Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661
Als je dit artikel leest, dan blijkt dat zelfs een X1950pro op een Athlon XP 2500+ nog wel redelijk nut heeft. Misschien dat de wat oudere games op dezelfde snelheid lopen, maar nieuwere games met PS3.0 wat z'n oude kaart niet eens ondersteunt, lopen echt wel een stuk beterVuurvoske schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:25:
[...]
Zonde van je geld. Zelfs met een P4 2,8ghz ht haal je niet de volle performance van een x850xt agp. Dus met een x1950pro al helemaal niet. Kan je beter doorsparen voor een nieuwe pc imho.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Anoniem: 111186
Graphics Chipset Radeon X1950 Pro
Bus Type AGP
Current Bus Setting AGP Off
Hoort er bij deze regel Current Bus Setting AGP Off geen 4x of 8x agp testaan hij zit er net in deze kaart maar zo als die nu loopt is die bagger traag.
Wil er wel bij zeggen heb geen clean install gedaan van win xp.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 24-01-2007 20:59 ]
Ja en zo kan je blijven miepen over dingen. Snap goed dat je niet de maximale van de kaart eruit kan halen met een P4 @ 3.0GHz, maar het is wel een ontzettend leuke upgrade als je van 2 generaties DX afkomt (7 bijv).Vuurvoske schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:25:
[...]
Zonde van je geld. Zelfs met een P4 2,8ghz ht haal je niet de volle performance van een x850xt agp. Dus met een x1950pro al helemaal niet. Kan je beter doorsparen voor een nieuwe pc imho.
Ik heb een AMD 64 3400+ en haal absoluut ook niet het maximale uit mijn X1950 Pro. Echter haal ik veel meer uit deze kaart dan de gemiddelde gebruiker uit zijn Crossfire of SLI halen met hun systeem.Vuurvoske schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:25:
[...]
Met zo'n mentaliteit als de jouwe kun je net zo goed als ATi en nVidia zijnde nog maar 1x in de twee jaar een nieuwe chip uitbrengen. Waarom gebeurt dat echter niet? Precies, omdat er een markt voor is.Het duurt gemiddeld twee jaar voordat je het maximale uit een nieuwe videokaart haalt maar dat betekent niet dat je niet al je games prima kunt spelen voor die tijd.
Graphics Card Manufacturer Powered by ATI
Bus Type AGP
Hoort er bij deze regel Current Bus Setting AGP Off geen 4x of 8x agp testaan hij zit er net in deze kaart maar zo als die nu loopt is die bagger traag.
Wil er wel bij zeggen heb geen clean install gedaan van win xp nu dan wel maar nog steeds het zelfde current bus setting AGP Off maar in de bios staat die wel op agp 8 raar ???.
Je hoeft je bericht niet dubbel te posten.Anoniem: 111186 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:25:
Bus Type AGP
Wil er wel bij zeggen heb geen clean install gedaan van win xp.
Als je hiervoor ook een Ati heb gehad, heb je dan met drivercleaner je Ati drivers volledig verwijdert?
Daarna een schone installatie van de Ati drivers.
Zo niet, dan moet je dat eens proberen.
Anders softwarematige de boel goed zetten met de Catalyst Control center. Alhoewel, dit kan je ook eerst proberen.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dit is me eerste Ati kaart vandaar dat nog niet alles door heb maar het werkt nu wel.Mystic_Jack schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:01:
[...]
Je hoeft je bericht niet dubbel te posten.
Als je hiervoor ook een Ati heb gehad, heb je dan met drivercleaner je Ati drivers volledig verwijdert?
Daarna een schone installatie van de Ati drivers.
Zo niet, dan moet je dat eens proberen.
Anders softwarematige de boel goed zetten met de Catalyst Control center. Alhoewel, dit kan je ook eerst proberen.
Met me amd 64 3000+@1.8ghz en 1024mb zit nu met 3dmark05 op 7934 punten niet slecht denk ik.
dus verder nette score.
Hoe koelen jullie de VRM's (dus niet VRAM) blokjes, aangezien de Zalman en de Accelero X2 deze blokjes niet kunnen koelen?
En zonder koeling het niet goed schijnt te zijn voor je kaart.
Nou zijn de prestaties wel flink, maar dat zijn de temperaturen ook. Na een paar testjes werd de kaart 80C, en begon hij artifacts te geven. Dus nu heb ik de fan op 100% staan, samen met m'n casefans, en de kaart koelt weer af naar 40C. Geen artifacts meer, maar helaas lijkt het nu net een orkaan die naast m'n oor staat te suizen, dus daar moet binnenkort maar een andere koeler op.
De kaart is dus toch nog nuttig in een Athlon XP 2500+ @ 3200+ met 1GB geheugen. M'n voeding is een Coolermaster Extreme Power 380W, en die kan het nog makkelijk aan. Leuke upgrade, vooral omdat ik door mijn 7800GS te verkopen maar enkele pleuro's bij heb hoeven leggen
Edit-je:
Net NFS Carbon geinstalleerd, en ofcourse gespeeld, en wat een verschil! Moest ik eerst de graphics op medium zetten, met 1024x768, nu speelt het spel met alle settings op High en 1280x1024 helemaal vloeiend.
[ Voor 18% gewijzigd door hubhib op 25-01-2007 15:53 ]
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Anoniem: 196721
Ik speel ook veel oblivion met mijn Powercolor x1950, en dat gaat als een zonnetje hoor, ik zet zeer mooie framerates weg op vrij hoge kwaliteit. (voor mijn systeem)hubhib schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:42:
Ik heb na veel in dit topic gelezen te hebben ook het plan een X1950Pro te kopen. Ik heb nu een 7800GS in combinatie met een Athlon XP 3200+ en 1GB geheugen. De prestaties in Oblivion vallen mij zwaar tegen, en als ik zie wat een X1950 in dat spel doet met een 2500+, is de keuze snel gemaakt. Ik speel dat spel vrij veel, dus is het mij niet zo'n zorg om nog een keer een smak geld uit te geven aan een AGP kaart. Ik heb m'n 7800GS nu verkocht voor 150 pleuro, maar twijfel nu of ik de 256MB of 512MB versie zal nemen. Als het goed is zit er toch een Accelero X2 op de Club-3D versie? aangezien ik m'n kaartjes altijd graag overclock is dit wel een must voor me. Maar zal de 512MB versie veel beter presteren? Of zal mijn systeem een te grote bottleneck zijn om het verschil tussen die 256MB en 512MB te zien?
Ik bedoelde dat Oblivion niet lekker liep met mijn 7800GSAnoniem: 196721 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:01:
[...]
