Het grote x1950Pro AGP topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.311 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 58485

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bf0b8f837b81972f6d5c3599a5d330f6/full.jpg

Het grote x1950Pro AGP topic!

Sinds een tijdje terug was er aangekondigd door Powercolor, en nog een ander, dat ze de 1950Pro gingen uitbrengen voor AGP. Dit is, natuurlijk goed nieuws voor gebruikers met nog een AGP moederbord. Mensen die van een 9800, X800, FX of 6x00 Series afkomen, kunnen deze kaart zeer goed gebruiken zonder er een nieuwe plank voor te hoeven aanschaffen! :)

Wat zijn de specs van deze kaart dan :?

* ATI RADEON™ X1950PRO Visual Processing Unit at 575MHz
* Single Slot Solution (Dit verschilt natuurlijk per kaart / vendor ! )
* Dual Link DVI x2
* 256MB GDDR3 Memory @ 1.38 GHz/ 1380 MHz
* 256-bit memory interface
* 512-bit ring bus controller
* Shader model 3.0
* AGP 8x
* 90 NanoMeter GPU
* Ultra threaded core 3D architecture
* Avivo™ display enhancement technology
* DUAL DVI-I
* Component HDTV YPbPr Output
* S-Video and Composite Video TV-Out 1

Dit zijn de specs van Visiontek, even klakkeloos van hun site geript :>

Powercolor levert er een dubbelslots koeler bij ( de arctic Cooling Accelero X2) , die overigens hieronder afgebeeld staat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1161845103.jpg

Wat voor voeding wordt er aangeraden met de x1950Pro AGP :?

450 Watt power supply or greater recommended. Met andere woorden als je een echte PSU van 450watts in je kast hebt draaien (geen sweex of qtec) dan kan je er zo opweg mee :) Ik vermoed dat er gewoon gebruik gemaakt gaat worden van de trouwe oude Molex stekker. Vermoedelijk zelfs 2, aangezien molex'jes maximaal 12A per draad mogen gebruiken.

Wat is de prijs van deze kaart :?
De prijs wordt tussen de 200€ en 250€ geschat. Elk model is weer anders natuurlijk en hetzelfde geld voor de webshops.

hier, Alternate en Salland automatisering zijn ze te bestellen op basis van Pre-order.

Crossfire mogelijk?
Nee. Er zijn geen planken die 2xAGP sloten houden, en vermoedelijk zal het er ook nooit komen.

Waar moet mijn systeem minimaal aan voldoen :?
Er wordt vaak geroepen dat CPU's / het AGP slot zelf de bottleneck zijn. Het hangt ook een beetje af of je intensieve CPU games speelt of niet.
Als ik kijk op de website van visiontek wat hun aanraden:

# Intel® Pentium® 4/Celeron™, AMD®
Duron/Athlon®/Athlon XP®, Athlon 64,
compatible with AGP 8x (0.8v) bus configuration
# 256MB+ system memory (1GB for Windows Vista®)
# Windows 2000, XP, XP Media Center Edition®, Windows Vista®

Ga er maar vanuit dan minimaal 2.2Ghz geen slechte zaak is net zoals 1GB geheugen :) De kaart komt natuurlijk het best tot z'n recht in een AGPx8 Slot.

Kaarten

Ook HIS heeft een stel kaarten uitgebracht, de 256MB en 512MB AGP Versie. Deze bevat natuurlijk ook weer een betere cooler, als dat Ati met Stock levert.
Afbeeldingslocatie: http://www.hisdigital.com/newimages/products/X1950PRO_IceQ3_Card_A_250.jpg

Met een gemiddelde prijs van 250+/- euro krijg je er ook wat andere dingen zoals Full games bij.

Reviews:
Review van Hartware.de (duits) van de X1950Pro AGP
En als laatst:

Dat het topic zelf niet vervuild gaat raken over posts wanneer die wel leverbaar is, simpele vragen die je ook via de Faq / Search / Google had kunnen opzoeken, en liever geen 3dMark scores, wel ben ik benieuwd naar hoe de kaart het doet overigens :)

Let op mensen : De gemiddelde datum dat de kaart(en) gereleased zullen worden is toch tegen begin jan.! Webshops die zeggen het al op voorraad te hebben is dus in het meeste geval niet zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 17-01-2007 11:55 ]

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
Prima startpost! Ik zal eens aftrappen :P

De x1950pro agp wordt gevoed met een 6-polige stekker, kijk maar op de afbeeldingen. Aan het uiteinde van de kaart zit in het midden de aansluiting.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-04 11:55
Hoe groot zal het verschil zijn van deze AGP kaart en de PCIe kaart? Ik zelf heb nog een AGP moederbordje :P maar ik denk dat ik wacht tot de volgende dx10 kaartje en alles upgrade lijkt me wel het slimst. Anders is deze kaart wel fijn als je alles uit je systeem wilt halen

zit agp nu eigenlijk tot zijn top prestatie of nog niet ?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Ik denk dat de PCI E soms wat sneller zal zijn. Want je begint toch te zien dat die kaarten veel bandbrete nodig hebben. En je kunt geen crossfire met AGP.

Maar het is zeker een mooie upgrade. En dan kun je even DX 10 afwachten. Want nu krijgen we de eerste generatie DX 10. En als je niet elk half jaar een kaart wil kopen kun je beter wachten tot de 2e generatie. Aangezien je dan kunt zeggen hoe de kaarten in DX 10 games presteren en dat is nu onduidelijk. Soms valt de prestatie van de eerste generatie in de nieuwste games dan wel eens tegen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Zie ook

PowerColor X1950 PRO 256MB AGP, heeft het nut?

Hier staat ook het een en ander over x1950 Pro voor AGP.

• Dynamix
Denk dat we toch langer moeten gaan wachten op deze graka:

Op de Zweedse Komplett site was de verwachte datum 24-11-06, maar nu >>

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327837

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 21:59
Zeer mooie prijzen voor een zeer mooi plankje. *zet alvast wat geld opzij*.

• Galvatron
Tja, nog een maand wachten terwijl Vista voor de deur staat. Ik was eerst enthousiast, maar begin nu toch te denken om mijn systeem te verkopen en over te gaan op PCI-E,

Volgens jaar pas :O

Topicstarter
Killertjuh schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:42:
Hoe groot zal het verschil zijn van deze AGP kaart en de PCIe kaart? Ik zelf heb nog een AGP moederbordje :P maar ik denk dat ik wacht tot de volgende dx10 kaartje en alles upgrade lijkt me wel het slimst. Anders is deze kaart wel fijn als je alles uit je systeem wilt halen

zit agp nu eigenlijk tot zijn top prestatie of nog niet ?
Dit is iets wat al vaker gediscusseerd wordt op GoT. Natuurlijk is het wachten op een DX10 kaart leuk, maar ik wil niet langer op m'n X800XT games op medium spelen. Ik verwacht ook eigenlijk dat met de komst van Vista er een hele hoop kinderziektes uit gewerkt moeten worden. Kijk maar naar XP toendertijd toen het nog zonder SP 1 was, met het blasterworm en andere zooi aantastbaar was :) Ik Wacht daarom ook netjes op een SP1 release van Vista minimaal.

Ik heb de beta van Vista gedraaid, en het is allemaal leuk maar er moet nog flink wat gesleuteld worden aan het hele OS wat mij betreft :) De driver-support voor de beta is op het moment knudde, veel games die onder de maat preseteren.

Ik ga deze kaart zelf aanschaffen, ook al weet ik dat ik dan geen dx10 games zal kunnen spelen, Het gaat er mij om dat ik de games van nu wel gewoon probleemloos zal draaien.

Tot die tijd wacht ik gewoon lekker af op een lekker uitgewerkte Vista met minimaal Sp1 & Drivers :) En daarna kijk ik wel voor iets anders ;)

En over de lengthe van de kaart: Ik heb geen idee hoe lang die is. Ik hoop niet te lang, anders mag ik de schijven in m'n kast gaan verplaatsen. En die 6x Stekker, is dat iets wat tegenwoordig op een nieuwe voeding zit? Ik moet zeker oppassen btw met het proberen van een 1950Pro omdat ik een Q-tec heb :P Ik ga het wel proberen, want een 650watts peak voeding ligt ongeveer op de 450watts power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196200

Hmm, 't product staat nu ook bij Nederlandse shops in de Pricewatch (van Club3D). Uiteraard allemaal niet in voorraad, maar 't is toch een stapje vooruit.... :P

Ik hoop overigens zsm een mail van PowerColor terug te krijgen over wat vraagjes die ik gesteld heb, zal 't in dit topic zetten als ik bericht krijg.

Over de lengte van de kaart: reken d'r maar op dat je 'n pci-slot ervoor vrij moet maken, vooral als je de PowerColor wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Een extra slot openhouden is zelfs met single slot solution aan te raden. Kwestie dat de warmte ruimte heeft om weggevoerd te worden door de fans. De powercolor met axellero gaat wel lekker bruut zijn. Hopelijk klokt dat beestje goed over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15

Vuurvoske

Nunquam cede!

welke processor is snel genoeg om dez videokaart volledig tot zijn recht te laten komen? Imho beetje zinloos om zo'n kaart @ agp te laten draaien :/

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89441

Weet iemand wat de afmetingen van deze kaart zijn?
Ik heb namelijk een G5 Shuttle kast, en vraag mij af of die erin past, aangezien de spec van mijn pc nog dik in orde zijn (AMD3500+, 1 GIG RAM) maar mijn videokaart wat laat afweten. Ik heb gezocht op google maar (nog) niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Je kan een beetje schatten door de afstand tussen de rechtse rand en het eind van de AGP connector te vergelijken met je huidige kaart. Misschien de foto's checken van sommige PCIe reviews? Ik denk dat de kaarten wel even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vuurvoske schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:21:
welke processor is snel genoeg om dez videokaart volledig tot zijn recht te laten komen? Imho beetje zinloos om zo'n kaart @ agp te laten draaien :/
Er zijn genoeg CPU's te vinden voor S754 & 939 die aardig in de buurt komen ja. Lig jij wakker van 3 FPS meer?
Anoniem: 89441 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:33:
Weet iemand wat de afmetingen van deze kaart zijn?
Ik heb namelijk een G5 Shuttle kast, en vraag mij af of die erin past, aangezien de spec van mijn pc nog dik in orde zijn (AMD3500+, 1 GIG RAM) maar mijn videokaart wat laat afweten. Ik heb gezocht op google maar (nog) niets kunnen vinden.
We zullen allen toch even moeten wachten totdat er echt een kaart verschijnt en die gereviewed wordt oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Vandaag reactie gehad van Salland:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit product is inderdaad nog niet op voorraad.
Het heeft een verwachte levertijd van 1 tot 5 werkdagen.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pieter Rozema
Sales Department

Salland Automatisering

Ik ben benieuwd of ze die datum waar kunnen maken. Andere webshops hanteren toch langere levertermijnen. Ik hoop in ieder geval dat het dit jaar nog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189540

HEB HEM NET BESTELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Surineeslander schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:52:
Vandaag reactie gehad van Salland:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit product is inderdaad nog niet op voorraad.
Het heeft een verwachte levertijd van 1 tot 5 werkdagen.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pieter Rozema
Sales Department

Salland Automatisering

Ik ben benieuwd of ze die datum waar kunnen maken. Andere webshops hanteren toch langere levertermijnen. Ik hoop in ieder geval dat het dit jaar nog wordt.
Dit is echt zo'n standaard reply mailtje....

Ik wacht tot de eerste reviews en dan beslis ik of mn XP3000+ nog een upgrade krijgt... :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189540

ik heb hem bij hun besteld als er staat 1 tot 5 werkdagen mag je dat wel verwachten lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189540 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:02:
ik heb hem bij hun besteld als er staat 1 tot 5 werkdagen mag je dat wel verwachten lijkt me
Euhm, dat zou ik dus NIET verwachten.''t Is echt zo'n auto-bericht, dat zie je zo...

Verder lijkt 't me inderdaad slim eerst even de kat uit de boom te kijken, dat zal ik ook doen voordat ik 'm ga kopen. Voorlopig red ik me nog wel eventjes met m'n 9800Pro....kuch niet dus :P

Overigens nog steeds geen enkel bericht van PowerColor. Misschien kunnen die taiwanezen geen engels en hebben ze een week nodig alles te vertalen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het jammere is dat ik geen X2 Cpu kan vinden voor de s754, volgens mij bestaan die ook helemaal niet. Dan wordt de upgrade naar een snellere proc duurder aangezien ik toch echt op een S939 socket moet gaan richten wil ik op X2. Er was wel een plank genoemd de asrock combo-z waar je 2 sockets op had, 754 & 939, alleen helaas komt die plank er wel slecht uit met benchmarks. Even for the record deze heeft AGP :)

Maar ik kan 'm best aanschaffen de kaart, en even aankijken hoe het gaat draaien. De snelste CPU voor de 754 is de 3400+ geklokt op 2.4GHz maar dat is m'n eigen CPU oc'ed nu ook al :P

@ realvideo.

Hoop voor je dat je 'm echt binnen 5 dagen binnenhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Snelste s754 cpu is de 3700: 2.4 ghz met 1 mb cache

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49872

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:10:
Het jammere is dat ik geen X2 Cpu kan vinden voor de s754, volgens mij bestaan die ook helemaal niet. Dan wordt de upgrade naar een snellere proc duurder aangezien ik toch echt op een S939 socket moet gaan richten wil ik op X2. Er was wel een plank genoemd de asrock combo-z waar je 2 sockets op had, 754 & 939, alleen helaas komt die plank er wel slecht uit met benchmarks. Even for the record deze heeft AGP :)

Maar ik kan 'm best aanschaffen de kaart, en even aankijken hoe het gaat draaien. De snelste CPU voor de 754 is de 3400+ geklokt op 2.4GHz maar dat is m'n eigen CPU oc'ed nu ook al :P
Als je toch naar s939 gaat, kun je beter meteen voor PCI-E gaan. Die kaarten zijn over het algemeen net iets sneller en goedkoper hun de AGP-broertjes. En een PCI-E kaart kun je nog eens overzetten in een nieuwe pc, voor AGP zijn dit echt de laatste stuiptrekkingen.

@rodemannetje
Helaas is die cpu alleen nergens meer te krijgen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49872 op 29-11-2006 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Ben enorm benieuwd wanneer je de kaart krijgt. Ik had ook zo mijn twijfels over de levertermijn, dus heb ik me nog niet aan de bestelling gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik heb hem ook net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Dingen als "Ik heb hem ook besteld" zijn nutteloos en wil ik dan ook niet meer zien vanaf heden.
Lism: zou je misschien wat gedragsregels op willen stellen? Een strak begin levert namelijk vaak een strakke draad op. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 18:05
cybersteef schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:35:
[modbreak]Dingen als "Ik heb hem ook besteld" zijn nutteloos en wil ik dan ook niet meer zien vanaf heden.
[/modbreak]
lijkt me juist wel zinvol om hier te vermelden wat de status van de bestelling is, op deze manier weet je vanaf wanneer de AGP kaarten geleverd kunnen worden....

en als je het daar niet mee eens bent zal ik me er uiteraard aan houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nordcore schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:44:
[...]

lijkt me juist wel zinvol om hier te vermelden wat de status van de bestelling is, op deze manier weet je vanaf wanneer de AGP kaarten geleverd kunnen worden....

en als je het daar niet mee eens bent zal ik me er uiteraard aan houden....
Dan kan dat wel gezegd worden zoals "Hijs leverbaar bij bedrijf x" ;)

Maar Cybersteef heeft gelijk. Men zit niet te wachten op een topic vol met Ik heb hem besteld / niet leverbaar / wacht al x dagen etc.. het vervuild het topic alleen maar.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 11:11
jemig man wat zijn eht bij salland toch een stelletje prutsers de laatste tijd.
ik heb em een week geleden al besteld en vond het een beetje apart,
bij orderstatus staat de levertijd ''onbekend'' en als je dan op eht product klikt zie je een blauw vakje staan en daar staat bij ''levertijd: 1 tot 5 dagen''.
en dan staat in de beschrijving:
''kaart waarschijnlijk Januari 2007 beschikbaar''

Dus uiteindelijk 3 verschillende levertijden: Januari 2007, onbekend en 1 tot 5 werkdagen.

dus ik ''weer'' een mailtje sturen naar Salland met de vraag waarom er tegen mij gezegd word dat de levertijd onbekend is en waarom er tegen ''Surineeslander'' gezegd word 1 tot 5 dagen.
krijg ik ''weer'' zo''n stomme standaard mail terug.

ik citeer:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail met het verzoek uit te zoeken wat de verwachte levertijd is, moeten wij u helaas mededelen dat het door u bestelde product momenteel een onbekende levertijd heeft. Zodra wij van onze leverancier een verwachte levertijd door krijgen, ontvangt u automatisch bericht van ons via de e-mail.

U kunt uiteraard ook een alternatief product in bestelling laten plaatsen. Indien u assistentie wenst bij het selecteren van een alternatief product, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze technische dienst: td@sallandautomatisering.nl.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Pieter Rozema
Sales Department

Salland Automatisering

dus ik maar ''weer'' een mailtje teruggestuurd waarom het in vredesnaam zolang moet duren en dat ik van dit soort mails als bovenstaande mij helemaal geen informatie verschaffen.
(en ik heb al 3 keer zo'n zelfde mail gehad dus ik wordt er en schijtziek van en geen bal wijzer van:P)

en tot nu toe heb ik geen eens een reply gekregen op mijn laatste mailtje.
slechte service en vind het nog erger dat je neit eens via een persoonlijke mail tewoord wordt gestaan maar door zo'n klinklare onzin mail die effe uit een mailrobot rolt.
we wachten af en zodra ik weer iets hoor over de levertijd horen jullie dat hier meteen!

Groetjes,

Martijn

• Galvatron
Heb precies hetzelfde, besteld i.v.m. 1 tot 5 dagen (enhousiast) kijk ik bij levertijd in order levertijd onbekend (balen) :(

Heb wel in opmerking veld gezet dat de order moet komen te vervallen als de kaart niet voor 8 december geleverd kan worden.

Logistiek is ook een vak apart :)

• MartijnAbel
ja slaat gewoon totaal nergens op
ze moeten het maar weten maar heb niet veel vertrouwen dat de kaart dit jaar nog gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet ook rekening houden met de 'uitgever' (weet niet precies hoe je dat bij 'n vidcard noemt). Gecube is volgens mij slomer met 't product, en Powercolor al helemaal (nog nx van gehoord uberhaupt). Club3D is al weer meer over bekent: check website enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
er staat op de website dat ie nog steed Coming Soon is, maar daar staat de 7600GT van Club3D ook bij terwijl die allang uit is en verder staat er geen datum bij en is er verders niks bekend.
hij staat nu ook bij salland weer als langer als 10 werkdagen en nog steeds waarschijnlijk Januari 2007 dus dat is eigenlijk wel zwaar bagger.

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnAbel op 02-12-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was toch al geroepen dat de betreffende shop 'm nooit op voorraad kan hebben? Dat is eigenlijk klanten werven voor het pre-order process, natuurlijk wil je als eerste de kaart hebben maar leveren binnen 1 tot 5 dagen gaat nooit lukken aangezien de kaart nergens verkrijgbaar is!

Ik wil eerst reviews zien van die kaart... Ik overweeg namelijk toch om over te stappen naar AM2 of 939, aangezien daar wel Dualchannel support op zit en voor 50 euro minder dezelfde kaart verkrijgbaar is voor PCI-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ja dat was geroepen idnerdaad maar daarna wordt wel vrolijk de verwachte levertijd op de website aangepast van meer dan 2 weken naar 1 tot 5 dagen dus dan meot dat ook neit gebeuren.
hij zit kwa prestaties tussen een 7900GS en 7900GT in(dichterbij de 7900GS in ieder geval :p )
maar is dus voor zijn prijs een supernet kaartje.
als ik em heb ga ik gelijk benchen en dat zullen jullie ook wel zien verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij is de PCIe versie een stuk beter leverbaar.... tis wel een leuke upgrade maar misschien beter te steken in een redelijk bordje met een X2 of Athlon 64 proc :)

(Ik krijg de PCIe versie ws dinsdag of woensdag binnen)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Een nieuwe telg:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/7451/club3dx1950proagpyl7.th.jpg
Club 3D X1950PRO 256MB agp
http://www.club-3d.nl/pro...?ordercode=CGA-P1956&l=en

En dit mag in deze topic niet ontbreken:
AGP Reborn - SAPPHIRE ATI RADEON™ X1950 PRO

Nov 30th, 2006-Bringing best ever performance levels to systems using the industry standard AGP bus for desktop graphics, leading supplier SAPPHIRE Technology has just introduced another addition to its acclaimed ATI RADEON™X1950 series. The SAPPHIRE ATI RADEON™ X1950 PRO AGP is scheduled to ship from retailers worldwide in the second week of December.
...read full press release
http://www.sapphiretech.com/us/media/pressview.php?pid=71

[ Voor 92% gewijzigd door Joepi op 03-12-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
second week of december.

geloof er geen bal van.niemand heeft de officiele releasedatum die gesteld werd door de fabrikant zelf kunnen halen.
is wel jammer dat de AGP uitvoering van de Club3D maar een 1 slot koeler krijgt, want die koelt midner als die cooler van de PCI-e versie en nu is ie natuurlijk ook weer midner over te clocken!
en hij krijgt maar 1 x DVI IPV 2 x DVI als bij de Powercolor uitvoering

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 04-12-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben jij Clud3d fan? Dan wacht even tot een volgend model oid.. dit zal vastwel een reference design zijn ofzo, als je voor oc'ing gaat dan moet je zowiezo niet met Stockcooling gaan zitten rommelen, dan koop je iets in de trend van zalman of een goede WC-setup.

Sapphire gaat zich er ook op richten, en ik denk dat we een leuk scala aan x1950pro's kunnen verwachten straks :) ((lees: Januari, want dat is waar mijn gevoel naar uit dat ze verkrijgbaar zijn :P ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nee ik ben geen Club3D fan maar dat is de kaart die ik betseld heb dus ja logisch dat ik daar dan over praat he ;)
en idd ik verwachtd at ze in januari normaal op de markt zijn.
en je kunt met std. cooling best overclockne hoor maar het spul heeft de neigin omd an net ietsjes te warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou nooit met Stock uberhaubt gaan zitten oc'en. Het koellichaam van die Videokaarten hebben tegenwoordig heel weinig "body" meer, mocht je fan falen om 1 of andere reden dan duurt het 3 seconden eerdat je kaart op ruim 100 graden zit en met grote pech overlijdt. Ik heb liever een grote "body" op m'n kaart als heatsink met een kleine fan, dan zulke oplossingen. Ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, zojuist bericht ontvangen van Club3D, over de x1950 AGP zeggen zij 't volgende:
Deze zal naar verwachting midden januari 2007 beschikbaar zijn.

Vriendelijke groeten,

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 14:36
jammer dat het nog ruim een maand duurt, lijkt me wel een leuke upgrade voor p42.8. vind het zonde om een heel nieuwe systeem te kopen op dit moment maar een nieuwe vid kan geen kwaad. (1600xt gebruiker )

aardige score zegt mij ieg niks zo:
http://www.hardforum.com/...1&t=1112547&page=16&pp=20

Visiontek X1950 Pro 256MB AGP
Just got around to doing some benchmarking myself after troubleshooting 2 of my sons games which were crashing to the desktop. Not the X1950 Pros fault though. Just poorly coded games (Star Wars Lego I & II) that both do some kind of GPU detetction and write to a Binary File when installed and uses whatever card that was installed at the time for it's initial configuration settings. Found the fix at Eidos forum.

Anyway......
Here are a couple of benches I ran, numbers seem a little low to me but a definite improvement over my old X850XT. I have also noticed that the IQ in general is definitely better. My 8 year old kid could even see the difference. Game load times have also improved and so far it's run every game I've thrown at it except for the kids game mentioned above. Overall, more than satisfied with the purchase. And sold my old X850XT on EBay for $202.00 so it only costed me out of pocket $100.00 with coupon. Oh, and a word of advice, when you get to installing this baby, don't drop it on your foot because you'll probably break several toes. Sucker weighs a ton.

3DMark05: 8842 (defaults)
3DMark06: 4034 (defaults)
3700+ CPU with just a 10% overclock

[ Voor 77% gewijzigd door disinfector op 04-12-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ach ja misschien komende 1950pro's AGPs van andere merken wel eerder in de winkels..
Ik wacht zelf ook op deze kaart... voor mn P4 3.2ghz.Heb nog geen zin om mobo eruit te slopen etc...voor een PCI-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Met stock OC'en kan best hoor.er zitten bij de meeste kaarten zelfs standaard al overclock proggie's bij(for example Gigabyte en ASUS)
ook al overleid ie bij mij binnen 3 maand ik ga em OC'en.
en nu weten we eindelijk zeker dat die van Club3D half januari in de winkels ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MartijnAbel schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:11:
en nu weten we eindelijk zeker dat die van Club3D half januari in de winkels ligt!
Nou ja, 't kan ook altijd nog later worden he... ;) Ik hoop 't niet, want 't komt wel goed uit dat deze kaart ongeveer 't zelfde tijdstip uitkomt als 'n spel waar ik al bijna 'n jaar op zit te wachten: Armed Assault (www.armedassault.com) !!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 196200 op 05-12-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
zo die game ziet er dope uit!

Ontopic:

hopen dat het idd bij begin/half januari blijft en neit nog langer duurt.

Dit topic is redelijk dood....

Heeft iemand nog nieuws te melden ... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ja het topic is idd een beetje dood, maar dat komt omdat vrijwel zeker is wanneer de kaart uitkomt(begin/half januari) en eerder niet van wat voor merk dan ook, dus dan kunnen we ook pas gaan testen en benchmarken om te kijken wat je uit die kaart kunt halen.
dus nog effe 2 tot 3 weekjes wachten end an zal dit topic overspoeld worden door benchmarks en scores van de overige Fora leden die een X1950PRO AGP besteld hebben ;)

ik heb laatst wel Salland gebeld en ze erop gewezen dat dit misleiding is van die verschillende levertermijnen en dat is is gelijk doorgveoerd bij de vergaderingen en ik kreeg volledig gelijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat de betreffende kaarten met januari leverbaar gaan zijn, anders stap ik snel over naar PCI-e :P

Verders had diamond een x1950Pro met 512MB op de planning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:17:
Ik hoop dat de betreffende kaarten met januari leverbaar gaan zijn, anders stap ik snel over naar PCI-e :P
Mocht ik het geld hebben tegen die tijd, dan zou ik graag zo'n snelle AGP kaart willen hebben met HD ondersteuning.

Ik zou kunnen wachten tot de kaarten uitkomen met DirectX10 ondersteuning en dan een compleet nieuw systeem gaan samenstellen, maar dat is weer duurder. Liever eerst goede HD ondersteuning, later misschien een tweede systeem samenstellen met een DirectX10 kaart. :)

Opzich heeft mijn systeem nog veel upgrade mogelijkheden voor de toekomst, dus ik houdt het toch maar bij een nieuwe grafische kaart. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is idd een discussie apart over DX10, maar je zal ook een licentie moeten aanschaffen om gebruik te maken van Vista, en die is ook niet echt goedkoop.

Als ik reviews lees dan zie ik nog niet echt dat ik DX10 ga nodig hebben oid :P Ik speel toch alleen DX9 games zoals CSS, Unreal, NFS series en zo nu en dan iets anders. Er zal vast wel een titel uitkomen die ik graag ga spelen, maar dan blijf ik alsnog bij DX9. En een x1950Pro zal echt geen laatste games op medium bijv kunnen spelen.. Als ik vanuit ga van de PCI-e versie dan competeert deze chip ongeveer met de grotere jongens, op een paar FPS na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het goed is komt er wat meer aanhang deze kant op omdat het veel gezelliger is om samen 1 draadje te delen dan 2. De dames uit PowerColor X1950 PRO 256MB AGP, heeft het nut? komen hier namelijk mee kletsen.
Mochten er nog specifieke requests zijn over het verplaatsen van bepaalde posts dan DM me maar en kijk ik even wat ik kan doen. Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

hij is weer opgeschoven kwa leverdatum
hij staat nu op :

code:
1
03-01-07

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank CyberSteef.... Vond het een beetje krom dat idd 2 dezelfde onderwerpen losliepen...

Als iemand updates in de TS wilt zien, roept u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
Ik heb de kaart deze zaterdag in bestelling gedaan bij euromaxi, en na een belletje vandaag vertelde ze mij dat de kaart binnen een week leverbaar zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk klopt ik denk eigenlijk van niet maar ik zou morgen een bevestiging per mail ontvangen. In elk geval moet dus begin januari wel haalbaar zijn maar voor de kerst vakantie is ook niet verkeerd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ben me aan het afvragen of het gaat werken met m'n Antec True Power 380W met 2 12V lijnen. Kom ongeveer op 26V uit 1V te weinig. Met PSU converter valt mij op dat ik met een X1950XT max. 304W ga trekken, dus denk dat ik het wel ga halen. Komt waarschijnlijk omdat ik weinig extra componenten heb 1 HDD, 1 DVDspeler en 1 Soundkaart. Ga voor de Sapphire X1950Pro met 512MB, leek mij wel handiger i.v.m. textures etc;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16326

Ik vroeg me af of het voor mij nuttig is een dergelijke kaart aan te schaffen. Heb momenteel een PIV 2800 @ 3300 met een gig geheugen en een ati radeon 9700 pro. Die videokaart is volgens mij niet helemaal meer in orde, dus ik ben op zoek naar iets anders. Dit systeem voldoet voor mij nog prima, ik zou het alleen wel leuk vinden als ik bijvoorbeeld NFS Carbon op een normale resolutie kan spelen. Ik vind de 1950 pro wel vrij duur dus ik vroeg me af of er ook nog alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 7600GT series (AGP) en X850 of X800 Series. Ik heb zelf de X800XT die NFS bestwel goed trekt nog... en dan ruim 60FPS op 1280x1024 ... niet alles vol / high nee.. maar het draait :*)

Je kan je huidige 9700Pro vergelijken met een PCI-E x1950Pro... is natuurlijk geen echte vergelijking omdat we niet weten hoe de PCI-E versie Tov de AGP versie zal gaan doen, maar ik denk dat je stukken vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
Anoniem: 16326 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:40:
Ik vroeg me af of het voor mij nuttig is een dergelijke kaart aan te schaffen. Heb momenteel een PIV 2800 @ 3300 met een gig geheugen en een ati radeon 9700 pro. Die videokaart is volgens mij niet helemaal meer in orde, dus ik ben op zoek naar iets anders. Dit systeem voldoet voor mij nog prima, ik zou het alleen wel leuk vinden als ik bijvoorbeeld NFS Carbon op een normale resolutie kan spelen. Ik vind de 1950 pro wel vrij duur dus ik vroeg me af of er ook nog alternatieven zijn?
Ik heb precies dezelfde pc + ook @3.3 als jij nu hebt en heb de x1950pro in bestelling staan.
In tegenstelling tot het telefoontje van gister kreeg ik in de mail het volgende antwoord van euromaxi: "Op dit moment hebben nog geen exacte leverdatum doorgehad van dit product. Zodra we deze doorkrijgen laten we dit gelijk weten aan u. "

zodra hij binnen is komen er natuurlijk wat benches online. Je kan nu ook even op dit forum kijken http://www.hardforum.com/...p?t=1112547&page=19&pp=20 in andere landen is de kaart namelijk al wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
er zijn nog geen officiele 3Dmark benches(behalve 1 dan :P) wat de keuze natuurlijk veel moeilijker maakt.de ene bench die er al wel is die draait op stock en ik wil toch liever weten hoe het met de overclock capabilities zit en wat deze kaart overgeclockt gaat halen.
en die datum van 03-01-2007 is dat de datum dat de fabrikant(en welke dan??) de kaart verscheept naar Nederland of ligt ie dan wss bij elke winkel in de schappen??

:9~ :9~ :9~ ik kan niet wachten om deze kaart te benchen en boven de 9000 uit te komen in 3dmark05
en mooi dat er wat mensen bijkomen om te discussieren, anders word het topic wel errug dood:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik altijd zo'n bullshit vind is dat er zo'n groot verschil zit tussen op de markt brengen in het ene en het andere land. Dat verschepen duurt echt geen weken ofzo...als de kaart (of een spel) in het ene continent uit is, dan zou het in theorie in twee dagen in het andere continent in de schappen kunnen liggen. Maar oke, hett is nu eenmaal zo...

Die 3Dmark benches zeggen me echt helemaal niks. 9000 ??? wat wil dat zeggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naja het indiceert ongeveer hoe snel je Systeem + grafische kaart is. Bij 3dmark kan je ook online scores vergelijken met andere systemen :).

Overigens is 9000 niet echt bijzonder veel.. of heb ik het nou krom :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/3dmark/05.jpg

X800XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98824

whoeps agp :9 bericht verwijderd

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 98824 op 20-12-2006 18:36 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MartijnAbel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:40:

en die datum van 03-01-2007 is dat de datum dat de fabrikant(en welke dan??) de kaart verscheept naar Nederland of ligt ie dan wss bij elke winkel in de schappen??
dan zou die binnenkomen bij de groothandel, maar ondertussen is het weer opgeschoven naar de 5e

hier stond onzin want ik noemde pci-express kaarten :P

[ Voor 62% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-12-2006 17:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Anoniem: 32074

Anoniem: 196200 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:32:
Dit topic is redelijk dood....

Heeft iemand nog nieuws te melden ... ??
inside info...er zijn vandaag een handjevol CLUB 3D1950PRO AGP kaarten de nederlandse markt opgegaan. Dus er zijn een aantal lucky basterds die m dit jaar nog gaan krijgen. De rest moet wachten tot tweede week januari.

En overigens is de kaart uitgerust met DUAL DVI en dezelfde woepdiedoep koeler als op de PCIX uitvoering. Dat heeft even fout gestaan op de club 3d website. :z

Topicstarter
Na het lezen van dit bericht vraag ik me af of deze techniek ook op AGP-platform mogelijk is :) :9

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik had gister de Sapphire 512MB versie besteld... als het goed is is hij nu onderweg en zal ik 'm morgen binnenkrijgen..

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Duitse test!! -> http://www.hartware.de/review_668.html

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.de/media/reviews/668/onboard_s.jpg

Ze testen de Sapphire Radeon X1950 Pro AGP.
Hij komt uit (bijna) alle testen als snelste uit de bus :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Topicstarter
Idd. Bijna alle testen verslaat de x1950Pro alle andere AGP kaarten. Vooral op hogere resoluties lijkt de kaart het helemaal over te nemen.

Vond het testsysteem wel wat magertjes, P4 / 3.2GHz met 1GB geheugen.

• MercedesCLS
  • Niet online
Nou dat zijn alvast goede vooruitzichten dan =p .. ik heb ook een vergelijkbaar systeem als bij die test..

Anoniem: 201161

Vond het testsysteem wel wat magertjes, P4 / 3.2GHz met 1GB geheugen.
Je mag er vanuit gaan dat mensen met een AGP systeem (zoals ik), niet zo'n heel hoog budget hebben (anders zaten we allang aan de PCI-Express), dus zijn de processoren vaak ook niet top of the range.

Ik ben blij dat deze kaart zelfs met een in de ogen van sommigen een mager testsyteem zo goed uit de verf komt!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik vraag me alleen af wat dat ene zwarte kabeltje/aansluiting is die aangesloten zit aan de binnenkant?

[ Voor 6% gewijzigd door MercedesCLS op 21-12-2006 19:28 ]

Topicstarter
Anoniem: 201161 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:23:
[...]

Je mag er vanuit gaan dat mensen met een AGP systeem (zoals ik), niet zo'n heel hoog budget hebben (anders zaten we allang aan de PCI-Express), dus zijn de processoren vaak ook niet top of the range.

Ik ben blij dat deze kaart zelfs met een in de ogen van sommigen een mager testsyteem zo goed uit de verf komt!
Ik weet niet wat er als "hoogste" CPU te halen valt op gebied van AGP platform, het meeste is tenslotte verhuisd naar een andere chipset / PCI-e bus. Op AMD kan je nog met S939 uit de voeten, want er zijn plankjes die nog AGP Sloten hebben al is het niet beide (Asrock Combo-z bijv).
MercedesCLS schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:26:
Ik vraag me alleen af wat dat ene zwarte kabeltje/aansluiting is die aangesloten zit aan de binnenkant?
Molex :) Kijk maar naar de draadkleuren.

Anoniem: 133692

Ik ga deze kaart ook bestellen als hij ruim leverbaar is volgend jaar.
Tenminste, als iemand mij kan vertellen of ik (met een verloop) gewoon mijn crt aan kan sluiten op VGA?
Of is dat af te raden?

Topicstarter
Ik neem aan dat de kaart standaard wordt geleverd met DVI-Vga connector. Dat kreeg ik ook bij m'n X800XT. En zo niet kosten ze amper 3 euro.

• MercedesCLS
  • Niet online
[...]

Molex :) Kijk maar naar de draadkleuren.
Maar er zijn 2 van die aansluitingen?

Topicstarter
MercedesCLS schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:36:
[...]

Maar er zijn 2 van die aansluitingen?
Ja. Omdat technisch gezien 1 molexstekker met maximaal 12A mag belast worden. Er wordt geadviseerd een voeding rond de 24Ampere te hebben, dus 2 molexconnectors verdelen dit dus mooi (2x12A).

Natuurlijk moet je geen andere apparaten langs je videokaart koppelen, of een splitter gebruiken, want dan heb je kans dat het niet goed gaat nee.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Ik heb zelf een tweeal ATi Radeon X1950Pro PCIe kaarten van Sapphire getest (helaas niet in Crossfire wegens gebrek aan tweede PCIe 16x slot). Nu zijn de prestaties van deze kaart reeds bekend dus daar zal ik geen woorden over laten vallen. Wat ik wel zeer positief vond aan de kaarten was de standaard koeling :o.

Voorheen had ik een Sapphire ATi Radeon X800 AGP. Deze heb ik al die tijd met standaard koeling gehad (terwijl een GPU WC heatsink in de spreekwoordelijke kast lag) omdat de standaard koeling mij goed beviel. Ik heb destijds met ATiTool het e.e.a. handmatig ingesteld m.b.t. ventilator rotatiesnelheden i.c.m. temperaturen.
Toen ik de X1950Pro installeerde viel mij direct op dat de standaard koeling stiller was dan de X800. In 2D modus was het zelfs bijna acceptabel :Y). Nadat ik ATiTool had geïnstalleerd (waarbij aangegeven staat dat de X1950Pro nog niet supported is) kon ik net zoals bij de X800 de rotatiesnelheid van de ventilator aanpassen. Gevolg daarvan was dat de kaart in 2D modus met de standaard koeling praktisch onhoorbaar is. Tijdens het gamen zal deze ventilator zich laten horen (een suizend lucht geluidje, geen irritante piep). Naar mijn mening alsnog acceptabel.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben zeer tevreden met de standaard koeling welke Sapphire meelevert op de X1950Pro PCIe kaarten. Zeker in combinatie met ATiTool en een lichte tweak aan de ventilator snelheden.
De koeling van de AGP kaart (zie deze reactie) lijkt identiek te zijn. Indien mensen deze kaart kopen is het aanschaffen van een optionele koeling naar mijn mening dus niet nodig :).
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:30:
[...]

Ik weet niet wat er als "hoogste" CPU te halen valt op gebied van AGP platform, het meeste is tenslotte verhuisd naar een andere chipset / PCI-e bus. Op AMD kan je nog met S939 uit de voeten, want er zijn plankjes die nog AGP Sloten hebben al is het niet beide (Asrock Combo-z bijv).
Er zijn S939 moederborden beschikbaar welke de mogelijkheid bieden om up te graden naar AM2 (middels een insteekkaart). Daar zal men nog een actuele AMD Athlon64 X2 processor in kunnen steken. Mogelijk ook AM3 processoren :o. Ook voor de Intel Core 2 Duo zijn er moederborden met AGP sloten beschikbaar.

Er is zijn in principe dus genoeg mogelijkheden om een snelle CPU in combinatie met deze AGP te draaien. De vraag is echter: Wie gaat er een ASRock 939SLI32-eSATA2 met een AM2 upgradeboard en een X1950Pro AGP draaien terwijl er ook PCIe op het bord zit? ;).
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:36:
Ik neem aan dat de kaart standaard wordt geleverd met DVI-Vga connector. Dat kreeg ik ook bij m'n X800XT. En zo niet kosten ze amper 3 euro.
De Sapphire ATi Radeon X1950Pro PCIe heeft twee DVI connectoren en levert een tweetal DVI naar D-SUB verloopstukjes mee. Wel moet ik zeggen dat de 2D kwaliteit achteruit gaat bij het gebruik van de verloopstukjes.
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:41:
[...]

Ja. Omdat technisch gezien 1 molexstekker met maximaal 12A mag belast worden. Er wordt geadviseerd een voeding rond de 24Ampere te hebben, dus 2 molexconnectors verdelen dit dus mooi (2x12A).

Natuurlijk moet je geen andere apparaten langs je videokaart koppelen, of een splitter gebruiken, want dan heb je kans dat het niet goed gaat nee.
Inderdaad een verdeling van de 'load' op de kabels. De XGI VolariDUO V8 Ultra en de nVidia GeForce 6800 Ultra AGP hadden ook reeds twee molex aansluitingen. De PCIe versie kan met één PCIe voedingstekker af omdat het PCIe zelf meer vermogen kan leveren dan het AGP slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MercedesCLS
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:41:
[...]

bedankt voor je antwoord.. maar ik heb 'slechts' een 350W van Aopen (Ik weet .. het wordt krap). Moet je persé alle 2 aangesloten hebben? En kan je willekeurig een kabeltje pakken die over is in je kast ?

[ Voor 5% gewijzigd door MercedesCLS op 21-12-2006 20:02 ]

Topicstarter
MercedesCLS schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:00:
[...]

bedankt voor je antwoord.. maar ik heb 'slechts' een 350W van Aopen (Ik weet .. het wordt krap). Moet je persé alle 2 aangesloten hebben? En kan je willekeurig een kabeltje pakken die over is in je kast ?
Ik weet niet of het gaat werken met een 350Watts voeding. Het gaat erom wat je PSU doet op het moment dat je 3D games gaat spelen en de videokaart belast wordt.

Nee. Je kan geen willekeurig kabeltje pakken wat van her en der vandaan komt. Voor de beste prestaties pak je 2 molexjes die direct uit de PSU komen, en sluit je aan. Als je verstandig bent en geen andere keus hebt dan ook de molexjes te delen, sluit dan dingen zoals een Fan of een CD-Rom speler aangezien die nauwelijks stroom verbruiken (tenzij deze actief is).

Het is net wat Thandor zegt:
Inderdaad een verdeling van de 'load' op de kabels.
Een splitter zal dus niet werken, want wat je doet is de kabel splitten maar werkelijk gaat alles nog door 1 Molexkabel heen. Dat is dus echt af te raden.
Thandor schreef:

Er is zijn in principe dus genoeg mogelijkheden om een snelle CPU in combinatie met deze AGP te draaien. De vraag is echter: Wie gaat er een ASRock 939SLI32-eSATA2 met een AM2 upgradeboard en een X1950Pro AGP draaien terwijl er ook PCIe op het bord zit? ;).
Ik denk dat als je een 754 of 939 CPU hebt, maar nog niet de plank ernaartoe, je wel de AGP kaart kan aanschaffen (om zo nog een tijdje mee vooruit te kunnen) en dan later over te stappen naar PCI-E. Ik vraag me af of na deze kaart ook gelijk het einde van AGP is, of ook Nvidia nog met een andere *snellere* kaart komt, of wat ik eerder poste, mischien een 2xGPU op een AGP kaart oplossing.

Het is natuurlijk allemaal even afwachten, en ik denk dat ook de fabrikanten het even afwachten met de verkoop. Als het niet verkoopt dan zal er denk ik ook geen reden voor worden gezien om AGP nog uberhaubt toekomst te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 21-12-2006 20:16 ]

• MercedesCLS
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet of het gaat werken met een 350Watts voeding. Het gaat erom wat je PSU doet op het moment dat je 3D games gaat spelen en de videokaart belast wordt.

Nee. Je kan geen willekeurig kabeltje pakken wat van her en der vandaan komt. Voor de beste prestaties pak je 2 molexjes die direct uit de PSU komen, en sluit je aan. Als je verstandig bent en geen andere keus hebt dan ook de molexjes te delen, sluit dan dingen zoals een Fan of een CD-Rom speler aangezien die nauwelijks stroom verbruiken (tenzij deze actief is).

Het is net wat Thandor zegt:

[...]

Een splitter zal dus niet werken, want wat je doet is de kabel splitten maar werkelijk gaat alles nog door 1 Molexkabel heen. Dat is dus echt af te raden.
ik weet niet precies wat je bedoelt met direct uit de voeding... het is best wel rommelig al die draden met die molexjes. Ik heb wel paar losse (een bundel) die bovenop mn voeding 'staan'

[ Voor 6% gewijzigd door MercedesCLS op 21-12-2006 20:21 ]

Topicstarter
Op moment van posten zijn er hier 5 van op voorraad leverbaar voor 207€215 euro!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 21-12-2006 21:44 ]

• MartijnAbel
zozo net een mailtje van Salland gekregen dat de levertijd nu de 25ste is van december dus dit gaat waarschijnlijk mijn allerlaatste oudejaarskadootje zijn:P
khoop dat dan me loon binnen is anders ben ik dus zwaar de bok:P

Owwh en @ LISM wat voor score is dat(die je eerder poste) en van wat voor kaart??

• MartijnAbel
en ik heb natuurlijk strax weer de 256MB versie en neit de 512MB versie :( :( nou ja ik meot het er maar mee doen, het is niet anders.
en ik hoop voor sapphire dat ze de koelproblemen reeds opgelost hebben, want het komt bij de pci-e versie 90% van de tijd voor dat ie oververhit raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MartijnAbel schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:48:

Owwh en @ LISM wat voor score is dat(die je eerder poste) en van wat voor kaart??
Staat eronder :P X800XT, was een X800Pro met 12pipes, met flash volwaardig XT geworden (16pipes/XTPE speeds) op m'n eigen bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
supernette score dan Lism.
in die test van de Sapphire, presteert die X1950PRO wel heel slecht, 6800 3dmarks in 3dmark05.
ik haal al 4800 met men 6800LE @ GT.
op het gebied van vertex shaders jakkert ie alle kaarten er dubbel en dwars uit, alleen die 3dmark score zit me niet lekker, al hebben ze natuurlijk wel een bagger CPU gebruikt om dat ding te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ik wil trouwens wel eens een bench zien met 3dmark2006 gebasseerd op SM3.0 e.d. en met de nieuwe technologieen. dan veegt ie zeker met alle kaarten de vloer aan en dan verwacht ik ook een betere score als in 3dmark05.
en die kaarten die meegenomen zijn in de test hebben allemaal SM2.0, waar 3dmark05 nou ook juist net op gebasseerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Edit: Ik heb een Sapphire X1950 Pro 512MB AGP.
Mijn systeem:

Neo2 Platinum S939 AGP (nForce3 Ultra)
AMD Athlon 64 3800+ (E6 Venice)
2x 512MB DDR 400 dual channel (1T command)
Tagan 380 Watt voeding
Geforce 6800 128MB

Ik post binnenkort mijn bevindingen.
Leuk om te zien of een 380 watt A-voeding genoeg is.

^^

[ Voor 16% gewijzigd door MoXeh op 22-12-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Ik wil even duidelijk maken dat het posten van dingen als "hij komt mijn kant op" of "hij is beschikbaar bij shop X" niet de bedoeling is. Zie daarvoor ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik heb m binnen!

snel aangesloten (hoop dat ik het goed heb gedaan..)
en snel oude nvidia drivers weggegooid en ati drivers opgezet..

3DMarkt2005: 6340

P4 3.2C
2x512 MB DDR400 CL2.5 Ram
Raptor 36GB
Hitachi 250GB
Sapphire x1950pro AGP
Aopen 350WATT!! voeding

Alles standaard, nix OC
Verder nog niks ingesteld..

Ik zal m vanavond na mn werk ff formatteren..kijken of het wat hogers oplevert:)

[ Voor 3% gewijzigd door MercedesCLS op 22-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 22-04 18:30
Dat is niet echt een denderende score, dat haal ik ook in 3dmark 2005 met mijn systeem (X800 XT PE AGP, AMD64 3200+, 1GB; verder zie sig).

Ik had toch wel wat meer verwacht van een 1950 pro.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 14:22
Mijn PCI-E versie haalt 9250 puntjes in 3DMark05 met een AMD Athlon3500+ @ 2.45Ghz en 1GB RAM... Dit vind ik toch niet slecht! ;) En het gaat niet alleen over puntjes maar ook over performance in-game natuurlijk!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Morpheus_nl schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:16:
Dat is niet echt een denderende score, dat haal ik ook in 3dmark 2005 met mijn systeem (X800 XT PE AGP, AMD64 3200+, 1GB; verder zie sig).

Ik had toch wel wat meer verwacht van een 1950 pro.
3DMark05 (alsmede andere benchmarks) kan een snelle processor wel waarderen. Om een kleine indicatie te geven:

BenchmarkScore
Intel Core 2 Duo 1200MHz (6x200MHz, 2MB L2)
3DMark0314195
3DMark057382
3DMark064121
Aquamark3 GPU11328
Intel Core 2 Duo 2133MHz (8x266MHz, 2MB L2)
3DMark0315670
3DMark059605
3DMark064734
Aquamark3 GPU14598
Intel Core 2 Duo 3200MHz (8x400MHz, 2MB L2)
3DMark0317524
3DMark0510675
3DMark065255
Aquamark3 GPU17250

Dit alles met ATi Catalyst 6.11 en een Intel Core 2 Duo E6400. De 'middelste CPU' met een klokfrequentie van 2133MHz is op standaard waardes. Wat betreft geheugen: In alle gevallen zat er 2x Corsair 1024MB DDR2-SDRAM CL5 op 400MHz (DDR2-800, PC2-6400) in. Uiteraard in dual-channel :).
Vanzelfsprekend zijn de scores behaald met een Sapphire ATi Radeon X1950 Pro. Echter geen AGP, maar een PCIe versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 22-12-2006 17:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik draai nu Doom3 op Ultra quality 1280x1024 4xAA alles soepel..
NFSC 1280x1024 hoogst mogelijk 4xAA ook helemaal soepel..

Verder heb ik (nog) niet echt wat spellen op mn PC staan.

Voorlopig vind ik het wel een goede upgrade t.o.v. mn 5900XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Score van 6340........ai.. :( dat vind ik persoonlijk erg slecht, aangezien mijn oude X800XT hetzelfde doet.

Ik had deze kaart ook in bestelling staan, maar heb deze geannuleerd (verwachte levertijd ging van 2 dagen naar onbekend, lekker is dat).

Persoonlijk hoopte ik op een score van boven de 7500 in '05. Denk nu dat ik maar na lancering van Vista een DX10 systeem ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
3D Mark 2006: 3742

De benchmarks zijn met resolutie van 1280x1024 gedaan zie ik nu... volgens mij is dat wel standaard?

@Eperium.. het ligt misschien ook aan je CPU.. etc..
als je de benchmarks van die duitse site ziet zie je dat ze ook 'slechts '68XX' halen.
Daar hebben ze misschien net wat betere geheugen, nieuwere type CPU en net wat betere mobo dan ik.

Maar het is wel zo dat de 'sprong' voor jou wat minder is dan bij mij.

Ik ben er iig blij mee:)
Ik wacht nu op de 2e/3e gen DX10 kaarten .. en dan pas compleet nieuw systeem aan te schaffen.

Vanavond zoals ik al zei zal ik het met nieuwere drivers + fresh windows install nog eens benchmarken.

[ Voor 8% gewijzigd door MercedesCLS op 22-12-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Het gaat uiteindelijk om de games.

Ben erg benieuwd hoe bijvoorbeeld TES Oblivion, Gothic3, Dark Messiah, CSS en FEAR gaan lopen op en resolutie met 1280*1024 met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
belabberde score hoor die 63xx
dat ligt 99,9% zeker aan je voeding, die geeft veel te weinig stroom voor die kaart om er het maximale uit te halen.
met een beetje mazzel ga ik toch wel boven de 7K halen want anders is eht de upgrade van 220 eurie niet waard geweest vind ik, deze score haal je ook met een 7600GT een beetje overgeclockt.
alleen zoals ik eerder al zei, komt de kaart waarschijnlijk beter uit de verf met 3Dmark06 omdat daar gebruik gemaakt wordt van SM3.0 etc.. en dan is die score van 37xx niet eens zo raar hoor voor een AGP kaart.
hopelijk komt die van mij net na de kerst binnen en kzal em dan eens gaan benchen en hier de scores posten!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201161

Eperium schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:08:
Het gaat uiteindelijk om de games.

Ben erg benieuwd hoe bijvoorbeeld TES Oblivion, Gothic3, Dark Messiah, CSS en FEAR gaan lopen op en resolutie met 1280*1024 met deze kaart.
Ik ook, 3D mark scores zijn leuk maar meer ook niet, het gaat me er meer om wat deze videokaart doet in de games die ik leuk vind, en dat kan heel erg afwijken van de 3D Mark score zoals te zien is bij FEAR: daar is de X1950 Pro op 1600x1200 met AA en AF dus meer dan 50 procent sneller, een zeer aangename verbetering dus.
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:12:
belabberde score hoor die 63xx

deze score haal je ook met een 7600GT een beetje overgeclockt.
Dan kan je met de 7600 GT dus nog zo'n hoge score behalen, in een spel als FEAR wordt deze gewoon aan alle kanten ingehaald door een X1950 Pro
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet !
- Leverbaarheidsgezever