Ik heb laatst eindelijk Ubuntu (versie 5.04) geinstalleerd op een pctje dat toch niet meer gebruikt werkt.
Ik probeer nu Putty allerlei dingentjes uit.
Ik heb laatst apache 2 geinstalleerd, via het commando: sudo apt-get install apache2
Nu wil ik dat weer verwijderen, en via google ben ik er achter gekomen dat het moet via "sudo apt-get remove apache2"
Maar nu krijg ik deze fout als ik dat in typ:
jonathan@Backup:~/Downloads/shoutcast$ sudo apt-get remove apache2
Password:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
U wilt waarschijnlijk 'apt-get -f install' uitvoeren om volgende op te lossen:
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
libc6-dev: Vereisten: libc6 (= 2.3.2.ds1-20ubuntu13) maar 2.4-1ubuntu12 zal geïnstalleerd worden
libc6-i686: Voor-Vereisten: libc6 (= 2.3.2.ds1-20ubuntu13) maar 2.4-1ubuntu12 zal geïnstalleerd worden
linux-image-2.6.10-5-386: Vereisten: initrd-tools (>= 0.1.75ubuntu2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
volumeid: Vereisten: initramfs-tools (>= 0.40ubuntu30) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Er zijn niet-voldane vereisten. U kunt best 'apt-get -f install' uitvoeren zonder pakketten op te geven, (of u kunt zelf een oplossing specificeren).
Via een ander apt commando (het preciese ontschiet me nu even) ben ik er achter gekomen dat apache 2 nog steeds geinstalleerd is.
Hoe kan ik apache2 toch verwijderen? (liefst via de terminal)
Ik probeer nu Putty allerlei dingentjes uit.
Ik heb laatst apache 2 geinstalleerd, via het commando: sudo apt-get install apache2
Nu wil ik dat weer verwijderen, en via google ben ik er achter gekomen dat het moet via "sudo apt-get remove apache2"
Maar nu krijg ik deze fout als ik dat in typ:
jonathan@Backup:~/Downloads/shoutcast$ sudo apt-get remove apache2
Password:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
U wilt waarschijnlijk 'apt-get -f install' uitvoeren om volgende op te lossen:
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
libc6-dev: Vereisten: libc6 (= 2.3.2.ds1-20ubuntu13) maar 2.4-1ubuntu12 zal geïnstalleerd worden
libc6-i686: Voor-Vereisten: libc6 (= 2.3.2.ds1-20ubuntu13) maar 2.4-1ubuntu12 zal geïnstalleerd worden
linux-image-2.6.10-5-386: Vereisten: initrd-tools (>= 0.1.75ubuntu2) maar het zal niet geïnstalleerd worden
volumeid: Vereisten: initramfs-tools (>= 0.40ubuntu30) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Er zijn niet-voldane vereisten. U kunt best 'apt-get -f install' uitvoeren zonder pakketten op te geven, (of u kunt zelf een oplossing specificeren).
Via een ander apt commando (het preciese ontschiet me nu even) ben ik er achter gekomen dat apache 2 nog steeds geinstalleerd is.
Hoe kan ik apache2 toch verwijderen? (liefst via de terminal)