Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 37.189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 15:00
Anoniem: 195381 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:06:
[...]

Die vraagtekens kun je zo weg nemen als je de moeite neemt de dac van fatsoenlijke opamps te voorzien en de uitgangscondensatoren wijzigd.

Ik weet niet hoe zo'n Tjoep reference klinkt, dus hoe denk je dat ik hierop antwoord kan geven???

De dac klinkt gewoon subliem, beter heb ik nog niet gehoord.
Ik hoef ook niet te weten hoe de Tjoep klinkt met die DAC want dat is onmogelijk te zeggen. Misschien een beetje onhandig geformuleerd in mijn vraag. Waar ik benieuwd naar ben of het een vooruitgang zou kunnen zijn mbt de dacs en of je daar echt veel mee wint tov de Tjoep. Ik heb alleen geen idee wat voor een dacs er in de Tjoep zitten.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Heb je nog extra korting gekregen of kunnen we gewoon 6,30 euro/kilo rekenen?

(of hoe gaat dit? Specifiek, wat zou het ongeveer kosten aan verzendkosten om via ornec de Yarland FV-34AIII te kopen, deze weegt 13 kg)

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 05-02-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195381

Balboa schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:15:
[...]

Ik hoef ook niet te weten hoe de Tjoep klinkt met die DAC want dat is onmogelijk te zeggen. Misschien een beetje onhandig geformuleerd in mijn vraag. Waar ik benieuwd naar ben of het een vooruitgang zou kunnen zijn mbt de dacs en of je daar echt veel mee wint tov de Tjoep. Ik heb alleen geen idee wat voor een dacs er in de Tjoep zitten.
Ik heb geen enkel idee hoe die Tjoep klinkt, sorry maar ik kan er dus geen enkel zinnig antwoord op geven, hoe graag ik dat ook zou willen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tjoeb

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

- J.W. - schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:31:
Heb je nog extra korting gekregen of kunnen we gewoon 6,30 euro/kilo rekenen?

(of hoe gaat dit? Specifiek, wat zou het ongeveer kosten aan verzendkosten om via ornec de Yarland FV-34AIII te kopen, deze weegt 13 kg)
lees de startpost nog eens...

Ik heb m met DHL laten komen en dat kostte me in totaal zo'n €300 voor de versterker. Maar DHL spelen niet bepaald fair. Ze geven geschatte transportkosten op voor de douane. Zij doen de aangifte voor je bij de douane en ze schatten de verzendkosten 8)7. De korting die je dan krijgt boven 21kg betaal je dus gewoon wel BTW over en dat steken ze lekker in hun eigen zak.

Doe maar lekker met TNT, dan betaal je gewoon per kg. Je kunt precies bepalen wat het kost, alles bij elkaar, door net te doen of je een bestelling invult bij Ornec [checkout] en dan tot je de totale kosten ziet, maar nog niet betaald hebt. Je hebt dan nog niet besteld en het is dus nog steeds vrijblijvend.

De FV34AIII met TNT kost dan €289 in totaal met kans op een naheffing voor de BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:37:
Hallo Iedereen,

Op het eerste zicht heb ik een interessante aanbieding gezien bij Hay End.
Het gaat over de Opera Consonance M100S Plus
Ze geven hierop 40% korting op een demo model wat een prijs geeft van 1350 euro.
Ik ben lange tijd overtuigd geweest over de Yarland Pro200se maar na het verhaal van Balboa - waarbij deze al even duur uitkwam- + mijn technische kennis 0,0 bedraagt ben ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik weet niet of er mensen zijn die er een mening over kunnen vormen afgaande van de opbouw/ ervaring/...van deze opera

Ik heb alvast wat info:

De M100S Plus geïntegreerde versterker
Dit is een unieke versterker geheel opgebouwd met buizen in combinatie met zeer hoogwaardige eindtransformatoren. Het bijzonder zit in de gebruikte schakeling: push-pull waarbij echter de buizen in klasse A staan ingesteld bij een zeer geringe terugkoppeling. De gebruikte buizen: vier stuks 300B-98 van Electron Tube aangestuurd door de 6N8P, met als voorversterker tweemaal de 12AX7EH. De gebruikte onderdelen zijn high-end waardig: o.a. Electro Harmonix buizen, Rubycon elco's, WIMA MKP condensatoren en ruim bemeten uitgangstransformatoren. De kwaliteit van onderdelen en van opbouw blijkt uit de foto van het inwendige. Let speciaal op de keurige en degelijke afwerking, de keramische buisvoeten, de potmeter met motoraandrijving van Alps, de ingangsrelais en de smoorspoel voor de hoogspanningsvoeding. Onder meer door gelijkstroom voeding van de gloeidraden is deze versterker bijzonder stil. Het uitgangsvermogen is ca. 22 watt per kanaal aan 4 of 8 ohm.
Deze versterker heeft 3 asymetrische ingangen; een afstandsbediening uit massief aluminium voor regeling van het volume wordt meegeleverd evenals een afschermkap.
Ik denk dat U zelden zo iets moois heeft gehoord!

Ik heb ook foto's vanop http://www.hayendaudio.nl/winkel/index.html
kan iemand zeggen hoe ik deze kan posten?

grtz,

stefan
hallo alleen ;)
(lees de FAQ nog eens. Grtz doen alleen noobs, jij mag echt wel zonder doen hoor)

Hay End is hardstikke duur. En met 40% korting is dat nog steeds duur. Ornec heeft deze bijna dezelfde versterker:
Opera Consonance M100s-10 tube integrated amplifier Our Price: € 626.00
Wat Balboa gedaan heeft is gewoon pech hebben. Domme pech... :P

Ga niet al teveel af op het opgeklopte verhaal van HEA, er zitten gewoon 4 goedkope ShuGuang 300B-98 buizen in. De andere buizen zijn ook niet zo bijzonder. Wil je de eindbuizen dus vervangen ben je €300-400 kwijt. Neem je de door Hay-end geprezen TJ's ben je €1198 verder. En een klasse A versterker met 22W gebruikt ook flink veel stroom (>200W continu)
dan nog een vraagje...sluit een push pull met 300B buizen eerder aan bij de weergave van een push pull met KT88 of eerder een SET met 300B?
Als je wilt weten hoe 300B's zich verhouden SET(arallel) tot push-pull moet je dit ff lezen. SET doet iets magisch met het geluid waar een PP niet bij komt. Hetzelfde geldt voor KT88 tov 300B's. Het is dus 3x verschillend.

Als je het vermogen niet perse nodig hebt ga dan voor SET, en kies daarna het type buis. 300B>2A3>andere echte triodes>kinkless triode's (KT 88 ea)> triode geschakelde penthodes (EL84>EL34).

Ik denk dat ik met mijn Yarland met KT77 ipv EL34 een mooier geluid heb (+ minder onderhoudskosten en veel minder stroomkosten) dan die Consonance M100s. Maar dat is dus mijn vermoeden. Ik zou er geen seconde over na hoeven denken. Ik zou hem nog niet eens voor €140 willen hebben - wetende wat buizen vervangen me gaat kosten over een paar jaar. En een paar jaar daarna, en daarna.
Dan is de Yarland FV200 echt heel veel goedkoper, en klinkt standaard al beter. Je kunt ook simpel de vv-buizen vervangen, dan klinkt ie ook al weer beter. En als de standaard 300B buizen versleten zijn koop je 2 betere. Heb je dan ook weer een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Dat had ik gedaan maar daar werd 10 euro/kg als richtlijn aangegeven terwijl Bucanier slechts 970 euro betaalde voor 154kg, vandaar (snap het nog steeds niet hoe ie dat voor elkaar gekregen heeft).
Ik heb m met DHL laten komen en dat kostte me in totaal zo'n €300 voor de versterker. Maar DHL spelen niet bepaald fair. Ze geven geschatte transportkosten op voor de douane. Zij doen de aangifte voor je bij de douane en ze schatten de verzendkosten 8)7. De korting die je dan krijgt boven 21kg betaal je dus gewoon wel BTW over en dat steken ze lekker in hun eigen zak.

Doe maar lekker met TNT, dan betaal je gewoon per kg. Je kunt precies bepalen wat het kost, alles bij elkaar, door net te doen of je een bestelling invult bij Ornec [checkout] en dan tot je de totale kosten ziet, maar nog niet betaald hebt. Je hebt dan nog niet besteld en het is dus nog steeds vrijblijvend.

De FV34AIII met TNT kost dan €289 in totaal met kans op een naheffing voor de BTW.
Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 16:40
Ik heb mijn bestellingen door TNT laten bezorgen, gaat perfect zonder bijkomende kosten.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16kg voor €150 is toch ook ongeveer €10/kg? Ik heb echt wel nagedacht over wat ik opschrijf hoor. Het gaat erom dat je een globale indicatie hebt. Wat het allemaal precies gaat kosten weet je nooit. En dat maakt ook niet uit omdat het zo ontzettend veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184305

Low-power versterkers en Efficiente speakers ...SUPER !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:08:
16kg voor €150 is toch ook ongeveer €10/kg? Ik heb echt wel nagedacht over wat ik opschrijf hoor. Het gaat erom dat je een globale indicatie hebt. Wat het allemaal precies gaat kosten weet je nooit. En dat maakt ook niet uit omdat het zo ontzettend veel goedkoper is.
Ja, wat jij opschreef is in lijn met de topic-start maar wat Bucaneer betaalde niet (154*10 =1540 euro terwijl hij 970 betaalde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik zag net op EBay-be de Aurum cantus staan.
449 euro ex verzendkosten!!
maar volgens miij zonder de stands en ik weet niet wat de stands kosten. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199136

tonysettanta schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:11:
Ik zag net op EBay-be de Aurum cantus staan.
449 euro ex verzendkosten!!
maar volgens miij zonder de stands en ik weet niet wat de stands kosten. *O*
Probleem is dat die stands waarschijnlijk niet los te krijgen zijn. En op ebay vind ik alleen de leisure 2 chinese versie voor dat geld. Schijnt toch echt anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die kan ik ook op Ebay vinden voor €379

ik zie net dat je de review van de Opera Consonance Cyber 10 signature ook als pdf kunt lezen op hun eigen site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
Anoniem: 199136 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:42:
[...]

Probleem is dat die stands waarschijnlijk niet los te krijgen zijn. En op ebay vind ik alleen de leisure 2 chinese versie voor dat geld. Schijnt toch echt anders te zijn.
Ik kijk nog niet zo lang op deze site, maar wat is het verschil
tussen een leisure 2 chinese versie en de leisure 3?
en is de versie 3 wel incl stands, en wat zouden ze dan gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:35
tonysettanta schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:14:
[...]

Ik kijk nog niet zo lang op deze site, maar wat is het verschil
tussen een leisure 2 chinese versie en de leisure 3?
en is de versie 3 wel incl stands, en wat zouden ze dan gaan kosten?
De Leisure 3SE is echt een klasse beter dan de 2SE. Maar.......de 3SE is alleen via officiele weg te krijgen.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
4-legged-bird schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:27:
[...]

De Leisure 3SE is echt een klasse beter dan de 2SE. Maar.......de 3SE is alleen via officiele weg te krijgen.
en waar istie te krijgen? [kopen dan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
Niet meer, model is eruit is nu vervangen door de v3m.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Welke is beter? De Shanling CD100 CD Player, of de Original A6S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:34
Rambo schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:09:
Welke is beter? De Shanling CD100 CD Player, of de Original A6S?
De A8S.

Daar valt nog het een en ander aan de modificeren..!

EDIT: Ik heb de Classic No.01b = OEM A8S

[ Voor 8% gewijzigd door MGSNK op 08-02-2007 16:28 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens, ik denk dat het meer dan tijd is voor deel 3 alweer :)

Maak er weer een mooie TS van!

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 11-02-2007 20:14 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.