VMWare Fusion

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:14:
Ik gebuik op m'n Macbook (2.4 2gb) zo af en toe VMware fusion 2.0 om wat windows dingetjes te doen en dat gaat over het algemeen prima.

Maar nu heb ik zojuist het spel 'World of Goo' via m'n VMware proberen te spelen maar dan vliegt de fan van m'n Macbook echt binnen notime naar 6000+ en stijgt de temperatuur van de proc. boven de 70 graden. World of Goo is grafisch niet heel zwaar.

Is dit normaal? Of is het verstandig om met bootcamp te gaan werken?
Ik weet niet hoe World of Goo werkt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat het rekentechnisch heel pittig is. Als het zich alleen maar concentreert rond deze applicatie en niet de andere Windows dingen, dan lijkt het me duidelijk waar het aan licht.

Mijn laptop wordt ook veel sneller heter omdat ik VMWare aan het doen ben.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik VMware Fusion 2.0 zonder problemen draaien binnen OS X 10.5. Ook de guest OS, WinXP in dit geval, draait als een zonnetje.

Ik wil met name wat oude Windows games installeren, in mijn geval Ghost Recon en de installatie verliep zonder problemen. Echter wanneer je het spel opstart en in het menu belandt, is de muis onbruikbaar geworden. Bij elke milimeter dat je muis beweegt, beweegt het in het hoofdmenu 10x meer naar een bepaalde richting met als gevolg dat je bepaalde menu items niet kunt selecteren... :S

Op het internet vond ik een topic van iemand die exact het zelfde probleem had:
http://communities.vmware.com/thread/140871

De oplossing die daar genoemd wordt (het deinstalleren van de VMware Tools mouseware) en voor die persoon werkt, werkt echter niet voor mij... De muis binnen het hoofdmenu blijft onbruikbaar...

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe zou dit opgelost kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben ook met VMware fusion aan het spelen om m'n Windows PC (AMD 3500+,1GB geheugen) met WinXP SP3 via m'n alu Macbook te kunnen gebruiken.
Via VMware converter heb ik mooi een conversie uitgevoerd en deze vmdk + vmx gecopierd naar m'n laptop. Daar alles geinstalleerd en als resultaat: BSOD in "normal mode" en in safe mode start ie netjes op. Ik kan daar niks (geen vmware tools installeren of de apple drivers) melding die ik daar krijg: "Description: The installation of $filename is not permitted due to an error in software restriction policy processing. The object cannot be trusted. " in de syslog. Dit krijg ik bij alle applicaties.

BSOD komt met de bekende 0x000007E en ik al geprobeerd om alles uit te zetten (usb, comX, parellele poort, netwerk e.d.) maar dat lijkt niet te helpen. Booten in safe mode met netwerk ondersteuning gaat ook niet goed.

Doe ik iets verkeerd?

In de ntbtlog.txt zie ik wel dat een aantal drivers niet geladen kunnen worden (kan kloppen, de apple drivers heb ik dus niet kunnen installeren) maar wat de exacte oorzaak is weet ik niet. Bij de BSOD staat immers alleen de foutcode en niet iets als INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE of een driver naam.

Heeft iemand suggesties?

[ Voor 0% gewijzigd door smesjz op 09-11-2008 15:30 . Reden: OS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 16:41
Voor je converteert naar een VM, zoveel mogelijk drivers uninstallen, zodat de machine zo 'stock' mogelijk is. Wellicht dat het dan wel werkt. :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Het zou me niet verbazen als het probleem is dat je een windows installatie voor een AMD processor probeert te draaien op een Intel chip... Of zeg ik nu iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Dannr schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:00:
Het zou me niet verbazen als het probleem is dat je een windows installatie voor een AMD processor probeert te draaien op een Intel chip... Of zeg ik nu iets heel doms?
Zou kunnen, alleen dan zou safe mode ook niet goed moeten gaan lijkt me.

SCSI drivers lijken me ook geen oorzaak want ook dan zou ik er met safe mode niet moeten kunnen.

Het feit dat ik in safe mode niks installeren (ook niet de apple drivers vanaf de Leopard DVD) maakt e.e.a er niet makkelijker op.

Bij convert draaien kreeg ik wel een melding: "You have not selected to convert one or more system/active volume(s). Without these volume(s), you will be unable to boot the virtual machine".

Maar dit was wel degelijk het geval. Windows draait bij mij vanaf mijn E schijf (C is weg, D is CDROM), maar aangezien ie wel in safe mode boot lijkt me dit ook geen reden tot paniek.
Googlen op deze melding levert maar liefst 1 resultaat op en daar ontbrak een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Korte update: versie 2.01 is uitgekomen.
VMware Fusion 2.0.1 is a maintenance release of VMware Fusion 2. It has the following enhancements:

Contains bug fixes described in Resolved Issues
Now shows application badge instead of generic document icons when assigning Windows applications to Mac documents
Greatly reduced initial pause when opening mirrored or shared folders
No longer disables certain shared folders and mirrored folders that were nested folders. The potential data loss issue with nested shared folders has been resolved
No longer publishes Windows guest applications to Mac if Allow the virtual machine to open applications on your Mac is unchecked in virtual machine Settings > Sharing
AutoProtect postpones taking a snapshot when the user is interacting with the virtual machine
No longer maps Num Pad Enter to AltGr by default for non-European keyboards
Brings back the Enable Hints menu item in Help menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Even maar een schopje. Met VMware fusion ben ik er nog steeds niet uitgekomen (BSOD wat ik ook doe), pogingen met Parallels Desktop 4 beloven ook niet veel goeds (remote transporter werd iedere afgebroken en toen ik eindelijk alles werkend had wilde het systeem nog niet booten omdat de conversie slag (die uit 4 stappen bestaat) vast liep:
/drv/ HypRealCpu.c:578 CPUs calibrating
/drv/ HypRealCpu.c:621 CPUs (2) TSC counter calibrating was successful (calibrate time 0 mksek)

21:54:09.021 F /vm:256/ Vm {bc58990a-e90d-3d45-93ae-9798063dc5be} processing command vmCmdInitiateDevStateNotifications ....
21:54:09.033 F /vm:256/ Vm {bc58990a-e90d-3d45-93ae-9798063dc5be} processed command vmCmdInitiateDevStateNotifications with status 1
21:54:09.040 F /vm:256/ [Profile] Event Loop post-initialization time is 36 msecs
21:54:09.041 F /vm:256/ [Profile] Event Loop Initialization time is 37 msecs
21:54:09.044 F /vm:256/ VM start notification wasn't sent due request package wasn't initialized
21:54:09.044 F /vm:256/ [Profile] Post-Event Loop Initialization time is 2 msecs
21:54:09.046 F /vm:256/ Event loop inited - launching
21:54:11.143 F /vm:256/ Error: Unknown command: [7]
21:54:16.060 F /vm:256/
[0]Chipset Type i965, 1 CPU(s) (NORTH HUB DID&VID=0x808629A0)
[0]FirstStartInit is OK
[0][a:0] IRQ=0x00
[0][1f:0] Secondary bus number 0xff
[0][1f:0] Secondary bus number 0xe0

21:54:32.034 F /vm:256/
[0]Ca_Win64Patch_Deadline

21:54:53.882 F /vm:256/ Setting ASYNC_REQ_SHUTDOWN for Vm
21:54:53.882 F /vm:256/ Event loop terminated - deinited
21:54:53.883 F /vm:256/
[0]23.998 sec. PANIC@86.15
Begin adhv hiervan ook het vermoeden te krijgen dat het aan de WinXP machine ligt, maar er is niks voor de hands liggend. Heb alles wat niet meer relevant is (Bluetooth,audio en andere drivers) uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

smesjz schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:02:
[...]

Zou kunnen, alleen dan zou safe mode ook niet goed moeten gaan lijkt me.
In safe mode laadt hij geen processor drivers, normaal dus wel. Ik heb een tijdje problemen gehad met de Service Pack 3 voor Windows XP, en kwam dat toen tegen op een Apple forum. Ik weet zelf niet welke driver je dan weg moet halen, maar ik las dat hij probeert een AMD driver te laden, wat dus niet werkt op een Intel systeem.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:13:
No longer publishes Windows guest applications to Mac if Allow the virtual machine to open applications on your Mac is unchecked in virtual machine Settings > Sharing
Ben ik de enige die er erg blij mee is dat dit is gefixed (eindelijk)? Na een opschoning van het "open with" menu is alles weer zoals het hoort. Geen vage verwijzingen naar Windows programma's in je "Openen met" lijstje in de Finder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Digistorm schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:30:
[...]

In safe mode laadt hij geen processor drivers, normaal dus wel. Ik heb een tijdje problemen gehad met de Service Pack 3 voor Windows XP, en kwam dat toen tegen op een Apple forum. Ik weet zelf niet welke driver je dan weg moet halen, maar ik las dat hij probeert een AMD driver te laden, wat dus niet werkt op een Intel systeem.
Dat was een bug in SP3 voor Windows XP. Er waren nogal wat mensen die problemen bleken te hebben na de upgrade van SP3 wat dus kwam doordat er op een AMD systeem de nodige files voor een Intel bak in te laden. Met name mensen met een AMD machine van HP bleken er last van te hebben. Er zijn al op diverse plaatsen wat fixes gepost om het op te lossen. Het probleem is dus net even andersom. Je zou natuurlijk deze fixes ook eens kunnen proberen om te kijken of het soelaas biedt. Zorg er ook voor dat je de laatste SP3 van de Microsoft site hebt gedownload want volgens mij is het nu gefixt. Kijk ook of verouderde VMware Tools niet het e.e.a. aan problemen zou kunnen veroorzaken.

Ik meen mij ook wat topics op het Fusion forum te herinneren over de tool die je fysieke machine omzet naar een virtuele machine. Volgens mij ging daar e.e.a. ook mis bij het installeren van de drivers voor VMware en zorgde dat voor niet opstartende vm's. Heb je al eens op dat forum rondgeneusd?

@ lh-Online.nl:
Dat probleem heb ik dus al sinds beta2 en ben blij dat het nu opgelost is. Scheelt weer heel wat nutteloze entries in je open with menu. Ik heb echter wel wat moeten aanpassen in de Windows vm's. Je moet even rightclicken en dan kiezen voor "show package". In het venster wat dan opent moet je in Applications alles wat er staat selecteren en weggooien. Daarmee verwijder je de entries die je al had in die open with menus in OS X (de officiële Apple manier is dus niet nodig). Voordeel van de fix in 2.0.1 is dat het nu dus ook niet meer terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
@ppl: VMware/Parallels tools kan je pas installeren als je machine goed boot in de normal mode, niet in de safe mode.
Heb de laatste patches geinstalleerd en XP SP3 draait ook lekker.
Vreemde is dat ik zowel bij Parallels als VMWare Fusion dezelfde BSOD krijg, dus ik zou wel iets op de XP bak moeten weggooien voordat ik deze converteer. De vraag blijft alleen wat de boosdoener is..
Dingen als speedfan e.d. heb ik ook verwijderd en volgens mij draait er niks CPU-specifieks meer. Met Linux zou het een stuk makkelijker zijn geweest: generieke of arch-specifieke kernel er op en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
*kick*. Probleem is inmiddels opgelost. Parallels werkt nu en met msconfig kan je ook in een soort diagnostische mode opstarten om vervolgens selectief dingen aan en uit te zetten. Dat heb ik dus gedaan.
Geen idee wat er nu zo speciaal was. Parallels tools geinstalleerd, WinXP + Office geactiveerd en het werkt :)

Waarschijnlijk zou de zelfde VM ook met VMware Fusion werken, maar het is even genoeg zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Friday! Korting op VMWAre Fusion vandaag in de Apple Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* We doen hier niet aan referrer spam.

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm,in VMWare kan ik mijn bootcamp-partitie niet meer op een normale manier opstarten. Geen gekke dingen geinstalleerd, maar ik gebruik de BootCamp-windows niet zo vaak in VMWare, dus er zitten wel enige veranderingen tussen de laatste werkende windows-installatie en de huidige. Met BootCamp is booten geen probleem en ook in veilige modus start windows in VMWare op. Heb met gogle geen soortgelijke problemen gevonden, iemand hier meer idee? Hoe kan ik uitvinden waar hij precies op blijft hangen (agp440 is het laatste dat bij een veilige boot verschijnt, maar goed, dat werkt uiteindelijk...)

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 26-12-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Jongens, ik zit met een klein probleem. Ik heb een ouwe pc staan met een werkende Windows 98 er op. Hoe ga ik die in Fusion krijgen, werkend en al? De converter tool op cd kan ik niet downloaden aangezien ik daar geen code voor heb. 98 wordt ook eigenlijk niet ondersteund door converter. Ik kan de boel naar DVD's ghosten of een externe USB-schijf, dat gaat allebei lang duren, dan heb ik dus Ghost images. Kan ik daar weer een werkende VM-bak van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:34:
Jongens, ik zit met een klein probleem. Ik heb een ouwe pc staan met een werkende Windows 98 er op. Hoe ga ik die in Fusion krijgen, werkend en al? De converter tool op cd kan ik niet downloaden aangezien ik daar geen code voor heb. 98 wordt ook eigenlijk niet ondersteund door converter. Ik kan de boel naar DVD's ghosten of een externe USB-schijf, dat gaat allebei lang duren, dan heb ik dus Ghost images. Kan ik daar weer een werkende VM-bak van maken?
Dat is een lastige. De snelste optie is de harddisk uit de oude machine rukken en inbouwen in een desktop model Mac mits je de oude harddisk aansluiting hebt.

De diskimage van Ghost is AFAIK compleet onbruikbaar. Naar een externe USB schijf overzetten is misschien nog het handigste en komt in de buurt van de harddisk in en uitbouwen. Met standaard tooltjes kan je de win98 machine kopieren als disk image naar een file, maar dat hebben we op het werk ook geprobeerd en werkt niet direct, omdat er nog iets voor de disk image staat dat VMWare specifiek is (dat doet de converter). Als je handig bent met de tool "dd", dan moet het ook lukken en er zal vast wel een how to online staan.
Zo niet... dan zou ik voor de replicatie naar een externe usb schijf of memory stick gaan (als het past). Het is verre weg het makkelijkste om een harddisk of partitie te laten opstarten met VMWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:24
Ik zou een virtuele machine opzetten die zo veel mogelijk lijkt op de machine die je al hebt staan, dus kies o.a. voor IDE-schijven. Daarna kun je inderdaad de VM opstarten van je Ghost-cd'tje en de back-up terugzetten. Even kijken of het zaakje starten wil en zo niet, dezelfde versie Windows 98 (SE) er overheen installeren.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 14:31
Hm... de werkende win 98 overzetten is dus nogal wat werk. Eigenlijk kan ik de boel ook kopieren, alleen de mail gaat dan denk ik niet goed. Ik bedenk me trouwens net dat in m'n Mac Pro natuurlijk ook nog een gewone ata-aansluiting zit voor 'n optical drive |:( (het betreft een oude ata-schijf)

[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-12-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:45:
Hm... de werkende win 98 overzetten is dus nogal wat werk. Eigenlijk kan ik de boel ook kopieren, alleen de mail gaat dan denk ik niet goed. Ik bedenk me trouwens net dat in m'n Mac Pro natuurlijk ook nog een gewone ata-aansluiting zit voor 'n optical drive |:( (het betreft een oude ata-schijf)
Als je precies weet waar op de harddisk je email folders en contacten staan (allemaal info dat te googlen valt), dan kan je ook de computer op nieuw opzetten. Ik denk alleen niet dat je in je Mac Pro eenvoudig de aansluitingen van de dvd-spelers naar de harddisk bays kan trekken. Volgens mij zijn die kabels te kort.

Als je die harddisk transplanteert van de win98 machine in een usb drive moet je het snelste klaar zijn. Ik zou voor je waar dan ook aan begint wel een image maken van de harddisk, just in case. Maar dat is mijn persoonlijke voorzorgsmaatregel die overal voor geldt eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:44

SeatRider

Hips don't lie

Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:34:
Ik denk eigenlijk dat dit niet zo veel problemen moet opleveren. W98 was lang niet zo moeilijk met veranderende hardware (want daar heb je mee te maken) als NT, W2000, XP en Vista dat waren. Kun je in Fusion een nieuwe blanke guest aanmaken, en die laten booten met Ghost? Dan zou je zo je image terug kunnen zetten, en maak je nog best wel een kans dat het wat gaat doen.

Maar als het je alleen om je mailbestanden gaat dan zijn er makkelijkere manieren om die terug te krijgen natuurlijk :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

SeatRider schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:51:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dit niet zo veel problemen moet opleveren. W98 was lang niet zo moeilijk met veranderende hardware (want daar heb je mee te maken) als NT, W2000, XP en Vista dat waren. Kun je in Fusion een nieuwe blanke guest aanmaken, en die laten booten met Ghost? Dan zou je zo je image terug kunnen zetten, en maak je nog best wel een kans dat het wat gaat doen.

Maar als het je alleen om je mailbestanden gaat dan zijn er makkelijkere manieren om die terug te krijgen natuurlijk :)
Kan je een Ghost image laten booten met VMWare? Dan mag je vast geen compressie gebruiken gok ik. En waar laat je de image? Op de harddisk van je mac als lees en schrijfbare file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 07:44

SeatRider

Hips don't lie

VisionMaster schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:12:
[...]

Kan je een Ghost image laten booten met VMWare? Dan mag je vast geen compressie gebruiken gok ik. En waar laat je de image? Op de harddisk van je mac als lees en schrijfbare file?
Op een plek waar je er bij kunt vanaf de nieuwe guest. Dat kan dus van alles zijn, hdd, cd-rom, zolang je guest het medium maar ziet.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb nog een beetje verder gekeken, het booten van XP duurt erg lang in Fusion, als het login-scherm dan uiteindelijk komt kan ik de VM-windows netjes afsluiten, als ik inlog krijg ik een bluescreen... (iets met STOP 0x000000c5 ). Dat was eerst niet het probleem. in Veilige modus of geboot via Boot Camp werkt alles zoals gezegd prima. Hoe kan ik uitinden welke driver de BS veroorzaakt?

Het lijkt aan DAEMON tools te hebben gelegen.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 27-12-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

SeatRider schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:36:
[...]

Op een plek waar je er bij kunt vanaf de nieuwe guest. Dat kan dus van alles zijn, hdd, cd-rom, zolang je guest het medium maar ziet.
Ow, nu snap ik het. Je zet met Ghost in de guest de image terug op de disk... 8)7 Ja, dat moet ook wel werken.
begintmeta schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:16:
Heb nog een beetje verder gekeken, het booten van XP duurt erg lang in Fusion, als het login-scherm dan uiteindelijk komt kan ik de VM-windows netjes afsluiten, als ik inlog krijg ik een bluescreen... (iets met STOP 0x000000c5 ). Dat was eerst niet het probleem. in Veilige modus of geboot via Boot Camp werkt alles zoals gezegd prima. Hoe kan ik uitinden welke driver de BS veroorzaakt?

Het lijkt op DAEMON tools te hebben gelegen.
Dit is meer een vraag voor in de Windows hoek. ;)
Anywayz, expliciet een driver testen kan ik je niet vertellen, maar ik heb laatst ook zo'n wazig probleem gehad. Mijn oplossing was om in de veilige modus "msconfig" te draaien en steeds meer services (vooral alles dat niet van microsoft is) en andere dingen uitschakelen. Bij die machine bleek het AVG te zijn, maar goed, het kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
VisionMaster schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:20:
...

Dit is meer een vraag voor in de Windows hoek. ;)
...
Klopt, maar in principe moet fusion natuurlijk kunnen wat bootcamp kan ;) Zal maar even wat kijken, het lijkt aan de 'secure' modus van daemon tools te liggen, maar het kan ook zijn dat het gebrek aan swapspace (had ik even op 0 gezet) de oorzaak was. Heb geen zin om een van de twee variabelen uit te sluiten, wat lui he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:29:
[...]

Klopt, maar in principe moet fusion natuurlijk kunnen wat bootcamp kan ;) Zal maar even wat kijken, het lijkt aan de 'secure' modus van daemon tools te liggen, maar het kan ook zijn dat het gebrek aan swapspace (had ik even op 0 gezet) de oorzaak was. Heb geen zin om een van de twee variabelen uit te sluiten, wat lui he.
Vaag, ik heb nooit problemen gehad met mijn daemon tools. Ook niet in mijn VM. Swap space op nul, dat zou toch moeten kunnen...? Ik ben benieuwd naar je bevinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zonder swapspace werkt het inderdaad, misschien probeer ik het nog eens met daemon tools met 'secure mode'-optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:29:
[...]

Nou nee. In een vm wordt andere hardware gebruikt dan bij gebruik van Boot Camp. Dat iets in een vm niet draait zegt niets. Er zijn namelijk zat applicaties en andere zaken die juist in een vm niet of ontzettend slecht draaien maar het foutloos doen wanneer je het op een fysieke machine installeert. Dat geldt voor alle virtualisatie software die er is: VMware producten, Parallels producten, Microsoft producten, Sun producten, Xen spul, etc. etc. Een goed voorbeeld op dit moment zijn producten die flink gebruik maken van DirectX en OpenGL (ja Fusion heeft wel wat aan DirectX maar het is niet volledig en bij Parallels is het ook allemaal nog niet grandioos; 3D in een vm is iets wat nog in de kinderschoenen staat.)

Bij daemon tools gaan ze dingen als scsi installeren, het zou kunnen dat dat de nodige conflicten oplevert met de hardware die in de vm wordt geïnstalleerd. Je kunt namelijk ook instellen dat je schijven ide/scsi zijn.

Overigens doet Windows vrijwel altijd moeilijk als je het van de ene naar de andere hardware over zet. Soms gaat het goed maar meestal niet. Het geeft dus geen enkele garantie. Het wil overigens wel eens helpen om een nieuw hardware profiel aan te maken, daarmee in safe mode te booten om daarna alle apparaten in hardwarebeheer weg te gooien. Dan reboot je, Windows ziet de huidige hardware van de vm en probeert deze te installeren. Zet er daarna nog de nodige drivers en VMware Tools op en dan zou het gewoon moeten werken. Als ik het goed heb is dit iets wat de VMware convertool al doet wanneer je daarmee een fysieke machine omzet naar een vm. Zonder die converter zul je die stappen dus allemaal zelf moeten doen.

Wat je ook kunt doen is een vm inrichten en daarin een schone installatie doen van Windows 98. Je maakt een backup van wat er op de fysieke win98 machine staat en restored dat op de win98 vm. Waarschijnlijk wel heel wat meer werk maar de kans op problemen is wel een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ppl, het emoticon (misschien niet het juiste ? ) had ik niet voor niets geplaatst. Inmiddels werkt het weer, zal eens kijken of het aan die secure-modus van daemon-tools ligt, dat is een van de weinige variabelen tussen wel en niet werken in de VM.

@hieronder, het zijn inderdaad goede aandachtspunten van ppl

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 29-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:18:
ppl, het emoticon (misschien niet het juiste ? ) had ik niet voor niets geplaatst. Inmiddels werkt het weer, zal eens kijken of het aan die secure-modus van daemon-tools ligt, dat is een van de weinige variabelen tussen wel en niet werken in de VM.
Emoticon of niet, ik vind ppl's punten om rekening mee te houden erg goed en meerwaarde hebben voor de volgende Tweaker die de zoektocht naar vage problemen in een virtuele computer moet debuggen.

In het slechtste geval kan je handmatig in een bootcamp sessie de daemon tools laden en altijd uitlaten in een virtuele omgeving. Fusion geeft zelf ook al de mogelijkheid om een ISO te doen mounten in je virtuele omgeving alsof het een echte gevulde drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Is het al mogelijk dat VMWare een bootcamp partitie gebruikt?
Ik gebruik al bootcamp maar het zou toch wel eens handig zijn om niet elke keer te hoeven rebooten.

Als ik rond google dan moet ik de bootcamp partitie omzetten naar een VMWare partitie maar is dat nog actueel? Oh, ik draai bootcamp trouwens op een aparte schijf op m'n mac pro. Ik weet niet of dat veel uitmaakt.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je echt al goed gezocht, het is namelijk al vanaf voor versie 1.0 mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Alpha-sphere: in het help menu van VMware Fusion vindt je diverse topics waaronder links naar videotutorials, de interne hulpfunctie, de fora, etc. Heb je daar al eens gezocht ? Ik raad je wel aan om naar de nieuwste versie te upgraden (dat is toch gratis voor wie al van meet af aan een licentiecode heeft...heel wat mooier gedaan dan Parallels ;)) omdat er in de loop der tijd nogal wat verbetering is in hoe Fusion met Boot Camp om gaat (met name in versie 2.0).

@ begintmeta: het was inderdaad ook bedoeld als aandachtspunten en een verklaring waarom bepaalde dingen (zoals in dit geval daemontools) niet werken als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
thanks guys! Ik ga 'm ASAP kopen

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb toch nog niet kunnen achterhalen waarom Fusion mijn Boot Camp Windows XP niet goed kan ooten, het duurt nog steeds ongelofelijk lang en het is instabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-08 15:57
Ik gebruik de Vista-bootcamp-partitie in VMWare. Ik dacht vandaag: laat ik Vista weer eens starten zodat die de updates kan binnenhalen. Ik had Vista sinds half oktober j.l. niet meer opgestart.

Resultaat: een wel hééééél slome Vista. Blijkbaar zat'ie in een diepe winterslaap. Na Vista opnieuw geactiveerd te hebben (volgens Vista was m'n sleutel verlopen ???), een extra herstart en een half uur kon ik eindelijk Vista gaan updaten.

Na lang nadenken komt Vista met de opmerking dat ik eerst een update moet installeren voor Windows Update!!!

Geniaal!!!

Na nog een kwartier ging hij de echte updates binnenhalen (159 MB). En nu volgt de install van de updates.

Al met al dus een zeer trage 'update'. Ik werk op een MBP 17 SR 2.4 met 4GB (waarvan 2GB voor Vista) en een up-to-date versie van VMWare.
Zal na de verplichte herstart de boel nog eens opnieuw opstarten om te kijken hoe de performance is. Zoals het nu gaat is het totaal niet werkbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

begintmeta schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:29:
Ik heb toch nog niet kunnen achterhalen waarom Fusion mijn Boot Camp Windows XP niet goed kan ooten, het duurt nog steeds ongelofelijk lang en het is instabiel...
sinds vmware xxx (weet niet precies welke, maar wel een update van 2008) boot hij windows ook heel traag bij mij, zowel xp als vista en ook nieuwe schone installaties.
Ben nu overgestapt naar parallels en die loopt wel heel erg snel..

jammer want vmware deed het bij mij ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
begintmeta schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:29:
Hier heb ik ook last van. Misschien komt het omdat ik xp 64bit voor windows gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al Windows7 geprobeerd op Fusion? Lukt dat of zijn er problemen? Wat is de minimal size?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lowfi schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:55:
[...]

Hier heb ik ook last van. Misschien komt het omdat ik xp 64bit voor windows gebruik?
Dan is het niet hetzelfde (iig niet iets dan aan bittigheid ligt), aangezien ik de 32-bits versie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 08-08 18:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:34:
Iemand al Windows7 geprobeerd op Fusion? Lukt dat of zijn er problemen? Wat is de minimal size?
Draait hier op Fusion. Als type Vista kiezen. De tools werken ook gewoon, enige puntje was dat ik met de hand een bestand heb aan moeten passen in Teksteditor vanwege het niet herkennen van de netwerkadapter. Ohja en er is nog geen goede driver voor de grafische kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaffeh op 15-01-2009 14:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hmm, ik weet nog wel dat er wat problemen waren bij vm's die in Fusion 1.x zijn gemaakt en worden geconverteerd naar Fusion 2.x. Traagheid was 1 van de gevolgen. In het Fusion forum op de VMware site staan die problemen vermeld inclusief oplossingen. Hebben de Boot Camp mensen daar al eens gekeken en die dingen al eens geprobeerd?

Windows 7 x64 heb ik hier ook maar eens geprobeerd. Met de easy install wizard werkt dat helemaal top. Hij herkend het als een Vista x64 wat heel erg correct is (het is gewoon Vista 2). De wizard doet netjes de installatie, maakt user account aan, vult de serial key in en installeert ook de VMware Tools. Qua performance heb ik het idee dat Windows 7 toch heel wat beter is dan Vista op welk stuk hardware/vm dan ook. Ik heb overigens niets aan hoeven te passen, gewoon die easy install wizard draaien en klaar. Daarna gewoon net als anders de nodige software in je vm installeren.

@ blaffeh: er is wel een goede driver voor de grafische kaart. Het probleem wat jij ervaart is een algeheel probleem bij virtualisatie en waar men nu hard aan werkt. De huidige virtualisatie software ondersteund ten hoogste een stukje DirectX 9 met Pixelshaders en verder niets. Wil je de volledige grafische liflafjes van Vista, Windows 7 en Compiz Fusion kunnen gebruiken dan heb je virtualisatie software nodig die een volledige up to date DirectX en OpenGL implementatie heeft. Die bestaan nu nog niet dus daarom werken al die grafische liflafjes niet. Het is wachten op iets als Fusion 2.1 waar dat soort dingen dan wel in zitten (het zal waarschijnlijk eerder in 3.0 komen, zo makkelijk implementeer je dat niet). De beperkte 3d support in virtualisatie software doet geen enkele afbreuk aan de kwaliteit van de huidige videokaart drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 15-01-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-08 22:36
Ik zat is te kijken hoe het nou kwam dat ik al zoveel ruimte van mijn harddisk in mn macbook pro heb gebruikt. Blijkt dat er een bestand van 50+ gigabyte in de map virtual machines (onder documenten) zit. Als ik hem open krijg ik mijn vertrouwde virtuele vista te zien. Maar ik dacht dat vmware haar informatie van van de bootcamp partitie trok, lijkt er nu op dat die een kopie van die partitie maakt?! Zou het een beetje zonde van die 50 gig vinden als het niet nodig is...

Bestand het: Boot Cammp partition.vmwarevm

[ Voor 5% gewijzigd door Tijn89 op 16-01-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 draait inmiddels onder Fusion op mijn AIR. Geen problemen bij instaleren (40 minuten totaal) en geen problemen met graphics. Neemt 4 Gb in beslag, heb proefiel voor Vista gekozen en een HD IDE.

Verwijderd

Guys, see meuk: VMware Fusion 2.0.2 build 146107

2.0.2 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Windows 7 zal voor 2.0.3 of 2.1.0 zijn :). Mooi dat ubuntu 8.10 ondersteuning krijgt, kan ik eindelijk updaten.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 draait lekker op 2.0.1 zelfds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tijn89 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:27:
Ik zat is te kijken hoe het nou kwam dat ik al zoveel ruimte van mijn harddisk in mn macbook pro heb gebruikt. Blijkt dat er een bestand van 50+ gigabyte in de map virtual machines (onder documenten) zit. ...
Heb je het al verholpen? AFAIK kun je dat bestand gewoon verwijderen, eventueel bootcamp uit de lijst wissen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat is niet te verhelpen omdat het geen probleem/bug is. Dit is nou precies zoals het bedoeld is. De vraag heb ik namelijk terug gevonden op het forum van VMware Fusion. Fusion kopieert de Windows installatie die je met boot camp gebruikt naar een eigen vm en start dan die vm op. Terugkopieren (dus van vm naar boot camp installatie) doet hij weer niet. Daardoor zijn er helaas ook inconsistenties tussen de boot camp en vm versie. Ik geloof dat ze er nog wel mee bezig zijn om dit anders te krijgen. Parallels zal ongetwijfeld met hetzelfde probleem kempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Grappig, ik snap nu niet waarom ik dat bestand niet heb.

[ Voor 85% gewijzigd door begintmeta op 14-02-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 07:51

Raphaelo

boeiend!!

ppl schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:56:
Dat is niet te verhelpen omdat het geen probleem/bug is. Dit is nou precies zoals het bedoeld is. De vraag heb ik namelijk terug gevonden op het forum van VMware Fusion. Fusion kopieert de Windows installatie die je met boot camp gebruikt naar een eigen vm en start dan die vm op. Terugkopieren (dus van vm naar boot camp installatie) doet hij weer niet. Daardoor zijn er helaas ook inconsistenties tussen de boot camp en vm versie. Ik geloof dat ze er nog wel mee bezig zijn om dit anders te krijgen. Parallels zal ongetwijfeld met hetzelfde probleem kempen.
Mijn ervaring is toch echt anders. Ik kan gewoon in vmware iets wijzigen, en dat dan in bootcamp terugvinden. Mijn fusion en bootcamp 'windows' is dus ook identiek.

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zou kunnen, ik heb het niet getest. Iemand van VMWare support wist dat op hun eigen forum te melden.

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08 11:54
bij mij zijn de bootcamp en vm ook gelijk.
via vmware instaleer ik altijd game's en dan booten naar bootcamp om te speelen werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig tips voor het optimaliseren van de prestaties van Windows binnen VMWARE?
Ik draai Windows XP, met als instelling 2 processorcores en 1GB mem (van de 2GB totaal).
Toch draait het vaak nogal traag allemaal, zelfs wanneer er verder geen processen draaien in Mac OS.

Het gaat overigens om een Macbook white uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Fusion voor vm's laten optimaliseren (zit in de prefs van Fusion), VMWare Tools installeren, andere virusscanner gebruiken, defragmenteren, services uitschakelen die je niet gebruikt, minder programma's in de achtergrond draaien en de overige gebruikelijke Windows tweaks. Daarnaast is het handig om te weten dat een vm altijd een stuk performanceverlies heeft omdat het bovenop iets moet draaien. Die extra lagen zorgen voor het verlies (even simpel gezegd). Zorg dan ook voor hardware die virtualisatie kan trekken (veel geheugen helpt aardig, rappe disk voor de nodige I/O ook) en zorg er ook voor dat je niet heel veel dingen tegelijk doet op zowel je host als guest os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, misschien dus maar 512MB toewijzen aan VMWare. Ik denk namelijk dat Windows niet zoveel nodig heeft, en dat er geswapt wordt omdat juist Mac OS te weinig mem heeft. Maar misschien vergis ik me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En inderdaad; het loopt nu al soepeler doordat ik VMWare maar 512MB heb toegewezen. Grappig eigenlijk, zo een oplossing die totaal tegen het instinct in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Het is een beetje de balans vinden, teveel toewijzen heeft een averechts effect. De gebruikelijke windows-zaken kunnen ook een oppepper geven: defragmenteren, tijdelijke bestanden opschonen.

Mocht het allemaal toch nog te traag lopen kun je kijken naar opties om Windows XP verder te strippen of naar aangepaste Windows XP installaties, als TinyXP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:53:
Ok, misschien dus maar 512MB toewijzen aan VMWare. Ik denk namelijk dat Windows niet zoveel nodig heeft, en dat er geswapt wordt omdat juist Mac OS te weinig mem heeft. Maar misschien vergis ik me..
Dat lijkt me ook een hele plausibele verklaring. Hoeveel geheugen zit er totaal in je Mac? Je schijf is natuurlijk ook een stuk trager dan die in een desktop, daardoor heb je sneller last van swapacties van je OS dan op een normale 7200rpm schijf :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Laatst online: 10-06 21:31
Ik heb al een tijdje geen VMWare meer gebruikt, maar wel indertijd versie 1 aangeschaft. Had een mailtje gekregen dat VMWare 2 er was... dacht "damn, moet ik opnieuw een licentie kopen". Maar dikke chill, want 't is een gratis upgrade! Ik ben helemaal blij met deze gang van zaken!

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Vreemde vraag, maar ervaren er nog mensen de bug dat als je VMware fusion op full screen zet, hij alle verkleinkotjes op mac os x onbruikbaar maakt? Dit is enkel met de vensters die op het moment van switchen tussen je vmware en je native nog open staan. Ambetant bug die mij vaak tegenhoudt om full screen vmware te gebruiken.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Wtf zijn verkleinkotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Vlaams voor minimaliseerknopjes neem ik aan. Je inlevingsvermogen hapert ? :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik zat te denken aan de minimalisatie van het venster of van de toolbar (wat eigenlijk hide toolbar heet). Hier werkt het namelijk zonder problemen om fullscreen te werken wat betreft het minimaliseren van vensters. Ik heb niet kunnen testen of het minimizen van de toolbar (of eigenlijk het hiden van de toolbar) daar ook toe behoort. Buiten dat was het ook een hint om van algemene bewoordingen gebruik te maken ipv dialect. Niet iedereen is een bepaald dialect machtig waardoor een ander dus echt totaal niets snapt en de persoon in kwestie dus ook niet geholpen wordt. De communicatie is gewoon veel beter wanneer specifieke stukken dialect achterwegen worden gelaten en door betere communicatie is hulp ook eerder geboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:30

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik kreeg zojuist van VMWare te horen dat er een nieuwe versie 2.0.3.
What's New

VMware Fusion 2.0.3 is a maintenance release of VMware Fusion 2. It is a free upgrade for all VMware Fusion 1 and VMware Fusion 2 customers, and has the following enhancements and fixes for critical customer issues:

Resolves an issue where driverless printing stops working for users that run Mac OS X 10.5.6, and installed Apple Mac OS X Security Update 2009-001. The shared printers would disappear from Windows. If you configured your printer differently as a workaround, turn on driverless printing feature again by clicking Virtual Machine > Settings, selecting Printers, and selecting the Enabled check box.
Provides experimental support for Mac OS X Snow Leopard Server as a guest operating system. You can now run the current Snow Leopard Server builds (32-bit kernel) in a virtual machine.
Resolves an issue with driverless printing, where the Enabled check box on Virtual Machine > Settings > Printers might get deselected automatically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mensen met een Mac met een ATI graphics card kunnen nu updaten naar OS X 10.5.8 en VMware Fusion 2.0.5, vanaf deze versies werkt 3D weer fatsoenlijk: [url]=http://blogs.vmware.com/teamfusion/2009/08/vmware-fusion-mac-os-x-1058-and-ati-graphics-controllers-so-happy-together.html]VMware Fusion, Mac OS X 10.5.8 and ATI Graphics Controllers: So Happy Together[/url]. Belangrijke update dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Vandaag is VMWare Fusion 3 officieel gereleased -- met een "upgrade pricing" van $40 voor mensen die versie 2 al hebben. Ik heb hem geinstalleerd, maar merk nog niet ontzettend veel verschil... Maar misschien komt dat nog ;)

Het ziet er allemaal wel nogal slick uit, en de optie waarbij je je bestaande windows machine automatisch (althans, zo lijkt het) virtueel op je mac kunt maken is natuurlijk wel erg mooi. Zie trouwens ook deze lange What's New lijst.

[ Voor 35% gewijzigd door Dannr op 27-10-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Resize je vm windows eens, gooi ze eens in fullscreen en kijk ook vooral eens in je vm library als je iets doet in je vm. Allemaal dingen die wat soepeler gaan. Voor Windows Vista/7 mensen is er nu de mogelijkheid om Aero te gebruiken wat voorheen niet kon. In de settings van een vm vindt je onder advanced de mogelijkheid om vnc aan te zetten (VirtualBox heeft een vergelijkbare feature). In Activity Monitor vindt je nu ook vmware-vmx processen die 64 bit zijn (Fusion is grotendeels 64 bit maar niet alles omdat het ofwel zinloos is omdat je er niks mee wint ofwel omdat je standaard de 32 bit kernel draait). Je kunt ook je boot disk in de vm prefs instellen alla OS X, hoef je niet meer als een idioot op een knop te gaan lopen rammen om in de bios te komen om je boot disk aan te passen.

Het is eigenlijk een release in lijn met Snow Leopard: paar nieuwe features maar voornamelijk polijstwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 27-10-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het wel allemaal wat sneller aanvoelt! Zeker het als de VM uit zijn suspended state gaat.
Tevens is de UX weer een stuk beter, het menu voor Windows in de menu balk is heerlijk, Unity werkt makkelijker en sneller, en zo nog wat dingetjes.

Heb het nog maar 15min gebruikt maar ben tot nu toe prettig verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens hoe het zit met de licences van VMWare Fusion? Vaak zijn Mac software licences per persoon en niet per computer. Ik zou namelijk niet nogmaals willen betalen alleen om op mijn andere Mac ook Fusion te mogen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Weet iemand toevallig hoe het zit met een upgrade license? Ik heb Fusion 2.0 gekocht een paar weken terug met de melding dat ik een gratis upgrade krijg voor 3.0. Ik zou hier nog een mail over krijgen maar nog niets gehad (opzich niet geheel onlogisch). Ik probeer vanavond 3.0 wel te installeren met de 2.0 key.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:25:
Weet iemand overigens hoe het zit met de licences van VMWare Fusion? Vaak zijn Mac software licences per persoon en niet per computer. Ik zou namelijk niet nogmaals willen betalen alleen om op mijn andere Mac ook Fusion te mogen gebruiken...
Daarvoor moet je even in Fusion zelf kijken: Fusion > About > License agreement. In hoofdstuk 9 vindt je alles over de licentie. Waar het op neer komt: je krijgt 1 licentie voor 1 user die je maar op 1 machine mag gebruiken tenzij anders overeengekomen (zie vooral 9.1a en b).
Tony L schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:55:
Weet iemand toevallig hoe het zit met een upgrade license? Ik heb Fusion 2.0 gekocht een paar weken terug met de melding dat ik een gratis upgrade krijg voor 3.0. Ik zou hier nog een mail over krijgen maar nog niets gehad (opzich niet geheel onlogisch). Ik probeer vanavond 3.0 wel te installeren met de 2.0 key.
Wat upgrade van Fusion 2 naar 3 betreft zijn ze simpel:
* If you bought VMware Fusion 2 from the VMware Online Store from October 1st through October 26th, there is nothing for you to do and you will receive a free downloadable VMware Fusion 3 upgrade by e-mail in the next week.
* If you bought VMware Fusion 2 from a retail or other online store, you need to go to the VMware Fusion Technology Guarantee website, fill out the online form, and mail in or fax your proof of purchase of VMware Fusion 2. Free downloadable VMware Fusion 3 upgrades will take up two weeks to deliver after receiving a valid proof of purchase.
Bron: http://blogs.vmware.com/t...n-windows-on-the-mac.html

Mensen die de beta test hebben gedaan krijgen ook nog iets toegemaild maar als ik het zo lees op die blog verloopt het allemaal nou niet bepaald naar behoren. Ik denk dat we nog maar even moeten afwachten en anders maar even VMware zelf gaan mailen.

[ Voor 90% gewijzigd door ppl op 27-10-2009 17:00 . Reden: Citaten erbij maakt het wat duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
ik heb versie 2 gekocht op 28 sept... jeetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geupgrade, ach ja 30 euro en factuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja ik ook… maar een serial ho maar?

Inmiddels staat staat de volledige versie ook op usenet. Met serial. Misdaad loont? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door lowfi op 27-10-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Je kan toch tijdelijk gebruik maken van de trial versie? Prima oplossing tot je key binnenkomt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Tuurlijk maar vreemd/grappig is het wel dat een illegale versie sneller werkt ;)

Hoe lossen jullie trouwens op a;s je een bootcamp partitie gebruikt dat windows dan begint te zeuren over activatie? Vmtools staan geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het probleem op dit moment is de immense load die ze te verstouwen hebben. Kennelijk zijn VMware producten op dit moment nogal erg in de smaak en wil iedereen upgraden/kopen. Gelukkig hebben ze een tijdelijke oplossing voor wie Fusion 3 wil gebruiken maar geen key per mail krijgt: http://blogs.vmware.com/t...-day-trial-available.html
Et voila, een trial key voor de komende 30 dagen dus tijd genoeg om te upgraden/kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De key vind je ook terug als je inlogt op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:54
Gisteren zonder problemen kunnen upgraden naar versie 3, kreeg netjes serial tijdens het proces. Alleen kwam hij per mail nogal laat binnen, duurde 2 uur ongeveer. Maar je kunt hem ook terug vinden onder je account bij 'manage orders'.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

Eris

-

Heb net een upgrade besteld. Hellaas moet het downloaden even wachten tot 20 november. Zit namelijk op een schip :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 11:35
ik heb gisteren mijn vmware ook geupgrade, vandaag ff testen.

ik heb voor het eerst ook een 3d spel uitgeprobeerd in windows 7 (ik heb sinds maandag een nieuwe macbook pro, op mijn oude (early 2007) werkte dit niet. maar nu gaat het prima! al gaat het hier om Tales of Monkey Island.. die op mijn wii echt niet te doen is.. maar ben blij dat het zo werkt voor de rest game ik voornamelijk op mn console's.

dus tot zover ben ik best tevreden met de upgrade alles lijkt ook weer even wat sneller te werken.

hoeveel geheugen geven jullie de vm in het geval van windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hier staan zowel XP SP3 als Win7 RC op 1 GB aan geheugen. Dat lijkt prima te zijn voor de meeste toepassingen. Tijdens de beta test waren er veel anderen die daar ook succes mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
ppl schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:56:
Ik denk dat we nog maar even moeten afwachten en anders maar even VMware zelf gaan mailen.
Mijn upgrade licentie is gisteren binnen gekomen *O*

Ik heb nog niets getest, alleen geinstalleerd en dat is allemaal gelukt d:)b

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Wow -- na de 10.6.2 update draait VMWare Fusion 3 zooooo veel soepeler op mijn (ATI Radeon) Core 2 Duo MBP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Een klein kickje: inmiddels is 3.0.1 uit die een aantal performance problemen oplost en de 3d performance van de videokaart drivers verbeterd plus diverse andere zaken. Echter is er nu vanwege een sponsor actie van VMware voor Take Control Books een actie waarbij je de TakeControlBook van Fusion 3 gratis kunt downloaden. Wellicht dat dit voor velen een mooie aanvulling is op de helpfile en de manual die Fusion mee levert. Meer informatie is te vinden op http://www.takecontrolbooks.com/vmware-fusion-3

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 14-12-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Actietje:

15% off VMware Fusion 3 with code "MACWORLD2010" (v anaf morgen denk ik)

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:45:
Actietje:

15% off VMware Fusion 3 with code "MACWORLD2010" (v anaf morgen denk ik)
Jammer, werkt niet op de upgrade.

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Hoi, weet iemand of het mogelijk is om met VMware Fusion windows xp op een usb stick te installeren en dan te runnen vanuit osx? Ik hoef dan toch niet de usb stick als ntfs te formatteren ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door bartos88 op 11-02-2010 23:08 ]

Verwijderd

bartos88 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:04:
Hoi, weet iemand of het mogelijk is om met VMware Fusion windows xp op een usb stick te installeren en dan te runnen vanuit osx? Ik hoef dan toch niet de usb stick als ntfs te formatteren ofzo?
Een VM image bestaat gewoon uit een hoopje files. Dus als jij die op een USB stick wil zetten (na of tijdens installatie van XP in de VM) en met VMware de image openen, dan kan dat ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ok thanks.

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik de vmware file zowel vanuit mac als vanuit windows kan runnen. Ik weet dat osx ntfs kan lezen, maar niet schrijven. Dus zou het mogelijk zijn om vanuit windows met vmware windows xp op een ntfs usb stick te installeren en vervolgens ook vanuit osx met vmware fusion te runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nee, dat zou dan niet kunnen. Je kan meerdere dingen doen.

- FAT32 en dan de vmdk-bestanden laten opdelen in stukken van 2GB (dat gaat automatisch)
- NTFS support voor OSX (gratis)
- HFS support voor Windows (niet gratis)

De meest pijnloze manier is FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Je vergeet nog een mogelijkheid die niet de grootste voorkeur geniet: gebruik maken van een netwerkschijf (denk aan een NAS). Het probleem hierbij zit 'm in de performance en in de stabiliteit (als er iets mis gaat raakt de boel corrupt en moet je het repareren).

De grootste voorkeur gaat uit naar wat remmelt al zegt: fat32 op de usb stick (is toch al vaak standaard) en zorgen dat de vmdk-files in stukken van 2 GB worden opgedeeld. Dat laatste gaat in tegenstelling tot wat remmelt zegt niet altijd automatisch. Je zult in Fusion in de settings van de vm moeten nakijken of hij ook daadwerkelijk die setting heeft ingesteld. Dat komt omdat Fusion bij het aanmaken van een nieuwe vm gebruik maakt van een soort van template waarin de optimale instellingen staan voor het OS wat je gaat virtualiseren. Zo zijn de instellingen voor Windows XP anders dan die voor Ubuntu omdat de systemen technisch compleet anders zijn en dus ook een andere aanpak van virtualiseren vereisen. Als je van een oudere versie van Fusion gebruik maakt dan kan het ook zijn dat hij standaard niet instelt dat hij de boel bij 2 GB moet splitten (daar heb ik een aantal vm's van). Dat is ook van belang als je e.e.a. uitwisselt tussen Fusion en bijv. Workstation. Overigens vindt je op de VMware Fusion site documentatie hoe je vm's tussen de verschillende VMware producten uit kunt wisselen. Belangrijk omdat de gebruikte hardware versie kan verschillen waardoor e.e.a. niet werkt (op te lossen middels "downgrade virtual machine").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ok thanks. Ik heb fat32 even geprobeerd, maar hij loopt steeds vast als ik een VM op mn usb stick wil aanmaken :S ik ga vandaag maar eens proberen om het eerst op mn mac te maken en dan naar de usb stick te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Ik krijg Windows XP niet meer aan de praat. Ik krijg de foutmelding dat er een een ntfs file mist. Nu wil ik dat via de setup repareren maar dan zegt hij dat hij geen schijf kan vinden. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eerst de schijf waar je image op staat mounten (ntfs op Mac?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wat mijn grootste probleem blijft is het matchen van toetsenborden, wat moet ik instellen zodat mijn windows xp/7 dezelfde toetsen heeft als mijn azerty macbook. Letters en cijfers ok, maar alle speciale tekens is een ramp.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
In Windows instellen dat je toetsenbord layout azerty is?
Je kunt in de Fusion settings ook de optie "Enable Language Specific Keyboard Mappings" proberen uit te zetten en kijken wat dat geeft.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste