I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Verwijderd
Ja, Mijn SVDAC-01 Plus, maar daar is schijnbaar niemand in geinteresseerd,,,,,,,,Mr. Dave schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:26:
Kunnen we weer terug naar het onderwerp chinese-hifi?
Heeft er iemand nog goodies binnengekregen uit china?

Het is het beste wat ik tot nog toe gehoord heb op D/A conversie.
Prijs: minder dan 90 euro, transport rond de 50 euro
Verwisselen dual-(buffer)opamp OPA2111KP (Pdip): rond de 10 euro
Verwisselen 2x opamp OPA627AP (Pdip): rond de 20 euro
Verwisselen 2x Black Gate DC-coupling caps: 12 euro
De dac klinkt in originele staat al fantastisch, echter het verwisselen van de opamps en
de 2 condensatoren brengen nog net een ietsje meer
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 12:27 ]
Niet zeuren sletVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:10:
[...]
Ja, Mijn SVDAC-01 Plus, maar daar is schijnbaar niemand in geinteresseerd,,,,,,,,
[afbeelding]
[afbeelding]
* Wormaap is zeker geïnteresseerd, dus: Hoe bevalt'ie!?
Aangezien mijn laptop een digitale uitgang heeft, en de koptelefoonuitgang als line-out gebruiken compleet crap klinkt, wil ik waarschijnlijk ook'n DAC gaan aanschaffen, zodat ik er wat acceptabeler geluid uithaal
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik ben ook naar zoiets op zoek voor mijn laptop, zelfde probleem als hierboven.
[ Voor 83% gewijzigd door Mr. Dave op 01-02-2007 12:27 ]
[/edit] Hoe zit het met het kwaliteits verlies van de extra kabels e.d. die er tussen zitten bij een externe DAC? [/edit]
[ Voor 10% gewijzigd door Franck op 01-02-2007 12:46 ]
Win je niet veel mee als je laptop back resampled naar 48 Khz.Wormaap schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:19:
wil ik waarschijnlijk ook'n DAC gaan aanschaffen, zodat ik er wat acceptabeler geluid uithaal
@Alex: ziet er mooi uit, zeker voor de centen!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
DAC-chip (Analog Devices AD1852) )en receiver chip(Crystal CS8414) gebruikt werd.
Deze digitale opbouw, in combinatie met de hoogwaardige opbouw van passieve componenten,
gaf mij de doorslag om deze dac aan te schaffen. Er zijn van het merk DIYEDEN ook andere
(nieuwere) dac's te koop, echter deze zijn allemaal minder van opbouw.
Deze dac heeft ook nog eens het grote voordeel dat je hem aan je eigen smaak kunt aanpassen
door eenvoudig de opamps (versterkertrapjes in ic formaat) te verwisselen. Deze zijn allemaal
in ic-voetjes geplaatst, dus er komt geen soldeerwerk aan te pas.
Een aanpassing is echter essentieel voor een goed resultaat, en dat zijn de uitgangscondensatoren.
Als je de huidige typen laat zitten, dan klinkt de dac niet voor 100%, echter dat is in vergelijk met
mijn eigen gebouwde dac, en die klinkt toch al heel aardig ( dat heeft onze moderator zelf kunnen
horen
De dac heeft een optische en een coaxiale digitale aansluiting. Er zijn van DIYEDEN andere typen
verkrijgbaar welke ook een usb aansluiting hebben, deze zijn echter zoals ik al eerder vermelde
van mindere kwaliteit en zijn nog duurder ook.
De dac kan een maximale sample rate aan van 96 kHz, dus voor cd en dvd voldoende.
192 kHz kan de dac niet aan, echter daar heb je toch niets aan omdat die frequentie alleen door
sacd gebruikt wordt, en die is sowieso niet zo te linken.
De nieuwere dac's van DIYEDEN gebruiken upsampling, echter dat is dan niet uitschakelbaar
en geniet dus absoluut niet mijn voorkeur. Ik heb de afgelopen weken flink getest met
upsampling i.c.m. 2 dacs, echter dat beviel mij niet zo. Dus ik ben er helemaal niet rauwig om.
Maar laten we eerlijk zijn, dit is een belachelijk lage prijs voor een echte high-end dac, want dat
is hij echt wel!!!
Ik had er vier besteld, 1 voor mezelf en 3 stuks voor vrienden, nou ik kan je vertellen dat ze mij bijna
op hun knieen bedankt hebben
Het is een echte topper. Vergeet echter ook hier weer niet dat de zwakste schakel in de keten het
uiteindelijke resultaat bepaald, dus in hoeverre je verbeteringen hoort is in grote mate afhankelijk
van de set die je hebt staan (uiteraard in combinatie met de acoustiek van je kamer e.d.).
Ik moet er binnenkort weer gaan bestellen, en zou genegen zijn om een paar dac's mee te bestellen.
De modificaties zou ik ook wel willen regelen voor een hele kleine vergoeding. De totale kosten zijn,
inclusief dac, transport, opamps en elco's ongeveer 185 euro. Ik wil ze dan wel leveren voor 200 euro. Echter, transport in nederland is ook voor jullie kosten. Afhalen mag, echter ik woon in Maastricht, en dat is nou niet echt centraal te noemen

Als er gegadigden zijn hoor ik dat graag
@FRANCK
Ik weet niet hoe die Shanling klinkt, echter ik zou er bijna mijn twee handen op verwedden dat de
DAC beter klinkt. Ennuh, over bekabeling hoef je je geen zorgen te maken
@VOODOOLESS
Ja zekers, da's pas eens een winstpakker
Over de upsampling naar 48kHz, welke de windows Kmixer helaas standaard voor ons regelt:
Als je gebruik maakt van b.v. Foobar2000 kun je met Secret Rabit Coder zelf upsamplen naar 48kHz. Ik hoor bij mij eigenlijk geen verschil, dus dat valt allemaal wel erg mee
hoor
Zelfs met WMP blijft het allemaal nog wel erg aardig hoor!
Er zijn trouwens ook USB converters te koop welke zorgen voor een bitperfect spdif signaal.
Ook zijn er diverse projecten gaande van mensen die zelf wdm en asio drivers schrijven zodat je
"gewoon" een bitperfect 44,1 kHz spdif als output krijgt.
Ik gebruik zelf een EMU-1212M (professionele tak van soundblaster/creative). Deze kaart doet
niet upsamplen, je kunt hem vast instellen op een frequentie. Het kan zijn dat zich bij mij geen
problemen op het digitale front voordoen omdat bij mij de Kmixer van windows niet gebruikt wordt
maar het interface van de emu.
Graag zou ik wel eens willen experimenteren met b.v. een M-Audio Transit, dat is een USB>SPDIF converter. Met SPDIF via USB schijn je minder last te hebben van jitter, dus dat zou ik wel eens
willen uitproberen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 15:11 ]
Incorrect, SACD gebruik 2.8 Mhz sampling rate, echter maar 1 bits!Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:51:
192 kHz kan de dac niet aan, echter daar heb je toch niets aan omdat die frequentie alleen door
sacd gebruikt wordt, en die is sowieso niet zo te linken.
Welk chipje?De nieuwere dac's van DIYEDEN gebruiken upsampling, echter die is dan niet uitschakelbaar
en dat geniet dus absoluut niet mijn voorkeur. Ik heb de afgelopen weken flink getest met
upsampling i.c.m. 2 dacs, echter dat beviel mij niet zo. Dus ik ben er helemaal niet rauwig om.
Verwijderd
2.8 Mhz klopt wel ja,,,,,voodooless schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:00:
[...]
Incorrect, SACD gebruik 2.8 Mhz sampling rate, echter maar 1 bits!
[...]
Welk chipje?
Volgens mij gebruikt de DIYEDEN GREAT MARCH II de SCR4190, en dat is niet meer de nieuwste.
http://www.diyeden.com/ch...00612/20061201220121.html
Zoals je kunt zien via bovenstaande link, is deze dac toch echt wel heel anders van opbouw,,,,,,,
Volgens mij dus echt GEEN aanrader, prijs zonder transport e.d. is dus ook al 180 euro.
Zo zie je maar weer dat ook Chinezen commercieel denken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 13:18 ]
Verwijderd
Dan kun je ook voor een M-Audio Transit gaan.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:38:
trends UD-10 ... Krijgt hele positieve reacties op head-fi
Verwijderd
Quote Head-Fi:
I just got mine yesterday. I used it solely as digital transport for my DAC1.
Initial impression: obviously better than M-audio Transit in every aspect. I'm impressed.
I'm only using a cheap s/pdif cable. Eagerly waiting for the aes/ebu replacement.
What I can absolutely confirm, is that UD-10 is MUCH superior to M-AUDIO TRANSIT. The difference is not subtle.
Is't zó rampzalig? Hij upsamplet inderdaad naar 48kHz. Gaat dan elk voordeel van'n externe DAC verloren --> Kan ik beter m'n koptelefoonplugkabeltje blijven gebruiken?voodooless schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:36:
[...]
Win je niet veel mee als je laptop back resampled naar 48 Khz.
@Alex: ziet er mooi uit, zeker voor de centen!
* Wormaap was voorheen gezegend met een Terratec-kaartje dat niet upsamplet (tenzij je erom vraagt
[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 01-02-2007 16:00 ]
Maar als het waarschijnlijk wel een verbetering is, ga ik het toch eens overwegen
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 01-02-2007 16:33 ]
Verwijderd
maakt niet uit
Ik zag dat er in de Hifi+ (engels blad) nu een recensie staat van de Consonance Cyber 10 Signature.
Verwijderd
Chinese "Hi-Fi" , heb een meizu m6 mp3 speler uit hong kong gekregen (gekocht) klinkt wel aardig.
Mijn nieuwe speakers zijn ook binnen sinds gister, ben er tot nu toe heel blij mee... Lekker groot geluid en het gaat veel te hard
Wormaap schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:38
...
Heaven from Hell,
blue skies from pain.
[ Voor 118% gewijzigd door Rambo op 01-02-2007 18:08 ]
Nee.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:06:
mag dat? ze komen namelijk uit amerika...
En inderdaad, ik vind deze unit overweldigend goed. Ik ben er dan ook zeer blij mee, het klinkt echt super goed: veel lucht, diepte, ruimtelijkheid, prachtig stemgebied - en dat voor dit bedrag!
In mijn zoektocht naar een goede externe dac had ik een budget in mijn hoofd tot 1000 euro, wat ben ik blij dat ik Alex' tip heb gevolgd, dit is echte high end voor chinese prijzen.
Hier overigens de rest van mijn setup:
http://gathering.tweakers...message/27370141#27370141
Klopt helemaal, ik woon nu te krap, zowiezo kut altijd die kleine huizen in dit land. Ik ben echter zoekende naar een grotere woning, waarbij een goede plek voor de stereo uiteraard de hoogste prioriteit heeft. Helaas zijn de huizen erg duur, beetje leuk en ruim huis gaat al snel over de 3 ton.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:54:
Coole set! alleen je speakers staan te dicht bij je muur
Dinsdag avond de AC’s direct aangesloten op een A-B box om te vergelijken met Totem Mani-2 en Totem Forest. (beetje omsteken)
Ik heb dus dinsdag en woensdag uren lang uitgebreid geluisterd.
Hier de bevindingen van mij (en van een vriend ). Wij zijn beiden onafhankelijk van elkaar tot deze uitslag gekomen!!!! Dinsdagavond heb ik alleen geluisterd en Woensdagavond samen.
Gebruikte spullen: Versterker Denon A1sra. CD speler Denon A11. Platenspeler Linn Sondek LP12
Om te beginnen met de uitslag van de shootout
1e plaats: Totem Mani-2
2E plaats: Totem Forest
3e plaats: AC Leisure 3SE. Prijs/kwaliteitsverhouding voor de AC’s een dikke tien!
Prijsverschil is namelijk aanzienlijk: Totem Mani-2 (monitor) met stands E.5444,-- bruto en Totem Forest (vloerstaander) E.3995,-- bruto
De verschillen tussen Totem en AC
AC’s:
-in het midden duidelijk geprononceerd, daardoor gaan stemmen de nasale kant op. Na langdurig luisteren (1 plaat kant) is het niet zo dat het middengebied gaat irriteren. De verschillen komen vooral naar voren met het omschakelen na 1 track of tijdens 1 track tussen de AC’s en Totems.
-geluid blijft in de kasten
-klinken met analoge bron (LP’s) beter dan met CD’s. (hoe dat kan, geen idee)
-Op hogere volumes klinken ze beter (je moet ze flink op hun donder geven).
-definitie laat (afhankelijk van de opname) soms te wensen over.
-Het laag (afhankelijk van de opname) soms “modderig”
-Zijn supermooi en perfect afgewerkt; design
Totems:
-Lopen verder door zowel naar beneden als naar boven en middengebied is niet geprononceerd. Stemmen zijn daardoor beter.
-Klinken analytischer; laten echt alles horen
-zeer hoge definitie; ook in het laag
-hoog bij Forest soms te veel van het goede.
-geluid staat vrij in de ruimte
-Zijn stuk minder mooi; gewone kisten (geldt voor de Mani-2)
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Ik ook wel denk ik, alleen te weinig laag gok ik.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:17:
die kennis van jouw vind mijn Blaudio speakers wel wat denk ik
Ik zie ze trouwens op de site van coemaudio niet staan en ik krijg van coemaudio geen response op mijn mails. Iemand een ander idee om aan Blaudio speakers te komen?
[ Voor 51% gewijzigd door JTB81 op 01-02-2007 21:39 ]
weer terug naar RAF. grote zucht. nu heb ik een Cambridge Audio dvd 89 .
het zal mij benieuwen wat dit weer wordt
alle goed komt langzaam
Verwijderd
EDIT:
coemaudio is tijdelijk gestopt las ik hier ergens? Geloof dat bartels dat zei
Timaudio levert ze ook
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 21:45 ]
Misschien kun je me even mailen, heb misschien wel interesse in je speakers.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:44:
je mag ze van mij overnemen als je wilt...
EDIT:
coemaudio is tijdelijk gestopt las ik hier ergens? Geloof dat bartels dat zei
Timaudio levert ze ook
Dank u!
[ Voor 5% gewijzigd door JTB81 op 01-02-2007 22:54 . Reden: mail gekregen, adres verwijderd ]
Verwijderd
Beetje vreemde combinatie. DenonJTB81 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:08:
leisure 3 se's ... een leuke review.
vergelijken met Totem Mani-2 en Totem Forest
Gebruikte spullen: Versterker Denon A1sra. CD speler Denon A11. Platenspeler Linn Sondek LP12

Niet echt een 'high end' versterker (wat dat dan ook mag wezen). Maarja; je test met wat je hebt.
Dit doet mij vermoeden dat ze nog niet goed ingespeeld waren. Dat duurt nml wel zo'n 200 uur. Ze staan nml bekend als terughoudend in het hoog.1e plaats: Totem Mani-2
2E plaats: Totem Forest
3e plaats: AC Leisure 3SE. Prijs/kwaliteitsverhouding voor de AC’s een dikke tien!
Prijsverschil is namelijk aanzienlijk: Totem Mani-2 (monitor) met stands E.5444,-- bruto en Totem Forest (vloerstaander) E.3995,-- bruto
De verschillen tussen Totem en AC
AC’s:
-in het midden duidelijk geprononceerd, daardoor gaan stemmen de nasale kant op.
Ligt dat iet aan de versterker? Lijkt ook een teken van niet ingespeeld zijn.-geluid blijft in de kasten
Logisch. Lp klinkt altijd beter dan cd als je keten in orde is. En de ribbontweeter van de AC heeft een veel verder doorlopend hoog.-klinken met analoge bron (LP’s) beter dan met CD’s. (hoe dat kan, geen idee)
Weer een teken dat ze nog niet losgekomen zijn.-Op hogere volumes klinken ze beter (je moet ze flink op hun donder geven).
Dit ook weer.-definitie laat (afhankelijk van de opname) soms te wensen over.
-Het laag (afhankelijk van de opname) soms “modderig”
grappig dat je dat horen kunt dat ze verder doorgaan dan 40 kHz.-Zijn supermooi en perfect afgewerkt; design
Totems:
-Lopen verder door zowel naar beneden als naar boven
Leuke review. Maar of het helemaal steekhoudend is vraag ik me af. Volgens mij is er te snel geluisterd en conclusie getrokken want de AC's moet echt erg lang inspelen voor ze loskomen. Maargoed, het kan natuurlijk best wel kloppen, want het is natuurlijk relatief. En Totem maakt tenslotte ook geen misselijke speakers (al word ik dat wel van de prijs).en middengebied is niet geprononceerd. Stemmen zijn daardoor beter.
-Klinken analytischer; laten echt alles horen
-zeer hoge definitie; ook in het laag
-hoog bij Forest soms te veel van het goede.
-geluid staat vrij in de ruimte
-Zijn stuk minder mooi; gewone kisten (geldt voor de Mani-2)[/i]
Mannen weten altijd wel dat je een auto goed in moet rijden, maar luidsprekers moeten zeker maar ineens maximaal presteren?
Rambo schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:00:
pics?
offtopic:
Wormaap schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:38
...
Heaven from Hell,
blue skies from pain.
Oh yes
Ontopic:
Alex, wanneer verwacht je weer te gaan bestellen? Afhankelijk van mijn financiën (werk of geen werk
Verwijderd
Ik draai met een Meixing MC-7R van Pacific Audio die volledig gemodificeerd is. Tevens hebben zij er een HT throughput opgezet zodat ie mooie blend met mijn HT (achter speakers Infinity Renaissance 90) als versterking gebruik ik een Aaron Millenium 3. De SACD speler is een Shanling SCD-S300 die wordt vervangen door de top loader van Shanling de SCD-3000
http://www.shanling.com/English/SCD3000.HTM
bekabeling is hoofdzakelijk Xindak maar ik ga testen met een nieuwe kabel die ik te leen heb van Pacific Audio. Het is een bi wire kabel.
groet
Paul
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Verwijderd
De spreakers zijn al goed ingespeeld, zijn namelijk 2e-hands gekocht en hadden dus al wat uren erop zitten. Desalniettemin vind ik het toch een nette prestatie en zoals ik al aangaf, deze heer is erg totem-minded. Dat die versterker niet high-end is klopt, maar is ook geen lullig versterkertje verder. En een vergelijk is een vergelijk. Ik heb ook een denon versterker en ben aan het twijfelen om nog een losse stereo set te kopen op basis van een buizen bak. Maar het klinkt toch erg lekker vind ik. Ik vind zelf het hoog van de ac's veel beter dan het hoog van de totem's, aangezien mijn pa de forrests heeft ook icm met een denon bak heb ik het verschil al redelijk vaak mogen waarnemen. Het laag van de totem's is wel sowieso beter, maar ja de forrests hebben ook een ander formaat. En ze lopen door tot 33 Hz volgens de specificaties, de ac's houden bij 48 op.Jeep zegt: Heel verhaal
http://www.hifi4all.dk/co...sp?articleid=691&zoneid=3
is hier nog veel aan te modificeren? en is het de moeite waard?
en zo ja wie heeft intresse en genoeg ervaring
jeep misschien?
zou wel handig zijn omdat je bij mij om de hoek woon
je kunt ook een Meixing MC7-R buizen voorversterker nemen die integreerd volledig met je Denon, want bij je denon versterker kun je de voor en eindversterker van elkaar loskoppelen de eindversterker ingang sluit je op de meixing aan en de voorversterker uitgang ook. je maakt dus een soort loop, hierdoor kun je later nog een losse eindversterker kopen voor je fronts. het mooie is dat je dan best of both worlds heb.Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:21:
[...]
De spreakers zijn al goed ingespeeld, zijn namelijk 2e-hands gekocht en hadden dus al wat uren erop zitten. Desalniettemin vind ik het toch een nette prestatie en zoals ik al aangaf, deze heer is erg totem-minded. Dat die versterker niet high-end is klopt, maar is ook geen lullig versterkertje verder. En een vergelijk is een vergelijk. Ik heb ook een denon versterker en ben aan het twijfelen om nog een losse stereo set te kopen op basis van een buizen bak. Maar het klinkt toch erg lekker vind ik. Ik vind zelf het hoog van de ac's veel beter dan het hoog van de totem's, aangezien mijn pa de forrests heeft ook icm met een denon bak heb ik het verschil al redelijk vaak mogen waarnemen. Het laag van de totem's is wel sowieso beter, maar ja de forrests hebben ook een ander formaat. En ze lopen door tot 33 Hz volgens de specificaties, de ac's houden bij 48 op.
Paul
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Verwijderd
@Wormaap:Wormaap schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:25:
[...]
offtopic:
Oh yes
Ontopic:
Alex, wanneer verwacht je weer te gaan bestellen? Afhankelijk van mijn financiën (werk of geen werk) wil ik er dan waarschijnlijk ook wel een
(Of kan ik hier beter even over mailen?)
Ik verwacht eind volgende week te gaan bestellen (ik doe dat pas als ik van iedereen het geld
op mijn paypal account heb ontvangen). De dac's arriveren +/- 3 dagen na betaling inchina, de componenten voor modificatie zijn wat langer onderweg (bijna 2 weken) echter deze kan ik natuurlijk al eerder bestellen.
Mail mij maar ff op alex.bartels@gawab.com voor het geval dit gezien wordt als een inkoopactie
Damn, mooi ding! Waar heb je die vandaanVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:10:
[...]
Ja, Mijn SVDAC-01 Plus, maar daar is schijnbaar niemand in geinteresseerd,,,,,,,,
[afbeelding]
[afbeelding]
De dac klinkt in originele staat al fantastisch, echter het verwisselen van de opamps en
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Nee helaas niet. Maar Cayin is op zichzelf al erg goed qua opbouw en onderdelen. Maar dat wordt iig niet goedkoop als ik zo naar de opbouw en gewicht kijk. Dat gaat vast dik over de €1000 heen.janjwjmc schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:48:
als ik deze versterker zou kopen
http://www.hifi4all.dk/co...sp?articleid=691&zoneid=3
is hier nog veel aan te modificeren? en is het de moeite waard?
en zo ja wie heeft intresse en genoeg ervaring
jeep misschien?
zou wel handig zijn omdat je bij mij om de hoek woon
AC-luidsprekers hebben inderdaad écht veel tijd nodig! Eerder 100 dan 50 uur!Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:21:
Leuke review. Maar of het helemaal steekhoudend is vraag ik me af. Volgens mij is er te snel geluisterd en conclusie getrokken want de AC's moet echt erg lang inspelen voor ze loskomen. Maargoed, het kan natuurlijk best wel kloppen, want het is natuurlijk relatief. En Totem maakt tenslotte ook geen misselijke speakers (al word ik dat wel van de prijs).
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Verwijderd
De spreakers zijn al goed ingespeeld, zijn namelijk 2e-hands gekocht en hadden dus al wat uren erop zitten.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Robbert,Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:10:
de meeste speakers zelfs meer dan 100... crossovers doen vaak al 200 uur om goed in te spelen...
Crossovers bevatten geen meganische onderdelen en hoeven dus niét ingespeeld te worden.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Pff.. Geloof jij dan maar lekker door. Maakt je lekker vatbaar voor allerlei voo-doo praktijken. Zo hou je de economie een beetje in stand, tenzij je het bij Chinese hifi houdtVerwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:32:
volgens jouw, Ik geloof in Cap / kabel burn -in
Verwijderd
Mijn speakers komen nu ook uit de USA , alleen de t-amp komt uit HK. de t-amp is ook steeds beter gaan klinken de laatste weken.
Zo hebben jullie dat UN rapport gehoord? Denk je dat wij erger zijn dan de consument die hun Hi-Fi bij de dorpszaak koopt? Misschien moet ik maar stoppen met kopen
Wat voor rapport?Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:52:
neej, squeezebox is door een amerikaan gemod / PS ook ... klonk na een maand veel beter.
Mijn speakers komen nu ook uit de USA , alleen de t-amp komt uit HK. de t-amp is ook steeds beter gaan klinken de laatste weken.
Zo hebben jullie dat UN rapport gehoord? Denk je dat wij erger zijn dan de consument die hun Hi-Fi bij de dorpszaak koopt? Misschien moet ik maar stoppen met kopen
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Daar werk je idd wel lekker aan mee met je klasse A bak die nooit uit mag en al die andere apparatuur die onder spanning moet bliven 24/7 omdat jij iedere dag 1 uurtje wilt luisteren....
Uit China, dus lekker goedkoop, ja maar ook heel slecht voor het milieu al dat transport. Je wilt ook niet weten hoe ze in China produceren, als je dat weet en je hebt hart voor het milieu dan laat je het wel uit je hoofd om daar iets te halen.
diskeltische lurker
Ik denk ook dat die paar hifi freaks die hun spullen uit China betrekken het verschil zullen makentechnopeuter schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:36:
[...]
Daar werk je idd wel lekker aan mee met je klasse A bak die nooit uit mag en al die andere apparatuur die onder spanning moet bliven 24/7 omdat jij iedere dag 1 uurtje wilt luisteren....
Uit China, dus lekker goedkoop, ja maar ook heel slecht voor het milieu al dat transport. Je wilt ook niet weten hoe ze in China produceren, als je dat weet en je hebt hart voor het milieu dan laat je het wel uit je hoofd om daar iets te halen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
De westerse mensen moet het voorbeeld nemen denk ik, wij zijn begonnen met vervuilen en moeten het dan ook proberen te verminderen... China ( heel azie) wil nu ook een steentje mee pakken en zal niet zo snel aan het milieu denken.
Ik wil hier niemand persoonlijk mee beledigen
digitalmind schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:52:
[...]
Ik heb nu op moment een Beresford review sample, voor een review waar ik mee bezig ben. Wat ik kan zeggen is dat hij me verbaasd hebt, en ik grote moeite moet doen om de Beresford dac en mijn zwaar gemodificeerde Cambridge 640c speler uit elkaar te houden. En dat verbaast me behoorlijk, want als je kijkt wat er in een Beresford zit, zou je dat niet verwachten. Over de hoofdtelefoon uitgang ben ik echter wat minder te spreken.
Meer later hierover.
Bij deze, de review van de Beresford.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:34:
Digitalmind - hou ons op de hoogte!
Verwijderd
Op het eerste zicht heb ik een interessante aanbieding gezien bij Hay End.
Het gaat over de Opera Consonance M100S Plus
Ze geven hierop 40% korting op een demo model wat een prijs geeft van 1350 euro.
Ik ben lange tijd overtuigd geweest over de Yarland Pro200se maar na het verhaal van Balboa - waarbij deze al even duur uitkwam- + mijn technische kennis 0,0 bedraagt ben ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik weet niet of er mensen zijn die er een mening over kunnen vormen afgaande van de opbouw/ ervaring/...van deze opera
dan nog een vraagje...sluit een push pull met 300B buizen eerder aan bij de weergave van een push pull met KT88 of eerder een SET met 300B?
Ik heb alvast wat info:
De M100S Plus geïntegreerde versterker
Dit is een unieke versterker geheel opgebouwd met buizen in combinatie met zeer hoogwaardige eindtransformatoren. Het bijzonder zit in de gebruikte schakeling: push-pull waarbij echter de buizen in klasse A staan ingesteld bij een zeer geringe terugkoppeling. De gebruikte buizen: vier stuks 300B-98 van Electron Tube aangestuurd door de 6N8P, met als voorversterker tweemaal de 12AX7EH. De gebruikte onderdelen zijn high-end waardig: o.a. Electro Harmonix buizen, Rubycon elco's, WIMA MKP condensatoren en ruim bemeten uitgangstransformatoren. De kwaliteit van onderdelen en van opbouw blijkt uit de foto van het inwendige. Let speciaal op de keurige en degelijke afwerking, de keramische buisvoeten, de potmeter met motoraandrijving van Alps, de ingangsrelais en de smoorspoel voor de hoogspanningsvoeding. Onder meer door gelijkstroom voeding van de gloeidraden is deze versterker bijzonder stil. Het uitgangsvermogen is ca. 22 watt per kanaal aan 4 of 8 ohm.
Deze versterker heeft 3 asymetrische ingangen; een afstandsbediening uit massief aluminium voor regeling van het volume wordt meegeleverd evenals een afschermkap.
Ik denk dat U zelden zo iets moois heeft gehoord!
Ik heb ook foto's vanop http://www.hayendaudio.nl/winkel/index.html
kan iemand zeggen hoe ik deze kan posten?
grtz,
stefan
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:37:
Ik heb ook foto's vanop http://www.hayendaudio.nl/winkel/index.html
kan iemand zeggen hoe ik deze kan posten?
1
| Gewoon het pad van het plaatje tussen [img] en [/img] zetten |
Pad van het plaatje kun je in firefox vinden door rechtermuis op plaatje en "afbeeldingslocatie kopieren" te kiezen, bij internet explorer door rechtermuisknop--> eigenschapen en het pad handmatig even kopieren.
Verwijderd

Wel jammer van die houten zijkantjes, dat is zoooo 1970... Maar ja, die kun je eraf schroeven.
Verwijderd

Op de site van Hay End staan heel mooie dingen...maar ik vind het toch wat "bizar" dat ze 40 euro per u vraag om "eens langs te komen" voor een demonstratie.
Heb ik het nu juist dat bij een klantvriendelijke winkel je met de glimlach buitengaat ook indien je niks aankoopt? Een niet-klantvriendelijke winkel een boze blik krijgt? En wat soort klantgerichte winkel is het wanneer je 'inkomgeld' moet betalen?

greetz, s.
Verwijderd
De t-amp gaat wel heel hard met de hawthorne's , pffff : Pink floyd klinkt lekker!
Verwijderd
40 euro per uur lijkt me dan helemaal niet overdreven, zeker gezien het feit dat je die kosten terugkrijgt wanneer je binnen 2 weken voor 650+ euro bestelt.
Probleem bij alle goede hifi zaken tegenwoordig is de aspirant koper die uitgebreid gebruik maakt van de luister-faciliteiten van die winkel, vervolgens zegt dat 'ie er nog even over na moet denken, en dan de boel bij een webshop bestelt.
Verwijderd
Klinkt als een nette onafhankelijke review...Using an incredible talent for innovation and design, the BL Audio Pastoral melds exquisite cabinet design with technologically advanced audio engineering.
Er zal wel niks mis zijn met die speakers, maar goede 2-weg basreflex boekenplank luidsprekers zijn niet echt uniek, en voor een adviesprijs van $800 zijn een hoop alternatieven te vinden.
Classic 6.10 integrated transistor amplifier €260.- / 14kg
Original A8S €180.- / 10,5kg
NE5532
Verwijderd
ja die redenering had ik zelf ook gemaakt maar toch voelt er iets wrang aan die manier. In mijn geval zal ik 250km moeten rijden en pakweg 100 euro moeten betalen. Indien om één of andere reden de verwachting niet wordt ingelost ben ik toch wel een pak geld kwijt. Openheid, vrijheid en toegangkelijkheid in aankopen renderen veel beter, kijk maar naar het succes van de Mediamarkt, .... Zet uw deuren open en het is net de interesse die kan leiden tot een aankoop. Door deze regeling ben ik minder geneigd om 3u in mijn auto te zitten met het 'risico' om nog 100 euro extra op te leggen. Het tripje van 250km alleen al , laat mij toch wel onder de noemer 'serieuze klant' vallen, niet? persoonlijk vind ik de psychologische drempel 'enkel op afspraak' - kosteloos en vrijblijvend - een "mooiere" manier van werken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:08:
Bij hoeveel leveranciers heb je de mogelijkheid dat ze bij jou thuis e.e.a. komen demonstreren?
40 euro per uur lijkt me dan helemaal niet overdreven, zeker gezien het feit dat je die kosten terugkrijgt wanneer je binnen 2 weken voor 650+ euro bestelt.
Probleem bij alle goede hifi zaken tegenwoordig is de aspirant koper die uitgebreid gebruik maakt van de luister-faciliteiten van die winkel, vervolgens zegt dat 'ie er nog even over na moet denken, en dan de boel bij een webshop bestelt.
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Ik kon geen verschil horen toen ik de NE5532's in mijn 640c verving door OPA2132's of 2107's. Misschien meer afhankelijk van de rest van het schema?voodooless schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:51:
[...]
NE5532(OPA5532 bestaat niet eens). Meest standaard opamp ever. Zit overal in, en is niet eens goed.
Begrijp er geen fluit vanvoodooless schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:51:
[...]
NE5532(OPA5532 bestaat niet eens). Meest standaard opamp ever. Zit overal in, en is niet eens goed.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben zowat geschokt door de prijzen, wat goedkoop! Ik denk dat ik de G&W TW-2006X ga kopen, een zeer goede prijs, en goed beoordeeld.
Maar hoe zit het nou precies met het bestellen ervan? Ik ben van plan het dan bij Ornec te bestellen, maar als ik bijv. de G&W TW-2006X bestel voor €209, hoeveel kost het nou uiteindelijk als hij echt hier in de huiskamer staat?
(wat zijn de verzend kosten en zijn er nog meer kosten aan verbonden?)
Btw, ik zag ook de Shanling SAV-899R Digital AV Surround Receiver staan:
( http://www.ornec.com/product/EU/Shanling_SAV-899R/ )
Voor zo'n apparaat echt niet duur, maar deze heeft een ingebouwde tuner dus zal waarschijnlijk niet werken? ofwel?
Verwijderd
Dit is een mooie ding.
