Toevallig gisteren ook geïnstalleerd in Vbox.
Installatie verliep hier prima moet ik zeggen, wel met 8GB aan diskruimte, 384 MB geheugen, Grub ging ook goed.
Je kunt ook kiezen voor handmatig partitioneren, heb ik niet gedaan maar kan via expert install!
Het is is ook zelf te installeren op Ubuntu server.
Heb al wel de nodige services aanstaan, maar zover nog geen problemen ondervonden.
Zal eens alles aanzetten en kijken hoe het draait met huidige setup.
Updaten na de installatie verliep ook op rolletjes.
Zover beviel het zo goed dat ik dit misschien ook wel op mijn eigen netwerk ga gebruiken.
edit:
Moet er toch nu al op terug komen dat alles op rolletjes verliep.
Had de kernel update nog niet uitgevoerd, dat heb ik net dus ook gedaan, daar ging het dus ook helemaal fout.
Gaat hier om de upgrade vanuit het webpanel, niet met apt-get, dat ging prima!
Moest opnieuw opstarten en toen wilde X niet meer.. dat had dus alles te maken met de hoeveelheid geheugen

,en je kunt ook niet terugvallen op X-less.
Nu weet ik dat het minimum 1GB is maar goed, dacht zonder gateway moet wel lukken, ja niet dus.
Ben nu de expert install met 512MB aan het proberen, dit doe ik wel op mijn laptop in Vbox.
Als dat ook niet wil ben ik nog bereid de boel zelf te builden, maar ik denk dat dat weinig soelaas biedt.
Aangezien ik hier alles met 'oude machines' doe, 800Mhz. 512MB max, en ik die niet ga/wil upgraden moet het dus daarmee gaan lukken of anders maar niet, simpel. (heb nog wel een pent.IV ergens staan, maar dat is net een vliegtuig als je dat ding aanzet, dus dat wil je ook niet echt)
Zou best wel core i3 willen hoor daar gaat het niet om, maar dat is voor thuis gewoon niet nodig. (en ik kom om in de oude computer hardware)
Het lijkt goed te gaan maar dan moet ik de webpanel upgrade nog uitvoeren.
Als het lukt laat ik het weten!
edit2:
Het is gelukt alle updates geslaagd, ook de kernel naar versie 2.6.32.30-generic.
Alle services draaien behalve gateway en DHCP.
Heb ook groupware en Zarafa bekeken, ziet er wel allemaal netjes uit.
De mobile versie van Zarafa werkt ook.
Heb het idee dat het allemaal prima werkt.
Vind het nogal log, zoals jij ook al zegt Raven.
Nu vind ik persoonlijk CLI handiger dan zo'n GUI voor een server maar dat is persoonlijk natuurlijk
Mijn idee is dat dit prima draait op een overvloed aan hardware, maar niet op wat ouder spul.
Ga dit dus niet gebruiken als mainserver, maar het ziet er goed uit en zeker een optie voor mensen die zoiets zoeken. Het is reuze compleet en biedt vele opties en instel mogelijkheden.
[
Voor 66% gewijzigd door
Verwijderd op 23-03-2011 23:03
]