VMWare Fusion

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 01:57

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Sinds enige dagen is er een private beta van VMWare Fusion beschikbaar, de OSX tegenhanger van VMWare Workstation voor Windows. Het ondersteunt alle IntelMacs dus ook de MacPro. Ik kijk zelf erg uit naar VMWare voor OSX, met name de compatibiliteit van de images, waardoor je dezelfde image zowel onder Bootcamp als in OSX kan gebruiken. Heerlijk.

Hopelijk komt de functie om te booten vanaf een partitie ook in Fusion zodat je je Bootcamp partitie kan draaien in VMWare. Verder de 'betere' gebruikersinterface van VMWare vergeleken met Parallels maakt het voor mij af.

Meer informatie op:
http://www.tuaw.com/2006/...sion-begins-private-beta/

Wat vinden jullie van de concurrentie voor Parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
Het klinkt goed. Maar zolang ik niet de kans krijg om het zelf te testen weet ik niet of het nou beter of slechter dan parallels is. Maar concurrent is altijd goed natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Vind in Parallels in ieder geval vervelend dat je niet in 1 keer al je VM's in beeld hebt, voordat je ze start, maar dat je die in een nieuw venster moet laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-11-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Dancing_Animal schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:11:
Vind in Parallels in ieder geval vervelend dat je niet in 1 keer al je VM's in beeld hebt, voordat je ze start, maar dat je die in een nieuw venster moet laden.
De laatste beta (3036) schijnt hier een oplossing voor te hebben:

* Virtual Machines Catalogue. A very useful feature for those having
more than one VM ? now all of them are available through centralized VM
catalogue which appears on each Parallels Desktop for Mac instance start
in case you have more than one VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou een publieke beta van VMWare Fusion is vandaag uitgekomen!
Drag 'n drop, and USB2.0 devices werken hier toch een stuk beter dan in Parallels!

http://www.vmware.com/products/beta/fusion/

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 22-12-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku, ik ga hem even testen. Ik laat zo me bevindingen wel even weten tegenover Parallels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Al bekend wat dit gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nog onbekend volgens de t.net frontpage. Ik ben zelf erg tevreden met Parallels, gebruik het alleen maar voor MSN (OS X versie zuigt), Newsleecher en FTD :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:07:
[...]

MSN (OS X versie zuigt), Newsleecher en FTD :)
Adium, iGrabnews en FTD4Linux. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sterker nog:
Adium, Igrabnews en FTD4OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 09:43
Er is geen goeie Mac OS X vervanger voor de o zo handige SuperSearch functie van Newsleecher. Als die er wel is, zo makkelijk als Newsleecher werkt, mag iemand mij slappen ;-)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Een nzb site die posts (mag ik hier niet bij naam noemen maar is erg bekend) heeft icm een willekeurige nzb client (zoals Hellanzb)?
Hoef je je ook niet meer met die stomme filesnames bezig te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellanzb + Binzoek ( ;) ) = Goddelijk, en duidelij keen supersearch concurent. Al helmaal omdat het allemaal gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Idd, voor de dagelijkse programma's heb je echt geen Windows meer nodig hoor :)

Iemand al ervaring met deze VMWare verise? Afaik heeft VMWare voor Windows en Linux geen coherence mode en mogelijkheid de schermresolutie aan te passen door simpelweg het venster te vergroten/verkleinen. Wel hebben de Windows en Linux versies van VMware de mogelijkheid om 'snapshots' te maken en beheren (handig om dingen te testen), iets wat in Parallels weer niet kan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik vind het beter werken dan Parallels vooral de manier hoe het aanpassen van de schermresolutie werkt, werkt toch een stuk fijner dan in Parallels. Met name omdat het niet flikkert, verder werkt de drag 'n drop functie vaker meteen. Alleen 'jammer' dat er geen Coherence modus inzit, maar ja. Zoveel voegt dat nou ook weer niet, dat flikkert ook als de pest in Parallels (irritant).

De snapshot functie schijnt wel te kunnen door te spelen met de configuratiebestanden van je virtuele machine: http://www.vmware.com/com...a?threadID=66081&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:25:
[...]

Adium, iGrabnews en FTD4Linux. :)
Heb Newsleecher inclusief super search abbo. dus dat gooi ik niet zo 1,2,3 weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:14:
Alleen 'jammer' dat er geen Coherence modus inzit, maar ja. Zoveel voegt dat nou ook weer niet, dat flikkert ook als de pest in Parallels (irritant).
Uh...hier flikkert hij niet en ik vind het persoonlijk de beste vinding sinds tijden, best of both worlds, kan nu XP apps in OSX draaien (althans zo voelt het), echt supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de iMac (20" 2,16ghzC2D, 2x 512mb 667MhZ, ati x1600) van een huisgenoot van mij zijn we vandaag ook druk bezig geweest met VMware. Opzich ging het installeren van windows XP prof. heel gemakkelijk. Windows draait nu, maar je kan er eigenlijk nog niets mee, want er zijn nog helemaal geen drivers geinstalleerd. Dus wij maken een bootcamp drivers CD aan, laden die vervolgens in windows, en beginnen de installatie. Na de installatie netjes windows opnieuw opgestart, maar er was niets veranderd... Nog steeds ging het niet te harden traag, en kan windows de netwerkkaarten niet vinden etc. Nog maar een keer de bootcamp drivers geinstalleerd, maar er is nog niets veranderd.
Eerst deed windows het via bootcamp wel helemaal zoals het hoort, maar met diezelfde drivers-cd in VMware dus niet. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat we nu kunnen doen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je moet ipv bootcamp drivers vmware tools installeren. Vmware fusion vereist andere driveres, want fusion emuleert je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat helpt inderdaad al een hoop! Wat vreemd is, is dat er op een gegeven moment wel werd gevraagd naar de bootcamp drivers.
Het loopt al een stuk vlotter, maar ik ben benieuwd hoe het reageert op een spelletje of een CAD-programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
VMware emuleert een standaard 2D kaart zonder 3D mogelijkheden. Games en CAD programma's zullen dus veel slechter lopen dan onder Bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 21:22
Ik weet niet waar bovenstaande het over heeft, maar ik kom even vertellen dat GTA Vicy City prima draait op 1440 * 900 op m'n MacBook pro,
het duurt niet lang meer voordat ik parallels kan vervangen door VMware Fusion _/-\o_.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 02-03-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Kaspers schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:34:
Ik weet niet waar bovenstaande het over heeft, maar ik kom even vertellen dat GTA Vicy City prima draait op 1440 * 900 op m'n MacBook pro,
het duurt niet lang meer voordat ik parallels kan vervangen door VMware Fusion _/-\o_.
Juist..

Dat komt proly omdat jij onlangs de nieuwe beta hebt gedownloads (beta 2).
Stukje van de beta 2 site:
What's new in Beta 2

Experimental 3D graphics: The rumors are true! You can now play select DirectX 8.1 games in a Windows XP virtual machine. See the release notes for details.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Oef, erg interessant dit. Heb ik gisteren net Parallels gekocht. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad top, VMWare is wel goed bezig de laatste paar jaren met hun virtualisatie producten.

offtopic:
bestaat er ook een ppc -> ppc emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou heb het ff een halve dag getest, en er maar weer erafgehaald.
Het unloaden van de kexts en modules gaat dermate slecht dat het afsluiten van Mac OS traag of zelfs niet gaat...

Verder speelt een spel soms wel lekker, en soms totaal niet, waar dat dan aan ligt is ook de vraag (heb verder wel overige app gesloten)..
Op 1 van m'n systemen krijg ik Windows XP x64 niet geinstalleerd, hij hangt namenlijk op een critical error van VMware Fusion..

Natuurlijk is het allemaal nog beta, maar toch..

[ Voor 10% gewijzigd door Kaspers op 02-03-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik heb 2 spellen onder Fusion met XP SP2 geprobeerd: Need for Speed: Hot Pursuit en Need for Speed: Porsche.
NFS:HP komt niet eens in het menu. NFS Porsche werkt wel maar draait extreem slecht, inclusief veel weergavefouten. Natuurlijk is de onboard kaart van de MacBook niet super snel maar dit is wel heel extreem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik ga kijken wat ik aan oude spellekes aan de praat kan krijgen op mijn MacBook. Zou toch leuk zijn weer een de oude Tomb Raiders enzo te kunnen spelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Wat grappig ik heb juist problemen met Parallels en zijn kernel modules... Crashte toch mooi mijn Apple een paar uur voor een presentatie sessie <g> Oftewel gebruik Parallels niet als je Bluetooth wil gebruiken in een Windows guest. Sta je toch mooi voor lul hoor. Als je de installatie discs ook nog niet eens werken :(

Verder dat je 3D kan gebruiken in Fusion is toch knap netjes, hebben ze het eerder geflikt dan Parallels.

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 03-03-2007 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
alienfruit schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 03:26:
Verder dat je 3D kan gebruiken in Fusion is toch knap netjes, hebben ze het eerder geflikt dan Parallels.
Parallels heeft al 3D support sinds Workstation 5..
Maar die gasten bij Parallels zaten de devs van VMware wat uit te laggen dat zij nog niet 3D support hadden, en dat pikten ze niet echt, en nu hebben ze ze kijhard teruggepakt met directX8.1 support..

DirectX 9 is trouwens ook al mogelijk, door executable's te patchen met een tool genaamd '3d Analyze'. Als ik bijvoorbeeld Vice City met die tool 'trick' dat ik een Radeon 8500 heb draait het spel nog beter... (vaagheid ten top, maar het draait...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Grappig aangezien Parallels Workstation nog maar op versie 2.2 zit en er geen versie 5 bestaat; wel van VMWare Workstation maar deze heeft geen 3D support. Daarnaast is Parallels Workstation het Windows product en moet je die vergelijken met VMWare Workstation. Beiden hebben geen 3D support (zie wishlist deel van het Parallels forum). Voor zover ik weet is VMWare Fusion op dit moment het enige product met 3D support in de vorm van DirectX 8.1. Er is echt geen enkel ander product dat het heeft. Bij Xen zijn ze er bijv. mee bezig, bij Parallels staat het op de wishlist en komt het in een toekomstige versie, etc.

Het grote probleem van virtualisatie op dit moment is nog steeds de afwezigheid van 3D support. Er zijn aardig wat mensen die er om staan te springen. Die willen dingen als spelletjes, 3D designing, etc. kunnen doen in een virtuele omgeving (om wat voor reden dan ook).

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 03-03-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ppl schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:35:
Het grote probleem van virtualisatie op dit moment is nog steeds de afwezigheid van 3D support. Er zijn aardig wat mensen die er om staan te springen. Die willen dingen als spelletjes, 3D designing, etc. kunnen doen in een virtuele omgeving (om wat voor reden dan ook).
Ik zou het niet erg vinden als virtualisatie zover komt dat je ook Windows games fatsoenlijk op een Mac kan spelen. Dan kan mijn PC namelijk de deur uit, want ik gebruik mijn PC puur en alleen nog maar voor de games. Dat is momenteel namelijk in mijn opinie het grootste probleem van het Mac platform. Er zijn te weinig games beschikbaar die voor OS X geschreven/geport zijn.

En nu kun je zeggen, ja maar je kunt ook Bootcamp gebruiken. True, maar dan kan ik gewoon net zogoed mijn PC starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Bootcamp is bij lange na niet altijd een oplossing. Als je even een spelletje wil doen of alleen met een 3D programma wil werken dan moet je steeds heen weer booten. Dat betekent dat je al je bezigheden moet stoppen, rebooten en weer opnieuw moet beginnen. Dat hoeft met virtualisatie niet en het wordt zeker wel tijd dat men ook 3D afhankelijke taken kan doen. Dat komt vast ook wel aangezien virtualisatie op dit moment erg in trek is en ook steeds meer in trek komt. Beheerstechnisch heeft virtualisatie ook een groot aantal voordelen (security, schaalbaarheid, etc.). Ik denk dat we komende tijd wel meer 3D support mogen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:10

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

(jarig!)
@ppl:

Vmware heeft al een tijdje 3D support in de Windows versie, echter enkel als een hidden feature en hoogst experimenteel. Fusion is de eerste beta waar het echt als feature gemarket wordt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoew eindelijk is DirectX ondersteuning! :9 Nu zal Parallels er ook wel mee moeten aandraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Whieee schreef op zondag 04 maart 2007 @ 02:21:
@ppl:

Vmware heeft al een tijdje 3D support in de Windows versie, echter enkel als een hidden feature en hoogst experimenteel. Fusion is de eerste beta waar het echt als feature gemarket wordt.
Sounds interesting...heb je daar ook iets van een linkje voor ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

(jarig!)
ppl schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:48:
[...]

Sounds interesting...heb je daar ook iets van een linkje voor ofzo? :)
uiteraard heb ik dat ;)

http://www.vmware.com/sup...ound_d3d_enabling_vm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:12:
Inderdaad top, VMWare is wel goed bezig de laatste paar jaren met hun virtualisatie producten.

offtopic:
offtopic:
Qemu, maar deze emuleert ook de cpu. Resultaat: zeer traag. Ik zoek hetzelfde om er Ubuntu PPC op te draaien (ivm software development).

[edit:]
Net nog maals gezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/Mac-on-Mac lijkt wel wat maar het project lijkt niet meer actief.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dank u Whieee, daar gaan we eens mee spelen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:12:

offtopic:
Nee

Je hebt wel een Mac variant van Qemu, genaamd Q... Maar dat krijg ik voor geen meter werkende met geen enkele linux distro, de kernel errors vliegen je om de oren :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

(jarig!)
Een opmerkelijke bevinding:

Fusion ondersteunt DX8.1, maar wanneer de 3DMark 2001SE draaien, kan de Nature test niet gedraaid worden, terwijl dat de enige test is waar specifiek DX8.1 voor nodig is. Overigens is dit met een hack werkend te krijgen (3D Analyze).

DX8.1 is backwards compatible met DX7 en DX6. Toch krijg ik HalfLife1 in Direct3D niet werkend (DX6). De game start en ik kan het gewoon draaien, maar meer dan een zwart scherm zie ik niet. Software rendering performt gelukkig best oke ;)

Prestaties van de Intel GMA950: boven verwachting! Na de ietwat tegenvallende performance van mijn iMac (2.16GHz Core 2 Duo, 2GB RAM, X1600 128MB) verwachtte ik niet veel van mijn MacBook (2GHz Core Duo, 2GB RAM, GMA950). Maar de performance valt me alleszins mee. 3DMark2001 SE loopt op 640x480 lekker vloeiend in de meeste gametests. Dus ik ben tevreden for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En daar was beta 2.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mja, die beta 2 is er inmiddels al weer bijna 3 weken (release date is 1 maart 2007 zoals al eerder opgemerkt in dit topic en het staat ook op de download site van vmware). Zie ook de reactie van Funcracker op je 3D opmerkingen :)

Maar euh, nu een belangrijkere vraag: wat zijn je bevinden van beta 2?

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 20-03-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb zelf de beta 2 ook al een tijd, wel vreemd dat ik hierover vandaag pas een mailtje ontving?
Mijn bevindingen: Heb nog niet al teveel getest, buiten total annihiliation (zeeeer oud spel, maar nog wel tof als tijdverdrijf :P ), dit draait qua graphics perfect, waar het onder beta 1 zelfs niet te installeren was. 1 probleem heb ik hier wel mee, namelijk dat het geluid ontzettend stottert, wat het spelplezier natuurlijk wel een beetje minder maakt :P Voor de rest werkt het zeer vlotjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Beta 2 werkt prima hier! Alleen krijg ik het serieel poort gebeuren (van een Bluetooth device) niet aan de praat. Maar goed Parallels herkende heel het ding niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Hoe is de performance van beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou.. ik vind het maar ruk..
De muis lagt enorm.. misschien omdat ik XP x64 gebruikt heb op m'n mbp..

Aan m'n hardware ligt het in iedergeval niet,
zal vanmiddag eens Windows XP Fundamentals (32bit) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Stabiliteit is zeker beter dan Parallels. De manier dat het je Mac laten crashen en opgefokt is van hoge kwaliteit. Vergeleken met VMWare. Maar goed, performance ik vind het prima te doen voor het werk wat ik ermee doe: codekloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Beta 3 available !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk kan je die debug troep uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik krijg Beta 3 dus niet gedownload. Ik kom in een scherm waar 2 bestandsnamen staan. 1 is de checksum, die kan ik aanklikken. De andere is het vmware bestand zelf en die blijft gewoon grijs :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 10:40

iMars

Full time prutser

Even een vraagje tussendoor, ik heb het nu twee keer geprobeerd te downloaden, wat ook goed gaat, maar ik krijg maar geen serial naar mijn e-mail gemailed. Hebben meer mensen hier last van? Ik wil het graag ook proberen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Mail jij mij het programma, mail ik jou een serial.
(ik ga er even vanuit dat iedereen dezelfde serial krijgt en zodoende niet in overtreding ben enz.)

