Nee. Ze worden wel van plexi, maar een andere kleur en iets eenvoudiger. De intakes zullen naadloos in de polyester zijwand verwerkt worden en uiteindelijk zwart gespoten worden. Om een beetje een contrast aan te brengen worden de roosters hier gemaakt van frosted wit plexi glas. Ze zullen verder ook niet uitsteken, maar net iets onder de rand van de inatkes komen.
Ik heb de intakes voor de eerste keer geschuurd, met korrel 400 en dan ziet het er meteen een stuk beter uit. Ben ook maar begonnen met het maken van een papieren voorbeeld van de grill die in de intake moet komen. Ben voor de eerste keer tevreden met het eerste ontwerp dat ik gemaakt heb.

Het zal gemaakt worden van frosted plexi en iets dieper vallen dan het papieren voorbeeld, verder wordt de polyester intake zwart.

Het zal gemaakt worden van frosted plexi en iets dieper vallen dan het papieren voorbeeld, verder wordt de polyester intake zwart.
[ Voor 6% gewijzigd door waterkoud op 17-05-2008 13:25 ]
Ik moet weer even reageren, je steekt zoveel werk in je intakes dat het wel goed moet worden. Daarnaast ben je ook nog een keertje onzettend origineel
Casemod: Cubeleon
Ik kan het niet meer dan eens zijn met bovenstaande posters: Diep respect voor je modwerk! Ik volg deze mod nu al een tijdje en sta steeds weer verbaasd over de goede ideeen! Maar wat moet dit een hoop tijd kosten zeg! Mooi werk iig
Gemberthee: water met een smaakje.
Leuk dat er al mensen zijn die het mooi vinden, want ik kan me voorstellen dat het nog een beetje onduidelijk is allemaal.
Het loopt nu allemaal lekker en het weer zit eindelijk weer eens mee. Het eerste zijpaneel kan nu gemaakt worden. Uiteraard ook polyester. Geen ingewikkelde mallen deze keer, maar gewoon een grote glasplaat. Inwassen en uitwassen met lossingswas en ik kan beginnen met het aanbrengen/verdelen van de hars op de glasplaat.

Lagen glasvezelweefsel aanbrengen en goed uitrollen.

De glasvezelmat die op de foto te zien is, is de oppervlaktemat en deze is heel dun, waarbij de vezels kris kras door elkaar liggen. Dit zorgt voor een mooi glad oppervlak van de polyester. Zeker omdat de glasplaat natuurlijk ook fantastisch vlak en glad is. Zo kost de afwerking me straks zo min mogelijk tijd. Eerste laag is klaar en hierna kwamen nog 5 lagen glasvezelweefsel.

Zoals ik al hoopte is de zijde die op de glasplaat lag, heel erg glad en er hoeft nauwelijks nog iets aan gedaan te worden voordat ik het zijpaneel moet gaan spuiten. Twee gaten dremelen voor de intakes.

en met de intakes, die nog wel lang niet klaar zijn, op hun plek.

Zijaanzicht.

De overgang tussen plaat en intakes worden later afgwerkt met polyesterpalmuur en zal als het goed is naadloos worden.
Het loopt nu allemaal lekker en het weer zit eindelijk weer eens mee. Het eerste zijpaneel kan nu gemaakt worden. Uiteraard ook polyester. Geen ingewikkelde mallen deze keer, maar gewoon een grote glasplaat. Inwassen en uitwassen met lossingswas en ik kan beginnen met het aanbrengen/verdelen van de hars op de glasplaat.

Lagen glasvezelweefsel aanbrengen en goed uitrollen.

De glasvezelmat die op de foto te zien is, is de oppervlaktemat en deze is heel dun, waarbij de vezels kris kras door elkaar liggen. Dit zorgt voor een mooi glad oppervlak van de polyester. Zeker omdat de glasplaat natuurlijk ook fantastisch vlak en glad is. Zo kost de afwerking me straks zo min mogelijk tijd. Eerste laag is klaar en hierna kwamen nog 5 lagen glasvezelweefsel.

Zoals ik al hoopte is de zijde die op de glasplaat lag, heel erg glad en er hoeft nauwelijks nog iets aan gedaan te worden voordat ik het zijpaneel moet gaan spuiten. Twee gaten dremelen voor de intakes.

en met de intakes, die nog wel lang niet klaar zijn, op hun plek.

Zijaanzicht.

De overgang tussen plaat en intakes worden later afgwerkt met polyesterpalmuur en zal als het goed is naadloos worden.
[ Voor 13% gewijzigd door waterkoud op 17-05-2008 13:26 ]
Verwijderd
Gast, dit wordt echt geniaal. Zou inderdaad wel kiezen om de overloop tussen plaat en bolling zo veel mogelijk af te strijken, zodat het 1 geheel lijkt. Ga je dat ook doen bij de intakes die je eerder hebt laten zien? Of blijven die er wel haaks opstaan? levert dat kiertjes op? Plamuur?
Ik ga het precies zoals je zegt, mooi vloeiend over laten lopen met polyesterplamuur. Uiteindelijk zal het een onderdeel lijken en precies hetzelfde met de outtakes op de kap.
hoe komt gij aan sponsers??? ik weet nie hoe ge da doe
kunt ge da eens uitleggen hoe
plzplzplz
ik weet nie hoe
plzplzplz
Een mooie vorige casemod, en dus een naam hebben. Ook dingen alshet NKCM enzo helpen.PRaGA88 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
plzplzplzik weet nie hoe
Het is niet zo dat je het idee hebt een kast te modden, en sponsoren kunt kijgen
Vaak helpt het ook om een stukje portfolio te kunnen overleggen; een stukje bewijs dat je creatief bent en kwaliteiten hebt die nodig zijn om zo'n stevig project af te kunnen ronden.
En die eersten projectjes beginnen vaak klein en uit eigen portomonnee en langzaam wordt het een hobby, een passie en een gesponsord avontuur
!
En die eersten projectjes beginnen vaak klein en uit eigen portomonnee en langzaam wordt het een hobby, een passie en een gesponsord avontuur
De meeste mensen deugen!
Dit soort vragen hoor je hier niet te stellen...PRaGA88 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
plzplzplzik weet nie hoe
@ waterkoud : Uber vette mod & modding skills !!! echt diep respect voor je nieuwe mod !!!
Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1
Bedankt en ik heb er niet zoveel moeite mee als iemand vraagt hoe ik aan die sponsoren kom.
Het loopt allemaal erg lekker op het moment. Heb niet veel om te laten zien. Niet omdat ik niets gedaan heb maar simpelweg omdat het een herhaling is van wat ik al heb laten zien. Tweede outtake bijvorbeeld is nu ook klaar, nog twee te gaan.
Wat ik wel kan laten zien zijn wat kleine dingen, heb de opening gezaagd in de intakes, zodat ik ook de roosters, die in deze opening moeten komen, op maat kan gaan maken.

Ook ben ik verder gegaan met de plexi glas tunnel die de lucht van de radiator naar de outtakes bovenop de kast moet gaan leiden.

De halve buizen moeten netjes afgevlakt worden aan de onder en bovenkant. De twee platte stukken die van de halve buizen naar de zijkant van de kast lopen moeten schuin afgezaagd worden, omdat de kap daar ook die schuine zijkant heeft.

Nu zit er nog afplaktape op het plexi, maar dat gaat er natuurlijk nog vanaf. Het zou dan mogelijk zijn om via de outtakes bovenop de kast zo door het plexi te kunnen kijken.

Niet erg mooi, zeker niet omdat ik die ruimte wil gaan gebruiken om het een en ander weg te werken. Om de het zicht een beetje te beperken wordt het plexi glas daar met zwarte mesh bekleed. Waar de twee halve buizen bij elkaar komen, in het midden van de foto, zal ik waarschijnlijk iets als een rubber u-profiel gebruiken om de overgang af te werken.

Buigen dus maar.

Het buigen is bijna voltooid, morgen kan ik de mesh op de juiste maat gaan knippen.
Het loopt allemaal erg lekker op het moment. Heb niet veel om te laten zien. Niet omdat ik niets gedaan heb maar simpelweg omdat het een herhaling is van wat ik al heb laten zien. Tweede outtake bijvorbeeld is nu ook klaar, nog twee te gaan.
Wat ik wel kan laten zien zijn wat kleine dingen, heb de opening gezaagd in de intakes, zodat ik ook de roosters, die in deze opening moeten komen, op maat kan gaan maken.

Ook ben ik verder gegaan met de plexi glas tunnel die de lucht van de radiator naar de outtakes bovenop de kast moet gaan leiden.

De halve buizen moeten netjes afgevlakt worden aan de onder en bovenkant. De twee platte stukken die van de halve buizen naar de zijkant van de kast lopen moeten schuin afgezaagd worden, omdat de kap daar ook die schuine zijkant heeft.

Nu zit er nog afplaktape op het plexi, maar dat gaat er natuurlijk nog vanaf. Het zou dan mogelijk zijn om via de outtakes bovenop de kast zo door het plexi te kunnen kijken.

Niet erg mooi, zeker niet omdat ik die ruimte wil gaan gebruiken om het een en ander weg te werken. Om de het zicht een beetje te beperken wordt het plexi glas daar met zwarte mesh bekleed. Waar de twee halve buizen bij elkaar komen, in het midden van de foto, zal ik waarschijnlijk iets als een rubber u-profiel gebruiken om de overgang af te werken.

Buigen dus maar.

Het buigen is bijna voltooid, morgen kan ik de mesh op de juiste maat gaan knippen.

[ Voor 11% gewijzigd door waterkoud op 17-05-2008 13:27 ]
Verwijderd
Het ziet er zo als gewoonlijk weer gelikt uit! Ga zo door
Vooral dat mesh zo halfrond gebogen is een goed idee wat ik nog nergens eerder ben tegengekomen
Vooral dat mesh zo halfrond gebogen is een goed idee wat ik nog nergens eerder ben tegengekomen
Ik ben een beetje aan het brainstormen geweest over een logo. De hele naam Evolutionary vond ik te lang om een strak en eenvoudig ontwerp te maken. Uiteindelijk heb ik besloten de letters E V en O te gebruiken.

Gewoon een vlak logo wilde ik ook niet en dus ben ik het een en ander uit aan het proberen. Heb de letters E en V uit mdf en plexi glas gezaagd en de O uit een stukje aluminium van de vorige Lian Li mod, een mooi stukje gebrushed aluminium dus.

De stukjes acrylglas komen op het mdf. Het mdf wordt later nog wel gelakt met de hars die ik ook voor de polyester mallen gebruikt heb, dat gaf een erg mooie geel/ranje kleur aan de mdf.

De mdf E even inkerven, zodat ie mooi past op de V, een beetje verzonken als het ware.

Het acryl glas moet nog een beetje afgwerkt worden, maar het geeft toch al een goed idee van hoe het er gaat uitzien.

Uiteindelijk zal het logo gemoteerd worden op een mat zwarte ondegrond, daarom is de V die over de O uitsteekt ook wit en zal het vanachter ook nog opgelicht worden met wat leds.

Gewoon een vlak logo wilde ik ook niet en dus ben ik het een en ander uit aan het proberen. Heb de letters E en V uit mdf en plexi glas gezaagd en de O uit een stukje aluminium van de vorige Lian Li mod, een mooi stukje gebrushed aluminium dus.

De stukjes acrylglas komen op het mdf. Het mdf wordt later nog wel gelakt met de hars die ik ook voor de polyester mallen gebruikt heb, dat gaf een erg mooie geel/ranje kleur aan de mdf.

De mdf E even inkerven, zodat ie mooi past op de V, een beetje verzonken als het ware.

Het acryl glas moet nog een beetje afgwerkt worden, maar het geeft toch al een goed idee van hoe het er gaat uitzien.

Uiteindelijk zal het logo gemoteerd worden op een mat zwarte ondegrond, daarom is de V die over de O uitsteekt ook wit en zal het vanachter ook nog opgelicht worden met wat leds.

Nice!
Alleen je "O" lijkt niet meer op een "O", maarmeer op een bevestigingsondergrond.
Niet een optie de letters wat kleiner te maken, zodat ze iets verder binnen de "O" vallen?
Ookal ziet dit er al mooi uit
Alleen je "O" lijkt niet meer op een "O", maarmeer op een bevestigingsondergrond.
Niet een optie de letters wat kleiner te maken, zodat ze iets verder binnen de "O" vallen?
Ookal ziet dit er al mooi uit
Die "O" valt inderdaad een beetje weg, in je tekening lijkt hij ook groter? Of de andere letters natuurlijk kleiner. Gewoon iets afschaven van de "EV", of iets bijplakken bij de "O", maar de eerste optie lijkt me de makkelijkste
(ok ok, een nieuwe "O" maken is misschien een beter idee
)
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
De O zal meer opvallen als het geheel verlicht is.
Ik heb trouwens ook een vraag aan GigaWorks T20 speaker bezitters. Van bijna alle Creative speakers staan de afmetingen vermeld op de Creative website, maar niet van de GigaWorks T20 en die moet ik dus weten en zijn de speakers open te maken? Schroefjes aan de achterkant of geklikt?
Ik heb trouwens ook een vraag aan GigaWorks T20 speaker bezitters. Van bijna alle Creative speakers staan de afmetingen vermeld op de Creative website, maar niet van de GigaWorks T20 en die moet ik dus weten en zijn de speakers open te maken? Schroefjes aan de achterkant of geklikt?
Wat moet ie kosten? 
Heel mooi, je oog voor detail is onvoorstelbaar. Petje af.
Heel mooi, je oog voor detail is onvoorstelbaar. Petje af.
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
Als het logo op een matzwarte achtergrond komt denk ik dat de O ook beter uit gaat komen dan ie nu doet. Nu is het inderdaad meer een bevestiging maar ik kan me voorstellen dat je hem straks beter gaat zien.
Gemberthee: water met een smaakje.
ik heb de t20 speakers laatst gehaald, zal binnenkort even de exacte maat opnemen. 
*Hier iig een link naar een forumpagina met een 'ruwe' meting.
*Hier iig een link naar een forumpagina met een 'ruwe' meting.
Bedankt voor de info over de speakers, ik denk dat ik die speakers ga bestellen. Waarschijnlijk zal de geluidskwaliteit wel iets achteruit gaan door wat ik ermee ga doen, maar goed zo erg is dat ook weer niet.
Enige tijd geleden heb ik een schets gepost van de powerbutton met aan de zijkant de activity leds. Heb lang gezocht naar hout dat geschikt was, maar uiteindelijk heb ik voor iets heel anders gekozen en dat is door toeval. Tijdens het maken van de mallen voor het polyester viel het me op dat mdf een mooie kleur en glans kreeg nadat het gelakt was met de polyurethaan hars. Dit is de schets waar ik het over heb.

Het aluminium, restje van een Lian Li kast, was al gezaagd, althans de buitencontouren. Later moet er nog een gat gezaagd worden waar de mdf knop in moet vallen.
Dit zijn de aluminium ondergrond, de mdf knop en de plexi ring die in de knop zal komen. Het kleine streepje moet nog gemaakt worden van frosted plexi.

Erg makkelijk is het niet om de boel passend te krijgen. Een erg arbeidsintensieve klus van passen en vijlen tot het perfekt in elkaar past. De bedoeling is om de powerknop vanachter te verlichten zodat het frosted plexi oplicht.

De ring past nog net niet, het laatste beetje zal ik door het te schuren weghalen.
Enige tijd geleden heb ik een schets gepost van de powerbutton met aan de zijkant de activity leds. Heb lang gezocht naar hout dat geschikt was, maar uiteindelijk heb ik voor iets heel anders gekozen en dat is door toeval. Tijdens het maken van de mallen voor het polyester viel het me op dat mdf een mooie kleur en glans kreeg nadat het gelakt was met de polyurethaan hars. Dit is de schets waar ik het over heb.

Het aluminium, restje van een Lian Li kast, was al gezaagd, althans de buitencontouren. Later moet er nog een gat gezaagd worden waar de mdf knop in moet vallen.
Dit zijn de aluminium ondergrond, de mdf knop en de plexi ring die in de knop zal komen. Het kleine streepje moet nog gemaakt worden van frosted plexi.

Erg makkelijk is het niet om de boel passend te krijgen. Een erg arbeidsintensieve klus van passen en vijlen tot het perfekt in elkaar past. De bedoeling is om de powerknop vanachter te verlichten zodat het frosted plexi oplicht.

De ring past nog net niet, het laatste beetje zal ik door het te schuren weghalen.
Was al aan het wachten op de knoppen, die waren echt meesterlijk toen ik ze voor 't eerst zag 
Blijft het plexi zo uitstekend?
En kan je ff een schaal-referentie posten? Zodat we kunnen zien hoe groot het is tov de kast (nja, echt een kast is het nog niet
)
Heb je trouwens ooit aan een baan als machine gedacht? Jij zou een goede productie-robot zijn, zo secuur als je bent
Blijft het plexi zo uitstekend?
En kan je ff een schaal-referentie posten? Zodat we kunnen zien hoe groot het is tov de kast (nja, echt een kast is het nog niet
Heb je trouwens ooit aan een baan als machine gedacht? Jij zou een goede productie-robot zijn, zo secuur als je bent
[ Voor 3% gewijzigd door link0007 op 28-07-2007 16:00 ]
Zou je (door er bijvoorbeeld een liniaal langs te leggen) duidelijk kunnen maken hoe groot die knopjes nou eigenlijk worden. Want zo ziet het er redelijk groot uit, en door die foto's wordt het formaat mij niet echt duidelijk.
@ link0007 : Nee dat plexi zal in de opening van het mdf vallen en precies gelijk komen te liggen met de knop, maar zoals ik al zei moet ik het nu nog schuren om het precies passend te maken.
@ link0007 en kokx : De knop is inderdaad oversized, maar dat past wel goed bij de kast zelf die ook nogal groot is. Zal lekker opvallen op beurzen, dat is zeker. De mdf knop heeft een diameter van 6 cm. en het aluminium plaatje is van links naar rechts 13 cm.
@ link0007 en kokx : De knop is inderdaad oversized, maar dat past wel goed bij de kast zelf die ook nogal groot is. Zal lekker opvallen op beurzen, dat is zeker. De mdf knop heeft een diameter van 6 cm. en het aluminium plaatje is van links naar rechts 13 cm.

~Ware grootte op 17" TFT @ 1280x1024
13cm.. dat is best enorm
Maar zelfs dan kan het niets anders dan een irritant priegelwerk zijn dat plexi te vormen.
Laatst zelf bezig geweest een ronding in een stukje plexi te krijgen.. maar mijn hemel wat een werk (met schuurpapier wel te verstaan).
[ Voor 68% gewijzigd door frickY op 28-07-2007 17:18 ]
Respect voor di knoppen, gaat er echt mooi uit zien. Ik vond die knoppen sowieso al erg mooi (het design wat je ervoor had) maar als je het op deze manier maakt gaat het er echt supergaaf uitzien.
Dit is echt perfectie tot in het uiterste puntje...
Tja het is niet makkelijk om dat met de hand mooi passend te krijgen. Laat ik nou ook nog eens even niet goed nagedacht hebben :roll: Heb de knop 3 keer gelakt en tussendoor geschuurd. Natuurlijk is er ook wat lak gekomen op de de uitsparingen voor het acrylglas. Sukkel die ik ben vergeet ik dat er natuurlijk even uit te schuren en het gevolg is dat het plexi glas er zo strak in kwam te zitten dat er een schuurtje in het binnenste van de ring kwam. Zo niet te zien, maar wel als deze van achter belicht wordt. Dat wordt dus een nieuwe ring maken. Gelukkig niets dat niet goed komt. Heb inmiddels ook de uitsparing voor de knop in het aluminium gemaakt.

Nu ligt de knop dus wat dieper en steekt ook niet meer zoveel uit.
]

Nu ligt de knop dus wat dieper en steekt ook niet meer zoveel uit.

Verwijderd
Denk dat het niet meer zo gaat lijken op het groote kast
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 00:33 ]
Dat hout wordt inderdaad mooi. Op de foto lijkt het een beetje op van dat kunsthout wat in auto's gebruikt wordt of is dat een optische illusie?
Zo, ik ben weer terug van vakantie 
Mooie voortgang de laatste weken, vind vooral de knoppen erg mooi!
Mooie voortgang de laatste weken, vind vooral de knoppen erg mooi!
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Al het werk aan het polyester doe ik buiten, omdat het ongelooflijk veel stof geeft. Vanavond moest ik door het noodweer dat ineens uitbrak voortijdig stoppen met het werk aan de zijplaten en luchtinlaten.
Ik weet niet of het verstandig is, want het lijkt in de verste verte niet op hoe het er uiteindelijk zal gaan uitzien, maar ik heb met wat tape de boel even provisorisch aan elkaar geplakt en een foto gemaakt.

Het lijkt nu nog een massieve kubus, maar dat zal zeker nog veranderen. Vanavond heb ik ook de speakers besteld die ik ga gebruiken. Aanvankelijk had ik gekozen voor Creative T20 speakers, maar het zijn toch Philips SPA 9300 speakers geworden en wel om verschillende redenen.

De bass wordt weergegeven door een losse box, is beter i.v.m. trillingen in de kast die eventueel vervelende geluiden had kunnen gaan geven. Ten tweede denk ik dat het mooier zal ogen, ze worden geintegreerd in de kast en zullen naadloos aansluiten op o.a. de Aquaero en de DVD drive, zelfs de vierkante zwarte box voor de bass zal mooi passen bij de kast zelf en ook deze bassbox zal natuurlijk nog wat aangepast worden zodat het helemaal perfekt aansluit op de kast.
Ik weet niet of het verstandig is, want het lijkt in de verste verte niet op hoe het er uiteindelijk zal gaan uitzien, maar ik heb met wat tape de boel even provisorisch aan elkaar geplakt en een foto gemaakt.

Het lijkt nu nog een massieve kubus, maar dat zal zeker nog veranderen. Vanavond heb ik ook de speakers besteld die ik ga gebruiken. Aanvankelijk had ik gekozen voor Creative T20 speakers, maar het zijn toch Philips SPA 9300 speakers geworden en wel om verschillende redenen.

De bass wordt weergegeven door een losse box, is beter i.v.m. trillingen in de kast die eventueel vervelende geluiden had kunnen gaan geven. Ten tweede denk ik dat het mooier zal ogen, ze worden geintegreerd in de kast en zullen naadloos aansluiten op o.a. de Aquaero en de DVD drive, zelfs de vierkante zwarte box voor de bass zal mooi passen bij de kast zelf en ook deze bassbox zal natuurlijk nog wat aangepast worden zodat het helemaal perfekt aansluit op de kast.
Amay, ziet er uit als troep 
Serieus, ik kan nog niet zien hoe het gaat worden. Ik geloof wel dat het super strak gaat worden, maar zie het nu nog niet.
komt nog wel, don't worry
Serieus, ik kan nog niet zien hoe het gaat worden. Ik geloof wel dat het super strak gaat worden, maar zie het nu nog niet.
komt nog wel, don't worry
Verwijderd
Deze heb ik gelijk weer toegevoegd aan men Favo's
heb de Alumaxx ook helemaal gevolgd, was ook top ding.
! Succes !
heb de Alumaxx ook helemaal gevolgd, was ook top ding.
! Succes !
Een complete speakerset in je kast...
Tot nu toe vind ik het eerlijk gezegd nog niet allemaal zo fantastisch. Vooral die luchtinlaten bovenop vind ik veel te groot i.v.m. de kast zelf.
Ik weet zeker dat je er wel wat moois van maakt maar op dit moment is het nog allemaal wazig
Tot nu toe vind ik het eerlijk gezegd nog niet allemaal zo fantastisch. Vooral die luchtinlaten bovenop vind ik veel te groot i.v.m. de kast zelf.
Ik weet zeker dat je er wel wat moois van maakt maar op dit moment is het nog allemaal wazig
Verwijderd
Is die al af dan ?'TEAMIKKE schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:41:
Een complete speakerset in je kast...
Waterkoud,
Bij de AlumaxX had je een schermpje met daarop AlumaxX , waar kun je die schermpjes kopen / laten maken met een naam erin, want dat lijkt me best vet voor mijn case !
Verwijderd
Over die LCD-schermpjes....
Kijk eens op http://www.htvision.com/
Daar haal ik altijd mij lcd-tjes vandaan!
greetz
Kijk eens op http://www.htvision.com/
Daar haal ik altijd mij lcd-tjes vandaan!
greetz
Het is inderdaad een normaal lcd schermpje 20*4 karakters. Heb dat ding destijds gekocht bij Aquacomputer, maar die heeft ze niet meer, het is een CrystalFontz. Die van HTVision zijn net zo goed. Tekst kun je natuurlijk zelf aanpassen en met wat software kun je nog veel meer weergeven.
Op verzoek verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Ediejo op 10-08-2007 18:39 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
De speakers zijn binnen. De subwoofer komt niet in de kast, maar past met zijn vorm perfekt bij de kast natuurlijk. De subwoofer zal zelf ook nog onder handen genomen worden om helemaal aan te sluiten bij het uiterlijk van de kast.

Op zich al mooi zoals ze zijn, maar omdat ze ingebouwd worden in het front van mijn kast moet ik er toch nog het nodige aan veranderen. Allereerst het front van de speakers, nu nog rvs en dat wordt zwart. Niet door het te spuiten, maar door er zwart ondoorzichtig plexi voor te zetten. Aftekenen van wat ik uit moet zagen.

Met de figuurzaagmachine uitzagen.

Nog niet helemaal klaar, het moet nog een heel klein beetje gevijld en geschuurd worden, maar het resultaat is al wel duidelijk.

De behuizing van de speakers zit op de een of andere manier dichtgeklikt en ik krijg de voet er niet uit. Zal er dus de zaag maar in gaan zetten om de voetjes eraf te krijgen.

Op zich al mooi zoals ze zijn, maar omdat ze ingebouwd worden in het front van mijn kast moet ik er toch nog het nodige aan veranderen. Allereerst het front van de speakers, nu nog rvs en dat wordt zwart. Niet door het te spuiten, maar door er zwart ondoorzichtig plexi voor te zetten. Aftekenen van wat ik uit moet zagen.

Met de figuurzaagmachine uitzagen.

Nog niet helemaal klaar, het moet nog een heel klein beetje gevijld en geschuurd worden, maar het resultaat is al wel duidelijk.

De behuizing van de speakers zit op de een of andere manier dichtgeklikt en ik krijg de voet er niet uit. Zal er dus de zaag maar in gaan zetten om de voetjes eraf te krijgen.
Verwijderd
Geen idee waarom je speakertjes in zou willen bouwen in een kast die toch op de grond komt te staan (doei stereobeeld), maar de conussen van die middentoners passen wel bij de rest van je mod.
Waarom, tja waarom bestaat casemodden? Kasten die te koop zijn voldoen ook prima, maar dat is niet uniek. Mijn kast zal waarschijnlijk ook op enkele beurzen komen te staan en dan is het wel iets wat eruit springt, beeld en geluid in de kast. Het is maar net waar de kast voor gebruikt gaat worden en voor beurzen zijn de eisen anders dan voor thuisgebruik natuurlijk.
Veel verchromen natuurlijkwaterkoud schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:40:
Waarom, tja waarom bestaat casemodden? Kasten die te koop zijn voldoen ook prima, maar dat is niet uniek. Mijn kast zal waarschijnlijk ook op enkele beurzen komen te staan en dan is het wel iets wat eruit springt, beeld en geluid in de kast. Het is maar net waar de kast voor gebruikt gaat worden en voor beurzen zijn de eisen anders dan voor thuisgebruik natuurlijk.
Nog steeds een hoop respect!
Hmmm eem webcam daar had ik nog geeneens aan gedacht. Als mijn budget het na alles wat ik nog moet kopen het nog toelaat zal ik dat toch serieus overwegen. Is natuurlijk wel leuk als je jezelf kunt zien en horen als je voor de kast staat. Ik ga er in ieder geval wel rekening mee houden dat er nog ergens ruimte voor zal zijn.
Dus er komt ook een scherm in of lees ik weer ergens over heenwaterkoud schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:40:
achja maar een webcam hoeft natuurlijk niet veel te kosten
. Heb hier een dingetje van een euro of 25 en die geeft toch al heel geinig beeld hoor.
Vin hem al erg gaaf worden, zeker die speakers zien er erg mooi uit zo!!
Vin hem al erg gaaf worden, zeker die speakers zien er erg mooi uit zo!!
PSone schermpje staat zelfs in de eerste post volgens mij. De bedoeling is wel om het schermpje op een manier in de kast te moteren zoals ik nog niet eerder gezien heb. Zal niet makkelijk worden, maar ik weet zeker dat het moet gaan lukken, meer wil ik er nog niet over zeggen.
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat het nu allemaal nog niet zo oogt, maar dat de verf en de aankleding nog een heleboel zullen veranderen aan het uiterlijk. Het lijkt allemaal vrij lomp, maar er komt nog een raam in, zowel links als rechts, en er komen nog een heleboel dingen die het geheel breken. Groot is ie natuurlijk wel, maar klein was geen eis, dat is iets voor de volgende kast.
Tijd om de intakes vast te lijmen in de zijplaat. Wat dingen erop gezet met gewicht.

Vanmorgen was de lijm al zo ver uitgehard dat ik kon beginnen met het opvullen van de naad tussen de intake en de plaat.

Omdat het gebruik van de polyester mal als negatief niet gelukt is, heb ik nu wel wat meer werk om het oppervlak van de intakes mooi glad te krijgen. Niets wat met een beetje geduld en plamuur niet opgelost kan worden.

Tussen het plamuren en schuren in moet ik telkens wachten op het drogen van de plamuur, daarom ben ik begonnen met het acrylglas waarin de 90 mm. fans bevestigd worden. Deze fans zullen moeten zorgen voor de luchtstroom in de kast zelf. Meeste hitte wordt via de waterkoeling afgevoerd, maar er is natuurlijk wel een luchtstroom nodig om de rest van de warmte af te voeren. De lucht zal via een luchtfilter, aan de onderkant van de kast, de kast ingezogen worden om er aan de achterkant, boven, weer uitgeblazen te worden. 90mm fans zullen volstaan om voor een licht briesje in de kast te zorgen. Om de lucht netjes van de onderkant daar te krijgen waar ik het wil hebben zal ik weer iets van polyester moeten maken.

Rechtse gedeelte is waar de fan in het acrylglas komt en links, met die kromming zal de duct van polyester worden. Het acrylglas heb ik al op maat gezaagd en gevijld. De fans zitten zelfs al zonder lijm bijzonder stevig in het acrylglas geklemd.

De mal zal vrij eenvoudig te maken zijn, moet alleen even kijken of ik nog genoeg afvalstukken mdf heb liggen om deze te kunnen maken.
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat het nu allemaal nog niet zo oogt, maar dat de verf en de aankleding nog een heleboel zullen veranderen aan het uiterlijk. Het lijkt allemaal vrij lomp, maar er komt nog een raam in, zowel links als rechts, en er komen nog een heleboel dingen die het geheel breken. Groot is ie natuurlijk wel, maar klein was geen eis, dat is iets voor de volgende kast.
Tijd om de intakes vast te lijmen in de zijplaat. Wat dingen erop gezet met gewicht.

Vanmorgen was de lijm al zo ver uitgehard dat ik kon beginnen met het opvullen van de naad tussen de intake en de plaat.

Omdat het gebruik van de polyester mal als negatief niet gelukt is, heb ik nu wel wat meer werk om het oppervlak van de intakes mooi glad te krijgen. Niets wat met een beetje geduld en plamuur niet opgelost kan worden.

Tussen het plamuren en schuren in moet ik telkens wachten op het drogen van de plamuur, daarom ben ik begonnen met het acrylglas waarin de 90 mm. fans bevestigd worden. Deze fans zullen moeten zorgen voor de luchtstroom in de kast zelf. Meeste hitte wordt via de waterkoeling afgevoerd, maar er is natuurlijk wel een luchtstroom nodig om de rest van de warmte af te voeren. De lucht zal via een luchtfilter, aan de onderkant van de kast, de kast ingezogen worden om er aan de achterkant, boven, weer uitgeblazen te worden. 90mm fans zullen volstaan om voor een licht briesje in de kast te zorgen. Om de lucht netjes van de onderkant daar te krijgen waar ik het wil hebben zal ik weer iets van polyester moeten maken.

Rechtse gedeelte is waar de fan in het acrylglas komt en links, met die kromming zal de duct van polyester worden. Het acrylglas heb ik al op maat gezaagd en gevijld. De fans zitten zelfs al zonder lijm bijzonder stevig in het acrylglas geklemd.

De mal zal vrij eenvoudig te maken zijn, moet alleen even kijken of ik nog genoeg afvalstukken mdf heb liggen om deze te kunnen maken.
[ Voor 5% gewijzigd door waterkoud op 12-08-2007 18:05 ]
Nog een unieke tip voor op een beurs... plaats aan de ene kant een klein scherm, aan de andere kant een camera, toon het beeld van de camera op het scherm en het is net alsof je een doorkijk PC hebtwaterkoud schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:38:
Hmmm eem webcam daar had ik nog geeneens aan gedacht. Als mijn budget het na alles wat ik nog moet kopen het nog toelaat zal ik dat toch serieus overwegen. Is natuurlijk wel leuk als je jezelf kunt zien en horen als je voor de kast staat. Ik ga er in ieder geval wel rekening mee houden dat er nog ergens ruimte voor zal zijn.
of kabouters die op het moederbord rondlopen om "packets" rond te brengen over de "lanes"... maar dat gaat wel erg ver
Ziet er gaaf uit! Bij de pc van m'n oma hebben ze een screensaver van acer en die zet de camera op bepaalde momenten aan dan zie je jezelf in de screensaver! Dan heb je een evolutionary screensaver met af en toe een klein camerabeeldje ofzo.. Ik weet zelf niet of die screensaver te downloaden is. Ik zoek het voor je op als je wilt..
Verwijderd
Hoeveel geld heb je wel niet aan de AlumaxX uitgegeven, en hoeveel ga je aan deze wel niet uitgeven ?
Verwijderd
Maakt dat wat uit?Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:33:
Hoeveel geld heb je wel niet aan de AlumaxX uitgegeven, en hoeveel ga je aan deze wel niet uitgeven ?
Als het maar mooi wordt
Precies
Goede mods zijn onbetaalbaar
En i.t.t. hardware verliest een mod niet snel z'n waarde dus het is geen slechte inverstering. Doet er verder natuurlijk niet toe.
Verwijderd
Of een mod z'n waarde verliest maak ook niet uit, want je verkoopt hem toch niet...lijkt mijTEAMIKKE schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:09:
PreciesGoede mods zijn onbetaalbaar
En i.t.t. hardware verliest een mod niet snel z'n waarde dus het is geen slechte inverstering. Doet er verder natuurlijk niet toe.
Verwijderd
hangt er een beetje van af ... je eerste mods ga je uiteindelijk wel verkopen hoor (windowtje, CCFL's, enkele stealth platen, ...) want die zijn uiteindelijk meestal niet zo bijzonder (op dat moment natuurlijk wel maar achteraf gezien al veel minder). Een Case-construction daarentegen is natuurlijk heel erg uniek en ik denk niet dat ik het ooit over mijn hart ga krijgen om mijn Watercube (eens de case af is natuurlijk) uiteindelijk ooit weg te doen ... maar zeg nooit nooit! Je huis kan maar zo vol staan heVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:56:
[...]
Of een mod z'n waarde verliest maak ook niet uit, want je verkoopt hem toch niet...lijkt mij
Maar je krijgt ook lang niet alle geld er voor terug. Zelfde als een getunede auto, auto + onderdelen kosten meer dan de getunede auto oplevert bij verkoop.
De wijzen komen uit het Oosten!
Valt best mee hoor. Met een paar platen MDF, het gereedschap van je vader en een beetje creativiteit kom je een heel eind. Verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
ontopic: RESTECP voor je vakmanschap en geduld.
edit: @hieronder Decoupeerzaag 25eu, dremel kloon 25eu, rest is schroefjes, beetje verf, verbindingsstukken, schuurpapier, enz.
edit: @hieronder Decoupeerzaag 25eu, dremel kloon 25eu, rest is schroefjes, beetje verf, verbindingsstukken, schuurpapier, enz.
[ Voor 22% gewijzigd door Edmin op 14-08-2007 20:21 ]
Verwijderd
Gereedschap, handig, hier is geen gereedschap, ja een schroevendraaier....Edmin schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:12:
Valt best mee hoor. Met een paar platen MDF, het gereedschap van je vader en een beetje creativiteit kom je een heel eind. Verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
En dat zijn juist de dingen waar het in gaat zitten!Edmin schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:12:
Nee klopt maar het was ff als argument gebruikt dat het het waard is om veel (relatief) geld in te stoppenVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:56:
[...]
Of een mod z'n waarde verliest maak ook niet uit, want je verkoopt hem toch niet...lijkt mij
En nu weer OT!
Hoeveel AlumaxX me gekost heeft? Ik heb werkelijk geen idee en ik denk dat ik het ook niet wil weten ook. Ben ook meer dan een jaar bezig geweest, dus de kosten waren wel verdeeld over een langere tijd, plus dat ik ook gewoon een nieuwe pc nodig had in tegenstelling tot deze casebuild. Sponsoren helpen dan wel, was niet begonnen aan deze als ik die niet had. Hardware die erin komt zal niet schokkend zijn, echt niet de laatste nieuwe hardware. Gaat me om het bouwen en het resultaat. Ben niet echt een snelheidsduivel dus ik geniet lang van het geld dat ik eraan uitgeef. Ik moet trouwens wel iets sneller werken dan ik oorspronkelijk ingeschat heb, omdat ik begin januari waarschijnlijk weer een week of zes aan de andere kant van deze aardkloot ga doorbrengen. Goede nieuws is dat het op het moment allemaal zonder tegenslagen verloopt en ik vorige week weer een hele lading materialen van AC Ryan heb ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank nog Dennis
Spullen van AC Ryan worden door vrij veel modders gebruikt en kom je dan ook regelmatig tegen in worklogs, daarom verbaasde het me dat ik nog niemand witte aluminium platen heb zien gebruiken. Nou ja dan moet ik maar de eerste zijn.
De mal, voor de ducts die in de kast komen, is qua vorm klaar.

Nu nog lakken, schuren, lakken, schuren en een laatste keer lakken met polyurethaan hars. De De rug en de plank onder de vorm zitten daar om een randje aan de polyester vorm te krijgen, die ik later nodig heb om de duct te bevestigen.
Kleine toevoeging om iets duidelijker te proberen te maken waar die ducts komen te zitten. Hier dus.

Aan de onderzijde van de kast komt de lucht binnen via de stoffilters die ik gemaakt heb en dan door het duct naar de ruimte waar de hardware zich bevindt. Omdat de kast in twee compartimenten/helften is verdeeld waar de hardware inkomt heb ik dus ook twee van deze dingen nodig.
De mal, voor de ducts die in de kast komen, is qua vorm klaar.

Nu nog lakken, schuren, lakken, schuren en een laatste keer lakken met polyurethaan hars. De De rug en de plank onder de vorm zitten daar om een randje aan de polyester vorm te krijgen, die ik later nodig heb om de duct te bevestigen.
Kleine toevoeging om iets duidelijker te proberen te maken waar die ducts komen te zitten. Hier dus.

Aan de onderzijde van de kast komt de lucht binnen via de stoffilters die ik gemaakt heb en dan door het duct naar de ruimte waar de hardware zich bevindt. Omdat de kast in twee compartimenten/helften is verdeeld waar de hardware inkomt heb ik dus ook twee van deze dingen nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door waterkoud op 14-08-2007 23:17 ]
Eerste duct. Na afwerking zal dit ding zwart gespoten worden.

en dit is wat straks in de kast te zien is. Er moet nog wel een bodemplaat in de kast komen die hier nog niet te zien is. Het zwarte aluminium is nog bedekt met een laagje plastic, alleen rond de fan is een stukje losgetrokken.

Onder de fan is een opening te zien, zal straks niet meer te zien zijn, maar die is voor het stoffilter. Het filter bestaat uit drie lagen plexi. Onderste twee zijn op elkaar gelijmd. Hier wordt straks een filtermat in gelgd. Bovenop komt dan het derde stuk plexi. Op de hoekpunten komen kleine pinnetjes en in het bovenste stuk plexi komen op dezelfde plaatsen gaatjes. Dit zorgt ervoor dat de lagen plexi niet kunnen gaan schuiven.

Het filter zal eenvoudig van links, waar ie nu ligt, naar rechts onder de intake in de bodem, in een houder te schuiven zijn.

en dit is wat straks in de kast te zien is. Er moet nog wel een bodemplaat in de kast komen die hier nog niet te zien is. Het zwarte aluminium is nog bedekt met een laagje plastic, alleen rond de fan is een stukje losgetrokken.

Onder de fan is een opening te zien, zal straks niet meer te zien zijn, maar die is voor het stoffilter. Het filter bestaat uit drie lagen plexi. Onderste twee zijn op elkaar gelijmd. Hier wordt straks een filtermat in gelgd. Bovenop komt dan het derde stuk plexi. Op de hoekpunten komen kleine pinnetjes en in het bovenste stuk plexi komen op dezelfde plaatsen gaatjes. Dit zorgt ervoor dat de lagen plexi niet kunnen gaan schuiven.

Het filter zal eenvoudig van links, waar ie nu ligt, naar rechts onder de intake in de bodem, in een houder te schuiven zijn.

Netjes! zelfs de filterhouder, die je later denk ik niet eens gaat zien? Is mooi gemaakt
Daar zie je uiteindelijk inderdaad niets meer van _ferry_, maar dat is een tik van me denk ik, om dat dan toch nog zo af te willen werken.
Heb een flinke partij materialen van AC Ryan binnen gekregen, maar niet alleen de platen aluminium en acrylglas komen van pas, maar ook het karton waarin de materialen verpakt zitten. Heb, voordat ik het van acrylglas ga maken, eerst een model gemaakt op ware grootte van het airduct dat de lucht van de intakes aan de zijkant naar de radiator moet gaan leiden.

De voorkant van de kast, waar de DVD drive en dergelijke straks gemonteerd gaan worden, is gescheiden van de rest van de kast door een zwarte aluminium plaat. Met plaat en de halfronde duct gaat het er dan zo uitzien.

Aan de zijkant van de kast ziet het er zonder zijpaneel dan ongeveer zo uit.

Met zo'n model van karton zie je meteen of het gaat passen en of je niets over het hoofd hebt gezien. Alles past dus kan ik beginnen met het maken van deze duct van het uiteindelijke materiaal, plexi.
Heb een flinke partij materialen van AC Ryan binnen gekregen, maar niet alleen de platen aluminium en acrylglas komen van pas, maar ook het karton waarin de materialen verpakt zitten. Heb, voordat ik het van acrylglas ga maken, eerst een model gemaakt op ware grootte van het airduct dat de lucht van de intakes aan de zijkant naar de radiator moet gaan leiden.

De voorkant van de kast, waar de DVD drive en dergelijke straks gemonteerd gaan worden, is gescheiden van de rest van de kast door een zwarte aluminium plaat. Met plaat en de halfronde duct gaat het er dan zo uitzien.

Aan de zijkant van de kast ziet het er zonder zijpaneel dan ongeveer zo uit.

Met zo'n model van karton zie je meteen of het gaat passen en of je niets over het hoofd hebt gezien. Alles past dus kan ik beginnen met het maken van deze duct van het uiteindelijke materiaal, plexi.
Op verzoek verwijderd
3D tekeningen zijn ook altijd handig op voorhand, maar daar steekt zoveel werk in om alles met juiste afmetingen te maken 
Je moet eens een moederbord tegen je case houden, want nu lijkt het echt of ik erin kan gaan wonen
Echt mooi werk!!
Je moet eens een moederbord tegen je case houden, want nu lijkt het echt of ik erin kan gaan wonen
Echt mooi werk!!
huh ik dacht dat dat ook de bedoeling wastokesnugerd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:33:
3D tekeningen zijn ook altijd handig op voorhand, maar daar steekt zoveel werk in om alles met juiste afmetingen te maken
Echt mooi werk!!
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Mag ik de restjes hebben?waterkoud schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:55:
Heb een flinke partij materialen van AC Ryan binnen gekregen.

Ik blijf me verbazen over jouw, keer op keer.
je maakt zeer mooie mods, ik wil dit jaar ook nog eentje maken maar ja eerst maar eens kijken of dat er komt.
ik zou zeggen ga zo door en ik ben zeer benieuwd naar je volgende updates.
zou het ook zonde vinden als je hem straks af hebt, want dan moet ik weer wachten tot dat je de volgende begint.
je maakt zeer mooie mods, ik wil dit jaar ook nog eentje maken maar ja eerst maar eens kijken of dat er komt.

ik zou zeggen ga zo door en ik ben zeer benieuwd naar je volgende updates.
zou het ook zonde vinden als je hem straks af hebt, want dan moet ik weer wachten tot dat je de volgende begint.

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame
Verwijderd
Ik kom iedere week even een kijkje nemen hoe het met je case staat. Ik moet zeggen ... werkelijk geweldig oog door detail, wat een geduld en vakmanschap !! Ben heel erg benieuwd hoe íe uiteindelijk zal worden. Kan zijn dat ik zo links en rechts een ideetje pik van je
ff vraagje btw; waar haal je in vredesnaam alle tijd vandaan ?! Ik mag blij zijn met 2 tot 3 uurtjes hobby in de week
ff vraagje btw; waar haal je in vredesnaam alle tijd vandaan ?! Ik mag blij zijn met 2 tot 3 uurtjes hobby in de week
Verwijderd
Je gaat werken met Plexi! ga je dit verlijmen, aceton of iets anders? Ik gebruik voor het verlijmen altijd acrifix 192, mooi spul en waterdicht! Ben benieuwd wat jij gebruikt!
Grappig, ik bekijk de foto's van alle kanten, maar kan er nog niets uithalen! Des te spannender het eindresultaat! Succes nog!
Grappig, ik bekijk de foto's van alle kanten, maar kan er nog niets uithalen! Des te spannender het eindresultaat! Succes nog!
Ik gebruik lijm die ik bij bouwplastics gekocht heb, potje plexiglas lijm dik. Werkt prima.
Het eerste plexiglas duct is klaar. Nog wel een beetje vijlen en schuren, maar de vorm zelf is helemaal af.
Ik heb het dus over dit ding, wat ik eerst van karton heb gemaakt om te kijken of het wel past.

en hier de acrylglas versie
[/img]
Klein verscil met de kartonnen versie is dat de uieindelijke duct uit twee delen bestaat. Waarom? De ducts komen links en rechts van de kast en aangezien de intakes vooraan aan de zijkant van de kast zitten, in dezelfde ruimte als waar de DVD brander en dergelijke moeten komen, moet ik ook nog kunnen werken in die ruimte. Het stuk dat je rechts op de foto ziet, zal bevestigd worden op de zijplaat, achter de intakes. Haal ik de zijplaat weg dan neem ik dat stuk duct dus ook weg en kan ik werken in het compartiment aan de voorkant van de kast.

Ik had ook wat foto's genomen van het onderdeel op zijn plek in de kast. Helaas zal ik die morgen even overnieuw moeten nemen. Het is nogal moeilijk te zien, komt mede doordat het gemaakt is van transparant plexi glas en je op de foto daardoor moeilijk de vorm kunt zien.

Hier zie je ongeveer hetzelfde als de eerste foto, met duct van karton, maar dan zonder het stuk ( rechtsonder ) dat dus op de zijplaat gemonteerd wordt. Zal morgen foto's proberen te nemen waar het allemaal wat duidelijker te zien is. Dat transparante acrylglas kun je nauwelijks fotograferen bij kunstlicht.
Het eerste plexiglas duct is klaar. Nog wel een beetje vijlen en schuren, maar de vorm zelf is helemaal af.
Ik heb het dus over dit ding, wat ik eerst van karton heb gemaakt om te kijken of het wel past.

en hier de acrylglas versie

Klein verscil met de kartonnen versie is dat de uieindelijke duct uit twee delen bestaat. Waarom? De ducts komen links en rechts van de kast en aangezien de intakes vooraan aan de zijkant van de kast zitten, in dezelfde ruimte als waar de DVD brander en dergelijke moeten komen, moet ik ook nog kunnen werken in die ruimte. Het stuk dat je rechts op de foto ziet, zal bevestigd worden op de zijplaat, achter de intakes. Haal ik de zijplaat weg dan neem ik dat stuk duct dus ook weg en kan ik werken in het compartiment aan de voorkant van de kast.

Ik had ook wat foto's genomen van het onderdeel op zijn plek in de kast. Helaas zal ik die morgen even overnieuw moeten nemen. Het is nogal moeilijk te zien, komt mede doordat het gemaakt is van transparant plexi glas en je op de foto daardoor moeilijk de vorm kunt zien.

Hier zie je ongeveer hetzelfde als de eerste foto, met duct van karton, maar dan zonder het stuk ( rechtsonder ) dat dus op de zijplaat gemonteerd wordt. Zal morgen foto's proberen te nemen waar het allemaal wat duidelijker te zien is. Dat transparante acrylglas kun je nauwelijks fotograferen bij kunstlicht.
zeer strak staaltje werk heb je weer afgeleverd en het totaalbeeld komt eindelijk beetje bij beetje tot stand geweldig
.
hoe heb je dat plexi eigenlijk verlijmd? thinner of plexi lijm?
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.
Zoals je in zen post kon lezen : Ik gebruik lijm die ik bij bouwplastics gekocht heb, potje plexiglas lijm dik. Werkt primateunos93 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:38:
zeer strak staaltje werk heb je weer afgeleverd en het totaalbeeld komt eindelijk beetje bij beetje tot stand geweldig.
Komt steeds meer vorm in. Check nog steeds elke maand hoe ver je bent, en kan niet wachtten totdat ie af is. Ben echt benieuwd hoe het eruit gaat zien
PSN: speedrazor3
Ik vind het er allemaal weer super gaaf uit zien, heb alleen 1 vraag, hoe ga je de 2 plexi delen een beetje lucht dicht aan elkaar verbinden?
srry.. overheengelezen denk ikSpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:21:
[...]
Zoals je in zen post kon lezen : Ik gebruik lijm die ik bij bouwplastics gekocht heb, potje plexiglas lijm dik. Werkt prima
Komt steeds meer vorm in. Check nog steeds elke maand hoe ver je bent, en kan niet wachtten totdat ie af is. Ben echt benieuwd hoe het eruit gaat zien

Heb deze worklog al enkele keren helemaal overlezen en ik moet zeggen
Die case is gewoon geweldig, houtwerk is top en afwerk is ook subliem
Die case is gewoon geweldig, houtwerk is top en afwerk is ook subliem
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
houtwerk?tomcat175 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:06:
Heb deze worklog al enkele keren helemaal overlezen en ik moet zeggen
Die case is gewoon geweldig, houtwerk is top en afwerk is ook subliem![]()
het enige waar hout voor is gebruikt zijn mallen en andere kleine dingen als power button.
Ik wacht echt met smart op het eindresultaat! Het oog voor detail is verbazingwekkend.
De ducts voor links en rechts zijn zo goed als klaar. Hier de ducts links en rechts die in de de kast gebouwd zullen worden.

en hier met de twee delen van de ducts die op de zijplaten gemonteerd zullen worden. Waar de ducts op de wanden en de ducts in de kast bij elkaar komen, moet ik nog wat doen om het geheel zo aan te laten sluiten op elkaar dat de lucht daar niet de kast in zal gaan. Dus nog even geduld Zjosh.

en een duct van binnenuit met de zijwand op zijn plaats.

Verder is het al lang geleden dat ik gewerkt heb aan de backplate van de moederbordtray. Dit dus.

Eerst iets maken wat alles aan de achterkant van de tray bedekt.

vervolgens een grote aluminium plaat er over heen.

Alle zaagranden zullen met matte zwarte verf afgewerkt worden, nu is waar gezaagd id de plaat blank aluminium.

en hier met de twee delen van de ducts die op de zijplaten gemonteerd zullen worden. Waar de ducts op de wanden en de ducts in de kast bij elkaar komen, moet ik nog wat doen om het geheel zo aan te laten sluiten op elkaar dat de lucht daar niet de kast in zal gaan. Dus nog even geduld Zjosh.

en een duct van binnenuit met de zijwand op zijn plaats.

Verder is het al lang geleden dat ik gewerkt heb aan de backplate van de moederbordtray. Dit dus.

Eerst iets maken wat alles aan de achterkant van de tray bedekt.

vervolgens een grote aluminium plaat er over heen.

Alle zaagranden zullen met matte zwarte verf afgewerkt worden, nu is waar gezaagd id de plaat blank aluminium.

Lekker ingewikkeld, die ducts. Ik like it
En die achterplaat is juist weer mooi strak.
Casemod: Cubeleon
Prachtig Franklin! Zeer mooie afwerking.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Verwijderd
Nog ff over die plexilijm! Haal ook altijd plexi-lijm bij Bouwplastics... Het voordeel van acrifix 192 is dat het waterdicht is! Ik heb het al eens gebruikt voor een groot groen plexi-reservoir! Misschien herinner je deze nog, was te zien op NKCM 2006! Op dit moment is ie nog steeds dag en nacht in gebruik! Goed spul dus!
Maar ga je uberhaupt iets met water doen, Waterkoud? Anders is bovenstaand verhaal meer een reclamepraatje waar je niets aan hebt!
Maar ga je uberhaupt iets met water doen, Waterkoud? Anders is bovenstaand verhaal meer een reclamepraatje waar je niets aan hebt!
Mooie updates weer! Het niveau blijft (weer) hoog.
Wel lijkt het op deze foto alsof er aan de zeikant van de duct allemaal krassen oid zitten. Is dat zo of ligt dat aan de foto? Als het zo is, ga je dat nog wegwerken? If not, nuff said.
Wel lijkt het op deze foto alsof er aan de zeikant van de duct allemaal krassen oid zitten. Is dat zo of ligt dat aan de foto? Als het zo is, ga je dat nog wegwerken? If not, nuff said.
Everybody lies
Ik volg de mod nu al een tijdje en vindt het nog steeds geweldig, de enorme creativiteit en vakmanschap, echt hulde voor deze caseconstructie
!!
Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1
Er komt zeker nog waterkoeling in. De hele opzet van die ducts is om de de luchtstromen voor de waterkoeling (lucht van buiten de kast via intakes aan in de zijkanten-->duct-->radiator-->duct-->outtakes bovenop de kast) te scheiden van de luchtstroom door de kast. (intakes onderzijde vooraan in de kast-->ruimte met hardware-->achterzijde bovenaan er weer uit)Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:
Nog ff over die plexilijm! Haal ook altijd plexi-lijm bij Bouwplastics... Het voordeel van acrifix 192 is dat het waterdicht is! Ik heb het al eens gebruikt voor een groot groen plexi-reservoir! Misschien herinner je deze nog, was te zien op NKCM 2006! Op dit moment is ie nog steeds dag en nacht in gebruik! Goed spul dus!
Normaal heb je altijd het probleem dat je of warme luct uit de kast door je radiator zuigt/blaast of dat je de lucht die opgewarmd is door de radiator weer gebruikt om je kast te koelen. Die Acrifix 192 ken ik verder niet, maar dat klinkt wel goed. Zag bij bouwplastics dat het in een tube zit dus zal wel wat dikker zijn en dat is wel makkelijk natuurlijk om een reservoir te lijmen.
De boel zit nog onder het stof van zagen, schuren en vijlen, dus dat wordt allemaal nog netjes schoon. Al zouden er wat krassen zitten dan is dat nog geen ramp want dat hele stuk is straks geeneens meer zichtbaarXplodingForce schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 01:05:
Mooie updates weer! Het niveau blijft (weer) hoog.
Bedankt voor je compliment Ed
edit: en jij natuurlijk ook Frenkie 123
waterkoud schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:30:
[...]
De boel zit nog onder het stof van zagen, schuren en vijlen, dus dat wordt allemaal nog netjes schoon. Al zouden er wat krassen zitten dan is dat nog geen ramp want dat hele stuk is straks geeneens meer zichtbaar![]()
Bedankt voor je compliment Ed
edit: en jij natuurlijk ook Frenkie 123
Volgens mij laat Waterkoud zich in de war brengen door het avatar van Vaporized, of die moet ook Ed heten

Je hebt helemaal gelijk Carpento, ben zo gewend dat dat bij Ediejo hoort
. Bedankt Vaporized!

Op verzoek verwijderd
Dit topic is gesloten.