Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als nieuwe Android gebruiker verbaas ik me over de verregaande integratie van synchronisatie van je persoonlijke gegevens van en naar Gmail.

Het lijkt me geen prettig idee dat al je contactpersonen incl. NAW gegevens, je (zakelijke) kalender en zo meer in 'de cloud' bij Google worden opgeslagen.

Daarom ook mijn vraag of jullie hier geen problemen mee hebben of wat jullie als alternatief gebruiken?

Zelf kwam ik bij Funambol uit dat via SyncML kan syncen. Ook zouden er apps zijn die met Zimbra en Zarafa overweg kunnen.

Het zou leuk zijn mochten jullie ervaringen met een dergelijke oplossing hebben of net argumenteren waarom je je gegevens wél in de cloud opslaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:11
Zakelijk is misschien niet handig, maar ik denk dat het wel redelijk beveiligd is, zo dom zijn ze bij google ook niet. Voor zakelijk gebruik kun je misschien een nokia symbian of volgens mij een blackberry kopen.

Windows phone doet hetzelfde met de gegevens als android (dus opslaan in de cloud), dus als je dit niet wil dan moet je die dus ook niet kopen.

Zelf vind ik het niet erg, heb een sterk wachtwoord en zo bijzonder is de informatie nou ook niet. Ik ga er vanuit dat google en andere cloudboeren dit wel aardig op orde hebben en als je als gebruiker oplet er eigenlijk niets kan gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door LeVortex op 07-04-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor zakelijk gebruik moet je gewoon een exchange server gebruiken, niet met gmail aanrommelen.
Zolang je in kan stellen wat gmail synct en contacten, mail en agenda uit kan zetten zie ik echt het probleem niet. Ik zie er echter enkel voordelen bij, voor mij staat alles keurig in mijn Google Apps account, ik vertrouw Google daarmee omdat mijn gegevens niet interessant genoeg zijn om een enorme rechtszaak te riskeren. Als ze al zo stom zijn om misbruik te maken, wat ik uberhaupt betwijfel, dan zullen ze dat niet met een simpele gebruiker doen maar eerder bij overheidsaccounts.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ben persoonlijk ook niet zo gecharmeerd van die hele cloud hype en hou mijn data liever in eigen hand op mijn eigen systemen. Als niet-Android gebruiker is het me dan ook nog steeds niet recht duidelijk hoe 'los' van dat hele cloud gedoe je met zo'n tablet uit de voeten kunt. Ik heb geen Google account en wil die ook eigenlijk niet. Wat kun je nu eigenlijk wel en niet doen afhankelijk van of je jezelf via een account in de handen van Google hebt gelegd?

Ik heb de indruk dat jij ook liever een beetje 'afstand houdt' en ben benieuwd wat jouw ervaringen op dit gebied zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hou zelf echt kritische data ook in eigen hand. Documenten, foto's, bestanden,... gaat allemaal niet een cloud in, daarvoor heb ik mijn eigen cloud. Echter in het geval van contactpersonen vind ik de voordelen wel opwegen tegen de nadelen, immers ik host ook al mijn e-mail bij die partij, waarom dan niet mijn agenda en contacten? Maar daar blijft het ook wel bij.

Met een Android tablet kan je opzich prima uit de voeten, je zult wel een Gmail adres moeten hebben voor de market, maar daar hoef je verder niks mee te doen, je kan dus onzin invullen wat je wilt en niemand boeit het wat. Voor de rest kan je gewoon alles doen, je hebt echt geen cloud gedoe nodig.

Ik ben zelf wel echt voorstander van een private cloud, thuis gehost. Met e-mail vind ik dat te riskant (server die crasht waardoor belangrijke mail niet binnen komt) maar voor bestanden en al dat soort dingen heb ik gewoon m'n private cloudje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Liep toevallig net tegen dit berichtje aan. Dat zijn nou precies de zaken die ik niet wil meemaken.

Een eigenschap van wolken is dat ze 'zomaar' kunnen oplossen en in het niet verdwijnen.
Dan kun je naar je data ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 00:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, en dan heb je alles netjes veilig&niet in cloud, dan crashed je sd kaart of wordt je telefoon gejat. Weg data of alsnog in verkeerde handen ...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:48:
Liep toevallig net tegen dit berichtje aan. Dat zijn nou precies de zaken die ik niet wil meemaken.

Een eigenschap van wolken is dat ze 'zomaar' kunnen oplossen en in het niet verdwijnen.
Hoezo? Zou je dan stom genoeg zijn om alles lokaal te verwijderen? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ook niet maar ik heb het niet alleen over mezelf maar ook over het cloudgebeuren als verschijnsel/trend waar 'de massa' gevolgen van zal ondervinden. Als je intensief van dergelijke diensten gebruikt maakt kan er ontzettend veel tijd/geld/functionaliteit verloren gaan die je dan weer moet repareren met nog meer tijd/geld.

Zaken als dit:
One user, who did not wish to be named, said he held 33,000 images at Fotopic.net and knew of others who had stored up to 100,000 pictures there.
en
'It's not a lot of money but a lot of time was taken, on an ongoing basis, editing, uploading and captioning photos... All this now appears lost,' said the photography enthusiast.

He added: 'Some people used the site for business purposes. They must have been really hit by all of this.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja maar dat is toch altijd zo? Als een bedrijf falliet gaat kan je daar altijd onder lijden. Als ik een bedrijf al mijn reclamewerk laat doen en ze gaan falliet moet ik ook alles omzetten naar een nieuw bedrijf.
Mensen lijken geen rekening te houden met faillissement tegenwoordig. De Cloud is een prima plek, maar je moet het zelfde logische denkwerk gebruiken als op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:48:

Daarom moet je ook je "water" goed bewaren en niet zomaar laten verdampen ;).

Één quote uit je link:
'I'm lucky as all my shots are backed up but others may not be in such a fortunate position,' added Hall.
Die heeft het dus wel slim gedaan ;).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Voor zakelijke gebruikers kun je ook Google Apps Professional gebruiken. Dit is specifiek bedoeld voor zakelijk gebruik en kun je binnen jouw Android telefoon ook gewoon synchroniseren zoals GMail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Google Apps Professional biedt blijkbaar enkele voordelen t.o.v. de gratis diensten en je betaalt er 50$ per gebruiker per jaar voor.
Je data wordt echter toch ook gewoon op de servers van Google opgeslagen? En dat voelt voor mij niet zo lekker aan.

Ik heb geen 1000'en contacten die met enkele tientallen per dag toenemen. Dat beheer kan ik dan ook echter prima zelf doen.

Aparte zaken zoals E-mail mag best bij een externe partij zoals Gmail gehost zijn, ik vind het net gevaarlijk dat je een berg aan verschillende domeinen bij 1 bedrijf gaat onderbrengen dat steeds groter en machtiger wordt.

Maar blijkbaar ben ik de enige die zo over denkt, of gebruikt de rest nog wat anders dan Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of die zetten gewoon synchronisatie met Gmail uit en syncen enkel met Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Je gegevens worden vast en zeker opgeslagen. Ze hebben straks net zoveel info over mij als de belasting ;) maar wat moeten ze ermee? Ik ben niet zo interessant voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:02:
Ik ben persoonlijk ook niet zo gecharmeerd van die hele cloud hype en hou mijn data liever in eigen hand op mijn eigen systemen. Als niet-Android gebruiker is het me dan ook nog steeds niet recht duidelijk hoe 'los' van dat hele cloud gedoe je met zo'n tablet uit de voeten kunt. Ik heb geen Google account en wil die ook eigenlijk niet. Wat kun je nu eigenlijk wel en niet doen afhankelijk van of je jezelf via een account in de handen van Google hebt gelegd?

Ik heb de indruk dat jij ook liever een beetje 'afstand houdt' en ben benieuwd wat jouw ervaringen op dit gebied zullen zijn.
Ik deel je mening. Voor de Android Market heb je wel een Google-account nodig, maar je kan email, kalender en contacten gewoon uitschakelen.

Google-loos android kan prima met andere app-stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bredend schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:03:
[...]

Ik deel je mening. Voor de Android Market heb je wel een Google-account nodig, maar je kan email, kalender en contacten gewoon uitschakelen.

Google-loos android kan prima met andere app-stores.
Precies, ik vind dat zo'n vage opmerking van mensen die denken dat ze bij een Android telefoon of tablet gelijk vast zitten aan Google diensten! Dit is dus totaal NIET waar!

Google biedt Android aan zonder enige google integratie. Google biedt alleen maar services aan gebaseerd op applicaties zoals: "Market, Gmail, Gtalk, Search, Maps" en dergelijke.

Je kan ook prima syncen met outlook. Android is zo gemaakt dat eigenlijk voor bijna alles in Android zo een alternatief gemaakt kan worden.

Je zou Android compleet kunnen omkatten tot een Bing Android of Yahoo Android. Als microsoft diensten in de vorm van apps zou willen leveren. Of als Yahoo dat zou doen.

Daarnaast is het maar net waar je je gegevens bij vertrouwd. Bij microsoft, apple, google, yahoo of whatever! Het mooie bij Android is dat het een keuze blijft! NIKS IS VERPLICHT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Google host grote bedrijven met de zelfde veiligheid/encryptie als de gewone gebruiker.
Google laat een bot die keywoorden zoek door je mails gaan maar een persoon kan hier niet in.
Alles is optioneel trouwens.
Je hebt ook Live Services bij MS en Mobile Me bij Apple.
Als je dit niet wil, Zet je eigen Exchange/Pop3 server op en zeker niet bij je ISP want die kunnen ook aan je mail.
Je moet er vanuit gaan dat op het internet of je werk(Bij grote bedrijven) altijd door iemand leesbaar is tenzij het op je eigen host thuis staat(Of een dedicated server ergens anders met het hele filesystem in encryptie)

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik ben inderdaad aan het kijken naar een zelf gehoste oplossing om mee te syncen.

Exchange komt vaak als tip hier voor maar zo'n licentie is als privégebruiker onbetaalbaar lijkt me? Volgens de site van microsoft (us) begint dit bij 800$.

Verder maak ik me niet zo'n zorgen dat Google je gegevens kan doorzoeken naar een aantal keywoorden. Waar ik me wel zorgen om maak is dat deze gegevens naar derde partijen als overheden kunnen overgemaakt kunnen worden waarbij er meteen erg veel informatie in hun handen komt.

Het doet me wat denken aan het boek 1984, maar misschien ben ik (wat) paranoïde en moet ik er gewoon op vertrouwen dat de gegevens veilig in de cloud staan, en niet misbruikt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Veel ICT studenten hier of mensen met toegang tot MSDN/Technet, kan je vaak voordelig of gratis Exchange krijgen, zitten volgens mij ook test CAL's bij.

En waarom halen mensen er altijd 1984 bij? Dat heeft hier zo enorm weinig mee te maken en de hele kern van het boek ging daar niet over.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 12-04-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

sloth schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:37:
Ik ben inderdaad aan het kijken naar een zelf gehoste oplossing om mee te syncen.

Exchange komt vaak als tip hier voor maar zo'n licentie is als privégebruiker onbetaalbaar lijkt me? Volgens de site van microsoft (us) begint dit bij 800$.
POP3 of IMAP servers zijn ook een oplossing.
http://www.hmailserver.com/ als voorbeeld(Is nu het eerste wat ik ik vond op google)
De cloud van google gebruiken is makkelijk en gratis.
Maar als je zekerheid wilt moet je je eigen IMAP server op zetten(Met SSL verbinding!)

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Pagina: 1