Het enige dat ik weet is dat het wel vaker gebeurt. B.v. bij de Diapason Adamantes:voodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:02:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die woofer zonder filter speelt. Zo'n woofer speelt makkelijk door tot 5~7 Khz. Dat is wel een heel hoog punt om te corssen naar de tweeter. Staat er in de manual niet iets over het overnamepunt? Vraag me namelijk af hoe ze het gedaan hebben.. misschien zit er wel wat slims achter.
http://www.diapason-italia.com/eng/cata.htmIn more than ten years of experience in loudspeaker design, Diapason has perfected the new Diapason Direct Drive technology, which allows direct connection from the amplifier to the bass drive unit without the use of a low-pass filter in the crossover. The result of this new system can be heard immediately when listening: greater transient speed in the low frequency range with no loss of sensitivity or phase rotation.
En bij Reference 3A:

http://www.reference3a.com/
En de drivers van Audio Technology schijnen zo nog regelmatig gebruikt te worden.
Bij Diapason en Reference 3A worden de drivers er specifiek op gebouwd en bij Skaaning wellicht ook?
Bij Dynaudio weet ik wel dat ze zelf ook erg fan zijn van minimalistische crossovers, dus wellicht dat het met hun drivers ook redelijk te doen is, hoewel ze het naar mijn weten zelf niet doen. Ze gebruiken wel voornamelijk (misschien zelf alleen?) eerste orde filters.
Volgens mij is hij in de war met Coemaudio. Of misschien moet je Ornec er over mailen ofzo....Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:21:
nu barst ik welliswaar van de slaap maar op hun site zie ik het vooralsnog niet staan.
zie: http://www.ornec.com/products/EU/0/CD%20Players/ bijvoorbeeld. In de lijst komt ie idd niet voor.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:21:
nu barst ik welliswaar van de slaap maar op hun site zie ik het vooralsnog niet staan.
Dat er meerdere fabrikanten units zonder filter gebruiken weet ik natuurlijk. De ref 3a's zijn al vaker langs gekomen. Vooralsnog zie ik het geheel meer problemen veroorzaken dan het oplost. Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat het geen prima klinkende speakers kan opleveren.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Uhm, daar hadden we het al over gehad niet? Ik heb al 2x zo'n type gehad en dat speelt echt wel goed hoor. Nu heb ik Reference3A en die hebben dat ook. Zoals ^ te zien.voodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:02:
Leuk dat er geen filter is voor de midbass, maar dat zegt natuurlijk niet dat ie beter aan te sturen is dan eentje met filter, met name aan buizenversterkers. De oplopende impedantie van de woofer naarmate de frequentie hoger wordt is namelijk niet erg handig. Je hebt dan op zijn minst een zobel nodig om het geheel weer recht te krijgen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die woofer zonder filter speelt. Zo'n woofer speelt makkelijk door tot 5~7 Khz. Dat is wel een heel hoog punt om te corssen naar de tweeter. Staat er in de manual niet iets over het overnamepunt? Vraag me namelijk af hoe ze het gedaan hebben.. misschien zit er wel wat slims achter.
Wat denk je dat er gebeurt als de impedantie in de bassdriver oploopt bij hogere frequenties? Dat wil niet zeggen dat de impedantie van de gehele speaker oploopt. En gelukkig maar dat ie oploopt anders zou de hele truc niet opgaan. Als de impedantie in de basspeaker oploopt gaat er dus meer energie naar de tweeter. De basspeaker vormt door zijn massa juist een natuurlijk filter. Het is net als met een muur: hoe hoger de frequentie hoe beter het isoleert. Op een gegeven moment doet de basspeaker niks meer met de hoge frequenties. ('t is misschien wel duidelijk dat ik niet zo goed ben in elektronica maar wel wat meer verstand heb van mechanica en materialen).
En ja, je krijgt wat meer pieken in de frequentiecurve. Maar je hebt wel veel minder elektronica in de signaalweg. Ik geef toe, het is een bepaalde filosofie. Maar in mijn ervaring geeft dat vaak heel lekker en natuurlijk klinkende resultaten. Je kunt van minimal art houden of van een Rembrand. En ook hier weer, hoe beter de spullen hoe meeer het klankmatig weer bij elkaar komt.
Je zou het eens moeten horen. Klinkt best lekker hoor.
Tot waar de tweeter overneemt stijgt de impedantie aan. En zoals je weet: Versterkers zonder terugkoppeling zijn uiterst gevoelig voor impedantie zwankingen. Echt dramatisch zal dat echter niet zijn. Wat ik hieronder nog vertel vind ik een veel groter bezwaar.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 03:16:
Wat denk je dat er gebeurt als de impedantie in de bassdriver oploopt bij hogere frequenties? Dat wil niet zeggen dat de impedantie van de gehele speaker oploopt. En gelukkig maar dat ie oploopt anders zou de hele truc niet opgaan.
Je amp levert namelijk minder vermogen rond het overnamepunt (zie hierboven). Maar het is natuurlijk nogal logisch dat de tweeter meer vermogen krijgt daarna, dat komt natuurlijk door de filterwerking van spoel van de woofer.Als de impedantie in de basspeaker oploopt gaat er dus meer energie naar de tweeter.
Allemaal leuk en aardig. Maar wat die woofer ook doet, is dat ie bij 3~4 Khz begint te bundelen. Off-axis is dat een ramp. En daar kan een goed ontwerp ook niet veel aan doen. Je conus breekt gewoon op. De opbreekverschijnselen kun je wel dempen, maar het verlies van off-axis response doe je niks. Wat je dan dus krijgt is een overnamepunt dat eigenlijk te hoog is, en het geluid wordt niet netjes homogeen door de ruimte verdeeld. Met kleine woofers tot 13 cm is dat misschien nog wel te doen, maar met grotere zou ik het zeker niet aanraden (als ik het al zou aanraden). Maar goed, velen vinden het wat minder aanwezige mid heel erg prettig, en op zich is dat niet zo vreemd als je ziet hoe het oor dingen hoort.De basspeaker vormt door zijn massa juist een natuurlijk filter. Het is net als met een muur: hoe hoger de frequentie hoe beter het isoleert. Op een gegeven moment doet de basspeaker niks meer met de hoge frequenties. ('t is misschien wel duidelijk dat ik niet zo goed ben in elektronica maar wel wat meer verstand heb van mechanica en materialen).
Nee hoor, hoe beter het ontwerp, hoe minder afhankelijk je bent van dure componenten. Het gebruik van een 100 euro condensator hoeft niet beter te zijn dan een degelijk ontwerp met meerdere componenten voor veel minder geld.En ook hier weer, hoe beter de spullen hoe meer het klankmatig weer bij elkaar komt.
Daarnaast begrijp ik ook niet waarom er bij de woofer geen componenten in het filter zouden mogen, en bij de tweeter opeens wel..
[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 17-12-2006 10:57 ]
Verwijderd
Ik ben maar een Noob op dit gebied maar volg dit topic nu al een tijdje nadat ik voor mezelf besloten heb dat het tijd wordt voor voor een mooie versterker. Nu kwam ik al surfend net op de site van www.nysound.com en zag dat daar verschillende chinese producten goedkoper werden aangeboden dan bij ornec, bv de classic 6.10 voor $289 ipv $331 bij ornec. Iemand ervaring met deze winkel?
Verwijderd
Ik heb alleen een tijdje met ze gemailed, aardige lui maar verder (nog) geen zaken gedaan.
Let wel; ze via DHL verschepen en dat de kans dat je dus douane kosten en btw (4.5 % en 19 %)zult gaan moeten betalen, daarintegen zal CoemAudio op dit moment iets duurder zijn en de prijs van Ornec ligt maar liefst 40 eurs! (geen dollars) hoger en ook hier is de kans op invoerkosten hoog.
Eventueel laten versturen als "import evaluation sample" met een waarde van rond de 100 eurs kan dus aanzienlijk schelen (tenzij het kwijt raakt, het vliegtuig neerstort etc.)
Kan ondertussen melden dat het geluid van mijn Classic erg warm is, de bas lekker strak en kort en het midden en hoog sprankelend.
Hij klinkt iets beter vergeleken met mijn marantz SR 2100 en een eerste koper heeft zich reeds gemeld, als ie verkocht wordt ga ik voor de JungSon JA-88D; het probleem is dan wel dat ik ook aan nieuwe luidsprekers zal gaan want dan is alles wel weer een tandje hoger
Let wel; ze via DHL verschepen en dat de kans dat je dus douane kosten en btw (4.5 % en 19 %)zult gaan moeten betalen, daarintegen zal CoemAudio op dit moment iets duurder zijn en de prijs van Ornec ligt maar liefst 40 eurs! (geen dollars) hoger en ook hier is de kans op invoerkosten hoog.
Eventueel laten versturen als "import evaluation sample" met een waarde van rond de 100 eurs kan dus aanzienlijk schelen (tenzij het kwijt raakt, het vliegtuig neerstort etc.)
Kan ondertussen melden dat het geluid van mijn Classic erg warm is, de bas lekker strak en kort en het midden en hoog sprankelend.
Hij klinkt iets beter vergeleken met mijn marantz SR 2100 en een eerste koper heeft zich reeds gemeld, als ie verkocht wordt ga ik voor de JungSon JA-88D; het probleem is dan wel dat ik ook aan nieuwe luidsprekers zal gaan want dan is alles wel weer een tandje hoger
Vanuit de startpostVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:25:
Ik ben maar een Noob op dit gebied maar volg dit topic nu al een tijdje nadat ik voor mezelf besloten heb dat het tijd wordt voor voor een mooie versterker. Nu kwam ik al surfend net op de site van www.nysound.com en zag dat daar verschillende chinese producten goedkoper werden aangeboden dan bij ornec, bv de classic 6.10 voor $289 ipv $331 bij ornec. Iemand ervaring met deze winkel?
Heb er zelf geen ervaring mee. Zag wel zo snel dat ze alleen via DHL leveren wat aan de grens ongeveer 100% kans geeft op een douane rekening achteraf.New York Sound levert vooral voor de US markt en is dus vaak ook 110V versie met verkeerde stekkers.
Het staat er ook vaak netjes bij of het 220 of 110V is (in ieder geval bij die paar dingen die ik bekeken heb).Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:50:
het leveren van items met AV 220-240 V is geen punt bij die lui
Met een G&W 2006 zijn ze anders flink duurder als Ornec, $367 ipv $267 bij Ornec.
Of zijn die prijzen incl. shipping?
Of zijn die prijzen incl. shipping?
Verwijderd
Dat over het minder aanwezige mid , heb je wel gelijk in... Daarom matched de speaker niet zo geweldig met mijn G&W , die is ook een beetje achterhoudend in het midden ( zelfs op B&W speakers) Maar met buizenversterkers zal dit niet zo gouw een probleem zijn denk ik. Volgens mij zitten er niet echt serieuze pieken in de impedantie lijn. Ik zal even kijken of ik ze kan inscannen. ( van het boekje)voodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:20:
[...]
[...]
[...]
Allemaal leuk en aardig. Maar wat die woofer ook doet, is dat ie bij 3~4 Khz begint te bundelen. Off-axis is dat een ramp. En daar kan een goed ontwerp ook niet veel aan doen. Je conus breekt gewoon op. De opbreekverschijnselen kun je wel dempen, maar het verlies van off-axis response doe je niks. Wat je dan dus krijgt is een overnamepunt dat eigenlijk te hoog is, en het geluid wordt niet netjes homogeen door de ruimte verdeeld. Met kleine woofers tot 13 cm is dat misschien nog wel te doen, maar met grotere zou ik het zeker niet aanraden (als ik het al zou aanraden). Maar goed, velen vinden het wat minder aanwezige mid heel erg prettig, en op zich is dat niet zo vreemd als je ziet hoe het oor dingen hoort.
[...]
Het geluid is in ieder geval heel direct en snel.
Altijd interessantVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:43: Ik zal even kijken of ik ze kan inscannen. ( van het boekje)
Ziet er toch best netjes uit
Jammer dat de schaal van de metingen niet goed afleesbaar is
Beetje vreemd gescant ofzo.
Verwijderd
zal ff kijken of ik ze er beter op kan zetten...
EDIT: zo beter? erop klikken helpt misschien ook.
Volle resolutie:
http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/pastoral%202/pastoral.JPG
EDIT: zo beter? erop klikken helpt misschien ook.
Volle resolutie:
http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/pastoral%202/pastoral.JPG
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:56 ]
De plaatjes zijn groter, maar niet veel scherper
Bovendien in BMP formaat, dat is niet echt internet vriendelijk (meer dan 800 KB/stuk). Gebruik liever jpg of png.
[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 17-12-2006 13:54 ]
Verwijderd
Oke, nu is het wel internet vriendelijk = 1x 1.33 mb en dan op het uitspreiden knopje drukken!
Als je de foto saved kan je ook zoomen
Als je de foto saved kan je ook zoomen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:57 ]
Veel beter zo
Ik vrees dat ie blaadje zelf niet scherper is, of zijn de kleine getalletjes op je blaadje wel leesbaar?
Verwijderd
Als ik 'm met ACDsee omzet naar JPG is ie maar 200KB. Je doet dus iets fout.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:57:
Oke, nu is het wel internet vriendelijk = 1x 1.33 mb
Wat ik wel redelijk apart vind is die hoge gevoeligheid. Zover ik weet hadden die Dynaudio drivers altijd een vrij lage gevoeligheid. Daarbij zeggen ze op dat blad ook dat het "the great work of Blaudio" is. Misschien dat dit Dynaudio clones zijn? Zoals je in Usher speakers ook geen echte Scan Speaks hebt, maar Scan Speak clones.
