HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

beschuit schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:36:
Beetje teleurstellende ontvangst.. Ik heb de v1605 en die geeft thuis met vodafone 1 tot 2 streepjes ontvangst, terwijl mijn Sony Ericsson J220i (goedkoop ding) 5 strepen geeft (ook vodafone). Wellicht dat dat verbetert met de nieuwe 1.35 ROM? Maar ik huiver een beetje om mn gloednieuwe branded v1605 te flashen...
Het ding gaat zuinig om met streepjes: heb je alle streepjes dan is je ontvangst écht goed. In de kelder kon ik nog goed en storingsvrij bellen. Met andere telefoons lukt dat lang niet altijd, dus ontvangst is ruim voldoende van het beestje :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Pascal Saul schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:49:
Goed, ik heb nu een TyTN en wil deze i.c.m mijn laptop dat Vista NL draait gebruiken om te internetten. Hoe kan ik nu er voor zorgen dat de laptop via de telefoon kan internetten? Misschien ben ik dom, maar ik kan het niet vinden :(
Hier ben ik ook benieuwd naar... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42

PeNGuiN

't Is Wat...

themaxter schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Volgens mij heb je het verkeerde modemscript, google maar ff op internet op tytn modem script of iets dergelijks :)
Ik vermoedde het al, maar helaas: het effect is precies hetzelfde... Er wordt een bluetooth connection gemaakt met de TyTN, maar bij "Authenticating..." volgt meteen een disconnect met de error: "Unexpectedly closed...". Het is net alsof 'vodafone//vodafone' niet wil werken ofzo.

Zowel met het TyTN script als met de scripts die ik al had gevonden hetzelfde resultaat.

Dus wie o wie :)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een software voor beter camera prestaties?? of ligt het aan de cam...ik weet van me oude 6230I dat die super goede cam had..jammer dat de nieuwe vario niet aan voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
aj viasco schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar... Iemand?
Ja, ik zelf. Ik ben er uit gekomen :) Als iemand het van belang acht voor de startpost om hierover een tutorial te maken wil ik het best doen, let me know.

Wat je moet doen is:

1. Sluit GSM aan op LAPTOP met USB-kabel
2. Op de GSM ga naar: Start -> Programma's -> Wireless modem
3. Selecteer USB -> menu "Starten" (zorg er voor dat je APN-instelling op "internet" staat en vinkje aan)
4. Vista zal zeggen dat er nieuwe hardware gevonden is en kan daarvoor geen driver vinden.
5. Forceeer de driver met het volgende driver: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=288753
6. Er is nu een nieuw te gebruiken modem toegevoegd aan je hardware
7. Op de PC gaan naar Start -> Verbinding maken -> Een verbinding of netwerk instellen -> Verbinding met internet maken -> Inbelverbinding
8. Telefoonnummer voor inbelverbinding: *99#, overige leeg laten
9. Verbinding maken!

Ik kan downloaden met 100kb/s en uploaden met 42kb/s, best rap :)

ps. Af en toe lijkt de telefoon in een soort van standby te staan, hoe haal ik deze daar uit?

Het lampje rechtsboven is oranje en ik kan op elke knop drukken zonder dat er wat gebeurd??? Wat is dat, een bug? Batterij eruit en erin doet wonderen maar dat is niet de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
HTC TyTN ( HTC Hermes ) will get ROM upgrade with AKU3
January 15, 2007 [Pocket PC phone]
HTC Hermes Pocket PC phone available as HTC TyTN directly from HTC and under many other names from various mobile operators, is still one of the best (if not the best when it comes to number of various features) Windows Mobile phone in the world! After all it has UMTS with HSDPA that works both in USA and Europe, quad-band GSM, QWERTY keyboard, genuine scroll-wheel, Bluetooth, Wi-Fi, etc. ...

AKU3 brings a lot of improvements (see here for a detailed review/description of AKU3 and other AKUs) so it is great news that HTC will release ROM with AKU3 yet this month:

Hello

HTC Europe are releasing a ROM update for the HTC TyTN (expected release date end of January 2007).

The ROM will be posted in the support section of the HTC Europe website.

This ROM update resolves all known issues with the HTC TyTN."

Yours sincerely
Dan Mackie

To learn more click here.

It is worth mentioning, that it is still unclear whether other incarnations of HTC Hermes, released by operators, will get AKU3 upgrade too, but certainly users can use ROM upgrade for HTC TyTN with their HTC Hermes Pocket PC phones branded by operators, although then warranty will be broken.... However if this ROM upgrade with AKU3 for HTC TyTN will exist, then probability that also operators will release AKU3 will be much higher!

On the other hand this AKU3 promise from HTC is also a signal, that HTC is not abandoning end users and that this phone - HTC TyTN - still is a current model that is actively supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ja, dit verhaal is op vele fora te vinden maar is al vaker beloofd. Ik hoop van wel maar ik geloof er niets van dat dit op korte termijn verschijnt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Pascal Saul schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:42:
[...]

Ja, ik zelf. Ik ben er uit gekomen :) Als iemand het van belang acht voor de startpost om hierover een tutorial te maken wil ik het best doen, let me know.

Wat je moet doen is:

1. Sluit GSM aan op LAPTOP met USB-kabel
2. Op de GSM ga naar: Start -> Programma's -> Wireless modem
3. Selecteer USB -> menu "Starten" (zorg er voor dat je APN-instelling op "internet" staat en vinkje aan)
4. Vista zal zeggen dat er nieuwe hardware gevonden is en kan daarvoor geen driver vinden.
5. Forceeer de driver met het volgende driver: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=288753
6. Er is nu een nieuw te gebruiken modem toegevoegd aan je hardware
7. Op de PC gaan naar Start -> Verbinding maken -> Een verbinding of netwerk instellen -> Verbinding met internet maken -> Inbelverbinding
8. Telefoonnummer voor inbelverbinding: *99#, overige leeg laten
9. Verbinding maken!

Ik kan downloaden met 100kb/s en uploaden met 42kb/s, best rap :)

ps. Af en toe lijkt de telefoon in een soort van standby te staan, hoe haal ik deze daar uit?

Het lampje rechtsboven is oranje en ik kan op elke knop drukken zonder dat er wat gebeurd??? Wat is dat, een bug? Batterij eruit en erin doet wonderen maar dat is niet de manier.
Bedankt! Thuis ga ik het uitproberen :)

//edit met irda werkt het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Met BT ook, alleen moet je dan aangeven dat je het device als een DUN (Dial-Up Networking) )wilt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Gisteren geprobeerd met SJPhone en X-lite over UMTS (T-Mobile PIT uncapped, volgens speedtest.bbned.nl 69.9 Kb/s, volgens dslreports.com 622 kbit/s) Voip calls te maken, maar daar is het toch net allemaal wat te langzaam voor. Beide kanten hebben een vertraging van ongeveer 2 sec en horen zichzelf steeds terug. Niet echt bruikbaar dus, jammer. Morgen eens via wifi proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wil ook graag een TyTN type foon gaan kopen (iPhone duurt nog wel een jaar) en zit met name aan de Vario II te denken (vanwege web 'n walk abbo's).
Mijn vraag is met name of de updates voor de HTC ook naar de Vario II komen. Ik begrijp dat T-Mobile zijn eigen versie heeft maar wordt die ook wel eens geupdate?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Pascal Saul schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:27:
Met BT ook, alleen moet je dan aangeven dat je het device als een DUN (Dial-Up Networking) )wilt gebruiken :)
En als ik usb wil gebruiken? heb ik dan nog het programmatje usb_dialer.exe nodig? want zonder usb_dialer.exe werkt het niet? ik heb nu nog niet de cd bij de hand.....

Via infrarood werkt het prima, ik heb alleen het idee dat het daardoor wel vertraagd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nimoleda op 16-01-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
aj viasco schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:35:
[...]

En als ik usb wil gebruiken? heb ik dan nog het programmatje usb_dialer.exe nodig? want zonder usb_dialer.exe werkt het niet? ik heb nu nog niet de cd bij de hand.....

Via infrarood werkt het prima, ik heb alleen het idee dat het daardoor wel vertraagd. :)
De tutorial is voor USB :)

Nee, ik heb geen CD ervoor gebruikt. Gewoon de hardware installeren die je krijgt tijdens het starten van het USB-modem op de telefoon is voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Sinds kort heb ik een storing waarbij outlook mail wordt gestart! Als ik dan afsluit start hij automatisch weer op enz... Het enige wat ik dan nog kan doen is de reset knop indrukken. Dit is erg vervelend en ik heb weinig zin om een hard reset te doen! Heeft iemand hier een oplossing voor???
Ik heb de oplossing gevonden... en daar hoefde ik eigenlijk niks voor te doen!
Omdat ik de T-Mobile extended rom niet heb geïnstalleerd staan de MMS instellingen er niet in. Iemand had een MMS naar mij toegestuurd, maar die kon de telefoon niet ontvangen. Daardoor bleef 'berichten' zichzelf openen! Na 24 uur kreeg ik van T-Mobile een berichtje met MMS code enz, om op internet te kijken. Daarna heb ik de storing 16 uur lang niet meer gehad. Vervolgens heb ik aan iemand gevraagd of hij een MMS wilde sturen en vervolgens had ik die storing weer. Na het ontvangen van het T-Mobile SMS, mbt de MMS is de storing weer verdwenen!!!

Waar kan ik het bestandje van HTC vinden om MMS instellingen goed in te kunnen voeren?? Ik heb al op de site van HTC gezocht (zoals al eerder ter sprake is gekomen) maar ik kan niks vinden!!

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb nu al een aantal keren (3 of 4) het probleem gehad dat ActiveSync vastloopt tijdens het synchroniseren van mijn TyTN. Een softreset of reboot van mijn Windows-PC lost het probleem niet op, het lijkt wel of de database corrupt is geraakt. Als ik een hard-reset van mijn TyTN doe is het probleem ook direct opgelost, maar ben ik wel weer al mijn data kwijt.

Hebben meer mensen dit en is dit op te lossen?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine uitdaging waar ik maar niet uitkom.
Sinds kort ben ik aan het klooien met Wisbar desktop.
Ik heb een hele stoot aan buttons neergezet en een paar today-plugins,
Alles gaat voorspoedig behalve 1 ding:

Ik krijg mijn agenda taken maar niet als plugin.
Ik heb wel mijn mailbox berichten weergegeven op het scherm,
maar de agenda wil maar niet lukken.

iemand een idee?

(op verzoek screenshots via PM,
anders krijg ik ook een proces aan mijn broek ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Revodrone schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Waar kan ik het bestandje van HTC vinden om MMS instellingen goed in te kunnen voeren?? Ik heb al op de site van HTC gezocht (zoals al eerder ter sprake is gekomen) maar ik kan niks vinden!!
Staan de instellingen niet gewoon op de site van je provider? Het zijn nl gewoon GPRS instellingen voor de MMS connectie. Op T-mobile.nl staan iig wel de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revodrone schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:41:
In de TS staan voor alle operators de instellingen als .CAB bestand.
Mocht dit niet voldoende zijn, staan er ook tutorials met extra info.

Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DucSloerie
  • Laatst online: 20-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:18:
Kleine uitdaging waar ik maar niet uitkom.
Sinds kort ben ik aan het klooien met Wisbar desktop.
Ik heb een hele stoot aan buttons neergezet en een paar today-plugins,
Alles gaat voorspoedig behalve 1 ding:

Ik krijg mijn agenda taken maar niet als plugin.
Ik heb wel mijn mailbox berichten weergegeven op het scherm,
maar de agenda wil maar niet lukken.
Ha Chilly, dit zal niet lukken met de standaard agenda plugin. Deze werkt niet onder Wisbar Desktop. Om agenda items in een Wisbar pagina te krijgen moet je een 3rd party agenda plugin gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik heb de instellingen voor MMS wel, alleen krijg ik geen mailbox voor MMS. Als ik het MMS bestandje van T-Mobile start (die op de extended rom staat), dan heb ik wel een MMS box, maar als ik dan opnieuw opstart is die weer weg?!?

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Na vele uren lezen, en een paar dikke ogen verder, stel ik hier maar mijn vraag...

Wie gebruikt er Weatherpanel 2.5, en kan radarbeelden ontvangen??? Ik heb naar mijn idee alle instellingen goed staan, maar helaas geen beelden Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/kazabra/smileys/angry/darkevil.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
kan iemand me vertellen hoe ik een contactpersoon op kan slaan zonder dat er een , tussen zn voor- en achternaam komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:19:
kan iemand me vertellen hoe ik een contactpersoon op kan slaan zonder dat er een , tussen zn voor- en achternaam komt te staan.
Simpel, de volledige naam alleen bij voor of achternaam invullen, in plaats van afzonderlijke velden gebruiken. Zoekt moelijker, maar de "," ben je kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
is er geen manier van "sorteer op"?! Ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik gebruik mijn Vario II veel als gps (TomTom) en dat slurpt natuurlijk energie. Daarvoor heb ik een autolader gekocht maar nu lijkt het erop dat hij enkel oplaad wanneer ik de vario niet gebruik, pas dan gaat het oranje lampje branden. Wanneer ik dus TomTom gebruik en de lader inplug en de batterij bijna leeg is dan geeft TT continu aan dat de batterij leeg is. Weet iemand of dit klopt? Hij zou toch ook moeten opladen terwijl je gps aanstaat of je ermee belt. Ik wil nml op vakantie en gebruik maken van TT en dan is het nogal lastig als ie na een paar uur leeg is...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

De mijne laad gewoon bij gebruik van Tomtom. Het oranje lampje van opladen brand gewoon, deze wordt
ook groen als de batterij weer vol is...

Wat voor lader gebruik je ervoor?

Mzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Ik heb er eentje gekocht op ebay voor €2,50 voor in je aansteker. Bij mij brand het oranje dus alleen wanneer het toestel in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

chob schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:18:
Weet iemand of dit klopt? Hij zou toch ook moeten opladen terwijl je gps aanstaat of je ermee belt. Ik wil nml op vakantie en gebruik maken van TT en dan is het nogal lastig als ie na een paar uur leeg is...

Iemand een oplossing?
Ja, koop een goede lader. Je hebt een goedkoop model gekocht die niet genoeg vermogen leverd om te laden en gelijktijdig je applicaties van voldoende jus te voorzien. Kijk even goed naar de omvormer, deze moet minimaal 2 ampere kunnen leveren (al kan je dat vaak niet zien en moet je maar op de prijs afgaan).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

de Qtek9100 bezitters, die twijfelen,....

niet doen, OVERSTAPPEN...

Ik heb nu de MDA VARIO 2, hiervoor een qtek... De kleine minpunten van de qtek9100 zijn verbeterd met een prachtig resultaat: zoals beter camera, beter bediening (zowel toetsenbord als scroll), sensort voor toetsenbord verlichting, veel sneller 400mhz, accu staat nu al 1 uur op 100% :-), streamen .. echt super.. loopt veel soepeler, hij is robuuster..

Ben heel blij met de overstap, gelukkig heb ik mijn qtek9100 goed kunnen verkopen.. mochten jullie twijfelen dan raad ik aan dit snel te doen.. (ik heb nu nog een fiks bedag voor terug gekregen, en maar 20 euro hoeven bij te betalen voor de VARIO 2.)

De vario 2 vind ik persoonlijk qua kleuren mooier dan de HTC.

Dit vond ik niet het geval bij de qtek9100 in verhouding tot de vario1.

cheers!

(en euh UMTS onbeperkt 192kbps voor 20e in de maand is chill)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wil begin feb (in de hoop dat er dan nieuwe aanbiedingen zijn) een Vario II gaan kopen. Vind de telefoon de mooiste van de opties die ik heb gezien. Tevens wil ik de Vario II kopen omdat T-Mob imo het beste abo heeft (flat fee). Nu zag ik ook de SPV M3000 van Orange en vond die ook wel ok. Fijne hieraan was de hij goedkoper was dan de Vario II. Wat ik me echter afvraag is wat het abo van Orange biedt. Ze hebben een abonnement voor 6 eu waarmee je 25Mb dataverkeer krijgt. Iemand ervaringen met dit abonnement? Weet nl. niet eens of het UMTS is of niet.
Voorlopig wordt het dus nog de Vario II met PIT (als ik meer snelheid nodig heb kan ik altijd nog upograden). Maar als browse & msn apparaat moet dit voorlopig wel voldoende zijn. Ik wil op zich ook wel video streamen, is het daarvoor ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat de AMD\ATi Imageon 2282 2MB chipset niet vermeld in de TS? DirectDraw en OpenGL!
Video playback using the included Windows Media Player 10 Mobile and TCPMP were very good up to 700kbps with smooth playback. The Hermes has an ATI Imageon graphics accelerator with 2 megs of dedicated VRAM. Our usual test file, the BMW short film "The Chosen", benched at 549% with a data rate of 1.7 Mbit/s which is quite good. In fact that's 2 to 3 times faster than the Wizard family of devices. Those of you who own an Cingular 8125 or i-mate K-JAM and were less than thrilled with video playback performance should be pleased with the Hermes.
How can I get TCPMP working on my HTC Hermes or variant?

en
he company announced yesterday two new media processors: IMAGEON 2282 and IMAGEON 2182, both with excellent media features, allowing a phone to be transformed into a full high resolution digital camera, a high-fidelity audio player
or a streaming/video conferencing camcorder.

The two IMAGEON processors are full 3GPP (3G Partnership Project) compatible and can deliver a very high degree of quality independent to the main processor of the phone. 3G Partnership Project seeks mobile technology compatibility and interoperability, as mobile phones to be able to operate both on GSM/GPRS and 3G networks.

According to ATI, important mobile phone manufacturers already showed interest to integrate the new solutions in their products, but no names have been mentioned.

The list of the IMAGEON clients includes top names, such as Motorola, LG and Fujitsu.

The new processors will offer support for the majority of audio formats (AAC, AMR, Real Audio, WMA, MIDI etc.). The phones will also be able to act as digital stereo recorders.

Both processors will be able to support digital cameras of up to 3 Megapixel, the quality of video recording and playing being comparable to that of dedicated digital video cameras.

IMAGEON 2282 will offer (additionally, compared to its little brother) videostreaming and picture-in-picture conference features. Both processors are based on ATI's power management technology PowerPlay, which ensures an excellent autonomy for mobile devices.

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik moet voor T-mobile Instant e-mail (Blackberry) de firmware van mijn MDA II updaten.

Alleen wat ik ook doe, halverwege stopt het &(_$&_)# ding en is de update niet uitgevoerd. Gewoon opstarten of in bootloader, 't maakt allemaal niks uit. Hij blijft op 1.21 staan, gaat braaf iets wissen en vervolgens stopt de installatie. Als ik daarna de telefoon reset dan is 'ie nog steeds 1.21 maar werkt wel. Hoe kan ik hem nou dwingen om die t-mobile ROM te slikken :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
zeef schreef op maandag 22 januari 2007 @ 02:24:
Ik moet voor T-mobile Instant e-mail (Blackberry) de firmware van mijn MDA II updaten.

Alleen wat ik ook doe, halverwege stopt het &(_$&_)# ding en is de update niet uitgevoerd. Gewoon opstarten of in bootloader, 't maakt allemaal niks uit. Hij blijft op 1.21 staan, gaat braaf iets wissen en vervolgens stopt de installatie. Als ik daarna de telefoon reset dan is 'ie nog steeds 1.21 maar werkt wel. Hoe kan ik hem nou dwingen om die t-mobile ROM te slikken :'(.
Weet je zeker dat je een rom voor de Vario II hebt (en zo ja, waar heb je die vandaan?). Ik vermoed namelijk dat je de rom voor de MDA II probeert te gebruiken, maar dat is een ander toestel.

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Laatst online: 28-02 14:26
chob schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:18:
Ik gebruik mijn Vario II veel als gps (TomTom) en dat slurpt natuurlijk energie. Daarvoor heb ik een autolader gekocht maar nu lijkt het erop dat hij enkel oplaad wanneer ik de vario niet gebruik, pas dan gaat het oranje lampje branden. Wanneer ik dus TomTom gebruik en de lader inplug en de batterij bijna leeg is dan geeft TT continu aan dat de batterij leeg is. Weet iemand of dit klopt? Hij zou toch ook moeten opladen terwijl je gps aanstaat of je ermee belt. Ik wil nml op vakantie en gebruik maken van TT en dan is het nogal lastig als ie na een paar uur leeg is...

Iemand een oplossing?
Ik heb hetzelfde. Gebruik de auto-lader die bij mijn GPS zat, en die kan ook niet laden en applicaties runnen tegelijk. Ik heb de gewone oplaad adaptors (de 220volt versies zeg maar) met elkaar vergeleken en de oplader van de GPS geeft idd minder stroom, dus dan zal die autolader dat ook wel doen.
Als iemand een goede autolader kent die wel voldoende peut levert (en niet al te duur is) en gewoon in de winkel te krijgen is, hoor ik het graag.

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puffin schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:50:
[...]

Ik heb hetzelfde. Gebruik de auto-lader die bij mijn GPS zat, en die kan ook niet laden en applicaties runnen tegelijk. Ik heb de gewone oplaad adaptors (de 220volt versies zeg maar) met elkaar vergeleken en de oplader van de GPS geeft idd minder stroom, dus dan zal die autolader dat ook wel doen.
Als iemand een goede autolader kent die wel voldoende peut levert (en niet al te duur is) en gewoon in de winkel te krijgen is, hoor ik het graag.
Op de site van XDA developers staat een topic over dit probleeem. Het heeft te maken met de pinout van de usb connector. deze is een EMU ( enhanced mini usb) en pin 4 of 5 in deze connector zijn gekoppeld. De gewone laders voor usb laden zijn voor de tytn niet geschikt en hebben niet dezelfde pinout.
lees het maar eens op XDA tytn/accessoires.
De lader die bij mij wel werkt is deze van Brodit, deze lader hoort bij m'n active houder.
Heeft dus eigenlijk weinig te maken of de lader voldoende stroom kan leveren. De standaard lader levert 1A. ( brodit ook 1A).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:47:
[...]

Simpel, de volledige naam alleen bij voor of achternaam invullen, in plaats van afzonderlijke velden gebruiken. Zoekt moelijker, maar de "," ben je kwijt :)
na lang zoeken heb ik een oplossing gevonden. In outlook zijn de contactgegevens weer op te slaan op de manier die je zelf wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
In de contactgegevens kun je enkel kiezen uit voorgeselecteerde namen voor telefoonnummers bijv. "tel. thuis", "tel. werk", "mob. tel". Ik wil graag zelf deze benaming kiezen omdat ik bijv gebruik maak van Rebtel dus wil ik de namen bijv "rebtel gsm", "rebtel vast" kunnen noemen. Is dit mogelijk of ben ik hier afhankelijk van MS Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:10:
Op de site van XDA developers staat een topic over dit probleeem.
Thanx, ik snap het.
En klopt, is dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=277742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Hebben meerdere mensen er last van dat ze hun "bel scherm" niet weg krijgen met bijvoorbeeld magic button? Ik krijg telkens het scherm terug, hij sluit hem niet volledig af...

[ Voor 113% gewijzigd door Nimoleda op 22-01-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:46
Werkt de Nederlandse Rom versie ook op de HTC-TyTn UK versie?

sorrie te snel gepost...

[ Voor 22% gewijzigd door grubby op 22-01-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC TyTN krijgt AKU3-update en Crossbow-update lekt uit
http://www.pocketinfo.nl/...sbow-update-lekt-uit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Je zin klopt niet: HTC TyTN krijgt AKU3-update en Crossbow-update lekt uit voor de Wizard en de Unverisal, maar niet voor de TyTN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik snap nog steeds niet wat je nou psies met AKU kan ;)

iemand even een uitleg.. ik heb al op de site van AKU gekeken... maar snap niet egt de bedoeling

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

fn002449 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:20:

iemand even een uitleg.. ik heb al op de site van AKU gekeken... maar snap niet egt de bedoeling
AKU staat simpelweg voor Adaption Kit Upgrade en is niets anders als een update + firmware voor je mobiele telefoon. In dit geval inmiddels versie 3.xx

Meer info: Review of update packs (AKU) for Windows Mobile 5.0

[ Voor 14% gewijzigd door Mesh op 22-01-2007 19:42 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
fn002449 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:20:

:D
Dat is de versie van windows. Dus zegmaar windows service pack 1 & 2 enz enz... Aku 1 en 2,3 enz enz. :)

edit:
Spuit 11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 22-01-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe staat het met de support van T-Mob voor deze AKU updates? Volgen zij HTC of hebben Vario II eigenaren waarschijnlijk pech?
Ik heb vandaag een Vario II besteld dus zdat zou ik vrij klote vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Deddiekoel schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:08:
Hoe staat het met de support van T-Mob voor deze AKU updates? Volgen zij HTC of hebben Vario II eigenaren waarschijnlijk pech?
* is hier ook benieuwd naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Dat is een van de redenen waarom ik dus een Tytn heb ipv een Vario II ondanks dat ik wel t-mobile heb :)

Mijn Tytn gaat morgen echter wel voor de 2e keer deze maand terug naar HTC i.v.m. problemen :|
Vorige keer omdat ik opeens een compleet wit scherm had ipv gewoon beeld, hierbij hebben ze de lcd vervangen, volgens mij hebben ze hierbij alleen iets anders geraakt, want hij loopt nu elke 15 minuten vast, ondanks dat ik een hard reset heb gedaan (bleef zelfs direct hierna al hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Vario II was dermate veel goedkoper dat ik die heb genomen. En ik kan altijd nog de HTC software erop zetten (toch?).
T-Mob doet wel aan updates uitgaande van deze site:
http://www.t-mobile.nl/za...ice/hardware_updates.aspx

Wellicht allemaal even een mailtje dichten aan T-Mob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
(A) waar kan je die AKU-updates downloaden dan?! ik heb nu 2.3.0

EDIT:

hmmm kgeloof dat je je ze niet zo 1 2 3 kan downloaden... maar ze zitten in je rom update...

als ik het goed heb begrepen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door fn002449 op 22-01-2007 23:49 . Reden: Aanvullende informatie :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
clasimodo schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:15:
[...]

Weet je zeker dat je een rom voor de Vario II hebt (en zo ja, waar heb je die vandaan?). Ik vermoed namelijk dat je de rom voor de MDA II probeert te gebruiken, maar dat is een ander toestel.
Woopsie, my bad. Idd voor MDA II en dus niet nodig voor VARIO II. Blackberry gedoe werkt inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wat is er zo prettig aan Blackberry? Ken het concept wel een beetje van het apparaat, maar wat is het voordeel van dergelijke functionaliteit op een PDA/Smartphone als de TyTN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Deddiekoel schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:08:
Net zoals de Vario, zal T-Mobile om de zoveel tijd een rom update uitbrengen. Dit is meestal 1x in de 3 maanden. Je loopt meestal wel wat achter, maar dat deert niet zo, behalve als er een grove bug in zit. ;)
Deddiekoel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:16:
Wat is er zo prettig aan Blackberry? Ken het concept wel een beetje van het apparaat, maar wat is het voordeel van dergelijke functionaliteit op een PDA/Smartphone als de TyTN?
Pushmaill. Dat betekent kort dat als iemand je een email stuurt, je gelijk die email ontvangt net als op je pc thuis. Normaal zit outlook om de 5 min te kijken, maar nu krijg je hem gelijk binnen. Ik vind het altijd een beetje overbodige luxe, echter als je op de minuut leeft in de zakenwereld, dan kan het wel handig en belangerijk zijn. :)

[ Voor 29% gewijzigd door DaannO op 23-01-2007 11:01 . Reden: Eerste vraag vergeten te beantwoorden ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:59:

Pushmaill. Dat betekent kort dat als iemand je een email stuurt, je gelijk die email ontvangt net als op je pc thuis. Normaal zit outlook om de 5 min te kijken, maar nu krijg je hem gelijk binnen. Ik vind het altijd een beetje overbodige luxe, echter als je op de minuut leeft in de zakenwereld, dan kan het wel handig en belangerijk zijn. :)
Klink top zich wel interessant. Ook hoopvol dat T-Mob wel aan regelmatige updates doet. Dat die (wat) achter lopen vind ik niet meer dan normaal.

Zijn er hier verder mensen die wel eens online bij T-Mob hebben besteld? Ik heb dit gisteren nl. gedaan (zakelijk) maar heb geen bevestiging via mail ontvangen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

dat is toch op te vangen door elke minuut je outlook te laten connecten?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Geckoo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:26:
Denk dat het hierbij werkt als het krijgen van een SMS, dus dat je foon trilt of piept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
De Vario II heeft standaard ook ingebouwde push email. En dan bedoel ik niet automatisch elke minuut je mail ophalen (een pull oplossing die elke minuut kijkt of er nieuwe mail is), maar echte push. Werkt alleen met een Exchange server, maar als je een gratis mail2web account aanmaakt en daar je email automatisch naar forward (kan alleen niet met hotmail, wel met bijv. gmail) krijg je direct je mailtjes binnen.

Om dit aan te zetten vul je de gegevens van (in mijn geval) mail2web in bij de Exchange Server in AS op je Vario II, dan zet je in de Comm Manager Push mail aan (envelop met de 2 pijltjes erbij) en zorg je dat je GPRS verbinding continue open staat.
Voila: echte push email op je Vario II.

Het laatste voordeel van BB lijkt me nu weg. Je kunt ook BB Connect installeren op je Vario II, dan kun je via een BB server push email ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, als m'n scherm telkens niet goed gealigned is (lijkt wel een temperatuurprobleem), dan is de enige oplossing hem terugsturen voor reparatie of vervanging? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geckoo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:26:
Het nadeel is ook dat het je internet connectie vreet. Dus om de minuut heb je irritant traag internet, en je hebt al geen HSDPA denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

koksie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:35:
De Vario II heeft standaard ook ingebouwde push email. En dan bedoel ik niet automatisch elke minuut je mail ophalen (een pull oplossing die elke minuut kijkt of er nieuwe mail is), maar echte push. Werkt alleen met een Exchange server, maar als je een gratis mail2web account aanmaakt en daar je email automatisch naar forward (kan alleen niet met hotmail, wel met bijv. gmail) krijg je direct je mailtjes binnen.

Om dit aan te zetten vul je de gegevens van (in mijn geval) mail2web in bij de Exchange Server in AS op je Vario II, dan zet je in de Comm Manager Push mail aan (envelop met de 2 pijltjes erbij) en zorg je dat je GPRS verbinding continue open staat.
Voila: echte push email op je Vario II.

Het laatste voordeel van BB lijkt me nu weg. Je kunt ook BB Connect installeren op je Vario II, dan kun je via een BB server push email ontvangen.
Kost het niet enorm veel batterij om continu je verbinding open te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:39:
Hmm, als m'n scherm telkens niet goed gealigned is (lijkt wel een temperatuurprobleem), dan is de enige oplossing hem terugsturen voor reparatie of vervanging? :{
bekend probleem, de eerste delen van deze topics gaan over niets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Deddiekoel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:03:
[...]

Kost het niet enorm veel batterij om continu je verbinding open te hebben?
Ja, de batterij krijgt een aardige dreun met de hele dag de verbinding open. Wat zowiezo helpt is het toestel te dwingen GPRS te gebruiken in plaats van UMTS. UMTS vreet namelijk veel meer batterij dan GPRS. Het progje hiervoor heet iets van Bandswitch oid en is op xda dev te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

koksie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:09:
[...]

Ja, de batterij krijgt een aardige dreun met de hele dag de verbinding open. Wat zowiezo helpt is het toestel te dwingen GPRS te gebruiken in plaats van UMTS. UMTS vreet namelijk veel meer batterij dan GPRS. Het progje hiervoor heet iets van Bandswitch oid en is op xda dev te vinden.
Of je stelt gewoon je netwerkband in op GPRS (mep op je antennetje rechtsboven naast de klok, kies Band, en stel GSM in). Tenzij je het ding graag gebruikt als modem.

Zonder pushmail, mét bluetooth (GPRS/EDGE), bij normaal gebruik (totaal een uur per 3 dagen ofzo + meerdere keren per dag mail?) kan ik de 72 uur wel halen trouwens. Valt me heel erg mee. Op dag 3 loop je wel het risico dat, mocht je veel moeten telefoneren, je accu het niet redt :+ Dus om de 2 dagen laden voor mij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

DaannO schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:59:
[...]

Net zoals de Vario, zal T-Mobile om de zoveel tijd een rom update uitbrengen. Dit is meestal 1x in de 3 maanden. Je loopt meestal wel wat achter, maar dat deert niet zo, behalve als er een grove bug in zit. ;)

[...]
Stelt T-mobile deze trouwens zelf beschikbaar ergens (zoja waar kan je ze vinden?) of moet hij via xda-developers beschikbaar komen voor de grote (tweaker)massa hem kan upgraden?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Voor de mensen met een web 'n walk pocket internet totaal abo (de kleinste versie voor 9,50 per maand); mag je met dit abonnement een verbinding maken voor je laptop (met foon als Bluetooth modem oid)? Zodat je met je laptop online kunt? Of moet je hiervoor een zwaarder abonnement gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:50:
Voor de mensen met een web 'n walk pocket internet totaal abo (de kleinste versie voor 9,50 per maand); mag je met dit abonnement een verbinding maken voor je laptop (met foon als Bluetooth modem oid)? Zodat je met je laptop online kunt? Of moet je hiervoor een zwaarder abonnement gebruiken?
Yep..dat kan...heb toevallig afgelopen weekend mijn vario II via bleutooth gekoppeld aan mijn laptop. Je kan gewoon vanaf je laptop inbellen met *99# en je krijgt verbinding.
Ik heb de online factuur gechaeckt en daar komen geen gekke extra kosten voor

Dus altijd online via de laptop i.c.m. web'n walk!!!!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Leon schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:42:
[...]

Stelt T-mobile deze trouwens zelf beschikbaar ergens (zoja waar kan je ze vinden?) of moet hij via xda-developers beschikbaar komen voor de grote (tweaker)massa hem kan upgraden?
Op de T-Mobile site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:08:
[...]

bekend probleem, de eerste delen van deze topics gaan over niets anders
Daar had ik ook last van ..maar na de business card methode is het eigenlijk wel opgelost!!
Ook nog geen nare gevolgen van deze methode ondervonden...

