[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.803 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring met de HP all-in-one printer F370 of deze functioneerd op de usb aansluiting van de eb.
zodat ik deze als netwerkprinter kan gebruiken(en scannen etc)

ik kom deze printer niet in de lijst tegen met geschikte printers, en de printers op de lijst zijn niet meer te koop in de meeste winkels. :(

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:52:
[...]

Ik heb via via dit ww gekregen, maar zodra ik het intikte, gaf tie deze melding, het was dus gewoon 1e poging en geen bruteforce attack
Hmm, interressant :)

Kan je me dat wachwoord mailen? (zie mijn profiel voor het adres )
Kan ik hier eens checken wat er gebeurd met wat exotischere ip's op een stand-alone met alleen de EB zonder Internet toegang..
(en check ik de kernel of er IP restricties ingebouwd zijn)

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:37:
Ik heb nu een 084 nummer en ik wil dit via x-lite configureren.
Hoe kom ik nu achter de gebruikersnamen, wachtwoorden etc.
Moety ik wachten op een brief of kan ik deze zelf ook al weten?
Op Mijn KPN kun je zelf een wachtwoord instellen voor je 084-nummer. Daar vind je ook de SIP-server en de gebruikte poort.

• cgb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

Werd onder het eten voor het eerst teruggebeld over een storing die ik begin november had gemeld. Gelukkig was het probleem allang opgelost.
Tja, wat moet ik er verder van zeggen. Je wordt tenminste teruggebeld en ze hebben nu de intentie om alles netjes op te lossen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Heb de KPN medewerker maar prettige kerstdagen toegewenst.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:05:
[...]
Op Mijn KPN kun je zelf een wachtwoord instellen voor je 084-nummer. Daar vind je ook de SIP-server en de gebruikte poort.
Heb ik naar gezocht, maar kon dit niet vinden, kan je ff duidelijk omschrijven waar?
(heb planet)

EDIT:

moet beter kijken :*)
heb t al

EDIT2:

waarom werkt de pagina niet?
hij zegt: pagina kan niet worden weergegeven..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 21:13 ]

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:04:
@ Jan-E
Via je cockpit al gecontroleerd of je telefoonnummer nog wel gekoppeld is aan je poorten?
De workaround van (schaam, ben het kwijt) InternetXS? om in de cockpit de gegevens opnieuw te versturen heeft sinds ik het hier las al zeker wel 50 klanten voor een ticket behoed :+ en kan ook bij je werken. Als je het al geprobeerd hebt, sorry 8)7
Was inderdaad niet meer gekoppeld. Niet dat het opnieuw versturen helpt, maar ja
Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.

Foutmelding:
HttpException : server timed out.

Foutcode:
WM_ERROR(HttpException : server timed out.)
Op een rustiger tijdstip nog maar eens proberen...

EDIT: mijn Wifi instellingen staan er wel correct. Maar die haalde de EB ook niet op bij een harde reset (ondanks de extra reboot cyclus). Dus of het koppelen van mijn 020-nummer aan de poort helpt is maar afwachten.

EDIT 2: Overigens is webmail en beheer mailinstellingen nu verdwenen in Mijn KPN. Bij de eerste inlog zag ik die nog wel. Niet dat ik @kpnplanet gebruik, maar toch...

EDIT 3: Nu zeggen ze tenminste dat er werkzaamheden zijn, waardoor je je mail niet kunt beheren. En die time-out bij het koppelen van mijn nummer krijg ik niet meer. Hij floept gelijk terug naar de instellingenpagina en laat dan weer dit zien:
Vanwege een opheffing of een systeemfout is er geen telefoonnummer meer gekoppeld aan telefoniepoort 1. We adviseren u om een nummer toe te wijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jan-E op 21-12-2006 21:41 ]

Verwijderd

heb x-lite geconfigureerd, maar nu komt zodra ik opneem (of de ander opneemt) een "fatal error"
weet iemmand wat hier mis is??

• joop99
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:35:
[...]

Ik gebruik nu X-Lite v2.
Met de V3 kan ik maar 3 gesprekken ontvangen en daarna blijft het stil.

Camera opties heb ik in V2 nog niet kunnen vinden.
De camera opties zitten in versie 3

Verwijderd

equinoxe schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:39:
[...]

Hmm, interressant :)

Kan je me dat wachwoord mailen? (zie mijn profiel voor het adres )
Kan ik hier eens checken wat er gebeurd met wat exotischere ip's op een stand-alone met alleen de EB zonder Internet toegang..
(en check ik de kernel of er IP restricties ingebouwd zijn)
Als je mij hem ook kan mailen graag

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:08:
[...]

Als je mij hem ook kan mailen graag
dan moet ik el je mail hebben :P

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
als ik bel tijdens het surfen op internet, heb ik een haperende verbinding ,dit is vooral te merken als ik een nieuwe pagina binnen krijg .
ik heb internetplusbellen een jaar en werkt goed .
zijn er meer met dit probleem of ligt dit aan mijn telefoon of bedrading ?
moeten al de ledjes constant branden ?
ik zie af en toe dat het ledje van het netwerk 1 af en toe heel snel knipperd ?
is dit normaal ?

graag info

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:12:
[...]

dan moet ik el je mail hebben :P
martin.schilder@gmail.com

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:38:
Heeft iemand toevallig ervaring met de HP all-in-one printer F370 of deze functioneerd op de usb aansluiting van de eb.
zodat ik deze als netwerkprinter kan gebruiken(en scannen etc)

ik kom deze printer niet in de lijst tegen met geschikte printers, en de printers op de lijst zijn niet meer te koop in de meeste winkels. :(
Volgens mij zou je hem alleen kunnen gebruiken als printer. Het scan gedeelte gaat je niet lukken. Het terug sturen van de (Scan)gegevens gaat niet lukken.
pa3fap schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:16:
als ik bel tijdens het surfen op internet, heb ik een haperende verbinding ,dit is vooral te merken als ik een nieuwe pagina binnen krijg .
ik heb internetplusbellen een jaar en werkt goed .
zijn er meer met dit probleem of ligt dit aan mijn telefoon of bedrading ?
moeten al de ledjes constant branden ?
ik zie af en toe dat het ledje van het netwerk 1 af en toe heel snel knipperd ?
is dit normaal ?

graag info
Misschien eens het topic doorlezen voordat je wat vraagt. Dit is nl. een bekent probleem met de nieuwe versie van de firmware in de EB.

[ Voor 35% gewijzigd door Hurricane op 21-12-2006 23:00 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is er ergens een beschrijving van hoe je X-Lite (of een ander VoIP-programma) in moet stellen zodat het met IPB werkt? Zie het wel in posts staan, maar zou wel handig zijn als het in de SP stond. Wil ook wel graag weten of je hier per se een 084-nummer oid voor nodig hebt, of dat je het ook op je analoge nummer kan gebruiken, naast je analoge telefoons (dus dat de software ook tegelijk overgaat als de analoge telefoons overgaan, en dat je dus via je analoge nummer belt).

Ook reset hier de Thomson-router af en toe spontaan, nog geen idee waar het aan ligt, heb niet het idee dat ik hem zwaar aan het belasten ben. Meer mensen hier last van? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tsunami schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:11:
Ook reset hier de Thomson-router af en toe spontaan, nog geen idee waar het aan ligt, heb niet het idee dat ik hem zwaar aan het belasten ben. Meer mensen hier last van? :)
Jup, om de paar uur. Ding geeft een harde klik, powerlampje wordt rood, andere lampjes gaan uit, en 2 minuten later doet alles 't weer.

Vrij lastig aangezien 'ie dat regelmatig midden in een telefoongesprek doet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja,
Ook ik heb (helaas) sinds 'n week of twee de 1.40 firm.
En inderdaad; Bij het minste geringste downloaden, dus ook webpagina's, stotterende gesprekken.

Ik dacht: laat ik nu toch maar eens de storingsdienst bellen. Is trouwens de eerste keer sinds ik IPB van Febr. heb.

Dus: Gisteren middag rond 13 uur de eerste poging gewaagd naar 0800-0505.

Ik heb deze helpdesk medewerker dus de hele situatie uitgelegd en hem ook vertelt dat het probleem pas de kop opgestoken heeft vanaf de nieuwe firm.
hij vond dit maar vreemd, en had er nog nooit over gehoord....!
Heb ik hem dus maar eens vertelt dat bijna alle elende begonnen is met die firm, en dat KPN maar eens in de diverse fora's moest snuffelen.
Maargoed; Daar kwam de eerste tip: 30 sec.!! de reset indrukken!
Ik vroeg hem of hij dit zeker wist, toen heeft hij het maar een beetje gecorrigeert en er 20 sec. van gemaakt.
Ik vroeg hem of het probleem dan vlgs. hem dan opgelost zou zijn en hij beaamde dit. (Natuurlijk NIET dus, maargoed, dat wisten we al).

Om 14.00 uur maarweer opnieuw gebeld, en toen kreeg ik een vlgs. mij competentere medewerker aan de telefoon.

Hij zou mij een nieuwe voedingadapter voor mijn Siemens sturen........!

Op mijn vraag dat dit dan toch eigenlijk best wel vreemd is, aangezien alles perfect bijna een jaar gewerkt heeft en dat bij een firmwijziging de adapter ineens niet meer voldoet, vond hij dit eigenlijk ook.

Ik zou nu binnen 4 dagen terug gebeld worden.

Tja, en wat schetst mijn verbazing: s' avonds half acht kreeg ik een dame aan de telefoon vanwege mijn ticket!!!!

ze had van tevoren een meting verricht en er was iets niet goed met de firm.!!
Ik schoot toen onbedoeld in de lach, waarop ze (terecht) 'n beetje pissig reageerde met de vraag of ik haar nu uitlachte.

Ik heb haar uitgelegt dat dit absoluut NIET zo was, en dat dit meer was omdat ik weet dat er al erg veel mensen a.d.v. die 1.40 firm klachten hadden.
Ook dit was haar niet bekend.

Ze maakte een bon aan voor een monteur en deze zou de zaak na komen kijken en het modem event. omruilen.
Ik heb er wel vriendelijk op aangedrongen dat een nieuw modem s.v.p. weer een Siemens moest zijn.
Aangezien de Thomson schijnbaar nog meer problemen heeft naar wat ik hierzo lees..
Deze monteur komt (hou je vast...) straks al...!!!

Kortom: Er is iets veranderd in de service.
Slechts 2 maal hoeven bellen (gratis).
Diezelfde dag s' avonds al retour gebeld.
En de dag erna (vandaag dus) al een monteur aan huis.

Daar kun/mag je dus absoluut NIET over klagen. Als het probleem dan ook nog opgelost wordt, hoor je mij al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Deze situatie heb ik dus ook gehad.
Als ik aan het downloaden was met newsleecher op 90% van de bandbreedte kon ik echt helemaal niks van het gesprek maken. Gebeld naar kpn en een nieuwe siemens box opgestuurd en er tussen gehangen. Moet heel eerlijk zijn dat ik nu wel wat van het gesprek kan maken maar het haperen / hakkelen is nog steeds met firmware 1.40.9 annex B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

een kennis van me heeft ook net zo'n ding en ik werd opgetrommeld om het 'te fixen' maar helaas :)

bellen doet het niet, dit zou tijdelijk kunnen zijn (?)
ik ben er nu niet meer zeker van of ze nog steeds isdn heeft of dat ze volledig omgezet is, de EB zend uit op kanaal 13 en ik zie itt tot wat vaker genoemd word ECHT geen optie om van kanaal te switchen...
internet via utp werkt wel iig.
wilde naaar de 'mijn cockpit' pagina maar de url die in het boekje vermeld astaat werkt iig vast niet. (planet)

ik ga zo weer heen in de hoop dat ik het nu wel vlot krijg, tis alleen beetje lastig bellen met de HD als de telefoon het niet doet, hmmmmmmm.

dat word weer even hobieen :P

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan 's avonds en 's nachts je download zoveel mogelijk volproppen, (bij mij automatisch) als de bandbreedte volledig in gebruik is, komt de nieuwe firmware op de een of andere reden niet binnen.
Hoe dit kan, weet ik ook niet (downloaden om je upload te blokkeren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een kennis geholpen met IPB (zo'n 2 weken geen telefonie meer)

VOIP lampje aan maar telefoon telkens in gesprek,
in webinerface gekeken, 1.40-9c, 2 voip accounts (2 registred)
naar cockpit gegaan, waren geen nummers gekoppeld
op tel1 nummer gekoppelt, tel2 wilde niet
5 min later werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:59:
Tja,
En inderdaad; Bij het minste geringste downloaden, dus ook webpagina's, stotterende gesprekken.

Ik dacht: laat ik nu toch maar eens de storingsdienst bellen. Is trouwens de eerste keer sinds ik IPB van Febr. heb.

Dus: Gisteren middag rond 13 uur de eerste poging gewaagd naar 0800-0505.

Ik heb deze helpdesk medewerker dus de hele situatie uitgelegd en hem ook vertelt dat het probleem pas de kop opgestoken heeft vanaf de nieuwe firm.
hij vond dit maar vreemd, en had er nog nooit over gehoord....!
Heb ik hem dus maar eens vertelt dat bijna alle elende begonnen is met die firm, en dat KPN maar eens in de diverse fora's moest snuffelen.
Maargoed; Daar kwam de eerste tip: 30 sec.!! de reset indrukken!
Ik vroeg hem of hij dit zeker wist, toen heeft hij het maar een beetje gecorrigeert en er 20 sec. van gemaakt.
Ik vroeg hem of het probleem dan vlgs. hem dan opgelost zou zijn en hij beaamde dit. (Natuurlijk NIET dus, maargoed, dat wisten we al).

Om 14.00 uur maarweer opnieuw gebeld, en toen kreeg ik een vlgs. mij competentere medewerker aan de telefoon.

Hij zou mij een nieuwe voedingadapter voor mijn Siemens sturen........!

Op mijn vraag dat dit dan toch eigenlijk best wel vreemd is, aangezien alles perfect bijna een jaar gewerkt heeft en dat bij een firmwijziging de adapter ineens niet meer voldoet, vond hij dit eigenlijk ook.

Ik zou nu binnen 4 dagen terug gebeld worden.

Tja, en wat schetst mijn verbazing: s' avonds half acht kreeg ik een dame aan de telefoon vanwege mijn ticket!!!!

ze had van tevoren een meting verricht en er was iets niet goed met de firm.!!
Ik schoot toen onbedoeld in de lach, waarop ze (terecht) 'n beetje pissig reageerde met de vraag of ik haar nu uitlachte.

Ik heb haar uitgelegt dat dit absoluut NIET zo was, en dat dit meer was omdat ik weet dat er al erg veel mensen a.d.v. die 1.40 firm klachten hadden.
Ook dit was haar niet bekend.

Ze maakte een bon aan voor een monteur en deze zou de zaak na komen kijken en het modem event. omruilen.
Ik heb er wel vriendelijk op aangedrongen dat een nieuw modem s.v.p. weer een Siemens moest zijn.
Aangezien de Thomson schijnbaar nog meer problemen heeft naar wat ik hierzo lees..
Deze monteur komt (hou je vast...) straks al...!!!

Kortom: Er is iets veranderd in de service.
Slechts 2 maal hoeven bellen (gratis).
Diezelfde dag s' avonds al retour gebeld.
En de dag erna (vandaag dus) al een monteur aan huis.

Daar kun/mag je dus absoluut NIET over klagen. Als het probleem dan ook nog opgelost wordt, hoor je mij al helemaal niet meer.
bedankt voor de informatie
ik ga ook maar eens bellen

gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obme_ief schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:40:
een kennis van me heeft ook net zo'n ding en ik werd opgetrommeld om het 'te fixen' maar helaas :)

bellen doet het niet, dit zou tijdelijk kunnen zijn (?)
Brand het VoIP lampje? Zo niet -> helpdesk bellen.
ik ben er nu niet meer zeker van of ze nog steeds isdn heeft of dat ze volledig omgezet is, de EB zend uit op kanaal 13 en ik zie itt tot wat vaker genoemd word ECHT geen optie om van kanaal te switchen...
Wat heeft ISDN met WiFi kanaal 13 te maken? Ze heeft nog steeds ISDN en die blijft ze houden ook. Alleen het ISDN telefonie-signaal vervalt.
Hoe dan ook, de webinterface van de Siemens EB is op met een internet browser te benaderen op adres 192.168.2.1, log in met admin en vervolgens ga je naar Advanced. Daar klik je op Wireless en kun je channel van Automatic naar bijv. kanaal 5, of 6 zetten, tenzij Super G 108 mbps op static staat. Zet die dus op dynamic of disabled en je kunt je kanaal prima aanpassen.
internet via utp werkt wel iig.
Dus even de utp eraan houden en op bovenstaande manier je aanpassing doen.
wilde naaar de 'mijn cockpit' pagina maar de url die in het boekje vermeld astaat werkt iig vast niet. (planet)
Daar kun je ook niet zoveel instellen als in de EB zelf.
ik ga zo weer heen in de hoop dat ik het nu wel vlot krijg, tis alleen beetje lastig bellen met de HD als de telefoon het niet doet, hmmmmmmm.
Mobiel en dan 0800 0505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:30: Nou _gok_ ik, naar aanleiding van de startpost van dit topic, dat ik 1365 moet bellen? Wederom een gok: Dat moet met een telefoon die op het voip-poortje van de Thompson zit?
Ik heb de handleiding 3x doorgekeken, maar verder dan "kiestoon == goed" komen ze niet. Ja, if lampje uit then kabels controleren.
In de handleiding staat het volgende:
Voordat u met Slim kunt bellen, moet u eerst Slim activeren. Dit kan als
het VoIP-lampje op de KPN Experia Box brandt en als u een kiestoon
hoort op de telefoon (die is aangesloten op Tel1). Het kan zijn dat het
15 minuten duurt voordat het lampje brandt.
Vervolgens staat er:
Als u Slim niet activeert, is het niet mogelijk om naar mobiele en internationale
nummers te bellen en kunt u uw voicemail niet volledig
gebruiken. Bovendien zal uw eventuele huidige KPN aansluiting niet
automatisch worden afgesloten en blijft u hier een aparte rekening voor
ontvangen.
Ik heb dit rechtstreeks uit de PDF gekopieerd/geplakt. Ik neem aan dat je de gedrukte versie hebt. Zo niet, kijk dan hier: http://www.slimbellen.nl/files/Slim_handleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:59:
Tja,

<snip>

Ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen. Ik heb twee weken gebeld over dit zelfde probleem. Ook toen kreeg ik te horen dat het niet bij hun bekend was. Ik snap niet hoe dat ondertussen nog kan. Doen ze daar niet aan kennisdeling oid?! :?

