PowerColor X1950 PRO 256MB AGP, heeft het nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.028 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 13:45
Precies een jaar geleden heb ik voor mijn machine een asus x850 XT agp gekocht. Tot nu toe dik tevreden over deze kaart, maar hij ondersteunt geen pixelshader 3.0. Nu zag ik dus onlangs op het tweakers nieuws http://www.powercolor.com...product_detail.asp?id=137 deze PowerColor X1950 PRO 256MB AGP langskomen.
Nu vraag ik me dus af of het nut heeft mijn videokaart te upgraden, of om gewoon nog een half jaar te wachten en dan een nieuwe pc te kopen. Zal deze videokaart ten volste kunnen draaien op eenAGP slot? Met die x850 zat ik al te twijfelen, maar het was de upgrade dubbel en dwars waard.

Mijn x850 draait nu op een core van 550 mhz en het geheugen staat geklokt op 594 mhz.
de x1950 staat op resp. 600 en 700 mhz.

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (15 x 200) (Northwood)
Moederbordnaam MSI MS-7048
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR SDRAM)

Scherm:
Video kaart RADEON X850 Series (256 MB)

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het echt heel veel nut heeft, dat zal ook wel weer afhangen van de games die je speelt natuurlijk, maar ik denk beter dat je nog even door kunt sparen voor een C2D oid met een goed vidkaart daarbij, dan heb je overall meer performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
zou die P4 ook niet een bottleneck vormen voor het videokaart naast je AGP slot misschien?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 21:52
Als alles nog perfect loopt, waarom dan upgraden?
Nu overstappen voor SM3.0 lijkt me zonde van het geld want over 2 maandjes heb je al DX10 kaarten. Dan loop je alweer achter want dan is er SM4.0 Alleen overstappen vanwege SM3.0 is waanzin; zijn er echt spellen waarbij je iets mist behalve 3dmark06 en oblivion?

Pas bij DX10 is het interessant om over te stappen.

[ Voor 21% gewijzigd door InfinityG35 op 29-10-2006 13:41 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vergeet niet dat die kaarten in het begin erg duur zullen zijn. Als de TS dan ook de rest van zn systeem nog moet upgraden kan dat wel eens een dure grap worden.
Maargoed, ik zou nu ook niet meer investeren in een AGP kaart. Vooral niet als je al een redelijk goede hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je meer hebt aan een snellere CPU dan aan een snellere GPU. In een aantal spellen is nu je CPU al de bottleneck en niet de GPU. (Counter-Strike Source oa.)

Toen ik mijn 2600+ van 3000+ naar 3700+ overklokte ging ik van 75fps naar 115fps in de stresstest bij CS:S. Dat geeft wel aan dat de CPU de bottleneck was en niet de 6800LE@~GT.

Persoonlijk zal ik nog even met deze PC doen en dan overstappen naar Core 2 Duo. Als je nu die snelle videokaart koopt en verder niets veranderd heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je kan het doen, maar de P4 is helaas wel een grote bottleneck. Ze gaan maar zo ver mee he en ik denk dat je kwa FPS er weinig op vooruit gaat...misschien zou je AF + HDR + AA kunnen gaan draaien maar of dat het waard is! En zeker aangezien de X850XT AGP ook iets van 250-300 euro was..kun je beter niet het geld nu opsparen voor een betere upgrade?

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 13:45
Okee dank voor jullie antwoorden, inderdaad doet mijn x850 xt het nog best aardig. Zelfs oblivion draait er goed op, afgezien natuurlijk dat ik hdr niet kon draaien, maar desondanks was het nog steeds mooi. Ik moet nog maar even geduld hebben denk ik :) en dan voor de nieuwe pc gaan. Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit zo lang met een pc gedaan heb als deze p4 3ghz. hij is al bijna 3 jaar oud, en kan nog steeds mee. ( Fear draait hij nog vloeiend op 1280 bij 1024 met alles op maximum ). Maar ik ben bang dat het met games zoals Medieval2 total war wel afgelopen zal zijn.

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

MAD_Sofia schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:46:
Okee dank voor jullie antwoorden, inderdaad doet mijn x850 xt het nog best aardig. Zelfs oblivion draait er goed op, afgezien natuurlijk dat ik hdr niet kon draaien, maar desondanks was het nog steeds mooi. Ik moet nog maar even geduld hebben denk ik :) en dan voor de nieuwe pc gaan. Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit zo lang met een pc gedaan heb als deze p4 3ghz. hij is al bijna 3 jaar oud, en kan nog steeds mee. ( Fear draait hij nog vloeiend op 1280 bij 1024 met alles op maximum ). Maar ik ben bang dat het met games zoals Medieval2 total war wel afgelopen zal zijn.
Zelf ben ik al begonnen met sparen voor een nieuwe pc toen ik deze binnen had, dus als ik 3-4 jaar met een PC doe. Met misschien een tweedehandse videokaart tussendoor ( niet duur doen ) dan kan ik weer lekker een volledige upgrade doen ( aka vervanging )

Je moet gewoon je pijlen niet heel hoog zetten en accepteren dat er steeds snellere CPU's en videokaarten zijn. En het pad van altijd maar kleine upgrades..is verre van goedkoop. Ik gebruik liever de hardware om 3 jaar van te genieten dan elke zes maanden maar weer tegen veel verlies verkopen want ja..je moet toch wat.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:07
Persoonlijk ga ik wel voor deze kaart, zeker als de prijs beneden de 250 euries blijft. De kaart schijnt beter te presteren als de gainward 7800GS+ die met 325 euries behoorlijk dat duurder is, maar wel als een 7900GT performed op het AGP platform. Dus ben zeerk benieuwd hoe de x1950 AGP van GeCube of PowerColor gaat preseteren. De hogere clocks van de AGP t.o.v. de PCI-E variant beloven veel goeds.

Daarnaast zal ik ook mijn AMD64 3200+ processor inruilen voor een 4000+ (120 euries) of X2 4600+. Heb ik toch voor weinig een systeem waar ik zeker nog een jaar mee verder kan.

