[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Heeft iemand al eens geprobeerd/is het mogelijk om bij de 780WL experiabox de firmware te vervangen door de originele speedtouch Firmware? En is dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:55
m-snel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:33:
Heeft iemand al eens geprobeerd/is het mogelijk om bij de 780WL experiabox de firmware te vervangen door de originele speedtouch Firmware? En is dit gelukt?
Aangezien je dan alle SIP gegevens kwijt bent zullen niet veel mensen dit proberen. Daarbij gok ik dat je alleen kunt flashen met het adminwachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:29:
[...]

Zelfde probleem hier... De monteur belde 1369 en rende zowat de voordeur uit.
"Over een uurtje werkt het wel, anders vanavond de helpdesk maar bellen!"

Nu 5 dagen later werkt het nog niet.
Fun... ben jij al ergens verder mee gekomen?

Anders vandaag maar weer verder gaan proberen om ze te pakken te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

stormfly schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Aangezien je dan alle SIP gegevens kwijt bent zullen niet veel mensen dit proberen. Daarbij gok ik dat je alleen kunt flashen met het adminwachtwoord.
Factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stormfly schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, en inderdaad wordt gevraagd om een admin-password. Na enig kloten zei 'ie "Incompatible Firmware", dus succes aan de volgende...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

M'n verbinding is sinds vandaag weer normaal. "Normaal" als in vreselijk instabiel en het traag laden van sites. Ontzettend irritant ook als je aan het gamen bent. Ik kan niet wachten totdat dit ^$@!# abonnement de deur uitgaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Wat een ramp die helpddesk/klantenservice. Het lukt me niet eens om op te zeggen. Half uur wachten, nou ja ok, geen ramp, netjes en goed het keuzemenu doorgewerkt, eerste medewerker: "nee hoor hier staat dat U bij Planet een abonnement heeft (niet dus), ik kan u niet helpen, ik ga u doorverbinden", tweede medewerker: "......ogenblik, ik ga u doorverbinden met de juiste medewerker, het kan wel even duren hoor, het is druk". Vervolgens word ik weer doorverbonden en krijg ik de melding dat het te druk is en dat de verbinding wordt verbroken. tuut tuut tuut...let wel, ik had al verbinding! Zelfs intern doorverbinden lukt niet bij dit telefoonbedrijf. Morgen maar weer proberen. (excuus voor de wellicht overbodige post, maar het is de frustratie die ik even wilde delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb het helaas ook bij meerder bekenden geinstalleerd, het werkt in geen van de gevallen 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Even twee zaken die ik over Asterisk voorbij heb zien komen.

*21 kan wel mbv de web portal, kies hiervoor niet je nummer uit het pull down menu maar toets zelf je gehele nummer in internatinaal formaat. Dus 0031 etc

En voor de "not allowed" of not "authorized" errors bij het aanmelden van een 084 nummer met Asterisk kan je het volgende toevoegen aan je sip.conf

defaultexpirey=1800
maxexpirey=3600
min-expires=300

Succes,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Anoniem: 201678 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb vanwege de vele storingen ook IPB opgezegd, maar om het gezeur te vermijden laat ik het na de contractperiode van 1 jaar (bij mij per 10 maart dus) weer omzetten naar een analoge lijn. Hier zaten voor mij geen kosten aan verbonden, alleen ik kan geen aanvraag indienen voor een andere ADSL provider totdat m'n lijn weer is omgezet naar analoog... dat wordt dus een paar weken (op z'n minst) geen internet |:(
Bij XS4ALL gaat het over het algemeen vrij snel.. heb zelfs mensen gehad die het maandag bestelden en vrijdag een werkende verbinding hadden..

Overigens wat ook veel voice problemen oplost is kijken of de platte kabel tussen aansluitpunt (NT1 of wandcontactdoos) en Experia box niet langer dan ong. 5 meter is... misschien overbodige opmerking, maar ik blijf steeds mensen tegenkomen die dit niet hebben en zo uiteindelijk van alle frustratie afkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waarom een 084 nummer niet vanaf een andere provider is te registreren?
Als het wel kan wat doe ik dan fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 182947 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:22:
Weet iemand waarom een 084 nummer niet vanaf een andere provider is te registreren?
Omdat KPN dit niet toestaat. Dat was de hele aanleiding voor mij om met Asterisk aan de slag te gaan. Zoek even op Asterisk in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Ik heb hem werkend met 1.40, ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik nog wel een vraag over een Brother in 1(dus ook met fax die op poort 2 werkt) apparaat, ik heb hem nu geschakeld via mijn computer maar rechtstreeks in de EB werkt dus schijnbaar niet, KPN ondersteunt hem niet. De EB gaat dan constant rebooten. Het is een brother MFC-425cn. Alles werkt dus ik kom er maar niet aan maar weten jullie toevallig of er wel ondersteuning op komt. Overigens kan ik op mijn tweede computer die draadloos verbonden is met de EB nu ook vanaf die comp alles doen met die Brother. Groet, ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij overigens wel opvalt si dat er een heleboel lui hier alleen frutraties wegschrijven terwijl 99 procent is te wijden aan het feit dat ze niet de juiste instructies lezen en uitvoeren en gelijk teveel "gaan klooien" in het begin. Bestel dan een monteur die je gewoon netjes helpt om alles draaiende te krijgen. Nogmaals, de meeste klachten worden dus veroorzaakt door hobbyisten, helaas...dus geef KPN niet altijd de schuld ervan maar kijk s ook naar je eigen daden ten opzichte van je gerelateerde klachten. Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 173405 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:59:
Overigens heb ik nog wel een vraag over een Brother in 1(dus ook met fax die op poort 2 werkt) apparaat, ik heb hem nu geschakeld via mijn computer maar rechtstreeks in de EB werkt dus schijnbaar niet, KPN ondersteunt hem niet. De EB gaat dan constant rebooten. Het is een brother MFC-425cn. Alles werkt dus ik kom er maar niet aan maar weten jullie toevallig of er wel ondersteuning op komt. Overigens kan ik op mijn tweede computer die draadloos verbonden is met de EB nu ook vanaf die comp alles doen met die Brother. Groet, ed.
  • Al geprobeert om de brother op poort 1 aan te sluiten? Poort 2 wil wel eens problemen geven met een fax.
  • Staan de SIP gegevens wel goed geladen op poort 2? Kun je er wel mee bellen als je een telefoon aansluit?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je nog iets aan je post wil toevoegen gebruik dan aub de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) ipv 3x kort achter elkaar te posten.

[ Voor 50% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-01-2007 15:32 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn wat een luilebollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

Was de DNS-server net weer down?
had problemen met een aantal sites.

@ equinoxe

hoe gaat het met de decreptie, hoever ben je al?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 09-01-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Iemand ook geconstateerd dat het probleem met bellen & usenetdownload verdwenen (opgelost) is?

Ik las het op een ander forum ook en bellen en downloaden van usenet gaat perfect! Hoor geen enkel kraakje of stotter op de lijn.

Iemand iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55
Ik heb nog nooit problemen gehad met het tegelijk bellen en met 2 connecties van de newsreaders van Eweka downloaden gehad.

Telefoongesprekken zijn altijd prima verlopen, zonder enig gestotter of dergelijke. IPB werkt dan ook prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 18:24
Bah. Vanavond verder gegaan met installeren van Slim bij iemand. 3com netwerkkaart meegenomen, nog terug gemogen naar huis omdat ze hun Win98SE cd nergens konden vinden :O Wel een virusscanner en Firefox op hun Athlon 1200 met 128mb gezet, maar toch.

Alleen dat VOIP he... Ik kan dat activatienummer 1365 bellen wat ik wil, ik krijg net als bij alle andere nummers die ik probeer het snel piepende in-gesprek geluid. Voip-lampje brandt, ik krijg een kiestoon en alles, maar het wil niet.
Die gaan morgen dus aan 50ct per minuut bij de helpdesk in de wacht staan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het nummer is al een tijdje 1 eurocent per minuut en er is zelfs een gratis nummer. Dat scheelt in ieder geval al weer €0,49. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

nautaonline schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:44:
Ik heb nog nooit problemen gehad met het tegelijk bellen en met 2 connecties van de newsreaders van Eweka downloaden gehad.

Telefoongesprekken zijn altijd prima verlopen, zonder enig gestotter of dergelijke. IPB werkt dan ook prima bij mij.
Hier ook geen enkel probleem met voice en nieuwsgroepen.
4 draadjes met Grabit bij Tweaknews.
Werkt dus echt perfect (al bijna een jaar) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:35:
[...]

Welke firmware heb je? Ik heb die laatste 1.40.9c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

stormfly schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:38:
[...]

Welke firmware heb je? Ik heb die laatste 1.40.9c
Ik heb nog: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
en hopelijk blijft dit alle reacties lezend voorlopig nog zo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 11:55
R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:59:
[...]

Ik heb nog: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
en hopelijk blijft dit alle reacties lezend voorlopig nog zo.. :)
Ik heb dezelfde firmware in mijn EBS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 15:06
Mensen een idee of deze oude firmware er zelf weer in gezet kan worden, maw een downgrade van die pesty 1.40.9c naar oudere firmware die geen problemen gaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nu ook al een tijdje de 1.40.9c firmware in de EB thuis staan. Internetten werkt best goed, de snelheid wisselt nog wel redelijk en het aantal pagina's dat gevonden wordt is soms ook wel laag door een DNS probleem of iets dergelijks wat ze hebben bij KPN. Verder loopt het best aardig, ik heb alleen nog geen telefoon. Ik krijg vandaag een nieuwe EB (eigenlijk gisteren al..) en ben erg benieuwd hoe de combinatie usenet/voice bij mij gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
J0YR1D3R schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:35:
Ik heb nu ook al een tijdje de 1.40.9c firmware in de EB thuis staan. Internetten werkt best goed, de snelheid wisselt nog wel redelijk en het aantal pagina's dat gevonden wordt is soms ook wel laag door een DNS probleem of iets dergelijks wat ze hebben bij KPN. Verder loopt het best aardig, ik heb alleen nog geen telefoon. Ik krijg vandaag een nieuwe EB (eigenlijk gisteren al..) en ben erg benieuwd hoe de combinatie usenet/voice bij mij gaat lopen..
Ik heb de thomson al een posje (na dezelfde problemen) en ben er best tevreden over.
Enkel dat ik geen HD of printer meer kan aansluiten op mijn netwerk via dat ding en het feit dat ik soms geen telefoonverbinding heb vind ik een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmm, misschien dat ze mij ook een thomson gaan geven. Op zich heb ik geen problemen gehad met de Experia Box van Siemens, alleen met de service die KPN erbij levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Ondertussen is het alweer een week geleden dat de monteur is geweest en het zooitje heeft aangesloten. Kan echter nog steeds niet naar buiten bellen. Hij ging er achteraan.
maar tot op de dag vandaag kan ik nog niet naar buiten bellen.Krijg steeds de in gesprektoon.
Al 100 keer 1369 gebeld.
Maar nog steeds niks actief.
Ik bel zelf niet naar de helpdesk, de monteur zou het voor me oplossen. Tot het werkt betaal ik gewoon geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 20:21
hee hooo er schijnt wat gebeurt te zijn bij KPN.....downen en bellen tegelijk gaat goed nu...(nieuwsgroepen)
1.40 versie.Las het op een ander forum en waarempel het werkt eindelijk weer goed...... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oja ik heb de siemens.

[ Voor 6% gewijzigd door sludge op 10-01-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sludge schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:22:
hee hooo er schijnt wat gebeurt te zijn bij KPN.....downen en bellen tegelijk gaat goed nu...(nieuwsgroepen)
1.40 versie.Las het op een ander forum en waarempel het werkt eindelijk weer goed...... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oja ik heb de siemens.
Kan dit bevestigd worden?
Heb nu nog de thomson, maar ik heb expres de Siemens niet teruggestuurd, juuist vanwege de extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204130

R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:35:
[...]

Ik heb ook nog helemaal geen problemen gehad.
Alleen probeer ik nu de nieuwsserver van kpn te vinden en dat lukt niet echt. heb news.kpnplanet.nl geprobeerd maar die werkt niet. Is er nog een ander adres of moet ik het gewoon af en toe proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46

Aapje

Opel-beun
nova.planet.nl is de server die kpn gebruikt

En ffs die techdesk van kpn is traag, 1 week terug gebelt naar helpdesk, ticket aangemaakt, zou wat gedaan worden aan me probleem, nu nog niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Werkt nova.planet.nl niet gewoon dan?

edit:
Beter reageer ik wat sneller :)

[ Voor 42% gewijzigd door Foamy op 10-01-2007 11:26 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204130

BaBoOn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:21:
nova.planet.nl is de server die kpn gebruikt
ok dan ga ik dat proberen. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van het verbreken van de telefoon verbiding, eerst na 30min en dan steeds eerder. Het begint meestal met storing op de lijn en dan dood als een pier.

Ik heb een isdn EB met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55)

Eerst was het alleen bij andere EB gebruikers, maar nu ook bij vast en mobiel. Vaak is de lijn dood als ik wil terug bellen maar kan wel gebeld worden. Probleem lost zich van zelf op door een paar minuten niet te bellen of direct de stekker er uit en er weer in, maar de duur beperking van 30min blijft.

Helpdesk zou met 14dagen terug bellen zijden ze 3 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Anoniem: 173040 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:43:
Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van het verbreken van de telefoon verbiding, eerst na 30min en dan steeds eerder. Het begint meestal met storing op de lijn en dan dood als een pier.

Ik heb een isdn EB met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55)

Eerst was het alleen bij andere EB gebruikers, maar nu ook bij vast en mobiel. Vaak is de lijn dood als ik wil terug bellen maar kan wel gebeld worden. Probleem lost zich van zelf op door een paar minuten niet te bellen of direct de stekker er uit en er weer in, maar de duur beperking van 30min blijft.

Helpdesk zou met 14dagen terug bellen zijden ze 3 maanden geleden.
heb dezelfde situatie. ook vanuit isdn met versie 1.40.9c. alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
heb gisteren een afspraak gemaakt met de helpdesk; krijg morgen een speedtouch . of dit de oplossing is, zal nog moeten blijken. zit alleen nu met de aansluiting van mijn usb external harddisk :?

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:06:
[...]

heb dezelfde situatie. ook vanuit isdn met versie 1.40.9c. alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
heb gisteren een afspraak gemaakt met de helpdesk; krijg morgen een speedtouch . of dit de oplossing is, zal nog moeten blijken. zit alleen nu met de aansluiting van mijn usb external harddisk :?
Ging dat dan een beetje die HD op de EB? Ik had dat ook, maar vond de overdracht super traag. Welke speedtouch krijg je? Heb ik al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:06:
[...]
alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
Heb ik ook, alleen met inkomende gesprekken. Verder zelfde specs als jij. Ben benieuwd of de Speedtouch dit oplost. Laat je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Hakkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:09:
[...]

Heb ik ook, alleen met inkomende gesprekken. Verder zelfde specs als jij. Ben benieuwd of de Speedtouch dit oplost. Laat je het weten?
zal de bevindingen zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja hoor... mijn ouders konden niet bellen, 'omdat er geen account was aangemaakt'???

Wat voor account heb je in 's hemelsnaam nodig om te bellen???? Voor Internet, ok, maar bellen met een account? :?

Hij zou het iig doorgeven aan de technische dienst, maar die hadden het druk en het kon nog wel ff duren. Tsja, define 'even'? Paar dagen? Week?

Wat een zootje is het bij KPN. Dan was het bij XS4ALL toch iets beter geregeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Zal waarschijnlijk de SIP account mee bedoeld zijn... Als die niet ingeladen word heb je inderdaad geen telefonie :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198468

maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:53:
[...]

Kan dit bevestigd worden?
Heb nu nog de thomson, maar ik heb expres de Siemens niet teruggestuurd, juuist vanwege de extra mogelijkheden.
Ja, bij mij werkt het ook allemaal weer zoals het moet. Lekker downloaden met Grabit en ondertussen bellen. (1.40.9c FW)

Jammer dat het niet op 1 Januari was opgelost, maar toch nog een goed begin van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Dit is toch belachelijk!!!
Ik heb net 0800-0505 gebeld, voor Planet, netjes alle keuzemenu's gevolgd en ik word uiteindelijk er gewoonweg uitgegooid: "Het is op dit moment erg druk. Probeert u het later nog eens. De verbinding wordt verbroken"...
En dat 3 keer achter elkaar!
Is dat nou de service die ik kreeg bij het afsluiten van IPB? Ik heb iig iets HEEL anders verwacht...

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:06:
Dit is toch belachelijk!!!
Ik heb net 0800-0505 gebeld, voor Planet, netjes alle keuzemenu's gevolgd en ik word uiteindelijk er gewoonweg uitgegooid: "Het is op dit moment erg druk. Probeert u het later nog eens. De verbinding wordt verbroken"...
En dat 3 keer achter elkaar!
Is dat nou de service die ik kreeg bij het afsluiten van IPB? Ik heb iig iets HEEL anders verwacht...
Ik heb daar een mailtje over gestuurd naar planet, wat krijg ik terug: Bel de helpdesk maar op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BaBoOn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Ik heb daar een mailtje over gestuurd naar planet, wat krijg ik terug: Bel de helpdesk maar op 8)7
Je moet ook gewoon 0800-0407 bellen, daar wordt je er niet uitgekieperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Juh ach, kheb ze 2 weken geleden aan de tel gehad, maar sindsdien heb ik nog niets gehoort van hun Techdesk Ticket die ze aangemaakt hadden voor mij...

Er zou een probleem zijn met de centrale server die het activeren van voip telefoon zou regelen.
Ik kan gewoon weg dat ding niet activeren maar ze rekenen wel abbo kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Ben ik nu aan het doen. Zit al 5 minuten in de wacht zonder enige gepiep. Ik denk maar dat ik zo ophang, want het lijkt of de lijn dood is. In dit geval word ik liever druit gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:13:
[...]

Ben ik nu aan het doen. Zit al 5 minuten in de wacht zonder enige gepiep. Ik denk maar dat ik zo ophang, want het lijkt of de lijn dood is. In dit geval word ik liever druit gegooid...
Klopt, bij het 0900-nummer valt de lijn gewoon stil, maar blijft wel open. De telefoonrekening loopt dus gewoon verder op. Had ik deze week dus ook, gebruik alleen het 0800-nummer, dan heb je dat dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 10-01-2007 15:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 16:23
Iemand enig idee of ik IGMP (Internet Group Management Protocol) kan in of uitschakelen op de experiabox? In de handleiding van de SE555 wordt dit wel genoemd, maar ik kan nergens de setting vinden om dit in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

wildhagen schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:16:
[...]

Klopt, bij het 0900-nummer valt de lijn gewoon stil, maar blijft wel open. De telefoonrekening loopt dus gewoon verder op. Had ik deze week dus ook, gebruik alleen het 0800-nummer, dan heb je dat dus niet.
Ok, bij deze concludeer ik dat ALLE 3 de telefoonnummers waarmee je Planet kunt bereiken onbereikbaar zijn!
Dus:
0800-0407 (0 cpm)
0800-0505 (0 cpm)
0900-1905 (1 cpm)

Sinds dat er een gratis telefoonnummer is voor Planet (0800-0505) lijkt het net of Planet onbereikbaar is. Stelletje amateurs.

Weer een onderwerp voor Radar, Kassa! etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 198468 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:53:
Ja, bij mij werkt het ook allemaal weer zoals het moet. Lekker downloaden met Grabit en ondertussen bellen. (1.40.9c FW)
Wat gebeurt er als je de QOS op http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm uit zet? Als je dan weer problemen krijgt zou het betekenen dat die QOS-instellingen inmiddels ook inbound werken.

Of er zit in de nieuwere versies van de firmware een andere, extra QOS-instelling. Het moet haast wel een setting zijn, lijkt me, want anders had KPN het nooit kunnen oplossen zonder firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de personen die een speedtouch hebben gekregen is met de fabrieksinstellingen geleverd of is deze al volledig geconfiged door kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 08:09

GeeBee

Oddball

Vanwege de netwerkinfrastructuur bij ons thuis (mooi gezegd he...) heb ik de volgende 2 vragen:

Hoeveel meter kabel mag er zitten tussen

a) de hoofdaansluiting en de splitter
b) de splitter en de EB

Edit: net gebeld met iemand van KPN en die zei dat alle nieuwe aanvragen "volgens hem" geleverd werden met de Thomson. Dus dat is volgens mij goed nieuws voor alle massive-downloaders onder ons...

Hmmm.. had ik hem dus net zo goed even de 2 bovenstaande vragen kunnen stellen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door GeeBee op 10-01-2007 16:28 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

GeeBee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
Hmmm.. had ik hem dus net zo goed even de 2 bovenstaande vragen kunnen stellen 8)7
Ja, al helemaal omdat je IEMAND te spreken kreeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
GeeBee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
Hoeveel meter kabel mag er zitten tussen

a) de hoofdaansluiting en de splitter
b) de splitter en de EB
a) dit maakt niet uit; gebruik gewoon cat5 kabel
b) zo kort mogelijk; gebruik de witte kabel geleverd bij de eb
zou trouwens de splitter na de portering sowieso verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 08:09

GeeBee

Oddball

jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:13:
[...]
zou trouwens de splitter na de portering sowieso verwijderen!
Want?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:13:
a) dit maakt niet uit; gebruik gewoon cat5 kabel
Hoewel er al ettelijke (kilo)meters kabel door de grond gaan naar de centrale, is dat wel de kant waar de verliezen het hardste aankomen. Op de inpandige telefonie ga je (uitzonderingen zoals naast een stroomdraad lopen etc) het verschil niet horen en ook ethernet (computernetwerk) haalt de 100m zonder enkel probleem.

Ik zou dus altijd de kabels tussen de ISRA en de EB (via de splitter) zo kort mogelijk houden. Bij mij zit er 2x 10cm tussen :+ en hangt het netjes in de meterkast.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
deze splitter heeft alleen een functie tijdens de porteringsfase. daarna dus geen enkele en heeft dan alleen nog de functie van extra component die kan storen of defect raken. om toekomstige storingen en het aantal schakels te verminderen: verwijderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:38:
[...]
Hoewel er al ettelijke (kilo)meters kabel door de grond gaan naar de centrale, is dat wel de kant waar de verliezen het hardste aankomen.
als er kwalitatief goede bekabeling gebruikt wordt is er geen belemmering. de verliezen aan deze kant worden bijna altijd veroorzaakt als kwalitief mindere bekabeling wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Ik heb de thomson al een posje (na dezelfde problemen) en ben er best tevreden over.
Enkel dat ik geen HD of printer meer kan aansluiten op mijn netwerk via dat ding en het feit dat ik soms geen telefoonverbinding heb vind ik een stuk minder.
Ik heb inderdaad ook een thomson gehad nu met een nieuwe aanvraag. Het gaat tot nu toe best redelijk, op de een of andere manier moet de splitter er weer tussen. Ik ben nu aan het downloaden en mn moeder is aan het bellen, dat lijkt tot nu toe best goed te gaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik heb nu regelmatig dat de Siemens EB zich reset tijdends een telefoongesprek. Telefoon en internet valt dus weg. Heel vervelend. Nadat de SEB weer is opgestart doet alles het weer. Het lijkt alsof er een firmware upgrade wordt ingepompt, alleen is dit dus niet het geval.. Firmware is en blijft 1.40c....
Meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 11:20
Anoniem: 198468 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:53:
[...]

Jammer dat het niet op 1 Januari was opgelost, maar toch nog een goed begin van het jaar :)
Ook hier geen problemen meer met bellen tijdens het downloaden vanaf nieuwsgroepen met NewsLeecher. Lijkt goed te gaan. De problemen hebben ook lang genoeg geduurd.
Maar.............beter laat dan nooit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Ok, bij deze concludeer ik dat ALLE 3 de telefoonnummers waarmee je Planet kunt bereiken onbereikbaar zijn!
Dus:
0800-0407 (0 cpm)
0800-0505 (0 cpm)
0900-1905 (1 cpm)

Sinds dat er een gratis telefoonnummer is voor Planet (0800-0505) lijkt het net of Planet onbereikbaar is. Stelletje amateurs.

Weer een onderwerp voor Radar, Kassa! etc...
Even ter verduidelijking, die nummers zijn niet alleen voor Planet. Ook klanten van Hetnet en KPN bellen die nummers. Voor problemen met mail en dergelijke worden die nummers ook gebruikt en dus komen alle problemen van 3 toch niet al te kleine bedrijven op die nummers (welke uiteindelijk ook wel op 1 centrale uitkomen denk ik).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Die nummers zijn idd voor Planet en KPN. 0800 0505 is opengesteld speciaal voor IPB klanten maar door een fout in de logica schijnen ook ADSL klanten daarop binnen te kunnen komen (heb in ieder geval vandaag 2 hetnetters en 1 planet adsl klant op die lijn binnengehad en weggebonjourd naar eigen HD.) 0900 1905 is Planet only officieel net zoals 09001407 Hetnet only is en 0800 0407 KPN only hoort te zijn.
Dat er nog steeds mensen bellen via 08000407 is voor de HD een extra belasting, dat nummer is na 22 uur ook nog bereikbaar en het gebeurt regelmatig dat we MOETEN overwerken omdat mensen menen recht te hebben op ondersteuning buiten de gecommuniceerde openingstijden :( . Ach, zal wel verandering in komen hoop ik...

En voor iedereen gaat lopen flamen/trollen : hoe zou jij het vinden als je hoort te werken tot pak em beet 5 uur en structureel zit je iedere dag tot 6 uur op je werk? ...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 10-01-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:28:
En voor iedereen gaat lopen flamen/trollen : hoe zou jij het vinden als je hoort te werken tot pak em beet 5 uur en structureel zit je iedere dag tot 6 uur op je werk? ...
Als het is omdat mijn werk steeds behoorlijk de fout in gaat hoort het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, je werk dien je binnen de met jou afgesproken werktijden uit te voeren. De tijden die wij werken worden ook aan de klant doorgegeven als 8-22 uur. Wij als helpdeskmedewerkers verkloten de boel niet, meestal zijn het de klanten zelf (geloof me, meer als driekwart is terug te voeren op RTFM en zelfhulp op website provider!). Voor de mensen die echt diep in de shit zitten (omdat er bijvoorbeeld geen sip-accounts zijn aangemaakt) maakt het niet uit of ze om 21:59 te woord gestaan worden of de volgende dag. Toch wil ik niet de mensen de kost geven die vanuit 0800 0407 na 22 uur nog doorverbonden worden omdat ze hun email niet ingesteld krijgen omdat ze eigen wachtwoorden verzinnen voor hun outlook express ipv de gecommuniceerde gegevens te gebruiken. Geloof me, de mensen die een echt probleem hebben weten vaak wel dat de servicebereidheid na 22 uur heel snel afneemt en bellen later terug.
Prima, ik heb mijn punt zo duidelijk mogelijk gemaakt, ga nu broodje smeren voor morgen, dan mag ik weer de telefonische helpdesk tegen betaling bemannen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:53:
Als het is omdat mijn werk steeds behoorlijk de fout in gaat hoort het erbij.
Dat klinkt alsof je de helpdesk-medewerkers de schuld geeft van de problemen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Dat er nog steeds mensen bellen via 08000407 is voor de HD een extra belasting, dat nummer is na 22 uur ook nog bereikbaar en het gebeurt regelmatig dat we MOETEN overwerken omdat mensen menen recht te hebben op ondersteuning buiten de gecommuniceerde openingstijden :( . Ach, zal wel verandering in komen hoop ik...
gaarne verwijs ik je naar http://www.kpn.com/kpn/show/id=1327243
waar vermeldt staat:
storingen - 0800-0407 - gratis - Openingstijden 8.00-22.00 uur - dagelijks (ook op zon- en feestdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afdeling Nummer Tarief Openingstijden
Klantenservice 0900-0244 € 0,01 p/min 8.00-22.00 uur - dagelijks*
Storing 0800-0407 gratis 24 uur bereikbaar :) !
Speciale nummers:
Digitenne tv 0900-0576 € 0,10 p/min 8.00-22.00 uur - dagelijks*
Zelfservicelijn 0800-0429 gratis 24 uur bereikbaar

* ook op zon- en feestdagen

van dezelfde pagina copy/paste als je link....
Slaap lekker allen ! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 10-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:06:
Afdeling Nummer Tarief Openingstijden
Klantenservice 0900-0244 € 0,01 p/min 8.00-22.00 uur - dagelijks*
Storing 0800-0407 gratis 24 uur bereikbaar :) !
Speciale nummers:
Digitenne tv 0900-0576 € 0,10 p/min 8.00-22.00 uur - dagelijks*
Zelfservicelijn 0800-0429 gratis 24 uur bereikbaar

* ook op zon- en feestdagen

van dezelfde pagina copy/paste als je link....
Slaap lekker allen ! :+
begrijp deze laatste bijdrage niet. je geeft aan het vreemd te vinden dat mensen het in hun hoofd halen om na 22.00 uur te bellen. dat lijkt mij logisch gezien de tekst van mijn laatste bijdrage.
misschien lijkt mij dat slapen voor jou de beste oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:02:
[...]

gaarne verwijs ik je naar http://www.kpn.com/kpn/show/id=1327243
waar vermeldt staat:
storingen - 0800-0407 - gratis - Openingstijden 8.00-22.00 uur - dagelijks (ook op zon- en feestdagen).
Dat staat op www.kpn.com, dus dat geld voor KPN.
Als je kijkt op www.planet.nl kom je 0900-1905 tegen, op www.hetnet.nl 0900-1407 en op www.slimbellen.nl 0900-9669.
Klanten van Planet Internet en Het Net vooral denken echter ook 0800-0407 te "mogen" bellen, maar eigenlijk is het niet voor hun.
Ik kan de mening van Tasslehof dus wel delen.

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 10-01-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82912

Ik heb ook nog een leuke... de helpdesk van Planet Internet wordt ook veel belast door IPB klanten van KPN. Klanten die een emailadres ...@kpnplanet.nl hebben, denken een abo bij Planet Internet te hebben. Per dag krijg ik toch wel 5 telefoontjes die ik weer terug naar KPN moet sturen. (snap ook niet dat KPN heeft gekozen voor @kpnplanet.nl :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:02:
[...]
Dat klinkt alsof je de helpdesk-medewerkers de schuld geeft van de problemen :P
Nee hoor, ik werk in de zorg en daar ben je zoiets echt wel gewend.
Er komt iemand binnen buiten de normale uren en wie mag het opknappen? Juist, die beroemde handen aan bed en niet meestal niet het management.

Dus ik ben gewoon nix anders gewend.
En dat was trouwens nog in Nederland, heb 1,5 jaar in Belgie gewerkt, daar is het een graad erger.
Structureel personeels tekort? jmmaer dan, meer werken en meer weekenden inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 82912 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:43:
Ik heb ook nog een leuke... de helpdesk van Planet Internet wordt ook veel belast door IPB klanten van KPN. Klanten die een emailadres ...@kpnplanet.nl hebben, denken een abo bij Planet Internet te hebben. Per dag krijg ik toch wel 5 telefoontjes die ik weer terug naar KPN moet sturen. (snap ook niet dat KPN heeft gekozen voor @kpnplanet.nl :S)
omdat kpn.com intern al gebruikt word

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82912

djidee schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:11:
[...]

omdat kpn.com intern al gebruikt word
Dat weet ik wel, maar ze hadden voor "planet" beter iets anders kunnen verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195878

Ik gisteren van 21uur tot 22 uur aan de telefoon gehangen.
De HD van de KPN is op het moment niet bereikbaar,,EEN HD het is gewoon belachelijk.
Vanmorgen om 8uur gebelt,naar twintig minuten iemand aan de telefoon van de HD door verbonden naar de tweede lijn,en wat denk je naar vijf minuten wegens drukte de lijn verbroken.
LEKKER KPN BETERSCHAP BELOOFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
maartend schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:11:
Nee hoor, ik werk in de zorg en daar ben je zoiets echt wel gewend.
Er komt iemand binnen buiten de normale uren en wie mag het opknappen? Juist, die beroemde handen aan bed en niet meestal niet het management.

Dus ik ben gewoon nix anders gewend.
En dat was trouwens nog in Nederland, heb 1,5 jaar in Belgie gewerkt, daar is het een graad erger.
Structureel personeels tekort? jmmaer dan, meer werken en meer weekenden inleveren.
De behoefte aan zorg staat in geen vergelijk tot de behoefte aan telecommunicatie. Dat het in het geval van zorg zo is dat personeel veel overwerkt is fantastisch, maar begrijpelijk. In het geval van telecommunicatie, iets wat ontzettend veel minder belangrijk is dan zorg, lijkt het me volstrekt onzinnig als je als medewerker daar structureel overuren voor gaat draaien.

Vanwege al die duizenden topics over telecommunicatie, zowel mobiel als via vast (hetzij pstn, hetzij voip), lijkt het wel alsof bellen en internetten ineens een basis behoefte van het menselijk bestaan zijn geworden. Vooral als het het ineens niet doet lijkt de wereld te vergaan. Het is geen menselijke basis behoefte. Zorg daarentegen is dat wel. Maar, zolang het prive betreft, is bellen en internetten absoluut niet van groot belang voor het voortbestaan van de mensheid. Get a life.

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 11-01-2007 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202769

Voor vele mensen is het internet en bellen HET ENIGE sociale contact wat zij hebben op dit punt in hun leven. Voor velen is het ook een zakelijk belang en verdienen hun inkomen met het internet en/of de telefoon.

Hoezo get a life.? Relativeer een beetje meer, het is inderdaad jammer dat dit hele gebeuren zo onlosmakelijk verbonden is met vele mensen, maar dat is nu eenmaal de vooruitgang.!

Verders is het jammer dat de medewerkers op de HD van KPN soms zolang doorwerken. Een goed georganiseerd bedrijf kent geen overwerk.! Als er ergens overgewerkt wordt is dat een teken dat er ergens iets niet goed is ingepland en/of vergeten te plannen. Hoe zit het trouwens met de uitspraak in het NIEUWS dat KPN meer monteurs en HD medewerkers zou inzetten.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 16:27
Hallo
Mijn vader belde gister met de hd van kpn met het probleem dat wij ruis(je verstaat de ander helemaal niet meer hierdoor) hebben op de lijn zodra ik download en vaak is dat via newsleecher voor nieuwsgroepen. Kreeg hij de mededeling dat ik maar niet zulke grote bestanden moest binnenhalen. Dit is toch belachelijk???. Maargoed er zijn hier een aantal mensen die wel met dit probleem een thompson box hebben gekregen, die dit probleem schijnt te verhelpen. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen??
Gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172187

Anoniem: 144160 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:02:
...
Wij als helpdeskmedewerkers verkloten de boel niet, meestal zijn het de klanten zelf (geloof me, meer als driekwart is terug te voeren op RTFM en zelfhulp op website provider!). ....
Grappige opmerking van je.

Want het probleem is niet dat jij en je collega's niet goed genoeg je best doen, maar dat er voor gekozen is een product aan de markt te brengen waarbij de klant het zelf kan en mag installeren. Het gevolg van zo'n actie is nu eenmaal een grotere vraag naar hulp. En dat gaat nu eenmaal telefonisch.

Btw zelfhulp op de website vind ik geen support, maar daaar kunnen we over discussieren.

Verder speelt in mijn ogen mee dat het netwerk niet goed werkt. Als je een EB aansluit en na 30 minuten is er nog geen telefonie kan ik me heel goed voorstellen dat mensen de HD gaan bellen dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172187 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Grappige opmerking van je.

Want het probleem is niet dat jij en je collega's niet goed genoeg je best doen, maar dat er voor gekozen is een product aan de markt te brengen waarbij de klant het zelf kan en mag installeren. Het gevolg van zo'n actie is nu eenmaal een grotere vraag naar hulp. En dat gaat nu eenmaal telefonisch.

Btw zelfhulp op de website vind ik geen support, maar daaar kunnen we over discussieren.

Verder speelt in mijn ogen mee dat het netwerk niet goed werkt. Als je een EB aansluit en na 30 minuten is er nog geen telefonie kan ik me heel goed voorstellen dat mensen de HD gaan bellen dat hij het niet doet.
Daarbij komt kijken dat veel (let op ik zeg niet ALLE) medewerkers van KPN zelf de f*cking manual nooit eens gelezen hebben.
De zogenaamde 'monteur' die bij mij het boeltje aan kwam sluiten was een totale nit wit. Van de 3 uur dat ie er geweest is heeft ie 2,5 uur aan de telefoon moeten hangen met een collega omdat hij er zelf niet uitkwam. Lekker efficient.
Op zijn Order formulier stond MINE TV zonder PVR. Hij moest dus gaan bellen met de helpdesk omdat ie niet wist wat PVR betekende. ("moet ik de nu geen afstandsbediening hier laten? PVR is toch de afstandsbediening?" waren zijn letterlijke woorden).
Daarna ging ie lekker ongevraagd Mozilla op mijn pc installeren vanaf een cdtje. Omdat die de problemen met IE wel op zou lossen. Ik heb hem net op tijd kunnen stopppen.
Na 3 uur begon ie te sputterern omdat ie op al op zijn volgende afpraak moest zijn.
"Bel de helpdesk vanavond maar".

Dus je moet niet alleen beginnen te zeiken over de gebruikers. Je eigen collega's weten er ook de ballen van.

Wat heb je in vredesnaam aan ZELF hulp als je verbinding niet werkt.. Beetje een kip en een ei verhaal.

Ik ben al 3x terug gebeld door de klantenservice. Die weten helemaal niet waar het over gaat. Als ik ze zeg dat ik nog niet naar buiten kan bellen omdat het activeren niet lukt dan slaan ze op tilt. "ohw, ik zal de helpdesk terug laten bellen"..
Het is nu 2 weken later en ik heb nog steeds geen telefoon.
Gelukkig heeft de rabobank wel een goede telefonische support en is het storneren van het automatische afgeschreven bedrag slechts een telefoontje van nog geen 2 minuten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@woerd
Die extra hd medewerkers zijn er en er komen steeds meer bij. Maar door de lage drempel (0 en 1 cent) bellen mensen nu ook voor dingen die weinig met problemen te maken hebben (denk aan vragen als waar kan ik een netwerkkabel kopen of hoe maak ik een extra emailadres aan).
Tuurlijk, een helpdesk is er om mensen te helpen maar net zoals hier op tweakers is een stukje eigen initiatief niet verboden en de providers hebben allen een FAQ en selfcare ongeving waar mensen een hoop zelf kunnen. Dat zijn dingen die telefonisch ook voor vertragingen zorgen want hoewel het soms simpele vragen zijn kun je er een hoop tijd mee kwijt zijn (ikzelf begeleid bijvoorbeeld mensen naar hun selfcare omgeving als ze geen idee hebben waar dit te vinden en hoe dit te gebruiken, laat ze ook noteren hoe ze het een volgende keer zelf kunnen doen). 10 minuten is niets, 15 tot 20 minuten komt vaker voor en die tijd ben je niet beschikbaar voor mensen die bellen voor telefonieproblemen zoals verbrekende verbindingen en niet telefonisch bereikbaar zijn.
Bij de "technische dienst" ook bekend als 2e lijn hebben ze de luxe dat ze uitgefilterde problemen aangeboden krijgen die dan ook nog eens aan prioriteiten gekoppeld zijn. Geen werkende selfcare omgeving is vervelend voor de klant maar is lager in prioriteit als geen internet en telefonie.

@ jwagenaar
de door jou geciteerde tekst is voor storingsdienst klopt gedeeltelijk, mijn antwoord was een copy paste van de pagina waar je naar verwees. Daar staat het net anders als dat je getypt had vandaar de misschien duffe reply.

@wwg
Kan ik beamen, ben zelf 1 van degenen die zelf ook IPB heeft met een Siemens EB, fw 1.40.9.
M'n zwager schuin tegenover me heeft IPB met een ST780, heb ik ook al een hoop kennis mee weten te vergaren aangaande de webinterface etc ;) Vandaar ook steeds mijn verwijzingen dat ik reply op problemen uit eigen ervaring, niet als KPN medewerker _/-\o_ .

'k ga me maar weer eens concentreren op problemen in dit topic waar ik uit eigen ervaring mee kan helpen, het is nog steeds verboden voor ons om interne processen en kennis rechtstreeks aan de buitenwereld te communiceren (wat begrijpelijk is vind ik)...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 11-01-2007 10:34 . Reden: reactie op wwg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:29:

@wwg
Kan ik beamen, ben zelf 1 van degenen die zelf ook IPB heeft met een Siemens EB, fw 1.40.9.
M'n zwager schuin tegenover me heeft IPB met een ST780, heb ik ook al een hoop kennis mee weten te vergaren aangaande de webinterface etc ;) Vandaar ook steeds mijn verwijzingen dat ik reply op problemen uit eigen ervaring, niet als KPN medewerker _/-\o_ .

'k ga me maar weer eens concentreren op problemen in dit topic waar ik uit eigen ervaring mee kan helpen, het is nog steeds verboden voor ons om interne processen en kennis rechtstreeks aan de buitenwereld te communiceren (wat begrijpelijk is vind ik)...
Begrijp me niet verkeerd hoor. Geen persoonlijke kritiek. Maar meer tegen de KPN gericht...

Het is toch voor de zotte wat je hier zelf zegt. Je bent aangenomen door KPN om mensen te helpen met hun problemen en vragen. Maar je hebt zelf niet de ervaring met het product.

'Mijn' monteur kon me ook geen korte rondleiding door MINE geven met als reden: "Nou bij mij in de buurt is het nog niet beshikbaar, dus ik weet waar de kabels in moeten en als de bolletjes groen worden dan werkt het voor mij en houd het op. Hoe het verder werkt weet ik ook niet"..

Jij replyt als met 'ervaring', wat ik erg waardeer. Complimenten. Maar het is van de zotte dat jij een product wat je moet ondersteunen aan de overkant van de straat moet leren bij je zwager.
Ik heb zelf op diverse helpdesks gewerkt (voor software bedrijven). Maar ik heb altijd een training van het product gehad. Zodat ik wist waar ik het over had en hoe de producten (zouden moeten) werken.

Verder snap ik niet waarom je het begrijpelijk vind dat je bepaalde kennis en ervaring niet rechtstreeks naar buiten mag brengen. Das toch eigenlijk hetzelfde als de zelfhulppagina's. Natuurlijk begrijp ik dat je bepaalde dingen niet mag of kunt zeggen. Maar je zegt zelf dat veel van de telefoontjes eenvoudige dingen zijn die alleen tijd kosten. Waarom zou je die niet van de daken afschreeuwen om zo die vragen alvast te voorkomen.

Maar goed, mijn internet werkt, ik kan tv kijken (erg over te spreken btw. Mine is helemaal top). Kan alleen nog niet bellen. Heb ondertussen aan 6 verschillende KPN-ers mijn probleem voor gelegd. Het enige antwoord dat ik krijg is dat het voorgelegd aan de betreffende afdeling en dat ik terug gebeld zal worden. Ik wacht geduldig af, tot die tijd bel ik één keer in de maand met de rabobank om mijn rekening te storneren. We zien wel waar het schip strand, want terug gebeld wordt ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 30-05 15:31
Anoniem: 202769 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:45:
Voor vele mensen is het internet en bellen HET ENIGE sociale contact wat zij hebben op dit punt in hun leven. Voor velen is het ook een zakelijk belang en verdienen hun inkomen met het internet en/of de telefoon
Die zouden dan wellicht de zakelijke variant moeten nemen...
...
Hoe zit het trouwens met de uitspraak in het NIEUWS dat KPN meer monteurs en HD medewerkers zou inzetten.??
Die is correct, er worden een hoop nieuwe mensen aangenomen om de bereikbaarheid en oplossings-snelheid te vergroten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die nummers zijn idd voor Planet en KPN. 0800 0505 is opengesteld speciaal voor IPB klanten maar door een fout in de logica schijnen ook ADSL klanten daarop binnen te kunnen komen (heb in ieder geval vandaag 2 hetnetters en 1 planet adsl klant op die lijn binnengehad en weggebonjourd naar eigen HD.) 0900 1905 is Planet only officieel net zoals 09001407 Hetnet only is en 0800 0407 KPN only hoort te zijn.

Dat laatste is een probleem tussen jou en je werkgever, daar heb ik als klant van KPN toch geen enkele boodschap aan.

KPN geeft dus eigenlijk a) niks om ontevreden klanten en b) is ook nog eens lomp voor haar eigen werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Anoniem: 144160 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:29:
@woerd
Die extra hd medewerkers zijn er en er komen steeds meer bij. Maar door de lage drempel (0 en 1 cent) bellen mensen nu ook voor dingen die weinig met problemen te maken hebben (denk aan vragen als waar kan ik een netwerkkabel kopen of hoe maak ik een extra emailadres aan).
Tuurlijk, een helpdesk is er om mensen te helpen maar net zoals hier op tweakers is een stukje eigen initiatief niet verboden en de providers hebben allen een FAQ en selfcare ongeving waar mensen een hoop zelf kunnen. Dat zijn dingen die telefonisch ook voor vertragingen zorgen want hoewel het soms simpele vragen zijn kun je er een hoop tijd mee kwijt zijn (ikzelf begeleid bijvoorbeeld mensen naar hun selfcare omgeving als ze geen idee hebben waar dit te vinden en hoe dit te gebruiken, laat ze ook noteren hoe ze het een volgende keer zelf kunnen doen). 10 minuten is niets, 15 tot 20 minuten komt vaker voor en die tijd ben je niet beschikbaar voor mensen die bellen voor telefonieproblemen zoals verbrekende verbindingen en niet telefonisch bereikbaar zijn.
Bij de "technische dienst" ook bekend als 2e lijn hebben ze de luxe dat ze uitgefilterde problemen aangeboden krijgen die dan ook nog eens aan prioriteiten gekoppeld zijn. Geen werkende selfcare omgeving is vervelend voor de klant maar is lager in prioriteit als geen internet en telefonie.

@ jwagenaar
de door jou geciteerde tekst is voor storingsdienst klopt gedeeltelijk, mijn antwoord was een copy paste van de pagina waar je naar verwees. Daar staat het net anders als dat je getypt had vandaar de misschien duffe reply.
onderschrijf je mening dat mensen ook de helpdesk bellen voor genoemde zaken en dat dit een onnodige belasting van een helpdesk geeft.
advies ten aanzien van dit en mijn eerdere reply: kpn/planet/het net communiceer via je site/andere media duidelijk en overzichtelijk wie waar moet zijn voor wat. als dat eens goed geregeld zou worden (en ook uptodate gehouden zou worden) scheelt dat menig gebruiker en medewerker van kpn een hoop ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wwg
Misschien moet ik het wat meer nuanceren
mijn replies hier zijn uit eigen ervaring. Doordat ik zelf ook IPB heb pas ik soms dingen toe in mijn wek die ik hier tegenkom en probeer ik dingen met klanten die bij mijn ook tot oplossing geleid hebben. Sommige van die acties resulteerden in een betere ondersteuning richting de klanten op het moment dat oplossingen structureel voor verbetering zorgen.

Alle medewerkers in de lijn (en daar ligt dus nu even het punt) krijgen een uitgebreide training over het produkt en de voor de helpdesk gebruikte systemen. Deze neemt een week (ik geloof ondertussen zelfs meer) tijd in beslag en daarna gaan ze een paar weken in een begeleide omgeving los. De basiskennis van het produkt is dus bij iedereen gelijk. Waar je dan de uitdagingen tegenkomt is dat een aantal helpdeskmedewerkers ondertussen zelf ook de dienst hebben en weten wat ze meer kunnen als dat er in de systemen staat en het niveau van de mensen die niet zelf het systeem hebben. Dat mijn zwager nu IPB icm een ST780 heeft is voor mij ideaal, hijzelf had liever de Siemens EB gehad (hoewel dit meer om cosmetische reden was). Dit verschaft mij toegang tot nog meer inside information en derhalve ook weer mogelijkheid om mijn vergaarde kennis intern toe te passen waar nodig en op dit forum ook los te laten.
De enige reden dat ik op dit forum post en reply is omdat ik naief geloof in "wie goed doet, goed ontmoet" , wat ik al aangaf, ook hier is een hoop kennis aanwezig waar ik ook profijt van trek.

Vergeet ook niet dat KPN aangeeft dat dit (en nu even van mijn kant de nuancering weer) voor HEN een nieuw produkt is (voor we discussies ontlokken dat VOIP al 10 jaar bestaat) en dit inhoudt dat hun interne systemen en procedures continu verbeterd worden, ook nav input vanuit klanten. Dit al dan niet in de vorm van klachten , problemen of gewoon bevindingen vanuit de monteurshoek.

@ jwagenaar
Dit is geen mening, dit is een feit. Mensen halen bijvoorbeeld wel handige buurjongens bij hun PC op het moment dat hun windows98 onderuit is gegaan, maar diezelfde jongen vragen waar ze een kabel kunnen kopen komt niet bij ze op. Ook het idee dat hun vraag misschien vaker voorkomt en eventueel op de website van de provider te vinden is schijnt dus volgens jou een volslagen zotte aanname van mijn kant te zijn.. Ik trek me terug uit deze discussie, ik weet wat ik tegenkom in de lijn, ik weet dagelijks hoe druk het is, via welke ingangen mensen binnenkomen en wat nu veel voorkomende vragen zijn. Ik durf zelfs zo bot te zijn om je uit te dagen om je aan te melden bij een uitzendburo bij je in de buurt die mensen werft voor de IPB helpdesk om eens een weekje mee te lopen. Eens zien of je dan nog niet mijn visie deelt O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 11-01-2007 11:13 . Reden: weer reply op bovenstaande van jwagenaar ;) en zpelfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Hakkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:09:
[...]

monteur is langs geweest. het modem is niet verwisseld voor een speedtouch (had al zo'n vermoeden) omdat ik vanuit isdn kom en deze variant van de speedtouch nog niet beschikbaar is.
het wegvallen van een telefoongesprek na 13-15 minuten is een probleem wat bekend is bij kpn. de storing is nu doorgezet naar den haag en kijken wat voor oplossing daarvan komt (andere software en/of andere sipserver?).
zoals de stand van zaken nu is, zal aan het eind van deze maand nieuwe software voor siemens komen, die in ieder geval dit probleem zal moeten oplossen.
we houden het in de gaten en anders weet ik ze wel te vinden
tot slot complimenten voor de monteur; correct, vriendelijk, deskundig en informatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:03:
@wwg
Misschien moet ik het wat meer nuanceren
mijn replies hier zijn uit eigen ervaring. Doordat ik zelf ook IPB heb pas ik soms dingen toe in mijn wek die ik hier tegenkom en probeer ik dingen met klanten die bij mijn ook tot oplossing geleid hebben. Sommige van die acties resulteerden in een betere ondersteuning richting de klanten op het moment dat oplossingen structureel voor verbetering zorgen.

Alle medewerkers in de lijn (en daar ligt dus nu even het punt) krijgen een uitgebreide training over het produkt en de voor de helpdesk gebruikte systemen. Deze neemt een week (ik geloof ondertussen zelfs meer) tijd in beslag en daarna gaan ze een paar weken in een begeleide omgeving los. De basiskennis van het produkt is dus bij iedereen gelijk. Waar je dan de uitdagingen tegenkomt is dat een aantal helpdeskmedewerkers ondertussen zelf ook de dienst hebben en weten wat ze meer kunnen als dat er in de systemen staat en het niveau van de mensen die niet zelf het systeem hebben. Dat mijn zwager nu IPB icm een ST780 heeft is voor mij ideaal, hijzelf had liever de Siemens EB gehad (hoewel dit meer om cosmetische reden was). Dit verschaft mij toegang tot nog meer inside information en derhalve ook weer mogelijkheid om mijn vergaarde kennis intern toe te passen waar nodig en op dit forum ook los te laten.
De enige reden dat ik op dit forum post en reply is omdat ik naief geloof in "wie goed doet, goed ontmoet" , wat ik al aangaf, ook hier is een hoop kennis aanwezig waar ik ook profijt van trek.

Vergeet ook niet dat KPN aangeeft dat dit (en nu even van mijn kant de nuancering weer) voor HEN een nieuw produkt is (voor we discussies ontlokken dat VOIP al 10 jaar bestaat) en dit inhoudt dat hun interne systemen en procedures continu verbeterd worden, ook nav input vanuit klanten. Dit al dan niet in de vorm van klachten , problemen of gewoon bevindingen vanuit de monteurshoek.
@Tasslehoff:
Ben het helemaal met je eens wat betreft: What come around goes around.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik alleen melden dat de mensen (nuance: sommige/ niet alle) die uitgebreide product training of niet begrepen hebben of niet onthouden hebben of niet willen weten.

Enkele voorbeelden:
* Een monteur die naar eigen woorden nog nooit met MINE heeft gewerkt en er wel de heledag mee te maken heeft..
* De monteur weet niet eens wat PVR betekend.
* De monteur moet de helpdesk bellen om te vragen wat drie knipperende lampjes betekent.
* De helpdesk medewerker vervolgens de monteur 20 minuten in de wacht zet om het na te vragen.
* (meerdere heb ik er ondertussen gesproken) Helpdesk medewerkers die ook niet weten wat nou eigenlijk de precieze maand kosten zijn.
* (meerdere heb ik er ondertussen gesproken) Helpdesk medewerkers die het niet voor elkaar krijgen om mijn order status boven water te krijgen.
en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
( Nogmaals: dit is geen persoonlijke aanval tegen jou hoor.)
De enige training die is blijven hangen is het afschuiven naar iemand anders of een andere afdeling. en het drukken van de 'wacht'knop. "heeft u nog een momentje?". "Ik heb het even nagevraagd"..

In mijn ervaring wordt je alleen in de wacht gezet en daarna met een kluitje in het riet gestuurd. "U moet gewoon nog even afwachten", 'u wordt teruggebeld door een andere afdeling", "erg vervelend allemaal, ik verbind u door".

Ik heb all begrip dat het voor KPN een nieuwe dienst WAS. Het product staat inmiddels lang genoeg in de markt en de KPN blijft nieuwe klanten werven.
Interne systemen en procedures zijn zo oud als KPN oud is. Alleen het product is nu anders. Of iemand nu belt dat zijn (analoge) telefoon niet werkt of dat zijn IPB niet werkt lijkt me dezelfde procedure. Alleen de oplossing zal in een andere hoek liggen.
Het afschuiven naar een andere afdeling is een procedure die in mijn ervaring al zou oud is als ik met de KPN te maken heb.

Nogmaals begrijp me niet verkeerd, alle respect voor jou. Petje af dat je het nog zo lang bij 'zo'n soort bedrijf volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wwg
Dank je, aard van het beestje, ben gewoon servicegericht en probeer me te behelpen met het gereedschap dat ik heb ;). Ook de flexibele werktijden zijn voor mij een uitkomst (er is meer als geld alleen als je twee peuters hebt die je graag ziet opgroeien) en dat draagt ook een beetje bij aan het volharden op mn werk ..

Het is inderdaad niet goed te praten dat je ervaringen met de HD alleen bestaan uit in de wacht worden gezet en met weer een kluitje het riet ingestuurd te worden. Ordervragen zijn overigens bij een andere afdeling als de HD ondergebracht dus dat scheidt het gebied weer wat meer maar abonnementskosten zijn voor zowel de aloude KS (klantenservice) als de HD (helpdesk) als de factuurservice te achterhalen.

Dat van die monteur begrijp ik alleen helemaal niet. Volgens mijn weten worden die ook getraind voor ze mogen installeren, misschien een onderaannemer geweest (Planhold of Cable+ ipv KPN?)... Zo niet, plaatsvervangende schaamte hier maar ik vertik om ook nog Mine bij mn IPB te nemen :+

Goed, tutti e saluti of zo ;) ga me nu aan de peuters wijden etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 11-01-2007 11:29 . Reden: eten koken om straks weer aan het werk te mogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:25:
@wwg
Dank je, aard van het beestje, ben gewoon servicegericht en probeer me te behelpen met het gereedschap dat ik heb ;). Ook de flexibele werktijden zijn voor mij een uitkomst (er is meer als geld alleen als je twee peuters hebt die je graag ziet opgroeien) en dat draagt ook een beetje bij aan het volharden op mn werk ..

Het is inderdaad niet goed te praten dat je ervaringen met de HD alleen bestaan uit in de wacht worden gezet en met weer een kluitje het riet ingestuurd te worden. Ordervragen zijn overigens bij een andere afdeling als de HD ondergebracht dus dat scheidt het gebied weer wat meer maar abonnementskosten zijn voor zowel de aloude KS (klantenservice) als de HD (helpdesk) als de factuurservice te achterhalen.

Dat van die monteur begrijp ik alleen helemaal niet. Volgens mijn weten worden die ook getraind voor ze mogen installeren, misschien een onderaannemer geweest (Planhold of Cable+ ipv KPN?)... Zo niet, plaatsvervangende schaamte hier maar ik vertik om ook nog Mine bij mn IPB te nemen :+
Ook over die odervragen ben ik destijds als een pingpong balletje van de ene naar de andere afdeling geslagen. Zodra je MINE noemt dan slaat iedereen op tilt en moet je de tripple play afdeling hebben. Zo gau je daar komt moet je toch terug naar KS voor orderstatus. Zodra je weer bij KS bent kunnen ze je niet helpen omdat MINE een andere afdeling is en zo gaat het nog wel effe door.

De monteur reed in een KPN busje en had een (ontzettende lelijke maar dat terzijde) KPN broek aan dus ik neem aan dat ie van KPN was. Maar ook daar hetzelfde antwoord. Het interesseert me niet wie of wat de KPN stuurt ik verwacht gewoon een deskundig iemand. Of het nu een onderaannemer is of een KPN'er.

Plaatsvervangende schaamte is nou ook weer niet nodig. Denk niet dat jij in je eentje alle schaamte op je kunt nemen voor alle ellende die op dit moment bij de KPN plaats heeft. Moet je ook niet willen. Zolang je zelf je best doet en je zelf naar eer en geweten hard werkt is je werkgever de enige to blame. KPN daarna is de arrogantie zelfde die het zich niet aantrekt.

Kom ik weer terug op mijn vorige punt. Je wilt zelf geen MINE bij je IPB nemen (kan ik me voorstellen ivm kosten).
KPN hoort je gewoon MINE te geven (of een leuke werknemers korting) om ervaring met het product op te doen, zodat je weet waar je over praat.
Een wegenwachter weet toch verdomme ook hoe een auto werkt voordat ie de weg opgestuurd wordt. Die kan toch ook niet gaan oefenen met sleutelen aan de auto van de overburen).

Nogmaals respect. Ik zou voor zo'n werkgever niet kunnen en willen werken. Je uitnodiging om eens een weekje mee te lopen sla ik daarom maar af. Zoals gezegd heb zelf ook jaren op een helpdesk gezeten en weet dus wel dat er ook heel veel (voor de medewerker) 'onzinnige' vragen binnenkomen, voor de gebruikers is het wel echt een probleem anders bellen ze niet. Het is inderdaad zoals door iemand anders gezegd een verantwoordelijkheid voor KPN om de mensen via de juiste kanalen te sturen. D'r zijn te veel telefoonnummers met vershillende tarieven en bedrijven erachter. Het is niet gek dat de mensen gewoon het eerste de beste (gratis) nummer bellen.

Ik vraag al weken mijn username en passwoord voor het besloten forum van MINE. Daar zou ik zelf een hoop info kunnen vinden. Op een of andere manier kan niemand me mijn gegevens vertellen en dus heb ik geen toegang tot de zelfhulp info en zou ik weer een beroep moeten doen op een medewerker voor 'onzinnige' vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Morgoth schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 02:13:
[...]

De behoefte aan zorg staat in geen vergelijk tot de behoefte aan telecommunicatie.
Daar gaat het me niet om, het gaat me om het feit dat mensen op de werkvloer regelmatig de gevolgen moeten dragen van zaken die hogerop in de organisatie gebeuren.
Zo is het nu eenmaal en dat hebben we te accepteren of een andere baan zoeken. Je kunt het natuurlijk bespreekbaar maken maar vaak helpt dat niet echt en daar hebben de cliënten trouweens ook geen boodschap aan.

En nu stop ik, want dit wordt forumvervuiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
maarten22 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:50:
Hallo
Mijn vader belde gister met de hd van kpn met het probleem dat wij ruis(je verstaat de ander helemaal niet meer hierdoor) hebben op de lijn zodra ik download en vaak is dat via newsleecher voor nieuwsgroepen. Kreeg hij de mededeling dat ik maar niet zulke grote bestanden moest binnenhalen. Dit is toch belachelijk???. Maargoed er zijn hier een aantal mensen die wel met dit probleem een thompson box hebben gekregen, die dit probleem schijnt te verhelpen. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen??
Gr Maarten
Door blijven zeuren bij de HD en daarna doorverwezen worden naar een heel ander nummer en daar gaat het heel hard.
Kreeg na 2 dagen een nieuwe kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo nu kunnen we weer verder in deel 11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202769

Tasslehof,

Ik herken jou gevoel een beetje. Ik heb 18 jaar gewerkt als buitendienstmedewerker technische dienst voor een groot bedrijf. het bedrijf was ronduit gezegd de laatste jaren zwaar klote. (ongenuanceerd :) ) Maar door de jaren heen doe je het dan voor de klant, je wilt de klant niet laten zitten met zijn problemen en je laat om 5 uur ook niet je gereedschap vallen en gaat naar huis als de klus niet geklaard is. Ook leer je dan dat een GOEDE service vaak belangrijker is als het product en/of de prijs. GOEDE service behoudt klanten en zorgt ook voor de verkoop van meerdere producten. Dat is een heel belangrijk stukje van je BOTERHAM.! Hier schiet KPN schromelijk tekort.
Als ik zonder kosten van het hele KPN gebeuren af kan komen dan loop ik niet weg, dan ren ik zo hard als ik kan. Vanaf begin installatie is het al niet goed, na weken gebeld en gemaild heb ik eindelijk een ticket, maar ondanks dat KPN de aard van het probleem kent en erkent heeft dat het aan hun kant zit .................nog geen enkele reactie van KPN kant. Geen aanbod om een gedeelte van de abo kosten niet in rekening te brengen of een andersoortige vergoeding. Ik heb respect voor de helpdeskmedewerkers, zij moeten de shit van de klanten verwerken en opvangen, zij zijn het stootblok van het falen van KPN. Petje af.........ook al helpt dat mij niet, maar ik ken het gevoel. )heb zelf eens in de 4 weken helpdesk moeten draaien, dit was onderdeel van service technicus zijn.)

Maar wij kregen wel een training van 2 weken om te leren hoe je klanten ( lastige en/of ondeskundige ) moest benaderen en begeleiden. Het is niet mijn bedoeling om iemand te vernederen of de goot in te trappen. Je stoot de kroon makkelijker van iemands hoofd dan dat je hem er op zet.) Nogmaals ...petje af voor de HD mensen..........geen gemakkelijke taak, ik hoop alleen dat je na zo`n dag het allemaal van je af kunt laten glijden. Ik weet van mijzelf dat ik soms gefrustreerd naar huis ging omdat ik een probleem niet direct kon oplossen.

Sterkte, maar ik blijf zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Prima!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.