Ik heb een tijdje thuis verschillende groupware gebruikt (m.n. Horde), maar momenteel ben ik in verband met een herinstallatie en vernieuwde eisen (activesync-exchange-ondersteuning) nieuwe oplossingen aan het onderzoeken. Er zijn echter enorm veel open/free/semi-free/closed oplossingen op de markt. De topics over dergelijke software die op GoT te vinden zijn zijn (blijkens mijn relatief vluchtige zoektocht) allemaal toch wat gedateerd (behalve exchange -gerelateerde zaken). Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, en groupware goed (of maar enigszins voldoende) testen is toch een hele klus. Een link&ervaringenverzameltopic lijkt me daarom heel nuttig.
Ik zal beginnen met een verzameling links naar bekende en of eventueel minder bekende redelijk complete (of overcomplete) programma's. De lijst is zeker niet volledig zijn, niet-vermelde noemenswaardige software zal ik toevoegen.
Horde
EGroupware
Zarafa
Zimbra
Scalix
OBM
phpGroupWare
Simple Groupware
Citadel
Kolab
SOGo
Kerio Connect
Open-Xchange
Group-Office
Tine 2.0
AtMail Commercial
IGSuite
GROUP-E
Feng Office
Cyn.in
Microsoft Exchange en SharePoint
IBM Lotus Domino
Novell GroupWise
Oracle Beehive
Google Apps
Bynari Collaboration Suite
IceWarp
ownCloud
CommuniGate
OpenText FirstClass
AXIGEN
Bluemind
Mijn ervaring beperkt zich eigenlijk tot Horde, en in mindere mate EGroupware. Exchange gebruik ik ook, maar dat beheer ik niet. Momenteel ben ik (ivm SyncML&ActiveSync-vereisten) Horde 4 en OBM aan het onderzoeken. Kolab zou ook tot de mogelijke kandidaten gerekend kunnen worden als ik me niet vergis.
Wat zijn andere mogelijkheden/hoe zijn de ervaringen met de diverse programma's?
'Groupware is een heel breed begrip, getuige ook wikipedia nl,en,de. Delen van agenda, adressen berichten en bestanden kan natuurlijk ook in een wiki, maar ik denk dat de in dit topic te bespreken software in ieder geval gerichte functies voor agenda, adressen en berichten moet hebben.
Ik zal beginnen met een verzameling links naar bekende en of eventueel minder bekende redelijk complete (of overcomplete) programma's. De lijst is zeker niet volledig zijn, niet-vermelde noemenswaardige software zal ik toevoegen.
Horde
EGroupware
Zarafa
Zimbra
Scalix
OBM
phpGroupWare
Simple Groupware
Citadel
Kolab
SOGo
Kerio Connect
Open-Xchange
Group-Office
Tine 2.0
AtMail Commercial
IGSuite
GROUP-E
Feng Office
Cyn.in
Microsoft Exchange en SharePoint
IBM Lotus Domino
Novell GroupWise
Oracle Beehive
Google Apps
Bynari Collaboration Suite
IceWarp
ownCloud
CommuniGate
OpenText FirstClass
AXIGEN
Bluemind
Mijn ervaring beperkt zich eigenlijk tot Horde, en in mindere mate EGroupware. Exchange gebruik ik ook, maar dat beheer ik niet. Momenteel ben ik (ivm SyncML&ActiveSync-vereisten) Horde 4 en OBM aan het onderzoeken. Kolab zou ook tot de mogelijke kandidaten gerekend kunnen worden als ik me niet vergis.
Wat zijn andere mogelijkheden/hoe zijn de ervaringen met de diverse programma's?
'Groupware is een heel breed begrip, getuige ook wikipedia nl,en,de. Delen van agenda, adressen berichten en bestanden kan natuurlijk ook in een wiki, maar ik denk dat de in dit topic te bespreken software in ieder geval gerichte functies voor agenda, adressen en berichten moet hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 06-01-2017 13:34 . Reden: toevoeging ]