Het grote x1950Pro AGP topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26
3DMark06 socre 4728

Heb sinds enkele dagen x2 3800 met een Zalman 7000Cu B op stock lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12
rstyled schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:21:
Op tomshardware staat een leuk artikel over nieuwe AGP kaarten op oude systemen. dus voor de geïnteresseerden klik
Een hele goede tip, om dit artikel even te lezen. Het testsysteem lijkt heel veel op mijn eigen systeem, alleen proc/geheugen is thuis iets sneller. Moederbord is just the same.

Het domme is dat ik na het lezen eigenlijk nog niet weet wat ik wil. Ja mijn Geforce 4200Ti moet ingeruild worden maar daar durft niemand meer mee te testen. :/ (zal eens een keer kijken wat voor 3DMark scores ik krijg)

In het begin dacht ik de ware gevonden te hebben in een 7600GT maar stapte over, qua gedachten, mede geholpen door het forum, naar een X1950Pro. Maar als je deze test leest lijkt het erop dat de voordelen marginaal zijn tegenover 40-50 euro. Tevens is het leuk om te lezen dat het voordeel van 256 of 512 MB op de X1950Pro echt te verwaarlozen zijn.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47
marginaal beter?? ik heb de 7800gt verruild voor de x1950pro en hij is zo`n 20% sneller. wedden dat hij zo`n 30 tot 40% sneller is dan een 7600gt? benchmarks zeggen niks, in spellen met fraps testen, dat doet je de ogen openen..... maar ook de benchmarks zijn nu hoger.

mij viel vooral op dat de Geforce vrij hoge fps haalt in de ``lichte`` stukken van een spel maar ook erg snel daalt als het zwaarder wordt en dus grotere framedrops heeft. de gemiddelde snelheid is bij de Radeon dus hoger, niet zozeer de max. fps.

beeldkwaliteit is ook ietsje beter.

uiteraard zijn er betere kaarten te vinden maar niet voor deze prijs!!!! (en ik heb hiervoor iedere geforce zo`n beetje gehad, dit is m`n eerste ATI)

(ik heb trouwens de pci-e versie en draai met een c2d e6600@3ghz, ook met de 7800gt)

[ Voor 40% gewijzigd door meljor op 14-01-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201161

Ik zou nog even wachten tot tomshardware ook met een review uitkomt waarbij ze gebruik maken van een athlon 64 en dus niet een (AMD Athlon XP 2500+ Barton 1.83 GHz, 166 FSB, 512 kB L2 cache) Het hangt natuurlijk ook af van wat voor processor jij hebt. Je ziet in ieder geval bij een aantal games dat met verschillende videokaarten bijna gelijke framerates worden behaald, doordat die processor het niet kan bijbenen. Wanneer je dus eenzelfde processor hebt is het misschien zonde om een x1950 Pro te kopen. Als ze een sterkere processor erbij hadden gedaan weet ik zeker dat de x1950 pro veel meer afstand zou kunnen nemen van de 7600 GT. Je kan ook eens kijken naar reviews van beide PCI-E versies, aangezien al is gebleken dat de verschillen bij dit soort videokaarten tussen AGP en PCI-E heel klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik zou nog even wachten tot tomshardware ook met een review uitkomt waarbij ze gebruik maken van een athlon 64 en dus niet een (AMD Athlon XP 2500+ Barton 1.83 GHz,
Idd. Niet zoveel systemen voorbijgekomen waar de A64 even onder de loep werdt genomen :9 Ik heb de kaart nog express niet besteld eerdat ik een nieuwe PSU aangeschaft heb. Heb geen zin ook al trekt die q-tec het mischien wel, dat ik een kilowatt aan stroom per uur uit het stopcontact trek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
Anoniem: 201161 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:12:
Ik zou nog even wachten tot tomshardware ook met een review uitkomt waarbij ze gebruik maken van een athlon 64 en dus niet een (AMD Athlon XP 2500+ Barton 1.83 GHz, 166 FSB, 512 kB L2 cache) Het hangt natuurlijk ook af van wat voor processor jij hebt.
Ik ga ook even wachten op Deel 2, maar mijn processor is een XP3000+ Barton, dus een heel groot verschil is het niet. Mijn proc zal vermoedelijk de bottel-neck kunne worden, maar goed ik wil de levensduur van mijn systeem gewoon 1 a 2 jaar verlengen. Moederbord is identiek als in de test alleen zit er 2 GiG op het bord geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

ik had veel problemen met deze kaart, veel geprobeerd ook maar het is nu eindelijk opgelost (denk ik) hier onder een lijstje met dingen die ik als laatst gedaan heb
  • Format van HHD
  • Laaste drivers geinstalleerd (van al me hardware)
  • Voltage van me AGP slot verhoogd
  • Extra case fan aan zijkant van me kast (blaast op me videokaart)
  • Juiste opstelling van molex kabels (2 verschillende uit me psu op me videokaart)
verder wil ik nog even melden dat ATI Tools je settings van je kaart kan verneuken (staat op sapphiretech forum ergens) dus dat heb ik niet geinstalleerd
ik gebruik rivatuner om me fan speed op 100% te zetten als ik ga gamen (met game geluid aan hoor je dat dan echt niet)

3Dmark06 score: 9338
3Dmark06 score: 4248

[ Voor 71% gewijzigd door Sinester op 15-01-2007 17:20 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143297

Anoniem: 201161 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:12:
Ik zou nog even wachten tot tomshardware ook met een review uitkomt waarbij ze gebruik maken van een athlon 64 en dus niet een (AMD Athlon XP 2500+ Barton 1.83 GHz, 166 FSB, 512 kB L2 cache) Het hangt natuurlijk ook af van wat voor processor jij hebt. Je ziet in ieder geval bij een aantal games dat met verschillende videokaarten bijna gelijke framerates worden behaald, doordat die processor het niet kan bijbenen. Wanneer je dus eenzelfde processor hebt is het misschien zonde om een x1950 Pro te kopen. Als ze een sterkere processor erbij hadden gedaan weet ik zeker dat de x1950 pro veel meer afstand zou kunnen nemen van de 7600 GT. Je kan ook eens kijken naar reviews van beide PCI-E versies, aangezien al is gebleken dat de verschillen bij dit soort videokaarten tussen AGP en PCI-E heel klein is.
Niet alleen met een sterkere processor, maar ook de settings op high en fsaa/asf aan zouden verschil maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
@sinester

Eindelijk, ben blij voor je. Heb zelf ook nog geen problemen in 7.1 en m'n temps van GPU ondervonden. Hopelijk kunnen we er nu lang mee vooruit.

Totaal kosten voor mij voor CPU, Zalman en GPU upgrade is ~270 euries (minus verkoop oud materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:43
Kan iemand mij vertellen hoe breed de x1950 met Accelero is? Heb een smalle case en twijfel of het past... Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Surineeslander schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:05:
Kan iemand mij vertellen hoe breed de x1950 met Accelero is? Heb een smalle case en twijfel of het past... Thanks in advance!
Meestal een dubbelslots koeler, als in 2 sloten. Vraag had je ook makkelijk op kunnen zoeken bij Powercolor website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Duh :+
De breedte had ik het over......dus van bovenaf, van links naar rechts >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Dynamix op 15-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Surineeslander schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:04:
De breedte had ik het over......dus van bovenaf, van links naar rechts >:)
Ja ook dat valt wel te zoeken op de powercolor website, Dimensions heet dat, maar jammergenoeg kon ik het niet vinden voor je. Het is volgens mij een gewoon normale kaart, alleen met een dubbelslots koeler. En als je de afmetingen weet, kan je gaan meten in je PC kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:55
die kaart is gigantisch breed emt die koeler, mijn kast kon niet eens meer dicht want dan drukte die tegen mijn 25Cm fan aan:P

de kaart is ongeveer 15cm breed alos die in het AGP slot zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MartijnAbel schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:17:
die kaart is gigantisch breed emt die koeler, mijn kast kon niet eens meer dicht want dan drukte die tegen mijn 25Cm fan aan:P

O_O

Ik heb hoop dat ie net past, mn kast is namelijk zo'n 20 cm breed en daar gaan natuurlijks nog een paar centimeters vanaf. Ik dacht dat met onze techologie alles steeds kleiner werd, maar nog ff en ik heb weer een big tower nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138322

En welke clocken nou harder over, de kaarten met 256mb of die met 512mb? De core hiervan afgezien natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
effe snel vraagje tussendoor, dan hoef ik niet gelijk een nieuw topic te openen,past de standaard Socket 754 cooler ook op een S939 CPU??
want ik ben van plan om een socket 939 aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138322

Ja dit zou moeten passen..

Mounting holes zijn hetzelfde, de bracket op het moederbord dus ook.. dan zou je de stock cooler er dus ook op moeten kunnen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189525

Anoniem: 138322 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:06:
En welke clocken nou harder over, de kaarten met 256mb of die met 512mb? De core hiervan afgezien natuurlijk..
Geen van beiden. Ze zitten al op hun max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ja klopt, de core kan wel wat geclockt worden, maar dit heeft na 10 Mhzz al een negatief effect op de kaart.
het geheugen kun je helemaal vergeten:P 1mhz omhoog gooien en gelijk groen beeld:P

Thx bastijn dan weet ik dat ook weer, dan kan ik gewoon een tray processor kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55
MartijnAbel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:17:
ja klopt, de core kan wel wat geclockt worden, maar dit heeft na 10 Mhzz al een negatief effect op de kaart.
het geheugen kun je helemaal vergeten:P 1mhz omhoog gooien en gelijk groen beeld:P
Dit euvel heb ik ook wanneer ik met bijvoorbeeld atitool wil overclocken. Dit heeft er volgens mij mee te maken dat hij eigen de clocksnelheid niet goed weergeeft (heeft moeite met 700/1400 readings). Maar als ik overclock met ati overdrive (ccc), dan kom ik van 580/702 naar 621/796. Toch een mooie overclock. Ik vermoed dat de core nog wel hoger kan (memory denk ik ook nog wel), echter dit is de max in overdrive. 3dmark05 is iets omhoog gegaan van 9500 naar bijna 10000 (zie hier voor mijn eerdere benchmarkes), maar dit is ook nog in combinatie met een nieuw aangeschafte raptor. Die zal ook positief hebben bijgedragen aan het hogere resultaat. Ik wacht in ieder geval met smart op 3d party overclocktools (rivatuner, ati tray tools of atitool bijv) om te zien wat nou echt de max is van mijn sapphire met aftermarket accelero x2. 8)

Sowieso ben ik uiteraart hardstikke tevreden met het behaalde verbeteringen tov mijn vorige videokaart en harddisk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
MartijnAbel schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:17:

My god! :'(

Dat gaat niet passen bij mij... Dan is de keuze makkelijk, het wordt dus een Sapphire. Alhoewel ik niet blij ben met die koeler :(

Bedankt Lism en MartijnAbel voor de reacties! Geen enkele maker heeft de afmetingen op de site staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Dynamix op 16-01-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ik heb dan overgeclockt met Rivatuner en neit emt atitool, omdat deze kaarten nog steeds neit goed ondersteunt worden in Atitool.
ik heb gelijk al problemen als ik de memory omhoog gooi in Rivatuner.

enne @ surineeslander, geen dank hoor, maar de kaart is idd wel gigantisch breed, zelfs mijn bigtower die 20cm breed is past neit meer dicht met die kaart erin:P
gelukkig heb ik ook een goede airflow met de kast open:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Surineeslander schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:45:
[...]

My god! :'(

Dat gaat niet passen bij mij... Dan is de keuze makkelijk, het wordt dus een Sapphire. Alhoewel ik niet blij ben met die koeler :(

Bedankt Lism en MartijnAbel voor de reacties! Geen enkele maker heeft de afmetingen op de site staan.
Met een sapphire moet je je kast ook open laten, omdat anders je kaart oververhit raakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Ik zou gewoon de saphire halen, en mss later een accelero en een grotere kast. Grote kast is altijd makkelijker, hoeft geen big tower te zijn, maar voor betere cooling en om makkelijk overal bij te kunnen is een wat grotere kast dan standaard wel fijn
De meeste nette midi towers zijn iig al een stuk breder en beter geoptimaliseerd om te coolen en zijn niet zo duur.

Jammer dat de kaarten al aan hun max zitten en valt er weinig over te clocken. Ook de 80nm core is slecht OC baar? Zelfs met accelero?

edit
Ik zie dat mathman wel nog een redelijke OC haalt met ccc, lijkt er eerder op dat support voor OC nog niet helemaal daar is. Ik ben benieuwd

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 16-01-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jammer dat de kaarten al aan hun max zitten en valt er weinig over te clocken. Ook de 80nm core is slecht OC baar? Zelfs met accelero?
Ik heb de kaart zelf niet, maar als ik zie met welke tools er gebruikt worden, dan twijfel ik toch aan de gebruiker :D Wat is er mis met handmatig de clockspeeds omhoog schroeven, en dan in 3Dmark testen :? Het is een lang process ja en atitool is veel leuker om te doen, maar wil je een Goede OC' eruit halen besteedt dan ook wat moeite ervoor.

De stock gaat er direct af hier zodra ik 'm heb, en er komt een watercooling ding op van thermaltake, a 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet eerlijk zeggen ben niet zo bekedn met ATi's eigen OC tools.
Maar het lijkt erop dat de support nog niet aanwezig is in bijv rivatuner.
Ik wacht in ieder geval met smart op 3d party overclocktools (rivatuner, ati tray tools of atitool bijv) om te zien wat nou echt de max is van mijn sapphire met aftermarket accelero x2.
Door mathman. Dus ik ben benieuwd :)
Lijkt me toch sterk dat de 80nm core met 12-36-12 niet eens zo hoog kan komen als een XT. Weet iemand de voltages al op de core en mem? Dan kun je die vergelijken met een XT en een XTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
Ik heb nog even snel door het topic heen gekeken maar zag deze "nieuwe" speler er niet tussen staan.

Betreft een HIS X1950 Pro IceQ3 Turbo Dual DL-DVI 512MB/256MB AGP. Lijkt een redelijk forse cooler. Verder schijnt er wat mogelijk te zijn op deze kaart om hem "standaard" te overclocken.

http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=278&view=yes

In NL geen prijs gevonden. Alternate.de vraagt voor de 256Mb versie, 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
@ mbcls63AMG, dan is er echt iets goed mis met ie kaart al;s je je kast open moeten laten zonder dat de kaart over verhit raakt.
enne die kaart was bij mij echt niet oververhit geraakt hoor met 2x25 cm fans voor zen neus en een 12cm fan ernaast ;)
de temps in me kast zijn constant 18~20 graden:D

die koeler op de HIS is ook gebruikt bij de X850XT PE, en is verder een nette cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 09:18

PKN

Powered by cosmic energy

HIS kaarten komen altijd met Arctic cooling koelsystemen, eigenlijk het beste op de markt, stil en krachtig, waar ik woon is HIS zo'n beetje het enige dat verkocht word. in Nederland is het maar kleinschalig geloof ik. als je er een kan vinden zou ik hem zeker aanraden.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Yeah! Goed nieuws dat HIS de x1950pro gaat uitbrengen! Die gaat het worden 8)

De Arctic Silencer is in mijn ogen nog steeds de beste fan voor een vga kaart (zit dan ook op mijn 9800pro). Super stil, normaal formaat en de warme lucht wordt direct naar buiten geblazen!

Wat betreft het overklokken met AtiTool: Hier zal waarschijnlijk een update voor nodig zijn met een unlock instelling voor een x1950pro. Dat was toendertijd ook met de 9800pro. Die stond vast op de standaard snelheden.

[ Voor 29% gewijzigd door Dynamix op 17-01-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de TS snel even geupdate met de His kaart erbij. Thanks for de link Napalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlmdejong
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09-2024
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:30:

En wat dat betreft; Heeft iemand een idee hoe de 1950-AGP zich verhoudt tot de Bliss 7800GS plus (die met de G71 en 24 pipes idd, een 7900 GTx op AGP dus) ? Want die laatste zit in mijn eerste systeem, en wellicht kan de 1950 in de 2e.
ben ik ook erg nieuwsgierig naar, al iemand deze kaarten kunnen verglijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Surineeslander schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:35:
Yeah! Goed nieuws dat HIS de x1950pro gaat uitbrengen! Die gaat het worden 8)

De Arctic Silencer is in mijn ogen nog steeds de beste fan voor een vga kaart (zit dan ook op mijn 9800pro). Super stil, normaal formaat en de warme lucht wordt direct naar buiten geblazen!

Wat betreft het overklokken met AtiTool: Hier zal waarschijnlijk een update voor nodig zijn met een unlock instelling voor een x1950pro. Dat was toendertijd ook met de 9800pro. Die stond vast op de standaard snelheden.
nu nog een shop vinden die die verkoopt.... Kon net geen vinden, straks nog es kijken

edit: de shops op de where to buy pagina hebben em niet, en in de pricewatch staat ie (nog?) niet

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 17-01-2007 20:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nee klopt, HIS gaat em uitbrengen, maar voor zover ik weet is er nog niks bekend over wanneer de kaart deze kanten uit geshipt gaat worden.
dus nog effies wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MartijnAbel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:18:
nee klopt, HIS gaat em uitbrengen, maar voor zover ik weet is er nog niks bekend over wanneer de kaart deze kanten uit geshipt gaat worden.
dan hoop ik dat ik het nog ff uithou met 'n gf mx4000

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

rlmdejong schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:40:
[...]

ben ik ook erg nieuwsgierig naar, al iemand deze kaarten kunnen verglijken?
er zijn helaas geen reviews te vinden hierover (ik vind ze niet iig) dus heb ik 2 reviews genomen met een ongeveer vergelijkbaar test systeem om toch een beetje een indruk te krijgen

AMD Athlon 64 3000+ @ 2.48ghz
Corsair XMS 1GB PC3200
Visiontek XGE Radeon X1950 Pro 256MB AGP

FEAR @ High Detail 1024x768 -- 62 fps

Processor: AMD Athlon 64 FX-57 @ 2.8ghz
1024MB Corsair TwinXX LL PC3200
Gainward Bliss GeForce 7800GS+ AGP

