HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
JanPedaal schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:54:
[...]

Volgens mij schrijft Sulo Dual Sim, een jetscher waarmee je twee simkaartjes met verschillend 06 in 1 telefoon kan stoppen. Duo Sim is inderdaad twee simkaartjes met hetzelfde 06 nummer voor twee telefoons.
Ik bedoelde eigenlijk 2 nummers in één telefoon. De reden daarvoor is dat ik een sim only erbij wilt nemen omdat ik niet genoeg belminuten hebt met mijn huidige abonnement.

Maar zoals Weekkey het schreef: Zijn het 2 sims met het zelfde nummer? Zijn het dan twee verschillende abonnementen?

Dan is het ook goed. 2 dezelfde nummers. Bij de één heb je dan 150 minuten en bij de ander 400 minuten.
Als ik het goed begrepen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Sulo schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:58:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk 2 nummers in één telefoon. De reden daarvoor is dat ik een sim only erbij wilt nemen omdat ik niet genoeg belminuten hebt met mijn huidige abonnement.

Maar zoals Weekkey het schreef: Zijn het 2 sims met het zelfde nummer? Zijn het dan twee verschillende abonnementen?

Dan is het ook goed. 2 dezelfde nummers. Bij de één heb je dan 150 minuten en bij de ander 400 minuten.
Als ik het goed begrepen hebt?
Nee, Duo sim is 2 simkaartjes van hetzelfde abonnement. Kan je 2 telefoons gebruiken. Niet wat je zoekt dus!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
/nm

[ Voor 97% gewijzigd door Carnagy op 12-12-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sulo: je moet zoeken naar 'dual sim'. En dan kom je het wel tegen! kosten: ca 10 euro of minder. Je hebt verschillende versies; één waarvoor je 2 sims moet 'verknippen' zodat ze in de sim passen en één met een verloopstukje: de 2e sim zit dan ergens tussen de telefoon en batterij geklemd.
Ergens heb ik gelezen dat iemand schrijft dat een dualsim werkt in een Tytn... maar ik weet niet meer waar... (ik kan het zelf vrijdag pas testen;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:32:
[...]

Zou dat echt werken? Een standaard mini-usb kabel past toch niet in de Tytn? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik verwacht mijn bestelde exemplaar (Vario II) vrijdag a.s... Als ik de afbeeldingen van het toestel bekijk, lijkt deze aansluiting anders te zijn?
Een standaard mini usb kabel werkt. Me Nokia N91 usb kabel werkt op me psp en op me TyTN

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Ik ben van plan op korte termijn ook een MDA Vario II aan te schaffen en heb een paar vragen:

- Levert T-Mobile de Vario II alleen met het rode keyboard of ook in een (donker)grijze versie, zoals de foto's op msmobiles.com? (de rode vindt ik minder strak).
- Kun je de 'T-Mobile look/skins' makkelijk vervangen door de standaard Windows / TyTN look?
- Kun je de 'telefoon applicatie' (waarbij je via een numeriek toetsenbordje op het scherm kunt bellen)
ook zo instellen dat het eruit ziet zoals op de TyTN (3D blauwe kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twilex schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:48:
Ik ben van plan op korte termijn ook een MDA Vario II aan te schaffen en heb een paar vragen:

- Levert T-Mobile de Vario II alleen met het rode keyboard of ook in een (donker)grijze versie, zoals de foto's op msmobiles.com? (de rode vindt ik minder strak).
- Kun je de 'T-Mobile look/skins' makkelijk vervangen door de standaard Windows / TyTN look?
- Kun je de 'telefoon applicatie' (waarbij je via een numeriek toetsenbordje op het scherm kunt bellen)
ook zo instellen dat het eruit ziet zoals op de TyTN (3D blauwe kleur)
1. Dat is een interessante vraag, gezien TMob overal die 'zeg maar gerust foeilelijke' roze uitvoering promoot
2. Ja, volgens mij heb je op dit vlak geen restricties
3. Dit is afhankelijk van de Theme die je gebruikt. Ik heb op de TYTN nu een VistaGrass geladen, die gebruikt de standaard HTC groen caller-look. Andere Themes gebruiken soms ok een verschillende Caller-look (zijn ook losse theme onderdelen voor)

Zolang je maar rechten hebt van TMob om dit soort wijzigingen door te voeren op je VarioII is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Zo gisteren mijn TyTN UK binnengekregen. Had verwacht dat gezien het feit dat ik nog even met bestellen had gewacht dat het wel een later model zou zijn. Toch nog een 628.. zou dus mogelijk uit de gewraakte serie kunnen zijn. Vooralsnog geen problemen.. we merken het wel...

Eerst nieuwe firmware opgegooid en ding loopt als een tierelier. Was verder al wel redelijk bekend met windows smartphones en pda's.

Alleen altijd weer ff verzinnen welke software je nu weer allemaal op je pda wil hebben. iemand nog leuke suggesties?

WordLogic heb ik er weer opgezet (in verleden ooit aangeschaft). Ik heb de batterybar maar dat is een oudere versie, weet niet of ik die naar nieuwere moet upgraden. Wat is een handige taskswitcher die jullie zouden aanraden?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
intert0y schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:05:
Zo gisteren mijn TyTN UK binnengekregen. Had verwacht dat gezien het feit dat ik nog even met bestellen had gewacht dat het wel een later model zou zijn. Toch nog een 628.. zou dus mogelijk uit de gewraakte serie kunnen zijn. Vooralsnog geen problemen.. we merken het wel...

Eerst nieuwe firmware opgegooid en ding loopt als een tierelier. Was verder al wel redelijk bekend met windows smartphones en pda's.

Alleen altijd weer ff verzinnen welke software je nu weer allemaal op je pda wil hebben. iemand nog leuke suggesties?

WordLogic heb ik er weer opgezet (in verleden ooit aangeschaft). Ik heb de batterybar maar dat is een oudere versie, weet niet of ik die naar nieuwere moet upgraden. Wat is een handige taskswitcher die jullie zouden aanraden?
Ik heb er een hele zooi software van SPB opgeinstalleerd.
Alle SPB programma's (8 stuks) die ik heb geinstalleerd heb ik op de kaart geinstaleerd, behalve de backup software.
Alles werkt perfect, programma's zijn lekker klein en snel.
Kijk hier even http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:38:
[...]

Zolang je maar rechten hebt van TMob om dit soort wijzigingen door te voeren op je VarioII is er niks aan de hand.
Die 'rechten', ik neem aan dat TMob dat op alle toestellen gelijk uitleverd.

1. Kun je bovenstaande zaken op een TMob toestel (zonder een non-T-Mobile rom te flashen) wijzigen?
2. Kun je als individu om aanvullende 'rechten' vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twilex schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:34:
[...]

Die 'rechten', ik neem aan dat TMob dat op alle toestellen gelijk uitleverd.

1. Kun je bovenstaande zaken op een TMob toestel (zonder een non-T-Mobile rom te flashen) wijzigen?
2. Kun je als individu om aanvullende 'rechten' vragen?
brandeers, of in het gewone mensentaal providers, geven hun uitvoering een look en feel die past bij hun bedrijfsuitingen. daarbij willen ze hun logo zo vaak mogelijk laten zien, dus zetten ze boel graag dicht. in ruil daarvoor is een toestel in hun uitvoering goedkoper voor jou als koper. het is en blijft een spelletje, keus is aan de klant.

die extra te geven rechten krijg je na een jaar, dan mag de lock eraf. vind je dan nog niet wat je zoekt in je mogelijkheden, kom je alsnog uit bij andere roms.

simpel, neem een original als je geen belemmeringen wenst. maakt het geld het verschil, ga je voor brandeer en slik je de eventuele restricties.

echt veel meer als gebruiker hoef je van een original overigens niet te verwachten, daar komt niveau hacken om de hoek

Verwijderd

ff een vraag, ik heb al mijn contacten ge-synct, met outlook express, en nu heb ik er een nieuwe ROM er op gezet, en nu zijn dus al mijn tel.nummers weg en wil ik via outlook alles weer op de telefoon terug zetten, maar ik kan nergens vinden hoer?
Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat moet?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:11:
ff een vraag, ik heb al mijn contacten ge-synct, met outlook express, en nu heb ik er een nieuwe ROM er op gezet, en nu zijn dus al mijn tel.nummers weg en wil ik via outlook alles weer op de telefoon terug zetten, maar ik kan nergens vinden hoer?
Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat moet?
Gewoon vanzelf als je synct? Telefoon is leeg, outlook vol, bij sync moet alles van outlook op je tel worden geplaatst...

Dat ging bij mij overgang van Vario naar Vario II gewoon vlekkeloos.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Hij is besteld! *D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Zijn er hier mensen die ook wachten op een nieuwe Vario II uit het T-Mobile Service Centre?

Wacht nu al iets meer als 2 weken en stond eind vorige week nog 7de op de wachtlijst. Maar duurt me wel verrekte lang zeg.

Signature?

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wie weet welke mini usb headsets op de tytn werken of heeft een link voor mij om te checken. Op werk nu mag ik ff niet op google (server probleem :( )

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Heb de HTC TyTn nu 3 weken in gebruik, maar vind de accu tegenvallen. Het toestel moet opgeladen worden na 14-17 uur. Wat is jullie ervaring met de accu levensduur? Hier wat details rond mijn gebruik van het toestel:

- Direct Push met een exchange server
- 2 POP accounts worden elke 30 minuten gecheckt
- UMTS is altijd 'up' (T-Mobile, web n walk nog zonder cap)
- Geen WiFi ingeschakeld
- Geen Bluetooth ingeschakeld
- Gemiddeld 0-10 minuten bellen p/dag
- Gemiddeld 0-5 smsjes p/dag
- Gemiddeld 5-10 minuten surfen met Pocket IE
- Schermverlichting staat op ca. 60-70% en schakelt uit na 30 seconden
- Geen/nauwelijks gebruik van Live Messenger
- Weather-tooltje op Today-scherm, synct weersverwachting 1 keer per dag

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:46:
Heb de HTC TyTn nu 3 weken in gebruik, maar vind de accu tegenvallen. Het toestel moet opgeladen worden na 14-17 uur. Wat is jullie ervaring met de accu levensduur? Hier wat details rond mijn gebruik van het toestel:

- Direct Push met een exchange server
- Geen WiFi ingeschakeld
Ik vind juist de accuduur meevallen, ik was de MioA701 gewent, nou die moest ik echt wel na 1 dag veel gebruiken opladen. Nu kan ik eigenlijk 2 dagen ermee doen, en als ik rustig aan doe dan veel meer dagen.

Ik heb wel gehoord dat active sync (door het continu pollen) veel stroom vreet, geen idee of dat met direct push ook zo is! Verder vreet wifi ook een bende stroom, 4 uur wifi en dan is het gebeurt met de accu...

Mijn vraag aan jou is, hoe heb jij dat geregeld met direct push... Ik ben hiermee ook bezig maar krijg direct push over SSL niet aan de praat. Zonder SSL werkt het wel...

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:02:
[...]

Ik vind juist de accuduur meevallen, ik was de MioA701 gewent, nou die moest ik echt wel na 1 dag veel gebruiken opladen. Nu kan ik eigenlijk 2 dagen ermee doen, en als ik rustig aan doe dan veel meer dagen.

Ik heb wel gehoord dat active sync (door het continu pollen) veel stroom vreet, geen idee of dat met direct push ook zo is! Verder vreet wifi ook een bende stroom, 4 uur wifi en dan is het gebeurt met de accu...

Mijn vraag aan jou is, hoe heb jij dat geregeld met direct push... Ik ben hiermee ook bezig maar krijg direct push over SSL niet aan de praat. Zonder SSL werkt het wel...
Heeft ons ook veel moeite gekost, maar niet zozeer met SSL, maar meer met hostheaders in de server. Wat SSL betreft: heb je het certificaat van je server toegevoegd op je TyTn?

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:36:
[...]

Heeft ons ook veel moeite gekost, maar niet zozeer met SSL, maar meer met hostheaders in de server. Wat SSL betreft: heb je het certificaat van je server toegevoegd op je TyTn?
Class A certificate van startcom
Werkt goed voor OWA, geen vragen meer over naam van site etc etc

Maar voor direct push gaat dit niet werken... hij vind de server wel maar ik krijg de melding dat er iets niet in orde is op de server.. exacte foutmelding weet ik niet uit mijn hoofd!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:42:
[...]

Class A certificate van startcom
Werkt goed voor OWA, geen vragen meer over naam van site etc etc

Maar voor direct push gaat dit niet werken... hij vind de server wel maar ik krijg de melding dat er iets niet in orde is op de server.. exacte foutmelding weet ik niet uit mijn hoofd!
Pfoe, durf ik weinig van te zeggen... Destijds werkte google'n bij ons goed door de exacte code te zoeken.

Effe nog over de accu: met jouw standby tijd, welke functies gebruikt je HTC? Zo'n zelfde lijstje als het mijne?

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:43:
[...]

Pfoe, durf ik weinig van te zeggen... Destijds werkte google'n bij ons goed door de exacte code te zoeken.

Effe nog over de accu: met jouw standby tijd, welke functies gebruikt je HTC? Zo'n zelfde lijstje als het mijne?
- Gemiddeld 0-30 minuten bellen p/dag
- Gemiddeld 0-4 smsjes p/dag
- Schermverlichting staat op default
- Weather-tooltje op Today-scherm, synct weersverwachting 1 keer per dag (via wifi, ff aan en weer uit)
- Bluetooth gebruik ik +/- 1 uur per dag, aktief voor mijn headset.

Over een maandje kan ik meer zeggen over hoeveel de online diensten snoepen van je accu! Dan gaat mijn t-mobile account in!

Verwijderd

Smarty77 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:15:
[...]

- Gemiddeld 0-30 minuten bellen p/dag
- Gemiddeld 0-4 smsjes p/dag
- Schermverlichting staat op default
- Weather-tooltje op Today-scherm, synct weersverwachting 1 keer per dag (via wifi, ff aan en weer uit)
- Bluetooth gebruik ik +/- 1 uur per dag, aktief voor mijn headset.

Over een maandje kan ik meer zeggen over hoeveel de online diensten snoepen van je accu! Dan gaat mijn t-mobile account in!
Thanks, ben inderdaad erg benieuwd wat het effect van always-on-umts voor effect heeft, ik vermoed aardig wat...

