[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.804 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Helaas: fout, en fout :P We zitten hier op 192.168.10/24, en de router reset zichzelf naar 192.168.2/24 (dus ook de dhcp-server gaat in die scope uitdelen).

Vastzetten op mac helpt niet omdat die lijst ook weg is, en de mappings gaan wel degelijk verloren, want ook die lijst is leeg. Zelfs WLAN staat weer aan. Conclusie: KPN pusht (bewust/onbewust/getriggert door de router/geen idee) hun eigen settings terug, waardoor het adres van de router niet meer klopt, de clients totdat hun lease verloopt geen internet meer hebben en de servers al helemaal niet meer bereikbaar zijn (verkeerde adres en geen mappings meer).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:17:
[...]

Grote onzin, het ADSL gedeelte loopt gewoon via Direct ADSL. Username kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn zou moeten werken.
Wat jij wilt :P, maar op andere forums is te lezen dat bij zeer zeer hoge uitzondering soms het wachtwoord werd vrijgegeven om een oud modem te gebruiken voordat de nieuwe erwas.

Even wat geks, sinds dat mijn modem vervangen is heeft mijn usernaam de volgende opbouw MAC@direct-adsl dus 00FE570974FA@direct-adsl (verzonnen waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
stormfly schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:09:
Even wat geks, sinds dat mijn modem vervangen is heeft mijn usernaam de volgende opbouw MAC@direct-adsl dus 00FE570974FA@direct-adsl (verzonnen waarde)
Maakt niet uit. '@direct-adsl' zonder wachtwoord schijnt ook te werken. En user/pass zijn zo openbaar als het maar kan zijn. Niets geheimzinnigs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:01:
[...]
Helaas: fout, en fout :P We zitten hier op 192.168.10/24, en de router reset zichzelf naar 192.168.2/24 (dus ook de dhcp-server gaat in die scope uitdelen).

Vastzetten op mac helpt niet omdat die lijst ook weg is, en de mappings gaan wel degelijk verloren, want ook die lijst is leeg. Zelfs WLAN staat weer aan. Conclusie: KPN pusht (bewust/onbewust/getriggert door de router/geen idee) hun eigen settings terug, waardoor het adres van de router niet meer klopt, de clients totdat hun lease verloopt geen internet meer hebben en de servers al helemaal niet meer bereikbaar zijn (verkeerde adres en geen mappings meer).
Dan verander je in de webinterface het interne IP-adres van de EB toch in wat KPN elke nacht weer pusht? Ben je in ieder geval af van het DHCP probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Jan-E schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:33:
[...]
Dan verander je in de webinterface het interne IP-adres van de EB toch in wat KPN elke nacht weer pusht? Ben je in ieder geval af van het DHCP probleem af.
En op alle servers, en in alle printers, en in de DNS-servers, en... en...

Van ip-range switchen is op een bedrijf toch net wat lastiger dan thuis :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Jan-E schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:33:
[...]
Verander je het subnet toch op de EB naar iets van 255.255.251.0 extra subnet en klaar... KPN veranderd deze bij mij niet.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:43:
[...]
En op alle servers, en in alle printers, en in de DNS-servers, en... en...

Van ip-range switchen is op een bedrijf toch net wat lastiger dan thuis :+
Zoals ik al eerder zei: neem even contact op met KPN. Het sws niet normaal dat je EB het nodig vind om zichzelf elke dag een reset te geven (waardoor dus alle instellingen vanuit de TSM/KPN-site weer geladen worden).

En wat betreft username/password voor je modem/verbinding: Die van het adsl gedeelte (kpn.@direct-adsl / kpn) werkt gewoon. Enige gebruikersnaam/wachtwoord wat je niet zult kijrgen (en wat veel mensen wel graag willen) zijn je SIP gegevens.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Preatorium schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:46:
[...]

Verander je het subnet toch op de EB naar iets van 255.255.251.0 extra subnet en klaar... KPN veranderd deze bij mij niet.
Als je modem een reset geeft (zoals dus bij Paul het geval is) dan worden deze instellingen dus wel veranderd. Zal dus ws niet veel effect hebben.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Vraagje over het opzeggen van IPB: heb ik het nou goed begrepen dat je na een jaar internetplusbellen gewoon per maand kan opzeggen? Ik heb het sinds februari 2006 en wil graag per maart of april 2007 opzeggen omdat dan glasvezel in mijn straat aangeboden wordt (10 euro p/m goedkoper, verbinding tien keer zo snel). Ik kan het nergens vinden en de HD is onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:21:
Ik heb net ontdekt dat als je in hyperterminal een ! toets, dat je dan in de administrator mode komt...
Ik had even haast, maar nu volledige uitleg.

Als je de kabel met de poort verbonden hebt en je zit in hyperterminal, kan je een ! intoetsen en kom je in de administrator-mode. In deze mode is het mogelijk je firmware te updaten. dit verhaal is gebasseerd op de sx551 en niet op de EB dus afwachten maar, maar wat ik aan bootlogs heb gezien komt wel overeen. dus de kans is groot dat dit werkt.

mvg//jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Marbo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:19:
Vraagje over het opzeggen van IPB: heb ik het nou goed begrepen dat je na een jaar internetplusbellen gewoon per maand kan opzeggen? Ik heb het sinds februari 2006 en wil graag per maart of april 2007 opzeggen omdat dan glasvezel in mijn straat aangeboden wordt (10 euro p/m goedkoper, verbinding tien keer zo snel). Ik kan het nergens vinden en de HD is onbereikbaar.
IPB bijft volgens mij alleen op jaarbasis opzegbaar.. Maar dat weet ik niet voor de volle 100% zeker.. Neem anders toch even contact op met de KPN of kijk op de site als je het echt zeker wilt weten...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
net voor kamaraad bezig geweest ipb te herinstaleren.
moest helpdesk hebben nu om 16:05(dikke 2,5 uur!!! gewacht)
medewerker wist me te vertellen 340 mensen nu in de wacht...zucht.

just keep going and going ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:06:
net voor kamaraad bezig geweest ipb te herinstaleren.
moest helpdesk hebben nu om 16:05(dikke 2,5 uur!!! gewacht)
medewerker wist me te vertellen 340 mensen nu in de wacht...zucht.

just keep going and going ;)
Volgens mij heeft kpn het aantal medewerkers verdubbelt. Of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben iets veranderd in de IPB-telefoniecentrale. De tonen die soms rechtstreeks uit de centrale komen i.p.v. uit de Experia klinken een stuk zuiverder, en ik hoor (soms, soms krijg ik alleen stilte...) de informatietoon, toe-duu-diep als ik een niet-bestaand nummer bel. Vroeger was dit altijd de congestietoon (snelle bezettoon). Misschien is dit ook de oorzaak van het probleem dat sommige mensen opeens geen bezettoon meer krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Heb op m'n nieuwe adres op 9 november IPB aangevraagd, kreeg ik vorige week ofzow die EB binnen, tot zover hartstikke netjes. (behalve dat vorige bewoners IRSA punt gesloopt hebben en dat daarvoor nog een monteur moet komen die pas 22 dec kan komen). Vorige week die Speedtouch aan creatief IRSA punt gehangen. Geen internet signaal, wel dsl. Ikke bellen, bleek er nog een niet opgezegde lijn van de vorige bewoners op ons adres te hangen. Niet echt netjes, maar ok, kan gebeuren, wel 5 dagen moeten wachten totdat ze signaal er af gegooid hadden :S.

Nu sinds vrijdag alleen nog maar digitaal signaal op lijn. Maar nu doet nog steeds internet het niet. Dus ik gister weer met HD aan de lijn gehangen. Damn, wat een wachtijden. Na een half uurtje met een heel erg vriendelijke dame aan de lijn gehangen te hebben gaf ze ook nog toe dat het probleem bij de KPN zat. Ik kon geen linesync krijgen volgens haar. Ik zou iig snel teruggebeld worden.

En ja hoor, tegen de avond gisteren al een telefoontje terug. Lag een server uit in Amsterdam, hierdoor zou ik dus geen sync kunnen krijgen. Werd met man en macht aan gewerkt. Nadat die vent opgehangen had zit ik toch nog beetje na te denken, waar de volgende vraag bij me opkwam:
zouden ze al vanaf vorige week vrijdag die server er uit hebben liggen? En dat dan ook niet gemerkt hebben? of heeft hij me met een lulsmoesje afgescheept? :?
Zijn er nog meer mensen met een zelfde soort probleem?

