Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail naar Norman heb ik net verstuurd....geen hele boze mail maar heb hem vooral geschreven dat ik vooralsnog erg teleurgesteld ben en vriendelijk grvraagd of hij dit goed wil oplossen, immers "my joy is Norman's joy" zoals ik eerder hier op dit forum las.

afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, de volumeknop en de lineselector draaien wel erg soepel, had verwacht dat vooral de lineselector wat stroever zou draaien(vind ik fijner maar das persoonlijk).....jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:11:
"wat een soepkippen zijn het toch daar. "

ik zeg maar zo, ik zeg CoemAudio :)
Rot voor je dat je dit weer moet meemaken, :? doet hij het wel dan ?
in ieder geval probeer hem terug te sturen onder DOA, en bel die Norman op. :( :X :( :( :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:26:
By the way, de volumeknop en de lineselector draaien wel erg soepel, had verwacht dat vooral de lineselector wat stroever zou draaien(vind ik fijner maar das persoonlijk).....jullie ervaringen?
Bij mij draait hij inderdaad soepel ja, maar dat is inherent aan de bouw van het apparaat lijkt mij. Maakt mij eigenlijk weinig uit ik gebruik in principe alleen de afstandsbediening.
Ik hoop wel dat je snel fotó's kan maken van het geheel. Ik heb het idee dat het een en ander toch anders is :(

[ Voor 10% gewijzigd door MGSNK op 10-12-2006 16:39 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben juist dol op zware knoppen en vind de remote persoonlijk totaal overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Smaken verschillen, dat is duidelijk :)

Ik heb vandaag btw de Phone out even eens uitgeprobeerd. Erg soepel, helaas voor mij is de Sennheiser HD 485 duidelijk niet zuiver genoeg voor sommige muziek :X (lees: John Legend) Op naar Grado RS80 >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het verhaal dat de werkster de doos had weggegooid terwijl de versterker werd ingespeeld, ga ik ervan uit dat Coem je willens en wetens een 2e-hands/demo exemplaar heeft geleverd.
Ingespeeld zal 'ie waarschijnlijk wel zijn, ergens in een winkel of bij een klant thuis.

Als Norman een internet winkel wil draaien, moet 'ie ook weten dat dit soort smoesjes ook razendsnel via internet bekend zullen worden. Ik persoonlijk zal nu wel 3x nadenken voor ik met Coemaudio in zee zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) Vooralsnog geef ik Norman en CoemAudio , mede gezien de vele POSITIEVE ervaringen van anderen, het voordeel van de twijfel, ben echter zeer benieuwd naar zijn reactie op mijn mail aan hem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:35:

Ingespeeld zal 'ie waarschijnlijk wel zijn, ergens in een winkel of bij een klant thuis.
Toch fijn, hou ik morgen tijd over en kan ik morgen al, i.p.v. over 4-6 weken, mijn luisterervaringen met jullie delen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Hoor net voor het nieuws: in china zijn er rellen uitgebroken, dit vanwege het overlijden van een of andere president van 91 jaar.

daar gaat mijn bestelling weer bij Ornec, kun je nog langer wachten, het trouwens de laatste tijd niet erg joker daar in china. stakingen / rellen / opstanden voor de arbeidsomstandigheden enz.

als dit zo doorgaat kan het misschien wel wat moeilijker worden om iets te bestellen uit China. :'(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rustig ja.
Ik heb er aardig de balen van die opgelegde censuur hier. Je mag niks zeggen over kabels, je mag niks zeggen over buizen, je mag niks zeggen over draaitafels, je mag niks zeggen over... omdat het bij bepaalde lui niet in hun ideaalbeeld past. Erg handig voor een forum als mensen afgebrand worden omdat ze eerlijk hun ervaring willen neerschrijven.
Terwijl ik iedereen gewoon zijn mening laat geven en ik zelf mijn eigen ervaringen al behoorlijk afzwak omdat ik liever een genuanceerd verhaal geef.

Robert1325 ik heb een mailtje naar je hotmailaccount gestuurd. Gevonden via Google...
Waarom verkoop je die G&W trouwens zo goedkoop? Jij hebt toch geen geld over of zo? Je hebt wel het risico gehad van het bestellen enz. en dan verkoop je hem onder de prijs? Voor €100 meer raak je hem ook wel kwijt (dat is nog goedkoop) en dan hou je nog wat over om wat anders leuks van te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:40:
rustig ja.
Ik heb er aardig de balen van die opgelegde censuur hier. Je mag niks zeggen over kabels, je mag niks zeggen over buizen, je mag niks zeggen over draaitafels, je mag niks zeggen over... omdat het bij bepaalde lui niet in hun ideaalbeeld past. Erg handig voor een forum als mensen afgebrand worden omdat ze eerlijk hun ervaring willen neerschrijven.
Terwijl ik iedereen gewoon zijn mening laat geven en ik zelf mijn eigen ervaringen al behoorlijk afzwak omdat ik liever een genuanceerd verhaal geef.
Maak je niet druk Jeep. ik weet wel Beter, en ik reageer er niet eens op. allemaal jaloers. jij hebt je bijdrage dik en dwars geleverd. en dat is mijn mening !!!!

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:05:
Hoor net voor het nieuws: in china zijn er rellen uitgebroken, dit vanwege het overlijden van een of andere president van 91 jaar.
Bedoel je niet Chili? Pinochet is op 91-jarige leeftijd overleden. Dat heeft tot nu toe nog niet tot rellen geleid overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:40:
rustig ja.
Van censuur is er totaal geen sprake. Nergens is niks weggehaald! Wil je het over kabels hebben dan is er een eigen topic. Ja mag hier best wat vertellen over je kabels uit China natuurlijk. En wat er mis wat met je uitspraken over JOU ervaringen in middels wel duidelijk... Misschien moet je dat nog een keer lezen, want blijkbaar begrijp je nog steeds niet waar het om gaat. Als ik hier dingen ga zeggen die jou niet in jou beeld passen krijg ik daar net zo hard commentaar op. Dat ga ik dan niet censuur noemen. Wil je sensuur, ga dan maar bij de andere (met name hifi) fora kijken, waar gewoon te posts en topics getrashed worden als je het niet eens bent met de "goeroes"....

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 11-12-2006 09:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand er bezwaar tegen heeft wanneer opa weer ON TOPIC verder gaat met zijn eigen gezever? :P

Net bericht van Norman gehad en hij begrijpt niet waar de schade vandaan zou kunnen komen, hij heeft immers zelf het item verpakt en verstuurd, laatste check bij de douane te Hong Kong.
Voor zover hij weet is dit het enige model van de Classic en bestaat er geen "Europees" model.
Wanneer ik op de achterkant van de Classic 6.10 kijk dan is 'ie goed voor 220 V, er staat dus geen plaatje op met 220-230V, dus toch geproduceerd voor de lokale markt?
Wat staat er bij jou op de achterkant MGSNK?, ben nieuwsgierig.

Norman bied 50 US$ discount aan op de volgende aankoop of een mooie set zilveren interconnects wanneer ik de transportkosten betaal, later zelfs een mailtje waarin hij schrijft dat hij op zoek wil gaan naar een nieuw omhulsel voor mijn Classic 6.10.
Allemaal leuk, lief, aardig en goed bedoeld maar ik zit er zelfs over te denken om mijn 6.10 niet eens te houden, wel op geluidskwaliteit te controleren en te verkopen aan een iemand die minder kritisch is voor wat betreft de buitenkant van de versterker.

Mocht het ooit eens tot een powerbuy of inkoopactie komen (bij een andere leverancier) bv. Ornec dan denk ik wel mee te zullen doen....wanneer ik zeker weet dat het hier een model betreft gemaakt en bestemd voor de Westerse markt.
Heb ondertussen ook bij Pacific Audio naar de prijs voor een door hun te leveren Classic 6.10 geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Aangezien er een nieuwe doos omheen is gegaan om onbekende reden kan ik eigenlijk wel raden wat die reden is geweest...

Verder zou ik ff snel wat foto's maken, en die samen met de foto's dan MGSNK naar Norman opsturen om aan te tonen dat er echt wel het een en ander mis is! Die discount zou ik niet accepteren, want daar heb jij verder weinig aan, en hij verdient er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Helemaal met Voodooless eens, duidelijke foto's maken, want aan verhalen heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Dit is voor alle buizenliefhebbers onderdelen en buizen noem het maar op .
voor hele mooie prijzen (jeep) :P
:9
http://www.ae-europe.nl :+ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Voor trafo's (UGT's) schijnen ze wel erg goed te zijn en handig als je een ontwerpje van Triode Dick wilt maken. Verder valt het wel mee qua onderdelen enzo vind ik. Prijzen zijn overigens ex. BTW hè......dus ze lijken in eerste instantie goedkoper dan ze daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bucanier schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:34:
Dit is voor alle buizenliefhebbers onderdelen en buizen noem het maar op .
voor hele mooie prijzen (jeep) :P
:9
http://www.ae-europe.nl :+ _/-\o_
Prima adres voor nette prijzen. Ze reageren een beetje traag op mail, maar verder prima service! Ze hebben ook goedkope (en vooral zeer nette) behuizingen, en ook spul om zelf kabels (solid core zilver bijvoorbeeld) te maken voor een leuk budget. Dus zelfs als je buisjes niet leuk vindt kun je er terecht :+

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 11-12-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:> goed, even een positief puntje......vooralsnog valt de Classic 6.10 qua geluid niet tegen.De frequentie gebieden die voor mijn orenpaar te horen zijn lijken toch meestal mooi in balans; ik twijfel over het "hoog", klinkt af en toe iets geknepen, kanaalscheiding is ook goed afgeregeld en de volumeknop hoeft slechts iets te worden opengedraaid om een heel behoorlijk volume te kunnen prodeuceren tesamen met mijn Mordaunt-Short 908's.

Het is nu, pak 'm beet, een dik uur later en met het hoog lijkt het wel goed te zitten; het zou namelijk ook kunnen komen doordat ik de eerste luistersessie begonnen ben met het streamen van muziek in mp3 formaat vanaf mijn G5 naar de 6.10, en mp3 is nu eenmaal GEEN cd.
Jamie Cullum, Moloko, Rachmaninov klinken allemaal behoorlijk natuurgetrouw; Subliminal Sessions deep house, Underworld en LTJ Bukem beter omdat het laag absoluut het sterke punt is van deze versterker.

Ondertussen heb ik ook de volumeknop nog maar even vastgezet want die zat aardig los en denk dat ik de beschadigde bovenplaat opnieuw laat spuiten, wellicht samen met de zijpanelen; in geil glanzend zwart :P
Het stof is reeds met behulp van perslucht en een stofzuiger verwijderd.

Over het aanbod van Norman wordt nog nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jeep, heb geen e-mail ontvangen ( *r*o*b*e*r*g*r*a*y*@*hotmail.com) Let niet op de sterretjes dat is voor de de spammers....

Hoppezak: mooi dat de versterker in ieder geval goed klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Net weer met Ornec gebeld voor de derde keer trouwens. vorigige week ook al gebeld. het gaat erom dat ik mijn geld terug moet van een order die hun door hun stomme fout hebben gecanceld, waardoor ik weer een nieuwe moest plaatsen en weer opnieuw het volle bedrag moest neertellen.

heb paypal ondertussen ook al gebeld voor het terugboeken van het bedrag, die zeiden tegen mij dat je dan toch met de verkoper om de tafel moet, nou ik heb nu dus gebeld ,en ik was over de rooie.

ze moeten het geld nu per direct overmaken anders ga ik stappen ondernemen, met behulp van Paypal, zijn ze nu helemaal om je geld zo lang vast te houden, volgens mij weten ze zelf niet eens war er aan de hand is. notabenne ze vroegen wat ik dan wel besteld had.... en wat dan wel betaald was en wat er gecanceld was, en bla bla bal en het was maar don't worry and everting alright , an i call you back en ga zo maar door. Ze hebben al de gegevens voor zich. Als ik dat geld morgen nog niet heb stap ik pardoes in het vliegtuig naar engeland. Ze houden het geld nu al vanaf 3 december vast. :( :( :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bedenkt ook dat het overschijven vanuit het buitenland ff duurt. Via paypal natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Het was ook binnen 5 seconden van mijn rekening, en papal zei tegen mij dat ze het ook binnen 5 seconden kunnen terugboeken . ik krijg dan een mail per direct, en vervolgens kan ik het van mijn paypal-account terughalen naar mijn bankrekening, en dat duurt dan wel 5 tot 7 dagen, maar dat geeft dan niet . het gaat ernu om dat ornec het terug moet boeken naar mijn Paypall-account, en dat verrekken ze. :(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Op de ORNEC-website, die op dit moment out is, staan er twee betalingsmogelijkheden (?), één via paypall en een andere waar ik de naam vergeten ben.
Kan ik ook via een internationaal betalingsorder betalen? ((BIC-code invullen enz....))
Ik heb zaterdag gemaild naar ORNEC maar nog geen antwoord gekregen.
Wie heeft er ervaring mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan via PayPal betalen of via normale internationale overboeking. Oftewel, BIC en IBAN invullen.

Als je eenmaal je bestelling hebt bevestigd, krijg je meteen een scherm met de nodige betalingsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:59:
:> goed, even een positief puntje......vooralsnog valt de Classic 6.10 qua geluid niet tegen.De frequentie gebieden die voor mijn orenpaar te horen zijn lijken toch meestal mooi in balans; ik twijfel over het "hoog", klinkt af en toe iets geknepen, kanaalscheiding is ook goed afgeregeld en de volumeknop hoeft slechts iets te worden opengedraaid om een heel behoorlijk volume te kunnen prodeuceren tesamen met mijn Mordaunt-Short 908's.

Het is nu, pak 'm beet, een dik uur later en met het hoog lijkt het wel goed te zitten; het zou namelijk ook kunnen komen doordat ik de eerste luistersessie begonnen ben met het streamen van muziek in mp3 formaat vanaf mijn G5 naar de 6.10, en mp3 is nu eenmaal GEEN cd.
Jamie Cullum, Moloko, Rachmaninov klinken allemaal behoorlijk natuurgetrouw; Subliminal Sessions deep house, Underworld en LTJ Bukem beter omdat het laag absoluut het sterke punt is van deze versterker.

Ondertussen heb ik ook de volumeknop nog maar even vastgezet want die zat aardig los en denk dat ik de beschadigde bovenplaat opnieuw laat spuiten, wellicht samen met de zijpanelen; in geil glanzend zwart :P
Het stof is reeds met behulp van perslucht en een stofzuiger verwijderd.

Over het aanbod van Norman wordt nog nagedacht.
Ik ben blij dat je iig het geluid goed vindt.
Mocht je nog informatie van mij wensen (foto's e.d.) contact my op mijn msn terug te vinden in mijn profiel. Het laag vond ik zelf ook heerlijk strak :P heb er heel wat passende muziek voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je antwoord,

Van zodra de ORNEC-website weer werkt plaats ik een bestelling en volg hun schermgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe langer we zaken doen met de Chinese clubs hoe meer "mindere" ervaringen er komen.
Van Ornec begrijp ik dit helemaal niet want met een stel Britten zou het toch goed communiceren moeten zijn.
Over communiceren gesproken, ik had Norman's mail verkeerd begrepen, hij bood me geen interconnects aan maar het volgende: http://img224.imageshack.us/my.php?image=300mo.jpg

en schreef "or if you want we can ship a pair of val m20 mkii if you can pay for the shipping cost"

wat moet ik hier nu weer mee?, in de slaapkamer, op de plee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:57:
[...]

Ik ben blij dat je iig het geluid goed vindt.
:9 Ik heb zelfs de Marantz set al even opgeborgen, de Classic gaat steeds lekkerder klinken, nu LTJ Bukem en strakjes Monte La Rue.

Nu een aantal uren dit geluid "gewoon" te zijn moet ik zeggen dat de buitenkant de 6.10 iets minder belangrijk vind. 8)

De zoomfunctie van mijn telefoon/camera valt zwaar tegen, deze foto's zijn zo onduidelijk, ik zal eens kijken of ik later deze weer ff een mooie Canon kan lenen van een maatje, met 10 mp moet er toch wel enig resultaat te behalen zijn.

@ MGSNK: wat staat er bij jouw Classic 6.10 op de achterkant: 220-230V of 220 V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die val m20 mkII zijn super cool! Misschien verkoop ik me speakers en versterker en neem ik gewoon zoiets simpels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:23:
[...]

:9 Ik heb zelfs de Marantz set al even opgeborgen, de Classic gaat steeds lekkerder klinken, nu LTJ Bukem en strakjes Monte La Rue.

Nu een aantal uren dit geluid "gewoon" te zijn moet ik zeggen dat de buitenkant de 6.10 iets minder belangrijk vind. 8)

De zoomfunctie van mijn telefoon/camera valt zwaar tegen, deze foto's zijn zo onduidelijk, ik zal eens kijken of ik later deze weer ff een mooie Canon kan lenen van een maatje, met 10 mp moet er toch wel enig resultaat te behalen zijn.

@ MGSNK: wat staat er bij jouw Classic 6.10 op de achterkant: 220-230V of 220 V?
Ik heb toch gezegt dat het bij de Classic echt om geluid ging :> .. Wel jammer wat behuizing betreft, maar er valt altijd wat te tweaken :) Ik hoop dat je geluid ervaring nóg beter wordt. Die van mij is dat in ieder geval wél geworden.
Oh, nog een geheimpje... Op duurdere speakers kan ie nóg beter :9 , dus je bent enigszins nog ruimte voor verbetering.

220V. Je hoeft je geen zorgen te maken over teveel stroom door het ding.
Er hangen 2 zekeringen in van 1X 0.5A en 1X4A in voor het geval dat je er iets teveel doorheen jaagt :P

[ Voor 75% gewijzigd door MGSNK op 11-12-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij tube amps trouwens erg om 220 v te gebruiken hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:31:
[...]

Ik heb toch gezegt dat het bij de Classic echt om geluid ging :> .. Wel jammer wat behuizing betreft, maar er valt altijd wat te tweaken :) Ik hoop dat je geluid ervaring nóg beter wordt. Die van mij is dat in ieder geval wél geworden.
Oh, nog een geheimpje... Op duurdere speakers kan ie nóg beter :9 , dus je bent enigszins nog ruimte voor verbetering.

220V. Je hoeft je geen zorgen te maken over teveel stroom door het ding.
Er hangen 2 zekeringen in van 1X 0.5A en 1X4A in voor het geval dat je er iets teveel doorheen jaagt :P
die zekeringen had ik al gezien, en de behuizing ga ik waarschijnlijk wel aanpassen, mijn broertje kan aardig met de verfspuit overweg dus dat zit wel goed, ga wel op zoek naar een paar mooie passende torx of inbusjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:33:
Is het bij tube amps trouwens erg om 220 v te gebruiken hier?
Natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:27:
Die val m20 mkII zijn super cool! Misschien verkoop ik me speakers en versterker en neem ik gewoon zoiets simpels....
je bent niet erg veranderlijk he? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee niet echt :) ik zeg veel . doe niks :) Ga wel een tube amp kopen ( el84 PP) of als jeeps yarland SET goed werkt een SET :) Hoop dat ik een keer de kans krijg om de yarland op mijn speakers te horen...

Dat van 220V, is het dan niet slecht voor de trafo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:42:

die zekeringen had ik al gezien, en de behuizing ga ik waarschijnlijk wel aanpassen, mijn broertje kan aardig met de verfspuit overweg dus dat zit wel goed, ga wel op zoek naar een paar mooie passende torx of inbusjes
Het lijkt me wel een klus om de donkere delen licht te krijgen en vice versa. Succes in ieder geval en ik ben zwaar benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:45:

Dat van 220V, is het dan niet slecht voor de trafo's?
want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:15:
en schreef "or if you want we can ship a pair of val m20 mkii if you can pay for the shipping cost"

wat moet ik hier nu weer mee?, in de slaapkamer, op de plee?
Verpatsen! Lijken me ideale actieve speakertjes voor idd de slaapkamer of voor bij de PC (als vervanger voor m'n Aura VA100 versterker en Kef Q8i speakertjes).

Wat moeten ze kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:46:
[...]

Het lijkt me wel een klus om de donkere delen licht te krijgen en vice versa. Succes in ieder geval en ik ben zwaar benieuwd naar het resultaat.
leuke klus voor van de zomer, als ik minder werk en meer tijd heb 8)

(misschien dat ik tegen die tijd al wel een aparte pre en power amp heb besteld en deze als oefenproject door kan naar mijn lieve kleine broertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Met een goed afgeschermd en beveiligd circuit is er niks aan de hand. Een beetje versterker heeft zeker 1-2 zekeringen.
Uiteraard heeft een echte audiofiel zijn apparaat aan een geaarde stekkerdoos hangen mét ook daarin een zekering.

Jan: :o dat is verwennen hoor!
Monitors klinken trouwens prima op deze versterker dus aan je broertje geven kan prima.

[ Voor 20% gewijzigd door MGSNK op 11-12-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:48:
[...]
Verpatsen! Lijken me ideale actieve speakertjes voor idd de slaapkamer of voor bij de PC (als vervanger voor m'n Aura VA100 versterker en Kef Q8i speakertjes).

Wat moeten ze kosten?
volgens Norman alleen de shipingkosten, de laatste prijslijst die ik hier heb geeft aan dat de shipping 126 US$ is, 95.04 euro's ex de douanekosten en btw.
Ze schijnen een waarde te hebben van 129 US$, 97.31 eurs dus.....

Ik ben nog met Norman in onderhandeling over mijn "tegemoetkoming"

Bovendien vind ik het versturen van buizen naar Nederland gezien mijn huidige ervaring met mijn classic een beetje...tja..."eng"

Stel je voor, buizen komen gebroken aan, ik heb er geen reet verstand van, moet op zoek naar nieuwe buizen enz., zit ik niet op te wachten hoor :X , ik heb het druk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nou ik heb ook eindelijk mijn spullen binnen! En ik moet zeggen dat die lui goed (iets te goed) kunnen inpakken. Mijn versterker zat in schuim en dan in de orginele doos. Daar omheen weer schuim en weer in een doos. Dan in bubbeltjes plastic en weer in een doos. En als laatste zat dat hele geheel weer in een overdoos (een dubbele) 8)7 Het ging mij wat ver.. De kabels zaten overigens maar in 3 dozen in elkaar verpakt. O-)

En dan de eerste indruk: Echt een vet ding!! Hij zit er mooi uit en hij voelt ongelooflijk stevig. Hij past mooi bij mijn philips matchline DVD speler dus dat is ook mooi. De speakerkabels die ik erbij heb gekocht zijn ongelooflijk dik! (zeg maar maatje tuinslang) en zijn mooi afgewerkt.

Als ik nu eindelijk kan beslissen wat voor een speakers ik zal gaan kopen kan ik em misschien deze maand nog gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat had je ook al weer gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb gekocht:
G&W TW-2006X integrated amplifier(Today Only)
Von Masoch AN-1 Analogue Interconnects 1 Meter
Von Masoch SC-2 5.0m Meter Cable

Ik ga nog een paar Interconnects bijbestellen. Dat kost daar toch geen drol :D

Ook zoek ik nog een Tuner. Alleen staat in de startpost dat dat niet verstandig is. Kan iemand mne uitleggen waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van shanling ziet er wel goed uit... bij coemaudio verkopen ze die ook ondere een andere naam geloof ik ( voor minder geld)

Dan heb je dezelfde amp als mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:22:
hey ]eep, heb geen e-mail ontvangen
nu wel :)
Op moviemeter stond je adres verkeerd gespeld (zonder t). Vandaar. Maar hij is nu wel naar het juiste adres. rober gray zal zich wel afvragen wat er staat >:)

Ik ben best wel benieuwd hoe goed die Classic nou klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey. het is juist wel zonder T!!! robertgray was al bezet.... raar dat ik dan nog steeds geen e-mail van je gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KC_Kaas schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:42:
Ik heb gekocht:
G&W TW-2006X integrated amplifier(Today Only)
Von Masoch AN-1 Analogue Interconnects 1 Meter
Von Masoch SC-2 5.0m Meter Cable

Ik ga nog een paar Interconnects bijbestellen. Dat kost daar toch geen drol :D

Ook zoek ik nog een Tuner. Alleen staat in de startpost dat dat niet verstandig is. Kan iemand mne uitleggen waarom niet?
Ik kan het me niet meer precies herrinneren waar ik het gelezen heb maar 1 chinese tuner (die van shanling?) werd daar afgeraden (RuH.de?). Veel zijn er ook niet. Alleen de Britten hebben iets met tuners en kunnen ze dan ook wel goed klinkend maken. Voor de rest zonde van de moeite.
Verder zul je geeneen tuner hier goed werkend krijgen vanwege het slechte signaal van de kabel. Die is al superberoerd en uit de lucht is het ook niet echt geweldig.

Wat wel goed geluid geeft is via een satellietontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, of internet radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier al jaren internetradio via mijn Apple G5 via AirPortExpres naar de versterker, nu dus de Classic 6.10 die steeds beter gaat klinken en niet eens echt heel warm wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aldus roehren-und-hoeren
Tuner aus China :?

Ich habe hier noch niemanden getroffen der ein ernsthaftes Radio besitzt. Ein Kuechenradio oder einen MP3 mit Tunerfunktion schon mal, aber ein richtiges Radio. :N
Zum Glueck produziert Opera ja weitestgehend fuer den Export, vielleicht ist es ja doch nicht so schlecht.
volgens een moderator die zelf in china woont.
en
Man kann sich jedenfalls bei ihm bedanken, dass er so ehrlich war und eine entsprechende Bestätigung erfolgte, welche lautet: "Es stimmt, dass man wirklich keine China-Tuner kaufen sollte"
Hier is een test van de Opera tuner op tnt-audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
KC_Kaas schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:42:

krijg je alleen maar chinese muziek 8)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het afgelopen weekend uiteindelijk de Dussun V6i besteld. Ben benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:55:
Ik heb het afgelopen weekend uiteindelijk de Dussun V6i besteld. Ben benieuwd. :9
Ik ben benieuwd wat jij er van vindt, ik vond het ook wel een interessant ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
vandaag weer gebeld met Ornec, weer het zelfde smoesverhaal binnen een uur het geld terug . dat beloven ze elke dag, nou ik zie geen donder. ik ben nu echt pisof bij die lui.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je kunt niet via je creditcard maatschappij actie ondernemen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:23
Bij zulke dingen altijd naam van de persoon vragen
en na een uur weer bellen. Enige wat werkt...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Net een reactie van coem audio gehad:

******a9.2 promo voor een redelijke prijs. (original 9.2 leonardo)

Maar dat "promo" bevalt me dus niet!
Krijg ik straks zo'n demo model, liever niet dus :X .

Trouwens iemand ervaring met cec cd spelers? die 5300 ziet er zeer goed uit! :9~
http://www.ornec.com/product/EU/CEC_CD5300/

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen goeie recensies... geloof dat je beter een andere kan kopen tenzij je versterker ook gebalanceerd is... (XLR ofzo toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:12:
Krijgen goeie recensies... geloof dat je beter een andere kan kopen tenzij je versterker ook gebalanceerd is... (XLR ofzo toch?)
Dat ding is ook normaal aan te sluiten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alleen dat is juist het mooie van de CEC spullen, dat ze volledig gebalanceerd zijn... dan kan je er beter ook een gebalanceerde versterker bij hebben.

Quote van recensie hifi.nl CEC 3300 amp/cdspeler:

Als ik de speler met een Siltech interlink ongebalanceerd aansluit op de versterker worden de prestaties onmiskenbaar minder. Het geheel klinkt onrustiger en minder transparant ten opzichte van de eerder gebruikte gebalanceerde Actinote MS kabel. De verschillen waren op elke willekeurig beluisterde CD te horen. Duidelijk is dat de gebalanceerde opbouw van beide apparaten een meerwaarde biedt en je niet het maximaal haalbare bereikt wanneer je de optie niet gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sja....maar die verschillen zijn niet zo groot hoor. Sommige merken schijnen inderdaad iets beter te spelen met de ene methode dan de ander (kan ook andersom zijn), maar dat wilt niet zeggen dat je van de hele aankoop af moet zien omdat je (nog) geen gebalanceerde ingangen op je amp hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej , zal best goed klinken , maar je betaald er wel voor en dat zou ik zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn magische boot heeft gewoon compleet gescheiden schakelingen voor zowel single-ended als balanced. Dus welke aansluiting je ook pakt, het is altijd prima :)

Erg jammer dat er geen pics van de binnenkant zijn! De 33000 ziet er in ieder geval niet erg schokkend uit:

Afbeeldingslocatie: http://katakuri.sakura.ne.jp/~kata/archives/2005/02/cd3300b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
Mijn voorversterker heeft wel xlr uitgangen, maar die gaan naar mijn eindversterker dus die kan ik niet voor een cd speler gebruiken.
Ik denk dat je dan hele rare dingen gaat krijgen als je hem rechtstreeks aansluit! :X :X

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kwestie van potmeter ertussen hangen :) Zo speel ik nu al een paar maandjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
Dat zou wel werken, maar is niet echt handig omdat ik nogwel eens wissel van ingang source.

Welke cd speler is echt aan te raden dan? zoveel keus zoweinig luister mogelijkheden.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je een potmeter zoekt zou ik voor de endler attenuators gaan.

http://mysite.verizon.net/vze4c5pt/id2.html pas bij hele dure actieve voorversterkers worden ze ingehaald. ( recensie gelezen van positive feedback)

Cd-speler is waarschijnlijk de Original 9.2 het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
ahah fototje van de binnenkant gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-weiler.de/images/cd_5300_innen.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anta-flu op 12-12-2006 19:42 ]

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ah kijk :) Ziet er netjes uit toch! Zo te zien inderdaad geoptimaliseerd op balanced outputs.

@robert: een attenuator is inderdaad een mooie optie. Echter wel minimaal 24 stappen. Een active pre-amp heeft bij mij echter toch nog steeds de voorkeur. De 10 euro potmeter voldoet voorlopig echter nog wel even. Die dingen van je link zijn echter te duur, in AAustralië kun je mooie krijgen voor minder centen :)

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 12-12-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
en zoiets?

Zou dit goed werken?

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_1594_.jpg

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Je kan toch ook een XLR-RCA adapter maken? Of kan dat niet als het apparaat geoptimaliseerd is voor balanced?

Edit: dat dus ja......ik had mijn Firefox tabblad even niet geF5ed.

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 12-12-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
Misschien hebben we wat eraan?
Dit is mijn combi:
voorversterker

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/bl/2006/03/MPP205CULBIG.jpg

eindversterker

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-acoustic.com/images/prod/bl/2006/02/maa405-back-large.jpg

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:52:
Je kan toch ook een XLR-RCA adapter maken?
Dat kan, maar ga er maar vanuit dat het apparaat dat zelf beter doet.

Als je het ding dus niet balanced kan gebruiken zou ik me daar ook niet op concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Knoxed Ltd (estore@knoxed.com) heeft u zojuist een terugbetaling gestuurd.

Wij vragen u niet te reageren op dit e-mailbericht. E-mail naar dit adres kan niet worden beantwoord.

Bericht van verkoper: :) :) :) :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat ik Roll Cat maar voor zijn en alvast zijn vraag over G&W TW-2006X i.c.m platenspeler alvast beantwoorden ;)

Je hebt inderdaad een phono ingang nodig om een platenspeler aan te sluiten. Heb je die niet, dan zul je een losse phono versterker moeten kopen die je op de CD of AUX ingang van je G&W aansluit.

Over het stroomverbruik: dat is natuurlijk afhankelijk van de belasting. Ga er maar vanuit dat het never boven de 200W zal uitkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 12-12-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt moderator voor het snelle antwoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
@ voodooless

Hoe bevalt die magische boot?
en welke heb je?
heb je ook foto's van de binnenkant?

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

• Tot nu toe bevalt ie uitstekend! Speelt echt alles, is zeer degelijk, en sound ben ik zeer tevreden over, zeker gezien de vergelijking met een DAC van meerdere K's. En SACD is zelfs nog mooier :) Er zijn natuurlijk wel wat nadelen: het "info" knopje van de AB werkt niet (maar who cares ... ), en je mist soms de laatste seconde van de CD omdat het mute relais te vroeg inspringt.
• Ik het de Magic Boat no. 2 zonder tube output, dus gewoon transisoren
• jazeker! Check vorige topic :)

Verder is de reguliere prijs behoorlijk hoog: zo'n 900 euro. Daar zou ik hem zelf niet voor kopen. Maar goed, dat moet je zelf beslissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
dank

Ahh ik heb de foto's gezien. Ziet er goed uit!

Nu is de keuze er niet makkelijker op geworden.
Als iemand een goede suggestie heeft hoor ik t wel.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:12:

Wij vragen u niet te reageren op dit e-mailbericht. E-mail naar dit adres kan niet worden beantwoord.