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Woei! Ik heb mijn HTC TyTN ook besteld! Zo even de contracten terugsturen en wachten maar! :)

• Deegroller
  • Laatst online: 24-03 16:46
Ik gebruik TCPMP 0.72RC1 om filmpjes te bekijken om mijn TyTN.
Settings Video: Raw FrameBuffer
Settings Audio: Wave Uitvoer.

Filmpje starten werkt prima, overschakelen naar full-screen ook.
Als de telefoon gaat, of als ik terug schakel naar klein beeld, of op het pauze-knopje druk, springt de film op pauze. Dusver prima!
Echter als ik het filmpje uit de pauze-stand haal, gaat 'ie gigantisch schokken. Opnieuw pauzeren, of terugschakelen naar groot beeld levert geen verbetering op.

Het vreemde is echter, dat als ik, terwijl de film schokt, in het menu een optie wijzig, het beeld weer prima wordt. Dus als ik tijdens het schokken bijvoorbeeld 'shuffle' activeer, houdt het schokken op. Dit werkt bij ieder menu-item dat ik aan- of uitvink. Zelfs als ik bij de afspeelsnelheid (die op 100% staat) de optie 100% aantip (waarmee dus niets aan de settings van de player wijzigt, maar wel het schokken opheft).

Ik heb middels het snelkoppelings-menu geprobeerd om een toets van het toestel aan een functie te koppelen (bijvoorbeeld shuffle), om zodoende bij een schokkend beeld enkel op die knop te hoeven drukken. Echter dat baat niks. Je MOET echt het menu activeren, om het schokken op te heffen.

Mijn vragen:Heeft iemand ook last van deze schokkerige weergave na pauzeren?
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Ik weet niet of al iemand anders het ook heeft geprobeerd maar het gebruik van aan Nokia Cark112 (1e bluetooth carkit van Nokia) met een Tytn gaat niet. Hij kan er wel mee paren maar ziet geen services en het is onmogelijk om er HF mee te bellen.

Nu lees ik in dit topic dat er wel iemand het met een CK-7W (opvolger/opvolger) werkend heeft gekregen. Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat het met een CK-7W werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Deegroller schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:28:
Ik gebruik TCPMP 0.72RC1 om filmpjes te bekijken om mijn TyTN.
Settings Video: Raw FrameBuffer
Settings Audio: Wave Uitvoer.

Filmpje starten werkt prima, overschakelen naar full-screen ook.
Als de telefoon gaat, of als ik terug schakel naar klein beeld, of op het pauze-knopje druk, springt de film op pauze. Dusver prima!
Echter als ik het filmpje uit de pauze-stand haal, gaat 'ie gigantisch schokken. Opnieuw pauzeren, of terugschakelen naar groot beeld levert geen verbetering op.

Het vreemde is echter, dat als ik, terwijl de film schokt, in het menu een optie wijzig, het beeld weer prima wordt. Dus als ik tijdens het schokken bijvoorbeeld 'shuffle' activeer, houdt het schokken op. Dit werkt bij ieder menu-item dat ik aan- of uitvink. Zelfs als ik bij de afspeelsnelheid (die op 100% staat) de optie 100% aantip (waarmee dus niets aan de settings van de player wijzigt, maar wel het schokken opheft).

Ik heb middels het snelkoppelings-menu geprobeerd om een toets van het toestel aan een functie te koppelen (bijvoorbeeld shuffle), om zodoende bij een schokkend beeld enkel op die knop te hoeven drukken. Echter dat baat niks. Je MOET echt het menu activeren, om het schokken op te heffen.

Mijn vragen:Heeft iemand ook last van deze schokkerige weergave na pauzeren?
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Lees dit even door: http://corecodec.com/inde...c=3046.msg17945;topicseen

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Iemand een id voor een goed remote control programma...

zodat ik vanaf m'n tytn via bluetooth of via wifi m'n computer kan besturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpootjes schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:56:
Hoi,

De verzameling streaming audio en video links op
Streaming PDA NL is weer uitgebreid met 3 nieuwe
zenders, te weten 101 TV (van BNN), Hilversum Best
en Humor TV.

http://home.versatel.nl/c.pootjes05/
Thanx voor de link.
Ik krijg alleen geen beeld als ik een van de streaming videos wil bekijken, het beeld blijft zwart.
Ik krijg wel perfect geluid binnen.
Mis ik een soort van codec? kijk ik met de verkeerde player (Meegeleverde Windows Media Player)
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk je via UMTS of GPRS ?
Er zit namelijk veel snelheid verschil tussen, meestal als je wel
geluid krijgt maar geen of schokkerig beeld is je verbinding te
traag. Om dit te controleren kun je je toestel even aan de USB
hangen en het nog eens proberen (puur om te testen).
Krijg je dan wel beeld dan lag het aan de trage verbinding.

Overigens zijn alle links getest op een TYTN met windows
mobile mediaplayer.

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 27-01-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik krijg puppetmaster niet werkend :S

egt van alles gedaan, maar krijg hem niet geconnect!

Iemand een ander programma?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit nu enkele uren een MDA Vario II.
SPL-1.04. Ik ben nu bezig om de Sim en CID er zo af te halen.

Bijna een jaar geleden heb ik een Motorola V220 geunlocked. Dat was iets meer werk dan dit:).
Bij die telefoon (en een of ander vaag Russisch programma) was het mogelijk om een image te maken van de huidige installatie, Radio en/of ROM.

Weet iemand of het mogelijk is om van een ROM die nu dus in mijn MDA zit (t-mobile dus) een backup te maken naar de computer? M.a.w. om deze eventueel met simlock en al, later weer terug te kunnen zetten om eventuele problemen met de garantie te voorkomen wanneer het nodig mocht zijn dit toestel terug te sturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:59:
Weet iemand of het mogelijk is om van een ROM die nu dus in mijn MDA zit (t-mobile dus) een backup te maken naar de computer? M.a.w. om deze eventueel met simlock en al, later weer terug te kunnen zetten om eventuele problemen met de garantie te voorkomen wanneer het nodig mocht zijn dit toestel terug te sturen voor reparatie?
Hoe kom jij nu al aan een MDA? O-) ;)

