[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DFI nF4 Serie voor best OC. MSI is een goed alternatief.
www.amdgeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb even gekeken voor de DFI NF4 borden, en kwam uit op de DFI Infinity nF Ultra II-M2
Is dit een goede keuze? Of kan ik beter voor een 570 bord gaan i.v.m. nieuwer e.d.?
En ik kwam tegen op overclock.net dat de BPMW een goede overclocker was, alleen verschilt mijn datum wel met de 2 laatste cijfers dan bij de processors die daar worden genoemd, maakt dat veel verschil of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:43:
DFI nF4 Serie voor best OC. MSI is een goed alternatief.
www.amdgeeks.net
Ik zou niet voor MSI gaan, die van mij boot ook al niet boven de 230 HTT (alleen met clockgen overklokken dus). Beetje brakke biossen als je het mij vraagt.
Ik zou als DFI te duur/uitgebreid is voor een Abit of Epox gaan.

Edit: weet niet of dat ook voor socket AM2 geldt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heb je AM2?
Zie TS voor boards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die boards in de ts zijn 2 keer zo duur als DFI voor socket am2 met nforce 4 ultra, die trouwens uitermate goed presteert blijkt uit enkele reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nouja, je ziet wat Dynacore zegt. Volgens mij moet dat niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Dynacore praat niet over socket am2, en de DFI Infinity nF Ultra II-M2 is maar € 107,-
(Staat niet in de pricewatch, maar wel op www.alternate.nl en wat andere sites)
Misschien een leuk bord voor in de volgende TS, aangezien de DFI Infinity nF Ultra II-M2 het ultieme budget overclockbord is volgens enkele reviewers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Opteron 165 binnen van komplett... het ziet er naaruit dat ik deze keer wat meer geluk heb :)

Het is een CCBBE 0617FPMW. Ik zit nu op 9x 290 300 @ 1.36v. dit lijkt behoorlijk stabiel, primen en superpi gaat goed, halve uurtjes iig... dit stemt nu al tot grotere tevredenheid dan die 175 die met 1.52v net 2600 haalde uiteraard...

Ik ga er zo nog eens een tandje bij doen ...

edit: 290->300 zonder extra v...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 18-12-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dark schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:22:
de htt is het punt niet, 8x325 doet ie ook wel het is enkel dat ik niet boven de 2600-2650 kom en zelfs daar is al 1.52v voor nodig... dat vind ik nogal mager voor een proc die al standaard 2,2 doet heh...

edit:
deze proc is gewoon pech imo. hoewel hij in san even goed scoort als een fx2-60, is het niet erg bevredigend zo...
maandag krijg ik een 165je dus wellicht heb ik daar iets meer geluk mee...
Heb je al mijn 4400+ ontmoet : Wil niet hoger dan 2600 met 1,52 Volt nog wel :/ :+
Saturnus schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:04:
Met 1.8v op de core moord je die CPU binnen een paar maanden uit...
Is dit serieus ?! Ik heb namelijk wat nieuwe goodies voor mijn pc'tje gekocht en wil eigenljk hoger gaan O-)

Wat hebben jullie over het algemeen voor voltages op Chipset/CPU/RAM ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
In dat geval ging het over 24/7 gebruik volgens mij...het kan wel, natuurlijk op de temp letten en niet hoger dan 1.6v voor 24/7 gebruiken als je air hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opteron 170 is 2 weken uitgesteld. Misschien toch maar voor de opteron 165 gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:11:
Mijn opteron 170 is 2 weken uitgesteld. Misschien toch maar voor de opteron 165 gaan....
Bij welke winkel is dat? Ik prefereer namelijk ook een Opteron 170, maar volgens mij is die nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Dark
Meer willen we zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:17:
[...]

Bij welke winkel is dat? Ik prefereer namelijk ook een Opteron 170, maar volgens mij is die nergens verkrijgbaar.
Univendi.com. Echt ik mailde die lui, ja nog prima leverbaar. dus ik bestel. Precies een dag later veranderde de status naar moeilijk leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Azerty heeft 165's op voorraad. Nieuwste batch gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Saturnus schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:05:
Azerty heeft 165's op voorraad. Nieuwste batch gok ik.
Ok, bedankt! Zal vlug eens kijken.

edit: bestelt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade! op 19-12-2006 21:19 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Spannend. :)
Hoop voor je dat je een 3.0'er hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:10:
[...]

Ik zou niet voor MSI gaan, die van mij boot ook al niet boven de 230 HTT (alleen met clockgen overklokken dus). Beetje brakke biossen als je het mij vraagt.
Ik zou als DFI te duur/uitgebreid is voor een Abit of Epox gaan.

Edit: weet niet of dat ook voor socket AM2 geldt.
Mijn MSI boot tot 337 HTT.. MSI K8N SLI Platinum wel te verstaan. Snap niet wat er brak aan de biossen van MSI is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
keldererik schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:26:
[...]

Mijn MSI boot tot 337 HTT.. MSI K8N SLI Platinum wel te verstaan. Snap niet wat er brak aan de biossen van MSI is :?
Je moet de gwn de HT multiplier laag houden dan merk je het niet.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

jah zou ik ook graag willen, maar ik was eerst ff 9x300@1.36v goed aan het testen.
ik heb dat nu 8u orthos laten doen, cpu 43-44C in smartguardian, dus die instelling is wel ok.

Dan zou je denken dat 2800 binnen het bereik ligt, maar dat wil nog niet lukken ...

Heb ik dus 9x311 geprobeerd maar dan klapt core 0 er binnen 1 minuut mprime al uit, core 1 hobbelt wel vrolijk verder ... dus maar een beetje cpu-voltage verhogen... ben tot 1.55v gegaan, mprime houdt het dan wel iets langer, maar geen uur. Om zeker te weten dat de rest van de instellingen geen prob. was heb ik de multi ff naar 7.5x gedropped, alle bussen blijven dan op dezelfde snelheid, enkel komt de cpu op minder mhz uit. dat geeft geen probleem, dus geheugen timings etc. kunnen zeker tot 320-325 htt mee. heb ook nog geprobeerd ldt-bus en chipset voltage wat te verhogen, maar dat hielp ook niet... ik lijk met core 0 niet verder te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmmm ok, toeval misschien ofzo...
Maar beter draai je dan 9x 300 op ultra laag voltage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja idd, ik hou het er lekker bij zo, ik ben meer tevreden mee dan met die 175 op 2.6g, alhoewel ik kennelijk nooit geluk heb met dit soort fratsen...

Screenie 165 op 2700mhz, 8u orthos:
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/4716/o16527008hprimelo5.th.jpg
*klik - no popup zo geloof ik :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:26:
ja idd, ik hou het er lekker bij zo, ik ben meer tevreden mee dan met die 175 op 2.6g, alhoewel ik kennelijk nooit geluk heb met dit soort fratsen...

Screenie 165 op 2700mhz, 8u orthos:
[afbeelding]
*klik - no popup zo geloof ik :) *
K, nu even Large FFT's en de priority omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Zit nu te stressen met m'n opteron 165 op 9x332, dit op 1.45 volt. 9x334 wil net niet, voltage moet dan op 1.47volt maar core 0 wil dan na een half uurtje niet meer en gaat fouten maken. 2x 3.0ghz was toch wel leuk geweest, ben niet snel tevreden :X
Iemand 1 core ruilen ?..... :+
Het zooitje wordt gekoeld door een tt big typhoon, stressed word het systeem 53c met kastdeur dicht, met deur open verbeterd de airflow en wordt het procje maximaal 50c.

Op large fft's testen is beter? En met Orthos, was is stress cpu met Gromacs core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik stress nog steeds met 2x SP2004 en dan Blend > 850 MB Custom met blend settings.

Op die manier draaien bijde core's full load en me Ram zit dan ook tot 1.95/2.0 GB vol. Als ik ram niet volledig mee teste leek de pc bij prime stabiel maar was hij dat toch niet. Met een full ram test kreeg ik dan ook errors na 3 uur.

Maar mijn Opteron 170 loopt nu al 2 weken @ 2800 MHz 1.267v :) Dus ik ben erg tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 20-12-2006 09:11 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
* GH45T meldt zich in het wondere AMD Athlon64/Opteron OC resultaten topic :D

Gisteren een Athlon 64 X2 3800+ socket 939 binnen gekregen met een Epox 9NDA3+ moederbord.

Omdat ik mijn geheugen en vga kaart nog niet wilde upgraden heb ik voor Socket 939 met AGP gekozen. Ik heb nog een stapel DDR1 geheugen en nog geen enkele module DDR2, vandaar. Ook mijn AGP Geforce 6800LE op 411/874 Mhz en 16x1,5vp voldoet voor mij nog prima :)

Meteen maar een IBL 1210 koeler erbij genomen welke bestaat uit een Thermalright XP-120 heatsink met een erg stille 120 mm blue led ventilator. Speciaal door www.ikbenstil.nl samengesteld.

Resultaten zijn boven verwachtingen. Als ik de processor op 2,3/2,4 Ghz had gekregen was ik al tevreden geweest. Ik heb hem gisteravond ingebouwd en tot nu toe tot 2,6 Ghz overgeklokt. De processor kan nog wel verder maar hierin beperkt het geheugen me (2x Kingston 512 MB BH-5 en 2x 512 MB "minder goed" geheugen ;)) met enkel de BH-5's kom ik tot 2,8 Ghz.

Was overigens wel even wennen, ik had nog nooit een AMD64 of iets vergelijkbaars overgeklokt, ik had gisteren nog een Athlon XP 2600+ (op 2,4 Ghz overigens) in mijn pc zitten. Het Epox moederbord biedt echt verschrikkelijk veel overklok opties, ik heb al regelmatig pc's overgeklokt maar van de bios schermen was ik meteen onder de indruk.

Wat mij betreft mag de Epox 9NDA3+ ook absoluut bij de startpost vermeld worden. Nieuw is hij volgens mij niet meer leverbaar, maar gebruikt kun je er nog wel aankomen. Het is absoluut een fijn overklok bordje voor de AGP gebruikers.

Zodra ik tijd heb zal ik eens wat screenshotjes posten. Ik ben al hartstikke blij met een pifast tijd onder de 50 seconden, met mijn Athlon XP kwam ik niet lager dan 62,55 seconden. Het systeem reageerd naar mijn gevoel gewoon razend snel en flexibel, niets lijkt gek genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Pifast zegt niet zo veel over de snelheid van het systeem. Maar 2600 is zeker netjes. Misschien zit er nog wel meer in.

Zal wel een heel verschil zijn met alle applicaties die je draait :) Ik vond het verschil van een 2700 MHz barton naar een 2400 MHz A64 S754 Singel core al giganties :)

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 20-12-2006 09:41 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Astennu schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:39:
Pifast zegt niet zo veel over de snelheid van het systeem. Maar 2600 is zeker netjes. Misschien zit er nog wel meer in.

Zal wel een heel verschil zijn met alle applicaties die je draait :) Ik vond het verschil van een 2700 MHz barton naar een 2400 MHz A64 al giganties :)
Ik weet dat pifast niet zo veel zegt, maar die stond toevallig nog op mijn harddisk ;)

Er zit, zoals ik al aangaf, inderdaad nog meer in, maar ik hecht meer waarde aan 2,6 Ghz met 2 GB ram dan 2,8 Ghz met 1 GB ram. Mijn Athlon XP 2600+ was overigens een Thoroughbred-B met 256 KB cache dus. Deze draaide maximaal op 2,4 Ghz en vormde dan gewoon een bottleneck voor de rest van het systeem. Nu stoomt het lekker door en draait het lekker snel :)

Ik ga nog wel een keer proberen met alleen de BH-5 reepjes, kijken wat ik er dan maximaal uitgeperst krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Waarom kan op je 2800 MHz geen 2 GB gebruiken ? Je kunt gewoon memory dividers instellen zodat het geheugen iets omlaag geclockt wordt. Je hoeft niet meer 1:1 te draaien voor optimale performance dat was met de Athlon XP nog wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 20-12-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Astennu schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:11:
Waarom kan op je 2800 MHz geen 2 GB gebruiken ? Je kunt gewoon memory dividers instellen zodat het geheugen iets omlaag geclockt wordt. Je hoeft niet meer 1:1 te draaien voor optimale performance dat was met de Athlon XP nog wel.
Ach, als ik tijd heb eens kijken. Ik was gisteravond om kwart voor 10 thuis en voordat ik alles netjes in mijn krappe Aopen kast had gebouw was het kwart over 11. Toen snel even overgeklokt en aangezien dit mijn eerste poging was met iets AMD 64 achtigs nog niet eens zo slecht lijkt me.

Ik zal eens zoeken naar die geheugendividers voor mijn moederbordje. Ik had er wel eens van gehoord maar nog niet echt naar gezocht.