Leuk om te horen, ornec is gewoon sloom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het ergste is nog dat ze de centen blijkbaar niet zelf teruggeboekt hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Knoxed is hun engelse bedrijfsnaam waarop ze ingeschreven staan bij KvK!

EDIT:

Hoe mooi de AB van de Classics ook zijn, ik ga wel een universele AB kopen voor mijn aparatuur.
Te weten de Philips SRU9600:

Afbeeldingslocatie: http://gizmologia.com/wp-content/uploads/2006/10/02-14296.jpg

Ik zal jullie gelijk even mijn ervaring delen m.b.t. het overnemen van de Classic AB signalen!

[ Voor 68% gewijzigd door MGSNK op 12-12-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ha nog Leuker, ik heb er 4 sets gratis interconnects bijgekregen, _/-\o_ is vanavond bijgeschreven bij mijn nieuwe order van verleden week.
met een mail erbij , sorry for all the problems, exuses us. greetings Ornec. :*)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel aardig van ze, zeker een dreigement van paypal gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MGSNK schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:17:
Knoxed is hun engelse bedrijfsnaam waarop ze ingeschreven staan bij KvK!

EDIT:

Hoe mooi de AB van de Classics ook zijn, ik ga wel een universele AB kopen voor mijn aparatuur.
Te weten de Philips SRU9600:

[afbeelding]

Ik zal jullie gelijk even mijn ervaring delen m.b.t. het overnemen van de Classic AB signalen!
Hier ga je geen spijt van krijgen! 8)

De mijne gebruik ik om wakker te worden :+ Ik wordt zachtjes wakker gemaakt door mijn wekker, die zet ik vervolgens uit. Dan pak ik de SRU9600 en druk op ''luister naar CD'', waarna mijn receiver automatisch aan gaat,dan mijn eindversterker, mijn DAC, de CD speler en de muziek begint te spelen O+

Ik zal trouwens even kijken of Classis in de voorkeuzelijst staat.
Helaas, staat er niet in. Ach, deze kan ook leren...

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 12-12-2006 23:36 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFFFFFF TOPIC

Hee Anta-FLU

Mooi spul he Advance Acoustics :*) :*) :*)

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/634/advance4il8.jpg

On Topic

Wie heeft er al eens een Audio rack van E&T over laten komen uit verweggie China /Japan.

Mvg Lord elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Bucanier schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:01:
Ha nog Leuker, ik heb er 4 sets gratis interconnects bijgekregen, _/-\o_ is vanavond bijgeschreven bij mijn nieuwe order van verleden week.
met een mail erbij , sorry for all the problems, exuses us. greetings Ornec. :*)
Van soepkip tot kerstman :z

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) happy holiday's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie, geduld is een schone zaak. Als je het maar goed uit blijft leggen.

Watvoor interconects zijn het btw? De von Masoch AN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen,

Heb net een e-mail binnengekregen van Norman , daarin verteld hij dat er alleen 240V versies van de ming-da buizen amps te krijgen zijn :( Verder was gister dus de laatste dag van de uitverkoop :(

Dan maar wachten tot de nieuwjaars sale :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:31:
Heb net een e-mail binnengekregen van Norman , daarin verteld hij dat er alleen 240V versies van de ming-da buizen amps te krijgen zijn :(
En waar is het probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Laatst online: 21-12-2022
Bucanier schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:12:

Als er nog iets gebeurt hoef ik het niet te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch niet goed 220V op een 240V netwerk aansluiten? Zoiets had ik ergens gelezen? of kan dat wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:24:
[...]

Dat is toch niet goed 220V op een 240V netwerk aansluiten? Zoiets had ik ergens gelezen? of kan dat wel gewoon?
220V apparaat (oude apparaten) op 230V kan schadelijk zijn (spanning te hoog), maar een versterker die 240V aan kan is geen probleem met een netspanning van 230V.

Netspanning mag ook nog 6% naar boven afwijken en 10% naar beneden, dus tussen de 207 en 243,8 volt moet je versterker het nog doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Lord Elrond

Ik heb vorige week een E&T rack besteld bij China High End, maar ik heb er geen goed gevoel bij tot hier toe. Betaald met Paypal, geen bevestiging ontvangen, geen enkele reactie op mails.
Ik wacht het nog even af en als ik iets binnenkrijg zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awaarle schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:53:
[...]

220V apparaat (oude apparaten) op 230V kan schadelijk zijn (spanning te hoog), maar een versterker die 240V aan kan is geen probleem met een netspanning van 230V.

Netspanning mag ook nog 6% naar boven afwijken en 10% naar beneden, dus tussen de 207 en 243,8 volt moet je versterker het nog doen >:)
Ok, bedankt en dit is ook bij buizen versterkers het geval?
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.