Ati Radeon X1950 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207551

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben/was van plan om de Sapphire Radeon X1950 Pro, 512 MB, GDDR3, AGP 8X te kopen.
Maar nadat ik dus het één en ander hier op tweakers heb gelezen weet ik niet of het wel zo verstandig is.

Mijn PC: (d.m.v. Everest)

CPU: Intel Celeron D 320 2400 Mhz/2.4 Ghz
Mainboard: ASUS P4R800-VM (3 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Video, Lan.)
RAM: 1 GB
Monitor: Compaq V700 [17" CRT]
Graphiccard: ATI Radeon 9100 IGP (onboared)
Soundcard: ATI SB200 - AC'97 Audio Controller
HDD: Maxtor 6B200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) & Maxtor 6B160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Network Adapter: 3Com 3C920B-EMB-WNM Integrated Fast Ethernet Controller

Voeding: Foxconn TLA397N 350 Watt (staat er op de bon)

Zoals hier al beschreven wordt reboot de PC vanzelf en word het scherm zwart.
Als ik een nieuwe videokaart koop, zit ik hier natuurlijk niet op te wachten.
Het schijnt dat dit komt door de koeling,
daardoor is de ultimate versie ook uitgekomen.
Maar aangezien dat PCI-e is, heb ik daar dus niets aan.
Wat raden jullie mij nu aan? Heeft het uberhaubt wel zin om deze kaart in mijn systeem te zetten?

Ik wil gewoon een goede videokaart, waar ik voorlopig nog mee vooruit kan en waarmee ik kan gamen.

Als jullie nog meer info willen hebben, dan hoor ik dat graag.

M.v.g.
Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

350W is sowieso erg mager voor zo'n kaart. Vervang die dus in elk geval.
en ik zou eerst eens kijken waar je probleem ligt ipv gelijk de videokaart te gaan verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik denk dat hij bedoelt dat de sapphire kaarten problemen hebben met de VRM koeling en hij deze dus niet aan wil gaan schaffen.

Ik had zelf een zwaarder systeem aan een foxconn 350 watt hangen zonder problemen dus het kan wel degelijk qua voeding.
Als je bang bent dat de sapphire kaart een probleem gaat geven waarom ga je dan niet voor een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik bij andere merken nog niet zo 123 één heb gevonden met 512mb geheugen. :P

Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:05
Anoniem: 207551 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 06:54:
Omdat ik bij andere merken nog niet zo 123 één heb gevonden met 512mb geheugen. :P

Cheetah.
256MB is ook genoeg hoor voor jou systeem. Die celeron bottlenecked toch al voordat de framebuffer van je x1950 vol zit. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -ErikE- op 05-02-2007 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Ik heb 4 weken geleden de Sapphire X1650 256Mb GDDR gekocht voor € 129,-.
De X1650 is ook met 512 Mb te koop, maar dat is DDR3 mem. en heb je dus niets aan

Prima upgrade voor mijn overleden 9800Pro 128Mb.

Mijn Specs zijn net zo 'oud' als die van TS. (P4 2,6 Ghz, 1024 Mb op een P4C800E-de luxe)
Het is maar een idee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heey Demeteor.

Hoezo heb je aan DDR3 niets? Is dat dan zoveel langzamer dan GDDR?
En speel je ook gamez? Als je cod2 speelt (of andere games), zou je dan ff een screen kunnen plaatsen.
Kan ik kijken hoe het beeld is.

Huh maar op Azerty staan deze specs:

Merk: Sapphire
Grafische engine: ATi Radeon X1950Pro
Geheugen: 512 MB
Type geheugen: GDDR3
Engine kloksnelheid: 580 MHz
Geheugen kloksnelheid: 1400 MHz
RAMDAC: 400 MHz
Bus standaard: AGP 8X
Koeling type: Actief
Aantal D-sub uitgangen: 0 x
Aantal DVI-I uitgangen: 2 x
TV-out: Ja
Uitvoering: Retail

Merk: Sapphire
Grafische engine: ATi Radeon X1650Pro
Geheugen: 256 MB
Type geheugen: GDDR3
Engine kloksnelheid: 600 MHz
Geheugen kloksnelheid: 1400 MHz
RAMDAC: 400 MHz
Bus standaard: AGP 8X
Koeling type: Actief
Aantal D-sub uitgangen: 1 x
Aantal DVI-I uitgangen: 1 x
TV-out: Ja
HTDV uitgang: Ja
Uitvoering: Retail

Dan is de Engine kloksnelheid nog 20 MHz sneller...
En hij heeft een D-sub uitgang wat ook handig is aangezien ik een vga kabel aan me monitor heb zitten.
Is het dan niet veel handiger om die te kopen?

M.v.g.
Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
Er is een speciaal X1950PRO AGP topic :)

Ik denk dat je daar beter terecht kunt in plaats van een eigen topic

Het grote x1950Pro AGP topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

ik heb een pci versie en dan wel van MSI en die loopt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En in het ATI x1950 Pro - crash topic werd gezegd: Het vragen van welke videokaart je nodig heb hoort niet thuis in dit topic.
Daar moet je zelf een topic voor openen.
;)
@ s4nd0rz,

Bedoel je van de x1650 pro of de x1950 pro?

Cheetah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Meestal is het zo dat een 512 Mb langzamer geheugen heeft waardoor je prestatieverlies hebt, dus voor de 512 mb versie zou ik sowieso niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 06:13
Nou daar ben ik het totaal niet mee eens. Dit heb ik in vorige topics ook al eens uitgelegd (wat betreft de X1950 Pro) Meer geheugen is gunstig voor games met grote textures. En aangezien gamemakers dit steeds meer toepassen is het logisch dat je een kaart neemt met meer geheugen. Daarbij ontlast dit je systeem en als het klopt wat jij zegt dan zou ik voor een kaart gaan met 64 mb of 32 of 16...etc. Dan heb ik nog wel een Riva TNT-kaartje liggen :P . Het verhaal ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Het hangt voornamelijk ook af van de snelheid van het geheugen.

Tevens hebben ontwikkelaars van videokaarten ook steeds meer geheugen op hun videokaarten geplant. Check maar eens de nieuwste PCI-Express kaarten van Nvidia of dergelijke. En die zullen het echt wel weten.

Tenzij je scrabble speelt of poker ;)

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:26
Ik sluit me aan bij battlechaser, het gaat niet om het geheugen snelheid alleen. Het gaat er uiteindelijk om of de games beter draaien. De 512 versie wint over het algemeen bijna alle test t.o.v. 256 mb versies en dat ook nog eens met iets ondergeklokte snelheden. Waarom? de hogere textures, pre-caching, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het wordt me nou toch wel iets te "simpel".
En hij heeft een D-sub uitgang wat ook handig is aangezien ik een vga kabel aan me monitor heb zitten.
Is het dan niet veel handiger om die te kopen?
Dat hangt van jou eisen af. Als jij een monitor met D-Sub hebt kun je deze er dan direct aan hangen. Anders met een DVI->VGA convertor.
Wat je het fijnst vind kun je prima zelf bepalen. Wil je bijvoorbeeld binnen korte tijd 2 mooie TFTs kopen die beide DVI hebben, ja dan hebben je Dual DVI poorten zin. Anders een stuk minder.

Vergelijkingen tussen de X1950 en X1650 zijn prima te vinden op het web. Ga anders op zoek naar de VGA Charts op Toms Hardware. Dat is een database waar heel veel kaarten terug te vinden zijn. Ook zijn er nog meer reviews over deze kaarten op het web te vinden met Google. Zo ook vergelijkingen over de eventuele voors en tegens van 256MB of 512MB videogeheugen.

Als je je zorgen maakt over eventuele onstabiliteit wat betreft de X1950 zou ik in het ATI x1950 Pro - crash topic.
Anoniem: 207551 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:31:
En in het ATI x1950 Pro - crash topic werd gezegd: Het vragen van welke videokaart je nodig heb hoort niet thuis in dit topic.
Daar moet je zelf een topic voor openen.
Een topic openen over welke videokaart je moet kopen is, kort door de bocht, not done hier. Het zijn zaken die velen prima zelf op kunnen lossen, het is niet de bedoeling dat wij ieders handje vast gaan houden zeg maar.
Specifieke vragen over kaarten of verschillen tussen 2 typen is geen probleem, maar dat moeten dan wel vragen zijn die niet 123 te vinden zijn.
Jouw vragen over de performence van de X1950 en de X1650 zijn op het web te vinden en de X1950 zal simpelweg beter presteren dan een X1950. Daar staat dan ook een luxer prijskaartje en een wat hoger stroomverbruik tegenover.
Weeg voor- en nadelen voor jezelf af en neem ook even **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Mocht je trouwens met vragen over je voeding zitten, dan is Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 de plek waar je wilt beginnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 05-02-2007 20:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.