Ik speel ook veel oblivion met mijn Powercolor x1950, en dat gaat als een zonnetje hoor, ik zet zeer mooie framerates weg op vrij hoge kwaliteit. (voor mijn systeem)
Anoniem: 126513
Heb je met NFS: Carbon ook dat Motion Blur aanstaan? Dat schijnt héél zwaar te zijn voor de videokaart. Zo ja dan vind ik dat machtig dat ie het aankan en ga ik hem ook kopenhubhib schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:25:
Blij verhaal
Ik denk juist wél bij veel spellen en zéker de toekomstige games, vergeet niet dat de 7800GS een 7800GTX @ 5/6 is he? Dat scheelt een hoop hoor.Anoniem: 126513 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:39:
Ja dan zit je goed, want oblivion is een spelletje wat erg van de X19x0 structuur houdt. Bij andere spellen zal dit ook zo kunnen zijn zoals FEAR. Ikzou dus gewoon goed kijken of de upgrade bij jou favo spellen zin heeft. Want niet bij alle spellen zal een X1950pro zoveel winst opleveren als bij oblivion tov een 7800gs.
Ik ben ook heel blij met deze kaart. Net zo blij als toen ik de 9800Pro kocht, drie jaar terugJejking schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:26:
[...]
Heb je met NFS: Carbon ook dat Motion Blur aanstaan? Dat schijnt héél zwaar te zijn voor de videokaart. Zo ja dan vind ik dat machtig dat ie het aankan en ga ik hem ook kopen
En ja ik heb Motion Blur aanstaan, gewoon alle toeters en bellen van Carbon, behalve AA en AF, maar daar had ik gewoon geen zin in om die aan te zetten. Ik denk wel dat hij dat moet kunnen, ik draai nu namelijk +-35FPS
kweet effkes niet wat je precies bedoelt:D
ik zie in ieder geval geen blokjes van iets wat nog gekoelt had moeten worden bij de Club3D met de Accelero 2
[ Voor 44% gewijzigd door MartijnAbel op 26-01-2007 00:03 ]
Anoniem: 128205
Het was even passen en meten want het is een use-ass kaart! vergeleken met me 9800 in ieder geval wel.
Het installeren ging wat moeizaam maar uiteindelijk geen grote problemen. Ben zeer tevreden met de perforcmance wat deze kaart me pc kan geven. Kan 'de grote upgrade' nog een half jaartje zeker uitstellen!
Het zwaarste wat ik dus zover heb geprobeerd is Quake4. UltraQuality, 4xAA @ 1400x900 met alle toeters en bellen aan. Met deze settings heb ik een stabiele FPS van 60. Mij hoor je niet klagen!
De cooler heb ik nog niet vervangen voor de VF700 en ik vraag me af of het echt nodig is. De koeler van de sapphire is kwa geluid redelijk te doen. Kwa koeling zelf moet ik nog even wat tests uitvoeren maar ik verwacht geen rare uitkomsten.
Wel een stom verhaal nog, ik zat me BIOS te kijken of ik wijzigingen moest aanbrengen voor de kaart. Daar hebben we ook de leuke optie 'AGP Aperture Size'. Serieus, ik dacht dat die setting op dezelfde waar moest staan als de grafische kaart mem xD. Hij stond nu op 256. met een x1950 512mb kaart heb ik hem dus nu maar wat verlaagd naar 64. meer dan genoeg lijkt me zo.
Maar mijn mening, deze kaart is zeker ze geld waar voor de mensen die nog niet kunnen/willen overstappen op het nieuwe PCI-E
[...]
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Ik speel momenteel met een AMD X2 3800 @ 2300 - Kingston HyperX 2x1GB - en mn ax800xt pe 256mb krijgt een buffer underrun als ik mn cpu nog verder omhoog klok. Schijnbaar kan mn videokaart niet alle info verwerken die mn cpu erin wilt duwen. En qua performance van x800xt pe en x850xt zit geen of zeer weinig verschil. Let wel: Zeer weinig verschil.
En daarbij de nieuwere games bevatten allemaal zeer grote textures. dan heb je veel meer aan een kaart met 512 mb. waaarom denk je dat de nieuwe videokaarten allemaal uitgerust worden met minimaal 768 mb geheugen of meer? Zie XFX 8800 GTX/630 XXX als voorbeeld.
Born to Game
Hier een afbeelding van een PCI-E versie (geldt ook voor de sapphire AGP) ik weet niet of Club3D de PCB heeft aangepast.
Zie rode circels voor de chips.
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/pcb.jpg
De VRM's worden behoorlijk heet, sommige kaarten kunnen zonder voldoende koeling artifacts geven en geven een zwartscherm met reboot.
Zelf heb ik er geen last van aangezien ik een stock cooler heb die de VRM's koelt. Alléén ben ik bang dat ik straks in de zomer problemen ga krijgen. Om deze reden zat ik te denken de koeler te vervangen voor een Accelero of Zalman VF900. * de VF700 past volgens mijn niet op deze kaart* Echter worden dan de VRM niet meegekoeld en kan ik dus problemen ondervinden. Helaas zijn er ook geen speciale heatsinks te koop (zoals ooit zalman heeft gemaakt voor de 6600GT) die de VRM's koelt. Op internet hebben ze een voorbeeld geplaatst waarbij heatsinks met een ijzerzaag op maat gemaakt zijn en deze op de VRM geplakt hebben. (maar dit is niet echt een oplossing vindt ik)
Hopelijk brengen ze de heatsink die op de x1950Pro Ultimate van Sapphire (PCI-E) (grote goudending achter op de kaart) uit. Kan ik deze op m'n AGP plakken i.c.m. Zalman VF900.
http://www.hwupgrade.com/...ams-up-with-zalman_2.html
Als de AGP bus zogezegd "uit" staat is dit meestal een teken dat je je chipsetdrivers moet installerenAnoniem: 111186 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:53:
HELP HELP HELP
Bus Type AGP
Wil er wel bij zeggen heb geen clean install gedaan van win xp nu dan wel maar nog steeds het zelfde current bus setting AGP Off maar in de bios staat die wel op agp 8 raar ???.
probeer NIET de Zalman VF700 op deze kaart te monteren, want dat gaat niet passen/weken.
het enige risico dat je loopt is dat je je kaart letterlijk sloopt.
dus niet doen;)
Nee, dat kost ook zoveel moeitehubhib schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:53:
[...]
En ja ik heb Motion Blur aanstaan, gewoon alle toeters en bellen van Carbon, behalve AA en AF, maar daar had ik gewoon geen zin in om die aan te zetten.
Lol schaam je, ik draai met 4x AA en 16X af via forceware met mn 7600gs @1280x1024 met 45 fps. Zonder blur, maar een maatje van mij met een 7600GT draait met alles high, dus aa 4x en blur aan met 50 fps. Dus lijkt me dat er iets niet helemaal lekker zit @ jouw pcIk denk wel dat hij dat moet kunnen, ik draai nu namelijk +-35FPS
Ik vind dat blur trouwens alleen maar irritant, je wordt er ook dromerig van ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 26-01-2007 12:24 ]
Anoniem: 128205
Serieus? De mounting holes leken overeen te komen?MartijnAbel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:39:
@ CHRONOS_WPWS:
probeer NIET de Zalman VF700 op deze kaart te monteren, want dat gaat niet passen/weken.
het enige risico dat je loopt is dat je je kaart letterlijk sloopt.
dus niet doen;)
Geld dit ook voor de VF900?
OmgMensionXL schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:23:
[...]
Nee, dat kost ook zoveel moeite
[...]
Lol schaam je, ik draai met 4x AA en 16X af via forceware met mn 7600gs @1280x1024 met 45 fps. Zonder blur, maar een maatje van mij met een 7600GT draait met alles high, dus aa 4x en blur aan met 50 fps. Dus lijkt me dat er iets niet helemaal lekker zit @ jouw pc
Ik vind dat blur trouwens alleen maar irritant, je wordt er ook dromerig van ofzo
En die test is gedaan met een C2D 6600, dan vind ik het nog vrij goed voor een oude AXP, ik heb net iets meer dan 10 frames minder
[ Voor 5% gewijzigd door hubhib op 26-01-2007 13:38 ]
Een vriend van mij had tijdelijk ter vervanging van zijn 7900gt een 7600gt... op zijn X2 3800..hubhib schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:32:
[...]
OmgHeb je Shader Detail wel op high staan? En Visual treatment oid? Op mijn 7800GS moest ik shader detail namelijk op medium zetten, anders was het echt niet speelbaar. En op internet stonden ook een heleboel van dat soort reacties dat het niet lekker liep... ben je toruwens niet in de war met Underground 1? Dit geeft namelijk aan dat jouw kaartje het niet zo best doet, dus of hun test klopt niet, of er kletst hier iemand uit z'n nek
En die test is gedaan met een C2D 6600, dan vind ik het nog vrij goed voor een oude AXP, ik heb net iets meer dan 10 frames minder
Uiteindelijk was toch de performance van mijn P4 3.2 en 1950pro AGP toch net iets beter... (1280x1024 -4x AA - 16x AF alles high incl shader..) maar met motion blur aan...gaat het toch wat trager, als je nitro gebruikt.. Ik weet alleen niet meer hoeveel FPS dat was...heb het al tijdje geleden uninstalled hehe..
Anoniem: 206437
Ik ben van plan om vandaag nog als het kan het volgende aan te schaffen.
http://www.empc.nl/index....=10&ProdId=18538&OldId=13
Ik heb hier al gelezen dat de voeding ook wel belangrijk is, nu ben ik niet zo heel goed met stroom ed maar ik heb deze voeding
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=76&code=015
trekt hij dat ?
Mvg
Martin
Eperium, kijk eens op deze review op techpowerup. En dan vooral op de 2e pagina onderaan naar de foto's. Hier zie je dat daar een opening zit voor de vrm'sEperium schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:37:
De VRM's zitten op twee locaties (reference PCB).
Hier een afbeelding van een PCI-E versie (geldt ook voor de sapphire AGP) ik weet niet of Club3D de PCB heeft aangepast.
Zie rode circels voor de chips.
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/pcb.jpg
De VRM's worden behoorlijk heet, sommige kaarten kunnen zonder voldoende koeling artifacts geven en geven een zwartscherm met reboot.
Zelf heb ik er geen last van aangezien ik een stock cooler heb die de VRM's koelt. Alléén ben ik bang dat ik straks in de zomer problemen ga krijgen. Om deze reden zat ik te denken de koeler te vervangen voor een Accelero of Zalman VF900. * de VF700 past volgens mijn niet op deze kaart* Echter worden dan de VRM niet meegekoeld en kan ik dus problemen ondervinden. Helaas zijn er ook geen speciale heatsinks te koop (zoals ooit zalman heeft gemaakt voor de 6600GT) die de VRM's koelt. Op internet hebben ze een voorbeeld geplaatst waarbij heatsinks met een ijzerzaag op maat gemaakt zijn en deze op de VRM geplakt hebben. (maar dit is niet echt een oplossing vindt ik)
Hopelijk brengen ze de heatsink die op de x1950Pro Ultimate van Sapphire (PCI-E) (grote goudending achter op de kaart) uit. Kan ik deze op m'n AGP plakken i.c.m. Zalman VF900.
http://www.hwupgrade.com/...ams-up-with-zalman_2.html
Terwijl met me oude kaart bijna wel kon dat was een geforce 6800GT met maar 128mb onboard leg dat, mij maar eens uit.
Met deze kaart hapert de film's nog meer af met de oude kaart en die haperde maar af en toe.
Gaat om pc met amd 64 3000+@2200 met 1024mb intern en nu de ati X1950pro/512mb apg.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 28-01-2007 00:00 ]
Driverissue? Als oude nVidia-drivers niet goed / niet verwijderd zijn dan levert dat problemen opAnoniem: 111186 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:57:
Hoe komt het dat nu met deze kaart X1950 Pro Agp 512mb niet normaal VC-1 / H264 film's kan afspelen.
Terwijl met me oude kaart bijna wel kon dat was een geforce 6800GT met maar 128mb onboard leg dat, mij maar eens uit.
Met deze kaart hapert de film's nog meer af met de oude kaart en die haperde maar af en toe.
Gaat om pc met amd 64 3000+@2200 met 1024mb intern en nu de ati X1950pro/512mb apg.
de scores zal ik later hier neerzetten en temps.
Born to Game
Anoniem: 138322
40mhz op de core en 80mhz op het geheugen vind ik niet echt spectaculair eigenlijk..
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 138322 op 28-01-2007 12:39 ]
Heb een schone install van win xp gedaan en drivers zijn 7.1 dus redelijk nieuw en shoon.Jejking schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:12:
[...]
Driverissue? Als oude nVidia-drivers niet goed / niet verwijderd zijn dan levert dat problemen op
De 6.12 Drivers gaven bij mij veel beter performance dan de 7.1, misschien moet je die proberenAnoniem: 111186 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:42:
[...]
Heb een schone install van win xp gedaan en drivers zijn 7.1 dus redelijk nieuw en shoon.
@Battlechaser, jij hebt de stock cooler vervangen door de Accelero X2?
En heb je ook de vrm's gekoelt, en zo ja hoe?
Wil graag ook deze cooler installeren, maar ben bang dat de VRM's roet in het eten gooien.

Heb nl. begrepen dat net zoals bij de PCI-Express bij een te hogere temperatuur de kaart kan uitvallen.
http://cgi.ebay.com/VR-Heat-Spreade...6QQcmdZViewItem
Helaas nog niet in Nederland.
Goede link http://cgi.ebay.com/VR-He...70082179956QQcmdZViewItemEperium schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:38:
Voor diegene die een Accelero X2 op hun sapphire 1950Pro willen plaatsen en geen problemen van hun VRM willen ondervinden.
http://cgi.ebay.com/VR-Heat-Spreade...6QQcmdZViewItem
Helaas nog niet in Nederland.
3DMark06: 4087 Score
Systeem: CPU AMD64 3500+ Venice 2200mhz geclockt naar 2800mhz met zalman cooler, moederbord: A8V Deluxe, voeding 520 watt 1 12 volt rail van 24 ampère, 6 harde schijven, 1 fan controller en 6 ventilators erop, 1 dvd schrijver, geheugen 4x512mb ram DDR266, jaja ddr266
die RMA dinges, wat is de betekenis van de afkorting en waar word die gezet op de kaart en wat nut heeft dat, kan ik deze bij men powercolor zetten die al zo een dikke artic cooler al heeft?
Je hebt de AVIVO drivers nodig, naast de display driversAnoniem: 111186 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:57:
Hoe komt het dat nu met deze kaart X1950 Pro Agp 512mb niet normaal VC-1 / H264 film's kan afspelen.
KLIK
[ Voor 46% gewijzigd door PassieWassie op 29-01-2007 13:34 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Idle ~ 36°C
Stressed ~ 42°C
Dus ik kom bij lange na niet aan die hoge temperaturen. Een vreemd detail, op de GPU staat PCI-Express
Maar de stockkoeler is echt waardeloos. Ik had er als fabrikant net zo goed een blik bonen op kunnen vastlijmen
Ik ben heel tevreden met die Artic. En mocht die VRM-koeler als later blijkt echt nodig zijn dan kan je m alsnog aanschaffen. Btw ik speel gewoon op 1280-1024. Heb nog een 17"scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door Battlechaser op 05-02-2007 09:46 ]
Born to Game
Goed om te horen, ik zit tegen het randje aan om ook een Accelero X2 te kopen. Zat er bij jou veel koelpasta op (van de Ati cooler) en hoe heb je deze er af gekregen?
Verder goed om te horen dat de AGP lagere hitte genereerd op de VRMs. Had idd veel klachten gehoord over de PCI-E versie van de X1950Pro.
Jij speelt toch ook CS:S? (Hlx servers 30/30), mijn alias is daar Weespermopje (off-topic)
haha ja idd
Born to Game
Countrike Source: 1280x960(1280x1024 geeft te grote letters in de game
3dmark05: » http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2613535
3dmark06: » http://service.futuremark.com/compare?3dm06=1101638
[ Voor 28% gewijzigd door Skoop op 30-01-2007 13:04 ]
Als je die er op gezet heb met welke programma's werken dan die driver.PassieWassie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:36:
[...]
Je hebt de AVIVO drivers nodig, naast de display driversDie zijn namelijk voor het accelereren van video bestanden.
KLIK
Sowieso PowerDVD, daar kun je apart deze drivers selecteren. Waarschijnlijk de normale spelers als Mediaplayer en Winamp ook.Anoniem: 111186 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:07:
[...]
Als je die er op gezet heb met welke programma's werken dan die driver.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Ik heb ook de sapphire x1950 pro 512 mb AGP aangeschaft.
ben erg tevreden, alleen wat minder over de koeler.
ik ga nu een Arctic Cooling Accelero X2 aanschaffen...echter ik vraag me af of ik ook koelpasta of koellijm mee moet bestellen...iemand enig idee?
mvg
nordcore
nordcore: ik zou nog ff wachten met kopen als ik jou was. Lees dit, dit en dit. Ik zou in ieder geval navragen bij de shop of die module erbij zit en anders of er groot op staat: compatible for x1950pro. Ik persoonlijk heb er nog totaal geen last van gehad, maar je kan hem er beter wel bijhebben dan niet zou ik zeggen.
[ Voor 77% gewijzigd door mathman op 31-01-2007 20:37 ]
Met AMD X2 3800 @ 2400 (CPU-Cooler Scythe Ninja P)
Asus A8V-X
2 Kits Kingston HyperX van 2x512 @400Mhz
Sapphire X1950 Pro 512
Voeding OCZ Modstream 520W
SATA WD 160 GB
3DMark2005 8344 (quality)
3DMark2005 9690 (performance)
3DMark2006 4548 (quality)
3DMark2006 4636 (performance)
Born to Game
Ik denk dat dit eerder ligt aan de nu nog brakke drivers die ati en nvidia leveren dan aan de kaart. Kijk hier en hier maar eens bij ome tom. Zo'n performance verschil tussen xp en vista kan natuurlijk gewoon niet, en ligt mijns inziens aan de driveraansturing. Zodra deze beter zijn, kan je bovenstaande post weer aanpassenhubhib schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:36:
Hmm, net m'n x1950Pro uitgeprobeert in Vista Ultimate. In games is de performance echt teleurstellend. In Carbon dalen mijn frames altijd onwijs. Op op z'n hoogst haalt hij iets van 23fps, met dramedrops naar onspeelbaar. Oblivion deed hij het iets beter, maar daar had ik ook het gevoel dat XP toch beter werkte. Voor de rest werd hij wel goed geïnstalleerd, en werkt hij in Vista zelf wel perfect. Dus als je wilt upgraden naar Vista zou ik als AGP gebruiker, ook al heb je een X1950Pro, nog even wachten.
Ik bedoelde ook niet dat de kaart slecht was, maar de drivers. Was het niet zo dat DX9 geemuleerd word door Vista?mathman schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:43:
[...]
Ik denk dat dit eerder ligt aan de nu nog brakke drivers die ati en nvidia leveren dan aan de kaart. Kijk hier en hier maar eens bij ome tom. Zo'n performance verschil tussen xp en vista kan natuurlijk gewoon niet, en ligt mijns inziens aan de driveraansturing. Zodra deze beter zijn, kan je bovenstaande post weer aanpassen
Verder scheelt het trouwens wel als je bij de Sapphire kaart even de koeler er af haalt, en het laagje koelpasta (welke?) vervangt door wat Arctic Silver. Toen ik de koeler eraf haalde leek het net alsof ze er geen koelpasta op hadden gedaan, zo weinig. Er zat alleen een klein veegje op het midden van de core, de buitenste randen waren niet ingesmeerd met pasta. Nu is mijn temperatuur met zo'n 10 graden gedaalt. Op de memchips zat wel genoeg. Misschien wel handig voor de andere Sapphire gebruikers om ook even te checken.
Het is meer zo dat je bedoelt: wacht nog ff met installeren van vista, totdat ati / nvidia met goede drivers komen om fatsoenlijk games te spelen
Anoniem: 207337
Mijn geval is namelijk dat als ik AGP read of write aanzet mijn systeem ontzettend instabiel wordt. Alleen fast writes aan werkt prima maar dan wel op halve perfomance. Heeft iemand de kaart werkend op een Asus A8V moederbord of met een k8t800pro chipset?
Het crashtopic gaat over VRM's die veels te heet worden. Bij de Club3D zitten die dingen aan de rand en zien er ook anders uit. *click* Desondanks werden ze zo warm dat ik er voor alle zekerheid toch maar heatsinks op heb geplakt.
[ Voor 26% gewijzigd door Bobnofski op 04-02-2007 02:14 . Reden: overbodige quote verwijderd ]
Anoniem: 207337 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:47:
Heeft iemand ook problemen met deze kaart op AGP? Er is namelijk ook een ander topic, x1950 crash topic en daarin weinig informatie over een brakke x1950 voor AGP.
Mijn geval is namelijk dat als ik AGP read of write aanzet mijn systeem ontzettend instabiel wordt. Alleen fast writes aan werkt prima maar dan wel op halve perfomance. Heeft iemand de kaart werkend op een Asus A8V moederbord of met een k8t800pro chipset?
En toch vind ik het raar, die dingen worden helemaal niet warm bij mij. Ik zal het nog eens gaan onderzoeken.Bobnofski schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:48:
Ander mobo (K8V) maar bijna dezelfde chipset (K8T800) en geen echte problemen gehad met m'n 3 dagen oude Club3D 1950PRO. Fast Write staat hier altijd uit (in het bios dus, niet via de driver) want het voegt verder niks toe. De meeste games worden er niet merkbaar sneller van, je systeem wel onstabieler is mijn ervaring. Benchmarks is een ander verhaal, bijv. Aquamark scoort bijna 2x zo hoog met FW on, en in 3DMark scheelt het soms enige tientallen punten.
Het crashtopic gaat over VRM's die veels te heet worden. Bij de Club3D zitten die dingen aan de rand en zien er ook anders uit. *click* Desondanks werden ze zo warm dat ik er voor alle zekerheid toch maar heatsinks op heb geplakt.
Edit: Net even gestressed en een koelertje bij de twee sneaky vrm's, dingen werden sowieso al niet heet en het mocht ook niet baten. Ik denk dat ik hem terug ga sturen, ik word hier moedeloos van.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207337 op 04-02-2007 14:57 ]
Edit: Nu werkt het weer gaar. Ik ben het zat. Hij gaat terug.
Edit2: Ik zag net ook dat mijn voeding een vrij laag voltage geeft over de 12 volt rail namelijk 11.42. Volgens zalman (http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=76&code=015) mag hij geen uitwijking groter hebben dan 11.40. Zal het dan toch mijn voeding zijn?
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 207337 op 04-02-2007 17:06 ]
Overigens kun je pas echt beoordelen of jouw kaart defect is als je hem in een ander systeem hebt getest. Je voeding lijkt op het oog te veel te zwak, met 18A op de 12v lijn. Mijn Tagan 480 U01 zet daar 28A tegenover, nogal een verschil en dat kan zeker een oorzaak zijn van je problemen. Zeker als je kijkt wat Club3D daarover zegt bij de System requirements: 450Watt (12V/ 27A) or greater Power Supply.
Dit is trouwens m'n eerste ATI kaart, na jarenlang NVidea te hebben gehad en het is nogal wennen. De software is om te huilen, Catalyst Control Center is een log vet varken vergeleken met NForceware. Gelukkig is er zoiets als de AtiTrayTools alleen doet AVIVO het dan niet, maar goed, daar kan ik wel mee leven. De zo geroemde IQ van ATI is inderdaad duidelijk zichtbaar bij DirectX7/8 games maar bij DX9 is het gewoon hetzelfde als bij m'n 6800XT.
Voorbeeldje: Anno1701 screenschot of animated gif
Toch ben ik dik tevreden met de prestaties, CoD2, FarCry, Quake4 draaien supergoed. NFS U2 ziet er ineens mega gelikt uit met max AA/16xAF en een fps die zelden onder de 50 komt. M'n 3DMark06 score is bijna verdubbelt tov m'n unlocked 6800XT, van 2271 naar 4133 punten. Maar ja, ik wil nog wel eens zien hoe de VRM's zich houden als het buiten +30 graden is...
Ik heb net nog even goed gevoeld en die dingen worden dus inderdaad knettersheet. Er zit een soort van raar heatsinkje op met een vierkantje in het midden. Toen ik mn vinger in dat vierkantje stak brandde ik ze wel. Heerlijk. Hoe heb jij dat gedaan met die heatsinks, heb je misschien een pic?Bobnofski schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:49:
Dat klopt totaal niet, dat die VRM's bij jou niet warm worden terwijl ze hier bij full load binnen no-time vingertopverschroeiend heet zijn. Wel apart trouwens, na dik een uur stressen komt de GPU temp niet hoger dan 50 graden maar kun je een eitje bakken op m'n custom heatsinks van de VRM's. Lekker goed ontwerp van ATIIk denk dat ik Club3D en Zercom maar eens ga mailen met wat vragen, en dan ben ik meteen ingedekt als ik komende zomer het ding RMA moet sturen.
Overigens kun je pas echt beoordelen of jouw kaart defect is als je hem in een ander systeem hebt getest. Je voeding lijkt op het oog te veel te zwak, met 18A op de 12v lijn. Mijn Tagan 480 U01 zet daar 28A tegenover, nogal een verschil en dat kan zeker een oorzaak zijn voor je problemen. Zeker als je kijkt wat Club3D daarover zegt bij de System requirements: 450Watt (12V/ 27A) or greater Power Supply.
Dit is trouwens m'n eerste ATI kaart, na jarenlang NVidea te hebben gehad en het is nogal wennen. De software is om te huilen, Catalyst Control Center is een log vet varken vergeleken met NForceware. Gelukkig is er zoiets als de AtiTrayTools alleen doet AVIVO het dan niet, maar goed, daar kan ik wel mee leven. De zo geroemde IQ van ATI is inderdaad duidelijk zichtbaar bij DirectX7/8 games maar bij DX9 is het gewoon hetzelfde als bij m'n 6800XT.