Nu moet ik nog eens per twee weken opnieuw uitlijnen. Dat lijkt me vrij normaal met touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
met wat voor kaart heb jij het gedaan?!

Ik heb het gedaan met een bibliotheek pas... maar het is nog niet echt over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Daar had ik ook last van ..maar na de business card methode is het eigenlijk wel opgelost!!
Ook nog geen nare gevolgen van deze methode ondervonden...

Nu moet ik nog eens per twee weken opnieuw uitlijnen. Dat lijkt me vrij normaal met touchscreen.
Ik heb het ook gedaan met een visitekaartje. Hij doet het nu al 4 uur lang goed :+ Ben benieuwd of dat zo blijft. Ik snap niet wat ik nou eigenlijk heb gedaan, kaartje paste er ook niet goed onder enzo, maargoed :+

Mijn biebpas heeft trouwens geen scherpe randjes, en die heb je wel nodig bij die methode lijkt me. Heb het gedaan met hard papieren visitekaartje.

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-01-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
mijn bieb-pas is een ongeveer hetzelfde als een OV-jaarkaart....

dus opsig best scherpe randjes toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Wie kan me helpen? Ik krijg ineens geen herinneringen meer als ik agendapunten aanmaak. op outlook krijg ik ze wel, maar mijn telefoon blijft gewoon stil.

ik heb in de geluiden en meldingen gekeken en daar staat "herinneringen" aan dat er een geluid moet komen en een melding op het scherm, maar er komt dus helemaal niks...

iemand een idee?

/edit

Zou het te maken kunnen hebben met een of andere notification queue?

/edit 2

HELP! Ik heb nu blijkbaar m'n active sync bestanden gewist. had een progje gevonden van scarebear dat de notification queue zou legen. Nu kan ik active sync niet meer gesynced krijgen...

ik las ergens dat de hard reset het enige is dat nu nog helpt? tips?

/edit 3

ik heb m'n active sync weer werken. met behulp van het volgende bestand kun je je active sync zooi weer fixen.

http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515

Bestandje downloaden en op je telefoon zetten. at the time heb je daar waarschijnlijk geen verbinding mee, dus ergens op internet pleuren is aan te raden.

bestandje opstarten en op ok drukken en je Active Sync werkt weer.

Probleem wat nu nog rest zijn de herinneringen. Ik heb er bijna geen meer instaan dat ik kan zien, maar krijg nog steeds geen goede agenda herinneringen? wie helpt me?

/edit 4

net memmaid gedraaid en gezocht naar duplicates. Die kon geen dubbele entries vinden. Waar zou het probleem dan kunnen liggen?

[ Voor 69% gewijzigd door Carnagy op 23-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Ik heb het ook gedaan met een visitekaartje. Hij doet het nu al 4 uur lang goed :+ Ben benieuwd of dat zo blijft. Ik snap niet wat ik nou eigenlijk heb gedaan, kaartje paste er ook niet goed onder enzo, maargoed :+

Mijn biebpas heeft trouwens geen scherpe randjes, en die heb je wel nodig bij die methode lijkt me. Heb het gedaan met hard papieren visitekaartje.
Ik weet ook niet precies wat je doet; althans ik vermoed dat je de verzegeling tussen het scherm en de behuizing los maakt waardoor je bijv. met warmte problemen het scherm niet aan de behuizing "trekt" zoiets :? :? :?

In ieder geval werkt het prima !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Veritas

concedo nulli

Ik heb sinds kort een probleem gekregen met mijn TyTN. Het lijkt namelijk als mijn mini-usb connecter op de telefoon slecht contact maakt. Wanneer ik namelijk de oplader aansluit moet ik hem eerst een beetje 'heen-en-weer friemelen' voordat hij uiteindelijk begint op te laden. Mijn headset accepteert hij helemaal niet meer.

Ik ben bang dat het dus aan de aansluiting op het toestel zit; wat inhoudt dat ik hem op zou moeten sturen voor reparatie.

Heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt, of tips of zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een tevreden bezitter van een MDA 2, nooit geen problemen gehad met T-mobile

Ik geloof dat ik een mazzeltje heb gehad bij T-mobile:

ik wilde in december mn abbo vernieuwen(24maanden) en vertelde de dame v T-mobile dat ik de Vario 2, Relax 150 abbo voor €15.75 p/maand, 4 maanden 50% korting op abbo, bluetooth headset en 1 Gb micro sd, voor het toestel 29,75 moest betalen. Dus ik vraag medewerkster dan hebben we het over vario 2, ja klopt. 2x gevraagd.

Na 2 dgn maar eens gebeld of de besteling goed geplaatst was. U heeft besteld de vario, nee vario 2, ohw ik bel u terug.

ik kreeg een mda 3 compact geleverd en 2 bestellings bevestigingen ontvangen waarbij de ene over 12 maand abbo en de ander over 24 maand sprak. Echt een rotzooitje daar dus.

De Compact aan de deur geweigerd en na een week was die retour en verwerkt. Direkt die maandag een vario 2 op de zelfde aanbieding besteld, ja komt goed. Niet dus!! Niet verwerkt. Ik weer bellen en verteld dat ik het nu echt zat was en dat ik wel aardige telefoonkosten kreeg van ze.

Medewerkster van afd. commercieel, eh ja maar ik kan je die aanbieding niet doen hij staat nu voor €199,00, ik, ja sorry hoor maar dat station ben ik al vergepasseerd. Hij was eerst 69,75 dus voor 30 kan ie zeker. Maar regel het maar want ik zit te denken om met Tros-radar of Kassa te gaan bellen. Ik bel u morgen terug met een definitief aanbod meneer.

En ja netjes voor de afgesprokentijd belde ze, ja we mogen de vario 2 voor die aanbieding aanbieden. Ik blij, paar dagen later gebeld of de bestelling door was, medewerkster las even mn totale dosier door en zei;

dat ze het toestel niet gratis hebben kunnen maken voor de ongemakken van het bellen vanaf 27 december ik zal eens even kijken, paar tellen later u krijgt em gratis en 5 ipv 4 maanden 50% korting op abbo. En als het goed gaat vertelde ze dat ik em aan het eind van de week binnen heb, werd met spoed verzonden, we wachten af. Misschien toch een geluk bij een ongeluk, ik heb echt heel veel gebeld. De laatste 2 medewerkers boden hun excuus netjes aan en bedankten mij dat ik nog klant wenste te blijven. Dus wel erg netjes!!

Of heeft iemand de Vario 2 goedkoper, ik ben verder niet echt op de hoogte van geboden aanbiedingen en voor wat voor prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, als ik dat verhaal lees bedenk ik me dat ik wellicht toch even had moeten wachten op de nieuwe aanbiedingen...

Welk abo kreeg je nu korting op? Want de geldende aanbieding is 4 maanden 50% korting op het web 'n walk abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Of je stelt gewoon je netwerkband in op GPRS (mep op je antennetje rechtsboven naast de klok, kies Band, en stel GSM in). Tenzij je het ding graag gebruikt als modem.
Dat kan inderdaad ook, maar met Bandswitch kun je met 1 druk op de knop omschakelen tussen GPRS en UMTS en kun je ook een profiel instellen dat ie bij elk uur switcht. Het principe is hetzelfde, ik vind bandswitch alleen net ff wat makkelijker werken.

@ Peetie: Ik heb nog nooit last gehad van het SA probleem, 1x in de twee weken betekent dat ie toch nog niet helemaal goed is. Ik zou hem terugsturen als ik jou was.

[ Voor 13% gewijzigd door koksie op 24-01-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 15:12
Carnagy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:08:
Wie kan me helpen? Ik krijg ineens geen herinneringen meer als ik agendapunten aanmaak. op outlook krijg ik ze wel, maar mijn telefoon blijft gewoon stil.

ik heb in de geluiden en meldingen gekeken en daar staat "herinneringen" aan dat er een geluid moet komen en een melding op het scherm, maar er komt dus helemaal niks...

iemand een idee?

/edit

Zou het te maken kunnen hebben met een of andere notification queue?

/edit 2

HELP! Ik heb nu blijkbaar m'n active sync bestanden gewist. had een progje gevonden van scarebear dat de notification queue zou legen. Nu kan ik active sync niet meer gesynced krijgen...

ik las ergens dat de hard reset het enige is dat nu nog helpt? tips?

/edit 3

ik heb m'n active sync weer werken. met behulp van het volgende bestand kun je je active sync zooi weer fixen.

http://www.cs.pitt.edu/~j...?entry=entry051203-201515

Bestandje downloaden en op je telefoon zetten. at the time heb je daar waarschijnlijk geen verbinding mee, dus ergens op internet pleuren is aan te raden.

bestandje opstarten en op ok drukken en je Active Sync werkt weer.

Probleem wat nu nog rest zijn de herinneringen. Ik heb er bijna geen meer instaan dat ik kan zien, maar krijg nog steeds geen goede agenda herinneringen? wie helpt me?

/edit 4

net memmaid gedraaid en gezocht naar duplicates. Die kon geen dubbele entries vinden. Waar zou het probleem dan kunnen liggen?
Held! Ik kan al tijden niet meer syncen en gebruik idd Check Notifications van Scarybear, na dit bestandje werkt alles weer prima! Thanks a bunch!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:50:
[...]

Dat kan inderdaad ook, maar met Bandswitch kun je met 1 druk op de knop omschakelen tussen GPRS en UMTS en kun je ook een profiel instellen dat ie bij elk uur switcht. Het principe is hetzelfde, ik vind bandswitch alleen net ff wat makkelijker werken.

@ Peetie: Ik heb nog nooit last gehad van het SA probleem, 1x in de twee weken betekent dat ie toch nog niet helemaal goed is. Ik zou hem terugsturen als ik jou was.
Neh..stuur hem niet terug,,,,,ik vindt het prima zo..(vraag me uberhaupt af wanneer ik voor het laatst uitgelijnd heb, volgens mij wel langer als twee weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik zou bij deze even de aandacht op dit draadje http://forum.xda-develope...hread.php?t=291181&page=6 willen vestigen, sommige waaghalzen proberen de ingebouwde GPS chip van de Hermes (zelfde chip als in de Trinity) te activeren. Heel kleine kans dat het wellicht nog gaat lukken ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Kassad schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:05:
[...]

Held! Ik kan al tijden niet meer syncen en gebruik idd Check Notifications van Scarybear, na dit bestandje werkt alles weer prima! Thanks a bunch!
scarybear zegt zelf dat zijn software niet geschikt is voor WM5. dus oppassen geblazen. het verhielp mijn probleem trouwens niet. Ik kon pas nadat ik 2 exe bestanden calnot.exe en nog iets een keer gestart had een dubbele notification deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
koksie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:18:
Ik zou bij deze even de aandacht op dit draadje http://forum.xda-develope...hread.php?t=291181&page=6 willen vestigen, sommige waaghalzen proberen de ingebouwde GPS chip van de Hermes (zelfde chip als in de Trinity) te activeren. Heel kleine kans dat het wellicht nog gaat lukken ook...
gezien het feit dat er al een radio rom word gepost ( aangepast ) mag ik wel denken dat ze vrij ver zijn

http://forum.xda-develope...hp?p=1113436&postcount=61

Als dit gaat werken word dit toch echt wel een top telefoon en gaat hij de eten goldfish hard voorbij, gebasseerd op het feit dat de eten veel minder connectie mogelijkheden heeft.

Ik ben benieuwd het lijkt mij helemaal geweldig.

[ Voor 33% gewijzigd door zzz16 op 24-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Die GPS-chip zit er af-fabriek dus wel al in? Apart dat hij dan niet geactiveerd is :o En zit er wel een GPS-antenne in? Anders heb je misschien wel GPS maar dan ook gelijk een baggerontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Als je het topic een beetje door leest kom je erachter dat er dezelfde chip inzit als de Trinity en deze telefoon zou ook goed werken als gps ontvanger ( ook deze moet aangezet worden door een radio mod) er zit ook dezelfde chip in. In het topic van die Trinity staat dat er een uitmuntend ontvangst is.

Er word nog gesproken dat de gps hardware matig misschien buitengesloten is maar dat kan ik me niet voorstellen gezien deze wel uitgelezen word

edit:

correct me if am wrong off course

[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 24-01-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Oei, als er ook GPS op zit dan ben ik helemaal blij. Was nl. al aan het kijken naar een BlueTooth GPS gevalletje. Aangezien dit nog niet zeker is kijk ik wel even door. Waar moet ik op letten als ik een GPS voor TyTN wil hebben?

PS: Mijn Vario II komt vrijdag binnen (kon morgen al, maar dan ben ik er niet), erg netjes van T-Mob.

[ Voor 18% gewijzigd door Deddiekoel op 24-01-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen internet bij komt nog wel denk ik maar ik wacht nog even.Ik heb een abbo relax 150 voor €15,75 p/maand toestel gratis en 5 maanden 50% korting op abbo + bluetooth headset gratis en uiteraard de micro sd 1Gb.

Ik denk dat ik de aanbieding heb gehad van een MDA 3 Compact. Zou ik dan toch heel veel mazzel hebben gehad?? Iemand een idee?
Deddiekoel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:35:
Hmmm, als ik dat verhaal lees bedenk ik me dat ik wellicht toch even had moeten wachten op de nieuwe aanbiedingen...

Welk abo kreeg je nu korting op? Want de geldende aanbieding is 4 maanden 50% korting op het web 'n walk abo...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

zzz16 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:39:
Als je het topic een beetje door leest kom je erachter dat er dezelfde chip inzit als de Trinity en deze telefoon zou ook goed werken als gps ontvanger ( ook deze moet aangezet worden door een radio mod) er zit ook dezelfde chip in. In het topic van die Trinity staat dat er een uitmuntend ontvangst is.

Er word nog gesproken dat de gps hardware matig misschien buitengesloten is maar dat kan ik me niet voorstellen gezien deze wel uitgelezen word

edit:

correct me if am wrong off course
Pff, sorry dat ik niet het hele topic en alle pagina's heb doorgelezen. Vergeet je niet om alle mensen voor mij die met basic vragen en kleinigheden komen die ook in de OP/FAQ/etc. staan ook even te wijzen op hun tunnelvisie? :{

Als er in de _Hermes_ geen fatsoenlijke GPS-antenne zit, dan kan er qua chips alles in zitten wat je ook maar kunt bedenken, maar dan nog zal hij, ondanks dat de chip zelf perfect werkt en niet vergrendeld is (vergrendelen kost ook geld trouwens), niet veel doen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik heb gewoon een gps receiver gekocht.. en nu gaat navigeren supers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:46:
[...]

Pff, sorry dat ik niet het hele topic en alle pagina's heb doorgelezen. Vergeet je niet om alle mensen voor mij die met basic vragen en kleinigheden komen die ook in de OP/FAQ/etc. staan ook even te wijzen op hun tunnelvisie? :{

Als er in de _Hermes_ geen fatsoenlijke GPS-antenne zit, dan kan er qua chips alles in zitten wat je ook maar kunt bedenken, maar dan nog zal hij, ondanks dat de chip zelf perfect werkt en niet vergrendeld is (vergrendelen kost ook geld trouwens), niet veel doen :{
Zo was mijn command niet bedoeld excuus.
Je hebt ook gelijk mocht er geen antenne inzitten werkt hij niet, maar gezien het feit dat de Trinity hem wel heeft en ook niet standaard een gps aan boord heeft denk ik dat het wel gaat werken.

edit:

wederom correct me if am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

We zullen zien ;)

Dacht ik nou net "sluitend" dit ding icm ingebouwde navi in m'n auto te hebben aangeschaft, blijkt dat dat laatste toch niet nodig was :+ Naja, jammer dan :P

Oh, trouwens, heeft nog iemand dat: als je iemand belt en hij duwt je weg, dan krijg je een keiharde bezettoon door de speakers (ook al bel je gewoon via het telefoonspeakertje) zodat de hele omgeving kan meegenieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de prijzen tegenwoordig van de Vario 2 incl. abonnement?

Met mijn huidige MDA 2 heb ik die toon ook en ook als ik het gesprek beeindig de zelfde rottige toon, heel iritant.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:32:
Wat zijn de prijzen tegenwoordig van de Vario 2 incl. abonnement?
Ligt aan je abonnement (uiteraard). Maar voor zover ik heb kunnen vinden is de deal op de T-Mobile site de beste. Mocht je die mogelijkheid hebben, een zakelijk abonnement scheelt lachend 100 eu op de telefoonprijs.
Voor een nieuw prive abonnement van 1 jaar zul je rond de 300 euro zitten. Abo van 2 jaar scheelt imo niet eens zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Beste mensen,

Ik heb mijn TyTN superCID gemaakt en geflashed naar de engelse (laatste) ROM.

Ik heb nu steeds vaker last van het SA-probleem. Ik weet niet of het door de ROM komt of gewoon dat m'n hardware het nu opeens begeeft. Want het is niet direct begonnen na het flashen.

Nu ben ik van plan om m'n TyTN terug te sturen, maar mijn vraag nu... Moet ik dan weer m'n TyTN terug flashen omdat ze anders moeilijk gaan doen? En zo ja, hoe doe ik dat dan?!

Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Heeft iemand zijn Vario2 van T-mob geupdate met nieuwe software?

Wordt hij daar stabieler van, want blijf allemaal vage problemen met het apparaat hebben... Vooral vastlopers zijn en blijven erg irritant... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
welke software heb je het over?! welke rom-versie enzovoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
bwiep schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:04:
Heeft iemand zijn Vario2 van T-mob geupdate met nieuwe software?

Wordt hij daar stabieler van, want blijf allemaal vage problemen met het apparaat hebben... Vooral vastlopers zijn en blijven erg irritant... :(
vanochtend weer een vastloper. ik heb dit vaak als hij aan de lader zit en ik even de telefoon op standby zet de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

fn002449 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:23:
Beste mensen,

Ik heb mijn TyTN superCID gemaakt en geflashed naar de engelse (laatste) ROM.

Ik heb nu steeds vaker last van het SA-probleem. Ik weet niet of het door de ROM komt of gewoon dat m'n hardware het nu opeens begeeft. Want het is niet direct begonnen na het flashen.

Nu ben ik van plan om m'n TyTN terug te sturen, maar mijn vraag nu... Moet ik dan weer m'n TyTN terug flashen omdat ze anders moeilijk gaan doen? En zo ja, hoe doe ik dat dan?!

Danku :)
Er moet op z'n minst een T-Mobile ROM opstaan, anders kan je wel naar je garantie fluiten. Meer info hierover vindt je op xda-developers.

Speaking of XDA-Devolopers. Waren jullie hier al van op de hoogte?
  • GPS op de Hermes?!?
    Today weve learned from the neighbours forum that GPS One is alive and very much kicking... Our Hermes seems to have the same Chipset and same Qualcomm 6275 chip, now the big question is - once our baby brother mastered its GPS, whataboutus (what about us..)..
  • Hermes ROM cooking one step closer
    A new bootloader version for HTC Hermes devices is available on XDA-Developers (thanks 300logic!). This is a very special bootloader version 1.01 MFG which allows to flash unsigned code, meaning that ROM cooking should now be possible on the Hermes.
  • Nog enkele dagen voor de HTC AKU3 ROM
    The HTC TyTN, also known as the HTC Hermes, is getting a rom-update to AKU3. HTC Europe will provide the update on the support section of the european HTC website from the end of january.
  • Windows CE 6 arrives with 100% kernel source
    Microsoft officially launched the sixth generation of its flagship device software platform, today.
Leuk leesvoer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Mesh op 25-01-2007 14:02 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik heb geen T-mobile dink maar een een HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Veritas

concedo nulli

Ill-Skillz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:32:
Ik heb sinds kort een probleem gekregen met mijn TyTN. Het lijkt namelijk als mijn mini-usb connecter op de telefoon slecht contact maakt. Wanneer ik namelijk de oplader aansluit moet ik hem eerst een beetje 'heen-en-weer friemelen' voordat hij uiteindelijk begint op te laden. Mijn headset accepteert hij helemaal niet meer.

Ik ben bang dat het dus aan de aansluiting op het toestel zit; wat inhoudt dat ik hem op zou moeten sturen voor reparatie.

Heeft iemand misschien hetzelfde meegemaakt, of tips of zo iets?
Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

fn002449 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:46:
Ik heb geen T-mobile dink maar een een HTC
Dan gewoon de laatste HTC Rom erop zetten in je eigen taal lijkt me? Hoe de reparatie bij HTC verloopt heb ik geen ervaring mee.
Al een kruistest gedaan? Dus jouw adapter + usb kabel op andere MDA en andersom een andere adapter + usb kabel op jouw MDA geprobeerd?

Als dat niets opleverd, gewoon inleveren voor reparatie. Kost je 10 dagen en moet et opgelost zijn.

Signature?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.