There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Heb je de (experimentele) DirectX support aangevinkt in de eigenschappen van je Vista VM?basvdijk1647 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:46:
Heb op dit moment Vista in Fusion draaien werkt best soepel. Vista krijgt 2GB RAM van de totale 4GB. Jammer dat 3D acceleratie nog niet werkt...
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Dat is toch een Vista command? Ik draai XP.Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:52:
[...]
In een command prompt kan je netplwiz intikken en het vinkje weghalen bijvoorbeeld.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De bestaande machine(s) is/zijn in VMWare Workstation 6 gemaakt. Op de laptop staat Fusion 1.1.2.
[ Voor 4% gewijzigd door RambOe op 26-04-2008 14:28 ]

Heb een Boot Camp partitie die VMware een aantal dagen geleden aangaf als BootCamp. Meer niet. Nu heb ik 3 verwijzingen naar mijn disken, terwijl alleen op disk 4 Windows is geïnstalleerd.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Wat wel een hele verbetering is, is dat Library scherm waarin al je vm's staan: lekker overzichtelijk en makkelijk de vm's te starten en te pauzeren. Wat ik wat minder vindt is het prefs scherm van een vm, dat is nu zoals de system prefs in OS X en klikt niet lekker door als je wat aan het configureren bent. De oude manier is dan prettiger. Anderzijds: zo vaak stel je dingen nou ook weer niet in dus er valt wel mee te leven.
Verwijderd
1. Een reden om Windows te gebruiken, is dat ik wil werken met Excel. Ik heb ook Excel voor de mac, maar die kan geen visual basic macro's aan. Soms krijg ik via m'n werk excelfiles waar ik die macro's wel voor nodig heb. Dat moet dus probleemloos kunnen draaien. Grote vraag: weet iemand of visual basic marco's in excel goed draaien onder Parallels of VM? Onder Bootcamp gaat dit prima, maar ik wil niet het risico lopen dat dit straks niet meer werkt...
2. Hoe draaien moderne games onder VM of Parallels? Opnieuw: via Bootcamp heb ik geen enkel probleem. Blijft dat zo als ik overstap? Of gaat de performance van games dan drastisch omlaag?
Wie heeft ervaring met bovengenoemde punten en kan me helpen?
2) Moderne games draaien niet best (of niet) in VMWare. Ik ben benieuwd naar de nieuwste versie waarvan een beta pas uit is, want die schijnt pixel shaders te ondersteunen. Geen idee of dit de performance van games significant verbetert... Ik ga 'm proberen als -ie officieel uit is.
--Erwin
Games draaien in sommige gevallen nog sneller onder WINE dan met VMWare Fusion. De virtualisatie slag is best pittig, zeker met de volledige virtualisatie.Erwin_Br schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:39:
1) Ik werk niet met Excel, maar wel met Access, en VMWare Fusion heeft daar helemaal geen problemen mee. Alles werkt supersnel, net als onder Bootcamp. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik m'n virtuele PC 1 Gig heb gegeven, ipv de standaard 512 die hij automatisch instelt bij de 1e keer configureren.
2) Moderne games draaien niet best (of niet) in VMWare. Ik ben benieuwd naar de nieuwste versie waarvan een beta pas uit is, want die schijnt pixel shaders te ondersteunen. Geen idee of dit de performance van games significant verbetert... Ik ga 'm proberen als -ie officieel uit is.
--Erwin
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
Verwijderd
Ik vind VMware trouwens een prachtig programma. Ik kan nou lekker direct Windows oproepen en hoef niet meer opnieuw te starten.
Wat ik trouwens ook niet wist (niemand vermeldt het omdat het misschien zo voor de hand ligt): als je met VMware gaat draaien, dan kun je dus ook nog steeds gewoon via Bootcamp opstarten. Je maakt dus niet de keus OF VMware, OF Bootcamp, je kunt gewoon beide doen.
Nu krijg je daar echter de melding dat de image met een te nieuwe versie is gemaakt.
Is dit te omzeilen?
Verwijderd
Maar hoe kopieer ik nu files vanaf osX naar windows vista? Want op de site staat dat je lekker kan gaan slepen maar bij mij doet dat helemaal niks?
