Caseconstructie: Evolutionary

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 89.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Omdat het nu met alle zijwanden echt een computerkast begint te vormen is het tijd om te werken aan wat details en om de plaats te bepalen van onderdelen zoals de Aquaero, DVD en luidsprekers. De bedoeling is om de lijn van de knop, mdf met aluminium rand, door te trekken naar de voorkant. Ik heb een plaat blank brushed aluminium van AC Ryan afgetekend en gezaagd om een eenheid te maken van de voorkant van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/front1_0.jpg

Het aluminium is nog afgeplakt omdat het nog met een vijl bewerkt moet worden. Het ligt ook nog los over de speakers, dus past nog niet helemaal. In het midden komen de DVD brander Aquaero het front panel van de geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/front1_1.jpg

Net als de MDF knop zal ook het mdf ook hier weer afgelakt worden met polyurethaan hars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit. Het geluid zal *kuch* suboptimaal zijn omdat je oren 't bij stereo wel prettig vinden dat de linker speaker links van je hoofd staat en de rechter speaker rechts, en deze case zet je echt niet pal voor je op je bureau... ;)

Maar voor incidenteel luisteren van een liedje, een youtube filmpje of een radiokanaal is 't een leuke toevoeging. En zoals gewoonlijk wordt 't weer perfect en met oog voor detail afgewerkt. Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
man o man wat een vakwerk zeg =). je hebt ook wat ideetjes gebruikt die ik zelf ook had verzonne. zoals die knop ik wilde ook een gelakt stukje hout gebruiken ;).
maarjah of ik ooit aan een cas begin weet ik zo net nog niet. eerst maar kijken wat ik wil =P

maar jij doet het echt uber goed ;) heerlijk hoe jij rustig stapje voor stapje aan dat ding werkt =) dat zou ik niet kunnen. ik wil al ik iets in mijn hoofd heb direct zorgen dat het af is, maar dan is het resultaat meestal minder =( maar echt vakwerk wat je hier neerzet ;). je vorige case is trouwens ook echt heerlijk. ik wou dat ik ook op die beurs was. maar mijn ouders vinden het niet zo goed dat ik me zo in computers verdiep :p zijn bang dat ik het te gaaf ga vinden denk ik =P naja zal allemaal wel.

voorlopig maak jij echt een vette case. oohjah als je stof filters klaar zijn kun je dan nog wat foto's maken van die dingen in de case want ik snap eigenlijk helemaal niet welk nut die dingen hebben =$ en ik zou ook wel een redelijk stofvrije case willen =) so tell me!!..

en dat polyester heb je trouwens ook schitterend gedaan ;) goede mallen gebruikt voor ieder stukje echt super gwn, al wil ik eigenlijk wel weten of zo'n zijkant die je ook van poly maakt dan niet buigzaam wordt.

jah boten worden ook van poly gemaakt dusja het kan super hard zijn. maar hoeveel lagen gebruik jij dan op zo'n zijpanel ?
edit:
in je SP staat niet hoe je aan die framen komt. of ik moet er overheen hebben gelezen zou goed mogelijk zijn. maar zou jij nog weten waar ze vandaan kwamen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Clifdon op 04-09-2007 21:01 ]

Always look on the bright side of life.

• waterkoud
  • Niet online
clifdon schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:46:
man o man wat een vakwerk zeg =). je hebt ook wat ideetjes gebruikt die ik zelf ook had verzonne. zoals die knop ik wilde ook een gelakt stukje hout gebruiken ;).
maarjah of ik ooit aan een cas begin weet ik zo net nog niet. eerst maar kijken wat ik wil =P

maar jij doet het echt uber goed ;) heerlijk hoe jij rustig stapje voor stapje aan dat ding werkt =) dat zou ik niet kunnen. ik wil al ik iets in mijn hoofd heb direct zorgen dat het af is, maar dan is het resultaat meestal minder =( maar echt vakwerk wat je hier neerzet ;). je vorige case is trouwens ook echt heerlijk. ik wou dat ik ook op die beurs was. maar mijn ouders vinden het niet zo goed dat ik me zo in computers verdiep :p zijn bang dat ik het te gaaf ga vinden denk ik =P naja zal allemaal wel.

voorlopig maak jij echt een vette case. oohjah als je stof filters klaar zijn kun je dan nog wat foto's maken van die dingen in de case want ik snap eigenlijk helemaal niet welk nut die dingen hebben =$ en ik zou ook wel een redelijk stofvrije case willen =) so tell me!!..

en dat polyester heb je trouwens ook schitterend gedaan ;) goede mallen gebruikt voor ieder stukje echt super gwn, al wil ik eigenlijk wel weten of zo'n zijkant die je ook van poly maakt dan niet buigzaam wordt.

jah boten worden ook van poly gemaakt dusja het kan super hard zijn. maar hoeveel lagen gebruik jij dan op zo'n zijpanel ?
edit:
in je SP staat niet hoe je aan die framen komt. of ik moet er overheen hebben gelezen zou goed mogelijk zijn. maar zou jij nog weten waar ze vandaan kwamen ?
Dank je. Als alles klaar is zal ik van alle details foto's maken en posten. Het aluminium frame komt van rainforest-frogs.nl
Ik heb 5 lagen glasvezelweefsel gebruikt voor de zijplaten, maar hoeveel lagen je nodig hebt hangt ook af van het soort weefsel dat je gebruikt.

De airducts bovenaan in de kast zijn weer iets verder bewerkt. Zoals ik al eerder schreef, vond ik dat ik iets moest doen aan de doorkijk via de air-outtakes bovenop de kast. Een stukje MeshX doet wonderen. Als je straks naar binnen kijkt via de outtakes bovenopde kast dan zal je bijna niets meer zien dan zwart van de MeshX. Aan de achterkant van de MeshX zit plexiglas, omdat de funktie van dit onderdeel wel is om de luchtstroom te leiden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/airduct19.jpg

Op deze foto's lijkt de MeshX veel "doorzichtiger" dan het in werkelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/airduct20.jpg

Als de polyester kap over de kast zit, welke ook nog eens zwart zal zijn, zal de inkijk helemaal minimaal worden. Een ander klein onderdeel dat ik aan het maken ben is de steunen voor de schokdempers van de box van de harde schijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddbox9.jpg

Heb al meer gedaan dan ik nu laat zien in deze update, maar dat bewaar ik voor een grote update, waarin ik veel meer zal laten zien.

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Geile schokbreker :D :D :D hoe de neuk heb je die bevestigings punten gemaakt in die alu strips. Ik zit wat te bedenken, maar mijn idee is niet sterk genoeg.

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lichtjes een verdiept cirkeltje er in gefreesd?

• waterkoud
  • Niet online
Frenkie123 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:17:
Geile schokbreker :D :D :D hoe de neuk heb je die bevestigings punten gemaakt in die alu strips. Ik zit wat te bedenken, maar mijn idee is niet sterk genoeg.
Ik moet er nog gaatjes in boren om de schokbrekers te kunnen bevestigen ;)

Verwijderd

waterkoud schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:55:
[...]

Ik moet er nog gaatjes in boren om de schokbrekers te kunnen bevestigen ;)
Cheater!!! :+

Ben benieuwd naar je "grote" update!

• HyperTrophy
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:48:
lichtjes een verdiept cirkeltje er in gefreesd?
^^

is bovenstaand geen idee? soort stealthy draaipunt?

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

HyperTrophy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:32:
[...]

^^

is bovenstaand geen idee? soort stealthy draaipunt?
Nou, dat was precies mijn eerste gedachte, maar in die stripjes is dat veels te zwak. met wat dikker alu is het wel te doen en dan ziet het er echt zo uit zoals je nu ziet.
Afbeeldingslocatie: http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/case/12/schokbreker.JPG

:)

Verwijderd

waarom niet gewoon een tweede alu rand ertegen plaatsen, zodat je door de ene kan boren, en die dan volledig als bevestigingspunt kan gebruiken, en de andere er gewoon tegen kleven oid?...

gaat mss wel lomp worden door de dikte, en het nadeel geven dat je altijd een kiertje blijft zien :(

voor de rest een HEEL mooie, en innoverende mod, met veel mooie accenten en nieuwe ideeën, blijf zo doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een mooie dikke glimmende bout die volledig in het zicht en niet ge-stealth is! Staat nog veel stoerder! maar dat gaat hij waarschijnlijk ook doen!!! Goed dus! :D

Niet alles hoeft weggewerkt te worden om mooi te kunnen zijn!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die MeshX niet aan de buitenkant van het plexi doen, lijkt me dat mssn irritante luchtwervelingen met bijbehorend geluid krijgt.
Is natturlijk een beetje mierenneuken =P
Voor de rest is ie echt super, volg hem al maanden =D Respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Met hitte/kou de rand laten uitzetten, een staafje laten krimpen, dan in elkaar doen (met de schokbreker ertussen! niet vergeten :+ ) en bijwerken.. ziet er ook strak uit.

@ clifdon : Maar stel iemand hier geeft een idee of advies, waardoor waterkoud een beter resultaat behaalt.. Dat is minstens zo belangrijk als de lol van 't casemodden, het resultaat.

[ Voor 35% gewijzigd door link0007 op 14-09-2007 23:07 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
OMFG waar doen jullie moelijk over :S? ik snap het niet hoor het is zo'n mooie mod en dan zeuren over een of ander schroefje? hij heeft vast wel een idee hoe hij die HDD met schokbrekers vast gaat maken en zoals het er nu naar uitziet is dat heus wel sterk genoeg =P

grtz =) en respect WK het is echt ene heelrijk mod =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Heb het hele artikel nu in 1 uur gelezen terwijl jij al maanden bezig bent. Respect hoor...

Ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk word, vooral het polyester gedeelte.
Zit zelf deels in de auto/motor schade sector en dat spuitwerk kan het maken of kraken.
Maar gezien jou nauwkeurigheid moet dat toch wel gaan lukken !!

Suc6 :P

Atari 4 ff'r 😊

• waterkoud
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:09:
Moet je die MeshX niet aan de buitenkant van het plexi doen, lijkt me dat mssn irritante luchtwervelingen met bijbehorend geluid krijgt.
Dat acrylglas bestaat uit vier losse delen en ik wil geen lelijke naden zien. Overigens is de ruimte in dat duct erg groot en ik verwacht niet dat dat vervelende geluiden zal gaan geven.

Die bevestigingen van die dempers ga ik verder niet moeilijker maken dan nodig. Gaatjes boren en een klein boutje er doorheen. Past wel bij de robuuste uitstraling die de kast gaat krijgen.

Alle delen beginnen nu zo'n beetje op hun plaats te vallen. De PSU wordt gemonteerd met de normale schroeven aan de achterzijde, maar heeft nog wel een beetje extra steun nodig. Een plaat brushed aluminium 2 mm. dik van AC Ryan is de oplossing, nou ja na een klein beetje zagen dan toch. Eerst aftekenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_0.jpg

zagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_1.jpg

En tijd om het even te passen. De uitsparingen links- en rechtsboven moeten precies over het frame vallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_2.jpg

Dat valt niet tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_3.jpg

De ophanging past ook mooi bij de aluminium banden om de box voor de harde schijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_4.jpg

Overigens zullen in tegenstelling tot bij AlumaxX, veel kabels zichtbaar blijven en ook dat kan mooi zijn. De volgende foto laat dat al een beetje zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/psuophanging1_5.jpg

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
Zoals altijd weer vakwerk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk! Ik krijg nu beetje beeld hoe het gaat worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Simpele maar mooie voedingsophanging d:)b

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
Mooie update, ziet er goed uit! Ga je de fans van de voeding nog vervangen door oranje AC Ryan fans? Lijkt mij mooi staan. :)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Deze word echt heel mooi, complimenten d:)b
Keep up the good work, deze blijf ik volgen :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 15:23
Lijkt alsof de voeding scheef hangt?
Verder erg nice!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding hangt niet scheef, foto is scheef.
Tja, je kunt niet overal goed in zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

De naam had net zo goed revolutionary kunnen zijn. Het ziet er zo strak en appart uit.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Godric schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:58:
Ga je de fans van de voeding nog vervangen door oranje AC Ryan fans? Lijkt mij mooi staan. :)
Dat weet ik nog niet zeker, omdat de orginele fans ook wel heel erg mooi zijn en ook de kleur kan wel in combinatie met de rest van de kast.
Strikertje schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:36:
Lijkt alsof de voeding scheef hangt?
Verder erg nice!! 8)
De aluminium bevestigingen zijn verder nog niet vastgezet en hangen gewoon los tussen het aluminium frame. Hangen inderdaad nog een beetje scheef, maar dat komt zeker nog goed als het vastgezet is.

Inmiddels ben ik ook begonnen aan het maken van de openingen, die nodig zijn voor de Aquaero en I/O drive van de Soundblaster X-Fi platinum, in het mdf front.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/front1_2.jpg

Bijna zo ver dat ik moet gaan kijken wat voor optische drive ga plaatsen dit i.v.m. het maken van de openingen. Ook eindelijk begonnen aan de drivebay. Deze ga ik maken van plexiglas en aluminium profielen. Hoek profielen en U-profielen ga ik daarvoor gebruiken. Door stukjes op de uiteinden uit te zagen en om te buigen krijg ik een stevig geheel. Het zal een redelijk gecompliceerde constructie worden, omdat ik het frame niet kan laten steunen op de dunne bodemplaat. Waarom niet? Omdat ik daar geen verstevigingen kan aanbrengen, daar zitten de polyester ducts in de weg. Verder zal de kabel van de X-Fi geluidskaart naar de I/O box moeten komen en ook die zit in de weg. Gelukkig heb ik een stevig frame en het komt dus helemaal in orde.

Eerst een u profiel inzagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_0.jpg

Stukjes die overbodig zijn verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_1.jpg

Dan ziet het het zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_2.jpg

Vervolgens ombuigen. Dit kan gewoon met de hand, het is maar een klein stukje.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_3.jpg

Het begin is er. De dwarverbindingen zijn overigens hoekprofielen, dat is stevig genoeg. Verder wel hetzelfde behandeld als de U-profielen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_4.jpg

Er is nog niets bevestigd, hangt van tape aan elkaar. Voordat ik er vragen over krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

ja ho ho , WAT voor tape !???

grapje Franklin. Keep it up ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 13:57

Rem

Zozo, ziet er allemaal erg puik uit.
(Vanwege een klein tijdgebrek heb ik alleen de eerste pages en de laatste gelezen, dus weet niet of deze al langs is geweest) Maar ik kom net deze PSU tegen op internet:

Een witte SAGA+ psu
Misschien wel leuk aangezien de andere witte componenten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rem op 16-09-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

vraagje over het hdd rekje...
hoe zet je die schokbrekers vast zodat het rekje niet naar een kant kantelt? want nu heb je (zover ik zie) een paralelogram met 4 schanierende hoeken...

verder ziet et er al best geslaagd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remsporus schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:52:
Zozo, ziet er allemaal erg puik uit.
(Vanwege een klein tijdgebrek heb ik alleen de eerste pages en de laatste gelezen, dus weet niet of deze al langs is geweest) Maar ik kom net deze PSU tegen op internet:

Een witte SAGA+ psu
Misschien wel leuk aangezien de andere witte componenten :)
Leve de spuitbus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Laatst online: 15-09 13:57

Rem

Jeez, dat had ik zelf ook nog kunnen bedenken kom ik eigenlijk nu achter..
Lang leve mijn domheid om op een casemoddingforum iets wat makkelijk zelf te modden is te posten. :D

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

_/-\o_ Respect !! _/-\o_ Echt waar dit is de beste mod die ik ooit gezien heb (en de grootste).

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 21:36
Trekkerkearl schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:10:
_/-\o_ Respect !! _/-\o_ Echt waar dit is de beste mod die ik ooit gezien heb (en de grootste).
Nah, ik vind deze op dit moment toch echt beter: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/998262/

Waterkoud, toppie werk! Het begint nu echt een beetje vorm te krijgen en het begint daadwerkelijk ook wat voor te stellen. Kan niet wachten op wat je gaat verzinnen als afwerking.

[ Voor 8% gewijzigd door ImmortalSoul op 20-09-2007 23:32 ]

Verwijderd

heel knap gedaan :)

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Gave mod maar 1 tip : Mocht je ooit je voeding willen modden, Hiper voedingen vind ik nogal elcheapo aan de binnenkant en erg rommelig. als je niet oppast krijg je de deksel er niet meer op. Koop liever een Enermax _/-\o_

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb die voeding in 2006 gewonnen op het NKCM, twee zelfs :) een als prijs en een met een loterij. Aan de voeding zelf hoeft niets gedaan te worden, past perfekt bij de kast.

De laatste polyester onderdelen zijn nu ook klaar. Net als bij de meeste andere onderdelen was er weer een mdf mal nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_0.jpg

Na het harden van de hars met een plamuur mes voorzichtig loswrikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_1.jpg

Nog even het overtollige materiaal aan de randen weghalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_2.jpg[/img]

De rand die er nog aan zit heb ik nodig om het onderdeel op zijn plaats te lijmen. Wie weet wat dit is mag het zeggen :P

Verder ben ik bezig met iets waarvan ik nog steeds niet zeker ben of ik het ga gebruiken. Om de uiteindelijke beslissing te kunnen nemen ga ik het onderdeel eerst maken. Als het niets is, zie ik het vanzelf wel.
Het aluminium afgeplakt met schilderstape. De tekening op de tape gelijmd en een dag laten drogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddtribal1_0.jpg

Alles wat zwart is moet verwijderd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddtribal1_1.jpg

Verwijderd

Haha, wat een werk weer, heel veel succes, maar ik denk dat jou het zeker gaat lukken. Keep it up

Verwijderd

Mmm die tekening is niet bepaald de stijl die ik erbij had verwacht...

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:31:
Mmm die tekening is niet bepaald de stijl die ik erbij had verwacht...
Nee, het is heel kunstig gemaakt en heel stijlvol, maar ik heb het idee (ook al is het niet klaar) dat het niet geweldig bij de rest past. Maar misschien vergis ik me.

Maar... keep up the good work! :9

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Een beetje voorbarige opmerking dat het niet bij de rest past als je niet weet hoe het eind resultaat moet worden ;)
Blijft dit de creatiefste constructie op GoT vinden.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

(wij) tweakers zijn niet gewend aan logo's en displays die lieve bloemetjes en vlindertjes laten zien. :) Give him a change. Alles went. ( behalve een vent, zegt mijn GF )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Man zeer veel respect van hier , en ik ga dit blijven volgen .

Wil wel ff afkijken hoe je bepaalde dingen aanpakt . Voor als ik ooit ga beginnen aan een case .

Heb al leuke ideeen , en de manier hoe jij dingen doet is wel tijds intensief maar wel een oplossing op vraagstukken van mij .

Thanks daarvoor , ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Netwerk Engineer

• waterkoud
  • Niet online
De meningen over de tribals zijn, zoals ik eigenlijk al verwacht had, nogal wisselend. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik neig toch eerder naar wel gebruiken dan niet. De ruimte waarin de harde schijven komen is nogal zwart, donker en dit breekt het geheel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddtribal1_2.jpg

Vent staat inderdaad voor opening of luchtgat en dat is precies wat het ook is. Net als je bij sommige auto's van die luchtinlaten hebt op de motorkap, zo komen deze dingen in de kap. Hoewel er in de bovenste ruimte geen hardware zit zal de warmte er zich toch kunnen gaan ophopen, warme lucht stijgt immers. Aanngezien er verder geen fans komen bovenin, wilde ik toch iets maken dat warme lucht toch onder de kap weg kan komen. Dus eerst gaten dremelen in de kap, drie om precies te zijn. Een vooraan, links en rechts komen reservoirs voor de waterkoeling dus meer plaats is daar niet, en twee achteraan. In het midden komt daar nog iets wat ik verder nog even niet laat zien. Niet omdat ik het niet wil laten zien, maar omdat ik gewoonweg niet weet of mijn idee haalbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_4.jpg

overzicht van alle gaten in de kap.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_5.jpg

Met UHU 2-componenten lijm op de plaats lijmen en 12 uur laten drogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/vents1_6.jpg

Om inkijk te beperken komt er straks nog een stukje MeshX in.

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik volg deze CIP al een tijdje en wat een werk RESPECT!
Ook de afwerking is helemaal top.
Die tribals vind ik zeker wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Dragon
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Flying Dragon

Dragons Rule!

ik volg het al van het begin, en dit verdiend toch veel respect, het trybal motief ziet er goed uit al zou ik persoonlijk een motief met veel meer sherpe hoeken erin omdat deze case niet zo veel ronde vormen heeft. maar het is jouwn case en het ziet er erg mooi uit, ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

stukje bij beetje krijgt het geheel meer vorm, maar ik blijf me maar achter mijn oren krabben als het gaat om een inschatting maken van het einderesultaat :D

Het blijft er telkens weer goed uit zien en zoals jacques zou zeggen "Vooral doorgaan Waterkoud, Vooral doorgaan"

Afbeeldingslocatie: http://www.sprekersplatform.nl/sprekers/Dancona_Jacques.jpg

offtopic:
teasertje: wie weet staat tegen alle berichten in XIXIV binnenkort weer op de eerste pagina, kon het vorige week toch niet laten e.e.a. te doen en wacht nu op een voedinkje :P

[ Voor 22% gewijzigd door floriske.nl op 30-09-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

waterkoud schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:07:
De meningen over de tribals zijn, zoals ik eigenlijk al verwacht had, nogal wisselend. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik neig toch eerder naar wel gebruiken dan niet. De ruimte waarin de harde schijven komen is nogal zwart, donker en dit breekt het geheel mooi.

[afbeelding]
Ik denk dat een tribal an sich wel mooi is, maar ik vind deze wat weg hebben van een patroontje voor een meisjeskamer. Beetje frivool en het heeft wat weg van een vlindertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
sopsop schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat een tribal an sich wel mooi is, maar ik vind deze wat weg hebben van een patroontje voor een meisjeskamer. Beetje frivool en het heeft wat weg van een vlindertje.
Ik denk stiekem toch dat het toch een meerwaarde aan het gehele object kan brengen. Een tikkeltje meer sfeer aan de case welteverstaan. En het lijkt nu ook een beetje 'zwart-wit' maar ik ben van mening dat het straks, ook mede hierdoor, een eyecatcher gaat worden.

gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
floriske.nl schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:07:
Het blijft er telkens weer goed uit zien en zoals jacques zou zeggen "Vooral doorgaan Waterkoud, Vooral doorgaan"
Barry Stevens zei dat overigens altijd.

Ontopic
@Waterkoud: ik volg je projecten en iedere keer verbaas ik mij over de creativiteit. Uiteraard is je technische uitvoering erg goed, maar de ideeën onderscheiden jou van vele andere casemodders.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

floriske.nl schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:07:Het blijft er telkens weer goed uit zien en zoals jacques zou zeggen "Vooral doorgaan Waterkoud, Vooral doorgaan"
Met de opmerking ben ik het eens.. Ik bezoek deze thread met enige regelmaat om te zien tot wat voor mooie dingen sommige mensen in staat zijn.

**offtopic (maar stiekem wel de reden dat ik post):
Maar was het niet juist die halve Nederlander Barry Stevens (gut, dat die naam uberhaupt in mn hoofd zat) die dat zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

universal creations schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:42:
[...]

Barry Stevens zei dat overigens altijd.

....
ArmEagle schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

...

**offtopic (maar stiekem wel de reden dat ik post):
Maar was het niet juist die halve Nederlander Barry Stevens (gut, dat die naam uberhaupt in mn hoofd zat) die dat zei?
Lol, ik ben dan ook Blon/me T he :D maar de gedachte was het belangrijkst :P

[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 01-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Afbeeldingslocatie: http://www.alberti-entertainment.nl/fotoklein/BStevens.jpg
en dan vooral met dat rare accent

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
waterkoud het ziet er weer puik uit hoor ;) goed werk ;)

maar jij had je frame toch besteld bij www.rainforest-frogs.nl ?
er staat namelijk dat ze ze ook op maat zagen maar weet jij hoe je de maten op zou kunnen geven ?
of heb jij ze zelf op maat gezaagd ?
want , als jij zegt dat zelf zagen ook goed gaat doe ik dat wel. maar het lijkt mij nogal moeilijk haaks zagen met de hand :p

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb de buizen gedeeltelijk zelf op maat gezaagd. Had het frame op papier gezet met alle maten en vervolgens heb ik de lengtes van een aantal ribben bij elkaar opgeteld om er zo voor te zorgen dat de buizen die geleverd moesten worden niet te lang zouden zijn. Volgens mij kun je als je de bestelling plaats nog ergens opmerkingen kwijt, geloof dat ik daar opgegeven heb welke formaten ik wilde hebben. Het is goed zelf te zagen met een verstekbak. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
oohjah verstekbakje niet aan ged8 stom stom stom... ja ik zie idd dat je opmerkingen kan neerzetten dat is dan mooi want ik ga een kubusje maken =P dus dat worden ribben van 40 =P zal wel gewoon zelf op maat zagen want als ik ze door hun laat zagen zal er ook wel weer iets verkeerd gaan =P

gho wel een prijs zeg voor die profielen =( das we jmmr ik zal nog is wat rondkijken maar als dit toch de enige plaats is waar ik ze kan krijgen doe ik het toch maar =Þ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tribal

Hoewel ik zelf geen kunst student ben, en mijn favo casemods eigenlijk altijd hoekig zijn, vind ik het wat de ronde vormen betreft wel inspirerend. Voor wat voorstellings-vermogen moet je misschien eens een vergelijking stellen met auto's.
Iedereen kijkt op als er een getunde Hummer H2 voorbij komt, maar dat betekent niet dat alle auto's vierkant en hoekig zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar DEZE en DEZE auto's. OK, die laatste is een beetje slap, maar wilde even zeggen dat alle vormen mooi kunnen zijn op hun eigen manier. Ook de combinatie van beide.

Toen men na de eerste auto's ronde vormen ging gebruiken riep de helft van de mensen dat het niets was. De andere helft riep: "WOW that's rEvolutionary!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Het gaat als een speer op het moment. Ben aan heel veel dingen tegelijk bezig, maar de meeste onderdelen toon ik pas als het gemonteerd is in de kast omdat het anders moeilijk uit te leggen is wat het nu precies allemaal is. Het werk aan de polyester zijplaten gaat iets langzamer dan gepland. Zaagjes worden vrijwel meteen bot en dus gebruik ik de Dremel met diamant slijpschijfje. Helaas kan ik dat vanwege de enorme stofontwikkeling alleen buiten doen. Kan alleen in het weekend omdat het doordeweeks al donker is tegen de tijd dat ik thuis ben van mijn werk en het met kunstlicht niet zo fijn werkt. Heb wel twee foto's van vorige week, ben nu al wel een stuk verder, die misschien wel wat meer laten zien van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/overzicht1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/overzicht1_2.jpg

Ben nu zo'n beetje uit aan inventariseren wat ik aan bevestigingsmaterialen nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
Lekker dat er schot in de zaak komt! :) Ik heb dat nu met Amplifier ook, het leek er een tijd op alsof het haast stil stond en nu is het met twee avondjes plotseling enorm opgeschoten.

Gaat de hele case eigenlijk zwart worden? Hooglans, zijde of mat?

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Mat zwart, maar er komen zeker nog wat accenten op de kast en dan heb ik het niet alleen over verf/kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Mooi overzicht foto's. Word steeds leuker om naar uit te kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek me een beetje een allegaartje aan vormen te worden, maar nu ik dit zie valt het me weer behoorlijk mee

Wat ik wel een beetje mis is regelmaat en uitlijning. Uitlegprobeersel:
code:
1
2
3
4
5
.--|o o|--,
|  `---'  |
| c===o o |
| c===o o |
`---------'

dus zeg maar vier cirkels op een rij, met dezelfde afstand, waarbij je de eerste 3 samenvoegd tot die gleuf en de 4de die intake (of was het outtake) wordt

twee rijen daarvan boven elkaar
dan de ruimte van 1 rij daarboven en dan op de plek van de middelste twee cirkels die bovenste 2 in/outtakes, zo te zien heb je die wel hetzelfde formaat

Maar wat dus een beetje raar overkomt is dat de rechterkant van die gleuf niet lijnt met de rechter bovenste in/outtake en dat ook de onderste twee in/outtakes raar uitgelijnd zijn met het schuine vlak boven. Die twee groepen (boven en onder) lijken nu niet echt bij elkaar te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Jij bent een fanatiek volger van De Gulden Snede zeker? :) Mss wil Waterkoud juist geen super-symetrische case bouwen. Vierkante blokkendozen hebben we al genoeg gezien IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De kast is al vrij symetrisch. Van bovenaf, de linker en rechterzijde. Maar het gaat om meer dan symetrie alleen. Heb ook te maken met plaatsing van onderdelen en die bepalen in sommige gevallen ook het uiterlijk van de kast. Dat is precies het geval bij de uitlijning van de vents en de windows. Ramen kunnen niet verder doorgetrokken worden naar rechts, want daar zit een scheidingswand die de ruimte voor o.a. de optische drive afschermd. Het is afwegen van mogelijkheden en dan keuzes maken. Ik heb gekozen voor die wand en het onzichtbaar maken van de optische drive. Als het als geheel maar een eenheid gaat vormen en dat bereik je niet alleen door iets symetrisch te maken, maar kan op meer manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
ik w8 op de volgende update =) het ziet er nu al echt super vet uit =D

maar waarom heb jij trouwens gekozen voor staalkern verbinders i.p.v plastig verbinders? ze zien er toch hetzelfde uit ?..

oohjah en het is jmmr dat de foto's van pagina 1T/M 14 volgens mij het niet meer doen =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Die tribals voor op je hd behuizing moet je zeker gebruiken, ziet er erg mooi uit! (en het is weer eens wat anders..)

Erg mooie mod dit, leuk om te volgen :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
In tegenstelling tot mijn vorige kast mogen kabels best gezien worden. Natuurlijk moet het dan wel allemaal netjes afgewerkt zijn, daarom heb ik kabelhouders gemaakt. Deze leveren me straks wel aardig wat werk op, omdat ik alle stekkertjes er af moet halen om de kabels er door te kunnen halen. Kleinigheidjes blijf je houden.
De kabelhouder bestaat uit twee plaatjes wit aluminium van AC Ryan en een laag mdf, wat uiteindelijk ook gelakt zal worden met polyurethaanhars om de mooie kleur en tekening te krijgen zoals bij de power knop. Vreemd trouwens dat ik nog niemand deze witte platen heb zien gebruiken. Het geeft een mooi contrast met het zwart en ik ga het ook op andere plaatsen in de kast nog gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_0.jpg

De houder zal zonder lijm of boutjes bevestigd worden. Vandaar ook die lange inkeping. Zelfde inkepingen komen ook in de plaat waaraan de houders bevestigd zullen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_1.jpg

Nu kan ik de houders en de plaat in elkaar schuiven.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_2.jpg

resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_3.jpg

De zwarte plaat met de kabelhouders is een scheidingswand die in het midden van het frame komt en de kast in een linker en rechter zijde verdeelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_4.jpg

Op de volgende foto is te zien wat de ruimte is tussen de hdd box en de kabelhouders.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_5.jpg

De harddisk box rust nu nog op wat stukjes aluminium, maar dat is tijdelijk natuurlijk. Er komt nog wel iets onder de box om te voorkomen dat deze kan kantelen, maar dat zal de vering verder niet belemmeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/kabelhouder1_6.jpg

De zijpanelen ben ik aan het verstevigen met aluminium profielen. Heb ze voor beide zijpanelen inmiddels op maar gezaagd en kan ze dit weekend gaan bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat1_9.jpg

De profielen vallen precies in de binnenkant van het frame en zorgen ervoor dat de zijpanelen altijd goed op hun plaats zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die witte aluminium platen heb ik werkelijk nog nooit gezien! Verkopen ze ook niet bij freezinghw.nl. Dat is toch je sponsor. Waarschijnlijk ben je de eerste die ze gekregen heeft van acryan. Tja, das leuk als je gesponserd wordt! Vandaar dat je ze nog nooit hebt gezien.... denk ik! Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdhe stil hier, gaat het allemaal nog goed Waterkoud?

/me kan niet wachten op de volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Ik heb helaas wat minder tijd dan ik zou willen, maar het is niet anders.
Nog niet de beloofde overzichtsfoto, maar wel wat vorderingen. Ik heb de inbusboutjes, moertjes en dopmoertjes binnen, dus ik kan een begin maken met het monteren van een aantal onderdelen. De polyester zijpanelen worden verstevigd met een aluminium U-profiel. Deze heb ik ik verstek gezaagd en met inbusboutjes vastgezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_0.jpg

De profielen die op het zijpaneel zitten vallen precies in het aluminium frame van de kast zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_1.jpg

Op beide zijpanelen komt vooraan een plexiglas duct.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_2.jpg

Als het zijpaneel op zijn plaats zit sluit deze aan op het duct in de kast. Er komt nog een plexiglas randje op het duct in de kast, deze moet er voor zorgen dat het geheel goed op elkaar aan sluit.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_3.jpg

Verder ben ik de reservoirs aan het maken voor de waterkoeling. Eerst de cirkels aftekenen voor de bodems en bovenkanten van de reservoirs.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/reservoir1_0.jpg

Vervolgens uitzagen. Verder moest de kleinste cirkel precies in de plexiglas buis vallen. Was nogal een karwei omdat ik dit met een vijl en wat schuurpapier moest doen. Het resultaat was erg goed. De schijven passen precies en klemmen net in de buis. Nu is het tijd om de kleine schijf op de grote schijf te lijmen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/reservoir1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/reservoir1_2.jpg

De grote schijf moet nog netjes afgwerkt worden, maar het is makkelijker om dat te doen ze verlijmd zijn. Het past precies, maar de grote schijven moeten nu nog op maat gevijld en geschuurd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/reservoir1_3.jpg

Het is nu makkelijk om af te tekenen hoe ver ik moet vijlen/schuren. Eerste uiteinde is bijna klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/reservoir1_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ah jij gaat ook aan de custom reservoirs, leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ik kan wel bezig blijven met complimenten, maar dat wordt ook zo eentonig he ;)

Ik had dan ook even een vraagje: Jij had je plexi buizen ook bij bouwplastics gehaald of niet? Ik vraag me namelijk af welke lijm je er bij gebruikt hebt en hoe deze bevallen is.
(en uiteraard of deze ook van bouwplastics komt ;))

* floriske.nl blijft lezen uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik heet dan wel geen Waterkoud, maar ik wil je best even vertellen wat mijn ervaringen met de plexilijmen van Bouwplastics zijn ;) Ik vind het flesje met de dikke lijm het beste werken. Hiermee kun je ook goed waterdichte verbindingen maken. De dunne lijm vervliegt erg snel, in enkele seconden, en daarmee kun je denk ik alleen maar kleine dingen mee lijmen oid. Ik moet deze thuis nog testen, ik heb hem alleen nog maar gebruikt in de warme hal van het NKCM 2007 :P Ik zou die tube niet kopen, daarmee kun je de lijm niet netjes aanbrengen. Bij de potjes zit er al een kwastje in de dop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Brinkdinges heeft het antwoord al gegeven, hoef ik niets meer aan toe te voegen. Voor wat ik moet lijmen is de lijm van bouwplastics goed genoeg. Ik weet dat Ed nog een andere lijm gebruikt heeft waar ie heel tevreden over was, misschien moet je het hem ook eens vragen.

Nu ik toch post, kan ik ook wel een hele kleine update geven. De ducts die aan de zijpanelen bevestigd moeten worden zijn klaar en nu is het tijd om de bevestigingspunten op het zijpaneel te lijmen. Ik heb wat afvalstukken van het polyester gebruikt. Met UHU 2 componentenlijm heb ik deze hoekstukjes op de zijpanelen gelijmd. Vier stukjes per duct. De hoekjes vallen straks in het duct.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijpaneelduct1_0.jpg

In ieder hoekstukje heb ik een gaatje geboord en deze gaatjes neem ik over op het plexiglas en daar boor ik dan ook een gat in. Vervolgens kan ik het duct eenvoudig met 4 inbusboutjes aan het zijpaneel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:07
Dit is vakmanschap je hebt het volledig in je , maar dat weet je zelf ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook reservoirs gemaakt van spul van Bouwplastics. Ik vond alleen jammer dat je er alleen plexi-buizen kan halen met een wanddikte van slechts een paar milimeter.
Heb nu een ander zaakje gevonden met een groter assortiment plexi-buizen heeft! Met verschillende wanddiktes voor extra stevigheid! Namelijk:

http://www.stoutperspex.nl/pages/perspex.html

Is een zaak in spaanse polder R'dam! Moet nog langs om eens te neuzen in magazijn!

Die tube lijm van Bouwplastics (acrifix) is goed spul. Heb er alles waterdicht mee verlijmd! Met het potje heb ik geen ervaring!

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Hey bedankt voor die link, ik was ook al een tijdje op zoek naar buizen met een dikke wand. Nouja niet erg hard op zoek, maar toch :P

Over die tube lijm, die had ik besteld, maar ik kreeg 5 potjes dikke lijm :P Ik neem dus aan dat die vergelijkbaar of hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Nu de lijm van de bevestigingspunten uitgehard is kan de luchtsluis op de zijplaten gemonteerd worden met wat inbusbouten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijpaneelduct1_0.jpg

Vervolgens heb ik de gaten die in de polyesterhoekstukken zitten overgenomen op de plexiglas luchtsluis en deze open geboord, zodat ik het onderdeel met inbusboutjes kan bevestigen op het zijpaneel.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/zijplaat2_5.jpg

Ook kan ik beginnen aan het monteren van de bevestigingspunten voor de schokbrekers van de harde schijven. Eerst de gaten boren oor de bodemplaat en het frame.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddsteunen1_0.jpg

M3 schroefdraad tappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddsteunen1_1.jpg

Inbusbouten erin draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddsteunen1_2.jpg

en klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/hddsteunen1_3.jpg

De drivebay is nu ook zo goed als klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/drivebay1_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Groot gedeelte van je pics zijn down.
Kan je die miss oplappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
De foto's die op mijn eigen ruimte staan zijn te zien, alles wat op de AC Ryan ruimte staat is tijdelijk niet te zien. Wordt nog wel opgelost, even geduld. Kan wel alle foto's op mijn eigen ruimte hosten, maar dan ben ik snel door mijn datalimiet heen, plus dat het een hels karwei is om alle links aan te gaan passen. De jongens van AC Ryan hebben het verschrikkelijk druk, dat is natuurlijk erg mooi voor ze, maar dat betekent dat ik soms iets langer moet wachten als ik vragen/problemen heb zoals nu. Is geen probleem, ik weet dat het goed komt.

Zo langzaam aan kan ik beginnen met het bepalen van de precieze plaats van enkele onderdelen in de kast, zoals de plaats van de pomp. Naast het moederbord is een mooi plekkie vrij voor deze pomp. Wat belangrijk is, is dat de pomp stevig bevestigd moet worden en dat kan daar makkelijk. Verder moet ik makkelijk bij een draaiknopje voor de flowrate op de pomp kunnen en dat kan ook op deze plaats.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/pomp1_0.jpg

Met een zwarte aluminium plaat dek ik de loze ruimte aan de rechtse kant van het moederbord af, tevens onstaat zo een mooie plek om kabels weg te werken. De vorm van de pomp uit het aluminium gezaagd zodat ik de plaat straks zonder problemen kan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/pomp1_1.jpg

Ik vind de pomp niet lelijk, maar mooi is ie ook niet echt. Dat is de reden dat ik begonnen ben aan een soort van overkapping. Deze pexiglas pompbehuizing wordt later nog verder "aangekleed". Deze pompbehuizing biedt me de mogelijkheid om andere plexiglas onderdelen op te bevestigen/lijmen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/pomp1_2.jpg

Inmiddels kan ik ook de hddbox zo goed als helemaal bevestigen. Dankzij de geweldige hulp van een bedrijf in Einhoven en wel Nebo http://www.nebobv.nl/
Na draaiwerk van Nebo past de staaf nu wel in de plexi buis en kan ik de laatste hand leggen aan de constructie.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/stabiliteit1_0.jpg

en de afgedraaide staaf in de buis.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/stabiliteit1_1.jpg

Deze onderdelen zullen voorkomen dat de box kan gaan kantelen. Zal snel duidelijk worden, als het dat nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ook een pompbehuizing aan het maken, leuk :) De vorm ervan is ook heel apart en uniek. Ik ben benieuwd wat je met die plexi buizen van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een mooi project, ben echt benieuwd naar resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een soap zorgen ze er aan het einde ook vaak voor dat je de volgende dag weer wilt kijken. Met jouw posts doe je dat ook: Net niet helemaal duidelijk maken wat je van plan bent, zodat iedereen uitkijkt naar de volgende post! Dus bij deze.... ik ben heel benieuwd wat je van plan bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Een kleine update van de hdd box. In de bodem van de box heb ik twee grote gaten geboord.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/schokdemping1_0.jpg

Deze gaten zitten daar niet voor de sier, maar hebben een funktie. Ze maken deel uit van de constructie die het kantelen van de hdd box moeten voorkomen. Door deze gaten moeten twee plexiglas buizen komen. Rondom de buis komt een zwart stuk plexiglas, dit is nodig om de buis later aan de box te bevestigen. Lijmen is geen optie omdat ik wat speling moet hebben zodat ik hier en daar nog wat kan bijstellen. Het is vrijwel onmogelijk om de constructie zo precies te maken met mijn handgereedschap, dat het zo precies past dat ik niets hoef bij te stellen. Links en rechts boor ik in beide flenzen een gat waar ik een inbusbout doorheen kan steken en waarmee ik het aan de box kan bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/schokdemping1_1.jpg

Het zit nog wel niet vast, heb nog geen gaten geboord voor de inbusbouten, maar het gaat er dus ongeveer zo uitzien. Waar je nu tegenaan kijkt is dus de onderkant van de behuizing van de harde schijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/schokdemping1_2.jpg

Nu de twee pilaren op de boden van de kast bevestigen op precies de afstand van de buizen in de box. Als ik nu de behuizing van de harde schijven bevestig valllen deze twee pilaren dus precies in de stukken buis die onder de hdd box zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fjw-modding.nl/afbeeldingen/evolutionary/schokdemping1_3.jpg

Wat moet ik nu nog doen? gaatjes boren in de pilaren en draad tappen. Gaten boren voor de bouten die de buizen bevestigen aan de hdd behuizing. Verder is de bodem van de kast 1 mm. dik aluminium en dat is niet stevig genoeg om niet door te veren, daarom komen er onder de bodem, onder de pilaren nog alumium profielen die dit moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ziet er weer goed uit. Zit er wel een klein beetje speling tussen de gaten en de buisjes? Ander is je dempeffect weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slatanic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-01-2019
mooi werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
Even offtopic, waar kan ik van die dikke plexi buizen vinden?

Verder, echt een super mod!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
Maar in welke winkels, anders heb ik weer verzendkosten. Ik was van plan om zelf een soort lavalamp ding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.stoutperspex.nl/pages/perspex.html

Af te halen aan de balie!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I hope your pictures are not lost forever! I have been looking everywhere for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doe je nou over 1 mal om die te maken en daarna te harsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Waterkoud ik moet zeggen dat het een tijdje geleden was dt ik jou topic had bekeken. Maar ook moet ik weer zeggen dat ik echt onder de indruk ben hoor, puik werk;).
Maar nog even een vraagje over je fans: 'dat is al weer een tijd terug maar weet jij nog waar je die besteld had?' Want ik zoek eigenlijk mooie UV blue 92 of misschien zelfs 120MM fans maar ik zou niet weten waar ze te halen =(. De meeste links van acryan naar andere sites waar die dan te koop zouden moetten zijn kan ik ze niet in het asortiment vinden.

Nu bedenk ik me net dat jij waarscheinlijk die fans gekregen hebt vcan je sposor, misschien weet iemand anders dan nog een mooie site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:43

BTS

clifdon schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:40:
Waterkoud ik moet zeggen dat het een tijdje geleden was dt ik jou topic had bekeken. Maar ook moet ik weer zeggen dat ik echt onder de indruk ben hoor, puik werk;).
Maar nog even een vraagje over je fans: 'dat is al weer een tijd terug maar weet jij nog waar je die besteld had?' Want ik zoek eigenlijk mooie UV blue 92 of misschien zelfs 120MM fans maar ik zou niet weten waar ze te halen =(. De meeste links van acryan naar andere sites waar die dan te koop zouden moetten zijn kan ik ze niet in het asortiment vinden.

Nu bedenk ik me net dat jij waarscheinlijk die fans gekregen hebt vcan je sposor, misschien weet iemand anders dan nog een mooie site?
hmm

Vooral niet te veel zoeken of niet? :/

p.s. kijk bij casemodding

En dit dan?

Zoals ik dus al zij "Vooral niet te veel zoeken of niet? :X" ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BTS op 08-12-2007 15:14 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
BTS... die site had ik ook al natuurlijk ik heb daar ook gezocht en kon niet echt iets vinden, behalve deze 'Recom Metallic Blower Silent QuadLED Blue 120 Mm, LED, Blauw.'Maar ik weet niet echt of dit iets is.. 120 Mm is wel de maat die ik als eerste in gedachten had Dus dat is wel ok.

Wilde net gaan zeggen dat er niet stond hoeveel dBA hij maakte maar ik heb het knopje
'Specificaties en Eigenschappen' gemist :s in IE doet deze het wel in opera niet...
Pardon. Maar als iemand toch nog een mooiere en leukere fan weet hoor ik het graag =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
clifdon schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:56:
BTS... die site had ik ook al natuurlijk ik heb daar ook gezocht en kon niet echt iets vinden, behalve deze 'Recom Metallic Blower Silent QuadLED Blue 120 Mm, LED, Blauw.'Maar ik weet niet echt of dit iets is.. 120 Mm is wel de maat die ik als eerste in gedachten had Dus dat is wel ok.

Wilde net gaan zeggen dat er niet stond hoeveel dBA hij maakte maar ik heb het knopje
'Specificaties en Eigenschappen' gemist :s in IE doet deze het wel in opera niet...
Pardon. Maar als iemand toch nog een mooiere en leukere fan weet hoor ik het graag =D
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=37944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
@ eylock: Hoe lang? Dat hangt af van hoe complex de mal is. Allereerst probeer ik de vorm altijd zo eenvoudig mogelijk te houden, omdat het anders heel moeilijk is om een mooi resultaat te krijgen en ook het loskrijgen van de mal is dan bijna niet te doen. De mallen maak ik van normaal mdf en dat kost je ongeveer een uur of twee ongeveer. Om te voorkomen dat de mal nooit meer los komt van je polyester moet je de mal met polyester hars lakken. Dit doe je drie keer in totaal. Tussen het lakken moet je telkens ongeveer een dag wachten voordat het droog is en de volgende laklaag erover heen kan. Na drie keer lakken is het tijd om de mal in te smeren met lossing was. Daarna even met een schone doek uitwassen. Bij een nieuwe mal die nog niet eerder met was is ingewassen doe je dit ook drie keer. Alles bij elkaar duurt het dus ongeveer 4 dagen voor je mal zover is dat je met de glasvezel en hars aan de slag kunt. Dan goed nadenken over de vorm waarin je het glasweefsel gaat knippen, dit is heel belangrijk heb ik gemerkt. Als je het glasweefsel op maat heb geknipt is het tijd om de hars en harder te mengen. Goed roeren, ongeveer een minuut en dan snel werken. Afhankelijk van de temperatuur heb je zo'n 6 tot 12 minuten om de hars en het glasweefsel aan te brengen. Onderschat het niet want het valt erg tegen. Alles plakt aan elkaar en al snel is de hars niet meer aan te brengen omdat ie te dik wordt.

Nu een kleine update. Ik ben bezig geweest met de houders die onder de kast moeten komen voor de stoffilters.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_1.jpg

Het losmaken van het polyester van de mdf mal.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XqVnyG_G5KI]

Even aftekenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_4.jpg

De randen over een stukje schiuurpapier gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_3.jpg

en de opening voor het aanzuigen van de lucht.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_5.jpg

Met wat inbusbouten vastzetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_6.jpg

Vanuit een andere hoek.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_7.jpg

Kwestie van de acrylglasfilterhouder erin schuiven.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebestcasescenario.com/TBCS_Group/Franklin/stoffilter2_8.jpg

De houders zullen uiteindelijk onder de kast gemonteerd worden en dus verder ook niet meer zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Echt geweldig dit :) Dit is nog echt een een Caseconstructie met al die onderdelen zo los zelf maken. Het geheel zie ik nog niet echt maar dat gaat vast nog wel goed komen.

Ik blijft het in ieder geval volgen en ben zeer benieuwd naar hoe het gaat worden.

Succes verder en keep up the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt geniaal. Filmpje geeft wel echt een gevoel van hoe het allemaal gemaakt wordt. Tijd voor een overzichts-shot weer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Vet dat je zelfs zulke onderdelen zelf maakt, ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
heerlijk weer hoor ;) filmpje is ook vet moet je vaker doen als het kan ;) dan zie je pas echt goed hoe het gaat =)

ziet er allemaal netjes uit ;) veel suc6 nog ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.