Nog ff wat meer gegevens:
M'n thomsom geeft bij verbindingtest aan dat er vanaf ATM aan dat er een fout zit (error: Kon loopback-cel niet verzenden.). DSL signaal is volgens modem wel goed.

Verder geeft mijn speedtouch de volgende "koppelingsinformatie", is dit goed genoeg? Of zit hier ook iets fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Modulatie:  G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  1.021 / 4.095
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]:   0,00 / 0,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 32,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    12,5 / 24,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   1.880 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   446 / 40
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   2.188 / 6

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis opeens een aantal opties in de cockpit bij administratie. Hier staat alleen mij eigen nummer en geen andere mogelijkheden zoals 084 nummes ed. Iemmand suggesties?

(heb wel pas mijn abbo laten wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:19:
Na het jaar is de opzegtermijn één maand (eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
trinite_t schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:42:
Heb op m'n nieuwe adres op 9 november IPB aangevraagd, kreeg ik vorige week ofzow die EB binnen, tot zover hartstikke netjes. (behalve dat vorige bewoners IRSA punt gesloopt hebben en dat daarvoor nog een monteur moet komen die pas 22 dec kan komen). Vorige week die Speedtouch aan creatief IRSA punt gehangen. Geen internet signaal, wel dsl. Ikke bellen, bleek er nog een niet opgezegde lijn van de vorige bewoners op ons adres te hangen. Niet echt netjes, maar ok, kan gebeuren, wel 5 dagen moeten wachten totdat ze signaal er af gegooid hadden :S.

Nu sinds vrijdag alleen nog maar digitaal signaal op lijn. Maar nu doet nog steeds internet het niet. Dus ik gister weer met HD aan de lijn gehangen. Damn, wat een wachtijden. Na een half uurtje met een heel erg vriendelijke dame aan de lijn gehangen te hebben gaf ze ook nog toe dat het probleem bij de KPN zat. Ik kon geen linesync krijgen volgens haar. Ik zou iig snel teruggebeld worden.

En ja hoor, tegen de avond gisteren al een telefoontje terug. Lag een server uit in Amsterdam, hierdoor zou ik dus geen sync kunnen krijgen. Werd met man en macht aan gewerkt. Nadat die vent opgehangen had zit ik toch nog beetje na te denken, waar de volgende vraag bij me opkwam:
zouden ze al vanaf vorige week vrijdag die server er uit hebben liggen? En dat dan ook niet gemerkt hebben? of heeft hij me met een lulsmoesje afgescheept? :?
Zijn er nog meer mensen met een zelfde soort probleem?

Nog ff wat meer gegevens:
M'n thomsom geeft bij verbindingtest aan dat er vanaf ATM aan dat er een fout zit (error: Kon loopback-cel niet verzenden.). DSL signaal is volgens modem wel goed.

Verder geeft mijn speedtouch de volgende "koppelingsinformatie", is dit goed genoeg? Of zit hier ook iets fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Modulatie:  G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  1.021 / 4.095
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]:   0,00 / 0,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 32,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    12,5 / 24,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   1.880 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   446 / 40
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   2.188 / 6
Dit is nog steeds het signaal van een andere aanbieder denk ik. Dit is een 4/1 verbinding die KPN helemaal niet levert. Zal wel via BBned of BaByXL lopen deze lijn bij een ISP. Dan zou je de instellingen moeten veranderen van je Speedtouch om te proberen of je een IP krijgt op een instelling en van wie dan wel.

Ik vermoed dat KPN je IPB op een andere lijn (ander aderpaar) heeft opgeleverd. Of helemaal niet heeft opgeleverd omdat deze in de weg zit op de lijn wellicht.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Eindelijk doet mijn telefoon het weer. Ze hadden inplaats van het nieuwe MAC adres het oude MAC adres terug gezet....

Internet is ook goed alleen ik heb als ik poorten wil toevoegen en of ik wil alleen al de pagina van "Delen van Spelen & toepassingen" openen dan durt dat soms gigantisch lang. Zolang dat je time outs krijgt. Sterker nog ik kan daarna als hij zo lang durt geen een andere pagina van de Speedtouch meer openen.

Verder heb ik gevraagd waar de DMZ functie zit of iets wat hetzelfde doet. Hij zei dat dat niet ondersteunt werd. Maar toen ik zei van dat moeten jullie toch ondersteunen omdat als ik een pc erachter heb staan en ik wil dat deze geheel open staat op internet of ik wil alleen een software matige firewall draaien dan moet dat toch kunnen? Hij ging hiervan een call maken en ik word erover terug gebeld.

Ik heb achter dat modem gewoon een router zitten die al het verkeer dan ook regelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 19-12-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:38:
[...]

Mooi, bedankt. Dat gaat trouwens nog lastig worden dat (verplicht) telefonisch opzeggen. Ik heb de hele middag de lijn open gehad naar de HD, maar kwam er echt niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:38:
[...]
In de algemene voorwaarden staat het anders: alleen per jaar opzeggen. Dit in tegenstelling tot direct-adsl, waar na het eerste jaar opzeggen per maand mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:21:
Ik heb net ontdekt dat als je in hyperterminal een ! toets, dat je dan in de administrator mode komt...
Dat is inderdaad waar, echter hoe krijg je de EB zover dat ie commando's accepteerd in de serial console??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:25:
[...]

Dat is inderdaad waar, echter hoe krijg je de EB zover dat ie commando's accepteerd in de serial console??
Staat je echo wel aan / zie je wat als je wat in toetst wellicht kun je een andere terminal emulator gebruiken
hyperterminal is wel een van de mindere emulators

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

===========================================================

TI ADSL AR7300 Loader 0.71.4 build Oct 18 2005 11:13:40

Broad Net Technology, INC.

ESS ES29LV160D bottom boot 16-bit mode found...........(hier moet je ! intoetsen)

Copying boot params.....DONE

Flash Checking Passed.

Unzipping web at 0x94f30000 ... [LZMA] done

Unzipping code at 0x94000000 ... [LZMA] done

dit heb ik ook gevonden:

================================================== =========
TI ADSL AR7300 Loader 0.67.3 build Sep 15 2004 17:03:49
================================================== =========
Flash not found

Press any key to enter command mode ...
Flash Checking Passed.

Unzipping web at 0x94f30000 ... done
Unzipping code at 0x94000000 ... done
In C_Entry() function ...
install_exception
sys_irq_init() ...
Set GPIO
Reset USB and VP140 module ...
##### _ftext = 0x94000000
##### _fdata = 0x94345120
##### __bss_start = 0x9439C300
##### end = 0x9545847C
##### Backup Data from 0x94345120 to 0x9547847C~0x954CF65C len 356832
[INIT] System Log Pool startup ...
[INIT] MTinitialize ..
userclk_init() ... .................................................etc.

Wat opvalt is dat ie zegt: "Flash not found" Ik ga niet vertellen wat dit miss. wel eens zou kunnen inhouen, dat kunnen jullie zelf wel. :D (hier ging het de vorige keer mis...)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 19:55 . Reden: IK denk dat dit trouwens beter verderkan in een appart topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Weet iemand eigenlijk wat er aan de hand is met de mailserver van kpnplanet?
De pop server geeft regelmatig foutmeldingen in outlook en mail wordt soms met een vertraging van enkele uren pas doorgestuurd.

Gelukkig gebruik ik dit emailadres alleen voor meldingen van kpn, maar als dit m'n normale adres zou zijn zou het echt onacceptabel zijn.

Gezien de meldingen in dit topic denk ik echter dat ik voornamelijk blij moet zijn. :)
Internet werkt (nu) altijd goed en ook geen problemen (meer) met bellen.

Misschien heeft iemand er nog wat aan hier:
Ik heb de software versie 1.40c waar veel over wordt geklaagd. Ik had ook last van niet kunnen bellen en zeer trage internetverbinding. In de logs zag ik dat dit voornamelijk leek te worden veroorzaakt door udp floods (veroorzaakt door bijv torrent progsels). Om deze reden heb ik gewoon een regel toegevoegd aan de firewall waarbij geen enkele client een udp verbinding mag openen tenzij ik toegang heb gegeven.
Nadat ik dit heb gedaan kan ik moeiteloos torrents downloaden (globale verbindingen wel beperkt), heb ik nooit last van trage/wegvallende internetverbinding en ook geen problemen meer met bellen (niet meer onbereikbaar zijn).

Misschien stond het al in dit topic, maar beter 2x dan niet in zo'n geval.

Softwareversie 1.40c lijkt dus een groot probleem met udp te hebben.

Doe er je voordeel mee, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Sinds de update naar Firware 1.40 gaat zeker 5 x per dag de telefoon 1x over.
Ik zag dat de systeemtijd en datum van de EB 1 januari 2003 aangeeft, ook na rebooten.
Zou dit effect hebben op het telefoniegedeelte?

System uptime: 0:00:02:16
System time: 01.01.2003 00:02:16
Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55)
Bootcode version: 0.71.5
ADSL driver version: 06.00.04.107B
Wireless driver version: 4.1.2.56
Hardware version: Gigaset SX552

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Jan-E schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:17:
[...]
In de algemene voorwaarden staat het anders: alleen per jaar opzeggen. Dit in tegenstelling tot direct-adsl, waar na het eerste jaar opzeggen per maand mogelijk is.
Ja, ik heb de algemene voorwaarden gevonden, het staat er inderdaad in, ik meende me ook ziets te herinneren. Pff, toch maar weer even proberen te bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Marbo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:39:
[...]

Ja, ik heb de algemene voorwaarden gevonden, het staat er inderdaad in, ik meende me ook ziets te herinneren. Pff, toch maar weer even proberen te bellen met ze.
Om precies te zijn staat er dat je een maand voor het einde van je contractsperiode moet opzeggen. Wat de contractsperiode precies is word echter nergens gezegd. In de meeste gevallen zal dit een jaar zijn (sommige hetnet abo's gaan echter weer per 2 jaar). Wat er echter na dit eerste jaar gebeurt staat dan weer nergens vermeld.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:26:
Outlook express
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Outlook 2003
Bij taak pop.kpnplanet.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x80042108) opgetreden:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Hij gaat lekker... :+ soms wel, soms niet.....
Problemen met de pop server duren nu al meer dan een week. KPN-ers, is dit bekend en wanneer wordt dit opgelost (lijkt me een capaciteitsprobleem van de server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

m-snel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:46:
[...]

Problemen met de pop server duren nu al meer dan een week. KPN-ers, is dit bekend en wanneer wordt dit opgelost (lijkt me een capaciteitsprobleem van de server).
Afgezien dat dat de mailserver onbereikbaar is, ik nog nooit een mailtje verstuurd heb en het spamfilter op hoog staat: ZIT MIJN MAILBOX VOL MET SPAM :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Forwarden naar mijn reguliere mailbox wil niet, dus moet ik die pret :) box wel gebruiken.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgb
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

ISDN Experiabox plotseling gereset

Vandaag of gisteren is mjin Experiabox plotseling gereset. En wel op zo'n manier dat een aantal instellingen veranderd waren, waaronder mijn wachtwoord!!
Dit is op zeker niet gebeurd door de resetknop op de Experiabox en ook hebben we geen last gehad van stroomuitval.
De firmware versie is nog steeds: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)

Was dit een poging van KPN om onderhoud te plegen op mijn Experiabox? En gebeurt dit bij meer mensen?

Omdat na zo’n reset de Experiabox z’n (WIFI) instellingen bij KPN vandaan haalt, moeten je instellingen op Mijn KPN (of hoe die pagina van Internetplusbellen ook mag heten) dus wel altijd bijgewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:40:
[...]

Mooi, bedankt. Dat gaat trouwens nog lastig worden dat (verplicht) telefonisch opzeggen. Ik heb de hele middag de lijn open gehad naar de HD, maar kwam er echt niet door.
Schriftelijk aangetekend, is misschien veiliger.

Ze raken nog wel eens een brief kwijt (ook eigen ervaring)

Daarna als alles is opgezegd blijven ze vrolijk incasseren, dus trek ook direct de machtiging in bij je bank.

Net nog even de voorwaarden zoals vermeld op de site van kpn, er staat dat de overeenkomst telkens stilzwijgend met een jaar wordt verlengd.

Dit is in tegenstelling van wat ze bij mij hebben gedaan, nl. een maand opzegtermijn in acht genomen.
Misschien wilden ze me echt niet meer als klant >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:21
cgb schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:25:
ISDN Experiabox plotseling gereset

Vandaag of gisteren is mjin Experiabox plotseling gereset. En wel op zo'n manier dat een aantal instellingen veranderd waren, waaronder mijn wachtwoord!!
Dit is op zeker niet gebeurd door de resetknop op de Experiabox en ook hebben we geen last gehad van stroomuitval.
De firmware versie is nog steeds: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)

Was dit een poging van KPN om onderhoud te plegen op mijn Experiabox? En gebeurt dit bij meer mensen?

Omdat na zo’n reset de Experiabox z’n (WIFI) instellingen bij KPN vandaan haalt, moeten je instellingen op Mijn KPN (of hoe die pagina van Internetplusbellen ook mag heten) dus wel altijd bijgewerkt zijn.
Dat was bij mij een paar dagen geleden ook het geval. Alle instellingen naar default! Ik had het ip adres aangepast, Wifi uit, DHCP uit, paar poorten open. Alles weg, zomaar overdag. Ik had opeens geen 'internet' meer daar het ip adres weer 192.168.2.1 was. Gelukkig had ik een backup die ik terug kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:54:

TI ADSL AR7300 Loader 0.71.4 build Oct 18 2005 11:13:40

ESS ES29LV160D bottom boot 16-bit mode found...........(hier moet je ! intoetsen)

Flash Checking Passed.

Unzipping web at 0x94f30000 ... [LZMA] done

Unzipping code at 0x94000000 ... [LZMA] done
Heb ik al een paar keer gedaan, krijg geen menu/submenu te zien zoals in de sx541.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
--DIT IS UIT EEN BOOT VAN EEN SX541 GEEN EB !!!
======================
[u] Upload to Flash
[E] Erase Flash
[G] Run Runtime Code
[M] Upload to Memory
[R] Read from Memory
[W] Write to Memory
[T] Memory Test
[Y] Go to Memory
[A] Set MAC Address
[#] Set Serial Number
[V] Set Board Version
[H] Set Options
[P] Print Boot Params
======================

Ook de functies na volledige boot werken niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

------------------------------------------------------
You can now press:
shift-0: to enable debug
shift-9: to enable config
shift-8:to start telnet console
ENTER : show this help

waarbij de [SHIFT] opties natuurlijk heel aantrekkelijk zijn ;)

Terminal consoles die ik gebruik:
- Termite
- Indigo terminal emulator
- Hyperterminal (laat ik liever links liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen om IPB via Planet te gaan nemen, alleen weet ik nog niet of het een verstandige keuze zal zijn gezien de negatieve berichten die ik hier lees O-)

Maar mijn vraag is (als ik het ga nemen) heeft iemand al ervaring met de EB Thompson SpeedTouch 780 en het programma eMule, draait dit probleemloos en is er een HOGE ID te behalen?

Ik gebruik eMule al zo'n 4 jaar en heb nooit problemen ondervonden met mijn huidige SpeedTouch 510, waarbij ik wel 2 NAPT regels TCP 4662 en UDP 4672 heb moeten maken om die HOGE ID te kunnen krijgen!

Ook heb ik in mijn bekabeld netwerk een Linksys USB printserver hangen, zijn hier al door iemand ervaringen mee ondervonden met de nieuwe EB ST780

Kan iemand mij bevestigen of je inderdaad een ander vast IP adres krijgt bij IPB
Ik ben al 6 jaar klant bij Planet en sindsdien heb ik een vast IP adres, en zou dit IP adres graag zo willen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:06:
Ik had ongeveer hetzelfde na het bezoeken van .exe-bestanden in de cgi-bin map van de EB.
Ik kreeg alleen maar het inlogscherm. Zelfs na het invoeren van het juiste wachtwoord, keerde hij terug naar het loginscherm.
Ik heb nu hetzelfde, terwijl ik na het bezoeken van de .exe bestanden in de cgi-bin map nog wel de webinterface kon bezoeken. Is het een nieuwe kwaal van de EB?
Ik heb een hard-reset uitgevoerd, want uit- en aanzetten, met een pauze van 20 seconden, hielp niet.
daarna heb ik de BACKUP.BIN ge-upload, en alles werkt weer perfect.
Na die harde reset kon je dus weer in de webinterface?

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 20-12-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:16:
Ik ben ook aan het overwegen om IPB via Planet te gaan nemen, alleen weet ik nog niet of het een verstandige keuze zal zijn gezien de negatieve berichten die ik hier lees O-)

Maar mijn vraag is (als ik het ga nemen) heeft iemand al ervaring met de EB Thompson
SpeedTouch 780
en het programma eMule, draait dit probleemloos en is er een HOGE ID te behalen?

Ik gebruik eMule al zo'n 4 jaar en heb nooit problemen ondervonden met mijn huidige SpeedTouch 510, waarbij ik wel 2 NAPT regels TCP 4662 en UDP 4672 heb moeten maken om die HOGE ID te kunnen krijgen!
Zover ik weet is er in de ST780 wel het 1 en ander in te stellen, ook kwa game&application sharing, maar of het 100% werkt durf ik niet te zeggen. Toevallig mensen met een ST780 hier?
Kan iemand mij bevestigen of je inderdaad een ander vast IP adres krijgt bij IPB
Ik ben al 6 jaar klant bij Planet en sindsdien heb ik een vast IP adres, en zou dit IP adres graag zo willen houden
Ik kan je garanderen dat je een ander IP adres krijgt. Je gaat namelijk van een Planet lijn naar een KPN lijn, met een andere iprange.Zijn wel vaste ip adressen (althans, nog nooit ergens gehoord dat een @direct-adsl ip gewijzigd is)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
m-snel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:46:
[...]

Goh, zijn daar nu ook al problemen mee?

Zelf maak ik nu serieus gebruik van mijn mail account van IPB (kpnplanet). Moet zeggen dat het goed werkt, maar ben al wel 2x m'n mail adres "kwijt" geraakt (niet meer kunnen poppen). Na 2 dagen werkte het weer (na bellen met de helpdesk) maar de mail die in die tussentijd werd verstuurd werd niet gebounced maar heb het ook niet mogen ontvangen.
Slecht en brak dus. Een pop server is natuurlijk ook een "nieuwe" dienst.
Zelfs Wanadoo levert betere kwaliteit dan KPN tot nu toe. Ze gebruiken dan ook MS Exchange (een beetje ISP gebruikt net als de rest van de wereld Postfix) als mailserver, misschien dat het daar mee te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 20-12-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
hier ook een probleem met de mailserver pop.kpnplanet.nl. Ik heb de siemens eb en nadat kpn de nieuwe firmware erin heeft gepompt wordt er geen mail meer ontvangen; versturen kan na wat moeite wel. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen; Heb een draadloze verbinding en draai onder windows xp home sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
fv12 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:47:
hier ook een probleem met de mailserver pop.kpnplanet.nl. Ik heb de siemens eb en nadat kpn de nieuwe firmware erin heeft gepompt wordt er geen mail meer ontvangen; versturen kan na wat moeite wel. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen; Heb een draadloze verbinding en draai onder windows xp home sp2.
Wat betreft die nieuwe firmware, je zou daar een heel goed punt kunnen hebben als ik de melding in outlook expres bekijk: "Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E"

Als ik op die foutcode google is/wordt de poort afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:47:
[...]

IPB bijft volgens mij alleen op jaarbasis opzegbaar.. Maar dat weet ik niet voor de volle 100% zeker.. Neem anders toch even contact op met de KPN of kijk op de site als je het echt zeker wilt weten...
Op mijn order bevestiging (gekregen bij de Primafoon) staat dat het hele spul per MAAND opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:33:
[...]
Na die harde reset kon je dus weer in de webinterface?
JA, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Heb nu de speedtouch en bittorent werkt na wat klooien vlekkeloos. Je hebt inderdaad een mogelijkheid van simpel applicaties / games toekennen. Echter om de een of andere mannier hangt deze na 2 poorten toe te voegen. Daarna kun je een aan en uit doen en weer 2 a 3 poorten doen. Het werkt wel erna. En gaat ook best wel snel. Emule heeft een buurman van me en mja het gaat extreem hoge ID haalt hij niet maar zeker geen lage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een Siemens EB met 1.40.9, emailen werkt op alle 5 aliassen (2 mailboxen). Het is dus niet een structureel firmwareprobleem als je niet kunt emailen. Telefonieproblemen heb ik tijdelijk omzeild door in uTorrent DHT scraping maar uit te zetten.... Werkte onder 1.38.6 wel feilloos.
Heb er een melding bij laten maken bij 2e lijns, ik ga hier niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik de mogelijkheid heb om op te zeggen, zeg ik op. Nu alleen nog op zoek naar een vervanger. XS4ALL lijkt interessant met hun XS4ALL only abbo; echter lijkt solcon me ook wel wat. Als derde optie heb ik nog @Home met het alles-in-een pakket. Moeilijk, dat kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
\o/ Het modem reset steeds vaker...

Ik heb gisteren de helpdesk gebeld, schijnbaar had ik een verkeerd nummer (ik had de telefoniehelpdesk ipv IPB ofzo) maar die meneer had het ticket maar vast ingevuld en zou me doorverbinden met de goede afdeling.
Daar kwam hij vrijwel meteen op terug, want de wachtrij was 10+ minuten, hij achtte het slimmer als ik op een ander tijdstip terug zou bellen.

Goed, zojuist de 2e reset van vandaag, dus ik maar weer bellen. Maar helaas, er is al een ticket dus meneer (een andere, van de "goede" afdeling dit keer) blieft me verder niet te helpen, wil me de status van het ticket niet eens mededelen. Ik heb maar te wachten...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Voor de mensen met een Thomson modem is dit een interessant artikel betreffende storingen:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=788942/sc=d5f31d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Heb een mooi lijstje gevonden om specifiek te portforwarden wat prima werkt voor de EB Thomson:

http://www.portforward.co.../SpeedTouch716WLindex.htm

Hou er rekening mee dat de router kan hangen na het toevoegen van poorten. Dan even uit en aan, klaar. Schijnt (zo te lezen hier) wel een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
Gisteravond had ik ook last maar het schijnt (gelukkig) bekend te zijn.
Onderwerp: Storing e-mail ontvangen KPN InternetPlusBellen
Tijdstip Melding: 19-12-2006 21:29
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kunt u in sommige gevallen problemen ervaren bij het ophalen van uw e-mail. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

[ Voor 10% gewijzigd door W.Wonderland op 20-12-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 09-09 14:44
Ik heb geen last van dat emailprobleem (m'n server (fetchmail) POP'ed elke minuut en heb geen storingen gehad).
Ik ben sowieso aardig storingsvrij sinds 10 december over de hele IPB linie.

Ik heb nog steeds firmware 1.38 en de box heeft inmiddels een uptime van 28 dagen, geen resets. Ik hoop 1.40 ook niet te ontvangen, kan me ook niet voorstellen waarom sommigen graag de update willen? :?
Ik download ook regelmatig bittorrents (via de Linux CLI) maar cap dan de upload wel op 35kb (52 totaal te besteden). Kan dan nog gewoon bellen/gebeld worden.

Ik raad iedereen aan om elk probleem waarvan de oorzaak bij KPN ligt, te registreren en precies bij te houden wat het jou kost om het op te lossen en wat de kosten zijn die het probleem tot gevolg heeft.
Op het moment dat het probleem opgelost is, een brief maken + kostenspecificatie en deze sturen naar KPN Klantenreacties. Dit consequent doen voor alle problemen. De kostenspecificatie zo volledig mogelijk maken, dus ook geld vragen voor onbereikbaarheid en bellen met de GSM, en daarnaast de tijd die je aan de helpdesk besteed ook terugvragen (ik heb hiervoor 15 tot 20 euro per uur gerekend).

Ik heb op dit moment 3 procedures lopen. Als iedereen dit doet zal het druk worden voor KPN, maar zullen ze zich ook realiseren dat IPB meer kost dan het oplevert. Neem geen genoegen met de helft van de abbo kosten voor een x aantal maanden, of dat soort "tegemoetkomingen".
De verandering voor wat betreft de helpdeskgesprekskosten is hier een gevolg van; KPN ziet in dat het op die manier geld aan het rondpompen is (klanten vragen deze kosten toch terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:06:
Ik heb geen last van dat emailprobleem (m'n server (fetchmail) POP'ed elke minuut en heb geen storingen gehad).
Ik ben sowieso aardig storingsvrij sinds 10 december over de hele IPB linie.

Ik heb nog steeds firmware 1.38 en de box heeft inmiddels een uptime van 28 dagen, geen resets. Ik hoop 1.40 ook niet te ontvangen, kan me ook niet voorstellen waarom sommigen graag de update willen? :?
Ik download ook regelmatig bittorrents (via de Linux CLI) maar cap dan de upload wel op 35kb (52 totaal te besteden). Kan dan nog gewoon bellen/gebeld worden.