Truukje voor? Tia!
Verwijderd
Je hebt dus geen os X versie nodig.
suc6
Verwijderd
Kan je dus je eigen laptop converteren naar een vhd? Da's handig.Piebas schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:51:
Om je Vista te kunnen converteren installer je vmware converter op de laptop, dan kun je de laptop converteren naar een vm.
Je hebt dus geen os X versie nodig.
suc6
Verwijderd
Na het installeren van VMWare tools in de Vista VHD heb ik een irritant probleem. De muis bevriest namelijk. Iemand een oplossing?
BTW, Visio draait goed in Fusion met Vista hoor.
Doet het prima/snel.Movinghead schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:22:
iemand ervaring met de performance van Visio, in fusion?
0.0
Heb ik niet aan de praat gekregen. Maar ik krijg ook de vmware tools niet geinstalleerd met Vista, waar anderen dit wel konden. Onder XP geen probleem.Erwin_Br schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:14:
Is er al iemand die de laatste beta van Fusion heeft draaien en mij kan vertellen of Vista daarin draait met de aero interface?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
In bootcamp werkt de installatie prima.
Het is een windows xp installatie met sp3 en bootcamp 2.1.
Hier heb ik iemand met exact hetzelfde probleem gevonden.http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=471825
edit: Bedankt via het vmware fusion forum is het gelukt. Bleek dat ik intelide.sys en i8042prt.sys naar c:\windows\system32\drivers moest kopiëren.
[ Voor 24% gewijzigd door ruco88 op 25-06-2008 16:01 ]
De muis van je OSX omgeving wordt gewoon doorgegeven. Dat is het mooie idee van virtualisatie. En verder kan ik het uit eerste persoon bevestigen dat het met de BT MM prima werkt.Movinghead schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:04:
werkt de Might Mouse Bluetooth eigenlijk in een vmware met Windows? Lijkt me van wel ivm de emulatie van een mouse door Fusion maar kan iemand het bevestigen?
Op een klein detail na. Ik wilde laatst, uit jeugdsentiment en om te testen hoe dat eigenlijk zou gaan, Black & White 1 spelen. Dat ging prima, tot op het punt waar je moest zoomen door beide knoppen tegelijk in te drukken en dan met de muis te bewegen. Dit kan de Mighty Mouse niet. Het is maar even dat je het weet.VisionMaster schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:41:
[...]
De muis van je OSX omgeving wordt gewoon doorgegeven. Dat is het mooie idee van virtualisatie. En verder kan ik het uit eerste persoon bevestigen dat het met de BT MM prima werkt.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Hertog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Op een klein detail na. Ik wilde laatst, uit jeugdsentiment en om te testen hoe dat eigenlijk zou gaan, Black & White 1 spelen. Dat ging prima, tot op het punt waar je moest zoomen door beide knoppen tegelijk in te drukken en dan met de muis te bewegen. Dit kan de Mighty Mouse niet. Het is maar even dat je het weet.
RDP neem ik aan is dan ook geen probleem..
Ja, twee knoppen te gelijkertijd in drukken kan de MM zelf gewoon niet. Dat heeft niks met Fusion in OSX te maken. Als ik mijn MX1000 pak dan gaat dat vast wel goed.Hertog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Op een klein detail na. Ik wilde laatst, uit jeugdsentiment en om te testen hoe dat eigenlijk zou gaan, Black & White 1 spelen. Dat ging prima, tot op het punt waar je moest zoomen door beide knoppen tegelijk in te drukken en dan met de muis te bewegen. Dit kan de Mighty Mouse niet. Het is maar even dat je het weet.
Wat kan ik wel en wat moet ik vooral niet draaien erop?
Want nu moet ik naar windows booten (bootcamp) als ik wil gamen op mn macbookpro, maar is de performance in vmware fusion net zo goed?
Of is de performance in games beduidend minder? (meer dan een 10% verschil?)
De hardware wordt volledig gevirtualiseerd, dat wil zeggen:ZpAz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:00:
Hoe zit het nu met de game performance eigenlijk? Want ik weet dus wel dat er nu eindelijk dx 9 support is (nu ook met shader support?).
Want nu moet ik naar windows booten (bootcamp) als ik wil gamen op mn macbookpro, maar is de performance in vmware fusion net zo goed?
Of is de performance in games beduidend minder? (meer dan een 10% verschil?)
- instructie van je spel in directx gaat naar de driver in windows
- vanuit de driver naar de hardware
- in vmware is er geen echte hardware toegang, alles gaat via VMWare video driver naar de OpenGL laag in OSX (met verandering van de instructie in DirectX naar OpenGL)
- OpenGL naar hardware in OSX.
Die extra lagen worden door de CPU afgehandeld en maken het altijd trager. Tegenwoordig hebben ze beter shortcuts naar de hardware in OSX, maar het blijft veel minder. Probeer maar eens wat en ondervind het zelf. Tegenwoordig starten de meeste spellen wel zonder foutmeldingen.
Ik zou nog liever via Wine spellen spelen. Dat heeft minder verlies, omdat de virtualisatie scheiding vanuit de Windows kant er niet in zit.
Ow en nog wat, je bent twee OS-en aan het draaien ipv 1. Als je genoeg geheugen hebt, geen probleem, maar met spelletjes is het altijd een gevecht om resources.
* VisionMaster draait eenvoudige spellen in Fusion, shooters in Bootcamp.
Haha, leuk! Zo speelde ik laatst Team Fortress 2 voor het eerst met een mighty mouse. Als ik als medic een ubercharge wil uitvoeren op iemand, moet ik supersnel de linkerknop loslaten, de rechterknop indrukken, en dan weer met de linkerknop op het target schieten.Hertog schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Darwine draait hier games voor geen meter (Age of empires 1, 2), cod II was helemaal niet aan de praat te krijgen.* VisionMaster draait eenvoudige spellen in Fusion, shooters in Bootcamp.
Met crossover ging dit al beter, maar draaide age of empires 1 en 2 nog niet, cod 2 wel, maar met mindere performance dan onder de dualboot.
Heb VirtualBox geprobeerd, maar dat was zo traag als een slak, en denk er dus aan een professioneel pakket te kopen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Lees ook eens wat vergelijkende tests zoals bijv.
http://blogs.chron.com/te...desktop_vs_vmware_fu.html
Het feit dat je je Windows folders kunt mappen naar de gelijknamige OS X folders (pictures, music, documents, etc.) is voor velen denk ik ook een aangename wijziging. Zo staan er nog wel meer erg leuke changes in: http://www.vmware.com/beta/fusion/releasenotes_fusion.html
[ Voor 44% gewijzigd door ppl op 02-08-2008 14:16 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 03-08-2008 12:06 ]
Wel grappig dat ie mijn windows partitie nu als bootcamp ziet en ik deze kan booten.
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 03-08-2008 19:30 ]
Zelf heb ik gewoon Fusion 2 b1 over de oude Fusion versie gezet en beta 2 over beta 1. Dat werkt prima.
Ik weet niet of iemand de keybindingsmogelijkheid al eens heeft bekeken maar dat is dus echt geweldig voor de laptop gebruikers (like me). Op een mooi groot los tobo van Apple heb je nog de F13, f14, F15, enz. maar die zitten niet op het bluetooth toetsenbordje en de laptops van ze. Als je dan een vm met FreeBSD hebt is dat nogal balen want je hebt de scroll lock nodig wil je op de console kunnen scrollen bij FreeBSD. In geval van Linux werkt dat met shift-pgup/pgdn. Gelukkig kun je nu met die keybindings een eigen keybinding aanmaken die dan de scroll lock moet voorstellen....eindelijk weer scrollen op de FreeBSD console
Wat ook erg fijn is, is dat ze het nodige hebben gedaan aan de performance, het lijkt er met beta 2 weer allemaal wat sneller op te zijn geworden. Enfin, wie meer wil zien wat ze erin hebben gestopt, VMware heeft een mooie pagina met filmpjes die de nieuwe features laten zien: VMware Fusion 2 Beta 2 Features.
Ja, dat kan wel kloppen volgens mij gebruiken ze daar OpenGL voor en dat wordt nog niet ondersteunt.zonoskar schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:21:
Hmm goede ondersteuning Ubuntu? Ik heb op de latest beta van VMware fusion Ubuntu 8.04 (64 bit) geïnstalleerd en krijg de visuele extra's niet aan de praat, ook na installatie van de vmware tools niet. Bij het opstarten krijg ik ook steeds de melding dat in vooral niet moet vergeten de vmware tools te installeren
Wel grappig dat ie mijn windows partitie nu als bootcamp ziet en ik deze kan booten.
Mijn muziek staat echter op een HFS+ geformatteerde externe harde schijf. Ik ben compleet niet thuis in de 'virtualisatiewereld' e.d., maar is er een manier om deze harde schijf te benaderen vanuit mijn XP installatie in Fusion?
EDIT: dom, het staat gewoon in de help functie

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 08-08-2008 01:04 ]
leoaq.fm // Jeune Loop

Verder lijkt het installatie proces voor de VMware Tools in Linux (heb het met Ubuntu 8.04 getest) ook wat simpeler te zijn. Dat is dan weer wel een positieve verbetering.
Maar dat draaide (of eigenlijk stotterde) dus met een fps of 10. Nu keek ik met de Activity Monitor en zag dat Fusion maar 5-10% cpu gebruikte. Weet iemand hoe je alle overige cpu kracht naar Fusion kan gooien?
Lijkt me heerlijk om niet meer te hoeven rebooten voor een potje gamen.
Het is gewoon een optie die niet in een virtualisatie pakket hoort. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor z'n vm's en software dus die kiest maar mooi zelf z'n virusscanner. Dat het niet in het virtualisatiep pakket zit is overigens geen excuus om dan maar helemaal geen scanner te installeren, het kan ook gewoon handmatig (en zelfs gratis met avg, avast, antivir, etc.).alienfruit schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:46:
Ja, ik had ook liever dat ze voor NOD32 kozen. Maar ja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijkenNu draai ik helemaal geen virusscanner...
Programma's nemen cpu usage wanneer ze dat nodig hebben. Als het niet nodig is dan gebeurt er ook weinig. In dit geval is het kennelijk een game die eerder videokaart afhankelijk is dan cpu afhankelijk: gevolg is dan dat je cpu dus niks staat te doen en je videokaart het erg druk heeft. Aangezien die gevirtualiseerd wordt heb je het nodige aan performance verlies.Jimmie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:17:
Dacht leuk met de beta eens HL2 / TF2 proberen sinds er shader model 2 support is ingevoegd.
Maar dat draaide (of eigenlijk stotterde) dus met een fps of 10. Nu keek ik met de Activity Monitor en zag dat Fusion maar 5-10% cpu gebruikte. Weet iemand hoe je alle overige cpu kracht naar Fusion kan gooien?
Lijkt me heerlijk om niet meer te hoeven rebooten voor een potje gamen.
Alleen wanneer er ge-switcht wordt tussen de verschillende views, worden de viewports zwart
Verwijderd
Verwijderd
Maar nu heb ik zojuist het spel 'World of Goo' via m'n VMware proberen te spelen maar dan vliegt de fan van m'n Macbook echt binnen notime naar 6000+ en stijgt de temperatuur van de proc. boven de 70 graden. World of Goo is grafisch niet heel zwaar.
Is dit normaal? Of is het verstandig om met bootcamp te gaan werken?
Ik weet niet hoe World of Goo werkt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat het rekentechnisch heel pittig is. Als het zich alleen maar concentreert rond deze applicatie en niet de andere Windows dingen, dan lijkt het me duidelijk waar het aan licht.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:14:
Ik gebuik op m'n Macbook (2.4 2gb) zo af en toe VMware fusion 2.0 om wat windows dingetjes te doen en dat gaat over het algemeen prima.
Maar nu heb ik zojuist het spel 'World of Goo' via m'n VMware proberen te spelen maar dan vliegt de fan van m'n Macbook echt binnen notime naar 6000+ en stijgt de temperatuur van de proc. boven de 70 graden. World of Goo is grafisch niet heel zwaar.
Is dit normaal? Of is het verstandig om met bootcamp te gaan werken?
Mijn laptop wordt ook veel sneller heter omdat ik VMWare aan het doen ben.
