VMWare Fusion

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een VM voor Ubuntu gemaakt, maar ik krijg de VMware tools niet geinstalleerd. Doe ik iets verkeerd, of werkt dat niet met Linux?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 16:59

Jit

zonoskar schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:40:
Ik heb een VM voor Ubuntu gemaakt, maar ik krijg de VMware tools niet geinstalleerd. Doe ik iets verkeerd, of werkt dat niet met Linux?
Bij Windows wordt automatisch de installer gestart als je in het Fusion menu op Install Tools klikt, bij Linux wordt er een CD gemount met een tar.gz en rpm bestand. Voor Ubuntu is de tar.gz het handigst om te gebruiken. De file uitpakken op je vm en daarna de INSTALL lezen.
Als je 7.10 (Gutsy Gibon) gebruikt schijnen er nog wel een paar glitches te zijn icm de 1.1 beta van fusion. Iets met een muis die af en toe wat schokkerig is. Zie het forum van VMwre Fusion voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
zonoskar schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:40:
Hetzelfde probleem hier. Je kan de bestanden niet uitpakken omdat de gemounte image corrupt is.

Als ik een ls doe dan krijg ik flarden van een script te zien ipv. een directory list.

Afbeeldingslocatie: http://www.rutten.be/got/ubu.png

Dit zie ik dus.

[ Voor 7% gewijzigd door iworx op 28-10-2007 09:56 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, ik zag exact wat dot.K ook ziet. Maar nu ik opgestart heb zonder mijn externe HDD waar de install ISO op stond, klaagt Ubuntu dat hij dit bestand niet kan mounten en hij start ook nog eens op in low resolution mode. Als ik nu de tools installeer krijg ik wel herkenbare bestanden. Vreemd zeg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mount die ISO es in OSX dan. Eventueel kopieer je de vmtools dan naar je shared folders en draai je het handmatig in je guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:20:
Nu wil ik dit programma graag kopen, voor 40$ is het natuurlijk niet duur.
Maar omdat ik student ben draai ik veel software al gratis, of voor een fractie van de prijs van de origineele prijs. Weet iemand of Fusion Studenten licenties afgeeft. OF dat vmware uberhoud korting geeft aan studenen, en zo ja hoeveel?
Is hier al iets over bekend? Want het programma is ondertussen al wat duurder geworden :/.
EDIT: Ik heb trouwens al naar MA3D gemaild met dezelfde vraag, enkele weken terug, geen antwoord gekregen..

[ Voor 9% gewijzigd door Tofu op 06-11-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Vanaf vandaag is versie 1.1 beschikbaar, met ondersteuning voor Leopard

What's New in VMware Fusion 1.1

New and Improved Features in VMware Fusion 1.1

VMware Fusion 1.1 has more than 25 enhancements, including:

* Support for Mac OS X 10.5 "Leopard"
* Access to even more Windows 3-D applications and games, with experimental support for DirectX 9.0 accelerated 3-D graphics (without "shaders")
* English, French, German, and Japanese versions all in the same download
* Improvements to Unity in VMware Fusion 1.1 that makes Microsoft Windows on the Mac even more seamless with:
o Support for Windows Vista 32- and 64-bit editions
o Support for Windows XP 64-bit edition
o My Computer, My Document, My Network Places, Control Panel, Run, and Search are now available in the Applications menu, Dock applications menus, and the Launch Applications window
o Option to show/hide the Windows taskbar and Startmenu in the VMware Fusion View menu
o VMware Fusion Launch Applications window now appears only when you choose
o Improved performance when resizing and dragging windows in Unity view
* Boot Camp integration even better with VMware Fusion 1.1:
o Use Microsoft Vista Boot Camp partitions in VMware Fusion virtual machines
o Automatic remount of Boot Camp partition after Boot Camp virtual machine is shut down
o Improved support for detecting and preparing Boot Camp partitions for use as virtual machines
* Other improvements:
o Ability to sync iPhone with Outlook in Windows virtual machines
o Eject key now ejects the optical drive when attached to a virtual machine
o VMware Shared Folders created with Windows Easy Install now defaults to Read-Only access of the Mac's home directory for maximum security>
o Option to hide the VMware Fusion status bar, to take advantage of more screen real estate
o Installation status and "out of date" status for VMware Tools is made more obvious on the status bar
o Necessity to power off a virtual machine to modify virtual hardware setting is made more obvious

Bugs Fixed in VMware Fusion 1.1

VMware Fusion 1.1 includes the following improvements and bug fixes:

* Intel VT is now correctly enabled on 64-bit Intel Macs when powering on or resuming a virtual machine after the Mac is put to sleep or awakened
* Fixed issue where VMware Fusion would use more memory over time
* Resolved issue where windows would freeze in certain cases in Unity view
* Improved DNS resolution when using NAT networking
* Fixed issue where Caps Lock mapping preference would always be reset after using VMware Fusion 1.1 Beta
* Restored ability to shrink virtual disks lost after using VMware Fusion 1.1 Beta

In addition to the improvements listed above, this release fixes numerous bugs to greatly improve the stability of VMware Fusion.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met de experimentele DX9-ondersteuning?
Heeft iemand bijvoorbeeld al een zwaarder spel zoals Oblivion of Supreme Commander geprobeerd? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoeveel geheugen kennen jullie vmware toe. Heb Vista in bootcamp en daaroverheen fusion. Ik heb 2gb in mijn mbp en heb de helft toegewezen aan Vista. Vlot loopt het niet, echter is het allemaal goed te doen imho onder Leopard. Wat zijn jullie instellingen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik wil een macbookpro met 2GB en 2.2Ghz aanschaffen en daarom VMware fusion met Windows Vista draaien.

Binnen deze Windows Vista wil ik gebruik maken van Visual Studio om te developen.

Nu vraag ik me af of dit vloeiend zal gaan werken. Heeft iemand hier ervaing mee?