Ik raad iedereen aan om elk probleem waarvan de oorzaak bij KPN ligt, te registreren en precies bij te houden wat het jou kost om het op te lossen en wat de kosten zijn die het probleem tot gevolg heeft.
Op het moment dat het probleem opgelost is, een brief maken + kostenspecificatie en deze sturen naar KPN Klantenreacties. Dit consequent doen voor alle problemen. De kostenspecificatie zo volledig mogelijk maken, dus ook geld vragen voor onbereikbaarheid en bellen met de GSM, en daarnaast de tijd die je aan de helpdesk besteed ook terugvragen (ik heb hiervoor 15 tot 20 euro per uur gerekend).

Ik heb op dit moment 3 procedures lopen. Als iedereen dit doet zal het druk worden voor KPN, maar zullen ze zich ook realiseren dat IPB meer kost dan het oplevert. Neem geen genoegen met de helft van de abbo kosten voor een x aantal maanden, of dat soort "tegemoetkomingen".
De verandering voor wat betreft de helpdeskgesprekskosten is hier een gevolg van; KPN ziet in dat het op die manier geld aan het rondpompen is (klanten vragen deze kosten toch terug).
Hoewel ik hier volledig mee instem, heb ik simpelweg de tijd niet om alles zo precies te specificeren. Heb KPN inmiddels al wel een nette brief gestuurd met daarin een laatste herinnering; bij uitblijven van reactie zou ik de incasso uit handen geven aan een incassobureau. Plotsklaps bleek KPN wel in staat te reageren! Hoewel mijn probleem nog steeds niet opgelost is; hebben ze wel heel precies gespecificeerd wanneer ik mijn geld terug kan verwachten (i.v.m. onterechte berekende gesprekskosten). Mocht KPN deze afspraak wederom niet nakomen gaat er een breifje richting KPN en een incassobureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:40:
[Webinterface niet meer bereikbaar, ging telkens terug naar loginscherm, werkt een harde reset? ...]
JA, zonder problemen.
OK, dat was dus bij mij uiteindelijk ook nodig. Daarbij deden zich een paar interessante zaken voor.

Na de eerste harde reset volgde geen extra rebootcyclus en kwam het VoIP-lampje niet op.

Na de tweede harde reset volgde wel een extra reboot en ging het VoIP-lampje branden. Maar wat bleek: 2 VoIP accounts, 2 registered. Dat is er 1-tje voor de beeldtelefoon (die ik niet heb) en 1-tje voor de interne SIP-server. Dus mijn EB stelt me nu in staat van Tel 1 (101) naar Tel 2 (102) te bellen, maar verder dan dat kom ik niet. Briljant.

Ik had een oude backup.bin (van juli 2006), maar kon die niet laden: file verification failed. Dus ook mijn XS4ALL VoIP account, dat ik in Tel 2 gefrommeld had, is nu pleite.

Dus wat doet een mens dan: men pakke zijn X-Lite, zet die even op zijn 020-nummer en belt vervolgens *21*mijnmobiel#. Want doorschakelen van mijn 020-nummer via Mijn KPN lukt op die stroopsite dus niet.

Vanavond of morgenochtend maar eens met een headsetje via mijn 020 IPB-nummer dat gratis 0800 nummer bellen om ze dit weer recht te laten breien })

De moraal van het verhaal: maak eerst een nieuwe backup.bin voordat je een harde reset uitvoert. Als je tenminste nog in de webinterface komt...

PS. Heeft iemand nog een goed ADSL VoIP modem (Annex A) in de aanbieding, waar ik dan mijn IPB en XS4ALL account weer kan invoeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:46:
PS. Heeft iemand nog een goed ADSL VoIP modem (Annex A) in de aanbieding, waar ik dan mijn IPB en XS4ALL account weer kan invoeren? ;)
Op de een of andere manier werkt dat niet, want mijn SpeedTouch 716 werkt niet terwijl bijv. X-Lite wel werkt. Hoewel de SpeedTouch wel het VoIP account registreert en de telefoon ook overgaat als er gebeld wordt en je ook een kiestoon krijgt, is het erg stil aan beide zijden bij een gesprek (je hoort simpelweg niks). Misschien is de SpeedTouch wel gewoon 'brak' of moet ik het gewoon nog eens met de nieuwste firmware proberen, maar ik denk niet dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:46:
[...]
OK, dat was dus bij mij uiteindelijk ook nodig. Daarbij deden zich een paar interessante zaken voor.

Na de eerste harde reset volgde geen extra rebootcyclus en kwam het VoIP-lampje niet op.

Na de tweede harde reset volgde wel een extra reboot en ging het VoIP-lampje branden. Maar wat bleek: 2 VoIP accounts, 2 registered. Dat is er 1-tje voor de beeldtelefoon (die ik niet heb) en 1-tje voor de interne SIP-server. Dus mijn EB stelt me nu in staat van Tel 1 (101) naar Tel 2 (102) te bellen, maar verder dan dat kom ik niet. Briljant.

Ik had een oude backup.bin (van juli 2006), maar kon die niet laden: file verification failed. Dus ook mijn XS4ALL VoIP account, dat ik in Tel 2 gefrommeld had, is nu pleite.

Dus wat doet een mens dan: men pakke zijn X-Lite, zet die even op zijn 020-nummer en belt vervolgens *21*mijnmobiel#. Want doorschakelen van mijn 020-nummer via Mijn KPN lukt op die stroopsite dus niet.

Vanavond of morgenochtend maar eens met een headsetje via mijn 020 IPB-nummer dat gratis 0800 nummer bellen om ze dit weer recht te laten breien })

De moraal van het verhaal: maak eerst een nieuwe backup.bin voordat je een harde reset uitvoert. Als je tenminste nog in de webinterface komt...

Ik heb wel eens een tijdje geëxperimenteerd met het weglaten van de EB (heb ook tijden geleden mijn inloggegevens weten te bemachtigen) en daarvoor een Fritz!Box in de plaats te zetten, zodat ik mijn ISDN-centrale weer kon gebruiken. In het begin werkt het prima, maar na een paar dagen krijg ik geen inkomende oproepen meer (nog wel Registriert ;)) en uitbellen geeft 403 Forbidden. Er lijkt toch een of andere vreemde beveiliging op de geografische nummers te zitten. Zodra ik mijn EB dan weer aansloot werkte het direct.

Een andere slimme constructie is natuurlijk: je haalt de EB weg. Je vraagt een 084-nummer met BelOnbeperkt aan en je laat je geografische nummer omzetten naar het gratis standaardabonnement. Je *21't je geografische nummer naar je 084-nummer en klaar, geen EB meer nodig. Je zet dan gewoon je 084-nummer in welk modem je maar wilt. Het enige probleem is dat je 084-nummer op de nummerweergave van anderen verschijnt, maar je bent nog wel gewoon bereikbaar op je geografische nummer.

Ik zit er erg over te denken om dit te doen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:50:
Ik heb wel eens een tijdje geëxperimenteerd met het weglaten van de EB (heb ook tijden geleden mijn inloggegevens weten te bemachtigen) en daarvoor een Fritz!Box in de plaats te zetten, zodat ik mijn ISDN-centrale weer kon gebruiken. In het begin werkt het prima, maar na een paar dagen krijg ik geen inkomende oproepen meer (nog wel Registriert ;)) en uitbellen geeft 403 Forbidden. Er lijkt toch een of andere vreemde beveiliging op de geografische nummers te zitten. Zodra ik mijn EB dan weer aansloot werkte het direct.
Ik had vanochtend ook eerst een '403 Forbidden', want ik had mijn X-Lite op 'register: never' staan vanwege een testje onlangs op een KPN Hotspot. 'Register: default' bracht ook nog geen oplossing, 'register: allways' wel. Dus ik vermoed dat je gewoon om de zoveel tijd opnieuw moet aanmelden bij de SIP-server. De EB zal dat waarschijnlijk automatisch doen. De Fritz!Box moet je misschien een zetje geven.
Een andere slimme constructie is natuurlijk: je haalt de EB weg. Je vraagt een 084-nummer met BelOnbeperkt aan en je laat je geografische nummer omzetten naar het gratis standaardabonnement. Je *21't je geografische nummer naar je 084-nummer en klaar, geen EB meer nodig. Je zet dan gewoon je 084-nummer in welk modem je maar wilt. Het enige probleem is dat je 084-nummer op de nummerweergave van anderen verschijnt, maar je bent nog wel gewoon bereikbaar op je geografische nummer.

Ik zit er erg over te denken om dit te doen, overigens.
Hmm, geen slecht idee. Zou een *61* naar mijn mobiel nog werken als het 020-nummer eerst is doorgeschakeld naar mijn 084-nummer?

Overigens staat onder mijn beeldscherm ook nog een zogenaamde 'doorkiezer': inbellen op de ene lijn en automatisch uitbellen via de andere lijn. Indertijd voor 5 euro op de kop getikt omdat KPN in het begin nog de toezegging had gedaan dat tzt het bellen naar 5 mobiele nummers gratis zou worden. Nooit meer wat van gehoord. Maar ik zit soms nog wel eens aan een slimme toepassing van dat ding te denken.

Overigens: toen ik mijn 'exposed host' en portforwards nog niet opnieuw ingeklopt had en dacht te surfen naar mijn webservertje (zie links) volgde een redirect naar /gigaset_http/ die uiteraard niet bestond. Toch de eerste tekenen dat ze werken aan een webserver in de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:02:
[...]
Op de een of andere manier werkt dat niet, want mijn SpeedTouch 716 werkt niet terwijl bijv. X-Lite wel werkt. Hoewel de SpeedTouch wel het VoIP account registreert en de telefoon ook overgaat als er gebeld wordt en je ook een kiestoon krijgt, is het erg stil aan beide zijden bij een gesprek (je hoort simpelweg niks). Misschien is de SpeedTouch wel gewoon 'brak' of moet ik het gewoon nog eens met de nieuwste firmware proberen, maar ik denk niet dat het gaat werken.
Ik vermoed dat die ST716 brak is. Want technisch maakt het natuurlijk geen snars uit of een stuk software zoals X-Lite zich aanmeldt bij de SIP-server of dat de firmware van de SpeedTouch dat doet. De SIP-server merkt niet eens het verschil als beide hetzelfde protocol gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:11:
[...]
Ik had vanochtend ook eerst een '403 Forbidden', want ik had mijn X-Lite op 'register: never' staan vanwege een testje onlangs op een KPN Hotspot. 'Register: default' bracht ook nog geen oplossing, 'register: allways' wel. Dus ik vermoed dat je gewoon om de zoveel tijd opnieuw moet aanmelden bij de SIP-server. De EB zal dat waarschijnlijk automatisch doen. De Fritz!Box moet je misschien een zetje geven.
Heb nog een Sipura waar je de register-tijd aan kan veranderen, misschien kan ik die gebruiken. Jammer dan van dat ISDN. :P
[...]
Hmm, geen slecht idee. Zou een *61* naar mijn mobiel nog werken als het 020-nummer eerst is doorgeschakeld naar mijn 084-nummer?
Tuurlijk, maar dan moet je de *61 invoeren bij je 084-nummer, niet bij je 020-nummer.
Overigens staat onder mijn beeldscherm ook nog een zogenaamde 'doorkiezer': inbellen op de ene lijn en automatisch uitbellen via de andere lijn. Indertijd voor 5 euro op de kop getikt omdat KPN in het begin nog de toezegging had gedaan dat tzt het bellen naar 5 mobiele nummers gratis zou worden. Nooit meer wat van gehoord. Maar ik zit soms nog wel eens aan een slimme toepassing van dat ding te denken.
Hah, dat weet ik nog. Denk niet dat dát er nog van gaat komen... Voorlopig laat ik de KPN-centrale lekker het doorschakelen regelen, vanwege de beperkte upstream bij Het Net.

Trouwens, is het doorschakelen van een geografisch nummer naar een eigen 084-nummer ook gratis bij Het Net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:17:
[...]
Ik vermoed dat die ST716 brak is. Want technisch maakt het natuurlijk geen snars uit of een stuk software zoals X-Lite zich aanmeldt bij de SIP-server of dat de firmware van de SpeedTouch dat doet. De SIP-server merkt niet eens het verschil als beide hetzelfde protocol gebruiken.
Welk protocol gebruikt X-Lite? Wellicht lukt het wel mits ik gebruik maak van het juiste protocol want dat zou wel de stilte kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Vermoedelijk niet, dan zou je die *61* op je 084 moeten zetten; gesprekken worden namenlijk direct hiernaartoe doorgeschakeld, dit gaat voor alle overige doorschakelingen...

edit:
Beter reageer ik sneller :P

[ Voor 5% gewijzigd door Foamy op 20-12-2006 16:38 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
bjck schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:10:
[...]

Dit is nog steeds het signaal van een andere aanbieder denk ik. Dit is een 4/1 verbinding die KPN helemaal niet levert. Zal wel via BBned of BaByXL lopen deze lijn bij een ISP. Dan zou je de instellingen moeten veranderen van je Speedtouch om te proberen of je een IP krijgt op een instelling en van wie dan wel.

Ik vermoed dat KPN je IPB op een andere lijn (ander aderpaar) heeft opgeleverd. Of helemaal niet heeft opgeleverd omdat deze in de weg zit op de lijn wellicht.
Dan zou ik het dus moeten proberen op het oranje-witte aderpaar ipv het blauw-rode? Enneh, welke is dan "blauw", en welke is dan "rood"? IRSA punt is toch nog f*cked up, dus ff paar draadjes knopen is niet zo'n probleem. (heb over dit aderpaar wel al vaste lijn gehad (analoog), van de vorige bewoners. dat was gewoon kpn volgens helpdesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over X-lite.
Dit zou een mooie vervanging kunnen zijn voor MOT, maar wat zijn precies de instellingne?
Ik heb al een password ingesteld voor mijn 084-nummer op Mijn KPN.

Ik heb al een beetje zitten experimenteren met X-Lite, maar kon tot nu toe alleen uit-bellen.

EDIT:
Ik heb het al gevonden:
moest register op always zetten.

Hoe kan ik ringtones toevoegen aan x-lite?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:50: [...] Ik heb wel eens een tijdje geëxperimenteerd met het weglaten van de EB (heb ook tijden geleden mijn inloggegevens weten te bemachtigen)
Ben benieuwd of dat nog steeds mogelijk is en hoe!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:36:
[...]

Ben benieuwd of dat nog steeds mogelijk is en hoe!?
Dat was een ander truucje dan Jan-E had gebruikt, en alleen mogelijk als je ISDN had gehad.
Je moest naar de pagina gaan waarop je telefoonnummers in je EB kon toewijzen. Dan moest je je EB een reset geven, en snel Telnet openen (om de één of andere reden stond die dan open). Dan wisselde je op die pagina de telefoonnummers op de telefoonpoorten om en drukte je op Verzenden, en dan laadde hij gewoon je telefoniegegevens in je EB terwijl hij nog open stond. Tadaa :)

Maarja, Telnet staat volgensmij helemaal dicht sinds KPN TR69 gebruikt voor het beheer van alle EB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:36:
Vraagje over X-lite.
Dit zou een mooie vervanging kunnen zijn voor MOT, maar wat zijn precies de instellingen?
Displayname: jetelnummer
Username: jetelnummer
Authorization User: jetelnummer
Password: hadjegedroomd
Domain/realm: 213.75.12.whatever
SIP Proxy: 213.75.12.whatever
(...)
Register: Always

213.75.12.whatever en je wachtwoord haal je van Mijn KPN. En misschien moet je her en der 213.75.12.whatever:5071 schrijven als je op een andere poort zit dan 5060.

Mijn X-Lite gebruikt G711u en G711a.

PS voor Edmund's startpost: je poortnummer kun je dus vinden bij je 084 instellingen op Mijn KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Nu online
Jan-E schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:14:
[...]
Displayname: jetelnummer
Username: jetelnummer
Authorization User: jetelnummer
Password: hadjegedroomd
Domain/realm: 213.75.12.whatever
SIP Proxy: 213.75.12.whatever
(...)
Register: Always

213.75.12.whatever en je wachtwoord haal je van Mijn KPN. En misschien moet je her en der 213.75.12.whatever:5071 schrijven als je op een andere poort zit dan 5060.

Mijn X-Lite gebruikt G711u en G711a.

PS voor Edmund's startpost: je poortnummer kun je dus vinden bij je 084 instellingen op Mijn KPN.
Met de huidige x-lite kun je ook het video gedeelte gebruiken i.c.m. je 084 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:48:
[...]

Dat was een ander truucje dan Jan-E had gebruikt, en alleen mogelijk als je ISDN had gehad.
Je moest naar de pagina gaan waarop je telefoonnummers in je EB kon toewijzen. Dan moest je je EB een reset geven, en snel Telnet openen (om de één of andere reden stond die dan open). Dan wisselde je op die pagina de telefoonnummers op de telefoonpoorten om en drukte je op Verzenden, en dan laadde hij gewoon je telefoniegegevens in je EB terwijl hij nog open stond. Tadaa :)

Maarja, Telnet staat volgensmij helemaal dicht sinds KPN TR69 gebruikt voor het beheer van alle EB's.
Voor wie wil weten wat TR69 inhoud, kijk dan even onder deze link http://www.birds-eye.net/definition/t/tr69-dsl_forum.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:29:
[...]

Heb ik al een paar keer gedaan, krijg geen menu/submenu te zien zoals in de sx541.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
======================
[u] Upload to Flash
[E] Erase Flash
[G] Run Runtime Code
[M] Upload to Memory
[R] Read from Memory
[W] Write to Memory
[T] Memory Test
[Y] Go to Memory
[A] Set MAC Address
[#] Set Serial Number
[V] Set Board Version
[H] Set Options
[P] Print Boot Params
======================

Ook de functies na volledige boot werken niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8

------------------------------------------------------
You can now press:
shift-0: to enable debug
shift-9: to enable config
shift-8:to start telnet console
ENTER : show this help

waarbij de [SHIFT] opties natuurlijk heel aantrekkelijk zijn ;)

Terminal consoles die ik gebruik:
- Termite
- Indigo terminal emulator
- Hyperterminal (laat ik liever links liggen)
zoals ik al heb gezegd, bij de sx541 en de (normale) sx551 zie je dat er komt te staan: flash not found

-------> gedachten, dus niet uitvoeren<---------

volgens mij betekent dit dat er geen firmware op die boxen zit. (denk erst goed na, voor je iets onderneemt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
Telnet 192.168.2.1 8081

User Name : root
User Password :*****

Client address limited !!!
.

goh, weer een nieuwe melding!

dacht ik eindelijk te kunnen telnetten omdat ik het wahtwoord heb geraden, is het mac-adres geblokkeerd ofzoiets 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net eens te denken, kan je geen apparaatje aan de adsl-lijn van de EB hangen waardoor je alle gegevens ziet die binnenkomen?

en als je dan een nieuw telefoonnummer erin laat plaatsen, krijg je dat dan ook te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Laatst online: 29-08 09:51
Fout tijdens Berichten aan het ontvangen.
Could not connect to pop.kpnplanet.nl: Verbinding geweigerd

Fantastisch, van het ene op het andere moment mag er geen verbinding meer gemaakt worden.
(Fedora Core 6). Tot vanochtend lukte dit gewoon nog prima..

Bedankt KPN :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

remke schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:56:
Fout tijdens Berichten aan het ontvangen.
Could not connect to pop.kpnplanet.nl: Verbinding geweigerd

Fantastisch, van het ene op het andere moment mag er geen verbinding meer gemaakt worden.
(Fedora Core 6). Tot vanochtend lukte dit gewoon nog prima..

Bedankt KPN :((
Ik kan al een week geen berichten ontvangen.
Scheelt heel veel spam van mijn nog nooit gebruikte mailbox ,
Ook de rekening van KPN ontvang ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:51:
[...]

Met de huidige x-lite kun je ook het video gedeelte gebruiken i.c.m. je 084 nummer
Ik gebruik nu X-Lite v2.
Met de V3 kan ik maar 3 gesprekken ontvangen en daarna blijft het stil.

Camera opties heb ik in V2 nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:25:
[...]

zoals ik al heb gezegd, bij de sx541 en de (normale) sx551 zie je dat er komt te staan: flash not found

-------> gedachten, dus niet uitvoeren<---------

volgens mij betekent dit dat er geen firmware op die boxen zit. (denk erst goed na, voor je iets onderneemt.)
;)

D'r zit heus firmware op de box.
Flash not found is de startup check voor het flashen van nieuwe firmware.
Deze wordt op een specifiek adres gedumpt, en bij opstart worden deze registers gecheckt.
Staat er een file, dan gaat ie upgraden, indien niet, gaat ie door met de boot, en unpackt ie de kernel en de web-interface.
Het is de config die debugging niet toelaat en de telnet dichtgooit.

Over nadenken wat ik doe:
Zoals ik al vaker heb gemeld: die EB waaraan ik werk is een erfstuk, en heeft niets van doen met de EB waarmee ik online zit. Nu ie werkt heb ik er niets aan want als router is ie niet te gebruiken :( dus als ie kapot zou gaan zou ie niet ver op achteruitgaan qua functie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:43:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Telnet 192.168.2.1 8081

.

dacht ik eindelijk te kunnen telnetten omdat ik het wahtwoord heb geraden, is het mac-adres geblokkeerd ofzoiets 8)7
Toevallig een bruteforce progje lopende??
daar wil ie nl. niet intrappen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Nou de problemen met de Experiabox van IPB houden maar niet op. Zodra ik de EP bedraad configureer en de wifi instel op kanaal 2 met SSID broadcasting uit, dan vergeet hij na een tijd deze instelling en schakelt hij terug naar automatische kanaal selectie en SSID broadcasting aan. Vervolgens kan er niet verbonden worden met de EP door een draadloze ethernetkaart. Overigens als ik het kanaal op 2 zet en SSID broadcasting aan dan kan ik ook niet connecten. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1117030342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 11-09 15:25
Xander2000 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:50:
Nou de problemen met de Experiabox van IPB houden maar niet op. Zodra ik de EP bedraad configureer en de wifi instel op kanaal 2 met SSID broadcasting uit, dan vergeet hij na een tijd deze instelling en schakelt hij terug naar automatische kanaal selectie en SSID broadcasting aan. Vervolgens kan er niet verbonden worden met de EP door een draadloze ethernetkaart. Overigens als ik het kanaal op 2 zet en SSID broadcasting aan dan kan ik ook niet connecten. Iemand een idee?

[afbeelding]
En als je de basis instellingen voor je draadloze gedeelte op mijnkpn instelt?
Dan blijven die waarschijnlijk wel beter bewaard...

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:43:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Telnet 192.168.2.1 8081

.

Het is je ip adres wat geblocked wordt

ALs iemand de backup.bin kon uitlezen zou je denk ik gered zijn

Verwijderd

Waarom geeft mijn EB maar 1 telefoon account aan?
I heb 2 nummers: een lokaal nummer en een 084-nummer (via XLite).

Telefonie
VoIP-accounts: 1 account (geregistreerd: 1 account)

Dat zou nu toch 2 accounts moeten zijn?
Mijn firmware is 1.38.6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 10:21 ]

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:17:

Telefonie

Mijn firmware is 1.38.6
Dat 084 staat niet geregistreerd in je EB omdat die geen gebruik maakt van de hardware van de box. Je belt ermee via de site van KPN of via een programma zoals XLite. Die ene voip account die je ziet staan is je lokale nummer...

blub

Verwijderd

Foamy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:28:
[...]

Dat 084 staat niet geregistreerd in je EB omdat die geen gebruik maakt van de hardware van de box. Je belt ermee via de site van KPN of via een programma zoals XLite. Die ene voip account die je ziet staan is je lokale nummer...
Maar wat ik dan eigenlijk nog niet snap is:
waarom moet je je EB een hard-reset geven als je Mijn Online Telefoon voor het eerst gebruikt:
Let op: gebruikt u Mijn Online Telefoon voor het eerst? Reset dan eerst uw KPN Experia Box.

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:27:
Heb nog een Sipura waar je de register-tijd aan kan veranderen, misschien kan ik die gebruiken.
Kun je dat eens een tijdje proberen? Ik ben benieuwd of die het account wel in stand houdt zonder rest of wat dan ook.

Overigens kan ik bevestigen, dat X-Lite gewoon goed werkt. Gisternacht een tijdje gebeld met mijn 020-nummer op de ene laptop naar mijn 084-nummer op de andere laptop en omgekeerd.

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

@Geleidehond; dunno, mayb om er zeker van te zijn dat je de allerlaatste firmware te pakken hebt? Ik zou het echt niet weten. Leg die vraag eens bij KPN neer, die zullen het vast wel weten ;)

blub

• trinite_t
trinite_t schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:17:
[...]
Dan zou ik het dus moeten proberen op het oranje-witte aderpaar ipv het blauw-rode? Enneh, welke is dan "blauw", en welke is dan "rood"? IRSA punt is toch nog f*cked up, dus ff paar draadjes knopen is niet zo'n probleem. (heb over dit aderpaar wel al vaste lijn gehad (analoog), van de vorige bewoners. dat was gewoon kpn volgens helpdesk).
Woot, hij doet het! Hadden ze niet ff bij de kpn kunnen melden dat ik oranje-wit moest gebruiken ipv blauw-rood.
Nog ff een vraagje, is het ook mogelijk om die dhcp ranges te wijzigen bij de Speedtouch? ding gaat bij mij steeds herstarten als ik dat probeer. Is nu nl nogal zooitje met ips. printer zit op 122, mijn bak op 103, terwijl dhcp range begint bij 70 8)7. Of iig vaste opeenvolgende ips instellen in dat ding.

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:17:

Telefonie

Mijn firmware is 1.38.6
aanpassing van het aantal accounts vindt plaats vanaf versie 1.40.9c:
- 1 voor elk lokaal nummer
- 1 voor beeldbellen
- 1 voor toekomstige sipproxy
dat in jouw versie dus 1 account geregistreerd staat is dus juist.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Verwijderd

Kreeg zojuist de factuurmelding van december binnen. Als ik naar Mijn Online Factuur ga dan zie ik inderdaad de rekening van december, maar nog steeds niet van november. Oktober en daarvoor is eveneens benaderbaar. Ben ik de enige of hebben meer mensen dit?

• Jan-E
Schrap dat "toekomstige" maar. Hij zit al in 1.40.9. Bel maar eens vanaf Tel2 naar 101.

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Jan-E schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:02:
[...]
Schrap dat "toekomstige" maar. Hij zit al in 1.40.9. Bel maar eens vanaf Tel2 naar 101.
dan zal je toch zowel aan tel1 als aan tel2 een nummer gekoppeld moeten hebben?

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Verwijderd

Nee, de EB heeft meer verborgen functies.
zie http://www.mxstream.nl/su...ischevragen-experia2.html

Maar er staat niet bij voor welke firmware, maar in 1.38.6 werken sommige dingen toch echt niet.

In het SIEMENS FAQ gedeelte vind je niets over:
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-experia.html

Maar functies zoals "in de wacht" werken ook op de SIEMENS EB.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:38 ]

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:03:
Nee, de EB heeft meer verborgen functies.
zie http://www.mxstream.nl/su...ischevragen-experia2.html

Maar er staat niet bij voor welke firmware, maar in 1.38.6 werken sommige dingen toch echt niet.

In het SIEMENS FAQ gedeelte vind je niets over:
http://www.mxstream.nl/support/technischevragen-experia.html

Maar functies zoals "in de wacht" werken ook op de SIEMENS EB.
Wat jij doet is een Siemens met een Thomson vergelijken. En idd die opties zitten officieel nog niet in de Siemens. Als jij kijkt op de pagina van kpn waar de verschillen uitgelegd staan (linkje) zie je dat de Sip Proxy '(Nog) niet aanwezig' is in de Siemens EB.

• stormfly
jwagenaar schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:37:
[...]

Dat nummer is dan toch 101? Intern is dit het via de EB naar het andere toestel daar heb je geen externe SIP voor nodig.

• Jan-E
jwagenaar schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:37:
Bij mij zit nu aan geen van beide Tel poorten een nummer :(

Behalve 101 en 102 dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:05:
[...]

Het is je ip adres wat geblocked wordt

ALs iemand de backup.bin kon uitlezen zou je denk ik gered zijn
Ik heb via via dit ww gekregen, maar zodra ik het intikte, gaf tie deze melding, het was dus gewoon 1e poging en geen bruteforce attack

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:43
Zijn de problem van het slecht bereikbaar zijn en storing hebben als je download via usenet opgelost met de thomson????

• stormfly
maarten22 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:03:
Zijn de problem van het slecht bereikbaar zijn en storing hebben als je download via usenet opgelost met de thomson????
Ja hoor geen probleem, alleen moet je de thomson nu bijna elke dag resetten door een (nog onbekende) fout bij KPN. Ben blij dat ik een siemens heb gekregen. Maar met de thomsons was QoS een stuk beter geregeld, totaal geen last.

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Zodra me abbo afloopt bij KPN zeg ik 't op, ben ziek van dit gezeik :/

Verwijderd

@ BaBoOn
Ook lekker gefundeerd deze uitspraak :) .

en ff way offtopic
je sig "Fear wat bird?" .. de smiley kan ik nog plaatsen. Bedoel je niet gewoon F3ar th3 b!rd!3 ? ..

Sorry kon het even niet laten, schop onder mn kont en terug ontopic ...

Zijn er mensen die een definitieve oplossing hebben voor uTorrent icm IPB? Tot 1.38.6 kon ik bellen en p2p'en op mijn Siemens EB zonder hinder. Als ik nu op 1.40.9 een dag aan het trekken ben geweest MOET ik een reboot van het modem doen om weer te kunnen bellen. Snelheid voor uTorrent up en down al gecapped, aantal connecties 200. Upnp uitgezet (werkt toch niet en levert alleen floods op bij me) en DHT scraping ook maar weer uitgezet.

Baal best wel, weet nu wat de klanten die ik aan de lijn krijg meemaken LOL >:)

@ Jan-E
Via je cockpit al gecontroleerd of je telefoonnummer nog wel gekoppeld is aan je poorten?
De workaround van (schaam, ben het kwijt) InternetXS? om in de cockpit de gegevens opnieuw te versturen heeft sinds ik het hier las al zeker wel 50 klanten voor een ticket behoed :+ en kan ook bij je werken. Als je het al geprobeerd hebt, sorry 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 19:09 . Reden: foutjes / geneuzel en vermoeid na 8 uur HD ;-) ]

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
1) ExperiaBox is een pruts ding, geen complete controle meer over me internet dankzij dat ding(wat ze niet erbij gezegt hadden)
2) Andere Static ipgekregen, wat ze ook niet hadden verteld
3) Activatie van Telefoon werkt nog steeds niet, na 2 weken aankomst van pakket.
Genoeg? :P

• Paul
  • Nu online
Ik moest net een kerstpakket afgeven ergens, wordt me gevraagd of ik wat weet van computers en internet en zo. Mwoah, beetje :+

Zoonlief :P had geprobeerd Slim te installeren. Stekker op de hele stapel doorlus stekkers op de isra, naar de splitter, 2x naar de Thompson. Vandaar een rj11 in een ethernetpoort naar het 56k-modem van de pc.
Het werkte niet...

Stap 1: Handleiding beetje doorlezen
Stap 2: Splitter als enige op de isra
Stap 3: Kabel tussen ethernetpoort en 56k modem verwijderd
Stap 4: er achter komen dat de pc geen ethernetkaart heeft
Stap 5: Telefoons op een van de telefoonpoortjes op de thompson
Stap 6: Voice lampje brandt, dus hoorn opnemen en kiestoon horen.

Volgens de handleiding ben je dan klaar en moet het werken.

Stap 7: Naar mijn mobiel proberen te bellen: tuut tuut tuut... Dat werkt dus niet.
Stap 8: Telefoons weer op telefoonaansluiting israsplitter.
Stap 9: Naar mijn mobiel proberen te bellen: Contact...

Nou _gok_ ik, naar aanleiding van de startpost van dit topic, dat ik 1365 moet bellen? Wederom een gok: Dat moet met een telefoon die op het voip-poortje van de Thompson zit?
Ik heb de handleiding 3x doorgekeken, maar verder dan "kiestoon == goed" komen ze niet. Ja, if lampje uit then kabels controleren.

Morgen tevens maar even een netwerkkaart in die pc zetten :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
stormfly schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:13:
[...]

Ja hoor geen probleem, alleen moet je de thomson nu bijna elke dag resetten door een (nog onbekende) fout bij KPN. Ben blij dat ik een siemens heb gekregen. Maar met de thomsons was QoS een stuk beter geregeld, totaal geen last.
Downloadproblemen hier ook voorbij en ja hetzelfde gezeik met moeten resetten. Leuk, want het blijkt dus dat mijn telefoon het regelmatig dus niet doet.

Verwijderd

Hoi ff nog een vraagje (moeten zie die help maar niet zo informatieloos maken8)7 )

Ik heb nu een 084 nummer en ik wil dit via x-lite configureren.
Hoe kom ik nu achter de gebruikersnamen, wachtwoorden etc.
Moety ik wachten op een brief of kan ik deze zelf ook al weten?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.