Anoniem: 201416 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:24:
Heeft iemand aanvullende informatie of ervaring met de vanaf morgen te koop-zijnde mp3-speler van de Aldi?
MP3 speler slimline 1 GB
per stuk 49.99
• met 1.8" display
• voor muziek (MP3, WMA),
films (SMV) en foto's
(JPG, BMP)
• e-book en voicerecordingfunctie
• interne oplaadbare
lithiumbatterij
• incl. batterij-oplader, USB-kabel,
siliconenbeschermhoesje,
hoofdtelefoon en CD met software
[
afbeelding]
Bijvoorbeeld: Hoe lang doe je met de batterijen? etc.
Ik heb dit ding met 512mb nu een paar maanden, ze verkopen m al een tijdje bij mediamarkt.
Apparaat is lekker compact en ziet er best leuk uit. Het is qua uiterlijk een Ipod nano-kloon met precies dezelfde afmetingen en een zilverkleurige spiegelende achterkant. Deze heeft ook precies dezelfde nadelen, nl dat er snel vieze vingers en krasjes op komen.
Ik heb er zelf een rubberen nano hoesje bijgekocht (ergens op internet 4,99 incl verzenden) alleen zit de koptelefoonaansluiting op een andere plaats dus moest ik nog wel een extra gaatje prikken in dit hoesje.
De mogelijkheden:
-Foto: amper gebruikt, maar werkt vrij traag
-Video: Leuke optie, heb een paar keer in de trein Friends gekeken, er zit een snelle encoder bij die in een paar minuten je filmpjes omzet (20 min=87 mb). Beeld is goed te volgen, schermpje is niet zo snel
-Ebook: geen idee
-Radio, werkt prima, ontvangst goed
-Mp3: Veel instellingsmogelijkheden, maar bediening is niet intuitief, ik moet bij bedienen altijd op het schermpje kijken, en je kunt tijdens het luisteren niet bladeren door de andere tracks, daarvoor moet je de speler op pauze zetten
-Spelletjes: Sudoku, aardig, maar was leuker geweest als je ondertussen muziek kon afspelen.
-Accu: levensduur is denk ik een uur of 4
-Snelheid: uploaden gaat ongeveer met 400kb/s
-Geluidskwaliteit: heb een aantal verschillende koptelefoons geprobeerd, en uiteindelijk klinkt het met mn Sony Streetstyle (MDR-52LP) wel aardig, maar als je de speler aansluit op een versterker, dan kom je erachter dat het geluid wel heel veel tekortschiet en dat het niet heel prettig luisteren is via versterker (ben geen audiofiel). Bijgeleverde dopjes zijn niet al te best en de koptelefoonaansluiting is 2,5mm, waardoor je bij elke andere koptelefoon een verloopje moet gebruiken wat het apparaat niet compacter maakt.
Conclusie:
Ik gebruik de speler regelmatig , het ding is prima te gebruiken, maar blinkt alleen uit in het grote scala van mogelijkheden. Geluidskwaliteit is niet al te best, maar acceptabel met een andere koptelefoon, levensduur batterij is me wat aan de korte kan en ben bezig een batterijpack te maken, de videomogelijkheden zijn leuk, en eigenlijk de enige reden om te rechtvaardigen dat je een spelen met kleurenscherm koopt, maar uiteindelijk gebruik ik het amper. De bediening is onhandig en onlogisch opgezet en is dus zeker niet blind te bedienen. De volumebediening werkt met een soort shiftknop, en als je die niet goed indrukt, skip je per ongeluk naar het volgende nummer
Voor hetzelfde geld koop je een MSI, packert bell, of creative speler met 1gb die een stuk prettiger te bedienen zijn, langer met een batterij doen en betere geluidskwalteit en dopjes leveren. Mocht het principe je toch heel erg aanspreken zou ik overwegen om eens bij de Intertoys te kijken, want daar verkopen ze bijna hetzelfde apparaat, maar dan met een normaal formaat koptelefoonplug wat toch echt een stuk handiger en compacter in je zak is dan een twee cm lang extra uitsteeksel.
Ik ben niet heel ontevreden, zeker vanwege de lage prijs, maar zou nu een andere keuze hebben gemaakt.