HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.476 views sinds 30-01-2008

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:00:
[...]

Heb je een dataverbinding open staan, en zo ja, via UMTS of GPRS?
Oh, en let op: dataverbinding open laten staan is ook nog eens wat anders dan gewoon op UMTS of GSM-netwerk aangemeld zijn. Kan me voorstellen dat het nog veel meer stroom kost als je hem ook echt open laat staan, welk netwerk dan ook... dan moet hij namelijk vaker naar het netwerk luisteren.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:58:
[...]

Oh, en let op: dataverbinding open laten staan is ook nog eens wat anders dan gewoon op UMTS of GSM-netwerk aangemeld zijn. Kan me voorstellen dat het nog veel meer stroom kost als je hem ook echt open laat staan, welk netwerk dan ook... dan moet hij namelijk vaker naar het netwerk luisteren.
Heb hier toevallig zelf de afgelopen dagen ervaring mee. Ik gebruik direct-push en heb dus een constante dataverbinding. T-Mobile zet me automatisch op een UMTS-net, en dat vreet stroom. Ik heb de instelling omgezet naar GPRS en nu is de standby-tijd 2 a 3 keer langer... :)

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:55:
Laat maar ik kon mijn geduld niet meer bewaren en heb hem besteld!! :D
veel plezier dan met je bordeaux rode MDA 2 :9

Verwijderd

hahaha bedankt. ik neem die rode kleur maar voor lief! :D

Verwijderd

MaCk- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:10:
[...]

veel plezier dan met je bordeaux rode MDA 2 :9
zijn bijna de kleuren van tweakers ;)

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:58:
[...]

Hoi, Ik heb mijn Vario 2 gewoon aangedaan en niks aan mijn connectie-instellingen gewijzigd. Ik
heb bij mij op het beeld een vierkant hokje met G3 erin staan. Als ik op het internet ga dan komt naast de vierkantje ook een g3 te staan. Ik weet niet of er nu constant een verbinding open staat (push mail).

Ik weet trouwens ook niet of G3 een GPRS verbinding is en of UMTS ook geldt als je web and walk internet hebt voor 9,95 bij T-Mobile

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:26:
Jo mensen,

Ik wil graag weten welke kleur Vario II je krijgt als je besteld op T-mobile.nl.
Ik heb zel gemailt en dan krijg je het volgende antwoord:

[...]

Nu kan je op de site dus niet zien welke kleur het is, omdat hij is dichtgeklapt op het plaatje.
Ik zou heel graag de grijze uitvoering willen bestellen en vind dit rode beduidend minder.
Heeft er ook al iemand ervaring met de levertijd van T-mobile.nl?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoord
Toch nog ff antwoord... :)

Volgens mij levert T-mobile alleen de Vario II uitvoering (grijs met rood)

En hoelang het duurt: Ik heb vorige week vrijdag mijn contractvernieuwing aangevraagd bij de zakelijke helpdesk. Nieuwe contracten zou ik na 4 werkdagen krijgen, en dan zou het nog 10 a 11 werkdagen duren om de telefoon te leveren. (alleen heb ik de contracten vandaag niet gehad, dus 't zal wel langer gaan duren allemaal... Mijn collega's hadden op vrijdag via sitel.nl zijn contract vernieuwd, daarvan hadden we dezelfde dag de contracten al binnen, en die hebben sinds woensdag al hun nieuwe telefoons in huis... ik snap niet waarom het bij t-mobile zelf zo lang moet duren)

/edit: shit, er was nog een pagina :S

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Veritas

concedo nulli

pietrucci schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:03:
[...]
Hét Mekka voor XDA's: http://forum.xda-developers.com. Hier is echt álles te vinden (als je even zoekt...).
Cheers.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:07:
[...]

Heb hier toevallig zelf de afgelopen dagen ervaring mee. Ik gebruik direct-push en heb dus een constante dataverbinding. T-Mobile zet me automatisch op een UMTS-net, en dat vreet stroom. Ik heb de instelling omgezet naar GPRS en nu is de standby-tijd 2 a 3 keer langer... :)
Mijn ervaring met mijn Nokia 6680 (TyTn ligt op postkantoor, morgen ophalen :*)) is dat de accu echt veel en veel sneller leeggaat als er een verbinding open blijft staan. Vanwege de spam gebruik ik een dienst als push mail trouwens niet, te vaak spam die dan binnenkomt ipv relevante mail :(

Maar als je ontevreden bent met je accutijd zou je het bijv. eens een paar dagen uit kunnen zetten, ben wel benieuwd hoeveel invloed dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn02 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:16:
[...]

Toch nog ff antwoord... :)

Volgens mij levert T-mobile alleen de Vario II uitvoering (grijs met rood)

En hoelang het duurt: Ik heb vorige week vrijdag mijn contractvernieuwing aangevraagd bij de zakelijke helpdesk. Nieuwe contracten zou ik na 4 werkdagen krijgen, en dan zou het nog 10 a 11 werkdagen duren om de telefoon te leveren. (alleen heb ik de contracten vandaag niet gehad, dus 't zal wel langer gaan duren allemaal... Mijn collega's hadden op vrijdag via sitel.nl zijn contract vernieuwd, daarvan hadden we dezelfde dag de contracten al binnen, en die hebben sinds woensdag al hun nieuwe telefoons in huis... ik snap niet waarom het bij t-mobile zelf zo lang moet duren)

/edit: shit, er was nog een pagina :S
ik heb hem vandaag besteld in de webshop en kreeg 6 uur later een telefoontje van ze wanneer ik hem zou willen hebben? is dat snel of is dat snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik heb op XDA een handig tooltje gevonden om van UMTS naar GSM te switchen en terug, zonder via de instellingen te hoeven. Er zit zelfs een timer op zodat je na een x aantal minuten weer naar GSM terug switcht, erg handig voor batterylife.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 07:59:
Ik heb op XDA een handig tooltje gevonden om van UMTS naar GSM te switchen en terug, zonder via de instellingen te hoeven. Er zit zelfs een timer op zodat je na een x aantal minuten weer naar GSM terug switcht, erg handig voor batterylife.
Ge-wel-dig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
IK heb nu een vario 1 is het echt aan te raden om deze te nemen?

Nog een vraag is het mogelijk om te gelijk te navigeren (tomtom) en hansfree te bellen?
Ik heb ook een auto lader voor de vario 1 werkt deze ook bij de vario 2

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Draait TomTom Navigator 6 op de v1605 van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
beschuit schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:02:
Hij draait idd ook opde vodafone versie van de TyTN. Is allemaal WM5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
bokkie11 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:38:
IK heb nu een vario 1 is het echt aan te raden om deze te nemen?

Nog een vraag is het mogelijk om te gelijk te navigeren (tomtom) en hansfree te bellen?
Ik heb ook een auto lader voor de vario 1 werkt deze ook bij de vario 2
Of de Vario II voor jou een goede opvolger is ligt uiteraard aan je eigen wensen. Ik heb hem genomen omdat ie toch flink sneller is en UMTS ondersteunt. (Voor mij was de echte reden natuurlijk hebzucht...) Of deze verschillen jou het geld waard zijn moet je voor jezelf uitmaken. In de startpost op pag 1 van dit topic vind je een vergelijking tussen de Vario I en II, ik zou zeggen, kijk daar eens naar.

Als je een telefoontje krijgt tijdens het navigeren worden de gesproken aanwijzingen verbroken, de kaart met je route blijft wel gewoon op het scherm. Ook kun je zelf bellen tijdens het navigeren.

ja, de laders passen op beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 02:06:
[...]

ik heb hem vandaag besteld in de webshop en kreeg 6 uur later een telefoontje van ze wanneer ik hem zou willen hebben? is dat snel of is dat snel :D
Da's zeker snel.. Ik heb vandaag de contractpapieren gefaxed... hoop dat ze me woensdag gaan bellen oid... anyway: Het grote wachten is begonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn02 op 23-12-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hoe zit het nou met die data verbinding. Voor zover ik kan ontdekken op de site van t-mobile is dat web'n'walk voor over GPRS. Nu staat er sinds die abbo actief is ook zo'n mooi 3G icoontje bovenin, maar 3G is UMTS.

Ik heb eerder iets gelezen dat je de eerste maand 'sneller' - dus 3G kennelijk - internet zou hebben.. maar dan vind ik de snelheid toch nog redelijk tegenvallen. Moet er niet aan denken dat het _nog_ trager wordt :/

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen ergens wat gelezen te hebben over bestanden delen via wifi.
Via 'resco file explorer' is het mogelijk om met het toestel bestanden te benaderen op een andere computer; ik wil graag op een computer bestanden kunnen benaderen die op mijn MDA VARIO II staan. Heeft iemand een idee of én hoe het mogelijk is om bestanden OP HET TOESTEL te kunnen delen?
Ik kan er nog niets over vinden.

Toepassingen: het lijkt mij zeer handig om thuis, op mijn werkplekken e.d. bestanden die ik mee moet nemen even op \\toestelnaam\documenten te kunnen zetten. Een usb-stick aansluiten is dan niet meer nodig. Mailen is ook omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey394
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10-2023
beschuit schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:57:
Kan je een branded toestel, zoals de v1605 van Vodafone, ook flashen met die nieuwe ROM?
Nou, ik heb eergisteren de allerlaatste ROM er op gezet. Zoals al in het artikel van DutchMan beschreven werd: simpel. Ik ging van een nederlandse naar een engelse versie. ik moet zeggen: sneller voor de standaard apps en voor de door mij geinstalleerde apps, zoals o.a. SPB Dairy en Bejeweled 2. IE is ook sneller bij het maken van een verbinding netzoals het ophalen van mail bij Gmail.. M.a.w. tot nu toe geen spijt, maar we zijn pas 48 uur verder.
Ik heb een MDA Vario II,1 uit de 639 serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Weekkey394 op 23-12-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik wil een nederlandse rom-update...

maar die zijn er nog niet hè?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Een Nederlandse ROM-update nog niet, een Nederlandse ROM wel (hangt dus af van de versie die je nu hebt, laatst beschikbare Nederlandse ROM is 1.18).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
[BoSS] schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:16:
Een Nederlandse ROM-update nog niet, een Nederlandse ROM wel (hangt dus af van de versie die je nu hebt, laatst beschikbare Nederlandse ROM is 1.18).
ik heb HTC TyTN ROM Update v1.18.254.104 Nederlandstalig (ZIP, 47.5MB) deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb een probleem......

Ik heb mijn MDA gesynchroniseerd met media player en een afspeellijst gemaakt van 10 liedje, maar de probleem is dat wanneer is het aanzet en het lekker afspeel zie ik dat mijn hele werkgeheugen in gebruik is. Ik heb dan ongeveer 5 MB vrij werkgeheugen !!! En al ik mijn MDA pas hebt opgestart is er een vrij werkgeheugen van maar 30 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:02:
Ik heb tom tom 6 geïnstalleerd op mijn MDA Vario II. Dat werkt perfect! Als de v1605 dus het zelfde toestel, maar dan van Vodafone is, dan moet dat daarop ook prima gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het opnemen van de telefoongesprekken gemaakt met dit apparaat?
ik heb het geprobeert met LivePVR
daarmee kan ik prima voicerecorden, maar het opnemen van telefoongesprekken levert zeer brakke bestanden op.
je kunt wel stemmen eruit halen, maar het ruist ontzettend erg, en het is niet mijn omgeving ofzo.
ik vroeg me af of er andere programma's zijn die het wel goed doen, of dat iemand mss een oplossing heeft voor de problemen met livepvr (iedereen kan de trial van de site downloaden en zelf eens proberen of jullie ook problemen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb het dingetje nu 2 dagen en een aantal dingen valt me op:

• Windows Mobile heeft op veel punten een onduidelijke menustructuur, is slecht vertaald en doet soms op onlogische momenten het softtoetsenbord omhoog komen
• Internet explorer is nog brakker op Win Mobile dan op Win XP
• Opera Mini (midlet, dus niet Opera Mobile wat geld kost) werkt heerlijk :9
• Outlook is een prima programma, Messenger en Hotmail doen het perfect, hulde _O_
• 160x120 streams kun je niet fullscreen afspelen (postzegel 1/4e van het scherm met grote zwarte marges), erg jammer voor uitzendinggemist enzo
• streams afspelen via wifi gaat prima, snelheid die via wifi gehaald kan worden is zover ik kan zien iets van ongeveer 500 kByte/s
• kun je applicaties als Outlook en IE nou echt niet afsluiten of ben ik gek? :? (kruisje klikken 'minimaliseert' het alleen)
• 115200 bps voor bluetooth-modem? :{
• Skype gebruikt de luidspreker ipv het kleine speakertje? :+ (werkt wel echt perfect btw _O_)

Wat Telfort betreft:
• Uitzendinggemist narrowband doet het prima
• Na aantal keer GPRS/EDGE te hebben geconnect wil hij ineens niet meer en moet het ding uit en weer aan

Straks ROM-update, kijken of dat wat van de problemen fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de vario 2 nu 1,5 maand, bevalt opzich goed maar:

- Hij loopt nu 2 -3 keer per dag vast, krijg dan het scherm niet meer aan uit de standby mode, en als ik gebeld wordt gaat hij ook niet over!