FEAR @ High Detail 1024x768 -- 57 fps

gebruik een beetje fantasie en maak je conclussie :)

bron
http://goodblimey.com/arc...0-pro-agp-256mb-review/2/
http://www.hardinfo.com/show.asp?page=6968

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
MartijnAbel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:18:
Gisteren gemaild met CD-Rom Land. Zij zijn officiele retailer van HIS in NL (zie HIS site voor verkooppunten). Er werd mij verteld dat de verwachting is dat de kaart over 2 a 3 weken leverbaar is. Of ze de kaart ook daadwerkelijk gaan verkopen, zal afhankelijk zijn van de prijs. Zo niet, dan kunnen ze de kaart wel bestellen (zal de prijs niet ten goede komen, maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:10:
Het jammere is dat ik geen X2 Cpu kan vinden voor de s754, volgens mij bestaan die ook helemaal niet. Dan wordt de upgrade naar een snellere proc duurder aangezien ik toch echt op een S939 socket moet gaan richten wil ik op X2. Er was wel een plank genoemd de asrock combo-z waar je 2 sockets op had, 754 & 939, alleen helaas komt die plank er wel slecht uit met benchmarks. Even for the record deze heeft AGP :)

Maar ik kan 'm best aanschaffen de kaart, en even aankijken hoe het gaat draaien. De snelste CPU voor de 754 is de 3400+ geklokt op 2.4GHz maar dat is m'n eigen CPU oc'ed nu ook al :P

@ realvideo.

Hoop voor je dat je 'm echt binnen 5 dagen binnenhebt.
Koop anders een dual sata2, kost je 40/50 euro voor een moederbord, heb je alleen die cpu nog nodig maar die zijn ook niet zo gek duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb een aantal pagina's geleden al eens mijn benchmark scores van de Geforce 7800GS+ en de
X1950 Pro van Club3D gepost. Inmiddels beschik ik over een Sapphire X1950 Pro en de scores heb ik toegevoegd onder de noemer van X1950Pro(512MB):

De benchmarks zijn zo ver mogelijk gedaan in een 1680x1050 resolutie en zo niet in een 1280x1024 resolutie. Dit allemaal met standaard geklokte waarden. Daarnaast heb ik mijn Geforce 7800+ gebenched met overgeklokte waarden(500/700) die ik in de praktijk gebruik. De X1950 Pro heb ik niet overgeklokt omdat het mijn kaart niet was.

MSI K8T NEO FISR
AMD Athlon 64 3400+
Kingston 2GB DDR PC3200 400MHZ
Western Digital 320GB 7200RPM ATA/100

Doom 3(1680x1050)

7800GS+(512MB) 72,3 (oc 76,6)

X1950Pro(256MB) 63,9

X1950Pro(512MB) 70,1 (oc 72,6)

Chronicles of Riddick(1280x1024)

7800GS+(512MB) 35,06 (oc 39,07)

X1950Pro(256MB) 29,21

X1950Pro(512MB) 32,02 (oc 34,48)

Prey(1680x1050)

7800GS+(512MB) 45 (oc 50)

X1950Pro(256MB) 53,8

X1950Pro(512MB) 58,2 (oc 61,4)

F.E.A.R.(1680x1050)

7800GS+(512MB) 32/53/116 (oc 35/58/129)

X1950Pro(256MB) 24/53/131

X1950Pro(512MB) 24/55/142 (oc 27/57/146)

Far Cry(1280x1024)

7800GS+(512MB) 69,99 (oc 73,69)

X1950Pro(256MB) 72,05

X1950Pro(512MB) 75,48 (oc 78,27)

Serious Sam 2(1680x1050)

7800GS+(512MB) 105,7 (oc 106,2)

X1950Pro(256MB) 94,5

X1950Pro(512MB) 94,9 (oc 95,4)

Splinter Cell Chaos Theory(1280x1024)

7800GS+(512MB) 55,91 (oc 61,81)

X1950Pro(256MB) 63,55

X1950Pro(512MB) 66,05 (oc 69,25)

Counter-Strike Source(1680x1050)

7800GS+(512MB) 104,07 (oc 114,80)

X1950Pro(256MB) 119,39

X1950Pro(512MB) 125,66 (oc 130,15)

Half-Life Lost Coast(1680x1050)

7800GS+(512MB) 66,24 (oc 71,88)

X1950Pro(256MB) 71,31

X1950Pro(512MB) 65,55 (oc 67,42)

Waarom de laatste zo matig scoort in Lost Coast is me een raadsel. Verder blijf ik me verbazen over de minimum framerate in F.E.A.R. in vergelijking.

Overklokresultaten komen op een later tijdstip aangezien ik met zowel RivaTuner, ATT, AtiTool als
de standaard Overdrive nog niet heb kunnen overklokken.
Ik ga later vandaag de nieuwe Omega's eens proberen en de nieuwe beta van ATT.

Edit: heb inmiddels mijn Sapphire X1950 Pro kunnen overklokken en ik kom tot een stabiel 621/749.
De scores zijn dan ook aangevuld met de overklokresultaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracul op 19-01-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ik denk eerlijk gezegd, dat de X1950PRO het ongeveer net zo goed doet in games als de Bliss 7800GS+.
ik hoop dat ik volgende week een nieuwe benchmark af kan leveren van mijn club3d X1950PRO, omdat ik dan een 3800+ heb met asus deluxe bordje :D
hopend at ik dan toch wel een dikke 8000 punten haal, ik ga der in ieder geval in performance wel dik op vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

@Dracul

mooie benchmarks. kaarten zijn inderdaad aan elkaar gewaagd. ik zal van het weekend dezelfde benchmarks draaien op de zelfde resolutie van mijn 7800gs+ met een athlon x2 4600+. maar dan met de overclockte waarden die ik in de praktij gebruik namelijk 584/1430

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Maxow

Hidden Sound System

Vandaag heeft meneer de postbode ook voor mij een Sapphire X1950 512MB meegebracht. Apparaat aangesloten en even een wattagemeter tussen de stekker van m'n computer geprikt om zo te kijken hoeveel m'n pc verbruikt. (Ik heb een 350W voeding, dus was van tevoren bang dat het'm niet ging worden).
Uiteindelijk heb ik een piekvermogen gemeten van 280W. De hardware in m'n systeem:
- AthlonXP 2500+ @ 2800
- 5 harddisks
- DVD rewriter
- Floppy drive
- Geluidskaart
- TVkaart

M'n vorige 3dMark05 score met een GeForce6800LE (12,6) was 3108. Zojuist met deze kaart gedraaid en dat leverde me 6861 punten. Misschien dat een reïnstall nog wat kan betekenen, maar ik ben eigenlijk al dik tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhm.. je kan het verbruik van je PC in wattages niet vergelijken met het verbruik vanuit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Maxow schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:59:
Vandaag heeft meneer de postbode ook voor mij een Sapphire X1950 512MB meegebracht. Apparaat aangesloten en even een wattagemeter tussen de stekker van m'n computer geprikt om zo te kijken hoeveel m'n pc verbruikt. (Ik heb een 350W voeding, dus was van tevoren bang dat het'm niet ging worden).
Uiteindelijk heb ik een piekvermogen gemeten van 280W. De hardware in m'n systeem:
- AthlonXP 2500+ @ 2800
- 5 harddisks
- DVD rewriter
- Floppy drive
- Geluidskaart
- TVkaart

M'n vorige 3dMark05 score met een GeForce6800LE (12,6) was 3108. Zojuist met deze kaart gedraaid en dat leverde me 6861 punten. Misschien dat een reïnstall nog wat kan betekenen, maar ik ben eigenlijk al dik tevreden! :)
als ik sapphiretech forums mag geloven, is het aantal watt het minst van belang (je hebt uiteraad wel genoeg nodig)
het gaat er juist om hoeveel A je 12v lijnen leveren, als een 600w psu maar 20a levert over een single rail kan je problemen tegen komen, nu of in de toekomst
daarom word ook een constante 30a over een single rail aanbevolen

(maybe iets om in de TS te zetten, omdat het best belangrijk is voor deze kaart?)

[ Voor 3% gewijzigd door Sinester op 18-01-2007 17:09 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinester schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:08:
[...]

als ik sapphiretech forums mag geloven, is het aantal watt het minst van belang (je hebt uiteraad wel genoeg nodig)
het gaat er juist om hoeveel A je 12v lijnen leveren, als een 600w psu maar 20a levert over een single rail kan je problemen tegen komen, nu of in de toekomst
daarom word ook een constante 30a over een single rail aanbevolen
Ja, en om even toe te voegen gebruik bij een single rail geen splitter om je videokaart van prik te voorzien :X

Ik vind de scores niet echt geweldig als ik menig benchmarks nakijk... het enige voordeel is dan ook sm3.0 en een iets snellere performance in het algemeen (ook op de 512MB modellen). nadelen zijn weer de extra kosten op jaarbasis omdat die kaart ruim 24A trekt , gemiddeld 200euro kostende kaart, voor m'n eigen kaart mag ik blij zijn als ik 100 euro ervoor krijg (X800XT), maar dan is de upgrade alsnog 100 euro, en vermoedelijk een Nieuwe PSU hoewel Qtec claimt, dat de 650Watts peak 500Watts continue levert.

Dus het is nog maar even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
@Lism

De scores vindt ik in vergelijking met m'n vorige X800XT wel geweldig en ben daarom overgestapt naar een X1950Pro met 512MB (i.v.m high textures). De vooruitgang was serieus merkbaar. Speel nu fatsoenlijk CS:S op 1600x1200 met AA en FSAA, FPS nooit onder de 30 in HDR mappen. Probeer dat maar eens met een X800XT (absoluut nog een topkaart in SM 2.0b spellen).

Heb de X800XT verkocht idd voor ~100 euro en hiervoor een X2 X3800 gekocht. Totaal upgrade met CPU was dus 218 euro. Nu nog m'n AMD64 +3200 Winnie verkopen en m'n investering is helemaal gerechtvaardigd. Iemand interesse :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Zuluman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:17:
@Dracul

mooie benchmarks. kaarten zijn inderdaad aan elkaar gewaagd. ik zal van het weekend dezelfde benchmarks draaien op de zelfde resolutie van mijn 7800gs+ met een athlon x2 4600+. maar dan met de overclockte waarden die ik in de praktij gebruik namelijk 584/1430
Het zou mij echt verbazen als met een x2 4600+ de verschillen niet groter zouden worden in het voordeel van de X1950 Pro. Ben benieuwd.

Heb trouwens net eindelijk voor het eerst kunnen overklokken met de nieuwste beta van ATT en zal later even de oc scores toevoegen aan de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128205

Ik heb zojuist de kaart besteld.

Maar ik zal hierboven dat 20A max op single rails problemen gaat geven. Ik denk dat ik het niet helemaal goed begrijp dus zou wat verduidelijking willen hebben.

Ik heb een Tagan 480w Voeding die (zover ik kan opmaken uit de tekening op de voeding) 30A kan leveren als je single rails gebruikt en en 20A op dual rail.

Mag ik hieruit concluderen dat wanneer ik de kaart in mijn systeem stop dat ik niet langer dual rail moet gebruiken maar op single moet zetten?

FYI verdere system specs kwa stroom:
P4 Prescott
5 HDD's
Pomp voor waterkoeling
Voor de rest niets bijzonders, een dvd-ram station en een paar ccfl's/fan's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan heb je sprake van 20A per rail toch ?

Dan is het aansluiten zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:05:
Uhm.. je kan het verbruik van je PC in wattages niet vergelijken met het verbruik vanuit het stopcontact.
Waarom niet dan? Er bestaat ook nog het rendement van een voeding, dat meestal rond de 80% ligt. Dat betekent dat het opgenomen vermogen dus hoger is dan dat aan de hardware afgegeven kan worden.

Daarom is die gemeten 280watt het opgenomen vermogen en zal de hardware maar 280x0.8=224watt vragen. Een goede 350watt voeding is dus voldoende om ook de pieken op te vangen.

Of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of je rekenformule klopt weet ik zo niet :) Maar ik weet wel dat je niet zomaar Het vermogen uit het stopcontact kan aanzien van het vermogen wat je PC werkelijk verbruikt.

Trouwens... klik eens? Rechts op de kaart onderin zit een klein afbeeldingkje voor een speaker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:56:
Of je rekenformule klopt weet ik zo niet :) Maar ik weet wel dat je niet zomaar Het vermogen uit het stopcontact kan aanzien van het vermogen wat je PC werkelijk verbruikt.

Trouwens... klik eens? Rechts op de kaart onderin zit een klein afbeeldingkje voor een speaker :?
haha ja vreemd. Dikke subwoofer op aansluiten, logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De voeding verbruikt zelf toch ook nog de nodige aantal watts?
/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:38:
Dan heb je sprake van 20A per rail toch ?

Dan is het aansluiten zo gepiept :)
Klopt, 20A per rail. Maar ik las in een post dat 20A te weinig kan zijn? Vandaar mijn vraag of ik dus op single rail 30A moet gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128205 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:04:
[...]

Klopt, 20A per rail. Maar ik las in een post dat 20A te weinig kan zijn? Vandaar mijn vraag of ik dus op single rail 30A moet gaan werken?
Nee dan sluit je de kaart aan via 2 railen, dus 2 aparte stroomlijnen, en niet dezelfde rail erbij pakken :P Of je kan 1 rail gebruiken, maar wel apart vanaf de voeding met 2 kabels. Het is namelijk zo dat een Molex-Draad/stekker vanaf de PSU maximaal 12A mag leveren, als jij een splitter ertussen zet op een single-rail 30A lijn, dan heb je kans dat je draden gaan smelten. Gebruik daarom ook evenwichtig 2 rails, en belast beide rails niet te veel als in alle schijven bijv op 1 rail, en die ook nog eens op de Videokaart, verdeel het gewoon :) Weet je zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:25:
[...]

Nee dan sluit je de kaart aan via 2 railen, dus 2 aparte stroomlijnen, en niet dezelfde rail erbij pakken :P Of je kan 1 rail gebruiken, maar wel apart vanaf de voeding met 2 kabels. Het is namelijk zo dat een Molex-Draad/stekker vanaf de PSU maximaal 12A mag leveren, als jij een splitter ertussen zet op een single-rail 30A lijn, dan heb je kans dat je draden gaan smelten. Gebruik daarom ook evenwichtig 2 rails, en belast beide rails niet te veel als in alle schijven bijv op 1 rail, en die ook nog eens op de Videokaart, verdeel het gewoon :) Weet je zeker dat het goed zit.
Ah top! Nou snap ik trouwens ook mijn gedeeltelijk verwarring. Ik had niet door dat de kaart 2 power-input's nodig haha! Dan is het idd vrij logisch om de 2 rails te gebruiken. Desalwelteplus! bedankt voor de info! nu wachten tot die kaart op de duurmat ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Laatst online: 30-05 20:29
Gaat mijn voeding bollen op een Powercolor X1950 Pro 256mb AGP met die Accelero X2.
Voeding heeft maar 1 12V lijn en die geeft 24A en voeding is een 520W, normaal is dat toch voldoen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

MartijnAbel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:23:
ik denk eerlijk gezegd, dat de X1950PRO het ongeveer net zo goed doet in games als de Bliss 7800GS+.
[...]
Ehhh, nee niet helemaal. De bliss is een stukje duurder, maar heeft een heel groot voordeel: Hij is een heel stuk zuiniger met energie. Dat laatste betekent dat hij veel minder warmte produceert, en via die route betekent het ook dat ie veel meer en beter over te clocken is. Kortom, het is een kaart die leuker is, omdat je er gewoon meer mee kan spelen; De 1950pro is een kaart die je erin stopt en gebruikt, valt niet al te veel mee te spelen.

Daarnaasr zou het best eens kunnen dat het prijsverschil tussen de beide kaarten wordt opgeheven door dat je in sommige gevallen gewoon een zwaardere voeding moet kopen als je een 1950pro wilt hebben en bij een GS+ niet. En na 1 of 2 jaar stroom besparen, wat ook elke 6 maanden weer duurder wordt; Naja het is een rekensommetje om te bepalen welke je koopt zeg maar .... ;)
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:56:
[...]
Op mijn Bliss zit dat hele kleine speakertje wel gemonteerd; Die gaat piepgeluiden maken als je je molexen niet aansluit. De kaart "schakelt zichzelf dan uit" om te voorkomen dat er schade aan je mobo ontstaat doordat de kaart teveel stroom door de AGP-poort probeert te trekken. De piepsignale zijn dan gewoon handing door het signaleren van de fout :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 19-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 10:17
Skoop schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:07:
Gaat mijn voeding bollen op een Powercolor X1950 Pro 256mb AGP met die Accelero X2.
Voeding heeft maar 1 12V lijn en die geeft 24A en voeding is een 520W, normaal is dat toch voldoen he?
Lijkt me allemaal nogal overdreven, ik zit hier met een 520W voeding en 18A op 1 12V lijn en dat gaat zonder problemen ;) Zou me dus geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ik vind het knap dat die tagan voeding 20A per 12V rail kan leveren, want dat doet mijn Antec Truepower 550 nog geen eens, deze levert 19A per 12V rail dus totaal 38A op de 12V rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Sfinx- schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:44:
[...]

Lijkt me allemaal nogal overdreven, ik zit hier met een 520W voeding en 18A op 1 12V lijn en dat gaat zonder problemen ;) Zou me dus geen zorgen maken.
kleine waarschuwing

maybe levert het niet meteen problemen op, maar het kan op langere termijn schade aan je kaart toebrengen, dat je het ff weet

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat niet om de wattages wat een voeding levert, het gaat om amperages :z Een voeding kan wel 1000 watt zijn, maar levert het ook 24 ampere op de 12V lijn? De wattage van een voeding is vaak bij elkaar opgeteld, 180watts voor 12V, 380watts voor 3.3 & 5V gecombineerd, en daar heb je het al. Wattage zegt niets :)

Ik krijg elk moment een koper voor m'n x800xt voor 95 euro, daarna toch maar eens de X1950Pro bestellen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Laatst online: 30-05 20:29
Toch maar voor een jaar dat ie moet bollen bij iedereen denk ik, dan overstappen op PCI-Express en Vista Directx 10 2de generatie kaarten :) en dan moet je toch nieuwe voeding steken, want er komen nieuwe pci-express aansluitingen, ene van 8 pin, 2x4 dus.
Sinester schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:28:
[...]

kleine waarschuwing

maybe levert het niet meteen problemen op, maar het kan op langere termijn schade aan je kaart toebrengen, dat je het ff weet

[ Voor 12% gewijzigd door Skoop op 19-01-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in een aantal review gelezen dat de kaart nogal warm word overginds. Niet een al te groot probleem maar ik vroeg me af. Ik heb momenteel een VF700 zalmannetje op me 9800 kaart zitten. Is het verstandig om deze gewoon over te zetten naar de x1950 of de meegeleverde koeler te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het past waarom niet? Ben er heilig van overtuigd dat de VF-700 ook de x1950Pro het hoofd lekker koel houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Pat
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-12-2024
Eperium schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:22:

Heb de X800XT verkocht idd voor ~100 euro en hiervoor een X2 X3800 gekocht. Totaal upgrade met CPU was dus 218 euro. Nu nog m'n AMD64 +3200 Winnie verkopen en m'n investering is helemaal gerechtvaardigd. Iemand interesse :*)
Eperium, je AMD X2 +3800 is natuurlijk socket 939 en dat (nog) op een AGP moederbord neem ik aan

Want dammn, ik heb denk ik ook weer het upgrade virus te pakken! Ondanks dat Oblivion goed draait, merk ik wanneer ik in de buitenlucht ben me P4 2,4@3,0 Ghz s478 cpu'tje wel moeite heeft.
En ik wil gewoon die bomen en het gras in volle glorie zien mee wuiven met de wind :P !

Die X2 +3800, heb je die 2e hands op de kop getikt? of nog ergens weten te vinden bij een webshop en welk MoBo gebruik je daarvoor? Ben zelf erg geinteresseerd in de ASRock Dual SATA II

Verder vind ik me temps ook wel iets te hoog van mijn Sapphire X1950Pro met stock koeling:

idle : 48 C
stressed : > 60 C

Case temp is overigens altijd rond de 25 C

Maar zijn dit nu nog wel acceptabele normale temps voor Ati kaart (heb zelf geen ervaring mee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar zijn dit nu nog wel acceptabele normale temps voor Ati kaart (heb zelf geen ervaring mee)?
Ja hoor :) Mijn X800XT draaide met stock ruim 80graden in de zomer.. niet dat het gezond was oid :P

Je kan er ook een andere koeler op prikken, zoals vf700cu. Je bent natuurlijk niet verplicht om dat te doen, en als je gewoon zo draait zoals je dat nu doet en hij mocht kapot gaan wegens temp-problemen kan je 'm altijd RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
@ Da_Pat

Heb de CPU bij digitique gekocht, zat wel een verkeerde koeler bij (vond ik heel raar, de koeler had geen weerhaakje dat onder het uitsteeksel van je retention frame moet blijven zitten), paste dus niet op m'n K8N Neo2 Plat. Heb er dus een Zalman 7000Cu B bij gekocht, houdt ie helemaal het hoofd koel.

http://www.digitique.nl/p...39-c-158130_124_1245.html

Speel nu ook Oblivion met alle toeters en bellen.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Mss een beetje meer ontopic blijven.

De VF 700 zou best wel eens krap kunnen zijn kwa temp hoor. Het is wel een kleinere en iets langzamere gpu dan die van de 19x0XT(X). Iig hadden de1900xt(x) kaarten niet zo'n zin ind deze koelers, acceloro deed het beter en grotere zalmans ook :)

offtopic:
Goede voeding met 18-20 amp op 12V moet genoeg zijn in een niet te uitgebreid systeem ( dus geen 6 schijven en 5 PCI kaarten :+ )
!Lees en vraag in het Welke Voeding brauche ich topic Staat alle info en detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
de zalman V700(alCU&CU) past niet op de X1950PRO, dus even voor de duidelijkheid!!
deze cooler gaat maar tot de X1800 serie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Sinester schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:28:
[...]

kleine waarschuwing

Nou ik hoop van niet want ik zou hem toch graag nog voor een jaartje of 2 willen laten meedraaien :/ Hoe kan er trouwens schade aan mijn kaart komen op die manier? Ik zie het technisch nog niet helemaal gebeuren, kan je even uitleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
de kaart gaat dan proberen ergens anders stroom weg te halen, wat resulteerd in dat de AGP poort overbelast wordt en teveel stroom geeft voor de poort zijn doen, daardoor kan de kaart het via die weg neit goed verwerken en dan krijg je dus dat de stroom op de verkeerde manier verwerkt wordt voor de kaart ;)
zo is het een beetje uitgelegd, maar i moeilijk om uit te leggen verders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MartijnAbel schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:46:
de kaart gaat dan proberen ergens anders stroom weg te halen, wat resulteerd in dat de AGP poort overbelast wordt en teveel stroom geeft voor de poort zijn doen, daardoor kan de kaart het via die weg neit goed verwerken en dan krijg je dus dat de stroom op de verkeerde manier verwerkt wordt voor de kaart ;)
zo is het een beetje uitgelegd, maar i moeilijk om uit te leggen verders.
Een AGP-Slot Kan niet meer als 25/35 watts leveren, dus meer stroom "ergens anders" vandaan halen gaat gewoon niet lukken. Of je kaart kapt ermee met het gamen (reboots, vastlopers bijv) maar ga geen onzin zitten uithalen dat mogelijk je moederbord naar de knoppen gaat omdat je AGP kaart meer dan 25/35watt uit het slot "trekt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
het AGP slot kan zeker teveel stroom krijgen hoor.
dus ik kraam helemaal geen onzin uit. ga jij maar es effe googlen.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb wel een PCI-e versie, maakt dit een verschil uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 11:16
Sfinx- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
Ik heb wel een PCI-e versie, maakt dit een verschil uit? :)
ja:
pci-e
of AGP slot..

dus de verbinding met je moederbord gaat via een andere insteeksleuf.
verder meen ik dat de pci-e meer stroom verbruikt...

kan dat laatste eigenlijk niet onderbouwen(professioneel)
maar weet wel dat mijn broer de 256mb versie (AGP)op een 350 watter draait en dat werkt
en ik mijn 512mb (pci-e) ook op een 350 watter NIET kan laten lopen (zelfde voeding als mijn broer overigens)

dus..

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
pci-e versie is als het goed is beter over te clocken en draait stock sneller als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, toenstraks mail naar azerty inkoop gestuurt met de vraag wanneer die 1950 agp van his leverbaar is. Kreeg net antwoord (op zondag :? ). Er is nog niks over die kaart bekend.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
De mijne is donderdag door Alternate verstuurd (AGP).
Ik hoop dat ik hem morgen heb! (Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lukse schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:14:
De mijne is donderdag door Alternate verstuurd (AGP).
Ik hoop dat ik hem morgen heb! (Belgie).
Heb je dat mooie blauwe waarschuwing ook gelezen voordat je ging posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Anoniem: 189525 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Heb je dat mooie blauwe waarschuwing ook gelezen voordat je ging posten?
Nu wel. Mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721

Nou na een beetje testen ben ik wel tevreden met mijn x1950 pro AGP (powercolor). Door het gemis van een goed werkende AtiTool nog niet kunnen overclocken, maar de temperaturen zijn hartstikke ok:

idle: 34 graden
stressed: 48 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Zeker nette temperaturen, zit zelf met 66C stressed en 45 idle (sapphire), maar ik wilde perse de 512MB versie (i.v.m. high textures en hoge resoluties).

Welke alternatieve coolers zijn eigenlijk geschikt voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eperium schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:14:
Zeker nette temperaturen, zit zelf met 66C stressed en 45 idle (sapphire), maar ik wilde perse de 512MB versie (i.v.m. high textures en hoge resoluties).

Welke alternatieve coolers zijn eigenlijk geschikt voor deze kaart?
artic accelerox2. Deze zit oa op powercolor en club3d.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
En natuurlijk de VF900-serie van zalman

mathman heeft zelf de accelero x2 van arctic voor zijn sapphire gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

mathman schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:00:
En natuurlijk de VF900-serie van zalman

mathman heeft zelf de accelero x2 van arctic voor zijn sapphire gekocht 8)
Temps?

Ik heb trouwens net de eXtreme Power Supply Calculator v2.0 op mijn systeempje losgelaten. Als ik er een X1950Pro indouw, dan gaat het verbruik naar 344W... oftewel mijn 350W-voeding is a no-go ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Pat
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-12-2024
Heb hier ook net optijd gelezen dat de Zalman VF700 dus niet past, had bijna deze koeler op mijn sapphire gezet zonder te kijken of die wel echt compatibel is. Dan ga ik ook maar zo'n Artic Accelero X2 bestellen.

Ik heb al geprobeerd te overklokken, maar lukt nog niet echt.

@Dracul
Je gaf aan dat je ATT gebruikt voor overklokking, bedoel je met ATT - Ati Tray?

Ik heb zelff geprobeerd met de overdrive overklok functie in Catalyst Control Center, maar dat werkt niet echt, of ik doe iets fout.
Zodra ik de core al met 1 mhz verhoog, gaat het beeld knipperen! Heeft iemand hier een verklaring voor.

Ook RivaTuner heb ik geprobeerd, maar dat leek ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, verklaring is dat die progs niet deugen met die Kaart. Je moet daarom ook een Low-Leven OC'er hebben, zoals Powerstrip, en handmatig benchmarken ermee (zoals het vroeger altijd ging ;) ) .. Oc'en is niet "even atitool" opstarten en laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
lol 344Watt met die kaart erbij ingedrukt is niet eens zoveel, ik trek constant 428 Watt uit me voeding met dik overgeclockt spul allemaal.
en idd nu overclocken met Powerstrip is het handigste en dan weer handmatig gaan benchmarken, ben je wel effe bezig, maar haal je wel het uiterste uit je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Heb nu een athlon 64 3000+ @ 2200 met 1024mb en geforce 6800GT/128mb.
Maar kan niet lekker 1080p filmpjes af spelen waar heb ik meer aan.
De video kaart er uit de x1950Pro agp met 256 of 512 er in stoppen of de processor er uit.
En daar voor in de plaats de athlon 64 4000+ of de athlon opteron 180 S939, 2x2.4 GHz, 2MB er in, zetten of de athlon 64 X2 4800+ Toledo S939, 2x2.4GHz, 1MB

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 23-01-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Anoniem: 111186 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:03:
Heb nu een athlon 64 3000+ @ 2200 met 1024mb en geforce 6800GT/128mb.
Maar kan niet lekker 1080p filmpjes af spelen waar heb ik meer aan.
De video kaart er uit de x1950Pro agp met 256 of 512 er in stoppen of de processor er uit.
En daar voor in de plaats de athlon 64 4000+ of de athlon opteron 180 S939, 2x2.4 GHz, 2MB er in, zetten of de athlon 64 X2 4800+ Toledo S939, 2x2.4GHz, 1MB
De 6800GT is naast de Ultra de enige GeForce 6 kaart die geen high-definition ondersteunt. Je hebt dus pech met je kaartje, heeft niks (weinig) met je processor te maken.

Als 't enkel om high-def af te spelen is kan je zowel een 7300GS oid kopen, dat lukt er ook makkelijk mee. Maar als gamen ook moet gebeuren is die X1950pro zowat de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Da_Pat schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:52:

@Dracul
Je gaf aan dat je ATT gebruikt voor overklokking, bedoel je met ATT - Ati Tray?

I
Yep, ATI Tray Tools. Ik gebruik de laatste beta want die geeft betere overklok opties en ondersteuning.

Hier is de link: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=206455

Ik overklok trouwens driver level.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Nu idle 39 graden. Wanneer ik aan het gamen ben zo rond de 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
die van mij hit idle soms maar net de 30~31 graden en stressed rond de 40 garden.
dit alles met de Accelero cooler, dus zeker een supercoolertje voor de anderen die met een brakke cooler zitten een goed alternatiefje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 09:18

PKN