WHEN $part != fit
DO BFH
DO BFH
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 23-05-2007 17:28 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
plastigage gebruikt?Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:06:
Gister krukas gepast, perfecte 'oil clearance',
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mennn.. ik vind zelfs die bak waarmee je de impala voortrekt gaaf! Dat zou eindelijk een auto zijn waarin ik mijn beachcruiser zou kunnen vervoeren.Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:34:
^ Jep
Grote pics, ff klikbaar dus. Let niet teveel op de patina look, technisch is 'iemet een 396.
V
http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5394.JPG
http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5397.JPG
Kmoet nu heel snel weer weg
...:::everybeat.nl
Wat een geweldige combinatieHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:34:
^ Jep
Grote pics, ff klikbaar dus. Let niet teveel op de patina look, technisch is 'iemet een 396.
V
http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5394.JPG
http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5397.JPG
Kmoet nu heel snel weer weg
Klinkt goed! En zeker ook om te onthouden! Thanks!Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:35:
C/10 staat er, staat voor Custom 10, uitvoering van de Suburban (het type), BJ is '69 met een 396 CUI, ± 6.5 liter V8.
Serieus, die weegt 2200 kg (nu ex. motor dan), zit met een lier en spanbanden vast, gaat écht geen kant opClithopias schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:46:
[...]
Wat een geweldige combinatie![]()
Ik zou er alleen niet mee gaan rijden, mijn gevoel zegt dat er maar iets hoeft te gebeuren en je impala ligt naast de trailer.
Wat klopt er niet met dat plaatje van de Suburban? Ofwel zijn die velgen zo groot ofwel is die deels verlaagd?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Het lijkt zo net een stationwagonChevy454 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:41:
[...]
Wat klopt er niet met dat plaatje van de Suburban? Ofwel zijn die velgen zo groot ofwel is die deels verlaagd?
305/65 R20Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:26:
Velgen/banden zijn 305/20/65 (oid), daardoor lijken ze wat klein misschien.
Wow idd, nou je het zegt, was me nog niet opgevallen...Reinier schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:47:
Mooi om te zien dat je Impala echt niet op het wagentje pastTe lang en te breed
Vet!!!!!!!!!!!!Bestla schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 01:26:
Merk Info PONTIAC
Handelsbenaming Info FIREBIRD FORMULA 455
Datum eerste afgifte Nederland Info 04-05-1971
Datum eerste toelating Info 04-05-1971
Datum aanvang tenaamstelling Info 22-05-2007
Vervaldatum APK Info 11-05-2008
Cruising time
Ach waar hebben we het nu helemaal over? Amper een ton lijkt me, het blok zit er immers niet inKnightwolf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 03:31:
[...]
Wow idd, nou je het zegt, was me nog niet opgevallen...
Da's echt gevaarlijk, je gaat me (HP) niet vertellen dat dat een geschikte trailer is voor jouw Imp!Buiten dat het zeer slecht voor je banden is die op een smal stalen randje te zetten, zal die trailer ook niet voor dat laadgewicht gemaakt zijn?
Ook al is het maar 10 km, lijkt me niet echt geweldig zo... Nouja, we zijn nu zo'n tijd verder dat ik wel mag aannemen dat het allemaal gelukt ismaartoch he...
[...]
Vet!!!!!!!!!!!!gaaf man
eindelijk is het gelukt en issie klaar!
Of nouja, issie helemaal klaar of alleen goedgekeurd en moet je nog afbouwen?
[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-05-2007 04:38 ]
Alles zit er op en aan. Things to do zijn nieuwe bekleding voor de stoelen en achterbank en later die 7,5 liter er in. Als de TA van die vriend van mij zijn reparatiespuitwerk krijgt, gaat mijn auto ook nog even voorzien worden van een nieuwe blanke laklaag. De vorige laag heeft niet echt goed gevloeid op sommige plekken ivm verkeerde verharder icm de temperatuur ten tijde van het spuiten.Knightwolf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 03:31:
[...]
[...]
Vet!!!!!!!!!!!!gaaf man
eindelijk is het gelukt en issie klaar!
Of nouja, issie helemaal klaar of alleen goedgekeurd en moet je nog afbouwen?
[ Voor 24% gewijzigd door Bestla op 27-05-2007 07:36 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Bestla op 27-05-2007 18:53 ]
Allemaal bezorgde tweakers hieroHydraulik-Phunk schreef op zondag 27 mei 2007 @ 04:37:
Mja, max gewicht voor die trailer is 2000 of 2500, maar de mijne is 2200 incl volle tank en motor, en de motor is er nu uit, dus ± 1800 kg.
Als m'n banden naar dde kloten zijn koop ik nieuwe, en wat er verder gebeurt zien we wel
Bestla schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:38:
Dat nog niet, dat gaat gebeuren wanneer de tweede laag er op zit
Overovermorgencruisen
[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 28-05-2007 07:20 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2007 16:24 ]
Verwijderd
Als het zou passen, zou ik die American Racings nog wel eens onder mijn Mondeo willen passen!Knightwolf schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:23:
Ik wil ze er eerst onder zien, denk dat het best wel kan meevallen
Als er lelijke velgen zijn, dan zijn het die dichte American Racings weldamn, gooi ze er gauw onder uit Firebird
ik heb wel eens met zo'n ding gereden. Als rental zeker leuk, zou hem nooit kopen, kan niet tippen aan bijvoorbeeld een 3 serie cabrioVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:15:
Iemand al eens in de nieuwe Ford Mustang gereden?
[afbeelding]
Wil een beetje leuke rental car als ik in oktober naar Amerika ga en ik denk dat het zo'n Mustang Cabrio wordt. Ben wel benieuwd of het een beetje oke rijd.
Het zijn deze :Ome_Les schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:48:
[...]
Als het zou passen, zou ik die American Racings nog wel eens onder mijn Mondeo willen passen!
Maar, ik moet heel eerlijk zijn.. Ik zie er niet zo veel ergs in, die afgebeelde velgen onder je bak.
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 29-05-2007 18:17 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-05-2007 20:07 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 30-05-2007 19:07 ]
Ziet er gaaf uit!Bestla schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:13:
[...]
Het zijn deze :
[afbeelding]
En die eronder komen zijn echt mooi, zeker de achtervelg is huge diep voor een superbrede band.
Dus veel rubber om te zien![]()
[afbeelding]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 01-06-2007 23:37 ]
TankcureBestla schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:14:
Heeft 4 jaar aan de kant gelegen, en zonder te spoelen weer onder de auto gehangen
[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 02-06-2007 09:06 ]
Hoezo? Is toch zo gedaan?Bestla schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:04:
Maar de tank er onderuit halen is het laatste wat ik doe
Weet er alles van, heb ook hele tijd zo moeten rijden. En sindsdien rij ik zowiezo altijd met 2 voetenHet enige probleem op dit moment is : Het ene moment loopt de motor prima, het volgende niet. Als ik dan bij een verkeerslicht aankom moet ik met links remmen en rechts gasgeven om te zorgen dat de motor niet afslaat.
Erg lastig rijden dus
Kun je de filters niet vervangen en de boel doorspoelen?Er zitten 2 filters voor de carb die de zooi uit de tank moeten tegenhouden. In het grote filter is al troep zichtbaar, in het kleine fijne filter is (nog) niets zichtbaar. Toch schijnt er nog vuil in de flotterkamer te zitten waardoor de gasnaald soms blijft hangen met rot lopen tot gevolg.
Hey dude, wat dacht je van de F-body meeting in Nieuwegein morgen? Daar hoor jij ook bij he!!Ik heb er een hard hoofd in maar ik doe mijn best vanmiddag om het in orde te krijgen.
Zondag sta ik in ieder geval op de Chopperdag In Alphen a/d Rijn
Dat is maar een klein stukje karren voor mij (5 Km) Maar mijn vrouw moet moet terug rijden omdat ik dan gedronken heb. De auto moet dan wel goed lopen.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
[ Voor 38% gewijzigd door Bestla op 02-06-2007 23:56 ]
De hele maand augustus zit ik ook in de US, ik heb daar een hele goede vriend zitten, daar kan ik blijvenVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:15:
Iemand al eens in de nieuwe Ford Mustang gereden?
[afbeelding]
Wil een beetje leuke rental car als ik in oktober naar Amerika ga en ik denk dat het zo'n Mustang Cabrio wordt. Ben wel benieuwd of het een beetje oke rijd.
Bak... in blauw... mooi...Bestla schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:25:
[afbeelding]
Vandaag de chopperdag in Alphen a/d Rijn
Het hele autocluppie bij elkaarStuk voor stuk bierliefhebbers van de eerste orde
Gelukkig had ik een Bob bij me, mijn vrouw. Zij mocht nu voor het eerst in een musclecar rijden
![]()
Veilig thuisgekomen btwmijn vrouw is lief
[ Voor 40% gewijzigd door Bestla op 09-06-2007 17:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
60%/15" is 60%/15".Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:38:
Nou .. niet dezelfde hoogtemaat hoor. 60% van 275 is toch echt meer dan 60% van 255.
[ Voor 18% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-06-2007 18:19 ]
Verwijderd
De band wordt hoger. DUS het is niet dezelfde hoogtemaat. Hoogte != diameter van de velg.Knightwolf schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:14:
[...]
60%/15" is 60%/15".
Dat door de breedte de wang ook ietsje hoger wordt staat hier los van, maar doet veel aan het aanzicht.
In het echt valt het eigenlijk wel mee. Om die velg lag eerst 325x60x15Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:16:
FB: De velgen staan er tóch wel mooi onder, alleen vind ik de achterbanden echt veel te ver naar buiten steken. Wel dik, maar ook een beetje te Duits, vind het mooier als je met dezelfde breedte wat verder naar binnen gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 09-06-2007 19:00 ]
Verwijderd
eens met dat laatste, lijkt nu net alsof er een veel te dikke spacer achter zit.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:16:
Er zijn nog heel wat te restaureren Mustangs hoor, believe me.
Remmerij/wielophanging/wat niet al zijn prima te upgraden, zijn echt meer conversiekits voor dan je maar kan verzinnen. Keuring is ook geen probleem.
Zoek eens op 'Pro Touring of Pro Street Mustang, ongetwijfeld dat je een hoop leuke info vindt.
Importeren uit de US kost je rond de 1000 euro aan vervoer, reken daar nog een paar honderd voor de papierwinkel bij, maar 't is goed te doen, al met al heb je vaak voor hetzelfde geld een betere wagen uit de US.
FB: De velgen staan er tóch wel mooi onder, alleen vind ik de achterbanden echt veel te ver naar buiten steken. Wel dik, maar ook een beetje te Duits, vind het mooier als je met dezelfde breedte wat verder naar binnen gaat.
Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe een band-maat in elkaar steekt.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:18:
[...]
De band wordt hoger. DUS het is niet dezelfde hoogtemaat. Hoogte != diameter van de velg.
ik vind het erg lelijk als banden buiten de wielkasten uitsteken. Doe eens gek en laat ze niet uitsteken, dat maakt je auto gelijk 200% mooier.Bestla schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:19:
Ik heb spacers liggenDie zullen we er maar niet tussen zetten
Hooguit bij de voorwielen, die mogen wel 1cm naar buiten.
Verwijderd
Het heeft idd wel iets matchbox achtig, of van die kleine goedkope modelletjes met te brede plastieken wieltjesKnightwolf schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:32:
[...]
ik vind het erg lelijk als banden buiten de wielkasten uitsteken. Doe eens gek en laat ze niet uitsteken, dat maakt je auto gelijk 200% mooier.
Eerlijk gezegd vind ik ze iets te ver uitsteken in verhouding met de breedte van de bandBestla schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:15:
Je mag een beetje uitsteken. Kijk maar naar Jeep Wranglers, die wielen staan bijna 10 cm buiten de wielkasten.
En mijn oude velgen met 275 banden staken ook al uit. Bij de RDW niemand die er over begon.
Zo, even naar buiten gelopen en piccies gemaakt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker toch?
Verwijderd
Het _is_ niet dezelfde hoogte. En ook niet dezelfde maat.Knightwolf schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:26:
[...]
Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe een band-maat in elkaar steekt.
En 60% = 60% en dus dezelfde maat. Dat het niet dezelfde totaal diameter is is een heel andere kwestie, maar de maat is hetzelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 20:50 ]
Daarom gaan mijn oude 275x60's er om heen ipv die 255x60 die er nu om liggen.BrZ schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:33:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik ze iets te ver uitsteken in verhouding met de breedte van de band
Verwijderd
Verwijderd
ja hoorHydraulik-Phunk schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:33:
@ Alvi, om je ff lekker te maken; ik was ook student toen ik m'n Camaro kocht, dus sparen en kopen die handel!
[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 11-06-2007 19:57 ]
Zit er 'n limiet aan wat je mag verdienen met bijbanen oid in belgie ?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:56:
[...]
ja hoor.. Eén vakantie werk: laat ons zeggen 2500, max 3000 euro. (ik heb zowieso de indruk dat studentenwerk in NE beter geregeld is)
Als jij ergens een firebird weet staan zoals in dit topic voor 3000 euro, let me know(op 2dehands.be alleszins niets te vinden)
En niet meer in rijdende staat, want als hij nog rijdt zal ik er nooit toe komen deze zelf helemaal uit elkaar te halen en te 'rebuilden'. (omdat hij immers nog wel door de keuring raakt).
Idee is om zo'n wagen echt helemaal te ontmantelen en in perfecte nieuwstaat te herstellen (zo goed als).
Dus starten met een chassis, dat helemaal behandelen, reviseren enz... Wielen aanzetten, ophanging regelen en zo naar boven werken.
(ooit house improvement gezien? zoals tim 'the toolman' taylor aan een hotrod bezig in z'n garage, maar dan zonder er echt een hotrod van te maken, gewoon een cleane mustang/firebird, enz..)
Dus, desnoods kan ik starten met een wagen waar alle aandrijving, versnelling, motorwerk om zeep is. En beginnen met chassis en carosserie werk. Later motor laten overkomen, enz enz... Dus hoeft geen 'matching numbers' te zijn. (originele motor in originele auto, wel zelfde type uiteraard)
Een beetje zoals harley davidson building, maar dan met auto's.
Wie me trouwens ook wat linkjes kan aandienen met de geschiedenis van de wagens die me interesseren, dan graag. (welke types/versies/ enz er zijn geweest)
Want je kan waarschijnlijk niet erg kieskeurig zijn als een aanbod zich aandient. Misschien is dat dan net wel een 'minder' model, maar als de carosserie overeenkomt kan je daar inwendig nog steeds gelijk welke motorisering van maken.
Verwijderd
YepHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:24:
[...]
Zit er 'n limiet aan wat je mag verdienen met bijbanen oid in belgie ?
Vandaar, het economisch klimaat voor studenten ligt daar bij jullie gunstiger.Ik verdiende naast school op m'n 20/21e minstens 7000 netto per jaar, plus wat handel via marktplaats.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 18:45 ]
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 12:48 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq