[KPN] Installatie Software Experia

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Zit met het volgende probleem:

Vriendin woont even 2 maanden in een ander huis en we willen daar het liefst wireless internetten. Ze internette vroeger met een Sweex wireless kaartje en een Linksys WRT54G, maar in het nieuwe huis staat een KPN Experia box. Ik heb verder totaal geen ervaring met ADSL routers maar ben even aan het klooien geweest. Heb maar meteen de netwerkkaart en de sweex wireless kaart die in haar pc zaten eruit gegooid, en nu de Gigaset USB Adapter 108 aangeslote om zo wireless te internetten. Deze werkt volgensmij prima want het netwerk wordt gevonden en ik kan er ook op (WPA code ingevuld en goede verbinding) Nu krijg ik echter geen ip adres toegewezen. Er staat IP: 0.0.0.0 en hetzelfde bij de Subnet Mask. DNS-achtervoegsel is leeg net als Standaardgateway. Ik kan ook niet op de Experia box komen met 192.168.2.1.

In de handleiding staat dat er ook nog KPN software geinstalleerd moet worden (moet dit echt of is dat gewoon KPN utilities etc?). Wanneer ik echter de cd in de pc stop krijg ik bij het laden van het installatievenster een Script error dat enkele lybraries niet geladen kunnen worden. O.a. ssmail.dll, sdcnetcheck67.dll en tgctlar.dll. Deze bestanden worden vanaf de cd gekopieerd naar volgensmij program files/support.com/bin/. Dit heeft als gevolg dat de installatie niet verder gaat.

Toevallig zat er ook een andere cd van kpn bij maar deze gaf precies dezelfde fout (Software versie 2.3).

Via een directe verbinding krijg ik ook geen toegang tot de Experia router.
Ik zie verder geen conflicten bij hardware
De pc draait Win2000.

Iemand een idee wat ik fout doe/ nog moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR