Het Grote Ubuntu topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.885 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
Theimon schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:04:
Nadeel van deze compilatie is dat ie boot met een donker scherm. Ik krijg dus niet de verbose lijst met zo'n geinig oranje balkje en het Ubuntu logo erboven, das wel jammer (iemand misschien tips om dat terug te krijgen?)

Ff nog wat anders: waarom worden er wacom devices standaard in mn xorg.conf neergezet? Geen duidelijke reden voor kunnen vinden.
Voeg in je /boot/grub/menu.lst achter je kernel line het woordje 'splash' toe, dan moet het werken volgens mij. Alhoewel ik het altijd mooier vond om te zien waar hij echt mee bezig was...
En de wacom dingen heb ik gewoon uit mijn xorg.conf gesloopt, gaf niet echt problemen.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klein tipje: Als je de volgende regel in de terminal invoert, krijg je een mooi lijstje met programma's die de meeste ruimte innemen.
dpkg-query -W --showformat='${Installed-Size;10}\t${Package}\n' | sort -k1,1n

En ohja, nog een grote update vandaag: "You can install 48 updates"
Petok schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:06:
[...]

Voeg in je /boot/grub/menu.lst achter je kernel line het woordje 'splash' toe, dan moet het werken volgens mij. Alhoewel ik het altijd mooier vond om te zien waar hij echt mee bezig was...
En de wacom dingen heb ik gewoon uit mijn xorg.conf gesloopt, gaf niet echt problemen.
Nee, dat werkt niet. Het kunnen 2 dingen zijn:
1. Instellingen niet goed van de kernel
2. Kernel heeft een patch nodig

Echter, ik heb zelf de "mooie" splash weggegooid. Ik vond het al niet zo mooi en het schijnt dat het opstarten er trager door gaat >:) (usplash verwijderen)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchmega op 21-12-2006 11:01 ]

Verwijderd

Ik denk toch dat mijn kernel niet boot omdat hij FWH niet detect. Het schijnt toch een bekend probleem te zijn, iets met BIOS en random number Generator. Weet iemand hoe ik deze bug kan oplossen?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

offtopic:
ik ben nu windows aan het installeren, en wat een gedoe is dat zeg. Overal en nergens je installers vandaan halen, niks via de commandline, direct 10 icons in de notification area, *brrr* ;)

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Verwijderd

• Dutchmega
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:19:
offtopic:
ik ben nu windows aan het installeren, en wat een gedoe is dat zeg. Overal en nergens je installers vandaan halen, niks via de commandline, direct 10 icons in de notification area, *brrr* ;)
Ja, dat vind ik heerlijk aan linux. Er zijn geen irritante installers waar je 100x op volgende moet drukken. (nouja, die zijn er wel maar die kom je bijna nooit tegen).
Het zou ook wel handig zijn om een soort GUI installer te maken voor programma's die je moet compileren. Automatisch dependencies installeren, compilen en installeren zonder CLI. (gebruiksvriendelijkheid voor n00bs)

• Dutchmega
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:46:
[...]

Kiba-dock kan je dus gebruiken als vervanging voor die andere icoontjes :)
Ja, ik wou dat bijna doen maar ik heb nog de menuutjes daar en een heleboel statistieken (netwerk upload/download, temperatuur buiten, proc load, hd load) :)
El Cid schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:26:
Ligt het aan mij, of is de Nederlandse Ubuntu repository ontzettend brak? Een aantal maanden geleden had ik daar ook al last van, en ben toen geswitched naar de Duitse repo. Vandaag heb ik Ubuntu opnieuw geinstalleerd, en de Nederlandse repository was wederom ontzettend traag.
Het is niet brak hoor, ik haal altijd 500kb/sec van daar. Er zijn trouwens meerdere Nederlandse repositories, hoewel het niet zal uitmaken in vergelijking van een Duitse server.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:40:
Ik denk toch dat mijn kernel niet boot omdat hij FWH niet detect. Het schijnt toch een bekend probleem te zijn, iets met BIOS en random number Generator. Weet iemand hoe ik deze bug kan oplossen?
Meer info svp? FWH? random number generator? sorry?

Verwijderd

Dutchmega schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:28:
Meer info svp? FWH? random number generator? sorry?
Ik krijg deze melding meteen als ik in GRUB de nieuwe kernel kies:

Intel_rng: FWH not detected.

Als ik erop google vind ik dat meer mensen dit hebben maar ik zie geen oplossingen, behalve oplossingen die me de pet te boven gaan

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:33:
[...]

Ik krijg deze melding meteen als ik in GRUB de nieuwe kernel kies:

Intel_rng: FWH not detected.

Als ik erop google vind ik dat meer mensen dit hebben maar ik zie geen oplossingen, behalve oplossingen die me de pet te boven gaan
Is er in BIOS een optie dat lijkt op RNG?

• MBV

MBV

http://lkml.org/lkml/2006/12/13/215
Dit ziet er veelbelovend uit. Er staat een patch in (downloadbaar op http://lkml.org/lkml/diff/2006/11/29/47/1), die je kan voeren aan de bijbehorende tools (hoezatdatookalweer...) of zelf even in een editor uitvoeren op het bestand /drivers/char/hw_random/intel-rng.c in je kernel-source.
@@ betekent: "op regel ...", + betekent: toevoegen, - betekent: verwijderen.

En als dat gebeuren met patchen je niet aanstaat: je kan ook booten met no_fwh_detect=-1, als ik 'Jan' goed begrijp ;)

Dit heeft dus niets met je bios-instellingen te maken, maar met hardware die niet aanwezig is waar linus denkt van wel ;)

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Ik heb nog even lopen spelen met verschillende splash instellingen, zelfs geprobeerd een custom splash er in te zetten maar het mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk gewoon quiet splash uit mn Grub gedonderd zodat ik toch wat te zien krijg, daar gaat het me eigenlijk om :) De rest is ijdelheid :P

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Dutchmega
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:24:
http://lkml.org/lkml/2006/12/13/215
Dit ziet er veelbelovend uit. Er staat een patch in (downloadbaar op http://lkml.org/lkml/diff/2006/11/29/47/1), die je kan voeren aan de bijbehorende tools (hoezatdatookalweer...) of zelf even in een editor uitvoeren op het bestand /drivers/char/hw_random/intel-rng.c in je kernel-source.
@@ betekent: "op regel ...", + betekent: toevoegen, - betekent: verwijderen.

En als dat gebeuren met patchen je niet aanstaat: je kan ook booten met no_fwh_detect=-1, als ik 'Jan' goed begrijp ;)

Dit heeft dus niets met je bios-instellingen te maken, maar met hardware die niet aanwezig is waar linus denkt van wel ;)
Kernel-bug. Arg! * Dutchmega schuilt onder zijn bed
Theimon schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:41:
Ik heb nog even lopen spelen met verschillende splash instellingen, zelfs geprobeerd een custom splash er in te zetten maar het mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk gewoon quiet splash uit mn Grub gedonderd zodat ik toch wat te zien krijg, daar gaat het me eigenlijk om :) De rest is ijdelheid :P
Mijn held ;) De reacties van anderen zijn wel leuk als je splash uitzet en verbose mode aanzet (je krijgt dus een hele rij met tekst bij het booten) :+

Verwijderd

Dutchmega schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:05:
[...]
Mijn held ;) De reacties van anderen zijn wel leuk als je splash uitzet en verbose mode aanzet (je krijgt dus een hele rij met tekst bij het booten) :+
De reacties zijn vooral: "Hé. dat is handig. Nu zie je eens wat hij doet tijdens het opstarten..." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Dutchmega schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:05:
*knip*
als je splash uitzet en verbose mode aanzet (je krijgt dus een hele rij met tekst bij het booten) :+
Fijn dat je het even uitlegt :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Jesse schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:30:
[...]

Fijn dat je het even uitlegt :X ;)
Kleine HOWTO:
sudo apt-get remove usplash
sudo cp /boot/grub/menu.lst /boot/grub/menu.lst.bak
sudo gedit /boot/grub/menu.lst

Zoek je normale boot-optie op, daarvan de regel die begint met kernel. Haal "quiet splash" weg uit de regel. En tada, heb veel plezier van Tetris lvl 50 in textmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Dutchmega schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:53:
[...]

Kleine HOWTO:
sudo apt-get remove usplash
sudo cp /boot/grub/menu.lst /boot/grub/menu.lst.bak
sudo gedit /boot/grub/menu.lst

Zoek je normale boot-optie op, daarvan de regel die begint met kernel. Haal "quiet splash" weg uit de regel. En tada, heb veel plezier van Tetris lvl 50 in textmode.
Nee, ik bedoelde dat je uitlegt dat je allerlei nerdy tekstberichten te zien krijgt als je de splash uitzet. :P
Weet de huidige Ubuntu gebruiker veel wat er onder zijn motorkap gebeurd. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 22-12-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Kernel modules compileren is wel een hell... Allemaal leuke errors enzo |:(
Jesse schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:58:
[...]

Nee, ik bedoelde dat je uitlegt dat je allerlei nerdy tekstberichten te zien krijgt als je de splash uitzet. :P
Weet de huidige Ubuntu gebruiker veel wat er onder zijn motorkap gebeurd. :+
Die tekstberichten gaan zo snel, weet ik veel 8)7 O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchmega op 22-12-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

daarom is de splash handiger (als hij werkt): filtert de 'nuttige' dingen eruit, zodat je wél kan zien wat er gebeurt :P

Ik ga vandaag toch 'even' 6.10 erop knallen. Iemand een idee hoe ik kan zien welke paketten ik handmatig heb geinstalleerd? Dat kan aardig wat tijd schelen na die installatie.
Iets specifieker: alle paketten die niet in de default-paketten, gnome-desktop en kdebase zitten, en nog liever een complete geschiedenis van alle apt-get commando's die ik heb uitgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Misschien werkt dit:
  • huidige geinstalleerde pakketten naar bestand schrijven:

code:
    1

# dpkg --get-selections > /backup/pakketten.txt
  • weer inlezen in nieuwe installatie:

code:
    1

# dpkg --set-selections < /backup/pakketten.txt

Daarna doe je een dselect en druk je op i
Misschien dat er een slimmere manier is, maar dit is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
In synaptic kan je je complete install, upgrade en remove geschiedenis bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:02:
daarom is de splash handiger (als hij werkt): filtert de 'nuttige' dingen eruit, zodat je wél kan zien wat er gebeurt :P

Ik ga vandaag toch 'even' 6.10 erop knallen. Iemand een idee hoe ik kan zien welke paketten ik handmatig heb geinstalleerd? Dat kan aardig wat tijd schelen na die installatie.
Iets specifieker: alle paketten die niet in de default-paketten, gnome-desktop en kdebase zitten, en nog liever een complete geschiedenis van alle apt-get commando's die ik heb uitgevoerd ;)
Een splash laat helemaal geen tekst zien, alleen een stomme progressbar :z
En voordat je gaat upgraden: http://www.debianadmin.co...blems-with-solutions.html
In kort: als je problemen hebt, zal je waarschijnlijk wat zaken moeten herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De oude splash deed dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dutchmega schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:02:
[...]

Een splash laat helemaal geen tekst zien, alleen een stomme progressbar :z
En voordat je gaat upgraden: http://www.debianadmin.co...blems-with-solutions.html
In kort: als je problemen hebt, zal je waarschijnlijk wat zaken moeten herinstalleren.
Misschien had je uit de rest van mijn verhaaltje kunnen afleiden dat ik momenteel nog met 6.06 werk :z en die splash laat precies zien welk pakket er dan geladen wordt, en wat er mis gaat. Net zoals bijv. SuSE dat ook deed, de laatste keer dat ik dat probeerde. En net zoals Ubuntu 5.10 dat ook deed. Waarom hebben ze dat er eigenlijk uit gesloopt in 6.10?
Ik was trouwens sowieso al van plan om een clean install eroverheen te knallen: ik heb kdebase op ubuntu gezet, en dat zorgt ervoor dat o.a. standby stuk is :(
Jesse schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:34:
In synaptic kan je je complete install, upgrade en remove geschiedenis bekijken.
waar? hoe krijg ik dat naar de console?
Misschien handig voor iemand anders, maar aangezien ik alles via apt-get erop heb geknald, gaat dat niet helpen :(

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 22-12-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
* Dutchmega compileert 2.6.19.1 met suspend2 en ck patches
Eens zien of dat nog enig verschil geeft
MBV schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:49:
waar? hoe krijg ik dat naar de console?
Misschien handig voor iemand anders, maar aangezien ik alles via apt-get erop heb geknald, gaat dat niet helpen :(
cat /var/log/dpkg.log | grep "status installed" 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchmega op 22-12-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

|:( Daar had ik zelf aan kunnen denken... dan heb ik toch alles, en niet alleen apt-get? Aangezien ik wel zei 'alles' maar daarmee bedoelde ik meer 'bijna alles van de afgelopen 1,5 maand' ;)
edit:
ok, ik had gehoopt dat ik wat makkelijker kon relateren wat waarbij hoort, zodat ik de libs over kan slaan. Dit geeft dezelfde info als apt-show-versions :)

Oh ja, mocht iemand ooit in de verleiding komen: zet NOOIT iets belangrijks in /home/[insert naam]/. maar altijd in een subfolder. * MBV is al een uur aan het uitzoeken wat gebackupt moet worden :(. Gnome-commander rulez :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door MBV op 22-12-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

MBV schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:51:
Oh ja, mocht iemand ooit in de verleiding komen: zet NOOIT iets belangrijks in /home/[insert naam]/. maar altijd in een subfolder. * MBV is al een uur aan het uitzoeken wat gebackupt moet worden :(. Gnome-commander rulez :Y)
Ik schijn je punt te missen ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sorry, was meer kwaad op mezelf. Ik heb de afgelopen maanden teveel 'standaard' op /home/martin opgeslagen. Dat was een mix van belangrijke bestanden, en tijdelijke bestanden (even iets uitproberen op de console zorgt al snel voor bestanden daar). Als ik consequent alles had opgeruimd op de fat-schijf in "mijn documenten" was ik niet 2 uur bezig geweest met alles uitzoeken :(

En voor dat uitzoekwerk is gnome-commander dan weer erg handig, net zoiets als norton/total/windows/midnight/tux- commander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Goed, weer 2 punten van kritiek op linux:
- Wie maakt er eens een recursieve "synchronize directory" zoals Total Commander? rsync vind ik niet leuk, aangezien ik de verschillen wil kunnen zien, en niet hopen dat het automatisch wel goed gaat :( En ik weet dat diff dat kan, en dat er een paar hopeloze pogingen zijn tot visual diff, maar die kunnen niet tippen aan de windows-tools :(
- Wie maakt het branden in 6.06 werkend met controle of de gegevens er ook echt op staan, zoals bijv nero dat ook doet? Ik heb nu de 25e frisbie gemaakt, en aangezien ik alleen plextor heb liggen, zijn dat dure tosti's :( Oh ja, ik mag nu ook weer de 6.10 image gaan downloaden, want die had ik gisteren tijdens de uitzoekronde verwijdert. Ik had hem immers toch net op CD gebrand met nautilus, en een 'ok'-schermpje gezien :(
edit:
2 leuke details: werkende cd met 6.10 heb ik perongeluk in Eindhoven laten liggen, en geen zin om even op en neer te gaan met de trein natuurlijk ;).
Over de mislukte, en ten onrechte als leeg herkende cd, wil nautilus vrolijk nog een bestandje schrijven 8)7

edit:
en weer een voor eclipse: waarom moeten de updates allemaal in /home/* verzameld worden, waarom niet in /usr/share? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 23-12-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jungian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:19:
[...]

Dan gooi je je windows-installatie er (even) af, schuif je je partities wat op (met gparted), gooi je alles weg wat op je linux-partitie staat behalve je home-map en installeer je Edgy Eft op een schone partitie (die je maakt op de ruimte die vrij is gekomen omdat je linux-partitie is opgeschoven). Dit is allemaal te doen met een Ubuntu live-cd en mocht het niet werken, dan kun je altijd nog even Edgy eraf gooien en weer Dapper op je pc zetten (15 minuten werk). Eventueel kun je later ook weer Windows installeren.
Ik heb mijn windows-installatie 5gb kleiner gemaakt ('k gebruik hem toch 'nooit' :P) waar ik, windows kennende, spijt van ga krijgen, magoed. In die vrijgekomen ruimte heb ik nu een ext3 partitie aangemaakt, waarin /home komt te staan. Even een overzichtje:
code:
1
2
3
4
5
6
hda1     = 15GB = windows C
hda2 = extended
    hda7  =  7 GB = /home
    hda5  = 40 GB = windows D (my documents enzo)
    hda6 =  0.5 GB = swap
hda3     = 11 GB = /

Lekker logisch toch? :X Achteraf gezien had ik beter mijn /home wat kleiner kunnen laten, aangezien ik toch alles op hda5 kwijt kan. Ach ja, zodra het nodig is ga ik wel weer met gparted aan de slag :)

En je bedoelde dus dat ik hda3 moest formatteren? * MBV huivert. Goed dan, als het fout gaat is het jouw schuld! ;)

[edit]
voorlopig lijkt het erop dat alles goed is gegaan. Nu nog even een nieuwe geoptimaliseerde kernel bakken, eclipse plugins opnieuw installeren, kijken of thunderbird zijn oude instellingen nog snapt ;) en dan kan ik weer lekker aan de slag :)

Oh ja, ik heb nu echt veel dingen in firefox 2.0 moeten tweaken om 1.5 gedrag terug te krijgen. Waarom hebben ze dat by default allemaal gesloopt?

alt+s werkend krijgen:
ui.key.chromeAccess = 5
ui.key.contentAccess = 4

was in 1.5 al stuk op linux: makkelijk stukjes url selecteren:
layout.word_select.stop_at_punctuation = true

in url-bar automatisch 'feeling lucky', als ik wil zoeken doe ik dat wel rechtsboven:
keyword.URL = http://www.google.com/sea...s=1&btnI=feeling+lucky&q=

geen x-jes overal (smaak)
browser.tabs.closeButtons = 3

backspace = vorige pagina
browser.backspace_action = 0
* MBV voelt zich spam-slet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 24-12-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:39

Surkow

$µr|{0w

Ik ben op dit moment al meer dan een maand bezig om HD problemen op te lossen. Een Asus A8N SLI Premium mobo in combinatie met twee Maxtor DiamondMax 10 SATA HD's gaven in het begin problemen met opstarten. Een BIOS update gaf de oplossing en nu zijn de problemen verholpen (als het later nog terug komt kan ik altijd nog pin 11 van de voedingsconnector van de Maxtor HD's aan aarde leggen).

Nu heb ik echter problemen gekregen met de software BIOS RAID van SIL die op het moederbord aanwezig is. Na enig zoekwerk bleek dat Ubuntu hier niet en/of heel slecht mee om gaat. Ik heb nu alle aanwezige RAID opstellingen uitgeschakeld en de HD's op de Nvidia SATA controller gezet. De twee Maxtor HD's aan de SIL controller werken onder Windows en Linux. De software RAID word echter niet goed ondersteunt onder Linux. Beide Operating Sytems staan op een Raptor HD op de Nvidia controller (geen problemen). Als ik beide Maxtor HD's aan sluit op de Nvidia controller dan start Windows, die de HD's herkent en ze kan partitioneren. Ubuntu daarentegen start niet eens op (stopt bij het laad scherm na Grub). Dit probleem heb ik al eerder ondervonden met een laptop HD waarvan ik data heb moeten redden (zie me post history). Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Kan je ook Kubuntu naast Xp draaien? Kan je tijdens de installatie een partitie aanmaken en bootloader configureren?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jelly schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:21:
Kan je ook Kubuntu naast Xp draaien? Kan je tijdens de installatie een partitie aanmaken en bootloader configureren?
De topicwaarschuwing niet gelezen? Volgens mij geven de vier Ubuntu topics, Google, de wiki, het Ubuntu forum en de GoT search écht genoeg info om hier een antwoord op te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
heeft iemand ubuntu al werkend gekregen op een asus p5b deluxe (of wellicht andere 965 borden met een jmicron controller en marvell gigabit lan)?

voor de chipset/controller zou een .18 kernel nodig moeten zijn, dapper gaat dan sowieso niet werken. alle edgy's die ik gevonden heb zitten nog op .17 en geven een garbled screen bij het starten van x (live cd). met de feisty text-installer en all-generic-ide irqpoll als argumenten kom ik een eind, hoewel hij de lan-poorten niet goed detecteert en uiteindelijk hangt na "installing ubuntu-desktop".

de enige optie die ik nog niet geprobeerd heb is een edgy-alternate met een .18 kernel, maar die heb ik nog niet kunnen vinden (weet ook niet of er nog edgy's worden aangeboden met nieuwere kernels).

de onboard wifi ga ik sowieso niet van uit werkend te krijgen voorlopig, eerst maar uberhaupt een installatie. ;)

mijn specs:

edit:

p.s., ik heb een nvidia 7600gt en heb voor grafische installaties zowel de normale als de safemode varianten geprobeerd.

asus p5b deluxe/wifi
e6600
sata hdd
pata dvd

[ Voor 6% gewijzigd door litemotiv op 25-12-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Surkow schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:29:
Ik ben op dit moment al meer dan een maand bezig om HD problemen op te lossen. Een Asus A8N SLI Premium mobo in combinatie met twee Maxtor DiamondMax 10 SATA HD's gaven in het begin problemen met opstarten. Een BIOS update gaf de oplossing en nu zijn de problemen verholpen (als het later nog terug komt kan ik altijd nog pin 11 van de voedingsconnector van de Maxtor HD's aan aarde leggen).

Nu heb ik echter problemen gekregen met de software BIOS RAID van SIL die op het moederbord aanwezig is. Na enig zoekwerk bleek dat Ubuntu hier niet en/of heel slecht mee om gaat. Ik heb nu alle aanwezige RAID opstellingen uitgeschakeld en de HD's op de Nvidia SATA controller gezet. De twee Maxtor HD's aan de SIL controller werken onder Windows en Linux. De software RAID word echter niet goed ondersteunt onder Linux. Beide Operating Sytems staan op een Raptor HD op de Nvidia controller (geen problemen). Als ik beide Maxtor HD's aan sluit op de Nvidia controller dan start Windows, die de HD's herkent en ze kan partitioneren. Ubuntu daarentegen start niet eens op (stopt bij het laad scherm na Grub). Dit probleem heb ik al eerder ondervonden met een laptop HD waarvan ik data heb moeten redden (zie me post history). Weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?
Waarom gebruik je software RAID?
Daarnaast kan dit topic op ubuntuforums je eventueel helpen
litemotiv schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:09:
heeft iemand ubuntu al werkend gekregen op een asus p5b deluxe (of wellicht andere 965 borden met een jmicron controller en marvell gigabit lan)?

voor de chipset/controller zou een .18 kernel nodig moeten zijn, dapper gaat dan sowieso niet werken. alle edgy's die ik gevonden heb zitten nog op .17 en geven een garbled screen bij het starten van x (live cd). met de feisty text-installer en all-generic-ide irqpoll als argumenten kom ik een eind, hoewel hij de lan-poorten niet goed detecteert en uiteindelijk hangt na "installing ubuntu-desktop".

de enige optie die ik nog niet geprobeerd heb is een edgy-alternate met een .18 kernel, maar die heb ik nog niet kunnen vinden (weet ook niet of er nog edgy's worden aangeboden met nieuwere kernels).

de onboard wifi ga ik sowieso niet van uit werkend te krijgen voorlopig, eerst maar uberhaupt een installatie. ;)

mijn specs:

edit:

p.s., ik heb een nvidia 7600gt en heb voor grafische installaties zowel de normale als de safemode varianten geprobeerd.

asus p5b deluxe/wifi
e6600
sata hdd
pata dvd
Er zijn berichten dat de wifi werkt (eventueel na wat kloten) dus met wat zoekwerk moet dat wel lukken. Daarnaast is er geen Edgy een andere kernel dan de 2.6.17.

Je kan voor Feisty gaan, die de nieuwste kernel gebruikt, echter deze is wel experimenteel en kan elk moment kapot gaan. Feisty CD's zijn te vinden op http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/.

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchmega op 25-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:31:
- Wie maakt het branden in 6.06 werkend met controle of de gegevens er ook echt op staan, zoals bijv nero dat ook doet? Ik heb nu de 25e frisbie gemaakt, en aangezien ik alleen plextor heb liggen, zijn dat dure tosti's :( Oh ja, ik mag nu ook weer de 6.10 image gaan downloaden, want die had ik gisteren tijdens de uitzoekronde verwijdert. Ik had hem immers toch net op CD gebrand met nautilus, en een 'ok'-schermpje gezien :(
Ik gebruik gewoon K3b. Kan mij bommen dat het een KDE-progsel is, het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Dutchmega schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:35:
Je kan voor Feisty gaan, die de nieuwste kernel gebruikt, echter deze is wel experimenteel en kan elk moment kapot gaan. Feisty CD's zijn te vinden op http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/.
ja precies, een feisty daily van vorige week heb ik hier ook, maar die hangt dus na "installing ubuntu-desktop" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik gewoon K3b. Kan mij bommen dat het een KDE-progsel is, het werkt perfect.
Die heb ik ook geprobeerd, maar mooi dat die iso niet ging booten :/
litemotiv schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:59:
[...]

ja precies, een feisty daily van vorige week heb ik hier ook, maar die hangt dus na "installing ubuntu-desktop" ;(
als je nou eens zo'n werkende Edgy Eft pakt, en daar een nieuwe kernel voor compileert? Ik ga zo ook, (nadat ik mijn CFlags in heb gesteld) dat geintje uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Ik gebruik geen software RAID. Als ik software RAID van de BIOS uitschakel werkt alleen de Nvidia SATA controller nog. Dus ik will alles op de Nvidia controller aansluiten wat onmogelijk is omdat Ubuntu dan niet meer opstart. Bedankt voor de link...ik kon zelf niet heel veel vinden over mijn probleem op Ubuntu forums (verkeerde zoektermen gebruikt of iets dergelijks).

Edit: ik kon helaas geen bruikbare informatie vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Surkow op 25-12-2006 21:21 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik gebruik Wine om via Steam Half Life te spelen, maar Wine geeft steeds een melding dat hij HTML wilt weergegeven. Maar of ik nu op "Install" of "Cancel" klik, hij vraagt er elke keer weer om.

Hoe installeer ik de HTML ondersteuning nu, of hoe zorg ik dat Wine er niet meer om vraagt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeldert op 26-12-2006 10:11 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik denk dat Steam MSHTML gebruikt, dus misschien dat of wat dlls kopieren of IE installeren effect heeft.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb ook problemen met Halflife2 , alleen dan met counterstrike: source. Als ik het installatieproces start in wine start hij ongeveer 4-5 seconden op maar daarna keert ie terug naar de console. Dit is wat er aan foutmelding komt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,0,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,0,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,14,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,28,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,42,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,56,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,70,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,85,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,99,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,113,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,127,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,141,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,155,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,170,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,184,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,198,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,212,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,226,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,240,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,255,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,255,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,233,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,212,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,191,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,170,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,148,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,127,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,106,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,85,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,63,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,42,2): stub!
fixme:win:SetLayeredWindowAttributes (0x10024,0x00ffffff,21,2): stub!
wine: Unhandled page fault on read access to 0x10001361 at address 0x10001361 (thread 000e), starting debugger...
Unhandled exception: page fault on read access to 0x10001361 in 32-bit code (0x10001361).
Register dump:
 CS:0073 SS:007b DS:007b ES:007b FS:0033 GS:003b
 EIP:10001361 ESP:7d2aea44 EBP:7d2aeaa8 EFLAGS:00210206(   - 00      - RIP1)
 EAX:00000001 EBX:7d4f09f4 ECX:00000000 EDX:00000001
 ESI:0000000c EDI:00000001
Stack dump:
0x7d2aea44:  00000000 0055b860 7d4e2a9e 00000001
0x7d2aea54:  00000000 00010024 00000000 00000000
0x7d2aea64:  7bc788c4 7d2aeaa8 7bc36da7 00110020
0x7d2aea74:  00000002 00000000 7bc788c4 b7db7ff4
0x7d2aea84:  00000014 000024eb 00000000 0055b850
0x7d2aea94:  7d539e88 7d539e10 7b8a9ac0 7ffd8e0c
Backtrace:
=>1 0x10001361 in installoptions (+0x1361) (0x7d2aeaa8)
  2 0x7b88ae38 in kernel32 (+0x6ae38) (0x7d2aeb78)
  3 0x7bc5c030 in ntdll (+0x4c030) (0x7d2af478)
  4 0xb7dc1504 start_thread+0x84() in libpthread.so.0 (0x7d2af4e8)
  5 0xb7d5551e __clone+0x5e() in libc.so.6 (0x00000000)
0x10001361: movl        $0x5547745c,0x0(%edi)
Modules:
Module  Address                 Debug info      Name (88 modules)
PE      400000-435000   Deferred        css_full_07-07-2005_digitalzone
PE      10000000-10009000       Export          installoptions
ELF     7b800000-7b91b000       Export          kernel32<elf>
  \-PE  7b820000-7b91b000       \               kernel32
ELF     7bc00000-7bc83000       Export          ntdll<elf>
  \-PE  7bc10000-7bc83000       \               ntdll
ELF     7bf00000-7bf03000       Deferred        <wine-loader>
ELF     7cfa1000-7cfef000       Deferred        libgcrypt.so.11
ELF     7cfef000-7d002000       Deferred        libtasn1.so.3
ELF     7d002000-7d030000       Deferred        libcrypt.so.1
ELF     7d030000-7d09f000       Deferred        libgnutls.so.13
ELF     7d09f000-7d0ce000       Deferred        libcups.so.2
ELF     7d0ce000-7d100000       Deferred        winspool<elf>
  \-PE  7d0e0000-7d100000       \               winspool
ELF     7d100000-7d19f000       Deferred        comdlg32<elf>
  \-PE  7d110000-7d19f000       \               comdlg32
ELF     7d3d9000-7d41d000       Deferred        riched20<elf>
  \-PE  7d3e0000-7d41d000       \               riched20
ELF     7d41d000-7d432000       Deferred        midimap<elf>
  \-PE  7d420000-7d432000       \               midimap
ELF     7d458000-7d470000       Deferred        msacm32<elf>
  \-PE  7d460000-7d470000       \               msacm32
ELF     7d470000-7d4ac000       Deferred        wineoss<elf>
  \-PE  7d480000-7d4ac000       \               wineoss
ELF     7d4ac000-7d53a000       Deferred        winmm<elf>
  \-PE  7d4c0000-7d53a000       \               winmm
ELF     7d562000-7d594000       Deferred        uxtheme<elf>
  \-PE  7d570000-7d594000       \               uxtheme
ELF     7d7f6000-7d7fa000       Deferred        libgpg-error.so.0
ELF     7d801000-7d806000       Deferred        libxfixes.so.3
ELF     7d806000-7d80f000       Deferred        libxcursor.so.1
ELF     7d80f000-7d82b000       Deferred        imm32<elf>
  \-PE  7d820000-7d82b000       \               imm32
ELF     7d82b000-7d849000       Deferred        ximcp.so.2
ELF     7d849000-7d84b000       Deferred        xlcutf8load.so.2
ELF     7d84b000-7d84e000       Deferred        libxrandr.so.2
ELF     7d84e000-7d856000       Deferred        libxrender.so.1
ELF     7d856000-7d859000       Deferred        libxinerama.so.1
ELF     7dcba000-7e540000       Deferred        libglcore.so.1
ELF     7e540000-7e5cc000       Deferred        libgl.so.1
ELF     7e5cc000-7e5d1000       Deferred        libxdmcp.so.6
ELF     7e5d1000-7e69a000       Deferred        libx11.so.6
ELF     7e69a000-7e6a7000       Deferred        libxext.so.6
ELF     7e6a7000-7e6bf000       Deferred        libice.so.6
ELF     7e6bf000-7e74c000       Deferred        winex11<elf>
  \-PE  7e6d0000-7e74c000       \               winex11
ELF     7e74c000-7e76a000       Deferred        libexpat.so.1
ELF     7e76a000-7e799000       Deferred        libfontconfig.so.1
ELF     7e799000-7e7ad000       Deferred        libz.so.1
ELF     7e7ad000-7e817000       Deferred        libfreetype.so.6
ELF     7e817000-7e82b000       Deferred        lz32<elf>
  \-PE  7e820000-7e82b000       \               lz32
ELF     7e82b000-7e844000       Deferred        version<elf>
  \-PE  7e830000-7e844000       \               version
ELF     7e844000-7e904000       Deferred        comctl32<elf>
  \-PE  7e850000-7e904000       \               comctl32
ELF     7e904000-7e917000       Deferred        libresolv.so.2
ELF     7e917000-7e935000       Deferred        iphlpapi<elf>
  \-PE  7e920000-7e935000       \               iphlpapi
ELF     7e935000-7e989000       Deferred        rpcrt4<elf>
  \-PE  7e940000-7e989000       \               rpcrt4
ELF     7e989000-7ea21000       Deferred        ole32<elf>
  \-PE  7e9a0000-7ea21000       \               ole32
ELF     7ea21000-7ea79000       Deferred        shlwapi<elf>
  \-PE  7ea30000-7ea79000       \               shlwapi
ELF     7ea79000-7eb6b000       Deferred        shell32<elf>
  \-PE  7ea90000-7eb6b000       \               shell32
ELF     7eb6b000-7ebb1000       Deferred        advapi32<elf>
  \-PE  7eb80000-7ebb1000       \               advapi32
ELF     7ebb1000-7ebbc000       Deferred        libgcc_s.so.1
ELF     7ebbc000-7ebbe000       Deferred        libnvidia-tls.so.1
ELF     7ebbe000-7ebc1000       Deferred        libxau.so.6
ELF     7ebc1000-7ebca000       Deferred        libsm.so.6
ELF     7eca9000-7ed5f000       Deferred        gdi32<elf>
  \-PE  7ecc0000-7ed5f000       \               gdi32
ELF     7ed5f000-7ee97000       Deferred        user32<elf>
  \-PE  7ed80000-7ee97000       \               user32
ELF     7efa1000-7efac000       Deferred        libnss_files.so.2
ELF     7efac000-7efb6000       Deferred        libnss_nis.so.2
ELF     7efb6000-7efcc000       Deferred        libnsl.so.1
ELF     7efcc000-7eff2000       Deferred        libm.so.6
ELF     7eff2000-7eff7000       Deferred        libxxf86vm.so.1
ELF     7eff7000-7f000000       Deferred        libnss_compat.so.2
ELF     b7c84000-b7c88000       Deferred        libdl.so.2
ELF     b7c88000-b7dbc000       Export          libc.so.6
ELF     b7dbc000-b7dcf000       Export          libpthread.so.0
ELF     b7ddd000-b7eee000       Deferred        libwine.so.1
ELF     b7ef0000-b7f0b000       Deferred        ld-linux.so.2
Threads:
process  tid      prio (all id:s are in hex)
0000000a 
        0000000c    0
        0000000b    0
00000008 (D) F:\Spellen\Source\CSS_07-07-2005_DIGITAL_ZONE.exe
        0000000e   15 <==
        00000009    0

Iemand een idee?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
HetWonder schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:23:
Ik heb ook problemen met Halflife2 , alleen dan met counterstrike: source. Als ik het installatieproces start in wine start hij ongeveer 4-5 seconden op maar daarna keert ie terug naar de console. Dit is wat er aan foutmelding komt
[...]
Iemand een idee?
Geen illegale versie gebruiken van CSS

[ Voor 91% gewijzigd door Dutchmega op 26-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dutchmega schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:40:
[...]

Dat is het niet, dit is alleen een versie met Steam geintegreerd. Ik heb gewoon een licentie voor halflife2 + CS Source. Dit vind ik een stuk fijner werken aangezien ik Steam nogal bagger vind, zeker omdat ik het alleen voor CS:Source gebruik en al die andere games nooit aanraak.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
HetWonder schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:15:
[...]

Dat is het niet, dit is alleen een versie met Steam geintegreerd. Ik heb gewoon een licentie voor halflife2 + CS Source. Dit vind ik een stuk fijner werken aangezien ik Steam nogal bagger vind, zeker omdat ik het alleen voor CS:Source gebruik en al die andere games nooit aanraak.
Onzin, Digitalzone heeft een release gedaan van CSS. Illegaal dus.
Hoe dan ook, dit valt niet te fixen. Wine heeft momenteel alleen support voor CSS via Steam, aka de nieuwste versie en geen outdated illegale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dutchmega schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:23:
Onzin, Digitalzone heeft een release gedaan van CSS. Illegaal dus.
Hoe dan ook, dit valt niet te fixen. Wine heeft momenteel alleen support voor CSS via Steam, aka de nieuwste versie en geen outdated illegale versie.
Ik moet je teleurstellen, het is toch echt een legale versie. Het is wel een door digitalzone gemodificeerde versie, want ze hebben steam er dus zegmaar weer ingebouwd. Maar je moet gewoon met je steam account inloggen (voorzien van een CS: Source licentie). Ik weet trouwens niet of je de geschiedenis van Valve een beetje kent wat betreft illegale versies: het is zo ongeveer het bedrijf dat het succesvol blocken van illegale serials heeft uitgevonden. Al sinds het begin van Halflife / Counterstrike 1 is het niet mogelijk met een gekraakte versie te spelen (in die tijd was dat een unicum want zo ongeveer elk spel was gekraakt wél online te spelen), en ook nu is dat nog steeds niet mogelijk (cracked servers daargelaten, maar daar zijn er maar heeeeel weinig van aangezien Valve daarop erg intensief jaagt).

Mijn vraag gaat verder ook niet over of het wel of niet illegaal is (is het dus NIET), ik snap ook wel dat deze gemodificeerde versie niet puik werkt met wine, maar van de error output snap ik weinig dus ik was benieuwd of iemand anders wel ziet waar het fout gaat. Ik heb namelijk ook weleens applicaties werkend gekregen door kleine wijzigingen in winecfg enz. Dus wie kan me helpen?

Alvast bedankt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je twijfeld over het wel of niet legaal zijn van jouw versie van CS : Source kun je natuurlijk ook een mail sturen naar Valve. Ik weet het antwoord al. Het gaat er hier om dat je niet geholpen gaat worden met je illegale variant van CS : Source, of Steam er nu wel of niet ingebouwd in zit.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jungian schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:15:
[...]

Als je twijfeld over het wel of niet legaal zijn van jouw versie van CS : Source kun je natuurlijk ook een mail sturen naar Valve. Ik weet het antwoord al. Het gaat er hier om dat je niet geholpen gaat worden met je illegale variant van CS : Source, of Steam er nu wel of niet ingebouwd in zit.
Ik twijfel helemaal niet want het is LEGAAL en dit heeft ook helemaal niets met Valve of illegaliteit te maken, maar met het feit dat het niet werkt onder wine. Dan kan ik Valve wel gaan mailen, maar die hebben helemaal niks met Wine te maken.Wine crasht en ik snap weinig van de foutmelding, dus de vraag is of er hier iemand is die me daarmee kan helpen. :/

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
HetWonder schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:33:
[...]

Ik twijfel helemaal niet want het is LEGAAL en dit heeft ook helemaal niets met Valve of illegaliteit te maken, maar met het feit dat het niet werkt onder wine. Dan kan ik Valve wel gaan mailen, maar die hebben helemaal niks met Wine te maken.Wine crasht en ik snap weinig van de foutmelding, dus de vraag is of er hier iemand is die me daarmee kan helpen. :/
Goed, goed.

Het schijnt dat CSS niet geweldig draait onder Wine. http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3731

Het werkt wel goed in Cedega, dat heb ik zelf nog geprobeerd. Goede FPS.
Surkow schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:07:
[...]

Ik gebruik geen software RAID. Als ik software RAID van de BIOS uitschakel werkt alleen de Nvidia SATA controller nog. Dus ik will alles op de Nvidia controller aansluiten wat onmogelijk is omdat Ubuntu dan niet meer opstart. Bedankt voor de link...ik kon zelf niet heel veel vinden over mijn probleem op Ubuntu forums (verkeerde zoektermen gebruikt of iets dergelijks).

Edit: ik kon helaas geen bruikbare informatie vinden.
Heb je, nadat je alles op de nVidia SATA controller hebt aangesloten, Ubuntu hergeinstalleerd? De nVidia SATA controller zou echt wel moeten werken...

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchmega op 26-12-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Met cedega heb ik geen ervaring maar dat kan ik in ieder geval eens gaan proberen. Nog niet aan gedacht... bedankt voor de tip!

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-12-2006 17:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:16:

[...]

Heb je, nadat je alles op de nVidia SATA controller hebt aangesloten, Ubuntu hergeinstalleerd? De nVidia SATA controller zou echt wel moeten werken...
Ik heb Ubuntu niet hergeïnstalleerd omdat het normaal niet nodig is na het toe voegen van nieuwe HD's. Op zich zou ik het wel kunnen proberen...maar mijn install is zo erg getuned dat het een paar dagen kost om alles na een herinstallatie weer werkend te krijgen. En de reden dat ik die HD's wil aansluiten is om alle home dirs erop te zetten zodat na een herinstallatie alle instellingen nog gewoon zijn onthouden.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
BTW, weet iemand hoe je je de achtergrond bij de gnome panels volledig transparent kan maken? Als ik het via properties normaal doe, dan blijft de achtergrond bij de icons, "applications" etc nog steeds normaal.
Surkow schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:30:
[...]

Ik heb Ubuntu niet hergeïnstalleerd omdat het normaal niet nodig is na het toe voegen van nieuwe HD's. Op zich zou ik het wel kunnen proberen...maar mijn install is zo erg getuned dat het een paar dagen kost om alles na een herinstallatie weer werkend te krijgen. En de reden dat ik die HD's wil aansluiten is om alle home dirs erop te zetten zodat na een herinstallatie alle instellingen nog gewoon zijn onthouden.
Wacht, ik lees dat je moederbord problemen heeft met ACPI waardoor het je bepaalde drivers niet herkent (o.a SATA).

Bij Grub druk op e, zoek de regel die begint met "kernel" en voeg toe eraan: pci=nommconf
Daarna druk op b om hiermee te booten en kijk of het nu goed gaat.

Anders probeer eens (eventueel samen met de bovenstaande):
Sluit je HD's aan op de nVidia SATA controller, boot met de liveCD en kijk of je jouw HD kan mounten (via System -> Administration -> Gnome partition editor).
Zo ja, noteer de naam van de device (want die is anders aangezien je een andere controller gebruikt) en edit /boot/grub/menu.lst en /etc/fstab van je Ubuntu installtie aangezien die niet meer zullen kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchmega op 26-12-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:40:
[...]

Je krijgt natuurlijk geen hulp hier op GoT met illegale versies van software, maar alles wat in Windows draait moet ook in Wine draaien.

De wine-devs vinden het geloof ik ook niet zo'n groot probleem als je illegale software draait. Het is andere software die andere bugs triggert in Wine, dus een bug-report daarvoor is ook zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:06:
BTW, weet iemand hoe je je de achtergrond bij de gnome panels volledig transparent kan maken? Als ik het via properties normaal doe, dan blijft de achtergrond bij de icons, "applications" etc nog steeds normaal.

[...]

Wacht, ik lees dat je moederbord problemen heeft met ACPI waardoor het je bepaalde drivers niet herkent (o.a SATA).

Bij Grub druk op e, zoek de regel die begint met "kernel" en voeg toe eraan: pci=nommconf
Daarna druk op b om hiermee te booten en kijk of het nu goed gaat.

Anders probeer eens (eventueel samen met de bovenstaande):
Sluit je HD's aan op de nVidia SATA controller, boot met de liveCD en kijk of je jouw HD kan mounten (via System -> Administration -> Gnome partition editor).
Zo ja, noteer de naam van de device (want die is anders aangezien je een andere controller gebruikt) en edit /boot/grub/menu.lst en /etc/fstab van je Ubuntu installtie aangezien die niet meer zullen kloppen.
Ik heb de dat stukje code bij GRUB ingevoerd en Ubuntu start nog steeds op wanneer de andere HD's niet aan de Nvidia controller hangen (wanneer ze aan de Nvidia controller hangen start Ubuntu dus niet op). Ik begrijp niet helemaal welke info ik moet toevoegen aan menu.lst en fstab.

menu.lst

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
title       Ubuntu, kernel 2.6.17-10-generic
root        (hd0,1)
kernel      /boot/vmlinuz-2.6.17-10-generic root=/dev/sda2 ro quiet splash
initrd      /boot/initrd.img-2.6.17-10-generic
quiet
savedefault
boot

title       Ubuntu, kernel 2.6.17-10-generic (recovery mode)
root        (hd0,1)
kernel      /boot/vmlinuz-2.6.17-10-generic root=/dev/sda2 ro single
initrd      /boot/initrd.img-2.6.17-10-generic
boot

title       Ubuntu, memtest86+
root        (hd0,1)
kernel      /boot/memtest86+.bin
quiet
boot

### END DEBIAN AUTOMAGIC KERNELS LIST

# This is a divider, added to separate the menu items below from the Debian
# ones.
title       Other operating systems:
root

# This entry automatically added by the Debian installer for a non-linux OS
# on /dev/sda1
title       Microsoft Windows XP Professional
root        (hd0,0)
savedefault
makeactive
chainloader +1

fstab

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
proc            /proc           proc    defaults        0       0
# /dev/sda2
UUID=02290143-4ba8-4682-9cd6-7cae80af7f13 /               ext3    defaults,errors=remount-ro 0       1
# /dev/sda1
UUID=563C02373C0212A3 /media/sda1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sdb1
UUID=463496023495F4E1 /media/sdb1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sdc1
UUID=463496023495F4E1 /media/sdc1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
/dev/hda        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/hdb        /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/           /media/floppy0  auto    rw,user,noauto  0       0

Op dit moment zie je dat de Maxtor HD' s op de SIL controller als sdb en sdc worden gezien naast de Raptor (sda en altijd aangesloten op de Nvidia controller). Via de live CD heb ik kunnen constateren dat op de Nvidia controller de Maxtor HD' s worden gezien als sda en sdb en de Raptor word gezien als sdc.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op dit moment zie je dat de Maxtor HD' s op de SIL controller als sdb en sdc worden gezien naast de Raptor (sda en altijd aangesloten op de Nvidia controller). Via de live CD heb ik kunnen constateren dat op de Nvidia controller de Maxtor HD' s worden gezien als sda en sdb en de Raptor word gezien als sdc.
Dat verklaart dan toch waarom Grub niet wil doorstarten? Je moet in grub (edit: menu.lst) sda veranderen in sdc voordat je de Maxtors aan je controller hangt.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Drgn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:16:
[...]

Dat verklaart dan toch waarom Grub niet wil doorstarten? Je moet in grub (edit: menu.lst) sda veranderen in sdc voordat je de Maxtors aan je controller hangt.
Het is twijfelachtig...Ubuntu start wel maar stopt zodra de laad balk verschijnt. Waarschijnlijk loopt Ubuntu vast bij het mounten van de HD's. Kun je met behulp van grub direct menu.lst aanpassen?

[ Voor 24% gewijzigd door Surkow op 27-12-2006 18:26 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Het is twijfelachtig...Ubuntu start wel maar stopt zodra de laad balk verschijnt. Waarschijnlijk loopt Ubuntu vast bij het mounten van de HD's. Kun je met behulp van grub direct menu.lst aanpassen?
Toevallig bij 'waiting for root filesystem'? Als dat zo is zou ik het toch maar veranderen ;)

Ik heb onlangs te horen gekregen dat je Grub 'on the fly' kunt aanpassen (kijk naar de kleine lettertjes onder je grub menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Drgn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:28:
[...]

Toevallig bij 'waiting for root filesystem'? Als dat zo is zou ik het toch maar veranderen ;)

Ik heb onlangs te horen gekregen dat je Grub 'on the fly' kunt aanpassen (kijk naar de kleine lettertjes onder je grub menu).
OMG...het werkt. 0_0

Alleen me fstab is niet in orde. Is het aan te raden om daar ook de namen in aan te passen?

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Alleen me fstab is niet in orde. Is het aan te raden om daar ook de namen in aan te passen?
Ja, je mount een specifieke partitie, toch? Dat moet dan sdc2 worden..(en sdc wordt dan sda ofzo..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Drgn schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:03:
[...]

Ja, je mount een specifieke partitie, toch? Dat moet dan sdc2 worden..(en sdc wordt dan sda ofzo..).
Ik heb ze kunnen hernoemen. Ik heb echter het probleem dat de schijven onterecht voor ntfs worden aangezien terwijl ze ext3 partities bevatten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#
# /dev/sda2
UUID=02290143-4ba8-4682-9cd6-7cae80af7f13 /               ext3    defaults,errors=remount-ro 0       1
# /dev/sdc1
UUID=563C02373C0212A3 /media/sdc1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sdb1
UUID=463496023495F4E1 /media/sdb1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sda1
UUID=463496023495F4E1 /media/sda1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1

Met deze instellingen krijg ik geen error. Als ik het ntfs verander in ext3 (zoals hieronder) dan wordt er tijdens het opstarten een error log gegenereerd. Doordat ze verkeerd worden gemount zijn de bestanden op die HD' s niet toegankelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#
# /dev/sda2
# /dev/sdc1
UUID=563C02373C0212A3 /media/sdc1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sdb1
UUID=463496023495F4E1 /media/sdb1     ext3    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
# /dev/sda1
UUID=463496023495F4E1 /media/sda1     ext3    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1

Edit: Het bleek een probleem met de UUID's te zijn. Nadat ik ze had gewist startte Ubuntu normaal op. Via de ext2 Windows driver heb ik bestanden op de twee Maxtor HD's gezet. Het vreemde is dat deze bestanden helemaal niet toegankelijk zijn via Linux. Ik denk dus dat ze nog steeds niet goed gemount zijn. Is er geen mogelijkheid om automatisch je fstab te laten updaten?

Edit 2: Eindelijk is het me gelukt om alle HD's te laten werken onder beide Operating Systems (ik heb achter alle ext3 partities "defaults,errors=remount-ro 0 1" toegevoegd).

[ Voor 11% gewijzigd door Surkow op 28-12-2006 00:19 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wie weet een goedwerkende tool in ubuntu om video's mee te bewerken? mencoder ken ik maar nu wil ik liever een programma met een beetje goede GUI eromheen. Het lijkt wel of daar nog maar weinig voor beschikbaar is...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

HetWonder schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:12:
Wie weet een goedwerkende tool in ubuntu om video's mee te bewerken? mencoder ken ik maar nu wil ik liever een programma met een beetje goede GUI eromheen. Het lijkt wel of daar nog maar weinig voor beschikbaar is...
Cinelerra is een professionele videobewerkings tool. Net als Kino. Ik weet dus niet waarom je denkt dat er geen goed tools beschikbaar zijn. ;D

[ Voor 7% gewijzigd door Surkow op 27-12-2006 21:24 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MBV schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:18:
[...]

En je bedoelde dus dat ik hda3 moest formatteren? * MBV huivert. Goed dan, als het fout gaat is het jouw schuld! ;)

[edit]
voorlopig lijkt het erop dat alles goed is gegaan. Nu nog even een nieuwe geoptimaliseerde kernel bakken, eclipse plugins opnieuw installeren, kijken of thunderbird zijn oude instellingen nog snapt ;) en dan kan ik weer lekker aan de slag :)
Waarom is het zo moeilijk een werkende combinatie van apache2, php, php-dbg-extentie, eclipse en eclipsephp te krijgen? :( Ik wordt hier echt ziek van :(

Ik kan eclipse openen, php-bestanden met phpeclipse openen, html-bestanden met aptana openen, maar dan houdt het ook wel weer op. Zodra ik de browser van PHPEclipse open crasht mijn JVM (sun 1.5). Als ik dat ding uitschakel, en dbg inschakel, dan werkt dbg alleen tot de eerste breakpoint, en dan zonder informatie :(. Heeft iemand dit werkend gekregen?

Dan zit ik nog met een versieprobleem van een library uit PEAR. Ik wist het van te voren al: ik had nooit Edgy erop moeten zetten, maar fijn verder moeten gaan met 6.06 :(
Dutchmega schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:34:
Verder raad ik je gewoon de 32-bits versie aan. De 64-bit versie is niet sneller en levert meer problemen op. Ik zou voor 6.10 gaan als je schone installatie doet. Het is stabiel, ondersteunt meer dan 6.06. Enige verschil is dat 6.06 Long Term Support heeft maar dat zal niet veel uitmaken voor thuisgebruikers.
Was het maar zo'n feest :p

* MBV wordt heel sacherijnig van deadlines, upgrades die zijn computer slopen, en meer van dat soort ongein. Ik wilde de komende week en projectje in elkaar knallen met eclipse in PHP, omdat ik daar inmiddels mee heb leren werken enzo. Nu ben ik of 2 dagen bezig om een andere IDE te zoeken die voor mij werkt, of een week bezig met support zoeken voor eclipse/java 1.5/eclipsephp of wat dan ook wat voor die crash zorgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

MBV schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:23:
[...]
* MBV wordt heel sacherijnig van deadlines, upgrades die zijn computer slopen, en meer van dat soort ongein. Ik wilde de komende week en projectje in elkaar knallen met eclipse in PHP, omdat ik daar inmiddels mee heb leren werken enzo. Nu ben ik of 2 dagen bezig om een andere IDE te zoeken die voor mij werkt, of een week bezig met support zoeken voor eclipse/java 1.5/eclipsephp of wat dan ook wat voor die crash zorgt :(
Of je installeert weer 6.06 en kunt weer verder werken 8)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ben ik weer een dag verder :(. ik heb namelijk met mijn domme kop geen image gemaakt van mijn werkende installatie, en voor ik alles weer zover heb als ik wil zijn, ben ik een dag verder. Nou oke, misschien een halve dag, omdat ik inmiddels de lijst van programma's kan dromen, maar het blijft heel vervelend om tijd in teruggang te stoppen.

Nu crasht eclipse zelfs spontaan, na dpkg --purge van alle eclipse-achtige onderdelen, en verwijderen van de eclipse configuratie, tijdens de initialisatie :s echt irritant. Net verholpen door voor elk pakketje --purge te doen, ik was er de vorige poging een paar vergeten.

* MBV stapt over op mandriva >:) maar helaas ben ik daarvoor te gewend aan apt-get en andere debian-zaken ;)

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:59:
woei, net Kiba Dock aan de praat gekregen via deze HOW TO.
Echt stukken beter dan de Launcher van gDesklets _/-\o_ Auto-hide staat aan, dat geeft echt veel ruimte... Althans, het gevoel van veel ruimte :P

[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je de orginele wallpaper posten? Bij mij zijn gDesklets nogal knudde. Ze werken maar op de helft van het scherm (ik kan dus niets onderaan plaatsen).

Albert Einstein

Verwijderd

Ik had t zelfde probleem met gDesklets, daarom Kiba ook maar eens geprobeert :)

Wallpaper is wel op Gnome-Look.org te vinden dacht ik

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nu heb ik een probleem,
Nadat ik een (\Topic) had geopend over een stapel problemen, is bijna alles opgelost
Behalve 1 ding.
Nadat ik veel heb gekloot is mijn SMP ook weggegaan. Ik heb een Core 2 Duo, daarintegen zie ik maar 1 kernel staan overal.
Nu wil ik weten hoe ik dit moet oplossen. Ik heb het werkende gehad maar nu niet meer. Als ik een tutorial neem van het internet ben ik bang dat ik mijn install alweer vernachel want het is niet de eerste keer dat ik zoiets vernachel :P. Ook omdat ik misschien nog delen van mijn SMP heb staan.

/me Ziet een groot conflict voor zich tussen 2 kernel bestanden en is bang dat hij alweer alles verliest

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:56:
Nu heb ik een probleem,
Nadat ik een (\Topic) had geopend over een stapel problemen, is bijna alles opgelost
Behalve 1 ding.
Nadat ik veel heb gekloot is mijn SMP ook weggegaan. Ik heb een Core 2 Duo, daarintegen zie ik maar 1 kernel staan overal.
Nu wil ik weten hoe ik dit moet oplossen. Ik heb het werkende gehad maar nu niet meer. Als ik een tutorial neem van het internet ben ik bang dat ik mijn install alweer vernachel want het is niet de eerste keer dat ik zoiets vernachel :P. Ook omdat ik misschien nog delen van mijn SMP heb staan.

/me Ziet een groot conflict voor zich tussen 2 kernel bestanden en is bang dat hij alweer alles verliest
SMP is een optie die je moet aanzetten in je kernel.

Processor type and features --->
• Symmetric multi-processing support

als je (make) menuconfig gebruikt en geen crappy (Ubuntu) tooltje om kernels te bakken.

[edit]
Je moet dus ook absoluut niet denken dat een SMP-kernel iets heel anders is dan een gewone kernel.

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 28-12-2006 23:06 ]

0.0

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Jungian schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:04:
[...]

als je (make) menuconfig gebruikt en geen crappy (Ubuntu) tooltje om kernels te bakken.

[edit]
Je moet dus ook absoluut niet denken dat een SMP-kernel iets heel anders is dan een gewone kernel.
Hoe doe ik dat precies dan :$ Ik wil het best via menuconfig doen, maar weet niet hoe :'(
Dat tooltje heb ik al gevonden, maar de rest niet :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Gotiniens

Fairly odd Tim

Jungian schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:04:
[...]

[edit]
jah ga hem ff uitleggen hoe het niet moet :X

Een kernel image met smp support installen moet genoeg zijn. als je linux-686-smp installeert krijg je de nieuwste smp kernel, en later updates. voor andere cpu's zijn er linux-k7-smp, linux-powerpc-smp en nog meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Gotiniens op 28-12-2006 23:40 ]

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Ik heb eindelijk m'n /home partitie kunnen mounten op m'n andere HD. Echter kreeg ik het voor elkaar om m'n /home dir te wissen door em direct te mounten aan een andere HD toen ik in fstab zat te klootzakken. Gelukkig heb ik 2/3 van m'n gegevens ook ergens anders opgeslagen en ben ik maar een paar documenten kwijt.

Albert Einstein

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Gotiniens schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:34:
[...]

Een kernel image met smp support installen moet genoeg zijn. kernel-image-2.4.27-2-686-smp bijvoorbeeld.
nu snap ik er officieel niets meer van :S.
Hoe moet ik deze kernel image vinden. Ik gebruik nu 2.6.17. Maar kan die niet vinden in de lijst :S

• mithras
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:40:
[...]

nu snap ik er officieel niets meer van :S.
Hoe moet ik deze kernel image vinden. Ik gebruik nu 2.6.17. Maar kan die niet vinden in de lijst :S
jurian@karlijn:~$ apt-cache search smp kernel
kernel-headers-2.4.27-2-686-smp - Linux 2.4.27 kernel headers for PPro/Celeron/PII/PIII/P4 SMP
kernel-headers-2.4.27-2-k7-smp - Linux 2.4.27 kernel headers for AMD K7 SMP
kernel-image-2.4.27-2-686-smp - Linux kernel image for version 2.4.27 on PPro/Celeron/PII/PIII/P4 SMP
kernel-image-2.4.27-2-k7-smp - Linux kernel image for version 2.4.27 on AMD K7 SMP
jurian@karlijn:~$ 
met wat geknipt enzo
Kennelijk zijn er via de mainstream repo's alleen 2.4.x SMP kernels te vinden. Zelf een kernel bakken is echt niet zo moeilijk. Zie dit topic op ubuntuforums.org: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217657

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Gotiniens schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:34:
[...]

Een kernel image met smp support installen moet genoeg zijn. als je linux-686-smp installeert krijg je de nieuwste smp kernel, en later updates. voor andere cpu's zijn er linux-k7-smp, linux-powerpc-smp en nog meer.
Ben jij degene die bepaald hoe iets wel of niet moet ? Ik ging ervanuit dat hij al zijn eigen kernels bakte, maar als dat niet zo is is het installeren van een kernel met SMP uit de repository genoeg. Dat is trouwens de generic-kernel voor Edgy Eft, waar de laatste versie 2.6.17-10-generic van is.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nou is het mij gelukt. Ik heb daadwerkelijk weer 2 kernels staan in de lijsten, alleen ben ik bang dat Xorg niet blij is geweest met mijn acties. Deze knaagt namelijk constant rond de 40% CPU, van beide core's :(
Waardoor dus mijn systeem constant schokt en alles :'( Kan er bijna niet meer lekker op werken.

Weet iemand wat hier fout is gegaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Touchdomex schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:57:
Nou is het mij gelukt. Ik heb daadwerkelijk weer 2 kernels staan in de lijsten, alleen ben ik bang dat Xorg niet blij is geweest met mijn acties. Deze knaagt namelijk constant rond de 40% CPU, van beide core's :(
Waardoor dus mijn systeem constant schokt en alles :'( Kan er bijna niet meer lekker op werken.

Weet iemand wat hier fout is gegaan :S
Je kunt ook opnieuw je xorg instellingen laten herkennen. Maar ik heb niet het idee dat het aan xorg ligt.

Je kunt nog altijd "dpkg-reconfigure xserver-xorg" proberen.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Surkow schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:06:
[...]

Je kunt ook opnieuw je xorg instellingen laten herkennen. Maar ik heb niet het idee dat het aan xorg ligt.

Je kunt nog altijd "dpkg-reconfigure xserver-xorg" proberen.

Het ligt wel degelijk aan Xorg. Ik heb al reinstall gedaan van Xorg. Dit heeft niet geholpen.
Daarna heb ik reconfigure gedaan, dit werkte perfect. Op 1024x786 Totdat ik mijn juiste resolutie(1440x900) probeerde in te vullen, als ik dat dus doe begint het hele gereutel.
Hij begint dus gewoon te stotteren en langzaam te lopen :S. Zou ik misschien de Nvidia Driver openieuw installeren :S

Het lag in dit geval aan Xorg :D Ik heb nog een paar keer reconfigure gedaan en nog wat dingen bijgesteld in configure en nu doet hij het weer. O+

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2006 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Touchdomex schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:39:
[...]

Het ligt wel degelijk aan Xorg. Ik heb al reinstall gedaan van Xorg. Dit heeft niet geholpen.
Daarna heb ik reconfigure gedaan, dit werkte perfect. Op 1024x786 Totdat ik mijn juiste resolutie(1440x900) probeerde in te vullen, als ik dat dus doe begint het hele gereutel.
Hij begint dus gewoon te stotteren en langzaam te lopen :S. Zou ik misschien de Nvidia Driver openieuw installeren :S

Het lag in dit geval aan Xorg :D Ik heb nog een paar keer reconfigure gedaan en nog wat dingen bijgesteld in configure en nu doet hij het weer. O+
Wat heb je precies moeten aanpassen?

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Surkow schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:08:
[...]

Wat heb je precies moeten aanpassen?
Dat weet ik niet meer :$ Heb willekeurig een paar dingen met reconfigure aangepast. Toen deed hij het in 1 keer prima. Weet niet hoe, maar ben wel blij dat het werkt 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik ga weer volledig naar Windows trouwens. Steeds switchen (dual-boot) is irritant als ik wil gamen. Op mijn te bestellen laptop komt wel alleen Ubuntu :9
MBV schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:23:
[...]

Waarom is het zo moeilijk een werkende combinatie van apache2, php, php-dbg-extentie, eclipse en eclipsephp te krijgen? :( Ik wordt hier echt ziek van :(

Ik kan eclipse openen, php-bestanden met phpeclipse openen, html-bestanden met aptana openen, maar dan houdt het ook wel weer op. Zodra ik de browser van PHPEclipse open crasht mijn JVM (sun 1.5). Als ik dat ding uitschakel, en dbg inschakel, dan werkt dbg alleen tot de eerste breakpoint, en dan zonder informatie :(. Heeft iemand dit werkend gekregen?

Dan zit ik nog met een versieprobleem van een library uit PEAR. Ik wist het van te voren al: ik had nooit Edgy erop moeten zetten, maar fijn verder moeten gaan met 6.06 :(

[...]

Was het maar zo'n feest :p

Zozo, wat zijn we gefrusteerd. Het is zover helemaal stabiel hier. Voor de combinatie apache2 en php raad ik ik Xampp aan. Apache, PHP, phpmyadmin, ftp, mysql. De hele zooi in 1 keer.

Daarnaast zijn er veel problemen met Eclipse en Sun's Java. Je moet in java alternatives de normale Java gewoon bovenaan laten staan (of eclipse de normale java forceren)

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchmega op 29-12-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:59:
Ik ga weer volledig naar Windows trouwens. Steeds switchen (dual-boot) is irritant als ik wil gamen. Op mijn te bestellen laptop komt wel alleen Ubuntu :9

[...]
Die games kun je niet laten werken onder Ubuntu met Wine of Cedega? Mij kostte het al heel veel moeite om aan Linux te wennen. Maar nu raak ik m'n dual boot Windows ook echt niet meer aan.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Surkow schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:54:
[...]

Die games kun je niet laten werken onder Ubuntu met Wine of Cedega? Mij kostte het al heel veel moeite om aan Linux te wennen. Maar nu raak ik m'n dual boot Windows ook echt niet meer aan.
Ik vind het niet leuk...

* Dutchmega scheld op explorer.exe omdat het al vastloopt binnen 5min op een volledig up-to-date Windows XP.

Maar Cedega/wine zijn nog niet ver genoeg ontwikkeld om alle spellen goed te draaien. Most Wanted (4 CD versie) krijg ik niet eens geinstalleerd. HL2 en mods draaien nog wel maar niet erg goede performance en mijn FPS bij Battlefield 2 heb ik wel nodig.
@ laptop ga ik niet gamen dus dat is linux-only.

Mss over 2 jaartjes of iets dergelijks. Wine/Cedega zijn dan vast en zeker veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dutchmega schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:42:
[...]

Ik vind het niet leuk...

* Dutchmega scheld op explorer.exe omdat het al vastloopt binnen 5min op een volledig up-to-date Windows XP.

Maar Cedega/wine zijn nog niet ver genoeg ontwikkeld om alle spellen goed te draaien. Most Wanted (4 CD versie) krijg ik niet eens geinstalleerd. HL2 en mods draaien nog wel maar niet erg goede performance en mijn FPS bij Battlefield 2 heb ik wel nodig.

Mss over 2 jaartjes of iets dergelijks. Wine/Cedega zijn dan vast en zeker veel beter.
Ben ik het wel helemaal mee eens. Ik speel nu alleen nog maar True Combat: Elite (mod van RTCW: Enemy Territory), en heb via Cedega wel GTA:SA gespeeld. HalfLife2 kreeg ik niet aan de praat en ook GTA draaide bij lange na niet soepel.

Ik zit nu met wine 0.9.28, maar ze beloven dat wine 1.0 een betere directX ondersteuning zou hebben. Misschien dat ik het dan nog eens probeer. Maar op de games van ID na, kan je eigenlijk nauwelijks gamen onder Linux. Uitzonderingen als tuxRacer ed na, maar dat is nu niet echt een uitdagend en grafisch geweldig spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

Zozo, wat zijn we gefrusteerd.
Je hebt gelijk, maar weghalen heeft geen zin meer ;).
Het is zover helemaal stabiel hier. Voor de combinatie apache2 en php raad ik ik Xampp aan. Apache, PHP, phpmyadmin, ftp, mysql. De hele zooi in 1 keer.
ach, even apt-get install libapache2-php4 en mysql-server is wat dat betreft ook genoeg. Zelfs tomcat draaide zonder problemen, dat was nog wat gedoe in 6.06.
Daarnaast zijn er veel problemen met Eclipse en Sun's Java. Je moet in java alternatives de normale Java gewoon bovenaan laten staan (of eclipse de normale java forceren)
alternatives heb ik in 6.06 ook leren kennen, en goed ingesteld. Het blijkt dus dat PHPEclipse niet werkt met Eclipse 3.2, ook al kan ik nergens meer een link vinden naar een Eclipse 3.1 link voor Windows op de Eclipse website :X. Misschien toch even mijn repositories terugzetten naar dapper, eclipse 3.1 installeren en dan phpeclipse erop. Op dit moment crasht JVM o.a. met afsluiten, met het openen van PHP Browser, en soms tussendoor ook, wat erg vervelend is :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Geen ervaring mee :+

Als iemand nog een goede C/C++ IDE zoekt: Codeblocks!
Zelfs op Windows heeft die Visual Studio vervangen hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

eclipse heeft ook wel wat voordelen. Ik programmeer de laatste tijd te weinig in C++ om een goede vergelijking te maken tussen codebocks en eclipse, maar eclipse heeft 1 belangrijk voordeel: plugins! (is direct ook het nadeel, zie vorige post ;)).
Ken je Mylar? Plugin met vergaande integratie in Bugzilla en co. Kijk de eerste demo maar eens. Ik vind het er cool uit zien, en zodra PHPEclipse goed werkt ga ik het eens uitgebreid testen op mijn werk :)
En vergeet Subclipse = integratie met subversion niet, en vooral de geweldige visual diff die in eclipse zit, en zo nog veel meer plugins ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 29-12-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Bullshit ik draai Eclipse 3.2 met Sun Java zonder problemen (met plugins).
Kijk hier voor een configuratiehandleiding (met alleen update-java-alternatives kom je er niet namelijk). Zonder Sun Java maakt mijn CPU overuren en reageert Eclipse alsof ik het op een Pentium 1 200 MHz probeer te draaien.

Nu Sun de broncode heeft vrijgegeven zijn de Open Source-puristen overigens ook weer blij en stopt hopelijk eindelijk het kansloze Sun Java-gebash (de snelste JVM out there (niet subjectief)).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:42:
[...]

Ik vind het niet leuk...

Naja...als je je laptop gebruikt voor het dagelijkse werk en alleen gamed op je andere computer kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
mithras86 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:46:
[...]

Maar op de games van ID na, kan je eigenlijk nauwelijks gamen onder Linux. Uitzonderingen als tuxRacer ed na, maar dat is nu niet echt een uitdagend en grafisch geweldig spel ;)
Nauwelijks gamen? Bekijk dit eens zou ik zeggen.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Jungian schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:43:
[...]

Kijk hier voor een configuratiehandleiding (met alleen update-java-alternatives kom je er niet namelijk). Zonder Sun Java maakt mijn CPU overuren en reageert Eclipse alsof ik het op een Pentium 1 200 MHz probeer te draaien.

Nu Sun de broncode heeft vrijgegeven zijn de Open Source-puristen overigens ook weer blij en stopt hopelijk eindelijk het kansloze Sun Java-gebash (de snelste JVM out there (niet subjectief)).
Oh, kan best. Ik bedoelde dan Azureus ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dutchmega schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:50:
[...]

Oh, kan best. Ik bedoelde dan Azureus ofzo ;)
Ook Azureus gebruik ik dagelijks met Sun Java :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Surkow schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:43:
Nauwelijks gamen? Bekijk dit eens zou ik zeggen.
Met alle respect, dat noem ik nauwelijks gamen ja ;) Ik ben een groot fan van Linux en OSS en Ubuntu in het bijzonder, maar, eerlijk is eerlijk, qua gamesaanbod heb je in Linux een probleem ;) Alleen als je fast-paced 1st personshooters leuk vind, kun je redelijk ermee overweg (UT2004, Quake 4, Doom3, Nexuiz) maar dan hoed het echt wel op. Ik als RTS fanaat kan welgeteld geen RTS van mij gading spelen in Ubuntu, een OS wat ik oprecht liefheb ;) Verder is er nog wat klein grut zoals Freeciv en de al vernoemde Tuxracer, maar wie daarin een volwaardig alternatief ziet voor bijvoorbeeld Need for Speed Carbon en Civ4, moet zijn mond spoelen ;) Met Cedega/Wine kun je voor enkele specifieke titels matig tot goed succes behalen (WoW bijvoorbeeld), maar nee, voor het echte werk zul je aan Windows moeten (of evt een console).

Zodra The Sims 2 speelbaar is, heb je volgens mij al de helft van de mensheid over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter gelegenheid van een hobby projectje, ben ik bezig mij te verdiepen in Linux terminal server. Na het een en ander gelegen en geprobeerd te hebben (LTSP documentatie en installatie) ben ik uiteindelijk bij Edubuntu 6.10 gekomen.

Nu wilde ik voor mijzelf, thuis, een terminal server opzetten met behulp van Edubuntu en de mogelijkheden hiervan proberen. Ik heb Edubuntu geinstalleerd in een VM en de installatie, geheel volgens de walkthrough op de officiele site, voltooid.

Na het bekende werk (aanmaken van wat groepen en gebruikers en de instellingen daarvoor) wilde ik met een client pc (in dit geval mijn andere werkstation, dus GEEN thinclient) naar mijn Edubuntu server connecten.

Ik heb voor het opstarten een cd gebrand (de ISO van "network_boot_floppy+cd+hd_540.zip") en deze in mijn client gestopt. De pc start keurig van de cdrom op en geeft aan dat deze een IP adres heeft verkregen (Afgezonderd netwerk met Router als dhcp server) en de NIC een rtl8139 betreft.

Ik had echter verwacht, dat de PC dan verder zou zoeken naar een server op het netwerk, maar dit gebeurd niet! Er is gewoon een loop van telkens dezelfde stappen waarmee ik niet vooruit kom. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn PC verbinding maakt met de Terminal Server (Edubuntu - LTSP) en ik kan inloggen/werken op de server?

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in Linux, maar genoeg om te weten wat ik doe en waar ik iets (soms met veel moeite) kan vinden, maw: ik wil dit gewoon voor elkaar krijgen :).

Wie kan mij hiermee (verder) helpen?

Edit: Als er meer gegevens van de server of client nodig zijn, dan geef ik deze graag.
Edit2: Ik weet dat de computer (de client) geen PC genoemd mag worden, maar ik doe het toch :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jungian schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:43:
[...]

Voor eclipse was dat geloof ik wel genoeg. Als hij crasht (dankzij incompatibele PHPEclipse 1.1.9) geeft hij keurig aan dat suns java crashed. Ook geeft hij de jvm aan op de console als je hem daarmee start, en dat is die van sun.
Ik hoop het ook. Maar het zal wel even duren voor iedereen zijn kansloze imitatie-jvm heeft opgegeven gok ik zo... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 29-12-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Breepee schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:44:
[...]

Met alle respect, dat noem ik nauwelijks gamen ja ;) Ik ben een groot fan van Linux en OSS en Ubuntu in het bijzonder, maar, eerlijk is eerlijk, qua gamesaanbod heb je in Linux een probleem ;) Alleen als je fast-paced 1st personshooters leuk vind, kun je redelijk ermee overweg (UT2004, Quake 4, Doom3, Nexuiz) maar dan hoed het echt wel op. Ik als RTS fanaat kan welgeteld geen RTS van mij gading spelen in Ubuntu, een OS wat ik oprecht liefheb ;) Verder is er nog wat klein grut zoals Freeciv en de al vernoemde Tuxracer, maar wie daarin een volwaardig alternatief ziet voor bijvoorbeeld Need for Speed Carbon en Civ4, moet zijn mond spoelen ;) Met Cedega/Wine kun je voor enkele specifieke titels matig tot goed succes behalen (WoW bijvoorbeeld), maar nee, voor het echte werk zul je aan Windows moeten (of evt een console).

Zodra The Sims 2 speelbaar is, heb je volgens mij al de helft van de mensheid over ;)
Om eerlijk te zijn speel ik op dit moment alleen Frozen Bubble, Chromium, Mania Drive en Sauerbraten. Het gaat mij niet om het vergelijken (tux racer (arcade game) vergelijken met een race spel is belachelijk) het gaat erom dat er wel degelijk goede spellen zijn. Ik verwacht dus niet dat voor elk spel wat je opnoemt een alternatief te verzinnen is.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Maar buiten dat is het gewoon een feit dat het aantal goede games voor Linux velen malen kleiner is en bovendien kwa genre veel beperkter.

Need for Speed is tegenwoordig ook je reinste arcade, dus in die zin is het wel te vergelijken met tuxracer, beide het beste wat beide platformen te bieden heeft. In dit genre, en de meeste anderen, legt Linux het gewoon af kwa beschikbaarheid van goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:14:
Ter gelegenheid van een hobby projectje, ben ik bezig mij te verdiepen in Linux terminal server. Na het een en ander gelegen en geprobeerd te hebben (LTSP documentatie en installatie) ben ik uiteindelijk bij Edubuntu 6.10 gekomen.

Nu wilde ik voor mijzelf, thuis, een terminal server opzetten met behulp van Edubuntu en de mogelijkheden hiervan proberen. Ik heb Edubuntu geinstalleerd in een VM en de installatie, geheel volgens de walkthrough op de officiele site, voltooid.

Na het bekende werk (aanmaken van wat groepen en gebruikers en de instellingen daarvoor) wilde ik met een client pc (in dit geval mijn andere werkstation, dus GEEN thinclient) naar mijn Edubuntu server connecten.

Ik heb voor het opstarten een cd gebrand (de ISO van "network_boot_floppy+cd+hd_540.zip") en deze in mijn client gestopt. De pc start keurig van de cdrom op en geeft aan dat deze een IP adres heeft verkregen (Afgezonderd netwerk met Router als dhcp server) en de NIC een rtl8139 betreft.

Ik had echter verwacht, dat de PC dan verder zou zoeken naar een server op het netwerk, maar dit gebeurd niet! Er is gewoon een loop van telkens dezelfde stappen waarmee ik niet vooruit kom. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn PC verbinding maakt met de Terminal Server (Edubuntu - LTSP) en ik kan inloggen/werken op de server?

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in Linux, maar genoeg om te weten wat ik doe en waar ik iets (soms met veel moeite) kan vinden, maw: ik wil dit gewoon voor elkaar krijgen :).

Wie kan mij hiermee (verder) helpen?

Edit: Als er meer gegevens van de server of client nodig zijn, dan geef ik deze graag.
Edit2: Ik weet dat de computer (de client) geen PC genoemd mag worden, maar ik doe het toch :P
als ik het goed begrijp heb je een edubuntu server en wil je nu een client opstarten zodat die connectie maakt met de ebubuntu server? Als dat zo is moet je de dhcp server in je router uitzetten, de edubuntu server fungeert namelijk ook als dhcp, en die verstuurd nog wat extra dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Iemand hier trouwens die Gnome 2.16 op Dapper draait? Ik zit te twijfelen om te upgraden, zoektochten op google, ubuntuforums en GoT konden geen uitsluitsel geven:

-is het aan te raden? (stabiliteit? performance increase?)
-wat zijn de gevolgen als je beryl hebt geinstalleerd i.c.m. Gnome 2.14? (beryl reinstall?)

Ik heb er heel kort wel even mee gewerkt en het beviel me wel (echter te kort om een goed oordeel te geven), maar is het zinvol om feitelijk te upgraden of is het echt meer voor de eyecandy?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

http://www.gnome.org/start/2.16/notes/en/rnfeatures.html
Niet alleen eye-candy ;)

Ik wacht nog steeds op NetworkManager 0.7, maar volgens mij moet ik daar zelf aan gaan coden om te zorgen dat het TU/e netwerk ondersteund gaat worden ;). En laat ik daar nu 'toevallig' geen tijd voor hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:44:
[...]

Warcraft III doet het prima onder wine hoor ;) Performance is prima.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is nog steeds niet een topic voor allerlei kleine vraagjes.