Niet dat ik hier mee wil zeggen dat ze inferieur zouden zijn ofzo hoor.....dat hoeft helemaal niet namelijk. Maar ik vind het zo apart dat die dingen relatief zo gevoelig zijn.
Dit denk ik dus omdat:
- ze een naar mijn mening ongebruikelijk hoge gevoeligheid hebben
- ze niet worden aangeduid met de Dynaudio artikelnummers/namen
- ze claimen dat het hun werk is
- Dynaudio geen drivers meer verkoopt aan consumenten en OEM fabrikanten
Niet dat ik hier mee wil zeggen dat ze inferieur zouden zijn ofzo hoor.....dat hoeft helemaal niet namelijk. Maar ik vind het zo apart dat die dingen relatief zo gevoelig zijn.
Dit denk ik dus omdat:
[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 17-12-2006 15:15 ]
Verwijderd
Netjes , die scherpe versie . Onze scanner komt uit het prehistorische tijdperk (scanjet 4200C)
Misschien zijn de drivers gemodificeerd? Wat vind je van de impedantie curve? toch redelijk recht?
al zijn ze inferieur, so what
Klinkt goed genoeg, zeker voor dit geld.
Misschien zijn de drivers gemodificeerd? Wat vind je van de impedantie curve? toch redelijk recht?
al zijn ze inferieur, so what
Zeg ik ook....maakt ook niks uit (als ze überhaupt al slechter zouden zijn). Maar ik vraag het me gewoon af.....ik vind het gewoon apart. Zeker ook gezien de Xindak Compass 1.3 die ik wel interessant vind. Daar zitten dan weer net andere drivers in die qua uiterlijk echt met de Contour 1.3 overeenkomen. En die heet dan ook weer 1.3 en de gevoeligheid komt ook overeen met die van de Dynaudio, net zoals het design van de kast, hoewel die van Xindak iig iets hoger is.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:13:
al zijn ze inferieur, so whatKlinkt goed genoeg, zeker voor dit geld.
Sja....ik vind het gewoon apart en zou wel willen weten hoe het nu precies zit.
Mijn Peerless tweeters zien er hetzelfde uit als een recentere (en veel goedkopere) tweeter van Peerless en een model van Seas. Van alledrie zijn de specs behoorlijk verschillend en bij Seas is zelfs de nominale impedantie totaal anders. Uiterlijk zegt dus echt zo goed als nikszimbab schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:05:
Misschien dat dit Dynaudio clones zijn? Zoals je in Usher speakers ook geen echte Scan Speaks hebt, maar Scan Speak clones.
Dit denk ik dus omdat:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De impedantie van de Dyns is ook lager. ik kon me ook al niet herinneren Dyns gezien te hebben met achterlijk hoge impedanties
Klankmatig zal het best goed zijn, daar twijfel ik niet aan. Of ze overeenkomen betwijfel ik. Of dat in het voordeel of nadeel van de Dyns is weet ik niet. Als de Chinezen een beetje handig zijn (en dat zijn ze wel) dan verbeteren ze het concept ook
.
Klankmatig zal het best goed zijn, daar twijfel ik niet aan. Of ze overeenkomen betwijfel ik. Of dat in het voordeel of nadeel van de Dyns is weet ik niet. Als de Chinezen een beetje handig zijn (en dat zijn ze wel) dan verbeteren ze het concept ook
Music Addicted
Is een kwestie van op hoge resolutie scannen, dan de zooi filteren, en dan verkleinen. Werkt zelfs met een oude scanner primaVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:13:
Netjes , die scherpe versie . Onze scanner komt uit het prehistorische tijdperk (scanjet 4200C)
Impedantie curve is behoorlijk vlak als die getalletjes links 10, 20 en 30 zijn ja.Misschien zijn de drivers gemodificeerd? Wat vind je van de impedantie curve? toch redelijk recht?
Ik geloof er niks van dat die drivers inferieur zijn. Spul uit China is gewoon prima. Vifa en Peerless produceren tegenwoordig ook in Chinaal zijn ze inferieur
Nee, maar die laag/mid drivers hebben wel heel erg het Dynaudio uiterlijk. Naar mijn weten de enige die er qua uiterlijk in de buurt komt is Audio Technology/Skaaning, maar dat is dan ook van een voormalig Dynaudio ingenieur.Exirion schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:27:
[...]
Mijn Peerless tweeters zien er hetzelfde uit als een recentere (en veel goedkopere) tweeter van Peerless en een model van Seas. Van alledrie zijn de specs behoorlijk verschillend en bij Seas is zelfs de nominale impedantie totaal anders. Uiterlijk zegt dus echt zo goed als niks
Maar ik neem inderdaad aan dat dit gewoon geen Dynaudio drivers zijn. Nu vraag ik me alleen nog af wat er in die Xindaks zit. Maar goed.......kan ik lang over nadenken, ik denk toch niet dat ik het antwoord ga krijgen. Verder boeit het ook niet natuurlijk.
Verwijderd
Ik heb zo een gevoel dat een 10 watt SET het niet slecht gaat doen op deze speakers, 8 ohms / 90 db, geen crossover in het mid-laag en dan nog een vrij vlakke impedantie curve!
In januari ga ik ze proberen op Jeep's yarland, ben heel benieuwd. Ben wel bang dat de prijzen binnenkort omhoog gaan. Kreeg laatst ook een waarschuwing van een chinese dealer ( mingyi audio)
Als ik nu zou kiezen voor een SET, zou het toch de Image SE-8 worden. Goedkope el34 buizen, goeie 6ns7 stuurbuisjes en hele goede reacties in amerika:
http://www.audioroundtable.com/FSAudio/messages/208.html
http://audioroundtable.com/General/messages/1771.html
Ze zeggen dat deze SET niet zo moeilijk is met wat moeilijkere ladingen. Een 300B versterker vind ik toch net iets te duur ( ook met buizen vervangen)
In januari ga ik ze proberen op Jeep's yarland, ben heel benieuwd. Ben wel bang dat de prijzen binnenkort omhoog gaan. Kreeg laatst ook een waarschuwing van een chinese dealer ( mingyi audio)
Als ik nu zou kiezen voor een SET, zou het toch de Image SE-8 worden. Goedkope el34 buizen, goeie 6ns7 stuurbuisjes en hele goede reacties in amerika:
Ze zeggen dat deze SET niet zo moeilijk is met wat moeilijkere ladingen. Een 300B versterker vind ik toch net iets te duur ( ook met buizen vervangen)
Verwijderd
lees de startpost (datgene wat ik geschreven heb iig)Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:25:
NYsound levert voor de amerikaanse markt en dus meestal 110V
Verder schijnt het qua communicatie ook niet echt lekker te lopen. Maar ik geloof dat meer van dit soort agencies daar last van hebben
@Deepspace over filterloos: mee eens. Maar breakup hoeft niet te gebeuren. En bundelen heb ik met mijn speakers ook niet waar kunnen nemen (misschien heb ik niet goed geluisterd hoor). Ik heb ff alleen de basspeaker aangestuurd en de hogetoner afgekoppeld.
Maargoed, dit is weer een beetje off-topic.
Breakup en bundelen gebeurt altijd. De breakup zal wel gecontroleerd zijn (dat is ook te zien in de waterval van de speaker van robert). Bundelen is denk ik niet altijd zo heel makkelijk te horen, zeker bij een kleinere conus, waar het effect later en vaak minder aanwezig is. Als het goed is zou er off-axis een stuk minder mid te horen moeten zijn. Zoiets kun je het beste opmeten.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:34:Maar breakup hoeft niet te gebeuren. En bundelen heb ik met mijn speakers ook niet waar kunnen nemen (misschien heb ik niet goed geluisterd hoor).
[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 17-12-2006 18:56 ]
Als je het niet goed kan horen, who cares?voodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:55:
[...]
Breakup en bundelen gebeurt altijd. De breakup zal wel gecontroleerd zijn (dat is ook te zien in de waterval van de speaker van robert). Bundelen is denk ik niet altijd zo heel makkelijk te horen, zeker bij een kleinere conus, waar het effect later en vaak minder aanwezig is. Als het goed is zou er off-axis een stuk minder mid te horen moeten zijn. Zoiets kun je het beste opmeten.
Zo makkelijk is dat niet helaas. Je hoort het vaak pas als het "beter" is. Je hoort niet direct iets dat fout is. Bijvoorbeeld met membraanresonanties is dat heel sterk. Je hoort niet echt dat ze er zijn, tot je ze goed weggefilterd.zimbab schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:12:Als je het niet goed kan horen, who cares?
Oh zo...ik dacht al.voodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:28:
[...]
Zo makkelijk is dat niet helaas. Je hoort het vaak pas als het "beter" is. Je hoort niet direct iets dat fout is. Bijvoorbeeld met membraanresonanties is dat heel sterk. Je hoort niet echt dat ze er zijn, tot je ze goed weggefilterd.
Verwijderd
Zeg dat niet te snel, de 12 watt 300B blokken hier hebben al moeite met de l'Intergrale van Ref 3a, dat gaat al erg snel dreunen en die speakers zijn nog gemakkelijker aan te sturen.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:53:
Ik heb zo een gevoel dat een 10 watt SET het niet slecht gaat doen op deze speakers, 8 ohms / 90 db, geen crossover in het mid-laag en dan nog een vrij vlakke impedantie curve!
Verwijderd
Eerst de yarland SET proberen op mijn speakers
Ik lees veel over de bas van reference 3a speakers, dat ze daar heel veel van hebben. Is dat nou een voordeel of een nadeel met een iets under powered SET?
Ik heb nog een factuur gekregen van TNT van een kleine 24 euro voor de G&W tw2006x.
Totaal dus 339 (aanschaf+verzenden) x 24 is 364 euro.
Totaal dus 339 (aanschaf+verzenden) x 24 is 364 euro.
Op basis van de invoice die bij de versterker zit bij aankoop.zimbab schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:12:
Hoe is dat berekend dan?
Daar wordt vervolgens de 19% btw en 4% toeslag op berekend (volgens mij 4% weet even niet zeker)
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
ik dacht dat de toeslag 4.5 % was en dan de btw, 19 %, het pakket moet dus een waarde van rond de 100-105 eurs gehad hebben, jammer van de duiten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 21:41 ]
Eigenlijk had het over die 339 euro moeten zijn wat dan 80,85 euro had moeten opleveren in de staatskast. Lijkt me een lekker voordeel wat hij behaald heeft enkel door de waarde op de invoice te verlagen.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:40:
ik dacht dat de toeslag 4.5 % was en dan de btw, 19 %, het pakket moet dus een waarde van rond de 100-105 eurs gehad hebben, jammer van de duiten
Verwijderd
TLer schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:54:
[...]
Eigenlijk had het over die 339 euro moeten zijn wat dan 80,85 euro had moeten opleveren in de staatskast. Lijkt me een lekker voordeel wat hij behaald heeft enkel door de waarde op de invoice te verlagen.
zo en nu weer fijn ontopic verder
Daarom vraag ik me inderdaad af hoe het berekend is. Als 24 euro 19% moet voorstellen dan zou het over een bedrag van 126 euro worden berekend en dat is dan het apparaat inclusief de verzendkosten en de invoerrechten.TLer schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:54:
[...]
Eigenlijk had het over die 339 euro moeten zijn wat dan 80,85 euro had moeten opleveren in de staatskast. Lijkt me een lekker voordeel wat hij behaald heeft enkel door de waarde op de invoice te verlagen.
Hier is een voorbeeld van hoe het berekend zou moeten worden:
Dus ik vraag me af of TNT er een specificatie bij heeft gedaan hoe die kosten daadwerkelijk berekend zijn.A. Invoerrechten = (0,5%-17%) x (goederenwaarde + verzendkosten) {het gehanteerde percentage is afhankelijk van het type goed, de douane heeft een lijst met artikelcodes. Vreemd genoeg is deze lijst niet meer openbaar?)
B. BTW (omzetbel.) = 19% x (objectwaarde + verzendkosten + invoerrechten) {19% voor luxe goederen, 6% voor primaire goederen).
C. Inklaringskosten = (varieert van 2,5 euro -> 15,- euro)
{Hiervoor wordt een % gehanteerd van het totaal te betalen BTW bedrag met een maximum van 15,- euro)
http://www.nelsonaudio.cn/english/i_300B.htm
hoe kom ik aan de prijs van dit ding?
dit ziet er toch gelikt uit toch.
ik vind dit persoonlijk toch wel een van de mooiste uitvoeringen qua tube amps, ornec heeft hem niet. ERG JAMMER
hoe kom ik aan de prijs van dit ding?
dit ziet er toch gelikt uit toch.
ik vind dit persoonlijk toch wel een van de mooiste uitvoeringen qua tube amps, ornec heeft hem niet. ERG JAMMER
[ Voor 32% gewijzigd door Bucanier op 18-12-2006 01:03 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
was ie niet iets van $900? Hij is wel aardig duurder.
Wanneer mag ik mee op de kotter
Zeg jongens, wat jullie bij TNT bij moeten betalen is peanuts vergelijken bij DHL Ik moest voor een zending van €340 wel ff €109 aan de deur aftikken!
Oftewel, je betaalt ook nog eens btw over de verzendkosten! TNT alleen over de waren.
Neem dus liever TNT ook al lijkt DHL aantrekkelijk door de >21kg korting van Ornec. Niet intrappen, je betaalt het via de andere deur dubbel terug.
Wanneer mag ik mee op de kotter

Zeg jongens, wat jullie bij TNT bij moeten betalen is peanuts vergelijken bij DHL Ik moest voor een zending van €340 wel ff €109 aan de deur aftikken!
Neem dus liever TNT ook al lijkt DHL aantrekkelijk door de >21kg korting van Ornec. Niet intrappen, je betaalt het via de andere deur dubbel terug.
Dat overleef jij niet Jeep, Zo'n hele week op volle zee te stampen en te slingerenVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:12:
was ie niet iets van $900? Hij is wel aardig duurder.
Wanneer mag ik mee op de kotter![]()
![]()

http://visserijnieuws.pun...=314603&fgroep=16167#foto ( Off Topic )
Dat over het verzenden daar heb je wel degelijk groot gelijk in. ik heb nu de laatste order van 60 kg via TNT laten komen, ik wacht trouwens nog steeds op track bij ornec, dus het zal mij benieuwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bucanier op 18-12-2006 02:29 ]
alle goed komt langzaam
Verwijderd
uhm, ik zie het...
Ik denk dat ik na een halve dag al verga van de pijn in mijn armen van het '1 hand voor de boot'. Maak daar maar 2 van
. Maarre, na een week kan ik ook staande slapen hoor (dan bind me maar aan de mast vast).
ontopic
Robert, als ik zo kijk zou dat best nog wel eens een mooie combi kunnen zijn. Ik ben benieuwd.
Trouwens, ik gebruik Opera en dan kan ik alles zo lekker inzoomen met + en - (of numpad
. De opgegeven 70Hz -22kHz is als ik de grafiek uitlees -0dB. Dat is gewoon netjes voor en speaker van dat formaat.

ontopic
Robert, als ik zo kijk zou dat best nog wel eens een mooie combi kunnen zijn. Ik ben benieuwd.
Trouwens, ik gebruik Opera en dan kan ik alles zo lekker inzoomen met + en - (of numpad
Inzoomen op wazige pixels maakt ze ook niet scherper natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 03:01:Trouwens, ik gebruik Opera en dan kan ik alles zo lekker inzoomen met + en - (of numpad. De opgegeven 70Hz -22kHz is als ik de grafiek uitlees -0dB. Dat is gewoon netjes voor en speaker van dat formaat.
Verwijderd
Een vraagje aan de heren; wanneer ik mijn Classic 6.10 aanzet krijg ik de laatste paar dagen ongeveer 4 seconden na het inschakelen van de versterker een tik te horen uit ALLEEN mijn linker luidspreker.
(het lijkt zo dan wanneer ik de versterker aanzet er na 4 seconden intern een switch wordt omgezet, afgaande op het geluid IN de versterker)
Ik heb alle luidsprekerkabels al opnieuw nagezien en ook de line-in aansluiting een op een andere line gezet alsmede de netstroomstekker eens omgedraaid (polariteit), maakt allemaal niet uit.....
iemand een idee, met mijn Marantz set was dit nooit het geval....ben benieuwd.
(het lijkt zo dan wanneer ik de versterker aanzet er na 4 seconden intern een switch wordt omgezet, afgaande op het geluid IN de versterker)
Ik heb alle luidsprekerkabels al opnieuw nagezien en ook de line-in aansluiting een op een andere line gezet alsmede de netstroomstekker eens omgedraaid (polariteit), maakt allemaal niet uit.....

Nou....die Norman is in ieder geval wel eerlijk. Ik had hem gevraagd naar de prijs van de Xindak Compass 1.3 en dit is het antwoord dat ik kreeg:
Nu had ik hem eerder nog gevraagd naar wat versterkertjes, maar daar nog geen reactie op gehad. Even afwachten nog.
Dus ik houd het maar bij mijn eigen speakers, hoewel het natuurlijk best kan zijn dat die dingen gewoon erg neutraal zijn en dus helemaal niet zo slecht. Maar goed.....ik heb niet echt andere speakers nodig, maar ik ben echt een sucker voor dat design en dacht ik kan de gok wel nemen als ze echt zo cheap zijn.did you audit these speakers?
they are dry and lack of bass
monitor speakers but boring
Nu had ik hem eerder nog gevraagd naar wat versterkertjes, maar daar nog geen reactie op gehad. Even afwachten nog.
Dat klopt, volgens mij is er een relais schakeling die je hoort als je ze aanzet. Verder niks bijzonders hoor. Doet de CD-speler trouwens ook.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:33:
Een vraagje aan de heren; wanneer ik mijn Classic 6.10 aanzet krijg ik de laatste paar dagen ongeveer 4 seconden na het inschakelen van de versterker een tik te horen uit ALLEEN mijn linker luidspreker.
Ik heb alle luidsprekerkabels al opnieuw nagezien en ook de line-in aansluiting een op een andere line gezet alsmede de netstroomstekker eens omgedraaid (polariteit), maakt allemaal niet uit.....![]()
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Op mijn importrekening stond geen enkele waarde (geen 339, ook geen 70usd) , toen m'n pakket aankwam was deze ook niet opengemaakt. Het bedrag was gebaseerd op het gewicht, voor zover ik het begreep. Beetje raar maar wel goedkoop
Verwijderd
zeker weten?MGSNK schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:50:
Dat klopt, volgens mij is er een relais schakeling die je hoort als je ze aanzet. Verder niks bijzonders hoor. Doet de CD-speler trouwens ook.
dus dat tikje uit mijn linker speaker kan dus geen kwaad?, vreemd, alleen linker speaker en niet rechts
Naar mijn idee komt de tik uit het apparaat en niet de speakers. Zal er vanavond even naar kijken.
Verwijderd
ik hoor idd ong. 4 sec na inschakeling het relais IN de versterker en tegelijkertijd een tik(je) uit mijn linker speaker, waarbij het dus niet uitmaakt of het volume helemaal op 0 staat of niet en ongeacht de stand van de lineselector, ik lees het graag
Verwijderd
met dat inzoomen kan ik het anders beter lezen dan jouw 'verbeterde' plaatjevoodooless schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:28:
Inzoomen op wazige pixels maakt ze ook niet scherper natuurlijkBereik is gewoon prima, echter niet uitzonderlijk. Er zijn zat speakers van dit formaat die dieper kunnen. Of dat beter is is echter de vraag, De bass wordt dan al snel boomerig en ongedefinieerd.
Wat ik bedoel eigenlijk: op 70Hz gaat de curve pas door de 0dB. Dat is dus een hele nette fabrieksspec. Een andere fabikant zou het opgeven als 50Hz zonder de -6dB er bij te vermelden.
Idd liever een strakke bas die wat hoger inzet dan van die flodderbassen. Maar omdat ie daaronder snel afzakt is het misschien juist wel een lekkere combinatie met mijn FV34A omdat die daaronder ook al wat afzakt. Zo van: je hoort t dan toch niet meer. (ik weet t, beetje zwakke redenatie, liever wat meer bas in de onderste regionen).
Klopt helemaal. Doorgaans tellen ze zelfs -10 dB, dus 50 HzVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:09:
Wat ik bedoel eigenlijk: op 70Hz gaat de curve pas door de 0dB. Dat is dus een hele nette fabrieksspec. Een andere fabikant zou het opgeven als 60Hz zonder de -6dB er bij te vermelden.
Verwijderd
Als die onder 70Hz heel snel afloopt, is het juist niet een moeilijkere lading voor de SET? of moet het juist makkelijker zijn omdat de SET geen zware bas-lading op zich krijgt?
Jeep: jouw audionote is een el84 , prefereer je die met rock en wat hardere muziek over de Yarland? Of doet de Yarland dat ook heel goed?
Bedankt allemaal, voor de uitgebreide analyze
Jeep: jouw audionote is een el84 , prefereer je die met rock en wat hardere muziek over de Yarland? Of doet de Yarland dat ook heel goed?
Bedankt allemaal, voor de uitgebreide analyze
Je frequentiecurve maakt geen drol uit. Het gaat om de impedantie. Als de door mij eerder genoemde schaal klopt, dan gaat je SET denk ik prima werk leveren.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:54:
Als die onder 70Hz heel snel afloopt, is het juist niet een moeilijkere lading voor de SET? of moet het juist makkelijker zijn omdat de SET geen zware bas-lading op zich krijgt?
Trouwens: niet denken dat je nu een slechte speaker hebt
[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 18-12-2006 17:01 ]
Verwijderd
oh ik maak me echt geen zorgen over de Freq curve, ik weet heel zeker dat dit goede speakers zijn (veeeeeel beter dan mijn B&W 603s3's )
Het is nu afwachten of ik mijn G&W vanavond verkoop ( komt iemand luisteren/kijken), Die klinkt een stuk mooier met de B&W 801's dan met mijn speakers. (gisteravond alvast aangesloten)
Denk dat ik voor de image se-8 ga , el34=goedkoop, geen PCB, dubbel output trafo's en 6sn7 stuurbuisjes . En ook nog een reactie van een amerikaanse Hi-fi show , dat die goed met moeilijkere speakers omgaat.
Mocht het niet matchen , ga ik van de zomer als ik weer wat meer geld heb voor single-driver/efficiente speakers! Dat zal lekker hard gaan met 10 wpc.
Het is nu afwachten of ik mijn G&W vanavond verkoop ( komt iemand luisteren/kijken), Die klinkt een stuk mooier met de B&W 801's dan met mijn speakers. (gisteravond alvast aangesloten)
Denk dat ik voor de image se-8 ga , el34=goedkoop, geen PCB, dubbel output trafo's en 6sn7 stuurbuisjes . En ook nog een reactie van een amerikaanse Hi-fi show , dat die goed met moeilijkere speakers omgaat.
Mocht het niet matchen , ga ik van de zomer als ik weer wat meer geld heb voor single-driver/efficiente speakers! Dat zal lekker hard gaan met 10 wpc.
Het is overigens hardnekkig misverstand dat grote, veel-weg speakers met veel woofers en grote conusen, moeilijker aan te sturen zouden zijn dan een kleine boekenplankspeaker!
Goh....gelukkig heb ik Europese spullen! 

Let op! Dit was dus een geintje!
Let op! Dit was dus een geintje!
Verwijderd
Mocht dit nu een probleem blijven dan ga ik toch maar eens snel kijken en heel serieus overwegen de JungSon JA-88D (ik bedenk me opeens dat die lui van Pacific Audio nog steeds niet teruggemaild hebben
) en een set speakers van B&W 604 S3 Sorrento.
Vreemd, heb nu al een half uur pamfluit opstaan (tja ik hou er ook niet van maar je kunt, vind ik, heel goed ruis en andere afwijkingen in de speakers waarnemen) en alles lijkt goed....
wat zou 't zijn, aardstraling, magnetisme, statische geladen onzin......niet zo vreemd met al die truien in de buurt.
Vreemd, heb nu al een half uur pamfluit opstaan (tja ik hou er ook niet van maar je kunt, vind ik, heel goed ruis en andere afwijkingen in de speakers waarnemen) en alles lijkt goed....
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 22:39 ]
[Muggenzift mode] Panfluit mag ik hopen?Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:36:
[knip]
Vreemd, heb nu al een half uur pamfluit opstaan [...]
Mooi zitten? Barcelona chair!
Verwijderd
Mijn lakmoes-test is 't album Loveprayer van Bliss.
Als 'I walk alone' en vooral 'Further from the truth' echt goed klinken, heb je een prima versterker/speaker (en kabel-zooi) combinatie te pakken. En Rachel Morrison luistert een stuk prettiger dan panfluit...
Als 'I walk alone' en vooral 'Further from the truth' echt goed klinken, heb je een prima versterker/speaker (en kabel-zooi) combinatie te pakken. En Rachel Morrison luistert een stuk prettiger dan panfluit...
Het was niet je bron? Mijn ervaring is dat hoe beter je installatie, hoe minder vergevingsgezind hij is voor fouten in cd's (lp's). Je hoort die dan ook beter, waardoor een cd die op een brakke installatie nog redelijk goed klinkt, volledig door de mand kan vallen op een goede installatie.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:36:
Vreemd, heb nu al een half uur pamfluit opstaan (tja ik hou er ook niet van maar je kunt, vind ik, heel goed ruis en andere afwijkingen in de speakers waarnemen) en alles lijkt goed....wat zou 't zijn, aardstraling, magnetisme, statische geladen onzin......niet zo vreemd met al die truien in de buurt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ben nog steeds aan het wachten tot dat Ornec mijn G&W 2006X opstuurd.
Zit nu al een week langer te wachten dan ze mij beloofd hadden
Verwijderd
De FV34a doet dat ook zeer goed. De Oto SE geeft echter zoveel slam in de bas dat hij in dat opzicht wel lekkerder klinkt. Bv met Rammstein dan rolt het gewoon over je heen. De Yarland laat het eerlijker horen, je hoort precies wat ze doen en het klinkt knalhard. De Yarland klinkt meer als garagerock, grunge en de Audio Note klinkt bombastischer, niet neutraal maar wel lekker.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:54:
wat anders:
ik kwam met het zoeken naar de Rosevoix Mozart een Spaans forum tegen met veel plaatjes van aankopen uit China.
plaatjes kijken
veel speakers en surround versterkers.
ach, ik wacht al 3 wekenTLer schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:53:
Ben nog steeds aan het wachten tot dat Ornec mijn G&W 2006X opstuurd.

alle goed komt langzaam
Verwijderd
Hallo jeep,
Wat jij zegt over de yarland heb ik wel meer gelezen over SETs, ze leggen alles bloot en bv. harde rock klinkt vaak net zo scheel als het opgenomen is. Heb het zelf niet gehoord, dus kan niet zo makkelijk zeggen wat ik mooier vind
Die Rosevoix Mozart is trouwens uit de productie... Wilde die eerst nemen .
Wat jij zegt over de yarland heb ik wel meer gelezen over SETs, ze leggen alles bloot en bv. harde rock klinkt vaak net zo scheel als het opgenomen is. Heb het zelf niet gehoord, dus kan niet zo makkelijk zeggen wat ik mooier vind
Die Rosevoix Mozart is trouwens uit de productie... Wilde die eerst nemen .
Verwijderd
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met DAC's uit China? Ik kom ze wel tegen, maar ik kan ze niet beoordelen.
Heeft er iemand ervaring met DAC's uit China? Ik kom ze wel tegen, maar ik kan ze niet beoordelen.
Volgens mij struimt er hier niemand rond met zo'n DAC. Geef even de specs en de type convertor op, dan zoek ik even wat op voor je.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:57:
Hallo allemaal,
Ding kost 300 euro toch? Je kunt ook even opzoek naar een gebruikte Denon DA-500.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Xindac Dac3 kII schijnt erg goed te zijn en kost weinig (€215+transport).
Op Audioconstruzione staat er wel wat over 9veel fotos binnenkant).
Op Audioconstruzione staat er wel wat over 9veel fotos binnenkant).
Ik zie een buis
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Er is ook een versie zonder buis hoor 
Heb echter het idee dat het niet klopt dat het ding ASRC doet naar 24/96 Khz, zie daar namelijk nergens een chipje voor zitten.
Heb echter het idee dat het niet klopt dat het ding ASRC doet naar 24/96 Khz, zie daar namelijk nergens een chipje voor zitten.
[ Voor 62% gewijzigd door voodooless op 20-12-2006 10:21 ]
Verwijderd
Misschien een beetje off-top : wat vinden jullie van die tripath Class T versterkertjes? Er zijn er steeds meer en ik las net een hele goed recensie van 6moons over trends ta-10.
http://www.6moons.com/audioreviews/trends/ta10.html
Daarover kan ik zeggen dat het leuke ampjes zijn. Heb zelf eventjes gespeeld met een versie met hoger vermogen. Lees je echter de review op Hifi.nl, dan wordt de T-amp helemaal de grond in geboord... Nouja, lees dus maar liever nietVerwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:56:
Misschien een beetje off-top : wat vinden jullie van die tripath Class T versterkertjes? Er zijn er steeds meer en ik las net een hele goed recensie van 6moons over trends ta-10.
Wil je in NL een T-amp kopen, check: http://www.crafty.nl/
Als je zo'n T-amp leuk vindt, zul je een UcD helemaal geweldig vinden
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 20-12-2006 21:01 ]
Verwijderd
Ik stream mijn muziekcollectie draadloos via AirPortExpress naar de versterker (Classic 6.10) en wanneer ik de aansluitkabel van de APX "niet correct" aansluit, d.w.z. de plug voor rechts in de linkerversterkeraansluiting plug en de linker in de rechter dan lijkt het probleem opgelost...

Rechter plug blijkt linker kanaal te zijn, en andersom natuurlijk
In ieder geval geen tikkend en krakend geluid meer wanneer ik de versterker inschakel.
Dit lijkt mij vreemd, later volgende week maar eens shoppen voor een nieuwe kabel denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:04 ]
Verwijderd
waarom zal je voor een nieuwe kabel gaan als het nu ook goed doet? In china is links ook recht en visa versa op de weg misschien ook wel met hun oem cable's
Verwijderd
Omdat ik toch voor oa. mijn tv nog wat kabels nodig had deze gisteren maar even besteld.
Van Pacific Audio is de prijsopgaaf voor de JungSon ook binnen dus die neem ik in overweging.
De bovenplaat van de Classic werd ondertussen "behandeld" en het vinden van de inbus of torx schroeven is een ramp, niemand heeft die krengen en via internet zijn er genoeg aanbieders die een minimale bestelhoeveelheid van 500 hebben EN ze doen niet aan sample's
.........dus,
heb ik de bevestigingsknoppen van mijn een aantal van mijn Icy-Boxes afgeschroefd en deze passen wonderwel prachtig op de Classic.
Het binnenwerk is met perslucht en stofzuiger en kwastjes heel voorzichtig schoongemaakt, geoxideerde schroeven werden vervangen dus nu smoelt ie een stuk beter.
Ook de volume knop en de lineselector zitten nu een stuk beter vast.
Heb nog geen foto's omdat, ik dacht dat ik ht al eerder had gemeld, de mobieletelefooncamera nu eenmaal een aarsresolutie heeft en de macro stand om te janken is.
Overgens is mijn remote niet model 604, dat leuke platte ding maar de 602, een soort van door Tjernobyl gemuteerde computermuis maar goed, het werkt.
Mijn aanvankelijke (flinke) teleurstelling na het openmaken van de doos is toch omgeslagen, het geluid, en daar gaat het om, is zonder meer goed, alhoewel mijn Marantz toch zeker niet verkeerd was.....nah, paps en mams ook weer blij
Norman mailt alleen nog terug over zijn plannen om met pensioen te gaan en geen concrete antwoorden over een nieuwe bestelling van mijn kant met het gebruik maken van de door hem aangeboden korting....beetje jammer
Van Pacific Audio is de prijsopgaaf voor de JungSon ook binnen dus die neem ik in overweging.
De bovenplaat van de Classic werd ondertussen "behandeld" en het vinden van de inbus of torx schroeven is een ramp, niemand heeft die krengen en via internet zijn er genoeg aanbieders die een minimale bestelhoeveelheid van 500 hebben EN ze doen niet aan sample's
heb ik de bevestigingsknoppen van mijn een aantal van mijn Icy-Boxes afgeschroefd en deze passen wonderwel prachtig op de Classic.
Het binnenwerk is met perslucht en stofzuiger en kwastjes heel voorzichtig schoongemaakt, geoxideerde schroeven werden vervangen dus nu smoelt ie een stuk beter.
Ook de volume knop en de lineselector zitten nu een stuk beter vast.
Heb nog geen foto's omdat, ik dacht dat ik ht al eerder had gemeld, de mobieletelefooncamera nu eenmaal een aarsresolutie heeft en de macro stand om te janken is.
Overgens is mijn remote niet model 604, dat leuke platte ding maar de 602, een soort van door Tjernobyl gemuteerde computermuis maar goed, het werkt.
Mijn aanvankelijke (flinke) teleurstelling na het openmaken van de doos is toch omgeslagen, het geluid, en daar gaat het om, is zonder meer goed, alhoewel mijn Marantz toch zeker niet verkeerd was.....nah, paps en mams ook weer blij
Norman mailt alleen nog terug over zijn plannen om met pensioen te gaan en geen concrete antwoorden over een nieuwe bestelling van mijn kant met het gebruik maken van de door hem aangeboden korting....beetje jammer
Leuk, een paar van die psychoacoustische tweaks 
Norman heeft zijn centen voor dit jaar wel weer binnen denk ik... Hij weet toch dat je hem weinig kunt maken, dus zal ie je wel aan het lijntje houden.
Norman heeft zijn centen voor dit jaar wel weer binnen denk ik... Hij weet toch dat je hem weinig kunt maken, dus zal ie je wel aan het lijntje houden.
Verwijderd
Jullie zijn allemaal aapjes
Waarom naar China gaan om duur nieuw spul te halen als je dezelfde kwaliteit ook in Europa kunt vinden voor weinig geld
Ik heb het over de oude klassiekers. Zelf draai ik met een Saba Telewatt VS-60, lichtjes gemodificeerd. 5x ECC808, 4x ECL82, 1x EZ81 rectifier. Allemaal Telefunkens en Duitse Philips buizen. Supergoeie uitgangstrafo's. En dat voor maar ~150E op marktplaats (ik heb zelf 35E betaald, mazzeltje).
Zo zijn er nog veel meer. Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is goedkoper, minder gedoe. Je moet hem wel even na laten kijken (of zelf doen, leer je nog eens wat), en er andere pluggen op laten zetten. Dan ben je voor ~250~300E klaar.
Niet dat die Chinese rommel slecht is hoor. Maar je betaalt je gewoon scheel aan verzendkosten en BTW, en als je een keertje iets anders wilt is de doorverkoopwaarde een stuk lager
Daarnaast moet je goeie buizen kopen, terwijl die in de oudjes vaak nog zitten.
Edit: Waar is m'n avatar nou?
Waarom naar China gaan om duur nieuw spul te halen als je dezelfde kwaliteit ook in Europa kunt vinden voor weinig geld
Ik heb het over de oude klassiekers. Zelf draai ik met een Saba Telewatt VS-60, lichtjes gemodificeerd. 5x ECC808, 4x ECL82, 1x EZ81 rectifier. Allemaal Telefunkens en Duitse Philips buizen. Supergoeie uitgangstrafo's. En dat voor maar ~150E op marktplaats (ik heb zelf 35E betaald, mazzeltje).
Zo zijn er nog veel meer. Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het is goedkoper, minder gedoe. Je moet hem wel even na laten kijken (of zelf doen, leer je nog eens wat), en er andere pluggen op laten zetten. Dan ben je voor ~250~300E klaar.
Niet dat die Chinese rommel slecht is hoor. Maar je betaalt je gewoon scheel aan verzendkosten en BTW, en als je een keertje iets anders wilt is de doorverkoopwaarde een stuk lager

Edit: Waar is m'n avatar nou?
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:14:
Niet dat die Chinese rommel slecht is hoor.
Verwijderd
Hopelijk komt vandaag of morgen (nog voor het lange weekend) mijn Dussun V6 injectiemotor binnen.
Verwijderd
Waar heb je hem besteld?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:16 ]
Verwijderd
Zo , mijn G&W is verkocht... Nu tijdelijk mijn Labtec electrostaten ( Slab techniek) computer speakers aangesloten, klinkt super! Alleen de sub kan wel iets minder soms.
En heb voor de gein zo een Class T amp besteld, Trends Ta-10 :
Weet niet of ik het moet geloven maar (6moons):
I first set up the TA-10 with the 94dB Loth-X BS-1 (the same speakers 6moons reader David Dye used with his Sonic Impact T-amp) and the Restek Radiant CD player as source. Although I'd been warned by Jeff's article that these T-amps could sound flabbergasting, I was still flabbergasted. By its effortless and relaxed layering and soundstage reproduction ability. By its purity and transparency. If you blindfolded me and told me that this amp cost $1,000, I'd dare not dispute you. No way. What's scarier yet is that this $100 amp sounds better (in terms of being adaptable to a wider variety of music from Wagner to Piazzolla) than the $10K+ single-ended triode pre and power amp combo I have once almost fallen for.
En dit is wel on-topic, want hij komt rechtstreek uit hong-kong voor 100 euro met verzendkosten.
En heb voor de gein zo een Class T amp besteld, Trends Ta-10 :
Weet niet of ik het moet geloven maar (6moons):
I first set up the TA-10 with the 94dB Loth-X BS-1 (the same speakers 6moons reader David Dye used with his Sonic Impact T-amp) and the Restek Radiant CD player as source. Although I'd been warned by Jeff's article that these T-amps could sound flabbergasting, I was still flabbergasted. By its effortless and relaxed layering and soundstage reproduction ability. By its purity and transparency. If you blindfolded me and told me that this amp cost $1,000, I'd dare not dispute you. No way. What's scarier yet is that this $100 amp sounds better (in terms of being adaptable to a wider variety of music from Wagner to Piazzolla) than the $10K+ single-ended triode pre and power amp combo I have once almost fallen for.
En dit is wel on-topic, want hij komt rechtstreek uit hong-kong voor 100 euro met verzendkosten.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 18:57 ]
Verwijderd
250
Die labtec's klinken heel 3d en snel, het loopt alleen een beetje dicht met drukke stukken.
EDIT:
Kan niet geloven hoe mooi het geluid is met acoustische muziek, zo snel en compleet! Aan de computer klinkt het allemaal een stuk minder dan met de squeezebox.
Die labtec's klinken heel 3d en snel, het loopt alleen een beetje dicht met drukke stukken.
EDIT:
Kan niet geloven hoe mooi het geluid is met acoustische muziek, zo snel en compleet! Aan de computer klinkt het allemaal een stuk minder dan met de squeezebox.
[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 20:06 ]
Ben benieuwd wat je van de T-amp vindt! Geinig dat je ze uit hongkong nog goedkoper kunt krijgen van rechtstreeks in M:
Wat vinden de experts van deze 'aanbieding': KLIK
Zal die vanzanten wel zijn van het htforum, die heeft zijn schuur volstaan met speakers. OK, 3 paar, misschien het wel een liefhebber en geen handelaar, maar ik vind het geen weggeefprijzen.KC_Kaas schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:44:
Wat vinden de experts van deze 'aanbieding': KLIK
Robert, bedoel je nou deze labtec edge 418?
Dit topic is gesloten.