Maar goed, ik denk dat we afdwalen, dit is niet het GH45T's eerste X2 overklok poging topic en dat zal er niet komen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Gewoon ram-divider op de laagste setting & in kleine stapjes (3-5MHz per stap) je FSB & evt Vcore opschroeven. Wanneer Orthos geen 10 minuten meer kan draaien zonder fouten trek je daar ongeveer 3-4% vanaf, dan zit je meestal wel goed voor een stabiel systeem.

De cpu kan zonder problemen 1,5 Volt aan, maar ik zou als maximum iets van 1,45 tot 1,475 Volt aanhouden voor de warmte.

Had je de stepping toevallig opgeschreven?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ram speeds bepaald ook je CPU stabiliteit. Met me oude cpu kon ik makkelijk 2800 halen op 200 MHz mem maar 233+ en vooral 250 ( Wat het geheugen makkelijk kan hebben ) was zwaar instabiel.

Dus daarom test ik ook altijd Blend. ( Cpu + ram )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:50:
[...]

K, nu even Large FFT's en de priority omhoog :+
ik zal hem vandaag eens op large fft's met priority 3 laten gaan op 5 wordt de rest wel heel unresponsive ... m'n ram divider heb ik ook nog maar een stapje omhoog gedaan (150->166), daar had ik nog wat ruimte genomen om de cores te isoleren, bij eerdere tests bleek ram ook nooit het punt zeker niet als dat ruim onder de ddr500 c2225,1t bleef , vandaar dat ik liever small-fft's (max heat) doe.

die priority kan ik wel inkomen ;) op lage pri gaan de cores steeds iets anders doen en dat verhit minder dan orthos/prime, maar neem maar van mij aan dat er ook echt 16u cpu-tijd gebruikt is, dat kijk ik n.l. altijd na in taskman...

overigens misschien interessant: ik heb een powermeter tussen het systeem en lichtnet zodat ik het verbruik kan monitoren. op 9x300/150@1.36v gebruikt het systeem 230w tijdens orthos.(nu ik de div. op 166 heb kost het 10w meer ...)
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/6458/picture003sev4.th.jpg
*klik*

tijdens een paar rondjes fear performance test op 1600x1200 piekt het gebruik op 374w
Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/7448/picture002sha3.th.jpg
*klik*

dit is natuurlijk wel met sli 7800gtx-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gehe je hebt mijn top nog niet ingehaald. Ik had met scherm er bij ( Dell 24") en 2x X1900 XTX in CF 498 watt als max tijdens CS S met full AA en AF aan :D. Monitor is goed voor 60 watt maar speakers zaten er toen ook nog op.

Ik vind het verbruik echt giganties. Ik kom er bij mij thuis ook niet achter wat er zo veel gebruikt. 210 watt alleen cpu full load. Daar van is 35-40 watt van de X1900 XTX. ( Als ik die er uit haal en vervang voor een voodoo banshee zit ik 30 watt lager. Shoundcard gebruikte 3-5 watt als i niets deed.

Cpu liep op 1.267v en 2800 MHz 1.35v gebruikt +- 15-20 watt meer. Dus dat is het ook niet. Verder zitten er nog wel wat fans is ( 9 stuks maar die gebruiken ook niet meer dan 3-5 watt draaien allemaal op 5v ) 4 hd's wat die gebruiken weet ik even niet zal ook niet giga zijn. Dus het meeste moet dan wel van het moederbord zijn. Maar dat is een RD580 mobo die zijn redelijk zuinig. Een Nvidia Nforce gebruik snel 50-70 watt meer in 3d Load laast nog getest: RD600 VS Intel 975 en Nforce 680i

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dfird600p_12160631222/13738.png

Anyway hoog stroom verbruik. Aangezien mijn cpu een lager voltage heeft dan standaard. Ik heb full 3d load 280-290 watt nodig ( met een X1900 XTX op 1.3v ipv 1.4, scheelde ook al 30 watt ).

Ik verdenk het geheugen en moederbord ( Geheugen loop 2.6 V dus ook niet veel Zitten samsung UCCC chips op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

haha :P altijd baas boven baas... mijn randapparatuur heb ik niet eens meegeteld... het wattage waar ik over sprak was enkel de systeemkast.
Mijn 22"crt vreet ook veel 80-200w, al hangt het sterk af van het weergegeven beeld hoeveel precies, de rest zal er nog wel weer een schepje bovenop doen... het zou me niks verbazen als het alles bij elkaar wel eens kon pieken op 750w...

edit 2x:
Vergeet erop in te gaan waar een groot deel heen gaat. Dat zit em natuurlijk in de bh5's op 3.2v ...
Idle desktopje is 175w zo tijdens het tikken nu...

[ Voor 17% gewijzigd door Dark op 20-12-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Dark, van welk merk is die powermeter?

Astennu, was 3-4% marge indertijd te weinig met jouw cpu/mem-issue?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja ik heb dus 210 watt met full cpu load. En een enkele VGA kaart en 2 GB Samsung UCCC @ 2.6v dat is geen BH5 op 3.2 dus dan vind ik dat mijn systeem nog erg veel gebruikt.
rabor schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:31:
Dark, van welk merk is die powermeter?

Astennu, was 3-4% marge indertijd te weinig met jouw cpu/mem-issue?
Uhmm wat bedoel je met die 3-4% marge ?

[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 20-12-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat is de powermonitor pro van conrad, maar deze heb ik al een poosje, dus het zou me niks verbazen als er na 10 jaar eens iets anders in hun assortiment zit...

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8276/picture006cz4.th.jpg
*klik*

[ Voor 32% gewijzigd door Dark op 20-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
@ Dark.. thnx, maar die hebben ze idd niet meer in het assorti. Lijkt me wel handig om naast je monitor te hebben hangen.. zeker met een Striker Extreme in pre-order... jeeezzz
Astennu schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:33:

[...]

Uhmm wat bedoel je met die 3-4% marge ?
Ben vandaag niet helemaal wakker geloof ik.. :O is een manier hoe ik - tot nu toe - m'n basis-stabiliteit vind..

..als ik m'n FSB met 1 verhoog net zolang tot Orthos (zonder mem) geen 10 minuten meer draait - en een mooi voltage heb gevonden -, gebruik ik vanaf de laatst werkende FSB een marge van 3-4%. Bv. 3000 wordt 2910-2880 om uitgebreid te primen. Hetzelfde met m'n mem..; kleine stapjes omhoog, & als dat geen 2 passes memtest meer haalt trek ik daar ook 3 tot 4% vanaf en laat ik het een uurtje wat memtesten. Met die gegevens haal ik een passende Gogar & draai Orthos combo. Als die combo stabiel draait dan is een verhoging van de FSB met 2 meestal de bovengrens, draait die combo niet dan is een aanpassing van FSB 1, 2 of 3 meestal wel voldoende voor stabiliteit.. issues daargelaten..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 21:29

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Mijn nieuwe opty is binnen _/-\o_ , het was liefde op het eerste gezicht 8)7 .
Tot nu toe, na ongeveer 10 min bezig te zijn loopt ie al lekker op 2.7 Ghz zonder enige voltage aanpassingen. Stepping heb ik ook even braaf opgeschreven, hij komt trouwens van Komplett af
Stepping CCBE 0616 XPMW, verdere resultaten screenshots en dergelijke komen eraan 8) .
De koeling wordt trouwens verzorgd door mijn trouwe Zalman 7700Cu. Leuke idle temps van een graadje of 35 :)

Zojuist de 3.0 Ghz grens bereikt om 1.425 Vcore, sweet sweet opty :> :P

[ Voor 7% gewijzigd door michaelvt op 20-12-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

michaelvt schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:43:
Mijn nieuwe opty is binnen _/-\o_ , het was liefde op het eerste gezicht 8)7 .
Tot nu toe, na ongeveer 10 min bezig te zijn loopt ie al lekker op 2.7 Ghz zonder enige voltage aanpassingen. Stepping heb ik ook even braaf opgeschreven, hij komt trouwens van Komplett af
Stepping CCBE 0616 XPMW, verdere resultaten screenshots en dergelijke komen eraan 8) .
De koeling wordt trouwens verzorgd door mijn trouwe Zalman 7700Cu. Leuke idle temps van een graadje of 35 :)

Zojuist de 3.0 Ghz grens bereikt om 1.425 Vcore, sweet sweet opty :> :P
Wat zijn je stressed temps dan ?

Hebben we het hier trouwens over een .. opteron 165, of 170 of, wat natuurlijk ook nog kan, een 14* ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als die van Komplett komt is het een 165.

*Damnzit...omdat Komplett naast Azerty de enige is met Opteron DC's hebben ze de prijs even flink laten stijgen...doeidoei... 8)7

**Azerty al weer uitverkocht. :P

[ Voor 70% gewijzigd door Saturnus op 20-12-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Het is een 165, en stressed zit ik rond de 50 graden, lijken me mooie temps :)
Met de Zalman op de laagste stand trouwens ;)

[ Voor 23% gewijzigd door michaelvt op 20-12-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bring us some screenshots! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Hier screenshot

opteron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Leuk hoor...nog geen limiet gevonden dus?

Ik zou zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.amdgeeks.net/images/ads/winterContest_vertical.jpg

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun Opteron 165 van Azerty binnen hebben? Die van mij gaat vandaag op de post, hoop m met een beetje geluk morgen te hebben ;)

• GH45T
rabor schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:00:
Gewoon ram-divider op de laagste setting & in kleine stapjes (3-5MHz per stap) je FSB & evt Vcore opschroeven. Wanneer Orthos geen 10 minuten meer kan draaien zonder fouten trek je daar ongeveer 3-4% vanaf, dan zit je meestal wel goed voor een stabiel systeem.

De cpu kan zonder problemen 1,5 Volt aan, maar ik zou als maximum iets van 1,45 tot 1,475 Volt aanhouden voor de warmte.

Had je de stepping toevallig opgeschreven?
Stepping van mijn X2 is:
ADA3800AA5BV
CDBHE 0533RPBW.

Foto van de processor kun je vinden op http://teeh.mine.nu/x2/1.jpg
Foto is met mijn Sony Ericsson K750i gemaakt dus verwacht er niet te veel van ;)

Ik heb gisteravond nog met de divider zitten werken maar dit schoot niet echt op. Ik had hem al op 166 (staan in plaats van 200 wat neerkwam op 217 Mhz bij een HT link van 260 Mhz. Op een divider van 133 bootte mijn pc niet en op een HT link van 100 werd de geheugensnelheid wel erg ver teruggeknepen.

2800 Mhz heb ik gehaald, maar de performance wordt er niet beter van als mijn geheugen op 140 Mhz zit te draaien.

Vcore staat op 1,5 volt en dit draait prima. Processor wordt dan onder de Thermalright XP-120 met ventilator die gewoon echt niet te horen is 50 graden celsius.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 21-12-2006 13:39 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tijdens het spelen van F.E.A.R. Combat krijg ik soms allemaal artifacts..
En dat terwijl hij maar op 2,4GHz liep... VGA heb ik gewoon standaart laten lopen.
Nu dus weer terug naar 2.2GHz, schiet niet op zo. Iemand enig idee of dat aan mijn mem ligt? of aan het mobo? De stepping van mijn Opteron is namelijk wel goed.

Systeemspecs:

Opteron 170 (CCBBE 0617FPMW) + Arctic Freezer 64 PRO
A8V Deluxe (laatste beta bios) + Zalman ZM-NBF47
1GB PC3200 Samsung geheugen + Coolermaster headspreaders.
Asus V9999/TD
Nexus 400Watt voeding.

Orthos kapte zelfs wanneer hij op 2550MHz liep, mem op 1:1 en 1,4 Voltage.
2400 is in windows stabiel, Orthos heeft meer dan 3 uur gedraait.
Helaas krijg ik soms artifacts in F.E.A.R. Combat.

• rabor
GH45T schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:38:
[...]

2800 Mhz heb ik gehaald, maar de performance wordt er niet beter van als mijn geheugen op 140 Mhz zit te draaien.
Uiteraard.. :)

Ik ga er ook altijd maar automatisch vanuit dat iemand eerst de maximale snelheden van z'n cpu, ram & fsb wil weten, om een optimale combinatie te kunnen vinden van snelheid, temperatuur, voltages. Ik bedoel het zou zonde zijn als hij op 1,5V met ongeveer dezelfde temps ook 3GHz zou doen..

2800 is trouwens best al lekker.. Orthos/Prime-stabiel?

Kepi_nl

• GH45T
rabor schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:52:
[...]
Uiteraard.. :)

Ik ga er ook altijd maar automatisch vanuit dat iemand eerst de maximale snelheden van z'n cpu, ram & fsb wil weten, om een optimale combinatie te kunnen vinden van snelheid, temperatuur, voltages. Ik bedoel het zou zonde zijn als hij op 1,5V met ongeveer dezelfde temps ook 3GHz zou doen..

