VMWare Fusion

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geinstalleerd na berichten over de nieuwste versie. Installatie van Windows is me nog nooit zo soepel af gegaan. ;-) Vooraf even de licentiecode invullen verder kun je gewoon doorwerken op je Mac terwijl VM achter de schermen de installatie afwerkt. En je kunt je Windhoos programma's gewoon draaien zonder de Windows interface te zien. Dat is echt ideaal!

Heb het pas net als gezegd maar alles draait er soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben super tevreden over dit programma, werkt super!

Mis alleen de optie om de taakbalk te laten zien, wat je in parallels wel hebt.
niet dat vmware de taakbalk nodig heeft, intergratie in de Dock is geweldig, maar de tray icoontjes kan je niet bij, heel vervelend als je (b.v.) msn hebt draaien en je moet van Unity af om msn af te sluiten.
Hopelijk worden de tray icons in de OS X menu balk geintergreerd! :9 verder geen nadeel aan het programma, vind het beter werken dan 'Windows Vmware'.

Nu wil ik dit programma graag kopen, voor 40$ is het natuurlijk niet duur.
Maar omdat ik student ben draai ik veel software al gratis, of voor een fractie van de prijs van de origineele prijs. Weet iemand of Fusion Studenten licenties afgeeft. OF dat vmware uberhoud korting geeft aan studenen, en zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Razonir. In de Release Canditate 1 kan je de taakbalk zichtbaar maken hoor. Het staat ergens beschreven in de Release Notes. Zie:
A new hidden option to always show the Windows task bar in Unity. To enable the task bar always:
1) In the Windows guest, go to: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\VMware\VMware Tools. NOTE: The Application Data folder won’t be visible unless Windows is set to display hidden files and folders in Windows Explorer.
2) Open tools.conf in Notepad.
3) Add the following line unity.showTaskbar = "true" and save and close the tools.conf file. Restart your Windows guest.
4) Next time you enter into the Unity view, VMware Fusion will show the Windows task bar.
(bron: http://www.vmware.com/community/ann.jspa?annID=365)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heeft ieder zijn eigen visie. Ik vind het juist erg prettig dat je de startbalk niet ziet :D

Overigens lees ik net dat Intel een stapel aandelen heeft gekocht in het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chak schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Ik gebruik Fusion en parallels nog tegelijk maar merk ook dat Fusion veel stabieler is. [...]
Wat bedoel je (en anderen) eigenlijk met stabieler? Parallels is bij mij nog nooit gecrashed en heeft ook nog nooit een kernel panic veroorzaakt.

Ik vind Fushion sneller werken dan Parallels, Windows start sneller op en de programma's lijken ook iets vlotter te draaien. Maar om de één nou stabieler dan de ander te noemen, dat zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Heeft iemand een idee hoe fusion/XP zal gaan lopen op een 1e generatie intel-imac (1,83GHZ / 1GB) ?
Ik snap dat ik geen topprestaties moet verwachten en dat mijn geheugen redelijk snel vol zal lopen, maar is er bij simpele applicaties normaal mee te werken of gaat de hele boel meteen extreem swappen zodra ik notepad opstart ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De snelheid van het systeem is geen probleem, maar VMware samen met de XP-omgeving die je draait gebruikt gewoon erg veel geheugen. More is better. Kan je geen 2 of 4 GB kwijt in je 1e generatie Intel Mac? Geheugen is goed te betalen en je merkt zeker het verschil.

Gebruik zelf Parallels, maar draai nu VMware RC1. Zal vanavond eens een benchmark draaien. Kijken of er echt een merkbaar performance verschil is. Nieuwe functies zijn wel erg goed te gebruiken.

Unity
Afbeeldingslocatie: http://www.vmware.com/files/images/screens_fusion/8_program_menu.png

Expose
Afbeeldingslocatie: http://www.vmware.com/files/images/screens_fusion/9_outlook.png

[ Voor 50% gewijzigd door Zware Unit op 10-07-2007 11:48 . Reden: plaatjes zeuren :( ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alienfruit, Super bedankt! had de release notes wel gezien, maar blijkbaar overheen gelezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:59:
Zo heeft ieder zijn eigen visie. Ik vind het juist erg prettig dat je de startbalk niet ziet :D
Ik vind zelf het hebben van de tray balk en de start menu juist handig, het opstarten van de programma's vind ik via de start knop makkelijker dan met de 'app launcher'. (zal wel gewenning zijn)
De taakbalk schakel ik natuurlijk uit, want je programma's komen al in je dock. O+
En met tweaks/skins aan windows en mac ziet het er wel leuk uit, al zeg k zelf.

Afbeeldingslocatie: http://procombined.com/mac1_t.png
^klikbaar, full desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32:
@ Alienfruit, Super bedankt! had de release notes wel gezien, maar blijkbaar overheen gelezen.

[...]

Ik vind zelf het hebben van de tray balk en de start menu juist handig, het opstarten van de programma's vind ik via de start knop makkelijker dan met de 'app launcher'. (zal wel gewenning zijn)
De taakbalk schakel ik natuurlijk uit, want je programma's komen al in je dock. O+

[afbeelding]
^klikbaar, full desktop
Wat voor tweaks en skins zijn dat allemaal, Rezonix? Ziet er goed uit!

Weet iemand of Fusion ook bruikbaar zou zijn om bijv. PC Suite van Nokia te draaien om mijn N95 te onderhouden, flashen en backuppen? En hoe zou je dan moeten connecten? Bluetooth of kun je ook USB pass-through doen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Sinds RC1.0 werkt Fusion eindelijk op mijn appletjes. Ik heb het idee dat Fusion echte vele malen sneller is dan Parallels. Vooral op netwerk connecties ging het nooit zo vlot in Parallels...
Fusion gaat um worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Servor! Ja, PC Suite van Nokia werkt prima met mijn 6681 en N73. Ik neem dan ook aan dat het werkt met je N95. Je moet dan je Apple Bluetooth USB device verbinden met Fusion en dan gewoon PC Suite gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 11-07-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
^klikbaar, full desktop
Maar vertel eens wat ik precies zie nu? Hoe heb je dit gedaan? Dit ziet er namelijk wel erg goed uit! En dit is dus in Fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.) Taakbalk zichtbaar gemaakt (zie razor's post)
2.) Achtergrond op zowel de Windows als de Mac Os het zelfde in gesteld 1
3.) Windows blinds(win) geinstaleerd2)
4.) Een skin gedownload waarbij de taakbalk transparantie heeft3
5.) Met TweakXp(win) de 'taakbalk' verwijderd
6.) Dock doorzichtig gemaakt dmv cleardock(mac)

1.) Dit om de 'transparantie' te krijgen, Transparantie is alleen Win>Win niet Win>Mac
2.) StyleXP of een uxtheme patch zou ook moeten werken, transparantie werkt alleen nouwlijks na mijn mening
3.) Alleen de taakbalk moet transparantie hebben als de vensters transparantie hebben word het niet mooi.(vensters transp kan je vaak uitschakelen door de pixel border uit te schakelen )

Zo, genoeg offtopic geweest. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een hele waslijst aan te volgen stappen :D Maar het resultaat is er naar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ideetje voor de TS.. Zet even in de topictitle dat VMWare Fusion een alternatief is voor Parallels. Hebben we nog kans dat dit draadje een beetje actief blijft. Denk dat niet iedereen doorheeft wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Als je vmware icm bootcamp wil gebruiken, installeer je dan eerst bootcamp en benader je de partitie vervolgens met vmware? Of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Volgens mij kan dat gewoon helemaal niet :).
Dat kan alleen Parallels.

[ Voor 23% gewijzigd door Kaspers op 14-07-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Enhanced Boot Camp performance VMware Fusion gives you the flexibility of running the same Windows XP install natively or as a virtual machine. This Release Candidate improves disk performance so you can launch applications faster and reduce the time it takes to start/boot a virtual machine.
Neuh Kaspers, het kan niet nee ;)
Toch maar eens wat beter naar de features kijken op de site zelf :P

Voor meer features zie: http://www.vmware.com/beta/fusion/features.html

Parallels en Fusion zijn in een nek aan nek race verstrengeld geraakt wat features betreft.

En om de vraag van javami te beantwoorden:
Use your Boot Camp install side by side with your mac

* Run Windows XP side-by-side with Mac OS X from your existing Boot Camp partition, which VMware Fusion automatically detects and when run the first time is updated to use optimized drivers when run as a virtual machine. Access your existing Boot Camp partition with the flexibility of running Windows natively or as a virtual machine. In addition, VMware Fusion has experimental support for Microsoft Vista on Boot Camp partitions.

[ Voor 32% gewijzigd door ppl op 14-07-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mmm dan moet ik Fusion maar eens updaten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Jep, en je hebt ook wat console tools om bijvoorbeeld je Linux partitie ook op te starten vanuit VMWare. Natuurlijk niet officieel ondersteund maar het kan wel... Alleen geen idee, hoe je twee Bootcamp partities kan krijgen op een MBP... Erg mooi.

Je moet dan namelijk de tool gebruiken die de GUI gebruikt om de Bootcamp virtual machine te maken.

Je moet trouwens zoeken naar 'rawDiskCreator' in het forum, en dan krijg je hits zoals: http://www.vmware.com/com...?messageID=681664&#681664. Ik zie net de Triple Boot topic eens doorlezen vanavond.

[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 15-07-2007 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

VMware will be selling its virtualization software for the Mac, Fusion, starting Monday, August 6.
http://arstechnica.com/jo...ac-into-the-wild-on-aug-6

Nog 4 ~ 3 dagen de tijd dus om je pre-order te plaatsen en de helft te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:51
* MikeN vandaag gepre-ordered. Fusion paar dagen getest, en werkt allemaal net wat lekkerder dan Parallels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56
Toen ik laatst Parallels probeerde viel mij op dat hij gigantisch snel was, stuk sneller dan een versie van Fusion die ik had, ik weet echter niet meer welke versie dat was. Hoe is jullie ervaring in deze?
De International shipping voor Fusion is trouwens wel $35, niet weinig.

[ Voor 90% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-08-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Shipping? Aan een serial heb ik genoeg hoor...

Fusion werkt bij mij volgens mij ongeveer evensnel als Parallels. Verschil is wel dat Parallels rustig 35% CPU wegvreet als hij idle is, en dat is met Fusion een stuk minder (5 tot 15%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draait Vista onder vmware fusion? Ik wil namelijk een bootcamp partitie aanmaken voor games en o.a. Office 2007, maar ik twijfel tussen Vista en XP. Gebruikt Vista in fusion ook nog vrij veel RAM geheugen, waardoor alles heel traag gaat lopen? Ik heb namelijk maar 2 gb in mijn MBP zitten, geen overvloed aan geheugen opzich voor Vista en OSX samen. Als het wel gewoon soepel loopt (office dan in OSX draaien, coherent) dan installeer ik Vista.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
MikeN schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:22:
Shipping? Aan een serial heb ik genoeg hoor...

Fusion werkt bij mij volgens mij ongeveer evensnel als Parallels. Verschil is wel dat Parallels rustig 35% CPU wegvreet als hij idle is, en dat is met Fusion een stuk minder (5 tot 15%)
Kun je hem ook pre-orderen dan zonder hem te laten shippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard koop je hem als download+serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dancing_Animal schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:59:
[...]
Kun je hem ook pre-orderen dan zonder hem te laten shippen?
Sterker, de pre-order is alleen maar beschikbaar voor de elektronische versie (download + serial).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ok, ik heb 'm gekocht (2 stuks), kwam alleen nog wel Sales Tax or Vat van $16,80 bij, maar al met al is het nog steeds niet duur.
Wat ik wel mooi vind is dat als je in XP bv CorelDraw hebt draaien je gewoon rechtsreeks vanuit OSX direct het plaatje CorelDraw in kunt slepen, echt geweldig! En snel ook!
M'n Pixma printer werd bij het aanzetten direct in Windows herkend, nog wel even de Windows drivers moeten installeren. Als hij daar de poort niet kan vinden kan het zijn dat je bij de settings van de Virtuele Machine bij de USB ports de printer alsnog een keer moet connecten. Hij stond bij mij in eerste instantie geconnect, maar toen ik een level hoger ging (USB) en weer terug naar de printer, stond hij toch weer niet connected. Dat moest ik dus even 2 keer doen maar daarna kon ik gewoon vanuit XP printen.
Een restart van XP (Shut Down, Restart) duurt gaat trouwens in ±25 seconden! Ik gebruik een Mac Pro met 2GB en 2,66 GHz.

[ Voor 51% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-08-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoe werkt dit nou precies. Je installeert Fusion en daaroverheen weer Vista? Of alleen de progs van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Je installeert Fusion en daarna XP :p in een Virtuele Machine (VM). Daarin installeer je je programma's alsof het een gewone Windows-installatie is. Tenminste, zo heb ik het gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-08-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Dancing_Animal schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:01:
Je installeert Fusion en daarna XP :p in een Virtuele Machine (VM). Daarin installeer je je programma's alsof het een gewone Windows-installatie is. Tenminste, zo heb ik het gedaan.
^^ Met Dancing_Animal, als je windows applicaties "native" wilt draaien zul je Crossover of Wine moeten gebruiken :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Bij Paralles is het mogelijk om rechtstreeks vanuit Spotlight een windows programma te starten. Is dit ook mogelijk bij Fusion? Ik kan dit namelijk nergens vinden op Google of op de website

[ Voor 19% gewijzigd door Pendora op 03-08-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik werk met 2 schermen en als ik Unity aanzet kan ik de appicatie niet volledig van het ene naar het scherm slepen. Bv. Solitaire, die vertoont dan allemaal strepen en komt ook niet verder dan een klein deel van het scherm. Meer mensen last van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, Unity ondersteunt geen meerdere beeldschermen momenteel. Verder is het strepen probleem een bijeffect van hoe ze Unity hebben gemaakt volgens. Ik heb wel begrepen dat de uiteindelijke versie wel wat verbeteren heeft in Unity. Ik kijk er iig naar uit.

Overigens kan je applicaties gewoon vanuit spotlight opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 06:34:
Ja, Unity ondersteunt geen meerdere beeldschermen momenteel. Verder is het strepen probleem een bijeffect van hoe ze Unity hebben gemaakt volgens. Ik heb wel begrepen dat de uiteindelijke versie wel wat verbeteren heeft in Unity. Ik kijk er iig naar uit.

Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vmware bevalt me prima en na een paar uur spelen is voor mij al duidelijk dat Parallels eruit gaat en Vmware Fusion wordt het leading VM platform hier.

Ik heb wel 1 probleempje. Als de Virtuele machine start kun je met F2 naar het BIOS. Op de Macbook is F2 tevens de functie om de backlight te verhogen. Je snapt het probleem al. In de VM kun je geen F2 gebruiken om naar het BIOS te gaan. Weet iemand met welke toets combinatie het wel zou kunnen? In de help staat er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

Zoefff

❤ 

Je kan in de System Preferences (van je Macje) bij het onderdeel 'Keyboard' aanvinken dat je de F1 t/m F12 toets wilt gebruiken voor applicaties. De hardware-features zijn dan nog te bereiken i.c.m. de Fn toets :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 05-08-2007 17:31 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of je kan direct fn-F2 gebruiken :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 15:09

Zoefff

❤ 

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die hier ervaring heeft met Fusion en 3D Appz? Het renderen in Maya 8.5 SP1 suckt namelijk hard! Daarom had ik miss gedacht om enkel het rendergedoe in Windows te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de fn+f2 tip. Werkt prima. Kan nu PXE boot gaan gebruiken met Vmware dat is alweer een voordeel boven Parallels. Een nadeeltje overigens is gamen. Parallels daar draai ik rustig Quake4 en soortgelijke games in en het is nog prima speelbaar. Met Vmware hoef je het niet te proberen. Het draait niet eens. Nu heb ik deze functionaliteit niet perse nodig want ik game weinig maar het is toch wel weer een puntje voor Parallels en leek me een vermelding waard. Voor de rest tot nu toe lof voor Vmware. Ik vind de UI lekker werken. Ik vind de coherence/unity mode lekker werken en overall is het erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59

Jit

Misschien tijd om een nieuw topic te starten: de 1.0 release is net uit. :)

http://www.vmware.com/download/

Geen release notes nog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonDüren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:50:
Iemand die hier ervaring heeft met Fusion en 3D Appz? Het renderen in Maya 8.5 SP1 suckt namelijk hard! Daarom had ik miss gedacht om enkel het rendergedoe in Windows te laten doen...
Draai je de Windows of OSX versie van Maya?
Renderen zou ik zelf niet in een virtualisatie omgegeving doen omdat het toch wel veel van je systeem eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de OS X versie en blijkbaar ben ik niet de enige dat renderen sucky vindt in OS X. Heb al massas threads gezien op het autodesk os x forum... Ik kijk al uit naar versie 9, waar ze hopelijk alle PPC shit er hebben uit gehaald :) In oktober ga ik alvast de final van bootcamp installeren en daar eens met proberen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonDüren
Ok dat is goed om weten. Dan blijf ik nog even op XP hangen voor m'n 3d spullen.
Stilaan komen er wel meer profi programma's naar OSX, het kan er alleen maar op verbeteren.
Zelf hoop ik stiekem dat ze eens een port van Solid Works voor Mac maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Sinds vandaag is de final van VMWare Fusion for mac uit. Heb nog niet zoveel ermee gespeeld, en moet nog wat games testen, maar een eerste indruk is goed. Hij lijkt ook wat sneller en stabieler.
Download op http://www.vmware.com/products/fusion/

edit: oeps, de post van Jit niet gezien...

[ Voor 8% gewijzigd door RichieSD op 07-08-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ik gebruik nu ook al een paar dagen VMWare Fusion en daarop XP met Foobar2000 (omdat ik nog geen vervanging daarvoor heb gevonden @ macos). In Foobar heb ik global hotkeys defined (control-spatie bv voor pause) maar deze werken natuurlijk niet als ik een macos applicatie heb gehightlight. Dit betekend dat als ik een song wil pauzeren ik dus op een windows applicatie moet drukken en dan de hotkey gebruiken.
Dus mijn vragen is, kan je een hotkey naar VMWare Fusion sturen? (Of misschien een alternatief voor Foobar met simpele playlist en global hotkeys voor MacOs ;) )

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
In de instellingen kan je dat volgens mij instellen...

Verwijderd

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om bijv. Outlook te starten zonder XP te zien? En hoe komt het Outlook icoontje bijv. op het dock?

• Hertog
  • Laatst online: 20:00

Hertog

Aut bibat, aut abeat

alienfruit schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 06:34:

Werkt Quicksilver ook?

Ik krijg binnenkort mijn eerste Intel Mac, en zo te lezen denk ik dat daar ook Fusion op gaat komen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:07:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om bijv. Outlook te starten zonder XP te zien? En hoe komt het Outlook icoontje bijv. op het dock?
Unity heet dat. Gewoon aan te klikken.

This space intentionally left blank.

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:07:
Het je VMware, dus hij virualiseerd. Dus daarvoor moet je het OS installeren, als je alleen Outlook wil (WHY?! :+ ) kan je dat proberen met Crossover oid

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Hertog schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:43:
[...]

Werkt Quicksilver ook?

Ik krijg binnenkort mijn eerste Intel Mac, en zo te lezen denk ik dat daar ook Fusion op gaat komen :)
Ik heb net een MBP en ... was van plan Parallels te kopen, tot ik dit lees en wat ga zoeken. Ik weet het niet meer :P

Beide virtualisatie oplossingen lijken goed te zijn en top te werken. Maar ja... ik kan niet vinden of Parallels nou wel of niet DirectX 8.1 ondersteunt. En natuurlijk welke het onderste uit de bodem van mijn MBP kan trekken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• vonDüren
er zijn wel wat benchmarks te vinden op het net, om je even op weg te helpen

http://crave.cnet.com/8301-1_105-9760910-1.html

veel plezier ermee alvast

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

vonDüren schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:33:
er zijn wel wat benchmarks te vinden op het net, om je even op weg te helpen

http://crave.cnet.com/8301-1_105-9760910-1.html

veel plezier ermee alvast
Thanks, deze kwam niet op de eerste pagina van mijn google hits uit :)

Verwijderd

dot.K schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:23:
[...]

Unity heet dat. Gewoon aan te klikken.
Ja maar ik denk dat er bedoelt wordt: kun je een programma starten als Fusion nog niet draait zonder dat je eerst de XP omgeving ziet en daar op Unity moet klikken. Zou mij ook idealer lijken. Ook dat ik telkens de machine moet kiezen welke ik op moet starten vind ik irritant. Er staat er maar 1 dus gebruik die gewoon meteen. Is nergens in te stellen volgens mij.
En als ik op VMWare Fusion klik in het Dock wil ik gewoon dat het start en dat ik dan een programma kan starten via het Dock icoon daarna.

Ofwel: als ik dan toch naar XP uit moet wijken zorg dat iig dat ik het niet zie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kleine topic kick. Ik merk dat als ik in Vista (sorry, ik heb geen XP) de VM suspend ipv uitzet, dat bij de volgende keer opstarten en restoren van die VM mijn systeem (ik heb een Macbook PRO 1.83 met 2GB) de boel echt zeer traag is totdat de hele restore klaar is. Dit kan wel 10min duren. Ligt dit aan mij, of is dit normaal?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Ik vind de suspend/restore sowieso nog niet helemaal lekker werken. Soms is hij gewoon snel, maar soms duurt het ook gigantisch lang (met Win XP hier). Tijdens het suspenden lagged m'n hele Macbook sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:01:
[...]

Ja maar ik denk dat er bedoelt wordt: kun je een programma starten als Fusion nog niet draait zonder dat je eerst de XP omgeving ziet en daar op Unity moet klikken. Zou mij ook idealer lijken. Ook dat ik telkens de machine moet kiezen welke ik op moet starten vind ik irritant. Er staat er maar 1 dus gebruik die gewoon meteen. Is nergens in te stellen volgens mij.
En als ik op VMWare Fusion klik in het Dock wil ik gewoon dat het start en dat ik dan een programma kan starten via het Dock icoon daarna.

Ofwel: als ik dan toch naar XP uit moet wijken zorg dat iig dat ik het niet zie ;-)
Als je in finder naar de VM file gaat, en je klikt daarop, dan start hij meteen die machine. Oftewel, je maakt een alias naar dat ding in je dock, en je kunt gelijk die machine starten met 1 klik. Ik weet dat het niet meteen outlook start, maar het is weer een stapje dichterbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja. VMware zet een aantal snelkoppelingen naar applicaties in een losse map, die vervolgens door je favoriete launcher als applicaties gezien worden en de gewenste applicaties worden in Unity gestart. Ook als Fusion uit staat, al duurt het dan (uiteraard) iets langer en gaat het gepaard met de nodige verspringen over en weer.

Maar al met al erg netjes gedaan, erg goed doordacht. Het enige detail is dat IE, volgens mij één van de reden voor velen om een VM te gebruiken, niet werkt. Inmiddels is er ook voor IE een .app bij gekomen, het lijkt er op dat Fusion bij houd wat je doet. Ik zal eens zoeken of het op een of andere manier te beheren is.

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog op 09-09-2007 22:29 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Ik gebruik het sinds vandaag ook en 't valt mij op dat het wel een stukje sneller is dan Parallels. Anyway, mijn vraag is: In die Unity-mode wil ik mijn taskbar zien, zoals in Parallels.
Helaas heb ik die functie nog niet tegengekomen in de settings.

Hoe kan je dit aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 16:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

kakature schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:59:
Ik gebruik het sinds vandaag ook en 't valt mij op dat het wel een stukje sneller is dan Parallels. Anyway, mijn vraag is: In die Unity-mode wil ik mijn taskbar zien, zoals in Parallels.
Helaas heb ik die functie nog niet tegengekomen in de settings.

Hoe kan je dit aanzetten?
Zit dit niet verstopt ergens tussen de opties?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Zie de release notes:
VMware Fusion provides a hidden option that displays the Windows task bar in Unity view. To enable this option:

1. Make sure that Windows Explorer is set to display hidden files and folders.
2. In the Windows guest, go to: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\VMware\VMware Tools.
3. Open the file tools.conf in a text editor such as Notepad.
4. Add the following line to tools.conf:
unity.showTaskbar = "true"
5. Save and close tools.conf.
6. Restart your Windows guest.
The next time you enter Unity mode, VMware Fusion will show the Windows task bar.

Verwijderd

Dus dan heb je de Windows groene startknop en balk onderaan staan?!?

• MikeN
Test het uit 8) Ik heb het niet getest iig.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Beta 1.1 is uit. Hij kan weer wat meer. Oa dx 9.0. Zonders shaders dan wel.

Zie vmware site.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Klopt de topictitel eindelijk weer. ;)

• Erhnam
  • Laatst online: 16:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Unity schijnt ook is verbeterd. Weet iemand wat er precies is veranderd?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:55:
Beta 1.1 is uit. Hij kan weer wat meer. Oa dx 9.0. Zonders shaders dan wel.

Zie vmware site.
• New experimental support for DirectX 9.0 3D graphics (without shaders) to enable more Windows 3D applications and games.
• iPhone now syncs with Outlook in Windows virtual machines
• Improved Boot Camp partition detection to work around issue where the partition type is incorrectly set
• Improved support for Mac OS X Leopard hosts
• Eject key now automatically ejects the optical drive, even if the optical drive is attached to a virtual machine.
• VMware Shared Folders created with Windows Easy Install now default to "Read Only" access of the Mac’s home directory for maximum security
• Option to hide the VMware Fusion status bar to take advantage of more screen real estate
• Make it more obvious in the status bar that VMware Tools are not installed or are out of date
• Make it more obvious that virtual machines must be first powered off in order to change most virtual hardware settings

Unity improvements include:
• Option to show or hide the Windows taskbar and Start menu in the View menu
• VMware Fusion “Launch Applications” window no longer appears automatically when no Unity windows are open
• Improved support for Windows Vista 32 and 64-bit editions
• Improved support for Windows XP 64-bit edition

Bugs Resolved with VMware Fusion 1.1 Beta
• Fixed issue where sometimes the Airport process would take up to 100% CPU utilization when VMware Fusion is installed
• Slow mouse scroll wheel scrolling performance in Unity has been fixed
• Resolved hang when suspending/resuming virtual machines when FileVault is enabled
• Resolved kernel panic that occurs when unplugging a USB volume that contains the virtual machine
• No longer switch out of full screen mode when switching between applications, when the screen saver kicks in, or when opening and closing the lid of a MacBook/MacBook Pro
• Windows Easy Install now works correctly when no password is set for Microsoft Vista guests. Previously, the password was incorrectly set to “*” when the user selected no password.
• Logitech Control Center Caps Lock notification no longer displays when moving in and out of virtual machine windows
• Date and time stamps are now preserved when dragging and dropping files between virtual machines and the Mac
• Device menus now work correctly on Mac OS X Leopard hosts

http://vmware.com/beta/fusion/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:09 ]

• zonoskar
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de beta geinstalleerd over mijn v1.0 installatie. Ik heb een Vista VM, maar het lukt me niet om de VMware tools te installeren. Als ik dat probeer, krijg ik de melding dat het niet kan als het guest OS niet draait. Maar dat draait dus wel :) Meer mensen hier last van?

/edit: Hmm, dom. In de dialog staan knoppen 'cancel' en 'install', als je op install klikt gaat ie idd de tools installeren. Toch vreemd die melding.

[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 29-09-2007 00:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hertog schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:46:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja. VMware zet een aantal snelkoppelingen naar applicaties in een losse map, die vervolgens door je favoriete launcher als applicaties gezien worden en de gewenste applicaties worden in Unity gestart. Ook als Fusion uit staat, al duurt het dan (uiteraard) iets langer en gaat het gepaard met de nodige verspringen over en weer.

Maar al met al erg netjes gedaan, erg goed doordacht. Het enige detail is dat IE, volgens mij één van de reden voor velen om een VM te gebruiken, niet werkt. Inmiddels is er ook voor IE een .app bij gekomen, het lijkt er op dat Fusion bij houd wat je doet. Ik zal eens zoeken of het op een of andere manier te beheren is.
He waar staat die map ook alweer? Ik had al wat apps toegevoegd. Nu wil er nog een, maar kan die map niet meer vinden :P

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik 'ns met rechts op je Fusion icoon in je dock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
Ik heb een probleempje met Fusion i.c.m. een install van Windows 2003 server, als ik wil gaan netwerken, werkt dit alleen goed als ik hem instel op HOST only... hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appletalk protocol configureren in Win 2003.

http://technet2.microsoft...a0806b31033.mspx?mfr=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En je password in plain text over het netwerk sturen :).
Geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

.NCK schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:13:
Ik heb een probleempje met Fusion i.c.m. een install van Windows 2003 server, als ik wil gaan netwerken, werkt dit alleen goed als ik hem instel op HOST only... hoe los ik dit op?
Uhm, wat bedoel je? Met Host-only betekent het dat de Win2k3 server alleen kan netwerken met andere virtuele machines op jou desktop/laptop/server waar VMWare een aantal guests host. Wil je meer doen, dan moet je de VM de mogelijkheid geven om via NAT of via bridged mode te laten werken op het netwerk.

Eigenlijk komt het er op neer, dat 'ik wil gaan netwerken' nogal een vaag begrip is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook VMware Fusion draaien op mij MacBook Pro. Ik heb de volgende OS'en draaien:
- windows XP pro sp2 x86
- windows Vista x64
- linux mandriva 2007 x86
- linux mandriva 2007 x86-64

en ik moet zeggen het draait een sh*t-load beter als parallels, ook natuurlijk dat hij veel efficienter is met werkgeheugen! echt een aanrader ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
VisionMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Uhm, wat bedoel je? Met Host-only betekent het dat de Win2k3 server alleen kan netwerken met andere virtuele machines op jou desktop/laptop/server waar VMWare een aantal guests host. Wil je meer doen, dan moet je de VM de mogelijkheid geven om via NAT of via bridged mode te laten werken op het netwerk.

Eigenlijk komt het er op neer, dat 'ik wil gaan netwerken' nogal een vaag begrip is :+
Ik heb hem nu bridge ingesteld, jammergenoeg merk ik zo nu en dan, dat hij nog weleens wat traag is met het openen van menu's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ah eindelijk is dit ook gefixed

"Logitech Control Center Caps Lock notification no longer displays when moving in and out of virtual machine windows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

.NCK schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

Ik heb hem nu bridge ingesteld, jammergenoeg merk ik zo nu en dan, dat hij nog weleens wat traag is met het openen van menu's e.d.
Ach, tis een VM, hoeveel visueel werk moet je er op doen? Eventueel kan je de VM remote beheren. Heb je genoeg geheugen toegewezen aan je VM en een beetje hardware voor goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nou weet ik het niet zeker of dit sinds VMWare Fusion 1.1 (beta) is of dat het ook al in 1.0 zat (volgens mij toch echt niet) maar je kunt meerdere NIC's toevoegen aan je vm en dat is toch wel fijn voor wie een hele netwerkomgeving incl. router wil opbouwen op zijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier Fusion 1.1 beta draaien op een alu 24" iMac met de laatste Bootcamp versie. Mbv Bootcamp heb ik Vista x64 geïnstalleerd. Dit gaat erg goed. Heb geen gebruik gemaakt van de bootcamp drivercd.

Ik probeer nu de native Vista x64 partitie volledig werkend te krijgen in Fusion. Dit is bijna helemaal goed. Alleen de iSight camera werkt niet (bekend) en de netwerk kaart wordt niet herkend.

Weet iemand of Fusion 64 bit netwerk drivers heeft voor Vista? Kan hier nergens iets over vinden...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

MikeN schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:02:
Ik vind de suspend/restore sowieso nog niet helemaal lekker werken. Soms is hij gewoon snel, maar soms duurt het ook gigantisch lang (met Win XP hier). Tijdens het suspenden lagged m'n hele Macbook sowieso.
Wat voor Mac, hoeveel geheugen erin? Heb je een extra harddisk?

Hoeveel geheugen heeft je vm? Op welke harddisk sla je je Vm op?

Ik zou es kijken of je mac staat te pagen, dat kan een mogelijke oorzaak zijn.

Ik zet restore/suspend in de achtergrond ook altijd uit. Zelf zit ik met een dikke mac pro met 8GB geheugen en ik merk dat soms een restore wat langer duurt, maar soms is het letterlijk maar een paar seconden, vooral de suspend zelf. Soms denk ik dat ik per ongeluk op uitschakelen had geklikt.

Als je een extra harddisk heb zou ik mn vm's daar op zetten, los van je OS en applicaties en paging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als je in Unity zit, geen start menu met balk laat zien en een "united" applicatie minimized hoe restore je em dan?

Het is reden nummer 1 waarom ik geen Unity gebruik want ik vind het ongelovelijk irritant als die app gewoon "verdwijnt" en om nou de windows start menu en balk acher mn dock langs te zien lopen :r , maar hoe restore je je app na em geminimized te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik gebruik al best lang Parallels, maar ik ben er nooit helemaal 100% tevreden over geweest. Ik vind de werking van de "shared folders" omslachtig (al doet het wel gewoon wat het moet doen natuurlijk), en bij mij crashed Parallels zeker 1 a 2 keer per keer dat ik het gebruik en dat vind ik erg vervelend. Ik heb al meerdere updates geinstalleerd, en zelfs al 3 keer een nieuwe VM aangemaakt en Windows opnieuw geinstalleerd (zowel 2000 als XP) en niets helpt. Aangezien ik vaak belangrijke dingen in Windows doe kan ik het gewoon NIET hebben dat het crashed. Elke keer rebooten mbv BootCamp kan, maar vind ik dan weer teveel moeite. Ja, ik zeur...

Maar nu vroeg ik mij dus af of VMWare Fusion een goed alternatief is? Heeft iemand hetzelfde instabiele gedrag van Parallels ervaren, die het minder of zelfs niet heeft met VMWare?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

BezurK schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:05:
Ik gebruik al best lang Parallels, maar ik ben er nooit helemaal 100% tevreden over geweest. Ik vind de werking van de "shared folders" omslachtig (al doet het wel gewoon wat het moet doen natuurlijk), en bij mij crashed Parallels zeker 1 a 2 keer per keer dat ik het gebruik en dat vind ik erg vervelend. Ik heb al meerdere updates geinstalleerd, en zelfs al 3 keer een nieuwe VM aangemaakt en Windows opnieuw geinstalleerd (zowel 2000 als XP) en niets helpt. Aangezien ik vaak belangrijke dingen in Windows doe kan ik het gewoon NIET hebben dat het crashed. Elke keer rebooten mbv BootCamp kan, maar vind ik dan weer teveel moeite. Ja, ik zeur...

Maar nu vroeg ik mij dus af of VMWare Fusion een goed alternatief is? Heeft iemand hetzelfde instabiele gedrag van Parallels ervaren, die het minder of zelfs niet heeft met VMWare?
Persoonlijk vind ik Vmware 100x beter dan Parallels. Ik werk er sinds de beta mee en bouw er regelmatig testomgevingen in, tien tot 15 WIndows 2003 servers in domain, exchange, proxy server, citrix farm ga zo maar door. Ik heb het tijdens de beta 1 of 2 keer gehad dat een vm crashte maar daarna eigenlijk nooit meer.

[beetje offtopic]
Wat ik wel grappig vind is dat door veel mensen Vmware het alternatief word genoemd eigenlijk alleen maar omdat vmware later met een mac versie kwam dan Parallels. Parallels is het alternatief, zij komen net om de hoek kijken wat virtualisatie betreft en hun eerste en enige virtualisatie produkt is Parallels (en sinds een tijdje 2 produkten daar omheen, de compressor), Vmware draait al bijna 10 jaar mee en is vanaf 1998 de grote pionier geweest op het gebied van platform virtualisatie. Ik werk veel met vmware op mn werk en zit ook vrij veel in de fora van vmware. Er zijn daar veel mensen die van Parallels af komen, maar wanneer je bij Parallels forum kijkt zie je eigenlijk nooit iemand die zegt van "Hey, ik ben een ex-vmware user en bla bla bla". Ze zullen er wel zijn maar het contrast is groot zeg maar. :)
[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Persoonlijk vind ik Vmware 100x beter dan Parallels. Ik werk er sinds de beta mee en bouw er regelmatig testomgevingen in, tien tot 15 WIndows 2003 servers in domain, exchange, proxy server, citrix farm ga zo maar door. Ik heb het tijdens de beta 1 of 2 keer gehad dat een vm crashte maar daarna eigenlijk nooit meer.

[beetje offtopic]
Wat ik wel grappig vind is dat door veel mensen Vmware het alternatief word genoemd eigenlijk alleen maar omdat vmware later met een mac versie kwam dan Parallels. Parallels is het alternatief, zij komen net om de hoek kijken wat virtualisatie betreft en hun eerste en enige virtualisatie produkt is Parallels (en sinds een tijdje 2 produkten daar omheen, de compressor), Vmware draait al bijna 10 jaar mee en is vanaf 1998 de grote pionier geweest op het gebied van platform virtualisatie. Ik werk veel met vmware op mn werk en zit ook vrij veel in de fora van vmware. Er zijn daar veel mensen die van Parallels af komen, maar wanneer je bij Parallels forum kijkt zie je eigenlijk nooit iemand die zegt van "Hey, ik ben een ex-vmware user en bla bla bla". Ze zullen er wel zijn maar het contrast is groot zeg maar. :)
[/beetje offtopic]
Ja ik ken VMWare idd al jaren, maar enkel en alleen op Windows. Ik ging er stiekem toch vanuit dat de Apple versie wel degelijk (onderhuids ook) anders is dan de Windows versie en dus qua stabiliteit en features erg afwijkt. Maar blijkbaar niet dus. Maar je snapt wel waarom ik VMWare het "alternatief" noem, gewoon omdat ik Parallels eerst had. Simpel ;)

Thanks voor je geruststellende advies. Ik denk dat ik me er aan ga wagen...

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

BezurK schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Ja ik ken VMWare idd al jaren, maar enkel en alleen op Windows. Ik ging er stiekem toch vanuit dat de Apple versie wel degelijk (onderhuids ook) anders is dan de Windows versie en dus qua stabiliteit en features erg afwijkt. Maar blijkbaar niet dus. Maar je snapt wel waarom ik VMWare het "alternatief" noem, gewoon omdat ik Parallels eerst had. Simpel ;)

Thanks voor je geruststellende advies. Ik denk dat ik me er aan ga wagen...
Yup.

het mooie van Vmware produkten is dat alle vm's van verschillende vmware edities onderling uitgewisseld kunnen worden; maw je kan je fusion vm onder vmware workstation 6 draaien, of op VMware server en zelfs ESX 3 en andersom. Het enige waar rekening mee gehouden moet worden is de hardware versie van je vm. Native fusion/workstation 6 vm werkt niet op ESX 2.5 omdat de virtuele hardware nieuwer is. ESX 2.5 werkt wel weer bv op Fusion of WS6. Hardware levels kunnen in nieuwere versies altijd geupgrade worden maar (helaas) niet gedowngrade. Dan is er nog (gratis) de VMware converter waarmee je je fysieke bak kan converteren naar een Vm. Ook heel handig als je iets op je eigen pc omgeving moet testen maar die bak niet om zeep wil helpen.

Het enige nadeel wat ik ondervind in Fusion is dat ik geen virtuel cluster kan bouwen. In workstation 5.5 en 6 kan je je .VMX bestand aanpassen om het mogelijk te maken meerdere VM's het tegelijkertijd te laten benaderen. Fusion kan dit (nog) niet en ik kan nu dus effe geen clustertjes bouwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag Mac OS 10.5 in VMware willen draaien, echter kan ik alleen kiezen voor OS: "other" en hierna kiezen voor "other 64-bit" heeft hier iemand wel eens mac os 10.5 in VMware kunnen draaien ?
b.v.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Is het overigens mogelijk om een Fusion bestand dus een hdd/virtuele machine te openen op een windows machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:30:
[...]
Wat voor Mac, hoeveel geheugen erin? Heb je een extra harddisk

Hoeveel geheugen heeft je vm? Op welke harddisk sla je je Vm op?

Ik zou es kijken of je mac staat te pagen, dat kan een mogelijke oorzaak zijn.
Macbook met 2 GB geheugen, VM met 512 MB geheugen oid, iig geen reden om te gaan pagen zolang VMWare niet al te idioot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:39:
Ik zou graag Mac OS 10.5 in VMware willen draaien, echter kan ik alleen kiezen voor OS: "other" en hierna kiezen voor "other 64-bit" heeft hier iemand wel eens mac os 10.5 in VMware kunnen draaien ?
b.v.d :)
Ik heb het in Vista 64bit met de laatste vmware workstation wel voor elkaar gekregen. Ik heb toen voor freebsd gekozen, 64bit als je die keuze hebt.

Je hebt alleen wel de OSX86 versie nodig (die je op een niet-apple pc kan installeren), de standaard OSX die bij Macs geleverd wordt gaat niet lukken omdat vmware geen EFI maar een "gewone" BIOS gebruikt voor z'n vm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

MikeN schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:46:
[...]

Macbook met 2 GB geheugen, VM met 512 MB geheugen oid, iig geen reden om te gaan pagen zolang VMWare niet al te idioot doet.
Tja. OSX is over het algemeen heel netjes met geheugen omgang en zal over het algemeen niet gaan pagen nee. De Windows varianten van Vmware hebben de mogelijkheid aan te geven om alle VM geheugen in het geheugen te houden (van de host dus, voorkomt dat WIndows het naar disk paged) maar Fusion heeft zon optie niet. Ik heb daar ooit es naar gevraagd in de Fusion fora maar dat schijnt (nog) niet mogelijk te zijn en het zou ook niet nodig zijn.

Je Windows page file (in de vm dus) kan er ook nog mee te maken hebben. Ik zou die niet te groot maken (max 512MB of zo) en een fixed grootte geven. En verder kan je er weinig aan doen. Je kan je System monitor erbij houden als je je vm's suspend en resumed en es kijken wat er gebeurd en bij houden wat je in je vm hebt gedaan (mischien heeft iets heel veel geheugen in gebruik, memory leak van een progje o.i.d.?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

.NCK schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:59:
Is het overigens mogelijk om een Fusion bestand dus een hdd/virtuele machine te openen op een windows machine?
Ligt eraan wat je precies bedoelt want je noemt twee verschillende mogelijkheden.

De VM bestaat uit meerdere bestanden, een ROM file, configuratie file, een harddisk image met een configuratie file en zo nog wat dingetjes. Deze Vm heeft een hardware level, welke over het algemeen met elke major Vmware upgrade een puntje omhoog gaat. Bestaande Vm's kunnen (maar hoeven niet) geupgrade worden.

Je kan de disk image file (zonder z'n config file zover ik weet) naar vrijwel elke willekeurige vmware versie sturen en openen in een bestaande Vm onder die Vmware versie.

De volledige Vm kan ook, mits de target VMware versie het hardware level van de Vm ondersteunt. Fusion is qua hardware level gelijk aan Vmware Workstation 6 (Win & Linux) en ESX 3. Vm's kunnen zonder enige aanpassing zonder meer heen en weer gekopieerd worden tussen die versies. VM's van oudere versies kunnen ook altijd naar hogere versies gekopieerd worden, maar niet andersom.

Als je dus met meerdere Vmware omgevingen zit moet je dus altijd goed opletten voordat je het hardware level upgrade onder een nieuwere versie van VMware. Je Vm kan dan namelijk niet meer terug naar de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:07:
[...]

Ik heb het in Vista 64bit met de laatste vmware workstation wel voor elkaar gekregen. Ik heb toen voor freebsd gekozen, 64bit als je die keuze hebt.

Je hebt alleen wel de OSX86 versie nodig (die je op een niet-apple pc kan installeren), de standaard OSX die bij Macs geleverd wordt gaat niet lukken omdat vmware geen EFI maar een "gewone" BIOS gebruikt voor z'n vm's.
Ik heb het geprobeert maar hij geeft de melding dat er geen "bootable device" gevonden is, net zoals dat hij hiervoor deed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Ik heb het geprobeert maar hij geeft de melding dat er geen "bootable device" gevonden is, net zoals dat hij hiervoor deed :o
Je zou misschien je EFI partitie kunnen kopieren en in de virtuele harddisk als eerste disk op kunnen zetten. Als je die hebt, zou je misschien verder kunnen komen. Puur een gok... het x86 project voor OS X heeft dit natuurlijk al eerder bevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Geen idee, had ik geen last van. Bij mij werkte het gewoon, wel erg langzaam overigens maar goed. Google es op "vmware mac os x osx86", ik kreeg toen voldoende hits om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vmware heeft een nieuwe versie van Fusion uitgebracht welke wel zeer de moeite zou moeten zijn voor Leopard gebruikers, 1.1RC Build 61385.

- Leopard compatibility
- Unity performance verbeterd tijdens slepen en vergroten
- My Computer, My Documents, My Network Places, Control Panel, Run, en Search zijn nu beschikbaar onder Applications menu, Dock menu, en in Launch Applications window
- Verbeterde support voor 32bit en 64bit Vista

Details Fusion Release notes
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste