[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175756

Anoniem: 198630 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:19:
SIP Proxy op Siemens Experia?

Volgens mij werkt dat vana FW 1.40. Ik kan bellen tussen nummer 101 en 102. Bij mij staan nu 4 registered VOIP accounts. Ik vermoed het volgende:
- 2 x PTSN telefoons (poort 1 en 2), nummers 101 en 102
- 1 x Philips beeldtelefoon, nummer 120 (maar die heb ik niet)
- 1 x extra 084 nummer (103 ??)

Ik probeer nu een WIFI telefoon aan te melden op nummer 103, helaas lukt dat niet. Iemand een idee over de instellingen (poort nummer / SIP password, etc)?

Overigens kan ik die WIFI telefoon wel aanmelden op het 084 nummer, maar dan werkt uitbellen niet.
Hoi Bas,

Wat heb je ingevuld bij die Wifi telefoon voor het aanmelden op het 084 nummer?
En wat bedoel je met Wifi telefoon aanmelden op nummer 103?

Alvast bedankt!

Grtx,
Will

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 198630 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:19:
SIP Proxy op Siemens Experia?

Volgens mij werkt dat vana FW 1.40. Ik kan bellen tussen nummer 101 en 102. Bij mij staan nu 4 registered VOIP accounts. Ik vermoed het volgende:
- 2 x PTSN telefoons (poort 1 en 2), nummers 101 en 102
- 1 x Philips beeldtelefoon, nummer 120 (maar die heb ik niet)
- 1 x extra 084 nummer (103 ??)
Om dit ook maar even te citeren, volgens mij zijn het de volgende vier:
- 2 x uitgaand voor je telnrs op Tel1 en Tel2
- 2 x intern voor 101 en 102
Bas vergat dat zijn geografische nummers ook geregistreerd moeten zijn. En wie dat verhaal over een SIP-account voor de beeldtelefoon heeft verzonnen is mij een raadsel. Als er al een SIP-account voor zou bestaan zou het immers nooit registered kunnen zijn. Wellicht dat er bij aansluiting van de beeldtelefoon een SIP-account 120 bijkomt. Maar eerder niet.

Bij mensen met 3 registered accounts is het volgens mij dus 1 maal uitgaand voor Tel1 plus 101 en 102
Overigens kan ik die WIFI telefoon wel aanmelden op het 084 nummer, maar dan werkt uitbellen niet.
Vreemd. Lukt het met een softphone wel? En welke Wifi telefoon heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:45:
[...]

Nee, ligt ecth aan de combi van de SIP client en de VOIP dienst op het 084 nummer. Met ander SIP clients (SW phone) werkt alles prima. Ik heb ondertussen begrepen dan de Nokia E70 (nog) geen ondersteuning heeft voor STUN. Weet iemand of dat het zou kunnen zijn?
Hoi Bas,

Zou wel kunnen. Maar met ingang van versie 3 zou dit geregeld moeten zijn.
In mijn E61 zit versie 3. Alleen weet ik niet welke params ik moet invullen voor aanmelding
met 084 nummer.

Grtx,
Will

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 175756 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:49:
[stun ...[
Zou wel kunnen. Maar met ingang van versie 3 zou dit geregeld moeten zijn.
In mijn E61 zit versie 3. Alleen weet ik niet welke params ik moet invullen voor aanmelding
met 084 nummer.
Hetzelfde als bij een softphone.

Username: 084jouwnr
Authorisation user: 084jouwnr
Password: 084jouwpass
Domain/realm: kpnsipserverip
Sipproxy: kpnsipserverip:kpnsipserverpoort
Sippoort: kpnsipserverpoort

Of iets in die strekking. kpnsipserverip, kpnsipserverpoort en 084jouwpass kun je vinden op Mijn KPN.

STUN heb je niet nodig, als het goed is.
Grtx,
Will
Bladvulling. Dat is op GoT niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Jan-E schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:07:
[...]
De QOS in http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm is alleen maar van toepassing op outbound verkeer oftewel uploads. Ik heb nooit aanwijzingen gevonden dat iets dergelijks bestaat voor downloads. De QOS in de EBS 'ziet' volgens mij helemaal geen downloads.
Pardon? Is dat zo? Tjonge, als dat zo is stemt dat somber over het IQ van KPN. Hoe is dat te verkopen, er zit niet voor niets een 'A' in 'ADSL'. Daarnaast, de in-huis discussie over gemeenschappelijk gebruik van telecomlijnen heb ik 15 jaar geleden opgelost met een Homevox, later ISDN en weer later ADSL. Dit is een grote stap terug. Nog even geduld... maar dan zal ik knopen moeten doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
(1) Traffic Control
outbound control: Enable

Dat lijkt me overduidelijk.
Tjonge, als dat zo is stemt dat somber over het IQ van KPN. Hoe is dat te verkopen, er zit niet voor niets een 'A' in 'ADSL'.
Juist omdat het asymmetrisch zullen ze wel gedacht hebben dat ze in de upload ruimte voor VoIP moesten reserveren, maar in de vele malen grotere download bandbreedte niet. Maar als iemand zijn lijn dichttrekt lijdt de telefoonkwaliteit daar dan direct onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:08:
[...]
Hetzelfde als bij een softphone.

Username: 084jouwnr
Authorisation user: 084jouwnr
Password: 084jouwpass
Domain/realm: kpnsipserverip
Sipproxy: kpnsipserverip:kpnsipserverpoort
Sippoort: kpnsipserverpoort

Of iets in die strekking. kpnsipserverip, kpnsipserverpoort en 084jouwpass kun je vinden op Mijn KPN.

STUN heb je niet nodig, als het goed is.
[...]
Bladvulling. Dat is op GoT niet gebruikelijk.
Bedankt voor de moeite _/-\o_ . Alleen werken deze instellingen bij mij niet ;( .
Wel vreemd dat je twee keer de server poort op moet geven.

Welke smaak zachte-foon gebruik je?
En heb je (of iemand anders) ook ervaring met een wifi telefoon? Bijvoorbeeld een Nokia E61?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:21
Juist omdat het asymmetrisch zullen ze wel gedacht hebben dat ze in de upload ruimte voor VoIP moesten reserveren, maar in de vele malen grotere download bandbreedte niet. Maar als iemand zijn lijn dichttrekt lijdt de telefoonkwaliteit daar dan direct onder.
Ik heb mijn downloads gecapped op ongeveer 250 KB/s. Dan blijft er bij mij zo'n 70 KB/s over, maar zelfs dan hoor ik nog dat er af en toe een delen uit het gesprek wegvallen. Het lijkt wel of voip helemaal geen prio meer over ander verkeer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Mijn lite verbinding is gecapped op 200k bij 50 connecties en loopt stabiel dan. Up is gecapped op 35k en gaat ook goed. Zodra ik telefonie minder ruimte geeft is er vertraging en wegvallen waar te nemen. Heb dus 's nachts alles volopen staan (lig ik toch meestal andere dingen te doen ;) ) en overdag de boel gecapped. Heb dus een Siemens EB, 1 clientpc en een Philips SLA5520 voor internetradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Bizar dat je dit moet doen om een product goed te laten werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Motormouz schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:39:
Het lijkt wel of voip helemaal geen prio meer over ander verkeer heeft.
Dat geldt dus inderdaad voor inbound (download) verkeer.

Overigens las ik in het Solcon topic dat Solcon stopt met de SMC 7908 (de 'moeder' van de EBS) omdat ze die te weinig naar hun hand kunnen zetten en omdat SMC die dingen in principe niet meer produceert. Zodra SMC zijn website weer op orde heeft zal ik eens kijken of-ie daar nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Ik heb genoeg van dit experiment en heb KPN proberen te bellen om op te zeggen, zelfs daar krijg je de melding dat het te druk is en dat ik op een later tijdstip terug moet bellen. Heb daarom maar het email formulier ingevuld en aangegeven dat ik mijn abbo op wil zeggen. 't Zal mij benieuwen wat de reactie van KPN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202769

Jawel, na een lange wachttijd en diverse mailtjes, maar weer eens gebeld. Na een halfuur wachten eindelijk contact..........sorry ik verbindt u even door...20 minuten later.........( ik heb een thuisservice contract, 4,95 p/m ) probleem uitgelegd ( voor de zoveelste maal ) gevraagd om een expert die volgens KPN binnen 24 uur op de stoep staat, wordt de verbinding gewoon verbroken door de medewerker. Ik ben het spuugzat en ga ook inderdaad opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik straks ga nemen voor min internet. Op 31 januari gaat mn wanadoo lite abbo eruit (35,- per maand veel te veel).

Nu wil ik dus een internet + VoIP abbo'tje hebben maar aangezien we alleen KPN als ADSL aanbieder hebben zit ik erg te twijfelen tussen de volgende aanbieders:
Het Net surfen & bellen (35e de maand, 4mbit down 256kb up en volgens mij goede nieuwsserver)
Tele 2 Compleet (30e de maand 3mbit down 512kb up en geen goede nieuwsserver)
KPN internetplusbellen (42e de maand 3mbit down 512kb up en goede nieuwsserver)

Het probleem is dat ik niet kan kiezen, Tele2 is het goedkoopst maar is niet de handigste provider omdat ze volgens mij je modem locken (klopt dit?). Aan de andere kant neig ik dan weer naar Het Net maar het probleem is dat ze maar 256kb up aanbieden en ik vind 512kb al weinig. Dan houd je KPN IPB als laatste over maar die is weer zo duur |:(

Wat raden jullie mij aan ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
je vindt 35 euro van orange te duur, maar je kijkt dan wel naar hetnet, kpn en tele2. dan heb je het over hetzelfde bedrag of hoger. als het bedrag het kriteria is, zou ik in dat geval gewoon blijven zitten.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

jwagenaar schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:44:
je vindt 35 euro van orange te duur, maar je kijkt dan wel naar hetnet, kpn en tele2. dan heb je het over hetzelfde bedrag of hoger. als het bedrag het kriteria is, zou ik in dat geval gewoon blijven zitten.
Vergeet niet dat die 3 abbonnementen VoIP hebben, mijn belbasis abbonement (á la 18 per maand) komt dus te vervallen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je uberhaupt al verder gezocht in dit topic? Er zijn al diverse posts geweest dat mensen een bepaalde website niet kunnen bereiken, lees het topic maar eens door en let dan eens op DNS.

Vraag van mij:
Ik heb zelf geen IPB, maar vanmiddag belde een kennis me op dat ze al de hele dag amper tot niet konden bellen/gebeld worden. Paar uur later kwam iemand hier die het IPB-pakket net had aangesloten maar kreeg een in-gesprek toon bij het aanmelden (1369 dus). Nu net moest ik iemand bellen met IPB maar daar gaat de telefoon dus ook niet over.
Meer mensen in de regio Weert/Roermond die dezelfde problemen ervaren? Ik zie wel op de site van KPN staan dat er problemen in Roermond waren maar dat zou om 16u opgelost zijn.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
DaWaN schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:31:
[...]

Vergeet niet dat die 3 abbonnementen VoIP hebben, mijn belbasis abbonement (á la 18 per maand) komt dus te vervallen.
dan zou ik nog maar eens goed kijken naar het aanbod van orange. voor de genoemde 35 euro is een abonnement van voip mogelijk. én je belbasis abonnement is om te zetten in een beldbudget abonnement (scheelt 50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
In mijn vorige post had ik het over een in-gesprektoon bij het bellen van 1368/1369.. Dit bleek dus te komen doordat er geen SIP-account in het modem geconfigureerd was. Volgens de persoon van de helpdesk was dit de 1e keer dat dit gebeurde.. Binnen 4 dagen zou het opgelost moeten zijn, ben benieuwd of het beter gaat dan bij een andere klant waar ik ipb begin november heb aangesloten (en daar werkt het nu nog steeds niet :X )..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zeg, ik heb een vraagje over IPB, met name over het bel-gedeelte. Kan dat ook in dit topic?

Sinds vandaag zijn mijn ouders ook voorzien van IPB (was XS4ALL ADSL), en Internet werkt prima, lekkere snelheid en tot nu toe stabiel zat.

Maar met bellen zijn er wat problemen. Men kan prima gebeld worden, maar zelf bellen lukt niet. De monteur verliet met een 'had geen tijd, probeer het later zelf nog maar even!' het pand (ik was er helaas niet bij).

Nu heeft hij instructies achter gelaten dat je dan 1369 moet bellen en het bandje afluisteren en dat het dan werkt. Aangezien mijn ouders drie linkerhanden hebben (op PC/telefonie-gebied) ben ik er maar naartoe gegaan, en heb het proberen te doen. Als ik 1369 intik en dan bel, hoor ik dat er gebeld word. Maar de telefoon gaat niet over, je hoort even een soort 'klik' en dan blijft het stil (verbinding blijft wél open!).

Ok, dan de helpdesk maar eens bellen. Helaas, 'belt u later nog maar eens terug, het is nu te druk!', op zowel het 0800 als 0900 nummer. En dat nu al enkele uren lang.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? De aansluitingen e.d. lijken goed te zitten, telefoon heb ik op zowel Tel1 als Tel2 geprobeerd, beiden hetzelfde resultaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203780

Hoi RoscoP bedankt voor je reactie, maar het werkt helaas niet.

Er zijn veel meer mensen die dit probleem hebben, en het heeft er iets mee te maken dat deze ip-adressen niet goed met die van de belasting dienst communiceren.

De medewerker van Het Net erkende het probleem, en er gaat aan gewerkt worden.(je kent dat wel)
Dit probleem heeft als kenmerk prior 3 dus niet zo hoog. Heb je helemaal geen internet dan is dat prio 2.

HEB HEM MAAR NIET GEVRAAGD WAT PRIO 1 WAS! :(

Toch bedankt voor je reactie. :)

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203780

FlipFluitketel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:18:
In mijn vorige post had ik het over een in-gesprektoon bij het bellen van 1368/1369.. Dit bleek dus te komen doordat er geen SIP-account in het modem geconfigureerd was. Volgens de persoon van de helpdesk was dit de 1e keer dat dit gebeurde.. Binnen 4 dagen zou het opgelost moeten zijn, ben benieuwd of het beter gaat dan bij een andere klant waar ik ipb begin november heb aangesloten (en daar werkt het nu nog steeds niet :X )..
Is mij dus ook al overkomen. (je was dus niet de eerste) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203943

Hallo lui,

Is het ook mogelijk om (alle) gesprekken op te nemen met de box zonder dat je PC aanstaat? Ik zit te denken aan een harde schijf met een programmaatje er aan hangen, maar bestaat dat?
Bedankt bij voorbaat voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 203780 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:35:
[...]

HEB HEM MAAR NIET GEVRAAGD WAT PRIO 1 WAS! :(

Jasper
Geen telefonie is prio 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022

Stoep

Koning

Anoniem: 203943 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:39:
Hallo lui,

Is het ook mogelijk om (alle) gesprekken op te nemen met de box zonder dat je PC aanstaat? Ik zit te denken aan een harde schijf met een programmaatje er aan hangen, maar bestaat dat?
Bedankt bij voorbaat voor reacties.
VoIP is wel af te luisteren. Alleen is een fysieke netwerkverbinding benodigd met een computer die een daarvoor bedoeld programma draait.. voor meer informatie raadt ik je de volgende website aan:
http://www.google.nl

Sowieso sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203718

Ik heb vanaf januari 2006 IPB Lite. Tot half november 2006 relatief weinig problemen. Echter KPN installeerde automatische firmeware v1.40. Vanaf dat moment stotterende telefoonlijn tijdens het internetten. Nadat IK de storingsdienst duidelijk had gemaakt dat het probleem in de firmware zit hebben zij een monteur gestuurd. De monteur heeft de Siemens SX551 box vervangen door SpeedTouch 780 met firmware versie 6.2.11.10. Problemen waren direct opgelost. In diverse topics lees ik echter dat de SpeedTouch 780 minder mogelijkheden bied met instellingen. Met name het zelf instellen van NAT tabellen (port forwarding) wordt genoemd. Ik heb in mijn SpeedTouch met genoemde firmware wel de mogelijkheid voor het instellen hiervan. Mogelijk zijn er verschillende versies in omloop of men weet niet waar de instellingen zitten. Wel ontbreekt de USB port voor aansluiten HDD of printer en is WiFi niet uitgevoerd met de 108Mbit snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

wildhagen schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:32:
Zeg, ik heb een vraagje over IPB, met name over het bel-gedeelte. Kan dat ook in dit topic?

Sinds vandaag zijn mijn ouders ook voorzien van IPB (was XS4ALL ADSL), en Internet werkt prima, lekkere snelheid en tot nu toe stabiel zat.

Maar met bellen zijn er wat problemen. Men kan prima gebeld worden, maar zelf bellen lukt niet. De monteur verliet met een 'had geen tijd, probeer het later zelf nog maar even!' het pand (ik was er helaas niet bij).

Nu heeft hij instructies achter gelaten dat je dan 1369 moet bellen en het bandje afluisteren en dat het dan werkt. Aangezien mijn ouders drie linkerhanden hebben (op PC/telefonie-gebied) ben ik er maar naartoe gegaan, en heb het proberen te doen. Als ik 1369 intik en dan bel, hoor ik dat er gebeld word. Maar de telefoon gaat niet over, je hoort even een soort 'klik' en dan blijft het stil (verbinding blijft wél open!).

Ok, dan de helpdesk maar eens bellen. Helaas, 'belt u later nog maar eens terug, het is nu te druk!', op zowel het 0800 als 0900 nummer. En dat nu al enkele uren lang.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? De aansluitingen e.d. lijken goed te zitten, telefoon heb ik op zowel Tel1 als Tel2 geprobeerd, beiden hetzelfde resultaat.
Zelfde probleem hier... De monteur belde 1369 en rende zowat de voordeur uit.
"Over een uurtje werkt het wel, anders vanavond de helpdesk maar bellen!"

Nu 5 dagen later werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Heeft iemand al eens geprobeerd/is het mogelijk om bij de 780WL experiabox de firmware te vervangen door de originele speedtouch Firmware? En is dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
m-snel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:33:
Heeft iemand al eens geprobeerd/is het mogelijk om bij de 780WL experiabox de firmware te vervangen door de originele speedtouch Firmware? En is dit gelukt?
Aangezien je dan alle SIP gegevens kwijt bent zullen niet veel mensen dit proberen. Daarbij gok ik dat je alleen kunt flashen met het adminwachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 78574 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:29:
[...]

Zelfde probleem hier... De monteur belde 1369 en rende zowat de voordeur uit.
"Over een uurtje werkt het wel, anders vanavond de helpdesk maar bellen!"

Nu 5 dagen later werkt het nog niet.
Fun... ben jij al ergens verder mee gekomen?

Anders vandaag maar weer verder gaan proberen om ze te pakken te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

stormfly schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Aangezien je dan alle SIP gegevens kwijt bent zullen niet veel mensen dit proberen. Daarbij gok ik dat je alleen kunt flashen met het adminwachtwoord.
Factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stormfly schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:06:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, en inderdaad wordt gevraagd om een admin-password. Na enig kloten zei 'ie "Incompatible Firmware", dus succes aan de volgende...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

M'n verbinding is sinds vandaag weer normaal. "Normaal" als in vreselijk instabiel en het traag laden van sites. Ontzettend irritant ook als je aan het gamen bent. Ik kan niet wachten totdat dit ^$@!# abonnement de deur uitgaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Wat een ramp die helpddesk/klantenservice. Het lukt me niet eens om op te zeggen. Half uur wachten, nou ja ok, geen ramp, netjes en goed het keuzemenu doorgewerkt, eerste medewerker: "nee hoor hier staat dat U bij Planet een abonnement heeft (niet dus), ik kan u niet helpen, ik ga u doorverbinden", tweede medewerker: "......ogenblik, ik ga u doorverbinden met de juiste medewerker, het kan wel even duren hoor, het is druk". Vervolgens word ik weer doorverbonden en krijg ik de melding dat het te druk is en dat de verbinding wordt verbroken. tuut tuut tuut...let wel, ik had al verbinding! Zelfs intern doorverbinden lukt niet bij dit telefoonbedrijf. Morgen maar weer proberen. (excuus voor de wellicht overbodige post, maar het is de frustratie die ik even wilde delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb het helaas ook bij meerder bekenden geinstalleerd, het werkt in geen van de gevallen 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Even twee zaken die ik over Asterisk voorbij heb zien komen.

*21 kan wel mbv de web portal, kies hiervoor niet je nummer uit het pull down menu maar toets zelf je gehele nummer in internatinaal formaat. Dus 0031 etc

En voor de "not allowed" of not "authorized" errors bij het aanmelden van een 084 nummer met Asterisk kan je het volgende toevoegen aan je sip.conf

defaultexpirey=1800
maxexpirey=3600
min-expires=300

Succes,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Anoniem: 201678 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb vanwege de vele storingen ook IPB opgezegd, maar om het gezeur te vermijden laat ik het na de contractperiode van 1 jaar (bij mij per 10 maart dus) weer omzetten naar een analoge lijn. Hier zaten voor mij geen kosten aan verbonden, alleen ik kan geen aanvraag indienen voor een andere ADSL provider totdat m'n lijn weer is omgezet naar analoog... dat wordt dus een paar weken (op z'n minst) geen internet |:(
Bij XS4ALL gaat het over het algemeen vrij snel.. heb zelfs mensen gehad die het maandag bestelden en vrijdag een werkende verbinding hadden..

Overigens wat ook veel voice problemen oplost is kijken of de platte kabel tussen aansluitpunt (NT1 of wandcontactdoos) en Experia box niet langer dan ong. 5 meter is... misschien overbodige opmerking, maar ik blijf steeds mensen tegenkomen die dit niet hebben en zo uiteindelijk van alle frustratie afkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waarom een 084 nummer niet vanaf een andere provider is te registreren?
Als het wel kan wat doe ik dan fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 182947 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:22:
Weet iemand waarom een 084 nummer niet vanaf een andere provider is te registreren?
Omdat KPN dit niet toestaat. Dat was de hele aanleiding voor mij om met Asterisk aan de slag te gaan. Zoek even op Asterisk in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Ik heb hem werkend met 1.40, ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik nog wel een vraag over een Brother in 1(dus ook met fax die op poort 2 werkt) apparaat, ik heb hem nu geschakeld via mijn computer maar rechtstreeks in de EB werkt dus schijnbaar niet, KPN ondersteunt hem niet. De EB gaat dan constant rebooten. Het is een brother MFC-425cn. Alles werkt dus ik kom er maar niet aan maar weten jullie toevallig of er wel ondersteuning op komt. Overigens kan ik op mijn tweede computer die draadloos verbonden is met de EB nu ook vanaf die comp alles doen met die Brother. Groet, ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij overigens wel opvalt si dat er een heleboel lui hier alleen frutraties wegschrijven terwijl 99 procent is te wijden aan het feit dat ze niet de juiste instructies lezen en uitvoeren en gelijk teveel "gaan klooien" in het begin. Bestel dan een monteur die je gewoon netjes helpt om alles draaiende te krijgen. Nogmaals, de meeste klachten worden dus veroorzaakt door hobbyisten, helaas...dus geef KPN niet altijd de schuld ervan maar kijk s ook naar je eigen daden ten opzichte van je gerelateerde klachten. Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 173405 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:59:
Overigens heb ik nog wel een vraag over een Brother in 1(dus ook met fax die op poort 2 werkt) apparaat, ik heb hem nu geschakeld via mijn computer maar rechtstreeks in de EB werkt dus schijnbaar niet, KPN ondersteunt hem niet. De EB gaat dan constant rebooten. Het is een brother MFC-425cn. Alles werkt dus ik kom er maar niet aan maar weten jullie toevallig of er wel ondersteuning op komt. Overigens kan ik op mijn tweede computer die draadloos verbonden is met de EB nu ook vanaf die comp alles doen met die Brother. Groet, ed.
  • Al geprobeert om de brother op poort 1 aan te sluiten? Poort 2 wil wel eens problemen geven met een fax.
  • Staan de SIP gegevens wel goed geladen op poort 2? Kun je er wel mee bellen als je een telefoon aansluit?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je nog iets aan je post wil toevoegen gebruik dan aub de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) ipv 3x kort achter elkaar te posten.

[ Voor 50% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn wat een luilebollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

Was de DNS-server net weer down?
had problemen met een aantal sites.

@ equinoxe

hoe gaat het met de decreptie, hoever ben je al?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 09-01-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Iemand ook geconstateerd dat het probleem met bellen & usenetdownload verdwenen (opgelost) is?

Ik las het op een ander forum ook en bellen en downloaden van usenet gaat perfect! Hoor geen enkel kraakje of stotter op de lijn.

Iemand iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47
Ik heb nog nooit problemen gehad met het tegelijk bellen en met 2 connecties van de newsreaders van Eweka downloaden gehad.

Telefoongesprekken zijn altijd prima verlopen, zonder enig gestotter of dergelijke. IPB werkt dan ook prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
Bah. Vanavond verder gegaan met installeren van Slim bij iemand. 3com netwerkkaart meegenomen, nog terug gemogen naar huis omdat ze hun Win98SE cd nergens konden vinden :O Wel een virusscanner en Firefox op hun Athlon 1200 met 128mb gezet, maar toch.

Alleen dat VOIP he... Ik kan dat activatienummer 1365 bellen wat ik wil, ik krijg net als bij alle andere nummers die ik probeer het snel piepende in-gesprek geluid. Voip-lampje brandt, ik krijg een kiestoon en alles, maar het wil niet.
Die gaan morgen dus aan 50ct per minuut bij de helpdesk in de wacht staan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het nummer is al een tijdje 1 eurocent per minuut en er is zelfs een gratis nummer. Dat scheelt in ieder geval al weer €0,49. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

nautaonline schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:44:
Ik heb nog nooit problemen gehad met het tegelijk bellen en met 2 connecties van de newsreaders van Eweka downloaden gehad.

Telefoongesprekken zijn altijd prima verlopen, zonder enig gestotter of dergelijke. IPB werkt dan ook prima bij mij.
Hier ook geen enkel probleem met voice en nieuwsgroepen.
4 draadjes met Grabit bij Tweaknews.
Werkt dus echt perfect (al bijna een jaar) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:35:
[...]

Welke firmware heb je? Ik heb die laatste 1.40.9c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

stormfly schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:38:
[...]

Welke firmware heb je? Ik heb die laatste 1.40.9c
Ik heb nog: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
en hopelijk blijft dit alle reacties lezend voorlopig nog zo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 21:47
R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:59:
[...]

Ik heb nog: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
en hopelijk blijft dit alle reacties lezend voorlopig nog zo.. :)
Ik heb dezelfde firmware in mijn EBS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:31
Mensen een idee of deze oude firmware er zelf weer in gezet kan worden, maw een downgrade van die pesty 1.40.9c naar oudere firmware die geen problemen gaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nu ook al een tijdje de 1.40.9c firmware in de EB thuis staan. Internetten werkt best goed, de snelheid wisselt nog wel redelijk en het aantal pagina's dat gevonden wordt is soms ook wel laag door een DNS probleem of iets dergelijks wat ze hebben bij KPN. Verder loopt het best aardig, ik heb alleen nog geen telefoon. Ik krijg vandaag een nieuwe EB (eigenlijk gisteren al..) en ben erg benieuwd hoe de combinatie usenet/voice bij mij gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:26
J0YR1D3R schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:35:
Ik heb nu ook al een tijdje de 1.40.9c firmware in de EB thuis staan. Internetten werkt best goed, de snelheid wisselt nog wel redelijk en het aantal pagina's dat gevonden wordt is soms ook wel laag door een DNS probleem of iets dergelijks wat ze hebben bij KPN. Verder loopt het best aardig, ik heb alleen nog geen telefoon. Ik krijg vandaag een nieuwe EB (eigenlijk gisteren al..) en ben erg benieuwd hoe de combinatie usenet/voice bij mij gaat lopen..
Ik heb de thomson al een posje (na dezelfde problemen) en ben er best tevreden over.
Enkel dat ik geen HD of printer meer kan aansluiten op mijn netwerk via dat ding en het feit dat ik soms geen telefoonverbinding heb vind ik een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmm, misschien dat ze mij ook een thomson gaan geven. Op zich heb ik geen problemen gehad met de Experia Box van Siemens, alleen met de service die KPN erbij levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Ondertussen is het alweer een week geleden dat de monteur is geweest en het zooitje heeft aangesloten. Kan echter nog steeds niet naar buiten bellen. Hij ging er achteraan.
maar tot op de dag vandaag kan ik nog niet naar buiten bellen.Krijg steeds de in gesprektoon.
Al 100 keer 1369 gebeld.
Maar nog steeds niks actief.
Ik bel zelf niet naar de helpdesk, de monteur zou het voor me oplossen. Tot het werkt betaal ik gewoon geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 13:06
hee hooo er schijnt wat gebeurt te zijn bij KPN.....downen en bellen tegelijk gaat goed nu...(nieuwsgroepen)
1.40 versie.Las het op een ander forum en waarempel het werkt eindelijk weer goed...... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oja ik heb de siemens.

[ Voor 6% gewijzigd door sludge op 10-01-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sludge schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:22:
hee hooo er schijnt wat gebeurt te zijn bij KPN.....downen en bellen tegelijk gaat goed nu...(nieuwsgroepen)
1.40 versie.Las het op een ander forum en waarempel het werkt eindelijk weer goed...... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oja ik heb de siemens.
Kan dit bevestigd worden?
Heb nu nog de thomson, maar ik heb expres de Siemens niet teruggestuurd, juuist vanwege de extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204130

R2L schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:35:
[...]

Ik heb ook nog helemaal geen problemen gehad.
Alleen probeer ik nu de nieuwsserver van kpn te vinden en dat lukt niet echt. heb news.kpnplanet.nl geprobeerd maar die werkt niet. Is er nog een ander adres of moet ik het gewoon af en toe proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:32

Aapje

Opel-beun
nova.planet.nl is de server die kpn gebruikt

En ffs die techdesk van kpn is traag, 1 week terug gebelt naar helpdesk, ticket aangemaakt, zou wat gedaan worden aan me probleem, nu nog niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Werkt nova.planet.nl niet gewoon dan?

edit:
Beter reageer ik wat sneller :)

[ Voor 42% gewijzigd door Foamy op 10-01-2007 11:26 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204130

BaBoOn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:21:
nova.planet.nl is de server die kpn gebruikt
ok dan ga ik dat proberen. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van het verbreken van de telefoon verbiding, eerst na 30min en dan steeds eerder. Het begint meestal met storing op de lijn en dan dood als een pier.

Ik heb een isdn EB met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55)

Eerst was het alleen bij andere EB gebruikers, maar nu ook bij vast en mobiel. Vaak is de lijn dood als ik wil terug bellen maar kan wel gebeld worden. Probleem lost zich van zelf op door een paar minuten niet te bellen of direct de stekker er uit en er weer in, maar de duur beperking van 30min blijft.

Helpdesk zou met 14dagen terug bellen zijden ze 3 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Anoniem: 173040 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:43:
Hallo,

Zijn er meer mensen die last hebben van het verbreken van de telefoon verbiding, eerst na 30min en dan steeds eerder. Het begint meestal met storing op de lijn en dan dood als een pier.

Ik heb een isdn EB met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55)

Eerst was het alleen bij andere EB gebruikers, maar nu ook bij vast en mobiel. Vaak is de lijn dood als ik wil terug bellen maar kan wel gebeld worden. Probleem lost zich van zelf op door een paar minuten niet te bellen of direct de stekker er uit en er weer in, maar de duur beperking van 30min blijft.

Helpdesk zou met 14dagen terug bellen zijden ze 3 maanden geleden.
heb dezelfde situatie. ook vanuit isdn met versie 1.40.9c. alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
heb gisteren een afspraak gemaakt met de helpdesk; krijg morgen een speedtouch . of dit de oplossing is, zal nog moeten blijken. zit alleen nu met de aansluiting van mijn usb external harddisk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:06:
[...]

heb dezelfde situatie. ook vanuit isdn met versie 1.40.9c. alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
heb gisteren een afspraak gemaakt met de helpdesk; krijg morgen een speedtouch . of dit de oplossing is, zal nog moeten blijken. zit alleen nu met de aansluiting van mijn usb external harddisk :?
Ging dat dan een beetje die HD op de EB? Ik had dat ook, maar vond de overdracht super traag. Welke speedtouch krijg je? Heb ik al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 06-05 12:06
jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:06:
[...]
alleen wordt bij mij na exact 15 minuten de verbinding verbroken.
Heb ik ook, alleen met inkomende gesprekken. Verder zelfde specs als jij. Ben benieuwd of de Speedtouch dit oplost. Laat je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Hakkie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:09:
[...]

Heb ik ook, alleen met inkomende gesprekken. Verder zelfde specs als jij. Ben benieuwd of de Speedtouch dit oplost. Laat je het weten?
zal de bevindingen zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja hoor... mijn ouders konden niet bellen, 'omdat er geen account was aangemaakt'???

Wat voor account heb je in 's hemelsnaam nodig om te bellen???? Voor Internet, ok, maar bellen met een account? :?

Hij zou het iig doorgeven aan de technische dienst, maar die hadden het druk en het kon nog wel ff duren. Tsja, define 'even'? Paar dagen? Week?

Wat een zootje is het bij KPN. Dan was het bij XS4ALL toch iets beter geregeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Zal waarschijnlijk de SIP account mee bedoeld zijn... Als die niet ingeladen word heb je inderdaad geen telefonie :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198468

maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:53:
[...]

Kan dit bevestigd worden?
Heb nu nog de thomson, maar ik heb expres de Siemens niet teruggestuurd, juuist vanwege de extra mogelijkheden.
Ja, bij mij werkt het ook allemaal weer zoals het moet. Lekker downloaden met Grabit en ondertussen bellen. (1.40.9c FW)

Jammer dat het niet op 1 Januari was opgelost, maar toch nog een goed begin van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Dit is toch belachelijk!!!
Ik heb net 0800-0505 gebeld, voor Planet, netjes alle keuzemenu's gevolgd en ik word uiteindelijk er gewoonweg uitgegooid: "Het is op dit moment erg druk. Probeert u het later nog eens. De verbinding wordt verbroken"...
En dat 3 keer achter elkaar!
Is dat nou de service die ik kreeg bij het afsluiten van IPB? Ik heb iig iets HEEL anders verwacht...

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:06:
Dit is toch belachelijk!!!
Ik heb net 0800-0505 gebeld, voor Planet, netjes alle keuzemenu's gevolgd en ik word uiteindelijk er gewoonweg uitgegooid: "Het is op dit moment erg druk. Probeert u het later nog eens. De verbinding wordt verbroken"...
En dat 3 keer achter elkaar!
Is dat nou de service die ik kreeg bij het afsluiten van IPB? Ik heb iig iets HEEL anders verwacht...
Ik heb daar een mailtje over gestuurd naar planet, wat krijg ik terug: Bel de helpdesk maar op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BaBoOn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Ik heb daar een mailtje over gestuurd naar planet, wat krijg ik terug: Bel de helpdesk maar op 8)7
Je moet ook gewoon 0800-0407 bellen, daar wordt je er niet uitgekieperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Juh ach, kheb ze 2 weken geleden aan de tel gehad, maar sindsdien heb ik nog niets gehoort van hun Techdesk Ticket die ze aangemaakt hadden voor mij...

Er zou een probleem zijn met de centrale server die het activeren van voip telefoon zou regelen.
Ik kan gewoon weg dat ding niet activeren maar ze rekenen wel abbo kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Ben ik nu aan het doen. Zit al 5 minuten in de wacht zonder enige gepiep. Ik denk maar dat ik zo ophang, want het lijkt of de lijn dood is. In dit geval word ik liever druit gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:13:
[...]

Ben ik nu aan het doen. Zit al 5 minuten in de wacht zonder enige gepiep. Ik denk maar dat ik zo ophang, want het lijkt of de lijn dood is. In dit geval word ik liever druit gegooid...
Klopt, bij het 0900-nummer valt de lijn gewoon stil, maar blijft wel open. De telefoonrekening loopt dus gewoon verder op. Had ik deze week dus ook, gebruik alleen het 0800-nummer, dan heb je dat dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 10-01-2007 15:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Iemand enig idee of ik IGMP (Internet Group Management Protocol) kan in of uitschakelen op de experiabox? In de handleiding van de SE555 wordt dit wel genoemd, maar ik kan nergens de setting vinden om dit in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

wildhagen schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:16:
[...]

Klopt, bij het 0900-nummer valt de lijn gewoon stil, maar blijft wel open. De telefoonrekening loopt dus gewoon verder op. Had ik deze week dus ook, gebruik alleen het 0800-nummer, dan heb je dat dus niet.
Ok, bij deze concludeer ik dat ALLE 3 de telefoonnummers waarmee je Planet kunt bereiken onbereikbaar zijn!
Dus:
0800-0407 (0 cpm)
0800-0505 (0 cpm)
0900-1905 (1 cpm)

Sinds dat er een gratis telefoonnummer is voor Planet (0800-0505) lijkt het net of Planet onbereikbaar is. Stelletje amateurs.

Weer een onderwerp voor Radar, Kassa! etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 198468 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:53:
Ja, bij mij werkt het ook allemaal weer zoals het moet. Lekker downloaden met Grabit en ondertussen bellen. (1.40.9c FW)
Wat gebeurt er als je de QOS op http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm uit zet? Als je dan weer problemen krijgt zou het betekenen dat die QOS-instellingen inmiddels ook inbound werken.

Of er zit in de nieuwere versies van de firmware een andere, extra QOS-instelling. Het moet haast wel een setting zijn, lijkt me, want anders had KPN het nooit kunnen oplossen zonder firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de personen die een speedtouch hebben gekregen is met de fabrieksinstellingen geleverd of is deze al volledig geconfiged door kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 02-06 20:49

GeeBee

Oddball

Vanwege de netwerkinfrastructuur bij ons thuis (mooi gezegd he...) heb ik de volgende 2 vragen:

Hoeveel meter kabel mag er zitten tussen

a) de hoofdaansluiting en de splitter
b) de splitter en de EB

Edit: net gebeld met iemand van KPN en die zei dat alle nieuwe aanvragen "volgens hem" geleverd werden met de Thomson. Dus dat is volgens mij goed nieuws voor alle massive-downloaders onder ons...

Hmmm.. had ik hem dus net zo goed even de 2 bovenstaande vragen kunnen stellen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door GeeBee op 10-01-2007 16:28 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

GeeBee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
Hmmm.. had ik hem dus net zo goed even de 2 bovenstaande vragen kunnen stellen 8)7
Ja, al helemaal omdat je IEMAND te spreken kreeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
GeeBee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:
Hoeveel meter kabel mag er zitten tussen

a) de hoofdaansluiting en de splitter
b) de splitter en de EB
a) dit maakt niet uit; gebruik gewoon cat5 kabel
b) zo kort mogelijk; gebruik de witte kabel geleverd bij de eb
zou trouwens de splitter na de portering sowieso verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 02-06 20:49

GeeBee

Oddball

jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:13:
[...]
zou trouwens de splitter na de portering sowieso verwijderen!
Want?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
jwagenaar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:13:
a) dit maakt niet uit; gebruik gewoon cat5 kabel
Hoewel er al ettelijke (kilo)meters kabel door de grond gaan naar de centrale, is dat wel de kant waar de verliezen het hardste aankomen. Op de inpandige telefonie ga je (uitzonderingen zoals naast een stroomdraad lopen etc) het verschil niet horen en ook ethernet (computernetwerk) haalt de 100m zonder enkel probleem.

Ik zou dus altijd de kabels tussen de ISRA en de EB (via de splitter) zo kort mogelijk houden. Bij mij zit er 2x 10cm tussen :+ en hangt het netjes in de meterkast.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
deze splitter heeft alleen een functie tijdens de porteringsfase. daarna dus geen enkele en heeft dan alleen nog de functie van extra component die kan storen of defect raken. om toekomstige storingen en het aantal schakels te verminderen: verwijderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:38:
[...]
Hoewel er al ettelijke (kilo)meters kabel door de grond gaan naar de centrale, is dat wel de kant waar de verliezen het hardste aankomen.
als er kwalitatief goede bekabeling gebruikt wordt is er geen belemmering. de verliezen aan deze kant worden bijna altijd veroorzaakt als kwalitief mindere bekabeling wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Ik heb de thomson al een posje (na dezelfde problemen) en ben er best tevreden over.
Enkel dat ik geen HD of printer meer kan aansluiten op mijn netwerk via dat ding en het feit dat ik soms geen telefoonverbinding heb vind ik een stuk minder.
Ik heb inderdaad ook een thomson gehad nu met een nieuwe aanvraag. Het gaat tot nu toe best redelijk, op de een of andere manier moet de splitter er weer tussen. Ik ben nu aan het downloaden en mn moeder is aan het bellen, dat lijkt tot nu toe best goed te gaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik heb nu regelmatig dat de Siemens EB zich reset tijdends een telefoongesprek. Telefoon en internet valt dus weg. Heel vervelend. Nadat de SEB weer is opgestart doet alles het weer. Het lijkt alsof er een firmware upgrade wordt ingepompt, alleen is dit dus niet het geval.. Firmware is en blijft 1.40c....
Meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 11:20
Anoniem: 198468 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:53:
[...]

Jammer dat het niet op 1 Januari was opgelost, maar toch nog een goed begin van het jaar :)
Ook hier geen problemen meer met bellen tijdens het downloaden vanaf nieuwsgroepen met NewsLeecher. Lijkt goed te gaan. De problemen hebben ook lang genoeg geduurd.
Maar.............beter laat dan nooit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
ibr schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Ok, bij deze concludeer ik dat ALLE 3 de telefoonnummers waarmee je Planet kunt bereiken onbereikbaar zijn!
Dus:
0800-0407 (0 cpm)
0800-0505 (0 cpm)
0900-1905 (1 cpm)

Sinds dat er een gratis telefoonnummer is voor Planet (0800-0505) lijkt het net of Planet onbereikbaar is. Stelletje amateurs.

Weer een onderwerp voor Radar, Kassa! etc...
Even ter verduidelijking, die nummers zijn niet alleen voor Planet. Ook klanten van Hetnet en KPN bellen die nummers. Voor problemen met mail en dergelijke worden die nummers ook gebruikt en dus komen alle problemen van 3 toch niet al te kleine bedrijven op die nummers (welke uiteindelijk ook wel op 1 centrale uitkomen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die nummers zijn idd voor Planet en KPN. 0800 0505 is opengesteld speciaal voor IPB klanten maar door een fout in de logica schijnen ook ADSL klanten daarop binnen te kunnen komen (heb in ieder geval vandaag 2 hetnetters en 1 planet adsl klant op die lijn binnengehad en weggebonjourd naar eigen HD.) 0900 1905 is Planet only officieel net zoals 09001407 Hetnet only is en 0800 0407 KPN only hoort te zijn.
Dat er nog steeds mensen bellen via 08000407 is voor de HD een extra belasting, dat nummer is na 22 uur ook nog bereikbaar en het gebeurt regelmatig dat we MOETEN overwerken omdat mensen menen recht te hebben op ondersteuning buiten de gecommuniceerde openingstijden :( . Ach, zal wel verandering in komen hoop ik...

En voor iedereen gaat lopen flamen/trollen : hoe zou jij het vinden als je hoort te werken tot pak em beet 5 uur en structureel zit je iedere dag tot 6 uur op je werk? ...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 10-01-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 144160 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:28:
En voor iedereen gaat lopen flamen/trollen : hoe zou jij het vinden als je hoort te werken tot pak em beet 5 uur en structureel zit je iedere dag tot 6 uur op je werk? ...
Als het is omdat mijn werk steeds behoorlijk de fout in gaat hoort het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, je werk dien je binnen de met jou afgesproken werktijden uit te voeren. De tijden die wij werken worden ook aan de klant doorgegeven als 8-22 uur. Wij als helpdeskmedewerkers verkloten de boel niet, meestal zijn het de klanten zelf (geloof me, meer als driekwart is terug te voeren op RTFM en zelfhulp op website provider!). Voor de mensen die echt diep in de shit zitten (omdat er bijvoorbeeld geen sip-accounts zijn aangemaakt) maakt het niet uit of ze om 21:59 te woord gestaan worden of de volgende dag. Toch wil ik niet de mensen de kost geven die vanuit 0800 0407 na 22 uur nog doorverbonden worden omdat ze hun email niet ingesteld krijgen omdat ze eigen wachtwoorden verzinnen voor hun outlook express ipv de gecommuniceerde gegevens te gebruiken. Geloof me, de mensen die een echt probleem hebben weten vaak wel dat de servicebereidheid na 22 uur heel snel afneemt en bellen later terug.
Prima, ik heb mijn punt zo duidelijk mogelijk gemaakt, ga nu broodje smeren voor morgen, dan mag ik weer de telefonische helpdesk tegen betaling bemannen ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
maartend schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:53:
Als het is omdat mijn werk steeds behoorlijk de fout in gaat hoort het erbij.
Dat klinkt alsof je de helpdesk-medewerkers de schuld geeft van de problemen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.