Het grote x1950Pro AGP topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:12:
belabberde score hoor die 63xx
dat ligt 99,9% zeker aan je voeding, die geeft veel te weinig stroom voor die kaart om er het maximale uit te halen.
Voeding die te zwak is heeft niks met een lagere score te maken!

Denk je dat het een motor is die "minder" gaat draaien naarmate het stroomtoevoer inzakt? Als die niet voldoende stroom krijgt dan werkt die kaart niet eens.

Het zal 'm aan de rest van het systeem eventueel liggen... ik ben benieuwd wat het kaartje in mijn bak doet ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

slappe benchmarks...en dit zou een 7800gs+ killer zijn...ok de cpu is een bottleneck maar dan nog...denk niet dat ie boven de 6000 3dmarks uitkomt....mijn gainward 7800gs+@600/1500 komt net op 6002 3dmarks 2006. met een athlon X2 4600+@3 Ghz en 2x1gb corsair 3-3-3-8 @ 250mhz....

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Idd ik denk eigenlijk niet dat het aan mijn voeding ligt... ik heb net 3d mark 2005 nog eens gerund maar dan met 1 HD ipv 2 HD's aangesloten.. kwenie hoeveel WATTs dat scheelt. maar de score was 10 punten lager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je echt wilt testen of het je voeding is ofniet pak dan een 2de voeding en koppel die direct op je kaart. Zorg er wel voor dat deze tegelijk aangaat met je mastervoeding, want een kaart stroom geven terwijl die de opdracht "Uit" heeft lijkt me geen vers plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 19:49
hier nog een duidelijke engelse review van de x1950pro die hier misschien weer wat rust kan brengen over de perfomance van de kaart :)

het gaat om de 256mb versie van powercolor
klik

[ Voor 8% gewijzigd door disinfector op 23-12-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

dat review even door gelezen, en ik ben wel positief er over.
in games scoord ie overal hoger als de 7800GS behalfe in quake 4

ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb, Benchmark scores boeien me niet echt als ie in games maar presteert

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:55
@ LISM, het ligt wel aan de voeding, je wilt neit weten hoeveel een voeding heeft te maken met het aansturen(lees: power geven) van een videokaart.
ik had een Q-TEC 450Watt op me 6800LE, trok ie net en haalde eens core van 7000(overgeclockt en alles open in 3dmark03) ik haalde daarna een Antec Truepower 550Watt op en haalde een score van 12000 in 3dmark03 ;)
en ik test maandelijks verschillende kaarten, dus ik weet wel of een voeding parten speelt of niet, en dat speelt zeker parten als je een te zwakke/B merk voeding hebt met te weinig vermogen ;)
en tuurlijk trekt een 350Watt voeding de X1950PRO wel, maar hij geeft minder A op de 12V lijnen, maar daarom draait het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zou je systeem toch vastlopen als die niet genoeg A (of ook wel stroom) levert?

Ik denk dat ik er een discussietopic van ga bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
nVidia kaarten klokken zichzelf onder als ze te weinig stroom krijgen, waardoor je dan uiteraard een belabberde score krijgt in 3dmark. Wanneer een ATI videokaart te weinig prik krijgt, klokt die zichzelf niet onder, maar het systeem wordt simpelweg instabiel of start niet eens op. Het zal dus zeer waarschijnlijk niet aan de voeding liggen.

Ik zou windows gewoon even opnieuw installeren zonder extra meuk, desnoods op een andere (oude) hardeschijf. Daarna drivers installeren en benchmarken. Als dat helpt, dan weet je wat je te doen staat en zo niet, dan heb je gelukkig je vorige windowsinstallatie nog. Verder is een P4 3,2 GHz ook niet alles meer, maar 6300 punten in 3dmark 2005 vind ik wel erg weinig. Ik haal al 5k met m'n X800PRO @ stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar je kan ook in Benchmarks zien dat de kaart niet echt geweldig at 05 doet, of heb ik dat nou verkeerd? Ik doe ruim 6k met een X800XT... En idd een p4 3.2GHz is niet het nieuwste... Vaak doet een AMD Athlon 3000+ nog zelfs beter in Games.

Ik ben benieuwd. Met januari wil ik een nieuw systeem aanschaffen, of teminste onderdelen. Daarbij gaat de Q-tec eruit en komt er iets nieuws voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
aah zo Anton, ik heb namelijk alleen maar Nvidia kaarten gehad de laatste tijd, en dan haalde ik idd belabberde scores in 3dmark met te weinig A over de 12V lijnen.
dus LISM sry jonge, je hebt wel gelijk en ik had dat niet ;)
en het klopt idd dat de kaart het voor geen meter doet in 3dmark05, maar in 3dmark06 zit ie 'maar' 400 punten onder zijn pci-e broertje en dat is dan weer niet slecht.
en ik zou idd die Q-Tec eruithalen, want dat is de grootste bral ooit uitgevonden(no offense :p)

Offtopic: kwil em kwil em kwil em kwil em kwil em, en et liefste nu nog :p ze mogen wel opschieten bij salland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 10:42
Ik ben van plan om de MSI RX1950 versie te kopen met 256 MB vram. Ik vraag me alleen af of de 256 MB niet de bottleneck is van de kaart, aangezien de textures ect steeds groter worden.

Mijn optimale resolutie is namelijk 1440 * 900 (breedbeeld) en ik hoop dat ik voorlopig de games op high settings te kunnen spelen. (oblivion op high settings, quake 4 op ultra)
Is het mogelijk om te meten hoeveel vram de huidige spellen gebruiken??

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

Hallo,

Ik ben een leek op dit gebied:
Als ik via pricewatch kijk zie ik 3 types
Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI) CGA-P1956
Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI) 11099-00-20
GeCube Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) GC-HV195...

Nu is de GeCube 256mb duurder als de Sapphire van 512mb....waar zit dit verschil dan in?
Ik kan er dan moeilijk een keuze uitmaken

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
die 256MB is totaal geen bottleneck zelfs, er is zelfs uit testen gebleken dat die van Sapphire met 512 MB langzamer is als de GeCube met 256MB, dus dat zelgt wel genoeg d8 ik.

en er is ook nieuws op het Club3D front; de kaart krijgt geen single slot cooler, maar gewoon de Accelero 2 cooler, en ook Dual DVI ipv 1x DVI zoals eerder beweerd werd ;)
hier effe nieuwe plaatje van de kaart:

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/8451/x1950proclub3dwb1.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 25-12-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 15:39
Eperium schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:51:
Score van 6340........ai.. :( dat vind ik persoonlijk erg slecht, aangezien mijn oude X800XT hetzelfde doet.

Ik had deze kaart ook in bestelling staan, maar heb deze geannuleerd (verwachte levertijd ging van 2 dagen naar onbekend, lekker is dat).

Persoonlijk hoopte ik op een score van boven de 7500 in '05. Denk nu dat ik maar na lancering van Vista een DX10 systeem ga kopen.
Uhm Wat zegt 3dmark over de prestaties bij games ? Helemaal niets. 3Dmark zuigt en is niet representatief. Kijk maar eens naar de tests in fear daar is hij anders wel veel en veel sneller dan de X800 XT van jou. En dan hebben we het nog niet over SM 3.0. En de prestaties in games die nog moeten komen. Maar als het goed is moet de X1950 Pro toch veel sneller zijn ook in 3dmark. Mijn X1800 XL was al sneller dan een overgeclockte X850 XT PE. En de X1950 Pro is veel sneller dan een X1800 XL. Dus ik denk dat je iets fout doet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MartijnAbel schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:57:
die 256MB is totaal geen bottleneck zelfs, er is zelfs uit testen gebleken dat die van Sapphire met 512 MB langzamer is als de GeCube met 256MB, dus dat zelgt wel genoeg d8 ik.

en er is ook nieuws op het Club3D front; de kaart krijgt geen single slot cooler, maar gewoon de Accelero 2 cooler, en ook Dual DVI ipv 1x DVI zoals eerder beweerd werd ;)
hier effe nieuwe plaatje van de kaart:

[afbeelding]
Dat is ook met meer ram geheugen in je pc tot dat er games zijn die meer nodig hebben bv Wow en BF 2 en dan is 2 GB ineens wel sneller. Dit zal het zelfde zijn in games zoals COD 2 die er om bekend staat het veel beter te doen op 512 mb kaarten. En toekomstige games zullen dat ook wel hebben aangezien nvidia nu 768 mb ram heeft en de R600 zelfs 1024 mb gaat krijgen. Dus ik zou toch echt voor een 512 MB kaart gaan als het niet veel duurder is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202134

Ik vond nog deze review van de Sapphire:

http://www.driverheaven.n...0X1950Pro%20AGP/video.php

Interessant dat AGP en PCI vrijwel gelijk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 202134 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:23:
Ik vond nog deze review van de Sapphire:

http://www.driverheaven.n...0X1950Pro%20AGP/video.php

Interessant dat AGP en PCI vrijwel gelijk scoren.
Vage test. Bij die andere tests zagen we het omgekeerde :? owh well....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
@ Astennu, de benchmarks die ze gedaan hebben met 256MB kaart en met 512MB kaart, daar komt uit dat zelfs met COD2 etc. de 256kaart net zo snel is en vaak nog sneller.

en in die test is het wel heel erg vaag dat de sapphire net zo hoog scoort als de powercolor.
apart in ieder geval en gellof er ook geen donder van dat de AGP kaart OC'ed de GeOC'de PCI-e versie
er uitdraait qua frames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 10:42
Ze hebben de asrock 775 Dual-VSTA gebruikt. Die heeft een AGP en een PCI-e 16x (4x) poort. Daardoor scoort de PCI-e versie ook zo slecht. De performance verlies is zo'n 5%-10% afhankelijk van de test.

Dit zijn wel leuke benchmarks voor mij. Ik heb ook een 775 Dual_VSTA en zo te zien maakt het niet uit welke versie ik neem :+

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MartijnAbel schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:04:
@ Astennu, de benchmarks die ze gedaan hebben met 256MB kaart en met 512MB kaart, daar komt uit dat zelfs met COD2 etc. de 256kaart net zo snel is en vaak nog sneller.

en in die test is het wel heel erg vaag dat de sapphire net zo hoog scoort als de powercolor.
apart in ieder geval en gellof er ook geen donder van dat de AGP kaart OC'ed de GeOC'de PCI-e versie
er uitdraait qua frames
Dan zou je haast zeggen dat de 512 mb ander geheugen gebruik bv DDR 2. Maar dat lijkt me sterk. Ik neem aan dat de 256 mb en de 512 mb dezelfde clockspeeds hebben.

Bij de X1900 XT 256 MB VS 512 MB was de 512 MB vaak in het voordeel. Met prestatie verschillen tot 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een leek als ik is het bijna ondoenlijk om al die reviews op hun waarde te beoordelen. Ik neem echter wel aan dat deze kaart een grote vooruitgang is ten opzichte van de MSI GeForce 5900XT die ik nu heb.
Ik heb het volgende systeem:

Moederbord : Asus P4C800 de Luxe (Intel 875 P)
Pocessor : Pentium 4.300 GHZ 800 Mhz S-478
VGA : MSI Nvidia GeForce FX 5900 XT
Geheugen : Kingston Dimm DDR PC3200 400 Mhz ( 4 x 256 Mb)
Besturingssysteem: Windows XP
CD/DVD : Plextor PX 116 A
Monitor : Ilyama Prolite E431S

Wat betreft de vereiste voeding wordt ik ook niet veel wijzer. Ik heb nu 350 w. Ik betwijfel echter of dat voldoende is. Alleen bij de kaart van Club 3D kan ik lezen dat een voeding van 450w minimaal noodzakelijk is. Bij de andere leveranciers kan ik op internet geen informatie vinden. Iemand die het weet ?

Tot slot nog het volgende. Welke x1950 pro agp kaart die uit komt zou voor mij het beste zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Jouw systeem is ongeveer net als de mijne .. ik had ook een 5900XT..
ik draai ook op 350W, heb 2 HD's en hij doet het gewoon.

Na fresh windows install + nieuwste drivers (niet dat hele programmatje )....3D mark 2005: 6374. Niet veel hoger dan 6340 dus.
Denk dat dit ongeveer is wat dit systeem kan .. F.E.A.R. doet het prima op bijna alles max..

Ik heb de X1950pro van Sapphire

[ Voor 6% gewijzigd door MercedesCLS op 26-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DriverHeaven heeft ook een review, AGP tov de PCI-Express-versie. Scoort goed het beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MercedesCLS schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:32:

Na fresh windows install + nieuwste drivers (niet dat hele programmatje )....3D mark 2005: 6374. Niet veel hoger dan 6340 dus.
Denk dat dit ongeveer is wat dit systeem kan .. F.E.A.R. doet het prima op bijna alles max..

Bedankt voor de reactie.
350 w zou dus moeten kunnen.
Staat bij de gegevens van de Sappire kaart iets over de vereiste voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26
@Astennu - Ik ben blj om te horen dat de X1950Pro beter presteert, het is jammer dat applicaties zoals 3Dmark05 of 06 z'n vertekent beeld geven van wat de kaart écht kan.

Zelf test ik het aan de hand van benchmarks o.b.v de volgende kenmerken:

Prestaties in de categorie:

OpenGL (Doom3, Quake 4 en Prey)
DirectX engines (Half Life 2, Dark Messiah)
Others (Oblivion, Far Cry, FEAR, etc;)

Er zijn, VIND IK, weinig échte objectieve bencmarks waarin alle engines goed worden getest door de kaart. Voorkeur voor een snelle "round up" is denk ik Tom's Hardware VGA benchmark. Helaas staat hier nog geen AGP versie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zal dan niet lang meer duren voordat die er verschijnt. So far doet de kaart beter dan m'n x800xt en zal er vast wel iets van oplossing komen waarom met 3dmark zo slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARVD
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
MercedesCLS schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:32:

Ik heb ook de Sapphire en haal 8815 3dmark 2005 én 4202 3dmark 2006.

systeem:
AMD 3700+ @2.4 Ghz (S754)
2x 512MB (corsair)
Asus K8V SE Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Goede score :).

Kan een reden zijn dat mijn scoren relatief 'laag' is (behalve de CPU) dat ik 2 verschillende merken RAM heb ? Het zijn wel beide 512 DDR 400 CL2.5 modules..

