Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.309 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Anyway, ons stroomnet is al lang geen 220 meer, maar ondertussen rond de 230. Dat is slechts zo'n 4% verschil met je 240V, en dat valt ver binnen de marges. Het is sowiso al MINDER dan opgegeven, dus ik zie geen enkel probleem. Voltage wordt overigens heel langzaam opgevoerd richting de 250V over vele jaren.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 13-12-2006 16:30 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Ik ben benieuwd hoe dat afloopt bij China high end dan. op zich hebben ze goede prijzen incl. transport en btw.

@ voorbijganger Ik hoop natuurlijk dat jouw besteling goed verloopt.

Off topic: @ lord elrond Zeker mooi spul ja , en ik ben nog lang niet van plan het weg te doen. Het geluid bevalt me zeer goed! _/-\o_

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel chinese apparaten zijn juist 220V en niet 230 of 240V , sorry voor de onduidelijkheid... nog 1 keer dan :) kan het wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kan zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
slowchat :X

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat voltage maakt geen bal uit. Ook de apparaten voor de chinese markt die op 220V gemaakt zijn kun je hier makkelijk aansluiten zonder gevaar. Er staat meestal ook bij +/- 10%.

Bij mij kom ik sowieso niet boven de 224V uit, meestal 220V. Terwijl het toch 230V zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:02:
dat voltage maakt geen bal uit. Ook de apparaten voor de chinese markt die op 220V gemaakt zijn kun je hier makkelijk aansluiten zonder gevaar. Er staat meestal ook bij +/- 10%.

Bij mij kom ik sowieso niet boven de 224V uit, meestal 220V. Terwijl het toch 230V zou moeten zijn.
Toleranties zijn altijd om en na bij de 10%. Hetzelfde zie je bij auto's: 12V is wat we allemaal kennen terwijl de gebruikelijke spanning bij draaiende motor 13.8V bedraagt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:39:12V is wat we allemaal kennen terwijl de gebruikelijke spanning bij draaiende motor 13.8V bedraagt.
Natuurlijk, de (volle) accu is gewoon 12 V (meestal zo'n 12.8V) als ie niet geladen wordt, en de dynamo doet 13.8V om de accu netjes te kunnen laden. Dat is echter heel wat anders dan de schommelingen die we op het lichtnet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:25:
Natuurlijk, de (volle) accu is gewoon 12 V (meestal zo'n 12.8V) als je niet geladen wordt, en de dynamo doet 13.8V om de accu netjes te kunnen laden. Dat is echter heel wat anders dan de schommelingen die we op het lichtnet zien.
Duh... :z

Ik geef alleen aan dat apparaten voor het lichtnet net als in de auto met dergelijke toleranties rekening moeten houden, en dat dat heel gebruikelijk in de orde van 10% ligt. Soms heb ik het idee dat jij extra je best doet om mijn uitspraken zo slecht mogelijk te begrijpen en te verdaaien :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee hoor, ik vind het gewoon een beetje een kromme vergelijking. Je had ook kunnen zeggen dat je bij het cake bakken echt wel 10% meer meel mag gebruiken zonder dat het dan mislukt. Anyway, bepaalde automotive spullen moeten tot 65V bestand zijn (en ik geloof zelfs tot 100V volgens de nieuwe regels), dat is flink wat meer dan 10%. Net als bepaalde netspullen natuurlijk, die ook op 110V moeten werken (en dus een geschakelde voeding hebben die dat netjes kan regelen), denk maar eens aan opladers voor mobieltjes en digicams.

Een zelfde uitspraak zou ik overigens ook over jou kunnen doen ;)

Maar goed, we gaan geen autoradio's uit China halen... dus laten we maar weer ontopic verder gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 13-12-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:42:
Nee hoor, ik vind het gewoon een beetje een kromme vergelijking. Je had ook kunnen zeggen dat je bij het cake bakken echt wel 10% meer meel mag gebruiken zonder dat het dan mislukt. Anyway, bepaalde automotive spullen moeten tot 65V bestand zijn (en ik geloof zelfs tot 100V volgens de nieuwe regels), dat is flink wat meer dan 10%. Net als bepaalde netspullen natuurlijk, die ook op 110V moeten werken (en dus een geschakelde voeding hebben die dat netjes kan regelen), denk maar eens aan opladers voor mobieltjes en digicams.

Een zelfde uitspraak zou ik overigens ook over jou kunnen doen ;)

Maar goed, we gaan geen autoradio's uit China halen... dus laten we maar weer ontopic verder gaan.
Als je nou eens wat minder mieren neukt dan scheelt dat een boel overbodige ruis in dit soort discussies. Mijn punt was duidelijk, en met jouw extra 'ik weet het toch beter' info erbij wordt het er niet duidelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heerlijk dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:29:Als je nou eens wat minder mieren neukt dan scheelt dat een boel overbodige ruis in dit soort discussies. Mijn punt was duidelijk, en met jouw extra 'ik weet het toch beter' info erbij wordt het er niet duidelijker op :)
Als ik dan toch mag miereneuken: het punt was ook zonder jou post al lang duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:11:
zie, geduld is een schone zaak. Als je het maar goed uit blijft leggen.

Watvoor interconects zijn het btw? De von Masoch AN2?
staat er niet bij, ik vermoed het wel dat die het zijn.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:29:
[...]

Als je nou eens wat minder mieren neukt dan scheelt dat een boel overbodige ruis in dit soort discussies. Mijn punt was duidelijk, en met jouw extra 'ik weet het toch beter' info erbij wordt het er niet duidelijker op :)
+4 inzichtvol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

Verwijderd

cut the crap! :(

Verwijderd

Ik ben errug geinteresseerd in buizenversterkers.
Ik vind de yarland pro 88 se een hele mooie en goed betaalbaar.
Heeft iemand ervaring met deze versterker?
Ik wil het liefst een buizenversterker (geintegreerd) met kt 88 buizen.
Ook wil ik wel is weten of er mensen zijn geweest die hun gekoesterde bestelling als een zak aardappelen kregen aangeleverd, doos kapot,apparaat beschadigd etc.
Hoe zitten de buizen verpakt, los in de doos?

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Heeft er ook iemand ervaring/tips voor koptelefoon versterkers?

Verwijderd

Ook wil ik weten hoe je kan zien of de Cantum leisure Leisure 2 / 3 SE een Europese uitvoering is?
Zit er wel echt zoveel verschil tussen de Chinese Cantums en de Europese uitvoering?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:14:
Ik ben errug geinteresseerd in buizenversterkers.
Ik vind de yarland pro 88 se een hele mooie en goed betaalbaar.
Heeft iemand ervaring met deze versterker?
Ik wil het liefst een buizenversterker (geintegreerd) met kt 88 buizen.
Ook wil ik wel is weten of er mensen zijn geweest die hun gekoesterde bestelling als een zak aardappelen kregen aangeleverd, doos kapot,apparaat beschadigd etc.
Hoe zitten de buizen verpakt, los in de doos?
je kunt hier precies zien hoe de zending ingepakt is en aankomt. Het grootste gevaar is de douane die de doos met een zwaard openmaakt iod. De buizen zitten netjes apart verpakt in een dikke doos met schuimrubber.

Hier is er niemand die er ervaring mee heeft maar ik zou de exacte naam eens invoeren in google, dan zie je wie er ervaring mee heeft. De ervaringen met Yarland is in het algemeen erg goed (behalve de A one die Ornec niet voert).

Waarom wil je trouwens persé KT88? ik zou de Pro 88 alleen kiezen als je echt 50W vermogen nodig hebt. Zie ook de startpost. Het is geen SET. Als je echt meer vermogen nodig hebt dan de 8W van de 300B SET kun je beter een 845 SET met 20W nemen, of de 211 (die zitten nu in de FV 66s). Trek je van de opmerkingen op Ornec die er bij staan niet teveel aan want het model is aangepast.

Verwijderd

Jeep bedankt voor je antwoord.
Wat adviseer jij.
Ik wil een geintegreerde versterker.
De cd speler heb ik al.
Mijn speakers zijn magnepan MG 12.

Verwijderd

gratis_vodka schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:41:
Heeft er ook iemand ervaring/tips voor koptelefoon versterkers?
ja tips wel. Ervaring (nog) niet.

Het ligt er een beetje aan welke koptelefoon je hebt. De G&W T2.6F is erg goed en is zo ongeveer de chinese referentie. Het is een hybride buis/mosfet.

De goedkopere TW-J1 is ook erg goed (voor zijn geld), maar minder geschikt voor Beyerdynamic of Grado omdat het dan te schel wordt. Wel ok voor Sennheiser.

De Bada PH1 schijnt ook erg goed te klinken maar erg warm te worden. Bada heeft ook nog een duurdere die ook super schijnt te klinken. Volgens sommigen beter dan de T2.6F.

De Cayin HA-1a is ook een zeer goede buizenkoptelefoonversterker met EL84 eindbuizen die zelfs bij Stereophile zeer veel lof oogste (lekker met ham en kaas :9). Daar kost hij over de $900 trouwens. Ook op Head-fi ea zeer goed ontvangen.
Alleen of Stereophile's 'recommended' nou zo betrouwbaar is? Ik geloof iig niet meer in Stereophile als audio-orakel. Zij zijn wel het minst objectief van alle audiobladen.
De Cayin heeft als voordeel dat je er ook je speakers mee kunt aansturen. Dan heb je toch een 2W 'echte' single ended triode (SET). nou ja, als triode geschakelde penthode iig.

De Opera Cyber 30 heb ik niks over gelezen, maar uitgaande van de reputatie van Opera en de buizen (2A3 dus een echte direct heated SET) in aanmerking genomen moet die ook wel heel erg goed zijn. En je kunt m ook weer als versterker voor je speakers gebruiken. Maar dan moet je wel - net als voor de Cayin HA-1a- wel speakers hebben met een flink hoog rendement (>90dB/W) of niet veel luidsterke nodig hebben.

De Opera is de enige die alleen een ingang heeft zonder uitgang. De rest kun je dus in je tape-lus opnemen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Slechts 86 dB efficientie en maar 4 Ohm impedantie. Daar is niet iedere buizenamp zomaar geschikt voor. Maar op zich moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn.

Verwijderd

Jeep ik zou je graag een prive mail sturen alleen kan ik die nergens vinden.
Je hebt er veel verstand van en dat is net wat ik nodig heb.

Verwijderd

ik was nog niet klaar:
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:33:
Ook wil ik weten hoe je kan zien of de Cantum leisure Leisure 2 / 3 SE een Europese uitvoering is?
Zit er wel echt zoveel verschil tussen de Chinese Cantums en de Europese uitvoering?
Er zit niet echt heel veel verschil in hoor. Sommige distributeurs willen het je alleen wel doen geloven. In de export uitvoering zit een G2 ribbontweeter en wat betere condensatoren in het wisselfilter. Je kunt het zien aan de vorm: rond is de G2i (ribbon is 60x8,5) en rechthoekig de G2 (70x8,5). De G2 is dus groter en beter.

Je kunt je vragen ook gewoon hier stellen hoor. Dan kan iedereeen het lezen. Er staat hier trouwens al erg veel informatie. Het is alleen een aardige lap onderhand.

Magnepans aansturen met een buizenversterker weet ik trouwens niet of dat wel goed gaat. Dan heb je idd wel aardig vermogen nodig ja. Je zou het eens aan Bucanier moeten vragen of je het mag proberen. Zijn Image 65i zijn ook KT88 50W.
Als het werkt wil ie m je vast nog wel verkopen ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 16:08 . Reden: verschil G2 en G2i opgezocht ]

Verwijderd

Dit is geheimtaal voor mij.

Het is geen SET (?)
. Als je echt meer vermogen nodig hebt dan de 8W van de 300B SET kun je beter een 845 SET met 20W nemen, of de 211 (?)

Domme vragen stel ik graag ik hoop dat dat mag.

Verwijderd

zie startpost. Dat zijn verschillende typen buizen. Single ended triode is de manier van aansturen. Dan gebruik je 1 buis per kanaal en heb je 'het zuiverste geluid' (het meest faserein en dus zeer gedetailleerd en precieze plaatsing en ruimtelijk).

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 15:59 ]

Verwijderd

Dit was ik ook al tegengekomen.

There are varoius versions of Leisure 2 SE on the market, and this is for sure the best. To clear confusions, the performance/quality order of various versions:

2SE Signature > 2SE US Version > 2SE Export > 2SE Chinese Version

As an example, the Chinese version uses low quality components and less sophysticate crossover design, which results in +/-3dB SPL variation and audible distortion as reviewed by 10audio.com

The US version is much better, and the Signature is very much perfect in evry aspects.

Verwijderd

dat is de tekst van Kellsieavdesign. Zij claimen de speaker mede ontwikkeld te hebben en verkopen voor de USA. Niet helemaal onbevooroordeeld.
Maar kun je aan een Leisure 3SE komen dan geld dat allemaal niet. Die is sowieso veel beter en is er alleen voor export. Maar die is normaal iets van €1400.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:48:@modje zie je nou wel dat het gewoon in de startpost moet, je krijgt er anders gewoon steeds vragen over. Interesse te over in buizenversterkers.
Begint het gezeur nu weer :? Ik heb nooit beweerd dat er niks over buizenamps over in de startpost mag/moet staan! Voor de laatste keer: probeer nog eens te begrijpen waar die discussie het over ging! Bovendien staat er al een heleboel in de startpost (en dat nu eindelijk op een manier waar ik redelijk prima in kan vinden).

Verwijderd

Maandag avond komt er iemand naar mijn G&W versterker luisteren/kijken... Als die verkocht is ga ik een buizen amp kopen, zit nog een beetje te twijfelen tussen een el84 PP of een 300B SET....

de el84pp word dan de shuguang sg 101B ( bij pacificvalve.us hebben ze die ook ) en voor de 300B SET zou ik dan de Bole S8 nemen ( is 200 euro goedkoper dan de pro200SE )

De shuguang sg101B heeft externe bias pots en goedkopere el84 buisjes ( die heel muzikaal schijnen te zijn)

Bole S8 heeft dure 300B's en moet je open maken om te biasen

Moeilijk om te beslissen.... ze zijn allebei ongeveer even duur met shipping en alles.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben ook al ruim 2 weken bezig met de aanschaf van een paar Leisure's 2 of 3

Je moet zoiezo een paar MkII hebben. Dit is wat ik kreeg van http://www.china-highend-hifi.com
Hello Leon Kortekaas,

For your inquiry thank you very much.

To your question: Yes, this would be possible. But, please be aware both of
these models the Aurum Cantus Leisure 2SE as well as the Leisure 3SE
practically are outdated products. The official replacement for them and
much better box is the AURUM Cantus Leisure 2 MkII.

I suggest you to take that one. It clearly would be the much better choice.
You can find it on our web site under the following link:

http://www.china-highend-hifi.com/prod041211124.htm

In case you still would stick on one of the other two please don't hesitate
to re-contact us again. We of course then can also offer those models to
you.

With best regards from chh,

Yours truly,

Leung Liling
Daarna heb ik nog gevraagt of ze ook de leisure MKII 3 of 2 MKII SE kunnen leveren (op de site staat alleen de non-SE versie) maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb ik die zaak. (iemand hier boven kreeg ook al geen respons..)

Daarna heb ik op Ebay gezocht naar aanbieders. Met eentje daarvan heb ik mailcontact en ik weet bijna zeker dat ik de speakers daar ga bestellen. Hieronder staat een stukje van mijn mailconversatie:
ps. let niet op mijn slechte engels :D en je kan het beste onderaan beginnen...
Hi Leon,

Noted and thanks! Yes we can get the Leisure 2 SE Mk2 for USD 853 plus shipping, which will be USD 194 via DHL Express (1-3 days) to 2251 in the Netherlands. Please note that it will take 2-4 weeks to order this Leisure 2 SE Mk2 speaker.

Please find our bank information for transfer as follows:

Beneficiary Bank: The Bank of New York, N.Y. USA
(SWIFT CODE: IRVTUS3N)
Bank Address: 1 Wall Street, New York, NY 10286, USA

Beneficiary Name: Travelex Hong Kong Limited

Beneficiary Account No: 890-0273-844 (USD only)

Payment Details: For Further Credit: Anew Digital Systems Ltd

IMPORTANT: Please make sure you type the Payment Details above in your bank transfer application form.

Would you please let us know the name of sender and the amount after you made the transfer? If available, would you please email us or fax a copy of the transfer slip to our Accounting Department (852 2110 0820) after you have made the transfer? It will help our Accounting Department to distinguish your payment from other customers. Thanks a lot.

Please feel free to contact us at anytime if you have any question or comment. Thank you!

Best regards,

Sherman Cheung
Anew Digital Systems Limited
http://www.anewdigital.com
shermanc*at*anewdigital.com
Unit A, 15/F, Wyndham Place,
44 Wyndham Street,
Central, Hong Kong
Tel: +852 2110-3378
Mob: +852 9800-1657
Fax: +852 2110-0820

Leon Kortekaas <l> wrote:
Hello,
At first sorry for all the questions.
Because of the high price is the Leisure 3 of limits for me. My last
question is: How much will a pair of Aurum Cantus Leisure 2 MkII SE cost
incl. sea-shipping? It's very importend that it's a Special Edition
pair. And is it also possible that you give the package a lower price on
paper because of the customstax? I will pay by banktransfer.

My addres:

Please give me also the bankaccount numbers so that I can transfer the
money.

Thanks for all the anwsers

Leon Kortekaas

Sherman Cheung schreef:
> Hi Leon,
>
> Thank you for your enquiry. Yes we can get Leisure 3SE. Costs will
> be as follows via DHL Express (1-3 days) to most places in the
> Netherlands, you may let us know your postal code to double check:
>
> USD 1360 + USD 227 = USD 1587
>
> Payment terms via bank transfer. Well, this pair of speakers exceeds
> the weight limit of 30KG for shipping regular surface parcel.
>
> Please feel free to contact us at anytime if you have any question or
> comment. Thank you!
>
> Best regards,
>
> Sherman Cheung
> Anew Digital Systems Limited
> http://www.anewdigital.com
> shermanc*at*anewdigital.com
> Unit A, 15/F, Wyndham Place,
> 44 Wyndham Street,
> Central, Hong Kong
> Tel: +852 2110-3378
> Mob: +852 9800-1657
> Fax: +852 2110-0820
>
> */Leon Kortekaas /* wrote:
>
> Thanks for your answers.
> I've got 2 questions left:
> 1. Is it possible to order the Leisure 3 SE? And what would the
> cost be?
> 2. Is sea-shipping a option? And what are the shipping cost? (To the
> Netherlands)
>
> Thanks
> Leon kortekaas
>
> Sherman Cheung schreef:
> > Hi Leon,
> >
> > Sure we can get the Leisure 2 SE in Chinese Rosewood color and the
> > cost will be as follows (if you buy direct from us and pay via bank
> > transfer):
> >
> > USD 742 or Euro 595
> >
> > Shipping is extra and you may let us know your postal address for a
> > quotation.
> >
> > Please feel free to contact us at anytime if you have any
> question or
> > comment. Thank you!
> >
> > Best regards,
> >
> > Sherman Cheung
> > Anew Digital Systems Limited
> > http://www.anewdigital.com
> > shermanc*at*anewdigital.com
> > Unit A, 15/F, Wyndham Place,
> > 44 Wyndham Street,
> > Central, Hong Kong
> > Tel: +852 2110-3378
> > Mob: +852 9800-1657
> > Fax: +852 2110-0820
> >
> > */"eBay Member: kc_kaas" /* wrote:
> >
> > eBay *eBay International AG sent this message to
> > Sherman Cheung (jithk).*
> > Your registered name is included to show this message originated
> > from eBay. Learn more
> > .
> >
> >
> >
> >
> > *Question about Item -- Respond Now*
> >
> >
> >
> >
> > eBay sent this message on behalf of an eBay member through My
> > Messages. Responses sent using email will go to the eBay member
> > directly and will include your email address.
> >
> >
> >
> >
> >
> > Question from kc_kaas
> > *kc_kaas ( 0
> > )*
> >
> > Positive feedback: 0%
> > Member since: 22-Nov-06
> > Location: Netherlands
> > Registered on: www.ebay.nl
> >
> > Item: *Aurum Cantus Leisure 2 MkII Luxury Bookshelf Speaker*
> > (220047341306
> > )
> >
> > This message was sent while the listing was *active*.
> > kc_kaas is a *potential Buyer*.
> >
> > Can you get me a 2SE Signature version? And what would the cost
> > (in euro) been of that version? (they say that the Signature
> > version is better than the china and the export version..
> >
> > Thanks,
> > Leon
Deze aanbieder heeft een 98% positieve feedback op Ebay en reageerd heel snel op emails. Verder vind ik het wel belangrijk dat de speakers de SE versie zijn. Deze komen namelijk veel beter uit de verschillende testen. De 3SE zijn nog beter maar die vallen helaas buiten mijn butget. Verder blijkt dus dat de MKII iets duurder is. De non-MKII staat niet meer op de Aurus Cantus site en die wordt dus afgeraden.

Ik hoop dat de mensen die op zoek zijn naar een paar Leisure speakers iets aan deze info hebben.
Als er mensen interesse hebben in een paar Leisure 2SE speakers kunnen we die misschien het beste samen kopen.

Voor de rest van de mensen: Sorry voor de lange lap tekst

• TLer
Zal je niet je adres van het forum verwijderen. Niet iedereen hoeft te weten waar je woont! Vooral het boeven tuig niet :)

• KC_Kaas
  • Niet online
TLer schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:00:
Zal je niet je adres van het forum verwijderen. Niet iedereen hoeft te weten waar je woont! Vooral het boeven tuig niet :)
Idd, thanks voor de tip. Ik had er niet eens aan gedacht. Stel je voor dat ze mijn net nieuwe G&W komen weghalen!! Dus ik heb toch maar even mijn adres weggehaald. En ook meteen even de mailadressen aangepast. Anders zit de mailbox van die beste man dadelijk nog voller met spam...

[ Voor 13% gewijzigd door KC_Kaas op 14-12-2006 17:10 ]

Verwijderd

ho!
/me trekt aan de handrem

dat is nog best duur. Er staat op marktplaats een set te koop voor minder. En via pacificaudio is net zo duur plus dat het aan huis bezorgd wordt. En je hebt garantie plus geen douanekosten achteraf.

Verstuur nou niet via DHL want dan weet je ZEKER dat je aan de deur nog een flinke rekening krijgt.

Ik heb op ebay ook de 2SE gezien met G2 tweeter voor €340. Dus ik zou het ff rustig aan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 18:30 ]

• KC_Kaas
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds twijfel. Ik had ook deze gevonden:KLIK
Maar dat is de china versie en die schijnt een stuk minder te zijn...

Verder schijnt de Leisure 5 weer de zelfde drivers te hebben als de Leisure 3 SE alleen kan ik de 5 serie niet vinden op de Aurum Cantus site.

Het is erg lastig allemaal...

Waar had jij ze gezien voor die prijs als ik vragen mag?

Verder had ik als eerste pacificaudio gemaild alleen heb ik daar nooit meer wat van gehoord, dus daar heb ik ook niet echt vertrouwen meer in.

[ Voor 11% gewijzigd door KC_Kaas op 14-12-2006 18:49 ]

Verwijderd

deze ebay-shop
Hij staat er nu ff niet bij, maar komt vast weer.

Op die link van jou staat ook de 5 voor $650, dat lijkt mij echt de betere deal. Daar zit de G3 tweeter in, en die heeft dus een lagere scheidingsfrequentie. Daardoor is het middengebied beter.
Op een duits forum schijnt iemand de Leisure 5 te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 18:54 ]

Verwijderd

Wat mij steeds zo verbaast is dat er hier geen overzicht is waarin de verschillende producten vergelijkbaar worden gemaakt. Om een voorbeeld te geven: ik heb een Dussun V6i. Allerlei mensen vinden daar iets van, maar er is nergens een vergelijking t.o.v. andere grootheden, terwijl we samen in staat zouden moeten zijn tot een vergelijking te komen. Hetzelfde geldt voor leverancierservaringen. Wanneer je nu iets wilt moet je 100+ pagina's forum door in de hoop wijzer te worden, maar feitelijk zijn het bijna allemaal geisoleerde waarnemingen.
Heeft er iemand hier ideeen over?

Verwijderd

Goed idee want dit wordt onoverzichtelijk.
Ik vind het wel vreemd om zoveel lovende kritieken te lezen maar amper foto's ? en meestal zijn het dezelfde merken.
Er is zoveel te krijgen uit China maar om alles op 1 hoop te gooien in een topic is niet makkelijk om door te lezen.

Misschien een idee om een topic te starten met:
Buizenversterkers China A tot ?
Buizen uit China A tot ?
Speakers uit China A tot?
Dealer ervaringen China A tot
Interlinks uit China A tot

Verwijderd

of 1 apart topic waarin iedere user al zijn aankopen uit china aangeeft met foto's en die elke keer update bij een nieuwe aankoop?

Verwijderd

Het zou mooi zijn wanneer het iets verder dan plaatjes kon gaan. Ik heb een aantal vergelijkingen gezien tussen 'gewone' versterkers en Chinese versterkers. Daarop zou je door moeten kunnen uitbouwen.
En misschien moeten het niet zozeer allemaal aparte topics worden, alswel een matrix die door iedereen samen wordt gevuld. Ik heb wel een idee hoe mijn Dussun V6i klinkt in vergelijking tot de Dussun DS99. En ook t.o.v. een Rotel BX980. En ook t.o.v. een Harman Kardon 655. En ook t.o.v. een Sherwoord AX-9035.
Iemand anders kan met zijn kennis een soortgelijke lijst opstellen en tussen die verschillende lijsten moeten dan crossreferences worden gezocht.
Natuurlijk is dat allemaal subjectief, maar wanneer ik zeg dat de laagweergave van de V6i veel strakker is als van een Sherwood en iemand ervaring heeft met Bada t.o.v. een Harman Kardon heb je in ieder geval een vertrekpunt in een matrix die informatie over alle vier de versterkers bevat.
Hetzelfde geldt voor een vergelijking tussen Ornec, CoemAudio, China High End Hifi, EastWestAudio enz. Wanneer er veel soortgelijke ervaringen met een bepaalde leverancier zijn is het nuttig dat in een lijstje te zetten en bij te houden.
Zijn we in staat om een lijstje met te vergelijken eigenschappen te produceren?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Er is gewoon een zoekfunctie hoor. Zie rechtsboven. Wil je weten of er iets over die V6i is gezegd in deze topics dan vul je gewoon Dussun in ofzo en zoek je in dit topic.
Een tabel met vergelijkende eigenschappen is gewoon onzin omdat iedereen er anders over denkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:46:
Dit is geheimtaal voor mij.

Het is geen SET (?)
. Als je echt meer vermogen nodig hebt dan de 8W van de 300B SET kun je beter een 845 SET met 20W nemen, of de 211 (?)

Domme vragen stel ik graag ik hoop dat dat mag.
Die 845 SETs kunnen best gevaarlijk zijn ( hele hoge voltages)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Als je er zelf één in elkaar gaat zetten en je weet niet helemaal wat je doet ja. Niet als je ze gewoon koopt en gebruikt.

Verwijderd

je zal ze toch een keer moeten biasen ( en soms staan ze vanuit de fabriek al verkeerd ingesteld)

Verwijderd

Ja als je zelf bouwt moet je link uitkijken... Maar voor dit soort bedragen kun je eigenlijk niet meer zelf gaan bouwen (maar toch ben ik zo gek). Op het moment ben ik bezich met de bouw van een 7027A PP versterker, tot nu toe zit ik op €570,- voor de onderdelen.

Op zich wil ik die ook wel eens een keer vergelijken met een Chinese tube amp, dus al iemand interesse heeft: mail me...

Ik hoor vaker dat die Chinese buizen van minderwaardige kwaliteit zijn, wat is daar van waar?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 21:54 ]

Verwijderd

Wat ik erover gelezen heb is dat de kwaliteit heel erg varieerd per model . Als je bij de bekendere merken blijft zit je meestal wel goed (denk:cayin , image, classic, Yarland)

Die ebay versterkertjes moet je wel mee oppasssen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:48:
Wat mij steeds zo verbaast is dat er hier geen overzicht is waarin de verschillende producten vergelijkbaar worden gemaakt. Om een voorbeeld te geven: ik heb een Dussun V6i. Allerlei mensen vinden daar iets van, maar er is nergens een vergelijking t.o.v. andere grootheden, terwijl we samen in staat zouden moeten zijn tot een vergelijking te komen. Hetzelfde geldt voor leverancierservaringen. Wanneer je nu iets wilt moet je 100+ pagina's forum door in de hoop wijzer te worden, maar feitelijk zijn het bijna allemaal geisoleerde waarnemingen.
Heeft er iemand hier ideeen over?
Tja jongens, ik doe mijn best. ik heb geprobeert een startpost te maken waar alle ervaringen in staan, en wat ik zelf heb kunnen vergelijken.
Maarja, als je dan zo'n lawine over je heen krijgt (van oa de moderator) omdat je probeert je indrukken zo goed en objectief mogelijk weer te geven...

Maargoed, degenen die wat aangeschaft hebben geven wel zo goed mogelijk hun ervaringen weer.
Zo mooie bestenliste als in de duitse bladen zul je echter hier niet moeten verwachten.

Verwijderd

@robert1325,
ik heb je mailtje gehad

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 15:58 . Reden: mijn mailadres weggehaald ]

• KC_Kaas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:52:
deze ebay-shop
Hij staat er nu ff niet bij, maar komt vast weer.

Op die link van jou staat ook de 5 voor $650, dat lijkt mij echt de betere deal. Daar zit de G3 tweeter in, en die heeft dus een lagere scheidingsfrequentie. Daardoor is het middengebied beter.
Op een duits forum schijnt iemand de Leisure 5 te hebben.
Het probleem met De leisure 5 is dat er een G3i in zit (de i staat voor industrie). En die schijnt maar net beter te zijn dan de G2. Bovendien kan ik nergens een review vinden over de 5. Bovendien is hij strikt bedoelt voor de chinese markt en hij staat dan ook niet op de site van AC.. De 2SE wordt wel veel gekocht en gereviewt en die schijnt wel aardig te zijn. De 3SE wil ik het liefste, daar heb ik al heel wat positieve reviews van gevonden en ook heeft deze een grotere bas driver. De 2SE heeft maar een heel kleintje en dat geeft mij geen vertrouwen (130 vs 165 mm)

Verder vind ik het echt jammer dat het allemaal zo gecompliceerd is (teveel verschillende versies) Misschien moet ik toch maar een setje B&W 602tjes halen. Die zijn tenminste ook gegarandeerd een match met mijn versterker. Maar aan de andere kant hoor ik veel mensen zeggen dat de Aurum Cantus de 602 ver voorbij streeft als het aankomt op afwerking en muziekkwaliteit... Het is gewoon geen makkelijke keuze....

Edit:
Hoewel ik net ook weer deze link vind. De leisure 5 in een ander jasje... *KLIK* Ik ben alleen bang dat daar wel de goede tweeter in zit... En dus niet de G3i

[ Voor 6% gewijzigd door KC_Kaas op 14-12-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://en.meizu.com/product/plist/m6/m6pic_02.jpg

Speelt letterlijk alles af, in perfecte kwaliteit! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Jongens, ik heb mijn Yarland FV 34AIII besteld bij ornec vandaag ontvangen en nu hoor ik een hoog fluit toontje bij een bepaalde volume stand, als ik aan de volume knop draai gaat hij weg en draai ik terug hoor ik het weer.
Wat zou dat kunnen zijn? heeft dat met ontkoppeling te maken of met de potmeter?

Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apart... ik meende in het begin ook heel zacht zo'n fluittoontje te horen, maar daarna heb ik het niet meer gehoord.

Als je nog ander buizen wilt proberen; ik kan je de KT77 van JJ van harte aanraden. Daar wordt het echt nog beter van. De Cryoversie hebben ze hier voordelig: cryoset.com.
Ik kan je voor de 5670 de 6N3p (Russische uit Saratov) van BTB aanraden, of NOS: CBS/Raytheon 5670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Nou ik denk dat ik toch maar voor een paar AURUM Cantus Leisure 3SE MkII ga. Deze komen heel goed uit de verschillende testen en de afwerking is top. Alleen de prijs is wat minder. Ze kosten 1200 euro. (waar ik ze nu gezien heb) Maar omdat ik uitga van een afschrijftermijn van ongeveer 10 jaar denk ik dat ik maar niet teveel naar de prijs moet kijken. Ik ben nu bezig prijzen op te vragen bij verschilende winkels / leveranciers. Dus als jullie nog goede tips hebben betreffende winkels of plekken waar ze goedkoop te krijgen zijn...

Ik heb ook eindelijk een site gevonden waar de speakers mooi op de foto staan: KLIK

@]eep
Had jij van pacificaudio nog iets gehoord? (ik meen dat jij mailcontact had?) Ik heb ze al 2 keer gemaild en krijg helaas geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Barry|IA schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:13:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Speelt letterlijk alles af, in perfecte kwaliteit! :)
Waar heb je die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

KC_Kaas schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 03:00:
@]eep
Had jij van pacificaudio nog iets gehoord? (ik meen dat jij mailcontact had?) Ik heb ze al 2 keer gemaild en krijg helaas geen antwoord...
Raar... ik heb ook met ze gemaild en kreeg beiden keren in luttele uren een antwoord.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mailde ze zondag en ondertussen is het.....uhh...vrijdag, je raad het al, geen bericht (:( en das GEEN goed bericht in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
goedkoop.com :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

KC_Kaas schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:42:Het probleem met De leisure 5 is dat er een G3i in zit (de i staat voor industrie).
Waar is daar het probleem :? De i wil niet zeggen dat ie opeens slechter is. Steker nog, ik duf wel te beweren dat de i versies wel ietsje beter zijn dan de non i's. Ze zijn ook niet voor niks duurder.
En die schijnt maar net beter te zijn dan de G2.
De G2 en G3 zijn twee verschillende tweeter, met ieder hun eigenheden. De G3i kun je iets lager inzetten dan de G2(i), je hebt meer menbraanoppervlak, en meer rendement, en vermoedelijk een iets lagere vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Volgens de site van Aurus Cantus is de G3i maar net beter dan de G2 en een stuk minder dan de normale G3. (mijn cinees is niet heel goed, maar dat kon ik er uit opmaken :D) Dus de Leisure 5 is niet echt een optie. Het probleem is verder dat ik nergens ook maar 1 review kan vinden over die speaker...

[ Voor 6% gewijzigd door KC_Kaas op 15-12-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Chinees :? Er is gewoon een engelse site: http://www.aurumcantus.com/ ;)

En wat noem je beter? Waar wil je dat aan zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Ja dat wist ik :D
Maar op die site van Aurus cantus staat de Leisure 5 niet omdat deze niet bedoelt is voor de export. Op de site van de makers (de fabriek) staat hij wel, incl uitleg http://www.haihuang-audio.com/
 优闲5号是金琅倾力打造的又一款高档书架式音箱。该产品为二路二单元后倒相设计,并采用了金琅最新研发的高低音单元。高音单元型号为G3i (工业版),这是一款介于金琅G2和G3之间的真正铝带式高音,其振膜的尺寸为:宽8.5mm,长100mm,厚0.01mm。优化后的G3i铝带尺寸不但水平扩散性好,而且垂直扩散性也相当优异。该单元一经推向市场,就立刻被欧美众多High End扬声器制造商所采用。优闲5号使用的6.5"中低音单元是最新开发的产品。该单元采用了铝合金盆架,昂贵的碳纤维+防弹纤维精压而成的振膜,以及Kapton骨架和铜包铝扁线音圈。中频饱满、瞬态响应快、动态大和失真小是这款不凡的中低音单元的最大特点。

优闲5号的分频器设计精良,并且使用了德国Raimund Mundorf公司生产的昂贵的MKP系列电容。

优闲5号音箱外观设计简约大方。前障板的两条垂直边巧妙的设计成圆弧形,这不但使其与众不同,而且对声音的扩散起着很好的作用。优闲5号箱体表面使用名贵的淡黄色尼斯硬木修饰并经过数十道钢琴漆打磨与抛光,光亮的漆面和漂亮的木纹使其锦上添花。

优闲5号音箱性能卓越,表现超群,完全适合于各种类型音乐的重播,并且非常容易被驱动,能够和众多品牌的中价位功放有着很好的搭配。
Er staat vrij vertaalt dat de G3i tussen de G2 en de G3 geplaatst is kwa geluid.
PS.
Ik kan zelf helaas geen chinees lezen maar gelukkig heb ik een aantal talenwonders tussen mijn vrienden zitten :9

Verder zou ik al een stuk gerust gesteld zijn wat betreft de kwaliteit van de Leisure 5 wanneer ik ergens een goede review kon vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door KC_Kaas op 15-12-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, staat er inderdaad (en nee, ik snap geen bal van Chinees, maar altavista wel een beetje ;) ).

Echter zou ik me niet druk maken eerlijk gezegd.Een dergelijke uitspraak zegt me erg weinig. Wat bedoelen ze er precies mee? En hoe groot zijn de verschillen? Hebben ze het niet over de eigenschappen i.p.v kwaliteit?

Verder zijn alle units best wel prima. In Nederland leg je er makkelijk minimaal 200 euro voor neer (kijk maar eens bij clofis)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Kan die vertaal machine chinees vertalen? Dat is ook wel handig, maarja die knul zat nu toevallig naast me en kon me direct vertellen wat er stond. Dat is sneller dan AV :D

De mid-bass driver is ook een andere dan de Leisure 3SE. Ik kan nergens een vergelijkende test vinden van de Leisure 5. Dat maakt het aankopen van die speaker wel een erg grote gok voor mij vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G3i is een heel andere ribbontweater dan de G3: kwa gewicht, formaat, laagste frequentie...
Kijk maar eens naar de eigenschappen op http://www.aurumcantus.com/
Waarom geven ze 'm dan geen andere naam? G4 of zo?
Edit: oeps! Het gaat op de G3Si versus de G3. Is dat weer een variant?

Hier een site over de Decca ribbon tweater, en hoe je zelf een nieuw bandje kunt maken. ;) Het principe is al zo'n 40 jaar oud.
Ikzelf heb Multicel Ribbon tweaters. Dat is een geheel andere techniek, met eigenlijk een foutieve benaming.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC_Kaas schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 03:00:
Nou ik denk dat ik toch maar voor een paar AURUM Cantus Leisure 3SE MkII ga. Deze komen heel goed uit de verschillende testen en de afwerking is top. Alleen de prijs is wat minder. Ze kosten 1200 euro. (waar ik ze nu gezien heb) Maar omdat ik uitga van een afschrijftermijn van ongeveer 10 jaar denk ik dat ik maar niet teveel naar de prijs moet kijken. Ik ben nu bezig prijzen op te vragen bij verschilende winkels / leveranciers. Dus als jullie nog goede tips hebben betreffende winkels of plekken waar ze goedkoop te krijgen zijn...

@]eep
Ik ben het met je eens. Verstandig besluit. Misschien de V3m? Die tweeter is wel echt beter. Maar ook weer wat duurder. Maar w8 nog even af tot volgend jaar...

Pacific Audio heeft mij laatst nog een mailtje gestuurd (4 dec.; ik had m niet eens gezien |:( )
Ik kan de tekst niet weergeven maar ze zijn met iets bezig aangaande ACen aanzienlijk lagere prijzen dan de officiele importeur (die zijn marges natuurlijk wil beschermen).
Hij heeft me beloofd mij als eerste te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:48:
[...]

Ik ben het met je eens. Verstandig besluit. Misschien de V3m? Die tweeter is wel echt beter. Maar ook weer wat duurder. Maar w8 nog even af tot volgend jaar...

Pacific Audio heeft mij laatst nog een mailtje gestuurd (4 dec.; ik had m niet eens gezien |:( )
Ik kan de tekst niet weergeven maar ze zijn met iets bezig aangaande ACen aanzienlijk lagere prijzen dan de officiele importeur (die zijn marges natuurlijk wil beschermen).
Hij heeft me beloofd mij als eerste te laten weten.
Zou erg mooi zijn als zij de speakers kunnen leveren voor een aantrekkelijke prijs. Staat er ook een (ruime) schatting in? Het probleem is dat ik wel een nieuwe versterker heb maar nog geen speakers en dat is wel een beetje frustrerend. Dus het moet ook weer niet al te lang duren... Verder denk ik dat ik dan toch voor de L3SE ga, ook al is die ander weer iets beter. Het punt is dat ik dan nog verder over mijn butget ga. Maar dat hangt dan van de prijs af.

iig bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een winkel in Hong Kong (hoofdkantoor) gevonden die ook de exporttypes zoals de L3SE en de V2M levert. Ze zitten ook in Californie.
hi-fi-tone.com

de engelse versie werkt niet, maar als je deze kijkt kom je er wel uit.
mail is: enquiry at hi-fi-tone.com
Je kunt het altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Classic 6.10 staat ondertussen een aantal etmalen lekker te draaien en het valt me op dat hij niet eens echt warm wordt.
Jammer vind ik wel dat hij dus ook niet nieuw ruikt zoals mijn sets van Marantz dat in het verleden wel deden, maar goed...het gaat om het geluid.

De bovenplaat gaat idd worden gespoten alleen zoek ik nog een goede schroevenboer voor een paar mooie torx of inbusjes, tot op heden niets kunnen vinden, niet bij de ijzerwarenspeciaalzaken, niet bij de modelbouwshops en via internet gaan ze slechts per 1000, wellicht hebben de zelfbouwers een idee waar ik dit soort van kleinnoten kan krijgen?

Ondertussen heb ik Norman van Coemaudio een voorstel gedaan om mijn enigzins teleurstellende eerste ervaring te veraangenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Wanneer je kijkt op marktplaats staat er een ad met nieuwe leisure 2se en 3se voor resp. 750 en 850 euro incl stands. Zijn dit dan de 'goede' modellen en is de prijs goed gezien het feit dat ze met stands zijn?

Ik zie btw in een andere post een bedrag van 1200 euro staan, voor dat bedrag heeft dezelfde verkoper hele mooie zuilen staan.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:
De bovenplaat gaat idd worden gespoten alleen zoek ik nog een goede schroevenboer voor een paar mooie torx of inbusjes, tot op heden niets kunnen vinden, niet bij de ijzerwarenspeciaalzaken, niet bij de modelbouwshops en via internet gaan ze slechts per 1000, wellicht hebben de zelfbouwers een idee waar ik dit soort van kleinnoten kan krijgen?
Probeer eens speakerland of conrad?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
onsgeluk schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:29:
Wanneer je kijkt op marktplaats staat er een ad met nieuwe leisure 2se en 3se voor resp. 750 en 850 euro incl stands. Zijn dit dan de 'goede' modellen en is de prijs goed gezien het feit dat ze met stands zijn?

Ik zie btw in een andere post een bedrag van 1200 euro staan, voor dat bedrag heeft dezelfde verkoper hele mooie zuilen staan.
Ik denk niet dat het de goede versie is. Aangezien ze inkoop / fabriek af al een stuk meer kosten. Het enige wat ik kan bedenken is dat het de oudere versie is of dat het de versie is voor de chinese markt. Die versie is een stuk minder. Dat kun je nalezen bij verschillende reviews. De nieuwe is de MKII versie. Misschien heb je een plaatje / link? dan kunnen we even voor je kijken. En zeker als dat bedrag met stands is lijkt het mij eerder te mooi om waar te zijn... De prijs voor de 2SE zou wel kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door KC_Kaas op 15-12-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dus wel.
Het zijn echte orginele Europese uitvoeringen.
Ik begrijp dat bijna iedereen lyrisch raakt over deze speakers maar lees dit maar is.

http://www.10audio.com/ac_leisure2se.htm

Je moet met hele goede reviews ontzettend oppassen.
Onafhankelijk bladen met reviews bestaan gewoonweg niet omdat de importeurs na enkele negatieve reviews hun waar niet meer laten beoordelen.
Gevolg is dat de bladen ook wel kunnen inpakken.
Aangezien veel merken zijn ondergebracht bij een handjevol importeurs kunnen ze doen en laten waar ze zin in hebben.
Ook moet je oppassen met elkaar na te praten.
Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk die befaamde speakers in huis gehad?
Wat voor rand apparatuur zat erop?
Wat voor soort muziek?
Ik dacht ook, dat is het maar ik heb is hier en daar nagevraagd en ik heb ze gezien en gehoord.
Niet bij die desbetreffende verkoper.
Conclusie, laat maar.
Niet zo geweldig als enkelen ons willen doen geloven.
Ze zijn niet slecht voor het geld maar wat heb je aan een speaker die je na enkele maanden zat bent.
Dat kost je alleen maar geld.
Als laatste kan je je afvragen waarom die speakers nog niet verkocht zijn verkocht,ze zijn toch geweldig.
Ik zit niemand af te zeiken maar het is niet altijd feest uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

http://www.marktplaats.nl...us-leisure-2se-nieuw.html

Ok, die zijn alweer van de lijst af :-(

When I turned up the volume to more normal listening levels in the low to mid 90 dB SPL range at the listening seat, I received a lesson in the reality of loudspeaker design, and physics!

At this level of output, the speakers are being driven with about 1/4 to 1/2 of their 100 watt rated input power. The 5.25” driver, delivering moderately loud bass and extending its response into the treble range of 3 kHz, is apparently being asked to do too much. As the volume increased, the previously very precise midrange became confused. The formerly excellent soundstage flattened and the individual performers melted into each other. (I could tell that they were quite unhappy about this.) My listening notes included the comment “severe intermodulation distortion when played loud”. My memory of the similarly sized Proac Response 1SC includes no such anomaly.

Since I have a pair of powered subs, I tried an experiment to verify this. I literally “put a sock in it”. The port, that is! I thought that by limiting the woofer cone’s travel by converting the enclosure to a sealed box, the IM distortion would be reduced. This assumption was correct, and the quality of the midrange improved dramatically when playing relatively loudly. With the port blocked off, and with the subs adjusted for a low pass crossover point of about 100 Hz, the 2SE provided the upper frequencies of an excellent full-range system (except as noted above).

[ Voor 84% gewijzigd door onsgeluk op 16-12-2006 01:02 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:42:
Het klopt dus wel.
Het zijn echte orginele Europese uitvoeringen.
Ik begrijp dat bijna iedereen lyrisch raakt over deze speakers maar lees dit maar is.
http://www.10audio.com/ac_leisure2se.htm
Lyrisch? En hoe weet je zo zeker dat het de Europese (je bedoelt export) versie is?
Die review dat is de USA versie van Kellsie AVdesign. Dus weer een andere.
De Leisure 3SE is er alleen maar in exportuitvoering.
Je moet met hele goede reviews ontzettend oppassen.
Onafhankelijk bladen met reviews bestaan gewoonweg niet omdat de importeurs na enkele negatieve reviews hun waar niet meer laten beoordelen. Gevolg is dat de bladen ook wel kunnen inpakken. Aangezien veel merken zijn ondergebracht bij een handjevol importeurs kunnen ze doen en laten waar ze zin in hebben.
Ja dan mag wel zo zijn maar dat gaat meestal juist omgekeerd voor chinese spullen omdat die de markt voor de gevestigde orde nogal verpesten. De testen die ik gezien heb zijn juist van internet (zonder afhankelijkheid van importeurs zoals de bladen dat hebben) en van gebruikers zelf via ratingsites en fora. Je moet altijd zelf evalueren of een test goed is of niet.
En waarom moet je alleen met hele goede reviews oppassen? Alsof die niet waar kunnen zijn?
Ook moet je oppassen met elkaar na te praten.
Je moet helemaal niemand napraten maar je eigen oordeel vormen.
Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk die befaamde speakers in huis gehad? Wat voor rand apparatuur zat erop? Wat voor soort muziek?
Ik dacht ook, dat is het maar ik heb is hier en daar nagevraagd en ik heb ze gezien en gehoord.
Niet bij die desbetreffende verkoper. Conclusie, laat maar. Niet zo geweldig als enkelen ons willen doen geloven. Ze zijn niet slecht voor het geld maar wat heb je aan een speaker die je na enkele maanden zat bent. Dat kost je alleen maar geld.
Over welk product heb je het? En waar is jouw review dan? Ik zou minstrens verwachten dat jij dan je ervaringen beschrijft en er bij vermeld welke andere apparatuur er gebruikt is. Waren ze wel lang genoeg ingespeeld? (Het is namelijk bekend dat ze namelijk behoorlijk lang tijd nodig hebben om in te spelen, voor die tijd klinken ze niet goed).
Zoniet ga dan geen ongefundeerde geruchten rondspuien.
Als laatste kan je je afvragen waarom die speakers nog niet verkocht zijn verkocht,ze zijn toch geweldig.
het paar Leisure 2SE dat ik zag staan (€650) was al na 3 dagen 'gereserveerd'. Het andere is gewoon veel te duur (€825).
Ik zit niemand af te zeiken maar het is niet altijd feest uit China.
Dat doe je wel. Lees de startpost nog maar eens.

Je moet altijd zelf goed kijken wat je doet voor je een hoop geld uitgeeft. Je kunt ook flink pech hebben met Chinese spullen (direct kapot) maar dan nog ben je goedkoper uit als je gewoon een nieuwe besteld. Je hebt meer risico, maar het rendement is dan ook flink hoger. Als je dat niet aandurft moet je niet zeuren en het gewoon niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef alleen mijn mening.
Ze zien er fantastisch uit maar dat is voor mij niet doorslaggevend.
Het geluid wat eruit kwam was niet slecht maar absoluut niet zo goed als ik had verwacht.
Misschien stel ik wel te hoge eisen. :)
Jeep,ik begrijp jouw vijandigheid niet?
Ik geef toch een mening?
Ik zou zeggen ga naar een Hifiwinkel en oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:39:
Ik geef alleen mijn mening.
Ze zien er fantastisch uit maar dat is voor mij niet doorslaggevend.
Het geluid wat eruit kwam was niet slecht maar absoluut niet zo goed als ik had verwacht.
Misschien stel ik wel te hoge eisen. :)
Jeep,ik begrijp jouw vijandigheid niet?
Ik geef toch een mening?
Ik zou zeggen ga naar een Hifiwinkel en oordeel zelf.
Goed gedaan, alleen maar jubelzangen wordt niemand mee geholpen, ik had die review ook gelezen, maar vond hem wel erg tendentieus geschreven, een andere review vond ik beter geschreven:
http://www.kellsieavdesign.com/Leisure2SE_Review.PDF waarin zowel positieve als negatieve kanten van de 2se worden beschreven.Men is overigens wel positief in het eindoordeel ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niets is.
Ik had er veel meer van verwacht dat is alles.
Ik vind de reaktie van jeep niet echt gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:11:
Ik vind de reaktie van jeep niet echt gezellig.
Ik ook niet, ]eep lijkt wel een beetje overspannen gezien de vijandige toon. 8)7

By the way, net mail van Norman gehad en die leuke prijs voor een nieuwe Classic 6.10 lijkt er niet in te zitten ondanks de door hem eerder toegezegde korting.
Ga nog even met hem in discussie en anders maar tijd voor welicht een powerbuy bij Ornec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen op dit forum die weten of ze bij Ornec behalve de "today only" ook een halfjaarlijkse of jaarlijkse "sale" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepast.
Maar je moet ook geen onzin praten. Het komt net over alsof je zelf afhankelijk bent van de hifibiz en je eigen handel probeert te beschermen door de in China geproduceerde spullen af te doen als mooi gemaakt maar slecht en risicovol. Dit topic gaat er juist om om dit risico te beperken door je goede informatie te geven. Geef dan ook juiste informatie.

Niet alle producten zijn even goed en 'de bladen' zijn vaak niet betrouwbaar.
In de startpost staat het dacht ik toch wel duidelijk genoeg. Je geeft niet echt de indruk dat gelezen te hebben. Je komt 4 maanden nadat we met dit topic gestart zijn even kijken en doet het net voorkomen alsof je er alles van weet. Niet dus.

Denk je dat ik niet alle reviews over de Leisure 2SE al gelezen had? En waarom denk je dat ik zelf op zoek ben naar de Leisure 3SE?

Ik heb 18 jaar geleden mijn speakers (Rogers LS-3/5a) blind besteld bij de lokale hifiwinkel op een zeer goede review en heb daar nooit spijt van gehad. Ik heb ze met met pijn in het hart (beetje overdreven hoor) ingeruild en ik zou ze zo weer kopen (ja ze worden nog gemaakt).

Ik ga me niet excuseren omdat ik jouw onzin moet rechtzetten. En lees nog maar eens wat ik zeg in plaats van op de toon te letten. Ik ben tenslotte geen dichter ofzo.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel gelezen maar het kan geen kwaad om het te herhalen. :)
Als je denkt dat ik erop uit ben om alles wat uit China komt af te maken dan zit je er volledig naast.
Ik ben mij serieus aan het orienteren maar het is een groot grijs gebied.
Als je een mail stuurt naar iemand die pretendeert het te verkopen via officiele kanalen dan is de teleurstelling groot als zij niets op voorraad hebben en je kan bijna nergens iets zien of luisteren.
Dat maakt het er niet makkelijk op maar we gaan vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist. Vandaar dit topic. Als jij er dan een paar gehoord heb probeer dan een eerlijke impressie te geven. En niet door alleen te zeggen van 'nou ik vond ze tegenvallen'. Dat is een ongefundeerde MENING en daar hebben we niks aan. Weet jij hoe die demonstratie verpest is? Komt dat door de bron, de versterker, slechte match, verkeerde kabels, slechte stands, foute opstelling òf... door de speaker zelf. En was die speaker wel ingespeeld? Dat duurt een goede maand namelijk.

Het is veel makkelijker om een demonstratie in de soep te laten lopen dan om een potentieel zeer goede speaker tot zijn recht te laten komen. Zeker een speaker met een ribbontweeter geeft eerlijk alles door, dus ook de slechte eigenschappen van wat er voor hangt. Daar heb ik je nog steeds niks over horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
Ik kwam ook de losse Aurum Cantus G 3Si ribbon tweeter tegen, leuk voor als je een eigen speaker gaat bouwen.
Kost 200-219 us $

Afbeeldingslocatie: http://img464.imageshack.us/img464/9315/ag3sirl1.gif

Specifications: *Power handling: 50 watts RMS/75 watts max *Impedance: 6 ohms *Frequency range: 1,400-40,000 Hz *SPL: 99.0 dB 2.83V/1m *Recommended minimum crossover frequency: 2,300 Hz *Dimensions: A: 5-1/2" x 2-15/16", B: 4-5/8" x 2-1/16", C: 3-1/4".
Ook de woofers zijn los te koop

Jeep@ nog bedankt voor het adres voor de buizen heb 2 KT77 besteld bij Cryoset.

[ Voor 11% gewijzigd door carpin op 16-12-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

In Nederland kan je ze ook gewoon krijgen, maar onder een andere naam: Celeritas. Zie hier: http://www.clofis.nl/nl/celeritas/celeritas.htm

Daar is het de Celeritas RB100 voor 225 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
Ja dat is em en natuurlijk wat duurder hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

carpin schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:59:
Ja dat is em en natuurlijk wat duurder hier 8)7
Valt ook wel mee. Je moet eigenijk niet kijken naar de koersverschillen, want over een jaar zou het weer anders kunnen zijn.

In Duitsland gaan/gingen ze onder de naam Cantare, maar ik zit nu even te kijken en ik zie er één staan van Cantare en een aantal die nu blijkbaar onder de naam Audaphon/Fountek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:44:

Ik heb 18 jaar geleden mijn speakers (Rogers LS-3/5a) blind besteld bij de lokale hifiwinkel op een zeer goede review en heb daar nooit spijt van gehad. Ik heb ze met met pijn in het hart (beetje overdreven hoor) ingeruild en ik zou ze zo weer kopen (ja ze worden nog gemaakt).
Neem je de chinese clones van HO's audio toch? Misschien leuk voor erbij... Ik ben er nu echt zeker van dat chinezen in staat zijn een mooie speaker te maken. Ben heel tevreden met mijn nieuwe speakers, op de G&W beginnen ze nu ook al beter te klinken ( ja , ik geloof in inspelen)
Integratie tussen tweeter en mid-driver is heel mooi, ze laten alle details heel duidelijk horen. Dit is hele andere koek dan mijn oude B&W's 603's . Jammer dat ze maar tot 70hz gaan, dit is goed hoorbaar met hiphop.... de bas die er is , is super diep en strak. Grote orkesten klinken heel mooi met veel impact . Voor films zijn ze ook heel goed, stemmen altijd duidelijk en lekker snel geluid. Ik zal moeite hebben om een passende sub te vinden voor deze speakers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:14:
Jammer dat ze maar tot 70hz gaan, dit is goed hoorbaar met hiphop.... de bas die er is , is super diep en strak.
De bass is wel super diep, maar je vindt het jammer dat ze maar tot 70Hz (bij -3dB neem ik dan aan) gaan? :?
Maar het zijn dus gesloten systemen? Volgens mij worden die Dynaudio drivers daar niet echt op gemaakt aangezien Dynaudio dat vrijwel nooit meer toepast (ik weet niet of ze dat vroeger deden). Ik heb zelf ook gesloten systemen, maar daar zit een driver in die er echt voor gemaakt is. Die doet dan ook 55Hz bij -3dB met een 17 liter kast.

Ik vind deze overigens heel erg mooi: http://coemaudio.com/html/xindak/compass1.3.htm
Is gewoon een Dynaudio Contour 1.3 met een hoogglans laag als je ze zo ziet. Ik zal eens informeren naar die prijs.

Deze vind ik ook wel erg mooi ( http://coemaudio.com.au/products.php?product_id=26) maar ik weet niet of ze cheap via de normale Coemaudio verkrijgbaar zijn. Zal ik ook eens vragen.

Wat heeft het verzenden van jouw speakers trouwens gekost Robert? En bij wie had je ze ook alweer gekocht en hoeveel wegen ze? B.v.d. voor je antwoord!

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 16-12-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn niet gesloten ( zit een baspoort achterop) maar in de manual staat dat ze geen crossover voor de LF hebben ofzoiets ( LF= low frequency? ) daardoor zijn ze heel makkelijk aan te drijven.

Norman van coemaudio (waar ik ze gekocht heb) vertelde me dat dit de beste monitor speakers in china zijn , worden gebruikt in studio's enzo.... ook prijzen op Hi-Fi shows gewonnen. De mijne hebben ook een glans laag eroverheen. Ze hebben denk ik ook dezelfde drivers als de dynaudio contour 1.3 ( las ik ergens in een spaans forum)

Ze klinken zowieso niet als een echte dynaudio speaker ( zover ik dat kan zeggen, heb ze namelijk alleen op andere systemen gehoord) Met diepe bas bedoel ik dat je de ruimte van bv. de concert zaal kan horen als er op een trommel geslagen wordt.

Het verzenden koste me 153 dollar. ( heb totaal 391 euro betaald)

hi robert

thx for the payment
and i have made the order to the factory and it is on the way
may take some day to arrive
the sensibility is 90dB so you need not much power to work with it
even the 300B tubes amp are good enough

this is the only speaker which:.
1) all the local studio TV station audio managers..
2) MUsic recital artist , art
school
3) national hifishow
4) very very professional and high end audiophile

love to buy

it is a best of the best monitor loudspeaker in china
instead of comparing to the high coloration product in the market
it has excellent 90dB sensitivity

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/4.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:58:
Ze zijn niet gesloten ( zit een baspoort achterop) maar in de manual staat dat ze geen crossover voor de LF hebben ofzoiets ( LF= low frequency? ) daardoor zijn ze heel makkelijk aan te drijven.
Kan inderdaad zijn dat de mid/laagdriver direct wordt aangestuurd. Maar ik snap die 70Hz nog niet helemaal. Waar haal je dat vandaan dan? Wat dat lijkt me dan een foutje als het een bassreflex speaker is (of ze moeten het bij -1,5dB meten ofzo).
Het verzenden koste me 153 dollar. ( heb totaal 391 euro betaald)
Ok...dat valt me nog mee. Hoeveel wegen ze? Weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep veel plezier met dit onderwerp.
Je bazelt.
Hifiwinkel die troep versterkers op een demo speaker aansluit?
Speakers die niet zijn ingespeeld?
Een bron die waardeloos is?
Interlinken die bij de Hema te koop zijn?
FYI ik heb Sonus Faber in huis gehad en nu Maggies.(heerlijke speakers)
Ook veel versterkers gehad van alles wat, van Krell tot Marantz.
Interlinken schoenveters tot Siltechs,sinds kort Harmonic Technology truth silver. (zeer goede interlinken trouwens), ook speakerkabels van deze jongens.
Als JIJ je een beetje had ingelezen in de Chineesjes dan wist je direct dat er vergelijkingen zijn gemaakt met electrostaten.
Vandaar mijn interesse in Aurum Cantus, ik zal het heel kort houden ze kwamen niet in de beurt van electrostaten of magnetostaten.
Iedereen houdt van een bepaald klankbeeld,deze waren niet die van mij.
Niet helder,de bas kwam er niet echt lekker uit,soms wist de speaker zich geen raad.
Vooral als de volumeknop omhoog ging.
Geen vervorming maar een boemerige bas.
Niet meer strak maar dreunend.
het hoog was in verhouding met de bas te schel.
Zet er een Sonus faber naast, hoeft nog geen eens de duuste te zijn en de Chinees zakt door het ijs.
Is maar een mening.
Zo goed.
Alles is relatief ook mijn bevindingen,waarom zouden die van mij doorslaggevend moeten zijn in iemands keuze?
Ik heb in de loop der jaren aardig wat eigen kennis opgebouwd omtrent hifi of high end maar ik pretendeer niet dat ik alles weet. ;)
Ik weet niet wat jouw probleem is maar ik hou het bij dit onderwerp wel bij lezen.
Je bent mij te agressief en veels te persoonlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Wat gaan we weer lekker, allemaal een week met de kotter mee, met een lekkere windkracht 8 of 9,
en allemaal braaf zeeziek. es kijken of je dan nog zo over elkaar praat. (on topic) ;(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:19:
[...]
Kan inderdaad zijn dat de mid/laagdriver direct wordt aangestuurd. Maar ik snap die 70Hz nog niet helemaal. Waar haal je dat vandaan dan? Wat dat lijkt me dan een foutje als het een bassreflex speaker is (of ze moeten het bij -1,5dB meten ofzo).

[...]

Ok...dat valt me nog mee. Hoeveel wegen ze? Weet je dat?
Staat in de handleiding... ik kan niet vinden op hoeveel db, er staan wel allemaal curves in , ook een impedantie curve. Metingen zijn vanaf 1meter , 2.83V . Er staat ook iets van DCMP = -1.10 .

Ze wegen 10 kg per stuk.

Mijn dvd-speler en platenspeler klinken een stuk dynamischer dan mijn squeezebox. zou dat kunnen komen doordat de G&W een passieve pre heeft? de gemodde squeezebox heeft namelijk maar 1volt output ipv. 2 volt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:35:
Jeep veel plezier met dit onderwerp.
Je bazelt.
Ik weet niet wat jouw probleem is maar ik hou het bij dit onderwerp wel bij lezen.
Je bent mij te agressief en veels te persoonlijk.
Goedzo. Veel oefenen.

Ik pretendeer niet eens alles te weten. Ik vraag je alleen een gefundeerd verhaal te schrijven waar we wat aan hebben. Nu nog de ruis eromheen weg.

En voel je niet zo aangevallen. Haal ff de persoonlijke onzin uit je post en dan ben ik zelfs blij. Sjonge jonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:58:
Leuk dat er geen filter is voor de midbass, maar dat zegt natuurlijk niet dat ie beter aan te sturen is dan eentje met filter, met name aan buizenversterkers. De oplopende impedantie van de woofer naarmate de frequentie hoger wordt is namelijk niet erg handig. Je hebt dan op zijn minst een zobel nodig om het geheel weer recht te krijgen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die woofer zonder filter speelt. Zo'n woofer speelt makkelijk door tot 5~7 Khz. Dat is wel een heel hoog punt om te corssen naar de tweeter. Staat er in de manual niet iets over het overnamepunt? Vraag me namelijk af hoe ze het gedaan hebben.. misschien zit er wel wat slims achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net zo hier en daar een rondgemaild voor de JungSon JA-88D, schitterend aluminium megakoekblik met, naar het schijnt, echt een supergeluid. :9~
Over de verzendkosten wil ik nog even niet nadenken, het kreng weegt bijna 30 kilo's. 8)7

Vreemd, Ornec verkoopt een heleboel maar geen JungSon....nah, maandag weet ik waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ornec verkoopt wel degelijk jungson!

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.