Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
@ Mr Dave.

Pacific Audio zit in Purmerend.

Dit is tussen Zaandam en Hoorn in min of meer.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Het kan ook op het forum van DVD.nl, waar o.a. al eerder een powerbuy bij Ornec is georganiseerd.

http://www.dvd.nl/forum/viewforum.php?f=41

Meestal wordt er dan ook op HTForum.nl een topic geplaatst wat hiernaar verwijst.

[ Voor 40% gewijzigd door Cass Casey op 12-01-2007 10:08 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:07:
t-amp is nog steeds niet binnen :(

Heb vandaag wel een paar IEM's uit china ontvangen, OVC t25.. Klinkt beter dan mijn Sennheiser px100's.

[afbeelding]
Kan je er me wat meer over vertellen, hoe duur en waar en de ervaringen er mee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 15:21
@robert1325 nice pics

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
@JEEP

Is een 8W SET een beetje te doen op 90db/w/m 6 ohm luidsprekers?
of heb ik dan toch meer power nodig?

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terugkomend op het verhaal over China High-End en meneer Devine:
Mijn ervaringen met CHH zijn tot nu toe zo, dat het tot allebei de verhalen kan leiden. CHH heeft duidelijk een communicatieprobleem en dat hebben ze ook zonder aardbeving. Want ook nu, zonder aardbeving moet ik twee of drie mailtjes sturen om één antwoord terug te krijgen. En dat duurt dan zolang, dat je denkt dat er geen antwoord meer komt. Op de achtergrond blijkt echter wel degelijk de actie te zijn ingezet en het is dus erg jammer dat je ten onrechte op het verkeerde been wordt gezet.
Dat allemaal gezegd zijnde, denk ik dat het uiteindelijk goed komt met mijn hifi-rack en dat ik misschien ook wel weer iets bij CHH ga bestellen. De ervaring is, dat de doorlooptijd van bestelling tot levering ongeveer drie weken is.
Ter illustratie:

Ik heb op 5 december besteld. Het heeft me ettelijke mailtjes en tot 14 december gekost, voor ik een orderbevestiging had. Op de toen gestelde vraag wanneer geleverd werd, kreeg ik pas op 19 december reactie. Vervolgens ging het snel, op de 22ste kwam het trackingnummer en de 27ste was er geleverd.
Op de 28ste december heb ik gemeld dat er iets fout was, op de 31ste kwam er reactie, daarop heb ik gereageerd en toen werd het stil...tot gisteren. Leung Liling meldde dat de vervangende bestelling er nu aan zit te komen.

Nogmaals, het gaat dus meer om slechte communicatie dan onwelwillendheid en wanneer je daar verkeerd mee omgaat ontstaan er blijkbaar onbedoelde problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus wat ik bedoel. Beetje geduld en het komt goed. En communicatie is niet hun sterkste punt. Maar dat weet je. Je betaald echt Chinese prijzen, dan moet je ook geen westerse communicatie verw88.

@anta-flu
8W op 90dB/W@8Ohm speakers is prima te doen. Al moet je niet verwachten een houseparty te kunnen houden in een woonkamer van 100m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoSo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-08 16:54
Hallo,

lees dit intresante topic al tijden, en mijn vragen worden meestal door lezen al beantwoord, maar ik heb nu toch een vraag.
Heb na veel twijfel, en omdat ik toch wat power wil, een Meixing MingDa MC34AB besteld, na het lezen van de onderstaande link.

http://www.positive-feedback.com/Issue28/mingda_34.htm

Mijn vraag is nu de volgende, op deze versterker zitten 4 en 8 Ohm's speaker uitgangen op.
Mijn JBL L6 speakers hebben een weerstand van 6 Ohm.
Op welke uitgang kan ik het beste mijn speakers aansluiten.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Sjon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
De Yarland FV34 A Single end verkocht aan de plaatselijke audio video winkel waar ik zo een 15 jaar heb gewerkt in het weekend. apparaat op de plank gezet en een paar Mission de elan E32 82 db.

maar helaas de woofers begonnen als een gek te klapperen bij de lage bassen dus we hebben nu een paar andere speakers besteld voor de yarland, ik moest wel een beetje lachen toen ik het zag ,,vooral de uitdrukking op het gezicht van de eigenaar van de winkel , bij navraag bij mission kregen we dit te horen

.(Aangezien Mission luidsprekers bewust niet beveiligd zijn tegen overbelasting, is enige voorzichtigheid geboden. Een beveiliging inbouwen gaat ten koste van de geluidskwaliteit en dat vinden de ontwerpers zonde, want de meeste Mission kopers zijn echte muziekliefhebbers.) :?

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lp gespeeld? in combi met de Yarland en Mission?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep
Het neemt natuurlijk niet weg, dat ze heel veel meer handel zouden kunnen bedrijven met een fractioneel betere communicatie. Het zou genoeg zijn wanneer ze bij ontvangst een tag mailen, waarmee je op hun site procedure en status kunt volgen. Nu maken ze zich er misschien wat al te makkelijk af, met als gevolg het drama Mr. Devine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Kleine review..

Heb de Mingda MC84-a hier nu een een 2tal weken aangesloten.
Ik ben aangenaam verrast door het geluid, zelfs uit mijn schamele speakers is dat prima..

Hij gaat vrij hard voor z'n 2x13 watts (maar is absoluut geen poweramp!).
Een verdere review over de qualiteit van het geluid laat ik achterwege, daar mijn setup niet echt geschikt is om een objectieve review daarover te schrijven.

Gelijk de 2e dag heb ik um uit elkaar gedraaid en van de 1 groeps input een 2 groeps input gemaakt, d'r zit al een 2e groep cinch bussen, maar die zijn aan de 1e groep aan gesloten, een simpel schakelaartje ertussen maakt daar 2 groepen van, wel zo handig ;)

Van binnen ziet alles strak en geordend uit, netjes point-to-point gesoldeerd, geen printplaten, prachtig gewoon :)

Wat mij opviel is dat de bias bij de buizen niet te stellen valt, je zult zelf de potjes en de meetweerstanden moeten monteren wil je dat doen.

Dit is iets wat ik zeker van plan ben, eerstens omdat de versterker eigenlijk voor 220 V ipv 230 gemaakt is, en ik de bias zelf perfect wil instellen, zeker omdat ik van plan ben om andere buizen te gaan gebruiken ipv de EL84 van sovtek.
Als vervanger heb ik als kandidaat: Reflector 6P14P-ER (een militaire equivalent van de EL84 die wat meer aankan), de JJ's EL84, en de Electro Harmonix EL84's.
Prijzen liggen erg dicht bij elkaar, keuze is moeilijk te maken.. Een buizen guru hier die wat pointers kan geven mbt keuze??

Eerst mijn oude boeken opzoeken, heb nog 'n boek over buizenversterkers en schakelingen zeker nog ergens liggen, komt die ook nog eens van pas als ik de bias mod ga doorvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:07:
Een lp gespeeld? in combi met de Yarland en Mission?
Nee hoor . met een cd speler van denon. maar wel met een stukje kwaliteitsmuziek ,van Eva Cassidy. de luidspeakers konden het niet verwerken op de een of andere manier, ik vond het wel een beetje vreemd. maar goed we hebben speakers zat staan in de winkel, we proberen nu een set kef luidsprekers, misschien gaat dat better.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet veel, maar denk dat de versterker niet genoeg damping had om de woofers onder controle te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:00:
ik weet niet veel, maar denk dat de versterker niet genoeg damping had om de woofers onder controle te houden....
De dampingfactor is hiervoor niet echt van belang als je een dampingsfactor boven de 10 hebt. Elke moderne versterker heeft dan.
Het is vaak gewoon dat er geen genoeg powerreserve aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
De andere Yarland FV 34 A single end afgeleverd bij mijn werkgever,
die heeft luidspeakers van Tannoy vloerstaanders en dat ging uitstekend, geweldige sound dus weer een muziekliefhebber tevreden :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjoSo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:23:
Mijn vraag is nu de volgende, op deze versterker zitten 4 en 8 Ohm's speaker uitgangen op.
Mijn JBL L6 speakers hebben een weerstand van 6 Ohm.
Op welke uitgang kan ik het beste mijn speakers aansluiten.
Die vraag had ik al beantwoord

Kan allebei maar het geluidsbeeld veranderd. 8ohm wordt groot en breed en met veel power maar minder controle, 4Ohm wordt smaller, preciezer, betere plaatsing en meer controle, maar ook een beetje 'benauwder' met wat minder dynamiek. Je kunt gewoon beide aansluitingen gewoon even proberen (je zit er tussenin dus het kan zeer waarschijnlijk geen kwaad).
Ik denk persoonlijk dat je hem het beste op 4Ohm kunt aansluiten.

@Bucanier:
Als je de Shuguang EL34 buizen vervangt door JJ KT77's word het geluid nog beter. Kosten maar €15 /st ongeveer. BTB in Duitsland heeft ook mooie 6N3P buisjes van €6.50 die ook beter klinken.

@ Equinoxe

Ik zou de militaire sovtek EL84s een proberen, die schijnen goed te klinken. Ik heb op 1 van de vorige paginas al een linkje gegeven naar cryotubes. Die is goedkoop en zijn cryogenisch behandeld (schijn beter te zijn)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mij maar eens aangemeld hier op GOT. Ik volg dit topic al een tijdje en dankzij jullie aardig wat wijzer op gebied van China high-end. Ik heb drie vragen.

Ik heb erg veel interesse in de Cayin 265Ai na het lezen van een aantal buitenlandse http://www.hometheaterhif...ted-amplifier-3-2004.html reviews. Hoe goed deze versterker blijkbaar is, hier in NL schijnt ie nog niet echt ontdekt te zijn. Ik zal graag eens wat gebruikerservaringen willen lezen van deze versterker. Iemand die hem in huis heeft, of er meer van weet ???

2e vraag is dat ik graag in contact wil komen met mensen die binnenkort van plan zijn te bestellen bij bijvoorbeeld Ornec. Ik denk dat er op die manier aardig wat transportkosten bespaard kunnen worden. Als dit niet de aangewezen plek is voor een dergelijke oproep zijn er dan andere forums o.i.d?

Is er al meer bekend of de eerder voorgestelde powerbuy door Pacific?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de t-amp nu een weekje gehad, en ben zwaar onder de indruk . Het klinkt allemaal zo intiem en puur, stemmen springen plotseling mijn kamer in en er zijn zoveel lagen en kleuren in het geluid.

Ik kom soms een beetje power tekort, vooral bij lawaaierige muziek... Maar binnenkort krijg ik Open baffle speakers binnen van Hawthorne ( silver iris 15 inch) die kunnen met 2 watt al op weg. (96db/8ohm)

Jeep: sorry ,maar ik denk dat onze luistersessie toch weer even op zich moet laten wachten... ik wil wel graag de t-amp een keer vergelijken met de yarland.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/trend/2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook :)

@swiss77
Cayin is altijd goed. Het is gewoon een degelijk merk die de gevestigde westerse orde aardig opschud. Maar ik denk dat je uit China nog wel meer waar voor je geld kun scoren.

Verder heeft een powerbuy alleen zin als je met zeevracht voordeel kunt halen. Anders gaat het toch gewoon per gewicht. Je kunt bij Ornec beter gewoon via TNT laten versturen (en dus niet DHL!) en een gok wagen of je een btw factuur krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:57:
Heb de t-amp nu een weekje gehad, en ben zwaar onder de indruk . Het klinkt allemaal zo intiem en puur, stemmen springen plotseling mijn kamer in en er zijn zoveel lagen en kleuren in het geluid.
Rede temeer om nooit meer hifi.nl te geloven. Is niet exact het zelfde ding, maar wel zeer vergelijkbaar.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
voodooless schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:09:
[...]