Voorbeeldje: Anno1701 screenschot of animated gif
Toch ben ik dik tevreden met de prestaties, CoD2, FarCry, Quake4 draaien supergoed. NFS U2 ziet er ineens mega gelikt uit met max AA/16xAF en een fps die zelden onder de 50 komt. M'n 3DMark06 score is bijna verdubbelt tov m'n unlockte 6800XT, van 2271 naar 4133 punten. Maar ja, ik wil nog wel eens zien hoe de VRM's zich houden als het buiten +30 graden is...
Op mijn club3d zit een 6 polige power connector waarbij er ook 3 12v draden naartoe gaan. In dat opzicht zou mijn voeding ook 3x 18A leveren.
Ik begin nu ernstig te denken dat ik dat VRM probleem ook heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 207337 op 04-02-2007 18:54 ]
Anoniem: 207337 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:51:
Hoe heb jij dat gedaan met die heatsinks, heb je misschien een pic?

De rechter VRM is nog naakt maar daar zit er nu ook eentje op. Niet bepaald netjes maar wel effectief. Als tweakert had ik dat spul nog liggen, moest wel ff zagen natuurlijk, en ze zijn bevestigd met warmte geleidende dubbelzijdige tape. Ik heb de foto al naar Club3D gemaild en verwacht dat ze me een VRM-heatsink als hier sturen want deze situatie is natuurlijk compleet belachelijk voor een splinternieuw produkt.
Tsja, zo werkt het helaas niet. Als Zalman bij de specs +12V/18A noemt dan is dat het totaal aantal ampere wat de voeding moet kunnen leveren op +12V bij continue belasting. Al hang je er 10 12V kabels aan, dan levert het ding echt geen 180A hoorOp mijn club3d zit een 6 polige power connector waarbij er ook 3 12v draden naartoe gaan. In dat opzicht zou mijn voeding ook 3x 18A leveren.
Het zal een combinatie van beiden zijn. Het piekvermogen van je voeding is volgens de specs +12V/19.5A, in de praktijk ligt dit veel hoger, maar weer niet heeeel veel hoger. Waarschijnlijk wel hoog genoeg om een game op te starten enzo, maar mogelijk niet hoog genoeg om urenlang een mega level vol eyecandy te renderen.Ik begin nu ernstig te denken dat ik dat VRM probleem ook heb.
En dan die VRM's... aangezien je voeding al boven z'n specs staat te presteren krijgen die te maken met wisselende spanningen waardoor ze harder moeten werken. En worden dus nog heter dan ze al werden.(beetje simpel gezegd maar ik heb geen zin hier een verhaal te houden over hoe smerig de output van een overbelaste voeding kan zijn)
Kortom, je te zwakke voeding versterkt het VRM probleem, denk ik.
@Bobnofski
Het valt me wel op dat jullie beiden een Club3D kaart hebben. Zelf heb ik Sapphire met een A8V-X bordje en een X2 3800 die op 2400 loopt. Ik ben benieuwd wat Catalyst zegt over jullie temperatuur van je kaart. Wanneer stressed heb ik een temp van ca 43 graden. Idle 36 graden Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik een artic accellero x2 er heb gezet met de bijgeleverde pads (wat ik normaal zou afraden behalve in dit geval). Die stockkoeling is gewoon brak. Dit systeempje zou trouwens veel warmer moeten worden lijkt me. Ik heb niet overmatig veel coolers in mn kast.
Born to Game
http://cgi.ebay.com/VR-He...70082179956QQcmdZViewItem
[ Voor 3% gewijzigd door Battlechaser op 05-02-2007 09:45 ]
Born to Game
Stressed zit mijn kaart rond de 50 graden. Idle rond een graad of 35. Gemeten met Ati Tray Tool overigens. Vind ik vrij netjes aangezien mijn x1600pro 90 graden stressed aandeed en 50 idle.Battlechaser schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:41:
@PICHT
@Bobnofski
Het valt me wel op dat jullie beiden een Club3D kaart hebben. Zelf heb ik Sapphire met een A8V-X bordje en een X2 3800 die op 2400 loopt. Ik ben benieuwd wat Catalyst zegt over jullie temperatuur van je kaart. Wanneer stressed heb ik een temp van ca 43 graden. Idle 36 graden Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik een artic accellero x2 er heb gezet met de bijgeleverde pads (wat ik normaal zou afraden behalve in dit geval). Die stockkoeling is gewoon brak. Dit systeempje zou trouwens veel warmer moeten worden lijkt me. Ik heb niet overmatig veel coolers in mn kast.
Die is helaas voor de pci-e versie.Battlechaser schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:44:
Eperium heeft eerder al eens een mooie link neergezet ivm VRM-heatspreaders.
http://cgi.ebay.com/VR-He...70082179956QQcmdZViewItem
Ik heb m momenteel werkend op een Asus A8V-X moederbord. Werkt uitstekend. Het enige probleem dat ik heb is dat ik wanneer ik een restart doe mn pc niet meer verder opstart. Maar dat is mss een driverissue.
Ik w8 op een verbeterde versie van Catalyst.
Born to Game
Zo he, wat ik ben ik enorm blij dat ik me X800 xT PE 256 mb AGP heb verkocht en in de plaats een Ati X1950pro 512mb AGP heb gekocht.Vuurvoske schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:25:
[...]
Ik kan eindelijk alle games weer op max detail met FSAA en AA op max spelen (bv battlefield 2142 of test drive unlimited beta)
Ik heb echt een enorme vooruitgang geboekt dus je hebt wel degelijk wat aan een nieuwe videokaart met mijn processor p4 northwoord 2,4 ghz (533mhz bus).
verder gaat het er niet om dat je een videokaart maximaal kunt benutten, het gaat er om dat je zoveel mogelijk performance en visuele vooruitgang boekt in games (in mijn geval) en dat doel heb ik bereikt en hoe...ben echt ENORM tevereden!!
Anoniem: 206478
1 uur stresstest: 50 graden exact, idle 31 graden (open kast, omgevingstemp 20 graden)Battlechaser schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:41:
@PICHT @Bobnofski
Ik ben benieuwd wat Catalyst zegt over jullie temperatuur van je kaart. Wanneer stressed heb ik een temp van ca 43 graden. Idle 36 graden.
Als ik de kast sluit stijgt de temp naar 34 idle en 57 stress. Als je het gezeik rond de VRM's ff vergeet zijn dat behoorlijk mooie cijfers.
Maarre... ik vind Catalyst Control Center een onding, AtiTrayTools werkt veel prettiger. En dan heb je meteen een tool om je temps over langere tijd te monitoren:

[ Voor 3% gewijzigd door Bobnofski op 10-02-2007 00:52 . Reden: screenshot aangepast ]
Ik draai nu op een P4 Prescott 3,4 GHz, 2 GB RAM en een 6600GT...en vooral laatstgenoemde is nogal traag aan het worden. Ik zou dus graag een 1950Pro willen, tot de tijd dat ik een C2D ga halen.
Maar zowel de Club3D versie als de Sapphire hebben problemen las ik?
Wat raden jullie aan?
Ben zelf een sinds een kleine week een bezitter van en Sapphire X1950 Pro 512 MB. Nadat de drivers eenmaal goed geinstalleerd waren totaal geen problemen mee gehad. Kan uren lang spelen, en heb 45 minuten lang de artifect tester van ATI tool gedraaid zonder problemen. Heb de stock cooler, welke toch wel erg stil is, mits de fan niet 100% draait.Exorcist schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:59:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik het uit mn hoofd laten om een 1950Pro (AGP!) te kopen wegens de problemen die ermee zijn?
Ik draai nu op een P4 Prescott 3,4 GHz, 2 GB RAM en een 6600GT...en vooral laatstgenoemde is nogal traag aan het worden. Ik zou dus graag een 1950Pro willen, tot de tijd dat ik een C2D ga halen.
Maar zowel de Club3D versie als de Sapphire hebben problemen las ik?
Wat raden jullie aan?
temps bij ATItool artifect tester stabiliseerde zo rond de 71grC. tijdens games wordt hij zo'm 63 grC. Idle is rond de 44 grC
De kaart draait op een A64 3500+ (s939) met 2x 1gb dual channel C2 geheugen. Heb een 520W PSU met 28A (30A peak) op de 12V rails. Alles draait stock en haal net iets meer dan 9000 3dm05 (zonder AA/AF, wel HQ Mipmap)
Het lijkt erop dat je een beetje geluk moet hebben met de kaart die je aankoopt. Ben zelf ge-upgrade van een 7800GS en het is echt een wereld van verschil! Kan deze kaart zondermeer aan iedereen aanraden, in tegenstelling tot een 7800GS, welke toch regelmatig vastliep en had last van een Cold Bug.
[ Voor 84% gewijzigd door Andros op 06-02-2007 15:33 ]
Ik hoop voor je dat je geen problemen gaat krijgen zoals ik kreeg met mijn club3d x1950. Ding is nu RMA.Exorcist schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:37:
Ga het er morgen maar op wagen, en haal een Club3D x1950Pro. Minder problemen dan de Sapphire, zo te lezen, wel minder geheugen. Kijken of ik het zal merken itt mn 6600GT, maar dat zal wel
Ik hoop het ook niet. Ik neem de gok, neem niet aan dat meer dan 50% RMA gaat namelijk..Anoniem: 207337 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:40:
[...]
Ik hoop voor je dat je geen problemen gaat krijgen zoals ik kreeg met mijn club3d x1950. Ding is nu RMA.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.Exorcist schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:42:
[...]
Ik hoop het ook niet. Ik neem de gok, neem niet aan dat meer dan 50% RMA gaat namelijk..
Dingetje zit erin, draait primaAnoniem: 207337 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:49:
[...]
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
BF2 draait nu op alles max, met mn 6600GT had ik alles op medium (1280x1024).
FSX draait nog steeds bagger, dat spel vreet echt zoveel van je VGA kaart (CPU usage ligt rond de 50/60% daarentegen, dacht dat FSX een CPU intensief spel was?).
America's Army draait ook perfect op alles max. Ben al met al dus tevreden
Heb wel mn 350W Enhance voeding vervangen voor een 460W Enermax met 33A op de 12V.
Anoniem: 30012
het pci bracket probleem?Anoniem: 30012 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:06:
Ik heb vorige week de Sapphire X1950 Pro 512MB aangeschaft. Maar hij past niet in mijn CoolerMaster Stacker (STC-T01), het schroefgat van de DVI connector zit in de weg. Ik heb ongeveer 0.8 cm uit moeten veilen. Pics volgen. Misschien iets voor in de startpost?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Viel het jullie trouwens ook op dat de positie van de x1950 pro AGP is versterkt? De goedkoopste 7600GT AGP is nu al €160,-. Tel daarbij op een extra koeler (de Club3D heeft een Arctic Accelero X2) van ongeveer €20,-, en je zit echt te dicht bij de x1950 pro voor dat enorme gat in performance. Ga je lager zitten, dan heb je de performance van een 7600GS voor €100,-, en daar wordt je ook niet warm van.
Ik wilde eigenlijk niet zoveel uitgeven, maar je moet bijna wel als je een beetje speelbaar op een tft wil gaan gamen!
Edit: ik heb een Cooler Master Centurion, maar geen vijl

[ Voor 5% gewijzigd door breekbrood op 09-02-2007 13:23 ]
Hij stuurt twee 21" schermen aan (1600x1200). Daarnaast heb ik nog een oud Sapphire PCI-kaartje die een derde 1600x1200-monitor aanstuurt. Het geheel draait tot mijn stomme verbazing moeiteloos op een 300 watt voeding. Zelfs Oblivion op 1600x1200 op full detail levert geen problemen op. Nou heb ik niks overgeclockt maar er hangen nog wel twee harddisks en twee CD-drives aan. Blijkbaar kan m'n voeding tegen een stootje
De triple monitor setup ging vrij probleemloos. Ik had eerst de AGP-kaart geïntalleerd (na de oude Nvidia drivers van m'n vorige kaart te hebben verwijderd), en die aangesloten op 2 monitoren en de drivers geïnstalleerd. Geing prima.
Vervolgens de PCI-kaart ernaast (Sapphire ATI Radeon 7000). Het gaf aanvankelijk een conflict met de x1950Pro die niet werkte (uitroeptekens in device manager, code 10), maar nadat ik de x1950Pro-drivers opnieuw had geïnstalleerd draaide het na rebooten gewoon als een zonnetje. Wel wordt de PCI kaart door mijn PC als main videokaart gezien (bij booten van de PC krijg je daar de teksten op te zien) maar in Windows staat het middelste scherm op de x1950Pro als primary display ingesteld en dat werkt dan ook prima.
Wel maakt ie redelijk wat lawaai maar mijn kast is dan ook vrij lawaaiig (oude Aopen HQ08). De voeding die daarin zit maakt zeker zoveel kabaal als de x1950Pro. Volgende week krijg ik een P180 binnen - met meteen wel betere voeding overigens, just in case - ik ben benieuwd hoe erg ik 'm dan nog hoor.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Wat was bij jouw kaart het probleem?Anoniem: 207337 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:40:
Ik hoop voor je dat je geen problemen gaat krijgen zoals ik kreeg met mijn club3d x1950. Ding is nu RMA.
Mijn club3d x1950 pro is RMA omdat de koeler dood was, terug in de winkel (Salland) bleek de kaart dus ook defect. Overigens wacht ik er nu al 3 weken op

[ Voor 13% gewijzigd door AntonTH4Dutch op 11-02-2007 12:54 ]
Bijv bij m'n X800XT had ik de mogelijkheid over 2 schermen, bij "extend" kon ik natuurlijk alles wel naar rechts schuiven, maar een fullscreen video (of gewoon heen & weer schuiven van Windows media player met een Divx) veroorzaakte 100% usage op het 2de scherm.... Ben er wel benieuwd naar
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Anoniem: 126513
@Anders, heb je in de bios van je mobo primary gfx slot op AGP staan, na een bios reset of laden van defaults staat het vaak weer op PCI.
Heb je catalyst control center? Probeer anders Control panel. Wel even CP pakken en niet CCCXiled schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:46:
Heb nu de X1950 pro 512 mb. Moet zeggen ben wel tevreden over de kaart, scoor nu 10k in 3d mark 05 wat vroeger 3,2 k was. Ook kan ik nu CSS spelen op full settings. Echter zijn die drivers van ATI echt zwaar klote als je ze vergelijkt met die nvidia!
Nu ga ik men kaart verder verkopen aangezien ik te laat was met omruilen... moest binne de 5 werkdagen ik zat aan 10 ..., Iemand die hem wilt kopen? Powercolor X1950 Pro AGP 256mb Artic Accelero X2 cooler 190 Euro nooit kunnen gebruiken, dus eigenlijk gloednieuw
[ Voor 10% gewijzigd door Skoop op 10-02-2007 22:33 ]
Wellicht dat het bij de volgende driver van ATI bij zit. De meeste klachten m.b.t. de kaart komen door de VRM's die te heet worden en dan automatisch zorgen voor en reboot. Heb je dit al uitgesloten?
dus het kan zijn dat als ik de HIS koop dat ie niet eens werkt in mijn systeem? (asrock conroe 865pe met 1.50 bios)Skoop schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:31:
Dat het beeld zwart word en dan uw pc gaat rebooten ligt 100% bij ATI, omdat niet alle kaarten compatible zijn gemaakt met alle moederborden, ik heb dat probleem dus, ik heb een A8V-Deluxe en daar heb ik die problemen, daarna kaart getest op 2 verschillende systemen en kaartje blijft bollen, 1tje ervan was asus en de andere ECS, dus aan het merk ligt het ook niet. ATI heeft de kaarten slecht compatible gemaakt met de moederborden, aangezien de moederborden er het eerst waren.
Nu ga ik men kaart verder verkopen aangezien ik te laat was met omruilen... moest binne de 5 werkdagen ik zat aan 10 ..., Iemand die hem wilt kopen? Powercolor X1950 Pro AGP 256mb Artic Accelero X2 cooler 190 Euro nooit kunnen gebruiken, dus eigenlijk gloednieuw
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 207551
Als ik waarschijnlijk/eventueel de Club3D X1950PRO, 256 MB, GDDR3, AGP 8X ga kopen,
en hij geeft bij mij ook van die problemen.
Hoe moet je dan precies zo'n Zalman VF900-Cu koeler bevestigen?
Of liever gezegd, hoe haal je de koeler van Club3D eraf?
Dat is toch de bedoeling?
Want als je hier kijkt, en dan de Installation Movie kijkt, zie je daar niet de koeler van Club3D of welke andere leveraar dan ook.
Kan je die gewoon los schroeven, zonder dat de garantie vervalt?
M.v.g.
Cheetah.
Ik heb dat probleem ook zo'n beetje! Als ik de eerste keer mijn pc opstart dan blijft ie na het laden van het XP start up screen zwart en krijg ik op me scherm no signal te zien. Pas na een reset doet ie het! Maar dan nog blijft mijn scherm nog steeds 20 seconden zwart voordat ie eindelijk het inlogscherm weer geeft.Skoop schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:31:
Dat het beeld zwart word en dan uw pc gaat rebooten ligt 100% bij ATI, omdat niet alle kaarten compatible zijn gemaakt met alle moederborden, ik heb dat probleem dus, ik heb een A8V-Deluxe en daar heb ik die problemen, daarna kaart getest op 2 verschillende systemen en kaartje blijft bollen, 1tje ervan was asus en de andere ECS, dus aan het merk ligt het ook niet. ATI heeft de kaarten slecht compatible gemaakt met de moederborden, aangezien de moederborden er het eerst waren.
Trouwens mij kaart word 50 graden @ load @ 100 % fan speed met verwarming in mijn kamer aan. Die fan is trouwens wel erg luid bij 100 % maar als ik zo verhalen hoor over Artic Accelero X2 dan kan ik maar beter niet overstappen omdat de VRM's dan niet gekoeld worden

[ Voor 8% gewijzigd door Xiled op 11-02-2007 11:42 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
bartgrefte schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:10:
[...]
dus het kan zijn dat als ik de HIS koop dat ie niet eens werkt in mijn systeem? (asrock conroe 865pe met 1.50 bios)
Anoniem: 156281
De club3d versie heeft een accelero X2 als koeler, denk dat die zalman weinig meerwaarde biedt boven deze koeler. 't Probleem ligt 'm grotendeels bij de voltageregelaars die niet worden gekoeld en dus superheet kunnen lopen. Is wel op te lossen mbv fannetje oid.Anoniem: 207551 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:17:
Heey allemaal!
Als ik waarschijnlijk/eventueel de Club3D X1950PRO, 256 MB, GDDR3, AGP 8X ga kopen,
en hij geeft bij mij ook van die problemen.
Hoe moet je dan precies zo'n Zalman VF900-Cu koeler bevestigen?
Of liever gezegd, hoe haal je de koeler van Club3D eraf?
Dat is toch de bedoeling?
Want als je hier kijkt, en dan de Installation Movie kijkt, zie je daar niet de koeler van Club3D of welke andere leveraar dan ook.
Kan je die gewoon los schroeven, zonder dat de garantie vervalt?
Dit topic is gesloten.
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet !
- Leverbaarheidsgezever