Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:10:
Ik lees dat je eigenlijk echt op zoek bent naar kleine speakers maar als ik naar je muziekkeuze kijk dan moeten ze wel kunnen knallen in het laag. Helaas gaat dat niet samen. Mijn Aurum cantus zijn monitoren, maar niet zo klein en toch te zwaar om even ergens op een planke weg te duwen zeker ook aangezien de basreflexpoort aan de achterkant zit. Dus dan kom je misschien op de hele mooie BLaudio pastoral speakers die hierboven zeer mooi gefotografeerd staan. Mooie speakers, relatief goedkoop, maar gaan helaas maar tot 70 hz. En dat is wel beperkend in het laag als ik naar je muzieksmaak kijk. Dus of jou combinatie te vinden is in china is afhankelijk ban je budget. Kun je een knappe sub zetten naast die BLaudio speakers dan ben je voor relatief weinig geld de man.
Nah laat ik het zo zeggen: het tafelmodel mag wel groot zijn (ze komen niet letterlijk op mijn schap te staan, maar aan beugels te hangen) maar ik vind van die staanders zo ontzettend lelijk, en daarnaast onhandig omdat ik ze aan mijn muur wil hangen en niet naast mijn tv wil zetten.

Dus ze mogen best van formaat zijn, dat is het probleem niet.

Als ik de foto's van de BLaudio bekijk zijn ze relatief nog klein (op school met de draaitafel ernaast). De infinitys die ik ken (mij pa heeft ze, weet niet welk model, ze zijn +/- 10 jaar oud) dan meten die vele malen groter. Ik zou dan ook tevreden zijn met de bass die die dingen zonder sub produceren.

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 24-01-2007 11:20 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

JTB81 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:37:
Even een fotootje geschoten van de speakers:

[afbeelding]
Erg strak. Waar heb je deze besteld?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:36:
[...]

Erg strak. Waar heb je deze besteld?
Bij 4-legged-freak, net als de sub.

@ Seesar, met welk geluid ben je tevreden? Dat van de infinity's van je pa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:42:
[...]
.

@ Seesar, met welk geluid ben je tevreden? Dat van de infinity's van je pa?
Ja indd. Zoals vele audiofielen dan kunnen concluderen dat mijn drempel laag ligt? Laat ik het zo zeggen, de prestatie bass/midden/hoog vind ik goed. Goede vormgeving en goed formaat (lekker volumues mag van mij wel). Maar ik dacht: als ik nou zo'n chinees model kan vinden wat zelfde laag/midden/hoog heeft maar wel bijvoorbeeld minder aggresief of zuiverder of schoner of i.i.g. iets wat die chinese speakers veel beter kunnen dan zou ik dat super vinden. Ik ben niet in de gelegenheid om bij iemand zulke importspeakers te kunnen luisteren dus misschien hoor ik het verschil niet eens (denk het wel, moet vaak speakers afstellen op feesten, dus een heel klein beetje geluidskenner ben ik wel).

offtopic:
En ja ik weet het, ben een man van veel woorden, weinig zeggen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:42:
Bij 4-legged-freak, net als de sub.
Ik zie wel een 4-legged-bird in dit forum, bedoel je die? Is daar ook een website van o.i.d.?

@JTB82, Thanks, ik dacht dat het een webwinkel was, maar toch bedankt voor de info.

[ Voor 15% gewijzigd door Envy007 op 24-01-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Envy007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Ik zie wel een 4-legged-bird in dit forum, bedoel je die? Is daar ook een website van o.i.d.?
Die bedoel ik ja, als je op aurum cantus zoekt op marktplaats moet je hem tegen komen. Hij heeft momenteel een v3m en v2m op marktplaats staan.

@ Seesar. Ik vraag me af of jij niet beter gewoon voor een paar honderd euro op marktplaats een setje leuke tweedehands speakers op de kop kan tikken. Want grote speakers uit china lopen toch al snel in de papieren (geld). En ik vraag me af of de monitor sound dan iets voor je is. Je mag altijd bij mij komen luisteren naar Aurum cantus, mocht je daar serieus in geinteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:30:
[...]

...........

Wat zijn trouwens die vitaminQ's?
dat zijnvan die NOS condensatoren, meestal gebruikt om Elco's te bypassen. Maar ik heb besloten nog een paar maandjes te wachten met bestellen. Dan kan ik tenminste meteen een goede amp maken

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Envy007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Nee, ik heb geen website. En ook geen 'oude' voorraad (Leisure 2SE, Leisure 3SE, Music Goddess, Moon Goddess II, etc) meer. Jammer :? want de aantrekkende vraag naar Aurum Cantus is duidelijk waarneembaar. Alleen de nieuwe modellen: Melody M103, V2M, V3M, etc kan ik nu leveren. En helaas niet voor weggeefprijzen.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
4-legged-bird schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:15:
[...]

Nee, ik heb geen website. En ook geen 'oude' voorraad (Leisure 2SE, Leisure 3SE, Music Goddess, Moon Goddess II, etc) meer. Jammer :? want de aantrekkende vraag naar Aurum Cantus is duidelijk waarneembaar. Alleen de nieuwe modellen: Melody M103, V2M, V3M, etc kan ik nu leveren. En helaas niet voor weggeefprijzen.
Zou je zo vriendelijk willen zijn de prijzen van de V2M, V3M en de Volla voor ons op te willen zoeken?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:43:
De trends ta10 t-amp is me nog steeds aan het verbazen, wat een muzikaal geluid komt eruit! een goede match met mijn chineese speakers ook :)

Het klinkt helemaal niet kil en het geluid heeft meer detail dan de audion silver knights.

[afbeelding]
[afbeelding]
Die luidsprekers drivers komen van
http://www.dynaudio.com/

De Focus 110 zien er net zo uit.

Bij http://www.morelhifi.com/ zie ik ze zo niet meer liggen.
Maar heeft wel dezelfde structuur weefsel voor zijn luidsprekers gebruikt.
Alleen exact namaken mocht hij niet, vandaar de ronde stofkap over die spreekspoel pijp.
Deze persoon is in 1974 bij Dynaudio weg gegaan en voor zichzelf begonnen.

Je kunt veel over geluid praten, maar het is en blijft een persoonlijke belevenis.
Ieder oor ontvangt zijn eigen geluid.
Zelfs je linker en rechter oor verschild in klank kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Bij deze ben ik ook overtuigd van Chinees Hi-Fi. Gisteren opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/dump/vincent/1_tweak.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/dump/vincent/2_tweak.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/dump/vincent/3_tweak.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/dump/vincent/5_tweak.jpg

Gelukkig is de felheid van het lampje bij de buis in te stellen, staat nu uit, veel chiquer!
Een grote vooruitgang op mijn gemodificeerde 640c, een goed Philips transport, mooi display, volledig metalen afstandsbediening, ECC83/12AX7 uitgangs buisjes, en instelbaar volume (hangt daarom nu direct aan mijn eindtrap). Om nog maar over het geluid te zwijgen.

On hoewel ik geen fan ben van een overdreven uiterlijk of fratsen, staat dat buisje voorin toch best leuk. :)
Hij wordt trouwens door de voeding gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.iamrik.com/dump/vincent/6_tweak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
digitalmind schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:45:
Bij deze ben ik ook overtuigd van Chinees Hi-Fi. Gisteren opgehaald:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gelukkig is de felheid van het lampje bij de buis in te stellen, staat nu uit, veel chiquer!
Een grote vooruitgang op mijn gemodificeerde 640c, een goed Philips transport, mooi display, volledig metalen afstandsbediening, ECC83/12AX7 uitgangs buisjes, en instelbaar volume (hangt daarom nu direct aan mijn eindtrap). Om nog maar over het geluid te zwijgen.

On hoewel ik geen fan ben van een overdreven uiterlijk of fratsen, staat dat buisje voorin toch best leuk. :)
Hij wordt trouwens door de voeding gebruikt.

[afbeelding]
Die 12AU7 die je ziet is maar een ECC 82 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Antwan46 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:17:
[...]

Die 12AU7 die je ziet is maar een ECC 82 hoor.
Klopt, maar de signaal buizen zijn 12AX7's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
MGSNK schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn de prijzen van de V2M, V3M en de Volla voor ons op te willen zoeken?
Ja, natuurlijk. Ik moet dat even aan de importeur vragen. Ik heb nu een oude prijslijst van hem. Helaas is zijn vader zojuist overleden, dus het zal een paar dagen duren eer ik iets van hem hoor. Je kunt de richtprijzen in elk geval ook vinden op de site van de Nederlandse importeur, Boelsz Audio. Ik lever ze in elk geval voor minder dan de prijzen die daar zijn aangegeven. Voor een goed begrip: ik werk samen met de Duitse importeur, die al jarenlang importeursrechten voor onder andere de Benelux heeft. Is dus geheel legaal, met garantie en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digitalmind

Mooi hoor, zo'n Shengyang speler. Dat is wat me op het spoor van de Chinese hifi zette. Wat ik nog altijd wil weten is wat er waar is van de voorliefde voor wat nadrukkelijker hoog in Chinese bronnen. Een Shengyang CD-speler en een Vincent zouden dus verschillend moeten zijn geconcipieerd, dus van huis uit niet gelijk bedoeld, terwijl ze toch bijna gelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN

Powered by cosmic energy

Het hierondervolgend stukje text is een bericht met betrekking tot de lange startpost, het is geschreven in reply op dit topic die ik aan de persoon in kwestie heb doorgegeven.

Het betrefd hier een mening van een gerespecteerd Ingenieur die al lang in de -gebruikers- top van Audio high end zit.

Voor privacy redenen laat ik de achternaam weg.

han N: ok, heb weer even tijd....moet echter alweer voorbereiden voor de volgende vergadering...

han N: nog even dat stukje over de chinese hi-fi doorgelezen, en dat bevestigd idd wat de meesten hier in Azie al wel wisten...ik roep het al een tijdje dat de toekomst daar ligt...

han N: wel is het zo dat de editor van het stuk een belangrijk aspect vergeet, en dat zijn de ontwikkelingskosten. Die worden nl wel doorberekend...hij heeft het over de productiekosten.

han N: in principe ontwikkelen de chinezen zelf nog niet veel. wat ze wel doen is produceren...

han N: en daar zijn ze gewoon ontzettend goedkoop in...

han N: Het is verder ook geen geheim dat high-end producers zeker de mid-end (onder een andere naam dan) daar laten produceren....de omzet van de echte dure high-end is gewoon te laag...

han N: ten laatste, de high-end die door de meesten als high-end beschouwd wordt ligt in de $ 10k - $30k klasse, voor een kleine groep ligt dat getal gewoon wat hoger....dat is hetzelfde als met autos en andere exotische producten.

han N: vergeet overigens niet dat vrijwel alle auto fabricanten en andere producers van "high-end" producten in Azie produceren. Het zal dan ook niet lang duren voordat je Chinese autos ziet die verdacht veel op de Westerse autos lijken, en vrijwel hetzelfde presteren. Maaaar, bv ze doen ook mee in de A1, waar iedereen met vrijwel dezelfde motoren en frames wordt voorzien, maar die door ieder team apart getuned mag worden binnen bepaalde grenzen....er doen 21 landen of zo mee, en china ligt meestal tussen de 18de en 21ste plaats of zo....dat bedoel ik, ze kunnen nog geen high-end ontwikkelen...

han N: info: Shanling maakt een CD player voor minder dan $ 10k, die in de top 10 van de cd players thuishoort..... maaaaar, hij is niet door een chinees ontwikkeld.....wel daar geproduceerd voor 1/3 van de prijs wat je voor andere cd players van eenzelfde niveau betaald...

han N: dat is idd een ontwikkeling waar je niet omheen kan

han N: dus nogmaals, ik ben het in principe eens met wat er geschreven wordt, met die kanttekening dan dat er mid-end hi-fi geproduceerd wordt, maar niet dat er veel high-end ontwikkeld wordt.....dat komt echter zeker wel, en is slechts een kwestie van tijd....

han N: ik vind dat verder geen bedreiging, ik ga wel wat aandelen daar kopen.....

han N: verder is wat voor mij als "mid-end" geldt voor anderen wellicht al wel "high-end". en voor dat laatste beetje moet je gruwelijk veel betalen...maar dat hou je toch altijd met alles....het is dan ook economisch zeker niet verantwoord om high-end hifi of ieder ander high-end product aan te schaffen....alleen voor de liefhebber is het dat wel waard

han N: wat je wellicht wel zal zien in de toekomst dat een heleboel "mid-end" producten betaalbaarder zullen worden, maar de echte laatste ontwikkelingen zullen nog niet uit china komen, dus verwacht niet dat er binnenkort een chinese F1 de Ferarri's en Mercedussen en zo kwijt zullen rijden. dat geldt dan ook voor alle soorten high-end

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 02:17:
lees de startpost nog eens aandachtig....
Kijk eens op redrosemusic. De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000 (en zo in diverse bladen als 'goed' getest!). Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van €182.
Dat een versterker duur is betekend niet dat hij ook goed klinkt! Het zegt mij persoonlijk niet zoveel. Daarbij, dat is één apparaat.

Verder zie ik een linkje staan naar een italiaanse website met reviews, maar dat kan ik niet echt lezen. Waar ik naar op zoek ben zijn nederlandstalige en of engelse reviews waarin de chinese spullen worden vergeleken met de grotere europese hifi merken. Of kijk ik er nu compleet overheen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PKN
bedankt. Gezien ik het meeste van de startpost heb geschreven, mag ik me de kritiek wel persoonlijk aantrekken toch? Ik ben idd de ontwikkelkosten vergeten. En dat zal zeker schelen als je een bestaand ontwerp kopieert zoals veel chinese fabrikaten laten zien. Ik ben het dan ook helemaal eens met Han N.

Maar,... je hebt ontwikkelkosten voor nieuwe concepten die meestal hoog zijn, en voor dingen die al lange tijd redelijk uitontwikkeld zijn zoals versterkers zal dit marginaal zijn. En westerse 'ontwerpers' gaan maar al te graag met de credits aan de haal. Denk aan Red Rose/ Dussun/ Aurum Cantus.

@shai hulud cq spiceworm
wie zoekt zal vinden
ik heb al veel gezocht en wat ik gevonden heb heb ik al meegedeelt. En om een vergelijk te maken zoals jij wilt is altijd al een probleem geweest. Ga je naar de ene winkel voor een demo, hebben ze het andere merk weer niet en andersom.
Dat een versterker duur is betekend niet dat hij ook goed klinkt! Het zegt mij persoonlijk niet zoveel. Daarbij, dat is één apparaat.
Had ik nu moeten zeggen begrijpend lezen? Dat een apparaat voor $3000 in de markt gezet wordt wil zeggen dat zij verwachten het daarvoor te kunnen verkopen en de klant tevreden te maken. En het is slechts een (één) voorbeeld. Ik heb er ook mijn eigen van de Yarland bijgedaan. Verder heb ik een (gemodficeerde) goedkope Chinese MHZS cd-speler gehoord op mijn versterker en die die klonk een heel stuk beter (onvergelijkelijk beter) dan mijn Myriad CD100 van toen nog F2000.

Er staat in de startpost nog een reden bij waarom je dit niet zo snel zult tegenkomen: Chinese Hifi is te goedkoop en verpest de markt voor de gevestigde orde. Die zal dus alle invloed aanwenden om Chinese Hifi dood te zwijgen en te kleineren. Net zoals die t-amp op hifi.nl neergesabelt wordt zag ik een stukje/rectificatie in de Hifi Video Test waarin zij een Yarland 34B belachelijk maakten omdat ze zelf zo stom waren de foto te verwisselen met een Unison S2k.

Als je echte informatie zoekt moet je het dus hebben van fora zoals deze bv of een blad als Music Emotion waar wel eens iets in staat. In Engelse bladen kom je een enkele keer wat tegen.
Maar wat houd je tegen om zelf een pionier te zijn? Of die vergelijking zelf te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:43:
Had ik nu moeten zeggen begrijpend lezen? Dat een apparaat voor $3000 in de markt gezet wordt wil zeggen dat zij verwachten het daarvoor te kunnen verkopen en de klant tevreden te maken.
Denon wordt ook nogal veel verkocht. Voor hetzelfde geld haal je bij andere merken mooiere spullen. Dat iets duur is en dat het verkocht wordt zegt mij nog steeds niet zoveel over de kwaliteit. Eerder over de naam die het heeft (waar dit topic ook over gaat!)
Als je echte informatie zoekt moet je het dus hebben van fora zoals deze bv of een blad als Music Emotion waar wel eens iets in staat. In Engelse bladen kom je een enkele keer wat tegen.
Ok, dat is duidelijk. Ik heb een poosje terug het audioasylum forum afgezocht (wat een klote forum software is dat zeg), maar heb alleen maar vergelijkingen van chinese merken gevonden.
Ik lees te weinig van mensen die de naar apparatuur van de gevestigde hifi fabrikanten luisteren en vervolgens vergelijkingen maken met chinese hifi. Ik heb genoeg gelezen over mensen die helemaal lyrisch zijn over de chinese hifi, maar daarbij is het moeilijk in te schatten wat het referentiekader van de auteur is.
Maar wat houd je tegen om zelf een pionier te zijn? Of die vergelijking zelf te maken?
Ik vind 500 euro te veel geld om een gokje mee te maken, dan geef ik liever 500 euro uit aan een Cambridge 640c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat de t-amp door Hifi.nl slecht word gevonden snap ik absoluut niks van! , Ok het is underpowered op 2 B&W 801's maar met mijn Blaudio speakers gaat het hard genoeg, het vervormt een stuk minder op harde volumes nu die een tijdje heeft staan draaien ( vreemd ?) T-amps moet je net als SET's behandelen, als je er een efficiente speaker aan hangt word het een monster versterker :) Dat heb ik gelezen en binnenkort zal ik het hopelijk ook ondervinden met mijn nieuwe speakers. Ik vind hem met mijn Blaudio speakers beter klinken dan de 300B audions.

Ik wil geen G&W owners ontevreden maken ,maar de G&W zit op een stuk lager niveau dan de Trends ta-10, behalve pure kracht dan. Er komt ook meer bas uit mijn BLaudio's , het klinkt voller.

500 euro voor een cambridge audio 640C vind ik belachelijk, ik heb ongeveer 600 euro betaald voor mijn gemodificeerde squeezebox, zooooooooooooveeeeeeeel beter. ( de 640C heb ik gelijk verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:11:
500 euro voor een cambridge audio 640C vind ik belachelijk, ik heb ongeveer 600 euro betaald voor mijn gemodificeerde squeezebox, zooooooooooooveeeeeeeel beter. ( de 640C heb ik gelijk verkocht)
Aha kijk! Hier kan ik wat mee :*)
Meer mensen die soortgelijke dingen hebben te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens, eens en eens. Denon is overrated, adioasylum software sucks bigtime, en 500 euro is niet niks. Het is alleen geen blind gokken wat je doet zoals bij de loterij. Die MHZS (zelfde vv-buisjes als mijn FV34A, vandaar) die ik gehoord heb was maar €150 + 70 surfacemail via Ebay. En via Ebay is een grotere gok dan bv. Ornec.

Er zijn hier mensen met een Classic CD1 == Shanling A8s die ook onder de €200 kost. Die kun je vast wel eens vragen. Je kunt ook risicoloos een Shanling CDS300 proberen via Pacific Audio (SACD-speler). Dan kost het je wel idd €500 maar dan wel risicoloos en dan klinkt het absoluut veel beter dan een 640c.

Voor een koptelefoonversterker zijn er wel diverse vergelijkingen van op het HeadFi forum.
Dan zie je ooko dat chinese spullen het vaak erg goed doen vgl met andere gevestigde merken.
Hier nog 1 van de Cayin koptelefoonversterker HA1a. En ook de G&W T2.6F koptelefoonversterker schijnt erg goed te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

640C is een behoorlijk goeie cd-speler, maar zelfs als je er een simpele chinese Dac van 200 euro aan hangt kan je betere resultaten verwachten... ( weet niet meer welke, maar las dat ergens)

640C klinkt precies zoals een cd-speler vaak word beschreven tegenover LP's , dus lekker digitaal... :( De squeezebox klinkt veel analoger en rustiger ( minder overdreven) Ik verwacht dat je met een chinese cd-speler ook heel goed zit ( misschien 1 met een buisje?)

Maar als je een goedkope versterker wilt zou ik echt voor een t-amp gaan en niet 3x zoveel uit geven aan een transistoren versterker met 100 watt waar je in de meeste gevallen niks aan hebt. Tenzij je moeilijke speakers hebt natuurlijk ... ( 88db/8ohm is de onderste grens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je ook 'ns naar zou moeten kijken is spulletjes van Advance Acoustics, bijv. op www.inovis.nl
Advance Acoustics (is Frans) produceert in China en verkoopt tegen bijna Chinese prijzen via gewone hifi-winkels. Daar kun je dus een Denon (of zo) en een Advance Acoustic naast elkaar horen. In zekere zin kun je het een middenweg tussen Hifi uit China en het commerciele spul noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:29:
eens, eens en eens. Denon is overrated, adioasylum software sucks bigtime, en 500 euro is niet niks. Het is alleen geen blind gokken wat je doet zoals bij de loterij. Die MHZS (zelfde vv-buisjes als mijn FV34A, vandaar) die ik gehoord heb was maar €150 + 70 surfacemail via Ebay. En via Ebay is een grotere gok dan bv. Ornec.

Er zijn hier mensen met een Classic CD1 == Shanling A8s die ook onder de €200 kost. Die kun je vast wel eens vragen. Je kunt ook risicoloos een Shanling CDS300 proberen via Pacific Audio (SACD-speler). Dan kost het je wel idd €500 maar dan wel risicoloos en dan klinkt het absoluut veel beter dan een 640c.

Voor een koptelefoonversterker zijn er wel diverse vergelijkingen van op het HeadFi forum.
Dan zie je ooko dat chinese spullen het vaak erg goed doen vgl met andere gevestigde merken.
Hier nog 1 van de Cayin koptelefoonversterker HA1a. En ook de G&W T2.6F koptelefoonversterker schijnt erg goed te zijn.
Ik heb de Classic No.01b en ik kan er het volgende over zeggen.

Mijn oude cd's klinken beter dan ooit, de nieuwe stinken meer dan ooit :+

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb ook interesse in de Chinese Hi-Fi. Heb nog niks (JVC mini stereo setje :+) en ben een echte muziekliefhebber, heb nu ook wat geld dus nu kan het.

Moet nog een versterker, CD-speler en speakers kopen. Zit aan een totaalbedrag van zon 1000 euro te denken. Mijn muzieksmaak is wel heel breed, van harde rock tot klassiek.

Na het lezen van dit topic (daarom ben ik nog op :)) denk ik dat dit wel wat is, maar ik moet zeggen dat ik er weinig kaas van heb gegeten:

- Shanling CD100 CD Player of CD-A8sHDCD/CD Player (Weet niet welke gunstiger is qua prijs/pres.)
- Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/4.JPG
Weet niet welk merk het is maar wat ik zo lees schijnen deze goed te zijn :)

- G&W TW-2006X versterker.

Dan moet er nog fatsoenlijke bekabeling bij (niet overdreven "hi-fi", suggesties?) en dan heb ik het toch wel bij elkaar?

Is dit een goede combinatie of kunnen jullie alternatieven aanbevelen?

edit: aangepast, zie enkele posts verder

[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 27-01-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze speakers zou ik geen G&W versterker nemen, ik vond het een erg slechte match....
De trends ta-10 klinkt veel beter met deze speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ik zou zeggen ga eens kijken naar de Classic 6.10. Ook een erg leuke versterker, Mét remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:29:
Met deze speakers zou ik geen G&W versterker nemen, ik vond het een erg slechte match....
De trends ta-10 klinkt veel beter met deze speakers
Maar niet te krijgen via de ornec website volgens mij, zit te denken aan die inkoopactie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Heb even een paar prijzen opgezocht van de Cantus speakers :
  • V2M adviesprijs : 1829 €
  • V3M adviesprijs : 2299 €
  • Volla adviesprijs: 3569 €
Mijn vraag is dan ook of dit wel allemaal zo goedkoop is voor zulke kleine minispeakertjes met
basreflex :N .Als mijn interesse dan ook uitgaat naar de Harmony Loudspeaker ( 230kgs/pair ) 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/loudspeaker/hifi/images/1-4s.jpg

dan lijkt mij het hek helemaal van de dam; zeker omdat niemand die wil/kan invoeren ;( .

Ik heb echter wel een zeer :9 CD-speler gezien ; namelijk de Shanling SCD-S300

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/lightweight/Brol/Hoholi/Shanling%20SCD-S300_Klein.jpg

Afbeelding is "Clickable"

Ik zou die graag bestellen maar aangezien er animo is om een container te vullen zou ik graag deze al willen bestellen. Mocht die container er aankomen kan er dan contact opgenomen worden zodat ik weet waar en hoe :) adres : *luc.rokegem*telenet.be* (REMOVE * + @)

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:47:
[...]

Maar niet te krijgen via de ornec website volgens mij, zit te denken aan die inkoopactie ...
De trends ta-10 is verkrijgbaar bij crafty en buyoyo... ( ik heb de laatste gekozen ivm. voorraad)
totaal 100 euro waarvan 20 euro verzendkosten .... hij weegt maar een halve kilo :)

Ik wil een G&W filter , en misschien een paar powercords, dus als er een powerbuy komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik denk dat ik wat leuks heb samengesteld. Heb er echt geen verstand van, heb vooral gekeken naar de prijs en wat anderen vertellen. Speakers zoek ik nog. Qua bekabeling weet ik ook niks. Is een voedingskabel nodig om erbij te bestellen?

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/9168/keuze1yh6.jpg

Is deze combi wat?
Qua speakers denk ik aan iets als:edit: Ik lees nu net wat over die trends, die erg goed schijnt te zijn, is die nou beter dan de versterker die in mijn lijst staat? :?

En hoe staat de Classic 6.10 in verhouding tot de Harman Kardon HK 3480 (300 euro)?

[ Voor 46% gewijzigd door Rambo op 27-01-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen vergelijking geweest. Als je de trends ta-10 neemt ben je veel minder flexibel met je speakerkeuze...

De recensie van 6moons over de trends ta-10 maakte mijn keuze nogal makkelijk , ik geloofde het eerst niet, maar nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je speakers voor de trends ta-10 wilt raad ik http://www.omegaloudspeakers.com/products.html aan

Deze zijn heel makkelijk aan te drijven en het zijn ook hele mooie speakers voor het geld ( heb ze zelf niet gezien of gehoord, maar krijgen positieve recensies)

De bovengenoemde speakers zullen wel gaan met de trend, maar niet optimaal... De classic is daar beter voor geschikt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Kan iemand me even bevestigen dat ik met het aankomende setje heel wat beter naar The wind of Change (scorpions) kan luisteren dan met waarmee ik er nu naar luister:

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00032855.jpg

:+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Rambo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:46:
Kan iemand me even bevestigen dat ik met het aankomende setje heel wat beter naar The wind of Change (scorpions) kan luisteren dan met waarmee ik er nu naar luister:

[afbeelding]

:+ :)
* Wormaap bevestigt.
Heb nog niets uit China gehoord enzo, geen idee waar wat je wil bestellen staat, maar die bevestiging krijg je van me :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Rambo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:52:
Ik denk dat ik wat leuks heb samengesteld. Heb er echt geen verstand van, heb vooral gekeken naar de prijs en wat anderen vertellen. Speakers zoek ik nog. Qua bekabeling weet ik ook niks. Is een voedingskabel nodig om erbij te bestellen?

[afbeelding]

Is deze combi wat?
Qua speakers denk ik aan iets als:edit: Ik lees nu net wat over die trends, die erg goed schijnt te zijn, is die nou beter dan de versterker die in mijn lijst staat? :?

En hoe staat de Classic 6.10 in verhouding tot de Harman Kardon HK 3480 (300 euro)?
Koop geen speakers zonder luisteren! Begin daar niet aan, dat kan een grote miskoop worden.
Elke lamzak die je aanraadt speakers te kopen zonder luisteren heeft nochtans verstand van zaken of een perceptie van geldwaarde!

Overigens heb ik hier Monitor Audio RS6 speakers aan hangen. Een hele gedegen all-round speaker geschikt voor méér dan alleen muziek (wat de reden tot aanschaf was).

Wat betreft de Trends, die schijnt aardig te zijn, maar ook aardig beperkt in zijn bronnen.
Je kan er niet veel aan hangen qua speakers of apparatuur.
Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik zeer tevreden ben met mijn Classic 6.10.
Mooie versterker met een minimalistische kijk op de wereld. Hij klinkt zeker beter dan menig versterker van 300 euro Europese prijs en daarboven... Woon je in de buurt? dan kan ik wellicht mijn versterker eens tonen.

[ Voor 9% gewijzigd door MGSNK op 27-01-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus gedaan ( Blaudio's) toen moest ik mijn G&W verkopen :) Vond het niet zo heel erg, de G&W was wel goed maar nog niet zo goed als mijn vaders buizen... en als je dan beneden komt en zijn set beluisterd wordt je al gouw ontevreden over je eigen set.... Dat heb ik nu dus niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Hoholi schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:57:
Heb even een paar prijzen opgezocht van de Cantus speakers :
  • V2M adviesprijs : 1829 €
  • V3M adviesprijs : 2299 €
  • Volla adviesprijs: 3569 €
Mijn vraag is dan ook of dit wel allemaal zo goedkoop is voor zulke kleine minispeakertjes met
basreflex :N .Als mijn interesse dan ook uitgaat naar de Harmony Loudspeaker ( 230kgs/pair )
De Harmony weegt 60 kg/stuk, geen 115...... En ik kan je in principe alle AC's leveren (behalve de oude modellen, zoals Leisure 2SE en 3SE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
MGSNK schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Dat lijkt me wel, anders hadden we ons niet als lamzakken hier in een topic verzameld :+
Ik zie weinig reclame voor Chinese hi-fi, wat jij?
Zolang ergens winst op wordt gemaakt is het commercieel, reclame of niet.

De topictitel moet Westerse versus Chinese Hifi merken zijn.... iets dat ik al in het 1e deel had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Waar vind ik meer info over de inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
PHiXioN schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:24:
[...]

Zolang ergens winst op wordt gemaakt is het commercieel, reclame of niet.
In China is deze apparatuur waarschijnlijk net zo commercieel als Rotel, B&W en Bose hier is. Maar hier in Nederland zwijgt men liever over de Chinese apparatuur.
De topictitel moet Westerse versus Chinese Hifi merken zijn.... iets dat ik al in het 1e deel had gezegd.
Moet dat? Zo is het toch ook duidelijk? Wat is trouwens westerse Hifi, bijna alles wordt tegenwoordig in China gemaakt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook goeie eindversterkers leverbaar?
Met hoog vermogen maar zeer weinig vervorming (zoek iets als 20\2000hz met 0,07%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:54:
Ook ik ben een leek op dit gebied, maar ik ben wel opzoek naar boxen. Afhankelijk van de prijs p/st zou ik 2.1 of 5.1 (sub komt pas later, maar komt er zeker wel) set willen bouwen.

Mijn versterker is op dit moment een Pioneer VSX-D1011. Ik denk dat deze versterker ook meteen mijn positie binnen het audiofiel gehalte reflecteerd: Beter dan het standaard spul, maar tipt uiteraard niet aan merken zoals denon, marantz e.d. Met dit in mijn achterhoofd zoek ik bijpassende boxen.

Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik kan kwaliteit zeker waarderen. Echter wordt het wel een allround setup (ja heel erg wat er nu gaat komen): films, games (veel bf2, dus veel actie, knallen, explosies, motorgeluiden e.d.) maar als het even kan ook dj-en: techno, dance, trance, club en om ze echt te verkrachten: hardstyle. Het dj-en kan echter ook op andere versterker/boxen combo mocht het echt niet goed uitkomen voor komende boxen.

Ik verwacht dan ook geen JBL of KV 5kW set van deze boxjes, maar ze mogen wel wat vermogen leveren. Ik ben dus ook op zoek naar meer allrounders boxen dan specifiek voor " klassieke muziek met heldere saxofoons en zuivere violen e.d." .

Hoewel een sub vroeg of laat in huis komt, ben ik wel op zoek naar boxen die genoeg laag kunnen geven; ik vind een kick-bass uit een speaker mooier dan zo'n naslepende bass uit een sub (meer voor films vind ik)

2 vereiste aan het uiterlijk: zo neutraal mogelijk en een schap/tafel model (dus niet van die staanders naast de tv of stoel).

De reden dat ik zelf nog niet met modellen kom aandraven is dat ik door de vele bomen het bos niet meer zie. In dit topic ligt de klemtoon (voor mijn gevoel) meer op zuiver/frequentie curves etc maar ik denk dat eigenlijk elke chinees beter is dan een infinity maar juist uit al die chinezen zoek ik een goede allrounder.

Mijn budget: nog onbekend. Ik heb een mooi bedrag gespaard maar ik wil eerst kijken of de prijzen zodanig zijn dat ik er uberhaupt geld aan uit wil geven. Ik heb zelf in Nederland (voordat ik dit soort topic's kende) gekeken naar Infinity's. Goede klasse voor een goede prijs (uiteraard geldt hier weer : er is beter I know, en daarom hoop ik voor hetzelfde geld betere boxen uit het verre China te halen).
haha lol
jij heb het zelfde probleem als ik.

Mijn keus was geworden
heco victa 200\300 34\36,000hz -200serie 32\36,000hz -300serie
Deze speakers kunnen echt knallen kwa laag (2weg systeem)
prijs 98euro voor de 300serie en 78euro voor de 200serie

Zelf heb ik de heco victa 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Barry|IA schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:47:
[...]

In China is deze apparatuur waarschijnlijk net zo commercieel als Rotel, B&W en Bose hier is. Maar hier in Nederland zwijgt men liever over de Chinese apparatuur.

[...]

Moet dat? Zo is het toch ook duidelijk? Wat is trouwens westerse Hifi, bijna alles wordt tegenwoordig in China gemaakt.
Dat men er over zwijgt is logisch, maar dat maakt het nog steeds niet niet-commercieel. Je kan zwammen tot je een ons weegt over het feit dat er weinig exposure voor deze merken is, maar feit is dat zolang er een winstdoelstelling is dat het commercieel is. Commercieel is geen vies woord zoals sommigen hier het doen voorkomen.

Ik had het verder over westerse merken, dat die bedrijven de productie outsourcen naar lage-lonen landen maakt ze nog geen Chinese merken.

Verder vind ik die Chinese hifi zeker interessant, maar noem het dan ook zo. Dat het goedkoop is komt omdat ze niet alleen kunnen besparen op productiekosten, maar omdat ze op alle kosten kunnen besparen ivm lage lonen en de gunstige wisselkoers. Zo kan je als consument er van profiteren zoals anders een westers merk zou doen, maar doe alsjeblieft niet alsof het niet-commercieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

4-legged-bird schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:17:
[...]

De Harmony weegt 60 kg/stuk, geen 115...... En ik kan je in principe alle AC's leveren (behalve de oude modellen, zoals Leisure 2SE en 3SE).
Net Weight:60kgs/pc(132.28lb/pc)
Gross Weight:175kgs/pair(385.81lb/pair) is for carton packing, 230kgs/pair (507.06lb/pair) is for plywood case

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een poosje geleden een bekende Nederlandse hifi-recensent gevraagd waarom er zo weinig objectieve tests van Chinese hifi zijn:

Het simpele antwoord is dat de HH recensenten van apparatuur zich inspannen om de adverteerders terwille te zijn.Men zoekt zijn heil bij de adverteerder of bij de fabrikant die je faiteert. Ik vind dat de lezer je klant is, de adverteerder een afgeleide. .
Die Chinese apparatuur levert een paar mensen een beetje omzet op en dat begrijp ik ook wel. Ik ga het niet testen, tenzij de lezers er om vragen en tot op heden gebeurt dat niet. Relativerend zou je kunnen stellen dat de elektronica van nu - uit China of elders - boven een bepaald niveau zit en dat het allemaal wat minder zwaar weegt dan twintig jaar geleden. Met als gevolg dat luidsprekers belangrijker zijn dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Net Weight:60kgs/pc(132.28lb/pc)
Gross Weight:175kgs/pair(385.81lb/pair) is for carton packing, 230kgs/pair (507.06lb/pair) is for plywood case
110 kg verpakkingsmateriaal 8)7 Wordt daar soms mee gevoetbald tijdens het transport :?

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:50:
Koop geen speakers zonder luisteren! Begin daar niet aan, dat kan een grote miskoop worden.
Elke lamzak die je aanraadt speakers te kopen zonder luisteren heeft nochtans verstand van zaken of een perceptie van geldwaarde!
Eens. Kàn een miskoop worden. Behalve als je weet wat je doet; veel research gedaan hebt, beetje verstand van elektronica, ervaring hebt met een redelijk inschattingsvermogen. Ik heb nu al 2x speakers niet uitgezocht maar gewoon genomen en ben er alleen maar op vooruitgegaan. Idem met de laatste 3 versterkers, 2 cd-spelers, phono-pre, 3 elementen en 1 draaitafel (kabels :X ). Allemaal in 1x geprikt, eerder meestal wel vooraf beluisterd - later ook niet- en allemaal zeer genietbaar.

Je gaat ook aan een bepaald geluid wennen. De goede punten ga je steeds meer waarderen, de slechte vergoeilijken, en sommige kleine minpuntjes die soms eigenlijk helemaal niet zo erg zijn gaan je steeds meer dwarszitten tot ze behoorlijk gaan irriteren. Het zijn net mensen ;) . Als beginner weet je vaak nog niet eens wat jouw smaak eigenlijk is.

Als je weet wat jouw irriteerbare punten zijn en je let erop bij recensies of daar niet naar gehint wordt of ronduit uitgesproken wordt, en omgekeerd met de dingen waar je juist wel naar op zoek bent dan kun je erg blij worden van een apparaat. De recensie hoeft dan helemaal niet objectief te zijn. Recensenten of gebruikers doen dat ook niet om jou te vangen maar doen het altijd om anderen te helpen en omdat ze graag naar muziek luisteren, meestal los van commerciele belangen. En dan ligt het er maar aan in hoeverre ze omkoopbaar blijken, na verloop van tijd. Uitspraken blijven altijd min of meer controleerbaar al of niet met het risico van 'niet goed, geld weg'. Betreffende 'recensent'/snakeoilvendor valt dan wel heel hard in ongenade.

Conclusie: speakers online kopen kan best maar voor beginners is het veruit te verkiezen met eigen versterker naar de winkel te marcheren en al luistererend een paar mooie speakers uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Kan me goed in de meeste punten vinden ]eep, ben blij dat ik het niet zelf hoef uit te leggen :)

Iemand nog commentaar op mijn latste posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 15:21
Jeep _/-\o_

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik volg deze topic al enige tijd, en ik geniet er met volle teugen van, het is helemaal mijn ding !
Tot 15 jaar geleden bouwde ik zelf buizen versterkers, zenders, enz, enz.

Ik ben van mening dat als een buizenversterker zwevend gebouwd is meestal beter tot zijn recht komt! Mits het schema goed is.

Laten we eerlijk zijn er zit natuurlijk ook een hoop rotzooi tussen bij de Chinese halfgeleiders. Maar ook bij de merken die je koop bij een zogenaamde HiFi Dealer die met alle pracht en praal zo’n ding proberen te verkopen met de volle overtuiging dat dit ding het beste is wat ze ooit hebben gehoord.
Manipulatie doet een hoop als je ergens je zinnen op gezet hebt
En dat zijn vervelende en soms dure leer momenten. Maar ach met schade en schande wordt met wijs zeg ik altijd maar, en door deze topic ben ik weer als vanouds zeer enthousiast geworden door het Hifi !

Tja, de ene prefereer een mooie transitoir versterker, en de ander gaat voor een buis, voor een buis is het wel raadzaam dat je een beetje verstand heb van techniek en je weet wat je in huis haalt want anders kunnen er teleurstellingen komen en dat zou jammer zijn.
Ik heb mensen jankend aan mijn deur gehad die van hun spaargeld zo’n ding hadden aangeschaft en door (meestal ) een stomme fout een of meerdere buizen de geest hadden gegeven.
Nu komt het: waar soms een heel stuk van de printbanen waren weggesmolten en waardoor het vaak best wel weer moeilijk was een versterker nieuw leven in te blazen ! meestal lukte dit wel maar het werd er niet mooier op.
Dus vandaar ik liever één zwevende gebouwde buizenversterker prefereer dan één op print!
Dit heeft nu eenmaal door ervaringen mijn persoonlijke voorkeur.

Het bouwen ben ik mee gestopt, ik wil ook wel eens een doos uitpakken !!!

Ik ga nu even voorgenieten welke versterker ik nu zal aanschaffen, en als bonus een mooie cd-speler erbij!

Ik hou iedereen natuurlijk op de hoogte…

Veel plezier en wijsheid in jullie keuze !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn die:
V2M adviesprijs : 1829 €
V3M adviesprijs : 2299 €
zo aan de prijs?
Daar koop je bijna top luidsprekers voor.

Mooi stukje proza Jeep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:53:
Waarom zijn die:
V2M adviesprijs : 1829 €
V3M adviesprijs : 2299 €
zo aan de prijs?
Daar koop je bijna top luidsprekers voor.
Misschien omdat Aurum Cantus ondergewaardeerde topluidsprekers maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal niet met de conclusie van Jeep eens: je moet geen speaker kopen die je niet thuis hebt gehoord. Dat geldt voor de hele keten, maar zeker voor de speakers. Thuis klinkt alles anders dan in de winkel of bij iemand anders; je kunt best een voorselectie maken, maar de proof of the pudding komt thuis pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ik kan Jeep moeilijk ongelijk geven. Zoals ik zelf ook zei kán een miskoop zijn..!
Jeep verwoordt de manier van kopen zoals een ervaren persoon dat zou doen en daar kan ik me goed in vinden :)

GOOOO JEEP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

4-legged-bird schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:54:
[...]

Misschien omdat Aurum Cantus ondergewaardeerde topluidsprekers maakt?
De prijs is alles behalve ondergewaardeerd :z Ondanks de wijze woorden die hierboven worden gesproken zou ik(als ik het er al voor over zou hebben) voor dat bedrag toch echt voor een merk gaan dat gewoon bij een echte winkel te koop en te beluisteren is. En niet uitwijken naar een winkel bestaande uit bitjes, gevestigd aan de andere kant van onze aardkluit. Maar hey, that's just me!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reaktie verbaasde mij ook.
Ik dacht dat chinese produkten juist interessant waren omdat ze redelijk tot goed zijn en prijstechnisch zeer concurerend.
Het zullen misschien ? goede luidsprekers zijn maar voor die prijs koop je nederland top luidsprekers met volledige garantie etc.
Geen gezeur met verschepen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Daarbij moet wel even vermeld worden dat dat de prijzen zijn bij de officiele dealer in NL. :) Dus garantie e.d zitten daar bij inbegrepen lijkt mij.
Zoals eerder gezegd, hoe mooi ze ook klinken je zult mij geen 1000 euro zien uitgeven zonder te luisteren. Dat is voor mij een te dure grap om even uit te proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door MGSNK op 28-01-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Kan je nagaan, de eerder genoemde Harmony staan voor 7000.-USD te koop. Nou sorry hoor, maar in geen 7000 jaar. Kwalitatief mag er ongeevenaard mooi helder etc geluid uit komen, maar al win ik de lotto(kocht ik waarschijnlijk Sonus Faber :P ).

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentaar laatste posts:
Het gaat ongetwijfeld veel beter klinken.
Inkoopactie is alleen maar over gepraat en gekeken hoe we voordelig kunnen versturen. Kan ook niet via GoT. Dus als je hier ziet van ga naar DVD.nl dan zie je de link er vast wel bij.

Een vriend van mij heeft net een nieuwe stereo gekocht voor ik hem vertelde van mijn bestelling. Klipsch speakers en een HK receiver. Hij vond het een hele vooruitgang. Maar toen ik het hoorde moest ik toch wel in heel voorzichtige bewoording uitdrukken. Toen ik hem mijn versterker liet horen en de prijs wist baalde hij toch wel behoorlijk. Maargoed, hoe een T-amp klinkt in vergelijking met mijn Yarland SET buizenversterker en de Classic 6.10 kan ik nog niet echt veel over zeggen. Later meer, als Robert hier geweest is.

Voor de rest is je lijstje wel ok, al zou ik persoonlijk een buizenversterker nemen. In jouw geval een Yarland FV34C of B omdat je van een beetje groot geluid houd (toch?).
En de von Masoch SF-silver interconnect kabels ipv Xindac. Waarom trouwens van die ontzettend lange speakerkabels? Je kunt beter je set tussen je speakers zetten en dan de XF-Silver of XF-Cu Ls kabel 2.5 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:07:

Voor de rest is je lijstje wel ok, al zou ik persoonlijk een buizenversterker nemen. In jouw geval een Yarland FV34C of B omdat je van een beetje groot geluid houd (toch?).
En de von Masoch SF-silver interconnect kabels ipv Xindac. Waarom trouwens van die ontzettend lange speakerkabels? Je kunt beter je set tussen je speakers zetten en dan de XF-Silver of XF-Cu Ls kabel 2.5 m.
Prima kabels die Von Masoch!

Von Masoch XF-Silver Loudspeaker Cable 2.5 Meter
Our Price: € 82.00

Fantastische kabel...oh heb ik daarbij verteld dat ze van Soundright zijn... = Xindak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Hebben de Yarland versterkers niet te weinig vermogen? M.a.w., kan ik het volume ook eens goed hard zetten? (mission m35i).

Wat bedoel je met groot geluid?
Lange speakerkabels omdat ik nog niet weet waar ik de speakers plaats en ik niet mezelf daarin wil beperken, alhoewel de kans groot is dat ze niet meer dan 2m van het setje komen te staan.

Jongens ik kan niet wachten, ik wil kopen! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rambo op 28-01-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Rambo schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:16:
Hebben de Yarland versterkers niet te weinig vermogen? M.a.w., kan ik het volume ook eens goed hard zetten? (mission m35i).

Lange speakerkabels omdat ik nog niet weet waar ik de speakers plaats en ik niet mezelf daarin wil beperken, alhoewel de kans groot is dat ze niet meer dan 2m van het setje komen te staan.

Jongens ik kan niet wachten, ik wil kopen! :)
Mocht je in de buurt wonen (Utrecht) dan kan ik de Classic 6.10 In ieder geval showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:52:

[afbeelding]

Is deze combi wat?
Qua speakers denk ik aan iets als:
De Monitor 7 is (net als andere Paradigms) IMHO een van de betere speakers.
Ik zou ipv de Monitor 7 eens kijken naar de Onix Rocket RS450 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb in de winkel paradigm studio 20 v3 beluisterd en was erg onder de indruk! Het zijn geen speakers die aandacht trekken maar gewoon muziek laten horen, geen te aangedrukt hoog ( zoals veel moderne speakers) en gewoon een heel netjes midden met een soms wat bonkerig laag vanwege beperkingen door de grote van de kast en waarschijnlijk omdat ze zo getuned zijn.

Vergeleken met andere speakers in de prijs klasse waren ze een stuk beter ( JMLAB , B&W, Monitor audio ,Eltax) Versterker en CDP was cambridge 640A/C.

Magnat en Mission vind ik meestal niet zo geweldig, Er zijn misschien modellen die goed zijn maar wat ik gehoord heb vond ik niet zo ( Magnat was vaak te kil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:16:
Daarom zeg ik ook de FV34B, die heeft 35W. Met buizen is dat genoeg voor speakers vanaf 84dB/W met een enigzins normaal impedantieverloop. Met >20W buizen kun je met elke 6-8Ohm een flink geluid neerzetten. Bedenk: 10W geeft al 10dB meer dan het aangegeven rendement en dan maal 2 (=+3dB), in de hoek is nogmaals +6dB, en dan tot luisterafstand (2 a 3 m) = - 3 a 5 dB. Dus je haal zo 105dB met een 10W versterker in een niet al te grote huiskamer. Dat is best hard hoor.
dat als je je ogen dichtdoet je een concertzaal achter je muur hoort ipv. een vlooiencircus op een koffietafel. Met de Scorpions wil je kunnen verdrinken in het geluid en niet met een spotlight uitvogelen wie waar staat te spelen. En met een buizenversterker is de kans dat je echt diepte hoort in het geluid ipv 'naar een schilderij luisteren' veel groter. Maargoed, dat is een beslissing. Buizen of niet. Het kan ook zijn dat het je niet ligt omdat het voor jouw idee niet neutraal klinkt. Dat is nogal subjectief en persoonlijk (gezien de reacties op mijn buizenverhaal in de startpost).
Het zou wel slim zijn om dat vantevoren te bepalen denk je ook niet?.
Er zijn ook niet al teveel goede plekken in een kamer om je speakers op te stellen: liefst symmetrisch en in de lengte. Dit stukje op hifi.nl geeft daar wel wat goede informatie over. Vooral het stukje onder het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:00:
Ik ben het helemaal niet met de conclusie van Jeep eens: je moet geen speaker kopen die je niet thuis hebt gehoord. Dat geldt voor de hele keten, maar zeker voor de speakers. Thuis klinkt alles anders dan in de winkel of bij iemand anders; je kunt best een voorselectie maken, maar de proof of the pudding komt thuis pas.
Ok, maar ik heb het voordeel dat ik op de HTS bouwkunde ook akoestiek gehad heb. Ik kan dus redelijk inschatten wat een ruimte doet met geluid: houten of betonnen vloeren, betonnen muren of scheidingswanden, plafondafwerking, aankleding met tapijt of laminaat, gordijnen. Meer demping en dunnere wanden geven minder hoog en minder laag en betonnen constructie geeft staande golven en hard geluid.

Je hebt wel gelijk dat thuis pas het echte geluid komt, en dan hoor je pas of je inschatting goed was. Maar daarnà komt de fase van gewenning en gaan je hersenen het geluid dat ze binnenkrijgen leren interpreteren. Net als wanneer je een nieuwe bril krijgt.

En dan krijg je nog het fenomeen inspelen. Als je speakers eenmaal ingespeeld zijn en het blijkt toch anders te klinken dan je verwacht had kun je ze niet meer terugbrengen. Het blijft altijd een gok.

Maar als ik een setje duurdere Aurum Cantus ga kopen zoals de V2M of V3M wil ik ze ook wel eerst even in het echt horen. De Leisure 2 of 3SE zou ik rustig blind kopen. Mijn grens ligt dan ook wel bij €1000.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of ze ook 5.1 of 7.1 amps hebben die chineeskes ?
Buiten de Dussun D9...

Greetzzz,
Jochen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Laatst online: 03-09-2023
Ganymedus schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:54:
om als leek ook maar eens een vraag te stellen, en ik weet niet of die al langs is gekomen, indien dat het geval is, mijn excuses daarvoor. Maar zijn er ook chinese merken, modellen welke bijv. gelijkwaardig zijn aan een Denon S301? Ik zoek namelijk een goede home theather systeem, maar niet teveel boxen. De Denon vind ik erg goed klinken, dus zat ik daaraan te denken, alleen het prijskaartje ligt mij iets te hoog. :$ En dan zou ik eigenlijk ook nog eens de mogelijkheden willen hebben als bijv. de JVC sephia heeft om als media centre te functioneren.
FF zo'n ongepast kickje, maar heeft iemand een suggestie?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 15:21
Bij Ornec:

Cayin Spark DP12EX

Technical data
2-Kanal power output RMS 8 ohms of 1 % THD: 150 Watts of x 2
Multi-channel power output RMS 8 ohms of 1 % THD: 110 Watts of x 6
Frequency range:
Directly: 6 cycles per second - 60 kHz
Decoding: 20 cycles per second - 20 kHz
Subwoofer: 10 cycles per second - 120 cycles per second
Distortion factor (THD): <= 0.008 %
Unweighted signal-to-noise ratio > = 90 railways
Separation degree:
Binarily sound channel, Dolby digital and DTS status: > = 50 railways
Dolby pro Logic: > = 40 railways
Entrance sensitivity:
Similar to entrance: 180 mVs/47 kOhm
Max. input levels:

Shanling SAV-899R Digital AV Surround Receiver
Built in DTS/Dobly Digital/Prologic II/DTS-ES/Dobly Digital EX/ HDCD decoder.
24bit/96KHz Digital/Analog converter.
Direct mode with pure stereo play.
optical,1 coaxial and 3 AudioVideo input.
7.1ch input/output port.
8 sound channel power amplification output 8100W6W with separate.
High sensitivity AM/FM Tuner.
Huge transformer with shield.
Special Karaoke effect with full function remote control.
Output Power: 100W66
Frequency Response: 20Hz~20kHz
S/N: 90dB
THD: 0.06%
Input Impedance: 47k
Input Sensitivity: 230mV
Voltage: 220v-240v
Dimension: 525x490x290 mm
Weight: 14kg

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungson heeft ook mooi HT spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
En heb je dan een specifiek model in je hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de jungson av899c krijgt positieve reacties... wel aan de prijzige kant geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag dat in de Homestudio een review stond van de Cayin 88T, positief verhaal. Maar voor €3000 :S

En natuurlijk weer geen vergelijking met andere met andere apparaten uit die prijsklasse. Ik heb het hele artikel niet gelezen hoor, maar daarom vind in de Homestudio ook niet echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.6moons.com/audioreviews/cayin/a88t.html

De Trend met de blaudio is echt een mooie combo, hoop dat de hawthorne drivers beter zijn.. . zal een moeilijke beslissing worden misschien.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de verzendkosten te hoog zijn is ophalen misschien een oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:35:
de jungson av899c krijgt positieve reacties... wel aan de prijzige kant geloof ik.
die ligt boven de denon s301, en ik had juist gehoopt minder kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:04:
[...]

Ok, maar ik heb het voordeel dat ik op de HTS bouwkunde ook akoestiek gehad heb. Ik kan dus redelijk inschatten wat een ruimte doet met geluid: houten of betonnen vloeren, betonnen muren of scheidingswanden, plafondafwerking, aankleding met tapijt of laminaat, gordijnen. Meer demping en dunnere wanden geven minder hoog en minder laag en betonnen constructie geeft staande golven en hard geluid.

Inderdaad, dat impliceert dan ook dat wij gewone goden beter niet op specificatie van internet kunnen kopen. Om nog maar te zwijgen van subtiele verschillen in versterking, bekabeling, kamergroottes, voorliefdes enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Hey jongens,

Ik heb inmiddels een werkende cd speler (niet dankzij Ornec :( ! van welke ik nog steeds geen mail terug heb gehad over dat mijn cd speler het niet doet!!) maar dankzij de tip van Jeep om het apparaat naar machmat te brengen. De trafo was kapot en machmat heeft er een losse trafo in gezet voor het gedeelte wat kapot was (buizen gedeelte). eerst 3 maanden wachten op mijn bestelling om een kapotte cd speler en 0 service te krijgen is me toch wat te veel. Bij Ornec haal ik niets meer.

Ik heb inmiddels mijn speakers (dali ikon 6) op mijn g&w en cd speler aangesloten en kunnen genieten van wat aardige muziek. Ik ben niet heel erg bekend met "serieuze" audio en dit is eigenlijk mijn eerste ervaring ermee. Heb veel speakers beluisterd en heb uiteindelijke voor de Ikon 6 (niet SE van hobo) bij hobo gekocht. Niet de SE omdat ik deze toch minder vond klinken.

Ik heb de speakers met xindak kabels aangesloten, 1 kant met piemeltje in de speaker en de kant met het haakje op de amp en dit dan 2x per speaker (bi wired). is dit de goede methode? heb lopen zoeken hoe dit het beste kan maar niet gevonden. Was niet makkelijk om het zo op de amp te krijgen.

Ik merk ook dat als ik de amp aanzet (en al het andere is uit) er een zachte brom op de speakers staat. Is dit normaal? (amp is geaard en aangesloten op het g&w powerfilter). Qua specs moet het dacht ik geen probleem zijn.

G&W amp:
Input sensitivity: 350mV.
Output:2×100W(RMS,8Ω).
THD:0.01%(50W,8Ω,1KHz).
S/N: 98.8dB.

Ikon 6 Speakers:
Sensitivity (2,83 V/1 m) [dB] 91,5
Nominal impedance [ohms] 6
Maximum SPL [dB] 111
Recommended amp. power [Watts] min 25
Recommended amp. power [Watts] max 150

Lees nog steeds met veel plezier dit topic ondanks mijn inmiddels iets mindere ervaringen ;)

Bedankt,

Franck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onzin, dat kun jij ook. Gewoon je verstand gebruiken en rustig aan doen.
Je zei toch niet 'op specificaties kopen' he? }:| Je bedoelt toch zeker 'op een review afgaand'.

Wat ik bedoelde is dat je niet moet verwachten dat een speaker bij jou thuis net zo goed klinkt als in de (acoustisch geoptimaliseerde) luisterruimte, als jouw kamer totaal anders is. En dat ik wel een beetje kan inschatten wat je zou kunnen verwachten aan verschil. Met een beetje bijspijkeren kan iedereen dat.

Je moet toch wel aardig dom zijn om te denken dat die fantastische Duitse speaker in die mooie luisterruimte met mooi tapijt en gordijnen, (met toch maar die lekkere felle versterker omdat het anders zo dof wordt) thuis bij jou in de modern minimalistisch ingerichte betonnen bunker net zo lekker fijnzinnig en onvermoeiend klinkt?
Je kunt met heel simpele aanpassingen in je woonkamer (kleden, gordijnen, wandversieringen) je geluid behoorlijk verbeteren. En het kost niks.

Franck: heb je verder nog wat gemodificeert aan de speler?
Het zat m toch in het gedeelte met de buisjes he? Vandaar dat t zo zacht ging. Maar ik zou ff flink blijven zeuren bij Ornec dat het apparaat DOA was. Je kunt het best ff bellen denk ik.

Mooi setje zo toch? Probeer je nog eens te beschrijven hoe het klinkt? (voor ons allemaal Plz! :D)

Ik zou de kabels net andersom aansluiten. Dat is gebruikelijker; met de vorkjes aan de speaker. En idd makkelijker aansluiten.

Een beetje brom als er niks aanstaat kan voorkomen. Zal wel met aarding te maken hebben. Omdat de cd-speler uit staat is de 0 (zit aan de aarde vast) onderbroken en krijg je misschien iets van een aardbrom. Als het maar niet tijdens het spelen is. Toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:51:
Franck: heb je verder nog wat gemodificeert aan de speler?
Ik heb van mattijs van machmat 4 buisjes meegekregen, degene die jij aanraadde :) ik ga deze als de boel iets meer ingespeeld is eens rustig proberen, de bevindingen horen jullie uiteraard!
Het zat m toch in het gedeelte met de buisjes he? Vandaar dat t zo zacht ging. Maar ik zou ff flink blijven zeuren bij Ornec dat het apparaat DOA was. Je kunt het best ff bellen denk ik.
Hmm ik ga er denk ik inderdaad nog meer achteraan, ben alleen afgelopen weekend verhuisd dus heb het wat druk op het moment ;)
Mooi setje zo toch? Probeer je nog eens te beschrijven hoe het klinkt? (voor ons allemaal Plz! :D)
Ik ben er super blij mee, ben veel aan het luisteren en heb erg genoten van het uitzoeken van speakers en ook zeker van machmat, wat die man heeft staan en hoe dat klinkt is wel erg indrukwekkend!! Hebben jullie nog tips voor test cd's of uberhaupt echt mooie cd's?
Ik zou de kabels net andersom aansluiten. Dat is gebruikelijker; met de vorkjes aan de speaker. En idd makkelijker aansluiten.
Hmm ik moet even kijken hoe ik dit ga doen ik denk dat ik het beste omdat het biamped is een paar haakjes op de speaker en een paar op de amp per speaker.
Een beetje brom als er niks aanstaat kan voorkomen. Zal wel met aarding te maken hebben. Omdat de cd-speler uit staat is de 0 (zit aan de aarde vast) onderbroken en krijg je misschien iets van een aardbrom. Als het maar niet tijdens het spelen is. Toch?
Het is ook tijdens het spelen, het is wel heel zacht, als ik er echt naast ga zitten en het volume staat nauwelijks open hoor ik het ook. Ik weet alleen niet of dit normaal is of niet hehe verontrustend ;)

Groeten Franck

[ Voor 54% gewijzigd door Franck op 30-01-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:10
Die brom heb ik ook, echter als ik meer als 20cm van mijn tweeter af ben kan ik hem al niet meer horen. Bij muziek heb ik hem nog nooit waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:51
ik ben jan en volg dit forum vanaf het begin en vind het erg leuk om de velle reacties en ervaringen
te lezen . maar nu heb ik een vraag. mijn set bestaat uit mordaundt-shortperformance 6 stereo
roksan caspian cd, pioneer 2011 surround versterker .denon 2900 dvd .
sony sa835ed boxen
nu mijn vraag: ik wil een versterker geschakeld met mijn surround versterker
dus voor mijn stereo boxen welke vesterker zouden jullie mijn aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Ik heb alles los gehaald (er waren wat nieuwe dingen bij gekomen zoals een tv etc.) en alleen de cd speler op de amp aangesloten. Alles met een voeding zo ver mogelijk uit elkaar gezet en ja hoor, brom weg. Ik ben altijd nogal precies wat dit soort dingen betreft ;)

Ik moet nog even een degelijk meubel maken of kopen zodat het er allemaal wat schappelijker uitziet hehe. ik zal komend weekend eens een foto maken van hoe het er nu uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Iemand die weet waarom ik de Von Masoch BC-Silver Interconnect Cable 1 Meter niet kan kiezen op de Ornec site? Kom steeds op de beginpagina terecht. Wat kost deze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Rambo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:52:
Iemand die weet waarom ik de Von Masoch BC-Silver Interconnect Cable 1 Meter niet kan kiezen op de Ornec site? Kom steeds op de beginpagina terecht. Wat kost deze kabel?
BC?
Dat zijn de XLR kabels, weet je zeker dat je die hebben moet?

[ Voor 17% gewijzigd door MGSNK op 30-01-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik weet het niet :? Wat is een XLR kabel? Damn... dit gaat niet goed zo he? :)

Welke kabel zou ik wel kunnen nemen, moet niet te gek worden qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Speakerkabels: Von Masoch XF-Silver Loudspeaker Cable 2.5 Meter, 82 euro voor 2.
Interconnects: Von Masoch AN-1 Analogue Interconnects 1 Meter 16 euro voor 1(1X2)paar.

Dit zijn modellen met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Tip: bestel in één keer alle hoeveelheid die je in de toekomst denk nodig te hebben. Denk ook aan de juiste lengtes. Scheelt veel kosten en gezeik in de toekomst :P
Ook: Bel/e-mail Ornec éérst of de kabels op voorraad zijn.
Ik heb vorige keer bijna 8 weken moeten wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 30-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:51:
onzin, dat kun jij ook. Gewoon je verstand gebruiken en rustig aan doen.
Je zei toch niet 'op specificaties kopen' he? }:| Je bedoelt toch zeker 'op een review afgaand'.

Wat ik bedoelde is dat je niet moet verwachten dat een speaker bij jou thuis net zo goed klinkt als in de (acoustisch geoptimaliseerde) luisterruimte, als jouw kamer totaal anders is. En dat ik wel een beetje kan inschatten wat je zou kunnen verwachten aan verschil. Met een beetje bijspijkeren kan iedereen dat.

Je moet toch wel aardig dom zijn om te denken dat die fantastische Duitse speaker in die mooie luisterruimte met mooi tapijt en gordijnen, (met toch maar die lekkere felle versterker omdat het anders zo dof wordt) thuis bij jou in de modern minimalistisch ingerichte betonnen bunker net zo lekker fijnzinnig en onvermoeiend klinkt?
Je kunt met heel simpele aanpassingen in je woonkamer (kleden, gordijnen, wandversieringen) je geluid behoorlijk verbeteren. En het kost niks.

Ja hoor Jeep. Ga jij dat maar lekker doen. Voor mij is dat de omgekeerde weg. En zo totaal onnodig, omdat er producten op de markt zijn die het wel goed in je huiskamer doen. Moet je alleen wel even naar luisteren thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorbijganger... kun jij je posts ff editen zodat het niet zo schreeuwerig wordt? het is quote en /quote tussen [ ]

En dat kun je je toon misschien ook even aanpassen. Dat zou mij een stuk minder irriteren en het topic voor anderen ook leuk houden.

En dan nog even ter verduidelijking: ik ben onlangs verhuisd van een jaren '30 woning met houten vloeren en een erker naar een flat/ betonnen bunker. En wat doe ik dan met mijn stereo van €10.000? Omgekeerde weg? Wat denk je dat ze in een schouwburg doen? Andere zangers kopen omdat de ruimte zo hard klinkt? :+

Je gaat toch geen speakers kopen om ze aan jouw woning aan te passen? Speakers zijn ontworpen om neutraal te zijn. Voor jou behoefte hebben ze elektronische ruimteaanpassingen, met zo'n meetmicrofoon. Ik doe het lekker met een tapijtje en een schilderijtje (140x190 van Ikea met schuimrubber erachter). Weg flutterecho. Dat krijg je met andere speakers of op elektronische correctie nooit weg.

@ Rambo: Ik zou voor de interconnect ook de bijbehorende SF-silver nemen. Zoveel duurder is dat nou ook weer niet. Als je meerdere interconnects nodig hebt zou ik er iig 1 nemen voor de cd-speler. Dat kun je tenminste voor jezelf een horen of en wat die kabel nou uitmaakt zonder dat het kapitalen kost.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:Speakers zijn ontworpen om neutraal te zijn.
Als dat zo was waren er niet zoveel merken. Vrijwel geen enkele commerciële speaker is neutraal. Ze hebben allemaal hun eigen sound om herkenbaar te zijn. Verder is het ook per continent nog anders. Veel Amerikaanse speakers zullen hier in Nederland veel te bassig klinken, omdat die gewend zijn te spelen in huizen van hout en karton i.p.v degelijk baksteen, waar de bass makkelijk door de muren gaat (nu geldt dat natuurlijk niet voor de grote steden).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
de cayin s200 is een classe a versterker van 150 watt per kanaal
weet iemand wat deze verbruikt ?. want ik zag bij een classe a buizen versterker van 35 watt per kanaal. dat deze 200 watt vebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Classe A is maar tot 20 Watt. Maar zo te zien zitten er twee 600VA trafo's in (vraag me niet waarom :?) Wat verbruikt ie dan? Moeilijk te zeggen. Ik denk toch dat je op zo'n 80 tot 100W continu moet rekenen.

Bron

Beetje lage SNR met 92 dB als je het mij vraagt...

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 31-01-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
voodooless schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:37:
Classe A is maar tot 20 Watt. Maar zo te zien zitten er twee 600VA trafo's in (vraag me niet waarom :?) Wat verbruikt ie dan? Moeilijk te zeggen. Ik denk toch dat je op zo'n 80 tot 100W continu moet rekenen.

Bron

Beetje lage SNR met 92 dB als je het mij vraagt...
http://www.sparkaudio.com/ecp02.asp?id=39
ik zie dat zijn kleine broetje de 265 i 200 watt verstookt
bij 40 watt class a??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klasse A verbruikt veel stroom omdat de russtroom altijd de maximale is. Dus 25W vraagt 25*2*2/0.50=200W. (2 kanalen, +en- kant van t signaal, rendement 50%). Je zit dus zo aan de 200W.

@voodooless
[this msg has selfdestructed] ;)

Het ging erom dat fabrikanten speakers niet maken om aan jouw kamer aangepast te zijn. Elke fabrikant probeert een compromis te vinden dat in de praktijk het meest eerlijk de bron weergeeft (dat bedoel ik met neutraal). En dat ligt aan allerlei (hardware) factoren, maar niet aan jouw kamer. Hoogstens de gemiddelde kamer.
Zoals je zelf al aangeeft zijn amerikaanse huiskamers niet altijd van hout. Maar wel veel en veel groter dan hier. Dus meer bas nodig.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeker ]eep, echter zijn het net die factoren die een speaker in een bepaalde huiskamer beter laten klinken dan in een andere. En als je niks aan de huiskamer wil doen, dan moet je het maar bij de speaker zoeken. Zo simpel is dat nu eenmaal (al haal je met de accoustiek veel meer winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
klinkt een buisen versterker beter in een harde ruimte dan transistor versterker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janjwjmc schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:51:
klinkt een buisen versterker beter in een harde ruimte dan transistor versterker ?
Niet per definitie, want een buizenbak kan net zo analytisch klinken als een transistorbak. Maar vaak zijn ze wel "warmer" dan transistor versterkers.

Overigens bepalen je speakers nog veel meer de klank dan je versterker. Duitse en Japanse speakers hebben de reputatie om 'kil' te klinken, en Engelse speakers zouden weer warmer zijn.
Vroeger klopte dat wel ongeveer (Taunus sound in Duitsland, etc.) maar nu is het verschil veel kleiner, en komen ook merken uit Italie, Frankrijk en zo aankloppen die prima dingen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slechte speakers zijn er niet echt meer.
Alleen heb je nu uitschieters die beter presteren.

Zo heb ik staan luisteren naar mission m3 en m6 serie.
Dit was totaal mijn speaker niet.

Van diverse speakers luisteren kwam ik op een duitsemerk uit (heco) .
Mijn conclusie is ook dat elke speaker of versterker een combo word naar het soort muziek dat jij luistert.
Een speaker zo kopen is gewoon geen optie wegen smaak verschil kwa klank.(geld ook over een versterker)
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.