[ Voor 52% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-04-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Beta 3
http://download3.vmware.c...re-Fusion-e.x.p-43733.dmg

Key is volgens mij ook gewoon openbaar.

Werkt nog niet echt lekker, maar het wordt steeds beter.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Dancing_Animal schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:22:
Mail jij mij het programma, mail ik jou een serial.
(ik ga er even vanuit dat iedereen dezelfde serial krijgt en zodoende niet in overtreding ben enz.)
Je hebt mail ...

Stom stom stom, ik ben gewoon ongeduldig ... de serial wordt niet gemailed, maar staat op de download pagina zelf 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 22-07 19:48
Net beta 3 binnen gehaald. Installeren gaat goed, dan moet ik die serial invullen. Maar iedere keer krijg ik de melding dat die serial niet goed is. Iemand daar ook last van? Het is de serial die ik van hun eigen site af haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ehm nee geen last van..
Net nog geprobeerd.. (upgrade vanaf beta 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Ben nu de volgende spellen aan het downloaden:
- Tony Hawk 3
- RalliSport Challenge

Volgens de realese notes van Beta 3 moeten deze werken. Ik heb ook de laatste versie van Parallels geprobeerd, maar ik moet toch zeggen dat momenteel VMware het wint.

"You can resize your virtual machine's display dynamically." Deze functie vind ik zo stoer. Echt top!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Zware Unit schreef op zondag 08 april 2007 @ 23:35:
"You can resize your virtual machine's display dynamically." Deze functie vind ik zo stoer. Echt top!
Hmmm, deze optie heb ik nog niet kunnen vinden in Fusion, waar staat die ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
VMWare tools installeren en het venster groter of kleiner maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Oh wat is VMWare Fusion geweldig. Ik denk er niet meer over na om geld neer te tellen voor parallels nu. Die wilde mijn boot camp image niet eens runnen, terwijl fusion dat gewoon doet, inclusief 3D acceleration. Nu kan ik eindelijk 3ds max gebruiken op mn macbook, zonder te rebooten. De performance zal niet helemaal geweldig zijn, maar het werkt prima voor zover ik het nu getest heb. topprogramma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 12:06

hlz

Weet iemand of Fusion de installatie van XP in Bootcamp ongemoeid laat? Dus net zoals Parallels dat doet met een aangepaste 'bootloader' oid. Maw, kan je Bootcamp, Parallels en Fusion zonder problemen naast elkaar draaien met 1 versie van XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
hlz schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:13:
Weet iemand of Fusion de installatie van XP in Bootcamp ongemoeid laat? Dus net zoals Parallels dat doet met een aangepaste 'bootloader' oid. Maw, kan je Bootcamp, Parallels en Fusion zonder problemen naast elkaar draaien met 1 versie van XP?
Ik heb wel gemerkt dat ik bijvoorbeeld 3ds max opnieuw moest authorizen toen ik hem met fusion opstartte. Ik weet nog niet wat voor gevolgen dat heeft als ik hem weer opstart in bootcamp, maar ik neem aan dat het te maken heeft met het feit dat alle hardware ineens anders is in een VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:30:
Oh wat is VMWare Fusion geweldig. Ik denk er niet meer over na om geld neer te tellen voor parallels nu. Die wilde mijn boot camp image niet eens runnen, terwijl fusion dat gewoon doet, inclusief 3D acceleration. Nu kan ik eindelijk 3ds max gebruiken op mn macbook, zonder te rebooten. De performance zal niet helemaal geweldig zijn, maar het werkt prima voor zover ik het nu getest heb. topprogramma!
Mag ik vragen welke versie je draait van 3ds max? Want ik kan alleen maar lezen dat ie DX9 nodig heeft.
Anders ga ik het ook maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:25:
[...]

Mag ik vragen welke versie je draait van 3ds max? Want ik kan alleen maar lezen dat ie DX9 nodig heeft.
Anders ga ik het ook maar eens proberen
versie 9. Heb oudere versies niet geprobeerd, maar hij doet het :)
Hij staat standaard wel op D3D, en dat moet je veranderen naar OpenGL (en max opnieuw starten), en dan werkt het. Je kunt dat DirectX functies als DX9 materials enzo niet gebruiken, maar voor mij is dat niet zo'n probleem.

