[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.656 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:03

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anoniem: 203058 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:10:
Mijn collega heeft IPB van KPN en heeft er goed de balen van. Hij heeft alles laten aanleggen door een monteur en is nog steeds niet telefonisch te bereiken op zijn vast nummer met de normale lijn. Hij is wel te bereiken op dit nummer wanneer er gebeld wordt met een GSM toestel. Komt dit iemand bekend voor??
En wat zegt de helpdesk hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
broekha schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:03:
Wanneer ik iemand bel (vaste net) en eze is in gesprek, dan krijg ik geen ingesperks-toon maar :? lijkt het alsof de verbinding normaal tot stand is gekomen.
De gespreksteller op mijn telefoon loopt maar ik krijg niemand aan de lijn.

Mijn vraag aan dit forum is of er gebruikers zijn die momenteel dit zelfde verschijnsel ervaren.
Ikzelf bel vanuit de regio Rotterdam (Hellevoetsluis)
Heb ik ook, sinds een paar weken, geen ingesprek-toon. Heel irritant. Ik bel vanuit Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180757

Ik heb via Google al een search gedaan maar nog niet de juiste pagina/oplossing gevonden. Wie kan me helpen.

Ik heb een Toshiba 320G Externe HD. Hierop heb ik 4 partities gemaakt waarvan 2 FAT32 partities van 20G. De overige partities zijn NTFS. Ik wil deze op de Experiabox gaan gebruiken als fileserver voor de FAT32 partities. Echter mijn Experiabox geeft aan dat er geen MASS USB storage device is geconnect.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Marbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:15:
[...]

Heb ik ook, sinds een paar weken, geen ingesprek-toon. Heel irritant. Ik bel vanuit Amsterdam.
Ik ook vanuit Maastricht. Ik vraag me af of dit nu ook met die nieuwste update (1.41) van de firmware te maken heeft? Met andere woorden: zijn er ook mensen met de nieuwste firmware die wel gewoon een in-gesprektoon krijgen? Vraag me ook af in hoeverre dit soort ongemakken nu bekend zijn bij KPN, dit duurt toch al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

Hierbij de asterisk config's
hierin is <084tel> het nomadische telefoonnummer
<084pass> is het bijbehorende wachtwoord op de kpn sip server
<externip> is het externe ipadres van de experiabox
213.75.12.212 is het ip adres van de kpn sipserver

ik heb een xlite client om te testen,
de extensie is 1000, de user is 1000 en het wachtwoord voor de client is <mypass>
de asterisk server luistert naar udp poort <mysipport>, deze port moet dus geforward worden.
ik connect thuis naar 192.168.2.100:<mysipport> van buiten naar <externip>:<mysipport>

Door 9 te draaien kun je een echotest doen vanaf de client.

extensions.conf:

[general]
static=yes
writeprotect=yes

[globals]
XLITE=SIP/1000

[ipb]
exten => <084tel>,1,Dial(${XLITE},15)
exten => <084tel>,2,Congestion()
exten => <084tel>,102,Busy()
exten => 9,1,Wait(2)
exten => 9,2,Answer()
exten => 9,3,Playback(demo-echotest)
exten => 9,4,Echo()
exten => _0.,1,Dial(SIP/${EXTEN}@ipb-out)
exten => _0.,2,Congestion()
exten => _0.,102,Busy()

sip.conf:

[general]
context=ipb
port=<mysipport>
bindaddr=0.0.0.0
srvlookup=yes
defaultexpirey=1800
nat=1
register=<084tel>:<084pass>@213.75.12.212/<084tel>
externip=<externip>
localnet=192.168.2.0/255.255.255.0

[ipb-out]
type=peer
secret=<084pass>
username=<084tel>
fromuser=<084tel>
host=213.75.12.212
nat=1
context=ipb

[ipb-in]
type=friend
sectet=<084pass>
username=<084tel>
host=213.75.12.212
nat=1

[1000]
type=friend
username=1000
secret=<mypass>
host=dynamic
nat=1
klopt dat IP wel?? moet je nergens de kpn poort opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 165469 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:36:
[...]

Ik ook vanuit Maastricht. Ik vraag me af of dit nu ook met die nieuwste update (1.41) van de firmware te maken heeft? Met andere woorden: zijn er ook mensen met de nieuwste firmware die wel gewoon een in-gesprektoon krijgen? Vraag me ook af in hoeverre dit soort ongemakken nu bekend zijn bij KPN, dit duurt toch al heel lang.
1.41? Are You sure? bij mijn weten is 1.40.9 de laatste..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

djidee schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:44:
[...]

1.41? Are You sure? bij mijn weten is 1.40.9 de laatste..
Sorry, die bedoelde ik ook. Wilde het al verbeteren maar kon de edit functie niet vinden... (wat ongetwijfeld aan mij zal liggen......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Hebben jullie ook gemerkt dat IPB de afgelopen week zo traag was? Nu iedereen weer aan het werk is loopt het weer normaal. Overbelast geweest misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Laatst online: 07-06 19:09
We hebben nu ongeveer 1 maand IPB, en sinsdien hebben we eigenlijk nog geen goed internet gehad + telefoon. Nou hebben we kpn al een paar keer gebeld, maar ze komen (in ieder geval bij ons) hun afspraken niet na. Nou willen wij eigenlijk wel weer van deze abonnement af, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat de opzegtermein is. Is er iemand die dat weet hier?

EDIT
U kunt uw abonnement op InternetPlusBellen binnen de annuleringstermijn kosteloos opzeggen. Daarna is de minimale contractduur één jaar. Het is mogelijk om uw telefoonnummer te behouden bij de overgang naar een gewone telefoonaansluiting of ISDN.

1. Opzeggen binnen annuleringstermijn:

U kunt uw abonnement op InternetPlusBellen opzeggen tot zeven werkdagen na dagtekening van de orderbevestiging. Tot deze zeven werkdagen kunt u de gehele overeenkomst zonder kosten ontbinden. U krijgt het aankoopbedrag retour en u betaalt geen abonnementskosten.

2. Opzeggen na annuleringstermijn:

U dient een abonnement uiterlijk één maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement opzeggen door te bellen naar de Klantenservice.

3. Opzeggen voor het einde van het contract:

Als u voor het einde van het contract wilt opzeggen, dan berekent KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice
Dus dat gaat ons geld kosten.

[ Voor 59% gewijzigd door rickhansen op 03-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:29
rickhansen schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:37:
We hebben nu ongeveer 1 maand IPB, en sinsdien hebben we eigenlijk nog geen goed internet gehad + telefoon. Nou hebben we kpn al een paar keer gebeld, maar ze komen (in ieder geval bij ons) hun afspraken niet na. Nou willen wij eigenlijk wel weer van deze abonnement af, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat de opzegtermein is. Is er iemand die dat weet hier?

EDIT

[...]

Ach, misschien kun je het gooien op het niet leveren van de gevraagde diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 19:07
Is het mogelijk om van IPB Prive over te schakelen naar IPB Zakelijk? KPN 0800 0403 geeft tegenstrijdige berichten"ja ik denk het wel", maar ook : Nee, IPB Prive "loopt" over Direct ADSL en IPB Zakelijk over Office DSL.
Heeft een mede-lezer ervaring? Of iemand die meer over de technische verschillen (zo die er al zijn) weet (dat wist de KPN-medewerker niet te vertellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Die kan bij jou anders zijn
moet je nergens de kpn poort opgeven?
Die is in Asterisk standaard 5060. Bij ajvdw en bij mij is dat ook het KPN poortnummer. Zo niet, dan moet je port=xxxx toevoegen aan je sip.conf in de [ipb] sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
Ik heb in September IPB van Planet aangevraagd, maar werd aangesloten bij Hetnet... Zit nu dus op het geodkoopste abbo'tje van hetnet @ 1,5 mb wat toch een heel groot verschil is met de 6mb van het aangevraagde planet comfort pakket.

Ik heb gebeld naar de HD van Planet en Hetnet, en ze weten niet wat ze moeten doen! En als ik vraag of ik gewoon naar planet kan worden overgezet: Nee kan niet.

Het lijkt dat ik nu een jaar (!!!) vastzit aan iets wat ik helemaal niet aangevraagd heb en ook niet wil! :?
Hoe moet ik hier nu mee aan, ze weigeren alleszins mee te werken ;(

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Als zij het niet kunnen overzetten lijkt me dat heel makkelijk; jij hebt nooit het net besteld, lijkt me dan wel erg makkelijk annuleren worden :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:39:
[...]
Die kan bij jou anders zijn
[...]
Die is in Asterisk standaard 5060. Bij ajvdw en bij mij is dat ook het KPN poortnummer. Zo niet, dan moet je port=xxxx toevoegen aan je sip.conf in de [ipb] sectie.
heb ik aangepast.

neem aan dat je met [ipb] [ipb-out]en[ipb-in] bedoelt.

nu geeft ie een andere melding: forbidden, wrong password for authencation for ..........

EDIT: heb alles nogmaals nagelopen, ik kan hier gewoon aanmelden op de asterisk, maar de asterisk krijgt geen verbinding met kpn. ("wrong password", weet 1000%zeker dat mijn ww klopt)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 03-01-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 195728 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Mijn kennis die bij kpn werkt, zegt dat kpn als ww moet werken... (ik kan zelf nix doen want ik heb nog 1.38 (gelukkig) en ik heb ook geen zin mijn EBs te resetten)

miss. kan jan-e zijn wachtwoord van zijn geografische nummer even uitproberen.
Wachtwoord van het geografische nummer werkt bij mij ook niet.
zou kpn dat wachtwoord van je geo. nummer niet gwoon bij iedereen hetzelfde doen?
Nee, ik heb van 3 van mijn geografische nummers het wachtwoord, en ze zijn alle drie volkomen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:20:
Was het overigens iemand al opgevallen dat je je geografische nummer niet meer met *21 kunt doorverbinden naar je 084-nummer? Vroeguhh kon dat wel.
Ik heb gewoon een *21 van geografisch naar 084 staan hoor... Maar door jou durf ik hem er niet meer af te halen. :P Ik heb wel Het Net, weet niet of dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203058

Hurricane schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:02:
[...]

En wat zegt de helpdesk hier over?
de helpdesk komt er niet uit en heeft inmiddels al verwezen naar de technische dienst(3e ticket). Nu is het nog steeds wachten op KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:46
Ik zit momenteel nog met firmware 1.38

Alleen ik denk ervoer om de firmware te upgraden door harde reset.

Doe ik hier verstandig aan of hebben de nieuwee firmware ergeren problemen ?

Momenteel heb ik het probleem dat de telefoon niet overgaat terwijl er wel wordt gebeld bijv.

Of dat lijnen spontaan uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 203058 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:31:
[...]

de helpdesk komt er niet uit en heeft inmiddels al verwezen naar de technische dienst(3e ticket). Nu is het nog steeds wachten op KPN!
hehe, gaat lekker dus :) Was die collega al geporteerd of was zn analoge lijn nog steeds aanwezig??

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 06-06 10:06
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:47:
[...]
Ik heb gewoon een *21 van geografisch naar 084 staan hoor... Maar door jou durf ik hem er niet meer af te halen. :P Ik heb wel Het Net, weet niet of dat iets uitmaakt.
Via *21 werkt het wel, via de cockpit niet (meer), je krijgt dan een melding 'verkeerd formaat', als je dit een paar x doet, daarna uitlogt en weer inlogt staat je nr wel bij 'direct doorschakelen',maar of deze dan ook echt actief is, is nog maar de vraag
Het maakt niet uit welke provider je zit.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Laatst online: 07-06 19:09
rickhansen schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:37:

EDIT

[...]

Ik heb inmiddels maar even weer naar kpn gebeld, en nou werd ik doorverbonden naar de technische dienst, en die heeft een afspraak gemaakt om morgen (donderdag) en service monteur langs te laten komen om een nieuwe epia box te installeren. (ik hoop dat het daarmee klaar is dan hoeven we ook niet over te stappen)

[ Voor 4% gewijzigd door rickhansen op 03-01-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202769

òpzegtermijn is 1 jaar, maar ik denk dat je er gewoon vanaf kunt. KPN levert niet wat zij beloven. 24 uur onbezorg bellen en internetten!!
Waarschijnlijk zal een consumentenorganisatie dit bevestigen.
Monteur is vandaag langs geweest.. Kon geen probleem vinden in de instellingen ( thomson sl780/aansluitingen en/of instellingen windows. ( alles zou moeten werken.)

Probleem ligt bij KPN, ze zijn aan het uitzoeken waar.!

Mijn probleem is dus dat ik bepaalde websites niet kan bereiken en andere gebruikers wel.

Hoop dat dit niet te lang duurt anders neem ik ook een andere provider. Misschien is een massale
klachtenbrief een idee.? Iemand die daar ervaring mee heeft.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:47:
Via Mijn KPN lukt het nog steeds niet. Dan krijg je een mededeling in rood "Verkeerd formaat". En via *21 op je toestel soms wel, maar (in mijn geval) meestal niet. Het is me nu uiteindelijk gelukt en ik laat hem er maar even op staan. Dat maakt het testen van mijn Asterisk wat goedkoper. Bellen met een KPN mobiel naar een 084-nummer is veel te begrotelijk om er maar wat mee te testen.

Ik heb het nu wel draaien. Vanaf huis of elders (waar dan ook) inloggen op mijn Asterisk en uitbellen via mijn 020-nummer. Inkomende gesprekken voor mijn 084 en nu via *21 dus ook mijn 020-nummer worden opgevangen door die Asterisk en dan naar de aangesloten X-Lites gestuurd. Welk van beide het eerste is krijgt het gesprek. Helemaal stabiel is het nog niet. Soms wordt het gesprek eenzijdig verbroken waarbj de andere partij nog van niets weet. Maar het begint wel steeds meer op een werkbare 'roaming' oplossing te lijken.

Als jij je geografische nummer naar je 083 hebt doorgeschakeld, hoe neem je inkomende gesprekken dan op? Via een ATA op een vast toetsel, via een USB IP phone, via een wireless IP Phone? Merk en ervaringen? Want je begrijpt dat ik daar nu ook naar zit te kijken...

Nog een ander idee dat door mijn hoofd schoot: bestaan er bootable USB sticks, waarop je dan Asterisk in a box zet. En die je dan in de USB uitgang van de Experia laat draaien? WIld idee, schiet maar af als het niet kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199214

Jan-E schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:45:
[...]

Nog een ander idee dat door mijn hoofd schoot: bestaan er bootable USB sticks, waarop je dan Asterisk in a box zet. En die je dan in de USB uitgang van de Experia laat draaien? WIld idee, schiet maar af als het niet kan ;)
Denk niet dat dit werkt...
Bootable USB sticks geen enkel probleem... Linux erop geen probleem Windows er op ook geen probleem.... Maar hoe wil je hem booten? je krijgt gelijk mijn USB stick als je een manieer weet om hem te booten omdat voor zo ver ik het in de EB (siemens) snap alleen als extra "HD" gezien wordt.

Als iemand een script weet te maken en die in de EB weet te krijgen is het mischien mogelijk?????

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ik heb het nu wel draaien. Vanaf huis of elders (waar dan ook) inloggen op mijn Asterisk en uitbellen via mijn 020-nummer. Inkomende gesprekken voor mijn 084 en nu via *21 dus ook mijn 020-nummer worden opgevangen door die Asterisk en dan naar de aangesloten X-Lites gestuurd. Welk van beide het eerste is krijgt het gesprek. Helemaal stabiel is het nog niet. Soms wordt het gesprek eenzijdig verbroken waarbj de andere partij nog van niets weet. Maar het begint wel steeds meer op een werkbare 'roaming' oplossing te lijken.
O ja nog ff een vraagje... hoe heb jij je poorten staan geforward in je EB?

als ik poort 5060 pak werkt mijn Voip geheel niet meer...niet zo gek want die EB gebruikt 5060
als ik via mijn vario met SJphone (via gprs) verbinding maak met mijn ext IP adres en mijn eigen nummer bel werkt het zonder ook maar een server te hebben.

Mijn server wil op de een of andere manier weer geen verbinding met KPN maken, en daar ben ik nog mee aan het klooien. Ik gebruik Linux SME7 server met daar op Selintra wat asterisk is maar aan gepast voor SME.
Ik heb alles ingevoerd maar hij wil geen verbinding maken met KPN :'(

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

TW_RdV schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
Is het mogelijk om van IPB Prive over te schakelen naar IPB Zakelijk? KPN 0800 0403 geeft tegenstrijdige berichten"ja ik denk het wel", maar ook : Nee, IPB Prive "loopt" over Direct ADSL en IPB Zakelijk over Office DSL.
Heeft een mede-lezer ervaring? Of iemand die meer over de technische verschillen (zo die er al zijn) weet (dat wist de KPN-medewerker niet te vertellen)?
Ik heb zakelijk IPB op kantoor en volgens mij is het meer een administratieve kwestie dan technisch. Ik heb wilde een analoge lijn migreren naar IPB en aangezien we bekend zijn als zakelijke klant kon dat alleen maar als Z-IPB, ik had dus geen keuze.

Als je op Mijn KPN inlogt zie je wel een extra tabblad staan genaamd Applicaties Online. Als je daar op klikt krijg je dan diensten zoals
Backup online (Maak automatisch kopieën van uw bestanden met Back-up Online. Overal in de wereld toegang tot uw eigen bestanden.),
Exchange online (Uw zakelijke e-mailoplossing zonder de bijbehorende investeringen in hardware, software en kennis.),
Mijn PC online (Met Mijn PC Online werkt u overal waar en wanneer het u uitkomt. U maakt overal toegang tot uw pc op de zaak en werkt alsof u in uw eigen kantoor bent.) en
Demo Exact online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 195728 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:41:
heb ik aangepast.

neem aan dat je met [ipb] [ipb-out]en[ipb-in] bedoelt.
Inderdaad. Met de afwijkende port=Asteriskpoort in de General sectie
nu geeft ie een andere melding: forbidden, wrong password for authencation for ..........
Zet eens een user 084nummer met secret=084pass in je Asterisk ;) Dik kans dat dit antwoord van Asterisk komt en niet van KPN. Oplossing: verschillende poorten voor Asterisk en KPN. Zie verder hieronder
Anoniem: 199214 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:26:
O ja nog ff een vraagje... hoe heb jij je poorten staan geforward in je EB?
Heb ik ook een tijdje mee zitten knoeien. Belangrijk is dat je de Asterisk op een andere poort draait dan je KPN-poort. Bij mij is 5060 de KPN poort en clients connecten op 5063 met de Asterisk. Toegevoegd: port=5063 in de [general]-sectie.
als ik poort 5060 pak werkt mijn Voip geheel niet meer...niet zo gek want die EB gebruikt 5060 als ik via mijn vario met SJphone (via gprs) verbinding maak met mijn ext IP adres en mijn eigen nummer bel werkt het zonder ook maar een server te hebben.
Precies daarom werkt deze register opdracht in Asterisk ook:

register 084nummer:084pass@213.75.12.nnn:KPNpoort/084nummer

De EB heeft dan door dat er op het IP-nummer van je Asterisk een 084-client zit en routeert al het 084-verkeer naar dat IP-nummer. Blijkbaar staat er een automatische 'port trigger' voor de KPNpoort in de EB.
Mijn server wil op de een of andere manier weer geen verbinding met KPN maken, en daar ben ik nog mee aan het klooien.
Voor inkomend 084-verkeer: zie hierboven. Voor de afhandeling van het inkomende 084-verkeer heb ik dit in [ipb-in] staan:

[ipb-in]
type=peer
host=213.75.12.nnn
port=KPNpoort
fromdomain=213.75.12.nnn
fromuser=084nummer
username=084nummer
nat=1
context=ipb-outside-in

Voordeel: voor dat inkomende 084-verkeer kun je een apart dialplan [ipb-outside-in] in extensions.conf zetten.

Voor uitgaand telefoonverkeer moet je port=KPNpoort in de [ipb-out] sessie zetten. Dan krijg je zo iets:

[ipb-out]
type=peer
host=213.75.12.nnn
port=KPNpoort
fromuser=084nummer
username=084nummer
secret=084pass
nat=1
context=ipb

Tenslotte het connecten met je Asterisk. Ik heb dat geprobeerd met een port trigger op 5063 (had geen effect) en met een portforward op 5063. Dat laatste heeft het effect dat alleen interne SIP-clients op de Asterisk machine kunnen connecten met Asterisk. Maar dan werkt het geluid niet omdat Asterisk niet kan 'praten' met een SIP-client op dezelfde machine. Zodra je Asterisk opstart wordt het geluid van X-Lite (bij mij) uitgeschakeld, bv. ook in de Audio Tuning Wizard.

Als je alleen maar vanuit het Internet wilt kunnen inloggen op de Asterisk is een harde porforward wel zinnig. Maat dat maakt het testen niet zo makkelijk.Uiteindelijke oplossing: de Asterisk PC in DMZ zetten, maar geen porttrigger of portforward op 5063.

Asterisk in DMZ heeft het voordeel dat externe SIP-clients de interne Asterisk kunnen vinden, maar dat interne SIP-clients ook nog steeds kunnen inloggen.
Peter
Dit doen 'we' niet op GoT. We zijn hier geen brieven aan het schrijven.

U al het beste toewensend in 2007, verblijf ik,
met vriendelijk groeten,

Jan

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 04-01-2007 01:45 . Reden: reactie op jeroen033 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Jellerbert schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:46:
Ik heb in September IPB van Planet aangevraagd, maar werd aangesloten bij Hetnet... Zit nu dus op het geodkoopste abbo'tje van hetnet @ 1,5 mb wat toch een heel groot verschil is met de 6mb van het aangevraagde planet comfort pakket.

Ik heb gebeld naar de HD van Planet en Hetnet, en ze weten niet wat ze moeten doen! En als ik vraag of ik gewoon naar planet kan worden overgezet: Nee kan niet.

Het lijkt dat ik nu een jaar (!!!) vastzit aan iets wat ik helemaal niet aangevraagd heb en ook niet wil! :?
Hoe moet ik hier nu mee aan, ze weigeren alleszins mee te werken ;(
Als je zwart op wit heb staan dat je Planet 6 Mb heb aangevraagd, zou ik het schriftelijk aankaarten met een termijn voor een oplossing of als je Rechtsbijstand heb ;) anders Tros radar, Kassa misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Stuur een brief (met zoveel mogelijk bewijs van je Planet aanvraag) naar de klachtenafdeling, die kan tenminste dingen regelen :) Duurt waarschijnlijk wel een paar weken. En je hebt kans dat je verbinding er helemaal uitknalt voor een tijd (als ze besluiten helemaal te slopen en opnieuw te beginnen, lijkt me sterk though). Probeer daarna zoveel mogelijk geld terug te vragen voor de gemiste tijd het juiste internet en het vele werk en stress die je hebt gehad om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Als jij je geografische nummer naar je 084 hebt doorgeschakeld, hoe neem je inkomende gesprekken dan op? Via een ATA op een vast toetsel, via een USB IP phone, via een wireless IP Phone? Merk en ervaringen? Want je begrijpt dat ik daar nu ook naar zit te kijken...
Ik neem mijn gesprekken op met een Sipura ATA en een vast toestel. Dit vanwege wat handige functies die dit ding in zich heeft zitten, zoals ToetsBijBezet (hij probeert gewoon iedere x seconden opnieuw en laat mijn telefoon overgaan als het lukt, da's wel rennen), Wisselgesprek, en dialplans, zodat hij, als ik klaar ben met kiezen, meteen verbinding maakt i.p.v. die ergerlijke 3 seconde wachten.

Ik heb twee accounts in het ding gezet:
  • Geografisch nummer, alleen uitgaand. Deze registreert niet, dat doet de EBS voor me.
  • 084-nummer, alleen inkomend. Deze registreert wel, omdat ik hiermee gesprekken van mijn geografische nummer ontvang d.m.v. een *21.
Ik heb het zo gedaan om een grotere stabiliteit te maken voor inkomende gesprekken. Als de Sipura ATA op mijn geografische nummer zit te registreren pakt de EBS hem waarschijnlijk de hele tijd terug. Uitgaand gebruik ik wel mijn geografische nummer vanwege de nummerherkenning en het BelOnbeperkt-pakket.

Het liefste zou ik mijn Fritz!Box gebruiken, omdat ik daar mijn Siemens DECT ISDN-centrale op kan aansluiten, zodat we met twee DECT-telefoons tegelijk kunnen bellen op hetzelfde nummer. Dit werkt meestal een tijdje en begint dan wat kuren te vertonen: mislukte gesprekken (403 Forbidden, na 14 minuten afgebroken, etc). Ik ben er nog niet achter wat het is, maar het ligt wel aan de SIP-servers van KPN. Met andere aanbieders heb ik geen last.

Ik heb ook al naar echte SIP-telefoons zitten kijken zoals die van Siemens, maar ik ben bang dat die zoals de Fritz!Box wat instabiliteit gaat vertonen en dan kan ik hem meteen weg doen. Die analoge telefoon kan ik als het nodig is tenminste meteen weer ompluggen naar de EBS en #21 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
Anoniem: 137469 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:43:Als je zwart op wit heb staan dat je Planet 6 Mb heb aangevraagd, zou ik het schriftelijk aankaarten met een termijn voor een oplossing of als je Rechtsbijstand heb ;) anders Tros radar, Kassa misschien.
Daarnet nog even gebeld, en had deze keer een dame aan de telefoon die het probleem wel inzag (doen ze allemaal) maar ook een goede oplossing voorstelde (niet allemaal):
- terug naar analoge telefonie door een monteur.
- terug naar een tijdelijk abbo van Kpn.
- kan zelf kiezen wat voor abbo ik hierna wil :)

Als het zo loopt, dan ben ik er wel tevreden mee. Aangezien ik ook van dat hele bellen over internet af wil omdat het steeds kraakt en wegvalt.... :P

Ik hoop dat het deze keer afgerond wordt, nu alleen nog beslissen of ik de afgelopen 2 maand (80 euro totaal) ook nog terug wil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:46
J.E.T schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:13:
Ik zit momenteel nog met firmware 1.38

Alleen ik denk ervoer om de firmware te upgraden door harde reset.

Doe ik hier verstandig aan of hebben de nieuwee firmware ergeren problemen ?

Momenteel heb ik het probleem dat de telefoon niet overgaat terwijl er wel wordt gebeld bijv.

Of dat lijnen spontaan uitvallen.
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Welke regio zitten de mensen die moeite hebben met bepaalde pagina's bereiken, of traag internet (maar wel goede download snelheid)??

Mijn ouders (Groningen) hebben afgelopen 2 dagen wat langzaam internet gehad, maar dat is nou weer goed volgens mijn vader, iprange is 86.90.x.x

Er heeft ook even een storing op de pagína's van hetnet gestaan, maar die is daar alweer weg..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:32
TW_RdV schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:Is het mogelijk om van IPB Prive over te schakelen naar IPB Zakelijk? KPN 0800 0403 geeft tegenstrijdige berichten"ja ik denk het wel", maar ook : Nee, IPB Prive "loopt" over Direct ADSL en IPB Zakelijk over Office DSL. Heeft een mede-lezer ervaring? Of iemand die meer over de technische verschillen (zo die er al zijn) weet (dat wist de KPN-medewerker niet te vertellen)?
Ik heb een tijd terug contact gehad met KPN (zakelijke ingang). Omzetten van prive naar zakelijk was nog niet mogelijk omdat dit administratief niet afgehandeld kon worden. De verwachting was dat dit binnen enkele maanden mogelijk moest zijn. Die enkele maanden zijn nu om. Ik wacht nog tot eind januari op KPN in de hoop dat ze de problemen van wegvallende gesprekken (na 14 minuten) opgelost hebben. Ik stap dan over op IPB zakelijk XL (indien al mogelijk).

Ik kies voor IPB zakelijk XL omdat KPN dan een compleet ander apparaat levert (IAD-Modem in plaats van Experiabox). Hier kan direct ISDN apparatuur op aangesloten worden.

Vervelend bijkomend nadeel is dat de kosten voor het ADSL modem en de aanleg van een nieuwe ISDN lijn er niet om liegen. Volgens het overzicht op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1254283 ben je zo een kleine 400 euro verder.

ADSL 3000/512 kost maandelijks 54,16 euro (exclusief BTW). Gelukkig bel je hiermee gratis naar alle vaste telefoonnummers in Nederland (betaalde 08- en 09-nummers uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:02:
Het liefste zou ik mijn Fritz!Box gebruiken, omdat ik daar mijn Siemens DECT ISDN-centrale op kan aansluiten, zodat we met twee DECT-telefoons tegelijk kunnen bellen op hetzelfde nummer. Dit werkt meestal een tijdje en begint dan wat kuren te vertonen: mislukte gesprekken (403 Forbidden, na 14 minuten afgebroken, etc). Ik ben er nog niet achter wat het is, maar het ligt wel aan de SIP-servers van KPN. Met andere aanbieders heb ik geen last.
Treden die problemen dan alleen uitgaand op? Want met je huidige opzet lopen alle inkomende gesprekken weliswaar via de EBS, maar de registratie gebeurt door de Sipura ATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
djidee schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:22:
Mijn ouders (Groningen) hebben afgelopen 2 dagen wat langzaam internet gehad, maar dat is nou weer goed volgens mijn vader, iprange is 86.90.x.x
Ja hier hetzelfde, woon ook in regio Groningen, zelfde ip range 86.90.x.x.
Kan vaak niet op de startpagina van Tweakers komen, Nu.nl ook een probleem en vaak time outs. Laatste dagen lijkt het wat beter te gaan trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:49:
[...]
Treden die problemen dan alleen uitgaand op? Want met je huidige opzet lopen alle inkomende gesprekken weliswaar via de EBS, maar de registratie gebeurt door de Sipura ATA.
Uitgaand krijg ik dan 403 Forbidden, ingaand krijgen bellers een congestietoon (alsof hij helemaal niet registreert, maar hij zegt dat hij wel geregistreerd is). Maar volgensmij loopt het met mijn huidige opzet juist precies andersom?

EBS: registreert geografisch nummer. Worden geen gesprekken mee gevoerd.
Sipura: registreert 084-nummer, ontvangt alle gesprekken (ook geografisch) via doorschakeling. Uitgaand via geografisch nummer zonder te registreren.

Maar ik wil het wel nog eens proberen met de Fritz!Box, als het eindelijk lukt om mijn ISDN DECT-centrale te gebruiken hoef ik eigenlijk geen SIP-telefoon. Het comfort van een SIP-telefoon zit ook in ISDN-telefoons, en de ISDN-apparatuur heb ik al ;)

EDIT: Zo, Sipura vervangen door Fritz!Box. Nog even met analoge telefoons zodat ik straks niet weer alles hoef om te gooien als het niet werkt. :P Ingaand en uitgaand werkt tot nu toe.

EDIT 2: Ingaand werkt al niet meer, lekker begin. Lange stilte en dan 'Onbeschikbaar'. Uitgaand werkt nog prima. Of zijn er toevallig algemene telefonieproblemen?

EDIT 3: Werkt weer, was vergeten de Portforwarding actief houden-instelling aan te zetten. :p

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 04-01-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mij is opgevallen dat wanneer ik OpenDNS als DNS servers instel in m'n EB ik veel minder foutmeldingen krijg in de firewall log.
Als ik de standaard DNS van KPN-Planet gebruik staat ie vol met outbound meldingen.
Is dit te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:21:
EDIT 3: Werkt weer, was vergeten de Portforwarding actief houden-instelling aan te zetten. :p
Bij mij valt ingaand soms ook weg. Daarom laat ik nu *61 een inkomend telefoontje al na 2 maal overgaan doorschakelen naar mijn mobiel.

Als inkomend weggevallen is, helpt het om eerst een uitgaand telefoontje te (laten) plegen vanuit Asterisk. Doe jij ook zo iets om de portforwarding acief te houden? Zo ja, wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:29:
[...]
Bij mij valt ingaand soms ook weg. Daarom laat ik nu *61 een inkomend telefoontje al na 2 maal overgaan doorschakelen naar mijn mobiel.

Als inkomend weggevallen is, helpt het om eerst een uitgaand telefoontje te (laten) plegen vanuit Asterisk. Doe jij ook zo iets om de portforwarding acief te houden? Zo ja, wat?
Bij de Sipura is dit helemaal niet nodig geweest voorzover ik hem heb gebruikt.

De Fritz!Box had dit volgensmij ook niet nodig, totdat hij opeens helemaal wegviel en ik het niet meer aan de praat kreeg, waardoor ik hem weer weghaalde. Ik zal eens afwachten wat er gebeurt, ik ben echt blij als ik dat ISDN-gedoe voor elkaar krijg zonder IPB Zakelijk XL te hoeven nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51
Jellerbert schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:04:
[...]

Ja hier hetzelfde, woon ook in regio Groningen, zelfde ip range 86.90.x.x.
Kan vaak niet op de startpagina van Tweakers komen, Nu.nl ook een probleem en vaak time outs. Laatste dagen lijkt het wat beter te gaan trouwens :)
Zuid holland ook problemen (gehad nu draait het weer goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb al enige tijd de siemens EB waar ik mijn WiFi gebeuren via WPA-PSK/WPA2-PSK versleutel....

Hierop heb ik inmiddels al ruime tijd 3 laptops op draaien via WiFi.

- een asus wl-100 g pcmcia kaart.... leverde geen probleem op
- een intel interne wifi... even kanaal op 1 moeten zetten omdat 13 niet te ontvangen was.
- een intern realtek kaartje, had laatste drivers icm lelijke software nodig om te werken, windows zero config ellende moest hier dan ook uit staan.

Tijd om ook mijn vaste PC eraan te hangen dacht ik...
een gewone pc met winXP sp2 en asus A7n8x-deluxe V2.0 MoBo
Hierin een splinternieuw asus wl-138 gE pci kaartje geprikt.

Nu kan ik echt ondersteboven staan, maar ik krijg hem niet aan de praat!
eerst met zero config ding geprobeerd. Die ziet het AP wel, maar kan geen verbinding krijgen... ontvangst is overigens bijna vol.
Vervolgens nieuwste asus driver geinstalled, hielp niet.

Asus eigen software dus geinstalleerd... die ziet het AP ook gewoon staan... maar kan ook geen verbinding krijgen met het AP. geprobeerd via wpa2 en wpa en via tkip en aes in alle mogelijke combinaties.

Zou moeten liggen aan het versleutelen van de data... ik wil graag op WPA blijven werken omdat dit het veiligste is. 3 oudere systemen werken hier vlekkeloos op, maar dit splinternieuwe kaartje krijg ik maar niet aan de praat... iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
MrHmmm schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:05:
Nu kan ik echt ondersteboven staan, maar ik krijg hem niet aan de praat!
eerst met zero config ding geprobeerd. Die ziet het AP wel, maar kan geen verbinding krijgen... ontvangst is overigens bijna vol.
Krijg je een 'beperkte' verbinding of helemaal niets? Probeer eens in de TCP/IP een vast IP-adres in te stellen, bijvoorbeeld:

IP-adres: 192.168.2.99
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

DNS-servers: die van OpenDNS of 192.168.2.1

Als ja dan wel verbinding kunt krijgen, wordt het tijd voor een goede check van je TCP/IP en/of het draaien van WinsockXPFix, dat ik hier vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Vandaag ook mijn Siemens box ontvangen.. Draadloze verbinding met WPA is echt bagger... paginas die niet opnenen, halverwege afbreken ofd niet bereikbaar zijn.

WiFi van de box uitgezet en mijn losse Access Point eraan... meteen werken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:39:
Bij de Sipura is dit helemaal niet nodig geweest voorzover ik hem heb gebruikt.

De Fritz!Box had dit volgensmij ook niet nodig, totdat hij opeens helemaal wegviel en ik het niet meer aan de praat kreeg, waardoor ik hem weer weghaalde.
Daarmee heb je nog niet gezegd wat je nu doet om de portforwarding actief te houden. Fake uitgaande telefoontjes of zo iets?

Intussen ben ik weer uithuizig en heb mijn huidige setup van buitenuit kunnen proberen. Bellen met mijn mobiel naar huis, komt inderdaad hier in de X-Lite op mijn laptop uit. En andersom gaat het ook: bellen met de X-Lite naar mijn mobiel geeft keurig de melding dat 'iemand' met mijn 020-nummer mijn mobiel probeert te bellen.

Truc geslaagd? Nee, nog niet. Het geluid komt er namelijk niet doorheen als ik opneem. Dat ligt vermoedelijk aan mijn Asterisk setup, want bij een verbinding van een X-Lite op 192.168.2.201 via de EB naar de Asterisk op 192.168.2.4 en dan weer via de EB naar 62.59.36.19 komt er ook geen geluid door. Of het ligt aan de EB. Wellicht onderschept die de RTP audio stream of gaat het daar in de routering fout. De echo test lukte overigens voor de externe X-Lite wel.

Eens kijken of er nog wat in de config van de Asterisk aangepast kan worden. Of wellicht moet ik de externe client IAX laten praten met de Asterisk.

Voor de Asterisk meelezende hobbyisten: krijg je een gesprek tussen een externe X-Lite en een interne X-Lite, die beide ingelogd staan op de Asterisk 'aan de praat'?

In ieder geval waarschuwt mijn X-Lite me nu wie er belt, nog voordat *61 het telefoontje doorschakelt naar mijn mobiel. Dat is al winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:23:
[...]
Krijg je een 'beperkte' verbinding of helemaal niets? Probeer eens in de TCP/IP een vast IP-adres in te stellen, bijvoorbeeld:

IP-adres: 192.168.2.99
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

DNS-servers: die van OpenDNS of 192.168.2.1

Als ja dan wel verbinding kunt krijgen, wordt het tijd voor een goede check van je TCP/IP en/of het draaien van WinsockXPFix, dat ik hier vond.
Ik krijg niet eens een beperkte verbinding dus ik ben bang dat ik nog niet aan het krijgen van adressen toekom :) Heb het wel even geprobeerd, maar het hielp verder niets.
Ik zie de EB wel staan in de netwerken die in de lucht zijn, maar ik kan er absoluut geen verbinding mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:06:
[...]
Daarmee heb je nog niet gezegd wat je nu doet om de portforwarding actief te houden. Fake uitgaande telefoontjes of zo iets?
Oh sorry, verkeerd begrepen.

De Sipura heeft een optie "NAT Keep-Alive", de Fritz!Box "Portweiterleitung aktiv halten". Deze doen het trucje voor mij. Ik weet echter niet precies hoe dit in elkaar zit.

Ook zet ik de Exposed Host in de EBS op de ATA. Ik weet niet of dit iets uithaalt, maar kwaad kan het niet.
Intussen ben ik weer uithuizig en heb mijn huidige setup van buitenuit kunnen proberen. Bellen met mijn mobiel naar huis, komt inderdaad hier in de X-Lite op mijn laptop uit. En andersom gaat het ook: bellen met de X-Lite naar mijn mobiel geeft keurig de melding dat 'iemand' met mijn 020-nummer mijn mobiel probeert te bellen.

Truc geslaagd? Nee, nog niet. Het geluid komt er namelijk niet doorheen als ik opneem. Dat ligt vermoedelijk aan mijn Asterisk setup, want bij een verbinding van een X-Lite op 192.168.2.201 via de EB naar de Asterisk op 192.168.2.4 en dan weer via de EB naar 62.59.36.19 komt er ook geen geluid door. Of het ligt aan de EB. Wellicht onderschept die de RTP audio stream of gaat het daar in de routering fout. De echo test lukte overigens voor de externe X-Lite wel.
Ingaande en uitgaande audio van ATA -> EB -> internet doet het bij mij prima. In principe zou het dus niet aan de EB hoeven liggen. Maar NAT is nou eenmaal niet een van de soepelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104314

Hmm, is er gister een update geweest? De uptime staat ineens maar op 1 dag en ons mam kan niet meer connecten met haar laptop. De 2 overige laptops hebben geen problemen. Broadcasting staat zelfs aan maar die laptop ziet 'm gewoon helemaal niet verschijnen ook niet als we naast de box staan (het netwerk van de buren verschijnt bv. wel gewoon :P). Iemand hier nog ideeen of tips voor? Ik heb al geprobeerd de verbinding helemaal opnieuw handmatig in te stellen maar dat lijkt niet te helpen. Het gaat trouwens om de Siemens box.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104314 op 04-01-2007 16:38 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:56:
De Sipura heeft een optie "NAT Keep-Alive", de Fritz!Box "Portweiterleitung aktiv halten". Deze doen het trucje voor mij. Ik weet echter niet precies hoe dit in elkaar zit.
Zal eens kijken of er ook zo iets zit in Asterisk
Ingaande en uitgaande audio van ATA -> EB -> internet doet het bij mij prima. In principe zou het dus niet aan de EB hoeven liggen. Maar NAT is nou eenmaal niet een van de soepelste.
Juist omdat NAT niet een van de soepelste was, dacht ik aan een externe IAX-client.

KIAX gedownload en geinstalleerd. Met wat frobelen een IAX-user 1002 gedefinieerd en geregistreerd gekregen bij de Asterisk.

En, JAWEL, loud and clear. Telefoontjes naar mijn 020-nummer komen nu hier op mijn laptop uit. Einde van de *61 doorschakelkosten naar mijn mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:36:
[...]
Inderdaad. Met de afwijkende port=Asteriskpoort in de General sectie
hebk gedaan
[...]
Zet eens een user 084nummer met secret=084pass in je Asterisk ;) Dik kans dat dit antwoord van Asterisk komt en niet van KPN. Oplossing: verschillende poorten voor Asterisk en KPN. Zie verder hieronder
geen idee wat je met "je asterisk" bedoelt.

heb inmiddels ipb-in/ ipb-out aangepast met de config die je hebt gegeven. (muv. context= ipb-outsid...)

nu komt er de melding: maximum retries excdeeded on call........ for seqno 101 (dan 102,103, 104 enz.)

poorten geopend:
(kpn=5063) nix aan geopend staan heb geprobeerd hem te openen maar dezelfde foutmelding).
uitgaand=5068

wat verder nog opvalt is het volgende: kpn sip-server: 147.7.92.214:5063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 195728 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:52:
nu komt er de melding: maximum retries excdeeded on call........ for seqno 101 (dan 102,103, 104 enz.)
Die melding krijg ik ook wel eens, geen idee waarom. Er staat ook Non critical request achter, dus dat laat ik maar zitten.
poorten geopend:
(kpn=5063) nix aan geopend staan heb geprobeerd hem te openen maar dezelfde foutmelding).
uitgaand=5068
Heb je de PC met je Asterisk ook in DMZ (Exposed host) gezet?
wat verder nog opvalt is het volgende: kpn sip-server: 147.7.92.214:5063
Heb je die info van Mijn KPN gehaald? En werkt

register 084jouwnr:jouwpass@147.7.92.214:5063/084jouwnr

wel? Dat kun je achterhalen via

CLI> sip show registry

in de console van je Asterisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:56:
Volgens de Director, Service Provider VoIP Architecture van Cisco zouden dit STUN packets moeten zijn die naar KPN en dus naar de EB gezonden worden.

Ik vond nog twee uitgebreide beschrijvingen over problemen mat NAT en SIP op voip-info.org. Het eerste verhaal heeft voor mijn probleem ("1. Asterisk as a SIP client behind nat, connecting to outside SIP Proxies") geen echte oplossing. "Fails with FWD". Maar voor een andere situatie (Asterisk as a SIP server outside nat, clients on the inside connecting to Asterisk) wordt gesuggereerd om nat=1 en quailify=xxx aan de desbetreffende sectie van sip.conf toe te voegen.

De documentatie staat hier:
Syntax:

qualify=xxx|no|yes

where XXX is the number of milliseconds used. If yes the default timeout is used, 2 seconds.
Zo gezegd, zo gedaan. En, jawel, Asterisk reageert daarop. Niet met STUN packets, maar door elke minuut een new SIP call for (null) naar KPN te sturen, zo bleek via 'set debug 10'. Maar goed, naar mijn gevoel moet dit hetzelfde effect hebben als een gewoon telefoontje met X-Lite naar buiten.En het lijkt wel akelig veel op mijn suggestie oer 'fake uitgaande telefoontjes' ;)

Of het echt gaat werken is maar de vraag. Ook een ander verhaal suggereert dit voor de andersom situatie. En begint voor mijn probleem ook weer te mompelen over een STUN die in Asterisk nog niet bestaat. Maar mijn water zegt me dat 'qualify=yes' in de [ipb-out] sectie voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:45:
[...]
Die melding krijg ik ook wel eens, geen idee waarom. Er staat ook Non critical request achter, dus dat laat ik maar zitten.
bij mij staat er geen non maar critical achter
hij wisselt af met time outs voor het registreren.
[...]
Heb je de PC met je Asterisk ook in DMZ (Exposed host) gezet?
ook geprobeerd
[...]
Heb je die info van Mijn KPN gehaald? En werkt

register 084jouwnr:jouwpass@147.7.92.214:5063/084jouwnr

wel? Dat kun je achterhalen via

CLI> sip show registry

in de console van je Asterisk
status: 1800 requests send

als ik sip show peers doe, komen ipb-in ipb-out en 1000 eruit met onder nat een N

blijkbaar accepteert ie die 1 niet, heb geprobeerd dit door een Y te veranderen en door yes. beide werken niet.

als ik sip debug ingeef, zie ik dat ie requests verzend naar 5060 ipv 5063

(asteriskwin32)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 05-01-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:50:
[...]
Volgens de Director, Service Provider VoIP Architecture van Cisco zouden dit STUN packets moeten zijn die naar KPN en dus naar de EB gezonden worden.
Nope, heb nooit een STUN-server ingesteld sinds ik de EB heb.
Of het echt gaat werken is maar de vraag. Ook een ander verhaal suggereert dit voor de andersom situatie. En begint voor mijn probleem ook weer te mompelen over een STUN die in Asterisk nog niet bestaat. Maar mijn water zegt me dat 'qualify=yes' in de [ipb-out] sectie voldoende zou moeten zijn.
Ik denk het ook. Bij mijn SpeedTouch 580i had ik wel altijd STUN nodig, bij de EBS heb ik dit nooit gehoeven. Het ligt er maar aan wat voor soort firewall etc er in de router zit.

Er is trouwens iets grappigs aan de hand. Het VoIP-lampje op de EBS is wild aan het knipperen. Volgensmij 'steelt' mijn Fritz!Box de hele SIP-verbinding van de EBS door de 'Portweiterleitung aktiv halten'-instelling. Bij de Sipura was dit volgensmij niet. Ze gedragen zich dus wel anders, ook al heb ik ze in principe hetzelfde ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het meest stomme aan IPB vind ik dat ze nergens vermelden dat je je voip gegevens niet krijgt, en met wat voor reden???

Vaste nummers kunnen onder bepaalde voorwaarden buiten de regio gebruikt worden, mits de woon- of vestigingsplaats wel in de regio is. Zo kan iemand die in Amsterdam woont zijn 020-nummer in bijvoorbeeld het buitenland gebruiken.

bron: http://www.webwereld.nl/a...r-aan-regio-gebonden.html

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 195728 op 05-01-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 195728 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:00:
als ik sip debug ingeef, zie ik dat ie requests verzend naar 5060 ipv 5063
Hier zit de fout. Je zult eens moeten gaan strooien met port=5063 in je sip.conf en @147.7.92.214:5063 in plaats van @147.7.92.214 om te kijken of je Asterisk zo ver kunt krijgen om port 5063 te gebruiken. Gewoon aan alle secties toevoegen, kijken of het werkt en dan ze stuk voor stuk weer verwijderen.
Anoniem: 195728 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:00:
het meest stomme aan IPB vind ik dat ze nergens vermelden dat je je voip gegevens niet krijgt, en met wat voor reden???

Vaste nummers kunnen onder bepaalde voorwaarden buiten de regio gebruikt worden, mits de woon- of vestigingsplaats wel in de regio is. Zo kan iemand die in Amsterdam woont zijn 020-nummer in bijvoorbeeld het buitenland gebruiken.
De beleidswijziging op dit terrein kwam meer dan een jaar na de introductie van IPB. Ooit zal KPN wellicht nomadisch gebruik van de geografische nummers toestaan. Namelijk zodra ze gaan merken dat dit een serieus punt gaat worden bij de selectie van een telefoonprovider. Die tijd komt, wellicht zelfs sneller dan ze denken.

Zo kun je de komende tijd een snelle daling van de 'mobieltjes' met SIP ondersteuning verwachten. CSR biedt de basis daarvoor aan tegen een kostprijs van enkele tientallen dollars. Zie dit artikel. En zoals CSR zelf zegt: Just add the plastics. Daarnaast komen er ook software oplossingen zoals DeviceScape voor Voice over WiFi (VoWiFi) voor apparaten met Windows Mobile.

De explosieve toename van het aantal hotspots in combinatie met goedkope apparatuur om daarover gewoon te telefoneren zal KPN wel in beweging moeten zetten. Uiteindelijk zijn we allemaal virtueel geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 05-01-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:47:
Er is trouwens iets grappigs aan de hand. Het VoIP-lampje op de EBS is wild aan het knipperen. Volgensmij 'steelt' mijn Fritz!Box de hele SIP-verbinding van de EBS door de 'Portweiterleitung aktiv halten'-instelling. Bij de Sipura was dit volgensmij niet. Ze gedragen zich dus wel anders, ook al heb ik ze in principe hetzelfde ingesteld.
Heb je soms in de EBS een portforward op 5060 (of wat jouw poort is) staan? Toen had ik dat wild knipperende lampje ook. En kon ik niet meer bellen via Tel1. De melding in de EB: 3 VoIP accounts, 2 registered, 1 processing (of een woord van gelijke strekking). De EBS was dus voortdurend een poging aan het doen om mijn geografische nummer te registreren, maar dat lukte niet omdat hij het antwoord van KPN zelf doorstuurde naar mijn Asterisk. Eigen schuld is goud waard ;)

Overigens is mijn Asterisk nu al 7 uur up'n'running en is de portforwarding nog steeds actief. Begint aardig op een stabiele installatie te lijken. Ik ga maar eens op jacht naar een goede mogelijkheid om thuis en elders toch gewoon te kunnen telefoneren. Zo iets als deze Sweex met een foeilelijk design of deze Toshiba lijkt voorlopig de beste optie. USB dongle aansluiten en je kunt toch lopen met je 'mobieltje'. Die VoWiFi telefoon die ook GSM aan kan komt later nog wel eens. Ze zijn er al wel, maar dan kom je in prijzen boven de 400 euro terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06

GeeBee

Oddball

Ik ben net bij de Primafoon (ehhh pardon... Tell-Me) geweest en die zeiden dat ze alleen de Siemens konden leveren bij een abbo via KPN/Planet. Ik wil graag de Thomson omdat ik hier gelezen heb dat die meer verbindingen aan kan (2^1024 ipv 2^8 verbindingen) wat gunstig is ivm het vele downloaden hier :)
Dat zou dan alleen kunnen met een meerprijs.

Klopt dat verhaal of kan ik voor het zelfde geld wél een KPN/Planet -abbo afsluiten met de Thomson ipv de Siemens?

Op de site van Planet kan ik niet vinden welke EB wordt bijgeleverd.
Op de site van KPN staan info en handleidingen van beide types.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 05-01-2007 14:45 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

GeeBee schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:35:
Ik ben net bij de Primafoon (ehhh pardon... Tell-Me) geweest en die zeiden dat ze alleen de Siemens konden leveren bij een abbo via KPN/Planet. Ik wil graag de Thomson omdat ik hier gelezen heb dat die meer verbindingen aan kan (2^1024 ipv 2^8 verbindingen) wat gunstig is ivm het vele downloaden hier :)

Klopt dat verhaal of kan ik voor het zelfde geld wél een KPN/Planet -abbo afsluiten met de Thomson ipv de Siemens?
Heb je isdn of een analoge aansluiting?? Bij isdn word momenteel dacht ik alleen Siemens geleverd, analoog krijgt momenteel alleen nog maar Thomsons... Weet het niet 100% zeker, maar was wel zo dacht ik :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb nu analoog bellen en ADSL via Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

2^1024 is wel erg veel hoor ;-)
waarschijnlijk bedoel je 2^10 (oftewel 1024 verbindingen)
Je kan NIET kiezen: je krijgt gewoon de box die je krijgt. Ook geen meerprijs oid.
De kans is vziw redelijk groot nu dat je een ST780 gaat krijgen, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

Analoog worden er alleen nog maar Speedtouches uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Anoniem: 114910 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:35:
[...]

Analoog worden er alleen nog maar Speedtouches uitgeleverd.
Ik heb gisteren mijn pakket ontvangen van de monteur. Is toch echt een Siemens. Moet er wel bij zeggen icm met MINE TV. Misschien maakt dat nog verschil (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds eergisteren en 4 aanvragen oid verder heb ik zowaar weer internet. M'n VoIP lampje knippert, ik heb wel een kiestoon. Het zou allemaal per 4 januari aangesloten worden dus ze lijken zich dit keer wel redelijk aan hun afspraken te houden. Mn aansluiting is inmiddels een tweetal keer afgesloten, opnieuw aangevraagd, etc, om gek van te worden 8)7 Ik wacht het nu maar allemaal af, zolang je de procedure doorloopt gaat het blijkbaar allemaal goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:05:
[...]

2^1024 is wel erg veel hoor ;-)
waarschijnlijk bedoel je 2^10 (oftewel 1024 verbindingen)
tja... ik lees ook gewooon de startpost :)
Torrents
De Siemens EB heeft een 8 bits tabel waardoor je max 256 connecties open kunt hebben via de EB. Let dus bij het gebruik van torrents op dat je niet teveel verbindingen maakt. Bij het gebruik van torrents worden er namelijk zoveel verbindingen gemaakt dat er niets meer overblijft voor telefonie. Je bent dan slecht bereikbaar. Je kunt het aantal connecties limiteren in je p2p prog op 50. Dit is prima werkbaar en je telefonie loopt ook probleemloos door. Bij mijn weten heeft de Thomson EB een 1024 bits tabel waardoor dit probleem niet voor zou moeten komen bij de Thomson EB.
2^8 = 256 dus nam ik aan 2^1024 verbindingen voor de Thomson... veel zijn het er wel, dat ben ik met je eens...

Heeft iemand deze aanname van de TS al eens gecontroleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 05-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
J0YR1D3R schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:03:
Sinds eergisteren en 4 aanvragen oid verder heb ik zowaar weer internet. M'n VoIP lampje knippert, ik heb wel een kiestoon.
Die kiestoon krijg je met de 1.40 firmware op de EBS er tegenwoordig gratis bij. Om te bellen naar 102 = Tel2.

En nu ik dit schrijf: tricky nummerplan zit er in de EBS. 101 en 102 op Tel1 en Tel2, 120 schijnt voor de beeldtelefoon te zijn. En 112 dan? Zit daar midden tussenin. Bovendien: een toetsfoutje is zo gemaakt. Bel je je zoontje op zolder dat die muziek wat zachter moet, kun je gelijk de politie op hem afsturen. Duidelijk niet goed genoeg over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:20:
[...]
Hier zit de fout. Je zult eens moeten gaan strooien met port=5063 in je sip.conf en @147.7.92.214:5063 in plaats van @147.7.92.214 om te kijken of je Asterisk zo ver kunt krijgen om port 5063 te gebruiken. Gewoon aan alle secties toevoegen, kijken of het werkt en dan ze stuk voor stuk weer verwijderen.
37% met downloaden van VMware 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:12:
[...]
Heb je soms in de EBS een portforward op 5060 (of wat jouw poort is) staan? Toen had ik dat wild knipperende lampje ook. En kon ik niet meer bellen via Tel1. De melding in de EB: 3 VoIP accounts, 2 registered, 1 processing (of een woord van gelijke strekking). De EBS was dus voortdurend een poging aan het doen om mijn geografische nummer te registreren, maar dat lukte niet omdat hij het antwoord van KPN zelf doorstuurde naar mijn Asterisk. Eigen schuld is goud waard ;)
Nee, dat is het grappige. Ik heb alleen Exposed Host ingesteld, voor de rest niets. Maar hij deed weer normaal na een bepaalde instelling in de Fritz!Box te veranderen.
Overigens is mijn Asterisk nu al 7 uur up'n'running en is de portforwarding nog steeds actief. Begint aardig op een stabiele installatie te lijken. Ik ga maar eens op jacht naar een goede mogelijkheid om thuis en elders toch gewoon te kunnen telefoneren. Zo iets als deze Sweex met een foeilelijk design of deze Toshiba lijkt voorlopig de beste optie. USB dongle aansluiten en je kunt toch lopen met je 'mobieltje'. Die VoWiFi telefoon die ook GSM aan kan komt later nog wel eens. Ze zijn er al wel, maar dan kom je in prijzen boven de 400 euro terecht.
Zijn die telefoons die je nou noemt wel compatibel met SIP(-programma's)? Ik zie alleen MSN en Yahoo e.d, of kijk ik niet goed genoeg.

Op deze pagina staat een lijstje van WiFi SIP-telefoons (o.a. die KPN in het begin zou gaan leveren), misschien heb je er wat aan. Lijkt mij handiger dan met een USB-dongle, ik heb echter geen idee van de prijzen van deze dingen.
Jan-E schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:30:
[...]
Die kiestoon krijg je met de 1.40 firmware op de EBS er tegenwoordig gratis bij. Om te bellen naar 102 = Tel2.

En nu ik dit schrijf: tricky nummerplan zit er in de EBS. 101 en 102 op Tel1 en Tel2, 120 schijnt voor de beeldtelefoon te zijn. En 112 dan? Zit daar midden tussenin. Bovendien: een toetsfoutje is zo gemaakt. Bel je je zoontje op zolder dat die muziek wat zachter moet, kun je gelijk de politie op hem afsturen. Duidelijk niet goed genoeg over nagedacht.
Klopt, dat met die kiestoon heeft mij ook een tijdje veel verwarring bezorgd. Per ongeluk 112 bellen zit er dik in, dat was vroeger volgensmij ook vaak met mobieltjes waarbij 112-33 oid voor voicemail werd gebeld i.p.v. 1233. KPN heeft verder echter niet veel gaten in haar nummerplan, behalve de 9, die op analoge lijnen direct een informatietoon geeft. Ze hadden beter iets met **1 en **2 kunnen doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177512

quote:
Jan-E schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:30:
[...]

Vraagje ik heb momenteel de firmware:

Device
System time: 05.01.2007 22:51:14
Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)

heb de modem al een aantal maal gereset maar krijg niet de nieuwe firmware!!!

moet ik kpn bellen of is er nog een andere manier ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203058

Foamy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:24:
[...]

hehe, gaat lekker dus :) Was die collega al geporteerd of was zn analoge lijn nog steeds aanwezig??
Ja hoor, hij is geporteerd.De monteur van Kpn heeft nb zelf de installatie bij hem thuis gedaan en dat werkte allemaal tot dat hij van anderen hoorde dat hij tel niet bereikbaar was. Ik heb het zelf ook geprobeerd en hoor inderdaad een "ingesprek" toon terwijl er niemand bij hem thuis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
djidee schreef op maandag 01 januari 2007 @ 02:24:
[...]

Wat ik vooral merk is dat het niet de bandbreedte zelf is, een 10mb of 100mb via ftp of http binnentrekken doet de telefoon bij mijn ouders niet stotteren, zodra newsleecher of grabit aangezet word gaat hij wel stotteren en haperen. Beetje zelfde verhaal als met de verbindingen van torrents dus... :(
Ja dit probleem heb ik ineens ook sinds een paar weken.. echt heel irritant!
iemand al een oplossing?

ik heb met netlimmiter mijn snelheid proberen te knijpen ma dit programma is ook niet de oplossing.. als ik grabit de helft van mijn verbinding geef.. zakt de snelheid vaak tot een vierde a vijfde van mijn normale snelheid in grabit..

(heb al klein half jaar IPB.. om alle problemen met porteren enz. de wereld uit te helpen bij dit probleem ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Bulleteater op 05-01-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83973

jorngrisel schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:46:
[...]

Ja dit probleem heb ik ineens ook sinds een paar weken.. echt heel irritant!
iemand al een oplossing?

ik heb met netlimmiter mijn snelheid proberen te knijpen ma dit programma is ook niet de oplossing.. als ik grabit de helft van mijn verbinding geef.. zakt de snelheid vaak tot een vierde a vijfde van mijn normale snelheid in grabit..

