat op dit moment al je instelling van de interne proxy verloren gaan bij een harde reset of een firmware update. Dus voorlopig is het zonde van je tijd om datin te stellen
Nou, deze update was voor veel mensen bepaald geen succes.. Natuurlijk hoef je niet in 2010 met een firmware uit 2005 te zitten, maar in mijn IPB-geschiedenis had ik best wat firmwareversies over willen slaan.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:41:
[...]
Toestemming geven?? de box is van KPN, je neemt het product internetplusbellen af, je koopt niet de box.(dan zal je toch aan een eigen voip router moeten) En hoe moet de betrouwbaarheid beter worden als jij geen "toestemming" geeft om te flashen?? Of denk je dat het met de updates alleen maar slechter word. Zo kan KPN of een andere provider toch nooit de betrouwbaarheid verbeteren?
Dan had het even (naar jou gevoel) goed blijven gaan met de oude firmware erop. Later krijg je gegarandeerd problemen, of heb je wat te zeiken dat je iets niet kanOm dat met de updates is meegekomen, waarvoor jij geen toestemming heb gegeven.
Of is dit nu zo een vreemde gedachtegang van mij?
Bij mijn weten heeft dit nooit gekund. In je eerdere reactie twijfelde je nog, nu stel je ineens dat het kón. Kun je ergens in de eerdere topics (ons collectieve geheugen) aanwijzen dat het ooit gekund heeft? Of heeft een van de oplettende meelezertjes dit ooit gedaan?Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:16:
[084 nummer aan Tel2 hangen ...]
Tuurlijk, maar dit is gewoon weer zo'n vreemde KPN-kronkel. Ik snap zelf ook wel dat het kan (want het kón ook), maar je mag het gewoon niet selecteren.
Onzin. Heel veel ISP's doen dit immers al? Over het algemeen mag je gewoon je eigen modem gebruiken. KPN is met IPB dus een uitzondering. Op zich zou dit geen probleem zijn als het allemaal gewoon werkte. Maar het grote probleem met IPB is dat er ontzettend veel problemen mee zijn.Ortep schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:45:
[...]
Jij hebt zeker nog nooit op een IT afdeling gewerkt. Je moet een klant nooit iets geven waarvan je niet zeker bent dat het werkt. Of waarvan je weet dat er geen ondersteuning voor is.
Als je iemand zoiets toch meegeeft en je laat hem schrijftelijk verklaren dat hij daarvan op de hoogte is, dan nog staat hij een tijdje later bij je bureau of hangt hij aan de telefoon dat het schandalig is dat je geen ondersteuning geeft. En dat hij zeker weet dat het wel moet kunnen werken want bij de nicht van de slager van de zwager van zijn oma werkt het ook. En hij verklaart glashard dat hij nooit iets gezien heeft van een papiertje waraop stond dat het niet ondersteund was. En als je hem dan de kopie laat zien is de opmerking: Ja die IT zooi lees ik nooit hoor, dat is altijd onleesbaar.
Verwijderd
Ik dacht het ergens gelezen te hebben, in ieder geval. Maar daar draait het niet echt om, je weet zelf ook dat het zou kunnen, omdat jij zelfs een XS4ALL-account in je EB had gezet. De reden voor KPN om geen 084 in je EB te mogen zetten is mij écht een raadsel.Jan-E schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:30:
[...]
Bij mijn weten heeft dit nooit gekund. In je eerdere reactie twijfelde je nog, nu stel je ineens dat het kón. Kun je ergens in de eerdere topics (ons collectieve geheugen) aanwijzen dat het ooit gekund heeft? Of heeft een van de oplettende meelezertjes dit ooit gedaan?
Verwijderd
BIj Direct ADSL werkt kpn@direct-adsl inderdaad, maar toch krijg je bij Direct-ADSL en dus IPB een andere (unieke) username/password en bij andere ADSL-providers werkt het volgens mij wel zo (username/password werkt alleen voor bepaald adres). In ieder geval kon ik met mijn username/password niets bij iemand anders, in dezelfde straat die ook ADSL van dezelfde provider had (was HCC!net via KPN destijds). Maar nu heeft KPN ervoor gekozen om met MAC adressen te werken. Ik heb dit uitgevonden door mijn username/password bij iemand anders te proberen. Pas na het wijzigen van het MAC adres werkte alles naar behoren. Dus toch niet zo lokatie gebonden als de KPN doet voorkomen. Hoe dan ook, er zijn best andere oplossingen te verzinnen om het nummer aan een adres te koppelen en toch de gebruikers flexibiliteit te bieden.Jan-E schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:15:
[...]
username/password van je ADSL is niet locatiegebonden. Stugger nog: username/password liggen niet eens vast, maar moeten gewoon voldoen aan bepaalde vormvereisten: username kpn@direct-adsl met password kpn werkt ook.
Verwijderd
Nu moet je mij ff helpen:Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:10:
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de logingegevens voor de interne SIP-proxy van de EBS (dat met die afkorting vind ik een erg slim idee, ik doe mee!).
Verbinden naar 192.168.2.1:5060 lukt.. Als ik dan 101, 102 of 120 als username invoer zegt hij 401 Unauthorized (dus die bestaan, ik weet het wachtwoord alleen niet), en met andere cijfers krijg ik tot nu alleen maar 404 Not Found (dus dat het account niet bestaat).
Volgensmij moet het in de toekomst mogelijk zijn om legaal eigen SIP-apparatuur te gebruiken, maar dan alleen via de interne SIP-proxy van de EB. Bijvoorbeeld je stelt in (op kpn.com ofzo) dat nummer 103 reageert op je geografische nummer, en dan stel je 103 in op je SIP-apparaat, en je bent bereikbaar. Dit is nu volgensmij ook al het geval met de Philips Beeldtelefoon, maar dat gebeurt allemaal op de achtergrond. Wie weet meer?
101 = poort 1
102 = poort 2
120 = ???????
dit staat in de sp maar vat ik nietAccount 120 is gereserveerd voor de Philips WiFi telefoon.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:44 ]
Verwijderd
dan ligt het aan je download denk ik en niet aan de EB
Kan het zijn dat je een Firewall of virusscanner heb die het "corrupt" maakt?
Ben benieuwd
Peter
Verwijderd
Door middel van de webinterface in de EBS kun je een Philips beeldtelefoon aanmelden op één van je geografische nummers (ik denk via de SIP-proxy van de EBS). Ik neem aan dat dat toestel dan nummer 120 krijgt, en dan kun je dus vanuit de twee telefoonpoorten intern naar de Philipstelefoon bellen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:41:
[...]
Nu moet je mij ff helpen:
101 = poort 1
102 = poort 2
120 = ???????
[...]
dit staat in de sp maar vat ik niet
KPN als wachtwoord al geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:10:
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de logingegevens voor de interne SIP-proxy van de EBS (dat met die afkorting vind ik een erg slim idee, ik doe mee!).
Verbinden naar 192.168.2.1:5060 lukt.. Als ik dan 101, 102 of 120 als username invoer zegt hij 401 Unauthorized (dus die bestaan, ik weet het wachtwoord alleen niet), en met andere cijfers krijg ik tot nu alleen maar 404 Not Found (dus dat het account niet bestaat).
Volgensmij moet het in de toekomst mogelijk zijn om legaal eigen SIP-apparatuur te gebruiken, maar dan alleen via de interne SIP-proxy van de EB. Bijvoorbeeld je stelt in (op kpn.com ofzo) dat nummer 103 reageert op je geografische nummer, en dan stel je 103 in op je SIP-apparaat, en je bent bereikbaar. Dit is nu volgensmij ook al het geval met de Philips Beeldtelefoon, maar dat gebeurt allemaal op de achtergrond. Wie weet meer?
Just a simple thought....
Zodra KPN het SIP wachtwoord uit handen geeft kunnen ze niet meer zeker zijn van de lokatie van de beller. Er is al iemand aan de slag geweest met een asterisk proxy. Dat lukte toen kennelijk nog niet, maar als je de EB kan vervangen door willekeurig welk ADSL-modem moet het zeker kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:34:
Hoe dan ook, er zijn best andere oplossingen te verzinnen om het nummer aan een adres te koppelen en toch de gebruikers flexibiliteit te bieden.
Verwijderd
Bij de volgende update is de MAC-koppeling waarschijnlijk vervangen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:34:
[...]
BIj Direct ADSL werkt kpn@direct-adsl inderdaad, maar toch krijg je bij Direct-ADSL en dus IPB een andere (unieke) username/password en bij andere ADSL-providers werkt het volgens mij wel zo (username/password werkt alleen voor bepaald adres). In ieder geval kon ik met mijn username/password niets bij iemand anders, in dezelfde straat die ook ADSL van dezelfde provider had (was HCC!net via KPN destijds). Maar nu heeft KPN ervoor gekozen om met MAC adressen te werken. Ik heb dit uitgevonden door mijn username/password bij iemand anders te proberen. Pas na het wijzigen van het MAC adres werkte alles naar behoren. Dus toch niet zo lokatie gebonden als de KPN doet voorkomen. Hoe dan ook, er zijn best andere oplossingen te verzinnen om het nummer aan een adres te koppelen en toch de gebruikers flexibiliteit te bieden.
Dan gaat het koppelen met de server alleen nog maar met het IP-adres!
Zojuist werd ik gebeld door KPN. Vanwege aanhoudende storingen kreeg ik 2 maanden abonnementsgeld (120 Euro) terug. Net als bij velen doet mijn telefoon het vaak niet, vanwege het "te veel connecties" probleem. Enige tijd terug heb ik de HD weer eens gebeld, maar in plaats van naar een technische oplossing (die is er toch niet) heb ik gevraagd naar de financiele afdeling. Nadat ik werd door verbonden heb ik geld terug gevraagd. Dat is nu dus beloond met 120 euro.
Mijn telefoonproblemen hou ik onder controle door DHT in uTorrent uit te schakelen. Alleen als een torrent niet verder wil vanwege gebrek aan resources zet ik DHT eventjes aan. Meestal is dit genoeg weer verder te kunnen.
Omdat KPN mijn probleem niet echt heeft opgelost kunnen ze mijn volgende "geld terug" telefoontje binnenkort weer tegemoet zien. En mocht het "te veel connecties" probleem ooit opgelost worden dan is er nog altijd UPnP wat niet werkt. Voorlopig heb ik een erg goedkope internetconnectie
. Ik vind het haast jammer dat mijn werkgever het grootste deel ervan betaald
Mijn telefoonproblemen hou ik onder controle door DHT in uTorrent uit te schakelen. Alleen als een torrent niet verder wil vanwege gebrek aan resources zet ik DHT eventjes aan. Meestal is dit genoeg weer verder te kunnen.
Omdat KPN mijn probleem niet echt heeft opgelost kunnen ze mijn volgende "geld terug" telefoontje binnenkort weer tegemoet zien. En mocht het "te veel connecties" probleem ooit opgelost worden dan is er nog altijd UPnP wat niet werkt. Voorlopig heb ik een erg goedkope internetconnectie
Verwijderd
mijn pc is beveiligd met NORTON AV, maar mijn laptop heeft helemaal geen virusscanner of firewall.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:52:
[...]
dan ligt het aan je download denk ik en niet aan de EB
Kan het zijn dat je een Firewall of virusscanner heb die het "corrupt" maakt?
Ben benieuwd
Peter
Dus dan zou het toch een instelling moeten zijn in mijn EB-S?
(het bestandje van jou link i s1.2 MB. Als ik hem via shemes.com download is hij maar 245 KB)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 10:38 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:16:
[...]
Tuurlijk, maar dit is gewoon weer zo'n vreemde KPN-kronkel. Ik snap zelf ook wel dat het kan (want het kón ook), maar je mag het gewoon niet selecteren. En dan kan je niks, want je EB zit potdicht.
Ok akkoord
[...]
Ik zou helemaal niet alles met de box hoeven doen, als ik maar gewoon zelf iets kon kiezen. Als ik gedwongen word de EB de gebruiken, wil ik er het uiterste uithalen. Waarom zou het kunnen uitzetten van firmwareupdates niet ten goede komen van de betrouwbaarheid? Als het gewoon goed werkt, hoef je niet persé een nieuwe versie. Zie mijn Tiscali-verhaal.
Naar mij idee komen firmware updates om betrouwbaarheid te vergroten en bugs te verhelpen enz en zo of niet? Niet om het voor een klant moeilijker te maken
[...]
Ik heb ook een 084-nummer op een eigen ATA, maar ik wil juist bijvoorbeeld een SIP-telefoon kunnen gebruiken met mijn 040-nummer, en geen analoge telefoon die via de EB zit.
Ik geloof dat de OPTA niet wil dat jij met je 040 nummer en bv een wifi telefoon vanuit bv Rotterdam gaat bellen.
[...]
Nou, deze update was voor veel mensen bepaald geen succes.. Natuurlijk hoef je niet in 2010 met een firmware uit 2005 te zitten, maar in mijn IPB-geschiedenis had ik best wat firmwareversies over willen slaan.
Ja das is een lastig, dat weet je niet van tevorenDe bedoeling is natuurlijk dat het wel een suc6 is. Hoe ga jij bepalen welke update wel en niet? En het is ook niet altijd mogelijk "firmware" over te slaan. De dan krijg je (soms) dus weer problemen als je in ene 3 versies verder wil
Over welke koppeling hebben we het dan?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:14:
[...]
Bij de volgende update is de MAC-koppeling waarschijnlijk vervangen.
Dan gaat het koppelen met de server alleen nog maar met het IP-adres!
Niet over de Direct-ADSL verbinding, want daar is bij mijn weten geen controle op MAC-adres. Toen KPN de DMZ-instellingen in de EBS onklaar had gemaakt (augustus vorig jaar) heb ik meer dan een maand een verbinding gehad met een e-Tech USB modem. MAC spoofen niet nodig: modem aansluiten, kpn@direct-adsl + kpn inkloppen, klaar. Zelfde IP-adres. KPN zet zo te merken een Direct-ADSL signaal met daaraan een IP-adres gekoppeld op de lijn.
En we hebben het ook niet over de koppeling MAC-adres - VoIP-bellen. Want ook die bestaat niet. Ik heb herhaalde malen gebeld via andere KPN-verbindingen, zowel met mijn 020-nummer als met mijn 084-nummer. Niks MAC spoofen: verbinding leggen met SIP-server, username=telnr, password, registreren, klaar.
Blijft over de koppeling MAC-adres - TSM-server voor het ophalen van de VoIP account gegevens. Zou me niet verbazen als dat op IP-adres gaat gebeuren. Maar ja, dat gebeurt toch alleen maar bij een harde reset. Zo juist even een custom MAC address ingevoerd via http://192.168.2.1/advanced_internet_mac.stm Stroom eraf, stroom erop, booten, gewoon weer een internet- en VoIP-verbinding. In theorie moet ik mijn EBS kunnen hangen aan de Direct-ADSL ansluiting van de buurman en daar met mijn eigen nummer kunnen bellen. Zo lang ik geen hard reset uitvoer, zou dat volgens mij moeten blijven werken. En na een harde reset misschien nu ook nog wel (zolang de koppeling MAC-adres - TSM-server bestaat). Leuke test voor iemand met 2 EBS-en in zijn naaste omgeving: wat gebeurt er als je die verwisselt?
Edit: bij wat verdere testjes zag ik dat de default username in de EBS trouwens macaddress@direct-adsl is. Die heb ik nu dus ook maar veranderd in custommac@direct-adsl
En wellicht wordt de firmware ook wel gepusht op basis van MAC-adres (al lijkt me dat niet waarschijnlijk). Dan kan KPN mij nu niet meer voorzien van nieuwe firmware.
Even over dat Custom MAC-adres: zou dat soms een oplossing kunnen vormen voor het Wake-on-LAN probleem dat hier al een paar maal voorbij gekomen is? Toch eens proberen ...
[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 27-12-2006 10:54 ]
Verwijderd
! ik heb het probleem gevonden, maar weet niet hoe het op te lossen.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:32:
[...]
mijn pc is beveiligd met NORTON AV, maar mijn laptop heeft helemaal geen virusscanner of firewall.
Dus dan zou het toch een instelling moeten zijn in mijn EB-S?
(het bestandje van jou link i s1.2 MB. Als ik hem via shemes.com download is hij maar 245 KB)
het is Internet Explorer.
Toen ik hem via Firefox downloadde kreeg ik wel het volledige bestand.
Nu is het probleem dat ik perse IE6 moet gebruiken vanwege de spraak en braille op mijn pc.
Firefox, Opera en IE7 worden nog niet volledig ondersteund.
iemand een oplossing?
Verwijderd
Natuurlijk, maar de ervaring leert dat het soms niet geweldig werkt. Als ze nou eens de firmwareversies echt uitvoerig zouden testen (weet ik veel, met een testgroep ofzo), dan is dat natuurlijk helemaal niet nodig. Dan mogen ze er van mij opzetten wat ze willen (bij wijze vanVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:35:
[...]
Ok akkoord
[...]
Naar mij idee komen firmware updates om betrouwbaarheid te vergroten en bugs te verhelpen enz en zo of niet? Niet om het voor een klant moeilijker te maken
En daar is die interne SIP-proxy van de EBS nou voor. Je maakt wel verbinding met de SIP-server, maar dan indirect, zodat je nog altijd afhankelijk bent van de EB. Ergo: je kan je eigen nummer nergens anders gebruiken. Dit vind ik wel een goed idee, ik ben hier dan ook erg benieuwd naar ^_^[...]
Ik geloof dat de OPTA niet wil dat jij met je 040 nummer en bv een wifi telefoon vanuit bv Rotterdam gaat bellen.
Overigens mag je tegenwoordig je geografische nummer in een ander netnummergebied gebruiken, zolang aantoonbaar is dat je een vestiging of woning hebt in het gebied waar dat netnummer vandaan komt. Bij Tiscali (daar ga ik weer
Ja, dit blijft gewoon een moeilijk punt... Maarja, als de firmwares nou meteen goed zouden werken, hoor je mij niet klagen.[...]
Ja das is een lastig, dat weet je niet van tevorenDe bedoeling is natuurlijk dat het wel een suc6 is. Hoe ga jij bepalen welke update wel en niet? En het is ook niet altijd mogelijk "firmware" over te slaan. De dan krijg je (soms) dus weer problemen als je in ene 3 versies verder wil

Kan iemand dit mij uitleggen? ik heb zelf maar 1 tel nr.
eergisteren viel het internet en de tel lijn uit, ik naar de EB en zag tot mijn grote verbazing dat het lampje van Tel 2 knipperde.
gauw de tel stekker omgewisseld, en ja de tel ging over.
Maar geen gehoor rara hoe kan dit
Mij is ooit verteld door een KPN medewerker dat je Tel 2 helemaal niet moet gebruiken, maar dat je alle toestellen moet doorlussen op Tel 1.
Waarom is mij zo even ontschoten
Verwijderd
Graag zou ik via dit forum in contact komen met mensen, bij wie het gelukt is een repeater (bij voorkeur de Siemens Gigaset WLAN Repeater 108) heeft werken, in combnatie met de WDS van de experiabox.
Ik heb genoemde repeater al maanden in mijn bezit en het is mij tot dusver niet gelukt om deze te gebruiken. Ik heb nu een paar dagen vrij, zodat ik weer een poging ga doen om het te laten werken.
Alvast bedankt.
Ik heb genoemde repeater al maanden in mijn bezit en het is mij tot dusver niet gelukt om deze te gebruiken. Ik heb nu een paar dagen vrij, zodat ik weer een poging ga doen om het te laten werken.
Alvast bedankt.
Ik heb het momenteel ook uitgeschakeld. Uitgaand verkeer wordt nu (QoS=uit) beperkt tot 1/2 bandbreedte (voor pc's) tijdens telefoongesprekken dat betekent dus dat de andere 50% naar telefoonverkeer gaat. Terwijl met QoS ingeschakelt er slechts 25% naar telefoon verkeer ging desondánks de minimal 50% aangegeven in de QoS tabellen.Jan-E schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:42:
[...]
Kunnen jullie eens experimenteren met het uitzetten van http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm ? Als je niet al te afhankelijk bent van de telefoon tenminste. Ik heb het gevoel (meer is het voorlopig niet) dat mijn intenetverbinding soepeler loopt sinds ik dat uitgezet heb.
Ik heb nog steeds wel problemen met het ingaande verkeer: oók tijdens telefoon gesprekken gaat gewoon het grootste deel naar mijn computers

Aan de andere kant v/d lijn ben ik goed verstaanbaar maar van tijd tot tijd komt hier alles brokkelig binnen ( als pc aanstaat
Die QoS priority services tabell werkt nog niet zo goed dus.