Oh je moet in VMWare trouwens wel 3D acceleration aanzetten, zit ergens verstopt in de settings van je Virtual Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Komen ze nu mee :( loop te kloten in parallels maar vind het niet echt geweldig heeft vmware toch wel een mac osx versie (dan wel beta) eens zien of dat wat is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Slaap lekker, Parallels. Ze mogen wel de eerste zijn geweest met virtualizatie op het Mac-platform, maar VMware laat even zien dat ze heer en meester zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=JIApJMzGzDQ

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat kan Parallels ook al, alleen noemen ze het daar coherence mode :) Unity ziet er wel een stuk beter uitgewerkt uit qua usability. Zo springen niet alle Windows vensters naar voren als je er eentje activeert (zoals bij Coherence mode). Daarnaast zijn het echt afzonderlijke vensters, wat je terug ziet in Exposé. De performance lijkt ook beter te zijn dan met Parallels, maar we weten natuurlijk niet wat voor een computer is gebruikt voor de demo.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Daedalus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:12:
Dat kan Parallels ook al, alleen noemen ze het daar coherence mode :) Unity ziet er wel een stuk beter uitgewerkt uit qua usability. Zo springen niet alle Windows vensters naar voren als je er eentje activeert (zoals bij Coherence mode). Daarnaast zijn het echt afzonderlijke vensters, wat je terug ziet in Exposé. De performance lijkt ook beter te zijn dan met Parallels, maar we weten natuurlijk niet wat voor een computer is gebruikt voor de demo.
Ja, ik weet dat Parallels dat ook heeft, maar lang niet zo chique uitgevoerd als dit. Windows is op deze manier écht de nieuwe 'Classic' geworden. Ben alleen wel benieuwd op wat voor bak dit gedemonstreerd wordt, want die VM's starten echt bizar snel op (of ze draaiden headless op de achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
super mooi..
maar Paralles 3.0 hebben we nog niet gezien...wie weet...
ik ben bang dat Fusion eerst naar beta 4 zal gaan.

als ik Beta 3 vergelijk met huidige versie van Parallles dan wint Paralles zeker in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:47:
Slaap lekker, Parallels. Ze mogen wel de eerste zijn geweest met virtualizatie op het Mac-platform, maar VMware laat even zien dat ze heer en meester zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=JIApJMzGzDQ
Hoe zet je dat aan? Als ik rechtermuisklik op het window zoals in het fimpje krijg ik niks...

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Volgens Pat Lee op het VMWare forum gebruikten ze:
It was running on a 20" iMac with a Core 2 Duo and 2 GB of RAM, though it wasn't using all that for VMware Fusion to say the least. It was just the machine we had lying around!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Je kan inmiddels beta 4 nu downloaden via de volgende url:
https://register.vmware.c.../fusion/registration.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je met dat programma je normale bootcamp partitie benaderen in mac osx? dat is mij dus nog niet echt duidelijk geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:09:
kun je met dat programma je normale bootcamp partitie benaderen in mac osx? dat is mij dus nog niet echt duidelijk geworden..
http://www.vmware.com/pro.../releasenotes_fusion.html

Dat kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nounou, 4 beta's al. Men wil kennelijk (terecht!) een Parallels killer neerzetten zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muchos gracias, dan heb ik vanavond weer een nieuw programma te testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb het getest, maar zo blij ben ik er nog niet mee... :(

ik kan in vmware geen usb hdd's mounten, dan zegt hij dta het apparaat al in gebruik is.. logisch zou je zeggen, dus heb hem niet latn moeunten in mac osx....

doet ie het alsnog niet :(

dat blijft gewoon bootcampen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Het werkt anders prima met mijn USB externe hardeschijf hoor? Hardeschijf werkt eigenlijk alleen in mijn virtual machine en niet in OSX zelf. Hehe. Oftewel als ik iets nodig van de hardeschrijf is het dus Fusion opstarten, vervolgens de hardeschijf mounten en de bestanden via Shared Folders naar de desktop kopieeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 05-08 08:42
alienfruit schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 01:05:
Het werkt anders prima met mijn USB externe hardeschijf hoor? Hardeschijf werkt eigenlijk alleen in mijn virtual machine en niet in OSX zelf. Hehe. Oftewel als ik iets nodig van de hardeschrijf is het dus Fusion opstarten, vervolgens de hardeschijf mounten en de bestanden via Shared Folders naar de desktop kopieeren!
Je kan toch gewoon drag-drop doen tussen Fusion machines en lokale disken. Waarom ze specifiek mounten in een OS? Dat lijkt me alleen nuttig cq. logisch als je naar NTFS moet wegschrijven.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 10:16

slazh

Here To Stay

http://arstechnica.com/jo...ity-of-fusion-for-mac?bub

"Fusion for Mac will be available in its full retail form before the end of August 2007. And to the surprise of many, the company has decided to compete directly with Parallels on price by offering the software at a retail price of $79.99. Preorder availability is also an option between now and when it ships for $39.99 per license."

Denk dat ik toch maar eens Fusion moet gaan proberen aangezien ik $40,- niet veel vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17
slazh schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:39:
http://arstechnica.com/jo...ity-of-fusion-for-mac?bub

"Fusion for Mac will be available in its full retail form before the end of August 2007. And to the surprise of many, the company has decided to compete directly with Parallels on price by offering the software at a retail price of $79.99. Preorder availability is also an option between now and when it ships for $39.99 per license."

Denk dat ik toch maar eens Fusion moet gaan proberen aangezien ik $40,- niet veel vind :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
eerlijk is eerlijk
beta 4 van Vmware is veel betrouwbaarder dan versie 3 van PD
met de conversie van IDE disk naar SCSI krijg je ook een behoorlijke winst in de I/O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 15:17
Nog iemand die de VMWare tools niet geïnstalleerd krijgt? Nu werkt het booten vanaf je Boot Camp partitie wel perfect moet ik zeggen... van de eerste keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Bashrat schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:43:
Nog iemand die de VMWare tools niet geïnstalleerd krijgt? Nu werkt het booten vanaf je Boot Camp partitie wel perfect moet ik zeggen... van de eerste keer goed!
In verleden heb ik dat ook weel eens gehad.
na remove van de vorige tools ging dat goed. op de vmware site is een tool om de remove te kunnen doen als het via uninstall niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 22-07 19:48
Ik krijg ook vmware niet geinstalleerd. De installer werkt tot het moment dat ie aangeeeft dat ie nog maar 1 minuut hoeft om het een en ander bij te werken...maar ja die minuut duuuurt heeeel lang. Te lang dus!...
Sluit de installer en kan dan wel vmware opstarten. Alleen accepteert ie geen serialnumbers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:51:
nou, ik heb het getest, maar zo blij ben ik er nog niet mee... :(

ik kan in vmware geen usb hdd's mounten, dan zegt hij dta het apparaat al in gebruik is.. logisch zou je zeggen, dus heb hem niet latn moeunten in mac osx....

doet ie het alsnog niet :(

dat blijft gewoon bootcampen dus..
Totaal geen problemen met USB HD.
4 GB kaart van mijn fototoestel wordt niet herkend door OSX maar wel door een VMware machine.
mooie van vmware vind ik ook gewoon drag and drop naar je OSX desktop zonder shared folders en zo.

wat je kan controleren is bij je devices kijken of er geen vraagtekens staan bij de USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik mag Windows niet meer activeren zegt ie :(

Ook lekker: Bel je die computermiep van MS, geef je die 700 cijfers in, mag je vragen beantwoorden waarna de antwoorden volledig genegeerd worden (Heeft u dit product bij een nieuwe computer gekocht? Nee. Heeft u dit product nu op meer dan één systeem geinstalleerd? Nee. Aangezien U dit product bij een nieuwe computer heeft gekocht en het niet mag worden overgezet, kunt u niet meer activeren. Aaargh!)

Klotezooi. Dat wordt dus Bootcampen. Is nog wel een nette versie, ooit via de uni aangeschaft toen dat nog direct kon. Morgen tijdens kantooruren nog maar eens bellen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ook lekker: Bel je die computermiep van MS, geef je die 700 cijfers in, mag je vragen beantwoorden waarna de antwoorden volledig genegeerd worden (Heeft u dit product bij een nieuwe computer gekocht? Nee. Heeft u dit product nu op meer dan één systeem geinstalleerd? Nee. Aangezien U dit product bij een nieuwe computer heeft gekocht en het niet mag worden overgezet, kunt u niet meer activeren.
Hehe, je moet ook niet Nee zeggen maar 0 of 1 intoetsen... Voice response systeem werkte prima gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

alienfruit schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:56:
[...]

Hehe, je moet ook niet Nee zeggen maar 0 of 1 intoetsen... Voice response systeem werkte prima gisteravond.
Nee haha :) Dat snap ik. Mijn probleem is dat blijkbaar de status van mijn licentie is gewijzigd oid. Vroegah kon je eens in het half jaar of zo wel een keer op andere hardware installeren (evt. met een belletje naar MS), nu lukt dat dus niet meer.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Sinds kort heb ik ook VMWare fusion in plaats van parallels. VMWare is veel, ik herhaal, veel stabieler dan parallels. Dat unity is nog een beetje bugged, als je unity aanzet zonder dat je een window actief hebt dan kan je niets meer doen, geen programma's starten via het 'startmenu' van vmware of hem weer van unity afzetten. Maargoed, dat gebruik ik toch niet. Wat ik ook jammer vind is dat ik maar 1 snapshot kan hebben. Ik zou graag zien dat, net als bij de versie voor windows, dat je een mooie tijdlijn krijgt met al je snapshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:34

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ziet er al bij al wel erg mooi uit. Vooral dat Unity filmpje is indrukwekkend. Goed, het werkt dan nog niet helemaal lekker lees ik hierboven, maar het is nog een Beta tenslotte. Maar toch erg leuk dat die Windows windows gewoon 'meedoen' met OS X, via Expose, icoontje in de dock, enzovoort. Ik ga er van uit dat die probleempjes opgelost zijn zodra het geen Beta meer is. Ben benieuwd, in Augustus.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Zpottr schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:50:
Ik mag Windows niet meer activeren zegt ie :(

Ook lekker: Bel je die computermiep van MS, geef je die 700 cijfers in, mag je vragen beantwoorden waarna de antwoorden volledig genegeerd worden (Heeft u dit product bij een nieuwe computer gekocht? Nee. Heeft u dit product nu op meer dan één systeem geinstalleerd? Nee. Aangezien U dit product bij een nieuwe computer heeft gekocht en het niet mag worden overgezet, kunt u niet meer activeren. Aaargh!)

Klotezooi. Dat wordt dus Bootcampen. Is nog wel een nette versie, ooit via de uni aangeschaft toen dat nog direct kon. Morgen tijdens kantooruren nog maar eens bellen.
Met Vista wordt het nog erger...:(
je kan beste nog een keer naar MS bellen..
mijn ervaring is dat dat ze wel activeren. gewoon zeggen dat je een nieuwe HD en memory upgrade hebt gedaan....(dat is ook een beetje zo met virtual.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik vraag me af of MS al een policy heeft voor Windows virtualisatie op een Mac. Zou me niks verbazen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:54:
Ik vraag me af of MS al een policy heeft voor Windows virtualisatie op een Mac. Zou me niks verbazen iig.
nieuws: MS vindt virtualisatie nog niet geschikt voor consumenten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
MS heeft zelf wel een gratis product Virtual PC 2007
een Windows licentie mag je nog een keer virtual installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Chak schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:55:
MS heeft zelf wel een gratis product Virtual PC 2007
een Windows licentie mag je nog een keer virtual installeren.
OEM versies mag je volgens mij NIET virtualiseren. Dácht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb het inmiddels aangeschaft hoor! Ik gebruik het toch bijna elke dag dus is het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 04-08 22:06
Fijn product... waar ik met parallels al 3 kernel panics heb gehad doet vmware het zonder problemen.

En voor 40 dollar een koopje wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
lowfi schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:47:
Fijn product... waar ik met parallels al 3 kernel panics heb gehad doet vmware het zonder problemen.

En voor 40 dollar een koopje wat mij betreft :)
Ik gebruik Fusion en parallels nog tegelijk maar merk ook dat Fusion veel stabieler is.
nu nog even wachten tot eind augustus voor de final versie.

Paralles gebruik te veel trucjes om de boot camp partitie te kunnen starten...en daar ben ik niet blij mee.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste