Anoniem: 181613 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:37:
Hallo Iedereen,
Op het eerste zicht heb ik een interessante aanbieding gezien bij Hay End.
Het gaat over de
Opera Consonance M100S Plus
Ze geven hierop 40% korting op een demo model wat een prijs geeft van 1350 euro.
Ik ben lange tijd overtuigd geweest over de Yarland Pro200se maar na het verhaal van Balboa - waarbij deze al even duur uitkwam- + mijn technische kennis 0,0 bedraagt ben ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik weet niet of er mensen zijn die er een mening over kunnen vormen afgaande van de opbouw/ ervaring/...van deze opera
Ik heb alvast wat info:
De M100S Plus geïntegreerde versterker
Dit is een unieke versterker geheel opgebouwd met buizen in combinatie met zeer hoogwaardige eindtransformatoren. Het bijzonder zit in de gebruikte schakeling: push-pull waarbij echter de buizen in klasse A staan ingesteld bij een zeer geringe terugkoppeling. De gebruikte buizen: vier stuks 300B-98 van Electron Tube aangestuurd door de 6N8P, met als voorversterker tweemaal de 12AX7EH. De gebruikte onderdelen zijn high-end waardig: o.a. Electro Harmonix buizen, Rubycon elco's, WIMA MKP condensatoren en ruim bemeten uitgangstransformatoren. De kwaliteit van onderdelen en van opbouw blijkt uit de foto van het inwendige. Let speciaal op de keurige en degelijke afwerking, de keramische buisvoeten, de potmeter met motoraandrijving van Alps, de ingangsrelais en de smoorspoel voor de hoogspanningsvoeding. Onder meer door gelijkstroom voeding van de gloeidraden is deze versterker bijzonder stil. Het uitgangsvermogen is ca. 22 watt per kanaal aan 4 of 8 ohm.
Deze versterker heeft 3 asymetrische ingangen; een afstandsbediening uit massief aluminium voor regeling van het volume wordt meegeleverd evenals een afschermkap.
Ik denk dat U zelden zo iets moois heeft gehoord!
Ik heb ook foto's vanop
http://www.hayendaudio.nl/winkel/index.html
kan iemand zeggen hoe ik deze kan posten?
grtz,
stefan
hallo alleen
(lees de FAQ nog eens. Grtz doen alleen noobs, jij mag echt wel zonder doen hoor)
Hay End is hardstikke duur. En met 40% korting is dat nog steeds duur. Ornec heeft deze bijna dezelfde versterker:
Opera Consonance M100s-10 tube integrated amplifier Our Price: € 626.00
Wat Balboa gedaan heeft is gewoon pech hebben. Domme pech...
Ga niet al teveel af op het opgeklopte verhaal van HEA, er zitten gewoon 4 goedkope ShuGuang 300B-98 buizen in. De andere buizen zijn ook niet zo bijzonder. Wil je de eindbuizen dus vervangen ben je €300-400 kwijt. Neem je de door Hay-end geprezen TJ's ben je €1198 verder. En een klasse A versterker met 22W gebruikt ook flink veel stroom (>200W continu)
dan nog een vraagje...sluit een push pull met 300B buizen eerder aan bij de weergave van een push pull met KT88 of eerder een SET met 300B?
Als je wilt weten hoe 300B's zich verhouden SET(arallel) tot push-pull moet je
dit ff lezen. SET doet iets magisch met het geluid waar een PP niet bij komt. Hetzelfde geldt voor KT88 tov 300B's. Het is dus 3x verschillend.
Als je het vermogen niet perse nodig hebt ga dan voor SET, en kies daarna het type buis. 300B>2A3>andere echte triodes>kinkless triode's (KT 88 ea)> triode geschakelde penthodes (EL84>EL34).
Ik denk dat ik met mijn Yarland met KT77 ipv EL34 een mooier geluid heb (+ minder onderhoudskosten en veel minder stroomkosten) dan die Consonance M100s. Maar dat is dus mijn vermoeden. Ik zou er geen seconde over na hoeven denken. Ik zou hem nog niet eens voor €140 willen hebben - wetende wat buizen vervangen me gaat kosten over een paar jaar. En een paar jaar daarna, en daarna.
Dan is de Yarland FV200 echt heel veel goedkoper, en klinkt standaard al beter. Je kunt ook simpel de vv-buizen vervangen, dan klinkt ie ook al weer beter. En als de standaard 300B buizen versleten zijn koop je 2 betere. Heb je dan ook weer een upgrade!