HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
MR_VIPER schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:24:
Ik heb een probleem. Nou ja vervelend iets met media player. En ja ik heb tcpmp al geprobeert maar die bevalt absoluut niet. Maar goed het probleem wat ik heb met media player is als ik kies voor fullscreen dat dan de beeldverhouding niet vergroot word. Dus de videostream die ik bekijk blijft het originele formaat ipv "echt" full screen te gaan. Ik krijg wel een mooi fullscreen venster met een mega zwart kader. Iemand hier een oplossing voor?
Das een bekend probleem van de media player. Het probleem wordt opgelost in AKU3, tot die tijd is een alternatieve media player helaas de einge oplossing.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan het kloppen dat Windows Media Player ook geen 3gp-streams (via rtsp of hoe dan ook) kan afspelen? Zegt dat het niet ondersteund wordt ofzo.

3gp-files afspelen kan dan wel weer (dezelfde files, alleen dan niet hinted).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:16:
Kan het kloppen dat Windows Media Player ook geen 3gp-streams (via rtsp of hoe dan ook) kan afspelen? Zegt dat het niet ondersteund wordt ofzo.

3gp-files afspelen kan dan wel weer (dezelfde files, alleen dan niet hinted).
Probeer eens quicktime van apple. Dan moet het wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DaannO schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:22:
[...]

Probeer eens quicktime van apple. Dan moet het wel lukken. :)
Quicktime voor Windows Mobile 5??? Bestaat dat dan? ;+

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-01-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een rom-update doe, ben ik dan al mijn gegevens kwijt als contacten en files die op de telefoon zelf staan??

Mijn Vario 2 trilt nu als een vibrator waarvan de batterijen bijna leeg zijn, en gaat vaak niet eens over als mensen me bellen, zwaar vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Quicktime voor Windows Mobile 5??? Bestaat dat dan? ;+
Ow ik d8 voor je pc. :P Nee dat bestaat idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:25:
Als ik een rom-update doe, ben ik dan al mijn gegevens kwijt als contacten en files die op de telefoon zelf staan??

Mijn Vario 2 trilt nu als een vibrator waarvan de batterijen bijna leeg zijn, en gaat vaak niet eens over als mensen me bellen, zwaar vervelend...
ja dan ben je alle gegevens kwijt! Dus eerst ff backuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DaannO schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:18:
[...]

Ow ik d8 voor je pc. :P Nee dat bestaat idd niet.
Dus: eerst lezen schat :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:12:
Lockup while on standby - cause found?

--------------------------------------------------------------------------------

As many others, I have experienced frequent lockups while the device is in standby mode causing me to miss phone calls, appointments etc.

hier heb ik last van, nog meer mensen die hier last van hebben?
Als ik mijn telefoon van de standby mode wil halen kan ik hem niet meer terugroepen en hij doet dan werkelijk niks meer..ik heb zowel soft als hardreset gedaan maar tevergeefs...
Ja, heel irritant want je mist idd gesprekken. Ik controleer nu veel vaker of 'ie het nog wel doet alleen omdat ik geen gesprekken wil. kan of mag missen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 08:10

KSH

Ik sta op het punt om een telfort sim only icm telfort internet (1 GB) af te sluiten. Ik weet dat bij T-mobile het mobiele internet (9.50 euro) afgeknepen is naar GPRS-snelheid.

1) Kan iemand mij vertellen of dit bij Telfort ook het geval is? Of is het zo dat je voor 9.50 euro bij Telfort daadwerkelijk op EDGE-snelheid internet?

2) Heeft iemand nog problemen ondervonden om met een Vario 2 (geunlocked) te internetten op een ander netwerk (bv telfort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:01:
Ik zou niet weten wat er gebeurt als je

Rom: HTC QTEK_001 1.35.255.2 11/14/06 1.35.255.102 1.18.00.10 32.55.7018.01H 14955.2.3.0 2.3 1.09

erop zet (hint: edit je reactie ipv een nieuwe te plaatsen met veel dubbele info). Bijna alles wat je hier vraagt kun je ook op de sites uit de openingspost vinden. Ik denk verder dat niemand ROM-nummers uit z'n hoofd weet: voor hetzelfde geld is dit voor een ander apparaat en flash je je eigen MDA kapot.
Ik heb eerst m'n TyTN superCID gemaakt.. daarna geupdate naar de bovenstaande ROM...

Totdusver geen problemen... en loop stuk sneller... geen vertraging meer na tikken op het scherm. Tik == ander scherm!

HEERLIJK :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

KSH schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:22:
Ik sta op het punt om een telfort sim only icm telfort internet (1 GB) af te sluiten. Ik weet dat bij T-mobile het mobiele internet (9.50 euro) afgeknepen is naar GPRS-snelheid.

1) Kan iemand mij vertellen of dit bij Telfort ook het geval is? Of is het zo dat je voor 9.50 euro bij Telfort daadwerkelijk op EDGE-snelheid internet?

2) Heeft iemand nog problemen ondervonden om met een Vario 2 (geunlocked) te internetten op een ander netwerk (bv telfort)?
Ik heb een gewone HTC TyTN, niet geunlocked etc. dus maar gewoon uit het doosje, en ik kan op EDGE-snelheid internetten op Telfort :)

Wel is het dus zo dat als je op KPN zit (dat kan tegenwoordig met Telfort), dat dan je snelheid terugvalt naar GPRS-snelheid. UMTS van KPN is namelijk nog wel afgegrendeld voor Telfort-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Hoe zit het met de wifi bereik ? Bij de mijne was na 4-6 meter (open kamer) al de wifi vebinding kwijt, terwijl een collega met een nokia e60 in de kelder (3 verdiepingen beton) nog kon internetten

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

LoneWolf schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:19:
Hoe zit het met de wifi bereik ? Bij de mijne was na 4-6 meter (open kamer) al de wifi vebinding kwijt, terwijl een collega met een nokia e60 in de kelder (3 verdiepingen beton) nog kon internetten
Had je hem op 'zuinig' staan? Zo ja, stel hem eens wat krachtiger in. Dat kun je instellen bij Start -> Instellingen -> Wifi. Mijn ervaringen zijn dat hij wel geen superdekking heeft inderdaad, maar dat het goed genoeg is om thuis in normale omstandigheden mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben trouwens erg te spreken over de accutijd: met vergelijkbare hoeveelheid prutsen met m'n Nokia 6680 houdt m'n TyTN het toch een dagje langer uit, zo ongeveer 3 dagen voordat ik weer moet laden. 2 dagen lukt sowieso wel.

Voorwaarden: dataverbinding afbreken als je em niet gebruikt, wifi uitschakelen als je em niet gebruikt.

Irritant punt dat volgens mij niet echt genoemd is hier: als je internet met het ding in de trein, dan trekt hij via usb je laptop-accu veel sneller leeg dan normaal :{ Dan kun je dus beter Bluetooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb een probleem......

Ik heb mijn MDA gesynchroniseerd met media player en een afspeellijst gemaakt van 10 liedje, maar de probleem is dat wanneer is het aanzet en het lekker afspeel zie ik dat mijn hele werkgeheugen in gebruik is. Ik heb dan ongeveer 5 MB vrij werkgeheugen !!! En al ik mijn MDA pas hebt opgestart is er een vrij werkgeheugen van 30 MB.

Kan iemand mij hiermee helpen? Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Sorcerer8472 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Had je hem op 'zuinig' staan? Zo ja, stel hem eens wat krachtiger in. Dat kun je instellen bij Start -> Instellingen -> Wifi. Mijn ervaringen zijn dat hij wel geen superdekking heeft inderdaad, maar dat het goed genoeg is om thuis in normale omstandigheden mee te werken.
Ik had hem op de "beste prestaties" gezet, want anders was het na 2 meter al gebeurd.
en zelfs op beste prestaties knalde de verbinding er al uit als ik ongeveer 6 meter verder was.
Buiten was er totaal geen verbinding meer, terwijl een maat van me aan de overkant van de straat (+/- 20 m verder) in de auto nog verbinding had met zijn pda met mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

LoneWolf schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:56:
[...]

Ik had hem op de "beste prestaties" gezet, want anders was het na 2 meter al gebeurd.
en zelfs op beste prestaties knalde de verbinding er al uit als ik ongeveer 6 meter verder was.
Buiten was er totaal geen verbinding meer, terwijl een maat van me aan de overkant van de straat (+/- 20 m verder) in de auto nog verbinding had met zijn pda met mijn netwerk.
Dan is er misschien toch iets mis met de wifi-antenne in je TyTN ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat bedoelen jullie met AKU3 (wat is dat)??

En wie heeft skype draaien op zn TyTN werkt dat goed?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
AzN_cRzY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:33:

Zie hier de uitleg van AKU3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
ksnap der ook geen hout van :D iemand even een korte uitleg?

THX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

AzN_cRzY schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:33:

Met headset werkt het goed. Zonder headset gebruikt hij de grote speaker en hoor je de ander dus best hard. Kwaliteit via wifi was (ook tijdens rondlopen) gewoon erg goed, niks op aan te merken en prima bruikbaar :)

Je merkt alleen dat hij wel langzaam is tijdens het skypen: kost veel processorkracht, maar het is allemaal prima te doen :) Via EDGE nog niet getest trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
AKU staat voor adaptation kit upgrade. Dit is gewoon een naam voor versienummers zoals Microsoft die hanteert. 2 was bv pushmail en 3 heeft onder andere betere SMS en support voor 2 displays. Ik ken ze niet allemaal, maar er zijn er aardig wat. De laatste is volgens mij 3.5 maar die heb ik nog niet in een telefoon gezien.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Die Bruine schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:31:
AKU staat voor adaptation kit upgrade. Dit is gewoon een naam voor versienummers zoals Microsoft die hanteert. 2 was bv pushmail en 3 heeft onder andere betere SMS en support voor 2 displays. Ik ken ze niet allemaal, maar er zijn er aardig wat. De laatste is volgens mij 3.5 maar die heb ik nog niet in een telefoon gezien.
2 displays?!?!?! vage shissle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Gasten... ik heb een probleem en zou jullie graag in consult vragen...

...kijk, dat een PocketPC wel eens vastloopt vind ik niet zo erg, een softreset is zo gebeurd!

Nou heb ik de laatste tijd een paar keer gehad dat ik na een softreset het standaard T-Mobile scherm krijg en daarna een WSOD (white screen of death)! niets helpt behalve een Hard-Reset, waar ik geen fan van ben... heb inmiddels wel een recente spb backup op mij SD-kaart staan dus ben in 20 minuten weer up and running maar het is toch vervelend. Vandaag had ik het tijdens mijn werk op de Spoed Eisende Hulp in het ziekenhuis. Patienten hebben niet veel begrip voor zo'n delay...
Het komt zonder duidelijke oorzaak, meestal loopt mijn Vario II dan vast, blijft dat rondje draaien (denken dus) en ben ik genoodzaakt tot een hard-reset. Dit was vandaag de 4e keer al dat het gebeurde.

gaarne jullie visie + therapeutisch beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Is het spontaan gekomen, is het gekomen na installatie van software? In geval 1 klantenservice bellen en toestel als defect aanmerken, in geval 2 vanaf 0 opnieuw opbouwen van je pda ipv een backup terugzetten en de laatst geïnstalleerde software weglaten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
xvanwaart schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:37:

...kijk, dat een PocketPC wel eens vastloopt vind ik niet zo erg, een softreset is zo gebeurd!

Nou heb ik de laatste tijd een paar keer gehad dat ik na een softreset het standaard T-Mobile scherm krijg en daarna een WSOD (white screen of death)! niets helpt behalve een Hard-Reset, waar ik geen fan van ben... heb inmiddels wel een recente spb backup op mij SD-kaart staan dus ben in 20 minuten weer up and running maar het is toch vervelend. Vandaag had ik het tijdens mijn werk op de Spoed Eisende Hulp in het ziekenhuis. Patienten hebben niet veel begrip voor zo'n delay...
Het komt zonder duidelijke oorzaak, meestal loopt mijn Vario II dan vast, blijft dat rondje draaien (denken dus) en ben ik genoodzaakt tot een hard-reset. Dit was vandaag de 4e keer al dat het gebeurde.

Ik had last van soortgelijke problemen die opgelost zijn door een andere ROM te gebruiken. Ik gebruik nu de laatste HTC ROM en ben erg tevreden. Ik heb geen vastlopers meer, mijn Vario is veel sneller en haalt meer dagen uit de batterij. Het is even werk maar mijns inziens het werk zeker waard.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het WSOD (white screen of death)! is een bekend euvel bij de hermes gebruikers.
Ik zelf had er eerst 2 maanden geen last van en plotseling kwam de de WSOD's , zeer irritant
Ik kreeg het juist nadat ik toen ik "spb backup" geinstaleerd had ,

Je kan eens kijken of als je alles opnieuw installeer en geen spb backup gebruik dat het dan niet voorkomt.

Maar het kan ook een rom foutje zijn.

Ik ben voor de rom update gegaan.

Nu heb ik rom 1.35 geinstalleerd en ik krijg geen WSOD's meer
Je hermes word ECHT sneller en zuiniger
De rom update is niet zonder risico's maar als je precies doet wat er staat moet het lukken

je kan ook met deze rom weer terug naar de oude(t-mobile) als je dat wilt.
(voor garantie enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kassad schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:43:
[...]

Ik had last van soortgelijke problemen die opgelost zijn door een andere ROM te gebruiken. Ik gebruik nu de laatste HTC ROM en ben erg tevreden. Ik heb geen vastlopers meer, mijn Vario is veel sneller en haalt meer dagen uit de batterij. Het is even werk maar mijns inziens het werk zeker waard.
Idd, ik stond echt verbaasd te kijken: 's avonds na toch wel redelijk wat gebruik (bellen, mail) + bluetooth continu aan staat hij 's avonds nog steeds op 80% ('s ochtends opgeladen tot 08:00, zo'n 22 uur later dus nog 80%). Es kijken of hij vandaag net zo langzaam terugloopt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Het WSOD (white screen of death)! is een bekend euvel bij de hermes gebruikers.
Ik zelf had er eerst 2 maanden geen last van en plotseling kwam de de WSOD's , zeer irritant
Ik kreeg het juist nadat ik toen ik "spb backup" geinstaleerd had ,

Je kan eens kijken of als je alles opnieuw installeer en geen spb backup gebruik dat het dan niet voorkomt.

Maar het kan ook een rom foutje zijn.

Ik ben voor de rom update gegaan.

Nu heb ik rom 1.35 geinstalleerd en ik krijg geen WSOD's meer
Je hermes word ECHT sneller en zuiniger
De rom update is niet zonder risico's maar als je precies doet wat er staat moet het lukken

je kan ook met deze rom weer terug naar de oude(t-mobile) als je dat wilt.
(voor garantie enzo)
Kun je met bootloader 1.09 terug naar je t-mobile rom? Volgens mij zeggen ze juist dat dat niet kan. 1.09 is niet zomaar downgradable. Ik hou het zelf voorlopig op de originele rom. Die doet het nog prima.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Met bootloader 1.09 kan je wel zeker terug naar je T-Mobile ROM, op 2 manieren:
  • Je device SuperCID maken, dan kan je van- en naar elke ROM flashen die je wilt.
  • Terugflashen naar een ROM met bootloader 1.04 en dezelfde CID (bijv. de HTC 1.18 ROM) en daarna (door een bug in bootloader 1.04) flashen naar je T-Mobile ROM.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Thanx for alle reply's... ik ga me even beraden op wat ik ga doen... dat superCID maken moet ik me even in verdiepen en daar heb ik nu echt geen tijd voor, maar het laatste dat ik wil is weer bij T-Mobile moeten aankloppen voor een nieuw toestel. Dat heeft me vorige keer zoveel tijd en moeite gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
[BoSS] schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:26:
  • Je device SuperCID maken, dan kan je van- en naar elke ROM flashen die je wilt.
  • Terugflashen naar een ROM met bootloader 1.04 en dezelfde CID (bijv. de HTC 1.18 ROM) en daarna (door een bug in bootloader 1.04) flashen naar je T-Mobile ROM.
Dan moet er wel een t-mobile rom bestaan... aangezien dit niet het geval is zul je dus je vario niet meer terug kunnen brengen in orginele staat!!! (of heeft iemand van jullie een t-mobile rom??)

Pas ook op met supercid maken, dit is makkelijk te checken door t-mobile!
Mocht je betrapt worden dan is je garantie foetsie!! (belachelijk dat als je iets met de software doet dan dan de hardware garantie vervalt!!! :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
[BoSS] schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:26:
je moet wel eerst je toestel superCID maken anders kan je niet terug flashen! staat duidelijk op deze pagina onder het kopje Notes about CID and Bootloader versions.

hoe te superCID-en staat hier

en hoe te checken wat je bootloader versie is staat hier onder het kopje Notes about CID and Bootloader versions.

Als dus je toestel superCID is... kan je de rom gaan flashen naar de laatste HTC (die heb ik nu ook... en werkt fantastisch) die rom is hier te vinden (HTC English QTEK_001 1.35.255.2 11/14/06 1.35.255.102 1.18.00.10 32.55.7018.01H 14955.2.3.0 2.3 1.09 )

en hoe je deze rom erop moet zetten (flashen) is hier te lezen

Ik hoop dat je hier voldoende informatie hebt... de hele procedure duurde bij mij niet langer dan 1,5 uur (geschatte tijd) en verliep voorspoedig.

LET WEL EVEN OP: alle belangrijke dingen die je op je TyTN hebt staan moet je of via outlook opslaan (je contacten en agenda gegevens) of op een andere manier veilig stellen. Want als je je rom gaat flashen ben je alles kwijt!

ten slotte wens ik je veel succes op de eerste hulp! Iets wat ik later ook graag wil gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige probleem wat ik met de 1.35 rom heb ondekt is dat mijn intenet verbinding (via 3g umts etc) niet hoger komt dan 100kbit, met de orginele t-mobile rom heb ik wel eens meer dan 1Mbit gehaald, heeft iemand met 1.35 rom hogere bitrates gehaald ?
Zou dit komen door de radio rom 1.18 ?
of instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

fn002449 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:56:
Als dus je toestel superCID is... kan je de rom gaan flashen naar de laatste HTC (die heb ik nu ook... en werkt fantastisch) die rom is hier te vinden (HTC English QTEK_001 1.35.255.2 11/14/06 1.35.255.102 1.18.00.10 32.55.7018.01H 14955.2.3.0 2.3 1.09 )

Ik hoop dat je hier voldoende informatie hebt... de hele procedure duurde bij mij niet langer dan 1,5 uur (geschatte tijd) en verliep voorspoedig.

LET WEL EVEN OP: alle belangrijke dingen die je op je TyTN hebt staan moet je of via outlook opslaan (je contacten en agenda gegevens) of op een andere manier veilig stellen. Want als je je rom gaat flashen ben je alles kwijt!

ten slotte wens ik je veel succes op de eerste hulp! Iets wat ik later ook graag wil gaan doen :)
Vraagje, in hoeverre is de laatste HTC Hermes UK versie die op xtc staat een originele?
Dus deze

ROM: 1.35.255.2 van 11/14/06
ExtRom: 1.35.255.102
Radio 1.18.00.10
Protocol: 32.55.7018.01H
OD Build: 14955.2.3.0
AKU: 2.3
Bootloader: 1.09

Want ik heb namelijk deze rom van de HTC website: ME_DT_WWE_1182553_106_10303_Ship.exe
En die dateert van 15 augustus 2006. Hoe kan je zien welke rom etc je hebt?

BTW ik heb een HTC dus geen rebranded zooi.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
KSH schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:22:

Ik haal gewoon 50kB/s bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
iemand al meer info over de HTC 4350?
http://www.europe.htc.com/products/htcp4350.html

Heb hem vandaag in de hand gehad, en hij ligt opvallend beter in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
grolle schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:20:
iemand al meer info over de HTC 4350?
http://www.europe.htc.com/products/htcp4350.html

Heb hem vandaag in de hand gehad, en hij ligt opvallend beter in de hand
Daar hebben we dit topic voor: HTC P4350 (Herald) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

.Alex schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:20:
[...]

Ik haal gewoon 50kB/s bij T-Mobile.
*zucht*
In het begin kun je bij T-Mo met onbeperkte snelheid internetten en na een week/maand wordt het gecapt naar 64 kbit/s. Dat mag toch wel algemene kennis zijn onderhand. Zie ook het PIT-topic elders op het forum.

Jammer dat er hier continu beginnersvragen (lees de openingspost!) worden gesteld en dat serieuzere vragen, waarvan het antwoord nergens anders te vinden lijkt, onbeantwoord blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Voor alle pocket internetters onder ons! T-Mobile komt eindelijk onze wensen tegemoet!
T-Mobile introduceert maandag een nieuwe internetbundel, Pocket Internet Totaal Plus. Deze nieuwe bundel vormt een sneller alternatief voor het huidige Pocket Internet Totaal. Het is bedoeld voor mensen die een snelle internettoegang met hun smartphone of pda wensen. Bijvoorbeeld om sneller bijlagen bij e-mail op te halen. De maximale downloadsnelheid van het nieuwe abonnement is 192 kbit/s. De uploadsnelheid is beperkt tot 32 kbit/s.

Pocket Internet Totaal en Pocket Internet Totaal Plus bieden gprs, umts, hsdpa en t-zones en zijn bedoeld voor smartphones en pda's. Met Internet Totaal en Internet Totaal Plus heeft u ook toegang tot WiFi-hotspots. Deze twee abonnementen zijn bedoeld voor notebooks. De onderstaande tabel geeft een overzicht van de snelheid en prijs per maand van de vier abonnementen.

Abonnement Downlink Uplink Maandprijs
Pocket Internet Totaal 64 kbit/s 16 kbit/s 9,50
Pocket Internet Totaal Plus 192 kbit/s 32 kbit/s 19,50
Internet Totaal 384 kbit/s 128 kbit/s 49,50
Internet Totaal Plus 1,8 Mbit/s 384 kbit/s 69,50

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 07-01-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
FongWan schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Vraagje, in hoeverre is de laatste HTC Hermes UK versie die op xtc staat een originele?
Dus deze

ROM: 1.35.255.2 van 11/14/06
ExtRom: 1.35.255.102
Radio 1.18.00.10
Protocol: 32.55.7018.01H
OD Build: 14955.2.3.0
AKU: 2.3
Bootloader: 1.09

Want ik heb namelijk deze rom van de HTC website: ME_DT_WWE_1182553_106_10303_Ship.exe
En die dateert van 15 augustus 2006. Hoe kan je zien welke rom etc je hebt?

BTW ik heb een HTC dus geen rebranded zooi.
Het is volgens mij geen officiële uitgave.. maar I don't care... hij werkt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

DaannO schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:47:
Voor alle pocket internetters onder ons! T-Mobile komt eindelijk onze wensen tegemoet!

[...]
Handige toevoeging hieraan, je bent niet langer verplicht om minimaal een Relax 150 of Flex 20 abbonement te nemen. Je kan Pocket Internet Plus al in combinatie nemen vanaf Relax 100 en Flex 10, of een los Data Only abbo. Heb destijds met enige tegenzin relax 150 moeten afsluiten en heeft me afgelopen veel extra kosten opgeleverd. Zit nu eindelijk op Flex en scheelt me toch hoop geld.
Smarty77 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:33:
[...]

Dan moet er wel een t-mobile rom bestaan... aangezien dit niet het geval is zul je dus je vario niet meer terug kunnen brengen in orginele staat!!! (of heeft iemand van jullie een t-mobile rom??)

Pas ook op met supercid maken, dit is makkelijk te checken door t-mobile!
Mocht je betrapt worden dan is je garantie foetsie!! (belachelijk dat als je iets met de software doet dan dan de hardware garantie vervalt!!! :? )
Ik wacht nog even op de laatste release van HTC die staat geplanned voor eind januari. En volgende de geruchten is het eindelijk een AKU 3.x ROM :D
[message]Reactie HTC Europe[/message]:

HTC Europe are releasing a ROM update for the HTC TyTN (expected release date end of January 2007).

The ROM will be posted in the support section of the HTC Europe website.

This ROM update resolves all known issues with the HTC TyTN."

Yours sincerely
Dan Mackie
callservice@htceurope.com
http://www.htc.com
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=288661

[ Voor 135% gewijzigd door Mesh op 07-01-2007 14:36 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Lost de nieuwe fiirmware ook het wifi bereik probleem op ? en komt deze update ook als t-mobile versie beschikbaar of doen die er nix op uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MDA vario II van T-mobile.

Ik wil graag de Rom versie HTC 1.18.255.3 07/22/06 instaleren omdat deze Engels is.
Maar ik zie dat er ook een gewone T-mobile versie is, alleen geen engels.

Maar kan ik nu ook gewoon de HTC rom versie erop zetten die ik hierboven vermelde?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:59:
Ik heb de MDA vario II van T-mobile.

Ik wil graag de Rom versie HTC 1.18.255.3 07/22/06 instaleren omdat deze Engels is.
Maar ik zie dat er ook een gewone T-mobile versie is, alleen geen engels.

Maar kan ik nu ook gewoon de HTC rom versie erop zetten die ik hierboven vermelde?

Alvast bedankt.
Waar zie jij een t-mobile ROM staan dan??? Als dat zo is dan ga ik hem right away flashen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

Mag ik hier uit opmaken dat jij mensen die spoedeisende hulp nodig hebben laat wachten als je met je PDA bezig bent? Wat draait daarop dan dat je het voor die mensen nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Rudolfus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:53:
[...]

Mag ik hier uit opmaken dat jij mensen die spoedeisende hulp nodig hebben laat wachten als je met je PDA bezig bent? Wat draait daarop dan dat je het voor die mensen nodig hebt?
Als je goed oplet loopt elke arts in een universitair ziekenhuis met een PDA rond, je kan ook al heb je 12 jaar gestudeerd niet alles weten en als mensen dan op de SEH komen en vertellen naast hun klacht een heel bijzondere genetische aandoening te hebben zal je het toch even moeten opzoeken. Ook staan er in het farmacotherapeutisch kompas middelen die zelden voorgeschreven worden, zo had vandaag de prof notabene een patient gezien die vertelde "Mysoline" te gebruiken. Aangezien hij van de oude stempel is en geen PDA heeft kwam hij bij mij vragen wat dit is en kon ik hem vertellen dat het een anti-epilepticum is. In het verleden liep elke co-assisten en beginnend arts met anderhalf miljoen boekjes rond (vandaar dat die jaszakken erg groot zijn), tegenwoordig gebruiken we allemaal PDA's met programma's van www.skyscape.com en www.medicalwizards.com en uiteraard het farmacotherapeutisch kompas, de papiere versie is dikker en groter dan een telefoonboek, dat ga je niet zomaar even uit je hoofd leren... bovendien is het elk jaar anders.
Uiteraard ga ik niet in bijzijn van de patient op mijn PDA zitten zoeken, maar ik moet dan voor de dingen die ik niet met zekerheid kan reproduceren teruggrijpen op de papierenversie en dat duurt langer.

[ Voor 4% gewijzigd door xvanwaart op 08-01-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Smarty77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:36:
[...]

Waar zie jij een t-mobile ROM staan dan??? Als dat zo is dan ga ik hem right away flashen!!
Deze is hier te downloaden.

NOTE: Het gaat dus om een engelse ROM en ik heb geen idee waar ie vandaan komt. Gebruik is dus op eigen risico. Bron: http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades

code:
1
T-Mobile     English http://dict.leo.org/en.gif      T-MOB007    1.21.116.4 ??/??/06     ??      1.05.02.00      ??      14955.2.3.0     2.3     1.06

...

Heb de laatste HTC Rom er nu op staan. Maar weet iemand hoe ik de originele T-Mobile Theme weer geinstalleerd krijg? Heb de Extended Rom alweer terug gezet van m'n originele Rom. Maar deze installeert alles behalve de theme?

[ Voor 11% gewijzigd door Mesh op 08-01-2007 21:22 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen. als ik sms naar anderen ontvangen zij steeds mijn smsje dubbel...ik neem aan dat ik dan ook dubbel betaal en sms verdubbelaar van t-mobile weinig nut heeft...weet iemand hoe dit komt en wat ik aan kan doen...is het misschien door spb plus of iets iets in de instellingen? alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:02:
beste mensen. als ik sms naar anderen ontvangen zij steeds mijn smsje dubbel...ik neem aan dat ik dan ook dubbel betaal en sms verdubbelaar van t-mobile weinig nut heeft...weet iemand hoe dit komt en wat ik aan kan doen...is het misschien door spb plus of iets iets in de instellingen? alvast dank
SMS-verdubbelaar!!! :D :D :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Dit onderwerp is reeds vele, vele malen behandeld in dit forum. Door middel van de search functie kan je het antwoord vinden, in dit topic en o.a. in het topic van de HTC Wizzard. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Afgezien dat het waar is dat dit al ten sprake gekomen is, en in principe via de zoekfunctie te vinden is, zouden we ook gewoon antwoord kunnen geven. (Laten we nou niet beweren dat de zoekfunctie van het tweakers forum zo fantastisch werkt ;-))

Ga naar de opties van SPB plus, kies close button, en voeg bij exceptions tmail.exe toe. (handig is om effe je mail/sms op te starten voor je dit doet, dan kan je 'last used program' gebruiken. Dit zou het dubbele sms probleem moeten oplossen.

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Ik heb mijn vario even op de batterijduur getest. Heb hem op de gsm gezet en niet op auto (G3).

Ik heb het alleen als telefoon gebruik. Dus alleen bellen en gebeld worden.

Hierdoor kon ik 80 uur lang mijn telefoon gebruiken. Niet slecht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

intert0y schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:00:
[...]
Verder gaat ie in de auto meteen weer in een actieve houder (Carcomm PDA Cradle HTC TyTN)
Bevalt die Carcomm een beetje? Er is niet zo veel keus lijkt het, een Brodit of deze Carcomm, en allemaal bijna alleen bij PDAShop te krijgen.

Nog mensen die hun ervaring met (andere) actieve houders kunnen melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Weet iemand een sms progje dat via gprs smsjes verstuurd zodat het al1 data is en niet van me sms bundel gaat??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Laatst online: 01-08-2022
Sorcerer8472 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:39:
[...]

*zucht*
In het begin kun je bij T-Mo met onbeperkte snelheid internetten en na een week/maand wordt het gecapt naar 64 kbit/s. Dat mag toch wel algemene kennis zijn onderhand. Zie ook het PIT-topic elders op het forum.

Jammer dat er hier continu beginnersvragen (lees de openingspost!) worden gesteld en dat serieuzere vragen, waarvan het antwoord nergens anders te vinden lijkt, onbeantwoord blijven.
Uh. Ik geef gewoon antwoord op de vraag van iemand en ik zit na 2 maanden nog steeds op de 50kB/s. Ik begrijp weliswaar je irritatie... datdanweerwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet iemand hoe je die notificatie van je voicemail weg krijgt. Ik heb hem al uitgezet. maar hij blijft continu in mijn beeld. Ook als ik weer op dismiss druk, of via die notification naar mijn voicemail bel :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puffin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Afgezien dat het waar is dat dit al ten sprake gekomen is, en in principe via de zoekfunctie te vinden is, zouden we ook gewoon antwoord kunnen geven. (Laten we nou niet beweren dat de zoekfunctie van het tweakers forum zo fantastisch werkt ;-))

Ga naar de opties van SPB plus, kies close button, en voeg bij exceptions tmail.exe toe. (handig is om effe je mail/sms op te starten voor je dit doet, dan kan je 'last used program' gebruiken. Dit zou het dubbele sms probleem moeten oplossen.
dank je wel puffin...door jou heb ik tot heden geen dubbel smsje gestuurd...nogmaals erg bedankt voor je hulp...ps idd de zoekfunctie werkt niet altijd zoals je wilt...ach ja daarvoor kan je altijd hulp krijgen van good peepz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sulo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:10:
Ik heb mijn vario even op de batterijduur getest. Heb hem op de gsm gezet en niet op auto (G3).

Ik heb het alleen als telefoon gebruik. Dus alleen bellen en gebeld worden.

Hierdoor kon ik 80 uur lang mijn telefoon gebruiken. Niet slecht eigenlijk.
Ik denk dat de mijne net zoiets haalt... ik mail regelmatig enzovoorts, ding staat op GSM, bel een klein half uur per dag.
.Alex schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:35:
[...]

Uh. Ik geef gewoon antwoord op de vraag van iemand en ik zit na 2 maanden nog steeds op de 50kB/s. Ik begrijp weliswaar je irritatie... datdanweerwel.
:*

[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-01-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb lopen zoeken, maar helaas geen antwoord.

Heb net de Tmobile vario 2 gekocht, en ik haat het logootje van mdma en tmobile op de voorkant. Kan je net zoals de compact en vario met een suikerklontje het logootje weghalen?

materiaal op de vario is geen aluminium zoals op de 2 andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Laatst online: 06-09 20:05
Ik heb een klein maar lastig probleempje, zodra ik een smsje ontvang wilt de htc mijn t-mobile favorites openen, iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhh ik kan niet meer smsen! Hij zegt van het ene op en andere moment 'tekstbericht kan niet worden verzonen'

Heb 'm gerest, hard en soft, geen effect... argh!

Wie weet waar ik instellingen van sms kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist niewste HTC rom erop gezet. Nadat de rom gelukt was met update starte de telefoon opnieuw op. Krijg ik het HTC scherm, en vervolgens na 5min is die nog niet voorbij dat scherm gekomen.

Ook al softreset gedaan.

wat is dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP !

Heb gisteren mijn TyTn een harde rese moeten geven en op een of andere zeer vreemde wijze, bevat het onderdeelte 'Messaging' geen folder MMS meer?

Bij de optie New Account kan ik alleen maar E-mail acounts aanmaken. Iemand een idee hoe ik een MMS folder/account instel??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:31:
HELP !

Heb gisteren mijn TyTn een harde rese moeten geven en op een of andere zeer vreemde wijze, bevat het onderdeelte 'Messaging' geen folder MMS meer?

Bij de optie New Account kan ik alleen maar E-mail acounts aanmaken. Iemand een idee hoe ik een MMS folder/account instel??????
via de website van htc de netwerkinstellingen opnieuw downloaden en installeren. Ditzelfde gebeurde mij na het unlocken van een Vario; kreeg de KPN mms-instellingen er toen ook niet handmatig in, wel via het bestandje van HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:04:
[...]

via de website van htc de netwerkinstellingen opnieuw downloaden en installeren. Ditzelfde gebeurde mij na het unlocken van een Vario; kreeg de KPN mms-instellingen er toen ook niet handmatig in, wel via het bestandje van HTC
De MMS-instellingen zijn geen probleem. Die staan er al. Maar ik mis als ik 'Messaging' aanklik uberhaubt de mappen met de MMS-berichten, Ik zie alleen Text-messages, Pocket Outlook en de account van mijn E-mailprovider.

Bovendien geeft mijn dialerscherm ook de functie van video-call niet meer weer????

Vreemd, vreemd, vreemd. Heb geen zin om OPNIEUW een harde reset te doen, maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
De videocall button en de MMS applicatie (van Arcsoft) staan als het goed is in de Extended ROM, het lijkt erop dat deze of niet geinstalleerd wordt, of dat er niet de juiste applicaties in staan. Als de MMS app nl niet geinstalleerd wordt heb je ook geen MMS inbox en andere folders in je Pocktet Outlook app. Heb je een kopie van je oude Extended ROM bewaard, dan kun je deze applicaties daaruit naar je nieuwe Extended ROM kopieren (wel eerst je Ext ROM mounten, zie daarvoor XDA DEV), of anders een EXT ROM van de XDA FTP server downloaden en installeren.

Is er trouwens iemand met ervaringen met een andere VoIP app dan Skype? Ik zou graag mijn eigen VoIPstunt account willen gebruiken, daar heb ik nl 300 gratis minuten per week naar vaste nummers op. Ik vraag me af of er een client is die via het SJP protocol werkt. Ik heb wel SJP Phone gevonden, maar daar zijn wat troubles mee lees ik her en der. Of heeft iemand die app wel goed aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42

PeNGuiN

't Is Wat...

Heeft iemand al een werkende HOWTO gevonden om een Windows smartphone te gebruiken om in te bellen onder MacOS X?

Ik heb nu het voor elkaar dat

- er een Bluetooth profile/pairing is
- ik 'Dial-Up Networking' kan gebruiken met het 'Windows GSM 460k' script
- hij gaat 'bellen', zo lijkt het tenminste

Ik word alleen iedere keer weer gedisconnect volgens 'Internet Connect'. Het is me niet duidelijk of dat door de username/password combinatie is (gewoon vodafone//vodafone toch?) of wat anders.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrijf deze post in de hoop mensen moeite en frustraties te besparen in de toekomst...

Ik volg dit topic al sinds het begin en wat me opvalt is dat ik niemand hoor over bluetooth stereo headsets, zoals de Jabra BT620s bijvoorbeeld. Er valt zoiezo weinig (recente) informatie te vinden over dit soort headsets...

Ik ben een intensieve gebruiken van mijn MDA Vario II, gebruik hem op de fiets en in de trein voor muziek/bellen/internetten, verder gebruik ik de agenda en mail heel actief...

Maar er is gewoon geen goede manier op met goede kwaliteit naar muziek te kunnen luisteren door de gare aansluiting op de Vario en zijn crappy bijgeleverde headset. Nu heb ik het net als velen van jullie het aangedurft om die oordopjes eraf te knippen (net boven het microfoontje/knopje) en daar een 3.5mm jack aangesoldeerd. Nadeel daarvan is dat het meterlange snoer van de bijgeleverde headset samen met het snoer van mijn wel goede in-ear oordopjes super lang wordt. Loop met 3 meter snoer in mn t-shirt... Vond het niet ideaal en ben gaan zoeken naar een oplossing...

Bluetooth Stereo Headsets, die zijn het helemaal... Ik heb zelf de jabra BT620s, in de opruiming bij BelCompany nu voor 65,- ipv 100 op pdashop of 90 bij mediamarkt...

Maar zodra je je verdiept in stereo hi-fi headsets via Bluetooth, kom je erachter dat veel mensen met pda's (iig met de TyTN/VarioII) veel problemen hebben... Stereo geluid gebruikt het A2DP bluetooth profiel en dat vergt veel van de CPU van je Vario. Veel mensen hebben last van ruis of hier en daar secondes wegvallend geluid. Ik had hier zelf ook last van, soms hoor ik minutenlang niets, en dan weer 20 seconden muziek, soms niet eens een seconde aan muziek.
Ik heb mijn headset getest met andere telefoons zoals die SonyEricsson Walkman serie, daar deed hij het wel perfect, waaruit te concluderen viel dat het niet aan mijn headset lag. Af en toe zit er een onderbreking in de A2DP bluetooth stream.

Maar het valt te fixen, het heeft te maken met welk proces welke prioriteit krjigt van de CPU.

Gelukkig heeft met stom toeval iemand op xda-developers zijn onstabiele geluid gefixed door het draaien van een taskmanager programmaatje wat o.a de CPU load meet, de CPU load wordt gemeten door een proces mee te laten draaien met een zeer lage prioriteit, zodra de CPU dan idle draait, begint hij aan dit achtergrond proces van de taskmanager, 1x per seconden stopt dat, en wordt gekeken hoe lang/vaak/hard het proces heeft kunnen draaien (als het kon draaien, was er weinig cpu load, etc)

Nu heeft een user op Xda-Developers de code van die taskmanager uitgeplozen en een fix gemaakt voor de HTC Hermes/Tytn/VarioII in het speciaal. Het topic is vrij recent en er worden bijna dagelijks antwoorden op je vragen gepost door de maker en andere mensen die dr best wat verstand van hebben.

Het draadje loopt hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=284974

De patch is een .cab file die je gewoon kunt installeren (40kb) op je device, en is te vinden in de eerste post van bovenstaand topic samen met instructies.
deze fix is een proces dat automatisch opstart en op de achtergrond draait en hetzelfde doet als wat dat taskbar CPU load proces deed, en het werkt! Mijn (en van vele andere gebruikers) bereik nam ook nog eens toe van max 4 meter tot dik 10 meter met een gipswand muur ertussen...

Verder staan in de first post ook nog wat register settings die je zou kunnen proberen, bij mij werd het er niet echt beter van, alleen de sleutel met UseJointStereo heb ik van de standaard =1 naar =0 gezet, wat het geluid het ten goede kwam...

Omdat T-Mobiles Vario II nog geen firmware heeft naar mijn weten met AKU3.2 (een update die er o.a voor zorgt dat dit A2DP probleem verzacht/gefixed wordt) is, is dit een goede tijdelijke oplossing, ik geloof dat ze een T-Mobile AKU3.2 update verwachten ergens dit eerste kwartaal van 2007, ben benieuwd.

Ik hoop dat mensen hier wat hebben, en bluetooth headsets gaan kopen ^^
Verder blijf ik getrouw dit topic volgen en probeer je te helpen met eventuele vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ik heb me echt suf gezocht, maar kan het niet vinden, ik word gek! Messenger staat niet op mijn v1605. Waar kan ik hem downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
Hoe zit het met de software die op de Vario II zit? heeft T-mobile die nog aangepast zoals providers ook met mobiele telefoons doen? ik weet dat Orange vaak een eigen versie software op hun telefoons zet wat ik verschrikkelijk irritant vind. is dat bij de Vario II ook of is hier alleen een thema toegevoegd?

als t-mobile namelijk zelf in de software heeft zitten knutselen is dat voor mij een reden om niet een Vario II te nemen maar een HTC TyTN (die helaas dan wel duurder is).

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Dagobert schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:58:
Hoe zit het met de software die op de Vario II zit? heeft T-mobile die nog aangepast zoals providers ook met mobiele telefoons doen? ik weet dat Orange vaak een eigen versie software op hun telefoons zet wat ik verschrikkelijk irritant vind. is dat bij de Vario II ook of is hier alleen een thema toegevoegd?

als t-mobile namelijk zelf in de software heeft zitten knutselen is dat voor mij een reden om niet een Vario II te nemen maar een HTC TyTN (die helaas dan wel duurder is).
Ze hebben zowiezo het thema veranderd incl fonts en font grotes...
Verder vallen de wijzigingen wel mee... ik heb er nog geen last van gehad... alles staat open niks is afgeblocked, behalve de simlock dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je mag met T-Mobile geen custom mp3 ringtones gebruiken, ik geloof dat dr ooit een rechtzaak was waardoor providers dat niet meer mogen ofzo...

Dr zijn natuurlijk wel oplossingen voor ;)

de HTC unbranded hermes mag volgens mij wel mp3 ringtones

nu we het er toch over hebben, heeft iemand nog een tooltje waarmee dat kan? ben de naam van die in gebruikte kwijt...
beschuit schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:31:
Ik heb me echt suf gezocht, maar kan het niet vinden, ik word gek! Messenger staat niet op mijn v1605. Waar kan ik hem downloaden?
En is er ook een niet belachelijke versie te downloaden waar je niet bij elk persoon wat zich aanmeldt een tril alarm en popup geeft??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
is het thema nog terug te veranderen? ik ben nou eenmaal niet zo'n grote fan van een volledige roze PDA. m.a.w. is het mogelijk om de Vario II er uit te laten zien als een normale TyTN?
Smarty77 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:09:
[...]

Ze hebben zowiezo het thema veranderd incl fonts en font grotes...
Verder vallen de wijzigingen wel mee... ik heb er nog geen last van gehad... alles staat open niks is afgeblocked, behalve de simlock dan.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
  • Laatst online: 28-07-2020
Super blij met mijn MDA Vario II, enig probleempje waar ik tegen aan loop is het volgende: de eerste keer dat ik mijn micro SD kaartje in m'n tellie drukte zag windows media player m netjes (als je onder bibliotheek keek zag je naast "mijn apparaat" ook "opslagkaart") Nu nadat ik t SD kaartje er weer s n x heb uitgehaald en opnieuw heb ingestopt ziet ie em niet meer. Als ik op "Bibliotheek bijwerken" klik zoekt ie even vind ie bijv 76 nr's vervolgens begint ie opnieuw en blijf ie rond de 60% hangen. Ik heb t kaartje al meerdere keren opnieuw voorzien van nummers. Via de verkenner kom ik wel gewoon op mijn opslagkaart. Is er een mogelijkheid om de software opnieuw te installeren? Of heeft iemand anders nog een leuke tip?

Soms levert lang lang lang zoeken toch een antwoord op de vraag: http://www.futurehardware.in/542659.htm

Dus: wordt je SD-card niet herkent in de bibliotheek van Windows Media Player, formatteer dan je SD kaartje in windows. Als je het topic een beetje leest zie je dat er mogelijk sprake is van corrupte data die op een of andere manier ontstaat. Vraag die hieruit volgt: op welke wijze verwijder JIJ je SD card? Als je MDA Vario II uit staat? Of zit er een functie hardware veillig verwijderen die ik nog niet ondekt hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door deandoe op 11-01-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:31:
HIER vind je de BETA live versie. Lees dat topic even voor meer info. Het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
LoneWolf schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:24:
Lost de nieuwe fiirmware ook het wifi bereik probleem op ? en komt deze update ook als t-mobile versie beschikbaar of doen die er nix op uit ?
Ik hoop het want ik het hetzelfde probleem, eventjes met je telefoon bewegen en het wifi signaal is kwijt. Wel vindt hij signalen van de overburen dus aan de afstand ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je d.m.v. bijv. reg. tweak bij berichten (pocket outlook) de accounts 'hotmail" en "outlook email" kan verwijderen.

Dit kan niet bij menu, extra, opties omdat daar alleen de handmatig ingevoerde accounts bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:
ik heb lopen zoeken, maar helaas geen antwoord.

Heb net de Tmobile vario 2 gekocht, en ik haat het logootje van mdma en tmobile op de voorkant. Kan je net zoals de compact en vario met een suikerklontje het logootje weghalen?

materiaal op de vario is geen aluminium zoals op de 2 andere toestellen.
schop :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wouterwouter2 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Ik hoop het want ik het hetzelfde probleem, eventjes met je telefoon bewegen en het wifi signaal is kwijt. Wel vindt hij signalen van de overburen dus aan de afstand ligt het niet.
Heb dezelfde ervaring.

KingMinos: lost jouw oplossing ook iets van de wifi-problemen op? Als dat enigszins hetzelfde probleem zou zijn kan ik het me nog voorstellen ook... Tis immers Microsoft-software :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:38:
[...]

Heb dezelfde ervaring.

KingMinos: lost jouw oplossing ook iets van de wifi-problemen op? Als dat enigszins hetzelfde probleem zou zijn kan ik het me nog voorstellen ook... Tis immers Microsoft-software :+
Nee, dit is puur voor het A2DP gedeelte, Wifi zou het gewoon moeten doen, in principe...
Ik weet alleen dat naar A2DP luisteren en Wifi-en een no go is op de Hermes/Vario, zit iets hardware matigs fout waardoor BT en Wifi niet met elkaar overweg kunnen.. Dus ik zou zeggen, om je Wifi nog eens te testen, hang je pda aan de lader, en doe verder alle radios uit, Telefoon en bluetooth... en probeer het nog een keer... En heb je bij je Wifi instellingen -> prestaties, hem op zn hoogst staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Nee, dit is puur voor het A2DP gedeelte, Wifi zou het gewoon moeten doen, in principe...
Ik weet alleen dat naar A2DP luisteren en Wifi-en een no go is op de Hermes/Vario, zit iets hardware matigs fout waardoor BT en Wifi niet met elkaar overweg kunnen.. Dus ik zou zeggen, om je Wifi nog eens te testen, hang je pda aan de lader, en doe verder alle radios uit, Telefoon en bluetooth... en probeer het nog een keer... En heb je bij je Wifi instellingen -> prestaties, hem op zn hoogst staan?
Nou, bij wifi en bluetooth is er een probleem los van de hardware: de frequenties overlappen deels. Dat betekent dat wifi soms inderdaad niet kan ontvangen terwijl bluetooth zendt (hangt wel van je wifi-kanaal af). Beetje vaag, maargoed... Ik heb niet veel meer kunnen testen met wifi omdat ik alleen bij m'n ouders dat wifi-probleem heb. Zal wel even wat laten weten asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand verstand van het batch based programma Mortscript? je kan in een soort van simpele batch file commando's laten uitvoeren, dingen in het register lezen en schrijven, klikjes en keystrokes imiteren, echt heel veel...

Ik kom er via dit topic op: http://pdaphonehome.com/f...html?highlight=mortscript
Er zijn een aantal voorbeelden van wat het programma kan doen te vinden...

Ik zoek namelijk een manier om niet elke keer als ik via mijn bluetooth Jabra BT620s headset muziek wil luisteren, handmatig het "Wireless Stereo" aanvinken in de eigenschappen/services van de headset op mijn pda...

Zodra de headset opnieuw verbind, pakt ie namelijk automatisch het handsfree profiel, wat alleen bellen door de headset loodst... Voor muziek moet ik dus elke keer:

1. Comm manager
2. Bluetooth aan
3. Bluetooth instellingen -> Apparaten
4. Jabra headset aanklikken
5. Vernieuwen
6. beide profielen (handsfree en draadloos stereo) aan vinken
7. Opslaan
8. 3-4x OK

en dan heb ik eindelijk eens muziek door de headset, heb me suf gezocht... alleen maar meer mensen met hetzelfde probleem gevonden... Het makkelijkste zou het automatiseren zijn via Mortscript, alleen ik snap daar zelf niets van :(.. Ik heb dit script kunnen vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
# opens the bluetooth devices settings
Run \windows\bluetoothcpl.lnk

#the shortcut refers to: 49#ctlpnl cplmain.cpl,23,1?\Windows\bt_test.exe,-128 

#wait for settings window
Sleep 700

#move past activesync partnership
Senddown

#select plantronics headset
Sendcr

#tab to refresh botton and activate
Sendtab
Sendtab
Sendspace

#wait for headset to reply
#takes 2 seconds when HS is on
#takes 20 secs when HS is off
Sleep 3000

#tab to checkboxes for plantronics
# hands free (checked on discovery)
# wireless stereo
# headset
Sendtab
Sendtab
#Sendspace
Senddown
Sendspace
Senddown
Sendspace

#click save
Mouseclick 220,300
Sleep 750

#click ok
Mouseclick 220,10

Zou iemand hier naar kunnen kijken? zou heel veel mensen 100 klikjes per dag besparen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

deandoe schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:34:
Super blij met mijn MDA Vario II, enig probleempje waar ik tegen aan loop is het volgende: de eerste keer dat ik mijn micro SD kaartje in m'n tellie drukte zag windows media player m netjes (als je onder bibliotheek keek zag je naast "mijn apparaat" ook "opslagkaart") Nu nadat ik t SD kaartje er weer s n x heb uitgehaald en opnieuw heb ingestopt ziet ie em niet meer. Als ik op "Bibliotheek bijwerken" klik zoekt ie even vind ie bijv 76 nr's vervolgens begint ie opnieuw en blijf ie rond de 60% hangen. Ik heb t kaartje al meerdere keren opnieuw voorzien van nummers. Via de verkenner kom ik wel gewoon op mijn opslagkaart. Is er een mogelijkheid om de software opnieuw te installeren? Of heeft iemand anders nog een leuke tip?

Soms levert lang lang lang zoeken toch een antwoord op de vraag: http://www.futurehardware.in/542659.htm

Dus: wordt je SD-card niet herkent in de bibliotheek van Windows Media Player, formatteer dan je SD kaartje in windows. Als je het topic een beetje leest zie je dat er mogelijk sprake is van corrupte data die op een of andere manier ontstaat. Vraag die hieruit volgt: op welke wijze verwijder JIJ je SD card? Als je MDA Vario II uit staat? Of zit er een functie hardware veillig verwijderen die ik nog niet ondekt hebt?
Formatteer je kaart in FAT(16), dan wordt je kaart gewoon normaal herkend en kan je het verwijderen wanneer je maar wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
kun je met de Vario II ook alleen de GSM functie uitzetten? Dat dus UMTS/GPRS actief blijft maar dat je niet gebeld wordt? Dit omdat ik dan een duo-sim wil hebben. 1 sim in de vario met UMTS/GPRS voor PIT en een 2e sim in mijn mobiel om te bellen en te sms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:53:
Ik schrijf deze post in de hoop mensen moeite en frustraties te besparen in de toekomst...

Ik volg dit topic al sinds het begin en wat me opvalt is dat ik niemand hoor over bluetooth stereo headsets, zoals de Jabra BT620s bijvoorbeeld. Er valt zoiezo weinig (recente) informatie te vinden over dit soort headsets...

Ik ben een intensieve gebruiken van mijn MDA Vario II, gebruik hem op de fiets en in de trein voor muziek/bellen/internetten, verder gebruik ik de agenda en mail heel actief...

Maar er is gewoon geen goede manier op met goede kwaliteit naar muziek te kunnen luisteren door de gare aansluiting op de Vario en zijn crappy bijgeleverde headset. Nu heb ik het net als velen van jullie het aangedurft om die oordopjes eraf te knippen (net boven het microfoontje/knopje) en daar een 3.5mm jack aangesoldeerd. Nadeel daarvan is dat het meterlange snoer van de bijgeleverde headset samen met het snoer van mijn wel goede in-ear oordopjes super lang wordt. Loop met 3 meter snoer in mn t-shirt... Vond het niet ideaal en ben gaan zoeken naar een oplossing...

Bluetooth Stereo Headsets, die zijn het helemaal... Ik heb zelf de jabra BT620s, in de opruiming bij BelCompany nu voor 65,- ipv 100 op pdashop of 90 bij mediamarkt...

Maar zodra je je verdiept in stereo hi-fi headsets via Bluetooth, kom je erachter dat veel mensen met pda's (iig met de TyTN/VarioII) veel problemen hebben... Stereo geluid gebruikt het A2DP bluetooth profiel en dat vergt veel van de CPU van je Vario. Veel mensen hebben last van ruis of hier en daar secondes wegvallend geluid. Ik had hier zelf ook last van, soms hoor ik minutenlang niets, en dan weer 20 seconden muziek, soms niet eens een seconde aan muziek.
Ik heb mijn headset getest met andere telefoons zoals die SonyEricsson Walkman serie, daar deed hij het wel perfect, waaruit te concluderen viel dat het niet aan mijn headset lag. Af en toe zit er een onderbreking in de A2DP bluetooth stream.

Maar het valt te fixen, het heeft te maken met welk proces welke prioriteit krjigt van de CPU.

Gelukkig heeft met stom toeval iemand op xda-developers zijn onstabiele geluid gefixed door het draaien van een taskmanager programmaatje wat o.a de CPU load meet, de CPU load wordt gemeten door een proces mee te laten draaien met een zeer lage prioriteit, zodra de CPU dan idle draait, begint hij aan dit achtergrond proces van de taskmanager, 1x per seconden stopt dat, en wordt gekeken hoe lang/vaak/hard het proces heeft kunnen draaien (als het kon draaien, was er weinig cpu load, etc)

Nu heeft een user op Xda-Developers de code van die taskmanager uitgeplozen en een fix gemaakt voor de HTC Hermes/Tytn/VarioII in het speciaal. Het topic is vrij recent en er worden bijna dagelijks antwoorden op je vragen gepost door de maker en andere mensen die dr best wat verstand van hebben.

Het draadje loopt hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=284974

De patch is een .cab file die je gewoon kunt installeren (40kb) op je device, en is te vinden in de eerste post van bovenstaand topic samen met instructies.
deze fix is een proces dat automatisch opstart en op de achtergrond draait en hetzelfde doet als wat dat taskbar CPU load proces deed, en het werkt! Mijn (en van vele andere gebruikers) bereik nam ook nog eens toe van max 4 meter tot dik 10 meter met een gipswand muur ertussen...

Verder staan in de first post ook nog wat register settings die je zou kunnen proberen, bij mij werd het er niet echt beter van, alleen de sleutel met UseJointStereo heb ik van de standaard =1 naar =0 gezet, wat het geluid het ten goede kwam...

Omdat T-Mobiles Vario II nog geen firmware heeft naar mijn weten met AKU3.2 (een update die er o.a voor zorgt dat dit A2DP probleem verzacht/gefixed wordt) is, is dit een goede tijdelijke oplossing, ik geloof dat ze een T-Mobile AKU3.2 update verwachten ergens dit eerste kwartaal van 2007, ben benieuwd.

Ik hoop dat mensen hier wat hebben, en bluetooth headsets gaan kopen ^^
Verder blijf ik getrouw dit topic volgen en probeer je te helpen met eventuele vragen...
Bedankt voor dit uitleg.

Maar ik heb nog een vraagje.

Ik heb mijn MDA gesynchroniseerd met media player en een afspeellijst gemaakt van 10 liedje, maar de probleem is dat wanneer is het aanzet en het lekker afspeel zie ik dat mijn hele werkgeheugen in gebruik is. Ik heb dan ongeveer 5 MB vrij werkgeheugen !!!

Hoop dat je hier een antwoord op hebt. Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dagobert schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:56:
kun je met de Vario II ook alleen de GSM functie uitzetten? Dat dus UMTS/GPRS actief blijft maar dat je niet gebeld wordt? Dit omdat ik dan een duo-sim wil hebben. 1 sim in de vario met UMTS/GPRS voor PIT en een 2e sim in mijn mobiel om te bellen en te sms-en.
Zo gemakkelijk is dat niet... Dan kun je beter 2 nummers nemen. De telefoon die zich het laatst aanmeldt krijgt alle gesprekken binnen. Blokkeer je op die mobiel de gesprekken, dan komen ze op het andere toestel níet binnen.

Enige oplossing voor jouw probleem is 2 abonnementen nemen, helaas... Of dus toch één mobieltje.

Flauw antwoord op vraag van Sulo: het is Microsoft, dus wat wil je? :+ Maar ff serieus: heb je er last van dan? Maakt hij niet 'vanzelf' geheugen vrij als je veel andere dingen doet? In de 'gewone Windows' pakken veel applicaties een enorme slok geheugen zodat ze sneller blijven werken. Is dat geheugen niet beschikbaar dan worden de apps langzamer (voorbeeld is Firefox: die slaat gerenderde(?) pagina's op in het werkgeheugen zodat ze sneller kunnen worden weergegeven als ze nogmaals worden opgevraagd).

[ Voor 26% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

M3rcury schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:
Weet iemand hoe je die notificatie van je voicemail weg krijgt. Ik heb hem al uitgezet. maar hij blijft continu in mijn beeld. Ook als ik weer op dismiss druk, of via die notification naar mijn voicemail bel :X
Heb hetzelfde, aan en uit zetten hielp ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn002449 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:56:
[...]

je moet wel eerst je toestel superCID maken anders kan je niet terug flashen! staat duidelijk op deze pagina onder het kopje Notes about CID and Bootloader versions.

hoe te superCID-en staat hier

en hoe te checken wat je bootloader versie is staat hier onder het kopje Notes about CID and Bootloader versions.

Thanks, werkte super op mijn vario II, moest bij het flashen alleen tweemaal achter elkaar het programmatje draaien (gelukkig duidelijk aangegeven in de help pagina) verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 11:42

PeNGuiN

't Is Wat...

Kickje O-)

Niemand hier met MacOS X :)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 01:23
heb geprobeerd mijn vario 2 supercid te maken. Na het flashen van de radio rom kreeg ik de 114 error. Na het resetten krijg ik echter op een gegeven moment het windows mobile scherm met vlag en daar blijft hij op staan. Ook kom ik niet meer in bootloader mode (ok+power+reset). Iemand nog tips? (HELP.....)

edit: thank god, kon ik alsnog in de bootloader komen. Opnieuw flashen en toen resetten met usb-kabel er nog aan loste het probleem (voorlopig) op. Geen brick dus...

[ Voor 21% gewijzigd door maxtrash op 13-01-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:33:
De videocall button en de MMS applicatie (van Arcsoft) staan als het goed is in de Extended ROM, het lijkt erop dat deze of niet geinstalleerd wordt, of dat er niet de juiste applicaties in staan. Als de MMS app nl niet geinstalleerd wordt heb je ook geen MMS inbox en andere folders in je Pocktet Outlook app. Heb je een kopie van je oude Extended ROM bewaard, dan kun je deze applicaties daaruit naar je nieuwe Extended ROM kopieren (wel eerst je Ext ROM mounten, zie daarvoor XDA DEV), of anders een EXT ROM van de XDA FTP server downloaden en installeren.
Dit is echt ff abracadabra voor moi. Maar ik ga aan de slag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:27:
[...]

Dit is echt ff abracadabra voor moi. Maar ik ga aan de slag :-)
Gelukt ! Nu alles weer installeren :-)

Bedankty !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grr, de alignment van mijn screen klopt vaak ook niet nu :(

Lijkt wel met de temperatuur te maken te hebben: op broekzaktemperatuur alignen en daarna op woonkamertemperatuur gebruiken en het gaat mis :/ Moet ik hem insturen om het te laten verhelpen? Wel erg irritant als je niet eens de scrollbalk helemaal rechts kunt gebruiken omdat alles een stuk te ver naar rechts zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

PeNGuiN schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:49:
Kickje O-)

Niemand hier met MacOS X :)
Volgens mij heb je het verkeerde modemscript, google maar ff op internet op tytn modem script of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Beetje teleurstellende ontvangst.. Ik heb de v1605 en die geeft thuis met vodafone 1 tot 2 streepjes ontvangst, terwijl mijn Sony Ericsson J220i (goedkoop ding) 5 strepen geeft (ook vodafone). Wellicht dat dat verbetert met de nieuwe 1.35 ROM? Maar ik huiver een beetje om mn gloednieuwe branded v1605 te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Laatst online: 06-09 20:05
aj viasco schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:08:
Ik heb een klein maar lastig probleempje, zodra ik een smsje ontvang wilt de htc mijn t-mobile favorites openen, iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
schop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik heb de Vario nu bijna een maand in mijn bezit en ik ben over het algemeen redelijk te vreden.
Ik vind het persoonlijk niet echt een gebruiksvriendelijke telefoon, maar hij is wel erg leuk en je kan er erg veel mee! (alleen moet je er even mee om leren gaan!)
Bij de 1e keer opstarten heb ik hem helemaal zijn gang laten gaan en alles laten installeren (t-mobile spul) om te kijken wat er allemaal op stond. Uiteindelijk heb ik besloten om de boel weer te resetten en het t-mobile spul niet te laten installeren.

Sinds kort heb ik een storing waarbij outlook mail wordt gestart! Als ik dan afsluit start hij automatisch weer op enz... Het enige wat ik dan nog kan doen is de reset knop indrukken. Dit is erg vervelend en ik heb weinig zin om een hard reset te doen! Heeft iemand hier een oplossing voor???

Ik heb het toestel inmiddels super CID gemaakt om de extended rom te legen en om te kijken wat daar allemaal in zat. (misschien dat ik nog wat nodig had daarvan)
Ik heb alleen niet zoveel nuttige dingen kunnen ontdekken daarin!
Als ik het MMS gebeuren installeer dan staat er weer een MMS inbox, maar na een soft reset is deze weer weg?!?
De videocall optie heb ik ook weer geïnstalleerd, maar het nadeel daarvan is dat je die lelijke layout van het toetsenbord er weer gratis bij krijgt!!! Na het installeren van een phone skin is dat gedeelte in de telefoon afdeling wel weer weg, maar bij het invoeren van je pin code krijg je weer wel de lelijke layout!?! Weet iemand hoe je die PIN layout weer goed krijgt of hoe je die Videocall optie kan installeren zonder de T-mobile skin?
Verder kan ik niet zo heel veel nuttige dingen kunnen vinden op de extended rom. Iemand?

Belangrijkste nu voor mij is om van die storing af te komen!

[ Voor 4% gewijzigd door Revodrone op 14-01-2007 22:10 ]

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Goed, ik heb nu een TyTN en wil deze i.c.m mijn laptop dat Vista NL draait gebruiken om te internetten. Hoe kan ik nu er voor zorgen dat de laptop via de telefoon kan internetten? Misschien ben ik dom, maar ik kan het niet vinden :(
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.