Ik vond de oplossing van een nieuwe voeding wel hilarisch hoor. |:(

Ik ben trouwens nog steeds niet teruggebeld en verwacht dat ook niet meer. Ik heb ook geen zin om er weer achter aan te bellen (en weer lang in de wacht te hangen). Vooral alsnog is er voor de Siemens geen oplossing. De Thomson schijnt ook z'n makken te hebben. Nu kan ik nog een beetje om het probleem heen werken door overdag geen grote dingen te downloaden.

Het enige wat ik kan hopen dat ze snel met een nieuwe firmware komen die het probleem oplost.

Ik vraag mij alleen af hoe ze zakelijke IPB klanten aansluiten? Wil iedereen even stoppen met internetten?! Ik kan de klant niet verstaan!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:52:
Daar kun je ook niet zoveel instellen als in de EB zelf.
En wat je er kunt instellen wordt ook niet (niet altijd?) overgenomen bij een harde reset.

Sinds gisteravond kan ik weer gewoon bellen, zonder X-Lite. Het koppelen van mijn nummer aan Tel1 lukte eerst absoluut niet vanwege time-outs en dergelijke. Om kwart voor twaalf was ik lopend onderweg terug van de sporthal naar huis. Voor twaalven zou ik het thuis niet meer redden. Dus wat doe je dan: je klapt je laptop open en gaat op zoek naar een open verbinding. Warwalking in plaats van wardriving ;)

Een paar Speedtouchen en een SMC stonden wel open, maar gaven toch geen sjoege. Om 4 voor 12, zowaar een open Experia (SX551). Kennelijk iemand die wel had zitten spelen met de webinterface, maar niet door had wat-ie aan het doen was...

2 voor 12: het koppelen lukt! Kwart over 12 thuis: harde reset. En inderdaad: VoIP-gegevens worden bij de rebootcyclus opgehaald. De TSM werkt kennelijk nog wel na 24:00. Maar mijn DMZ (Exposed host) en mijn Wifi-instellingen werden dus niet opgehaald. Dus die moest ik er weer inkloppen.

Paar leuke punten ontdekt bij het opnieuw configureren.

/relink_web.stm is soms van buitenaf bereikbaar (zonder wachtwoord). En ook van binnenuit is http://192.168.2.1/relink_web.stm zonder wachtwoord bereikbaar. Probeer maar.

Dat leidt vanzelf tot de volgende vraag: wat zou er gebeuren als je poort 80 NAT naar 192.168.2.1:80? Is de webinterface van je Experia dan van buitenaf benaderbaar? Later toch eens proberen })

Ook zit er op poort 8085 een webserver die van buitenaf bereikbaar is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
HTTP/1.0 404 Not Found
Server: Apache/0.6.5
Pragma: no-cache
Date: Sun, 01 Jan 2001 00:00:00 GMT
Expires: Sun, 01 Jan 2001 00:00:00 GMT
Cache-Control: max-age=0, must-revalidate
Connection: close
Content-type: text/html
Tot slot: ik had het gevoel dat mijn verbinding sneller was geworden na de eerste harde reset, waarbij ik mijn VoIP-account kwijt was geraakt. Sinds mijn nummer weer gekoppeld is, is dat gevoel weg. Het blijft een gevoel, maar ik denk dat ik toch nog eens met de QOS-instellingen ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:42
boukej schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:02:
In de handleiding staat het volgende:
[...]

Vervolgens staat er:
[...]

Ik heb dit rechtstreeks uit de PDF gekopieerd/geplakt. Ik neem aan dat je de gedrukte versie hebt. Zo niet, kijk dan hier: http://www.slimbellen.nl/files/Slim_handleiding.pdf
Dat is dus een compleet ander boekje dan dat ik van die kennisen in mijn handen gedrukt kreeg. Makkelijk, 2 verschillende handleidingen... Ik denk dat ik de installatiehandleiding van de "Experia box" (Speedtouch) had. Maar met dit erbij moet er wel uit te komen zijn :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Even een kort vraagje. Ik heb net mn kanaal verandert via mijnKPN. Het key veld blijft leeg zodra ik op aanpassen klik en van kanaal verander. Slaat hij nu alsnog de oude key ingesteld op de modem op? Ik kan namelijk even niet testen aangezien de modem niet hier in de gangkast staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:59:
Dat leidt vanzelf tot de volgende vraag: wat zou er gebeuren als je poort 80 NAT naar 192.168.2.1:80? Is de webinterface van je Experia dan van buitenaf benaderbaar? Later toch eens proberen
Ik heb het iets anders gedaan: ik heb nu poort 8085 (extern) getNAT naar 192.168.2.1:80. Effect: je kunt niet bij je webinterface van buiten. Maar het is wel een goede manier om die externe webserver op poort 8085 onbereikbaar te maken. Fluks ook maar toegepast op 8081 extern. Ben benieuwd of KPN nu zijn firmware updates en dergelijke nog kwijt kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Motormouz schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:49:
[...]
Ik vraag mij alleen af hoe ze zakelijke IPB klanten aansluiten? Wil iedereen even stoppen met internetten?! Ik kan de klant niet verstaan!!! :X
ZIPB werkt met een heel ander modem. Die hebben daar geen last van. Daar zit volgens mij ook geen draadloos e.d. in. Gewoon internet en bellen meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Laatst online: 08:32
Hurricane schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:06:
[...]

ZIPB werkt met een heel ander modem. Die hebben daar geen last van. Daar zit volgens mij ook geen draadloos e.d. in. Gewoon internet en bellen meer niet.
Nou, doe mij die maar :*)

Een accesspoint kan ik er altijd nog bij zetten. Een stabiele verbinding vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

[...]

Zo eentje wil ik ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bij de 'lite' variant van zakelijk IPB krijg je gewoon hetzelfde modem als elke consument. Er is echter ook Zakelijk IPB XL, waarbij je een ander modem krijgt. Zie de KPN website:
De monteur installeert een modem, de IAD (Integrated Access Device). Dit modem (hxbxd 5x24x17cm) splitst het binnenkomende DSL-signaal in een spraakdeel en een internetdeel.

Het modem wordt vlakbij uw huidige hoofdtelefoonaansluiting gemonteerd. Het modem heeft vier ISDN2-aansluitpunten en één ethernetpoort. Uw huidige bedradingsnetwerk naar uw pc's en toestelen hoeft niet te worden aangepast.

Spraak heeft voorrang
Voor internetverkeer en spraakverkeer is een bepaalde bandbreedte nodig. De beschikbare bandbreedte wordt gedeeld tussen telefoongesprekken en ander netwerkverkeer, maar spraak heeft altijd voorrang. Zo blijft u ook op een druk netwerk bereikbaar.
Dat is dus alleen maar zinnig als je 2 tot maximaal 8 ISDN buitenlijnen vervangt door Zakelijk IPB. De prijzen zijn navenant: vanaf 49 euro ex BTW (2 lijnen/1500/256) tot 169 euro ex BTW (8 lijnen/12000/1024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:33:
Even een kort vraagje. Ik heb net mn kanaal verandert via mijnKPN. Het key veld blijft leeg zodra ik op aanpassen klik en van kanaal verander. Slaat hij nu alsnog de oude key ingesteld op de modem op? Ik kan namelijk even niet testen aangezien de modem niet hier in de gangkast staat. :)
Nee.

Als je het veld blanco laat staat er ook geen beveiligingsleutel meer in je EB. Dus je oude sleutel invullen in het veld en dan de gegevens versturen. Binnen enkele ogenblikken start je EB opnieuw op en zijn je aangepaste gegevens in de EB geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

root
PaSsWoRdAlReAdYsEt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:52:
[...]

Wat heeft ISDN met WiFi kanaal 13 te maken? Ze heeft nog steeds ISDN en die blijft ze houden ook. Alleen het ISDN telefonie-signaal vervalt.
Hoe dan ook, de webinterface van de Siemens EB is op met een internet browser te benaderen op adres 192.168.2.1, log in met admin en vervolgens ga je naar Advanced. Daar klik je op Wireless en kun je channel van Automatic naar bijv. kanaal 5, of 6 zetten, tenzij Super G 108 mbps op static staat. Zet die dus op dynamic of disabled en je kunt je kanaal prima aanpassen.

[...]

Mobiel en dan 0800 0505.
dank, dat ik het kanaal selectie gedeelte niet zag lag aan opera, ben nog al verstokt opera gebruiker en soms vergeet ik nog wel es dat er dan soms dingen niet werken, dit dus :P
even in I.E gedaan en sorted, lampje brande idd niet en dus (ook idd ;) ) mobiel gebeld, toen hebben ze em gereset vanaf kpn en moest uur wachten > resultaat, nog nix dus heb er gezegt dat ze zelf nog maar is moet bellen en dat er dan andere maatregelen volgen, ben benieuwd of, en hoe snel eea geregeld word want niet kunnen bellen is best lastig, ze kan iig nog wel gebeld worden.

ergens vind ik het onbegrijpelijk dat de kpn zo te werk gaat, ze waren duur maar de kwaliteit was iig altijd goed, dit is wat goedkoper maar er klopt ook meteen geen moer van als ik alles hier zo is door lees, jammer hoor.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:03

Aapje

Opel-beun
Ik ben hier elke dag tot nu toe (2 weken al) 1369 aan 't bellen, maar ik hoor telkens me telefoon het nummer intoetsen en daarna een hele grote stilte....

Nu ben ik laat geweest met de verklaring van het nummer verhuizen (weekje oid te laat opgestuurd denk ik)...
Maar ik werd gisteren gebelt dat ik me abbo moet activeren :?
HOE!!@@!@!@!@

* Aapje schuimbekt richting KPN
Grapjas die dit Dichtspijker systeem bedacht heeft mag echt opgeknoopt worden...
Waarom geven ze niet gewoon de gegevens van de SIP server en ADSL account :/
Kan je teminste je eigen hardware eraan hangen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Leuk. Maar wat doen we daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:43:
[...]

Nee.

Als je het veld blanco laat staat er ook geen beveiligingsleutel meer in je EB. Dus je oude sleutel invullen in het veld en dan de gegevens versturen. Binnen enkele ogenblikken start je EB opnieuw op en zijn je aangepaste gegevens in de EB geladen.
Ik ben net even langs geweest om te kijken of wifi up was. De sleutels in de wifi adapters van de computers zijn niet veranderd. Toch staat de key nog steeds in de experiabox. Draadloos inet kwam gewoon weer up. Blijkbaar wordt de key gewoon niet getoond. :)

/Edit: Sorry maar mn vorige post is echt ranzig qua zinsconstructies. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 22-12-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:38:
[...]

Ik ben net even langs geweest om te kijken of wifi up was. De sleutels in de wifi adapters van de computers zijn niet veranderd. Toch staat de key nog steeds in de experiabox. Draadloos inet kwam gewoon weer up. Blijkbaar wordt de key gewoon niet getoond. :)

/Edit: Sorry maar mn vorige post is echt ranzig qua zinsconstructies. :D
Aha, OK. M'n ervaring met de Siemens EB zijn anders ( 25 IPB installs/week ). Misschien is er ten goede iets veranderd. Kom tegenwoordig bij PSTN klanten en/of verhuizingen alleen nog maar Speedtouch EB's tegen ( Thomson/Alcatel 780 ). En deze EB's kun je wat betreft WIFI niet vanuit de cockpit ( MijnKPN etc. ) beheren...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vage zooi na 22:00 is 0800-0407 niet meer bereikbaar

Gesprekken vallen weg om de 14 min, word gekker en gekker .. Dan geen telefonie dan internet brak dan ST onstabiel dan werkt het weer even dan is het weer ruk

Moe word je ervan .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iets raars sinds mijn ouders Internet Plusbellen hebben..

sites als break.com werken niet meer goed.. de filmpjes willen niet bufferen terwijl youtube.com het wel gewoon doet :S?

Msn laat voor mijn gevoel ook heel weinig door want krijg nog amper reacties van mensen als ik op msn zit bij mijn ouders thuis en krijg later te horen via een sms bijv van waarom ik niet eens reageer op een of ander gigantisch verhaal dat iemand mij zogenaamd gestuurd zou hebben via msn..

ik vind dit allemaal zwaar irritant en weet niet of sommigen dit herkennen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inkoppertje.
Nee, herken het niet.
Moet ik ook bij vertellen dat ik de DNS serverip's hard in de box gepropt heb en sindsdien stabieler internet ervaar voor mijn gevoel. Draai verder uTorrent geknepen 24-7 en heb via QoS mijn spraak% aangepast. Enig probleem dat ik nu heb is wat anderen met firmware 1.40.9 ook ervaren (en het is idd niet bij iedereen op de HD bekend) is dat mijn box na 24 uur een reboot nodig is om telefonie weer werkend te krijgen. Dat had ik met 1.38.6 nooit. Ach, het zal wel de beloning voor me zijn dat ik hier gevonden oplossingen toepas in mn werk ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 23:27 . Reden: 't is laat, heb net 8 uur gewerkt en raaskal beetje (typo's dus) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:26:
heb via QoS mijn spraak% aangepast.
Wat heb je ervan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had op mijn Go 40%, nu op Lite 35% (rebooten box zelfs nodig bij 60% dus zo laag ingesteld totdat verbinding hakkelig werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motormouz schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:49:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen. Ik heb twee weken gebeld over dit zelfde probleem. Ook toen kreeg ik te horen dat het niet bij hun bekend was. Ik snap niet hoe dat ondertussen nog kan. Doen ze daar niet aan kennisdeling oid?! :?

Ik vond de oplossing van een nieuwe voeding wel hilarisch hoor. |:(

Ik ben trouwens nog steeds niet teruggebeld en verwacht dat ook niet meer. Ik heb ook geen zin om er weer achter aan te bellen (en weer lang in de wacht te hangen). Vooral alsnog is er voor de Siemens geen oplossing. De Thomson schijnt ook z'n makken te hebben. Nu kan ik nog een beetje om het probleem heen werken door overdag geen grote dingen te downloaden.

Het enige wat ik kan hopen dat ze snel met een nieuwe firmware komen die het probleem oplost.

Tja, wat zal ik zeggen:
Monteur is geweest en vroeg zich letterlijk af wat hij moest komen doen :)
Hij wist dat het aan de firm ligt, en dat er op dit moment NIETS aan te doen was.
Een nieuwe Siemens had geen zin.
Hij kende trouwens iemand die moest werken aan die soft, maar de persoon in kwestie wist bijgod niet waar hij de oplossing moest zoeken. >:)

Ik heb voor de zekerheid toch maar om een Thomson gevraagd die hij helaas niet bij zich had, maar die komt nog wel.

Voor de rest ga ik alvast met de rechtsbijstand in conclaaf. Een beetje terdege voorbereiding kan vlgs. mij geen kwaad.
Dan ga ik eens kijken wat er van het maandbedrag overblijft, want 75% geleverd produkt kost volgens mij ook maar 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:08:
Vage zooi na 22:00 is 0800-0407 niet meer bereikbaar
misschien omdat de helpdesk ook maar tot 22:00 open is??

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:59:
Tot slot: ik had het gevoel dat mijn verbinding sneller was geworden na de eerste harde reset, waarbij ik mijn VoIP-account kwijt was geraakt. Sinds mijn nummer weer gekoppeld is, is dat gevoel weg. Het blijft een gevoel, maar ik denk dat ik toch nog eens met de QOS-instellingen ga spelen.
Kunnen jullie eens experimenteren met het uitzetten van http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm ? Als je niet al te afhankelijk bent van de telefoon tenminste. Ik heb het gevoel (meer is het voorlopig niet) dat mijn intenetverbinding soepeler loopt sinds ik dat uitgezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Zo ik ben blij dat ik firmware versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) nog in heb zitten.
Alles werkt nog goed ben bang dat ik dadelijk de nieuwe krijgt met veel problemen.
Maar ik vindt het nog steeds jammer dat je niet zelf de firmware kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word hier echthelemaal gek:

msn doet het om de zoveel tijd weer eens niet en Torrents? hoooo maar.. ik heb zelfs de ports geforward :S en dat is het allermooiste nog: ik kan opeens niet meer via 192.168.2.1 me router in! belachelijk klote product is dit.. snap niet dat me ouders dit genomen hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:09:
[...]

misschien omdat de helpdesk ook maar tot 22:00 open is??
Was voorheen niet zo ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:05:
Interessant is natuurlijk om te weten of er mensen zijn die inmiddels 1.40 hebben en bij wie wel alles goed werkt. Zijn dier er uberhaupt wel?? Nou ben beniewd, laat maar horen!!
Bij mij lijkt 1.40 het probleem dat ik had gefixed te hebben.
Vanwege een extra AP heb ik mijn security op WEP staan (ipv standaard wpa). Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar mijn Experia box liep altijd vast na 3/4/5 dagen online te zijn geweest.
Zo vast zelfs dat uit/aanzetten de enige oplossing was. Nu al 9 dagen op geweest zonder dat die harde reset nodig is geweest (zelfs met downloaden emule/azareus, normaal liep ie dan zeker in 3 dagen vast).

mzl,
Cornelis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wachtwoord heb ik vaker gelezen!!
Ik weet alleen niet meer waar en waarvan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al bijna 2 maanden IPB en alles werkt perfect!

Download me suf op Usenet (nova met 630 KB/s) en dan werkt de telefoon ook nog.
Achter de EB hangt een server die mijn email en internet bedraad en draadloos regelt.

Mijn firmware is 1.40 (siemens) en werkt gewoon goed.
Alle gesprekken zijn helder en duidelijk ook tijdens het downloaden.
Ik woon 300 meter bij de telefoon centrale vandaan en heb al ruim 1,5 jaar direct adsl gehad.
Dus ik heb gewoon mijn IP gehouden en alles werkte dan ook binnen 5 minuten.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 20:13
Goed, ik zal me ook maar even als 'slachtoffer' melden. Wij hadden altijd Planet internet met nog de oeroude speedtouch Home modem met daarachter een WRT54 en een normale vaste telefoon van KPN. Nooit problemen mee...

Tijdje terug hebben we IPB besteld. Afgelopen vrijdag zijn alle benodigdheden binnen gekomen. De EP (Thomson) met alle benodigdheden.

Gisteren had ik de EP op 192.168.2.0/24 gezet. Hierachter via de WAN-poort de WRT54G gekoppeld. Dit werkte perfect. Internet werkte. Alleen het lampje van voice ging niet branden waardoor ik ook geen 1396 kon bellen. Nou las ik op verschillende fora dat een harde reset zou moeten helpen, et voila dat was ook zo. Het lampje ging branden. _/-\o_

Dus, ik heb mijn WRT54G zo ingesteld en aangesloten dat de WAN-kant op de 192.168.1.0/24 range staat en de interne LAN-kant op 192.168.0.0/24 staat. Dit alles werkt wederom perfect. :) Want zodra ik mijn EP weer op de 192.168.2.0/24 range zette ging het voice lampje niet branden, dus besloot ik om mijn netwerk op de WRT54G van 192.168.1.0/24 naar 192.168.0.0/24 te degraderen. Waardoor de standaardinstellingen van de EP niet aangepast hoefden te worden.

Waarom ik mij toch als 'slachtoffer' wil vermelden is als volgt:
Voice lampje brandde gisteren, maar ik kon niet bellen. Hierover hebben we gebeld met de helpdesk. Ze zouden ons op een ander IP-adres zetten want dat wilde nog wel eens helpen. En zowaar, het werkte. Tot vanmiddag aan toe. We kunnen nog wel gebeld worden, maar dat gaat, vermoed ik, nog over de oude lijn. Zou het zo kunnen zijn dat een telefoonnummer niet op de analoge lijn als op de voice-lijn tegelijk kan zitten oid ? Ik ben namelijk bang dat ik over 4 dagen helemaal zonder telefoon zit. En voor hoe lang. :(

Verder houd ik het logboek in de EP bij... Dit is wat ie weergeeft als ik naar buiten probeer te bellen. Hij blijft hangen bij "Trying..."
code:
1
2
3
4
5
6
Dec 23 23:47:37 VOIP: Recv 100 Trying 
Dec 23 23:47:37 VOIP: Send INVITE 
Dec 23 23:47:37 VOIP: Send ACK 
Dec 23 23:47:37 VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required 
Dec 23 23:47:37 VOIP: Recv 100 Trying 
Dec 23 23:47:37 VOIP: Send INVITE

Als ik niet bel doet ie om een bepaalde tijd (soms een uur soms een paar minuten) het volgende :
code:
1
2
3
4
Dec 24 08:51:25 VOIP: Recv 200 OK 
Dec 24 08:51:25 VOIP: Send REGISTER 
Dec 24 08:51:25 VOIP: Recv 200 OK 
Dec 24 08:51:25 VOIP: Send REGISTER

(De tijd pakt ie ook niet goed van NTP-server. Waarschijnlijk, zomer/wintertijd probleem. Dit zal niets te maken hebben met de problemen die ik heb, hoop ik)

Ik ga, zodra ik de kans weer zie, weer bellen met de helpdesk. Misschien ziet iemand anders een andere oplossing ?

Daarnaast vroeg ik mij af of er niet een manier is om een DMZ in te stellen... Dit zou op mijnkpn moeten kunnen ? Ik heb gekeken maar niet gevonden. Tevens heb ik in de EP gezocht hiernaar. Ik heb gepoogd alle poorten open te zetten (1-65535) naar de router maar dat vond de EP niet leuk. Aangezien ik achter mijn WRT54G nog een server heb zitten scheelt me dat 2 keer poorten open zetten. Daarnaast vind ik persoonlijk de instellingen van de WRT54G handiger/beter werken dan die van de Thomson...

[ Voor 8% gewijzigd door sander85 op 24-12-2006 08:31 . Reden: Toevoeging logboek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
Bij werkt het tot nu toe op een mailstoring van pop.kpnplanet.nl goed; als ik volop download met nieuwsgroepen en bel tegelijkertijd geen probleem.
Alleen heb ik sinds de nieuwe firmware een probleem met mijn cpu die na enige tijd doorschiet naar 100% en niet meer wil zakken; heb al een uitgebreide spyscan gedaan, defragmentatie en regdoctor er op loggelaten maar heb er nog steeds last van/

ik draai windows xp home sp2 en heb norman internetsecurity 2005

weet iemand of het aan de nieuwe firmware van de eb(siemens) kan liggen en wat kan ik evt eraan doen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een vreemd iets: ik krijg regelmatig van kpn een mailtje om mijn emailadres te bevestigen. Mijn hoofd emailadres wel te verstaan, zeker eens per 2 weken komt zo'n mailtje binnen. Ik heb al 2x bevestigt tot nu toe.

Mailtje ziet er als volgt uit:

Geachte rtewierike,

Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Mijn KPN.
Wilt u uw e-mailadres even bevestigen via onderstaande link?

https://www.kpn.com/kpn/r...e=707275072015303641*****

Werkt het niet, kopieert u dan de link en plak deze in de adresbalk van uw browser.

Met vriendelijke groet,
KPN
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat moet ik hiermee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fv12 schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:24:
Bij werkt het tot nu toe op een mailstoring van pop.kpnplanet.nl goed; als ik volop download met nieuwsgroepen en bel tegelijkertijd geen probleem.
Alleen heb ik sinds de nieuwe firmware een probleem met mijn cpu die na enige tijd doorschiet naar 100% en niet meer wil zakken; heb al een uitgebreide spyscan gedaan, defragmentatie en regdoctor er op loggelaten maar heb er nog steeds last van/

weet iemand of het aan de nieuwe firmware van de eb(siemens) kan liggen en wat kan ik evt eraan doen om dit te verhelpen.
Dit kan onmogelijk aan de nieuwe firmware liggen.

probeer hitman pro en kaspersky eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fv12 schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:24:

Alhoewel dit niks met IPB te maken heeft toch even iets wat je kunt proberen.
Welk proces gebruikt op dat moment trouwens zoveel van je cpu? Als dit svchost is, doe het volgende dan eens.
Schakel de Automatische Updates van Windows even compleet uit, herstart je pc en kijk of het probleem er nog is. Ik heb al bij diverse mensen meegemaakt dat ineens de CPU 100% in gebruik is en dat dit veroorzaakt werd door de Automatische Updates.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:23:
[...]

Dat wachtwoord heb ik vaker gelezen!!
Ik weet alleen niet meer waar en waarvan....
Dit is de standaard WPA-PSK van de Siemens EB:
PaSsWoRdAlReAdYsEtPaSsWoRdAlReAdYsEt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb eens nagedacht en ik weet weer waar t vandaan kwam,

als je met zo'n progje om ingevulde wachtwoorden zichtbaar te maken over je internet-gegevens ww heen gaat komt er "PaSsWoRdAlReAdYsEt" uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Tja, dat is de "mask" om te zorgen dat het wachtwoord niet uitgelezen kan worden door de bronweergave van html, of door zo'n "revealer" progje dat achter de ** kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@equinoxe

hoe gaat het met de telnet-interface?
zit je dr al in?

mail...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOI,

Ligt dit nu aan de EB of is het gewoon een slechte site?
Grabit
Dit progje is voor het downloaden van nieuwsgroepen.
Ik kan hem wel downloaden, maar zodra ik erop dubbelklik, krijg ik een melding van een corrupt bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:44: Ligt dit nu aan de EB of is het gewoon een slechte site?
Grabit
Dit progje is voor het downloaden van nieuwsgroepen.
Ik kan hem wel downloaden, maar zodra ik erop dubbelklik, krijg ik een melding van een corrupt bestand.
Ik heb de link geprobeerd. Binnen drie seconden had ik 't bestandje [GrabIt162b.exe] binnen. Ik zie dat het bestand via een php-script aangeboden wordt. Wellicht kiest dat script een mirror voor je uit. Wellicht had je net de pech een 'trage' mirror te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door boukej op 24-12-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
canth schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:32:
[...]

Bij mij lijkt 1.40 het probleem dat ik had gefixed te hebben.
Vanwege een extra AP heb ik mijn security op WEP staan (ipv standaard wpa). Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar mijn Experia box liep altijd vast na 3/4/5 dagen online te zijn geweest.
Zo vast zelfs dat uit/aanzetten de enige oplossing was. Nu al 9 dagen op geweest zonder dat die harde reset nodig is geweest (zelfs met downloaden emule/azareus, normaal liep ie dan zeker in 3 dagen vast).

mzl,
Cornelis
Ook hier even een vastloper probleem met de Siemens Experiabox.
Voor de volledigheid: mijn experiabox gebruikt nog softwarepackage 1.38.

Bij mij is het nu al menigmaal gebeurt dat ik na ongeveer 10 dagen niet meer normaal kan internetten. Nieuwe verbindingen maken (zoals simpel browsen), gaat dan niet meer...

Toch is het nog vreemder, dat op de pc waar ik eerder een mirc-sessie had gestart, gewoon bleef doorlopen (rechts in figuur)! Maar ook hier lukte het mij niet om een browser (links in figuur) te starten om een webpagina te bezoeken.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v217/sqck/Uitvallen_verbinding_InternetPlusbe.gif

Na een paar uur wachten heb ik de Experiabox uit en aan gezet en toen werkte alles weer naar behoren.

Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?

Greetz en een fijne kerst!

[ Voor 1% gewijzigd door stefan01 op 24-12-2006 23:37 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:01:
[...]

Ik heb de link geprobeerd. Binnen drie seconden had ik 't bestandje [GrabIt162b.exe] binnen. Ik zie dat het bestand via een php-script aangeboden wordt. Wellicht kiest dat script een mirror voor je uit. Wellicht had je net de pech een 'trage' mirror te gebruiken.
Kun jij hem wel gewoon installeren?
ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar helaas.
zelfs op mijn laptop (ook achter EB, draadloos) lukt het niet.

EDIT:
bij iedere download op shemes.com krijg ik hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:42
DNS-probleem? Gebruik je de EB als caching DNS-server of gebruiken de clients de dns-server van de provider rechtstreeks?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:19:
[...]

Kun jij hem wel gewoon installeren?
ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar helaas.
zelfs op mijn laptop (ook achter EB, draadloos) lukt het niet.

EDIT:
bij iedere download op shemes.com krijg ik hetzelfde.
Bij mij geen enkel probleem... ik gebruik ook grabit en heb m net via jou link´gedownload en geinstalleerd.
Is er een foutmelding die je krijgt? dan kunnen we kijken of het aan je EB of aan je PC ligt.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
Nee hoor, ik heb hier de Experiabox ontvangen voor zowel ISDN als PSTN. Het enige verschil dat ik tot nu toe heb kunnen merken is dat de onderdelen in MijnKPN iets anders zijn en dat het tabblaadje InternetPlusBellen nu Zakelijk InternetPlusBellen heet,

Alleen kan ik van daar geen gebruik van maken omdat op ons klantnummer te veel adressen en telefoonnummers geregistreerd staan. Blijkbaar zit daar nog een maximum aan en volgens mijn contactpersoon wordt dat eind februari opgelost, echter onder voorbehoud. In de tussentijd kan ik wijzigingen laten uitvoeren via de accountmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:13:
@equinoxe

hoe gaat het met de telnet-interface?
zit je dr al in?

mail...
Wordt het spannend, trekken ze zich terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Beste IPB'ers

ik zit al een tijdje te kijken: momenteel ben ik aangesloten met Internetplusbellen lite + bellen onbeperkt. Ben momenteel 52,95 standaar kwijt per maand voor 3mbit down en ampere 0.5mbit up.
Nu heeft UPC het volgende pakket: Chello Power + Bellen Antytime kosten per maand 49.95 en 6000/1500 KBS:

dit lijkt dus stuk interessanter of..denken jullie daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:13:
[...]
Wordt het spannend, trekken ze zich terug |:(
manier1:
Je zou (als je niet krap bij kas zit en je vrienden of kennissen in scandinavie hebt) een sx551 kunnen kopen in zweden en daar een backup op zetten. dan kan je wel bij de telnet en hier kan je dan je oude mac klonen zodat je van kpn de gegevens krijgt. Op deze manier zijn ze op te halen.

manier2:

vertaal in het engels, bemachtig het serienummer van een zweedse sx551 en stuur een mail:

goedendag meneer, ik heb een probleem,
ik heb een sx551 en ik heb het wachtwoord veranderd.
nu ben ik het ww vergeten en kan ik er niet meer in. de handleiding zegt dat ik een harde reset moet uitvoeren maar dan ben ik mijn gegevens kwijt. Nu heb ik een wachtwoord van het voip gedeelte niet meer dus dat zal ik dan verliezen. Het is uitermate belangrijk dat dit wachtwoord bewaard blijft en ik moet 24 uur per dag bereikbaar blijven wegens een dokterspraktijk aan huis. ik heb geen backup.
is er een manier om het vergeten ww of het VOIP wachtwoord weer terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het wat opleveren om ons probleem in het zweeds en in het engels nogmaals te posten?

kunnen we die EB niet beter vervangen door EBT en EBS??? (als ik ga teruglezen merk ik pas hoe irri het telkens is dat er geen merk genoemd wordt)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:04:
[...]

Bij mij geen enkel probleem... ik gebruik ook grabit en heb m net via jou link´gedownload en geinstalleerd.
Is er een foutmelding die je krijgt? dan kunnen we kijken of het aan je EB of aan je PC ligt.

Peter
dit is de foutmelding die ik krijg:
The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:12:
manier1:
Je zou (als je niet krap bij kas zit en je vrienden of kennissen in scandinavie hebt) een sx551 kunnen kopen in zweden en daar een backup op zetten. dan kan je wel bij de telnet en hier kan je dan je oude mac klonen zodat je van kpn de gegevens krijgt. Op deze manier zijn ze op te halen.
Een beetje Zweed moet hier een goed handeltje van kunnen maken. En een beetje Nederlander trouwens ook. Wachtwoord hebben? Stuur je backup.bin maar, betaal 5 euro en je krijgt het.

Alleen waag ik te betwijfelen of het werkt. Mijn backup.bin van eind juli (met een XS4ALL VoIP account op Tel2), kon ik dus niet terug zetten. File verification failed. Ik vrees dat terugzetten alleen maar gaat met dezelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:45:
[...]
Een beetje Zweed moet hier een goed handeltje van kunnen maken. En een beetje Nederlander trouwens ook. Wachtwoord hebben? Stuur je backup.bin maar, betaal 5 euro en je krijgt het.

Alleen waag ik te betwijfelen of het werkt. Mijn backup.bin van eind juli (met een XS4ALL VoIP account op Tel2), kon ik dus niet terug zetten. File verification failed. Ik vrees dat terugzetten alleen maar gaat met dezelfde firmware.
Nee, dat gaat niet altijd op. Ik had eens een backup gemaakt van een 1.34-firmware (waar Telnet open stond) en die op 1.38 gezet, en ik had weer vrolijk Telnet, terwijl dat via de webinterface niet meer in te schakelen was. Waarschijnlijk heeft KPN bij deze firmwareversie gewoon zulke aanpassingen gemaakt dat de backup.bin er anders door uit gaat zien, en kun je oude versies niet meer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de kop InternetPlusbellen weer verdwenen in mijn KPN omgeving 8)7 nadat ik deze week een email had ontvangen om hoofd email adres te bevestigen.
Ook ligt er vanmorgen een email in mailbox dat mijn rekening deze maand -34,95 bedraagt en dat dit bedrag op mijn rekening zal worden gestort :X Ik kan het hier nu echt niet meer volgen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me maar weer opnieuw aangemeld voor IPB met mijn activatiecode, kom nu wel weer in mijn kpn omgeving op IPB en het kopje staat er ook weer. Dit is nu al de 3de of 4de keer dat ik zo moet handelen. Ook heb ik na 4 maanden IPB nog steeds een rekening van nul euro, er wordt deze maand zelfs 34,95 terug gestort op mijn rekening aldus de ontvangen mail 8)7 Ze zoeken het zich maar uit, zolang ik internet heb en kan bellen lach ik me rot. Wordt tijd dat ze hun administratie eens op orde maken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:04:
Nee, dat gaat niet altijd op. Ik had eens een backup gemaakt van een 1.34-firmware (waar Telnet open stond) en die op 1.38 gezet, en ik had weer vrolijk Telnet, terwijl dat via de webinterface niet meer in te schakelen was. Waarschijnlijk heeft KPN bij deze firmwareversie gewoon zulke aanpassingen gemaakt dat de backup.bin er anders door uit gaat zien, en kun je oude versies niet meer terugzetten.
OK, kan zijn. Maar die slimme Zweed kan dus niets doen met een 1.40-backup.bin. Zijn handeltje blijft dus tenminste beperkt tot mensen die nog 1.38 hebben. En wellicht zelfs die niet, want de Zweed heeft gegarandeerd een heel andere firmware dan de IPB-ers.

Overigens beweerde ook de 1.40 firmware bij mij nog steeds dat Remote management aan stond (quod non) en dat ik dat uit moest zetten (wat ik dus niet meer kon). Pas na de harde reset verdween die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
FlipFluitketel schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:03:
[...]

Alhoewel dit niks met IPB te maken heeft toch even iets wat je kunt proberen.
Welk proces gebruikt op dat moment trouwens zoveel van je cpu? Als dit svchost is, doe het volgende dan eens.
Schakel de Automatische Updates van Windows even compleet uit, herstart je pc en kijk of het probleem er nog is. Ik heb al bij diverse mensen meegemaakt dat ineens de CPU 100% in gebruik is en dat dit veroorzaakt werd door de Automatische Updates.
Heb de automatische update uitgeschakeld en het lijkt idd te helpen; het cpu gebruik is nu weer normaal en mijn laptop is weer snel; hartstikke bedankt en fijne feestdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat dit 1 van de nieuwe dingen uit 1.40 is en dat het dus wel gewoon zou kunnen met een 1.38.

En dan nog iets, ik heb begrepen dat het telnet ww NIET in een backup staat. Hoe verklaren we dat van die 1.34 firmware dan?

Waarom doet KPN zoveel moeite om die EB dicht te spijkeren? In de wet staat dat het nummer locatiegebonden moet zijn en KPN blokkeert dus de toegang tot VOIP aanpassen. maar waarom ook het COMPLETE telnet ed. ? als het tegen de wet om het ww te achterhalen, dan zijn ze toch met een aangepaste webinterface al klaar? Wat KPN nu doet heeft nix meer met de wet te maken maar valt gewoon onder treiteren.

(we hebben hier echt een siemens-medewerker nodig volgens mij.....)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:35 . Reden: er was enige onduiddelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat dit 1 van de nieuwe dingen uit 1.40 is en dat het dus wel gewoon zou kunnen met een 1.38.

En dan nog iets, ik heb begrepen dat het telnet ww NIET in een backup staat. Hoe verklaren we dat van die 1.34 firmware dan?

Waarom doet KPN zoveel moeite om die EBS dicht te spijkeren? In de wet staat dat het nummer locatiegebonden moet zijn en KPN blokkeert dus de toegang tot VOIP. maar waarom ook telnet ed. ? als het geblokkeerd is en tegen de wet om het ww te achterhalen, dan zijn ze toch met een aangepaste webinterface al klaar? Wat KPN nu doet heeft nix meer met de wet te maken maar valt gewoon onder treiteren.

(we hebben hier echt een siemens-medewerker nodig volgens mij.....)
Ik snap het ook niet echt, maarja, kijk maar naar UPC met zijn eigen Mediabox en Orange met de Livebox... Volgensmij draait het allemaal om zoveel mogelijk beheer met zo min mogelijk tussenkomst van de klant.

Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik snap niet wat er zo vervelend is aan de klant het zelf laten beheren, en geen garantie geven dat het werkt met eigen apparatuur. Speedtouch 580i + Sipura SPA-1001: Werkte prima. Siemens EB: Ramp met twee antennes. Als je zoiets flikt, geef de klant dan apparatuur waar hij iets mee kan. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:37:
[...]

dit is de foutmelding die ik krijg:
The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.
Het lijkt me sterk dat het door je EB komt.

Probeer hem eens bij mij te downloaden
http://smitti.mine.nu/GrabIt162b.exe

Heb je alleen met dit programma problemen of met meer downloads?

Peter

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 17:03 . Reden: dom met typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:56:
[...]

Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik snap niet wat er zo vervelend is aan de klant het zelf laten beheren, en geen garantie geven dat het werkt met eigen apparatuur.
Jij hebt zeker nog nooit op een IT afdeling gewerkt. Je moet een klant nooit iets geven waarvan je niet zeker bent dat het werkt. Of waarvan je weet dat er geen ondersteuning voor is.

Als je iemand zoiets toch meegeeft en je laat hem schrijftelijk verklaren dat hij daarvan op de hoogte is, dan nog staat hij een tijdje later bij je bureau of hangt hij aan de telefoon dat het schandalig is dat je geen ondersteuning geeft. En dat hij zeker weet dat het wel moet kunnen werken want bij de nicht van de slager van de zwager van zijn oma werkt het ook. En hij verklaart glashard dat hij nooit iets gezien heeft van een papiertje waraop stond dat het niet ondersteund was. En als je hem dan de kopie laat zien is de opmerking: Ja die IT zooi lees ik nooit hoor, dat is altijd onleesbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:45:
[...]

Jij hebt zeker nog nooit op een IT afdeling gewerkt. Je moet een klant nooit iets geven waarvan je niet zeker bent dat het werkt. Of waarvan je weet dat er geen ondersteuning voor is.

Als je iemand zoiets toch meegeeft en je laat hem schrijftelijk verklaren dat hij daarvan op de hoogte is, dan nog staat hij een tijdje later bij je bureau of hangt hij aan de telefoon dat het schandalig is dat je geen ondersteuning geeft. En dat hij zeker weet dat het wel moet kunnen werken want bij de nicht van de slager van de zwager van zijn oma werkt het ook. En hij verklaart glashard dat hij nooit iets gezien heeft van een papiertje waraop stond dat het niet ondersteund was. En als je hem dan de kopie laat zien is de opmerking: Ja die IT zooi lees ik nooit hoor, dat is altijd onleesbaar.
Dit is gewoon hopeloze onzin, het is helemaal niet moeilijk om ervoor te zorgen dat het gewoon, met ondersteuning werkt, getuige de vele SpeedTouch modems die KPN de afgelopen jaren heeft weggezet. Werkte het niet meer? No problem, hard reset, username/pw invullen en gaan weer. Dat VoIP locatie gebonden maken is zelfs makkelijker te realiseren (omdat username/password van je ADSL ook locatiegebonden is), dan zelf een custom made firmware uitrollen waarop je support moet geven. KPN heeft voor het laatste gekozen en zich dus flink vergist, niet erg, mits ze die fouten zouden oplossen, bijvoorbeeld door het toestaan van de normale firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat je bijvoorbeeld standaard de EB geeft, maar indien een klant aangeeft dat hij eigen apparatuur wil gebruiken, dit ook kan. In geval van problemen (lees: in geval van gezeur) gewoon een EB geven. Maar mensen die eigen apparatuur wíllen gebruiken, hebben zich daar vaak toch al meer in verdiept en zijn zelf in staat deze apparatuur goed in te stellen en te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:58:
[Maar mensen die eigen apparatuur wíllen gebruiken, hebben zich daar vaak toch al meer in verdiept en zijn zelf in staat deze apparatuur goed in te stellen en te beheren.
Dat is nu juist het probleem. Ze hebben zich er vaak wel (wat) in verdiept. Maar vaak net niet voldoende. Dan hebben ze gezien of gehoord dat bepaalde hardware prima werkt. Maar dan blijkt het bij hun niet te werken omdat ze ook nog een of ander exotisch video of geluids kaart hebben. Of een usb Bloothooth dongle van het merk Hop Choi. Juist deze 'tweakers' hebben de meest bizarre dingen in hun PC zitten.

Een gewone gebruiker heeft simpelweg niet de mogelijkheden om echt alles na te gaan en uit te testen. Als je 10 mensen allemaal identieke PCs geeft zijn ze na een week allemaal anders. Al is het alleen maar omdat ze hun disken op verschillende manieren vullen. Of omdat de een een iPod heeft en de ander een Zune als MP3 speler,

Zelfs als je test bij 300 gebruikers kan het nog mis gaan als je er 300000 uitlevert. Je ziet hier bergen klachten over de nieuwe software 1.40. Die zullen ze best getest hebben. Bij mij werkt het zonder problemen. Ik kan van een nieuwsserver downloaden samen met eMule, en echt de hele lijn dichtdrukken En dan een telefoongesprek voeren zonder haperen. Bij de mensen met problemen is er dus iets anders dan bij mij. Wat dat is? Ik heb geen idee ik ga het niet testen ook.

De ondersteuning voor IPB kraakt nu al in al zijn voegen. En dat met een systeem wat bijna geheel is dichtgetimmerd.

Maar je kan je wel voorstellen wat er gaat gebeuren als je mensen zelf laat kiezen. Dan neemt het aantal mogelijkheden exponetieel toe. En tegelijk ook het aantal probleemgevallen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:26:
[...]

Dat is nu juist het probleem. Ze hebben zich er vaak wel (wat) in verdiept. Maar vaak net niet voldoende. Dan hebben ze gezien of gehoord dat bepaalde hardware prima werkt. Maar dan blijkt het bij hun niet te werken omdat ze ook nog een of ander exotisch video of geluids kaart hebben. Of een usb Bloothooth dongle van het merk Hop Choi. Juist deze 'tweakers' hebben de meest bizarre dingen in hun PC zitten.

Een gewone gebruiker heeft simpelweg niet de mogelijkheden om echt alles na te gaan en uit te testen. Als je 10 mensen allemaal identieke PCs geeft zijn ze na een week allemaal anders. Al is het alleen maar omdat ze hun disken op verschillende manieren vullen. Of omdat de een een iPod heeft en de ander een Zune als MP3 speler,

Zelfs als je test bij 300 gebruikers kan het nog mis gaan als je er 300000 uitlevert. Je ziet hier bergen klachten over de nieuwe software 1.40. Die zullen ze best getest hebben. Bij mij werkt het zonder problemen. Ik kan van een nieuwsserver downloaden samen met eMule, en echt de hele lijn dichtdrukken En dan een telefoongesprek voeren zonder haperen. Bij de mensen met problemen is er dus iets anders dan bij mij. Wat dat is? Ik heb geen idee ik ga het niet testen ook.

De ondersteuning voor IPB kraakt nu al in al zijn voegen. En dat met een systeem wat bijna geheel is dichtgetimmerd.

Maar je kan je wel voorstellen wat er gaat gebeuren als je mensen zelf laat kiezen. Dan neemt het aantal mogelijkheden exponetieel toe. En tegelijk ook het aantal probleemgevallen.
Het zou kunnen dat je meer probleemgevallen krijgt, maar een (groot) gedeelte van deze probleemgevallen worden juist veroorzaakt door de EB. Hoe vaak ik hier wel niet "Kon ik maar mijn oude modem weer aansluiten, dat werkte perfect" langs zien komen (ook van mezelf).

Tiscali heeft ook gewoon een open SIP-netwerk, en toch stonden zij hoger in het lijstje van beste VoIP-aanbieders van de Consumentenbond. Zij geven ook eigen modems uit, maar die zijn open, en ze geven je zelf de mogelijkheid om te updaten of niet. Dus als je huidige versie goed werkt, houden zo. Dit vind ik zelf echt een veel betere insteek, maar het probleem is dat je met Tiscali bepaalde nummers niet kan bellen.

Terug naar KPN, wat ik erg vreemd vind, is dat je voor 084-nummers dan weer wél eigen apparatuur mag gebruiken. Nouja, niet eens mogen, maar móeten, want je kan een 084-nummer niet eens in je EB zetten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:45:
[...]

Het zou kunnen dat je meer probleemgevallen krijgt, maar een (groot) gedeelte van deze probleemgevallen worden juist veroorzaakt door de EB. Hoe vaak ik hier wel niet "Kon ik maar mijn oude modem weer aansluiten, dat werkte perfect" langs zien komen (ook van mezelf).

Tiscali heeft ook gewoon een open SIP-netwerk, en toch stonden zij hoger in het lijstje van beste VoIP-aanbieders van de Consumentenbond. Zij geven ook eigen modems uit, maar die zijn open, en ze geven je zelf de mogelijkheid om te updaten of niet. Dus als je huidige versie goed werkt, houden zo. Dit vind ik zelf echt een veel betere insteek, maar het probleem is dat je met Tiscali bepaalde nummers niet kan bellen.

Terug naar KPN, wat ik erg vreemd vind, is dat je voor 084-nummers dan weer wél eigen apparatuur mag gebruiken. Nouja, niet eens mogen, maar móeten, want je kan een 084-nummer niet eens in je EB zetten.. :/
IK ben het hier voor 100 % mee eens. Heb je dit al naar KPN getuurd? :+
(niet dat ik denk dat ze er iets op zullen uitdoen, maar er is een kleine kans (0.01%))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:58:
PJH schreef ook niet dat hij het wachtwoord had teruggezet, maar dat hij met de 1.34 backup weer kon telnetten. Kennelijk staat er in die backup wel op de goede plaats een vinkje dat telnetten vanaf een intern adres wel is toegestaan (en dat Access dus niet limited is zoals bij jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:02:
[...]

Het lijkt me sterk dat het door je EB komt.

Probeer hem eens bij mij te downloaden
http://smitti.mine.nu/GrabIt162b.exe

Heb je alleen met dit programma problemen of met meer downloads?

Peter
dit werkt gewoon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:45:
[...]

Waarom ga je niet naar tiscallie? Of koop je zelf een voip modem/router en kut je een eind heen. Waarom doet de kpn het fout hier? Ze bieden een product, internetplusbellen. Waarschijnlijk staan alle voorwaarden op een rijtje ergens als je het contract tekent. Waarom moet je perce zo kutten met die domme box?? Dus om een lang verhaal kort te maken, ik snap van een hoop mensen die willen "spelen"met hun box niet waarom ze zelf niet kopen wat ze willen dan (zoals ik zelf) Waarom neem je dan in godsnaam een ipb pakket voor "dummys" 8)7

Trouwens, waarom kan een 084-nummer niet in de EB? Tis toch gewoon een sip account? Of heb kpn daar regels voor ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de logingegevens voor de interne SIP-proxy van de EBS (dat met die afkorting vind ik een erg slim idee, ik doe mee!).

Verbinden naar 192.168.2.1:5060 lukt.. Als ik dan 101, 102 of 120 als username invoer zegt hij 401 Unauthorized (dus die bestaan, ik weet het wachtwoord alleen niet), en met andere cijfers krijg ik tot nu alleen maar 404 Not Found (dus dat het account niet bestaat).

Volgensmij moet het in de toekomst mogelijk zijn om legaal eigen SIP-apparatuur te gebruiken, maar dan alleen via de interne SIP-proxy van de EB. Bijvoorbeeld je stelt in (op kpn.com ofzo) dat nummer 103 reageert op je geografische nummer, en dan stel je 103 in op je SIP-apparaat, en je bent bereikbaar. Dit is nu volgensmij ook al het geval met de Philips Beeldtelefoon, maar dat gebeurt allemaal op de achtergrond. Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:09:
[...]

Waarom ga je niet naar tiscallie? Of koop je zelf een voip modem/router en kut je een eind heen. Waarom doet de kpn het fout hier? Ze bieden een product, internetplusbellen. Waarschijnlijk staan alle voorwaarden op een rijtje ergens als je het contract tekent. Waarom moet je perce zo kutten met die domme box?? Dus om een lang verhaal kort te maken, ik snap van een hoop mensen die willen "spelen"met hun box niet waarom ze zelf niet kopen wat ze willen dan (zoals ik zelf) Waarom neem je dan in godsnaam een ipb pakket voor "dummys" 8)7

Trouwens, waarom kan een 084-nummer niet in de EB? Tis toch gewoon een sip account? Of heb kpn daar regels voor ?
Omdat, zoals ik al zei, bepaalde nummers niet bereikbaar zijn met Tiscali. En van KPN verwachtte ik een erg betrouwbaar product. Het was volgensmij in die tijd ook nog niet mogelijk om je KPN-nummer te porteren naar Tiscali, en dan was ik nóg niet van ISDN af.

084-nummers kun je gewoon niet selecteren in het menu om nummers aan telefoonpoorten te koppelen. In het prille begin van IPB was dit volgensmij nog wel mogelijk, maar op een gegeven moment gewoon niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:12:
[...]

Omdat, zoals ik al zei, bepaalde nummers niet bereikbaar zijn met Tiscali. En van KPN verwachtte ik een erg betrouwbaar product. Het was volgensmij in die tijd ook nog niet mogelijk om je KPN-nummer te porteren naar Tiscali, en dan was ik nóg niet van ISDN af.

084-nummers kun je gewoon niet selecteren in het menu om nummers aan telefoonpoorten te koppelen. In het prille begin van IPB was dit volgensmij nog wel mogelijk, maar op een gegeven moment gewoon niet meer.
Veel problemen met IPB voor ISDN gebruikers worden door het ISDN verhaal veroorzaakt.
Eerst help je KPN aan veel geld door ISDN af te nemen.
Vervolgens heb je met IPB problemen omdat je niet van dat gallige ISDN afkomt

Bah :(

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:12:
[...]

084-nummers, weet ik niet psies hoe dat dan geregeld is. ik weet wel dat het moet kunnen (Serveradres, nummer en wachtwoord. Klaar!)

En je verwacht van de KPN betrouwbaarheid, maar wil ook dat de KPN jou zo vertrouwd dat je alles met de box kan doen wat je wil.En bijvoorbeeld bepaald welke firmware versie er op staat. Dat zal uiteraad niet te goede van de betrouwbaarheid gaan en KPn heeft dan ook geen controle over die betrouwbaarheid.Dat snap jij ook wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:10:

Volgensmij moet het in de toekomst mogelijk zijn om legaal eigen SIP-apparatuur te gebruiken, maar dan alleen via de interne SIP-proxy van de EB. Bijvoorbeeld je stelt in (op kpn.com ofzo) dat nummer 103 reageert op je geografische nummer, en dan stel je 103 in op je SIP-apparaat, en je bent bereikbaar. Dit is nu volgensmij ook al het geval met de Philips Beeldtelefoon, maar dat gebeurt allemaal op de achtergrond. Wie weet meer?
084 nummer is perfect voor je eigen sip apparatuur :d

Ik weet wel dat op dit moment al je instelling van de interne proxy verloren gaan bij een harde reset of een firmware update. Dus voorlopig is het zonde van je tijd om datin te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is geen hopeloze onzin, dit slaat de spijker op ze kop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:10:
[...]

084-nummers, weet ik niet psies hoe dat dan geregeld is. ik weet wel dat het moet kunnen (Serveradres, nummer en wachtwoord. Klaar!)

En je verwacht van de KPN betrouwbaarheid, maar wil ook dat de KPN jou zo vertrouwd dat je alles met de box kan doen wat je wil.En bijvoorbeeld bepaald welke firmware versie er op staat. Dat zal uiteraad niet te goede van de betrouwbaarheid gaan en KPn heeft dan ook geen controle over die betrouwbaarheid.Dat snap jij ook wel ;)
Maar als dat met die firmware mogelijk was geweest had ik nu niet een heel hoop gedonder gehad, dus het heeft absoluut voordelen.
Het zou als functie mogelijk moeten zijn geweest "Mag KPN zomaar flashen of wil je toestemming geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:33:
[...]

Maar als dat met die firmware mogelijk was geweest had ik nu niet een heel hoop gedonder gehad, dus het heeft absoluut voordelen.
Het zou als functie mogelijk moeten zijn geweest "Mag KPN zomaar flashen of wil je toestemming geven".
Toestemming geven?? de box is van KPN, je neemt het product internetplusbellen af, je koopt niet de box.(dan zal je toch aan een eigen voip router moeten :P) En hoe moet de betrouwbaarheid beter worden als jij geen "toestemming" geeft om te flashen?? Of denk je dat het met de updates alleen maar slechter word. Zo kan KPN of een andere provider toch nooit de betrouwbaarheid verbeteren?

Dan had het even (naar jou gevoel) goed blijven gaan met de oude firmware erop. Later krijg je gegarandeerd problemen, of heb je wat te zeiken dat je iets niet kan ;) Om dat met de updates is meegekomen, waarvoor jij geen toestemming heb gegeven. :D

Of is dit nu zo een vreemde gedachtegang van mij? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 13:45 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.