Bij deze zal ik even vertellen hoe ik mijn firmware heb geupdate;
Let wel op dat je bootloader 1.04 hebt, als je 1.06 hebt moet je deze eerst downgraden naar 1.04, als je 1.09 hebt dan heb je voorlopig pech en kan je geen andere firmware er op zetten anders dan de orginele. Als je een nederlands toestel hebt dan heb je als het goed is versie 1.04.
Voordat je begint moet je wel zorgen dat de sync software is geinstalleerd en dat deze ook werk. (Dat de tytn verbonden is en verbonden blijft) bij mij wil hij niet lekker verbinden als hij is aangesloten op een usb hubje, en dat willen wij natuurlijk niet als we aan het updaten zijn.

Dus maak altijd gebruik van de poorten op je pc!
Nadat dat allemaal in orde is gaan we de rom downloaden. Op de onderstaande site staat een lijst met roms.
http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades
Natuurlijk willen wij de nieuwste voor de HTC dus downloaden wij de engelse rom versie; 1.35.255.2 11/14/06
Op de xda-developers site staat een howto van hoe je de firmware update, maar dit is eigenlijk heel simpel. Start heb bestand dat je gedownload hebt en volg de instructies die het geeft. Als je uiteindelijk bij het update gedeelte aankomt en hij je toestel in de update modus hebt gezet (Aantal kleurenbalken of wit scherm met 0% updated er op) zou hij een foutcode op de PC moeten geven waarin staat dat de vendor van je toestel niet overeen komt met dat van de rom die je wilt installeren (Invalid Vender ID error), je toestel blijft op een wit scherm staan waarop staat 0%. Nu gaan we gebruik maken van een bug die in de 1.04 bootloader zit door het update programma nog een keer te starten en nogmaals dezelfde stappen te doorlopen, als dit allemaal goed gaat begint hij dit keer wel te updaten. Het updaten duurt ongeveer een half uur.
Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, als er vragen zijn kan je ze gewoon stellen.

Wel even laten weten of er veel/grote veranderingen zijn vergeleken met de oude rom, ikzelf heb geen ervaringen met de oude rom omdat ik, toen ik het toestel had, gelijk de nieuwste er op heb gezet.