Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul. deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

GaMeOvEr schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:36:
Deeltje 2 bestaat nu al uit de helft met replies over dat buizengezeur, zijn we daar nu binnenkort klaar mee? ;)
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik moet eerlijk ook zeggen dat dat hele buizen gedoe mij een beetje de neus uit komt. Het is heel handig om de voor en tegens te lezen. En ook erg belangrijk dat hier mensen zijn die voor en tegen argumenten aandragen betreffende buizenversterkers. Hierdoor kunnen mensen zoals ik (die er minder verstand van hebben) mooi zelf een oordeel vormen. Maar het gaat nu wel een beetje te ver....

On-topic:
Ornec heeft eindelijk (na ruim anderhalve maand!!) mijn spullen opgestuurd. Ik verwacht mijn versterker en bijbehorende draadjes ergens eind deze week. Eindelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ornec lijkt in dit opzicht precies op Apple en Dell, de klant mag eerst betalen, vervolgens trekken zij fijn rente van jouw centen (hier verdient Dell bijvoorbeeld een Godsvermogen aan), jou laten wachten.....en wachten.....en wachten, om na een x aantal weken de goederen eindelijk te versturen.

welke versterker en kabels heb je aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:10:
Ornec lijkt in dit opzicht precies op Apple en Dell, de klant mag eerst betalen, vervolgens trekken zij fijn rente van jouw centen (hier verdient Dell bijvoorbeeld een Godsvermogen aan), jou laten wachten.....en wachten.....en wachten, om na een x aantal weken de goederen eindelijk te versturen.
Eh, bij Apple heb je je spul meestal twee of drie dagen later hoor ;) Met Dell heb ik wel eens gezeur gehad ja: maand op een laptop wachten.

Maargoed, Ornec is gewoon afhankelijk van veel externe partijen. Kan me voorstellen dat dat niet altijd even snel gaat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

voodooless schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:15:
Maargoed, Ornec is gewoon afhankelijk van veel externe partijen. Kan me voorstellen dat dat niet altijd even snel gaat.
Inderdaad. In China zullen ze ook wel anders zaken doen dan hier. Bovendien ga je als consument gewoon meer betalen als je wilt dat Ornec grote voorraden aan gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand enige idee over een Original A8. Die zijn wel een nette prijs van Pacificaudio. Als je ziet dat de buizen versie 300 euro meer doet en weinig toevoegd heb ik er wel oren naar.

Hij is ongeveer net zo duur als de Original MK2008 uit china....

Iemand enige gedachten hierover?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Cyberpope schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:52:
Iemand enige idee over een Original A8. Die zijn wel een nette prijs van Pacificaudio. Als je ziet dat de buizen versie 300 euro meer doet en weinig toevoegd heb ik er wel oren naar.

Hij is ongeveer net zo duur als de Original MK2008 uit china....

Iemand enige gedachten hierover?
De Classic No.01b is 233 euro INCL verzendkosten.
Dat is de OEM A8s zeg maar..

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:07:
Waarnemingen zijn ook niets meer dan meningen natuurlijk,
zucht 7(8)7
Er is hier iemand die waarneming en interpretatie niet uit elkaar kan houden.
Als een appel van een boom valt is dat een waarneming.
Als de appel op de grond ligt is dat een feit.
Als ik denk dat een appel niet kan vliegen is dat een interpretatie.
Als ik zeg dat de appel en de aarde elkaar aantrekken is dat een mening.
Ga nu maar eens nadenken over vóór en na Newton, en betrek dat op onze 'discussie'.

Als ik dus zeg dat een buizenversterker goed klinkt is dat het weergeven van een waarneming. Hoe dat komt (en daar laat ik me niet eens over uit) zou een mening zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:13:
[...]

zucht 7(8)7
Ga nu maar eens nadenken over vóór en na Newton, en betrek dat op onze 'discussie'.

Als ik dus zeg dat een buizenversterker goed klinkt is dat het weergeven van een waarneming. Hoe dat komt (en daar laat ik me niet eens over uit) zou een mening zijn.
Jeep hou op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach maakt het uit.... Ik ga in ieder geval overstappen naar buizen... zoveel power heb ik niet eens nodig voor mijn kamer. en mijn nieuwe speakers zijn nogal "tube friendly" Staat in de handleiding dat ze geen LF network hebben.

Heb nu nog steeds geen bericht terug gekregen over de invoerskosten die niet kloppen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MGSNK schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:07:
[...]

De Classic No.01b is 233 euro INCL verzendkosten.
Dat is de OEM A8s zeg maar..
Waar?? Ik zie hem bij ornec niet staan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:13:
[...]

zucht 7(8)7

Dat is natuurlijk lulkoek omdat geluidsbeleving zeer subjectief is.Je waarneming is dus ook subjectief.Het vallen van een appel niet (tenzij je lsd gebruikt of in een ander inertiaalsysteem zit ofzo, maar ieder "normaal" mens die met zijn voetjes op de vloer staat, ziet een appel op dezelfde manier vallen)
en dat is het laatste dat ik hierover zeg

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:10:
welke versterker en kabels heb je aangeschaft?
Ik heb denk ik een beetje het bekende rijtje besteld:

G&W TW-2006X integrated amplifier(Today Only)
Von Masoch AN-1 Analogue Interconnects 1 Meter
Von Masoch SC-2 5.0m Meter Cable

Ik zit nu nog te twijfelen over welke speakers ik zal nemen. Het worden of de Aurus Cantus Leisure 2SE of de Leisure 3SE. Waarbij de laatste erg goed uit de testen komt die ik kon vinden. De 2SE schijnt ook goed te zijn, maar niet zo overweldigend als de 3SE. Probleem is alleen dat de 3SE een beetje buiten mijn butget vallen. Ze kosten 1600 dollar (incl. shipping). De 2SE kosten 700 euro (incl. shipping).

Met een inkoopactie zouden we ze hier een een stuk goedkoper moeten kunnen krijgen. Dus als er hier mensen met interesse zijn, ik werp me wel op als organisator. (ik weet dat dit soort dingen hier eigenlijk niet thuis horen maar hier lopen nou eenmaal de meeste geinteresseerde rond...)