Volgens de WiKi van XDA-dev is het wel mogelijk om een rom te dumpen, er is alleen nog geen manier gevonden om deze dump terug op je Vario te zetten :X Maar voor de zekerheid kan je wel een dump maken natuurlijk, de verwachting is dat de ROM-backups (net als bij de Qtek 9100) over enige tijd wél teruggezet kunnen worden.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dat upgraden van ROM klinkt leuk, maar waarom staat er nergens gewoon duidelijk wat je moet doen en wat je dan technisch uitvoert? Ik heb nu het afgelopen uur handleidingen door zitten bladeren, wiki's bekijken en programma's gedownload, maar ik ga niet zomaar de opdracht geven m'n speeltje te upgraden zonder dat ik zeker weet dat wat ik doe ook echt de bedoeling is :P ik heb nog geen BSOD gezien en dat wilde ik graag zo houden ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33
Net mijn MDA Vario II ontvangen. (donderdag besteld :*)
Gelijk screenprotector erop geplakt, maar die valt nogal tegen.
Iemand ervaring met betere screenprotectors dan die van T-mobile zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik ben sinds vandaag ook een gelukkige MDA Vario 2 eigenaar. Ik heb even zitten kijken of ik de laatste ROM heb. Mijn versie is 1.21.114.3. Die is van T-Mobile. Maar als ik naar de laatste versie van HTC kijk, is die 'pas' 1.18.254.2. Is die van HTC toch nieuwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Kaastosti schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:57:
Dat upgraden van ROM klinkt leuk, maar waarom staat er nergens gewoon duidelijk wat je moet doen en wat je dan technisch uitvoert? Ik heb nu het afgelopen uur handleidingen door zitten bladeren, wiki's bekijken en programma's gedownload, maar ik ga niet zomaar de opdracht geven m'n speeltje te upgraden zonder dat ik zeker weet dat wat ik doe ook echt de bedoeling is :P ik heb nog geen BSOD gezien en dat wilde ik graag zo houden ;)
Bij elke rom die htc uitgeeft staat duidelijk en in het nederlands wat je moet doen en wat niet.
pvtonger schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:38:
Ik ben sinds vandaag ook een gelukkige MDA Vario 2 eigenaar. Ik heb even zitten kijken of ik de laatste ROM heb. Mijn versie is 1.21.114.3. Die is van T-Mobile. Maar als ik naar de laatste versie van HTC kijk, is die 'pas' 1.18.254.2. Is die van HTC toch nieuwer?
http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades hier zie je een overzicht van beschikbare rom's maar ik snap eigenlijk niet wat je hiermee wilt? Wil je nu al je rom gaan flashen terwijl je het toestel nog niet eens hebt gebruikt? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door marco899 op 17-12-2006 08:32 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 18:30
marco899 schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:28:
[...]

Bij elke rom die htc uitgeeft staat duidelijk en in het nederlands wat je moet doen en wat niet.

[...]

http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades hier zie je een overzicht van beschikbare rom's maar ik snap eigenlijk niet wat je hiermee wilt? Wil je nu al je rom gaan flashen terwijl je het toestel nog niet eens hebt gebruikt? 8)7
Ik weet ook zeker dat ik de ROM flash zodra ik mijn Vario binnen krijg, hele simpele reden, ik wil een engelse WM en geen nederlandse :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag m'n abbo verlengt bij de T-mobile Shop, op dit moment is een 2 jarige verlenging wel aantrekkelijk.
4 maanden 50% korting op je abbo, 12 maanden 50% korting op PIT, een bluetooth headset en 70 euro korting op mn toestel (door PIT) + gratis Duo Sim pakketje (maar dat was gewoon een extratje van de verkoper).

Maargoed, ben nu dus flink aan het 'spelen' en heb een paar vraagjes.

- Ik heb er voor gekozen om het T-mobile spul niet te laten installeren (soft-reset zogauw dat ging laden) en vraag me af wat er door T-mobile wordt geinstalleerd. Heeft iemand daar een overzichtje van of kan ik daar ergens info over vinden?

- Ik kan nergens een snelkoppeling vinden naar Taakbeheer, ik moet telkens naar instelling>geheugen. Hoe kan ik hiervoor een snelkoppeling maken? (oftwel waar staat de executable :9)

Heb nog even gespeeld met NoviiRemote Deluxe, leuk programma. Moet wel zeggen dat het bereik van infarood slecht is, meer als een meter van je te besturen apparaat gaan zitten is helaas er niet bij dus praktisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

intert0y schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:58:
Ik weet niet of al iemand anders het ook heeft geprobeerd maar het gebruik van aan Nokia Cark112 (1e bluetooth carkit van Nokia) met een Tytn gaat niet. Hij kan er wel mee paren maar ziet geen services en het is onmogelijk om er HF mee te bellen.

Nu lees ik in dit topic dat er wel iemand het met een CK-7W (opvolger/opvolger) werkend heeft gekregen. Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat het met een CK-7W werkt?
Ja, het werkt met de CK-7W. Krijg wel wat klachten dat aan de andere kant af en toe een beetje hapert. Maar bellen is goed te doen.

Enige wat niet helemaal goed werkt is de voice-dialling. Het geluid van de radio komt alweer terug voordat de TyTN klaar is om je een naam te laten roepen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
marco899 schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:28:http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades hier zie je een overzicht van beschikbare rom's maar ik snap eigenlijk niet wat je hiermee wilt? Wil je nu al je rom gaan flashen terwijl je het toestel nog niet eens hebt gebruikt? 8)7
Er zit nu een TMobile ROM op maar ik heb liever een HTC ROM. Meestal komen daar sneller updates voor uit dan van T-Mobile. Verder is de ROM van T-Mobile van juni 2006.Kan me niet voorstellen dat er geen nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Hebben hier meer mensen last van het probleem dat wanneer er een programma bezig is en je het afsluit dat het dan niet goed afsluit en dat bijvoorbeeld je taakbalk bovenin verdwijnt en er nog een restant van dat programma blijft staan?

Iemand die weet hoe dat weg te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Carnagy schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
Hebben hier meer mensen last van het probleem dat wanneer er een programma bezig is en je het afsluit dat het dan niet goed afsluit en dat bijvoorbeeld je taakbalk bovenin verdwijnt en er nog een restant van dat programma blijft staan?

Heb ik ook last van. Ik had net een palm treo 750v in mijn handen, en enige dagen geleden een P3300 en beiden werkten soepeler/sneller dan mijn Hermes. Terwijl de hermes toch op papier de betere is. Ligt dat puur aan een brakke rom? En wanneer is een update te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week nog een mailtje gestuurd ivm ROM updates. Uit frustatie, zoals jullie al vermelden een veel te traag toestel vergeleken met de 400 Mhz proc. die er inzit.

De mail moest in het engels en kreeg netjes een reply in het nederlands.
hier een copy/paste van de mail.

wij, hier bij HTC weten zoveel als U. Op dit ogenblik is er nog geen nieuwe ROM update.
Net als U moeten wij veel geduld uitoefenen tot wanneer deze zal worden uitgebracht, mijn verontschuldigingen hiervoor.

Thank you for your enquiry, Should you have any other problem, please do not hesitate to call us. Your Local number can be found at http://www.europe.htc.com/support/cs_by_phone.html

Best regards,
HTC Support
callservice@htceurope.com
http://www.htc.com

Dus niets nieuws, we staan nog even ver.
Fijn toestel de TyTN , maar service- communicatie en support een dikke nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Heeft dat tragere niet te maken dat het op windows mobile draait? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Altijd als ik bel ga ik met mijn oren tegen het touchscreen aan en gaat ie gekke dingen doen. Is er ook een programma welke die touchscreen uitschakeld als ik aan het bellen ben?

Plus weet iemand hoe ik goed een wekker kan inschakelen? Ik gooi er nu steeds een afspraak in, maar die snoozed niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

-CKY2K- schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:20:
Heeft dat tragere niet te maken dat het op windows mobile draait? :?
De twee toestellen waar ik het over heb draaien beiden ook WM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:58:
@ Sulo: je moet zoeken naar 'dual sim'. En dan kom je het wel tegen! kosten: ca 10 euro of minder. Je hebt verschillende versies; één waarvoor je 2 sims moet 'verknippen' zodat ze in de sim passen en één met een verloopstukje: de 2e sim zit dan ergens tussen de telefoon en batterij geklemd.
Ergens heb ik gelezen dat iemand schrijft dat een dualsim werkt in een Tytn... maar ik weet niet meer waar... (ik kan het zelf vrijdag pas testen;) )
Bedankt. Ik zie de mogelijkheden ervoor, maar 2 simkaarten (die ene met een verloopstuk) zal wel moeilijk passen zeker.

En het is toch zo dat je alleen maar 1 simkaart kan tegelijk kan gebruiken. Dus je bent of met de ene of de ander bereikbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Technicality schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:44:
[...]

De twee toestellen waar ik het over heb draaien beiden ook WM5
Ik heb niks gezegd! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de combinatie TyTN en Experiabox?

Het lukt mij niet om een WiFi tot stand te brengen tussen deze 2 apparaten. De EB staat ingesteld op WPA-PSK (TKIP) (WEP kan niet), ssid aan, geen MAC filter, maximaal zendvermogen, DHCP aan en ik sta 2 meter van de EB vandaan in dezelfde ruimte.

TyTN kan zoeken naar netwerken: hij vindt mijn WLAN, dan voer ik braaf de netwerkkey in, maar verbinden ho maar. Ook niet als ik hem een vast IP-adres geef dat binnen het netwerk past (192.168.x.x) en de EB als default gateway, WinS en DNS aangeef.
Ik heb recent geprobeerd met een linksys (die i.p. dezelfde WLAN instellingen heeft als mijn EB) een WLAN verbinding te maken en dat ging prima.

Suggesties of oplossingen zijn zeer welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Carnagy schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:

kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Laatst online: 09-08-2021
Triple-D schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:40:
a) Altijd als ik bel ga ik met mijn oren tegen het touchscreen aan en gaat ie gekke dingen doen. Is er ook een programma welke die touchscreen uitschakeld als ik aan het bellen ben?

b) Plus weet iemand hoe ik goed een wekker kan inschakelen? Ik gooi er nu steeds een afspraak in, maar die snoozed niet echt lekker.
a) uitdrukken met je vinger... maar hij belt sowieso niet echt lekker aan je oor vind ik

b) pocket wakeup!
icm check notofications, want WM5 kloot alles op!

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Laatst online: 09-08-2021
jah iedereen met WM5 heeft daar last van

magic button of SPB gebruiken...

zie Topicstart (of die van vario 1 iig)

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Ik kan opera niet meer downloaden? Heeft iemand voor mij de download?

die van opera.com doet het niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:58:
Kijk je via UMTS of GPRS ?
Er zit namelijk veel snelheid verschil tussen, meestal als je wel
geluid krijgt maar geen of schokkerig beeld is je verbinding te
traag. Om dit te controleren kun je je toestel even aan de USB
hangen en het nog eens proberen (puur om te testen).
Krijg je dan wel beeld dan lag het aan de trage verbinding.

Overigens zijn alle links getest op een TYTN met windows
mobile mediaplayer.

http://home.versatel.nl/c.pootjes05/
Je hebt gelijk. Ik heb het met wireless geprobeerd en dan heb ik wel beeld.

Maar met t-mobile voor 9,95 gaat het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest; maar weet iemand of het mogelijk is mijn UMTS account te delen via een of ander programmatje met een andere willekeurige ppc met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me nog steeds niet gelukt om contacten van uit outlook terug te zetten op de MDA, weet iemand misschien hoe dit werkt?

Ik had namelijke de contacten van de Vario 1 over gezet naar outlook, maar nu wil ik alles weer op de vario 2 zetten, maar ik zou bij god niet weten hoe, kan iemand mij uit de brand helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Eind deze maand mag ik mijn abbo verlengen en ga deze UBAH geile foon aanschaffen. Nu heb ik een Orange abbo en deze bevalt uitstekend, maar....

Na 2 telefoontjes en 2 bezoekjes aan de shop is mij nog steeds niet duidelijk of Orange deze gaat leveren!? Ik heb namelijk in een artikel gelezen dat deze foon niet onder de naam SPV uitkomt! Wel in Engeland.

Heeft iemand informatie dat bovenstaande (hopelijk) ontkracht?!?!

Nu kan ik ook de TyTn nemen, maar dan kan ik niet onderhandelen in de prijs, want ik neem aan dat deze niet gratisch zal zijn ;)

Anders nog 2 maanden wachten en maar overstappen naar T-mobile...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Zie onderstaand bericht van mij, ik vraag me af of jullie misschien jullie ervaringen rond energieverbuik kunnen posten; ben vooral benieuwd naar mensen met ongeveer dezelfde specs:
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:46:

- Direct Push met een exchange server (dagelijks van 7.30 uur tot 22.00 uur)
- Geen WiFi ingeschakeld
Een collega gebruikt nagenoeg dezelfde instellingen, HTC is even oud / lang in gebruik. Hij haalt met gemak 30 uur. Enige écht grote verschil: hij zit op het GPRS/EDGE netwerk van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Triple-D schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:40:
Altijd als ik bel ga ik met mijn oren tegen het touchscreen aan en gaat ie gekke dingen doen. Is er ook een programma welke die touchscreen uitschakeld als ik aan het bellen ben?

Plus weet iemand hoe ik goed een wekker kan inschakelen? Ik gooi er nu steeds een afspraak in, maar die snoozed niet echt lekker.
Gewoon met de ingebouwde alarmfunctie? Klik op de datum op je today-scherm en je kunt 3 alarmen instellen. Werkt hier prima.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sulo schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:16:
[...]
En het is toch zo dat je alleen maar 1 simkaart kan tegelijk kan gebruiken. Dus je bent of met de ene of de ander bereikbaar toch?
Klopt, degene met het beste bereik op dat moment 'wint'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:11:
Het is me nog steeds niet gelukt om contacten van uit outlook terug te zetten op de MDA, weet iemand misschien hoe dit werkt?

Ik had namelijke de contacten van de Vario 1 over gezet naar outlook, maar nu wil ik alles weer op de vario 2 zetten, maar ik zou bij god niet weten hoe, kan iemand mij uit de brand helpen?

Alvast bedankt!
uhm... moet je even naar de instellingen kijken in active sync (@ tytn)... je moet het zo instellen dat hij dan je contactpersonen combineert met die van de pc. en dan gewoon syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de functie videobellen nergens meer vinden sinds dat ik al die T-mobile meuk niet heb laten installeren :? Iemand enig idee waar ik dat terug kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Shedman schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:22:
[...]

Ja, het werkt met de CK-7W. Krijg wel wat klachten dat aan de andere kant af en toe een beetje hapert. Maar bellen is goed te doen.

Enige wat niet helemaal goed werkt is de voice-dialling. Het geluid van de radio komt alweer terug voordat de TyTN klaar is om je een naam te laten roepen.
Ik krijg dus precies dezelfde klacht. De andere kant hoort mij slecht. Lijkt bijna op dat je uitbellend maar half-duplex belt en het stuk wat je terugkrijgt full duplex is. Heel maf.. slaat ook nergens op.. maar als de 'tegenpartij' praat dan kun je praten wat je wilt het komt er niet doorheen. Of het met overijverige ruisonderdrukking o.i.d. heeft te maken weet ik niet maar het is wel HEEL annoying.

Ik had hier met mijn cark112 (ook bt carkit van nokia) nooit last van. Ik bel iedere dag paar uur in de auto en kan dit nu eigenlijk niet hebben. Je hebt er dus met name last van als de tegenpartij zelf in een rumoerige omgeving zit want dan blijft ie jouw spraak wegdrukken dus komt het hakkelig over. Althans daar lijkt het op.