Verwijderd
Ik wil met name wat oude Windows games installeren, in mijn geval Ghost Recon en de installatie verliep zonder problemen. Echter wanneer je het spel opstart en in het menu belandt, is de muis onbruikbaar geworden. Bij elke milimeter dat je muis beweegt, beweegt het in het hoofdmenu 10x meer naar een bepaalde richting met als gevolg dat je bepaalde menu items niet kunt selecteren...
Op het internet vond ik een topic van iemand die exact het zelfde probleem had:
http://communities.vmware.com/thread/140871
De oplossing die daar genoemd wordt (het deinstalleren van de VMware Tools mouseware) en voor die persoon werkt, werkt echter niet voor mij... De muis binnen het hoofdmenu blijft onbruikbaar...
Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe zou dit opgelost kunnen worden?
Via VMware converter heb ik mooi een conversie uitgevoerd en deze vmdk + vmx gecopierd naar m'n laptop. Daar alles geinstalleerd en als resultaat: BSOD in "normal mode" en in safe mode start ie netjes op. Ik kan daar niks (geen vmware tools installeren of de apple drivers) melding die ik daar krijg: "Description: The installation of $filename is not permitted due to an error in software restriction policy processing. The object cannot be trusted. " in de syslog. Dit krijg ik bij alle applicaties.
BSOD komt met de bekende 0x000007E en ik al geprobeerd om alles uit te zetten (usb, comX, parellele poort, netwerk e.d.) maar dat lijkt niet te helpen. Booten in safe mode met netwerk ondersteuning gaat ook niet goed.
Doe ik iets verkeerd?
In de ntbtlog.txt zie ik wel dat een aantal drivers niet geladen kunnen worden (kan kloppen, de apple drivers heb ik dus niet kunnen installeren) maar wat de exacte oorzaak is weet ik niet. Bij de BSOD staat immers alleen de foutcode en niet iets als INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE of een driver naam.
Heeft iemand suggesties?
[ Voor 0% gewijzigd door smesjz op 09-11-2008 15:30 . Reden: OS toegevoegd ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Zou kunnen, alleen dan zou safe mode ook niet goed moeten gaan lijkt me.Dannr schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:00:
Het zou me niet verbazen als het probleem is dat je een windows installatie voor een AMD processor probeert te draaien op een Intel chip... Of zeg ik nu iets heel doms?
SCSI drivers lijken me ook geen oorzaak want ook dan zou ik er met safe mode niet moeten kunnen.
Het feit dat ik in safe mode niks installeren (ook niet de apple drivers vanaf de Leopard DVD) maakt e.e.a er niet makkelijker op.
Bij convert draaien kreeg ik wel een melding: "You have not selected to convert one or more system/active volume(s). Without these volume(s), you will be unable to boot the virtual machine".
Maar dit was wel degelijk het geval. Windows draait bij mij vanaf mijn E schijf (C is weg, D is CDROM), maar aangezien ie wel in safe mode boot lijkt me dit ook geen reden tot paniek.
Googlen op deze melding levert maar liefst 1 resultaat op en daar ontbrak een oplossing.
VMware Fusion 2.0.1 is a maintenance release of VMware Fusion 2. It has the following enhancements:
Contains bug fixes described in Resolved Issues
Now shows application badge instead of generic document icons when assigning Windows applications to Mac documents
Greatly reduced initial pause when opening mirrored or shared folders
No longer disables certain shared folders and mirrored folders that were nested folders. The potential data loss issue with nested shared folders has been resolved
No longer publishes Windows guest applications to Mac if Allow the virtual machine to open applications on your Mac is unchecked in virtual machine Settings > Sharing
AutoProtect postpones taking a snapshot when the user is interacting with the virtual machine
No longer maps Num Pad Enter to AltGr by default for non-European keyboards
Brings back the Enable Hints menu item in Help menu
Begin adhv hiervan ook het vermoeden te krijgen dat het aan de WinXP machine ligt, maar er is niks voor de hands liggend. Heb alles wat niet meer relevant is (Bluetooth,audio en andere drivers) uitgeschakeld./drv/ HypRealCpu.c:578 CPUs calibrating
/drv/ HypRealCpu.c:621 CPUs (2) TSC counter calibrating was successful (calibrate time 0 mksek)
21:54:09.021 F /vm:256/ Vm {bc58990a-e90d-3d45-93ae-9798063dc5be} processing command vmCmdInitiateDevStateNotifications ....
21:54:09.033 F /vm:256/ Vm {bc58990a-e90d-3d45-93ae-9798063dc5be} processed command vmCmdInitiateDevStateNotifications with status 1
21:54:09.040 F /vm:256/ [Profile] Event Loop post-initialization time is 36 msecs
21:54:09.041 F /vm:256/ [Profile] Event Loop Initialization time is 37 msecs
21:54:09.044 F /vm:256/ VM start notification wasn't sent due request package wasn't initialized
21:54:09.044 F /vm:256/ [Profile] Post-Event Loop Initialization time is 2 msecs
21:54:09.046 F /vm:256/ Event loop inited - launching
21:54:11.143 F /vm:256/ Error: Unknown command: [7]
21:54:16.060 F /vm:256/
[0]Chipset Type i965, 1 CPU(s) (NORTH HUB DID&VID=0x808629A0)
[0]FirstStartInit is OK
[0][a:0] IRQ=0x00
[0][1f:0] Secondary bus number 0xff
[0][1f:0] Secondary bus number 0xe0
21:54:32.034 F /vm:256/
[0]Ca_Win64Patch_Deadline
21:54:53.882 F /vm:256/ Setting ASYNC_REQ_SHUTDOWN for Vm
21:54:53.882 F /vm:256/ Event loop terminated - deinited
21:54:53.883 F /vm:256/
[0]23.998 sec. PANIC@86.15
In safe mode laadt hij geen processor drivers, normaal dus wel. Ik heb een tijdje problemen gehad met de Service Pack 3 voor Windows XP, en kwam dat toen tegen op een Apple forum. Ik weet zelf niet welke driver je dan weg moet halen, maar ik las dat hij probeert een AMD driver te laden, wat dus niet werkt op een Intel systeem.smesjz schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:02:
[...]
Zou kunnen, alleen dan zou safe mode ook niet goed moeten gaan lijkt me.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ben ik de enige die er erg blij mee is dat dit is gefixed (eindelijk)? Na een opschoning van het "open with" menu is alles weer zoals het hoort. Geen vage verwijzingen naar Windows programma's in je "Openen met" lijstje in de Finderbegintmeta schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:13:
No longer publishes Windows guest applications to Mac if Allow the virtual machine to open applications on your Mac is unchecked in virtual machine Settings > Sharing
Dat was een bug in SP3 voor Windows XP. Er waren nogal wat mensen die problemen bleken te hebben na de upgrade van SP3 wat dus kwam doordat er op een AMD systeem de nodige files voor een Intel bak in te laden. Met name mensen met een AMD machine van HP bleken er last van te hebben. Er zijn al op diverse plaatsen wat fixes gepost om het op te lossen. Het probleem is dus net even andersom. Je zou natuurlijk deze fixes ook eens kunnen proberen om te kijken of het soelaas biedt. Zorg er ook voor dat je de laatste SP3 van de Microsoft site hebt gedownload want volgens mij is het nu gefixt. Kijk ook of verouderde VMware Tools niet het e.e.a. aan problemen zou kunnen veroorzaken.Digistorm schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:30:
[...]
In safe mode laadt hij geen processor drivers, normaal dus wel. Ik heb een tijdje problemen gehad met de Service Pack 3 voor Windows XP, en kwam dat toen tegen op een Apple forum. Ik weet zelf niet welke driver je dan weg moet halen, maar ik las dat hij probeert een AMD driver te laden, wat dus niet werkt op een Intel systeem.
Ik meen mij ook wat topics op het Fusion forum te herinneren over de tool die je fysieke machine omzet naar een virtuele machine. Volgens mij ging daar e.e.a. ook mis bij het installeren van de drivers voor VMware en zorgde dat voor niet opstartende vm's. Heb je al eens op dat forum rondgeneusd?
@ lh-Online.nl:
Dat probleem heb ik dus al sinds beta2 en ben blij dat het nu opgelost is. Scheelt weer heel wat nutteloze entries in je open with menu. Ik heb echter wel wat moeten aanpassen in de Windows vm's. Je moet even rightclicken en dan kiezen voor "show package". In het venster wat dan opent moet je in Applications alles wat er staat selecteren en weggooien. Daarmee verwijder je de entries die je al had in die open with menus in OS X (de officiële Apple manier is dus niet nodig). Voordeel van de fix in 2.0.1 is dat het nu dus ook niet meer terug komt
Heb de laatste patches geinstalleerd en XP SP3 draait ook lekker.
Vreemde is dat ik zowel bij Parallels als VMWare Fusion dezelfde BSOD krijg, dus ik zou wel iets op de XP bak moeten weggooien voordat ik deze converteer. De vraag blijft alleen wat de boosdoener is..
Dingen als speedfan e.d. heb ik ook verwijderd en volgens mij draait er niks CPU-specifieks meer. Met Linux zou het een stuk makkelijker zijn geweest: generieke of arch-specifieke kernel er op en gaan.
Geen idee wat er nu zo speciaal was. Parallels tools geinstalleerd, WinXP + Office geactiveerd en het werkt
Waarschijnlijk zou de zelfde VM ook met VMware Fusion werken, maar het is even genoeg zo
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2008 10:03 ]
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 26-12-2008 16:34 ]
Dat is een lastige. De snelste optie is de harddisk uit de oude machine rukken en inbouwen in een desktop model Mac mits je de oude harddisk aansluiting hebt.Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:34:
Jongens, ik zit met een klein probleem. Ik heb een ouwe pc staan met een werkende Windows 98 er op. Hoe ga ik die in Fusion krijgen, werkend en al? De converter tool op cd kan ik niet downloaden aangezien ik daar geen code voor heb. 98 wordt ook eigenlijk niet ondersteund door converter. Ik kan de boel naar DVD's ghosten of een externe USB-schijf, dat gaat allebei lang duren, dan heb ik dus Ghost images. Kan ik daar weer een werkende VM-bak van maken?
De diskimage van Ghost is AFAIK compleet onbruikbaar. Naar een externe USB schijf overzetten is misschien nog het handigste en komt in de buurt van de harddisk in en uitbouwen. Met standaard tooltjes kan je de win98 machine kopieren als disk image naar een file, maar dat hebben we op het werk ook geprobeerd en werkt niet direct, omdat er nog iets voor de disk image staat dat VMWare specifiek is (dat doet de converter). Als je handig bent met de tool "dd", dan moet het ook lukken en er zal vast wel een how to online staan.
Zo niet... dan zou ik voor de replicatie naar een externe usb schijf of memory stick gaan (als het past). Het is verre weg het makkelijkste om een harddisk of partitie te laten opstarten met VMWare.
^ Wat hij zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-12-2008 13:46 ]
Als je precies weet waar op de harddisk je email folders en contacten staan (allemaal info dat te googlen valt), dan kan je ook de computer op nieuw opzetten. Ik denk alleen niet dat je in je Mac Pro eenvoudig de aansluitingen van de dvd-spelers naar de harddisk bays kan trekken. Volgens mij zijn die kabels te kort.Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:45:
Hm... de werkende win 98 overzetten is dus nogal wat werk. Eigenlijk kan ik de boel ook kopieren, alleen de mail gaat dan denk ik niet goed. Ik bedenk me trouwens net dat in m'n Mac Pro natuurlijk ook nog een gewone ata-aansluiting zit voor 'n optical drive(het betreft een oude ata-schijf)
Als je die harddisk transplanteert van de win98 machine in een usb drive moet je het snelste klaar zijn. Ik zou voor je waar dan ook aan begint wel een image maken van de harddisk, just in case. Maar dat is mijn persoonlijke voorzorgsmaatregel die overal voor geldt eigenlijk
Ik denk eigenlijk dat dit niet zo veel problemen moet opleveren. W98 was lang niet zo moeilijk met veranderende hardware (want daar heb je mee te maken) als NT, W2000, XP en Vista dat waren. Kun je in Fusion een nieuwe blanke guest aanmaken, en die laten booten met Ghost? Dan zou je zo je image terug kunnen zetten, en maak je nog best wel een kans dat het wat gaat doen.Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:34:
Jongens, ik zit met een klein probleem. Ik heb een ouwe pc staan met een werkende Windows 98 er op. Hoe ga ik die in Fusion krijgen, werkend en al? De converter tool op cd kan ik niet downloaden aangezien ik daar geen code voor heb. 98 wordt ook eigenlijk niet ondersteund door converter. Ik kan de boel naar DVD's ghosten of een externe USB-schijf, dat gaat allebei lang duren, dan heb ik dus Ghost images. Kan ik daar weer een werkende VM-bak van maken?
Maar als het je alleen om je mailbestanden gaat dan zijn er makkelijkere manieren om die terug te krijgen natuurlijk
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kan je een Ghost image laten booten met VMWare? Dan mag je vast geen compressie gebruiken gok ik. En waar laat je de image? Op de harddisk van je mac als lees en schrijfbare file?SeatRider schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:51:
[...]
Ik denk eigenlijk dat dit niet zo veel problemen moet opleveren. W98 was lang niet zo moeilijk met veranderende hardware (want daar heb je mee te maken) als NT, W2000, XP en Vista dat waren. Kun je in Fusion een nieuwe blanke guest aanmaken, en die laten booten met Ghost? Dan zou je zo je image terug kunnen zetten, en maak je nog best wel een kans dat het wat gaat doen.
Maar als het je alleen om je mailbestanden gaat dan zijn er makkelijkere manieren om die terug te krijgen natuurlijk
Op een plek waar je er bij kunt vanaf de nieuwe guest. Dat kan dus van alles zijn, hdd, cd-rom, zolang je guest het medium maar ziet.VisionMaster schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:12:
[...]
Kan je een Ghost image laten booten met VMWare? Dan mag je vast geen compressie gebruiken gok ik. En waar laat je de image? Op de harddisk van je mac als lees en schrijfbare file?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Het lijkt aan DAEMON tools te hebben gelegen.
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 27-12-2008 22:25 ]
Ow, nu snap ik het. Je zet met Ghost in de guest de image terug op de disk...SeatRider schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:36:
[...]
Op een plek waar je er bij kunt vanaf de nieuwe guest. Dat kan dus van alles zijn, hdd, cd-rom, zolang je guest het medium maar ziet.

Dit is meer een vraag voor in de Windows hoek.begintmeta schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:16:
Heb nog een beetje verder gekeken, het booten van XP duurt erg lang in Fusion, als het login-scherm dan uiteindelijk komt kan ik de VM-windows netjes afsluiten, als ik inlog krijg ik een bluescreen... (iets met STOP 0x000000c5 ). Dat was eerst niet het probleem. in Veilige modus of geboot via Boot Camp werkt alles zoals gezegd prima. Hoe kan ik uitinden welke driver de BS veroorzaakt?
Het lijkt op DAEMON tools te hebben gelegen.
Anywayz, expliciet een driver testen kan ik je niet vertellen, maar ik heb laatst ook zo'n wazig probleem gehad. Mijn oplossing was om in de veilige modus "msconfig" te draaien en steeds meer services (vooral alles dat niet van microsoft is) en andere dingen uitschakelen. Bij die machine bleek het AVG te zijn, maar goed, het kan van alles zijn.
Klopt, maar in principe moet fusion natuurlijk kunnen wat bootcamp kanVisionMaster schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:20:
...
Dit is meer een vraag voor in de Windows hoek.
...
Vaag, ik heb nooit problemen gehad met mijn daemon tools. Ook niet in mijn VM. Swap space op nul, dat zou toch moeten kunnen...? Ik ben benieuwd naar je bevinding.begintmeta schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:29:
[...]
Klopt, maar in principe moet fusion natuurlijk kunnen wat bootcamp kanZal maar even wat kijken, het lijkt aan de 'secure' modus van daemon tools te liggen, maar het kan ook zijn dat het gebrek aan swapspace (had ik even op 0 gezet) de oorzaak was. Heb geen zin om een van de twee variabelen uit te sluiten, wat lui he.