[KPN] Installatie Software Experia

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Zit met het volgende probleem:

Vriendin woont even 2 maanden in een ander huis en we willen daar het liefst wireless internetten. Ze internette vroeger met een Sweex wireless kaartje en een Linksys WRT54G, maar in het nieuwe huis staat een KPN Experia box. Ik heb verder totaal geen ervaring met ADSL routers maar ben even aan het klooien geweest. Heb maar meteen de netwerkkaart en de sweex wireless kaart die in haar pc zaten eruit gegooid, en nu de Gigaset USB Adapter 108 aangeslote om zo wireless te internetten. Deze werkt volgensmij prima want het netwerk wordt gevonden en ik kan er ook op (WPA code ingevuld en goede verbinding) Nu krijg ik echter geen ip adres toegewezen. Er staat IP: 0.0.0.0 en hetzelfde bij de Subnet Mask. DNS-achtervoegsel is leeg net als Standaardgateway. Ik kan ook niet op de Experia box komen met 192.168.2.1.

In de handleiding staat dat er ook nog KPN software geinstalleerd moet worden (moet dit echt of is dat gewoon KPN utilities etc?). Wanneer ik echter de cd in de pc stop krijg ik bij het laden van het installatievenster een Script error dat enkele lybraries niet geladen kunnen worden. O.a. ssmail.dll, sdcnetcheck67.dll en tgctlar.dll. Deze bestanden worden vanaf de cd gekopieerd naar volgensmij program files/support.com/bin/. Dit heeft als gevolg dat de installatie niet verder gaat.

Toevallig zat er ook een andere cd van kpn bij maar deze gaf precies dezelfde fout (Software versie 2.3).

Via een directe verbinding krijg ik ook geen toegang tot de Experia router.
Ik zie verder geen conflicten bij hardware
De pc draait Win2000.

Iemand een idee wat ik fout doe/ nog moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Je moest volgens mij servicepack 4 geinstalleerd hebben voor windows 2000, is een vereiste voor de siemens usb gigaset... script error klinkt ook als een oude visualbasic versie op je pc die waarschijnlijk geupdate word als je servicepack 4 installeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst hetzelfde probleem. Toen bleek dat als je het wachtwoord verkeerd invulde, het leek alsof je wel verbinding kreeg, maar geen IP-adres toegewezen (op XP SP2). Ik weet niet of dat iets vreemds in XP is, of iets vreemds van de EB, maar het had bij ons in ieder geval met een verkeerd wachtwoord te maken.

De installatiesoftware is trouwens niet nodig, is gewoon een wizard om de verbinding op te zetten.. Het lukt ook zonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ok heb wel wat aan beide tips denk ik. Maar via een directe verbinding zou ik wel op de router moeten komen toch? Dus niet die Gigaset gebruiken maar gewoon op 1 van de 4 wan verbindingen van de router aansluiten.

En nog een vraag, de internetstekker die direct in de router gaat, die heeft minder draden dan een normal UTP stekker, maar verder wel dezelfde aansluiting. Zou ik deze direct in de netwerkkaart van de pc kunnen stoppen en dan internetten?

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 02-01-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

MailMan schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:54:
Ok heb wel wat aan beide tips denk ik. Maar via een directe verbinding zou ik wel op de router moeten komen toch? Dus niet die Gigaset gebruiken maar gewoon op 1 van de 4 wan verbindingen van de router aansluiten.

En nog een vraag, de internetstekker die direct in de router gaat, die heeft minder draden dan een normal UTP stekker, maar verder wel dezelfde aansluiting. Zou ik deze direct in de netwerkkaart van de pc kunnen stoppen en dan internetten?
Via een kabel kun je inderdaad ook in je router komen jah. En de binnenkomende lijn rechtstreeks op je pc gaat niet werken, tenzij je een nic hebt die met adsl signalen overweg kan :P

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Foamy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Via een kabel kun je inderdaad ook in je router komen jah. En de binnenkomende lijn rechtstreeks op je pc gaat niet werken, tenzij je een nic hebt die met adsl signalen overweg kan :P
Van dat laatste vermoedde ik al dat het niet ging werken :+ Heb even vriendin gevraagd maar ze heeft gewoon service pack 4 geinstalleerd. Wellicht dat de WPA code dus toch niet goed is.

Maar nog 1x, wanneer ik een directe upt kabel van de router naar de pc inplug, dan moet ik op de router kunnen komen middels 192.168.2.1?

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 02-01-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Hangt van je router af. Een Siemens EB is inderdaad op 192.168.2.1 te vinden. Een ST router kun je vinden op 192.168.1.254

blub

Pagina: 1