Verder nog een paar reviews:
Leisure 2SE
Vergelijking tussen de 2SE en de 3SE
Review van de 3SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Cyberpope schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:05:
[...]

Waar?? Ik zie hem bij ornec niet staan.
Heb je het vorige topic wel gevolgt? :P

Bij COEMaudio.

Daar is de A8s nóg goedkoper btw ;) (goedkoper dan 233 euro :o )

coem@coemaudio.com

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MGSNK schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:10:
[...]

Heb je het vorige topic wel gevolgt? :P

Bij COEMaudio.

Daar is de A8s nóg goedkoper btw ;) (goedkoper dan 233 euro :o )

coem@coemaudio.com
Jawel vanaf het begin, maar kan iet elk detail onthouden. En Coemaudio word ik een beetje moe van. Dat is elke keer per speler een prijs aanvragen. Ook als je om een volledige lijst vraagt.
Overigens betekend dit dat Pacificaudio de prijs gewoon verdubbelt. Dan kan ik ook 2 jaar garantie geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 06-12-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een gok die speakers... ik heb voor mijn G&W de verkeerde keuze gemaakt (blaudio pastoral) Nu ga ik voor een buizen amp.... B&W was wel een goede match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.................... hoe kan je nou zeggen dat je voor je versterker verkeerde speakers gekocht hebt? Je hebt voor jouw smaak de verkeerde speakers gekocht. (En ik weet uit eigen ervaring dat het een toch wel een zoektocht is - en een dure)
Ik durf nu al ( nou ja, al) te voorspellen dat welke versterker je bij deze speakers koopt, niet zal voldoen.
Volgens mij koop je speakers die bij jouw gehoor passen. Dus luisteren !
(maar ik zal wel weer negatief zijn)
Een buizenversterker is niet een soort van heilige graal. Maar koop er een en je bent wel een ervaring rijker, niet geschoten is dus wel mis.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Nou is de boot aan, nota benne. ik stuur een mail naar ornec dat er nog wat bij moet bij me'n bestelling , of dat mogelijk is. krijg ik een mail treug, dat mijn order hebben ze gecanceld 8)7

We have cancelled your order as per your instructions.

Should you have any queries or require any further information, please do not hesitate to contact Customer Care .
We hope you will enjoy your purchase.

en ik heb wel betaald voor dit gebeuren en niet zo'n klein bedrag ook.
wat bedoelen ze met dat bovenstaande antwoord.
:'(

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelletje fuckers daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bucanier schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:14:
Nou is de boot aan, nota benne. ik stuur een mail naar ornec dat er nog wat bij moet bij me'n bestelling , of dat mogelijk is. krijg ik een mail treug, dat mijn order hebben ze gecanceld 8)7

We have cancelled your order as per your instructions.

Should you have any queries or require any further information, please do not hesitate to contact Customer Care .
We hope you will enjoy your purchase.

en ik heb wel betaald voor dit gebeuren en niet zo'n klein bedrag ook.
wat bedoelen ze met dat bovenstaande antwoord.
:'(
Ik weet niet in welke bewoordingen je het mailtje hebt gestuurd, maar ik neem aan dat ze bedoelen dat ze je originele order hebben gecancelled en dat ze een nieuwe order hebben aangemaakt. Ze hebben het dan echter wel een beetje vreemd omschreven. Maar goed.....je moet dus contact opnemen et customer care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar dat iedereen je order kan cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
[quote][b][message=27072075,noline]zimbab schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:31[/message

Ik weet niet in welke bewoordingen je het mailtje hebt gestuurd, maar ik neem aan dat ze bedoelen dat ze je originele order hebben gecancelled en dat ze een nieuwe order hebben aangemaakt. Ze hebben het dan echter wel een beetje vreemd omschreven. Maar goed.....je moet dus contact opnemen et customer care.
[/quote

dit heb ik verstuurd dit moeten ze toch begrijpen

Dear employees of Ornec.

I had instead of 1 yarland . is it possibly that I would order two yarland. One the same order
en dan vervolgens het ordernummer

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:44:en mijn nieuwe speakers zijn nogal "tube friendly" Staat in de handleiding dat ze geen LF network hebben.
En dus :?

Ik krijg langzaam het idee dat ze een beetje aan het prutsen zijn bij Ornec. Kunnen ze de druk niet meer aan van al die GoT bestellingen ofzo :? In ieder geval is dit geen lekkere manier om High-end audio uit China te promoten! Toch wel erg jammer dat ze een beetje slordig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
voodooless schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:47:
[...]

En dus :?

Ik krijg langzaam het idee dat ze een beetje aan het prutsen zijn bij Ornec. Kunnen ze de druk niet meer aan van al die GoT bestellingen ofzo :? In ieder geval is dit geen lekkere manier om High-end audio uit China te promoten! Toch wel erg jammer dat ze een beetje slordig worden.
Dat is ook de reden dat ik mensen COEMaudio aanraadt.
Valt nog af te dingen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
KC_Kaas schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:44:
Ik moet eerlijk ook zeggen dat dat hele buizen gedoe mij een beetje de neus uit komt. Het is heel handig om de voor en tegens te lezen. En ook erg belangrijk dat hier mensen zijn die voor en tegen argumenten aandragen betreffende buizenversterkers. Hierdoor kunnen mensen zoals ik (die er minder verstand van hebben) mooi zelf een oordeel vormen. Maar het gaat nu wel een beetje te ver....

On-topic:
Ornec heeft eindelijk (na ruim anderhalve maand!!) mijn spullen opgestuurd. Ik verwacht mijn versterker en bijbehorende draadjes ergens eind deze week. Eindelijk!!
Ik vraag me ook af of sommige mensen hier nou muziekliefhebbers zijn of technologieliefhebbers. Iedereen mag van mij zijn mening hebben, maar ga niet elitair doen en anderen je mening opdringen.

On-topic

Welke had je besteld? Laat weten wat je er van vind! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Bucanier schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:26:
[...]

Dat doen ze al automatisch, bij al mijn bestellingen zat een rekening waar een bedrag stond in dollars wat een heel stuk lager was dan de uiteindelijke prijs :*)
Nadeel bij een verzekerde verzending is dan wel, dat ook het verzekerde bedrag lager moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, je kunt niet alles hebben; dat gokje moet je willen wagen denk ik dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:38:
Zucht.................... hoe kan je nou zeggen dat je voor je versterker verkeerde speakers gekocht hebt? Je hebt voor jouw smaak de verkeerde speakers gekocht. (En ik weet uit eigen ervaring dat het een toch wel een zoektocht is - en een dure)
Ik durf nu al ( nou ja, al) te voorspellen dat welke versterker je bij deze speakers koopt, niet zal voldoen.
Volgens mij koop je speakers die bij jouw gehoor passen. Dus luisteren !
(maar ik zal wel weer negatief zijn)
Een buizenversterker is niet een soort van heilige graal. Maar koop er een en je bent wel een ervaring rijker, niet geschoten is dus wel mis.
Ik heb de laatste paar dagen alleen maar geluisterd naar twee 300B monoblokken van audion op deze speakers , dit is een hele goede match. Sorry hoor maar combinaties maken heel veel uit. Een minder dure versterker kan veel beter klinken met goed matchende speakers , dan een hele dure " goeie" versterker met slecht matchende speakers klinkt. Natuurlijk kunnen speakers je eigen smaak zijn, maar voor mij is muzikaliteit ( wat bij mij muzikaal in mijn oren klinkt) het belangrijkst. De G&W / B&W combo was muzikaal, de Blaudio/ 300B combo is nog muzikaler. Dus als ik zo een soort geluid kan krijgen ben ik tevreden.

Ik weet niet of Jeep het goed vind als ik zijn Yarland een keertje kom beluisteren met mijn speakers? Dan kan ik de jolida phono stage ook wel meenemen. Ben benieuwd hoe een SET versterker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ben benieuwd naar je ervaringen (als je een luistersessie bij ]eep mag doen). Wellicht dat ik ook nog eens z'n Yarlandje bestel. Voor die 200 euro kun je weinig risico lopen. Vraag me alleen af of hij mijn (toekomstige) zwaarder speakers kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:01:
[...]
En kreten als 'fundamentalistische propaganda zonder enige nuance' verziek je de sfeer hier aardig mee :( Te meer daar dat gewoon JOUW MENING is. Dus houd daar aub mee op.
Ehh.......dit alles doet me ineens denken aan dit stukje op nu.nl

'Risico op aanslag met massavernietigingswapens groot'

Uitgegeven: 6 december 2006 17:44
DEN HAAG - De dreiging van een extremistische aanslag in Europa met massavernietigingswapens is groot. Dat heeft hoogleraar Rob de Wijk geconcludeerd na bestudering van ruim veertig verijdelde complotten. "De dreiging op dat gebied is verrassend hoog", zei hij woensdag in Den Haag bij de presentatie van het boek 'Doelwit Europa'.

http://www.nu.nl/news/909...tigingswapens_groot'.html

Hoop niet dat dit over dit forum met al z'n "diehards" betweters gaat 8)7

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Buizenbom :+

Maar goed, de standpunten zijn nu wel duidelijk. Laten we het er nu maar echt bij laten.

[ Voor 79% gewijzigd door voodooless op 06-12-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:35:
Voor de gene die wilde weten hoeveel een en ander kost. Besteld bij Ornec ;

1 G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) 62 EUR
1 VC-2 Schuko Power Cable 1.5 Meter 26 EUR
1 Yarland Pro-200SE Tube Amplifier 230V version (Today Only) 380 EUR

SUBTOTAL = 468 EUR
SALE TAX = 0.00 EUR
SHIPPING &
HANDLING = 238 EUR
TOTAL = 706 EUR

Kwam nog 80 eur bij voor kosten DHL. Invoer kosten weet ik nog niet.
En hoe bevalt ie? Foto's??

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ik zal morgen eens bellen met die grappemakers bij Ornec, want als ik nu de bestelling overnieuw ga doen, moet ik wel weer het complete bedrag betalen, en ik betaal met paypal ,en dat is een kwestie van een paar seconden en je bent weer wat lichter op je creditcard, en hoe krijg ik mijn betaalde geld terug op mijn rekening, want bij paypal kun je namelijk niet het geld terugboeken. :'(

dit moet je namelijk met het bedrijf in kwestie oplossen, het kan alleen na een maand heb ik ergens gelezen, dan trekken die lui bij ornec er wel flink wat rente erover, nu begrijp ik het wel zo'n beetje dat het allemaal zo lang moet duren voordat je dan je spullen krijgt, rente over je betaalde centen. en wie weet hoeveel klanten ze hebben met de nodige orders die ze plaatsen, en hoeveel rente dat weer oplevert. :( Ik ben er in ieder geval mooi klaar mee. Hoe moet ik dit nou uitleggen aan mijn vrienden die allemaal hun centen aan mij betaald hebben en de order is geannuleerd,

als ik nu weer opnieuw die order moet plaatsen kost dit mij dubbel geld, en dat heb ik een twee niet zo gauw, want de creditcard is geen kruik van sarrafat. wat een bende allemaal . :? dus voor alle lezers op dit forum .!!!!!!!!!!!!

Plaats een order in 1 keer en stuur nooit een mail om te vragen of er wat nog bij kan bij dat zelfde ordernummer , want je gaat geheid op je smoel, en je centen....... ja krijg die maar eens weer zo snel terug op je rekening.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Ik vraag me af of die power cable wel in je stopcontact kan hier? Of heb je nog een adapter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bucanier schreef op donderdag 07 december 2006 @ 03:15:
dit moet je namelijk met het bedrijf in kwestie oplossen, het kan alleen na een maand heb ik ergens gelezen, dan trekken die lui bij ornec er wel flink wat rente erover, nu begrijp ik het wel zo'n beetje dat het allemaal zo lang moet duren voordat je dan je spullen krijgt, rente over je betaalde centen. en wie weet hoeveel klanten ze hebben met de nodige orders die ze plaatsen, en hoeveel rente dat weer oplevert. :(
Ja, ze zullen echt vet blij zijn met die 0.1% rente die ze misschien trekken van het een maand vasthouden van je centen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vragen de klanten vooruit te betalen ,zij betalen hun leveranciers op het allerlaatste moment, ze hebben veel klanten dus veel geldtransacties en leveren de bestelde spullen op het laatste moment uit.
Zoals ik gister al schreef, Dell, Apple maar bv. ook General Motors in de US verdienen met dit soort dingen meer dan met de eigenlijke verkoop van hun "core-producten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Bucanier schreef op donderdag 07 december 2006 @ 03:15:
Ik zal morgen eens bellen met die grappemakers bij Ornec, want als ik nu de bestelling overnieuw ga doen, moet ik wel weer het complete bedrag betalen, en ik betaal met paypal ,en dat is een kwestie van een paar seconden en je bent weer wat lichter op je creditcard, en hoe krijg ik mijn betaalde geld terug op mijn rekening, want bij paypal kun je namelijk niet het geld terugboeken. :'(

dit moet je namelijk met het bedrijf in kwestie oplossen, het kan alleen na een maand heb ik ergens gelezen, dan trekken die lui bij ornec er wel flink wat rente erover, nu begrijp ik het wel zo'n beetje dat het allemaal zo lang moet duren voordat je dan je spullen krijgt, rente over je betaalde centen. en wie weet hoeveel klanten ze hebben met de nodige orders die ze plaatsen, en hoeveel rente dat weer oplevert. :( Ik ben er in ieder geval mooi klaar mee. Hoe moet ik dit nou uitleggen aan mijn vrienden die allemaal hun centen aan mij betaald hebben en de order is geannuleerd,

als ik nu weer opnieuw die order moet plaatsen kost dit mij dubbel geld, en dat heb ik een twee niet zo gauw, want de creditcard is geen kruik van sarrafat. wat een bende allemaal . :? dus voor alle lezers op dit forum .!!!!!!!!!!!!

Plaats een order in 1 keer en stuur nooit een mail om te vragen of er wat nog bij kan bij dat zelfde ordernummer , want je gaat geheid op je smoel, en je centen....... ja krijg die maar eens weer zo snel terug op je rekening.
Kan nu niet zeggen dat je mail heel erg duidelijk was. Je engels is gewoon niet goed. Ik wist wat je bedoelde en hun hadden het ook moeten kunnen begrijpen maar om nu te stellen dat je orders niet kan aanpassen gaat wel wat ver.

Wat waarschijnlelijker is dat ze je mail snel hebben gelezen en gewoon de verkeerde conclusie hadden getrokken.

Wat betreft dat vooruit betalen, dat doen ze ook alleen maar om het ondernemenschap risico te verkleinen. Als ze dat niet doen dan zullen ze een extra bedrag moeten reserveren en worden alle producten duurder.

Tip, laat de volgende keer je mail even lezen door iemand die engels kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TLer schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:35:Kan nu niet zeggen dat je mail heel erg duidelijk was. Je engels is gewoon niet goed. Ik wist wat je bedoelde en hun hadden het ook moeten kunnen begrijpen maar om nu te stellen dat je orders niet kan aanpassen gaat wel wat ver.
Het Engels mag dat wel gebrekkig zijn, de vraagstelling en het doel zijn echter heel helder. Ik zie met geen mogelijkheid hoe ze tot de conclusie zijn gekomen die ze nu getrokken hebben... En als het niet helder is, dan vraag je toch eerst ff wat de bedoeling is i.p.v zomaar wat te doen :?

Gang van zaken is gewoon onbehoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
en daar ben ik het ook roerend mee eens.

kijk het gaat er nu om, als ik straks weer een nieuwe order ga plaatsen, wordt er gewoon weer een nieuw volledig bedrag afgeboekt door ornec. en wat ik al dan heb betaald met de order die ze gacanceld hebben wat doe ze daarmee. of ze boeken het terug op je paypalaccount,

ik laat straks wel iemand bellen met ornec die vloeiend engels spreekt en ik laat de order gewoon weer omzetten, en dan moet ik maar een nieuwe order plaatsen voor die eene versterker die er nog bij moest. ik weet het anders ook niet. je kan slechts even naar engeland vliegen om de zaak uit te leggen, nou is zo'n vliegticket ook niet zo duur hoor, kan ik gelijk daar naar de kerstmarkt. :Y

ik hou jullie op de hoogte omtrendt dit gebeuren.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Trek er zelf ook gewoon lering uit. Nu weet je dat je zo duidelijk en compleet mogelijk moet zijn met dat soort mailtjes. Dat doe ik zelf sowieso met dit soort aangelegenheden. Zet er ook altijd onder dat als iets hun niet helemaal duidelijk is dat ze dat dan kenbaar maken.

Het is best mogelijk dat ze jouw originele order moesten cancellen omdat zij in hun administratieve systeem tegenover elke order een uitstaand bedrag hebben geboekt. Misschien dat ze daarom je hele order cancellen en een compleet nieuwe order aan moeten maken. Dit (als het al zo is) staat dan niet helemaal duidelijk in het mailtje. Van hun kant is de informatievoorziening ook gebrekkig, maar des te meer reden om zelf te proberen zoveel mogelijk helderheid te scheppen en te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Wie kan mij helpen?
Ik wil binnenkort een nieuwe cd speler gaan kopen, maar er is zoveel keus. 8)7
Er zijn een paar kandidaten:

* original 2008F
* original cda 9.8 da vinci (heel mooi, maar ik kan geen review vinden over het geluid)
* consonance cd 120 linear
* consonance Reference CD2.3
* shanling scd 300

Als iemand ervaring met 1 van deze heeft, zou ik dat graag horen! Ik weet het nl niet meer 8)7

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anta-flu schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:14:
Wie kan mij helpen?

* original 2008F
* original cda 9.8 da vinci (heel mooi, maar ik kan geen review vinden over het geluid)
* shanling scd 300
Tja, zelf luisteren zit er niet in dit keer, dus je moet puur kiezen op ervaringen van anderen, spec's en design.
Als iemand ervaring met 1 van deze heeft, zou ik dat graag horen! Ik weet het nl niet meer 8)7
Wat is 'nl'? NL, van Nederland?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zal hier wel staan voor namelijk (n.l.). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
warp schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:28:
[...]

Het zal hier wel staan voor namelijk (n.l.). ;)
yup , staat voor namelijk :z

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anta-flu schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:14:
Wie kan mij helpen?

* original 2008F
* shanling scd 300

Die dikgedrukte hierboven is wel wat duurder dan de rest hè. Ik weet niet of dat een vergissing is? Zo niet dan zou ik die halen....meeste van bekend en Opera is op zich wel een premium brand van China. Maar ja....uiteindelijk moet je zelf de keuze maken.

Waar heb je trouwens die CD-120 Linear gezien dan?

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 07-12-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
zimbab schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:00:
[...]

Die dikgedrukte hierboven is wel wat duurder dan de rest hè. Ik weet niet of dat een vergissing is? Zo niet dan zou ik die halen....meeste van bekend en Opera is op zich wel een premium brand van China. Maar ja....uiteindelijk moet je zelf de keuze maken.

Waar heb je trouwens die CD-120 Linear gezien dan?
Die cd 120 linear staat gewoon bij ornec te koop €450,-
en de 2.3 voor €620,- dat is echt het max. wat ik uit wil geven.Hmm misschien is dat teveel na transport en btw komt die op + - €960 :X

[ Voor 12% gewijzigd door Anta-flu op 07-12-2006 17:10 ]

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anta-flu schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:03:
[...]

Die cd 120 linear staat gewoon bij ornec te koop €450,-
en de 2.3 voor €620,- dat is echt het max. wat ik uit wil geven.
Op Ornec staat niet de Linear, maar de CD120-10. Als je de prijs van de CD2.3 kan betalen dan zou ik voor die gaan. Je betaalt immers ook een redelijk deel aan verzendkosten, dus dan zou ik het ook meteen goed willen doen. Ik denk namelijk dat deze wel beter is dan de rest die je aanhaalt. Kijk ook eens op hun site voor reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Mail Norman van COEMaudio eens!
Kans is groot dat hij nóg goedkoper kan afleveren.
Mijn versterker was ruim 100 euro goedkoper aldaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
zimbab schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:09:
[...]

Op Ornec staat niet de Linear, maar de CD120-10. Als je de prijs van de CD2.3 kan betaln dan zou ik voor die gaan. . ......
Je hebt gelijk ik dacht dat het de linear was....jammer ..

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg Robert1325, ik wil je een mailtje sturen maar ik weet niet hoe? Of iemand anders die mij dit ff kan uitleggen?

Ik kan nml misschien wel een keer bij jou langskomen cq stukje omrijden als we naar Rotterdam gaan. Kan ik wel wat meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:15:
zeg Robert1325, ik wil je een mailtje sturen maar ik weet niet hoe? Of iemand anders die mij dit ff kan uitleggen?

Ik kan nml misschien wel een keer bij jou langskomen cq stukje omrijden als we naar Rotterdam gaan. Kan ik wel wat meenemen.
offtopic:
In zijn signature staat een link naar een ander forum en daar staat in zijn profiel wel een e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Had een mailje gestuurd naar Ornec van wat de verwachte levertijd is en of ze de de invloed van import tax konden beperken. Net een antwoord ontvangen,

Dear Customer,

We are looking to dispatch your item by Monday next week for and should arrive
early the week after. An email with the tracking number will be sent to you once
your item has been sent. We will lower the price on your invoice to 30% for you
so you will pay less taxes once your item arrives in Holland

Please do not hesitate to contact us if you need further help or advice.
Thank You
Andrew
Customer Support Team
UK Office :+44(0)8703403151
US Office :+1(0)3602267619
http://www.ornec.com

Dus hopelijk voor de kerst mijn G&W versterker in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off-topic: Jeep: kan het misschien even wachten tot begin volgend jaar? :P We hebben het nogal druk eigenlijk. Stom dat ik het nu al vroeg :) Doordeweeks op een avond lukt misschien wel , maar is er dan niet te weinig tijd? Voordat het allemaal is aangesloten enz...

Op wat voor een dag en tijdstip zat je te denken?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.com/Goldb...Z3280QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mooie 300B SET, is bij coemaudio een "top-seller"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarland 200 SE is groter dan ik had gedacht. Lol is mijn eerste buizen versterker en heb er nauwelijks verstand van. (Behalve dan ik weet uit audio bladen). Was langer bezig met het uitpakken dan om hem speel klaar te krijgen. Was spannend om power knopje over te halen, daar ik dacht dat 6w wel weinig was voor mijn Elipson 1303 (had hiervoor een aragon, ook wel poormans Krell genoemd). wat me meteen opviel was het heldere geluid en dat het best hard kan. (in ruimte van 35 vierkante meter) Die neiging (hard zetten) had ik al snel daar het helemaal niet vermoeiend was om er naar te luisteren. Miste wel het bas fundament van de aragon, maar hoorde later dat de bas wel aanwezig was maar niet zo rommelig. Dus eerste kennismaking met Yarland is een prettige ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd! geniet ervan :) Ik ben nog een beetje te onzeker om zomaar een SET te bestellen..... Waarschijnlijk is het hartstikke mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, is mooier dan ik dacht en het geluid ook. In ogen schouw genomen dat voor dit geld je in Nederland een redelijke versterker koopt maar geen high end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

Hoe zal dan een chinese buizenversterker van 1000 euro presteren vraag ik me af? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Daklem op 07-12-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Classic 16.2 schijnt he-le-maal toppie te zijn, in Australie ook wel onder de naam Plessis bekend, scoort erg goed.

Voorlopig wacht ik nog op mijn Classic 6.10, geen buizen maar ach..wie weet later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm., Norman's Engels is zo goed dat ik zijn mailtje van net niet begrijp, heeft hij mij het verkeerde trackingnummer gestuurd of heeft "the maid in the warehouse" mijn doos MET inhoud gerecycled?
hahahahahahahahaha, ik wacht het wel af; heb mail teruggestuurd.

"shit
during the test run, the maid in the warehouse mistaken the box was for recycle...so the box is not the original one
pls note"

en dan het Fedex trackingnumber....:) greetings to the maid Norman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorlopig staat dit pakket, melding is van gisteren, in Frankfurt......we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Daklem schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:39:
Hoe zal dan een chinese buizenversterker van 1000 euro presteren vraag ik me af? :)
Ik denk dat je dan toch in een segment terecht komt waar commerciele amps ook weer aantrekkelijk worden. In woorden is het ook erg moeilijk (eigenlijk niet te doen) om de klank en kwaliteiten van een dergelijk audiocomponent te omschrijven. Als ik bijvoorbeeld hierboven lees dat een Aragon het qua controle aflegt tegen een Yarland, dan heb ik zo'n m'n twijfels over die beoordeling. Wellicht dat alles smaakgebonden is en dus ook controle over het laag, maar ik zou toch eerst even zelf luisteren :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:43:
hmm., Norman's Engels is zo goed dat ik zijn mailtje van net niet begrijp, heeft hij mij het verkeerde trackingnummer gestuurd of heeft "the maid in the warehouse" mijn doos MET inhoud gerecycled?
hahahahahahahahaha, ik wacht het wel af; heb mail teruggestuurd.

"shit
during the test run, the maid in the warehouse mistaken the box was for recycle...so the box is not the original one
pls note"

en dan het Fedex trackingnumber....:) greetings to the maid Norman :P
Er staat dat je het apparaat niet in de originele doos krijgt, want die is ter recycling beschikbaar gesteld door de medewerkster in het magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Dus de doos is gewoon weg gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Barry|IA schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:40:
[...]

Ik denk dat je dan toch in een segment terecht komt waar commerciele amps ook weer aantrekkelijk worden. In woorden is het ook erg moeilijk (eigenlijk niet te doen) om de klank en kwaliteiten van een dergelijk audiocomponent te omschrijven. Als ik bijvoorbeeld hierboven lees dat een Aragon het qua controle aflegt tegen een Yarland, dan heb ik zo'n m'n twijfels over die beoordeling. Wellicht dat alles smaakgebonden is en dus ook controle over het laag, maar ik zou toch eerst even zelf luisteren :)
Ik loop ook steeds tegen het probleem aan dat er geen pre-outs op buizenversterkertjes zitten. Hierdoor wordt het lastiger om mijn sub aan te sluiten op het systeem.

BIj PrimaLuna heb ik er wel 1 gevonden, maar dan moet je nog een eindbak hebben, en dat wordt me iets te prijzig!

Ik denk dat ik stiekem toch maar moet afstappen van het buizen idee. en maar eens moet gaan sparen voor iets anders leuks dan voor mijn setje. ;(

Stiekem denk ik dat ik mijn setje compleet vindt, en af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Waarom de Sub niet op de Hi-level aansluiten dan? Of heeft ie die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:18:
Waarom de Sub niet op de Hi-level aansluiten dan? Of heeft ie die optie niet?
via speaker kabel bedoel je?

Die optie heb ik overwogen, maar omdat ik nu met de Nordost Blue Heaven draai, zal ik, ten eeerste langere kabels nodig hebben van de speakers naar de sub, en dan nog kabels naar de amp. Dat wordt mij een té duur geintje, en ik wil graag mijn huidige bekabeling behouden omdat ik er enorm tevreden mee ben.
Puur uit financieel oogpunt dat ik het zo laat zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Daklem schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:20:
via speaker kabel bedoel je?

Die optie heb ik overwogen, maar omdat ik nu met de Nordost Blue Heaven draai, zal ik, ten eeerste langere kabels nodig hebben van de speakers naar de sub, en dan nog kabels naar de amp. Dat wordt mij een té duur geintje, en ik wil graag mijn huidige bekabeling behouden omdat ik er enorm tevreden mee ben.
Je kunt vast je subs wel via Hi-level input aansluiten gewoon parallel aan je gewone speaker kabels. Dat hoeft niet via je sub te lopen. Liever niet, zelfs. En omdat sub toch boven de 100Hz (of lager) afgefilterd is en er geen stromen gaan lopen, zou ik hier gewoon goedkope speakerkabel voor pakken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

kraats schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:40:
[...]
Je kunt vast je subs wel via Hi-level input aansluiten gewoon parallel aan je gewone speaker kabels. Dat hoeft niet via je sub te lopen. Liever niet, zelfs. En omdat sub toch boven de 100Hz (of lager) afgefilterd is en er geen stromen gaan lopen, zou ik hier gewoon goedkope speakerkabel voor pakken.
Ik ga het iniedergeval niet proberen. Het kost me altijd meer geld dan de bedoeling is en ook meer moeite.

Ik denk dat ik mij maar eens ga richten op andere zaken, ipv Audio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Daklem schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:20:
Je kun je subamp gewoon parallel hangen aan je speakers. Dus gewoon vanuit je amp twee kabels trekken. Naar de sub hoef je echt geen ueber kabels te hebben hoor. Je kunt daar ook prima een normale interlink voor slopen.

Doorlussen via de subamp is zowiso geen goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cayin a88t en a70t hebben wel pre out/ power in....

Vooral bij SETS is het handig om een externe crossover te gebruiken voor het ontlasten van de versterker in het laag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:05:
Vooral bij SETS is het handig om een externe crossover te gebruiken voor het ontlasten van de versterker in het laag.
Je bedoelt een zobeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Nieuwe order geplaatst bij Ornec. koste me wel weer het volle pond.
een maat van mij heeft gebeld met ornec, omtrend het gebeuren met de vorige order die gecanseld was ,en waar dan het geld gebleven was wat betaald was voor die betreffende order.

het antwoord: het geld van die vorige order zouden ze terugboeken op mijn paypalaccount.
Ze zouden dat gelijk nog doen deze middag :P . Helaas ik heb nog geen mail ontvangen van paypal of van ornec dat ze het geld hebben overgemaakt. :'(

Ik moet het maar afwachten (zucht), in ieder geval ze hadden beloofd dat de nieuwe order voor de kerst nog bezorgd zou worden. Ik ben benieuwd. :/

ps die gratis kabel stond er bij mijn nieuwe order niet meer bij, terwijl ik nu voor het dubbele bedrag had besteld, wat een soepkippen zijn het toch daar. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Bucanier op 08-12-2006 20:09 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, vanochtend om 09:49 werd mijn nieuw bestelde Classic 6.10 amp van CoemAudio afgeleverd op mijn postadres in Rotterdam, heeft er met Fedex 3 dagen over gedaan.....netjes.
Wat koste hij mij nu eigenlijk?; wel volgens het creditcardafschrift heb ik 252.07 eurs betaald, teruggerekend 162.50 eurs voor de Classic, 84.65 eurs voor het versturen en 4.92 eurs voor de PayPalbetaling......en dat vind opa heeeeeeel ERUGH netjes :)
(nog) geen douane/invoerkosten en btw, maar mocht dat nog komen dan is dat hoogstens 18.78 eurs omdat de waarde van het "import evaluation sample" slechts 102 US$ was.
Ga hem maandag halen en aansluiten......en nu naar bed, fijn dromen en heel veel slaap inhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"wat een soepkippen zijn het toch daar. "

ik zeg maar zo, ik zeg CoemAudio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:11:
"wat een soepkippen zijn het toch daar. "

ik zeg maar zo, ik zeg CoemAudio :)
Ja dat weten we nu wel hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Leuke kerel die Norman.

Ik probeer wat van de prijs af te lullen en krijg per omgaande een nog hogere prijs....

Nu is ornec toch goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht een niet courant artikel voor onze Norman op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Cyberpope schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:24:
Leuke kerel die Norman.

Ik probeer wat van de prijs af te lullen en krijg per omgaande een nog hogere prijs....

Nu is ornec toch goedkoper.
Ik zeg tegen Norman,

Hello Norman, since its the Xth time I'm ordering here, can you get me a nice price on...article X.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zegt dat je student bent en niet zo veel centjes hebt, scheelt dat ook heel aardig kan ik je melden >:) *ja, ik weet het, ik ben slecht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Norman is een hele aardige vent en zal je zeker ook geen dingen aansmeren. Afdingen doe ik ook niet, in feite scheelt kopen bij COEM al meer dan genoeg. En de HK audio markt is erg verzadigd dus ik gun het die man ook wel.
Quote zijn reactie nadat ik heb bedankte voor mijn CD-speler:
your joy is my joy
and unluckily the local hk market is saturated

so i am semi retired and no more staying in the normal shop business

it is too tiring

thx for you kind support

look forward to see u again
have a nice weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik gun hem vanalles.. Vond het eigenlijk wel humor moet ik zeggen. Ik twijfel nog steeds erg of ik een cd-speler wel in china zal kopen. Is toch net iets kwetsbaarder en onderdelen iets minder standaard dan een heel eenvoudige versterker.

Dus de vraag is een cd speler ook hier te repareren is als je er wat geeikel mee krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:08

sphere

Debian abuser

Bucanier schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:05:wat een soepkippen zijn het toch daar. :(
Of je leert gewoon een vreemde taal voordat je hem gebruikt :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie regelmatig opmerkingen dat de Dussun V6i schel en kil klinkt. Ik heb zo'n ding en kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Wat wel zo is, is dat de V6i maanden nodig heeft om in te spelen en in het begin inderdaad kil en schel klinkt. Pas na een maand begint dat wezenlijk te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Wat is het rustig. :O

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
iedereen is kerst aankopen aan het doen in china!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te hopen op een grote nieuwjaars sale bij coemaudio over een paar weekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coemaudio als in Norman, als in "semi retired", als in "it is too tiring"?
Niet helemaal mijn ideaalbeeld van een betrouwbare leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Iemand nog enige ideeen of z'n orginal cd speler beetje redelijk in nederland te repareren is? Hoor en lees juist dat hij modulair is opgebouwd en dan moet je dus een hele nieuwe module hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:29:
Coemaudio als in Norman, als in "semi retired", als in "it is too tiring"?
Niet helemaal mijn ideaalbeeld van een betrouwbare leverancier...
Too tiring omdat de traditionele Hong Kong markt écht verzadigd is. Met als gevolg dat hij zich met name richt op internet verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap Norman's stap richting internet, maar dingen als "semi retired" en "too tiring" moet je dan niet ventileren richting je klanten.
Goed voor je aaibaarheid, maar niet goed als je een solide bedrijf wil representeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn Classic 6.10 uit de verpakking gehaald :( ik hoop dat ie beter klinkt dan dat ie eruit ziet....compleet mongloide remote, realy cheapass shit, achterkant amp ingedeukt (geen transportschade aan de doos by the way!), bovenplaat ingedeukt en lakbeschadigingen op de montage punten, cheap ass schroeven, krasjes op het alu frontpaneel en inwendig diverse onderdelen scheef op de printplaat gesoldeerd alsmede verschillende soorten schroeven, waarvan sommige iets geoxideerd!, stoffig (is ie gebruikt was is dit een ex demo?).
GEEN AC voedingskabel, dus ik kan de veel te drukke stad weer in......lijkt op pure klotezooi...een model dat werd geproduceerd voor de lokale markt...low end cheap shit.
Vooralsnog totaal NIET onder de indruk! :X

wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:40:
Net mijn Classic 6.10 uit de verpakking gehaald :( ik hoop dat ie beter klinkt dan dat ie eruit ziet....compleet mongloide remote, realy cheapass shit, achterkant amp ingedeukt (geen transportschade aan de doos by the way!), bovenplaat ingedeukt en lakbeschadigingen op de montage punten, cheap ass schroeven, krasjes op het alu frontpaneel en inwendig diverse onderdelen scheef op de printplaat gesoldeerd alsmede verschillende soorten schroeven, waarvan sommige iets geoxideerd!, stoffig (is ie gebruikt was is dit een ex demo?).
GEEN AC voedingskabel, dus ik kan de veel te drukke stad weer in......lijkt op pure klotezooi...een model dat werd geproduceerd voor de lokale markt...low end cheap shit.

wordt vervolgd
Bij wie heb je hem weg?? Anders als DOA aanmelden indien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:40:

wordt vervolgd
Dat klinkt niet goed!

Heb je de foto's van mijn exemplaar gezien? die staan hier een stuk eerder...
De remote is simpel, dat heb ik al eerder vertelt en daar zijn bovendien ook foto's van terug te vinden.
De achterkant MAG zeker geen schade hebben.
Ik heb zelf ook welgeteld 1 kras op het frontpanel. Dat gebeurt wel vaker. het frontpanel bestaat uit een deel dus dan kan dat weleens gebeuren... Je ziet het ook teurg in de prijs immers.
AC kabel moet je erbij hebben gehad, ik iig wel, een orginele.
Schroeven anders??? Dat klinkt niet goed, ik heb hier even alles bekeken en alles ziet er goed uit.
Ik zou zeker niet schromen om Norman hierover de informeren.

[ Voor 5% gewijzigd door MGSNK op 10-12-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug uit het veel te drukke centrum van Rotterdam en een voedingskabel gescoord, net het laatste exemplaar...wat een geluksvogel ben ik toch :P
Hoewel mijn ervaring met CoemAudio dus, hmm laten we zeggen wat tegenvalt, zal Norman best een integere vent zijn.
Moet wel zeggen dat ik steeds meer het idee krijg dat ik idd een voor de lokale markt geproduceerd exemplaar heb gekregen en dat Norman's verhaal over het ontbreken van de originele doos wellicht niet helemaal waar was....maar zeker weten doe ik dat nu natuurlijk niet.

De remote ziet eruit als een opgeblazen computermuis met de knoppen "volume " "mute" "line 1 t/m 4" en natuurlijk "power"....het is zeker niet zo'n fraai plat item als ik van MGSNK zag.

Het achterpaneel, ter plaatse van de luidsprekeraansluitingen, heb ik inmiddels als een ervaren plaatwerker uitgedeukt en daar is dus bijna niets meer van te zien, het is dat ik het weet, verbindingen zijn op dat punt goed en op het oog niet beschadigd.

Ik had het idee, maar goed de plaatjes op internet zijn niet heel erg duidelijk wanneer het om de echte details gaat, dat de bovenplaat op de 6.10 met torks of inbus vast zat.
De bovenplaat lijkt afkomstig van een Russische tank, Jezus wat is dat ding zwaar!

De algehele afwerking valt dus tegen, even ter vergelijk....een model cd of dvd speler te koop bij de Aldi, Blokker of de lokeale sigarenboer is vele malen netter afgewerkt.

Morgen ga ik het exemplaar dus meenemen naar huis alwaar hij wel even gaat worden aangesloten op mijn Mordaunt-Short's.
Ben op dit moment zeker nog niet van plan om mijn Marantz set naar mijn ouders te verkassen.
En Norman ga ik zeker nog even mailen.

Voor wat betreft de foto's.....op dit moment even geen camera bij de hand, misschien later deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:55:
Net terug uit het veel te drukke centrum van Rotterdam en een voedingskabel gescoord, net het laatste exemplaar...wat een geluksvogel ben ik toch :P
Hoewel mijn ervaring met CoemAudio dus, hmm laten we zeggen wat tegenvalt, zal Norman best een integere vent zijn.
Moet wel zeggen dat ik steeds meer het idee krijg dat ik idd een voor de lokale markt geproduceerd exemplaar heb gekregen en dat Norman's verhaal over het ontbreken van de originele doos wellicht niet helemaal waar was....maar zeker weten doe ik dat nu natuurlijk niet.

De remote ziet eruit als een opgeblazen computermuis met de knoppen "mute" "line 1 t/m 4" en natuurlijk "power"....het is zeker niet zo'n fraai plat item als ik van MGSNK zag.

Het achterpaneel, ter plaatse van de luidsprekeraansluitingen, heb ik inmiddels als een ervaren plaatwerker uitgedeukt en daar is dus bijna niets meer van te zien, het is dat ik het weet, verbindingen zijn op dat punt goed en op het oog niet beschadigd.

Ik had het idee, maar goed de plaatjes op internet zijn niet heel erg duidelijk wanneer het om de echte details gaat, dat de bovenplaat op de 6.10 met torks of inbus vast zat.
De bovenplaat lijkt afkomstig van een Russische tank, Jezus wat is dat ding zwaar!

De algehele afwerking valt dus tegen, even ter vergelijk....een model cd of dvd speler te koop bij de Aldi, Blokker of de lokeale sigarenboer is vele malen netter afgewerkt.

Morgen ga ik het exemplaar dus meenemen naar huis alwaar hij wel even gaat worden aangesloten op mijn Mordaunt-Short's.
Ben op dit moment zeker nog niet van plan om mijn Marantz set naar mijn ouders te verkassen.
En Norman ga ik zeker nog even mailen.

Voor wat betreft de foto's.....op dit moment even geen camera bij de hand, misschien later deze maand.
Mmm, dat klinkt zeker niet goed nee!
De bovenste schroeven bij mij lijken idd op torx schroeven maar zijn het niet. De bovenplaat hier een inkepingen waar de schroeven in gaan en daarom worden ze verzinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus zwarte kruiskopjes, deels verzonken maar de zwart gemoffelde bovenplaat is daar waar hij op de amp vast zit met de schroeven beschadigd..te strak aangedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hou ons op de hoogte... vooral ook wat Norman je verteld.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.