Rede temeer om nooit meer hifi.nl te geloven. Is niet exact het zelfde ding, maar wel zeer vergelijkbaar.
Tsja ieder zijn smaak, daarnaast heeft de reviewer ook twee flink zware luidsprekers er op staan (Von Schweikert VRIII en AudioPhysic Virgo II). Ik denk dat daarom de T-amp flink de soep in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

atze schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:32:Tsja ieder zijn smaak, daarnaast heeft de reviewer ook twee flink zware luidsprekers er op staan (Von Schweikert VRIII en AudioPhysic Virgo II). Ik denk dat daarom de T-amp flink de soep in gaat
Groot/zwaar zegt helemaal niets over de belasting die de amp voor zijn voeten krijgt. Rendement is 89 dB, dus dat is niet zo weinig. Verder kan de T-amp prima overweg met lage impedanties, dus dat is het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
voodooless schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Groot/zwaar zegt helemaal niets over de belasting die de amp voor zijn voeten krijgt. Rendement is 89 dB, dus dat is niet zo weinig. Verder kan de T-amp prima overweg met lage impedanties, dus dat is het probleem ook niet.
misschien gaan we een beetje offtopic... maar rendement en impedanties zijn in mijn ervaring niet de enige twee dingen die gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

atze schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:43:misschien gaan we een beetje offtopic... maar rendement en impedanties zijn in mijn ervaring niet de enige twee dingen die gelden.
Er is zeker nog wel meer, maar de impedantie is toch wel echt het belangrijkste. Rendement is wat de speaker uit het toegevoerde vermogen haalt. Dat laatste is niet voor de versterker zelf van belang, maar geeft wel aan dat je met weinig vermogen veel lawaai kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Resencies van Hifi.nl moet je nooit serieus nemen!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:07:
Recensies ook niet :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik heb de sonic impact super t-amp plastic edition als tweede versterker voor de keuken staan i.c.m. Vifa picolino's en dat bevalt me toch zeer goed. Zeker voor 30 euro + 20 euro voor een kant en klare voeding....
Ik geloof dus graag dat het prima klinkt. En die TA-10 ziet er erg aardig uit ook nog, alu kastje, netjes hoor! Ze zouden alleen een iets groter kastje moeten maken met ingebouwde voeding. Dan is het helemaal top wat mij betreft.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Barry|IA schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:07:
Alleen als je verkoper bent 8) Of indien je als koper je blind wilt staren op positieve recencies.

Laatste mogelijkheid is indien je aandelen Hifi.nl hebt _/-\o_

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:09:
Nooit meer? In hifi.nl geloven? :? Stellige uitspraken...

Ik geloof alleen mijn eigen oren vwb mijn geluidswaarneming. Ik geloof ook niet in jouw uitspraken. Ik luister ernaar en probeer te begrijpen wat je probeert te communiceren. Voor hifi.nl of wat voor recensie ook, geldt dat precies zo. De review van mijn draaitafel was voor mij zeer nuttig en achteraf ook juist. Maar die heb ik ook niet klakkeloos gelezen. Deze 'review' van de T-amp komt wel vreemd over, en de reaktie van Robert (Crafty) vind ik zeer netjes.

Maar hifi.nl met wat meer korrels zout nemen t.o.v. anderen is idd wel op zijn plaats, vanwege het (verzwegen) commerciele belang.

Ik ben erg benieuwd naar de luistersessie met Roberts T-ampje. Dan kunnen we samen bepalen wat er nou van waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is iemand op het hawthorne forum die mijn t-amp heeft vergeleken met zijn decware taboo el84 SET, hij vond dat de SET het nog steeds won in het midden ( qua rijkheid en toon) maar dat de t-amp beter in het hoog en laag was... Het is natuurlijk ieder zijn eigen smaak :)

Ik lees hifi.nl bijna nooit omdat het meestal hele prijzige spullen zijn en ik nou niet echt een goed beeld van de kwaliteiten van een apparaat krijg... sites zoals , positive feedback, enjoy the music en 6moons vind ik een stuk beter. Maar het beste zijn de reacties van mensen zelf, als je er meerdere leest kan je vrij makkelijk een aardig beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) mijn dac's gaan morgen binnen komen :*)

Woensdag verzonden in Hongkong met TNT, vanmorgen in A'dam binnengekomen, morgen wordt afgeleverd volgens de TNT klantenservice. Da's pas snel te noemen!

Ik heb daar trouwens contact gelegd met een verkoper op ebay, waar ik deze dac's besteld heb,
die dus echt wel te vertrouwen is en zich ook heel veel moeite doet. Hij is zelfs nog voor mij gaan
shoppen! Ik had een goede iec-320 stekker gezien (apparaat stekker), en daar wilde ik 20 stuks van hebben. Hij heeft die voor mij gekocht en meegestuurd met de rest! Het email verkeer liep erg soepel. Ik kreeg MINIMAAL eens per dag antwoord van hem. Zeeeer betrouwbaar en hij levert aan goede prijzen.

Ik heb hem gevraagd of hij ook andere merken kon leveren, en daar werd positief op geantwoord.
Volgens mij verkoopt hij gewoon alles wat wij willen hebben. Gewoon ff aanvragen wat je wilt hebben.

Hij heeft twee ebay winkels:

http://stores.ebay.com.cn/homeem_W0QQsspagenameZL2222QQtZkm

http://stores.ebay.com.cn/shenzhen%20enjoying

Zijn mail adres: wsz0304@vip.163.com

Betalen gaat via Paypal.

Hij is erg meewerkend, mijn 4 dac's hebben, omdat ik dat gevraagd had,
een burn-in van 10 uren gehad ;) De kans dat ik een of meerdere Doa's ontvang is daarmee
behoorlijk verkleind. Het is natuurlijk echter geen garantie,,,,

Ik zou zeggen, doe gewoon een aanvraag!

Suc6
Alex

Uiteraard volgt nog een eerste luisterimpressie, die zal ik morgenavond wel ff plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:39:Ik geloof alleen mijn eigen oren vwb mijn geluidswaarneming. Ik geloof ook niet in jouw uitspraken. Ik luister ernaar en probeer te begrijpen wat je probeert te communiceren.
Dat is ook goed zo!
Voor hifi.nl of wat voor recensie ook, geldt dat precies zo.

...

Maar hifi.nl met wat meer korrels zout nemen t.o.v. anderen is idd wel op zijn plaats, vanwege het (verzwegen) commerciele belang.
Dat laatste is rede genoeg waarom het eerste niet precies zo geldt.

Als je het T-ampje leuk vindt, dan kan ik alleen maar aanraden om ook eens naar een UcD te luisteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UCD heb ik niet echt nodig, De speakers die ik binnenkort krijg kunnen met versterker van 1 watt al behoorlijk hard .... een SET zal in ieder geval geen probleem zijn :D

Op diyaudio is er een vergelijking geweest tussen UCD en T-amp versterkers, het is meer een kwestie van smaak.... dat zeggen " ze " .

EDIT: oh wacht je had het tegen Jeep 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:48:
UCD heb ik niet echt nodig, De speakers die ik binnenkort krijg kunnen met versterker van 1 watt al behoorlijk hard .... een SET zal in ieder geval geen probleem zijn :D

Op diyaudio is er een vergelijking geweest tussen UCD en T-amp versterkers, het is meer een kwestie van smaak.... dat zeggen " ze " .

EDIT: oh wacht je had het tegen Jeep 8)7
Is ook zo. De een lust boerenkool, de ander niet. Opzich is mijn interesse in UcD allang al gewekt, maar het is niet echt een uitdaging om te bouwen. Daarnaast vind ik het veel leuker om een flinke klasse A bak te bouwen, wat klankmatig misschien meer voldoening zal geven als je niet teveel power nodig hebt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:48:
Het gaat natuurlijk niet om de 180 of 400 Watt, maar on de sound :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Gents, wie weet onder welke artikelcode er verstuurd wordt? Ben aan het zoeken geslagen naar een fatsoenlijke prijs voor een 20ft ctr en wil de inklaringskosten hierin meenemen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

CRT TV van 6 meter diameter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Container ;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Dat houdt de fundering van mijn woning niet >:)

Maar niemand een (douane)factuurtje in de buurt waarop de artikelcode zichtbaar is?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Hoe moet je die prijzen lezen?
ik ken de wisselkoers van de 元 niet :P
Hoe reken je dat om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.gwk.nl

wel vanaf euro naar bv. dollars ipv. dollar naar euro . ( gewoon even gokken dan kom je er wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Kul schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:50:[...]Hoe moet je die prijzen lezen?
Hoe reken je dat om?
8,66%(wisselkoers GWK, had geen zin om de juiste koers te zoeken) van het afgebeelde bedrag nemen, dan heb je een indicatie.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
http://www.xe.com/
currency converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12
onsgeluk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:41:
Gents, wie weet onder welke artikelcode er verstuurd wordt? Ben aan het zoeken geslagen naar een fatsoenlijke prijs voor een 20ft ctr en wil de inklaringskosten hierin meenemen.
electronische apparatuur; dat is...

TARIC CODE:
8519 0000 00
Toestellen voor het opnemen en afspelen van geluid

8518 0000 00 Microfoons en statieven daarvoor; luidsprekers, ook indien gemonteerd in een klankkast; hoofdtelefoons en oortelefoons, ook indien gecombineerd met een microfoon, en stellen of assortimenten bestaande uit een microfoon en een of meer luidsprekers; elektrische audiofrequentversterkers; elektrische geluidsversterkers

8519 8111 00 ---toestellen voor het weergeven van geluid (met inbegrip van cassettespelers), zonder ingebouwd apparaat voor het opnemen van geluid

8519 8911 00 ---toestellen voor het weergeven van geluid, zonder ingebouwd apparaat voor het opnemen van geluid:

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Lijkt de Overtoom wel. Ik vraag en jij draait :) Ik hoop uiterlijk morgenmiddag een prijs te weten.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
onsgeluk schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:46:
Lijkt de Overtoom wel. Ik vraag en jij draait :) Ik hoop uiterlijk morgenmiddag een prijs te weten.
Ik moet indruk blijven maken he 8)
Imponeren heet zoiets dacht ik :+

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat het hs-code heette?
Als je het precies wilt weten moet je gewoon ff de douane bellen. Heb ik ook gedaan.
0800-0143
Voor mijn versterker was het 8518-5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kul schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Hoe moet je die prijzen lezen?
Hoe reken je dat om?
Als je de prijzen door 10 deelt heb je omgeveer het euro bedrag.

Kun je bij www.xe.com het gemakkelijkst omrekenen.

De links kun je proberen te openen in babelfish of google language tools

http://babelfish.altavista.com/

http://www.google.com/language_tools?hl=en&q=test

De vertaal sites werken niet echt geweldig met omzetten van Simplified (vereenvoudigd) Chinees, maar je kunt dan wel al iets proberen te ontcijferen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:07:
Vandaag mijn Trends ta-10 binnen gekregen :)

Klinkt erg indrukwekkend! Tot nu toe vind ik hem beter dan de G&W , qua muzikaliteit en details .
Ga je nu je G&W verkopen, zo ja dan heb ik evt. wel intresse.
je kan me mailen naar anavatos#gmail.com

groet,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is al verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie chinees apparatuur vanuit hongkong laat versturen onderstaande sites geven je een inzicht over de kosten van zendingen via Hongkong post. Pakketten worden door Hongkong post verzonden via TNT. Er is een verschil tussen air en surface parcel, ook in prijs uiteraard.

http://www.hongkongpost.com/eng/postage/index.htm

In beide gevallen mag de lengte van het pakket niet groter zijn dan 1,50 mtr, en de lengte, opgeteld bij de omtrek niet groter dan 3 mtr. Max. gewicht is 20Kg.

Via surface parcel moet je de onderstaande formule toepassen:

De eerste kilo kost 110 HK$ (€11,00)
1extra kilo tot 7kilo kost per kilo 16 HK$ (€1,60)
1extra kilo tot 20 kilo kost per kilo 12 HK$ (€1,20)

Voor 20Kg zou dat zijn: 110+(6x16=96)+(13x12=156)=362 HK$ = +/- € 36,00
Let wel, dit is surface parcel en duurt relatief lang.

Via Air parcel moet je de onderstaande formule toepassen:

De eerste kilo kost 150 HK$ (€15,00)
1/2 extra kilo kost per 1/2 kilo 28 HK$ (€2,80)

Voor 20Kg zou dat zijn: 150+(38x28=1064)=1214 HK$ = +/- € 120,00

Uit bovenstaande rekenvoorbeelden blijkt dat een weekje extra wachten de moeite loont ;)

Voor zwaardere en grotere pakketten wordt het moeilijker.

Als je deze formule in de gaten houdt, dan kun je in ieder geval je leverancier hier op wijzen, want de meeste proberen hier natuurlijk nog aan te verdienen!!!!!!

NOTE: dit geldt alleen voor pakketten die verstuurd worden via Hongkong Post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anavatos, zijn je speakers redelijk makkelijk aan te drijven? anders zou ik je echt aanraden om de trend uit te proberen... De G&W klinkt heel anders , een stuk koeler en naar achteren... Alsof je de muziek van een afstandje bekijkt. De trend heeft een intiemere klank met veel meer impact .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Robert,

Ik ben heel tevreden met mijn G&W en ik ben op zoek naar een amp voor mijn studio en ben nu wel nieuwsgierig naar de trend.
Waar heb je hem gekocht?
Weet je toevallig de dempingsfactor van deze amp?
Ik heb in mijn studio een paar goedkope (maar best wel goed klinkende Klipsch f1 staan) maar ik ben ook wel benieuwd hoe dit ampje mijn Canton RCL's t.o.v. De G&W aan kan sturen.

Anavatos, zijn je speakers redelijk makkelijk aan te drijven? anders zou ik je echt aanraden om de trend uit te proberen... De G&W klinkt heel anders , een stuk koeler en naar achteren... Alsof je de muziek van een afstandje bekijkt. De trend heeft een intiemere klank met veel meer impact .

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.avtalk.co.uk/f...=10624&start=0&rid=0&SQ=0

Weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar hier een link omtrent de Aurum Cantus. Wellicht interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem bij buyoyo.com gekocht, koste me ongeveer 100 euro inclusief verzendkosten...en van de dempings factor moet je niet teveel verwachten :) Met klipsch zal het wel lukken....

Als het midden gebied maar goed is toch? hoog is ook heel smooth trouwens... Maar verwacht geen hoge volumes met deze versterker. Het is kamer vullend bij mij, maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Klopt de titel van dit topic wel?

Is hi-fi uit China minder commercieel? :?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
RePlayer schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:33:
Klopt de titel van dit topic wel?

Is hi-fi uit China minder commercieel? :?
Dat lijkt me wel, anders hadden we ons niet als lamzakken hier in een topic verzameld :+
Ik zie weinig reclame voor Chinese hi-fi, wat jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Gisteren is mijn dac uit China binnengekomen. Koud uit de doos klonk hij een beetje dun en agressief. Na een paar uren inspelen klonk het al een stuk beter.

even off topic :o
Vervolgens heb ik de uitgangsbuffer OPA2604 vervangen door de OPA2111, de uitgangstrappen OPA134 vervangen door AD797 en de stuurtrappen NE5534 vervangen door de OPA134 (2 van de 4).
Tevens zijn de uitgangscondensatoren weggehaald (50Mv offset).

Nu klinkt deze grandiose dac al een stuk beter dan mijn zelf gefrabiceerd exemplaar!
Er zijn echter nog echte goede opamps en Black Gate elco's onderweg uit Hongkong welke deze dac gegarandeerd op een veel hoger niveau zullen brengen.

weer on topic ;)

Als je zo'n dac voor 830rmb op de kop kunt tikken,exclusief transport e.d.,dan ben je het baasje >:)

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 19:02
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:57:

Weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar hier een link omtrent de Aurum Cantus. Wellicht interessant?
Ik ken de link uiteraard, ik heb nu een setje leisure 3 se's, europese uitvoering. Volgende week krijg ik mijn SW-10 subwoofer en krijg ik langzaam mijn aurum cantus ht-set bij elkaar.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Even een fotootje geschoten van de speakers:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/6858/cimg10965mg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:58:even off topic :o
Vervolgens heb ik de uitgangsbuffer OPA2604 vervangen door de OPA2111, de uitgangstrappen OPA134 vervangen door AD797 en de stuurtrappen NE5534 vervangen door de OPA134 (2 van de 4).
Wel erg veel opamps zeg..
Tevens zijn de uitgangscondensatoren weggehaald (50Mv offset)
50 mV is veel zeg! Ik zou het niet doen als ik jou was. Maak dan liever een DC servo ofzo.
Nu klinkt deze grandiose dac al een stuk beter dan mijn zelf gefrabiceerd exemplaar!
Er zijn echter nog echte goede opamps en Black Gate elco's onderweg uit Hongkong welke deze dac gegarandeerd op een veel hoger niveau zullen brengen.
Als je nog LM4562's wil hebben, meldt je ff :) Gloedjenieuwe opamps en ze klinken super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:57:

Volgens mij heb je dit topic niet echt bijgehouden he? ;)
(dwz dus ja en ja) Dat was een beetje de reden dat ik Aurum Cantus ontdekte als serieus merk en mede dit topic gestart/gekaapt heb.

@JTB81: dat ziet er serieus mooi uit! Fineerkleur is ook mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dat voor speaker kabel ? :P

beetje Off topic:
Deze week krijg ik mijn silver iris OB drivers binnen ( linker =met baffle, middelste=zonder):

Afbeeldingslocatie: http://www.hawthorneaudio.com/photos/albums/userpics/10016/normal_ha.The_Evolution.JPG

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
dat is noname speaker kabel van de rol, maar wel van een gezonde dikte. Ik hecht geen waarde aan mega dure speaker kabel en mensen die daar veel geld aan uitgeven zijn in mijn ogen beklopt. En geen van die mensen durft meestal een blinde luistertest aan, want dan vallen ze door de mand.

Maar goed laten we in godsnaam niet hier een kabeldiscussie starten, dat schiet niet op. Ik vind mijn set erg lekker klinken met deze speakerkabel en dat is wat telt volgens mij.

@ Jeep, bedankt! Buiten dat het er erg mooi uitziet klinkt het ook nog eens geweldig en als je het niet gelooft kom je maar luisteren!

[ Voor 12% gewijzigd door JTB81 op 21-01-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Hey Got'rs

Ik heb een probleem, en misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb via Ornec een Shanling cd-t80 gekocht. Ik heb deze aangesloten op mijn GW 2006 (super apparaat). Ik krijg er echter alleen heel zacht geluid uit als ik alles vol openzet (volume van de cd speler en de gw2006) Ik zie vast iets over het hoofd ofzo, weten jullie misschien een oplossing?

cheers,

Roderick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
heb je msichien een linkje van de webshop(als je ze van een webshop vandaan hebt) waar je de black gates vandaan hebt, ik wil ze namelijk ook gaan bestellen maar in in de EU zijn ze erg duur

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VOODOOLESS
voodooless schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:04:
[...]

Wel erg veel opamps zeg..

[...]

50 mV is veel zeg! Ik zou het niet doen als ik jou was. Maak dan liever een DC servo ofzo.

[...]

Als je nog LM4562's wil hebben, meldt je ff :) Gloedjenieuwe opamps en ze klinken super :)
Nou, zoveel opamps zijn dat niet hoor, heb je wel eens een dure sony speler opengahaald :o

50 mV valt best wel mee, is in ieder geval op mijn maximaal volume absoluut onschadelijk.
Trouwens, de dac die je bij mij gehoord hebt is niet in orde, deze heeft dus momenteel 3,5 VOLT offset, vandaar dat jouw UcD hierop vreemd reageerde bij hogere volumes :X
Nee, die 50 mV neem ik op de koop toe, het klinkt echt als een klok.

Ik ken die LM's niet, waar vallen ze mee te vergelijken?
Er zijn voor mij OPA627AM (metalen behuizing) en OPA2111BM (metalen behuizing) onderweg.
Die klinken ook echt super, kost echter ook super veel geld 8)7

Vandaag nog ff een handjevol Rifa 100n mkp's geplaatst als bypass en 8800uF per kanaal aan buffers elcos bijgeplaatst in de uitgangstrap, wow, dat moet je horen ;)

Eigenlijk belachelijk, er zit nu in dat dacje bijna 40.000 uF aan buffer, net zoveel als jouw UcD >:)

Woensdag krijg ik de rest van de materialen binnen. Als de modificaties achter de rug zijn en de dac is fatsoenlijk ingespeeld, dan kom je maar eens luisteren :*)

Trouwens, bedankt voor het LM aanbod, is natuurlijk altijd wel de moeite waard om uit te proberen!
Neem ze maar eens een keer mee als je weer komt luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exphy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:56:
[...]

heb je msichien een linkje van de webshop(als je ze van een webshop vandaan hebt) waar je de black gates vandaan hebt, ik wil ze namelijk ook gaan bestellen maar in in de EU zijn ze erg duur
kijk hier maar eens:
http://www.vocativeaudio.com/

Is volgens mij goekoper dan in NL, echter ze zijn nog altijd wel aan de prijzige kant,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:58:
Ik ken die LM's niet, waar vallen ze mee te vergelijken?
Ze doen het een stuk beter dan de AD8620's die ik eerst had. Check maar eens wat die kosten ;) Duur zijn de LM's niet, rond de 5 euro/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:01:
[...]

kijk hier maar eens:
http://www.vocativeaudio.com/

Is volgens mij goekoper dan in NL, echter ze zijn nog altijd wel aan de prijzige kant,,,
bedankt, hoe order je daar? zelf ken ik http://shop.diyrealaudio.com/, ik wil daar binnenkort een hoop elna's bestellen en een paar vitaminQ

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RricK schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:14:
Hey Got'rs

Ik heb een probleem, en misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb via Ornec een Shanling cd-t80 gekocht. Ik heb deze aangesloten op mijn GW 2006 (super apparaat). Ik krijg er echter alleen heel zacht geluid uit als ik alles vol openzet (volume van de cd speler en de gw2006) Ik zie vast iets over het hoofd ofzo, weten jullie misschien een oplossing?
je hebt ook andere bronnen geprobeerd en die geven een normaal signaal neem ik aan?
Als ik het zo uit mijn hoofd weet heeft die speler een volumeregeling die bij inschakelen het oude volume onthoud en als het te hard is dat ie terugschakelt. Dus je zou op de afstandsbediening het volume eens flink op moeten schroeven.
Wat doen die knopjes op de AB boven de 0-9 (Amp: input, set, nogwat, mute)? Heb je een gebruiksaanwijzing alleen in het chinees? Dan neem hem eens mee naar een chinees. Als je dat een keer smiddags doet willen ze je vast wel helpen met vertalen.

Het idee is gi dat je direct op een eindversterker aan kunt sluiten.

T staat ook in de specs he?
Line level output: 0 - 2.0 V
Hij staat denk ik gewoon helemaal zacht :O :+

Je hebt geen buisjes erin moeten zetten toch? Het is niet dat de buisjes er niet goed ingeprikt zitten? Als je het echt niet meer weet kun je ook met het apparaat naar Machmat in Apeldoorn. Dan kun je het meteen laten modificeren met betere buisjes (NOS: CBS 5670)

Als ie het wel doet wil ik wel heel graag weten hoe ie klinkt. T is nml ook mijn 1e of 2e keuze in volgende cd-speler.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:39:
[...]

je hebt ook andere bronnen geprobeerd en die geven een normaal signaal neem ik aan?
Yep, mijn tuner doet het goed. Tevens heb ik speakers bij mijn gw uitgezocht met een cd speler van de winkel.
Als ik het zo uit mijn hoofd weet heeft die speler een volumeregeling die bij inschakelen het oude volume onthoud en als het te hard is dat ie terugschakelt. Dus je zou op de afstandsbediening het volume eens flink op moeten schroeven.
Als ik de cd speler op max volume zet, moet ik de versterker ook op max zetten en dan pas hoor ik redelijk zacht de cd spelen.
Wat doen die knopjes op de AB boven de 0-9 (Amp: input, set, nogwat, mute)? Heb je een gebruiksaanwijzing alleen in het chinees? Dan neem hem eens mee naar een chinees. Als je dat een keer smiddags doet willen ze je vast wel helpen met vertalen.
Die zijn voor de bijbehorende amp van Shanling (denk ik), ik gebruik echter de G&W 2006 die doen dus niets volgens mij? In de handleiding staan wel wat plaatjes maar niets geks.
Het idee is gi dat je direct op een eindversterker aan kunt sluiten.

T staat ook in de specs he?

[...]

Hij staat denk ik gewoon helemaal zacht :O :+

Je hebt geen buisjes erin moeten zetten toch? Het is niet dat de buisjes er niet goed ingeprikt zitten? Als je het echt niet meer weet kun je ook met het apparaat naar Machmat in Apeldoorn. Dan kun je het meteen laten modificeren met betere buisjes (NOS: CBS 5670)
De buisjes zater er al in. Ik snap er niets van. Ik heb het volume echt op max staan (gaat van 0 tot 99 en dan max).

Echt vervelend, eerst 2 maanden wachten op mn order van Ornec en dan doet hij het niet :( Als iemand nog idéen heeft heel graag! Bedankt voor je hulp!

Groeten Franck

[ Voor 27% gewijzigd door Franck op 22-01-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:29:
[...]

Ze doen het een stuk beter dan de AD8620's die ik eerst had. Check maar eens wat die kosten ;) Duur zijn de LM's niet, rond de 5 euro/stuk.
de AD8620 is ook niet echt geweldig, de spec's van de LM ziet er goed uit. Ik zal deze zeker een keer proberen. Spec's alleen zeggen ook niet alles,,,

Trouwens, het is een dual opamp, en ik heb 6 enkele nodig. Er zit maar een dual in, en die wordt gebruikt als buffertrap, dus geen versterking meer. Ik gebruik daarvoor de OPA2111, en denk dat deze superieur is voor deze applicatie. Maar niet geschoten is altijd mis >:)

@EXPHY

Voor vragen en orders moet je gewoon even mailen met info@vocativeaudio.com
Ze kunnen je ook adviseren welke componenten je het beste kunt gebruiken.

Wat zijn trouwens die vitaminQ's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:22:it comes down to some times unless u go for a 20ft :) 20ft around 1400 Euros ONLY 22 tonne
Ik ga er vanuit dat de 1400 euro van Ornec ex handling is. Ik heb inmiddels ook een prijs, maar ex HongKong blijkt een lastige(lees dure) afvaart te zijn, ik kom voorlopig niet lager dan 1300. Met alle handling en docs opmaken erbij komt er nog eens zo'n 450 euro bij(dus de ctr wordt dan bij mij in de loods op Schiphol of bij mij thuis afgeleverd). Bedrag is niet dusdanig aantrekkelijk dat ik er zelf ook echt enthousiast van word ;( . Ik ben nog met een andere bevriende expediteur bezig, wellicht dat hij mij een betere prijs kan geven.

Tot zover.....

[ Voor 0% gewijzigd door onsgeluk op 22-01-2007 13:14 . Reden: Typo ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Ik ga er vanuit dat de 1400 euro van Ornec ex handling is. Ik heb inmiddels ook een prijs, maar ex HongKong blijkt een lastige(lees dure) afvaart te zijn, ik kom voorlopig niet lager dan 1300. Met alle handling en docs opmaken erbij komt er nog eens zo'n 450 euro bij(dus de ctr wordt dan bij mij in de loods op Schiphol of bij mij thuis afgeleverd). Bedrag is niet dusdanig aantrekkelijk dat ik er zelf ook echt enthousiast van word ;( . Ik ben nog met een andere bevriende expediteur bezig, wellicht dat hij mij een betere prijs kan geven.

Tot zover.....
surface parcel via hongkong post kost tot 20 kg 36 euro,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De trends ta10 t-amp is me nog steeds aan het verbazen, wat een muzikaal geluid komt eruit! een goede match met mijn chineese speakers ook :)

Het klinkt helemaal niet kil en het geluid heeft meer detail dan de audion silver knights.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/trend2/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/trend2/5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Als jij je speakers weg doet moet je me even mailen, goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn dat voor een speakers die je daar hebt? Drivers zien eruit als Totem drivers. En wat moet zoiets kosten en waar heb je ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn Blaudio pastoral speakers uit china , bij coemadio gekocht en hebben mij totaal met invoerkosten 450 euro gekost. Ze zijn heel neutraal en je kan heel veel details horen ( saxofoon hoor je ook het mondstuk vibreren / weet niet precies hoe ik dat moet bewoorden) Ook een erg mooi stereo beeld. Het was in ieder geval een hele grote upgrade van mijn B*W dm603s3's. ze gaan niet erg laag, 70 hz maar de laag die er is , is heel strak en snel. Voor films zijn ze super duidelijk , je hoort alle stemmen zo mooi en de dynamiek kan soms verassend zijn. Serie nummer is ook gematched :)

Binnenkort krijg ik speciale open baffle drivers die wat makkelijker zijn aan te drijven voor de t-amp, als dat wat is doe ik deze weg en zal ik barry in ieder geval een mailtje sturen.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/trend2/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/trend2/6.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@onsgeluk
Hoeveel mensen willen er gebruik maken van de 20ft?
Je moet toch minstens met een man/vrouw of 15 zijn voordat het de moeite waard is. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, ik heb zo'n 60 kg aan spulletjes op het oog die vooralsnog niet op voorraad zijn bij ORNEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventueel kunnen wij ook de gehele afhandeling voor jullie regelen via ons bedrijf.

Dan hebben jullie gewoon 2 jaar garantie. Waarvan het 1e jaar omruilen van het apparaat.

Oftewel we verzorgen een speciale powerbuy voor het GOT forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:35:
Het zijn Blaudio pastoral speakers uit china , bij coemadio gekocht en hebben mij totaal met invoerkosten 450 euro gekost. Ze zijn heel neutraal en je kan heel veel details horen ( saxofoon hoor je ook het mondstuk vibreren / weet niet precies hoe ik dat moet bewoorden) Ook een erg mooi stereo beeld. Het was in ieder geval een hele grote upgrade van mijn B*W dm603s3's. ze gaan niet erg laag, 70 hz maar de laag die er is , is heel strak en snel. Voor films zijn ze super duidelijk , je hoort alle stemmen zo mooi en de dynamiek kan soms verassend zijn. Serie nummer is ook gematched :)
Ik zal eens kijken dat is misschien wel wat voor mij als rear speakers. Dank voor de mooie foto's en de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:58:Oftewel we verzorgen een speciale powerbuy voor het GOT forum.
Ik zeg het nogmaals: Powerbuys (en ook andere wervende activiteiten) buiten het forum om regelen!!! Deze dingen staan wij simpelweg niet toe. Er zijn websites zat om inkoopacties en groupbuys te regelen. Ik wil jullie dus ook verzoeken om het via die kanalen af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik kan nergens reviews vinden waarin de producten worden vergeleken met westerse merken zoals bijvoorbeeld quad 99 CDP-2 en cambridge 640a en 640c. Zijn die er uberhaupt wel? Of zijn het vooral vergelijkingen tussen het chinese spul?

[ Voor 5% gewijzigd door SpiceWorm op 22-01-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de startpost nog eens aandachtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
ligt het aan mij of is de site van coemaudio zeer belabberd, ik kan daar nix bekijken op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
JTB81 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:02:
[...]

Ik zal eens kijken dat is misschien wel wat voor mij als rear speakers. Dank voor de mooie foto's en de uitleg.
Ter info: er komt binnenkort een paar Aurum Cantus Leisure 3SE in de kleur Rosewood op de tweedehands markt..........

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was coemaudio niet tijdelijk gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
4-legged-bird schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:13:
[...]

Ter info: er komt binnenkort een paar Aurum Cantus Leisure 3SE in de kleur Rosewood op de tweedehands markt..........
Ben jij de verkoper? Ik heb ook nog steeds wel interesse in een paar AC 3SE. En aangezien de inkoopactie (aka powerbuy) nog niet echt van de grond komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, en dan heb ik net die subwoofer bij je besteld, helaas is het voor mij niet de goeie kleur. Maar je mag me altijd even een prijs laten weten.

@KC_Kaas ik kan ze je van harte aanbevelen. Ik heb de mijne ook via 4-legged-bird en ze klinken geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jtb82 het zijn zeer mooie speakers om te zien maar geven de 3se full range voldoende laag/
of moet er een sub bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:54:
jtb82 het zijn zeer mooie speakers om te zien maar geven de 3se full range voldoende laag/
of moet er een sub bij?
Tja, is dit een retorische vraag?
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je van een speaker verlangt.
In je maag voelen zul je ze niet denk ik zo,,,,,,

Eventjes lekker kort door de bocht:
"Goed laag" vereist een kastvolume van minimaal 100ltr. Da's natuurkundig te berekenen.
(Ik ga geen rekenvoorbeeld geven) Wil je met een relatief kleine unit goed, diep laag krijgen, dan betekent het dat je woofer, hoe kleiner de unit, een grotere uitslag moet maken om hetzelfde resultaat te krijgen als een grotere unit (verplaatste lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:54:
of moet er een sub bij?
Ik vind dat ze zeer diep gaan, zeker gezien de afmetingen. Ik heb wel de aurum cantus sw 10 nog erbij besteld maar die ga ik puur en alleen bij films inzetten. Absoluut niet bij muziek. Het is natuurlijk wel afhankelijk van je wensen en wat je graag voor muziek luisterd. Ik heb veel luisteruurtjes met de Totem Forrest erop zitten en deze lopen iets verder door in het laag maar de lage noten van de contrabas op de cd van perter cincotti blijven naar mijn mening wat lang hangen/doen iets bonkerig aan. Daar hebben de aurum cantus'sen totaal geen last van en ik vind het hoog beter/rustiger door de ribbon tweeter. En de Forrest zijn toch geen goedkope/slechte speakers. Ik was zeer verbaasd over het laag van deze relatief kleine speakers.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je twijfeld over deze speakers en je wilt ze beluisteren moet je het maar even laten weten. Dat is vast te regelen ;)

@ alexbartels: Grosser ist besser ne? Beetje duitse benadering. Maar waarom gerbuiken ze in een studio bij de afmontage geen speakers met een kastinhoud van meer dan 100 liter?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
om als leek ook maar eens een vraag te stellen, en ik weet niet of die al langs is gekomen, indien dat het geval is, mijn excuses daarvoor. Maar zijn er ook chinese merken, modellen welke bijv. gelijkwaardig zijn aan een Denon S301? Ik zoek namelijk een goede home theather systeem, maar niet teveel boxen. De Denon vind ik erg goed klinken, dus zat ik daaraan te denken, alleen het prijskaartje ligt mij iets te hoog. :$ En dan zou ik eigenlijk ook nog eens de mogelijkheden willen hebben als bijv. de JVC sephia heeft om als media centre te functioneren.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, een gelegenheid om de Aurum Cantus te beluisteren... I am in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel in het zuiden van het land, maar je bent van harte welkom! Mail me maar even op bouvr037 {@] planet {DoT] nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ook ik ben een leek op dit gebied, maar ik ben wel opzoek naar boxen. Afhankelijk van de prijs p/st zou ik 2.1 of 5.1 (sub komt pas later, maar komt er zeker wel) set willen bouwen.

Mijn versterker is op dit moment een Pioneer VSX-D1011. Ik denk dat deze versterker ook meteen mijn positie binnen het audiofiel gehalte reflecteerd: Beter dan het standaard spul, maar tipt uiteraard niet aan merken zoals denon, marantz e.d. Met dit in mijn achterhoofd zoek ik bijpassende boxen.

Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik kan kwaliteit zeker waarderen. Echter wordt het wel een allround setup (ja heel erg wat er nu gaat komen): films, games (veel bf2, dus veel actie, knallen, explosies, motorgeluiden e.d.) maar als het even kan ook dj-en: techno, dance, trance, club en om ze echt te verkrachten: hardstyle. Het dj-en kan echter ook op andere versterker/boxen combo mocht het echt niet goed uitkomen voor komende boxen.

Ik verwacht dan ook geen JBL of KV 5kW set van deze boxjes, maar ze mogen wel wat vermogen leveren. Ik ben dus ook op zoek naar meer allrounders boxen dan specifiek voor " klassieke muziek met heldere saxofoons en zuivere violen e.d." .

Hoewel een sub vroeg of laat in huis komt, ben ik wel op zoek naar boxen die genoeg laag kunnen geven; ik vind een kick-bass uit een speaker mooier dan zo'n naslepende bass uit een sub (meer voor films vind ik)

2 vereiste aan het uiterlijk: zo neutraal mogelijk en een schap/tafel model (dus niet van die staanders naast de tv of stoel).

De reden dat ik zelf nog niet met modellen kom aandraven is dat ik door de vele bomen het bos niet meer zie. In dit topic ligt de klemtoon (voor mijn gevoel) meer op zuiver/frequentie curves etc maar ik denk dat eigenlijk elke chinees beter is dan een infinity maar juist uit al die chinezen zoek ik een goede allrounder.

Mijn budget: nog onbekend. Ik heb een mooi bedrag gespaard maar ik wil eerst kijken of de prijzen zodanig zijn dat ik er uberhaupt geld aan uit wil geven. Ik heb zelf in Nederland (voordat ik dit soort topic's kende) gekeken naar Infinity's. Goede klasse voor een goede prijs (uiteraard geldt hier weer : er is beter I know, en daarom hoop ik voor hetzelfde geld betere boxen uit het verre China te halen).

[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 24-01-2007 10:57 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je eigenlijk echt op zoek bent naar kleine speakers maar als ik naar je muziekkeuze kijk dan moeten ze wel kunnen knallen in het laag. Helaas gaat dat niet samen. Mijn Aurum cantus zijn monitoren, maar niet zo klein en toch te zwaar om even ergens op een planke weg te duwen zeker ook aangezien de basreflexpoort aan de achterkant zit. Dus dan kom je misschien op de hele mooie BLaudio pastoral speakers die hierboven zeer mooi gefotografeerd staan. Mooie speakers, relatief goedkoop, maar gaan helaas maar tot 70 hz. En dat is wel beperkend in het laag als ik naar je muzieksmaak kijk. Dus of jou combinatie te vinden is in china is afhankelijk ban je budget. Kun je een knappe sub zetten naast die BLaudio speakers dan ben je voor relatief weinig geld de man.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.