Alleen de prijs word even sparen
Dat zijn de opampjes die onder andere voor IV conversie (niet in het geval van de door jou uitgekozen CD-speler), filtering en versterking worden gebruikt. Vervangen door OPA2134 zal inderdaad niet veel schelen. e.a is natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de componenten.Rambo schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:38:
Begrijp er geen fluit vanMaar een leuk alternatief is erg welkom. (aub niet de duurste)
Shanling CD100 is misschien wel een alternatief?
[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 03-02-2007 20:57 ]
In het geval van ''het moet veel power hebben'' kun je ook een Parasound HCA 1000 scoren voor 250 Euro, dat doet denk niet onder voor zo'n G&W.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:33:
http://www.ornec.com/prod..._TW-A8SE_Power_amplifier/
Dit is een mooie ding.
Alleen de prijs word even sparen
Hoezo gaat dat juist niet werken omdat er een ingebouwde tuner in zit? Dat hebben alle AV amps...Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:17:
Na het lezen van het topic ben ik ook eens gaan rond kijken naar een mooie versterker.
Ik ben zowat geschokt door de prijzen, wat goedkoop! Ik denk dat ik de G&W TW-2006X ga kopen, een zeer goede prijs, en goed beoordeeld.
Maar hoe zit het nou precies met het bestellen ervan? Ik ben van plan het dan bij Ornec te bestellen, maar als ik bijv. de G&W TW-2006X bestel voor €209, hoeveel kost het nou uiteindelijk als hij echt hier in de huiskamer staat?
(wat zijn de verzend kosten en zijn er nog meer kosten aan verbonden?)
Btw, ik zag ook de Shanling SAV-899R Digital AV Surround Receiver staan:
( http://www.ornec.com/product/EU/Shanling_SAV-899R/ )
Voor zo'n apparaat echt niet duur, maar deze heeft een ingebouwde tuner dus zal waarschijnlijk niet werken? ofwel?
Zo'n ding is gewoon te vergelijken met een Denon/Marantz/Pioneer, maar dan een tikkie goedkoper
Ik zou alleen even checken of de receiver op video (HDMI) en audio decoders een beetje gelijk loopt met de concurrerende receivers hier in Nederland. Anders zit je daar over een jaar weer mee...
ik heb al zoveel bij Ornec besteld dat ik onderhand de tel ben kwijt geraakt, de vorige zending was 154 kilo totaal, en ik heb al mijn zendingen met TNT gedaan. nog Noooooooit een narekening gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:51:
TNT word geloof ik geprefereerd ivm. douane kosten.... Maar reken er maar gewoon op want ik heb maar 1 keer geluk gehad. ( oke, dat was dan wel de enige keer dat ik bij ornec heb besteld)
ik heb denk ik wel al voor een kleine 11.000 weg gevist
alle goed komt langzaam
http://gathering.tweakers...message/27436448#27436448
Verwijderd
Hoeveel was je kwijt aan verzendkosten?Bucanier schreef op zondag 04 februari 2007 @ 03:28:
de vorige zending was 154 kilo totaal, en ik heb al mijn zendingen met TNT gedaan.
Een externe DAC aanschaffen.Horla schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:47:
Na een tijdje te hebben rondgekeken wou ik de G&W TW-2006X kopen. Dit met de bedoeling om mijn VIA M10000 htpc en cdspeler op aan te sluiten. Maar nu heb ik bedacht dat ik niet zou weten hoe ik de VIA hierop moet aansluiten. Ik gebruik momenteel mijn RCA uitgang (SPDIF) van dat bordje maar voor zover ik het weet zitten er geen digitale ingangen op de G&W. Is er een eenvoudige oplossing waar ik nog niet heb aan gedacht of moet ik de G&W laten vallen?
Verwijderd
Ik dacht gelezen te hebben dat tuners uit china hier niet werkten, maar in deze AV dus wel?Barry|IA schreef op zondag 04 februari 2007 @ 03:25:
[...]
Hoezo gaat dat juist niet werken omdat er een ingebouwde tuner in zit? Dat hebben alle AV amps...
Zo'n ding is gewoon te vergelijken met een Denon/Marantz/Pioneer, maar dan een tikkie goedkoper
Ik zou alleen even checken of de receiver op video (HDMI) en audio decoders een beetje gelijk loopt met de concurrerende receivers hier in Nederland. Anders zit je daar over een jaar weer mee...
Als dat zo is, lijkt me dit echt een hele mooie, dan wordt het de G&W TW-2006X of de Shanling SAV-899R. (iemand al ervaring met een van deze?)
Vergis je niet bij deze versterker in het aantal 300B buizen. Vier stuks namelijk! Deze 300B buizen (Electron tube) zitten ook standaard in de Yarland en zijn zeer zeker een aanrader om als eerste te vervangen! Voor de rest ziet ie er zeer netjes uit. Denk dat het interne wat netter is verwerkt dan bij de Yarland, maar het gat uiteindelijk om het geluid.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:37:
Hallo Iedereen,
Op het eerste zicht heb ik een interessante aanbieding gezien bij Hay End.
Het gaat over de Opera Consonance M100S Plus
Ze geven hierop 40% korting op een demo model wat een prijs geeft van 1350 euro.
Ik ben lange tijd overtuigd geweest over de Yarland Pro200se maar na het verhaal van Balboa - waarbij deze al even duur uitkwam- + mijn technische kennis 0,0 bedraagt ben ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik weet niet of er mensen zijn die er een mening over kunnen vormen afgaande van de opbouw/ ervaring/...van deze opera
dan nog een vraagje...sluit een push pull met 300B buizen eerder aan bij de weergave van een push pull met KT88 of eerder een SET met 300B?
De rest van de buizen is niet zo duur om te vervangen, maar denk er nog even goed over na. Daarnaast is het een demomodel en dat zou me bij een transitor bak niet zo veel uitmaken, maar bij een buizenbak ligt dat toch echt wel even anders. Je weet niet het aantal speeluren van de buizen e.d.
Handtekening
Verwijderd
ebay ChinaBarry|IA schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:11:
[...]
Damn, mooi ding! Waar heb je die vandaan
Zou deze ook een grote verbetereing geven bij een Tjoep Reference waar al een upsampeler in zit? Ben erg benieuwd.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:10:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Las namelijk een stukje er over en heb na het lezen zo m'n vraagtekens over deze dac als je al een "redelijke"cd-speler hebt.
This DAC is designed for improving computer audio to a real hi-fi level. I have used this DAC between my media PC and hi-fi system (DYNAUDIO 52SE, AUDIOLAB 8000S AMP). I bought an AUDIOLAB 8000 DAC as well. Compared with this DAC, AUDIOLAB’s sound quality is better but much more expensive. So this DAC is not suitable for those who have a decent CD player and want to update to hi-end level but definite the best choice for people who want to listen hi-fi level music from their PCs.
[ Voor 24% gewijzigd door Balboa op 04-02-2007 15:58 ]
Handtekening
Als ik er een probeer te bestellen krijg ik de melding dat er geen verzendmethodes voor NL zijn. Hoe heb jij dit opgelost?
Verwijderd
ja ik weet het dat 2 paar goede 300B buizen een dure aankoop is -aan welke prijs moet je zoal denken als je een goede 300B buis wil? 100euro/st?? of kan het ook minder -. Dat houdt me ook tegen. De buizen hebben 250 speeluren volgens de verkoper (de aanbieding staat bij Hay-End). Ook ben ik wel wat aan het wachten wat crafty aanvangt met de yarlands door te tweaken. via Ornec..heb ik nog altijd wat schrik als er iets aan is of als het niet voldoet..ik ken geen handige harry die wel het één en ander kan fixen en al student is het geen vanzelfsprekendheid om werkuren aan 60euro/u te betalen.Balboa schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:32:
[...]
Vergis je niet bij deze versterker in het aantal 300B buizen. Vier stuks namelijk! Deze 300B buizen (Electron tube) zitten ook standaard in de Yarland en zijn zeer zeker een aanrader om als eerste te vervangen! Voor de rest ziet ie er zeer netjes uit. Denk dat het interne wat netter is verwerkt dan bij de Yarland, maar het gat uiteindelijk om het geluid.
De rest van de buizen is niet zo duur om te vervangen, maar denk er nog even goed over na. Daarnaast is het een demomodel en dat zou me bij een transitor bak niet zo veel uitmaken, maar bij een buizenbak ligt dat toch echt wel even anders. Je weet niet het aantal speeluren van de buizen e.d.
grtz,
stefan
De enige DAC die ik bij Ornec zie staan is de "Xindak DAC-3 MKII" en dat is duurder dan de G&W. Ik denk dat het voor mij eenvoudiger is als ik een versterker neem met digitale ingangen. Voor die gecombineerde prijs zal ik wel nog iets deftigs vinden en moet ik nog minder kabels kopen ook
Verwijderd
Die vraagtekens kun je zo weg nemen als je de moeite neemt de dac van fatsoenlijke opamps te voorzien en de uitgangscondensatoren wijzigd.Balboa schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:38:
[...]
Zou deze ook een grote verbetereing geven bij een Tjoep Reference waar al een upsampeler in zit? Ben erg benieuwd.
Las namelijk een stukje er over en heb na het lezen zo m'n vraagtekens over deze dac als je al een "redelijke"cd-speler hebt.
This DAC is designed for improving computer audio to a real hi-fi level. I have used this DAC between my media PC and hi-fi system (DYNAUDIO 52SE, AUDIOLAB 8000S AMP). I bought an AUDIOLAB 8000 DAC as well. Compared with this DAC, AUDIOLAB’s sound quality is better but much more expensive. So this DAC is not suitable for those who have a decent CD player and want to update to hi-end level but definite the best choice for people who want to listen hi-fi level music from their PCs.
Ik weet niet hoe zo'n Tjoep reference klinkt, dus hoe denk je dat ik hierop antwoord kan geven???
De dac klinkt gewoon subliem, beter heb ik nog niet gehoord.
@BARRY
Inderdaad kontakt opnemen met de verkoper, dan komt alles aan het rollen
Gelukt!Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:06:
[...]
Die vraagtekens kun je zo weg nemen als je de moeite neemt de dac van fatsoenlijke opamps te voorzien en de uitgangscondensatoren wijzigd.
Ik weet niet hoe zo'n Tjoep reference klinkt, dus hoe denk je dat ik hierop antwoord kan geven???
De dac klinkt gewoon subliem, beter heb ik nog niet gehoord.
@BARRY
Inderdaad kontakt opnemen met de verkoper, dan komt alles aan het rollen
Hé Barry, zat jij ook achter die dac op Ebay aan?
Handtekening
Ja, maar verloren. Dat ding ging bijna voor nieuwprijs wegBalboa schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:02:
[...]
Hé Barry, zat jij ook achter die dac op Ebay aan?

Bij TNT EXPRESS 970 EuroVerwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:54:
[...]
Hoeveel was je kwijt aan verzendkosten?
alle goed komt langzaam
Hoop dat je dan een container hebt laten komen
Ben je nu ook importeur van Yarland geworden?
Handtekening
Verwijderd
Poehée! Dat vind ik erg veel. Té veel.
Als zo'n Ornec nou met containers zou werken, en de klanten een maandje willen wachten, zou het 97 euro zijn geweest - denk ik.
Dit topic is gesloten.