Omdat je SIP gegevens (mits je maar 1 nummer hebt geprogrammeerd natuurlijk) op poort 1 geladen staan, en niet op poort2.Piels schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:43:
Mij is ooit verteld door een KPN medewerker dat je Tel 2 helemaal niet moet gebruiken, maar dat je alle toestellen moet doorlussen op Tel 1.
blub
Verwijderd
Die ander accounts zijn van je interne sip server.madmoon schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:41:
[afbeelding]
Kan iemand dit mij uitleggen? ik heb zelf maar 1 tel nr.
eergisteren viel het internet en de tel lijn uit, ik naar de EB en zag tot mijn grote verbazing dat het lampje van Tel 2 knipperde.
gauw de tel stekker omgewisseld, en ja de tel ging over.
Maar geen gehoor rara hoe kan dit
En je mag de HD vertellen dat ze line instelling moeten draaien
Verwijderd
Maar we moeten het niet teveel eens worden... word het saaiVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
[...]
Natuurlijk, maar de ervaring leert dat het soms niet geweldig werkt. Als ze nou eens de firmwareversies echt uitvoerig zouden testen (weet ik veel, met een testgroep ofzo), dan is dat natuurlijk helemaal niet nodig. Dan mogen ze er van mij opzetten wat ze willen (bij wijze van)
Testgroep gebeurt volgens mij wel, alleen live gaan met + 400.000 boxen is moeilijk te testen denk ik
[...]
En daar is die interne SIP-proxy van de EBS nou voor. Je maakt wel verbinding met de SIP-server, maar dan indirect, zodat je nog altijd afhankelijk bent van de EB. Ergo: je kan je eigen nummer nergens anders gebruiken. Dit vind ik wel een goed idee, ik ben hier dan ook erg benieuwd naar ^_^
Volgens mij word de interne sipserver NIET gebruikt, en gaat het direct net als bij de siemens EB. Maar dat weet ik niet helemaal zeker (al je gegevens donderen er tenslotte uit bij een harde rest bv)
Overigens mag je tegenwoordig je geografische nummer in een ander netnummergebied gebruiken, zolang aantoonbaar is dat je een vestiging of woning hebt in het gebied waar dat netnummer vandaan komt. Bij Tiscali (daar ga ik weer) heb je dan ook gewoon je directe SIP-gegevens tot je beschikking, ik weet niet of hier enige beveiliging op zit.
Oke, weer wat geleerd![]()
[...]
Ja, dit blijft gewoon een moeilijk punt... Maarja, als de firmwares nou meteen goed zouden werken, hoor je mij niet klagen.
Ik hoor geen ingesprektoon meer als ik iemand wil bellen die al in gesprek is. Sterker nog, ik hoor helemaal geen toon en denk dan weer meteen aan een storing op het netwerk. Heel irritant. Hebben meer mensen geen ingesprektoon?
Hier geen last van..Wel heb ik nog last van de slechte service en afhandeling van Planet's kant.Marbo schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:51:
Ik hoor geen ingesprektoon meer als ik iemand wil bellen die al in gesprek is. Sterker nog, ik hoor helemaal geen toon en denk dan weer meteen aan een storing op het netwerk. Heel irritant. Hebben meer mensen geen ingesprektoon?
Mijn telefoon ruist als een gek, tijdens downloaden van usenet maar ook wel eens als er geen andere pc's aan staan.
Nu kan ik worden teruggezet naar analoge telefonie, maar wat krijg ik dan?
Nog 1/2 jaar gratis bellen? Eindelijk de beloofde 6 mbit?
Of ben ik dan van KPN af omdat ze contactbreuk leiden (ze maken niet waar wat ze beloofd hebben!).
De dame van de helpdesk wist hier geen antwoord op
Wel kon ik een monteur laten komen... Maar kan die me op 6mbit zetten en de telefonie weer op analoog zetten"?
Ga naar www.jellerbert.nl
Het heeft even geduurd, maar mijn rekeningnummer is uiteindelijk veranderd. Er bleek ergens iets fout te zijn gaan: KPN kon me niet helpen en heeft me naar Planet doorverbonden. Aldaar werd vrij snel geconstateerd dat het rekeningnummer bij 'mijn gegevens' anders was dan de rekening waar ze maandelijks geld vanaf schreven. (Beide rekeningen zijn overigens wel van mij.) Vervolgens kreeg ik weer een ander telefoonnummer en aldaar is het binnen twee minuten gefixed.pven schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:35:
In het verleden heb ik mijn rekeningnummer bij KPN online kunnen veranderen. Helaas is die wijzigen door IPB weer ongedaan gemaakt en wil ik het weer veranderen. Ik zoek me suf, maar kan het niet meer vinden.
Iemand enig idee waar die optie verstopt is? (Jaja: ik zou ook met KPN kunnen bellen, maar daar heb ik nu even geen zin in.)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ben al vanaf eind november bezig IPB werkend te krijgen, nadat ik op 4 december een nieuw modem heb gekregen omdat de eerste modem defect was de boel weer aangesloten. In begeleidende brief stond dat er kontakt moets worden met KPN voor het registreren van de box (weten dus niet wat ze opsturen ???)
Na het doorgeven van het MAC adres zou IPB binnen 24 uur moeten werken.
Internet gaat als een trein, echter het bellen via IPB werkt dus totaal niet.
Als ik de telefoon wil activeren (1369) dan hoor ik een klik en daarna niks meer !
In de modem zie ik dat het nummer is gebeld maar slechts voor 1 seconde.
Vanaf begin december dus al aan het bellen met Helpdesk, beloven telkens dat ze terugbellen..doen het echter alleen niet !
Elke keer krig ik te horen als ik bel dat de technische afdeling er mee bezig is en dat ze er dus verder niks aan kunnen doen.
Vandaan (27 dec) nog eens gebeld en nu was het probleem dat er een storing op het netwerk is en ze me dus niet kunnen helpen..gewoon over een paar dagen weer proberen...maar dat roepen ze al vanaf begin december.
KPN en Planet Internet SUCKS !!!!
Ik probeer het op 29 december nog een keer en dan mogen ze die rommel van ze komen ophalen.
Meer mensen die hier last van hebben of ben ik de enige gelukkige ?
Modem is trouwens een thompson.
Na het doorgeven van het MAC adres zou IPB binnen 24 uur moeten werken.
Internet gaat als een trein, echter het bellen via IPB werkt dus totaal niet.
Als ik de telefoon wil activeren (1369) dan hoor ik een klik en daarna niks meer !
In de modem zie ik dat het nummer is gebeld maar slechts voor 1 seconde.
Vanaf begin december dus al aan het bellen met Helpdesk, beloven telkens dat ze terugbellen..doen het echter alleen niet !
Elke keer krig ik te horen als ik bel dat de technische afdeling er mee bezig is en dat ze er dus verder niks aan kunnen doen.
Vandaan (27 dec) nog eens gebeld en nu was het probleem dat er een storing op het netwerk is en ze me dus niet kunnen helpen..gewoon over een paar dagen weer proberen...maar dat roepen ze al vanaf begin december.
KPN en Planet Internet SUCKS !!!!
Ik probeer het op 29 december nog een keer en dan mogen ze die rommel van ze komen ophalen.
Meer mensen die hier last van hebben of ben ik de enige gelukkige ?
Modem is trouwens een thompson.
Verwijderd
Hoe staan je beveiligings instellingen van IE 6?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:01:
[...]
! ik heb het probleem gevonden, maar weet niet hoe het op te lossen.
het is Internet Explorer.
Toen ik hem via Firefox downloadde kreeg ik wel het volledige bestand.
Nu is het probleem dat ik perse IE6 moet gebruiken vanwege de spraak en braille op mijn pc.
Firefox, Opera en IE7 worden nog niet volledig ondersteund.
iemand een oplossing?
Je kan ook eens kijken of er een update voor IE6 is. Mischien is je IE beschadigt???
Hoop dat je het vindt.
Peter
Bedoel je Siemens Gigaset USB Adapter 108?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:45:
Graag zou ik via dit forum in contact komen met mensen, bij wie het gelukt is een repeater (bij voorkeur de Siemens Gigaset WLAN Repeater 108) heeft werken, in combnatie met de WDS van de experiabox.

Dit apparaatje werkt hier prima. Ik heb de drivers van de meegeleverd CD van Siemens geinstalleerd (oranje CD) en het apparaatje aangesloten op het moment dat daar om gevraagd werd door het installatieprogramma.
Wanneer het apparaatje eerder is aangesloten kan de installatie misgaan. Onder apparaatbeheer vind je dan over het algemeen een geel vraagteken. Ik heb de volgende schermafbeelding bijgevoegd ter illustratie (het kan er net iets anders uitzien).

Onder Windows XP kun je bij apparaatbeheer komen door via Start / Uitvoeren het volgende commando uit te voeren: compmgmt.msc. Klik op Apparaatbeheer om het overzicht te bekijken.
Wanneer je overtuigd bent dat het vraagtekentje het probleem veroorzaakt, dan kun je die verwijderen. Voer daarna setup nogmaals uit en volg de aanwijzingen op het scherm.
Sinds we IPB hebben bemerk ik regelmatig een vreemd verschijnsel: Bij het op internet surfen komt het voor dat een pagina ineens voor een minuut of 5 à 10 niet meer op te roepen is. Na deze periode werkt het wel weer gewoon een kwartier, half uur, een uur of soms langer, maar het niet beschikbaar zijn komt wel weer terug.
Dit is zo sinds ik van @home naar KPN IPB overgestapt ben. Soms komt het vaker voor dan anders, er is geen trend in waar te nemen. Het is niet heel storend maar wel vreemd. Is dit herkenbaar voor anderen hier, of is er een oplossing bekend?
Het is zeker niet pc-gerelateerd aangezien het voorkomt op alle drie de pc's hier (xp home, xp pro sp2 en xp mce). Gek genoeg heb ik er bij een ander adres waar men IPB van HetNet heeft geen last van (met mijn eigen laptop).
Dit is zo sinds ik van @home naar KPN IPB overgestapt ben. Soms komt het vaker voor dan anders, er is geen trend in waar te nemen. Het is niet heel storend maar wel vreemd. Is dit herkenbaar voor anderen hier, of is er een oplossing bekend?
Het is zeker niet pc-gerelateerd aangezien het voorkomt op alle drie de pc's hier (xp home, xp pro sp2 en xp mce). Gek genoeg heb ik er bij een ander adres waar men IPB van HetNet heeft geen last van (met mijn eigen laptop).
Het klinkt alsof er problemen zijn met het omzetten van het adres door dns. Wat je kunt proberen/testen is handmatig dns-servers invoeren in de Experia Box.B-Buster schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:36: Sinds we IPB hebben bemerk ik regelmatig een vreemd verschijnsel: Bij het op internet surfen komt het voor dat een pagina ineens voor een minuut of 5 à 10 niet meer op te roepen is. Na deze periode werkt het wel weer gewoon een kwartier, half uur, een uur of soms langer, maar het niet beschikbaar zijn komt wel weer terug.
Ik heb de box van Siemens. Daar vind ik de setting onder: Advanced / Internet / Internet Connection / DNS Servers (http://192.168.2.1/advanced_internet_dns.stm). Hier heb ik de volgende server ingevoerd: 195.121.1.66 (KPN) en 208.67.220.220 (OpenDNS). Wanneer de server van KPN niet werkt, neemt de server van OpenDNS het over.
Misschien werkt 't / lost het 't probleem op?
[ Voor 7% gewijzigd door boukej op 27-12-2006 19:52 ]
Heb hier ook de siemens box. Ga het straks even proberen als ik anderen hier niet meer hinder. Iemand van internet gooien als ie net met ziekenfondsverzekeringshizzle bezig is is geen goed idee
[ Voor 35% gewijzigd door B-Buster op 27-12-2006 20:21 ]
Is gewoon een te hoog ingesteld niveau van de firewall van de EB. Even naar de instellingen van NAT gaan en dan onder firewall het niveau op medium zetten (staat op high ws.).B-Buster schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:36:
Sinds we IPB hebben bemerk ik regelmatig een vreemd verschijnsel: Bij het op internet surfen komt het voor dat een pagina ineens voor een minuut of 5 à 10 niet meer op te roepen is. Na deze periode werkt het wel weer gewoon een kwartier, half uur, een uur of soms langer, maar het niet beschikbaar zijn komt wel weer terug.
Nope, dat heb ik zelf al geprobeerd. Hij staat inmiddels op laag en geen verandering.
Verwijderd
Ik heb nu IE7 met standaard instellingen maar download blijft corrupt.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:20:
[...]
Hoe staan je beveiligings instellingen van IE 6?
Je kan ook eens kijken of er een update voor IE6 is. Mischien is je IE beschadigt???
Hoop dat je het vindt.
Peter
Ik heb alleen cleartype weergave uit moeten zetten, maar dat heeft geen invloed op de download.
Wat ik ook wel eens heb, sinds IPB, is bij grote downloads, slaat de download halverwege gewoon vast.
(net of er een storing op de downloadserver zit) dan moet ik de download annuleren, en opnieuw op de download-link klikken.
Maar zelfs op shemes.com werkt dit niet. de statusbalk van het download venster geeft hier 100% aan, maar het bestandje is maar 245 kb i.p.v. 1.2 mb.
ik vind het maar een vreemd iets.
Heb dit nu zo ingevuld en het lijkt tot op heden de oplossing. Zal het eens een paar dagen aanzien, zou geweldig zijn als het echt zo is.boukej schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:46:
[...]
Het klinkt alsof er problemen zijn met het omzetten van het adres door dns. Wat je kunt proberen/testen is handmatig dns-servers invoeren in de Experia Box.
Ik heb de box van Siemens. Daar vind ik de setting onder: Advanced / Internet / Internet Connection / DNS Servers (http://192.168.2.1/advanced_internet_dns.stm). Hier heb ik de volgende server ingevoerd: 195.121.1.66 (KPN) en 208.67.220.220 (OpenDNS). Wanneer de server van KPN niet werkt, neemt de server van OpenDNS het over.
Misschien werkt 't / lost het 't probleem op?
Sorry hoor maar ik kan niet anders zeggen dat het aan je eigen pc ligt als het met firefox wel goed gaat en met IE niet. Misschien toevallige samenloop van omstandigheden dat het nu prcies gebeurd maar een verband kan het volgens mij niet zijn. Misschien anders eens de firewall log van de EB nakijken. Ik weet niet of IE anders download dan Firefox. Waar staat je firewall niveau op?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:53:
[...]
Ik heb nu IE7 met standaard instellingen maar download blijft corrupt.
Ik heb alleen cleartype weergave uit moeten zetten, maar dat heeft geen invloed op de download.
Wat ik ook wel eens heb, sinds IPB, is bij grote downloads, slaat de download halverwege gewoon vast.
(net of er een storing op de downloadserver zit) dan moet ik de download annuleren, en opnieuw op de download-link klikken.
Maar zelfs op shemes.com werkt dit niet. de statusbalk van het download venster geeft hier 100% aan, maar het bestandje is maar 245 kb i.p.v. 1.2 mb.
ik vind het maar een vreemd iets.
Verwijderd
Hier heb ik ook wel eens last van, maar ik dacht altijd dat het door een probleempje oid. in de server van de desbetreffende site kwam.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:53:
*knip*
*knip*
De firewall van de EBs staat op HOOG.Hurricane schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:33:
[...]
Sorry hoor maar ik kan niet anders zeggen dat het aan je eigen pc ligt als het met firefox wel goed gaat en met IE niet. Misschien toevallige samenloop van omstandigheden dat het nu prcies gebeurd maar een verband kan het volgens mij niet zijn. Misschien anders eens de firewall log van de EB nakijken. Ik weet niet of IE anders download dan Firefox. Waar staat je firewall niveau op?
Ik heb zelfs de firewall een tijdje uitgeschakeld om te zien of het misschien daaraan lag, maar maakte niets uit.
Eerlijk gezegd lijkt me het geen PC-probleem, want mijn laptop doet exact hetzelfde met de downloads van deze site. Op de laptop is geen enkele vorm van beveiliging aanwezig.
Mijn EBs logboek geeft niets weer over wat ik doe vanaf pc:
12/27/2006 23:59:39 192.168.2.2 login success
12/27/2006 23:58:57 192.168.2.2 logout
En om het nog wat vreemder te maken...
ik heb ontdekt dat als ik, na het klikken op de FREE DOWNLOAD knop, op de knop UITVOEREN klik het bestandje wel geheel gedownload (dus 1.2mb) word, klik ik echter op OPSLAAN ALS dan wordt er maar iets van 200 kb opgeslagen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 01:19 ]
Verwijderd
Hallo...
Ik heb ook een vraagje over IPB. Technisch gezien heb ik geen problemen, alleen viel mij iets op bij het downloaden vanuit usenet. Eerder had ik met 3 draadjes ongeveer 70 a 80 KB/s. De laatste week is de snelheid lager, nu met 2 draadjes op 70 a 80 en 1 die maar 20 a 30 doorgeeft. Mijn abbo loop via KPN zelf, niet via Planet of HetNet. Hebben meer mensen dit ook?
Verder las ik in dit topic dat iemand met 300 KB/s download (3 x 100KB/s) met IPB, is er een individele limitering of iets dergelijks of heb ik ergens een foute instelling zitten...
Ik heb de lite versie van IPB.
Ik heb ook een vraagje over IPB. Technisch gezien heb ik geen problemen, alleen viel mij iets op bij het downloaden vanuit usenet. Eerder had ik met 3 draadjes ongeveer 70 a 80 KB/s. De laatste week is de snelheid lager, nu met 2 draadjes op 70 a 80 en 1 die maar 20 a 30 doorgeeft. Mijn abbo loop via KPN zelf, niet via Planet of HetNet. Hebben meer mensen dit ook?
Verder las ik in dit topic dat iemand met 300 KB/s download (3 x 100KB/s) met IPB, is er een individele limitering of iets dergelijks of heb ik ergens een foute instelling zitten...
Verwijderd
Dank je voor je reactie, maar mijn vraag betreft de Siemens WLAN repeater 108, dus om het bereik van de experiabox te vergroten. De door jou genoemde adapter heb ik ook en die werkt prima.boukej schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:36:
[...]
Bedoel je Siemens Gigaset USB Adapter 108?
[afbeelding]
Dit apparaatje werkt hier prima. Ik heb de drivers van de meegeleverd CD van Siemens geinstalleerd (oranje CD) en het apparaatje aangesloten op het moment dat daar om gevraagd werd door het installatieprogramma.
Wanneer het apparaatje eerder is aangesloten kan de installatie misgaan. Onder apparaatbeheer vind je dan over het algemeen een geel vraagteken. Ik heb de volgende schermafbeelding bijgevoegd ter illustratie (het kan er net iets anders uitzien).
[afbeelding]
Onder Windows XP kun je bij apparaatbeheer komen door via Start / Uitvoeren het volgende commando uit te voeren: compmgmt.msc. Klik op Apparaatbeheer om het overzicht te bekijken.
Wanneer je overtuigd bent dat het vraagtekentje het probleem veroorzaakt, dan kun je die verwijderen. Voer daarna setup nogmaals uit en volg de aanwijzingen op het scherm.
Jingle. Ondersteunt de repeater wel WPA? Dacht dat er problemen waren met WPA en die repeater. Kan het mis hebben. Probeer eens met wep encryptie. Een linkje naar het product is misschien ook wel makkelijk. Ik neem aan dat je weet dat je de repeater en je EB op hetzelfde kanaal en met dezelfde SSID uit moet rusten om het goed te laten werken (Roaming bedoel ik dan)
Op Siemens.nl zoeken, heeft dat geen efffect? Kun je ook handleidingen van de gigaset adapter en ook de SX55x modems vinden...
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Dank je voor je reactie. Het is inderdaad zo (dat in het verleden) WPA niet mogelijk was, dit zou verholpen moeten zijn met de laatste firmware 1.17. Eigenlijk wil ik de WPA versleuteling niet kwijt, omdat al mijn randapparaten deze versleuteling ondersteunen. Dus ook als het al met WEP encryptie zou werken, zou ik het niet gebruiken.Hurricane schreef op donderdag 28 december 2006 @ 08:59:
Jingle. Ondersteunt de repeater wel WPA? Dacht dat er problemen waren met WPA en die repeater. Kan het mis hebben. Probeer eens met wep encryptie. Een linkje naar het product is misschien ook wel makkelijk. Ik neem aan dat je weet dat je de repeater en je EB op hetzelfde kanaal en met dezelfde SSID uit moet rusten om het goed te laten werken (Roaming bedoel ik dan)
Hier wat technische gegevens:
Gigaset WLAN Repeater 108
Technische gegevens
Highlights
Verdubbelt het bereik van je WLAN Netwerk en kan ook worden gebruikt als AccessPoint of Ethernetadapter
Past optimaal bij de Experia Box van KPN
Data transfer tot 108 Mbps en officieel WiFi en Atheros gecertificeerd
Gemakkelijk te installeren en configureren, volledig Nederlandstalig
Productondersteuning
Service downloads
Gigaset WLAN Repeater 108 - Technische gegevens
WLAN specificaties
Ondersteunde standaarden Officeel WiFI en Atheros gecertificeerd. Wireless LAN: Super G via IEEE 802.11g (compatible met IEEE 802.11b); Ethernet: IEEE 802.3 (10Base-T), IEEE 802.3u (100Base-TX);
WLAN bereik tot 30 meter binnenshuis; tot 150 meter buitenshuis
WLAN snelheid max. 108 Mbps met auto fallback
RF specificatie Frequentie band 2,400 – 2,4835 Hz (ISM), DSSS spreading; CCK, OFDM modulatie
Router
Protocollen TCP/IP, UDP, DHCP server / client, DNS relay, UPnP
Installatie en configuratie Internet browser-based, Basis- en geavanceerde instellingenmenu, beveiligingspagina en wizards voor eenvoudige configuratie
Beveiliging WPA2, WPA, 64 / 128 bit WEP encryptie, onderdrukken van het SSID, IEEE 802.1x, wireless MAC filter, stateful packet in-spection, DoS blokkering, beheer op afstand
VPN ondersteuning PPTP, L2TP, IPSec
Internet PPPoE, PPPoA, dynamic / static IP, bridge mode
Speciale functionaliteit WLAN Repeater, WLAN Access Point en WLAN Adapter; Backup van de configuratie, hersteltoets naar standaardinstellingen
Status signaal op basisstation Power, DSL, WLAN (radio link naar andere gebruikers), TEST
Software update firmware update ondersteund onder Windows 98SE, ME, 2000, XP, Mac OS 9.x and OS 10.x
© Siemens Nederland 2006 - Over Siemens / Privacy / Gebruiksvoorwaarden / Digitaal ID
Het is mij bekend dat je de repeater en je EB op hetzelfde kanaal en met dezelfde SSID uit moet rusten om het goed te laten werken. Het is overigens ook mogelijk om de repeater een andere SSID te geven, zodat je kunt kiezen tussen de experiabox en de repeater onafhankelijk van de sterkte van het signaal. Maar om het voor de eerste keer te laten werken ga ik uit van roaming.
Verwijderd
Dank je voor je reactie. Ik heb allerlei informatie ingewonnen, ook de handleidingen.djidee schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:29:
Op Siemens.nl zoeken, heeft dat geen efffect? Kun je ook handleidingen van de gigaset adapter en ook de SX55x modems vinden...
Ook heb ik gezocht via internet naar antwoorden maar het heeft niet geleid tot het gewenste resultaat.
Nu volg ik dit forum bijna dagelijks en heb ook berichten gelezen van mensen die het bereik van de EB zouden willen vergroten d.m.v. een repeater. Enkele berichten gingen over de Siemens WLAN Repeater 108, maar nooit dat ze EB en Repeater samen aan het werk gekregen hebben. En midden dit jaar ging het inderdaad om zaken zoals WPA versus WEP encryptie, maar volgens mij zou dit inmiddels opgelost moeten zijn door de nieuwe firmware.
Verwijderd
Ik heb de basic versie van IPB via kpn en ik download met drie draadjes 635 KB/s gemiddeld.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 04:51:
Hallo...
Vorige week is inderdaad een dip er in gekomen en zit ik nu op 500 KB/s
Als ik hier in het topic lees dat je max met 80 KB/s per draadje kan downloaden heb ik mazzel denk ik. Ik download van af nova cq news.kpnplanet.nl met dus gemiddeld ~210 KB/s per draadje (Nu dus iets minder..)
Peter
Ik download ook via usenet en zat met kpn rond de 280 kb/s zit nu de laatste weken rond 180-240 dus dat is ook weer lekker.
Ik kon met een payserver aan 310 komen maar dan was er geen ruimte meer voor internet. Dat red ik nu ook niet meer.
Ook haal ik nu alleen nog maar incomplete bestanden binnen heeft iemand hier een oplossing voor?
En is er al een oplossing voor de slechte verbinding met de telefoon tijdens het downloaden met usenet ??
Ik kon met een payserver aan 310 komen maar dan was er geen ruimte meer voor internet. Dat red ik nu ook niet meer.
Ook haal ik nu alleen nog maar incomplete bestanden binnen heeft iemand hier een oplossing voor?
En is er al een oplossing voor de slechte verbinding met de telefoon tijdens het downloaden met usenet ??
Door blijven zeuren bij de helpdesk voor de thomson modem, maar dan haal je je weer andere problemen op de nek.maarten22 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:46:
Heeft ook wel voordelen, je gooit gewoon je telefoon van de haak (jawel) en als je werk dan belt en zegt dat je nooit bereikbaar bent geef je KPN de schuld. Vaak klopt dat ook maar ze zullen je maar net bellen als je telefoon weer werkt, dat wil je ook niet hebben
Veel sites werken met een script wat het verzoek verwerkt en vervolgens de download aanbiedt. Ik krijg het gevoel dat je de uitvoer download van het script in plaats van de download.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:47:
[...]
En om het nog wat vreemder te maken...
ik heb ontdekt dat als ik, na het klikken op de FREE DOWNLOAD knop, op de knop UITVOEREN klik het bestandje wel geheel gedownload (dus 1.2mb) word, klik ik echter op OPSLAAN ALS dan wordt er maar iets van 200 kb opgeslagen.
Surf eens naar http://speedtest.bbned.nl/ en download een van de volgende twee bestanden om te testen of je het bestand compleet op kunt halen:
- file32mb.bin
- file100mb.bin
Wanneer dat werkt dan gaat er met het downloaden vanaf de server van BBNed niets mis. De links naar de downloads op speedtest.bbned.nl zijn direct links (worden dus niet via een script aangeboden).
Wanneer het niet lukt dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Er is mij op dit moment een ding niet helemaal duidelijk. In de startpost en in de informatie die ik vind op de KPN website wordt gesproken over het wegvallen van de ISDN lijn wanneer IPB aangeschaft wordt. Er wordt echter wel verschil gemaakt tussen enerzijds een analoge aansluiting en anderzijds een ISDN aansluiting wanneer ik kijk naar de geleverde modem hardware. (ISDN en analoge modems)
Nu is mijn vraag: waarom maakt KPN onderscheid tussen de oorspronkelijke ISDN lijn en analoge lijn wanneer het uiteindelijke produkt schijnbaar toch hetzelfde is, immers er wordt overgegaan op een en dezelfde techniek (adsl) om te bellen en te internetten. En hoe zit het met het ISDN abonnement wat ik nu nog heb, maar niet meer nodig heb. Blijf ik voor ISDN betalen nadat alles is overgezet naar IPB?
Nu is mijn vraag: waarom maakt KPN onderscheid tussen de oorspronkelijke ISDN lijn en analoge lijn wanneer het uiteindelijke produkt schijnbaar toch hetzelfde is, immers er wordt overgegaan op een en dezelfde techniek (adsl) om te bellen en te internetten. En hoe zit het met het ISDN abonnement wat ik nu nog heb, maar niet meer nodig heb. Blijf ik voor ISDN betalen nadat alles is overgezet naar IPB?
Isdn word omgezet naar IPB dus je betaald straks alleen voor IPB en niet meer voor ISDN.DarkPriest schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:52:
Er is mij op dit moment een ding niet helemaal duidelijk. In de startpost en in de informatie die ik vind op de KPN website wordt gesproken over het wegvallen van de ISDN lijn wanneer IPB aangeschaft wordt. Er wordt echter wel verschil gemaakt tussen enerzijds een analoge aansluiting en anderzijds een ISDN aansluiting wanneer ik kijk naar de geleverde modem hardware. (ISDN en analoge modems)
Waarom er een verschil zit in de modems is het feit dat jij nu een ISDN lijn als drager van het adsl signaal hebt en bij een analoge lijn is dat het PSTN signaal dat drager voor de adsl is. Die 2 verschillen van elkaar. Na het omzetten blijft het enigste verschil tussen de 2 verschillende EB-en dat de ISDN versie SX552 op een ISDN poort zit in de DSLAM van KPN en de analoge versie SX551 zit op een analoge/PSTN poort in de DSLAM van KPN. Aan de andere kant van de EB dus de uitgangen voor ethernet e.d. zit er geen verschil.
Verwijderd
Ik heb nog steeds de oude firmware. Mijn EB wordt nimmer (heb IPB sinds juni 2005) automatisch ge-update, tenzij ik bel met KPN...
De KPN medewerker vindt dit altijd erg vreemd. Iemand die daar iets over weet? Zijn er nog 1.38.6-iptv firmwares?
Sinds januari 2006 (verhuizing) wordt mij een lite abonnements in rekening gebracht terwijl ik een go abonnement heb, KPN vergoed het met terugwerkende kracht weliswaar, maar ze hebben het probleem niet binnen het jaar kunnen oplossen...
Administratief nog steeds een groot probleem blijkbaar om de oorsprong van zo'n fout te achterhalen...
De KPN medewerker vindt dit altijd erg vreemd. Iemand die daar iets over weet? Zijn er nog 1.38.6-iptv firmwares?
Sinds januari 2006 (verhuizing) wordt mij een lite abonnements in rekening gebracht terwijl ik een go abonnement heb, KPN vergoed het met terugwerkende kracht weliswaar, maar ze hebben het probleem niet binnen het jaar kunnen oplossen...
Administratief nog steeds een groot probleem blijkbaar om de oorsprong van zo'n fout te achterhalen...
Met het verschilHurricane schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:11:
[...]
Isdn word omgezet naar IPB dus je betaald straks alleen voor IPB en niet meer voor ISDN.
Waarom er een verschil zit in de modems is het feit dat jij nu een ISDN lijn als drager van het adsl signaal hebt en bij een analoge lijn is dat het PSTN signaal dat drager voor de adsl is. Die 2 verschillen van elkaar. Na het omzetten blijft het enigste verschil tussen de 2 verschillende EB-en dat de ISDN versie SX552 op een ISDN poort zit in de DSLAM van KPN en de analoge versie SX551 zit op een analoge/PSTN poort in de DSLAM van KPN. Aan de andere kant van de EB dus de uitgangen voor ethernet e.d. zit er geen verschil.
dat de snelheden via de ISDN EB alleen gehaald worden als je op precies de juiste afstand van de KPN centrale zit.
Dat je maar 3/4 van alle telefoontjes naar jouw nummer binnen krijgt (uitgaand net zo)
Dat je analoge modem niet meer werk.
Nog meer verschillen bekent?
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Verwijderd
Ik krijg deze bestanden volledig binnen.boukej schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:37:
[...]
Veel sites werken met een script wat het verzoek verwerkt en vervolgens de download aanbiedt. Ik krijg het gevoel dat je de uitvoer download van het script in plaats van de download.
Surf eens naar http://speedtest.bbned.nl/ en download een van de volgende twee bestanden om te testen of je het bestand compleet op kunt halen:
- file32mb.bin
- file100mb.bin
Wanneer dat werkt dan gaat er met het downloaden vanaf de server van BBNed niets mis. De links naar de downloads op speedtest.bbned.nl zijn direct links (worden dus niet via een script aangeboden).
Wanneer het niet lukt dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Ik heb ook nog steeds firmware versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) .Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:21:
Ik heb nog steeds de oude firmware. Mijn EB wordt nimmer (heb IPB sinds juni 2005) automatisch ge-update, tenzij ik bel met KPN...
Alle EB's worden geleidelijk geupgrade. Blijkbaar is die van jou dus nog niet aan de beurt geweest. Is niets raars aan...Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:21:
blub
Je hebt file32mb.bin en file100mb.bin volledig binnen kunnen halen. Dat betekent volgens mij dat er op dat moment niks mis was met je internetverbinding.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:10: [...] Ik krijg deze bestanden volledig binnen.
Misschien kun je nog eens proberen een bestand op te halen via de site waarbij het mis ging. Wellicht krijg je nog steeds te kleine bestanden binnen. Ik ben benieuwd naar de inhoud van zo'n bestand. Met notepad (kladblok) kun je zo'n bestand bekijken. Wanneer het om de uitvoer (output) van een script gaat, dan bestaat de inhoud uit (technische) tekst. Wanneer er onleesbare tekens instaan, dan heb je waarschijnlijk (toch) te maken met een afgekapt bestand.
Ik ook: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13). Hier maak ik mij niet druk om. M'n EB (van Siemens) komt vanzelf aan de beurt. Tot nu toe heb ik alleen problemen met het wegvallen van gesprekken na 14 minuten. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat dit opgelost wordt met een firmware upgrade. Een probleem met het aantal gelijktijdige connecties is bekend. KPN probeert 't - zo te zien - bij te sturen door gebruik te maken van QoS. Wellicht zijn er meer problemen en doet KPN meer om 't op te lossen... maar ik vraag me toch echt af of de EB simpel weg niet te beperkt is (is het wel softwarematig op te lossen; dus geen lapmiddelen maar een echte oplossing).Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:10: [...] Ik heb ook nog steeds firmware versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26).
Verwijderd
Ja er is wel iets raars aan want mijn EB heeft nog nimmer automatisch een firmware ontvangen - (sedert juni 2005).Foamy schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:52:
[...]
Alle EB's worden geleidelijk geupgrade. Blijkbaar is die van jou dus nog niet aan de beurt geweest. Is niets raars aan...
Alleen als ik bel voor een ander (aanhoudend administratief) probleem wordt telkens geconstateerd dat de firmware niet geupdate is en wordt dit handmatig uitgevoerd.
Ik heb ook problemen gehad met de gigaset repeater 108 in combinatie met de Siemens Experia. De repeater werkte met WPA encryptie meer niet dan wel. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar dat gaf geen verbetering. Ben maar teruggeschakeld naar WEP en sinds die tijd geen problemen meer.Klaarblijkelijk geeft driver versie 1.17 nog steeds problemen of is er iemand die wel WPA werkend heeft?
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:53:
[...]
Dank je voor je reactie. Ik heb allerlei informatie ingewonnen, ook de handleidingen.
Ook heb ik gezocht via internet naar antwoorden maar het heeft niet geleid tot het gewenste resultaat.
Nu volg ik dit forum bijna dagelijks en heb ook berichten gelezen van mensen die het bereik van de EB zouden willen vergroten d.m.v. een repeater. Enkele berichten gingen over de Siemens WLAN Repeater 108, maar nooit dat ze EB en Repeater samen aan het werk gekregen hebben. En midden dit jaar ging het inderdaad om zaken zoals WPA versus WEP encryptie, maar volgens mij zou dit inmiddels opgelost moeten zijn door de nieuwe firmware.
Iemand een idee of je op de EB de WEP en/of WPA beveiliging helemaal kan uitschakelen? Misschien dat het al langs is gekomen maar dan heb ik ws. niet op de goede woorden gezocht.
Mijn boefje is liev!
Het kan, Maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Haal je het slot ook uit je voordeur?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
MAC filtering werkt bijvoorbeeld ook, maar daar gaat het nu niet om. Hoe doe ik dit dan?Ortep schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:35:
Het kan, Maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Lees maar wat terug!!Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:55:
Weet iemand wat het wachtwoord is in de telnet sessie in de Gigaset SX551 WLAN dsl.
(voortaan eerst lezen voor je gaat vragen!)
het wachtwoord is onbekend
Ik ben zover dat ie mijn wachtwoord accepteert maar dan zegt ie "IP adress blocked"
dat doet ie voor alle 192.168.x.x adressen.
Hij laat blijkbaar alleen de server van KPN toe.
Als iemmand het ip adres van KPN of een server die wel toegang heeft tot telnet weet, zeg het dan even.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 20:36 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb bij de Lidl een telefoon gekocht, die exact hetzelfde is als de C450IP van Siemens. Ik heb IPB van Hetnet. Als ik nu bel via de VOIP mogelijkheid van de telefoon, wordt iedere keer na 36 seconden de verbinding verbroken. Op een ander forum meldde iemand hetzelfde probleem te hebben.
Weet iemand van jullie een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb bij de Lidl een telefoon gekocht, die exact hetzelfde is als de C450IP van Siemens. Ik heb IPB van Hetnet. Als ik nu bel via de VOIP mogelijkheid van de telefoon, wordt iedere keer na 36 seconden de verbinding verbroken. Op een ander forum meldde iemand hetzelfde probleem te hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Voor zover mij bekend werkt de repeater ook alleen door alles terug te zetten naar WEP, zoals je zelf al gemerkt had.kosterb schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:31:
Ik heb ook problemen gehad met de gigaset repeater 108 in combinatie met de Siemens Experia. De repeater werkte met WPA encryptie meer niet dan wel. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar dat gaf geen verbetering. Ben maar teruggeschakeld naar WEP en sinds die tijd geen problemen meer.Klaarblijkelijk geeft driver versie 1.17 nog steeds problemen of is er iemand die wel WPA werkend heeft?
[...]
Of er door een driver update ineens wel WPA beschikbaar zal zijn lijkt mij persoonlijk sterk, vooral in het geval het een hardwarematige beperking is...
Verwijderd
Laatste tijd hier s' avonds schommelingen in de snelheid, overdag niet. Nu voor een luttele bedrag een payserver aan het uitproberen. Wat een verademing. Bye Bye news.kpnplanet.nl, veel succes verder.maarten22 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:46:
Ik download ook via usenet en zat met kpn rond de 280 kb/s zit nu de laatste weken rond 180-240 dus dat is ook weer lekker.
Ik gebruik zelf de originele Siemens op de Siemens Experiabox en via een VOIP buster account werkt het bij mij perfect.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:37:
Ligt het misschien aan je SIP aanbieder? Gebruiken de andere klagers wellicht allemaal dezelfde SIP boer?
Dit doet hij sinds de telnet toegang is dichtgezet, ook al heb je remote management aan staan.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:24:
het wachtwoord is onbekend
Ik ben zover dat ie mijn wachtwoord accepteert maar dan zegt ie "IP adress blocked"
dat doet ie voor alle 192.168.x.x adressen.
Als je kunt en wilt spoofen, zijn deze het proberen waard:Hij laat blijkbaar alleen de server van KPN toe.
Als iemmand het ip adres van KPN of een server die wel toegang heeft tot telnet weet, zeg het dan even.
145.7.92.20
145.7.92.21
145.7.92.22
en/of de host met de naam:
rgcm-001.cust.kpn.net
Was het trouwens al opgevallen dat er een IP-adres achter je nummer staat bij 'aanmelden beeldtelefoon', dat afwijkt van je SIP-server? Bij mij is dat
145.7.92.202
Het zal geen toeval zijn dat dit dezelfde range is als de drie bovenstaande IP-nummers (die in de Access Control Pool van de EBS stonden (staan?)
Kan je met die 1.34 backup.bin wel nog in je webinterface?Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:04:
[...]
Nee, dat gaat niet altijd op. Ik had eens een backup gemaakt van een 1.34-firmware (waar Telnet open stond) en die op 1.38 gezet, en ik had weer vrolijk Telnet, terwijl dat via de webinterface niet meer in te schakelen was. Waarschijnlijk heeft KPN bij deze firmwareversie gewoon zulke aanpassingen gemaakt dat de backup.bin er anders door uit gaat zien, en kun je oude versies niet meer terugzetten.
Zo ja, dan ben ik wel geinterresseerd in de backup.bin van 1.34 (zie mijn profiel), ik heb hier nl. op mijn test EB nog 1.38 lopen. Geeft misschien nieuwe mogenlijkheden.
Ik heb de box hier niet bij de hand. Maar het zit ergens in de menus bij het gedeelte over wireless.JB schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:36:
[...]
MAC filtering werkt bijvoorbeeld ook, maar daar gaat het nu niet om. Hoe doe ik dit dan?
Mac filtering doet iets heel anders dan WEP/PWA. Je kan het meer vergelijken met de deur van de badkamer. Bij macfiltering zit hij op slot...maar als je WEP/WPA uitzet maak je de hele badkamer van helder glas. Iedereen kan alles zien.
Al je gegevens gaan ongecodeerd door de lucht. Inclusief dingen als paswoorden, Creditcard nummers etc etc. Je buurjongen hoeft alleen maar de zaak op te vangen en hij weet met wie je omgaat, welke webites je bezoekt en wat je smaak in muziek is. En je kan zelf vast wel raden wat hij nog meer te weten kan komen als hij je op die manier volgt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Bedankt voor de reacties.SuBBaSS schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:46:
[...]
Voor zover mij bekend werkt de repeater ook alleen door alles terug te zetten naar WEP, zoals je zelf al gemerkt had.
Of er door een driver update ineens wel WPA beschikbaar zal zijn lijkt mij persoonlijk sterk, vooral in het geval het een hardwarematige beperking is...
Wat betreft de hardmatige beperking (zie ook mijn bericht op 28 december om 09:42 uur).
Uit de technische gegevens m.b.t. de Siemens WLAN Repeater 108:
1 Past optimaal bij de Experia Box van KPN.
Er is zelfs een korte handleiding te downloaden, om de EB i.c.m. de repeater te installeren,even voor de duidelijkheid dit is mij dus (onder WPA-encryptie) niet gelukt
2 Beveiliging WPA2, WPA, 64 / 128 bit WEP encryptie.
Wat betreft de softwarematige versie 1.17:
Version 1.17:
- 4 parallele WDS Verbindungen sind möglich.
- Im Lieferzustand ist der Super G Modus aktiviert. Um eine Verbindung mit einem Router ohne Super G aufzubauen, muss Super G im Router deaktiviert werden.
- Bei einem Downgrade auf Version 0.12 wird das Gerät in den Lieferzustand zurückgesetzt. Alle Einstellungen werden gelöscht. Bitte machen Sie einen "Backup" vor einem eventuellen "Downgrade".
Version V0.12:
- Stabilität des Gerätes verbessert
- Kleine Fehler im Benutzerinterface beseitigt.
- WPA/WPA2-PSK Unterstützung im Repeater Mode
Mijn conclussie is dat WPA-encryptie mogelijk zou moeten zijn.
Misschien moet ik een stap terug gaan door aan de forumleden te vragen:
Heeft iemand een repeater (ongeacht het merk) werkend gekregen met gebruikmaking van WPA-encrytie in combnatie met de experiabox?
Dit om na te gaan of de WDS-funktie van de experiabox werkt in combinatie met WPA.
Kan iemand mij vertellen waar ik de inhoudelijke wijzigingen m.b.t. de laatste firmware upgrade van de experiabox kan raadplegen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Als ik hem open in notepad ziet het er zo uit (ik heb er wel een stuk tussenuit gehaald):boukej schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:59:
[...]
Je hebt file32mb.bin en file100mb.bin volledig binnen kunnen halen. Dat betekent volgens mij dat er op dat moment niks mis was met je internetverbinding.
Misschien kun je nog eens proberen een bestand op te halen via de site waarbij het mis ging. Wellicht krijg je nog steeds te kleine bestanden binnen. Ik ben benieuwd naar de inhoud van zo'n bestand. Met notepad (kladblok) kun je zo'n bestand bekijken. Wanneer het om de uitvoer (output) van een script gaat, dan bestaat de inhoud uit (technische) tekst. Wanneer er onleesbare tekens instaan, dan heb je waarschijnlijk (toch) te maken met een afgekapt bestand.
MZP ÿÿ ¸ @ º ´ Í!¸LÍ!This program must be run under Win32
$7 PE L ^B* à B ð— @ 0 @ À B ( à CODE `DATA H ” @ ÀBSS 4 ° ˜ À.idata B À
˜ @ À.tls Ð ¢ À.rdata à ¢ @ P.reloc €
...
{hlÂC•ÔPŒªbf6ÓZ:qªo7ñcÏ*R§™°LµFmùücE(Â0oô„+êBpXd,CKkhÿS¹J¿¹¦žkÎV)³ gÜòñŜxí¯†+µqívÙ{£oqÓ6—8x.Ŝ’¹µÍ—lÌšõÆ]|ÓBvsÙu‰6Œ„ˆ/70$A¿ &9ÇÖî%{áûò–OÂ{•àñDZÞI¯/H@¦v…0å¼c£â5Q|œ9¨tÅ4ðá ôöìÔµT™³ÉZwç^ùű{O5릱Ŝ¸Çn
¶vŽì|gf·Îñ…RVJ½ôñgÝTÚsëÁ^ÏÎg -
bestaat er een progje waarmee ik de download instelloingen van IE kan veranderen?
Daar kan ik dan wat mee vogelen, en misschien werkt het.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 10:34 ]
Welke payserver heb jij??
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:19:
[...]
Laatste tijd hier s' avonds schommelingen in de snelheid, overdag niet. Nu voor een luttele bedrag een payserver aan het uitproberen. Wat een verademing. Bye Bye news.kpnplanet.nl, veel succes verder.
Wat zijn de problemen van de thomson modem???
maartend schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:49:
[...]
Door blijven zeuren bij de helpdesk voor de thomson modem, maar dan haal je je weer andere problemen op de nek.
Heeft ook wel voordelen, je gooit gewoon je telefoon van de haak (jawel) en als je werk dan belt en zegt dat je nooit bereikbaar bent geef je KPN de schuld. Vaak klopt dat ook maar ze zullen je maar net bellen als je telefoon weer werkt, dat wil je ook niet hebben
Dit lijkt op een afgekapt bestand. MZP komt in executables voor en This program must be run under Win32 wijst op een bestand wat alleen onder Windows draait.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:16: [...] Als ik hem open in notepad ziet het er zo uit (ik heb er wel een stuk tussenuit gehaald):
MZP ÿÿ ¸ @ º ´ Í!¸LÍ!��This program must be run under Win32
bestaat er een progje waarmee ik de download instelloingen van IE kan veranderen?
Daar kan ik dan wat mee vogelen, en misschien werkt het.
Je downloads kappen schijnbaar toch af... vreemd, hier heb ik geen kant-en-klare oplossing voor. Misschien iemand anders in een ander forum?
Wat ik zou doen is proberen of het herstellen van de standaardinstellingen resultaat oplevert. In Internet Explorer vind je dat onder Extra / Internet-opties / Geavenceerd.
Je geeft aan dat downloads onder Mozilla Firefox goed gaan maar dat je in verband met braille en vergrotingssoftware niet zonder Internet Explorer kunt. Misschien is het gebruiken van een goede download manager een tussen-oplossing / workaround?
Verwijderd
Weet je ook toevalllig wat het wachtwoord is van de telnet sessie port 8081Jan-E schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:54:
[...]
Die halve dag dat mijn EB compleet open stond, was met firmware 1.37.2-iptv-a en bootloader 0.71.4
In mijn logfiles van die dag (1 juni 2006) kom ik nu trouwens ook dit tegen:
Post server: rgcm-001.cust.kpn.net
Post port: 8190
Geen idee waar het voor dient. Het staat vlak onder de NTP gegevens. Er zijn trouwens drie voorgedefinieerde users:
root
admin
webadmin
Waarbij de eerste twee root privileges hebben en de laatste een normale user is (wellicht voor de webinterface?)
Overzicht van de commando's in de telnet interface
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ROOT :> ? system <more...> Generic system parameter configuration interface <more...> Interface parameter configuration vlan <1~4> <more...> Virtual LAN configuration wLAN <more...> Wireless LAN configuration bridge <more...> Transparent bridging parameter configuration vc <1~8> <more...> ATM virtual circuit parameter configuration ppp <more...> PPP parameter configuration dial <1~20> <more...> Dial-out parameter configuration ip_share <more...> NAT parameter configuration firewall-func <more...> Enable disable firewall functions access-list <more...> Access list rules manager inspect <more...> Inspection threshold and rules manager route <more...> Routing parameter configuration dhcp <more...> DHCP parameter configuration dns <more...> DNS proxy parameter configuration snmp <more...> SNMP parameter configuration tftp <ip> <file> Default TFTP parameter configuration mail <more...> Mail parameter configuration chuser <more...> Configuration parameters and user access control upnp <Disable|Enable> Enable or disable Universal Plug and Play voip <more...> Configure VoIP_SIP parameter voip_qos <more...> Configure Voip QoS parameter qos <more...> Configure QoS parameter netbios <more...> NetBIOS file server configuration ftp <more...> FTP server configuration storage <more...> storage device configuration auto_config <more...> Configure Auto Config parameter show <more...> Showing system configuration monitor <more...> Monitor system running status upgrade <more...> Upgrade system firmware to new version backup <more...> Backup system configuration file run_script <CR> Run script command passwd [username] [old_pass] [new_pass] Change user password default_reset <CR> Reset system configuration to default status write [reboot|exit] Write configuration and restart system reboot <CR> Restart system enable <CR> Enable configuration mode su <password> Change to super user(root) mode ping <ip|domain> [1~65534|-t] [1~1999] Ping test tracert <ip|domain> [option1] [option2] Trace route utility mp_test <CR> Mass product TEST program for turn on/off ALL LEDs exit <CR> Disable privilege command or disconnect
Die halve dag dat-ie bij mij open gestaan heeft was het iets simpels. Dus root of admin. Of wellicht zelfs helemaal geen wachtwoord. Weet het niet meer precies. Misschien staat het in een van de oude topics (rond 1 juni 2006).Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:
Weet je ook toevalllig wat het wachtwoord is van de telnet sessie port 8081
Uit die broncode kun je niet afleiden dat het een afgekapt bestand is. Alleen dat het een Windows executable is.boukej schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:
[...]
Dit lijkt op een afgekapt bestand. MZP komt in executables voor en This program must be run under Win32 wijst op een bestand wat alleen onder Windows draait.
Je telefoon werkt gewoon regelmatig niet.maarten22 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:17:
Wat zijn de problemen van de thomson modem???
[...]
Steeds in gesprek, zowel uitgaand als inkomend.
Zoals mij ingefluisterd is (en met zijn toestemming gepost):Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:
[...]
Weet je ook toevalllig wat het wachtwoord is van de telnet sessie port 8081
Wachwoord is gebonden aan IP adres;
Maar om via telnet binnen te komen:
telnet naar 192.168.2.1 8081
User: "admin"
pass: "" -> krijg je error
Nogmaals
pass: "" -> krijg je weer error
en dan:
pass: "*" -> krijg je error, direct weg enteren
Meteen harde reset (met knopje) op router uitvoeren en inloggen met:
pass: "" -> en dan krijg je "client restricted"
Hier hangen we op dit moment op vast, je moet blijkbaar vanuit een bepaald IP inloggen.
Uit eigen onderzoek:
Opmerkelijk:
met andere voor gedefinieerde users zoals "webadmin" laat de telnet sessie niet eens de password invoeren, maar sluit direct af..
Gevonden in de kernel (soho.bin, zie een van mijn vorige post om bin file te downloaden):
Een andere voorgedefineerde gebruiker die gevonden is: "@Xperia#" waarbij ik niet zeker ben of de eerste en laatste teken wel of niet gebruikt moeten worden (@ teken van gebruikersgroep admin ?? )
Daarna komt een hash, maar deze vorm is mij onbekend, 't is in ieder geval geen MD5
Wie weet wat voor soort hash dit is?
Andere info:
De backup.bin van de meeste siemens routers waren doorgaans encrypted met XOR met 0xFF;
Echter die van de experia niet, we proberen uit te zoeken hoe die dan wel versleuteld is.
Waarschijnlijk zal de versleuteling niet veel afwijken, maar de vraag is hoe dan wel??
Is er iemand hier die misschien meer ervaring in XOR etc heeft?
Indien deze decrypted kunnen worden, kan er misschien een lokaal IP aan de trusted worden toegevoegd, of een vervangen worden..
Soho.bin wordt op dit moment geanaliseerd met IDA-pro, echter vanwege het ontbreken van een Entry Point moet ik alle routines handmatig als code aanwijzen, dit kost tijd, veeel tijd..
Daarnaast is mijn assembly kennis beperkt tot x86, en ben ik me nu aan het verdiepen in MIPS, dat is dus een heel ander verhaal..
In soho.bin moet de wijze van encryptie staan, kwestie is het vinden en interpreteren van de code, zodat dat in een progje gestopt kan worden dat dat voor ons lokaal op de PC kan dienen.
Iemand al eens geprobeerd om de kernel aan het lopen te krijgen op een Mips router emulator zoals Qemu (die ondersteund ook AR7 processors)?
Echt nooit last van gehad op de Thomson! ding werkt super.maartend schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:47:
[...]
Je telefoon werkt gewoon regelmatig niet.
Steeds in gesprek, zowel uitgaand als inkomend.
en dat terwijl il al 4 siemens boxen heb versleten waar door ik een tijdje geleden een thomson heb gekregen en nu is alles zoals het moet en voornamelijk alles werkt!
Nico
Klopt maar ik heb gevraagd om een bestand wat mis ging. Meestal bestaat zo'n bestand uit de uitvoer van een script of een stukje van de download. Andere mogelijkheden zijn misschien dat hij een stukje van het downloadscript heeft opgehaald wat toevallig een win32-executable is of dat er een stukje malware actief is op z'n PC wat dit probleem veroorzaakt. In ieder geval, ik kom er zo niet uit. Heb jij een ander vermoeden / beter idee?Jan-E schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:37:
[...]Uit die broncode kun je niet afleiden dat het een afgekapt bestand is. Alleen dat het een Windows executable is.
Hier al naar gekeken? :Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:50:
Heeft iemand al de oplossing voor het niet kunnen ontvangen van sms'jes?
- Het toestel moet SMS-vast geschikt zijn (zie de gebruiksaanwijzing van het toestel)
- Het nummer van de berichtencentrale moet geprogrammeerd zijn. Dit telefoonnummer is: 067 - 36 44 444.
blub
Verwijderd
ik zit hier in zwitserland op een dradloos netwerkje van t hotel en ik heb problemen met x-lite,
hij begint op registering en na een tijdje zegt ie timeout.
iemmand suggesties?
iemmand suggesties?
Met een KPN IPB nummer? Dat gaat in ieder geval niet werken. En als het een ander VoIP account is zou het ook wel eens mis kunnen gaan. Bij veel Speedtouch modems moet je bijvoorbeeld het sip protocol unbindenVerwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:06:
ik zit hier in zwitserland op een dradloos netwerkje van t hotel en ik heb problemen met x-lite,
iemmand suggesties?
Ik zou altijd beginnen met de cache van IE leeg te halen. Die is vaak heel hardnekkig. Dan virusscanner uitschakelen, firewall uitschakelen, download accelarators en/of andere download managers uitschakelen en dan nog eens proberen. Save target as werkte wel, dus er is kennelijk iets dat downloaden en direct openen verhindert.boukej schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:55:
[...]
Klopt maar ik heb gevraagd om een bestand wat mis ging. Meestal bestaat zo'n bestand uit de uitvoer van een script of een stukje van de download. Andere mogelijkheden zijn misschien dat hij een stukje van het downloadscript heeft opgehaald wat toevallig een win32-executable is of dat er een stukje malware actief is op z'n PC wat dit probleem veroorzaakt. In ieder geval, ik kom er zo niet uit. Heb jij een ander vermoeden / beter idee?
Ik weet wat de "risico's" zijn van dergelijke beveiligingen in of uitschakelen, daar gaat het me nu niet om, ik wil alleen weten hoe ik dit helemaal uit schakel. In de standaard menu's van het wireless kan ik dit nergens instellen naar mijn meningOrtep schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:14:
[...]
Ik heb de box hier niet bij de hand. Maar het zit ergens in de menus bij het gedeelte over wireless.
Mac filtering doet iets heel anders dan WEP/PWA. Je kan het meer vergelijken met de deur van de badkamer. Bij macfiltering zit hij op slot...maar als je WEP/WPA uitzet maak je de hele badkamer van helder glas. Iedereen kan alles zien.
Al je gegevens gaan ongecodeerd door de lucht. Inclusief dingen als paswoorden, Creditcard nummers etc etc. Je buurjongen hoeft alleen maar de zaak op te vangen en hij weet met wie je omgaat, welke webites je bezoekt en wat je smaak in muziek is. En je kan zelf vast wel raden wat hij nog meer te weten kan komen als hij je op die manier volgt
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
hoezo zou ik met mijn 084 nummer niet kunnen bellen in het buitenland?Jan-E schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:15:
[...]
Met een KPN IPB nummer? Dat gaat in ieder geval niet werken. En als het een ander VoIP account is zou het ook wel eens mis kunnen gaan. Bij veel Speedtouch modems moet je bijvoorbeeld het sip protocol unbinden
kpn vermeld het zelfs op hun website.
Het enige dat ik op hun website kan vinden is dit:Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:55:
[...]
hoezo zou ik met mijn 084 nummer niet kunnen bellen in het buitenland?
kpn vermeldt het zelfs op hun website.
Misschien lukt het via Mijn Online Telefoon wel (nooit geprobeerd), maar met X-Lite werkt het alleen maar als je ergens aan een KPN ADSL lijn hangt. Meermalen getest. Met mijn XS4ALL VoIP account lukt het wel op plaatsen waar het met een 084 IPB nummer niet lukt. Probeer het eens met Mijn Online Telefoon, zou ik zeggen. Moet je wel IE hebben.Een persoonlijk telefoonnummer is een telefoonnummer dat begint met 084 of 087. U kunt een persoonlijk telefoonnummer gebruiken voor een draadloos Wi-Fi toestel of een Beeldtelefoon in combinatie met InternetPlusBellen. Voor telefoniediensten die vanaf meerdere locaties benaderd en gebruikt moeten kunnen worden is het gebruik van een persoonlijk nummer vereist. Een voorbeeld hiervan is het bellen via Mijn Online Telefoon in Mijn KPN.
PS. KPN liet me met Opera weer eens niet verder komen dan de homepage van kpn.com. Stumpers.
Hoe is het met de snelheid? We hebben het Lite abonnement. Up is 420 van de 512, opzich redelijk. Maar down maar 1200 van de 3072, dat is idioot!
Wil niet klagen, maar m'n UPC doet het beter!
Verwijderd
Je interne bekabeling is wel goed? Hoelang is de kabel tussen het isra punt en je modem?martinweb.nl schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:33:
Hoe is het met de snelheid? We hebben het Lite abonnement. Up is 420 van de 512, opzich redelijk. Maar down maar 1200 van de 3072, dat is idioot!
Je bedoelt het punt waar de telefoonkabel de meterkast binnen komt? Het modem hangt er naast, dus minder dan een meter.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:38:
[...]
Je interne bekabeling is wel goed? Hoelang is de kabel tussen het isra punt en je modem?
Bovendien zat er XS4ALL ADSL en die deed het ook uitstekend. Enkel het modem is verwisseld.
Verwijderd
Jan-E schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:29:
[...]
Het enige dat ik op hun website kan vinden is dit:
[...]
Misschien lukt het via Mijn Online Telefoon wel (nooit geprobeerd), maar met X-Lite werkt het alleen maar als je ergens aan een KPN ADSL lijn hangt. Meermalen getest. Met mijn XS4ALL VoIP account lukt het wel op plaatsen waar het met een 084 IPB nummer niet lukt. Probeer het eens met Mijn Online Telefoon, zou ik zeggen. Moet je wel IE hebben.
PS. KPN liet me met Opera weer eens niet verder komen dan de homepage van kpn.com. Stumpers.
mijn online telefoon geeft het volgende:Persoonlijk nummer
Overal ter wereld bellen voor de Nederlandse tarieven
FIREWALL??????Mijn Online Telefoon wordt gestart.
Fout: Kan geen contact maken met het netwerk i.v.m uw netwerkinstellingen.
Verwijderd
zoalsin de SP staat, het ontvangen is on mogelijkFoamy schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:59:
[...]
Hier al naar gekeken? :Als dat al gebeurt is; kijk of de KPN er iets vanaf weet
- Het toestel moet SMS-vast geschikt zijn (zie de gebruiksaanwijzing van het toestel)
- Het nummer van de berichtencentrale moet geprogrammeerd zijn. Dit telefoonnummer is: 067 - 36 44 444.
Verwijderd
Aan een download manager heb ik ook al zitten denken, maar het moet er wel een zijn die dus automatisch dingen download als je op de download-link klikt.boukej schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:
[...]
Dit lijkt op een afgekapt bestand. MZP komt in executables voor en This program must be run under Win32 wijst op een bestand wat alleen onder Windows draait.
Je downloads kappen schijnbaar toch af... vreemd, hier heb ik geen kant-en-klare oplossing voor. Misschien iemand anders in een ander forum?
Wat ik zou doen is proberen of het herstellen van de standaardinstellingen resultaat oplevert. In Internet Explorer vind je dat onder Extra / Internet-opties / Geavenceerd.
Je geeft aan dat downloads onder Mozilla Firefox goed gaan maar dat je in verband met braille en vergrotingssoftware niet zonder Internet Explorer kunt. Misschien is het gebruiken van een goede download manager een tussen-oplossing / workaround?
In internet explorer heb ik alles al standaard staan.
dus als iemand een goede download manager weet....
Save Target As (opslaan als...) werkt ook niet op deze site, alleen UITVOEREN.Jan-E schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:23:
[...]
Ik zou altijd beginnen met de cache van IE leeg te halen. Die is vaak heel hardnekkig. Dan virusscanner uitschakelen, firewall uitschakelen, download accelarators en/of andere download managers uitschakelen en dan nog eens proberen. Save target as werkte wel, dus er is kennelijk iets dat downloaden en direct openen verhindert.
dus dan gaat ie downloaden in een TEMP map, en dan haalt hij hem wel in zijn geheel binnen.
download acceleratoer: heb ik niet.
Windows firewall: staat uit.
Virusscanner: norton 2006
Aan norton kan het volgens mij niet liggen want op laptop, zoals al eerder vermeld, zit helemaal geen beveiligingssoftware.
Dus volgens mij moet het een bug in de EBs of IE 6 en 7 zijn.
maar als het IE is, waarom had ik dan niet eerder last van vastlopende downloads (van grote bestanden) op sommige sites, met mijn vorige modem, de SPEEDTOUCH 510?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 11:12 ]
Dit topic is gesloten.