Ben er nog niet over uit of dit nu aan telefoon ligt of aan carkit of combinatie hiervan. Ga dit weekend op andere ck-7w proberen en ook mijn oude nokia weer eens op de ck-7w aansluiten en kjiken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:42:
[...]

Klopt, degene met het beste bereik op dat moment 'wint'
Normaal is het zo dat het toestel wat je het laatste op het netwerk hebt aangemeld het toestel is wat over zal gaan als je gebeld wordt. Je kunt wel met beide toestellen uitbellen. tegelijkertijd weet ik niet dat heb ik volgens mij nooit geprobeerd maar denk dat dat ook wel lukt.

Maar je wordt dus gebeld op je laatste aangemelde nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intert0y schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:18:
[...]

Normaal is het zo dat het toestel wat je het laatste op het netwerk hebt aangemeld het toestel is wat over zal gaan als je gebeld wordt. Je kunt wel met beide toestellen uitbellen. tegelijkertijd weet ik niet dat heb ik volgens mij nooit geprobeerd maar denk dat dat ook wel lukt.

Maar je wordt dus gebeld op je laatste aangemelde nummer.
Aha, dat wist ik niet :) Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:02:
Ik kan de functie videobellen nergens meer vinden sinds dat ik al die T-mobile meuk niet heb laten installeren :? Iemand enig idee waar ik dat terug kan vinden?
Ik ben er inmiddels achter dat dit dus niet standaard in windows mobile 5 zit en dat deze optie in de Extended Rom staat en daar wordt geinstalleerd (dit is overigens ook zo bij de TyTN niet alleen bij de Vario II).
Nu heb ik een mooi overzicht van alle .cabs die t-mobile installeert maar ik ben er nog niet achter waar alles voor is.

Iemand enig idee waar ik deze info. zou kunnen vinden? Hier het overzicht voor degene die het interesseert ;)

LOCK:Enabled
SHOW:\Windows\TMO_WallPaper.bmp
CAB: \Extended_ROM\MT_PC_Hermes_TMO_REG_060612.CAB
CAB: \Extended_ROM\MT_Shortcut-MMS-Hermes.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_TMNL_UXC.CAB
CAB: \Extended_ROM\PP_TMNL-BrowserSetting_HER_11511401.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_BT_EarphonesList.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_rilgsm_patch.CAB
CAB: \Extended_ROM\Patch_RTPlugInEx2.CAB
LOCK:Disabled
RST: Reset

Voor meer extended roms: http://wiki.xda-developer...ename=Hermes_ExtendedRoms

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:05:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat dit dus niet standaard in windows mobile 5 zit en dat deze optie in de Extended Rom staat en daar wordt geinstalleerd (dit is overigens ook zo bij de TyTN niet alleen bij de Vario II).
Nu heb ik een mooi overzicht van alle .cabs die t-mobile installeert maar ik ben er nog niet achter waar alles voor is.

Iemand enig idee waar ik deze info. zou kunnen vinden? Hier het overzicht voor degene die het interesseert ;)

LOCK:Enabled
SHOW:\Windows\TMO_WallPaper.bmp
CAB: \Extended_ROM\MT_PC_Hermes_TMO_REG_060612.CAB
CAB: \Extended_ROM\MT_Shortcut-MMS-Hermes.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_TMNL_UXC.CAB
CAB: \Extended_ROM\PP_TMNL-BrowserSetting_HER_11511401.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_BT_EarphonesList.CAB
CAB: \Extended_ROM\P_rilgsm_patch.CAB
CAB: \Extended_ROM\Patch_RTPlugInEx2.CAB
LOCK:Disabled
RST: Reset

Voor meer extended roms: http://wiki.xda-developer...ename=Hermes_ExtendedRoms
Een voor een installeren, kijken of het is wat je zoekt :P
Zodra je weet welke het is begin je weer schoon en pak je alleen die ;) (en post je het hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hey ik heb even gezocht maar kon het niet vinden: Hoe snel kan de TYTN lezen van het microsd kaartje? Bij de mda compact loonde het niet om een sandisk ultraII te kopen, is dit bij de TYTN wel aan te raden?
Niet dat het erg veel scheelt in de prijs, maar elke euro is er 1 in deze dure tijden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voor een installeren, kijken of het is wat je zoekt
Zodra je weet welke het is begin je weer schoon en pak je alleen die (en post je het hier)
Ja, dat is inderdaad een optie :P De EarphonesList, Wallpaper en BrowserSetting cabs spreken voor zich ;) de rest is voor mij een raadsel.

Zijn er geen mooie programma's om .cabs te inspecten?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
winrar pakt ze uit wat je er dan mee kan geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Laatst online: 08-09 23:24
Ik krijg binnenkort me MDA Vario 2, maar nu wil ik er 1 dual sim in doen zijn daar ervaringen mee met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:09:
Hoi allemaal,

Zie onderstaand bericht van mij, ik vraag me af of jullie misschien jullie ervaringen rond energieverbuik kunnen posten; ben vooral benieuwd naar mensen met ongeveer dezelfde specs:

[...]

Een collega gebruikt nagenoeg dezelfde instellingen, HTC is even oud / lang in gebruik. Hij haalt met gemak 30 uur. Enige écht grote verschil: hij zit op het GPRS/EDGE netwerk van Telfort.
Mijn ervaring is dat met UMTS aan op mijn TyTN het energie verbruik een stuk omhoog gaat in vergelijking met het normale netwerk, daarom heb ik UMTS ook uit gezet. (heb ook geen UMTS/HSDPA internet pakketje). Mischien kan je proberen om het bij jou ook uit te zetten? Network type moet je dan op GSM zetten ipv WCDMA.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

http://www.monkey-magic-g...TyTN_benches_23_11_06.gif
Ik weet niet of dit plaatje al een keertje hier gepost is, maar zoals het er op de chart uitziet is de nederlandse rom; 1.18.254.2 vrij langzaam vergeleken met de iets recentere.

Ik heb zelf niet veel ervaring met de nederlandse rom, ik heb hem gelijk geflashed met de nieuwste engelse rom; 1.35.255.2 dit omdat engels mijn voorkeur is, en de nieuwere roms altijd welkom zijn. :) Ik heb de foon nu bijna een week en tot nu toe nog geen problemen kunnen vinden zoals vastlopers, reboots, apps crashes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchMan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:03:Mischien kan je proberen om het bij jou ook uit te zetten? Network type moet je dan op GSM zetten ipv WCDMA.
Thanks voor de reply! Zou je hierover íets meer kunnen vertellen (hoe, wat, waar etc)? Want ik kan dit nergens vinden... 8)7

/edit:
Never mind, heb het al gevonden en omgezet. Telefoon maakt nu verbinding via het GPRS netwerk van T-Mobile. Ben benieuwd, maar denk haast wel dat dit enorm gaat schelen... :) Bedankt voor de tip! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<offtopic>
Ik heb een probleem met mijn outlook mail op mijn Vario II. Niemand heeft in dit draadje
[Mobile 5] Outlook: kan mails niet openen gereageerd. Wie helpt mij?
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

DutchMan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:37:
http://www.monkey-magic-g...TyTN_benches_23_11_06.gif
Ik weet niet of dit plaatje al een keertje hier gepost is, maar zoals het er op de chart uitziet is de nederlandse rom; 1.18.254.2 vrij langzaam vergeleken met de iets recentere.

Ik heb zelf niet veel ervaring met de nederlandse rom, ik heb hem gelijk geflashed met de nieuwste engelse rom; 1.35.255.2 dit omdat engels mijn voorkeur is, en de nieuwere roms altijd welkom zijn. :) Ik heb de foon nu bijna een week en tot nu toe nog geen problemen kunnen vinden zoals vastlopers, reboots, apps crashes etc.
Heb jij toevallig link/handleiding van het flashen van deze foon?

Want in tegenstelling tot mijn compact zie ik hier weinig info van op inet. (of gewoon niet goed genoeg gezocht ofzo).

Want dat ding van mij (origineel) is zo onstabiel als de nete... En tering langzaam...
Daarnaast ben ik zwaar ontevreden met accu (met geluk 1 dag)... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Er zijn handleidingen te vinden, maar die gaan allemaal uit van een beetje kennis over telefoons, wat nou niet echt mijn expertise is. Hoe zit het met bootloaders, cid, supercid etc.

Ik wil eigenlijk die nieuwste engelse HTC rom er op zetten, maar durf niet zo goed omdat ik niet het idee heb dat ik _echt_ weet wat ik aan het doen ben :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op de PriceWatch de Vario II nergens vinden klopt dat? Ik vind wel de HTC TyTn.
Op dit moment is hij het goedkoopst op PDAwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:05:
Ik kan op de PriceWatch de Vario II nergens vinden klopt dat? Ik vind wel de HTC TyTn.
Op dit moment is hij het goedkoopst op PDAwijzer.nl
Dat komt omdat je de vario II door T-mobile gebrand, gesimlocked en verkocht wordt. Is dus niet zonder abonnement(verniewing) verkrijgbaar en staat daarom niet in pricewatch.
Kaastosti schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:01:
Er zijn handleidingen te vinden, maar die gaan allemaal uit van een beetje kennis over telefoons, wat nou niet echt mijn expertise is. Hoe zit het met bootloaders, cid, supercid etc.

Ik wil eigenlijk die nieuwste engelse HTC rom er op zetten, maar durf niet zo goed omdat ik niet het idee heb dat ik _echt_ weet wat ik aan het doen ben :P
Dit wil ik ook wel graag weten, ik heb een vario II besteld (zal nog wel even duren voor hij er is) maar die zal wel nederlands zijn. En laat ik nou hekel hebben aan de naar het nederlands vertaalde engelse termen in software... Heb al een hoop gelezen op xda-developpers, maar zou het zonder handleiding en een succesverhaaltje van iemand anders toch niet aandurven denk ik...

Nouja, ik zit al te veel vooruit te denken.. Eerst maar eens zien wanneer ik hem krijg (zal wel volgend jaar worden), en dan welke bootloader er in zit.

[ Voor 53% gewijzigd door Martijn02 op 20-12-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
bwiep schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:41:
[...]

Heb jij toevallig link/handleiding van het flashen van deze foon?

Want in tegenstelling tot mijn compact zie ik hier weinig info van op inet. (of gewoon niet goed genoeg gezocht ofzo).

Want dat ding van mij (origineel) is zo onstabiel als de nete... En tering langzaam...
Daarnaast ben ik zwaar ontevreden met accu (met geluk 1 dag)... :(
Hét Mekka voor XDA's: http://forum.xda-developers.com. Hier is echt álles te vinden (als je even zoekt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Ik heb de java applet van Gmail geinstalleerd, deze werkt niet, maar hoe kan ik deze verwijderen? Want via het menu software, zie ik hem niet staan...

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Martijn02 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:35:
[...]
<knip>
[...]

<knip>
Heb al een hoop gelezen op xda-developpers, maar zou het zonder handleiding en een succesverhaaltje van iemand anders toch niet aandurven denk ik...
<knip>
Ik heb mijn TyTN meteen van nieuwe firmware voorzien. Gewoon met bootloader 1.09 geladen. Aangezien mijn toestel toch al simlockvrij was vond ik de noodzaak van het behouden van een oudere bootloader die bepaalde 'features' biedt niet nodig.

Ben er ZEER tevreden over. Toestel nu dikke week en nog niet vastgelopen of whatsoever. Gebruik hem redelijk intensief en ben te spreken over de standby duur. Heb wel telefoon als ik niks online doe gewoon op GSM staan en niet op UMTS.

Verder gaat ie in de auto meteen weer in een actieve houder (Carcomm PDA Cradle HTC TyTN) incl. bijbehorend PS2->USB kabeltje waarmee ik mijn bluetooth GPS voed. Overigens GPS gewoon onder het dashboard geplakt en staat altijd aan. Werkt meer dan goed, kon niet of nauwelijks signaal verschil vinden met als ik hem gewoon achter mijn voorruit had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
Is er misschien een zoekfunctie voor een sites. Achter de pc doe ik gewoon ctrl+F en dan kan ik op de site gaan zoeken. Is er misschien ook zo'n een mogelijkheid voor de MDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige vrijdag ook een MDA Vario 2 aangeschaft *O* en ben er erg blij mee. Ik durf er nog niet zo veel mee, omdat dit mijn eerste PDA is. Dit zal nog wel overgaan.

Ik heb wel een opmerking en 2 vraagjes:

- De accu gaat niet erg lang mee. Ik heb de accu nog wel 2 keer opgeladen, maar de accu gaat slechts ongeveer 1,5 dag mee en ik doe er nog niet zo veel dingen mee (omdat ik nogal veel aan de studie zit). Ik had wel gelezen in de handleiding dat de accu pas goed op gang komt na een aantal keren laden, dus ik hoop maar dat hij later iets langer mee zal gaan. Ik heb trouwens een Li-ion accu van 1300 mAh en Herm160

- Ik had gelezen dat de meegeleverde screenprotector van T-Mobile maar flut is dus ik had ook een brando screenprotector besteld via www.gpsplaza.nl. Deze is vandaag wel aangekomen, maar ik had MDA Vario als toestel aangemerkt en ik heb nu een protector voor de HTC TYN meegeleverd gekregen.
Ik vroeg me dus nu af of deze wel goed past op de MDA Vario 2. De afmetingen zijn toch net ietsje anders vergeleken met MDA VARIO 2 en HTC TYN

MDA VARIO 2 Afmetingen: 108 x 58 x 23 mm
HTC TYN: Afmetingen: 113 x 58 x 22 mm

- Een andere vraag is betreffende SPB Pocket Plus en SPB Time. Ik heb ze nu gedownload op mijn Vario 2, maar ik heb op de vorige topics gelezen dat mensen last hadden van haperingen en vastlopende toestelen nadat ze software op hun 1 GB schijf hadden staan. Mijn vraag was nu of ik deze in de mappen op de PDA moet houden en zo ja, in welke map? (ben er nog niet zo goed in :) )

Dank je wel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Bij deze zal ik even vertellen hoe ik mijn firmware heb geupdate;
Let wel op dat je bootloader 1.04 hebt, als je 1.06 hebt moet je deze eerst downgraden naar 1.04, als je 1.09 hebt dan heb je voorlopig pech en kan je geen andere firmware er op zetten anders dan de orginele. Als je een nederlands toestel hebt dan heb je als het goed is versie 1.04.

Voordat je begint moet je wel zorgen dat de sync software is geinstalleerd en dat deze ook werk. (Dat de tytn verbonden is en verbonden blijft) bij mij wil hij niet lekker verbinden als hij is aangesloten op een usb hubje, en dat willen wij natuurlijk niet als we aan het updaten zijn. :) Dus maak altijd gebruik van de poorten op je pc!

Nadat dat allemaal in orde is gaan we de rom downloaden. Op de onderstaande site staat een lijst met roms.
http://wiki.xda-developer...?pagename=Hermes_Upgrades
Natuurlijk willen wij de nieuwste voor de HTC dus downloaden wij de engelse rom versie; 1.35.255.2 11/14/06

Op de xda-developers site staat een howto van hoe je de firmware update, maar dit is eigenlijk heel simpel. Start heb bestand dat je gedownload hebt en volg de instructies die het geeft. Als je uiteindelijk bij het update gedeelte aankomt en hij je toestel in de update modus hebt gezet (Aantal kleurenbalken of wit scherm met 0% updated er op) zou hij een foutcode op de PC moeten geven waarin staat dat de vendor van je toestel niet overeen komt met dat van de rom die je wilt installeren (Invalid Vender ID error), je toestel blijft op een wit scherm staan waarop staat 0%. Nu gaan we gebruik maken van een bug die in de 1.04 bootloader zit door het update programma nog een keer te starten en nogmaals dezelfde stappen te doorlopen, als dit allemaal goed gaat begint hij dit keer wel te updaten. Het updaten duurt ongeveer een half uur.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, als er vragen zijn kan je ze gewoon stellen. :)
Wel even laten weten of er veel/grote veranderingen zijn vergeleken met de oude rom, ikzelf heb geen ervaringen met de oude rom omdat ik, toen ik het toestel had, gelijk de nieuwste er op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Kan je een branded toestel, zoals de v1605 van Vodafone, ook flashen met die nieuwe ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

beschuit schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:57:
Kan je een branded toestel, zoals de v1605 van Vodafone, ook flashen met die nieuwe ROM?
Zolang je bootloader 1.04 hebt zou het bovenstaande moeten werken, gewoon proberen dus. :)
Let wel op, je garantie vervalt doordat je een andere vendor rom er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

@DutchMan Mooie uitleg :) geeft me weer wat mee houvast.
Let wel op, je garantie vervalt doordat je een andere vendor rom er op zet.
Is dat ook echt zo? Waarschijnlijk frituur ik 'm niet door een nieuwere ROM er op te zetten, maar heb je niet sowieso garantie op de hardware (wat ik hier ook al eerder las)? Software hoef ik geen garantie op, als dat niet werkt is het m'n eigen schuld, maar als ineens het scherm stuk is wil ik wel graag een nieuwe ;)

En kun je bijvoorbeeld nu die ROM er op zetten en later, als T-Mobile (in mijn geval) uitkomt met een 'branded' ROM die er weer overheen zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Kaastosti op 20-12-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Kaastosti schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:09:
@DutchMan Mooie uitleg :) geeft me weer wat mee houvast.

[...]

Is dat ook echt zo? Waarschijnlijk frituur ik 'm niet door een nieuwere ROM er op te zetten, maar heb je niet sowieso garantie op de hardware (wat ik hier ook al eerder las)? Software hoef ik geen garantie op, als dat niet werkt is het m'n eigen schuld, maar als ineens het scherm stuk is wil ik wel graag een nieuwe ;)

En kun je bijvoorbeeld nu die ROM er op zetten en later, als T-Mobile (in mijn geval) uitkomt met een 'branded' ROM die er weer overheen zetten?
Hoe lullig het ook is, je garantie vervalt als je er een rom op zet die bedoeld is voor een andere brand foon, dit staat als het goed is ergens in de voorwaarden.

Dat over het downgraden zou ik niet weten, dan moet je effe op de xda-developers site zoeken. Zou naar mijn weten wel mogelijk moeten zijn omdat je vendor id overeenkomt met de rom die je er op wilt zetten.

• Sulo
Ik zoek een Engels-Nederlands ( en andersom) woordenboek voor de MDA.

Weet iemand waar ik het kan vinden?

• -TheNose-

Verwijderd

aj viasco schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:13:
Ik heb de java applet van Gmail geinstalleerd, deze werkt niet, maar hoe kan ik deze verwijderen? Want via het menu software, zie ik hem niet staan...

Iemand ?
Geen idee helaas, maar waarom 'check' je je gmail account niet gewoon via 'Pocket Outlook'?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:36:
- De accu gaat niet erg lang mee. Ik heb de accu nog wel 2 keer opgeladen, maar de accu gaat slechts ongeveer 1,5 dag mee en ik doe er nog niet zo veel dingen mee (omdat ik nogal veel aan de studie zit). Ik had wel gelezen in de handleiding dat de accu pas goed op gang komt na een aantal keren laden, dus ik hoop maar dat hij later iets langer mee zal gaan. Ik heb trouwens een Li-ion accu van 1300 mAh en Herm160
Heb je een dataverbinding open staan, en zo ja, via UMTS of GPRS?

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds een klein maandje in bezit van een Tytn en ben hier zeer tevreden mee.

Op de Tytn heb ik inmiddels tomtom navigator geinstalleerd, echter het opbouwen van het scherm duurde in het begin erg lang terwijl de gesproken aanwijzingen wel redelijk goed liepen.
Na enige tijd ging ook de opbouw van het scherm sneller.

Nu heb ik sinds afgelopen week van kaart gewisseld en heb ik weer een trage scherm opbouw. Dit verdwijnt ook niet nu ik de kaart welke ik eerst gebuik hebt weer heb teruggezet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Is er iemand die weet welke Rom update (nl.) de meest recente is?

• Nimoleda
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:57:
[...]

Geen idee helaas, maar waarom 'check' je je gmail account niet gewoon via 'Pocket Outlook'?
Dat doe ik nu dus ook :)

Alleen wil ik die java applicatie verwijderen, maar ik krijgt het niet voor elkaar,

Iemand?

Verwijderd

Jo mensen,

Ik wil graag weten welke kleur Vario II je krijgt als je besteld op T-mobile.nl.
Ik heb zel gemailt en dan krijg je het volgende antwoord:
Geachte heer Brand,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U vraagt ons of wij een toestel kunnen leveren in een andere kleur, dan op de website staat vermeld. De meeste toestellen kopen wij slechts in een kleur in. U kunt wel informeren bij onze verkooppunten, zoals T for Telecom, The Phone House of Dixons. Zij verkopen veel verschillende toestellen met contracten van alle Nederlandse providers. Ook via diverse internetsites kunt u zelf het gewenste pakket samenstellen.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Nu kan je op de site dus niet zien welke kleur het is, omdat hij is dichtgeklapt op het plaatje.
Ik zou heel graag de grijze uitvoering willen bestellen en vind dit rode beduidend minder.
Heeft er ook al iemand ervaring met de levertijd van T-mobile.nl?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoord

Verwijderd

Laat maar ik kon mijn geduld niet meer bewaren en heb hem besteld!! :D

• Nimoleda
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:55:
Laat maar ik kon mijn geduld niet meer bewaren en heb hem besteld!! :D
Heel verstandig, dit zal ze leren :9
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.