(heb al klein half jaar IPB.. om alle problemen met porteren enz. de wereld uit te helpen bij dit probleem ;) )
Het probleem is ook niet de bandbreedte maar het aantal verbindingen. Torrents gebruiken veel meer verbindingen en blijft er weinig tot niets over voor je telefonie. De firmware update dat er verbindingen gereserveerd blijven voor de telefonie zal nog wel een tijdje opzich laten wachten. Een beetje kiezen of delen kwestie op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:51:
[Sweex en Toshiba]
Zijn die telefoons die je nou noemt wel compatibel met SIP(-programma's)? Ik zie alleen MSN en Yahoo e.d, of kijk ik niet goed genoeg.
Die Sweex is oorspronkelijk voor BT ontwikkeld. Het design zal dan ook wel aangepast zijn aan de Britse smaak. Hij doet dus zeker meer dan MSN en Yahoo en ergens heb ik ooit gelezen dat-ie ook SIP kon. Die Toshiba is vast en zeker weer een kloon van een andere SIP telefoon. Die specs (400MHz, 128MB RAM, Win2k of XP) duiken bijna overal op. Zal wel weer een kwestie zijn van "Just add the plastics".
Op deze pagina staat een lijstje van WiFi SIP-telefoons (o.a. die KPN in het begin zou gaan leveren), misschien heb je er wat aan. Lijkt mij handiger dan met een USB-dongle, ik heb echter geen idee van de prijzen van deze dingen.
Die USB-dongle was niet voor niets. Ik wil die telefoon gewoon makkelijk ergens in mijn laptop kunnen inpluggen. Dan wil ik dus geen basisstation of zo iets hebben. En wat er op die pagina staat zijn meestal losse IP phones, die geen laptop meer nodig hebben. Dan zit je al heel snel in een duurdere categorie: die Cisco kost bijvoorbeeld slechts 450 euro. Beste deal in die categorie is op dit moment de UTStarCom F1000g: 132 euro ex BTW. Dat wilde ik er op dit moment nog niet aan uitgeven. Eerst maar eens wachten op de prijzenslag, die ongetwijfeld komend jaar losbarst naar aanleiding van de UniVox.

Wat echter een belangrijker nadeel van die Sweex en Toshiba was: ze ondersteunen zo te zien geen IAX2. En dat heb ik nu wel nodig nodig om geluid te krijgen als ik van elders inlog op mijn Asterisk. Wat blijkt? Voor USB telefoons met IAX2 ondersteuning kom je in China terecht bij Atcom. Maar voor die AU-100 (een tientje) en die AU-210 (nog geen 20 euro, specs: 400Mhz et cetera ;)) heb ik geen Europese distributeur kunnen vinden. Wel een Amerikaanse eBay handelaar en een tweetal Chinezen. In beide gevallen zit je al snel aan zo'n 35 dollar shipping costs vast. Dus dan moet je wel 2 maal nadenken wat je bestelt. Uiteindelijk heb ik bij IAXtalk.com drie zaken gekocht: een AU-100 en een AU-210 (one for the road en 1-tje voor thuis). Plus de AG-188 ATA. Ik had toch nog een ATA voor thuis nodig en deze heeft wel heel leuke specs: je kunt er tegelijkertijd 2 externe verbindingen mee open houden: 2 SIP's of een SIP en een IAX2. Maar daarnaast heeft hij ook een eigen SIP-server waar je dial-rules in kunt zetten. Iets handiger zou natuurlijk geweest zijn als dat een IAX2-server was, maar dat komt wellicht wel in een volgende firmware update.

Het wordt weer wat hobbyen met die ATA. Wellicht kan die de plek innemen van mijn Asterisk. Wordt vervolgd.

PS. De meest minimale versie van een USB-telefoon had Tiptel: de Tiptel 112. Alleen een hoorn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Anoniem: 83973 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:55:
[...]

Het probleem is ook niet de bandbreedte maar het aantal verbindingen. Torrents gebruiken veel meer verbindingen en blijft er weinig tot niets over voor je telefonie. De firmware update dat er verbindingen gereserveerd blijven voor de telefonie zal nog wel een tijdje opzich laten wachten. Een beetje kiezen of delen kwestie op het moment.
Ja dat weet ik dat bij torrents teveel bandbreedte wordt gebruikt. Maar ik heb het hier niet over torrents maar over downloaden via nieuwsgroepen. Hier zou er geen probleem moeten zijn met het aantal verbindingen die je maakt omdat je er niet meer dan 3 maakt.. (ik kan maar 3 verbindingen hebben bij nieuwsgroepen bij planet.) Eerst had ik hier ook nooit problemen mee bij nieuwsgroepen (torrents wel altijd veel problemen), maar sinds 2 weken terug gaat het tijdens het downloaden via nieuwsgroepen ook helemaal niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
jorngrisel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:43:
[...]
Ja dat weet ik dat bij torrents teveel bandbreedte wordt gebruikt. Maar ik heb het hier niet over torrents maar over downloaden via nieuwsgroepen. Hier zou er geen probleem moeten zijn met het aantal verbindingen die je maakt omdat je er niet meer dan 3 maakt.. (ik kan maar 3 verbindingen hebben bij nieuwsgroepen bij planet.)
Kennelijk trek je dan toch de lijn te vol. En voor diegenen die erin geinteresseerd: de QOS schijnt alleen voor uitgaand verkeer te werken. Dan wordt je upload dus beperkt. Citaat uit de setup van de EBS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
(1) Traffic Control 
outbound control: Enable

bandwidth allocation: 
-----------------------------------------------
Diffserv PHB    guarantee bw    allow more  
-----------------------------------------------
     BE      45 %       Enable  
     AF1     0 %        Enable  
     AF2     0 %        Enable  
     AF3     5 %        Enable  
     AF4     0 %        Enable  
     EF      50 %       Enable  

(2) Classify 
------------------------------------------------------------------------
 rule id        name     description   map to Diffserv      out VC 
------------------------------------------------------------------------
  1              SIP           (...)     AF3x            by routing 
                (UDP, src port=5060, dst port=5060)
  2          SIP RTP            VoIP      EF            by routing
Merk op dat SIP (het verbindingsprotocol) als 'telnet' wordt geklassificeerd, maar RTP (de audio) als BE = VoIP. Wat zou er gebeuren als je telnet op 0 zet?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 06-01-2007 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jorngrisel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:43:
[...]

Ja dat weet ik dat bij torrents teveel bandbreedte wordt gebruikt. Maar ik heb het hier niet over torrents maar over downloaden via nieuwsgroepen. Hier zou er geen probleem moeten zijn met het aantal verbindingen die je maakt omdat je er niet meer dan 3 maakt.. (ik kan maar 3 verbindingen hebben bij nieuwsgroepen bij planet.) Eerst had ik hier ook nooit problemen mee bij nieuwsgroepen (torrents wel altijd veel problemen), maar sinds 2 weken terug gaat het tijdens het downloaden via nieuwsgroepen ook helemaal niet goed..
Het heeft gewoon met de nieuwe firmware te maken. Als je overstapt op een thosom modem heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jan-E schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 05:04:
[...]
Kennelijk trek je dan toch de lijn te vol. En voor diegenen die erin geinteresseerd: de QOS schijnt alleen voor uitgaand verkeer te werken. Dan wordt je upload dus beperkt. Citaat uit de setup van de EBS:[code](1) Traffic Control
Klopt niet helemaal. Ik dl met max 55% van mijn max mogelijke snelheid maar had continue problemen ermee als ik wilde bellen.
Na overstap op de thomson modem is dat verdwenen (vaak ook mijn verbinding nu, maar alla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Heb in mijn Siemens EB 1.40.9 zitten (zoals eerder vermeld, LOL). Torrents heb ik gelimiteerd op 50 connecties 8)7 (had het vroeger op 200(!)) en sindsdien ben ik van telefonieproblemen af. Zit nu alleen te stoeien met het 13.30 minuten probleem :X , krijg er niet echt een duidelijk patroon in waar dit vandaan kan komen. Schoonouders met ook een EBS en fw 1.40 hebben geen last, enige verschil is dat ze nooit leechen / torrents binnentrekken. Die internetten alleen maar (http verkeer) op hun Go verbinding 8) . Hier ligt een Lite verbinding btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Telefoon perfect , zet grabit aan, 3 verbindingen, en ook al zet je hem maar op 10kb max, je krijgt een stotterende verbinding. Grabit tijdens telefoongesprek weer uitzetten, en het is weer goed... Of er is iets gewijzigd in de poorten die de EB gebruikt met de firmware upgrade van 1.38 naar 1.40, of de EB kan in zijn geheel niet meer tegen dit soort verbindingen.... Bellen en met 350kb/s van een ftp naar binnen slurpen gaat wel perfect trouwens :X Oh, Tasslehoff, doe mij eens mailen @ nick @ xs4all ivm party :9~

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
djidee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:41:
Telefoon perfect , zet grabit aan, 3 verbindingen, en ook al zet je hem maar op 10kb max, je krijgt een stotterende verbinding. Grabit tijdens telefoongesprek weer uitzetten, en het is weer goed... Of er is iets gewijzigd in de poorten die de EB gebruikt met de firmware upgrade van 1.38 naar 1.40, of de EB kan in zijn geheel niet meer tegen dit soort verbindingen.... Bellen en met 350kb/s van een ftp naar binnen slurpen gaat wel perfect trouwens :X
Ook mijn ervaring en daarom om het nieuwe modem gevraagd en gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Ik zat weer wat te proberen om mijn ST716 aan de praat te krijgen met username/password die ik een hele tijd geleden al uit mijn EBS heb weten te vissen. Een vorige keer kreeg ik in ieder geval nog het zaakje aan de praat, nu blijft het VoIP lampje uit. Heb zelfs al een 084 nummer aangevraagd om te testen, maar dat duurt een dag, en dus weet ik ook niet hoe ik die instellingen kan maken :( .
Wat adviseren jullie om als registrar port en als proxy port in te stellen? In mijn EBS stond port 5077 voor beide poorten ingesteld, maar ik lees over asterisk met poort 5063 en raak dus een beejte in de war van al de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 42142 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:40:
Ik zat weer wat te proberen om mijn ST716 aan de praat te krijgen met username/password die ik een hele tijd geleden al uit mijn EBS heb weten te vissen. Een vorige keer kreeg ik in ieder geval nog het zaakje aan de praat, nu blijft het VoIP lampje uit. Heb zelfs al een 084 nummer aangevraagd om te testen, maar dat duurt een dag, en dus weet ik ook niet hoe ik die instellingen kan maken :( .
Wat adviseren jullie om als registrar port en als proxy port in te stellen? In mijn EBS stond port 5077 voor beide poorten ingesteld, maar ik lees over asterisk met poort 5063 en raak dus een beejte in de war van al de mogelijkheden.
Die 5063 was een door mij gekozen willekeurige waarde. Enige criterium: hij moest afwijken van mijn KPN-poort. Die is bij mij 5060 en bij jou was dat kennelijk 5077. Dan moet je nu ook weer 5077 gebruiken. Het 084-nummer draait overigens op dezelfde poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Telefoon perfect , zet grabit aan, 3 verbindingen, en ook al zet je hem maar op 10kb max, je krijgt een stotterende verbinding. Grabit tijdens telefoongesprek weer uitzetten, en het is weer goed... Of er is iets gewijzigd in de poorten die de EB gebruikt met de firmware upgrade van 1.38 naar 1.40, of de EB kan in zijn geheel niet meer tegen dit soort verbindingen.... Bellen en met 350kb/s van een ftp naar binnen slurpen gaat wel perfect trouwens :X
Doet Grabit nog iets anders dan die 3 verbindingen met TCP-verkeer op poort 119? Niets met UDP of zo? Kan me nauwelijks voorstellen dat TCP-verkeer op 21 (FTP) geen probleem is maar TCP verkeer op 119 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
maartend schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:25:
[...]

Ook mijn ervaring en daarom om het nieuwe modem gevraagd en gekregen
hoe heb je deze aan gevraagd? via de service lijn gewoon?
en waren hier verder geen kosten aan vrbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor ieman die geinterreseerd is, de HP 940c werkt niet op de Siemens EB. Net als de 840c. (Immers de 940 is ook amper anders dan de 840)
Ik heb inmiddels al een andere printer, die wel functioneert, en ook al genoemd is. Just to let you know.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

We hebben hier een klein bedrijfje met ISDN spul en de lijn moet stabiel zijn, dan is IPB Zakelijk XL een mooie uitkomst. Wat me alleen niet bevalt is die nieuwe telefoonlijn die erbij moet komen.
Waarom is dit in vredesnaam nodig? Er is toch maar 1 telefoonlijn nodig?
* Wanneer u uw huidige telefoonnummer wilt behouden, heeft u te maken met eenmalige kosten voor de aanleg van een nieuwe telefoonlijn. Tenzij u een vrije lijn beschikbaar heeft waarvan het telefoonnummer kan komen te vervallen.
Ik wil gewoon huidig telefoonnummer behouden en de lijn waarop nu gebeld wordt omzetten naar IPB Zakelijk XL, maar dit is blijkbaar niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefoon perfect , zet grabit aan, 3 verbindingen, en ook al zet je hem maar op 10kb max, je krijgt een stotterende verbinding. Grabit tijdens telefoongesprek weer uitzetten, en het is weer goed... Of er is iets gewijzigd in de poorten die de EB gebruikt met de firmware upgrade van 1.38 naar 1.40, of de EB kan in zijn geheel niet meer tegen dit soort verbindingen.... Bellen en met 350kb/s van een ftp naar binnen slurpen gaat wel perfect trouwens :X Oh, Tasslehoff, doe mij eens mailen @ nick @ xs4all ivm party :9~
Ik heb grabit 3 lijnen en 635 KB/s en geen stotttttterr te bekennen tijdens het bellen.
Ook ik heb 1.40.9......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is inderdaad niet mogelijk, het wordt wel anders, nu officieel ook line sharing wordt ondersteund, maar dan kan je beter even met de zakelijke helpdesk bellen. Volgens mij wordt dat zo gedaan omdat ze dan beter kunnen garanderen dat je tel nr in de lucht blijft. En je dus geen moment zonder komt te zitten.
Overigens is het zakelijk XL abbo ook voor 1-150 werknemers, danwel met 2 t/m 8 telefoonlijnen (met pinnen en ISDN-apparatuur) Dat staat ook overal op de kpn site, waarom je het dan gek vind dat je dat niet met 1 lijn kan...

Trouwens die printer die het niet doet, dat is op software versie 38, iemand ervaring met een HP940 op versie firmware 40?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:13:
We hebben hier een klein bedrijfje met ISDN spul en de lijn moet stabiel zijn, dan is IPB Zakelijk XL een mooie uitkomst. Wat me alleen niet bevalt is die nieuwe telefoonlijn die erbij moet komen.
Waarom is dit in vredesnaam nodig? Er is toch maar 1 telefoonlijn nodig?

[...]

Ik wil gewoon huidig telefoonnummer behouden en de lijn waarop nu gebeld wordt omzetten naar IPB Zakelijk XL, maar dit is blijkbaar niet mogelijk?
Ik weet alleen dat het met SDSL niet mogelijk is om de telefoonlijn te delen met een analoge/ISDN-lijn, maar er is ook een ADSL-variant van IPB Z-XL. Dan is er technisch niets aan de hand.

Ik dénk echter dat KPN ervoor wil zorgen dat zakelijke klanten op ADSL Annex A (dus de 'normale' ADSL-variant, niet compatibel met ISDN) zitten. In dat geval is het inderdaad onmogelijk om de lijn te delen met een ISDN-lijn, wat mensen die IPB Z-XL willen hoogstwaarschijnlijk allemaal hebben. Misschien ondersteunt het IAD (modem) dat KPN levert simpelweg geen ADSL Annex B (de ADSL-variant voor ISDN), of werkt de ADSL-lijn betrouwbaarder met Annex A.

Ik weet niet in wat voor pand jullie bedrijfje zit, maar wat ik van normale woonhuizen weet is dat ze bijna allemaal minimaal 2 aderparen hebben liggen. Als jullie dus gewoon een ongebruikt aderpaar hebben, lijkt mij dat er niets aan de hand is. Ik denk dat de KPN helpdesk dit kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik denk dat ik inderdaad maandag maar even met KPN ga bellen :)
Bedankt voor de info iig
Overigens is het zakelijk XL abbo ook voor 1-150 werknemers, danwel met 2 t/m 8 telefoonlijnen (met pinnen en ISDN-apparatuur) Dat staat ook overal op de kpn site, waarom je het dan gek vind dat je dat niet met 1 lijn kan...
Ze zetten het er ook specifiek bij als je 2 gesprekken tegelijkertijd wil voeren, vandaar dat ik het zo raar vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202769

Heeft iemand van jullie ervaring met het opzeggen van zijn abo met KPN vanwege de slechte ervaringen met internet plus bellen.?

Ik bedoel, je gaat een contract aan voor een jaar en dan een opzegtermijn van een maand, maar ik vind dat KPN niet levert wat zij beloven en zou dus eenzijdig mijn contract moeten kunnen verbreken zonder enige consequenties.

Iemand.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24

R2L

Anoniem: 199214 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:00:
[...]

Ik heb grabit 3 lijnen en 635 KB/s en geen stotttttterr te bekennen tijdens het bellen.
Ook ik heb 1.40.9......
Ha luitjes,

Ook hier nog geen gestotter waargenomen tijdens het downloaden met Grabit
(4 draadjes tegelijk op een payserver)
Oja, ik heb nog wel versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) in de EBS zitten.. :)

Overigens heb ik hier alweer bijna een jaar IPB zonder (op die landelijke storing na) al te veel problemen.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door R2L op 07-01-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Anoniem: 202769 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:45:
Heeft iemand van jullie ervaring met het opzeggen van zijn abo met KPN vanwege de slechte ervaringen met internet plus bellen.?

Ik bedoel, je gaat een contract aan voor een jaar en dan een opzegtermijn van een maand, maar ik vind dat KPN niet levert wat zij beloven en zou dus eenzijdig mijn contract moeten kunnen verbreken zonder enige consequenties.
Je zal kpn eerst de gelegenheid moet geven om de problemen te verhelpen. Stuur kpn een brief (bijvoorkeur aangetekend) waarin je ze in gebreke stelt (beargumenteerd duidelijk waarom) en dat ze een redelijke termijn (1 maand) krijgen om de punten waarop zijn in gebreke zijn op te lossen. Vermeld ook dat indien zij dit niet binnen de gestelde termijn doen jij het contract als ontbonden beschouwd en kpn aansprakelijk stelt voor gemaakte kosten.

Als kpn dan niet binnen de gestelde termijn de problemen vermeld kun je je contract als ontbonden beschouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door stumperd op 07-01-2007 12:34 . Reden: typefout: aansprake -> aansprakelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Anoniem: 202769 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:45:

Iemand.?
Ik heb vanwege de vele storingen ook IPB opgezegd, maar om het gezeur te vermijden laat ik het na de contractperiode van 1 jaar (bij mij per 10 maart dus) weer omzetten naar een analoge lijn. Hier zaten voor mij geen kosten aan verbonden, alleen ik kan geen aanvraag indienen voor een andere ADSL provider totdat m'n lijn weer is omgezet naar analoog... dat wordt dus een paar weken (op z'n minst) geen internet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

en proefabo via kabel ter overbrugging? ga ik wel doen als ik van ipb af wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86849

Heb je het schriftelijk opgezegd of telefonisch?
Anoniem: 201678 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb vanwege de vele storingen ook IPB opgezegd, maar om het gezeur te vermijden laat ik het na de contractperiode van 1 jaar (bij mij per 10 maart dus) weer omzetten naar een analoge lijn. Hier zaten voor mij geen kosten aan verbonden, alleen ik kan geen aanvraag indienen voor een andere ADSL provider totdat m'n lijn weer is omgezet naar analoog... dat wordt dus een paar weken (op z'n minst) geen internet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Anoniem: 86849 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:01:
Heb je het schriftelijk opgezegd of telefonisch?

[...]
Telefonisch, ik heb gratis naar het betaalde servicenummer vanuit een Primafoon winkel gebeld en tot mijn verbazing werd ik opeens meteen doorverbonden met de juiste persoon in plaats van talloze minuten in de wacht bij de pogingen die ik thuis had ondernomen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 07-01-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:29
Anoniem: 83973 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:55:
[...]
Niet alleen het aantal verbindingen is de oorzaak, er is iets goed mis. Als ik uitsluitend op 1 draadje news download op 2/3 van de max bandbreedte is telefoneren al niet meer te doen. Zou het kunnen zijn dat de QoS in de Siemens EB 'news' niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
dirks schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:01:
[...]
Niet alleen het aantal verbindingen is de oorzaak, er is iets goed mis. Als ik uitsluitend op 1 draadje news download op 2/3 van de max bandbreedte is telefoneren al niet meer te doen. Zou het kunnen zijn dat de QoS in de Siemens EB 'news' niet ziet?
De QOS in http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm is alleen maar van toepassing op outbound verkeer oftewel uploads. Ik heb nooit aanwijzingen gevonden dat iets dergelijks bestaat voor downloads. De QOS in de EBS 'ziet' volgens mij helemaal geen downloads.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.