Het Grote Ubuntu topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.894 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jmk schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:05:
got it! Ik wist dat er een manier moest zijn! Gelukkig heb ik nog niets gedaan.
Wat gebeurd er nu met mijn instellingen? Bijvoorbeeld die van Deluge(torrentclient)?
Waarschijnlijk moet ik straks wel even mijn xorg.conf terugzetten maar die heb ik met elke stap gebackupped! :)
Zolang je niet apt-get remove de --purge optie meegeeft zullen je configuratiebestanden behouden blijven.

@ hieronder

Ik schijn de neiging te hebben agressief over te komen, maar dat moet je je dan maar niets van aantrekken :D Er is niets moeilijk aan control-alt-F1 en een commando intypen lijkt mij trouwens :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jungian op 21-01-2007 19:13 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:39

Surkow

$µr|{0w

Jungian schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:52:
[...]

Dus je hebt een WM nodig om Gnome te installeren ? :+ Beetje bullshit natuurlijk. Als inloggen helemaal niet meer werkt kun je altijd nog switchen naar een tty, inloggen en daar
apt-get remove ubuntu-desktop && apt-get autoremove && apt-get install ubuntu-desktop
doen (als ubuntu-desktop als package goed inelkaar zit natuurlijk, anders gaat de vlieger niet op).
Dude...wat een aanvallende houding. >:)

Alsof iedereen die net met Ubuntu begint dit kan begrijpen. ;)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jurian@karlijn:~$ sudo apt-get remove ubuntu-desktop
Password:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Reading state information... Klaar
The following packages were automatically installed and are no longer required:
  ubuntu-desktop
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
De volgende pakketten zullen VERWIJDERD worden:
  ubuntu-desktop
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 1 verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
Er moeten 0B aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 45,1kB schijfruimte vrijkomen.
Wilt u doorgaan [J/n]? 
Zou je dus pas met apt-get autoremove alle shit die met ubuntu-desktop meekomt verwijderen? Het is iig het proberen waard.

@jmk: je instellingen blijven bewaard. Die van Deluge zitten in ~/.deluge, en die map verwijder je niet. Dus alle instellingen blijven bewaard. Wanneer je "apt-get remove --purge" doet, verwijder je de instellingen (vaak in /etc/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:44:
Zou je dus pas met apt-get autoremove alle shit die met ubuntu-desktop meekomt verwijderen? Het is iig het proberen waard.
Dat is wel het idee, aangezien een meta-package als ubuntu-desktop alleen maar bestaat om dependancies binnen te trekken. Als je dan deze package van je systeem afgooid, zou apt-get autoremove (dat orphaned dependancies wegtieft) al de packages van je pc af moeten gooien die binnengetrokken zijn met ubuntu-desktop.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

The following packages were automatically installed and are no longer required:
ubuntu-desktop
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
Doet me toch denken dat je effectief niets weg zal gooien.

Volgens mij gooi je alleen ubuntu-desktop weg, waar feitelijk niets inzit. Het is wel handig als een package beschadigd of kwijt is, dan (her)installeer je ubuntu-desktop en dan moet het er weer zijn.

Kan je niet op een of andere manier checken of de installatie van alle packages nog goed is? Dat lijkt me handiger als je systeem niet goed meer werkt..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Met apt-get check kun je toch dependencies controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

W3ird_N3rd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:29:
Doet me toch denken dat je effectief niets weg zal gooien.
Dat zou dus betekenen dat als je xubuntu-desktop, ubuntu-desktop en kubuntu-desktop installeert je altijd met dependancies van deze meta-packages blijft zitten _/-\o_ Lijkt me een zeer meesterlijke manier om je pc vol te baggeren met zooi die die absoluut niet nodig heeft (props voor Ubuntu als het echt zo werkt) :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jungian schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Dat zou dus betekenen dat als je xubuntu-desktop, ubuntu-desktop en kubuntu-desktop installeert je altijd met dependancies van deze meta-packages blijft zitten _/-\o_ Lijkt me een zeer meesterlijke manier om je pc vol te baggeren met zooi die die absoluut niet nodig heeft (props voor Ubuntu als het echt zo werkt) :D
Dat is precies de bedoeling van die meta packages. Als je niet alle packages niet wil, dan installeer je ze toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Olaf van der Spek schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:55:
Dat is precies de bedoeling van die meta packages. Als je niet alle packages niet wil, dan installeer je ze toch niet?
Als je van een meta-package en zijn dependancies af wilt komen niet. "Oei, ik vind KDE niet zo cool meer ! Weg met die meta-package en z'n dependancies".

Bij Gentoo komt de zwaarste variant van KDE van je machine afgooien neer op
emerge --unmerge kde-meta && emerge --depclean
Het is op z'n minst bizar te noemen als je met
apt-get remove --purge kubuntu-desktop && apt-get autoremove --purge
niet hetzelfde resultaat bereikt. Dan heeft iemand bij Ubuntu niet goed begrepen wat het nut is van meta-packages :+

@ hieronder
Je hebt natuurlijk apt-get <blaat> -s, waarbij de s staat voor simulate, dan kun je zien wat je allemaal gaat aanrichten op je pc, maar bij een grote meta-package wordt dit zwaar onoverzichtelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Jungian op 21-01-2007 21:35 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jungian schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Idd, erg klote. Ik heb laatste xubuntu-desktop erbij gegooid en na het verwijderen had ik nog xfce op de pc staan hoewel autoremove & deborphan mij vertellen dat er niets overbodig is.

Ook vind ik het nogal irritant dat je niet kan zien welke packages de meta-package installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dutchmega schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:22:
[...]

Idd, erg klote. Ik heb laatste xubuntu-desktop erbij gegooid en na het verwijderen had ik nog xfce op de pc staan hoewel autoremove & deborphan mij vertellen dat er niets overbodig is.

Ook vind ik het nogal irritant dat je niet kan zien welke packages de meta-package installeert.
Waarom kun je dat niet zien? Met rdepends ofzo moet dat toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-09 10:29
Theimon schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:35:
Probeer de Windows partitie pak m beet een 50MB op te schuiven, zodat je vooraan de harde schijf ruimte krijgt. Gebruik die ruimte om de /boot partitie op te zetten. Vaak is het zo dat het boot gedeelte (Windows dan wel Linux) binnen de eerste 1024 cylinders van de harde schijf moet staan. Anders wordt het niet opgepikt door het BIOS en kunnen er dus geen bestanden ingeladen worden.
Ze claimen dan wel dat LBA die truuk moet oplossen, maar in de praktijk valt dat vies tegen (spreek ff uit eigen ervaring hier).
Ik heb het nu zo geprobeerd, nog steeds is na herstarten nergens GRUB te bekennen. Windows XP start gewoon volautmatisch weer op.

Ik heb sterk de indruk dat GRUB gewoon niet geinstalleerd wordt, kan dat kloppen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:10

Theimon

Snapte!?

Je moet /boot wel de boot flag mee geven. Dat kan door middel van fdisk in een terminal. In Windows kan je een partitie manager daarvoor gebruiken. (of misschien ook van een cmd prompt maar dat weet ik zo snel niet).

Edit: afgelopen weekend wat vaags......mn systeem 's avonds verlaten, volledig draaiend. Kom ik 's ochtends terug, is ie vast gelopen in de screensaver. Geen reactie op keyboard en muis, geen tty mogelijk. Harde reset......wil die wel booten maar het scherm blijft zwart. Ook toen bleek het niet mogelijk om naar een tty te gaan. Dus opgestart in recovery mode, nVidia driver uninstalled en installed en toen deed ie het wel weer...... 8)7
Booten en inloggen, prima.....gingen alle update progs over de zeik. Aptitude, update-manager en synaptic allemaal op hun gat met een segfault, maar ook dat is opgelost (en hierbij misschien een tip voor anderen mocht hun hetzelfde overkomen):
Open een terminal en typ:
sudo rm /var/cache/apt/*.bin

[ Voor 63% gewijzigd door Theimon op 22-01-2007 06:39 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:18:
[...]

Ik heb het nu zo geprobeerd, nog steeds is na herstarten nergens GRUB te bekennen. Windows XP start gewoon volautmatisch weer op.

Ik heb sterk de indruk dat GRUB gewoon niet geinstalleerd wordt, kan dat kloppen?
Je kan proberen GRUB in de master boot record installeren. Dan kan, zover ik weet, de pc niet meer om GRUB heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hehe, ik heb eindelijk Feisty Fawn aan de praat gekregen.
Was nog zo makkelijk niet :P
Ik had na een aantal daily builds maar de officiele Herd 2 cd geïnstalleerd.
Ik start op en ik zie dat er updates zijn, een aantal updates "kan niet geinstalleerd worden", omdat ze voor een nieuwere versie zouden zijn (dag na Herd 2 8)7 ). Ik dus distributie upgrade doen via de GUI, maar die gaf een wazige error. Ik doe dus even gksudo "apt-get dist-upgrade" en dat werkte wel. Maar vervolgens verwijderde hij Gnome :P
Toen heb ik even twee weken gewacht om te zorgen dat Gnome weer terug in de repository zou zitten. Ik doe weer een nieuwe dist-upgrade en normale upgrade en ik had alle packages weer. Ik heb nu dus de laatste Ubuntu en het werkt goed! Afgezien van de "aan-de-praat-krijg" issues is het zelfs verrassend stabiel :)

[ Voor 4% gewijzigd door PhoenixT op 22-01-2007 20:15 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

PhoenixT schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:14:
Hehe, ik heb eindelijk Feisty Fawn aan de praat gekregen.
Was nog zo makkelijk niet :P
Ik had na een aantal daily builds maar de officiele Herd 2 cd geïnstalleerd.
Ik start op en ik zie dat er updates zijn, een aantal updates "kan niet geinstalleerd worden", omdat ze voor een nieuwere versie zouden zijn (dag na Herd 2 8)7 ). Ik dus distributie upgrade doen via de GUI, maar die gaf een wazige error. Ik doe dus even gksudo "apt-get dist-upgrade" en dat werkte wel. Maar vervolgens verwijderde hij Gnome :P
Toen heb ik even twee weken gewacht om te zorgen dat Gnome weer terug in de repository zou zitten. Ik doe weer een nieuwe dist-upgrade en normale upgrade en ik had alle packages weer. Ik heb nu dus de laatste Ubuntu en het werkt goed! Afgezien van de "aan-de-praat-krijg" issues is het zelfs verrassend stabiel :)
Ik kwam met de Herd 2 cd (desktop en alternate) helaas niet verder dan de landinstellingen (vage glitches met het beeld).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 11:58
Ik heb itt tot wat iedereen adviseert uiteraard Ubuntu (6.06) eerst geïnstalleerd en daarna pas Win XP (pro) Nou kan ik dus niet meer bij Ubuntu, maar ik kan ook nergens wat vinden over hoe je in de bootloader komt als je éérst Ubuntu hebt geïnstalleerd. Beiden staan overigens op dezelfde schijf, Ubuntu in de eerste en Windows in de 3e partitie. Iemand wellicht een howto?

Overigens kan ik de NTFS partitie waar XP op staat niet compleet verwijderen via de Ubuntu DVD, "er is een proces aan de gang" :?

[ Voor 15% gewijzigd door Autoreply op 23-01-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Autoreply schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:18:
Ik heb itt tot wat iedereen adviseert uiteraard Ubuntu (6.06) eerst geïnstalleerd en daarna pas Win XP (pro) Nou kan ik dus niet meer bij Ubuntu, maar ik kan ook nergens wat vinden over hoe je in de bootloader komt als je éérst Ubuntu hebt geïnstalleerd. Beiden staan overigens op dezelfde schijf, Ubuntu in de eerste en Windows in de 3e partitie. Iemand wellicht een howto?

Overigens kan ik de NTFS partitie waar XP op staat niet compleet verwijderen via de Ubuntu DVD, "er is een proces aan de gang" :?
https://help.ubuntu.com/c...ntuAfterInstallingWindows
[search=ubuntu windows grub]
[google=remove grub fdiskmbr]
En zo nog heel veel verder. Even verder kijken dan je neus lang is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je kunt opstarten met de Ubuntu DVD/CD, vervolgens Terminal opstarten 'sudo grub' intypen en daarna kun je volgens de [url=]HOWTO Restore Grub[/url] handleiding te werk gaan:
code:
1
2
3
4
 find /boot/grub/stage1
root('type hier de uitkomst van het vorige commando zonder aanhalingstekens')
setup(hd0)
exit

Nu is Grub weer geïnstalleerd. Nu nog even een reboot ertegenaan gooien en als het goed is krijg je weer Grub te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-01-2007 12:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Jaap-Jan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:34:
Je kunt opstarten met de Ubuntu DVD/CD, vervolgens Terminal opstarten 'sudo grub' intypen en daarna kun je volgens de [url=]HOWTO Restore Grub[/url] handleiding te werk gaan:
code:
1
2
3
4
 find /boot/grub/stage1
root('type hier de uitkomst van het vorige commando zonder aanhalingstekens')
setup(hd0)
exit

Nu is Grub weer geïnstalleerd. Nu nog even een reboot ertegenaan gooien en als het goed is krijg je weer Grub te zien.
Dat lukt, Grub staat er weer op. Ik kan echter alleen kiezen voor twee kernels en een safe boot plus een memorytest, hoe voer ik de partitie van XP in als keuzemogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Jungian schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:07:
[...]

Kaffeine (0.8.3) speelt het vloeiend af (inclusief geluid), maar kapt ermee na 5 seconden.
Mplayer (1.0_rc1-r1) en VLC (0.8.6-r1) maken er allebei een slideshow van (Mplayer iets minder dan VLC (VLC heeft ook nog last van tearing), maar het scheelt niet veel).

Kaffeine speelt het dus het beste / snelste / accuraatste af, maar die SEGFAULT na 5 seconden bij dit filmpje.
Kaffeine heb ik nog niet geprobeert. Tot mijn verbazing bakte mplayer er bij mij niks van. Misschien heb ik wat fout geinstalleerd. Ik heb net debian vervangen door Xubuntu op mijn laptopje (P3 800mhz). Ik gebruikte hem altijd om mijn gedownloade afleveringen te kijken. Draaide altijd keurig, maar toen ik Kubuntu geinstalleerd had en ik het nogmaals met gxine probeerde (weet niet meer wat de standaard player van Debian was) liep het voor geen meter. Vervolgens mPlayer opgehaald omdat ik in de veronderstelling was dat die het een stuk beter zou doen, maar ook deze was niet vooruit te branden. Ik heb meerdere drivers geprobeert, maar geen enkele werkte. Het was 'wordt niet ondersteund' of een slide show. Toen ik vervolgens VLC player installeerde draaide mijn films weer als een trein. Odm kijk ik dus alles met VLC en heb ik mplayer er alweer af gegooid.

(videokaart is een Trident Cyberblade)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 16-09 16:03
Autoreply schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:01:
[...]

Dat lukt, Grub staat er weer op. Ik kan echter alleen kiezen voor twee kernels en een safe boot plus een memorytest, hoe voer ik de partitie van XP in als keuzemogelijkheid?
Probeer eens [google=grub configuration] of [google=grub windows] of check de Grub documentatie. Met een beetje mazzel staat er btw al een windows bootoptie uitgecomment in de config file.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 23-01-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
Jesse schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:25:
[...]

(...)
Met een beetje mazzel staat er btw al een windows bootoptie uitgecomment in de config file.
Die staat er zeker weten in :). Gewoon commentaar weghalen, title aanpassen en dat was het dan :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Uiteindelijk heb ik het hiermee opgelost:

http://www.cyberciti.biz/...ws-vista-or-xp-dual-boot/

Heren, hartelijk dank voor de hulpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Hallo,
Ik wou gewoon even meedelen dat ik ook Ubuntu draai op men pc,
en dat ik aangenaam verrast ben van de dingen die ik allemaal tegelijk kan uitvoeren ..
Ik heb tot nu toe vrijwel veel klaargekregen als noob , bv wmv codecs,beryl,wine gebruiken,zulke kleine prullerijen . Het enige wat ik niet klaar krijg is netstorage als webdav, maar dit is een algemeen bekend probleem.Hoewel ik het bij Kubuntu heb uitgetest en daar werkt het als een pareltje.Maar ik blijf voorlopig bij Ubuntu,geen bepaalde reden...
In ieder geval ik wou dat ik dit eerder had leren kennen, tot nu toe heb ik alle progr wat ik nodig heb.

Het is toch de bedoeling dat gewone mensen gelijk mij Ubuntu draaien? niet ?
Ik doe wel een technische richting , maar niet in de ict richting.
Dus ik zal niet echt meedragen aan de linux community ofwel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

@stany

Het valt nog mee om te horen dat je bijvoorbeeld Beryl, wine en de codecs aan de praat hebt gekregen. Het is inderdaad de bedoeling dat alle mensen (maakt niet uit van welke richting) Ubuntu kunnen gebruiken.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jesse schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:25:
[...]

Probeer eens [google=grub configuration] of [google=grub windows] of check de Grub documentatie. Met een beetje mazzel staat er btw al een windows bootoptie uitgecomment in de config file.
Toch vind ik het vreemd dat dit allemaal blijkbaar niet meer automatisch gaat. Ubuntu 5.10 regelde het allemaal vanzelf (wel eerst XP installeren, daarna pas Ubuntu). Nu ik erover nadenk: 6.06 deed het ook, toen ik nog een IDE schijf had... Misschien komt het dus door SATA dat het installeren van GRUB in het MBR niet meer vanzelf gaat.

Na wat browsen over ubuntuforums zie ik dat dit een trend lijkt te zijn... Ben benieuw of er voor Feisty daar iets aan gedaan wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 24-01-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
stany schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:26:
Hallo,
[...]

Hoi stany, ik wou graag even meedelen dat ik weinig van je verhaal begrijp.

Denk je dat je iets terug moet geven aan de community wanneer je Ubuntu gebruikt? Dat is namelijk niet het geval, het staat je vrij om de software te gebruiken om ermee te doen wat je wil. Het zou vervolgens wel fijn zijn als je iets terugdoet. Maar dat hoeft niet per se programmeren te zijn; ik heb met enige regelmaat vertalingen gemaakt en verbeterd, wiki artikelen aangemaakt en aangepast en users hier en op ubuntuforums.org geholpen. En dat kan je misschien nu nog niet omdat je de kennis mist, over een tijdje is het meeste heel gemakkelijk en weet je veelgebruikte commando's en (menu)structuren uit je hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stany schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:26:
Hallo,
Ik wou gewoon even meedelen dat ik ook Ubuntu draai op men pc,
en dat ik aangenaam verrast ben van de dingen die ik allemaal tegelijk kan uitvoeren ..
Ik heb tot nu toe vrijwel veel klaargekregen als noob , bv wmv codecs,beryl,wine gebruiken,zulke kleine prullerijen . Het enige wat ik niet klaar krijg is netstorage als webdav, maar dit is een algemeen bekend probleem.Hoewel ik het bij Kubuntu heb uitgetest en daar werkt het als een pareltje.Maar ik blijf voorlopig bij Ubuntu,geen bepaalde reden...
In ieder geval ik wou dat ik dit eerder had leren kennen, tot nu toe heb ik alle progr wat ik nodig heb.

Natuurlijk wel *O*
Ubuntu Popularity Contest

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
Breepee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Toch vind ik het vreemd dat dit allemaal blijkbaar niet meer automatisch gaat. Ubuntu 5.10 regelde het allemaal vanzelf (wel eerst XP installeren, daarna pas Ubuntu). Nu ik erover nadenk: 6.06 deed het ook, toen ik nog een IDE schijf had... Misschien komt het dus door SATA dat het installeren van GRUB in het MBR niet meer vanzelf gaat.

Na wat browsen over ubuntuforums zie ik dat dit een trend lijkt te zijn... Ben benieuw of er voor Feisty daar iets aan gedaan wordt...
Hij had eerst Ubuntu geïnstalleerd en vervolgens Windows, Ubuntu vond dus geen Windows op de schijf, dus dan wordt er ook geen bootoptie geschreven :). Ook in 6.10 schrijft Ubuntu Windows gewoon bij als dat geinstalleerd is, ik vind het dus redelijk vaag dat je ontdekt dat er een trend gaande is . :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-01-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
@Mithras
Ja inderdaad dacht dat het voor mensen was die er zeker iets voor konden teruggeven.
Ja de kennis is zeker nog beperkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jaap-Jan schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:47:
[...]
Hij had eerst Ubuntu geïnstalleerd en vervolgens Windows, Ubuntu vond dus geen Windows op de schijf, dus dan wordt er ook geen bootoptie geschreven :). Ook in 6.10 schrijft Ubuntu Windows gewoon bij als dat geinstalleerd is, ik vind het dus redelijk vaag dat je ontdekt dat er een trend gaande is . :)
Omdat ik het zelf zo ook heb geprobeerd (lees een stukje naar boven), en zoek de ubuntufora zelf maar eens door op sata+windows+grub, dat werkt niet naar behoren ;)

Als je alles op IDE hebt staan gaat het goed, zodra SATA in 't spel komt, gaat grub vreemd doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 24-01-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Breepee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:52:
[...]

Omdat ik het zelf zo ook heb geprobeerd (lees een stukje naar boven), en zoek de ubuntufora zelf maar eens door op sata+windows+grub, dat werkt niet naar behoren ;)

Als je alles op IDE hebt staan gaat het goed, zodra SATA in 't spel komt, gaat grub vreemd doen.
Waarom werkt het bij mij dan wel? Maxtor DiamondMax 160GB + Seagate 300GB samen op Sata controller van NForce4. Mijn ide disks zijn een Lite-on dvd en Nec dvd-brander.

Misschien dat de combinatie ide+sata hardeschijven op bepaalde chipsets een verschil maken. Maar het principe sata moet geen probleem zijn hoor ;)
offtopic:
Het is dan wel zo dat de volgorde van installatie Windows -> Ubuntu is. Andersom gaat andere problemen leveren, maar daar gaat het hier toch niet om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Hmnou, om een of andere vage reden wil mn Ubuntu frikandel geen nvidia module meer laden (hoewel ie m wel laadt bij bootup, te zien in mn syslog). Zodra ie bij booten gdm wil/moet gaan laden gaat het scherm op zwart (wel actief) en gaan de muis en kb dood, zelfs het lampje van de numlock.
Ik begrijp niet hoe, dat is dan wel weer de pest. Ik heb namelijk nix veranderd aan mn systeem. Er zijn wel updates binnengekomen maar die hadden weinig met mn video van doen. Ondertussen heb ik al van alles geprobeerd, maar zodra ik in mn xorg.conf "nvidia" als driver aan geef en de xserver opnieuw start krijg ik bovengenoemd probleem.
Dus nu ff van alles ff backuppen en dan maar een reinstall. Gelukkig staat mn /home apart, dat scheelt weer wat configgen. Holadieej......... -O-

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:16:
Hmnou, om een of andere vage reden wil mn Ubuntu frikandel geen nvidia module meer laden (hoewel ie m wel laadt bij bootup, te zien in mn syslog). Zodra ie bij booten gdm wil/moet gaan laden gaat het scherm op zwart (wel actief) en gaan de muis en kb dood, zelfs het lampje van de numlock.
Ik begrijp niet hoe, dat is dan wel weer de pest. Ik heb namelijk nix veranderd aan mn systeem. Er zijn wel updates binnengekomen maar die hadden weinig met mn video van doen. Ondertussen heb ik al van alles geprobeerd, maar zodra ik in mn xorg.conf "nvidia" als driver aan geef en de xserver opnieuw start krijg ik bovengenoemd probleem.
Dus nu ff van alles ff backuppen en dan maar een reinstall. Gelukkig staat mn /home apart, dat scheelt weer wat configgen. Holadieej......... -O-
Het gaat dus alleen mis bij de closed source nvidia driver. Doe die dan alleen ff opnieuw :? Ik zou niet weten waarom je heel Ubuntu moet reinstallen als je NVidia driver is genuked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 11:15
Hier hetzelfde probleem, al heb ik het na wat klooien om hogere resoluties met berryl stabiel te krijgen (niet dus...). Als ik nu de NVIDIA-Linux-x86-1.0-9746-pkg1.run opnieuw probeer kan ie geen nvidia-kernel vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door Savantas op 24-01-2007 19:54 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

mithras schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:50:
[...]
Het gaat dus alleen mis bij de closed source nvidia driver. Doe die dan alleen ff opnieuw :? Ik zou niet weten waarom je heel Ubuntu moet reinstallen als je NVidia driver is genuked...
Niet alleen met de closed source, ook de repo versie geeft het zelfde probleem (was ik idd vergeten te vermelden). Verschillende driver versies geprobeerd, ook op verschillende kernels. Het mocht niet baten. Nu is een reinstall vrij vlot gedaan, zeker omdat de /home apart staat, dus echt een groot probleem is het niet.
Het is gewoon raar dat ik niet kan pinpointen wat het probleem is. Geen enkel log geeft een fout aan. Toch is het van de een op de andere dag ergens mis gelopen. Nu wil ik ff van voor af aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:00:
[...]

Niet alleen met de closed source, ook de repo versie geeft het zelfde probleem (was ik idd vergeten te vermelden). Verschillende driver versies geprobeerd, ook op verschillende kernels. Het mocht niet baten. Nu is een reinstall vrij vlot gedaan, zeker omdat de /home apart staat, dus echt een groot probleem is het niet.
Het is gewoon raar dat ik niet kan pinpointen wat het probleem is. Geen enkel log geeft een fout aan. Toch is het van de een op de andere dag ergens mis gelopen. Nu wil ik ff van voor af aan beginnen.
Had je geen dpkg-reconfigure xserver-xorg oid kunnen doen? Dan worden als het goed is je instellingen gereset.

Ook had je dit kunnen proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Surkow op 24-01-2007 20:57 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Je wil niet weten hoe vaak ik dat heb gedaan :| Wat ik al zeg, dat ging prima totdat ik "nvidia" aangaf. De boel starten resulteerde in het zwarte scherm en de enige manier om eruit te komen was de ouderwetse reset knop op mn pc. Ondertussen liep ik te schuimbekken van de Google en de Wiki dus de keus was toen gemaakt.
Ondertussen loop ik dit al weer te tikken vanaf de nieuwe install, dus dat gaat lekker vlot. Zometeen na alle updates gaat de nVidia repo driver erop, kijken hoe het zootje dan wil gaan draaien. Ik ga uit van een positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:00:
[...]

Niet alleen met de closed source, ook de repo versie geeft het zelfde probleem (was ik idd vergeten te vermelden).
De nvidia-glx is de closed-source driver. Alleen heb je niet de nieuwste (de 9746), maar een oudere. Standaard zit (in X?) al de open source driver die je met "nv" activeert (en dus standaard gebruikt wordt).
Gek dat het zo loopt. Bij mij komt het ook wel eens voor, maar het opnieuw runnen van de laatste driver binary installer is dan al voldoende...
Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:59:
Je wil niet weten hoe vaak ik dat heb gedaan :| Wat ik al zeg, dat ging prima totdat ik "nvidia" aangaf. De boel starten resulteerde in het zwarte scherm en de enige manier om eruit te komen was de ouderwetse reset knop op mn pc. Ondertussen liep ik te schuimbekken van de Google en de Wiki dus de keus was toen gemaakt.
Ondertussen loop ik dit al weer te tikken vanaf de nieuwe install, dus dat gaat lekker vlot. Zometeen na alle updates gaat de nVidia repo driver erop, kijken hoe het zootje dan wil gaan draaien. Ik ga uit van een positief resultaat.
Je hebt dus al een reinstall gedaan, maar je hebt niet per se een repo nodig: als de driver werkt (de laatste is hier te vinden), hoef je toch niet elke keer te updaten? De nieuwe drivers hebben (na de grote veranderingen naar de 8xxx en 9xxx serie) niet veel nieuws; hooguit ondersteuning voor Geforce 8xxx kaarten. Elke keer up to date zijn met een nVidia driver hoeft echt niet :)

[ Voor 48% gewijzigd door mithras op 24-01-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Laatst had ik ook m'n NVidia driver genuked. Hoewel ik dit altijd heb kunnen repareren ben ik de mist in gegaan nadat ik de laaste kernel installeerde (2.6.20 oid). Toen kreeg ik de driver met geen mogelijkheid aan de praat (helaas herinstall nodig). Ik kijk uit naar een (nog niet bestaande?) terugval in Feisty naar de standaard driver wanneer je je xorg nuked.

[ Voor 18% gewijzigd door Surkow op 24-01-2007 21:09 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mithras schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Waarom werkt het bij mij dan wel? Maxtor DiamondMax 160GB + Seagate 300GB samen op Sata controller van NForce4. Mijn ide disks zijn een Lite-on dvd en Nec dvd-brander.

Misschien dat de combinatie ide+sata hardeschijven op bepaalde chipsets een verschil maken. Maar het principe sata moet geen probleem zijn hoor ;)
offtopic:
Het is dan wel zo dat de volgorde van installatie Windows -> Ubuntu is. Andersom gaat andere problemen leveren, maar daar gaat het hier toch niet om?
Eerst Windows, dan Ubuntu, lijkt me idd de gezonde volgorde ;) Maar misschien kan het ook zijn dat ik deze steeds op dezelfde schijf zet. Iets wat met een IDE schijf wel goed ging. Overigens heb ik een Intel chipset (6300ESB zuidbrug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:54
Breepee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:08:
[...]

Eerst Windows, dan Ubuntu, lijkt me idd de gezonde volgorde ;) Maar misschien kan het ook zijn dat ik deze steeds op dezelfde schijf zet. Iets wat met een IDE schijf wel goed ging. Overigens heb ik een Intel chipset (6300ESB zuidbrug).
Bij mij ging het ook niet van de eerste keer goed met de combinatie eide + sate + grub, uiteindelijk bleek het bios de schuldige te zijn.
Situatie :
(meerdere partities op elke schijf)
SATA1: windows + data
SATA2: data
EIDE1: ubuntu + data
EIDE2: data

Na Ubuntu te hebben geïnstalleerd, startte ik opnieuw op en verscheen grub niet in beeld, maar boot direct naar windows. Nochtans grub was volgens de installer geïnstalleerd. In windows via ext2/3 driver grub config file nagekeken en die bleek in orde te zijn. Grub was geïnstalleerd op EIDE1. Uiteindelijk bleek het een optie in het bios te zijn, ik kon daar namelijk opgeven van welke schijf moet geboot worden, dit stond ingesteld op SATA1, grub kreeg dus nooit de kans om op te starten. Na deze optie in het bios te veranderen naar EIDE1, kwam grub tevoorschijn en kon ik naar windows en ubuntu booten.

Misschien moet je dus ook maar eens je bios nakijken.

[ Voor 0% gewijzigd door mandroid op 24-01-2007 21:18 . Reden: pruts pruts pruts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik wilde dus het hele zwikje op 1 schijf SATA schijf zetten, 1 partitie voor Windows en 2 voor Ubuntu (root en swap). Dus aan de juiste schijf stond al ingesteld (en ik had idd precies hetzelfde als jij, Windows startte gewoon op). Een extra /boot partitie aan het begin van de schijf mocht ook geen verschil maken: Windows startte eerst op.

Uiteraard een bootvlaggetje meegegeven ;) Punt is, is dat het op IDE schijven allemaal automagischgaat (althans, bij mij ;)). Heb vroegah nooit een poot uit hoeven steken, grub deed alles vanzelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Brent op 24-01-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@ Mithras:
Mja ok, ik haalde even wat termen door elkaar. Het geval is, de repo (v8776) als de nieuwste (v9746) vanaf de nVidia website als via het Envy scriptje mochten niet baten. Uninstalls, reinstalls, dpkg-reconfigure etc.......ik heb er al zoveel tijd ingestoken dat ik al wel 80 fresh installs had kunnen doen. ;)
Nu werkt het zaakje weer in ieder geval, dat was het doel.

@Breepee:
Had je die aparte /boot nu ook al een bootflag meegegeven? Dat was destijds bij mij namelijk het probleem. Nadien in Grub ook ff savedefault bij de Windows entry, anders moet je iedere keer als je je systeem boot eerst in Windows aangeven dat de /boot moet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met ubuntu en dual processor moederborden? Is dat wat, heeft het zin, geeft het problemen?

Gaat om een 2x PIII systeem met 786MB geheugen. Ligt hier te verstoffen en lijkt me aardig voor de spielerij. Ding krijgt als taken: star-office draaien en chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:56:
Iemand ervaringen met ubuntu en dual processor moederborden? Is dat wat, heeft het zin, geeft het problemen?

Gaat om een 2x PIII systeem met 786MB geheugen. Ligt hier te verstoffen en lijkt me aardig voor de spielerij. Ding krijgt als taken: star-office draaien en chatten.
Dual processor word prima ondersteund door ubuntu. Heel veel mensen hebben tegenwoordig dual-cores, dit is gewoon het zelfde. Verder zou ik openoffice ipv staroffice draaien. Die staat standaard geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:56:

Mijn dual Xeon werkt prima in Ubuntu. Wel mote je even de 686 kernel installeren (met Synaptic), die heeft SMP aanstaan itt tot de standaard kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Bleh, al uitgezocht.
Oke, hoe zet ik power management standaard aan op mijn ndiswrapper's broadcom kaart ipv steeds sudo iwconfig wlan0 power on?

[ Voor 85% gewijzigd door Dutchmega op 25-01-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:29

MBV

kijk eens in /etc/default/acpi, da's toch niet zo moeilijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

Weet niet of het hier alleen desktops betreft maar wilde toch ff een melding maken van me nieuwe servertje.

Heb de afgelopen 5 jaar me eigen servertje redelijk mishandeld met verschillende OSsen (van debian naar gentoo stage1 naar gentoo stage3 naar Windows 2003) en ben nu eindelijk weer eens bij de roots van Linux terecht gekomen.
Me oude windows2003 bak was verworden tot een instabiel krakkemikkig ding (kwam voornamelijk doordat het beest gehacked bleek te zijn wat ik niet door heb gehad, leuk zo'n thuisserver die spamzombie wordt >_<). Dat gecombineerd met dat ik Windows spuugzat was (chronisch gebrek aan vrijheid in mijn ogen als server).
Dus bak leeggemikt en een Ubuntu-server cdtje gezocht en installeren maar. Installatie was intuitief en lekker simpel; beetje zoals de Debian-installatie van 4 jaar geleden maar dan (uiteraard) sterk versimpeld en verbeterd. Had in een uurtje de hele bak geinstalleerd en twee uurtjes later had ik de mail/ftp/www/dns al draaien. Ff iptables configgen en voila; nog binnen 2 uur was mijn bak van windhoos2003 geconverteerd tot uberubuntu-linux :P

Heel erg goed bij Ubuntu behalve de distro en de package-repositories is de community overigens :) Bij Gentoo was deze ook al zo goed, bij Debian beduidend minder; indien er problemen zijn is het een kwestie van ff de fora afstruinen en je vindt vaak wel een oplossing of in ieder geval een nudge in de goede richting. En als je niets vindt dan is een korte post met vraag vaak wel de oplossing.

Tot nu toe nog geen spijt van gehad in ieder geval! :) Geniet in ieder geval weer van de controle en vrijheid welke je in een linux-systeem hebt ten opzichte van een Windows-server. Als er nu iets kapot gaat kan je iig met behulp van je logs en tools terugzoeken wat er kapot gaat, wanneer het kapot gaat en waar het aan ligt. Bij Windows is het al gauw "kapot; bel fabrikant".
Voor mij geen windows-servers meer in ieder geval: Linux-servers zijn de bom :P

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:29

MBV

Ik ben blij dat ik het systeembeheer op mijn werk niet doe, heb net gehoord dat we in april op ASP .NET draaien voor de website... :X

De reden waarom (ander ERP waar al websitemodule in zit) is wel logisch, en dat de huidige PHP/MySQL website een beetje rammelt was ook al wel duidelijk, maar maak dan een nieuwe in PHP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

MBV schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:13:
Ik ben blij dat ik het systeembeheer op mijn werk niet doe, heb net gehoord dat we in april op ASP .NET draaien voor de website... :X

De reden waarom (ander ERP waar al websitemodule in zit) is wel logisch, en dat de huidige PHP/MySQL website een beetje rammelt was ook al wel duidelijk, maar maak dan een nieuwe in PHP :P
hoewel ongebruikelijk, werkt asp.net in de meeste gevallen prima op linux/apache/mono, dus de switch van taal betekent niet meteen dat je al je flexibiliteit voor de toekomst ook opgeeft.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

Bravo

Second Best

Ik werk nu al een tijdje onder Ubuntu 6.10 en ik krijg het er steeds meer naar mijn zin. Nu heb ik onlangs een tweede beeldscherm toegevoegd en deze na veel problemen ook werkend gekregen op mijn X600. De manier om het werkend te krijgen was twee X-servers, voor elk scherm een (zeg ik dat zo goed :? )

Maar nu toch nog een onhandigheidje waar ik niet uit kan komen
Als ik OpenOffice opstart met een document, maar daarnaast op mijn andere beeldscherm ook OpenOffice wil draaien wordt het tweede OpenOffice scherm gewoon ook op de 1e beeldscherm opgestart (maakt niet uit in welk scherm ik het opstart). Nu is dit niet echt handig met vergelijken e.d. en ik kan het tweede venster ook niet naar mn andere slepen.

Dan nu de kernvraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat een applicatie in een bepaald scherm opstart en niet op het scherm waar het reeds is opgestart?

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

SilenCiTt schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:36:
Ik werk nu al een tijdje onder Ubuntu 6.10 en ik krijg het er steeds meer naar mijn zin. Nu heb ik onlangs een tweede beeldscherm toegevoegd en deze na veel problemen ook werkend gekregen op mijn X600. De manier om het werkend te krijgen was twee X-servers, voor elk scherm een (zeg ik dat zo goed :? )

Maar nu toch nog een onhandigheidje waar ik niet uit kan komen
Als ik OpenOffice opstart met een document, maar daarnaast op mijn andere beeldscherm ook OpenOffice wil draaien wordt het tweede OpenOffice scherm gewoon ook op de 1e beeldscherm opgestart (maakt niet uit in welk scherm ik het opstart). Nu is dit niet echt handig met vergelijken e.d. en ik kan het tweede venster ook niet naar mn andere slepen.

Dan nu de kernvraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat een applicatie in een bepaald scherm opstart en niet op het scherm waar het reeds is opgestart?
Ik kan niet veel info geven over dit soort dingen (ik gebruik Twinview voor NVidia). Maar heb je al eens
Xinerama geprobeerd?

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Surkow schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:27:
[...]

Ik kan niet veel info geven over dit soort dingen (ik gebruik Twinview voor NVidia). Maar heb je al eens
Xinerama geprobeerd?
Bedankt voor de link heeft me veel informatie gegeven, met name dit stukje was erg verhelderend
Unfortunately, the independence of each screen (which you get when not using Xinerama) has a noteworthy usability problem: There is no way to move windows between the different screens. A few applications and libraries provide an equivalent behaviour: they can remove their own windows from one screen, and recreate them on the other screen. However, only a few applications can do this, and it's usually difficult to use.
Xinerama is voor mij geen optie omdat VLC niet meer op fullscreen kan op een scherm, maar dan de maximale hoogte neemt en dan ook de bijbehorende breedte, gevolg, halve film op andere beeldscherm met zwart blok.
edit:
Het kan dus wel wat ik wil (is me in het verleden ook wel gelukt met OOffice), maar het is dus erg lastig. Ook kwam ik de regel DISPLAY=:0 of DISPLAY=:1 tegen, maar deze hebben helaas bij mij geen effect. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bravo op 25-01-2007 23:49 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Surkow schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:27:
[...]

Xinerama geprobeerd?
MergedFB (ati-driver) of BigDesktop (fglrx-driver) steken een stukker beter inelkaar. Xinerama geeft duivels slechte performance in vergelijking met deze twee. Even goed instellen en je kunt vergroten / verkleinen en verslepen wat je wil (Google is your friend).

Twee X-sessies maken is trouwens zo 1996 :+

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 25-01-2007 23:50 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Hier is nog meer info te vinden. Het blijkt dat er nog talloze oplossingen zijn (zoals Jungian al zei).

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Breepee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:00:
[...]

Mijn dual Xeon werkt prima in Ubuntu. Wel mote je even de 686 kernel installeren (met Synaptic), die heeft SMP aanstaan itt tot de standaard kernel.
De generic kernel in Edgy Eft ondersteund standaard dual-processor. In dapper drake moet je idd een anderen kernel installeren. Een 686 kernel ondersteund niet per definitie dual-processor. Je moet er voor zorgen dat er "SMP" staat bij je nieuwe kernel. Verder zou ik het gewoon bij de generic kernel houden. Je moet naast je kernel ook de kernel headers ed installeren. Gewoon lekker standaard houden, werkt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Surkow schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:55:
Hier is nog meer info te vinden. Het blijkt dat er nog talloze oplossingen zijn (zoals Jungian al zei).
Hardstikke bedankt voor de hulp, het werkt nu bijna zoals het zou moeten (2e beelscherm trekt 1280x1024 alleen op 60 Hz). Het duurde ff maar dan heb je ook wat (moet je maar niet jezelf als user verwijderen :X )

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 17-09 19:42

Ryceck

Constants and Variables

E-jey schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:59:
[...]

De generic kernel in Edgy Eft ondersteund standaard dual-processor. In dapper drake moet je idd een anderen kernel installeren. Een 686 kernel ondersteund niet per definitie dual-processor. Je moet er voor zorgen dat er "SMP" staat bij je nieuwe kernel. Verder zou ik het gewoon bij de generic kernel houden. Je moet naast je kernel ook de kernel headers ed installeren. Gewoon lekker standaard houden, werkt alles goed :)
Ff een vraagje over de kernels dan he :)

Vanuit Gentoo ben ik altijd gewend geweest om mijn eigen kernels te compilen met alles erop en eraan (tis wat werk maar wel gaaf als het lukt).
Nu heb ik bij mijn Ubuntu 6.10 install een standaard i386-kernel meegekregen (2.6.17 geloof ik). Heeft het veel nut om nu mijn eigen kernel nog eens te compilen (op i686) en alle nutteloze zut waarvan ik weet dat ik er niets aan heb eruit te slopen? Afgezien van het feit dat het leerzaam is vraag ik me een beetje af hoeveel performancewinst daar mee te behalen is. :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Sowieso is het wel verstandig een 686 kernel te draaien (in Ubuntu Edgy heb je nu alleen nog maar de keuze tussen 386 en generic, welke de 686, k7 en k8 vertegenwoordigt). Daarnaast heb je een grote winst door de 2.6.19 (of zelfs de 2.6.20 RC) te draaien: alleen al het opstarten wordt er heel veel korter van. Ubuntu is heel mooi, maar de standaard kernel is nog wel wat bloated met veel ingebouwde shit en losse modules die je helemaal niet nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
E-jey schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:59:
[...]

Wat is zei gold voor Dapper, met die versie zijn alle SMP-versies eruit gekieperd omdat alle kernels, behalve de standaard, SMP enabled zijn. Ik neem niet aan dat voor Edgy dat is veranderd? En alle kernels uit de repos werken goed hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 26-01-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:46:
[...]

Zoals ik al zei: nvidia-settings

[afbeelding]

Het is een beetje onoverzichtelijk, en niemand kent het, maar het wordt standaard met het nvidia-glx-package meegeleverd.
sorry dat ik zo'n oud bericht quote maar hoe kom je aan dat stukje software want lijkt me namelijk heel handig om mijn resolutie hier mee te vranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:47:
[...]

sorry dat ik zo'n oud bericht quote maar hoe kom je aan dat stukje software want lijkt me namelijk heel handig om mijn resolutie hier mee te vranderen
Apt-cache search al eens geprobeerd?
jurian@karlijn:~$ apt-cache depends nvidia-glx | grep settings
  Conflicteert met: nvidia-settings
jurian@karlijn:~$ apt-cache search nvidia-settings
nvidia-settings - Tool of configuring the NVIDIA graphics driver
jurian@karlijn:~$ 
Vreemd, maar komt tegenwoordig geloof ik wel standaard met de nvidia-glx driver mee, hoewel apt-cache op het eerste oog wat anders lijkt te zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door mithras op 27-01-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

mithras schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:58:
[...]

Apt-cache search al eens geprobeerd?
jurian@karlijn:~$ apt-cache depends nvidia-glx | grep settings
jurian@karlijn:~$ apt-cache search nvidia-settings
Vreemd, maar komt tegenwoordig geloof ik wel standaard met de nvidia-glx driver mee, hoewel apt-cache op het eerste oog wat anders lijkt te zeggen.
Klinkt anders logisch in mijn oren? nvidia-settings conflicteert met nvidia-glx, omdat nvidia-settings al onderdeel is van nvidia-glx. Of denk ik nu verkeerd? :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die codes uitgevoerd maar wat nu dan?

tijmen@tijmen-desktop:~$ apt-cache depends nvidia-glx | grep settings

tijmen@tijmen-desktop:~$ Conflicteert met: nvidia-settings
bash: Conflicteert: command not found
tijmen@tijmen-desktop:~$ apt-cache search nvidia-settings
tijmen@tijmen-desktop:~$

ps. ik ben nog heel erg nieuw met linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb gisteren een nieuwe schijf van 500GB erbij gezet. Dit wordt een archiefschijf. Ik wilde hem met ext3 formatteren, waarbij ik de gereserveerde ruimte voor de superuser (welke standaard op 5% staat) op 0% zetten. Ik formatteerde met het volgende commando

mkfs.ext3 -m0 /dev/sdb1

Ging allemaal prima, maar toch zegt gparted direct na formatteren dat er al 7.44GB in gebruik is, terwijl er nog niks op staat. Ook gewoon geprobeerd te formatteren als ext3, zelfde resultaat. Vervolgens met tune2fs de gereserveerde ruimte op 0% gezet, verander niks. Formatteren als ext2 gaf ook exact hetzelfde:7.44GB in gebruik.

Als ik formatteer als FAT32 is er slechts 200MB in gebruik. Ik heb dus het vermoeden dat er wel wat erg veel inodes geschreven worden ofzo. Iemand een idee hoe ik die 7.44GB terugkrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 01:57:
[...]

Klinkt anders logisch in mijn oren? nvidia-settings conflicteert met nvidia-glx, omdat nvidia-settings al onderdeel is van nvidia-glx. Of denk ik nu verkeerd? :)
De gebruikelijke manier is dat nvidia-glx dan nvidia-settings meeneemt als dependency: dan is je software namelijk lekker modulair (handig met updaten etc etc). Het conflict zegt dus dat nvidia-settings wordt verwijderd wanneer je nvidia-glx installeert. Imho is het dus wel vreemd omdat je zou verwachten dat het juist meegenomen wordt :)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:57:
ik heb die codes uitgevoerd maar wat nu dan?

tijmen@tijmen-desktop:~$ apt-cache depends nvidia-glx | grep settings

tijmen@tijmen-desktop:~$ Conflicteert met: nvidia-settings
bash: Conflicteert: command not found
tijmen@tijmen-desktop:~$ apt-cache search nvidia-settings
tijmen@tijmen-desktop:~$

ps. ik ben nog heel erg nieuw met linux.
FAQ Non-Windows Operating Systems #installeren. Verder is wiki.ubuntu.com je grote vriend: https://wiki.ubuntu.com/InstallingSoftware. Mind de topic warning, eerst lezen voordat je dingen vraagt (ook al ben je zo nieuw, nofi).
Breepee schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:58:
Ik heb gisteren een nieuwe schijf van 500GB erbij gezet. Dit wordt een archiefschijf. Ik wilde hem met ext3 formatteren, waarbij ik de gereserveerde ruimte voor de superuser (welke standaard op 5% staat) op 0% zetten. Ik formatteerde met het volgende commando

mkfs.ext3 -m0 /dev/sdb1

Ging allemaal prima, maar toch zegt gparted direct na formatteren dat er al 7.44GB in gebruik is, terwijl er nog niks op staat. Ook gewoon geprobeerd te formatteren als ext3, zelfde resultaat. Vervolgens met tune2fs de gereserveerde ruimte op 0% gezet, verander niks. Formatteren als ext2 gaf ook exact hetzelfde:7.44GB in gebruik.

Als ik formatteer als FAT32 is er slechts 200MB in gebruik. Ik heb dus het vermoeden dat er wel wat erg veel inodes geschreven worden ofzo. Iemand een idee hoe ik die 7.44GB terugkrijg?
Is het een typo of heb je het zo geschreven, er moet namelijk een spatie tussen je flag en de waarde:
mkfs.ext3 -m 0 /dev/sdb1

Als je altijd zo te werk gaat, de "syntax" is eigenlijk zo (voorbeeld):
df -B M
df --block-size=M

Dus voor de afkorting: één streepje, één letter, spatie & waarde
Voor de lange versie: twee streepjes, = teken & waarde (dus zonder spatie).

[ Voor 31% gewijzigd door mithras op 27-01-2007 10:15 . Reden: Quote Breepee + verhaaltje toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mithras schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:04:
Is het een typo of heb je het zo geschreven, er moet namelijk een spatie tussen je flag en de waarde:
mkfs.ext3 -m 0 /dev/sdb1
Moet niet in dit geval, geeft hetzelfde resultaat.

Iemand du een idee waar die 7.44GB bleef? 't Is een grote schijf, maar ruim 7GB wil ik toch graag behouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 16-09 16:03
Ryceck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:05:
*knip*
Dus bak leeggemikt en een Ubuntu-server cdtje gezocht en installeren maar. Installatie was intuitief en lekker simpel; beetje zoals de Debian-installatie van 4 jaar geleden maar dan (uiteraard) sterk versimpeld en verbeterd.
*knip*
Sja, ze gebruiken dan ook praktisch de huidige debian installer. ;) (Waarin je zelf de keuze hebt hoe diepgaand je keuzes wilt maken d.m.v een gewone (erg simpele) of expert mode.)

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 27-01-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Breepee schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:58:

mkfs.ext3 -m0 /dev/sdb1

Volgens mij had ik daar ook last van met een 250GB HD. Het interesseerde me verder weinig en ik heb de schijf gewoon in gebruik genomen.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Surkow schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:51:
[...]

Volgens mij had ik daar ook last van met een 250GB HD. Het interesseerde me verder weinig en ik heb de schijf gewoon in gebruik genomen.
Mij interesseert het wel ;)

Update: mijn vermoedn lijkt te kloppen: het zit hem in de allocatie van inodes. Als ik -T largefile4 meegeef, is er nog maar 174MB afgesnoept. -T largefile pikt 220MB af, dus die laatste ga ik in gebruik nemen. Er komen vooral FLAC op welke weliswaar grote zijn dan 4MB, maar ook wat MP3's, die af en toe kleiner zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Brent op 27-01-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:16:
-O-

Heb ik mn Dapper geinstalleerd......geen andere progs geinstalleerd....ga ik naar Synaptic, check of mn restricted modules installed zijn, alles OK. Installeer nvidia-glx, pas mn xorg.conf aan.....reboot.......zelfde als probleem als in de quote!!!! }:| Ik begrijp er geen zak van!!! Mn Xorg.log laat ook geen enkele fout zien, hij laad alles in volgens het boekje.
Verander ik de driver naar nv of zelfs vesa dan laadt het systeem gewoon gdm en kan ik verder aan de slag, maar met nvidia in mn xorg.conf slaat het scherm op zwart etc.
I'm lost...en niet zo'n beetje ook niet. Alle zoektochten leiden nergens heen, maar ik wil mn glx wel aan de gang krijgen zo ondertussen.
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Theimon schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:33:
[...]

-O-

Heb ik mn Dapper geinstalleerd......geen andere progs geinstalleerd....ga ik naar Synaptic, check of mn restricted modules installed zijn, alles OK. Installeer nvidia-glx, pas mn xorg.conf aan.....reboot.......zelfde als probleem als in de quote!!!! }:| Ik begrijp er geen zak van!!! Mn Xorg.log laat ook geen enkele fout zien, hij laad alles in volgens het boekje.
Verander ik de driver naar nv of zelfs vesa dan laadt het systeem gewoon gdm en kan ik verder aan de slag, maar met nvidia in mn xorg.conf slaat het scherm op zwart etc.
I'm lost...en niet zo'n beetje ook niet. Alle zoektochten leiden nergens heen, maar ik wil mn glx wel aan de gang krijgen zo ondertussen.
:N
jurian@karlijn:~$ apt-cache show nvidia-glx
Package: nvidia-glx
[heleboel geblaat]
Description: NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org driver
 These XFree86 4.x/X.Org binary drivers provide optimized hardware acceleration
 of OpenGL applications via a direct-rendering X Server and support the newer
 GeForce, nForce and Quadro families of NVIDIA chipsets.  AGP, TV-out and
 flat panel displays are also supported.
 .
 If you have a TNT, TNT2, or older GeForce, you may need the nvidia-glx-legacy
 package instead of this one.
 .
 To enable the driver, run "sudo nvidia-glx-config enable".
Bugs: mailto:ubuntu-users@lists.ubuntu.com
Origin: Ubuntu

Oftewel: To enable the driver, run "sudo nvidia-glx-config enable": heb je dat gedaan? En wat geeft de 9746 driver van nvidia.com als resultaat? Ik had je post eerder al gelezen, dus weet niet je al hebt geprobeerd.
Theimon schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:07:
@ Mithras:
Mja ok, ik haalde even wat termen door elkaar. Het geval is, de repo (v8776) als de nieuwste (v9746) vanaf de nVidia website als via het Envy scriptje mochten niet baten. Uninstalls, reinstalls, dpkg-reconfigure etc.......ik heb er al zoveel tijd ingestoken dat ik al wel 80 fresh installs had kunnen doen. ;)
Nu werkt het zaakje weer in ieder geval, dat was het doel.
Op zich moet je namelijk met gemak de 9746 kunnen installeren. Is een kwestie van met sudo de binary runnen en klaar (mits je de kernel headers hebt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mithras:

uiteraard ook sudo nvidia-glx-config enable gedaan (is in feite hetzelfde als zelf "nvidia" als driver aangeven in xorg-conf, ik heb beide geprobeerd.
De 9746 geeft dezelfde fout als de repo (8776 ff uit mn hoofd). Ook die volgens het boekje geinstalleerd. Dat die ook fout gaat laat mij met nog meer verontwaardiging achter. Ook omdat ik geen aparte progs of services heb draaien en omdat het eerst op mn Dapper install feilloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Maar wat is die foutmelding dan? Sowieso roept die wizard eerst dat er geen kernel modules aanwezig zijn voor nvidia en dat die mogelijk gedownload kunnen worden. Dat is niet het geval, dus moet je nee zeggen. Dan bakt hij zelf de eigen module en installeert die.
Wat ik me zo nog kan bedenken is dat je (de laatste) gcc en make mist, dus die even updaten of installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Er is geen melding, het scherm gaat zwart en de muis en kb worden inactief. na een hard reset wordt er ook niks vermeld in logs van wat er misschien fout gegaan zou kunnen zijn. Dus voorlopig tast ik in het duister.
Voor de lol, mn xorg.conf (zoals ie hoort te zijn):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
# nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder3)  Fri Dec 15 10:12:14 PST 2006

# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page.
# (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "ServerLayout"
    Identifier     "Default Layout"
    Screen         "Default Screen" 0 0
    InputDevice    "Generic Keyboard"
    InputDevice    "Configured Mouse"
EndSection

Section "Files"

# path to defoma fonts
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/misc"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/cyrillic"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/Type1"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/100dpi"
    FontPath        "/usr/share/X11/fonts/75dpi"
    FontPath        "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection

Section "Module"
    Load           "bitmap"
    Load           "dbe"
    Load           "ddc"
    Load           "extmod"
    Load           "freetype"
    Load           "glx"
    Load           "int10"
    Load           "type1"
    Load           "vbe"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier     "Generic Keyboard"
    Driver         "kbd"
    Option         "CoreKeyboard"
    Option         "XkbRules" "xorg"
    Option         "XkbModel" "pc104"
    Option         "XkbLayout" "us"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier     "Configured Mouse"
    Driver         "mouse"
    Option         "CorePointer"
    Option         "Device" "/dev/input/mice"
    Option         "Protocol" "ExplorerPS/2"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
    Option         "Emulate3Buttons" "true"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier     "PHILIPS 107E"
    Option         "DPMS"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
    Driver         "nvidia"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Default Screen"
    Device         "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
    Monitor        "PHILIPS 107E"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       1
        Modes      "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       4
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       8
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       15
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
    EndSubSection
EndSection

en mn Xorg.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
X Window System Version 7.0.0
Release Date: 21 December 2005
X Protocol Version 11, Revision 0, Release 7.0
Build Operating System:Linux 2.6.15.7 i686
Current Operating System: Linux know-where-to-run 2.6.15-27-k7 #1 SMP PREEMPT Fri Dec 8 18:22:01 UTC 2006 i686
Build Date: 16 March 2006
    Before reporting problems, check http://wiki.x.org
    to make sure that you have the latest version.
Module Loader present
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
    (++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
    (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Sat Jan 27 14:45:14 2007
(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
(==) ServerLayout "Default Layout"
(**) |-->Screen "Default Screen" (0)
(**) |   |-->Monitor "PHILIPS 107E"
(**) |   |-->Device "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
(**) |-->Input Device "Generic Keyboard"
(**) |-->Input Device "Configured Mouse"
(WW) The directory "/usr/share/X11/fonts/cyrillic" does not exist.
    Entry deleted from font path.
(**) FontPath set to "/usr/share/X11/fonts/misc,/usr/share/X11/fonts/100dpi/:unscaled,/usr/share/X11/fonts/75dpi/:unscaled,/usr/share/X11/fonts/Type1,/usr/share/X11/fonts/100dpi,/usr/share/X11/fonts/75dpi,/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
(==) RgbPath set to "/etc/X11/rgb"
(==) ModulePath set to "/usr/lib/xorg/modules"
(II) Module ABI versions:
    X.Org ANSI C Emulation: 0.2
    X.Org Video Driver: 0.8
    X.Org XInput driver : 0.5
    X.Org Server Extension : 0.2
    X.Org Font Renderer : 0.4
(II) Loader running on linux
(II) LoadModule: "bitmap"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/fonts/libbitmap.so
(II) Module bitmap: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 1.0.0
    Module class: X.Org Font Renderer
    ABI class: X.Org Font Renderer, version 0.4
(II) Loading font Bitmap
(II) LoadModule: "pcidata"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libpcidata.so
(II) Module pcidata: vendor="X.Org Foundation"
    ABI class: X.Org Video Driver, version 0.8
(++) using VT number 7

(II) PCI: PCI scan (all values are in hex)
(II) PCI: 00:00:0: chip 1106,0282 card 1043,80a3 rev 00 class 06,00,00 hdr 80
(II) PCI: 00:00:1: chip 1106,1282 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:00:2: chip 1106,2282 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:00:3: chip 1106,3282 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:00:4: chip 1106,4282 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:00:7: chip 1106,7282 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:01:0: chip 1106,b188 card 0000,0000 rev 00 class 06,04,00 hdr 01
(II) PCI: 00:09:0: chip 8086,1229 card 8086,0009 rev 05 class 02,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:0a:0: chip 11ab,4320 card 1043,811a rev 13 class 02,00,00 hdr 00
(II) PCI: 00:0f:0: chip 1106,3149 card 1043,80ed rev 80 class 01,04,00 hdr 80
(II) PCI: 00:0f:1: chip 1106,0571 card 1043,80ed rev 06 class 01,01,8a hdr 00
(II) PCI: 00:10:0: chip 1106,3038 card 1043,80ed rev 81 class 0c,03,00 hdr 80
(II) PCI: 00:10:1: chip 1106,3038 card 1043,80ed rev 81 class 0c,03,00 hdr 80
(II) PCI: 00:10:2: chip 1106,3038 card 1043,80ed rev 81 class 0c,03,00 hdr 80
(II) PCI: 00:10:3: chip 1106,3038 card 1043,80ed rev 81 class 0c,03,00 hdr 80
(II) PCI: 00:10:4: chip 1106,3104 card 1043,80ed rev 86 class 0c,03,20 hdr 80
(II) PCI: 00:11:0: chip 1106,3227 card 1043,80ed rev 00 class 06,01,00 hdr 80
(II) PCI: 00:11:5: chip 1106,3059 card 1043,812a rev 60 class 04,01,00 hdr 00
(II) PCI: 00:18:0: chip 1022,1100 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 80
(II) PCI: 00:18:1: chip 1022,1101 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 80
(II) PCI: 00:18:2: chip 1022,1102 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 80
(II) PCI: 00:18:3: chip 1022,1103 card 0000,0000 rev 00 class 06,00,00 hdr 80
(II) PCI: 01:00:0: chip 10de,00f2 card 1043,81ad rev a2 class 03,00,00 hdr 00
(II) PCI: End of PCI scan
(II) Host-to-PCI bridge:
(II) Bus 0: bridge is at (0:0:0), (0,0,1), BCTRL: 0x0008 (VGA_EN is set)
(II) Bus 0 I/O range:
    [0] -1    0    0x00000000 - 0x0000ffff (0x10000) IX[b]
(II) Bus 0 non-prefetchable memory range:
    [0] -1    0    0x00000000 - 0xffffffff (0x0) MX[b]
(II) Bus 0 prefetchable memory range:
(II) PCI-to-PCI bridge:
(II) Bus 1: bridge is at (0:1:0), (0,1,1), BCTRL: 0x000a (VGA_EN is set)
(II) Bus 1 non-prefetchable memory range:
    [0] -1    0    0xf9f00000 - 0xfbffffff (0x2100000) MX[b]
(II) Bus 1 prefetchable memory range:
    [0] -1    0    0xe0000000 - 0xf8ffffff (0x19000000) MX[b]
(II) PCI-to-ISA bridge:
(II) Bus -1: bridge is at (0:17:0), (0,-1,-1), BCTRL: 0x0008 (VGA_EN is set)
(--) PCI:*(1:0:0) nVidia Corporation NV43 [GeForce 6600/GeForce 6600 GT] rev 162, Mem @ 0xfb000000/24, 0xe0000000/28, 0xfa000000/24, BIOS @ 0xf9f00000/17
(II) Addressable bus resource ranges are
    [1] -1    0    0x00000000 - 0x0000ffff (0x10000) IX[b]
(II) OS-reported resource ranges:
    [0] -1    0    0x00100000 - 0x3fffffff (0x3ff00000) MX[b]E(B)
    [1] -1    0    0x000f0000 - 0x000fffff (0x10000) MX[b]
    [2] -1    0    0x000c0000 - 0x000effff (0x30000) MX[b]
    [3] -1    0    0x00000000 - 0x0009ffff (0xa0000) MX[b]
    [4] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [5] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
(II) PCI Memory resource overlap reduced 0xd0000000 from 0xd7ffffff to 0xcfffffff
(II) Active PCI resource ranges:
    [0] -1    0    0xf9e00000 - 0xf9e000ff (0x100) MX[b]
    [1] -1    0    0xf9c00000 - 0xf9c03fff (0x4000) MX[b]
    [2] -1    0    0xf9a00000 - 0xf9afffff (0x100000) MX[b]
    [3] -1    0    0xdff00000 - 0xdff00fff (0x1000) MX[b]
    [4] -1    0    0xd0000000 - 0xcfffffff (0x0) MX[b]O
    [5] -1    0    0xf9f00000 - 0xf9f1ffff (0x20000) MX[b](B)
    [6] -1    0    0xfa000000 - 0xfaffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [7] -1    0    0xe0000000 - 0xefffffff (0x10000000) MX[b](B)
    [8] -1    0    0xfb000000 - 0xfbffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [9] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [10] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [11] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [12] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [13] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [14] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [15] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [16] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [17] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [18] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [19] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [20] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
(II) Active PCI resource ranges after removing overlaps:
    [0] -1    0    0xf9e00000 - 0xf9e000ff (0x100) MX[b]
    [1] -1    0    0xf9c00000 - 0xf9c03fff (0x4000) MX[b]
    [2] -1    0    0xf9a00000 - 0xf9afffff (0x100000) MX[b]
    [3] -1    0    0xdff00000 - 0xdff00fff (0x1000) MX[b]
    [4] -1    0    0xd0000000 - 0xcfffffff (0x0) MX[b]O
    [5] -1    0    0xf9f00000 - 0xf9f1ffff (0x20000) MX[b](B)
    [6] -1    0    0xfa000000 - 0xfaffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [7] -1    0    0xe0000000 - 0xefffffff (0x10000000) MX[b](B)
    [8] -1    0    0xfb000000 - 0xfbffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [9] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [10] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [11] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [12] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [13] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [14] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [15] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [16] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [17] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [18] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [19] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [20] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
(II) OS-reported resource ranges after removing overlaps with PCI:
    [4] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [5] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
(II) All system resource ranges:
    [4] -1    0    0xf9e00000 - 0xf9e000ff (0x100) MX[b]
    [5] -1    0    0xf9c00000 - 0xf9c03fff (0x4000) MX[b]
    [6] -1    0    0xf9a00000 - 0xf9afffff (0x100000) MX[b]
    [7] -1    0    0xdff00000 - 0xdff00fff (0x1000) MX[b]
    [8] -1    0    0xd0000000 - 0xcfffffff (0x0) MX[b]O
    [9] -1    0    0xf9f00000 - 0xf9f1ffff (0x20000) MX[b](B)
    [10] -1    0    0xfa000000 - 0xfaffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [11] -1    0    0xe0000000 - 0xefffffff (0x10000000) MX[b](B)
    [12] -1    0    0xfb000000 - 0xfbffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [13] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [14] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
    [15] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [16] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [17] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [18] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [19] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [20] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [23] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [24] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [25] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [26] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [27] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [28] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
(II) LoadModule: "bitmap"
(II) Reloading /usr/lib/xorg/modules/fonts/libbitmap.so
(II) Loading font Bitmap
(II) LoadModule: "dbe"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/libdbe.so
(II) Module dbe: vendor="X.Org Foundation"
    Module class: X.Org Server Extension
    ABI class: X.Org Server Extension, version 0.2
(II) Loading extension DOUBLE-BUFFER
(II) LoadModule: "ddc"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libddc.so
(II) Module ddc: vendor="X.Org Foundation"
(II) LoadModule: "extmod"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/libextmod.so
(II) Module extmod: vendor="X.Org Foundation"
    ABI class: X.Org Server Extension, version 0.2
(II) Loading extension SHAPE
(II) Loading extension MIT-SUNDRY-NONSTANDARD
(II) Loading extension BIG-REQUESTS
(II) Loading extension SYNC
(II) Loading extension MIT-SCREEN-SAVER
(II) Loading extension XC-MISC
(II) Loading extension XFree86-VidModeExtension
(II) Loading extension XFree86-Misc
(II) Loading extension XFree86-DGA
(II) Loading extension DPMS
(II) Loading extension TOG-CUP
(II) Loading extension Extended-Visual-Information
(II) Loading extension XVideo
(II) Loading extension XVideo-MotionCompensation
(II) Loading extension X-Resource
(II) LoadModule: "freetype"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/fonts/libfreetype.so
(II) Module freetype: vendor="X.Org Foundation & the After X-TT Project"
    compiled for 7.0.0, module version = 2.1.0
(II) Loading font FreeType
(II) LoadModule: "glx"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/extensions/libglx.so
(II) Module glx: vendor="NVIDIA Corporation"
    compiled for 4.0.2, module version = 1.0.9746
    ABI class: X.Org Server Extension, version 0.1
(II) Loading extension GLX
(II) LoadModule: "int10"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libint10.so
(II) Module int10: vendor="X.Org Foundation"
(II) LoadModule: "type1"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/fonts/libtype1.so
(II) Module type1: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 1.0.2
(II) Loading font Type1
(II) LoadModule: "vbe"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libvbe.so
(II) Module vbe: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 1.1.0
(II) LoadModule: "nvidia"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers/nvidia_drv.so
(II) Module nvidia: vendor="NVIDIA Corporation"
    compiled for 4.0.2, module version = 1.0.9746
    Module class: X.Org Video Driver
(II) LoadModule: "kbd"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/input/kbd_drv.so
(II) Module kbd: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 1.0.1
    Module class: X.Org XInput Driver
    ABI class: X.Org XInput driver, version 0.5
(II) LoadModule: "mouse"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/input/mouse_drv.so
(II) Module mouse: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 1.0.3
    Module class: X.Org XInput Driver
    ABI class: X.Org XInput driver, version 0.5
(II) NVIDIA dlloader X Driver  1.0-9746  Fri Dec 15 09:56:41 PST 2006
(II) NVIDIA Unified Driver for all Supported NVIDIA GPUs
(II) Primary Device is: PCI 01:00:0
(--) Assigning device section with no busID to primary device
(--) Chipset NVIDIA GPU found
(II) Loading sub module "fb"
(II) LoadModule: "fb"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libfb.so
(II) Module fb: vendor="X.Org Foundation"
    ABI class: X.Org ANSI C Emulation, version 0.2
(II) Loading sub module "wfb"
(II) LoadModule: "wfb"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libwfb.so
(II) Module wfb: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.1.99.2, module version = 1.0.0
(II) Loading sub module "ramdac"
(II) LoadModule: "ramdac"
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/libramdac.so
(II) Module ramdac: vendor="X.Org Foundation"
    compiled for 7.0.0, module version = 0.1.0
(II) resource ranges after xf86ClaimFixedResources() call:
    [13] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [14] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
    [15] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [16] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [17] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [18] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [19] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [20] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [23] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [24] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [25] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [26] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [27] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [28] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
(II) resource ranges after probing:
    [13] 0    0    0x000a0000 - 0x000affff (0x10000) MS[b]
    [14] 0    0    0x000b0000 - 0x000b7fff (0x8000) MS[b]
    [15] 0    0    0x000b8000 - 0x000bffff (0x8000) MS[b]
    [16] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [17] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
    [18] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [19] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [20] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [23] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [24] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [25] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [26] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [27] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [28] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [29] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [30] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [31] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
    [32] 0    0    0x000003b0 - 0x000003bb (0xc) IS[b]
    [33] 0    0    0x000003c0 - 0x000003df (0x20) IS[b]
(II) Setting vga for screen 0.
(**) NVIDIA(0): Depth 24, (--) framebuffer bpp 32
(==) NVIDIA(0): RGB weight 888
(==) NVIDIA(0): Default visual is TrueColor
(==) NVIDIA(0): Using gamma correction (1.0, 1.0, 1.0)
(**) NVIDIA(0): Enabling RENDER acceleration
(II) NVIDIA(0): NVIDIA GPU GeForce 6600 at PCI:1:0:0 (GPU-0)
(--) NVIDIA(0): Memory: 131072 kBytes
(--) NVIDIA(0): VideoBIOS: 05.43.02.39.00
(II) NVIDIA(0): Detected AGP rate: 8X
(--) NVIDIA(0): Interlaced video modes are supported on this GPU
(--) NVIDIA(0): Connected display device(s) on GeForce 6600 at PCI:1:0:0:
(--) NVIDIA(0):     PHILIPS 107E6 (CRT-0)
(--) NVIDIA(0): PHILIPS 107E6 (CRT-0): 400.0 MHz maximum pixel clock
(II) NVIDIA(0): Assigned Display Device: CRT-0
(II) NVIDIA(0): Validated modes:
(II) NVIDIA(0):     "1152x864"
(II) NVIDIA(0):     "1024x768"
(II) NVIDIA(0):     "800x600"
(II) NVIDIA(0):     "640x480"
(II) NVIDIA(0): Virtual screen size determined to be 1152 x 864
(--) NVIDIA(0): DPI set to (94, 95); computed from "UseEdidDpi" X config
(--) NVIDIA(0):     option
(--) Depth 24 pixmap format is 32 bpp
(II) do I need RAC?  No, I don't.
(II) resource ranges after preInit:
    [0] 0    0    0xfa000000 - 0xfaffffff (0x1000000) MX[b]
    [1] 0    0    0xe0000000 - 0xefffffff (0x10000000) MX[b]
    [2] 0    0    0xfb000000 - 0xfbffffff (0x1000000) MX[b]
    [3] -1    0    0x00100000 - 0x3fffffff (0x3ff00000) MX[b]E(B)
    [4] -1    0    0x000f0000 - 0x000fffff (0x10000) MX[b]
    [5] -1    0    0x000c0000 - 0x000effff (0x30000) MX[b]
    [6] -1    0    0x00000000 - 0x0009ffff (0xa0000) MX[b]
    [7] -1    0    0xf9e00000 - 0xf9e000ff (0x100) MX[b]
    [8] -1    0    0xf9c00000 - 0xf9c03fff (0x4000) MX[b]
    [9] -1    0    0xf9a00000 - 0xf9afffff (0x100000) MX[b]
    [10] -1    0    0xdff00000 - 0xdff00fff (0x1000) MX[b]
    [11] -1    0    0xd0000000 - 0xcfffffff (0x0) MX[b]O
    [12] -1    0    0xf9f00000 - 0xf9f1ffff (0x20000) MX[b](B)
    [13] -1    0    0xfa000000 - 0xfaffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [14] -1    0    0xe0000000 - 0xefffffff (0x10000000) MX[b](B)
    [15] -1    0    0xfb000000 - 0xfbffffff (0x1000000) MX[b](B)
    [16] 0    0    0x000a0000 - 0x000affff (0x10000) MS[b](OprD)
    [17] 0    0    0x000b0000 - 0x000b7fff (0x8000) MS[b](OprD)
    [18] 0    0    0x000b8000 - 0x000bffff (0x8000) MS[b](OprD)
    [19] -1    0    0x0000ffff - 0x0000ffff (0x1) IX[b]
    [20] -1    0    0x00000000 - 0x000000ff (0x100) IX[b]
    [21] -1    0    0x0000e800 - 0x0000e8ff (0x100) IX[b]
    [22] -1    0    0x0000e400 - 0x0000e41f (0x20) IX[b]
    [23] -1    0    0x0000e000 - 0x0000e01f (0x20) IX[b]
    [24] -1    0    0x0000d800 - 0x0000d81f (0x20) IX[b]
    [25] -1    0    0x0000d400 - 0x0000d41f (0x20) IX[b]
    [26] -1    0    0x0000fc00 - 0x0000fc0f (0x10) IX[b]
    [27] -1    0    0x0000b400 - 0x0000b4ff (0x100) IX[b]
    [28] -1    0    0x0000b800 - 0x0000b80f (0x10) IX[b]
    [29] -1    0    0x0000c000 - 0x0000c003 (0x4) IX[b]
    [30] -1    0    0x0000c400 - 0x0000c407 (0x8) IX[b]
    [31] -1    0    0x0000c800 - 0x0000c803 (0x4) IX[b]
    [32] -1    0    0x0000d000 - 0x0000d007 (0x8) IX[b]
    [33] -1    0    0x0000b000 - 0x0000b0ff (0x100) IX[b]
    [34] -1    0    0x0000a800 - 0x0000a81f (0x20) IX[b]
    [35] 0    0    0x000003b0 - 0x000003bb (0xc) IS[b](OprU)
    [36] 0    0    0x000003c0 - 0x000003df (0x20) IS[b](OprU)

Als je iets ziet wat ik over het hoofd zie dan hoor ik het graag. (sorry voor de lange post, op ubuntuforums wordt zulke lange code meestal vanzelf ingekort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Er staat inderdaad niets vreemds in je log. Wat zegt je .log.old?

--edit: net getest, maar dbe extension moet niets vreemds doen --

Heb je ook al op ubuntuforums.org gepost, omdat daar misschien een admin / developer zit die het toevallig beter weet. En anders op freenode bij #ubuntu even te raden gaan :)

[ Voor 49% gewijzigd door mithras op 27-01-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb inderdaad op ubuntuforums al eenzelfde post lopen (zelfde logs), nog geen reactie maar hij staat er pas een halve dag en nieuwe topics raken snel ondergesneeuwd daar.
#ubuntu was ik vanmiddag ff, maar zoals je wel kan begrijpen was daar weinig bedrijvigheid, grotendeels US daar dus ik moet ff een beter tijdstip voor uitkiezen.

Ik was net ff bezig met sysv-rc-conf, daar stond een entry voor nvidia-kernel, die heb ik uitgezet. Dat scheelde iets maar nog niet veel. Ik kreeg een API mismatch. Nu heb ik daar op gezocht, heb de aanwijzingen gevolgd (reinstall van het of ander) maar uiteindelijk zit ik weer met dezelfde fout te kijken, een zwart scherm.
Eigenlijk moet ik ergens lijst hebben van welke files de installer waar neerzet, zodat ik ze handmatig kan wegdonderen en zeker weet dat alle oude files weg zijn en dus volledig clean ben wat nvidia driver betreft. Ik heb namelijk het idee dat Complete Removal in Synaptic en sudo aptitude remove --purge niet alles weg haalt. En daarna dan weer van voor af aan de driver installeren.

Edit: Ik werd er zo moe van, ik heb gewoon een file search op mn systeem gedaan en praktisch alles wat nvidia en glx in de naam had verwijderd, onder het motto "het is toch al wrecked". Ook alle restricted modules (verschillende kernels) uninstalled, zodat ze zeker niet in de weg zouden zitten.
Reboot naar recovery console, nvidia .run package gedraaid, nadien "modprobe nvidia" en toen telinit 3. Ik krijg een nvidia splash en mn log-in screen.........de aanhouder wint? Neus dicht en gaan? Gewoon de boel handmatig eruit sodemieteren werkt beter dan vertrouwen op een uninstaller blijkbaar.
Enniehoe, het werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Theimon op 28-01-2007 12:30 . Reden: Succes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Suspend & hibernate is gigantisch buggy op Ubuntu, merk ik...
Hibernate werkt helemaal niet (ik zal nog verder kloten met Suspend2) en met suspend loopt de ene keer de audioplayer vast en de andere keer krijg ik rode kleurtjes en werkt GDM niet... Arg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

@Theimon - We zijn trots op je. :D

Helaas had ik zelf weer gekloot met het opspinnen van me Maxtors (het o zo bekende NForce staggered spin up probleem). Hierdoor kwam Ubuntu weer niet verder dan de loading screen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat m'n Maxtors de voeding tijdens het opspinnen zwaar op z'n lazer geven (Tagan 480W). Na wat stekkertjes van de voeding omgewisseld te hebben start het kreng weer normaal. Ik verwacht binnen een week of wat weer probs. :*)

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Surkow schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:03:
@Theimon - We zijn trots op je. :D
Ah gelukkig, dan doe ik het tenminste niet voor de kat z'n viool :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Vanuit nautilus had ik een snelkoppeling gemaakt en deze (met dezelfde naam) perongelijk neergezet bij de map waar deze snelkoppeling naar verwijst. Tijdens het verplaatsen op annuleren gedrukt en toen is de helft van de inhoud van de map verdwenen (~150MB aan spullen). Ik vraag me af...of het normaal is dat dit gebeurt of dat ik het gewoon zelf heb verkloot.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Normaal moeten bestanden (en folders) een unieke naam hebben, dus het is sowieso al heel vreemd dat een symlink dezelfde naam draagt als de folder zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

mithras schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:38:
Normaal moeten bestanden (en folders) een unieke naam hebben, dus het is sowieso al heel vreemd dat een symlink dezelfde naam draagt als de folder zelf...
Die had ik zelf zo genoemd (de koppeling stond normaal op de desktop) en per ongelijk naar de map verplaast waar deze naar linkte. Ik kan dus concluderen dat het m'n eigen schuld is. :'(

Wel is het storend dat soms in een file dialog terugval iconen (van die ouderwetse iconen) te zien zijn in plaats van de iconen die ik geїnstalleerd heb. Nautilus voelt heel instabiel aan. De rest van het systeem werkt software matig gezien gewoon goed. Zijn er nog andere file managers voor Gnome?

[ Voor 3% gewijzigd door Surkow op 28-01-2007 15:10 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ubuntu Dapper Drake 6.06 LTS met XGL/Compiz gisteravond geupgrade naar Edgy Eft 6.10 en getracht XGL/Compiz te vervangen door AIGLX met Beryl. Het lijkt allemaal gelukt, maar video afspelen met Mplayer of VLC gaat enorm traag en schokkerig. Ik heb in VLC de output al naar OpenGL ipv X11 gezet, maar dat maakt geen verschil. Onder XGL/Compiz ging het altijd (met dezelfde videos) supervloeiend, zelfs als ik de kubus aan het roteren was ging het super vloeiend door. Ik heb de hele dag al zitten googlen maar ik kom er niet uit, heeft iemand een idee?

Ik heb overigens een Nvidia FX5700 met de laatste Nvidia drivers (niet beta, zou dat helpen?) en een dual monitor setup (17" 1280x1024 DVI en 15"1024x768 VGA)

Hoe weet ik zeker dat ik AIGLX draai en niet XGL? Ik ben een Linux beginner (die op eyecandy valt :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Surkow schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:45:
[...]
Zijn er nog andere file managers voor Gnome?
Er is een nieuw project, GFileRunner, en je kan natuurlijk ook GNU Midnight Commander gebruiken.

Het probleem met de gtk stylen zijn eigenlijk dat sommige programma's een gtk file dialog oproepen die niet meer van de 2.10 versie is, maar een oudere. Daarom ziet het er zo lelijk uit (hoewel het ook weer geen gtk1 is), maar dat ligt niet aan Nautilus, maar aan het andere programma.

Verder neemt Nautilus als je het als root draait, de icons over van root. Wat je dan het beste kan doen is symlinken (maar wel goed dan ;)) van root's icon folder naar die van jou.
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:24:
Ik heb mijn Ubuntu Dapper Drake 6.06 LTS met XGL/Compiz gisteravond geupgrade naar Edgy Eft 6.10 en getracht XGL/Compiz te vervangen door AIGLX met Beryl. Het lijkt allemaal gelukt, maar video afspelen met Mplayer of VLC gaat enorm traag en schokkerig. Ik heb in VLC de output al naar OpenGL ipv X11 gezet, maar dat maakt geen verschil. Onder XGL/Compiz ging het altijd (met dezelfde videos) supervloeiend, zelfs als ik de kubus aan het roteren was ging het super vloeiend door. Ik heb de hele dag al zitten googlen maar ik kom er niet uit, heeft iemand een idee?

Ik heb overigens een Nvidia FX5700 met de laatste Nvidia drivers (niet beta, zou dat helpen?) en een dual monitor setup (17" 1280x1024 DVI en 15"1024x768 VGA)

Hoe weet ik zeker dat ik AIGLX draai en niet XGL? Ik ben een Linux beginner (die op eyecandy valt :P)
Dat is eigenlijk meer iets voor XGL (en compiz), maar je kan het beste de 9746 driver downloaden van nvidia.com en die gebruiken. Heb je geen XGL of AIGLX meer nodig, aangezien die driver OpenGL's texture_from_pixmap ondersteunt. Aiglx is sowieso wat langzamer dan xgl. Waarschijnlijk zit de snelheid met de laatste nvidia driver (dit is btw geen beta oid) tussen de snelheid van xgl en van aiglx in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Beryl met de nVidia driver werkt behoorlijk vlot zelfs. Er zit ook geen "laag" meer tussen dan, zoals AIGLX of XGL. De driver wordt direct aangesproken. Ik merkte er wel verschil in in ieder geval.

Ik ben zo blij met dat mn driver weer werkt naar behoren, net weer lekker ff kunnen gamen, en het hele systeem draait gewoon vloeiender. Fantastisch dat je met nv (of iedere andere) een backup driver hebt, maar je ogen worden er op een gegeven moment wel zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

mithras schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:33:
[...]

Er is een nieuw project, GFileRunner, en je kan natuurlijk ook GNU Midnight Commander gebruiken.

Het probleem met de gtk stylen zijn eigenlijk dat sommige programma's een gtk file dialog oproepen die niet meer van de 2.10 versie is, maar een oudere. Daarom ziet het er zo lelijk uit (hoewel het ook weer geen gtk1 is), maar dat ligt niet aan Nautilus, maar aan het andere programma.

Verder neemt Nautilus als je het als root draait, de icons over van root. Wat je dan het beste kan doen is symlinken (maar wel goed dan ;)) van root's icon folder naar die van jou.
[...]
Die projecten zien er zeer interessant uit. :D

Ik heb gnome-theme-manager aangeroepen met sudo waardoor ik gewoon alle themes en icons onder synaptic etc kan gebruiken. Root diezelfde dingen laten gebruiken lijkt me niet al te moeilijk. Het ging eerder om een programma als Fx die in een save as file dialog de oude iconen liet zien. Na het venster te sluiten en weer opnieuw te openen zag ik weer de gebruikelijke iconen.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:56:
Beryl met de nVidia driver werkt behoorlijk vlot zelfs. Er zit ook geen "laag" meer tussen dan, zoals AIGLX of XGL. De driver wordt direct aangesproken. Ik merkte er wel verschil in in ieder geval.

Ik ben zo blij met dat mn driver weer werkt naar behoren, net weer lekker ff kunnen gamen, en het hele systeem draait gewoon vloeiender. Fantastisch dat je met nv (of iedere andere) een backup driver hebt, maar je ogen worden er op een gegeven moment wel zenuwachtig van.
Misschien een domme vraag, maar is alleen de driver installeren voldoende of moet ik ook iets doen om XGL of AIGLX er uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Misschien een domme vraag, maar is alleen de driver installeren voldoende of moet ik ook iets doen om XGL of AIGLX er uit te halen?
Lees mijn post en vraag het in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je post gelezen en uitgezocht hoe ik de beta drivers kan installeren (op http://ubuntuguide.org/wi...phics_Driver_.28NVIDIA.29) en ik vond daar ook http://ubuntuguide.org/wi...atest_Nvidia_BETA_drivers

maar het lijkt me niet echt een vraag voor het " XGL (en Compiz)"- topic hoe ik Beryl draai ZONDER xgl? Draai ik dan eigenlijk ook zonder Compiz?

Sorry als ik domme vragen stel maar ik zie door de hele XGL/AIGLX/Compiz/Beryl bomen het bos niet meer geloof ik. Ik weet dat ik Beryl en Emerald op Ubuntu draai, dus het Ubuntu topic leek me geschikt aangezien ik geen Beryl topic zie. Of draait Beryl weer op Compiz?

Ik heb geen idee wat er nu op wat draait en de dual monitor setup maakt me een beetje bang voor het upgraden van de drivers, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. In elk geval alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:13:
[...]

Ik heb je post gelezen en uitgezocht hoe ik de beta drivers kan installeren (op http://ubuntuguide.org/wi...phics_Driver_.28NVIDIA.29) en ik vond daar ook http://ubuntuguide.org/wi...atest_Nvidia_BETA_drivers

maar het lijkt me niet echt een vraag voor het " XGL (en Compiz)"- topic hoe ik Beryl draai ZONDER xgl? Draai ik dan eigenlijk ook zonder Compiz?

Sorry als ik domme vragen stel maar ik zie door de hele XGL/AIGLX/Compiz/Beryl bomen het bos niet meer geloof ik. Ik weet dat ik Beryl en Emerald op Ubuntu draai, dus het Ubuntu topic leek me geschikt aangezien ik geen Beryl topic zie. Of draait Beryl weer op Compiz?

Ik heb geen idee wat er nu op wat draait en de dual monitor setup maakt me een beetje bang voor het upgraden van de drivers, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. In elk geval alvast bedankt voor alle hulp!
Goed, misschien een beetje te hard gezegd (sorry) maar het komt omdat er meer wegen naar Rome leiden. Je had Compiz. Een mooie window manager die metacity (standaard bij Gnome) verving. Alleen had het composite nodig, waardoor het niet zomaar out-of-the-box werkte met X. Hiervoor is XGL uitgevonden, een "extra X server" die bovenop X draait en deze functie wél voorziet. Toen is later ook Aiglx gekomen, die als een laag tussen de driver, X en de window manager werkt. De laatste Nvidia drivers hebben aiglx als het ware zelf al geïmplementeerd, waardoor aiglx (en ook xgl) niet meer nodig is.
offtopic:
Google anders op metacity, xgl, aiglx, beryl, compiz, window manager enz. als je dit graag wil begrijpen (wat niet hoeft), wiki's en help pages bieden ook mooie grafische schema's hoe alles in elkaar steekt

Verder is Beryl een fork van Compiz. Ze kunnen beide ongeveer hetzelfde, zijn beide ook open source. Alleen wordt compiz ontwikkeld "achter gesloten deuren": de community heeft niet direct tijdens de ontwikkeling invloed op de functionaliteit. Sommigen vonden dit een slechte zaak en begonnen met beryl, waar alles dus heel open is. Daarom dat vragen betreffende Aiglx & XGL en Beryl & Compiz allemaal in XGL (en compiz) thuis kunnen :)

Maar een titelchange is wellicht wel makkelijk ;)

Over hoe je Nvidia's laatste driver installeert: een goede tutorial kan je hier vinden: https://help.ubuntu.com/community/NvidiaManual
Let erop dat vele stappen (met Warning enzo) niet nodig zijn omdat dit extra stappen zijn voor oudere distro's. Typ dus niet als een wilde alle commando's over, maar lees het ff goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niet, het is alleen allemaal wat complex om als newbie te begrijpen :) Ik zal m'n volgende vragen daarheen richten...

Ik zal in elk geval niet zomaar iets gaan overtikken, ik begrijp altijd graag wat ik doe +)

Nog een Ubuntu vraagje, sinds de upgrade staan er twee updates greyed-out in m'n update manager, en als ik het via de commandline probeer te ' apt-get dist-upgrade' -en zegt ie:

De volgende pakketten zijn achtergehouden:
libggi2 mplayer
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 2 niet opgewaardeerd.

apt-get update vind ook niets nieuws. Enig idee?

Edit: Met Synaptic pakketbeheer kon ik bijwerken kiezen bij Mplayer en toen nam ie ook meteen dat andere pakket mee. Waarschijnlijk is de situatie ontstaan doordat ik Mplayer had geinstalleerd in 6.06 waar hij nog geen onderdeel uitmaakt van de distributie en nu in 6.10 wel.

PS: De link die je gaf gaat over de Nvidia drivers maar niet zozeer over de beta drivers, zijn dit toch de beta drivers?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nope, NVidia brengt heel veel drivers uit. Hier kan je de beta drivers vinden, hier staan alle drivers (die dus niet meer beta zijn).Daarvan is 9746 dus de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik heb na een nieuwe installatie van Edgy een probleem met het trackpad op mijn Dell Latitude D505 laptop. Dubbelklikken werkt alleen maar met de linker toets. Niet meer dubbel tappen zeg maar. Ik kon ook altijd de linkerkant van de trackpad gebruiken om in een webpagina te scrollen. En hij is veel te traag.

De Logitech mx-510 werkt wel goed. Het enige dat bij de nieuwe installatie anders is gedaan, is dat de Logitech aangesloten was. Heeft iemand een idee om het trackpad weer goed aan de praat te krijgen.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
black_eye schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:51:
Ik heb na een nieuwe installatie van Edgy een probleem met het trackpad op mijn Dell Latitude D505 laptop. Dubbelklikken werkt alleen maar met de linker toets. Niet meer dubbel tappen zeg maar. Ik kon ook altijd de linkerkant van de trackpad gebruiken om in een webpagina te scrollen. En hij is veel te traag.

De Logitech mx-510 werkt wel goed. Het enige dat bij de nieuwe installatie anders is gedaan, is dat de Logitech aangesloten was. Heeft iemand een idee om het trackpad weer goed aan de praat te krijgen.
Heb je al ge-googled op je probleem of het Ubuntu forum afgestruind? Veel hardware problemen zijn vaak al lang opgelost waarbij meestal wel een how-to te vinden is.
Ik kan je nu al voorspellen dat je je xorg.conf bestand moet aanpassen en iets moet toepassen/aanpassen bij "InputDevice".

Kijk ook hier eens voor "mogelijke" oplossingen https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam
Het kan voorkomen dat jou dell laptop er niet tussen staat maar er bestaat wel een kans dat er een dell laptop is met "grotendeels" overeenkomende hardware. Misschien staat daar wel een fix in voor een touchpad en kan dat ook jouw oplossing zijn.
Uit ervaring heb ik zelf ook zoiets meegemaakt met mijn Vaio laptop. Mijn FE11M is grotendeels gelijk aan de FE21M en zodoende heb ik via de howto van de FE21M mijn webcam aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 20:09
Ik zit hier ook met een redelijk probleem, mijn Fedora Core installatie is al tijdje broken omdat ik ruimte nodig had in XP |:( O-) . Mijn twee oude linux partities waren namelijk 10 gb samen, en heb de data partitie van Fedora install keer weggegooit en nu heb ik dus nog de andere 5gb over. Om weer eens wat anders te proberen dacht ik laten we eens ubuntu 6.10 installen, NIET dus....

Standaard i386 iso gebrand, en self-check is ok. Echter de normale en safe-mode graphics install lopen allebei vast op het feit dat videokaart niet gepakt wordt. (No device Found in xorg.log) Als ik vervolgens verder ga krijg ik alleen zwart scherm. :'(

Config: Athlon64 3200+, Ati x800 (saphire gto2 dus geflashed naar x850xt), 1024mb intern.

Na wat gegoogle zag ik dat er meer mensen dit probleem hadden met vooral ATI kaarten, maar verder geen oplossingen gevonden...
Enige hulp zou welkom zijn.. :?

[ Voor 6% gewijzigd door Speedsmile op 29-01-2007 17:45 ]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
@Speedsmile, ik had met mn ATI-kaart volgens mij hetzelfde.

Wat bij mij hielp was in xorg.conf de videodriver veranderen in radeon geloof ik (of ati, maar volgens mij radeon)... Probeer in iedergeval 'ati', 'radeon' en 'vesa' eens, met 1 van de drie moet het toch lukken...

[ Voor 21% gewijzigd door user109731 op 29-01-2007 17:59 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is nog steeds niet een topic voor allerlei kleine vraagjes.