2800 is trouwens best al lekker.. Orthos/Prime-stabiel?
Ja, systeem is stabiel :)

Heb 2x Orthos gestart en laten draaien in blend mode, na iets van 3 uur uitgezet, toen geloofde ik het wel ;)

Ik laat hem gewoon op 2,6 Ghz staan, dan draait hij ook niet helemaal op het randje en dan blijft de rest van mijn systeem ook lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opteron 165 binnen (Azerty).

LCB9E 0636 APMW.

Kan er niks over vinden, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Hier ook een opty 165 binnen gekregen. Dit is een stepping die hier al eerder langs is gekomen, de CCBBE 0615 DPMW, de resultaten verschilden nogal, maar op dit moment loopt orthos al een uur te stressen @ 2,8ghz 1.35v ! Zeker een keeper en waarschijnlijk wel goed voor 3,0ghz. Load temperatuur net op de 40 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door PassieWassie op 22-12-2006 16:05 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 06:43
Stepping CCBBE 0615 DPMW is bijna een garantie voor 2.8-3.0Ghz. Mits je moederbord/mem geen problemen geven uiteraard.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Sjmeut schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:50:
Stepping CCBBE 0615 DPMW is bijna een garantie voor 2.8-3.0Ghz. Mits je moederbord/mem geen problemen geven uiteraard.
Ik zie in je spekjes dat je hem op 2,95 hebt lopen, op welk voltage is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

PassieWassie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:55:
[...]
Mijne doet op 1.45volt 2990mhz. Zelfde core en stepping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 06:43
PassieWassie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:55:
[...]

Mijn CCBBE 0615 DPMW draait 2.95Ghz op 1.45 Volt, 8 uur Orthos-stable.

3.0Ghz moet haalbaar zijn met 1.5V.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Nou dan lijkt de trend zich door te zetten. Hier heb ik ook al 3,0ghz op het scherm gehad, zonder grote voltage verhogingen :) Nu eerst lekker genieten van m'n neppe FX-62 @ stock volts ! Heerlijke stepping dit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Laatst online: 30-07 08:23
Nog een ERG slechte stepping CCBWE0609EPAW.
Heeft een max temp van 55C volgens de stepping en 1 core wordt in de praktijk 7C warmer dan de andere.

Ik ben wel t/m de 2800 MHz gekomen maar dat is puur en alleen omdat ik een erg goede koeling heb (bracht mijn Athlon XP op 3 GHz). Normaal tussen de 2400-2600 MHz max en 2600 MHz klinkt al als erg positief in mijn oren.

[ Voor 15% gewijzigd door Sparks.nl op 23-12-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:23:
Opteron 165 binnen (Azerty).

LCB9E 0636 APMW.

Kan er niks over vinden, ben benieuwd :D
Loopt nu 9x300, geheugen 1:1. Veel verder ga ik komen vrees ik, geen goede overclocker helaas. Maarja, anders was ik toch scheef uitgekomen met mn geheugen, dit is snel zat! Ben geen benchmark figuur, dus ook geen prime screens ofzo. Mn games draaien stabiel, geen rare dingen, ik ben tevreden ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:23:
[...]

Loopt nu 9x300, geheugen 1:1. Veel verder ga ik komen vrees ik, geen goede overclocker helaas. Maarja, anders was ik toch scheef uitgekomen met mn geheugen, dit is snel zat! Ben geen benchmark figuur, dus ook geen prime screens ofzo. Mn games draaien stabiel, geen rare dingen, ik ben tevreden ;) ;)
Dat geeft goede hoop, mijn (ook Azerty) Opteron 170 is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik 'n A8N-SLI Premium, en m'n HTT wil nu wél hoger dan 236.. Ik heb eindelijk weer tijd, dus ben nu even (van 2,6 naar 2,4GHz) aan het testen op 10x240, ipv 11x236 :)

EDIT: Ahh.. 245x11 wil niet booten, ook niet met verhoging van HT, RAM, Core en Chipset voltage... 240x11 doet het goed, ik ga nu even de max zoeken, m'n RAM afstellen, en flink stressen >:) >>> 242x11 krijg ik eruit...

Ok, de boel staat er nu zo (of zo...) voor. Het loop vooralsnog stabiel. SuperPi 1M had geen afrondingsfouten, de geheugenbenches van Everest lopen lekker, en SP2004 staat nu sinds een minuut of 10 geleden te bakken :)

Retestabiel btw.. :)

[ Voor 65% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sjmeut schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:50:
Ik vraag me dan toch sterk af of mijn mobo niet wilt of m'n mem.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben maar ook weer aan het overklokken geslagen. Had nog een DFI lanparty NF3 Ultra-D liggen. Haal nu de 2,7 ghz terwijl op mijn MSI maar 2.4 ghz haalde. Zal er wel aan liggen dat de DFI meer memory opties heeft...

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/7158/ocsz0.th.png

Nu alleen nog wachten op de Zalman 9500 die ik besteld heb ;) :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Xiled op 24-12-2006 12:40 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook zo iets als cool 'n quit, maar dan voor overgeclockte systemen?

Wij hebben vorige week de energie nota binnen gekregen en daar werd moeders niet vrolijk van. Nu wil ze dus hier en daar zo zuinig mogelijk doen met energie, licht, pc, douch etc etc, dus ik dacht, laat ik me O/C terug zetten, zodat ik Cool 'n Quit aan kan zetten, zodat me systeem idle minder energie gebruikt, alle beetjes helpen tenslotte. Nu vroeg ik me af of er niet een tool bestaat die hetzelfde doet, zodat ik me cpu toch kan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:03:
Gewoon Cool 'n Quiet misschien? Het enige dat het doet is de multiplier verlagen.. ;)

Maargoed, ikzelf gebruik RMclock, daar kun je van alles bij instellen, ook de voltages enzo.. Wat is die TS toch handig, heb je hem nu nog steeds niet gevonden? O-)
Wij hebben vorige week de energie nota binnen gekregen en daar werd moeders niet vrolijk van. Nu wil ze dus hier en daar zo zuinig mogelijk doen met energie, licht, pc, douch etc etc, dus ik dacht, laat ik me O/C terug zetten, zodat ik Cool 'n Quit aan kan zetten, zodat me systeem idle minder energie gebruikt, alle beetjes helpen tenslotte. Nu vroeg ik me af of er niet een tool bestaat die hetzelfde doet, zodat ik me cpu toch kan overclocken.
Dat kan dus gewoon. Voor zover ik weet overklok je meestal de HTT, en haalt CnQ alleen de multi omlaag.. Als je je multi zelf al lager hebt gezet, kun je dus prima met RMclock instellen wat je wilt, en de boel hoog locken tijdens een game, en laag tijdens een film oid :)

Heb je trouwens ook met RivaTuner al de core snelheid van je videokaarten omlaag gezet bij 2D-gebruik? Die van mij draait dan op 400MHz, ipv 450 (standaard) of 545 (OC).. En kun je überhaupt niet 'n kaart uit je SLI uit laten schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:03:

Moet je wel mee oppassen, want ik had laatst ook C&Q aangezet en toen kreeg ik steeds bluescreens met bijv STOP meldingen. Nu maar weer uitgezet in de BIOS en geen problemen meer. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:30:
[...]

Moet je wel mee oppassen, want ik had laatst ook C&Q aangezet en toen kreeg ik steeds bluescreens met bijv STOP meldingen. Nu maar weer uitgezet in de BIOS en geen problemen meer. Vaag.
Dat komt omdat je de HTT snelheid waarschijnlijk omhoog hebt gegooid. Dan trekt ie dat niet op zo'n lage vcore . . .

Daarom kun je beter RMclock gebruiken, dan kun je zelf alles instellen :)

EDIT:

Net toch maar even Orthos laten draaien, niet zo lang, maar goed:
Afbeeldingslocatie: http://timversnel.nl/Stuff/PC/Opteron/Opteron_165_2700.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rabor schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:56:
@ Dark.. thnx, maar die hebben ze idd niet meer in het assorti. Lijkt me wel handig om naast je monitor te hebben hangen.. zeker met een Striker Extreme in pre-order... jeeezzz

[...]
Ben vandaag niet helemaal wakker geloof ik.. :O is een manier hoe ik - tot nu toe - m'n basis-stabiliteit vind..

..als ik m'n FSB met 1 verhoog net zolang tot Orthos (zonder mem) geen 10 minuten meer draait - en een mooi voltage heb gevonden -, gebruik ik vanaf de laatst werkende FSB een marge van 3-4%. Bv. 3000 wordt 2910-2880 om uitgebreid te primen. Hetzelfde met m'n mem..; kleine stapjes omhoog, & als dat geen 2 passes memtest meer haalt trek ik daar ook 3 tot 4% vanaf en laat ik het een uurtje wat memtesten. Met die gegevens haal ik een passende Gogar & draai Orthos combo. Als die combo stabiel draait dan is een verhoging van de FSB met 2 meestal de bovengrens, draait die combo niet dan is een aanpassing van FSB 1, 2 of 3 meestal wel voldoende voor stabiliteit.. issues daargelaten..
Ah zo. Eerst haalde ik alles er uit wat er in zat nu pak ik gewoon ronde snelheden. Zoals 2650/2700 of 2800 MHz. Meestal ga ik meteen naar 2600 MHz en vandaar met stapjes van 5 en 10. Kijken of hij het een kwartier tot half uur doet zo ja hoger. Zodra ik tegen de max zit een ronde snelheid vinden dan de voltage er op aanpassen en dan echt 8 uur prime stabiel proberen te draaien.

Ik ga tegenwoordig wel voor de performance per watt. Me huidige cpu vind 2800 MHz @ 1.267v genoeg. Maar als ik bv 2900 MHz wil moet ik 1.35v of meer geven. Stroom verbruik wordt dan veel hoger maar de prestatie niet. Deze cpu heeft echt de sweetspot bij 1.267v zitten. Bij andere die ik had was dat meestal rond de 1.3/1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb mijn Opteron binnen en ga deze zo inbouwen, het is een:

OSA170DAA6CD
CCBBE
0617FPMW
146398E60762

Dit lijkt een goede stepping te zijn dus ik heb hoop. Ik weet dat ik hem onder load onder de 40C kan houden dus ik ga hem eens goed op zijn falie geven straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben net een beetje begonnen met overklokken van mijn 3800 x2. Ik heb htt multiplier op 4 staan en de pci en pci-e lock aan staan. Als ik dan met 2.4 ghz wil booten met het geheugen op 400mhz dan kom ik in windows, maar zodra ik een geheugen test in everest doe dan reboot hij meteen. Het maakt geen verschil of ik meer volt op het geheugen zet. Ik probeerde daarna met de divider op 333 mhz maar toen kwam ik geen eens langs het bootscherm (waar het geheugen geteld word enzo). Weet iemand waardoor dit komt en wat ik er aan kan doen om het werkend te krijgen. Ik kan wel stabiel draaien op 2.4 ghz als ik het geheugen op z'n laagst zet. Maar dan draait het geheugen in windows maar op 160 mhz.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik wil namenlijk graag op 2.4 of 2.5 ghz draaien :9~

Systeem:

amd 3800x2
asus a8n-sli (bios 1014)
Kingston 512mb ram (x4)
Artic freezer 64 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb wat initiele tests gedaan (zie resultatenfile), de 170 lijkt een blijvertje voor mijn hoofd pc.
De 1e overclock (10x260) lijkt al redelijk stabiel te zijn. 2600MHz op 1.35v in de bios (Win 1,392v).
De processor is gemiddeld zo'n 10C koeler (met IHS!!!) dan mijn 4400+ en heeft een TCaseMax van 59C. Het is trouwens een 85W processor en geen 110W zoals de 4400+.

Ik heb nog geen idee wat het maximum is van de processor en of het voltage nog lager kan, daar kom ik deze week nog wel achter.

Foto Opteron 170: http://ebulam.net/files/Opteron170.jpg
Resultaten file OC: http://ebulam.net/files/SystemSpeedsOpt170.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
3.0Ghz ga je wel halen. (http://www.amdgeeks.net/processors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Inderdaad, ik start net opnieuw op (3GHz). FF snel getest tot en met memtest (was ok), later een stabiliteitstest. Bedankt voor de link, deze had ik nog niet.
Ik heb op 1.452v getest (enige voltage die ik heb geprobeerd). 3200MHz start hier niet op.
Nu eerst wat boodschappen doen (2.5" extern behuizing halen, ga mijn MP3 speler ombouwen).

Edit: 2.6GHz loopt inmiddels onder de defaultvoltage stabiel.

[ Voor 14% gewijzigd door Sparks.nl op 27-12-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Sparks.nl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:16:
[...]

Inderdaad, ik start net opnieuw op (3GHz). FF snel getest tot en met memtest (was ok), later een stabiliteitstest. Bedankt voor de link, deze had ik nog niet.
Ik heb op 1.452v getest (enige voltage die ik heb geprobeerd). 3200MHz start hier niet op.
Nu eerst wat boodschappen doen (2.5" extern behuizing halen, ga mijn MP3 speler ombouwen).

Edit: 2.6GHz loopt inmiddels onder de defaultvoltage stabiel.
:9~ , waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Ik heb vandaag te horen gekregen dat Rax Nederland toch geen Opteron 170 voor mij heeft, terwijl ze vorige week nog zeiden van wel :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Unicron schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:14:
[...]

:9~ , waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
Ik heb hem bij Azerty gekocht. Hij lijkt aardig stabiel op 3GHz en 1.4v (1.44v in Windows). Stabieliteitstesten komen overigens later pas, eerst weten waar de grens ligt.

3GHz in CPU-z: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=150493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb zo'n gevoel dat er geen 170's meer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Dat is de reden waarom ik er nu 1 wilde hebben. Langer wachten kon niet meer. Socket AM2 is het helemaal nu. Ik wilde beide pc's op dual core hebben (andere wordt nu 4400+ s939). De 3500+ s939 gaat in de verkoop (iemand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
3GHz en de cpu 1.53v geeft me 49 min prime, ik ben heel dicht bij. Ik heb nog snel 3200MHz geprobeerd maar dat zal nog wel ff een droom blijven, zelfs de bios crashed (met hoogst instelbare voltage). Misschien toch maar eens die IHS er af halen. Ik wacht wel tot hij weer op de 4400+ zit, eerder gaat hij er niet af. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik nog wat andere instellingen moet wijzigen(voltages vd chipset bv), dat heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Sparks.nl op 27-12-2006 23:01 ]

Verwijderd

Saturnus schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:23:
Ik heb zo'n gevoel dat er geen 170's meer komen...
Hou univendi.com in de gaten voor de 170's. Begin januari heeft hij ze weer. Ik heb gelukkig nog net bij rax.nl een opteron 170 kunnen bemachtigen. De ptt moet hem vandaag brengen :D

• Sparks.nl
Ik heb hem vannacht maar eens aan laten staan op 2800MHz, het was mijn 1e poging op deze snelheid dus misschien kan het voltage wel lager. Hij is in ieder geval wel stabiel. Wat mijn 24/7 snelheid wordt weet ik nog niet zeker.

http://ebulam.net/files/2800Running.jpg
http://ebulam.net/files/2800Idle.jpg

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sparks.nl schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:48:
Ik heb hem vannacht maar eens aan laten staan op 2800MHz, het was mijn 1e poging op deze snelheid dus misschien kan het voltage wel lager. Hij is in ieder geval wel stabiel. Wat mijn 24/7 snelheid wordt weet ik nog niet zeker.

Wat voor mobo heb je?

• Astennu
Ik zal binnenkort eens kijken of mijn cpu nu ineens wel veel harder wil. Ik heb het eerder ook wel eens gehad. Eerst was mijn max 2750 MHz met een Venice Later kon hij ineens wel 2850 MHz halen met 0.05v meer :P Inbranden werkt blijkbaar toch een beetje. Ben benieuwd of deze dat ook doet....

• Sparks.nl
Ik heb een Asus A8N32-SLI Deluxe, een fijn bordje moet ik zeggen. Het enige minpunt is dat hij niet verder kan dan ongeveer 1.62v voor de cpu (bij dual core!). Het bord wordt door de bios gelimiteerd op basis van welke cpu er in zit. DFI koop ik echter niet, dat is voorgoed voorbij.

• Unicron
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:46:
[...]

Hou univendi.com in de gaten voor de 170's. Begin januari heeft hij ze weer. Ik heb gelukkig nog net bij rax.nl een opteron 170 kunnen bemachtigen. De ptt moet hem vandaag brengen :D
Dat zeiden ze bij Rax ook tegen mij, maar uiteindelijk hebben ze hem toch aan iemand anders verkocht :'( :(

Ik heb nu nog goede hoop op de Opteron 170 die ik bij Azerty heb besteld, maar ik juich pas als ik hem in mijn handen heb.

Ik ben benieuwd hoever ik een Opteron 170 kan overclocken met mijn Epox EP-9NPA+ Ultra >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Unicron op 28-12-2006 16:02 ]

Verwijderd

Unicron schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:01:
[...]

Dat zeiden ze bij Rax ook tegen mij, maar uiteindelijk hebben ze hem toch aan iemand anders verkocht :'( :(

Ik heb nu nog goede hoop op de Opteron 170 die ik bij Azerty heb besteld, maar ik juich pas als ik hem in mijn handen heb.

Ik ben benieuwd hoever ik een Opteron 170 kan overclocken met mijn Epox EP-9NPA+ Ultra >:)
Nou ja, ik heb een factuur gekregen en een Track & Trace nummer. Dus ik denk dat het met rax nu wel goed gaat...... Maar ja, nog geen ptt gezien vandaag :(

[edit]

Zodra ik hem heb zal ik even de stepping vermelden en proberen te overclocken, want dat is wel de bedoeling met dit beestje :)

[edit2]
Het is een: CCBBE 0617FPMW

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 17:41 ]

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:07:
[...]

Nou ja, ik heb een factuur gekregen en een Track & Trace nummer. Dus ik denk dat het met rax nu wel goed gaat...... Maar ja, nog geen ptt gezien vandaag :(

[edit]

Zodra ik hem heb zal ik even de stepping vermelden en proberen te overclocken, want dat is wel de bedoeling met dit beestje :)

[edit2]
Het is een: CCBBE 0617FPMW
duurt bij rax nu rond deze tijd even. volgens mij is de baas zelf op vakantie en die doet veel werk! dus het kan zijn dat hij een dagje later komt ;)

EDIT:
volgens de site is hij trouwens nog steeds beschikbaar bij Rax.nl, klik

daar staat dat er nog 3 stuks zijn (als je het zeker wil weten moet je bovenin het telefoonnummer pakken en even bellen dan word er even gekeken)

[ Voor 19% gewijzigd door shinchan03 op 28-12-2006 20:08 . Reden: toevoeging ]

• Saturnus
  • Niet online
Dan heb je net als Sparks.nl een 3.0'er.
Wel tof dat de 170's die er nog zijn echt mooi overklokbaar zijn... :9

Rax zou ook nog 165's op voorraad hebben: http://www.rax.nl/-/nav/1...DUAL-CORE-2MB-CACHE-BOXED
En dat is mooi want komplett.nl is zo asociaal om hun voorraad voor € 170 de deur uit te laten gaan. 7(8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Saturnus op 28-12-2006 20:30 ]

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:
[...]

Dan heb je net als Sparks.nl een 3.0'er.
Wel tof dat de 170's die er nog zijn echt mooi overklokbaar zijn... :9

Rax zou ook nog 165's op voorraad hebben: http://www.rax.nl/-/nav/1...DUAL-CORE-2MB-CACHE-BOXED
En dat is mooi want komplett.nl is zo asociaal om hun voorraad voor € 170 de deur uit te laten gaan. 7(8)7
Ja, daar ga ik dit weekend mooi even mee spelen. Nu ff niet want ik krijg 2 dagen bezoek :( :(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

troublemaker schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:05:
[...]
EDIT:
volgens de site is hij trouwens nog steeds beschikbaar bij Rax.nl, klik

daar staat dat er nog 3 stuks zijn (als je het zeker wil weten moet je bovenin het telefoonnummer pakken en even bellen dan word er even gekeken)
Tja onder het motto 3e keer is scheepsrecht heb ik er nu maar een 170 besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn Opteron was ook een 0617 FPWM. Maar 3000 MHz wou hij niet zo maar doen dan moet er wel heel erg veel volt door heen. Dus ik houd het mooi bij 2800 @ 1.267v. Ik heb het wel geprobeerd om 2950 te doen alleen toen zat ik geloof ik al op 1.45v/1.5v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Sparks.nl schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:48:

Hij lijkt nu ook stabiel op 2800MHz en het default voltage (1.35v in de bios). Prime loopt inmiddels zo'n 35 min. Waarschijnlijk wordt in ieder geval 2800MHz de standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik heb mijn Opteron 170 ook binnen van Azerty *O* *O*

OSA170DAA6CD
CCBBE 0617FPMW
1461398E60106

Ziet er dus goed uit. Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Zelfde stepping als de mijne. Daar beleef je wel wat lol aan. Laat maar weten hoe hij het doet.
Alleen de laatste 3 cijfers zijn anders, jij hebt de 106 en ik de 762.

De mijne is nu 4 uur en 25 minuten aan het primen (dual core) op 1.35v (bios) en 2800MHz. Potentie zat dus. Voor mijn gevoel doet het iets beter nu dan de 1e 2 dagen, hij lijkt lagere voltages nodig te hebben. Toch een beetje burn in nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
2800MHz op 1.35v (1.36v in win) is ook stabiel. Lager heb ik niet geprobeerd dus dat zou ook nog best stabiel kunnen zijn. Dit echter al een (iets) lager voltage als waar mijn moederbord de processor op 2GHz op laat draaien.

Prime 10 Uur nog draaiend
Prime 10 Uur Einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Laatst online: 21:57

jgj82

Ja, maar = nee

Ik ben een beetje verbaast.... ze maken dus nog Opty's en nog snelle ook dus...
Gisteren binnengekregen van Central Point een Opty180, stepping LCB9E 0646RPMW, loopt nu te "ORTHOSsen" op 2800Mhz 1.3175 V! Kreeg hem op 3060 niet stabiel, bootte prima maar vloog er na een paar minuten Orthos al uit met 1 Core... ben benieuwd wat er nog inzit met een beetje tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Sparks.nl schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:10:
2800MHz op 1.35v (1.36v in win) is ook stabiel. Lager heb ik niet geprobeerd dus dat zou ook nog best stabiel kunnen zijn. Dit echter al een (iets) lager voltage als waar mijn moederbord de processor op 2GHz op laat draaien.

Prime 10 Uur nog draaiend
Prime 10 Uur Einde
Netjes! Wat is het default voltage? 1.4 V?

Ik moet helaas tot morgen wachten met inbouwen, want ik heb geen koelpasta liggen. De winkels die nog open waren hadden geen Arctic silver meer of verkochten het niet. Hopelijk kan ik morgen wat koelpasta te pakken krijgen, want anders wordt ik gek van het wachten :)

@jgj82

Voor zover ik gelezen heb op internet zouden de Opterons voor 939 socket EOL (end of life) gaan september 2007, maar doordat sommige winkels nu al moeilijk kunnen leveren heb ik het risico niet genomen om nog langer te wachten

[ Voor 12% gewijzigd door Unicron op 29-12-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Laatst online: 05-10-2024
Mijn 185 is nu stabiel op 2927mhz met 1,450V. Heb de afgelopen dagen reeds uren F.E.A.R gespeeld (Nog maar es..blijft leuk) en ook DTM3 online. Tot hiertoe heeft de proc. nog geen centje pijn ondervonden. De temps zijn ook in orde: 31gr. idle en 44gr. load.
'T is geen super OC maar ben er toch tevreden mee. Had wel wat meer verwacht naargelang de stepping: CCBBE 0613RPMW , Batch 0095.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Unicron schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:46:
Ik heb mijn Opteron 170 ook binnen van Azerty *O* *O*

OSA170DAA6CD
CCBBE 0617FPMW
1461398E60106

Ziet er dus goed uit. Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte :*)
Ik heb dezelfde stepping alleen mijn systeem werd super instabiel bij het overklokken.
Waar het aan ligt, geen idee. Ik vermoed mijn mobo, aangezien ik mijn mem op 1:1 liet lopen.
Heb em nu gewoon op 2GHz lopen, toch wel zonde aangezien het een lekkere stepping is.
Ik weet dat DFI bordjes lekker zijn om te klokken, maar duur dat ze zijn :| Iemand enige suggesties qua mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:12:
[...]

Ik heb dezelfde stepping alleen mijn systeem werd super instabiel bij het overklokken.
Waar het aan ligt, geen idee. Ik vermoed mijn mobo, aangezien ik mijn mem op 1:1 liet lopen.
Heb em nu gewoon op 2GHz lopen, toch wel zonde aangezien het een lekkere stepping is.
Ik weet dat DFI bordjes lekker zijn om te klokken, maar duur dat ze zijn :| Iemand enige suggesties qua mobo?
neem een b.v. een a8n-e uit rma bij coolprices 19,95E klik?... deze heb ik vorig jaar zelf ook even gehad, niet heel veel opties in de bios hoor, maar ondanks dat klokte hij eigenlijk makkelijker dan de dfi-expert die ik nu heb. Indertijd had ik opty's 144&146 in huis, waar de asus heel simpeltjes al 2900-3000mhz uit haalde... met de expert moest ik daar toch wel flink voor tweaken. Hoewel expert meer controle biedt over de resultaten vond ik de a8n zeker niet slecht klokken voor zo'n goedkoop bordje ... gebrek aan bios opties is niet zo'n punt, met a64info/a64tweaker kan je toch het meeste nog wel regelen, en voltages zijn wel te modden ook als je meer dan de def. range nodig hebt.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.