Mijn hoofdreden dat ik nog niet wil upgraden naar PCI-E is dat ik de moederborden voor Core2duo nog niet geweldig vindt (p965 - buggy/bios flashes etc; als ik de forums zo lees en mag geloven) en/of te duur vindt (p975). En natuurlijk wil ik dan ook een Conroe. Ook het geheugen DDR2 is voor mij gevoel te duur voor wat het doet. Verder wil ik wachten met Vista tot dat Service Pack 1 uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Galvatron op 01-11-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

swampy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:51:
Je kan het doen, maar de P4 is helaas wel een grote bottleneck.
Een CPU bottleneck begint een beetje een modewoord te worden de laatste tijd. Op lagere resolutie's, en zonder AA/AF ja, maar vanaf 1280x1024 en hoger met veel AA/AF is die bottleneck er vrijwel niet meer. Een X1950Pro vreet een X850 dan op als ontbijtje. Dus ja, het heeft nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Zijn er op dit moment eigenlijk al reviews van de X1950 pro AGP? Misschien is het ook beter om van dit topic een algemeen discussie topic te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mastasidaz op 02-11-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ben zelf meer geïnteresseerd in wanneer deze te koop is. Bij de duitse alternate staat de GeCube x1950 Pro voor AGP al in het assortiment, maar leveringsdatum is nog onbekend. Hopelijk kan ik deze kaart nog deze maand bestellen.

Reviews zullen binnenkort wel verschijnen, maar je kunt eventueel al reviews van de PCI-E variant bekijken, deze zullen denk ik niet al te ver uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
Weer zo een nutteloos topic.

De X1950 Pro is 2x zo snel als een X850 XT PE. De X1950 Pro heeft SM 3.0 de X850 maar 2.0b. X1950 kan HDR + AA en HDR dat kan de X850 niet. X1950 Pro kan ook HQ AF de X850 niet.

De X1950 Pro is voorlopig de snelste kaart op AGP . Ik verwacht geen snellere DX 10 kaarten op AGP omdat die te veel stroom verbruiken.

Dus wil je nog lang met AGP blijven werken ? koop dan de X1950 Pro zo niet en overweeg je toch al PCI E kun je dan beter een DX 10 kaart kopen met een nieuw PCI E setupje.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Laatst online: 30-04 10:55

jll

Ik ben ook al en tijdje opzoek naar een opvolger voor mijn 9800pro maar waar en wanneer komt nou de 1950 pro uit !! ?? :?

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die is al uit volgens mij. Ik heb in ieder geval gezien dat er op GoT een aantal zijn met een X1950Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

RoD schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:58:
Die is al uit volgens mij. Ik heb in ieder geval gezien dat er op GoT een aantal zijn met een X1950Pro.
Dan mag je mij vertellen hoe ze er aan zijn gekomen en wie dat zijn (linkje please ?). Ik zit er echt op te wachten en online shops die hem verkopen heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja dat weet ik niet, en de Pricewatch is atm ook down dus daar heb je ook niks aan :P
Ik zou zeggen, kijk eens in [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
jll schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:04:
[...]

Dan mag je mij vertellen hoe ze er aan zijn gekomen en wie dat zijn (linkje please ?). Ik zit er echt op te wachten en online shops die hem verkopen heb ik nog niet kunnen vinden.
De pci-e versie van sapphire heb ik afgelopen vrijdag mogen ophalen bij zercom(.nl) echt een topkaart. (levertijd staat nog op 2 weken) tevens heeft een vriend van mij zijn asus x1950 Pro eveneens vrijdag opgehaald bij 4launch.nl.

De agp versie is afaik nog niet leverbaar.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Juist, en hierin ben in nu geïnteresseerd.

Wanneer iemand een shop in NL weet die de AGP versie verkoopt, please...vermeld het direct inclusief link.

Vooralsnog heb ik begrepen dat je deze maand de AGP variant kon kopen. Hopelijk houdt Sinterklaas hier ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 12:37

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik had een x850xt 256mb agp die draaide op een p4p800see met p4 2,8ghz ht proc en 1gb pc2700 cl2.5 geheugen. De cpu vormde toen al een bottleneck, dus ik denk niet dat je er goed aan doet een 1950pro agp te kopen...

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Als je pech hebt koop je die 1950 voor 280 euro en dan komt de 8600 agp 2 maanden later gezellig aan kakke voor 160 euro :P.

Je ken blijven vervangen. haha

[ Voor 33% gewijzigd door A87 op 07-11-2006 11:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 22-04 21:59
Ik denk niet dat er een 8800 AGP komt. Ze willen AGP langzaam aan uitfaseren, en ik denk dat we nu op het punt zijn waarbij die bijna voltooid is. enkel ATi geeft nog enkele laatste snokken aan de kar, maar voor de rest komen er enkel nog mid en low -end kaarten uit. Mijn gokje is dat de 1950pro de laatste AGP zal worden.

Heeftie nog zin? Jazeker. Ik heb zelf een A64 systeem op AGP. Mijn A64 3000+ kan nog wel ff voort in games, maar mijn 9800XT loopt op zijn laatste beentjes. En budget voor een splinternieuw systeem is er op dit moment niet. (gitaar > pc :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

Lias schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:51:
Als je pech hebt koop je die 1950 voor 280 euro en dan komt de 8600 agp 2 maanden later gezellig aan kakke voor 160 euro :P.

Je ken blijven vervangen. haha
Zo kun je idd altijd blijven wachten op een volgend model en kun je ondertussen niet van je kaart genieten. De 1950 pro agp lijkt mij als hij in tussen de 200 en 250 euro blijft een prima vervanger voor mijn 9800pro ( elke 9800 serie ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jormungandr schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:59:
Ik denk niet dat er een 8800 AGP komt. Ze willen AGP langzaam aan uitfaseren, en ik denk dat we nu op het punt zijn waarbij die bijna voltooid is. enkel ATi geeft nog enkele laatste snokken aan de kar, maar voor de rest komen er enkel nog mid en low -end kaarten uit. Mijn gokje is dat de 1950pro de laatste AGP zal worden.
Ik heb al een paar keer gehoord dat kaart X de laatste AGP kaart ging worden :P Wie weet hoe lang er nog interesse blijft bestaan voor AGP kaarten. Zolang zullen er ook wel sporadisch nieuwe AGP kaarten uitkomen. Maargoed, de kans bestaat natuurlijk zeker dat dit de laatste is.
jll schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:41:
[...]

Zo kun je idd altijd blijven wachten op een volgend model en kun je ondertussen niet van je kaart genieten. De 1950 pro agp lijkt mij als hij in tussen de 200 en 250 euro blijft een prima vervanger voor mijn 9800pro ( elke 9800 serie ).
Zeker, als je processor nog voldoet en je geheugen voldoende is ga je een dikke winst zien ten opzichte van je 9800Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll

jll

RoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:43:
Zeker, als je processor nog voldoet en je geheugen voldoende is ga je een dikke winst zien ten opzichte van je 9800Pro :)
Ik draai nog met een ouwderwetse Socket a AMD 3000+ op DFI mobo met 1024MB geheugen, ik wil gewoon hogere res op mijn iiyama 22" (514) zien met bruikbare fps.
Ik vind het alleen zo jammer dat je overal leest dat de 1950 pro de top agp kaart is en dat hij overal goed getest is alleen dat je nog niet kan kopen. terwijl dit niet een nieuwe core betreft of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat maakt dat uit? Het gaat toch om de prestaties? :) En die zijn erg goed voor een niet al te duur kaartje. Veel prestatie voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je hem wilt en je hebt het geld er voor kun je hem gewoon gaan halen. Bovendien zal de X800 ook nog best wel iets opbrengen als je die verkoopt.
Nou is je CPU niet meer een van de snelste, misschien dat je daar ook nog een upgrade voor kunt kopen. Of je er daadwerkelijk veel mee op schiet vraag ik me ook af.

Ik weet niet hoe je cashflow is, maar als je in plaats van nu een X1950 over pak hem beet een half jaar tot 1 jaar een nieuw systeem kunt betalen zou ik persoonlijk voor optie 2 gaan. Maar dat is iets wat wij niet voor jou kunnen bepalen.
De keuze voor jou is "blijf ik bij AGP en mijn huidige systeem of spaar ik even door zodat ik gewoon een nieuw bak kan kopen?".
Als je bekijkt dat de boel nu nog allemaal goed loopt denk ik dat het "verstandiger" is om door te sparen en voor iets nieuws te gaan. Als je bij wilt blijven is je huidige systeem het niet meer waard, je zult opgegeven moment tegen het plafond aan lopen.
Overstappen op iets nieuws met PCIe is aan te raden. Je kunt oude hardware zoals je kast, drives, opticals, eventuele soundcard en misschien je voeding meenemen naar je nieuwe systeem.
Je kunt een aantal kanten op. Kies?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb zelf een dual asrock bordje met AGP en PCI-e. Dit was voor mij wel een uitkomst omdat ik wel wilde upgraden maar niet erg veel geld had/heb ;) De videokaart kon ik dan houden en vervolgens sparen voor een nieuwe. De rest was wel snel want dat had ik nieuw gekocht. Misschien ook hier een goed idee als tussenstap? Aan de andere kant kun je natuurlijk net zo goed je oude kaart verkopen en een beetje sparen (of in andere volgorde) en direct een PCI-e kaart kopen+mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:01:
Ik heb zelf een dual asrock bordje met AGP en PCI-e.
Ik kan dat bordje nergens meer vinden; uitverkocht... Iemand nog een idee waar ik deze kan vinden?
Modbreak:Niet echt een vraag die hier hoort...

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 08-11-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196390

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik bezit nu een AMD 64 Athlon 3500+, met 3 GB geheugen en een X850 Pro AGP. In eerste instantie hadden we een X800XL die het alleen begaf na een jaar waardoor we deze als garantie kregen.
Deze kaart en ook de X850 Pro die we nu hebben doen het perfect, al vind ik de 850 Pro toch minder. Spellen als Splinter Cell 3 en Oblivion draaien perfect maar ook de X850 Pro ondersteund geen SM 3.
Nu zijn net Medieval 2 Total War en Splinter Cell 4 Double Agent uitgekomen en laat nou net Splinter Cell een spel zijn wat zelfs SM 3 vereist!! Zonder SM3 kan je geen Splinter Cell 4 spelen, waarmee Ubisoft veel gamers in de kou laat staan.
Medieval draait goed al krijg ik glitches als ik alles op maximum zet. Nu overweeg ik serieus de X1950 Pro AGP te kopen, vanwege zijn uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik weet dat binnenkort DX 10 komt, samen met SM 4 en een nieuwe generatie kaarten, maar die prijzen zullen in het begin niet mals zijn uiteraard. Met de X1950 Pro kan mijn oude AGP-slot nog even mee voordat er over een half jaar een compleet nieuw systeem zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Heb gezien op een Zweedse site dat 24/11/2006 de eerste x1950Pro voor AGP van PowerColor verwacht worden. Hopelijk zijn ze dan ook leverbaar in Nederland.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

-tom-562

Oliesjeik

Dat is dus €251,66

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Zweden is een duur land. Hopelijk wordt het in Nederland wat goedkoper <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

In Duitsland zijn ze rond de 230 euro:
http://www.jesonline.de/product_info.php?ref=5&pID=37848

Zijn ze al in Nederland gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721

Hmm, ik heb een PIV 3.0ghz 1mb cache met 2gb geheugen. Mijn huidige videokaart is een radeon 9600pro, is de Powercolor zijn geld dan wel waard voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 196721 schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:29:
Hmm, ik heb een PIV 3.0ghz 1mb cache met 2gb geheugen. Mijn huidige videokaart is een radeon 9600pro, is de Powercolor zijn geld dan wel waard voor mij?
Wat is je budget? Wat zijn je eisen? Waarom denk je dat het niet zou voldoen? Waarom wel? Beetje te algemeen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Astennu schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:14:
Weer zo een nutteloos topic.

De X1950 Pro is 2x zo snel als een X850 XT PE. De X1950 Pro heeft SM 3.0 de X850 maar 2.0b. X1950 kan HDR + AA en HDR dat kan de X850 niet. X1950 Pro kan ook HQ AF de X850 niet.

De X1950 Pro is voorlopig de snelste kaart op AGP . Ik verwacht geen snellere DX 10 kaarten op AGP omdat die te veel stroom verbruiken.

Dus wil je nog lang met AGP blijven werken ? koop dan de X1950 Pro zo niet en overweeg je toch al PCI E kun je dan beter een DX 10 kaart kopen met een nieuw PCI E setupje.
^^ Met hem. Gelijk die eerste reacties over z'n CPU enzo. Ik ga ook mooi overstappen naar de x1950Agp :) Vind het zonde van het geld anyway om een Werkende AGP plank te verkopen omdat er iemand nodig vind om perse op PCI-E over te stappen, en je had eigenlijk niet zoveel keus meer aangezien de 7600GT of X850XT de snelste waren op gebied van AGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:20:
[...]

Wat is je budget? Wat zijn je eisen? Waarom denk je dat het niet zou voldoen? Waarom wel? Beetje te algemeen zo.
M'n budget is 250 euro, de prijs van de Powercolor kaart. Het moet wel een AGP kaart zijn, ik bedoel nu alleen de videokaart, geen andere upgrades. Maar wat ik bedoelde, is de videokaart niet 'te goed' voor mijn overigen componenten, is de bottleneck zo groot dat de videokaart z'n geld niet waard is voor mij?

Zoals ik al zei heb ik een PIV 3.0 ghz 1mb cache processor met 2GB ram, en m'n huidige videokaart = club3d radeon 9600pro 256mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je cpu zal wel de bottleneck worden, 2GB geheugen is wel prima. Maar. Je gaat er wel op vooruit ten opzichte van je 9600Pro. Dus, wat is het je waard? Wil je prestatiewinst voor 250 euro waarbij je processor de bottleneck wordt, of is het je niet waard en blijf je met je low end kaart zitten. Persoonlijk had ik het er niet voor over gehad, 250 euro voor een AGP kaart. Spaar dan even door totdat je je processor ed ook kunt upgraden, of ga voor een wat goedkopere AGP kaart als je niet zo veeleisend bent in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je processor de bottleneck is, is bullshit

Je spreekt wel over een 3GHz CPU met 1MB aan cache aanboord. en je denkt dat dat nog uit de tijd van Pentium 3 stamt :?

Laat je niet op stang jagen door al die termen... het verschil tussen is mischien maar een paar FPS, en met je 9600Pro is dit echt een hele vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 58485 schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:21:
Dat je processor de bottleneck is, is bullshit

Je spreekt wel over een 3GHz CPU met 1MB aan cache aanboord. en je denkt dat dat nog uit de tijd van Pentium 3 stamt :?

Laat je niet op stang jagen door al die termen... het verschil tussen is mischien maar een paar FPS, en met je 9600Pro is dit echt een hele vooruitgang :)
Ik denk het eigenlijk wel. Bij bijvoorbeeld de 7900GTO zie je duidelijk een flinke drop in performance met een soortegelijke P4 processor. Nu is de X1950Pro minder snel dan de 7900GTO, maar niet gek veel. Dus ik denk dat de processor wel een bottleneck gaat vormen. Hoe erg je dat vindt, moet je zelf weten. Het zal zeker een flinke vooruitgang betekenen tov de 9600Pro, maar het is dan ook wel 250 euro wat je uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

RoD schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:23:
[...]

Ik denk het eigenlijk wel. Bij bijvoorbeeld de 7900GTO zie je duidelijk een flinke drop in performance met een soortegelijke P4 processor. Nu is de X1950Pro minder snel dan de 7900GTO, maar niet gek veel. Dus ik denk dat de processor wel een bottleneck gaat vormen. Hoe erg je dat vindt, moet je zelf weten. Het zal zeker een flinke vooruitgang betekenen tov de 9600Pro, maar het is dan ook wel 250 euro wat je uitgeeft.
Een X1950Pro zal weldegelijk een enorme boost in performance geven als hij komt van een R9600Pro. In die zin is de upgrade dus zijn geld waard. Redelijk zeker en vast. Die cpu is trouwens nog makkelijk uit te persen tot 3.5GHz, dus is nog relatief makkelijk te verwijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst bedankt voor al jullie reacties ^^
DevilsProphet schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:37:
[...]

Een X1950Pro zal weldegelijk een enorme boost in performance geven als hij komt van een R9600Pro. In die zin is de upgrade dus zijn geld waard. Redelijk zeker en vast. Die cpu is trouwens nog makkelijk uit te persen tot 3.5GHz, dus is nog relatief makkelijk te verwijden.
Ehhm, ik ben niet echt bekend met overklokken etc. Maar wat ik wel weet is dat ik 'n vrij warme (goedkope) kast heb. Op de processor zit gewoon de stock koeler. Momenteel zit 'r een 350W (merkloze) voeding in de kast, ik wil deze vervangen voor een Coolermaster 430W voeding.. Ik neem aan dat ik hier aan genoeg heb. Maar of dit genoeg is om m'n huidige CPU te overclocken naar 3,5GHz? Dan zal ik waarschijnlijk wel een duurdere CPU koeler moeten kopen.

Maar met die bottleneck valt het dus wel mee? Het is dus niet zo dat de helft van de kracht v.d. GPU niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee joh.. Ik schat dat die GPU gemiddeld voor 98% voor z'n recht in jouw systeem komt.

Je hebt een ruime brok aan geheugen, en de CPU heeft ontzettend veel profijt van 1MB aan L2 cache. Het scheelt echt een paar FPS ... en om daar nou extra voor te investeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:40:
Nee joh.. Ik schat dat die GPU gemiddeld voor 98% voor z'n recht in jouw systeem komt.

Je hebt een ruime brok aan geheugen, en de CPU heeft ontzettend veel profijt van 1MB aan L2 cache. Het scheelt echt een paar FPS ... en om daar nou extra voor te investeren ...
Bedankt voor je antwoord :) Het is wel DDR1 geheugen, maakt dat nog wat uit? Nog een vraagje, is deze kaart nou nog te overklokken? Er zit een heel goede koeler op dus dat zou wel moeten kunnen, maar zit 'r geen limiet aan AGP ofzo, qua core/memory snelheden? De PCI-E versie van deze kaart is in een review iggv (met de bijgeleverde koeler) op 632mhz core en 1580mhz memory geklokt (zonder artifacts). Niet dat het veel verschil uitmaakt maargoed.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 196721 op 13-11-2006 18:09 . Reden: i.p.v. overklokscores van een Sapphire, nu die van de (PCI-E) Powercolor x1950 pro. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DevilsProphet schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:37:
[...]

Zeker, ik zeg ook dat het een enorme boost zal geven. Hij gaat er ook zeker op vooruit. Overklokken is natuurlijk een optie. Echter, het blijft wel 250 euro voor een AGP kaart, en dat vind ik persoonlijk ergens een beetje zonde. Maar het is aan .Rick om te oordelen of hij het ook zo vindt :)
Anoniem: 196721 schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:04:
[...]

Bedankt voor je antwoord :) Het is wel DDR1 geheugen, maakt dat nog wat uit? Nog een vraagje, is deze kaart nou nog te overklokken? Er zit een heel goede koeler op dus dat zou wel moeten kunnen, maar zit 'r geen limiet aan AGP ofzo, qua core/memory snelheden? De PCI-E versie van deze kaart is in iggv (met de bijgeleverde koeler) op 625mhz core en 1500mhz memory te krijgen. Niet dat het veel verschil uitmaakt maargoed.
Hij zal vast wel wat over te klokken zijn ja. Eventueel met andere koeling, maar met stock moet je ook al een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Bij alternate staat ie nu in de lijst als verwacht artikel.

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

Hopelijk komt ie zeer snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

240 pleuros is nog een ZEER acceptabele prijs, als je weet dat een 7800GS zo'n kleine 300 heeft gekost tot nu. Ik weet wat ik (of broer) zal upgraden het komende jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
Deze kaart komt ook als laatste upgrade in mijn pc. Als kadootje van de sint aan mij ;)

Opmerkelijk dat ze bij Alternate een Club3d versie aanbieden. Dat was nou net het merk waarvan ik niks heb gehoord dat ze de x1950pro gaan uitbrengen. Maar goed.... opschieten met leveren als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben benieuwd wanneer er wat reviews komen. Ik wil wel m'n 17" tft upgraden naar een 24" Dell, maar ik denk niet dat m'n X800XL dat echt gaat trekken (op 1920x1200 qua games). En dan kan m'n 3200+ (S754) natuurlijk weer bottleneck gaan worden, maar misschien niet op zulke hoge resoluties.
En de volgende PC upgrade komt pas over een jaartje ofzo... Moeilijk, kiezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ook Club3D gaat ergens in December x1950 Pro voor AGP leveren.

Alternate:

Geachte heer/mevrouw,

Het enige dat momenteel bekend is, is dat hij ergens in december geleverd
moet worden bij ons, maar de exacte datum ontbreek vooralsnog nog steeds.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ook Salland Automatisering gaat de kaart leveren, maar kan niks zeggen over levertijd.
Wij hebben naar aanleiding van uw vraag uitgezocht of dit product door ons te leveren valt.
Dit is het geval en het door u gewenste product kan besteld worden via onderstaande link:

http://www.sallandautomatisering.nl?pid=29013

Een precieze levertijd kan ik helaas niet aangeven. Dit is tevens het enige merk dat we geleverd kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woei :D

Die kaart komt dus echt in m'n bak asap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Dat is goed nieuws!
Ik ben eigenlijk aan het twijfelen om de kaart alvast in pre-order te zetten. Reviews beinvloeden mijn keuze toch niet.

Wat ik me wel afvraag is:

Past deze in mijn case? Ik heb een gemodde kast die iets breder is dan een dvd-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Surineeslander schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:27:
Wat ik me wel afvraag is:

Past deze in mijn case? Ik heb een gemodde kast die iets breder is dan een dvd-drive.
Vraag ik me ook af, want aan het einde van m'n mobo (MSI K8T Fis-2r oid) zitten SATA aanstluitingen die ik gebruik, nu is daar wel ruimte voor de kaart zelf, maar een 2 slots koeling wordt lastig. M'n X800XL met Zalman V700Cu komt er net niet in de buurt. Afmetingen van de X1950 heb ik nog nergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ga er zelf vanuit dat deze net zo groot is als de PCI-Express variant.

Measuring in at 9.5” in length, it’s about 2.5” longer than the X1600 XT and 1.5” longer than the aforementioned

Lengte is dus om en nabij de 24 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Mij gaat het juist om de breedte. De koeler steekt namelijk een flink eind buiten de kaart. Als de kaart breder is dan een dvd-drive dan heb ik een probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
De breedte zal niet veel anders zijn dan elk ander gemiddeld kaartje.

Met uitzonderingenv van x1300 of geforce 6200 kaartjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Dit ziet er mooi uit :D. Mooie upgrade voor mijn 9800Pro @ XT.

@Surineeslander: De kans is groot dat andere fabrikanten gewoon een stockcooler (dat doorzichtige rode ding dat op een Arctic silencer lijkt) erop gooien ipv die axxelero.

• Dynamix
Ik ging er vanuit dat alle x1950pro's met een Accelero uitgerust zouden zijn. Blijkt van niet inderdaad:

http://www.visiontek.com/...retail/x1950pro_AGP.html#

• Nordcore
  • Laatst online: 09:04
ook in aantoch een 512 mb versie:

http://www.diamondmm.com/X1950PRO512AGP.php

en erg veel info over de x1950pro agp

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1112547

• Galvatron
Mooie ontwikkelingen allemaal, maar ik wil er gewoon een kopen.

Overigens vindt ik het vreemd dat je bij sommige modellen een PSU van 450W nodig hebt. Zelf heb ik een Antec True Power 380W en deze levert ook heel wat ampere op de 12V lijn. Hopelijk voldoende voor de X1950Pro.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 12:37

Vuurvoske

Nunquam cede!

Anoniem: 58485 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:23:
[...]

^^ Met hem. Gelijk die eerste reacties over z'n CPU enzo. Ik ga ook mooi overstappen naar de x1950Agp :) Vind het zonde van het geld anyway om een Werkende AGP plank te verkopen omdat er iemand nodig vind om perse op PCI-E over te stappen, en je had eigenlijk niet zoveel keus meer aangezien de 7600GT of X850XT de snelste waren op gebied van AGP.
Waarom zou je een videokaart kopen als je hem maar voor 75% kan gebruiken omdat je cpu de bottleneck vormt? Kun je imho beter even doorsparen en een compleet nieuw systeem kopen.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Vuurvoske schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:50:
[...]

Waarom zou je een videokaart kopen als je hem maar voor 75% kan gebruiken omdat je cpu de bottleneck vormt? Kun je imho beter even doorsparen en een compleet nieuw systeem kopen.
Omdat bij hoge resoluties de cpu niet de bottleneck vormt? En het systeem verder voldoet.

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Eperium schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:49:
Mooie ontwikkelingen allemaal, maar ik wil er gewoon een kopen.

Overigens vindt ik het vreemd dat je bij sommige modellen een PSU van 450W nodig hebt. Zelf heb ik een Antec True Power 380W en deze levert ook heel wat ampere op de 12V lijn. Hopelijk voldoende voor de X1950Pro.
Makkelijk genoeg ampere....
Ik draai hier een 7800GS+ met een truepower 380 ;)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Vuurvoske schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:50:
[...]

Ja.. heb je klein beetje beetje gelijk in. Maar je vergist je ook even dat zijn CPU tov "een snellere" maar enkele FPS zal schelen. Het hangt ook echt af van de games die je speelt, CPU intensief of niet. Die kaart komt echtwel tot z'n recht in zijn bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik wil vooral hogere resoluties en meer detail (aangezien ik ook een 24" Dell TFT wil). De nieuwe monitor is eigenlijk de reden dat ik toch nog m'n videokaart upgrade. Echter, ik lees nu hier bij Club3D
dat je voeding minimaal 450W moet zijn en 27A over de 12V lijn moet kunnen gooien. Nou kan mijn Zalman ZM400A-APF maar maximaal (piek) 18A geven. Iemand een idee of ie dat gaat trekken, anders heb ik ook nog een nieuwe voeding nodig. En welke voeding kan dat wel? De 600W van Zalman trekt nog niet eens zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk.
• 450Watt (12V/ 27A) or greater Power Supply
Maar dan staat er weer niet vermeld of dit Piek is. Ik denk dat er weinig voedingen zijn die idd 27Ampere kunnen leveren. Vaak zijn voedingswattages berekend op basis wat de 3.3V, 5V en 12V lijn bij elkaar leveren. 450watts op de 12V alleen is best veel eigenlijk :X

Je hebt ook Psu's die een dubbele 12V rail hebben, dus 2x 15Ampere leveren bijv :) Met zo'n 6plugs stekker is dat natuurlijk zo opgelost. Ik denk dat mijn q-tec hier zwaar geowned gaat worden met het aansluiten van een x1950pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik lees net een review van die 600W Zalman, en die heeft 4 12V Rails van 16A. Die gaat het ieg trekken >:) Wel weer 115E, maar ja die kan in de toekomst ook nog wel even mee.

Ah, ik heb je andere topic ook gevonden :p

[ Voor 14% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-11-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ten tijde dat AGP standaard was, had je aan een 400Watt zat. Zelf zit ik met een Antec True Power 380W deze heeft 2 x 12V lijnen met 16A per lijn. Theorisch 32A, maar dat haalt ie niet omdat er ook andere componenten gevoed moeten worden.

De 5volt lijn en de 12volt lijn hangen samen, tel pak weg 50(+)watt voor de 5volt lijn en je houdt nog 310watt over. Daarmee kom ik op net geen 26Ampere. :(

Een nieuwe PSU kopen maakt de kaart weer duurder (PSU van 79 + kaart van 239 = 318 euries). Had ik net zo goed paar maanden terug de 7800GS+ kunnen kopen voor 325 euries.

Hopelijk hebben ze bij Club3D een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik net zo goed paar maanden terug de 7800GS+ kunnen kopen voor 325 euries.
Ik weet wel zeker dat deze kaart(en) kont schoppen met de rest wat er nu op basis van AGP in de schappen ligt.
Hopelijk hebben ze bij Club3D een beetje overdreven.
Dat hoop ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-01 18:46
chrisstructor schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:47:
[...]

Makkelijk genoeg ampere....
Ik draai hier een 7800GS+ met een truepower 380 ;)
ATI wil soms nog wel eens wat extra's hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Inderdaad. Hopeijk gaat mijn Coolermaster realpower dit trekken. (Heb er wel vertrouwen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah ik denk dat ik ook over mag gaan stappen naar een andere PSU. Ook al levert deze bijv 28A dan zijn er altijd nog andere componenten (zoals de HD, CD-Rom, Moederbord zelf met dat extra prik-stekkertje) die gebruik maken van de 12V lijn.

Of ik koppel een 2de Psu erbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Ikzelf heb een Chieftec 420W voeding met 18A op de 12V lijnen. Ik ga er wel vanuit dat dat voldoende is. Ik denk dat het eerder belangrijk is dat de amperes over de 12V lijnen een constant niveau hebben. Een onstabiele lijn geeft de meeste problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dynamix op 25-11-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Laatst online: 04-01 18:46
Surineeslander schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:55:
Ikzelf heb een Chieftec 420W voeding met 18A op de 12V lijnen. Ik ga er wel vanuit dat dat voldoende is. Ik denk dat het eerder belangrijk is dat de amperes over de 12V lijnen een constant niveau hebben. Een onstabiele lijn geeft de meeste problemen.
en natuurlijk gewoon genoeg ampères.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 09-05 13:48

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb zelf ook een gainward 7800gs+ samen met een antec trueblue 480watt. nu heb ik de aansluitkabel van mijn x1800xt gebruikt. zat niet bij die dure gainward. van de week een kabel gehaald en daar zaten 2 aansluitingen op. ik heb er maar 1 aangesloten. iemand een idee hoe dat zit?

en ik denk niet dat amd s939 processoren en bottleneck vormen. ik heb een x2 4600+@3Ghz op agp. ik zit nu op 5415 3dmarks 2006. en dan ben ik er nog niet. core zit op 584 en memm op 1430. ik ga nog een voltage mod doen zodat de g71 core voldoende stroom krijgt. ben benieuwd of een x1950pro agp een 7800gs+ zijn kont schopt. vooralsnog nog geen review gezien.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Zuluman schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:33:
ik heb zelf ook een gainward 7800gs+ samen met een antec trueblue 480watt. nu heb ik de aansluitkabel van mijn x1800xt gebruikt. zat niet bij die dure gainward. van de week een kabel gehaald en daar zaten 2 aansluitingen op. ik heb er maar 1 aangesloten. iemand een idee hoe dat zit?

en ik denk niet dat amd s939 processoren en bottleneck vormen. ik heb een x2 4600+@3Ghz op agp. ik zit nu op 5415 3dmarks 2006. en dan ben ik er nog niet. core zit op 584 en memm op 1430. ik ga nog een voltage mod doen zodat de g71 core voldoende stroom krijgt. ben benieuwd of een x1950pro agp een 7800gs+ zijn kont schopt. vooralsnog nog geen review gezien.
Ik denk dat een, laten we zeggen, s754 3200+ niet echt een beperking gaat worden op hoge resoluties (min. 1600x1200) en veel detail. Dat zal hoogstens een paar fps schelen. Ik wil gewoon veel quality >:)
Daarbij boeit zo' 3D Mark score mij nooit zo. Gamen doe ik al lang niet meer op 1024x768, waar de kans dat je cpu een bottleneck is veel groter is.

[ Voor 19% gewijzigd door SayWhatAgain! op 26-11-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Club3d versie van de x1950 pro AGP staat nu in de pricewatch, de powercolor en de Gecube helaas nog niet, wel heb ik de gecube op (nederlandse) website gevonden:
http://www.univendi.com/s...5a9aa640a42e8f8eaff829527

Ik kom de powercolor alleen nog maar tegen in australische shops, en ik heb het liefst de powercolor, doordat hier een hogere clock + koeling opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193584

Waarom duurt het zo lang voordat de x1950 AGP in de winkel ligt?? Er was spake van eind november, maar je ziet nu dat hij soms pas begin januari wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Pat
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-12-2024
Naast Hardcore Pc-gamer zijn jullie toch ook nog wel Computer Hobbyist?

Deze kaart is voor mij de Ideale oplossing! Niet zozeer om me P4 s478 AGP systeempje een laatste leven in te blazen op game gebied capaciteit, maar ook dat dit wat verouderde systeempje straks prima kan dienst doen als HTPC Media Center met al dat 1080p HD content geweld wat er aan gaat komen.

Ik wacht ook nog liever even af op Vista en DX10. Met de X1950 kan ik dan (hoop ik) tot die tijd nog even uit de voeten. En mocht Vista en DX10 goed beschikbaar en bruikbaar zijn dan ga ik wel over op next gen socket, pci-e, cpu, gpu, etc.

Of ik ben te enthousiast over dit product, maar je huidige s478/s754 systeem kan dan toch straks nog perfect dienst doen als dedicated HTPC mediacenter. Het lijkt wel of menig "tweaker" hier dat een beetje vergeet, want upgraden en overstappen doen we allemaal!

Eerst had ik de hoop een beetje opgegeven dat mijn P4 een toekomstig HTPC Mediacenter zou worden, want hij is gewoon niet krachten genoeg om HD content te draaien...dacht ik.
Maar met deze X1950 AGP en "haar" hardwarematige HD codecs (zoals H.264) mag dit ook geen probleem zijn voor de CPU.

Ik ben iig blij dat ze nog even de wat aandacht besteden aan AGP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32074

Anoniem: 196721 schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:44:
De Club3d versie van de x1950 pro AGP staat nu in de pricewatch, de powercolor en de Gecube helaas nog niet, wel heb ik de gecube op (nederlandse) website gevonden:
http://www.univendi.com/s...5a9aa640a42e8f8eaff829527

Ik kom de powercolor alleen nog maar tegen in australische shops, en ik heb het liefst de powercolor, doordat hier een hogere clock + koeling opzit.
inside info:
Er is totaal geen ENKEL verschil tussen de Powercolor en Club 3D kaart. Op beide zit die Aero koeler wat overigens verdomd goed werkt. Beschikbaarheid van Club 3D; mogelijk nog in December maar met een beetje pech (en geheid dat dat gebeurt aan t eind van t jaar) wordt dat begin Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32074 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:27:
[...]

inside info:
Er is totaal geen ENKEL verschil tussen de Powercolor en Club 3D kaart. Op beide zit die Aero koeler wat overigens verdomd goed werkt. Beschikbaarheid van Club 3D; mogelijk nog in December maar met een beetje pech (en geheid dat dat gebeurt aan t eind van t jaar) wordt dat begin Januari.
Aero koeler? Ik weet niet echt veel over videokaarten met hun koelers, maar op de powercolor zit toch arctic cooling? En in de productbrochure van die Club3d (hier) wordt ook geen woord gerept over arctic cooling, alleen "intelligent cooling" maar dat is nou niet zo spectaculair. Ook als ik kijk naar het plaatje zie je dat de koeling 'r een stuk anders uitziet.

Club3d:
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2ns506d.jpg

Powercolor:
Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.de/media/presse/5530/1.jpg

Een zoals ik al eerder zei, is koeling voor mij van groter belang, aangezien ik in een warme kast. Als het mogelijk is wil ik nog een beetje kunnen klokken en als ik de verhalen van club3d mag geloven is het nou niet echt een overklokkerskaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 196721 op 05-12-2006 20:22 ]

• Da_Pat
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb ook meest interesse in de Powercooler X1950 Pro vanwege de cooler. Maar die is dus nog niet echt leverbaar.

Als ik nu naar de andere twee X1950 PRO AGP kaarten kijk, namelijk die van GeCube en Club3d (onder andere te koop bij Sallandautomatisering.nl) dan zie ik daar een aantal verschillen.

De GeCube versie is lager geklokt, heeft geen Video-In en kost toch meer dan de Club3d ( 238,- tegenover de 209,84, de prijs van Club3d).

Wat is nu de eventuele toegevoegde waarde van de GeCube?

Als ik zo kijk naar de plaatjes, heeft de Gecube een grotere cooler, dus ik denk dat daar het prijsverschil in zit...

Wel stom, we hebben nu 4 aanbieders: Powercolor, Gecube, Sapphire en Club3d, en van allen zijn de kaarten nauwelijks beschikbaar..

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 196721 op 14-12-2006 17:35 ]

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
Anoniem: 196721 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:34:
Als ik zo kijk naar de plaatjes, heeft de Gecube een grotere cooler, dus ik denk dat daar het prijsverschil in zit...
Niet te vergeten dat de Gecube een koperen koellichaam heeft tegenover alumium op de Club3D. Alleen daardoor word hij weer te breed denk ik voor mijn Shuttle XPC kast. (Wel suf trouwens die clu3d.nl site van onze landgenoten, je kan pas een plaatje van de kaart zien als je op een pdf ikoon klikt zonder aanduiding en een 1,3MB bestand binnenhaalt, zie http://www.club-3d.nl/pro...&selection=gaming&l=en...).
Anoniem: 196721 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:34:
Wel stom, we hebben nu 4 aanbieders: Powercolor, Gecube, Sapphire en Club3d, en van allen zijn de kaarten nauwelijks beschikbaar..
Niet te vergeten Visiontek, zie http://www.visiontek.com/...etail/x1950pro_AGP.html#, en volgens mij waren er zelfs nog andere, maar daar heb ik de links even niet van...

Als deze kaarten er goed in gaan denk ik dat er ook nog wel een DirectX 10 kaart voor AGP uit gaat komen, er zijn heus wel AGP systemen die zo'n kaart aardig uit de verf kunnen laten komen op hoge resoluties en alle effecten...

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:09
ik kan uit ervaring spreken: had ongeveer hetzelfde als de TS: P4C800 deluxe + P4 S478 3 ghz. + 2 gb. RAM en had een X850XT. ik wou toendertijd een 7900GT ofzo hebben en heb toen een Gainward 7800GS+ Bliss gekocht (wat in feite een 512 mb. 7900GT voor AGP is), eenmaal geinstalleerd vielen de prestaties me zwaar tegen, de processor remde de boel zeer zwaar. Toen een beroep gedaan op het herroepingsrecht en de kaart teruggestuurd en geld teruggekregen. Toen m'n complete systeem met de X850XT verkocht en toen nieuw gehaald; AMD X2 + mobo + 2 gb. RAM + MSI 7900GTO...

enige wat ik dus wil zeggen is: investeer niet meer in dit (relatief) oude P4 systeem, en upgrade meteen de hele computer... wat ik op dit moment zou aanraden is:
C2D E6600
ASUS p5 mobo
8800GTS of 8800GTX -> ben je op de toekomst voorbereid.
2 of 4 gb. RAM (4 gb. is wat meer toekomstgericht).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

-tom-562

Oliesjeik

alleen dat systeem wat je noemt is 1500+ euro... en die videokaart is maar 250 euro max, dat scheelt niet eeen beetje hee

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
-tom-562 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:28:
alleen dat systeem wat je noemt is 1500+ euro... en die videokaart is maar 250 euro max, dat scheelt niet eeen beetje hee
Dat slaat inderdaad nergens op een compleet system rebuild voor >1500 euro aanprijzen in een thread over een upgrade naar een nieuwe AGP kaart van <250 euro.

Om toe te voegen aan het lijstje; ook Diamond komt met X1950 AGP kaart, zelfs een 512MB variant, voor wat het waard is, zie http://www.diamondmm.com/X1950PRO.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:09
ow nee? je gaat er zeker weten spijt van krijgen zodra jij gaat merken dat je processor de boel gaat nekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Jorn1986 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:07:
ow nee? je gaat er zeker weten spijt van krijgen zodra jij gaat merken dat je processor de boel gaat nekken!
Daar in tegen als 250euro je prestatie met 60% verhoogt en hij is er te vreden er mee?
hij kan later altijd nog een asrock combo bord nemen met agp en pci-e voor intel.

Zal persoonlijk als ik een goeie agp systeem heb lekker een agp kaart kopen
En in 2007 zie ik wel weer wanneer een goeie en betaalbare directx 10 kaart aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 16:14
heeft iemand nog updates over de levertijd ? of staat hij nog steeds in begin januari gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 16:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

code:
1
Club3d X1950PRO 256MB GDDR3  256bit    Core : 600Mhz Mem : 1,4Ghz AGP

komt hier eind december binnen

Afbeeldingslocatie: http://www.computercentrumvos.nl/x1950pro.jpg

code:
1
2
3
4
CGA-P1956  CLUB3D CGA-P1956 ATI X1950PRO RV570 600MHz 256MB GDDR3 256Bit 1400MHz CRT+TV+DVI+VIVO AGP Retail 
NEW  Club 3D   
Leverdatum:
26.12.06

[ Voor 71% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-12-2006 11:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Bij Hi-Tune komende maandag... volgens hun site:

Binnenkort verwacht
Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI) 18/12/2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zuchtt....ik begin nu toch wel een beetje moedeloos te worden van deze kaart, ik had 'm al voor sinterklaas gepland en het lijkt nu net of we hem niet zullen zien voor pasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201161

Ik heb momenteel een AGP systeem met een P4 3GHz (HT) CPU met 1,5 GB RAM en een Geforce FX 5900XT (!).
Nou zou ik graag wat hogere framerates willen hebben in de huidige games (ik accepteer dat een aantal toekomstige games niet aan dit syteem besteed zullen zijn), door het vervangen van m'n videokaart. Op zich komt bijna elke videokaart daar dus voor in aanmerking, maar ik keek in het bijzonder naar de X850XT en dus de X1950 Pro. Nu is het zo dat de X1950 Pro tov de X850XT waarschijnlijk geen winst biedt in sommige games waarin mn CPU de bottleneck is. De X1950 pro is echter van een nieuwere generatie (PS 3.0 enzo), voor wat het waard is, en zou in games waar de CPU niet echt een bottleneck vormt wel extra frames eruit kunnen persen. Daarbij is de X1950 pro, voor zover ik kon zien, nog geen 50 euro duurder dan de X850XT.

Dus mijn vraag: Als ik tussen deze twee kaarten moet kiezen, wat is dan de beste keuze? (en nee ik ga niet een heel nieuw systeem kopen!)

Ik zag trouwens net bij Alternate een Sapphire Radeon X1950 Pro (512 mb en AGP) staan voor 229 euro, leverbaar in 3-5 dagen volgens de website.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JBGS4A&showTechData=true

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 201161 op 17-12-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130135

Zou ik voor die x1950 gaan , rainbow six las vegas bv ondersteund niet eens een x850 .
Beide zijn goede kaarten alleen de x1950 is net ff wat nieuwer , alleen slecht leverbaar de agp versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Niet online
Anoniem: 201161 schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:26:
Ik heb momenteel een AGP systeem met een P4 3GHz (HT) CPU met 1,5 GB RAM en een Geforce FX 5900XT (!).
Nou zou ik graag wat hogere framerates willen hebben in de huidige games (ik accepteer dat een aantal toekomstige games niet aan dit syteem besteed zullen zijn), door het vervangen van m'n videokaart. Op zich komt bijna elke videokaart daar dus voor in aanmerking, maar ik keek in het bijzonder naar de X850XT en dus de X1950 Pro. Nu is het zo dat de X1950 Pro tov de X850XT waarschijnlijk geen winst biedt in sommige games waarin mn CPU de bottleneck is. De X1950 pro is echter van een nieuwere generatie (PS 3.0 enzo), voor wat het waard is, en zou in games waar de CPU niet echt een bottleneck vormt wel extra frames eruit kunnen persen. Daarbij is de X1950 pro, voor zover ik kon zien, nog geen 50 euro duurder dan de X850XT.

Dus mijn vraag: Als ik tussen deze twee kaarten moet kiezen, wat is dan de beste keuze? (en nee ik ga niet een heel nieuw systeem kopen!)

Ik zag trouwens net bij Alternate een Sapphire Radeon X1950 Pro (512 mb en AGP) staan voor 229 euro, leverbaar in 3-5 dagen volgens de website.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JBGS4A&showTechData=true
Ik zou ook voor de X1950pro gaan...
ik heb een vergelijkbaar systeem..(P43.2ghz 1024Ram 5900XT).. en ben ook op zoek naar een 1950pro.
Ik zelf had die sapphire nog niet gespot..maar aangezien ik m zo snel mogeljk wil denk ik dat ik dan voor die zal gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

We hebben zowaar 2 topics over hetzelfde onderwerp, de X1950Pro. :o

Ik heb eens de boel door zitten nemen, maar eigenlijk is hier gewoon verder geborduurd op een vraag van de TS. Nou zou het in theorie wel kunnen om dit bij elkaar te gooien alleen krijg je in praktijk dan allemaal knoopjes en wordt het er niet mooier op.
Mijn voorstel is dus om alle nieuwe breiwerkjes in Het grote x1950Pro AGP topic neer te zetten. Dan heeft lism ook niet voor niets tijd gestoken in een leuke topicstart :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.