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

voor beide bovenstaande :

ga maar voor 4 GB, 2 gb vind ik zelf met vista erg krap aan, heb 1 gb aan vista toegekend in fusion , en doe alleen maar office en systeembeheer taken er mee, maar het voelt niet snappy aan.
Dit is zowel Macbook CoreDuo 2GB, als op een Macbook Pro 2.4 met 2 GB

[ Voor 23% gewijzigd door LoneWolf op 16-11-2007 12:45 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
LoneWolf schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:43:

ga maar voor 4 GB, 2 gb vind ik zelf met vista erg krap aan, heb 1 gb aan vista toegekend in fusion , en doe alleen maar office en systeembeheer taken er mee, maar het voelt niet snappy aan.
Mee eens, echter is het wel goed te doen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/2659Picture%203.png

Zijn er mensen die een aangepaste skin gebruiken in windows xp? Ik zou graag de close / maximize knoppen etc aan de andere kant zien heb overal gezocht en dit hierboven is het beste wat ik kon vinden.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Cool welke skin is dat??? Knoppen zitten dan wel aan de verkeerde kant maar lijkt me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

http://www.studiotwentyeight.com/visualstyles.htm

En dan gebruik ik tiger 2 volgens mij, maar er zijn blijkbaar geen skins te vinden met de knoppen links =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Dan moet je skins gebruiken in combinatie met WindowBlinds. Dan is dat wel mogelijk.
Toch vraag ik me af wtf je moet met IE onder Mac OS..

[ Voor 24% gewijzigd door Kaspers op 16-11-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Kaspers schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:25:
Dan moet je skins gebruiken in combinatie met WindowBlinds. Dan is dat wel mogelijk.
Toch vraag ik me af wtf je moet met IE onder Mac OS..
Bedankt.

Ik moet IE draaien ivm mijn werk, klant is nog altijd koning =[

ik wist dat ik IE beter niet had moeten kiezen als voorbeeld :>

Edit:

Thanks Kaspers het werkt

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/images/9194Picture%201.png

[ Voor 12% gewijzigd door Royal op 16-11-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

DaannO schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:08:
[...]

Mee eens, echter is het wel goed te doen imho :)
Heb nu 4 GB in mijn Macbook Pro, heb 1,5 gig nu aan Vista toegekend, het loopt nu wel lekker, alles opnent instant bijna.
Draai via VMware, en gebruik op de Macbook Pro Leopard en heb VMware fullscreen in een space draaien.
Wissellen tussen vmware space en 1 van de andere loopt vloeiend nu, dat was met 2 gb niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

LoneWolf schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:43:

Zou dit ook nodig zijn als je via bootcamp start? Een vriend van mij draait met 2GB vista op Dell oid en vind het goed werken. +660 voor 2GB meer vind ik wel een beetje prijzig en die 2x1GB raak je denk ik ook niet 123 kwijt...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Iemand al gevonden hoe je een Microsoft Virtual Pc machine over kan zetten naar Fusion? Ik heb het al met de gratis omzetten geprobeerd, maar die doet blijkbaar enkel van Parallels naar Fusion..
En een virtuele pc in een virtuele omgeving draaien lijkt me wat te veel van het goede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:51
Je kan de VMWare Convertor gebruiken. Is apart te downloaden en start je op in je VM (onder VPC dus). Deze maakt vervolgens een VMWare image ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

basvdijk1647 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:31:
[...]

Zou dit ook nodig zijn als je via bootcamp start? Een vriend van mij draait met 2GB vista op Dell oid en vind het goed werken. +660 voor 2GB meer vind ik wel een beetje prijzig en die 2x1GB raak je denk ik ook niet 123 kwijt...
Ehmm die 4 gb kan je overal kopen voor 150 maximaal, ik heb 120 betaald, bij transcend.
En die 2x1 levert je ook nog wel 40 euro op 2ehands.

Onder Bootcamp loopt alles met 2gb zeer soepel, net als op een gewone laptop met de zelfde specs.
(de Macbook Pro is niet voor niets de snelste en beste Vista Laptop genoemd door PC Magazine.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Trouwens een vraagje, wat eigenlijk meer een OSX vraag is, maar ik heb er alleen 'last' van bij VMware.
elke keer als ik een VM start vraagt hij dus om een wachtwoord. Is dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoe wissel je eigenlijk bestanden uit tussen je Bootcamp partitie (fusion partitie) en osx? Ik kan dit met geen mogelijkheid ergens vinden?

Ah. drag en drop dus. Was het leven maar altijd zo simpel :)

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 21-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De Windows activatie van de boot camp partitie wordt in eerste instantie door vmware ongedaan gemaakt. In de documentatie staat dat je de vmware tools moet instaleren en dan weer de boot camp installatie diet te activeren. Dit werkt allemaal prima, alleen bij gebruik van vmware blijft in vmware de setup niet geactiveerd, moet ik die nog eens activeren (zodat je dus uiteindelijk 2xhebt geactiveerd?) of geeft dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:34:
De Windows activatie van de boot camp partitie wordt in eerste instantie door vmware ongedaan gemaakt. In de documentatie staat dat je de vmware tools moet instaleren en dan weer de boot camp installatie diet te activeren. Dit werkt allemaal prima, alleen bij gebruik van vmware blijft in vmware de setup niet geactiveerd, moet ik die nog eens activeren (zodat je dus uiteindelijk 2xhebt geactiveerd?) of geeft dat problemen?
Ik heb dat probleem ook. Ik heb deze Windows XP CD al een eens geactiveerd op een andere PC. Daarna dus op mijn Bootcamp omgeving. Als ik die bootcamp omgeving start in VMWare, zegt Windows: "Hey... die hardware van je is compleet anders... uhm... *stress*... uhm -> opnieuw activeren voor jou!" En het lullige is dat dit dus mijn derde activatie wordt voor deze Windows XP key, en ondanks dat ik het kan bevestigen via de telefoon dienst van Windows kom ik er niet meer vanaf. In VMware kan ik dus mijn bootcamp niet meer reactiveren.

Erg irritant...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Telefonische activatie werkt snel en effectief. Ik doe niets anders met m'n Vista Ultimate 64bit. Elke herinstallatie, bootcamp of Vmware Fusion moet ik telefonisch activeren.