Jullie gebruiken toch ook de Freeware versie van 3dmark ?

EDIT:

met een OC van 5% naar 3.36 ghz krijg ik een score van 6636 ..

[ Voor 65% gewijzigd door MercedesCLS op 27-12-2006 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:36
verschillende memorylatjes zouden geen scheet mogen uitmaken hoor :).
Misschien geeft een format betere resultaten, maar om gewoon voor een 3Dmark cijfertje te formatteren is nogal zinloos imo. Het belangrijkske is hoe hij het in games doet, en daar staat de kaart als een huis.
Voor de rest, om een optimale run te doen moet je zeker op een aantal dingen letten
- reboot
- alle overbodige processen eruit kegelen
- antivirus en firewall kunnen ook roet in het eten gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Mwah ik wou het sowieso al formatteren. Meestal als ik nieuwe hardware heb wil ik weer een 'schone' windows :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
zozo net mailtje gekregen dat ik mijn kaart morgen verwachten kan.
@ ARVD, heb je je FSB, Memory etc... ook overgeclockt??(FSB clockt standaard mee, weet ut, maar hoe hoog loopt ie :D )
mijn 3400+(Sempron Power draait op 2.3Ghz, en elke Pentium4 3.4Ghz eruit, dus met een beetje mazzel haal ik ook rond de 8500Points. heb je de kaart BTW ook overgeclockt??

• MartijnAbel
stond ik vanmorgen op het punt om geld te halen voor de TPG man, staat ie in 1 keer voor men neus :P
ik zeg ik heb geen geld:P neemt ie um weer mee en bied ie um morgen weer aan...
ik kon em dat pakketje wel uit zen handen grissen :D :D
nou ja maar effkes wachten tot morgen.

zijn er btw nog meer mensen die de Club3D besteld hebben??

• ARVD
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
MartijnAbel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:28:
zozo net mailtje gekregen dat ik mijn kaart morgen verwachten kan.
@ ARVD, heb je je FSB, Memory etc... ook overgeclockt??(FSB clockt standaard mee, weet ut, maar hoe hoog loopt ie :D )
mijn 3400+(Sempron Power draait op 2.3Ghz, en elke Pentium4 3.4Ghz eruit, dus met een beetje mazzel haal ik ook rond de 8500Points. heb je de kaart BTW ook overgeclockt??
Alles op stock! _/-\o_
Ik denk wel dat ik nog een hogere score zal halen als ik ga overclocken maar dit is zeker niet nodig.
En het is zeker waar dat 3dmark niet 'heilig' is en dus vooral gekeken moet worden naar de prestaties voor een desbetreffende game. In mijn geval speel ik veel BF2 en BF 2142. Beide games hebben de instellingen op hoog (behalve texures, staat op gemiddeld ivm geheugen). Trouwens de beeldkwaliteit is over het algemeen zeer goed.

• MartijnAbel
alles op stock, dan is eht zeker weten netjes.
ik koop topch altijd videokaarten om ook effe lkkr te gaan overclocken & ik hoop dat ik eigenlijk wel effkes de 9000 ga hitten in 3dmark al wordt dat heel moeilijk voor mij door mijn iets langzamere cpu.
dus maar even afwachten, want ik meot nu weer wachten tot morgen op mijn kaart :P

Anoniem: 136772

Ik heb toch maar de keus gemaakt om mijn 9800pro te vervangen voor een agp x1950pro. Ik wilde in eerste instantie gaan upgraden maar ivm de hoge kosten toch niet gedaan. Als ik wel had geupgrade naar pci-e zou ik ook voor de x1950pro zijn gegaan, dus waarom dan niet agp proberen als het goed uit de testjes komt nietwaar? :P
Had eerst de club3d op het oog maar zag daar toch vanaf omdat ik het gevoel had dat het extra geheugen best wel eens handig kon zijn, het is dus de saphire geworden.
Ik ben benieuwd, hoop hem morgen uitvoerig te kunnen testen :D

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55
Goed, ik heb de sapphire 512mb x1950pro vrijdagavond besteld en vanochtend binnengekregen. Daarstraks ingebouwd en gebenched, met eerst als referentie mijn "oude" x800pro (standaard 450/475, oc'ed op 500/500). Spec's systeem:

MSI K8N Neo2 Platinum
AMD X2 4600+
2 Gig Corsair geheugen
Antec 550 watt voeding

X800Pro (@ 500/500):
3dmark2001SE: 23923
3dmark03: 11174
3dmark05: 5288
3dmark06: 1818

X1950Pro (stock):
3dmark2001SE: 25967
3dmark03: 14921
3dmark05: 9504
3dmark06: 4918

Bovenstaand is niets van overclocked en ben ik ook niet van plan. Enige wat ik mogelijk nog binnenkort wil aanschaffen is een aftermarket cooler op de x1950pro (hij is me toch wat te lawaaierig en te warm) en een raptor 76Gb. Met de raptor erbij zal eea nog wel ietsje hoger worden, maar niet veel. Bovenstaande benchmarks zijn wel met zoveel mogelijk services en zooi uit (in totaal 150mb geheugen gebruikt vlak voor het benchen). Bovenstaande resultaten vallen me zeker mee: ik heb eea gecontroleerd met andere reviews en bijvoorbeeld de 06 resultaten zijn vergelijkbaar. Ik ben dan ook blij dat ik deze kaart als vervanging heb aangeschaft. Dark Messiah of Might and Magic ziet er nu nog beter dan eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

mathman schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:08:
Goed, ik heb de sapphire 512mb x1950pro vrijdagavond besteld en vanochtend binnengekregen. Daarstraks ingebouwd en gebenched, met eerst als referentie mijn "oude" x800pro (standaard 450/475, oc'ed op 500/500). Spec's systeem:
Als je kwijt wilt...mag je mij even emailen (je hebt geen email in je profiel staan ;) )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Ik zou je graag willen emailen, maar volgens mij heb je er ook geen in je profiel staan ;)

Ik moet sowieso ff kijken of ik hem niet aan bekenden kwijt kan, maar hij zal cker op v&a verschijnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nou mijn kaart gebenchd en kom maar op een schamele 7058 punten uit.
ksnap er geen bal van, maar hij is wel super fris in me kast: GPU is 31graden en de Temp chip is 26graden :D
kheb de Club3D btw ;)

Edit:

AGP Fastwrite uitgeschakeld en haal meteen 800 punten meer: 7830

Hoe kan ik BTW deze kaart overclocken, want met atitool zijn de frequencies locked.zodra ik op "Set Clock" druk dan zet ie meteen de frequencies terug. Iemand Suggestie???

[ Voor 68% gewijzigd door MartijnAbel op 29-12-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 07:47
Ey Jongens,

Ik heb op dit moment dit systeem:
K8N Neo Platinum Edition
AMD Athlon 64 3200+(Newcastle) @2,4ghz
2x 512mb Twinmos @ CL2,5 400mhz
Sapphire Ati Radeon 9800PRO 128mb@405/355
1x Maxtor 200gb SATA
en 2 optische drives

Dit draait op een Chieftec 380watt voeding, ik haal in 3dMark05 2996 punten en CPUScore van 4032. De vraag is, A. gaat mijn voeding het trekken als ik mijn 9800pro vervang door de X1950Pro van Sapphire en B. is het nog zinnig?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Rctworld schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:41:
Ey Jongens,

Ik heb op dit moment dit systeem:
K8N Neo Platinum Edition
AMD Athlon 64 3200+(Newcastle) @2,4ghz
2x 512mb Twinmos @ CL2,5 400mhz
Sapphire Ati Radeon 9800PRO 128mb@405/355
1x Maxtor 200gb SATA
en 2 optische drives

Dit draait op een Chieftec 380watt voeding, ik haal in 3dMark05 2996 punten en CPUScore van 4032. De vraag is, A. gaat mijn voeding het trekken als ik mijn 9800pro vervang door de X1950Pro van Sapphire en B. is het nog zinnig?

Alvast bedankt,
Als je beetje naar boven kijkt naar mijn systeem (met een lagere CPU en 350W) zie je dat het in ieder geval voor mij wel zin heeft. Ik denk ook voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Laatst online: 30-05 10:55
Ik heb een PCIe uiteindelijk genomen, ik heb 775 DUAL-VSTA en hij bevalt me best goed. Nu wil ik graag formatteren :P Want ik heb een processor + moederbord + VGA kaart (3x) en nog een hoop gemod op een windows installatie :P Mijn 3dmark06 score komt dan ook niet hoger dan 3800 :| Zou een totale format nut hebben? Btw fijn dat de AGP versie ook zo goed uitpakt, zeer netjes van ATI om die mensen niet te laten zitten!

Of is die 3800 punten gewoon het maximale? Systeem:

Pentium 4 HT 3,2 GHZ 1 mb Cache
2 x 512 MB (1 GB) Dual channel PC3200 memory
AsRock 775-DUAL-VSTA
MSI X1950 Pro 256 MB

[ Voor 17% gewijzigd door StanPC op 29-12-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Voor een 06 score is dat volges mij wel redelijk het plafond hoor met jou specs ;)

ORB searchje: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=725992

[ Voor 37% gewijzigd door Rctworld op 29-12-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Laatst online: 30-05 10:55
Rctworld schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:23:
Voor een 06 score is dat volges mij wel redelijk het plafond hoor met jou specs ;)

ORB searchje: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=725992
Ik heb wel de PCIe versie he :P
Maar dan denk je nog dat het het plafond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Ik denk dat er niet veel verschil zit qua prestaties tussen de AGP & PCI-e versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nouja anderen gaven al aan dat jou moederbord niet helemaal de beste PCI-e performance heeft en daarnaast heeft de compare link 2048mb geheugen. Zo ie zo zal er tussen de AGP en de PCI-e niet al te veel verschil zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
MartijnAbel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:59:
nou mijn kaart gebenchd en kom maar op een schamele 7058 punten uit.
ksnap er geen bal van, maar hij is wel super fris in me kast: GPU is 31graden en de Temp chip is 26graden :D
kheb de Club3D btw ;)

Edit:

AGP Fastwrite uitgeschakeld en haal meteen 800 punten meer: 7830

Hoe kan ik BTW deze kaart overclocken, want met atitool zijn de frequencies locked.zodra ik op "Set Clock" druk dan zet ie meteen de frequencies terug. Iemand Suggestie???
Bij mij is de temperatuur ook redelijk, zo'n 45 graden, echter maakt mijns inziens de koeler teveel lawaai; ben dan ook de arctic silencer 4 rev2 op mijn x800pro gewend :)

Hmm, die AGP Fastwrite zal ik dan ook maar eens uitzetten, wie weet wat dat wel niet doet met mijn scores :)

Overclocken: wizzard (de maker van atitool) meldde al dat eea nog niet goed werkte tussen atitool en x1950pro's. Wat je anders misschien zou kunnen proberen is rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
Na het doorlezen van het topic begint het bij mij toch ook weer te kriebelen om mn 6600GT welke nu toch al wat "verouderd" is te vervangen door een betere kaart.

Op dit moment heb ik een S939 3500+ systeem. Dit zorgt ervoor dat ik naast de keus van een AGP X1950PRO eventueel ook zou kunnen overstappen op een S939 moederbord met CrossFire. De PCI-E versie van de X1950PRO is een paar tientjes goedkoper en vanaf een euro of 80 heb je al een CrossFire moederbord.

Na wat rekenwerk kom ik uit op het volgende

X1950PRO AGP € 229

X1950PRO PCI-E € 189
ASUS A8R-MVP € 79

TOTAAL: € 268
VERSCHIL: € 39

Misschien heb ik het antwoord op mijn probleemstelling eigenlijk al gegeven :P en zoek ik nu nog wat bevestiging ;). De AGP versie kopen is nu goedkoper en makkelijker te installeren (geen herinstall nodig van XP enzo) maar de PCI-E versie biedt voor 40 euro extra veel meer toekomstperspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Of je kunt kiezen voor een niet zo dure nieuw moederbord.

Een Asrock voor 50 euro ongeveer, en het scheelt maar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
Persoonlijk ben ik wat huiverig voor "el-cheapo" merken als AsRock. Ik weet dat het B-merk is van ASUS maar gevoelsmatig geef ik toch liever 30 euro meer uit om dan toch maar een ASUS bord met een ASUS videokaart te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

asrock is goed voor iemand die toch geen verstand van pc's heeft maar voor een tweaker niet.
't werkt wel maar dan heb je het gehad.

je krijgt geen schik van een asrock bord. alleen de prijs maakt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Welke AGP Aperature size hebben jullie trouwens ingesteld voor die Sapphire X1950Pro 512mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Valt mij wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Die 1950pro doet het misschien 20% beter dan mijn 800xt pe, een videokaart die meer dan een jaar geleden hetzelfde kostte als deze kaart nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

mathman schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:31:
Ik zou je graag willen emailen, maar volgens mij heb je er ook geen in je profiel staan ;)

Ik moet sowieso ff kijken of ik hem niet aan bekenden kwijt kan, maar hij zal cker op v&a verschijnen dan.
Oeps.... :$
Aangepast... :Y

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

kutkip schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:36:
Valt mij wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Die 1950pro doet het misschien 20% beter dan mijn 800xt pe, een videokaart die meer dan een jaar geleden hetzelfde kostte als deze kaart nu.
Dan is er iets verkeerd hoor, hij zou ongeveer 1,5 keer zo goed moeten presteren als je X800XT. Ook niet vergeten dat je nu lekker HDR kunt draaien, AA veel beter is geïmplementeerd en je eventueel ook HDR+AA kunt draaien.

Wat 'n heerlijke kaart. En zeggen dat ik vorig jaar 350 eurie heb gelegd voor een 7800GS, denkende 'het is 't waard, want tis de laatste (deftige) AGP kaart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:11:
[...]

Dan is er iets verkeerd hoor, hij zou ongeveer 1,5 keer zo goed moeten presteren als je X800XT. Ook niet vergeten dat je nu lekker HDR kunt draaien, AA veel beter is geïmplementeerd en je eventueel ook HDR+AA kunt draaien.

Wat 'n heerlijke kaart. En zeggen dat ik vorig jaar 350 eurie heb gelegd voor een 7800GS, denkende 'het is 't waard, want tis de laatste (deftige) AGP kaart'.
Nou in de benchmarks is ie niet schokkend veel sneller dan bv een x850xt pe

http://www.hartware.de/review_668_5.html

Ben daarom ook niet van plan deze kaart aan te schaffen, wat niet wil zeggen dat het voor heel veel mensen een leuke upgrade is en dat het jammer is dat er zoweinig kaarten meer voor AGP worden gemaakt terwijl veel mensen nog heel tevreden zijn met hun 'verouderde' AGP systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kutkip schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:34:
[...]

Nou in de benchmarks is ie niet schokkend veel sneller dan bv een x850xt pe
Als je even goed kijkt naar de benchmarks doet de kaart het wel goed op hogere resoluties, daarom is de kaart ook dus echt sneller dan elk ander model AGP wat er is.

Met het nieuwe jaar ga ik nieuwe hardware aanschaffen, en ben nog niet zeker of dat alleen een AGP kaart + PSU is , of ook gelijk een PCI-e systeem.

Deze kaart is voor dat geld het echt ook waard, want 229 euro is wat ik bijna 1.5 jaar geleden ook voor m'n X800XT betaald heb, en nu nog steeds plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

ik heb deze kaart nu ook een tijdje, en qua prestaties ben ik tevreden maar qua een aantal andere dingen niet

zo krijg ik in ati tools artefact tester als de gpu rond de 60/70 graden word allemaal artefacts in dat 3D schermpje
Verder als ik lineage 2 speel op highest detail, krijg ik afentoe opeens een VPU restart ofzo, heel iritant, en net kreeg ik opeens een zwart scherm (standby) maar het spel ging wel gewoon nog verder.
Verder heb ik nog geen problemen gehad bij het spelen van Half life 2 en Hitman Contracts allebei op hoogste detail, maar ik heb die 2 spelen niet heel erg lang gespeeld

btw. aan de achterkant van deze kaart zit een soort blokje met een soort zacht laagje erover heen. geen id wat dat is, ik heb het gevoeld en het word redelijk warm

Specs:
AMD 64 4000+
Gigabyte k8ns Ultra
2x 1gb kingston DDR
Sapphire ATI X1950Pro 512mb
500W Antec SmartPower

Zit nu te denken om hem weer terug te sturen alleen heb ik weinig zin om weer aan me oude geforce2mx vast te zitten omdat me geforce 6800GT stuk was gegaan

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Laatst online: 09:26
Is een Antec 380W met 26A op 2 V12 lijnen voldoende om deze kaart te draaien.

Heb verder weinig in m'n systeem zitten.

MSI K8N Neo2
AMD64 +3200
2 x 1 Gb (G.E.I.L.)
1 x 160Gb maxtor
1 x DVD
X-fi Extreme Music

Heb getest en hou voldoende Watt over, maar het gaat ook om de amperes. Ben opzoek naar gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 13:36
Heb je wel extra koelers in je kast zitten? High-end kaarten zoals deze vinden het wel fijn om een extra briesje over zich heen te krijgen... Toen ik ventilatie in mijn kast deed had ik opeens geen problemen meer met zwarte schermen e.d. tijdens het spelen van BF2 met een X1800XT (precies dezelfde 'symptomen' als bij jullie)

EDIT: Bovenstaande gaat gewoon werken.. :) Er zit weinig in de computer qua energie slurpers e.d. Ik heb het op zwaardere computers zien draaien met een gelijk aantal watt en 22 á 24A. Gewoon goed (zonder lagere 3DMark scores, etc.).. Dit betreft wel de PCI-E versie!

[ Voor 29% gewijzigd door Arjan90 op 02-01-2007 10:43 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Sp!tF!re schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:40:
Heb je wel extra koelers in je kast zitten? High-end kaarten zoals deze vinden het wel fijn om een extra briesje over zich heen te krijgen... Toen ik ventilatie in mijn kast deed had ik opeens geen problemen meer met zwarte schermen e.d. tijdens het spelen van BF2 met een X1800XT (precies dezelfde 'symptomen' als bij jullie)
ik heb een 80mm fan voorin en 120mm achter

is het misschien beter als ik die 80mm voorin weghaal en aan de zijkant op me videokaart richt?

[ Voor 9% gewijzigd door Sinester op 02-01-2007 13:26 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
(jarig!)
Sinester schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:23:
[...]

ik heb een 80mm fan voorin en 120mm achter

is het misschien beter als ik die 80mm voorin weghaal en aan de zijkant op me videokaart richt?
Sinester, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft in je eerdere post heb je waarschijnlijk last van oververhitting van je videokaart. Ik zou niet je 80mm fan van voorin verplaatsen (waarschijnlijk koelt die ook je HDs), maar er nog eentje bijzetten (op de videokaart gericht). Om te testen zonder te hoeven verbouwen (of nieuwe fan halen) kun je ook gewoon de verwarming in je computerkamer uit laten en spellen gaan spelen met een open kast. Als je ergens artifacts ziet ga je dan kijken wat de temperatuur van je kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
Beste mensen, ik wil ook graag de stap nemen naar de X1950 Pro (van mijn 9600 XT). Het systeem waar het waarschijnlijk in komt is:

nForce 1 mobo (MSI K7N420) met Barton XP @ 2,1 GHz
1GB RAM, 1 IDE HD, 1 SCSI kaart, 1 SCSI brander
Zalman 300 Watt voeding (ZM300A-APF)

Ik heb hierbij 2 vragen:

1) Gaat mijn Zalman 300 Watt voeding dit bolwerken? Hij trekt nu maar 100W uit de muur, maar ik heb begrepen dat het vooral om de stroomsterkte op 12V gaat. Volgens de specs beschikt hij over +12VDC Imax=15A Ipeak =18A.

2) Aangezien de CPU in spellen een lichte knelpunt zal vormen (misschien zelfs op hoge resoluties met alle AA, AF en HDR geweld aan), en ook ivm bovenstaande punt m.b.t. de voeding, zoek ik een X1950 Pro die ik eventueel kan ondervolten/onderklokken. Weet iemand of, en zo ja bij welke, kaart dit kan? Aangezien deze kaarten een extra voeding stekker hebben neem ik aan dat dit niet (alleen ) via de AGP bus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189525

hoe moet men bepalen wat het beste is, namelijk het compleet upgraden van het systeem of deze X1950pro kopen?

Ik heb P4P800 met 2,8 fsb800 en 2x 512MB en 9700pro en 420watt merkvoeding.

De winkelier vertelde mij dat in maart de prijzen van C2D zullen zakken en dat ik sowiezo met de C2D heel erg op vooruit zal gaan vergeleken met mijn huidige systeem. Is dat zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 189525 op 02-01-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

phusg schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Sinester, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft in je eerdere post heb je waarschijnlijk last van oververhitting van je videokaart. Ik zou niet je 80mm fan van voorin verplaatsen (waarschijnlijk koelt die ook je HDs), maar er nog eentje bijzetten (op de videokaart gericht). Om te testen zonder te hoeven verbouwen (of nieuwe fan halen) kun je ook gewoon de verwarming in je computerkamer uit laten en spellen gaan spelen met een open kast. Als je ergens artifacts ziet ga je dan kijken wat de temperatuur van je kaart is.
hoe warm mogen die kaarten worden dan? me geforce 6800 werd wel is 80/90 graden zonder problemen, maar deze kaart schijnt al problemen te hebben bij 60/70
verder ben ik in de games nog geen artefacts tegen gekomen, alleen complete vastlopers en zwarte schermen

ik zal je advies proberen en anders een nieuwe 80mm halen.

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 22:22
Hmm ik twijfel nog enorm over de varianten met 256mb en 512mb, maar echt een duidelijk advies hierover kan ik niet krijgen in dit topic... Mijn verstand zegt: 512 mb, meer Vram, dus dat is "beter" nou weet ik dat dit een van de laatste echte AGP kaarten zal zijn, en ik denk dat ik voor die 215 euri mn systeem nog wel een jaartje het leven kan rekken....

mijn grootste vraag: hoeveel geheugen en welk merk? mijn voorkeur gaat een beetje uit naar Sapphire.

info over mn systeem

P4P800SE
S478 P3 3.0HT @ 3.3 + Zalmann 7000-CU-Led
4x 256 mb PC3200
GF 6800LE
2x 160Gb maxtor
DVD speler + DVD burner
Raptoxx 450watt.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexZuH op 02-01-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
Sinester schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:58:
[...]
hoe warm mogen die kaarten worden dan? me geforce 6800 werd wel is 80/90 graden zonder problemen, maar deze kaart schijnt al problemen te hebben bij 60/70
verder ben ik in de games nog geen artefacts tegen gekomen, alleen complete vastlopers en zwarte schermen
Er is niet zozeer een harde grens volgens mij, maar hoe langer en warmer je een chip draait, hoe minder lang 'ie meegaat. Die 80/90 graden waar je 6800 op liep is zoieszo erg hoog, waarschijnlijk weten we nu ook waarom 'ie dood ging en je nu een X1950 hebt! Dus als je lang plezier wilt hebben van je X1950 zorg voor een goed gekoelde kast/kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

phusg schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:14:
[...]

Er is niet zozeer een harde grens volgens mij, maar hoe langer en warmer je een chip draait, hoe minder lang 'ie meegaat. Die 80/90 graden waar je 6800 op liep is zoieszo erg hoog, waarschijnlijk weten we nu ook waarom 'ie dood ging en je nu een X1950 hebt! Dus als je lang plezier wilt hebben van je X1950 zorg voor een goed gekoelde kast/kaart!
je hebt gelijk over de warmte en me geforce 6800 die is in een hete zomer een keer te heet geworden, maar hoort ie dan ook deze kuurten te gaan vertonen? (me ati kaart) volgens mij niet
ik denk zelf dat warmte er deze keer weinig mee te maken heeft.. ik had toen dertijd al 2 nieuwe systeem fans gehaald omdat me kaart te warm werd

deze kaart klapte er net na 1 minuut al op zwart scherm tijdens lineage 2 en het lijkt me sterk dat die kaart zo snel te heet word,

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
Anoniem: 189525 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:38:
hoe moet men bepalen wat het beste is, namelijk het compleet upgraden van het systeem of deze X1950pro kopen?

Ik heb P4P800 met 2,8 fsb800 en 2x 512MB en 9700pro en 420watt merkvoeding.

De winkelier vertelde mij dat in maart de prijzen van C2D zullen zakken en dat ik sowiezo met de C2D heel erg op vooruit zal gaan vergeleken met mijn huidige systeem. Is dat zo?
Dit kan niemand jou vertellen. Die winkelier wil natuurlijk producten verkopen, en hoewel een C2D snel is zijn er nog maar weinig spellen die baat hebben bij een tweede core.

Mijn eigen redenering is zo'n beetje als volgt. Upgraden van AGP kaart alleen is:

- minst tijdberovend (geen compleet systeem tweaken en herinstalleren)
- geeft een flinke boost in 3D spellen (vooral SM3.0 spellen op hoge resoluties) en folding@home client
- milieuvriendelijker om component te upgraden dan het hele systeem (tenzij je echt een ander doel hebt voor deze systeem)
- goedkoper op korte termijn
- goedkoper op lange termijn (zolang prijs van nieuwe systeem / jaren dat die meegaat > 200 euro voor deze kaart) x aantal jaren dat ik nog wacht met mijn nieuwe systeem. Voor mij is dit ongeveer 1500/4 = 300 euro/jaar, dus als deze kaart mijn nieuwe systeem met meer dan 9 maanden vertraagt is het al voordeliger. Tegen die tijd is kan ik een gefunderde beslissing maken over DirectX 10/DDR3/quad-core/Vista. Als ik jou systeem had zou ik er ongeveer hetzelfde over denken, maar aan jou de keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
Sinester schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:20:
[...]
deze kaart klapte er net na 1 minuut al op zwart scherm tijdens lineage 2 en het lijkt me sterk dat die kaart zo snel te heet word,
Tja, dat is wel een beetje verdacht inderdaad. Ik zou toch eerst in een koude kamer met open kast het eens goed testen om het uit te sluiten. Vervolgens moet je denk ik kijken naar iets als driver cleaner om alle nVidia driver restanten weg te halen. Maar het kan altijd een defecte kaart zijn natuurlijk. Als je beschikt over een andere AGP systeem zou ik het anders eerst daar proberen, of als je een extra HD hebt (of een systeem backup) het proberen in je huidige PC met een verse installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
AlexZuH schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:13:
mijn grootste vraag: hoeveel geheugen en welk merk?
Tja, Sapphire is momenteel de enige merk met 512 MB in de pricewatch, dus als je hem nu wilt hebben is de keuze snel gemaakt. Persoonlijk vind ik de Sapphire koeler een beetje goedkoop, dus wacht liever een GeCube 512 MB versie met koperen koeler af (zolang dat ding maar single slot is), of de Diamond Multimedia 512 MB versie, hopelijk wordt die ook geleverd in Nederland. Waarom 512MB? Voor mij persoonlijk gaat het voor een groot deel ook om de folding@home client en die geeft naar verluid minder lag met de 512MB versie (en meer toekomstvastheid ivm almaar groter wordende client). Voor spellen zou ik het niet goed weten of het nodig is, maar ik wil er ook zeker UT2007 op gaan spelen, en die zal vast ook wel 512MB geheugen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
sinds een paar dagen ook de saphire versie in bezit, heb alleen een vaag probleem als ik mijn pc opstart en in het bios. Hij geeft hier namelijk nogal vreemde kleuren zoals hieronder te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/1687/dsc00142mediumqd0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/6015/dsc00143mediumaq0.th.jpg

Is dit normaal ?

De temps van het kaartje zijn gewoon 40 graden en zodra hij windows begint te laden zijn de kleuren normaal. Het beeldscherm is direct op de dvi uitgang van de vid aangesloten. Bij spellen heb ik nog niet echt vreemde dingen ontdekt maar ook nog niet echt veel mee kunnen spelen afgelopen dagen :)

verder heb ik:
p4 2.8@3.3
asus p4c800
450watt chieftec voeding
3 harde schijfjes
dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

phusg schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Tja, dat is wel een beetje verdacht inderdaad. Ik zou toch eerst in een koude kamer met open kast het eens goed testen om het uit te sluiten. Vervolgens moet je denk ik kijken naar iets als driver cleaner om alle nVidia driver restanten weg te halen. Maar het kan altijd een defecte kaart zijn natuurlijk. Als je beschikt over een andere AGP systeem zou ik het anders eerst daar proberen, of als je een extra HD hebt (of een systeem backup) het proberen in je huidige PC met een verse installatie van Windows.
driver cleaner heb ik al gebruikt voor ik me kaart installeerde, ik zal nu me raam ff tijdje open zetten want alleen met een openkast word ie alleen maar warmer van
ik zal vanavond me hhd formateren en alles eropnieuw opzetten
mocht dit niet helpen gaat ie denk ik toch terug
helaas heb ik nu op dit momend geen ander AGP syteem en ik heb er maar 1 hhd inzitten

thnx voor de hulp
btw als ik met me hand aan de kaart voel is ie niet heel erg heet

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Errug interessant deze kaart.

Beste eigenlijk op AGP gebied :)

Denk alleen dat ik het nog wat langer uitzing met mijn 6800GT en dan voor een kompleet nieuwe ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
disinfector schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:53:
sinds een paar dagen ook de saphire versie in bezit, heb alleen een vaag probleem als ik mijn pc opstart en in het bios. Hij geeft hier namelijk nogal vreemde kleuren zoals hieronder te zien is.

[afbeelding]
[afbeelding]

Is dit normaal ?

De temps van het kaartje zijn gewoon 40 graden en zodra hij windows begint te laden zijn de kleuren normaal. Het beeldscherm is direct op de dvi uitgang van de vid aangesloten. Bij spellen heb ik nog niet echt vreemde dingen ontdekt maar ook nog niet echt veel mee kunnen spelen afgelopen dagen :)

verder heb ik:
p4 2.8@3.3
asus p4c800
450watt chieftec voeding
3 harde schijfjes
dvd speler
Dat heb ik ook ja .. boven aan het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
hmm toch wel apart mijn 9800 en 9600xt hadden dat niet namelijk. maar verder werkt hij gewoon en als meer mensen dit hebben zal het wel zo horen :? :)

zijn er trouwens nog tweaks aan te raden in het ccc ?

[ Voor 15% gewijzigd door disinfector op 02-01-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phusg schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Dit kan niemand jou vertellen. Die winkelier wil natuurlijk producten verkopen, en hoewel een C2D snel is zijn er nog maar weinig spellen die baat hebben bij een tweede core.

Mijn eigen redenering is zo'n beetje als volgt. Upgraden van AGP kaart alleen is:

- minst tijdberovend (geen compleet systeem tweaken en herinstalleren)
- geeft een flinke boost in 3D spellen (vooral SM3.0 spellen op hoge resoluties) en folding@home client
- milieuvriendelijker om component te upgraden dan het hele systeem (tenzij je echt een ander doel hebt voor deze systeem)
- goedkoper op korte termijn
- goedkoper op lange termijn (zolang prijs van nieuwe systeem / jaren dat die meegaat > 200 euro voor deze kaart) x aantal jaren dat ik nog wacht met mijn nieuwe systeem. Voor mij is dit ongeveer 1500/4 = 300 euro/jaar, dus als deze kaart mijn nieuwe systeem met meer dan 9 maanden vertraagt is het al voordeliger. Tegen die tijd is kan ik een gefunderde beslissing maken over DirectX 10/DDR3/quad-core/Vista. Als ik jou systeem had zou ik er ongeveer hetzelfde over denken, maar aan jou de keus!
Hartelijk bedankt voor je meedenken. Prima onderbouwde uitgebreide postje :)

Ik ga dus ook deze kaart halen, nu is het ff uitzoeken welk merk het wordt. Sapphire vond ik een goed merk. Toch lees ik veel problemen met dit merk. Club3d vind ik niet zo goed vanwege hun vaak brakke koelers in het verleden. Powercolor ken ik amper, ik weet dat ze overgeklokte kaarten verkopen. De koeler die ze aanbieden op hun X1950pro zien er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disinfector schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:20:
hmm toch wel apart mijn 9800 en 9600xt hadden dat niet namelijk. maar verder werkt hij gewoon en als meer mensen dit hebben zal het wel zo horen :? :)

zijn er trouwens nog tweaks aan te raden in het ccc ?
Ik las iets over een boost na het uitzetten van fastwrite? Dat zou je ff kunnen uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net op de frontpage dat powercolor de X1950pro niet met de artic aktieve koelers gaat uitbrengen maar passieve (=lees enorme radiatorblok) koeling? Of gaan ze zowel passief als aktieve gekoelde X1950pro aanbieden?

nieuws: Passief gekoelde X1950 in ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 11:36
Daar hebben ze het voor zover ik weet over de pci-e versie. De agp versie zal denk ik ook wel met actieve koeler komen. Of het een arctic zal zijn, is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jormungandr schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:21:
Daar hebben ze het voor zover ik weet over de pci-e versie. De agp versie zal denk ik ook wel met actieve koeler komen. Of het een arctic zal zijn, is een andere vraag.
Waar baseer jij op dat ze het hebben over de pci-e versie :?

Ik heb zelf liever een actieve koeler, passief is zo ontzettend afhankelijk van zijn omgeving waar je echt rekening mee moet houden en de x1950pro is al een heethoofd van zichzelf, beetje raar dat ze hem passief willen koelen (en ook nog eens willen overklokken), dit zie ik eigenlijk alleen maar bij nietheethoofdige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Deze kaart heeft me helemaal gek gemaakt (Sapphire)

vandaag heb ik stuk of 10x gehad dat me scherm op standby gaat en me pc verder gewoon verder gaat tijdens het spelen van lineage 2
heb vanalles al geprobeerd.

- Driver Cleaner
- Case Fans op maximum speed
- Ati Tray Tools fan speed hoog gezet
- raam in me kamer open gezet (het is kkkkoud hier)

me kaart werd de laaste keer dat ie zwartscherm kreeg maar 45 graden en toch weer het zelfde probleem
bij eventviewer zie ik wel steeds het zelfde staan rond de tijd dat ie een zwart scherm krijgt

Namelijk:
De Ati HotKey Poller-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

kan nu alleen nog een format doen, waar ik weinig zin in heb en ik vraag me ook zwaar af of dat wel zal helpen....

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 13:36
Heb je al geprobeerd de Hotkey Poller uit te zetten dmv Ati Tray Tools? Dan zou hij ook geen problemen moeten veroorzaken, toch?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Sp!tF!re schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:15:
Heb je al geprobeerd de Hotkey Poller uit te zetten dmv Ati Tray Tools? Dan zou hij ook geen problemen moeten veroorzaken, toch?
nee nog niet geprobeerd, wist ook niet dat dat met ati tray tools meekwam
ik zal het eens proberen, maar ben er niet zeker van of dat de zwarte schermen veroorzaakt

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
@RotsVast: de Club3D heeft nu een Accelero2 cooler die fantastisch koelt!! dus maak je daar maar geen zorgen over.

de problemen bij iedereen emt zwart beeld enz. komt ook bij mij voor.
tot nogtoe is daar verder geen normale oplossing voor jammer genoeg...

en die achterlijke VPU recover wordt je ook helemaal schijtziek

@ Sinester, dit probleem komt ook bij mij voor en is gewoon gigantiosch irri.
ik weet neit of je cpu overgeclockt is, zoja dan clockt ie je pci/agp poort ook mee en blijkbaar heeft ATI daar veel meer probs mee als Nvidia. ik heb namelijk mijn pci/agp poort terug gezet naar std waarden en nu is het wel goed ;) dus misschien effe eht proberen waard als je cpu overgeclockt is.

[ Voor 36% gewijzigd door MartijnAbel op 03-01-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

MartijnAbel schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:24:

de problemen bij iedereen emt zwart beeld enz. komt ook bij mij voor.
tot nogtoe is daar verder geen normale oplossing voor jammer genoeg...

en die achterlijke VPU recover wordt je ook helemaal schijtziek

@ Sinester, dit probleem komt ook bij mij voor en is gewoon gigantiosch irri.
ik weet neit of je cpu overgeclockt is, zoja dan clockt ie je pci/agp poort ook mee en blijkbaar heeft ATI daar veel meer probs mee als Nvidia. ik heb namelijk mijn pci/agp poort terug gezet naar std waarden en nu is het wel goed ;) dus misschien effe eht proberen waard als je cpu overgeclockt is.
ik heb idd, me cpu heel lichtelijk overgeclocked, zal hem meteen terug zetten thnx voor de hint

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
je kan ook gewoon agp/pci lock gebruiken in je bios ik heb mijn 2.8 op 3.3 ook samen met een saphire kaartje en niet die problemen.

enige wat ik heb zijn vreemde kleuren in het bios 8)7

in het begin heb ik wel problemen gehad met het cc. Die heeft alle versies van het .net framework nodig :S misschien die ook even updaten?

[ Voor 11% gewijzigd door disinfector op 03-01-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
disinfector schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:19:
je kan ook gewoon agp/pci lock gebruiken in je bios ik heb mijn 2.8 op 3.3 ook samen met een saphire kaartje en niet die problemen.

enige wat ik heb zijn vreemde kleuren in het bios 8)7

in het begin heb ik wel problemen gehad met het cc. Die heeft alle versies van het .net framework nodig :S misschien die ook even updaten?
Wat voor 3D marks haal je met de 3.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees steeds dat die Sapphire kaart zo heet wordt. Voor ik hem aanschaf wil ik weten of het mogelijk is om er een andere (=betere koeler) op te zetten. En is dat moeilijk want ik ben een behoorlijke leek op dit gebied.
Als dit niet mogelijk is kies ik misschien wel voor de uitvoering van PowerColor want daar schijnt de koeling dik in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
Wat voor 3D marks haal je met de 3.3 ?
ik kom net niet aan de 7000 met een score van 6992 in 3dmark2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Zeer goeie review by Lostcircuits:
http://www.lostcircuits.com/video/sapphire_x1950proagp/
Ik stel voor, hem op de frontpage te vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb net eens een 3dmark05 run gedraaid met mijn 7800GS+ agp van gainwaird.
Ik kwam met een 3200+ en 1GB aan geheugen uit op een score van 8229.
Lees overal dat de X1950pro zo'n 7800GS killer is :? .

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joepi schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:23:
Zeer goeie review by Lostcircuits:
http://www.lostcircuits.com/video/sapphire_x1950proagp/
Ik stel voor, hem op de frontpage te vermelden!
Epilogue: We did run the entire system on a 300 W PSU and for what it's worth, the setup was - mostly - as quiet as a church mouse. It is, though, necessary to mention that this was really pushing it. Adding just a Seagate 100 MB Seadisk caused occasional tripping of the PSU fuse. The bottom line, therefore, is that for a system of this caliber, one should at least have a solid 301 W PSU ….
:')

Verders. Als je lage scores haalt check dan even je settings enzovoorts... ook vergelijk de 7800GS system specs met die van jouwes. Mischien is er met de Nvidia kaart getest met functies uitgeschakeld zoals LoD. Als je dat uitzet dan schiet je score inderdaad omhoog ten koste van visueel beeld (hele slechte graphics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Ik heb een standaard run gedaan zonder ook maar een setting aan te passen.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

De X1950 Pro is absoluut een Geforce 7800GS killer. Dat is echter wat anders dan dat het een killer is van de Geforce 7800GS+ met 24 pipelines en 512MB.

Ben zelf al een maandje of zeven in het bezit van deze Gainward en heb vorige week twee dagen een X1950 Pro van Club3D in mijn systeem gehad omdat een vriend van mij daar problemen mee had. Kon het natuurlijk niet laten om deze twee kaarten te vergelijken.

Hij presteert goed maar ik had er iets meer van verwacht persoonlijk. In de meeste testen was de X1950 Pro rond de 2 fps sneller met standaard geklokte waarden. Klok je de 7800GS+ echter over, en daar is het een beest in, dat wordt het een heel ander verhaal.

Alleen Oblivion gaf een monsterlijke verbetering met de X1950 Pro. In spellen als Doom 3 en Chronicles of Riddick presteert de Geforce 7800+ weer duidelijk beter. Allemaal interessant maar aan de andere kant niet echt een verschil van wel of niet speelbaar. Ik speel bijvoorbeeld Oblivion prima in een 1680x1050 resolutie en met de X1950 Pro kun je weer prima Doom 3 en CoR spelen in die resolutie. De verschillen in framerate zijn met deze twee kaarten meer een luxeprobleem.

Het enige wat mij negatief opviel was de score van de X1950 Pro in F.E.A.R.
En dan niet de gemiddelde framerate want die was goed maar de minimum framerate.
Zakt de framerate met de Geforce 7800+ soms terug naar de lage dertigers met de X1950 Pro zijn het lage twintigers. Dit is misschien in combinatie met de maar 256MB aan geheugen niet echt lekker speelbaar. Dit is trouwens ook allemaal in een 1680x1050 resolutie. Mensen met mindere eisen hebben hier misschien minder problemen mee.

Als ik moest kiezen tussen beide kaarten op dit moment dan zou ik denk ik toch voor de X1950 Pro gaan. Wat de keus ook is ga voor een videokaart met 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Hmm, das inderdaad waar.
De 7800gs+ is ind wel beastier dan de 7800gs standaard.
Wel apart dat er dan nu zo'n heisa is over deze 1950pro agp versie, terwijl een gelijksoortig presterende kaart al geruime tijd op de markt is :?

[ Voor 47% gewijzigd door chrisstructor op 04-01-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
(jarig!)
Dracul schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:55:
Wat de keus ook is ga voor een videokaart met 512MB.
Oh ok, als *jij* het zegt ;-) Geintje, zou je dit kunnen onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

512 v 256 boeit nu nog vrij weinig volgens mij.
Misschien dat het nut heeft bij oblivion en high detailed textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 08:05
chrisstructor schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:37:
Hmm, das inderdaad waar.
De 7800gs+ is ind wel beastier dan de 7800gs standaard.
Wel apart dat er dan nu zo'n heisa is over deze 1950pro agp versie, terwijl een gelijksoortig presterende kaart al geruime tijd op de markt is :?
Ja die is alleen stukken duurder asl de ati.

PSN: c_caveman1982

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet !
- Leverbaarheidsgezever