- Hij trilt niet meer, hij staat op trillen maar als ik gebeld wordt doet ie niks, zie alleen een inkomende oproep.

Heb 'm uit en aan gedaan, soft reset en hardware reset, geen efffect.. Argh..

Wie weet of dit vaker voorkomt of wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:30:
Hoi,

Ik heb de vario 2 nu 1,5 maand, bevalt opzich goed maar:

- Hij loopt nu 2 -3 keer per dag vast, krijg dan het scherm niet meer aan uit de standby mode, en als ik gebeld wordt gaat hij ook niet over!

- Hij trilt niet meer, hij staat op trillen maar als ik gebeld wordt doet ie niks, zie alleen een inkomende oproep.

Heb 'm uit en aan gedaan, soft reset en hardware reset, geen efffect.. Argh..

Wie weet of dit vaker voorkomt of wat ik kan doen?
Trillen moet je aanzetten bij de telefooninstellingen, want als je hem op 'trillen' zet met het dingetje rechtsboven in je scherm dan werkt dat niet standaard (is Microsoft-logica, zit het ding vol mee). Dus bij je beltooninstellingen moet je trillen instellen.

Standby: zet je hem in die gevallen ook handmatig standby met de knop rechtsboven op het apparaat?

Ik ga nu de nieuwe ROM erop gooien. Eens kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:15:
Heeft iemand hier ervaring met het opnemen van de telefoongesprekken gemaakt met dit apparaat?
daarmee kan ik prima voicerecorden, maar het opnemen van telefoongesprekken levert zeer brakke bestanden op.
je kunt wel stemmen eruit halen, maar het ruist ontzettend erg, en het is niet mijn omgeving ofzo.
ik vroeg me af of er andere programma's zijn die het wel goed doen, of dat iemand mss een oplossing heeft voor de problemen met livepvr (iedereen kan de trial van de site downloaden en zelf eens proberen of jullie ook problemen hebben).
Ik zou ook graag een dergelijk programma willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

defusion schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:15:
Voor het opnemen is de Tytn helaas niet geschikt. Ik gebruikte altijd PMrecorder dat prima werkte op mijn qtek 8310 maar op de Tytn hoor je nagenoeg niets.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Kan je bij spb weather ook een andere meteorologische dienst instellen? De standaard server waar hij het vandaan haalt zegt dat het heel ander weer is dan dat ik nu naar buiten kijk. Kan gebeuren maar 3 dagen na elkaar klopt er iets niet volgens mij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

intert0y schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:17:
[...]

Ik krijg dus precies dezelfde klacht. De andere kant hoort mij slecht. Lijkt bijna op dat je uitbellend maar half-duplex belt en het stuk wat je terugkrijgt full duplex is. Heel maf.. slaat ook nergens op.. maar als de 'tegenpartij' praat dan kun je praten wat je wilt het komt er niet doorheen. Of het met overijverige ruisonderdrukking o.i.d. heeft te maken weet ik niet maar het is wel HEEL annoying.

Ik had hier met mijn cark112 (ook bt carkit van nokia) nooit last van. Ik bel iedere dag paar uur in de auto en kan dit nu eigenlijk niet hebben. Je hebt er dus met name last van als de tegenpartij zelf in een rumoerige omgeving zit want dan blijft ie jouw spraak wegdrukken dus komt het hakkelig over. Althans daar lijkt het op.

Ben er nog niet over uit of dit nu aan telefoon ligt of aan carkit of combinatie hiervan. Ga dit weekend op andere ck-7w proberen en ook mijn oude nokia weer eens op de ck-7w aansluiten en kjiken wat er gebeurd.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
aj viasco schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:13:
Ik heb de java applet van Gmail geinstalleerd, deze werkt niet, maar hoe kan ik deze verwijderen? Want via het menu software, zie ik hem niet staan...

Iemand ?
Iemand? :) Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg hem er niet vanaf...

het is al gelukt, ik moest de mouse button erop houden en kon ik hem verwijderen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nimoleda op 26-12-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02-2021
-CKY2K- schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:25:
Kan je bij spb weather ook een andere meteorologische dienst instellen? De standaard server waar hij het vandaan haalt zegt dat het heel ander weer is dan dat ik nu naar buiten kijk. Kan gebeuren maar 3 dagen na elkaar klopt er iets niet volgens mij! :P
Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar, heb hetzelfde probleem sinds 3 dagen. Het zou schitterend weer moeten zijn , volgens Spb Weather dan :'( , echter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Sulo schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:02:

Ik heb mijn MDA gesynchroniseerd met media player en een afspeellijst gemaakt van 10 liedje, maar de probleem is dat wanneer is het aanzet en het lekker afspeel zie ik dat mijn hele werkgeheugen in gebruik is. Ik heb dan ongeveer 5 MB vrij werkgeheugen !!! En al ik mijn MDA pas hebt opgestart is er een vrij werkgeheugen van maar 30 MB.
Heeft er iemand een antwoord hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
ik had gisteren last van een freeze toen ik al een tijd sliep. ding was niet meer uit standby te halen. weet iemand waar ik dit ergens mkan vinden waar 't aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jeuj, het ding werkt wel lekker als je het gewend bent :)

Nadelen:
• Windows Mobile blijft een brak en onlogisch opgebouwd OS, maar flashen naar Engels maakt het al beter: de NL vertaling is om te janken, zo slecht...
• Simpele opties zoals het aanpassen van achtergrondkleur (ik wil blauw :{) niet te vinden
• Als je als Telfort-user roamt op KPN probeert hij elke 10 sec weer op UMTS te komen, om er vervolgens achter te komen dat dat (nog) niet mag: oplossing is UMTS uitzetten (wel brak hoor)
• Geluid toch net stukje minder goed dan bij m'n 6680

Voordelen:
• Goeie ontvangst (GSM tenminste, wifi misschien iets minder, maar da's in energiezuinige modus)
• Bij rustig gebruik (kerstgebruik zullen we maar zeggen, paar x per dag mail checken, soms even snel nieuws, verder weinig) kan het ding volgens mij dagenlang mee...
• Handige knopjes om instantly mail te checken enzo, handig
• Hoogte en breedte zijn maar minimaal groter dan bij de 6680! Hij is alleen flink dikker.

Overigens is internetten via EDGE (236 kbps max. via Telfort) merkbaar een stuk sneller dan op mijn 6680. Geen idee hoe dat komt, maar de latency lijkt gewoon een stuk kleiner: ergens op klikken en het verschijnt vrij snel (nee, ik zat zeker weten niet via wifi te internetten: dan gaat het allemaal nóg sneller). Ook Remote Desktop (terminal services) werkt snel via een laptop. En dat terwijl het ding wegens beperkingen (van wat eigenlijk?) maar 115200 bps deed in tegenstelling tot de 230400 die mijn nokia deed! Ook op het apparaatje zelf is het nog wel bruikbaar voor noodgevallen waarin je bij je Win2003-server moet om snel even iets te fixen.

Al met al positief, dit dingetje!

-edit-
230400-probleem gefixed denk ik: bij network connections kun je in de modem-configuratie wél hogere snelheden kiezen, bij de modemconfiguratie (direct vanuit het control panel) is 115200 het maximum. Windows-logica...

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-12-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Kassad schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 07:59:
Eehhh...wat doem ik fout ? Geregistreerd, geactiveed, ingelogd, naar die pagina gegaan, bestandje aangeklikt....melding "je bent niet ingelogd" ? Geprobeerd met 3 browsers, beveilig laag, cookies aan ... aargh ! Wie mirrort hem even voor deze Tweaker ?

[ Voor 0% gewijzigd door Righteye op 26-12-2006 11:31 . Reden: Al gelukt.... ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:53:
ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest; maar weet iemand of het mogelijk is mijn UMTS account te delen via een of ander programmatje met een andere willekeurige ppc met wifi?
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor een MDA Vario2 gegaan! Ik heb altijd een Nokia gehad, waarvan de laatste 3 jaar een Nokia6600. Eigenlijk beviel deze erg goed, maar je moet af en toe toch wat anders en ik wilde graag een toetsenbordje en een agenda, dus ben ik op de Vario2 uitgekomen!

Ik heb de telefoon nu met alle door T-mobile geïnstalleerde programma's en wijzigingen, maar ik weet niet wat er nu 'beter' is! Ik vind de wijziginen die ze in de menu's programma's en instellingen hebben gemaakt erg vreemd. (com.man. naar menu programma's ipv bij instellingen/verbinding, de rekenmachine naar eoa agenda menu verplaatst en uit het menu programma's gehaald en zo zijn er nog wel meer veranderingen in de menu's) Daarbij vind ik het T-mobile thema ook afzichtelijk. Deze is makkelijk te vervangen, alleen het 'telefoon' gedeelte blijft zo lelijk!

Als je T-mobile zijn gang niet laat gaan mis je het MMS gedeelte (kan je nu niet mms'en?), het video call gedeelte, het makkelijk toewijzen van de softwaretoetsen, je W'n'W is nog niet ingesteld enz.

- Wat is nu het grote voordeel van T-mobile zijn gang laten gaan?
- Wat is nu het grote nadeel van T-mobile zijn gang laten gaan?

- Is er een programma waarmee je het menu programma's anders kan indelen? Het wordt nu een beetje een overvolle boel daar, terwijl spelletjes weer heel netjes bijelkaar staan in hetzelfde mapje! Kan dit dus ook voor andere programma's? (bv word, ppt en excel bijelkaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Revodrone op 26-12-2006 13:19 ]

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:03:
-edit-
230400-probleem gefixed denk ik: bij network connections kun je in de modem-configuratie wél hogere snelheden kiezen, bij de modemconfiguratie (direct vanuit het control panel) is 115200 het maximum. Windows-logica...
Licht dit eens toe, ik kan namelijk niets vinden...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo

Ik heb mijn MDA gesynchroniseerd met media player en een afspeellijst gemaakt van 10 liedje, maar de probleem is dat wanneer is het aanzet en het lekker afspeel zie ik dat mijn hele werkgeheugen in gebruik is. Ik heb dan ongeveer 5 MB vrij werkgeheugen !!!

Kan er iemand mij hiermee helpen??

[ Voor 10% gewijzigd door Sulo op 26-12-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

-CKY2K- schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:25:
yep dat kan, ik heb zelf weeronline toegevoegd voor NL maar ik heb het idee dat die ook niet helemaal correct het weer weergeeft. weet niet meer waar ik die template vandaan heb maar op google zoeken naar weeronline spb weather en dan vind je het wel.

was in ieder geval van een nederlandse pdasite waar ik het vandaan heb gehaald

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Loopt bij veel mensen tomtom nog vast ? Bij mij in het begin wel, nu loop hij 1 keer vast als ik hem opstart, dan druk ik 1 keer op de rode knop, ik ga weer terug naar tomtom en hij loopt als een zonnetje! Wat ik gedaan heb? Ik zou het niet weten, maar hij loopt als een trein!

Ohja en zijn er mensen die met deze Brodit Passive Holder ervaring hebben? (Klik HIER)

[ Voor 27% gewijzigd door Nimoleda op 26-12-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Met je laptop ertussen kan dat: UMTS -> laptop -> wifi (WinXP kan dat iig). Als ik verder wat tegenkom laat ik het zeker weten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

aj viasco schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:02:
Loopt bij veel mensen tomtom nog vast ? Bij mij in het begin wel, nu loop hij 1 keer vast als ik hem opstart, dan druk ik 1 keer op de rode knop, ik ga weer terug naar tomtom en hij loopt als een zonnetje! Wat ik gedaan heb? Ik zou het niet weten, maar hij loopt als een trein!

Ohja en zijn er mensen die met deze Brodit Passive Holder ervaring hebben? (Klik HIER)
Ik kan je aanraden een actieve houder te nemen. Voor de rest heb ik persoonlijk alleen maar positieve ervaringen met brodit houders. Binnenkort moet ik voor mezelf nog een aktieve houder horizontaal houden.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Ik heb dezelfde ervaring! :(
Ik heb een tijd geleden op een forum (XDA-developer?) gelezen dat dit wordt veroorzaakt door SPB-programma's die ik inderdaad heb draaien.
  1. Zijn er mensen die SPB-progs en TomTom goed draaiend hebben?
  2. Zijn er mensen die TomTom goed draaiend hebben zonder SPB-progs?
  3. Wie weet hoe we TT6 goed draaiend krijgen, zonder vastlopers? (werkt overigens prima op mijn MDA Pro).
Met dank _/-\o_

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
JeeVee schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:13:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring! :(
Ik heb een tijd geleden op een forum (XDA-developer?) gelezen dat dit wordt veroorzaakt door SPB-programma's die ik inderdaad heb draaien.
  1. Zijn er mensen die SPB-progs en TomTom goed draaiend hebben?
  2. Zijn er mensen die TomTom goed draaiend hebben zonder SPB-progs?
  3. Wie weet hoe we TT6 goed draaiend krijgen, zonder vastlopers? (werkt overigens prima op mijn MDA Pro).
Met dank _/-\o_
Ik heb alleen spb-backup draaien.. en hij loopt bij mij maar 1 keer vast en dat is als ik iets wil gaan wijzigen, daarna loopt het toestel heel niet meer vast. Hiervoor had ik een redelijk grote kaart van westeuropa en toen liep hij vaker vast, nu heb ik alleen de gewone benelux versie van +- 60 mb erop staan. Maar als jij je spb backups verwijderd / uitschakeld, loopt hij dan nog steeds vast?

Dus:

• Heb je Tom Tom ? Zo ja welke versie
• Welke kaarten ?
• Vastlopers ja / nee ? Wanneer loopt je foon vast?
• Mogelijke programma's waardoor het vast kan lopen?

Ik heb:

- TomTom 6.10,
- Benelux kaart (+-60mb),
- 1 vastloper in het begin,
- 1 programma van spb en dat is de backup tool

Verder draait hij als een zonnetje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nimoleda op 26-12-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb zelf de actieve versie en ik ben er zeer te spreken over, mijn Tytn zit er goed in en wordt gewoon opgeladen tijdens het rijden met tomtom6.

Ik heb tevens ook hetzelfde probleem dat tomtom6 wel eens wilt vastlopen (benelux kaart), maar dan is het even op ophangen drukken en dan opstarten en dan werkt het allemaal weer. Moet er ook bij zeggen dat ik veel spb proggies gebruik. pocketplus, weather, backup, time en diary.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Heb zelf de verticale versie hiervan. Moet wel zeggen dat ik achteraf liever de actieve had gehad. Als je TomTom aan hebt, gebruikt de MDA behoorlijk wat stroom. Ik moet nu altijd aan de gang met zo'n los kabeltje naar de sigaretten aansteker, actieve houder is dan natuurlijk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Heb nu de MDA Vario II maar vindt de wifi erg slecht, na enkele (5-8) meter van het AP al bijna geen bereik meer, soms valt de verbinding dan ook al weg om daarna weer terug te komen.
Is dit normaal voor dit toestel ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ja heb TT v.6.1.0 ofzo laatste versie iig
Benelux volledig in detail
Ja heb af en toe vastlopers, druk dan op com.mngr en terug naar TT en dan werkt ie perfect
Heb SPB PocketPlus geinstalleerd

[ Voor 33% gewijzigd door chob op 27-12-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Zelf heb ik een MDA Vario II die perfect werkt, tis een van de laatste series waar de kinderziektes niet meer inzitten. Daarentegen heb ik voor een kennis meteen toen hij uit was de HTC Tytn gekocht. Deze functioneert bij lange na niet zoals mijn MDA. Het bekende SA probleem, vastlopen (laatste nieuwe ROM) en toetsenbord wat totaal niet soepel loopt.

Voor deze problemen is hij al een keer teruggestuurd naar HTC (lees Coolblue, die doen de herstellingen in Belgie) maar heeft niets geholpen. Nu heb ik zojuist weer een afspraak gemaakt dat ze hem komen halen voor reparatie.
Maar volgens mij is dit een toestel waar structureel fouten inzitten en ik wil dan ook een nieuwe voor die kennis van me. Hoe regel ik dit bij HTC, iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Ik ben zelf ook over.. ga er morgen ook 1 halen, vind het alleen nog wel schofterig duur..
Als ik kijk op de T-Mobile site.. ~200 euro icm met een abbo van 25 euro p/m en dan ook nog een internet abbo erbij.. dat is in totaal veeeel meer dan de waarde van die telefoon.. maarja.. ik wil hem :9~

Had hem eigenlijk zondag al willen halen in Apeldoorn (enige koopzondag in de buurt) maar helaas geen enkele telefoonwinkel had hem..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:57:
[...]

Trillen moet je aanzetten bij de telefooninstellingen, want als je hem op 'trillen' zet met het dingetje rechtsboven in je scherm dan werkt dat niet standaard (is Microsoft-logica, zit het ding vol mee). Dus bij je beltooninstellingen moet je trillen instellen.

Standby: zet je hem in die gevallen ook handmatig standby met de knop rechtsboven op het apparaat?

Ik ga nu de nieuwe ROM erop gooien. Eens kijken :+
ja zet 'm handmatig standby met de knop rechtsboven op het apparaat... trillen staat in beide gevallen aan...

Waar is die nieuwe rom te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren, dringend verzoek....

heeft er iemand pas een nieuwe toestel van after-sales mogen ontvangen en uit welke serie is deze? want ik krijg vrijdag er een als het goed is en hoop niet op de oude dat ik weer zelfde problemen krijg...(kan ik het eerst zien voor ik de mijne inlever)??

mijn tweede vraag is...hoe kopieer ik al mijn contact personen van tel naar simkaart

en laatste vraag is, is het mogelijk mijn smsjes te bewaren en zoja hoe?

ik dank jullie alvast voor de hulp..

mvg. m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:01:
[...]

ja zet 'm handmatig standby met de knop rechtsboven op het apparaat... trillen staat in beide gevallen aan...

Waar is die nieuwe rom te downloaden?
http://www.smartmobility.nl/tytn_updates.asp (ik heb de Engelse geinstalleerd, de NL versie vind ik een slechte vertaling met vaak onlogische vertaalkeuzes).

En de vraag over de 230400 bps modem-instelling van Mesh: ga naar Network Connections in je control panel. Daar heb ik bovenaan Standard modem over Bluetooth Link (OTA) staan. Klik daar bovenaan op Configure (tabblad General, linkertabblad dus). Daar kun je maximum speed instellen. Even voor de duidelijkheid: hij moet bellen naar *99#.

Ik weet niet of dat modem er standaard al stond, of dat ik het ooit voor m'n vorige telefoon heb toegevoeg. Laat het even weten als je wil, wel handig voor anderen :) Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Ik lees dat verschillende mensen last hebben van SA problemen, kan iemand mij vertellen na welke versie deze problemen ophielden? En waar kan ik zie wat voor versie ik heb? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier toevallig de TyTn in combinatie met T-Mobile? Zo ja: heb je MMS werkend? Ik heb de telefoon pas kort, en kom er vandaag achter dat ik eigenlijk nooit iets met MMS heb gedaan op / met het toestel.

Dus ik heb instelling goed gezet (denk ik), geprobeerd met instellingen handmatig plaatsen via t-mobile.nl en ook instellingen overgenomen van http://www.bel.nl/pocketpc-instellingen.pdf

Hoe dan ook: het werkt niet volgens mij. Ik kan niet verzenden, en ontvangen gaat half: iemand mms't mij, en ik zie de mms wel in Postvak In, maar het downloaden van het mms'je gaat niet: gsm wil wel verbindingen met de 'mms verbinding' (de gprs verbinding dropt dan) maar er gebeurt niks, en na verloop van tijd komt een foutmelding...

Kortom: als iemand toevallig zijn settings kan posten die ook bij t-mobile zit: graaaaagggg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:35:
[...]

Met je laptop ertussen kan dat: UMTS -> laptop -> wifi (WinXP kan dat iig). Als ik verder wat tegenkom laat ik het zeker weten :o
Maar om nou een laptop mee te nemen voor ICS :P
je moet eigenlijk een netwerkbrug kunnen maken op de vario zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:21:Kortom: als iemand toevallig zijn settings kan posten die ook bij t-mobile zit: graaaaagggg _/-\o_
Mijn settings zijn als volgt:

Tabje voorkeuren:
  • Berichten onmmiddelijk ophalen
  • Verzenden berichten opslaan
  • Pogingen voordat het opgeeft: 4
  • Fotoresolutie: Origineel
Tabje Servers - T-Mobile MMS
  • Servernaam: T-Mobile MMS
  • Gateway: 10.10.10.11
  • Poortnummer: 8080
  • Server adres: http://t-mobilemms
  • Verbinden via: T-Mobile MMS
  • Maximale verzendgrootte: 300K
  • WAP-versie: 2.0
Hopelijk helpt dit. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nieuwe ROM: nog steeds het probleem van UMTS -> GSM -> UMTS -> GSM -> UMTS als ik op KPN roam en GSM/WCDMA op auto laat staan. Ook erg jammer dat hij niet vanzelf terugswitcht naar Telfort als er weer (goeie) Telfortontvangst is. Lijkt me niet leuk voor mensen die in de grensstreek wonen (dan moet je hem haast wel op handmatig zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvtonger schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:24:
[...]

Mijn settings zijn als volgt:

Tabje voorkeuren:
  • Berichten onmmiddelijk ophalen
  • Verzenden berichten opslaan
  • Pogingen voordat het opgeeft: 4
  • Fotoresolutie: Origineel
Tabje Servers - T-Mobile MMS
  • Servernaam: T-Mobile MMS
  • Gateway: 10.10.10.11
  • Poortnummer: 8080
  • Server adres: http://t-mobilemms
  • Verbinden via: T-Mobile MMS
  • Maximale verzendgrootte: 300K
  • WAP-versie: 2.0
Hopelijk helpt dit. Succes ermee.
Thanks... het werkt nu, alleen duurt het ERG lang voordat een mms van bijv. 70kb binnen is... weird...

• Carnagy
ik had vannacht weer last van een vastloper. heel raar. tijd stond op 6.47 terwijl 't 52 was. was nadat ik m'n vario op standby had gezet. Knop aan de zijkant. vario zat nog in de lader toen.

zijn er meer mensen met dit probleem of misschien met een oplossing?

je kan toch de telefoon op standby zetten met de knop op de zijkant zodat hij nog gewoon werkt?

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik heb sinds vorige week een t-mobile web n walk abonnement lopen icm vario2 alleen mijn GPRS/HSDPA verbinding kan niet meer worden gerealiseerd. Ik krijg de melding "de modem aan de andere kant heeft de verbinding verbroken" en daarna nog iets van "er is een probleem met het maken van een GPRS verbinding met het geregistreerde thuisnetwerk". Herkend iemand van jullie deze meldingen, en zo ja, wat was de oplossing?

Harde reset heeft niets opgeleverd, dus daar ligt het ook niet aan.

Alvast bedankt voor elke hint/tip

• fn002449
zo nieuw is die nieuwe rom niet :S

al van 15-08-2006 :S

Ik wil een nieuwe ;)

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
fn002449 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:54:
zo nieuw is die nieuwe rom niet :S

al van 15-08-2006 :S

Ik wil een nieuwe ;)
Welke ROM bedoel je?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ik had nog mensen beloofd een update te geven over mijn carkit verhaal. Zoals al eerder gemeld intert0y in "HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Var..." Ik heb inmiddels een andere telefoon (m'n oude 6630) aangesloten op deze carkit en dan gaat ie perfect.

Conclusie de TyTN i.c.m. Nokia CK-7W gaat niet van harte. Ik heb laatste rom-versie en lees hier en daar meer mensen met vergelijkbare problemen.

Ik heb voorlopig in de auto mijn andere telefoon ook liggen (duo sim) en meld die aan als ik in de auto zit want wordt helemaal leip van het carkitten i.c.m. de TyTN.

Iemand betere ervaringen met ander merk carkit?

Rom: HTC QTEK_001 1.35.255.2 11/14/06 1.35.255.102 1.18.00.10 32.55.7018.01H 14955.2.3.0 2.3 1.09

[ Voor 8% gewijzigd door intert0y op 28-12-2006 20:00 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Ik gebruik m'n tytn met een sony ericsson bluetooth carkit. Deze was reeds ingebouwd en gebruikte ik met samsung gsm's, SE, en een Eten m600. Blijkt ook te werken met m'n tytn.
Het is een HCB 30 carkit die niet meer in de catalogus van SE staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:21:
[...]

http://www.smartmobility.nl/tytn_updates.asp (ik heb de Engelse geinstalleerd, de NL versie vind ik een slechte vertaling met vaak onlogische vertaalkeuzes).

En de vraag over de 230400 bps modem-instelling van Mesh: ga naar Network Connections in je control panel. Daar heb ik bovenaan Standard modem over Bluetooth Link (OTA) staan. Klik daar bovenaan op Configure (tabblad General, linkertabblad dus). Daar kun je maximum speed instellen. Even voor de duidelijkheid: hij moet bellen naar *99#.

Ik weet niet of dat modem er standaard al stond, of dat ik het ooit voor m'n vorige telefoon heb toegevoeg. Laat het even weten als je wil, wel handig voor anderen :) Succes iig!
Over deze rom ging het ;):D

want wat is de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fn002449 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:17:
[...]

Over deze rom ging het ;):D

want wat is de laatste versie?
Kun je toch lezen? :?

HTC TyTN ROM Update v1.18.255.106 Engelstalig (ZIP, 47.9MB)

Die heb ik op m'n NL TyTN gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:42:
Ik gebruik m'n tytn met een sony ericsson bluetooth carkit. Deze was reeds ingebouwd en gebruikte ik met samsung gsm's, SE, en een Eten m600. Blijkt ook te werken met m'n tytn.
Het is een HCB 30 carkit die niet meer in de catalogus van SE staat.
Maar werkt ie of werkt ie? Ik bedoel de TyTN werkt ook @ ck-7w maar niet van harte. Ik ben een veelgebruiker dus merk snel als iets niet helemaal (of helemaal niet) lekker werkt. Heb je hem al zo veelvuldig gberuikt dat je zeker weet dat ie @ jouw carkit het helemaal top doet.

En uhmz, weet je toevallig welke rom versie je hebt? Want het kan natuurlijk ook een sw-issue zijn.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een progje voor het bijhouden van het aantal verstuurde sms'jes en belminuten? Heb Web-n-Walk in combinatie Relax pakket en sms bundel van T-mobile. Wel even belangrijk om een beetje zicht te houden op het verhaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En er zijn geen gratis progjes om GPRS/EDGE/UMTS dataverkeer bij te houden? Wel lam dat dat er niet standaard in zit trouwens :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Bij de Vario I werd SPB GPRS Monitor gratis meegelverd op de CD, dat progje houdt je data verkeer bij. Ik heb de cd's van mijn Vario II door tijdgebrek nog niet geopend, maar het zou me niet verbazen als het ook bij dit toestel standaard meegeleverd wordt.

Voor het bijhouden van belminuten en sms-jes gebruik ik DKToday, heb ik van xda-developers.com gedownload. Je kunt zelf de roll-over date invoeren, oftwel de datum waarop je nieuwe belminuten en sms-bundel ingaan. Ik gebruik het progje al 2 jaar zonder enig probleem, het is klein en doeltreffend. Enige nadeel: je moet wel de today plug-in gebruiken omdat ie anders de minuten niet telt.
Het progje is gratis.

Andere optie is Phone Dashboard of Minute tracker, beiden payware. Phone Dashboard is erg uitgebreid, beetje TE uitgebreid naar mijn smaak en slokt teveel geheugen op. Minute Tracker hoor ik weinig van en ik heb geen verdere info daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, zometeen maar es de cd uitpakken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je weten welke rom-versie je hebt...heb namelijk vandaag mijne voor nieuwe gerolen een 636 voor een 645 en wil graag weten hoe ik kan zien welke rom ik erop heb...

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:06:
[...]

Kun je toch lezen? :?

HTC TyTN ROM Update v1.18.255.106 Engelstalig (ZIP, 47.9MB)

Die heb ik op m'n NL TyTN gezet.
wat is dit dan voor rom?

Rom: HTC QTEK_001 1.35.255.2 11/14/06 1.35.255.102 1.18.00.10 32.55.7018.01H 14955.2.3.0 2.3 1.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Weet iemand of de Bootloader ook wordt geupgrade als ik de nieuwe rom

erop zet?

Want ik wil straks niet opgescheept zitten met bootloader 1.09 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou niet weten wat er gebeurt als je

erop zet (hint: edit je reactie ipv een nieuwe te plaatsen met veel dubbele info). Bijna alles wat je hier vraagt kun je ook op de sites uit de openingspost vinden. Ik denk verder dat niemand ROM-nummers uit z'n hoofd weet: voor hetzelfde geld is dit voor een ander apparaat en flash je je eigen MDA kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
die rom komt hier vandaan... tis de engelse versie...

http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Hermes_Upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Een ROM-update bestaat (meestal) uit de ROM zelf, een (nieuwe) bootloader en een (nieuwe) radio ROM. In het geval van firmware 1.35 zit je inderdaad met bootloader 1.09 (zie het overzicht op de wiki van XDA-dev, directe link mag ik hier niet posten) en radio ROM 1.18.

Deze nieuwe bootloader is alleen niet van belang als je device SuperCID is. Met SuperCID (eigenlijk voor developers) kan je elke firmware installeren, onafhankelijk van je bootloader-versie en de taal/operator (die samen de CID vormen) van je huidige ROM. Het verkrijgen van SuperCID-status kan ik hier ook niet uitleggen, maar met bootloader 1.04 is het vrij simpel en met 1.06 of 1.09 is het iets moeilijker, maar nog steeds goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk de volgende uitgave van HTC Tytn ook met ingebouwde GPS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
[BoSS] schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:49:
Een ROM-update bestaat (meestal) uit de ROM zelf, een (nieuwe) bootloader en een (nieuwe) radio ROM. In het geval van firmware 1.35 zit je inderdaad met bootloader 1.09 (zie het overzicht op de wiki van XDA-dev, directe link mag ik hier niet posten) en radio ROM 1.18.

Deze nieuwe bootloader is alleen niet van belang als je device SuperCID is. Met SuperCID (eigenlijk voor developers) kan je elke firmware installeren, onafhankelijk van je bootloader-versie en de taal/operator (die samen de CID vormen) van je huidige ROM. Het verkrijgen van SuperCID-status kan ik hier ook niet uitleggen, maar met bootloader 1.04 is het vrij simpel en met 1.06 of 1.09 is het iets moeilijker, maar nog steeds goed te doen.
Ik heb gister mijn TyTN superCID gemaakt.. maar nu wil hij echter niet meer connecten (lees: activesyncen) via USB. Er bestaat wel een (LAN)verbinding tussen computer en TyTN maar bij syncen geeftie aan dat hij niet kan verbinden.

Ik heb al geprobeerd om activesync opnieuw te installeren (ook heb ik de map "Microsoft ActiveSync" verwijderd). Dit helpt niks.

Wat er gebeurd:

Ik plug de USB kabel in. En zie dan dat er een LAN-verbinding wordt gemaakt. Deze doet het gewoon. Dan (soms tegelijkertijd) gaat het groene activesync icoontje in de systemtray beetje draaien, wat normaal is als hij probeert te connecten. Maar dan... krijg ik de melding "ActiveSync kan geen verbinding maken met het Windows Mobile-apparaat. Klik op ok om het probleem op te lossen."

Ik heb dat al een keer gedaan en dan krijg je de mogelijkheid om te scannen, dit heb ik gedaan en heb toen het scan rapport bekeken, maar er viel me niet veel bijzonders op. Hij kon zelfs pingen.

Voor de liefhebbers hier het rapport!
even rechter muisknop en dan downloaden want anders geeftie vage tekens ;)

Bluetooth syncen werkt nog wel gewoon! Maarja.. daarmee kan ik m'n rom niet updaten.. :S

Iemand enig idee om dit probleem op te lossen?!

UPDATE: ik heb hem hard gereset... en nu werkt het weer! strange verschijnsel :D

[ Voor 7% gewijzigd door fn002449 op 30-12-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een losse HTC TyTN gekocht. Nu is mijn lievelingskleur blauw en niet groen, zoals het telefoon scherm. Is daar wat aan te doen? Kan ik ergens thema's voor dat soort schermen downloaden?
Verder ben ik totaal niet tevreden over de pakketjes die nu op de markt zijn om je telefoon van een ander thema te voorzien. Ze vreten stuk voor stuk ontzettend veel processor capaciteit. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

koksie schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:14:
Bij de Vario I werd SPB GPRS Monitor gratis meegelverd op de CD, dat progje houdt je data verkeer bij. Ik heb de cd's van mijn Vario II door tijdgebrek nog niet geopend, maar het zou me niet verbazen als het ook bij dit toestel standaard meegeleverd wordt.

Voor het bijhouden van belminuten en sms-jes gebruik ik DKToday, heb ik van xda-developers.com gedownload. Je kunt zelf de roll-over date invoeren, oftwel de datum waarop je nieuwe belminuten en sms-bundel ingaan. Ik gebruik het progje al 2 jaar zonder enig probleem, het is klein en doeltreffend. Enige nadeel: je moet wel de today plug-in gebruiken omdat ie anders de minuten niet telt.
Het progje is gratis.

Andere optie is Phone Dashboard of Minute tracker, beiden payware. Phone Dashboard is erg uitgebreid, beetje TE uitgebreid naar mijn smaak en slokt teveel geheugen op. Minute Tracker hoor ik weinig van en ik heb geen verdere info daarover.
Bah, het staat dus niet op de HTC TyTN CD: alleen Outlook en ActiveSync staan daarop. Irritant is dat. Kan verder ook geen freeware datatelprogjes vinden :{

DKToday is wel handig, dankje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik had zojuist een flinke vastloper op mijn TyTN: hij bleef steeds hangen op het witte scherm (net voor het Windows Mobile scherm) en alleen een hard reset bood uitkomst, met als gevolg dat ik alle programma's weer opnieuw kon installeren. Hopen dat het niet weer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:37:
Ik heb een losse HTC TyTN gekocht. Nu is mijn lievelingskleur blauw en niet groen, zoals het telefoon scherm. Is daar wat aan te doen? Kan ik ergens thema's voor dat soort schermen downloaden?
Verder ben ik totaal niet tevreden over de pakketjes die nu op de markt zijn om je telefoon van een ander thema te voorzien. Ze vreten stuk voor stuk ontzettend veel processor capaciteit. Heeft iemand tips?
www.google.nl

zoekwoord: pocketpc themes

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat beantwoord mijn vraag nog niet over dat telefoon-scherm. Wordt dat ook veranderd daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:41:
Dat beantwoord mijn vraag nog niet over dat telefoon-scherm. Wordt dat ook veranderd daarmee?
Nee, blijft groen, maar zijn op www.xda-developers.com wel tweaks voor te vinden ;)
Zelf heb ik ook blauw gekozen in het themesmenu.

Kassad: niet voor je beurt utfs'en hè ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-12-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
aj viasco schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:41:
Ik lees dat verschillende mensen last hebben van SA problemen, kan iemand mij vertellen na welke versie deze problemen ophielden? En waar kan ik zie wat voor versie ik heb? 8)7
Iemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Problems :*

In de XDA-dev wiki kun je trouwens wel meer nuttige info terugvinden:
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Hermes

Dit was trouwens mijn eerste post in 2007, jeuj! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Ik heb ook een MDA Vario 2, nu wil ik er 1 dual sim in zetten en zo 1 orange abbo en 1 t-mobile (pit) in doen. Mijn vraag is als je de simkaart knipt van de t-mobile of UMTS dan nog werkt? Ik lees namelijk waar ik de dual sim vandaan heb, dat die geen UMTS ondersteund.

Me accu is niet echt up to date, hij staat al 3 dagen op 30%, ik wil tot 10% gaan en weer 100% opladen, hebben hier meer mensen last van?

[ Voor 26% gewijzigd door NightForce op 01-01-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

NightForce schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:25:
Ik heb ook een MDA Vario 2, nu wil ik er 1 dual sim in zetten en zo 1 orange abbo en 1 t-mobile (pit) in doen. Mijn vraag is als je de simkaart knipt van de t-mobile of UMTS dan nog werkt? Ik lees namelijk waar ik de dual sim vandaan heb, dat die geen UMTS ondersteund.

T-mobile relax - , met PIT mogelijk te bestellen ergens, zonder dat je daar een telefoon bij koopt?
Vraag dat eens op xda-developer.com ? Mij lijkt dat dat dual-SIM ding geen USIM ondersteunt. Dat zou betekenen dat je niet op Orange UMTS kunt, maar wel op T-Mobile UMTS. T-Mo benodigt namelijk (nog) geen USIM om op het UMTS-netwerk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lockup while on standby - cause found?

--------------------------------------------------------------------------------

As many others, I have experienced frequent lockups while the device is in standby mode causing me to miss phone calls, appointments etc.

hier heb ik last van, nog meer mensen die hier last van hebben?
Als ik mijn telefoon van de standby mode wil halen kan ik hem niet meer terugroepen en hij doet dan werkelijk niks meer..ik heb zowel soft als hardreset gedaan maar tevergeefs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje voor de Start:

Ik heb Network Browser (1.3)niet lekker onder de knie kunnen krijgen.
Ben daarentegen wél erg onder de indruk van PocketLAN van Pocketgear
Werkt makkelijk en duidelijk (payware)

http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=2825

Zeker waard om uit te proberen als je niet gelukkig bent met Network browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:12:
hier heb ik last van, nog meer mensen die hier last van hebben?
Als ik mijn telefoon van de standby mode wil halen kan ik hem niet meer terugroepen en hij doet dan werkelijk niks meer..ik heb zowel soft als hardreset gedaan maar tevergeefs...
Hier heb ik 1x last van gehad. Een softreset verhielp het probleem niet (mijn TyTN kwam niet verder dan het witte scherm net na het HTC-logo), een hardreset wel, maar ik hoop niet dat dit veel vaker voorkomt (ik heb niet zoveel zin in een hardreset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
[BoSS] schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:14:
[...]

Hier heb ik 1x last van gehad. Een softreset verhielp het probleem niet (mijn TyTN kwam niet verder dan het witte scherm net na het HTC-logo), een hardreset wel, maar ik hoop niet dat dit veel vaker voorkomt (ik heb niet zoveel zin in een hardreset).
hier heb ik ook best vaak last van. gemiddeld zo'n 2x in 3 dagen... vooral 's ochtends nadat m'n telefoon aan de oplader gelegen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb een probleem. Nou ja vervelend iets met media player. En ja ik heb tcpmp al geprobeert maar die bevalt absoluut niet. Maar goed het probleem wat ik heb met media player is als ik kies voor fullscreen dat dan de beeldverhouding niet vergroot word. Dus de videostream die ik bekijk blijft het originele formaat ipv "echt" full screen te gaan. Ik krijg wel een mooi fullscreen venster met een mega zwart kader. Iemand hier een oplossing voor?

*empty*

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.