Als je een niet eerder geactiveerde key hebt, installeer je in bootcamp, activeer de bootcamp partitie in Fusion, installeer vmware tools, activeren. Dan boot naar bootcamp en activeer daar. Als je je niet aan die volgorde houd of het al eerder hebt geactiveerd dan kan je nog maar 1 ding doen en da's bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hmm heb me al niet aan de volgorde gehouden, mijn volgorde:
installeer XP op bootcamp, start op en activeer
kom er later achter dat vmware niet zo duur is, installeer het en start de bootcamppartitie op
lees en begrijp (niet) de documentatie
boot weer de bootcamppartitie en activeer
in vmware nog activatieschermen, via bootcamp-boot niet meer

kan ik nu nog de bootcamp-installatie in vmware activeren zonder dat mijn activatie via bootcamp-boot ongedaan wordt gemaakt? Kan natuurlijk altijd bellen, maar doe dat iever niet (kan volgens mij dan ook pas weer morgen, tenminste in het verleden kon ik niemand te spreken krijgen in de avonduren)

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:53:
hmm heb me al niet aan de volgorde gehouden, mijn volgorde:
installeer XP op bootcamp, start op en activeer
kom er later achter dat vmware niet zo duur is, installeer het en start de bootcamppartitie op
lees en begrijp (niet) de documentatie
boot weer de bootcamppartitie en activeer
in vmware nog activatieschermen, via bootcamp-boot niet meer

kan ik nu nog de bootcamp-installatie in vmware activeren zonder dat mijn activatie via bootcamp-boot ongedaan wordt gemaakt? Kan natuurlijk altijd bellen, maar doe dat iever niet (kan volgens mij dan ook pas weer morgen, tenminste in het verleden kon ik niemand te spreken krijgen in de avonduren)
Ik heb 1x die activatie gedaan om mijn VMWare omgeving te activeren na de bootcamp activatie. Ik heb na klaar te zijn met mijn VMWare ervaring van mijn bootcamp omgeving de leidende bootcamp omgeving via de telefoon weer geactiveerd, maar ik word er gek van.
Ik ga toch niet bij ieder wissewasje de telefoon pakken en 10 minuten spenderen aan de activatiecode in toetsen in de telefoon en laptop.

Ik heb een orginele Windows XP Pro en wil eigenlijk van die activatie rotzooi af. Er zijn vast wel hacks te vinden om hier om heen te komen en als ik mijn windows partitie weer eens nodig heb, dan ga ik er weer eens naar kijken.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Inderdaad. Ik vind die activatie procedure echt huilen met de pet op.

Ze hadden het zo moeten doen dat als mijn activatie ongedaan gemaakt word met een hardware upgrade en ik bel voor heractivatie dat mijn nieuwe hardware geregistreerd word en ik de volgende keer op het zelfde systeem automatisch kan activeren.

Maar helaas, zo werkt het niet en microsoft werkt zo alleen maar hacks etc nog meer in de hand want zelfs originele windows versies worden nu gehacked om van die rotzooi af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:15
Ik draai nu een Bèta van vmware fusion 1.0, maar ik wil updaten naar versie 1.1. Over 7 dagen verloopt de licentie van mijn versie en wil dus naar de final versie. Wat ik alleen niet wil is dat ik na de update Windows XP opnieuw moet installeren. Weet iemand of ik gewoon vmware kan updaten naar de nieuwe versie zonder dat mijn Windows XP naar de knoppen gaat. Ik kan natuurlijk alles Back-Uppen, maar liever niet natuurlijk.
Alvast bedankt

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Who Am I? schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:23:
Ik draai nu een Bèta van vmware fusion 1.0, maar ik wil updaten naar versie 1.1. Over 7 dagen verloopt de licentie van mijn versie en wil dus naar de final versie. Wat ik alleen niet wil is dat ik na de update Windows XP opnieuw moet installeren.
Ik heb hier gewoon de laatste versie (1.1) over de vorige geïnstalleerd en m'n bestaande VM start hij op als altijd. Het zou imo ook vreemd zijn als je XP opnieuw moet installeren na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 05:15
Heel erg bedankt!!
Heb geupdate en alles werkt nog! En beter dan ooit tevoren!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15
randje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:31:
Trouwens een vraagje, wat eigenlijk meer een OSX vraag is, maar ik heb er alleen 'last' van bij VMware.
elke keer als ik een VM start vraagt hij dus om een wachtwoord. Is dit uit te zetten?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb het overigens als ik mijn Bootcamp partitie in VMWare open.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

randje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:31:
Klinkt alsof je rechten op de .VMX file niet goed staan. Ik zou dat als eerste controleren.
DRAFTER86 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:15:
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb het overigens als ik mijn Bootcamp partitie in VMWare open.
Iemand een oplossing?
Met Bootcamp is dit bekend en dat is 'by design', zeg maar. Fusion moet de fysieke partitie waar Windows op staat rechtstreeks benaderen en daar heb je admin rechten nodig. Hier is voor zover ik weet geen work around voor, zo zit OSX nou eenmaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt eventueel wel wat doen met scripts en suid enzo, maar dat is ook niet altijd even verstandig.

[ Voor 71% gewijzigd door begintmeta op 24-11-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik ben op zoek naar een methode om een 2e netwerkkaart te creeren in vmware fusion.
Echter kan ik geen simpele methode vinden, kom alleen hier op uit: http://communities.vmware.com/message/735219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb ook nog een vraagje over files uitwisselen. Je kunt drag en drop vanuit vista naar osx doen, maar anders wil dit niet. Iemand enig idee hoe het andersom wel moet :?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

DaannO schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:38:
Ik heb ook nog een vraagje over files uitwisselen. Je kunt drag en drop vanuit vista naar osx doen, maar anders wil dit niet. Iemand enig idee hoe het andersom wel moet :?
Is de share in Vista wel gelabeld als schrijfbaar? Normaal is dat read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:39
De taal in VMWare Fusion is opeens veranderd van Engels naar Duits. Hoe kan ik dit, zonder een reinstall van vmware te hoeven doen, weer terugzetten naar Engels?

Heb niks vreemds uitgehaald, dus begrijp niet hoe dit kan?

Het gaat hier trouwens om een MBP 2.2 2GB Leopard met vmware fusion 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns in je System Preferences onder International > Languages of Duits boven Engels staat? Anders even Engels boven Duits slepen en dan zou het opgelost moeten zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Daedalus schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:51:
Kijk 'ns in je System Preferences onder International > Languages of Duits boven Engels staat? Anders even Engels boven Duits slepen en dan zou het opgelost moeten zijn.
held! Dat was hem inderdaad! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar een methode om een 2e netwerkkaart te creeren in vmware fusion.
Echter kan ik geen simpele methode vinden, kom alleen hier op uit: http://communities.vmware.com/message/735219
Dat is echt ultra makkelijk met VMWare Fusion 1.1. Je zorgt dat de betreffende VM afgesloten is en niet in de slaapstand/pauze staat. Je opent de settings van de vm en je klikt op het plusje. In dat menu kies je voor "add network" en je krijgt een extra netwerkkaart erbij die je naar keuze kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:39:
Bedankt voor de fn+f2 tip. Werkt prima. Kan nu PXE boot gaan gebruiken met Vmware dat is alweer een voordeel boven Parallels. Een nadeeltje overigens is gamen. Parallels daar draai ik rustig Quake4 en soortgelijke games in en het is nog prima speelbaar. Met Vmware hoef je het niet te proberen. Het draait niet eens. Nu heb ik deze functionaliteit niet perse nodig want ik game weinig maar het is toch wel weer een puntje voor Parallels en leek me een vermelding waard. Voor de rest tot nu toe lof voor Vmware. Ik vind de UI lekker werken. Ik vind de coherence/unity mode lekker werken en overall is het erg snel.
Even nog terugkomend op het gamen. Dit is nog steeds niet opgelost, de Videokaart die hij toebedeelt is een eigen van VMWare, dus een virtuele waardoor spellen het niets eens herkennen. Nou wil ik iets doen waarvoor hij wel een echte videokaart nodig heeft maar dat wil niet werken. Iemand al een oplossing tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe kan ik 1 VM delen met meerdere gebruikers? Ik heb 2 VM's (een voor XP en een voor Vista) en die wil ik samen met mijn vrouw gebruiken. Ik ga er dan van uit dan elke VM maar 1 x aan kan staan maar dat lijkt me logisch. Misschien snap ik de rechtenstructuur van OS X misschien niet goed (maar goed, daar heb ik ook een Mac voor!) genoeg, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. De VM's staan in mijn home folder, maar wat ik ook uitdeel aan rechten, ik krijg de VM maar niet gestart onder het account van mijn vrouw.

Iemand die net zo'n scenario heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Kan je hem dan niet in een andere, nieuw aangemaakte map, buiten je home zetten? Bijvoorbeeld in de root? De rechten van én het bestand, én de bovenliggende mappen zullen goed moeten staan. Normaal kan je het bestand dan gewoon vanuit de Finder naar VMWare bibliotheek slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah kijk, dat van die bovenliggende map wist ik dus bijvoorbeeld niet. Ik zat als een dolle rechten uit te delen op het bestand. Ga ik vanavond eens proberen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

/Users/Shared is hier wel een mooie plek voor :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:04:
/Users/Shared is hier wel een mooie plek voor :)
Idd! Bedankt! VMware bestand hierin geplaatst, via Get Info read & write toegekend aan het account van mijn vrouw en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:50:
In het verlengde hiervan, volgens mij kan Fusion ook (nog?) geen virtual networks maken? Ik wil voor zelfstudie een apart virtueel Windows netwerkje bouwen maar of ik ben scheel of het zit er echt niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Zelf gebruik ik alleen de Bridge functie in Fusion icm WXP en Cisco VPN. Zodoende hoef ik niet meer op de dramatische Dell laptop te werken, maar OSX met Spaces. Zo wordt mijn 14" Dell scherm vervangen door een 24" Eizo monitor. In een woord geweldig!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Servor schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:54:
In het verlengde hiervan, volgens mij kan Fusion ook (nog?) geen virtual networks maken? Ik wil voor zelfstudie een apart virtueel Windows netwerkje bouwen maar of ik ben scheel of het zit er echt niet in?
Je kunt ook de networking instellen op host-only. De help meldt het volgende:
Host-only–When you use this type of network connection, the virtual machine is connected to your Mac’s operating system on a virtual private network, which normally is not visible outside your Mac. Multiple virtual machines configured with host-only networking on the same Mac are on the same network.
Ik neem aan dat als je je eigen ip-range kiest e.d. dat je dan een volledig eigen lokaal netwerk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah kijk, da's mooi. Ik had host-only geinterpreteerd als 'geen netwerk' (ofwel, de virtuele RJ-45 ligt los), maar dit is precies wat ik zoek zo te zien. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomme
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08-2020
Hallo,

Ik heb VMware Fusion 1.1 op mijn MacBook Pro staan, en draai daarme Windows XP.
Als ik VMware opstart, dan verdwijnt mijn Windows Harddisk en kan ik dus niks meer op mijn Windows partitie schijven.
Zodra ik VMware weer afsluit kan ik de Windows partitie weer beschijven.

Is dit normaal? Zo niet, hoe is dit te verhelpen?

Eelke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ja, dat is normaal
Immers, er kan maar 1 OS een hardeschijf "onder zijn hoede nemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Tjomme schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:00:
Hallo,

Ik heb VMware Fusion 1.1 op mijn MacBook Pro staan, en draai daarme Windows XP.
Als ik VMware opstart, dan verdwijnt mijn Windows Harddisk en kan ik dus niks meer op mijn Windows partitie schijven.
Zodra ik VMware weer afsluit kan ik de Windows partitie weer beschijven.

Is dit normaal? Zo niet, hoe is dit te verhelpen?

Eelke
Je vergeet 1 belangrijk feit te melden en dat is dat je bootcamp gebruikt. Die Windows partitie pakt vmware op om je Windows op te starten. Als je een nieuwe virtual machine maakt en daarbinnen XP/Vista installeert heb je dat "probleem" niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Iemand last van bluescreens icm Fusion? Ik krijg steeds tijdens het afsluiten van Vista een bluescreen waarop staat dat er een BUG_CODE_USBDRIVER is. Geen idee hoe ik dit kan oplossen echter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik heb macdrive draaien op mijn bootcamp vista. maar wanneer ik hem opstart via VMWARE dan werkt die ineens niet meer :S

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

InflatableMouse schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:16:
[...]

Je vergeet 1 belangrijk feit te melden en dat is dat je bootcamp gebruikt. Die Windows partitie pakt vmware op om je Windows op te starten. Als je een nieuwe virtual machine maakt en daarbinnen XP/Vista installeert heb je dat "probleem" niet meer.
Belangrijk om te melden is dat VMWare dit doet om file systeem corruptie tegen te gaan. Je zou anders je VM (je bootcamp partitie) en je OSX omgeving kunnen laten krassen in die partitie. En dat is vragen om schrijf fouten maken als twee processen om dezelfde sectoren lopen te vechten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:51
JerNL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:00:
Ik heb macdrive draaien op mijn bootcamp vista. maar wanneer ik hem opstart via VMWARE dan werkt die ineens niet meer :S
Dat is hetzelfde verhaal als dat je niet bij je bootcamp partitie kan als je die draait binnen VMWare. 2 OS'en kunnen niet tegelijkertijd 1 partitie benaderen, dat loopt compleet in de soep, gezien ze dan beide onafhankelijk van elkaar wijzigingen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
MikeN schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:17:
[...]

Dat is hetzelfde verhaal als dat je niet bij je bootcamp partitie kan als je die draait binnen VMWare. 2 OS'en kunnen niet tegelijkertijd 1 partitie benaderen, dat loopt compleet in de soep, gezien ze dan beide onafhankelijk van elkaar wijzigingen gaan maken.
Klopt.
Maar je kan je drive vanuit je guest OS natuurlijk wel delen ;) Kan je alsnog bij die files!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Enig idee wanneer Fusion gebruikt kan worden icm Leopard Server? Ze hebben het nu al een aantal maal gedemonstreerd, maar ik heb nog nergens een lanceer datum gevonden. Gebruik Leopard Server intensief en samen met Fusion kan ik eens een leuke cluster opzetten.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik probeer VMware tools te installeren op Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon, maar ik krijg de volgende folder te zien nadat de VMware tools schijf gemount is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XFallnICqWPgu5V6sxTyJORZ/full.png

Weet niet echt wat ik hier mee aan moet aangezien ik een tar file verwachtte..

//

bingo, sudo su did the job..
beetje slecht gedocumenteerd dit..

[ Voor 10% gewijzigd door Kaspers op 13-02-2008 21:50 ]

• ppl
  • Niet online
Nee, dat heeft niets met documentatie te maken, dat heeft te maken met een user die kennelijk niet door heeft dat software installeren op Linux alleen kan wanneer je root rechten hebt. Daarvoor moet je in Ubuntu iets als sudo/su gebruiken. Eigenschap van het OS, niet van de VMWare Tools of van Fusion. Ook in Windows zul je administrator rechten moeten hebben wil je het kunnen installeren aangezien daar hetzelfde geldt (alleen heb je daar geen sudo/su mogelijkheid...runas komt er niet in de buurt).

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ppl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:01:
... software installeren op Linux alleen kan wanneer je root rechten hebt ...
Even los van de problematiek in dit geval| (en dat het wel erg offtopic is): wat je daar schrijft klopt natuurlijk niet. (tenminste, kun je nooit zo algemeen stellen)

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 14-02-2008 00:10 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:09:
[...]

Even los van de problematiek in dit geval| (en dat het wel erg offtopic is): wat je daar schrijft klopt natuurlijk niet. (tenminste, kun je nooit zo algemeen stellen)
Daar heb je op zich gelijk in, maar bij Ubuntu heb je die handige software selectie en installatie utility en die draait middels sudo. Volgens mij is het idee net als bij de Mac zo dat je niet het wachtwoord hoeft te weten van root om je werk te kunnen doen. Maar root blijft een fundamenteel account op een Unix systeem. Natuurlijk kan je in je home directory wat software dumpen en runnen, maar dat vind ik niet echt installatie.

• ppl
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:09:
[...]

Misschien wat kort door de bocht gezegd maar het gaat tegenwoordig voor 99% van de software op.
Je kunt als user zelf wat applicaties installeren maar zodra je dat via tools als apt, aptitude, synaptics of whatever gaat doen zul je toch echt over root rechten moeten beschikken. Aangezien dat vandaag de dag vrijwel de enige manier is om software op een handige manier te installeren klopt het dus wel heel erg als een bus. Je moet je door flink wat bochten gaan wringen wil je tegenwoordig nog software installeren als gewone user. Misschien dat compileren nog wel werkt mits het niet dingen in dirs gaat stoppen waartoe een gewone user geen rechten heeft. Ik denk dat je tegenwoordig wel mag verwaarlozen dat je als user zijnde nog software kunt installeren, dat komt zelden nog voor.

Ubuntu is niet de enige distro die deze weg op gaat, het is praktisch gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

SyS_ErroR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Klopt.
Maar je kan je drive vanuit je guest OS natuurlijk wel delen ;) Kan je alsnog bij die files!
Het is inderdaad handig om de windows partitie read only te kunnen benaderen vanuit os x. Waar kun je dat instellen? Bij Parallels Desktop blijft de windows partitie zichtbaar in de Finder. Bij Fusion is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
ppl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:01:
Nee, dat heeft niets met documentatie te maken, dat heeft te maken met een user die kennelijk niet door heeft dat software installeren op Linux alleen kan wanneer je root rechten hebt. Daarvoor moet je in Ubuntu iets als sudo/su gebruiken. Eigenschap van het OS, niet van de VMWare Tools of van Fusion. Ook in Windows zul je administrator rechten moeten hebben wil je het kunnen installeren aangezien daar hetzelfde geldt (alleen heb je daar geen sudo/su mogelijkheid...runas komt er niet in de buurt).
VMware had best even de terminal open kunnen zetten en even "sudo su" kunnen geven, dan was het een stuk duidelijker geweest.

En verder gebruik ik mac os, en dan heb je per applicatie helemaal geen root rechten nodig.
En nou niet doen alsof ik n00b ben, want die had vmware gewoon niet netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Kan iemand met Leopard me vertellen wat ongeveer de cpu belasting is van VMWare Fusion met bijvoorbeeld Ubuntu of XP draaiend? Ik gebruik nu Parallels, die zit meestal aan 23-25% cpu als het OS gewoon op de achtergrond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Serenity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:09:
Kan iemand met Leopard me vertellen wat ongeveer de cpu belasting is van VMWare Fusion met bijvoorbeeld Ubuntu of XP draaiend? Ik gebruik nu Parallels, die zit meestal aan 23-25% cpu als het OS gewoon op de achtergrond staat.
Met vista rond de 30%. Hangt er een beetje vanaf wat je draait etc. Ik denk dat XP rond de 20% zal zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Kaspers schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:02:
VMware had best even de terminal open kunnen zetten en even "sudo su" kunnen geven, dan was het een stuk duidelijker geweest.
Je had ook eens wat dingen kunnen gaan lezen zoals de INSTALL file die in de .tar.gz die je nodig hebt voor Ubuntu. Had je het volgende kunnen lezen aan het begin van de file:
INSTALLING/UPGRADING

To install/upgrade VMware Tools for Linux,
run the program "vmware-install.pl" from a command prompt, either in text
mode or from a terminal inside an X session. You must have super user
privileges (i.e. be logged as root) to run it.

./vmware-install.pl
Ik heb de .rpm versie niet gebruikt aangezien ik hier geen OS hebt die standaard met rpm files werkt. Ik herinner me echter nog wel iets van een packagemanager die opent met de nodig informatie zoals wat waar komt te staan. Indien nodig vraagt het je om een useraccount die het mag installeren.
En verder gebruik ik mac os, en dan heb je per applicatie helemaal geen root rechten nodig.
En nou niet doen alsof ik n00b ben, want die had vmware gewoon niet netjes geregeld.
MacOS is geen Ubuntu en andersom geldt hetzelfde, het werkt anders. Je had zelf dingen kunnen lezen maar je hebt daar bewust voor gekozen om dat niet te doen. Daarnaast had je je ook als niet-n00b zijnde dan ook wel kunnen bedenken dat je bij sommige operating systems, zoals Ubuntu, root rechten nodig hebt om het e.e.a. te kunnen installeren. Overigens wordt dit ook netjes door Ubuntu gemeld; had je ook kunnen lezen. Je had echter wel heel mooi kunnen beargumenteren dat dit niet zo gebruiksvriendelijk is maar daar staat als argument tegenover dat wat je in een tarball aantreft vaak ook bedoeld is als losse source voor de gevorderde gebruiker. Die rpm file is de wat gebruiksvriendelijkere versie en het is jammer dat ze voor debian-based OS's zoals Ubuntu er niet een mooie .deb bij hebben geleverd.

Next time gewoon eens wat meer moeite doen en dingen als documentatie lezen, dan bestempel je jezelf ook niet als n00b zoals dat nu wel het geval is. Dat je ergens over zeurt is prima maar doe dat dan wel terecht; klaag dus over het feit dat die VMWare Tools alleen beschikbaar zijn als .rpm en .tar.gz en niet in een mooie handige .deb package. Besides that, niet altijd alles ligt bij het programma, ook het OS kan bepaalde dingen voor z'n rekening nemen.
Serenity schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:09:
Dat varieert nogal en is afhankelijk van wat je doet. Hier hangt het zo tussen de 10% tot 30% en soms, met XP, wil het nog wel eens rond de 50~60% hangen. Het geheugengebruik is ook al erg laag, er is echt niet zo heel erg veel nodig. Het kan zijn dat je aan 40 MB al genoeg hebt voor een Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Is het mogelijk om een virtual machine altijd full screen te laten opstarten?

Verwijderd

Iemand enig idee waaraan het kan liggen dat VMWare alle prefs voor mijn BootCamp partitie onthoudt, behalve de setting dat Folder Sharing enabled is? Hij onthoudt welke map ik wil delen, maar elke keer als ik VMWare terug launch, zijn de vinkjes weg bij "Enabled" en "Enabled at power on"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Ik wil op mijn nieuwe macbookpro windows vista gaan draaien onder Vmware fusion. Zou het voor performance nog uitmaken of je de 64bit versie van vista gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

basvdijk1647 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:55:
Ik wil op mijn nieuwe macbookpro windows vista gaan draaien onder Vmware fusion. Zou het voor performance nog uitmaken of je de 64bit versie van vista gaat draaien?
De zelfde CPU voor en nadelen gelden ook in een virtuele omgeving ten overstaande van 64 bit. Ik denk dat je het niet merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:32

RnB

Ik zag op youtube een filmpje met VMWare Fusion op een Macbook Air en tot mijn grote verbazing startte ie office applicaties sneller op (windows xp via Fusion) dan mijn (native XP) toshiba laptop.

Hoe is dit mogelijk? Ik heb een veel snellere schijf dan dat ding, en toch was de Air (veel) sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zal vast wel een Air met een SSD zijn geweest, die start dat soort dingen sneller op dan de gewone hdd variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Reef_91 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:00:
Ik zag op youtube een filmpje met VMWare Fusion op een Macbook Air en tot mijn grote verbazing startte ie office applicaties sneller op (windows xp via Fusion) dan mijn (native XP) toshiba laptop.

Hoe is dit mogelijk? Ik heb een veel snellere schijf dan dat ding, en toch was de Air (veel) sneller.
Zoals ppl al zegt, de Solid State Drive is natuurlijk mucho veel sneller. Access tijden zijn extreem laag, de doorvoersnelheid kan sneller zijn bij een snelle SCSI (of raptor) disk. Qua levensduur heeft het ook wat nadelen ten opzichte van de magneet schijven, maar in normale praktijk omstandigheden merk je alleen maar de voordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Zware Unit schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:33:
Is het mogelijk om een virtual machine altijd full screen te laten opstarten?
Die functie zocht ik ook, maar volgens mij kan het nie

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
ppl schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:03:
Zal vast wel een Air met een SSD zijn geweest, die start dat soort dingen sneller op dan de gewone hdd variant.
SSD is in de praktijk echt niet noemenswaardig sneller dan een normale harddisk door de relatief matige transfer rates. Lees de benchmarks maar waarin een Air met HD en SSD wordt vergeleken. SSD is best wel overrated. Zelfs de accu ging niet noemenswaardig veel langer mee, iets dat ik persoonlijk eigenlijk wel had verwacht. Maar goed, best wel off-topic ;-)

Ik denk dat de applicaties gewoon al een keer wáren opgestart en dus voor het grootste gedeelte uit de cache kwamen. Dat scheelt natuurlijk enorm. Kort na het sluiten dezelfde app weer openen gaat faktoren sneller.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:32

RnB

Aah dank jullie wel voor de info!
Ik dacht ff dat mijn Toshiba stronttraag is, maar ik was vergeten dat er ook een SSD versie is. :)
En dat de applicaties al een x waren opgestart natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:16:
[...]

SSD is in de praktijk echt niet noemenswaardig sneller dan een normale harddisk door de relatief matige transfer rates. Lees de benchmarks maar waarin een Air met HD en SSD wordt vergeleken.
Dan stel ik voor dat jij die ook eerst eens gaat lezen. SSD is alleen echt sneller bij het lezen maar bij het schrijven is het of even snel of iets langzamer dan een gewone schijf. Dat iets sneller inlaadt lijkt mij dan ook puur een leesactie (of liever gezegd een x aantal leesacties) te zijn, geen schrijfacties. Daarom is het inladen wat sneller dan bij een gewone hdd.

Overigens zijn al legio benchmarks op het internet te vinden waarbij ze allemaal hetzelfde onderschrijven: merkbaar sneller met lezen, met schrijven nagenoeg even snel. Daartoe behoren ook de benchmarktests die jij noemt.
Ik denk dat de applicaties gewoon al een keer wáren opgestart en dus voor het grootste gedeelte uit de cache kwamen. Dat scheelt natuurlijk enorm. Kort na het sluiten dezelfde app weer openen gaat faktoren sneller.
Ik denk dat je hierbij de cache aardig overschat. Het zal wel sneller zijn maar niet dat het bepaald "enorm" zal gaan schelen.

Overigens spelen diverse andere zaken zoals de verspreidheid over de schijf nog een rol (bij een gewone hdd moet(en) de platter(s) afgezocht worden, bij een ssd niet), hoeveel data erop staat, hoe vervuild zijn Windows installatie is, etc. Ik denk niet dat deze dingen een erg groot verschil maken trouwens, misschien tesamen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ppl schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:19:
Dan stel ik voor dat jij die ook eerst eens gaat lezen. SSD is alleen echt sneller bij het lezen maar bij het schrijven is het of even snel of iets langzamer dan een gewone schijf. Dat iets sneller inlaadt lijkt mij dan ook puur een leesactie (of liever gezegd een x aantal leesacties) te zijn, geen schrijfacties. Daarom is het inladen wat sneller dan bij een gewone hdd.
Mja maar in die tests wordt de SSD dan meestal wel vergeleken met de enorm brakke HD's die in laptops zitten natuurlijk. Wat op zich wel terecht is. Echter heb je voor hetzelfde geld als dat een SSD kost ook een enorm snelle "normale" disk setup. Dat past natuurlijk niet in een MacBook (Air), maar goed. In vergelijking met een normale disk/laptop disk zal SSD inderdaad (veel) sneller zijn ja, klopt.
Ik denk dat je hierbij de cache aardig overschat. Het zal wel sneller zijn maar niet dat het bepaald "enorm" zal gaan schelen.
Nou nee, met voldoende geheugen is inladen vanuit je cache letterlijk véél sneller. Als ik hier iets open als Dreamweaver ofzo duurt dat de eerste keer 4 seconden en de tweede keer 2. Dat geldt voor alle applicaties. InDesign gaat van 12 naar 6 seconden, MS Word duurt de eerste keer 3, vanuit de cache 1 seconde. Ik vind dat persoonlijk een "enorm" verschil, al is 2 of 6 seconden natuurlijk ook relatief "weinig". Het is maar hoe je dat bekijkt natuurlijk.
Overigens spelen diverse andere zaken zoals de verspreidheid over de schijf nog een rol (bij een gewone hdd moet(en) de platter(s) afgezocht worden, bij een ssd niet), hoeveel data erop staat, hoe vervuild zijn Windows installatie is, etc. Ik denk niet dat deze dingen een erg groot verschil maken trouwens, misschien tesamen wel.
Oh maar dat is uiteraard geheel waar. Als je iets opstart vanaf een drie jaar oude install op een harddisk die zo goed als vol is is de performance geheel down the drain, waarbij de SSD gewoon even snel zal zijn als bij een vrijwel lege drive. SSD is voor laptops natuurlijk een enorme uitkomst. Ik geloof echter niet dat een SSD per defintie veel sneller zal zijn als drie Samsung F1's in een Raid0 setup, wat nog minder kost ook. Maar voor de doeleinden waar we het hier over hadden heb jij inderdaad helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb net Fusion geïnstalleerd met Ubuntu 7.10 op mijn MacBook. :)
Maar het het scherm van Ubuntu is groter dan het scherm van mijn MacBook, dus er valt een heleboel weg. Kan wel telkens uit de VM gaan en dan scrollen, en dan er weer in. Maar dat werkt niet zo prettig.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik het kan oplossen?

-edit-
Gewoon de resolutie in Ubuntu aanpassen dus. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door daniëlpunt op 06-03-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

super-muffin schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:16:
Ik heb net Fusion geïnstalleerd met Ubuntu 7.10 op mijn MacBook. :)
Maar het het scherm van Ubuntu is groter dan het scherm van mijn MacBook, dus er valt een heleboel weg. Kan wel telkens uit de VM gaan en dan scrollen, en dan er weer in. Maar dat werkt niet zo prettig.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik het kan oplossen?

-edit-
Gewoon de resolutie in Ubuntu aanpassen dus. :Y)
Ik zou in de Ubuntu omgeving de resolutie omlaag gooien. Dat lijkt me het handigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
[b]Brad Pitt schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:12:[/b

Nou nee, met voldoende geheugen is inladen vanuit je cache letterlijk véél sneller. Als ik hier iets open als Dreamweaver ofzo duurt dat de eerste keer 4 seconden en de tweede keer 2. Dat geldt voor alle applicaties. InDesign gaat van 12 naar 6 seconden, MS Word duurt de eerste keer 3, vanuit de cache 1 seconde. Ik vind dat persoonlijk een "enorm" verschil, al is 2 of 6 seconden natuurlijk ook relatief "weinig". Het is maar hoe je dat bekijkt natuurlijk.
Dan mag je je met Windows verdomde gelukkig prijzen aangezien praktisch niemand een daadwerkelijke snelheidswinst weet te boeken omdat Windows een enorme inefficiente caching methode heeft (prefetch zoals het in XP heet). Diverse benchmarks hebben al uitgewezen dat het totaal niet helpt (en ook niet dat "nieuwe" gebeuren in Vista). Ben je niet in de verwarring met de caching onder OS X (wat hier dus totaal niet van toepassing is omdat het om applicaties binnen de vm gaat welke compleet gescheiden is van het host OS)?

@super-muffin: zoals je al ontdekt had werkt de resolutie in Ubuntu aanpassen al. Je kunt echter ook even de VMWare Tools installeren (niet zo heel erg moeilijk in Ubuntu, kwestie van scriptje draaien en vrijwel overal de defaults accepteren; die zijn al prima). Met de VMWare Tools heb je namelijk het voordeel dat je de window gewoon kunt resizen waarbij hij heel netjes de resolutie in Ubuntu ook aanpast. Je klok zal dan ook beter lopen en qua beeld loopt de boel ook wat soepeler. Het leukste wat je daarna kunt doen zijn files heen en weer slepen tussen OS X en Ubuntu; mocht je wat van je Mac naar Ubuntu willen kopieren qua files...drag 'n drop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ppl : Bedankt voor de tip. Dat werkt goed. :) Maar ik werk nu met Ubuntu fullscreen in een aparte space. Werkt ook heel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ppl schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:47:
[...]
Dan mag je je met Windows verdomde gelukkig prijzen aangezien praktisch niemand een daadwerkelijke snelheidswinst weet te boeken omdat Windows een enorme inefficiente caching methode heeft (prefetch zoals het in XP heet). Diverse benchmarks hebben al uitgewezen dat het totaal niet helpt (en ook niet dat "nieuwe" gebeuren in Vista).
Het geheugenbeheer van Vista is wat caching betreft prima. Heb op twee (4GB) computers constant rond de 0MB geheugen vrij omdat het wordt gebruikt om te cachen. Applicaties starten véél sneller op als die in de cache staan. Heb hier geen benchmarks voor nodig, het wérkt gewoon. Wat zou er anders in de 4GB worden opgeslagen, lucht? Het is een gedeelte Superfetch en een gedeelte recent-geopende-progs. Als je iets "nieuws" opstart wordt het gebruikte geheugen gewoon geflushed, start je een iets daarvoor gesloten applicatie weer op start die véél en véél sneller. Dat het op OSX beter/sneller/geavanceerder werkt zal best wel, dit werkt echter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Windows heeft op de een of andere manier nogal heel erg de neiging om te gaan lopen swappen. Waarom dat goed voor is weet vrijwel niemand. Er is nog geheugen over dus waarom die niet gebruiken. Windows maakt gewoon vrijwel geen gebruik van de RAM die het tot zijn beschikking heeft (het moet zo leeg mogelijk zijn) terwijl dat bij unix/linux het tegenovergestelde is (geheugen zit er in om gebruikt te worden, niet om idle te draaien dus dan benut men dat ook).

Dat superfetch ReadyBoost gebruikt flash memory welke trager is dan het RAM geheugen van je computer. Wil je superfetch ReadyBoost kunnen gebruiken dan zul je iets van een usb stick of een cf kaartje in je computer moeten stoppen en volgens mij ook dat superfetch ReadyBoost instellen. De benchmarks kijken naar wat het doet en vergelijken dat met wat het zou kunnen doen en men komt dan tot de conclusie dat het amper wat uit maakt. Nou zeggen benchmarks veel met cijfers en eigenlijk niets of gewoon weinig met praktijkervaring dus dat jouw ervaring anders is kan best.

@ Jungian: crap, ik switch de termen om ja, das niet de bedoeling :P Benches blijven echter nog steeds aangeven dat het nieuwe fetchen t.o.v. XP weinig voordelen biedt (het is heel erg afhankelijk van de hoeveelheid mem wat al zo heavily wordt gebruikt door Vista; je moet geheugen bijsteken om SuperFetch goed te kunnen gebruiken) en dat ReadyBoost ook al vrij weinig toevoegt. De C'T had er wat over geschreven.

Overigens ging het hier om Windows XP en niet om Windows Vista dus het hele verhaal over SuperFetch en ReadyBoost is totaal niet van toepassing. Ietsje te offtopic denk ik, moeten maar weer eens ontopic gaan :)

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 09-03-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

ppl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:13:
Dat superfetch gebruikt flash memory welke trager is dan het RAM geheugen van je computer. Wil je superfetch kunnen gebruiken dan zul je iets van een usb stick of een cf kaartje in je computer moeten stoppen en volgens mij ook dat superfetch instellen. De benchmarks kijken naar wat het doet en vergelijken dat met wat het zou kunnen doen en men komt dan tot de conclusie dat het amper wat uit maakt. Nou zeggen benchmarks veel met cijfers en eigenlijk niets of gewoon weinig met praktijkervaring dus dat jouw ervaring anders is kan best.
Volgens mij haal jij zwaar ReadyBoost en SuperFetch doorelkaar.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:13:
Windows maakt gewoon vrijwel geen gebruik van de RAM die het tot zijn beschikking heeft (het moet zo leeg mogelijk zijn) terwijl dat bij unix/linux het tegenovergestelde is (geheugen zit er in om gebruikt te worden, niet om idle te draaien dus dan benut men dat ook).

Dat superfetch gebruikt flash memory welke trager is dan het RAM geheugen van je computer. Wil je superfetch kunnen gebruiken dan zul je iets van een usb stick of een cf kaartje in je computer moeten stoppen en volgens mij ook dat superfetch instellen.
Nogmaals, op Vista heb je normaal gesproken rond de NUL megabyte vrij aangezien het wordt *gecached*. Mocht een *andere* applicatie het geheugen nodig hebben flushed Vista naar belang wat geheugen leeg. Wil je een reeds gecache'te app opstarten gaat dat dus SNELLER aangezien die al (voor een gedeelte) in je RAM *staat*.

Superfetch gebruikt geen USB stick. Superfetch *cached* applicaties in je RAM. Dit werkt prima. Ik snap niet waarom je al die dingen door elkaar aan het halen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Heeft iemand ook het probleem dat de tijd van een linux vm na een poosje niet meer gelijk loopt? Ik heb het geprobeerd op te lossen door te ntp te syncen met een cron job, maar dat werkt niet omdat daar de tijd goed voor moet staan (catch 22!)

De klok loopt soms wel eens een paar dagen achter, met name als 'ie weer opnieuw wordt opgestart. Ik doe nu maar handmatig een update, maar dat is natuurlijk niet altijd gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:14:
Heeft iemand ook het probleem dat de tijd van een linux vm na een poosje niet meer gelijk loopt? Ik heb het geprobeerd op te lossen door te ntp te syncen met een cron job, maar dat werkt niet omdat daar de tijd goed voor moet staan (catch 22!)

De klok loopt soms wel eens een paar dagen achter, met name als 'ie weer opnieuw wordt opgestart. Ik doe nu maar handmatig een update, maar dat is natuurlijk niet altijd gewenst.
Heb je VMWare Tools reeds geinstalleerd? Deze houd volgens mij de tijd in sync met de hostmachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merk aan VmWare (wat ik superieurder vind dat Parallels) is dat het bij elke hibernate een aparte file aanmaakt. Dat is zwaar klote, want bij elke hibernate creëert VmWare een file van gemiddeld 800 a 1000mB. Lekker als je 20x hibernate :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik ben overgestapt op Parallels omdat Fusion allemaal errors gaf met Vista en ook afsluiten ging niet eens meer goed. Parallels werkt perfect en voor mijn gevoel ook sneller en tot nu toe geen 1 error :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb een vraagje: Als ik VMware laat starten van mijn Bootcamp partitie word er om mijn wachtwoord gevraagd. Kan ik dat ergens uitzetten of is daar niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
super-muffin schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:01:
Ik heb een vraagje: Als ik VMware laat starten van mijn Bootcamp partitie word er om mijn wachtwoord gevraagd. Kan ik dat ergens uitzetten of is daar niks aan te doen?
In een command prompt kan je netplwiz intikken en het vinkje weghalen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:53:
Ik ben overgestapt op Parallels omdat Fusion allemaal errors gaf met Vista en ook afsluiten ging niet eens meer goed. Parallels werkt perfect en voor mijn gevoel ook sneller en tot nu toe geen 1 error :)
Ik heb juist het probleem dat Vista onder Parallels fouten geeft. Mac crasht er de hele tijd op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

basvdijk1647 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 09:55:
Nope.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste